abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2008 @ 13:11:31 #101
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_58110174
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik moet zeggen, Republikeinen hebben een aparte vorm van humor. George W. Bush vindt het leuk grapjes te maken over niet gevonden massavernietigingswapens, terwijl daarom honderdduizenden mensen zijn afgeslacht; John McCain vindt het erg grappig om te zingen over een land bombarderen; en Dick Cheney krijgt de hele zaal plat door een grap te maken over een incident waarbij het slachtoffer bijna overleden is.

Best grappig.
Ja, of zeggen dat je moet studeren om niet in Irak te belanden.
Géén kloon van tvlxd!
pi_58112045
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:11 schreef Montov het volgende:

[..]

Ja, of zeggen dat je moet studeren om niet in Irak te belanden.
Ik zie een kwalitatief verschil...
pi_58115204
quote:

[..]

Ik moet zeggen, Republikeinen hebben een aparte vorm van humor. George W. Bush vindt het leuk grapjes te maken over niet gevonden massavernietigingswapens, terwijl daarom honderdduizenden mensen zijn afgeslacht; John McCain vindt het erg grappig om te zingen over een land bombarderen; en Dick Cheney krijgt de hele zaal plat door een grap te maken over een incident waarbij het slachtoffer bijna overleden is.

Best grappig.
Je bent een zuurpruim, of een azijnpisser.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_58117544
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je bent een zuurpruim, of een azijnpisser.
Nee hoor, integendeel, ik merk alleen op dat het een eigenaardig soort humor is. Niets mis met zelfspot, hoor...
  vrijdag 18 april 2008 @ 04:12:13 #105
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_58128182
Vanmorgen in North Carolina:

Obama gives Clinton the finger
  vrijdag 18 april 2008 @ 04:17:19 #106
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58128187
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 04:12 schreef Perico het volgende:

Maar goed, ik zal even serieus doen: Ik zie twee vingers.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_58131102
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 04:12 schreef Perico het volgende:

Haha, het zou zo maar expres kunnen zijn ja. Cool.
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:12:02 #108
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58132020
Na zijn rampzalige debat waar hij eindelijk over Ayers gevraagd werd, terug naar snobgate:

Ik ben het voor een keertje eens met de misselijke Krugman.
quote:
Clinging to a Stereotype

*
* Print
* Save
* Share
o Digg
o Facebook
o Mixx
o Yahoo! Buzz
o Permalink

By PAUL KRUGMAN
Published: April 18, 2008

Will Barack Obama’s now famous “bitter” quote turn out to have been a big deal politically? Frankly, I have no idea.
Skip to next paragraph

Paul Krugman
Go to Columnist Page » Blog: The Conscience of a Liberal

But here’s a different question: was Mr. Obama right?

Mr. Obama’s comments combined assertions about economics, sociology and voting behavior. In each case, his assertion was mostly if not entirely wrong.

Start with the economics. Mr. Obama: “You go into these small towns in Pennsylvania and, like a lot of small towns in the Midwest, the jobs have been gone now for 25 years and nothing’s replaced them. And they fell through the Clinton administration, and the Bush administration.”

There are, indeed, towns where the mill closed during the 1980s and nothing has replaced it. But the suggestion that the American heartland suffered equally during the Clinton and Bush years is deeply misleading.

In fact, the Clinton years were very good for working Americans in the Midwest, where real median household income soared before crashing after 2000. (You can see the numbers at my blog, krugman.blogs.nytimes.com.)

We can argue about how much credit Bill Clinton deserves for that boom. But if I were a Democratic Party elder, I’d urge Mr. Obama to stop blurring the distinction between Clinton-era prosperity and Bush-era economic distress.

Next, the sociology: “And it’s not surprising then that they get bitter, they cling to guns or religion or antipathy toward people who aren’t like them.”

The crucial word here isn’t “bitter,” it’s “cling.” Does economic hardship drive people to seek solace in firearms, God and xenophobia?

It’s true that people in poor states are more likely to attend church regularly than residents of rich states. This might seem to indicate that faith is indeed a response to economic adversity.

But this result largely reflects the fact that southern states are both church-going and poor; some poor states outside the South, like Maine and Montana, are actually less religious than Connecticut. Furthermore, within poor states, people with low incomes are actually less likely to attend church than those with high incomes. (The correlation runs the opposite way in rich states.)

Over all, none of this suggests that people turn to God out of economic frustration.

Finally, Mr. Obama, in later clarifying remarks, declared that the people he’s talking about “don’t vote on economic issues,” and are motivated instead by things like guns and gay marriage.

That’s a political theory made famous by Thomas Frank’s “What’s the Matter With Kansas?” According to this theory, “values” issues lead working-class Americans to act against their own interests by voting Republican. Mr. Obama seemed to suggest that’s also why they support Hillary Clinton.

I was impressed by Mr. Frank’s book when it came out. But my Princeton colleague Larry Bartels, who had an Op-Ed in The Times on Thursday, convinced me that Mr. Frank was mostly wrong.

In his Op-Ed, Mr. Bartels cited data showing that small-town, working-class Americans are actually less likely than affluent metropolitan residents to vote on the basis of religion and social values. Nor have working-class voters trended Republican over time; on the contrary, Democrats do better with these voters now than they did in the 1960s.

It’s true that Americans who attend church regularly are more likely to vote Republican. But contrary to the stereotype, this relationship is weak at low incomes but strong among high-income voters. That is, to the extent that religion helps the G.O.P., it’s not by convincing the working class to vote against its own interests, but by producing supermajorities among the evangelical affluent.

So why have Republicans won so many elections? In his book, “Unequal Democracy,” Mr. Bartels shows that “the shift of the Solid South from Democratic to Republican control in the wake of the civil rights movement” explains all — literally all — of the Republican success story.

Does it matter that Mr. Obama has embraced an incorrect theory about what motivates working-class voters? His campaign certainly hasn’t been based on Mr. Frank’s book, which calls for a renewed focus on economic issues as a way to win back the working class.

Indeed, the book concludes with a blistering attack on Democrats who cater to “affluent, white-collar professionals who are liberal on social issues” while “dropping the class language that once distinguished them sharply from Republicans.” Doesn’t this sound a bit like the Obama campaign?

Anyway, the important point is that working-class Americans do vote on economic issues — and can be swayed by a politician who offers real answers to their problems.

And one more thing: let’s hope that once Mr. Obama is no longer running against someone named Clinton, he’ll stop denigrating the very good economic record of the only Democratic administration most Americans remember.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  vrijdag 18 april 2008 @ 12:11:20 #109
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_58133472
Zogby geeft nu een 1% voorsprong voor Clinton in PA, ten opzichte van 4% 6 dagen geleden.
SurveyUSA geeft nu 14% voorsprong voor Clinton, tegen 18% een week geleden.
Alleen Rasmussen geeft een grotere voorsprong van Clinton aan dan de peiling daarvoor.
Géén kloon van tvlxd!
pi_58134011
En wie is ,gezien het verleden, de meest betrouwbare van al die peilers? Dat is natuurlijk de vraag :-)
pi_58139548
quote:

[..]

Best grappig.
O, ja, en dan deze dijenkletser: "Why is Chelsea Clinton so ugly? Because her father is Janet Reno." Geweldig, wat een humor!
pi_58140689
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 16:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

O, ja, en dan deze dijenkletser: "Why is Chelsea Clinton so ugly? Because her father is Janet Reno." Geweldig, wat een humor!
Vooral als je weet dat de "grap" afkomstig was van een van de meest lelijke mannen van de VS.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 18 april 2008 @ 18:44:28 #113
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_58142166
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 12:35 schreef Apache4U het volgende:
En wie is ,gezien het verleden, de meest betrouwbare van al die peilers? Dat is natuurlijk de vraag :-)
SurveyUSA en Rasmussen zijn erg betrouwbaar. Zogby, Gallup en CBS niet erg betrouwbaar.

Vandaag is er weer een nieuwe Rasmussenpeiling uitgekomen: +3 voor Clinton. Drie dagen geleden was dat nog +9.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 18 april 2008 @ 18:58:37 #114
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58142529
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 16:38 schreef Monidique het volgende:
Heb je wel eens een foto van Janet Reno gezien?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_58142673
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:58 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Heb je wel eens een foto van Janet Reno gezien?
Een garantie voor levenslange impotentie:

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2008 19:03:26 ]
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:02:36 #116
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_58146230
quote:
Op donderdag 17 april 2008 07:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Linkje naar het laatste debat? op Youtube staat hij niet
http://www.crooksandliars(...)-hacktacular-debate/
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:35:57 #117
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58147199
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Een garantie voor levenslange impotentie:

[ afbeelding ]
Hey, dat doet me denken aan die vrouwen die in die sekte zaten in Texas, paar weken geleden hebben ze de hele bende daar weten op te rollen. Volgens mij zat dat daar ook tussen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_58147299
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 21:35 schreef popolon het volgende:

[..]

Hey, dat doet me denken aan die vrouwen die in die sekte zaten in Texas, paar weken geleden hebben ze de hele bende daar weten op te rollen. Volgens mij zat dat daar ook tussen.
Reno en sektes is niet zo'n heel goede combinatie, geloof ik...
  vrijdag 18 april 2008 @ 23:52:18 #119
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58150818
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 21:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Reno en sektes is niet zo'n heel goede combinatie, geloof ik...
Je zou die koppen moeten zien die ze daar vandaan haalden. Vol verbazing ben ik dat er niks in NWS over te vinden is, pretty big deal hier in de VS.
pi_58151086
Stel Hillary geeft op ergens eind april/mei, kan ze dan nog een gooi doen naar het presidentschap als independent? Zou wel grappig zijn...
  zaterdag 19 april 2008 @ 03:57:49 #121
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_58153779
Hillary en John Edwards waren gisteren te zien in the Colbert report, maar nog geen Edwards endorsement.. was wel grappig om te zien.

Verder vandaag weer 3 superdelegates erbij voor Clinton... uit de wandelgangen komen berichten dat Howard Dean onthutst was over hoe pover Obama uit het laatste debat tevoorschijn is gekomen en hij wil nu op 3 juni na de laatste primary echt hebben dat iedere superdelegate zijn voorkeur dan heeft uitgesproken.
  zaterdag 19 april 2008 @ 04:04:08 #122
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58153800
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 03:57 schreef Perico het volgende:
Hillary en John Edwards waren gisteren te zien in the Colbert report, maar nog geen Edwards endorsement.. was wel grappig om te zien.

Verder vandaag weer 3 superdelegates erbij voor Clinton... uit de wandelgangen komen berichten dat Howard Dean onthutst was over hoe pover Obama uit het laatste debat tevoorschijn is gekomen en hij wil nu op 3 juni na de laatste primary echt hebben dat iedere superdelegate zijn voorkeur dan heeft uitgesproken.
Wat vond jij van het optreden van Hillary bij Cobert?
pi_58157475
Mja, ik dacht dat het na Ohio en Texas al voorbij zou zijn. Monidique had het mis. Maar nu lijkt mij dat het toch echt voorbij is voor Clinton. Ze kan echt niet meer winnen, de peilingen zijn niet in haar voordeel, belangrijke mensen steunen Obama en Howard Dean wil dat het nu maar eens snel afgelopen is, wat dus niet in het voordeel van Clinton is.

Maar ja!
  zaterdag 19 april 2008 @ 14:00:23 #124
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_58158139
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 13:15 schreef Monidique het volgende:
Mja, ik dacht dat het na Ohio en Texas al voorbij zou zijn. Monidique had het mis. Maar nu lijkt mij dat het toch echt voorbij is voor Clinton. Ze kan echt niet meer winnen, de peilingen zijn niet in haar voordeel, belangrijke mensen steunen Obama en Howard Dean wil dat het nu maar eens snel afgelopen is, wat dus niet in het voordeel van Clinton is.

Maar ja!
Ze zal hoogstwaarschijnlijk wel een (kleine) overwinning halen in PA, met tussen de 5 en 10% verschil, en dan gaat ze zeker niet stoppen.

Pas wanneer Obama Indiana en NC op 6 mei wint is het definitief voorbij. Maar ook met een klein verlies in IN (5%) en een +10% overwinning in NC zal het wel gedaan zijn. Dan krijg je een soort McCain-Huckabee race waar de winnaar zo goed als bekend is en de verliezer de partij niet verder gaat beschadigen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_58159445
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 03:57 schreef Perico het volgende:
Voor de volledigheid: ook Obama was (zelfs langer!) te gast.

[ Bericht 11% gewijzigd door Qomolangma op 19-04-2008 15:35:27 ]
pi_58179279

Hm... welke foto wijkt af van de andere foto's...

.
pi_58183470
(CNN) -- Sen. Barack Obama received key endorsements Friday from a top former Clinton administration official and two former Democratic senators.

Robert Reich, a former Labor Secretary under President Clinton, endorsed Sen. Obama Friday.

Robert Reich, a former Clinton cabinet member and longtime friend of the former president, formally endorsed Obama's White House bid, saying that "my conscience won't let me be silent any longer."

"Although Hillary Clinton has offered solid and sensible policy proposals, Obama's strike me as even more so," Reich wrote on his blog.
  zondag 20 april 2008 @ 19:03:52 #128
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_58184891
quote:
Op zondag 20 april 2008 15:25 schreef Monidique het volgende:
[ afbeelding ]

Hm... welke foto wijkt af van de andere foto's...

.
Al zijn lobbyisten passen er niet op.
Géén kloon van tvlxd!
pi_58185269

[ Bericht 20% gewijzigd door Lyrebird op 20-04-2008 19:32:53 ]
  maandag 21 april 2008 @ 11:07:36 #131
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_58198703
Ach, de Clintonclan is alvast weer begonnen met indekken: "a four-to-seven point margin of victory would be "very significant.""

En d'r cash ik ook al op: financial reports filed Sunday by the Democratic presidential candidates with the Federal Election Commission show Clinton had $10.3 million in debts at the start of the month and only about $9 million cash on hand for the primaries. Obama reported having $42 million for the primary.

En uiteraard kan ze al niet meer winnen, maar hey, 't is 1 grote egotrip, dus what the hell, lekker doorgaan: To overtake Barack Obama in the nationwide popular vote, Hillary Clinton needs a bigger win in tomorrow's Pennsylvania primary than she has had in any major contest so far. And that's just for starters. Even if the New York senator wins by more than 20 percentage points tomorrow -- a landslide few experts expect -- she would still have a hard time catching him.
More than just big margins, Clinton would need record voter turnout too. In Pennsylvania, she would need a turnout of 2 million, about half the state's registered Democrats; in the 2004 primary, about 800,000 voted.

Waarom stopt ze niet gewoon. Kan ze lekker op vakantie gaan. Misschien wat jagen met haar vader, of snipertje duiken in Europa....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_58199719
quote:
“I told you we needed a stage,” he screamed, according to Hinz. “You incompetent little [expletive]. When I tell you to do something, you do it.”

(...)

“You better get [Barrett] out or I’ll destroy you,” a witness claims that McCain shouted at her. Dowling responded that if McCain couldn’t respect her right to support whomever she chose, that he “should get the hell out of the Senate.” McCain shouted an obscenity at her, and Dowling howled one back.
http://www.washingtonpost(...)2008041902224_5.html
quote:
It was all very reassuring. There's just one problem: John McCain doesn't always behave according to his own statesmanlike script. In fact, while attending that same Munich conference in 2006, the Arizona senator had another one of what have come to be known as McCain Moments. In a small meeting at the Hotel Bayerischer Hof, McCain was conferring with Frank-Walter Steinmeier, the foreign minister of Germany—one of America's most important allies—when the others heard McCain erupt. He thought the German was being insufficiently tough on the brutal regime in Belarus. Raising his voice at Steinmeier—who's known for speaking in unclear diplomatese—McCain "started shaking and rising out of his chair," said one participant, a former senior diplomatic official who related the anecdote on condition of anonymity. "He said something like: 'I haven't come to Munich to hear this kind of crap'." McCain's old pal Joe Lieberman jumped in. "Lieberman, who reads him very well, put his hand on McCain's arm and said gently, 'John, I think there's been a problem in the translation.' Of course Lieberman doesn't speak German and there hadn't been any problem in the translation … It was just John's explosive temper."
http://www.newsweek.com/id/129660
quote:
Former senator Bob Smith, a New Hampshire Republican, expresses worries about McCain: "His temper would place this country at risk in international affairs, and the world perhaps in danger. In my mind, it should disqualify him."
Yep. Wat als Iran, bijvoorbeeld, Amerikaanse mariniers gevangenneemt die in Iraans gebied zijn gekomen? Wat als Rusland agressief gaat doen met zijn bommenwerpers? John McCain als president zou een gevaar zijn voor niet alleen Amerika, maar ook de wereld...
  maandag 21 april 2008 @ 21:36:03 #133
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_58211990
SurveyUSA heeft Clinton nu op een voorsprong van 6%, tegenover 14% vorige week en 18% twee weken terug. Rasmussen geeft 5% voorsprong aan Clinton. De rest van de peilers zit daar wat omheen.

Toch wel opmerkelijk hoe het verwachte scenario van het Obama-team begin februari weer erg dicht in de buurt komt: daar werd gesproken over een winst voor Clinton met 5% in PA: http://www.politico.com/b(...)mas_projections.html

Zo'n uitslag zou ongeveer 100.000 stemmen meer voor Clinton betekenen, en gewoonweg te weinig om qua popular vote nog in de buurt te komen van Obama, die nu 700.000 tot 800.000 stemmen voorsprong heeft. Puerto Rica, West Virginia en Kentucky zijn ook nog plaatsen waar Clinton goed kan scoren met misschien een half miljoen extra stemmen, maar alleen de positieve kanten opnoemen gaat haar dan niet helpen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_58212116
quote:
Op maandag 21 april 2008 21:36 schreef Montov het volgende:

Zo'n uitslag zou ongeveer 100.000 stemmen meer voor Clinton betekenen, en gewoonweg te weinig om qua popular vote nog in de buurt te komen van Obama, die nu 700.000 tot 800.000 stemmen voorsprong heeft.
Waar lees je dat?
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:06:15 #135
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_58219952
quote:
Op maandag 21 april 2008 21:40 schreef Radegast het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
Realclearpolitics.com heeft het overzicht van de popular vote, en met een verwachte 2 miljoen kiezers in PA betekent een 5% marge een verschil van 100.000 stemmen. Maar ze heeft een verschil van 400.000 nodig wil ze nog kans maken, zie http://www.usnews.com/blo(...)-delegate-count.html
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:34:37 #136
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_58221566
Op dailykos staat een analyse van de peilingen, en daarin wordt geconcludeerd dat de betrouwbare peilingen het zuidoosten onderschatten qua opkomst, de sterkste regio van Obama. In die analyse wordt de uitslag geschat op 51% vs 49% voor Clinton.
Géén kloon van tvlxd!
pi_58221776
tvp
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:14:38 #138
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58224975
Nou daar gaan we dan in PA. Een overwinning voor Hillary die haar eigenlijk niks zal opleveren, daar gok ik op.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 april 2008 @ 14:14:49 #139
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_58226456
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:14 schreef popolon het volgende:
Nou daar gaan we dan in PA. Een overwinning voor Hillary die haar eigenlijk niks zal opleveren, daar gok ik op.
maar een overwinning die ze zelf groots zal opblazen!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:26:45 #140
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58226659
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:14 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar een overwinning die ze zelf groots zal opblazen!
Uiteraard.
pi_58235786
TVP
pi_58236193
BBC bericht: Clinton "we would be able to totally obliterate them" when Israel is attacked with a nuclear weapon by Iran.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7361509.stm
pi_58237286
Ik heb geen flauw idee wat het wordt... Al die peilingen? Ik hou rekening met alles tussen 55-40 en 50-50, maar eerder 55-40... Helaas...
pi_58239272
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:08 schreef Qomolangma het volgende:
BBC bericht: Clinton "we would be able to totally obliterate them" when Israel is attacked with a nuclear weapon by Iran.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7361509.stm
Geen nieuws eigenlijk, haar man was ook hardcore pro-Israel.
pi_58239355
Onnodig provocerende taal overigens van Clinton. Iran heeft geen kernwapen, er zijn geen bewijzen dat het eraan werkt, het heeft nooit laten doorschemeren er een te willen gooien op Israël, het zou suicidaal zijn, Israël kan z'n eigen boontjes wel doppen, en nogmaals: het is onnodig provocerend.
  dinsdag 22 april 2008 @ 23:49:47 #146
28167 matthijst
pi_58241026
Geraghty reports that blue collars are going for Obama 2-1 and Philly is going 3-1 for Obama. Also, early exit polls shows Obama up 52-47. This is still early and probably reflective of Philly, so things will probably change.
  dinsdag 22 april 2008 @ 23:50:34 #147
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_58241052
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:14 schreef popolon het volgende:
Nou, wat dacht je van, dat Obama na vanavond geen enkele grote staat heeft gewonnen en dus niet in staat is de blanke arbeiders/katholieken/vrouwen/latino's en masse aan te spreken.

Hij heeft geen enkele grote vis gepakt, dat geeft toch echt te denken. En dan is de spin altijd meteen "ja maar dat wil niet zeggen dat ie ze tegen McCain niet zou winnen"... dat is echt een issue waar de ongebonden superdelegates gevoelig voor zijn
  dinsdag 22 april 2008 @ 23:55:27 #148
28167 matthijst
pi_58241178
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 23:50 schreef Perico het volgende:...dat is echt een issue waar de ongebonden superdelegates gevoelig voor zijn
Ja, en dat zijn er nogal veel
Zijn er nog zon 300 over.
Volgens mij heeft Obama er de laatste tijd meer `opgepikt` dan Clinton.
Maar ja, misschien dat ze straks nog allemaal van gedachten veranderen.
Of alle 300 spontaan Clinton aan haar overwinning helpen
pi_58241467
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 23:55 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ja, en dat zijn er nogal veel
Zijn er nog zon 300 over.
Volgens mij heeft Obama er de laatste tijd meer `opgepikt` dan Clinton.
Maar ja, misschien dat ze straks nog allemaal van gedachten veranderen.
Of alle 300 spontaan Clinton aan haar overwinning helpen
Nou, wie verzint er even een leuke variant op de film?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_58241626
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:57 schreef Monidique het volgende:
Onnodig provocerende taal overigens van Clinton. Iran heeft geen kernwapen, er zijn geen bewijzen dat het eraan werkt, het heeft nooit laten doorschemeren er een te willen gooien op Israël, het zou suicidaal zijn, Israël kan z'n eigen boontjes wel doppen, en nogmaals: het is onnodig provocerend.
Als ze onder de "liberale" Khatemei zeiden niet aan kernwapens te werken, en er wel aan werkten (daar zijn bewijzen voor), waarom zouden ze nu onder de streng-in-de-leer zijnde Ahmadinejad plotseling niet aan kernwapens werken?
pi_58241892
Nog wat achtegrondinformatie over de PA primaries:
quote:
Pennsylvania Primary

The State

• Pennsylvania and Ohio are usually compared to one another because they are both key hellhole states.
  • While the area's steel industry has struggled financially in recent years, it still wields a certain amount of influence over delegates who are suspended above vats of molten lead.
  • Pennsylvania has 188 Democratic delegates up for grabs, down from 211 following a tragic mine collapse in 2005.
  • Philadelphia, the state's largest city, is famous for its delicious, disgusting, delicious food.
  • Pennsylvania's late-April primary has traditionally been symbolic of the goddamn primary season almost being over.

Hillary Clinton

• Hillary Clinton has surged ahead in the polls in Fayette County, PA, after admitting to residents that it has been her dream since she was a little girl to win more votes than her competitor in Fayette County.
  • After talking with unemployed voters in Allentown, Hillary Clinton vowed to go home and listen to the Billy Joel song a lot more closely.
  • Hillary Clinton solidified her lead among blue-collar workers when she defeated a steam-powered machine in a steel-drivin' contest.
  • Although Clinton was recently called out for lying about dodging sniper fire in Bosnia, the people of the Appalachia backwoods will likely be more than willing to provide her with this valuable experience.

Barack Obama

• Barack Obama slipped in the polls when he traveled to Harrisburg and gave his now-infamous 30-minute "What is that God-awful smell?" speech.
  • Obama has spent the past two weeks paving and repairing a 20-mile stretch of I-80 so he can get to his next campaign stop.
  • Polls show that Obama has done well with undecided voters in Pennsylvania, though he continues to struggle with voters who have made up their minds.
  • Obama has attempted to appeal to Pennsylvania's working class by donning a specially made, all-denim, Brooks Brother's power suit.
  • Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
    pi_58243186
    Zo, CNN staat aan, here we go...
      woensdag 23 april 2008 @ 01:45:20 #153
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58243441
    CNN heeft altijd een fantastisch (ook meer neutraal) programma op election night... goeie panels, John King met zijn Wall, Wof Blitzer, Lou Dobbs, exit polls analysis... vooral die muur is voortreffelijk, daar kun je in Nederland alleen maar van dromen.. als de staafgrafiek het hier doet zijn we al blij.
      woensdag 23 april 2008 @ 01:53:45 #154
    153970 Terecht
    Apodictisch.
    pi_58243557
    Ik las net dat de exit polls 52-48 voor Clinton uitwijzen. Dat zou betekenen dat ze door gaat met haar campagne?
      woensdag 23 april 2008 @ 01:54:21 #155
    153970 Terecht
    Apodictisch.
    pi_58243563
    Ik lees nu dat het 52-47 voor Obama is
    pi_58243565
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 01:53 schreef Terecht het volgende:
    Ik las net dat de exit polls 52-48 voor Clinton uitwijzen. Dat zou betekenen dat ze door gaat met haar campagne?
    Vast wel, maar ze moet eigenlijk (veel) ruimer winnen..
    pi_58243622
    Net op tijd terug voor de exitpoll.

CNN: "competitive race"

Hillary
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 april 2008 @ 02:04:27 #158
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_58243678
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 23:50 schreef Perico het volgende:

[..]

Nou, wat dacht je van, dat Obama na vanavond geen enkele grote staat heeft gewonnen en dus niet in staat is de blanke arbeiders/katholieken/vrouwen/latino's en masse aan te spreken.

Hij heeft geen enkele grote vis gepakt, dat geeft toch echt te denken. En dan is de spin altijd meteen "ja maar dat wil niet zeggen dat ie ze tegen McCain niet zou winnen"... dat is echt een issue waar de ongebonden superdelegates gevoelig voor zijn
    Texas is geen grote staat
    DeLuna vindt me dik ;(
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      woensdag 23 april 2008 @ 02:22:58 #159
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58243872
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 02:04 schreef rubbereend het volgende:

Ja zeker maar die heeft zij toch met 51% - 47% gewonnen?

Die Texas caucus hebben ze maar gestaakt na 23.000 - 18.000 voor Obama. Vergelijk dat met 1,4 miljoen tegen 1,3 miljoen in de primary.

Op de Obama website tellen ze Texas voor hem ja, maar dat is wel erg opportunistisch...
    pi_58243881
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 02:04 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Hillary won de 'popular vote' in de Texas primary, dus feitelijk heeft zij die staat gewonnen. Begin maar niet over die oneerlijke caucus, die daarnaast ook plaatsvond...
    pi_58243968
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 02:22 schreef Perico het volgende:

[..]

Die Texas caucus hebben ze maar gestaakt na 23.000 - 18.000 voor Obama. Vergelijk dat met 1,4 miljoen tegen 1,3 miljoen in de primary.

Op de Obama website tellen ze Texas voor hem ja, maar dat is wel erg opportunistisch...
    Je kan er wel allerlei andere dingen bij halen, maar dit spelletje draait gewoon om de gedelegeerden. En daar heeft Clinton er gewoon te weinig van wil ze ooit nog van Obama winnen.

http://www.vn.nl/Verhalen(...)aHeeftAlGewonnen.htm
      woensdag 23 april 2008 @ 02:47:20 #162
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58244082
    Toad, er zijn 796 superdelegates die ook mogen stemmen.. 311 daarvan zijn nog onbeslist... En Clinton staat 140 gedelegeerden achter... wat dat artikel ook beweert, het is nog niet beslist.

Dat wil niet zeggen dat Obama er niet goed voor staat, maar okee, zo groot zijn de verschillen niet, zeker niet als je Florida niet meer weglaat...
    pi_58244141
    Obama nu op 47 % van de stemmen in PA. Nog beter dan verwacht volgens mij.
    pi_58244156
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 02:23 schreef wart het volgende:

[..]

Hillary won de 'popular vote' in de Texas primary, dus feitelijk heeft zij die staat gewonnen. Begin maar niet over die oneerlijke caucus, die daarnaast ook plaatsvond...
    Wat een onzin. In Texas heb je nu eenmaal een systeem van primaries en caucuses. Dat is democratisch vastgesteld. Clinton heeft de primary gewonnen, Obama de causus en uiteindelijk had Obama meer delegates. Dat is zijn verdienste.
    pi_58244160
    na 5%
    Obama 47%
    Billary 53%
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 april 2008 @ 03:02:20 #166
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_58244170
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 02:22 schreef Perico het volgende:

[..]

Obama won de meeste gedelegeerden. Daar gaat het om. Je kan bij de presidentsverkiezingen ook wel de popular vote winnen maar het gaat om de kiesmannen!
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_58244180
    De NOS weet meer dan wij.
    http://www.nos.nl/nos/art(...)1C8A4DD21359C14.html
    Ah, FOXNews meldt dat Clinton heeft gewonnen.
    -Edit: en nu ook CNN -
    pi_58244191
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 02:33 schreef Toad het volgende:

[..]

Je kan er wel allerlei andere dingen bij halen, maar dit spelletje draait gewoon om de gedelegeerden. En daar heeft Clinton er gewoon te weinig van wil ze ooit nog van Obama winnen.

http://www.vn.nl/Verhalen(...)aHeeftAlGewonnen.htm
    Nee, dat is niet zo. Ze kan namelijk als argument maken dat ze de popular vote maar 1% achter Obama ligt als je Florida en Michigan meetelt. En dat pleit voor haar omdat deze staten zijn uitgesloten door de democratische partij.
    En ze ook wint de swing-states, daar kan ze ook winnen van McCain, Obama staat daar 8% tot 10% achter.
    Dat kan de superdelegates overtuigen.
    pi_58244198
    clinton gewonnen... met een kleine marge
    pi_58244225
    @ravan: al die nieuwe argumenten zijn verzonnen door haar en haar spindoctors omdat ze het gewoonweg niet kan winnen via gedelegeerden. Echt een zwaktebod als supers daar naar gaan luisteren. Als ze echt om de partij geeft, kapt ze ermee.
    pi_58244247
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:09 schreef Toad het volgende:
    @ravan: al die nieuwe argumenten zijn verzonnen door haar en haar spindoctors omdat ze het gewoonweg niet kan winnen via gedelegeerden. Echt een zwaktebod als supers daar naar gaan luisteren. Als ze echt om de partij geeft, kapt ze ermee.
    Iedereen spint, dat doet Obama ook. En Obama kan ook niet winnen zonder de superdelegates.

Obama kan een Dukakus worden, als hij niet de blanke arbeiders kan winnen
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 april 2008 @ 03:13:49 #172
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_58244249
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:06 schreef ravan het volgende:
    en dus zal ze doorgaan...... maar met elke week dat ze doorgaat verkleint ze kans op een Democratische overwinning...... oké ze zal nog een kleine kans hebben om de nominatie te bemachtigen maar kijk eens ten koste van wat.........
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_58244260
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:06 schreef ravan het volgende:
    55% om 45% tot nog toe. Dat is geen kleine marge.
    pi_58244275
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

en dus zal ze doorgaan...... maar met elke week dat ze doorgaat verkleint ze kans op een Democratische overwinning...... oké ze zal nog een kleine kans hebben om de nominatie te bemachtigen maar kijk eens ten koste van wat.........
    Is voor haar onbelangrijk, dit is haar kans en waarschijnlijk haar enige kans. Wie deze verkiezing wint zit waarschijnlijk voor 8 jaar in het Witte Huis. Bush heeft ook elke keer met de hakken over de sloot het presidentschap gepakt.

Deze ruzie is heel goed voor McCain hij kan de staatsman spelen die de rust bewaard en krijgt gratis munitie voor de herfst.
    pi_58244284
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:14 schreef wart het volgende:

[..]

55% om 45% tot nog toe. Dat is geen kleine marge.
    Wel als je bedenkt dat Obama 25% achter lag. Clinton heeft letterlijk net niet gefaald. als ze onder de 10% zakt in deze clinton-staat heeft ze feitelijk verloren, omdat ze zover voorliep paar maanden terug.

Het gaat snel. nu nog maar 4% verschil na 13%. Dat is echt een slecht resultaat voor Clinton.
    pi_58244293
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:19 schreef ravan het volgende:

[..]

Wel als je bedenkt dat Obama 25% achter lag. Clinton heeft letterlijk net niet gefaald. als ze onder de 10% zakt in deze clinton-staat heeft ze feitelijk verloren, omdat ze zover voorliep paar maanden terug.
    Als je uitgaat van onbetrouwbare polls inderdaad... Dit is gewoon Obama-spin.
      woensdag 23 april 2008 @ 03:24:45 #177
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58244313
    52-48 nu, Obama heeft 't, met die cijfers, eigenlijk boven verwachting gedaan.
    pi_58244374
    Als men zo vroeg al voorspelt dat Hillary de winnaar is, kun je er wel van uit gaan dat de uiteindelijke marge wat hoger is dan 4%.
      woensdag 23 april 2008 @ 03:33:22 #179
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58244386
    Hoe dan ook, ze wint er weinig mee.
    pi_58244445
    54% om 46% nu, met 33% van de precincts reporting. Het kunnen nog double digits worden.
    pi_58244453
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:21 schreef wart het volgende:

[..]

Als je uitgaat van onbetrouwbare polls inderdaad... Dit is gewoon Obama-spin.
    Nee, kijk maar maar naar deze url: http://www.usatoday.com/n(...)008/poll-tracker.htm

In 2007 en zelfs nog in januari lag Obama 20 of meer achter.
      woensdag 23 april 2008 @ 03:51:02 #182
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58244460
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:19 schreef ravan het volgende:

Mwah dit is echte spin talk... ze heeft gewonnen, terwijl Obama 10.000 spots op tv heeft gekocht in Pennsylvania. In iedere staat liep het verschil drastisch terug, zo gaat dat nu eenmaal.

55-45% is double digits, en dat is een grote winst als het zo blijft...
    pi_58244462
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:47 schreef wart het volgende:
    54% om 46% nu, met 33% van de precincts reporting. Het kunnen nog double digits worden.
    Aan de ene kant hoop ik dat ook, want ik vind Obama symphatieker, maar aan de andere kant hoop ik dat niet, want ik wil dat McCain wint en deze is gebaat bij een lange bittere strijd bij de democraten.
      woensdag 23 april 2008 @ 03:51:53 #184
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58244463
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:51 schreef Perico het volgende:
    En als je 2007 ads erbij haalt: toen was Rudy Giuliani de gedoodverfde kandidaat...
    pi_58244476
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:51 schreef Perico het volgende:
    En als je 2007 ads erbij haalt: toen was Rudy Giuliani de gedoodverfde kandidaat..

[..]

Met Ads win je niet een verkiezing. En Pennlysvania is nu eenmaal een hele stugge staat, met veel katholieke blanke arbeiders. Erg moeilijk voor progressieve Obama.

Mijn verwachting is dat Obama de rest van de voorverkiezingen gaat winnen.
    pi_58244479
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:49 schreef ravan het volgende:

[..]

Nee, kijk maar maar naar deze url: http://www.usatoday.com/n(...)008/poll-tracker.htm

In 2007 en zelfs nog in januari lag Obama 20 of meer achter.
    Ik heb het over de polls in het algemeen. Hoe vaak zitten ze er wel niet naast? Ook al is er inderdaad een trend in te bespeuren, ik vind het niet een erg overtuigend argument.
    pi_58244483
    Ik vind een strijd tussen Obama en McCain interessanter dan McCain en Clinton.
    pi_58244491
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:55 schreef wart het volgende:

[..]

Ik heb het over de polls in het algemeen. Hoe vaak zitten ze er wel niet naast? Ook al is er inderdaad een trend in te bespeuren, ik vind het niet een erg overtuigend argument.
    Bij dit soort verkiezingen zitten het gemiddelde van alle polls er juist niet vaak naast met een kleine marge van 3%.

Kijk maar naar deze site: http://www.rightpundits.com/?p=1361
    Er staan daar meerdere pre-polls van Pennsylvania, die binnen de marge liggen, het verschil tussen Clinton en Obama is 6% - 10%. gemiddeld 8%
    pi_58244544
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:59 schreef ravan het volgende:

[..]

Bij dit soort verkiezingen zitten het gemiddelde van alle polls er juist niet vaak naast met een kleine marge van 3%.

Kijk maar naar deze site: http://www.rightpundits.com/?p=1361
    Er staan daar meerdere pre-polls van Pennsylvania, die binnen de marge liggen, het verschil tussen Clinton en Obama is 6% - 10%. gemiddeld 8%
    Maar ga je dan de superdelegates overtuigen met het werk van obscure pollsters van twee maanden terug?

En zelfs al zou de trendgrafiek de werkelijkheid accuraat weergeven, het is niet zo dat Obama's stijging in de polls ten koste is gegaan van de populariteit van Hillary. Zij blijft namelijk constant. Obama heeft het gat enkel weten te verkleinen door bekend te worden onder groepen undecideds die uiteindelijk toch wel op hem zouden stemmen (liberals, African-Americans etc.).
      woensdag 23 april 2008 @ 05:05:07 #190
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58244645
    55 - 45% nou bij 84% van de stemmen en +200.000 in de popular vote.

Een zeer mooie double digit winst, zeker na de recordbedragen die Obama aan advertenties mocht spenderen de afgelopen 6 weken (11 miljoen in Pennssylvania).

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 24-04-2008 02:50:20 ]
    pi_58244678
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 04:17 schreef wart het volgende:

[..]

Maar ga je dan de superdelegates overtuigen met het werk van obscure pollsters van twee maanden terug?

En zelfs al zou de trendgrafiek de werkelijkheid accuraat weergeven, het is niet zo dat Obama's stijging in de polls ten koste is gegaan van de populariteit van Hillary. Zij blijft namelijk constant. Obama heeft het gat enkel weten te verkleinen door bekend te worden onder groepen undecideds die uiteindelijk toch wel op hem zouden stemmen (liberals, African-Americans etc.).
    Maar goed, zij heeft die undecideds niet kunnen oppikken en Obama wel. Dat betekent dat Obama ook in de general election undecideds kan oppikken beter dan Clinton en dat is een sterk wapen tegen McCain
    pi_58244679
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 05:05 schreef Perico het volgende:

Een zeer mooie double digit winst, zeker na de recordbedragen die Obama aan advertenties mocht spenderen de afgelopen 6 weken (20 miljoen in Pennssylvania).
    Het lijkt er op dat ze net gered heeft. Hiermee kan ze net in de race blijven.
    pi_58244737
    Clinton loopt maar liefst 6 delegates in volgens CNN.
    Dat schiet dus ook niet echt op.
    Zul je zien dat ze die 6 ook weer kwijt is na North Carolina.
      woensdag 23 april 2008 @ 07:20:24 #194
    28167 matthijst
    pi_58244835
    quote:
    Een zeer mooie double digit winst, zeker na de recordbedragen die Obama aan advertenties mocht spenderen de afgelopen 6 weken (20 miljoen in Pennssylvania).
    Als Clinton het geld had gehad, dan had ze het ook uitgegeven. Maar ja, ze is broke as fuck
    pi_58245305
    quote:

Doe je dit nu echt opzettelijk? Tien punten verschil een zeer mooie double digit-winst? Een punt minder en je had er nog maar een over! Perico, al die dingen die je zegt, ik kan eerlijk gezegd moeilijk concluderen dat jij serieus bent...
      woensdag 23 april 2008 @ 09:00:53 #196
    28167 matthijst
    pi_58245788
    Clinton, voor de onopgeleiden, minder bedeelden, kerkgangers en gunfreaks
    Clinton won support from two of three whites without college degrees, and about the same number of whites from families earning under $50,000 a year.
    Gun owners, people who attend church at least weekly, and rural residents were all supporting Clinton by margins of about six in 10.

In many ways, voting groups split in familiar patterns. Women, older and less educated voters were decisively backing Clinton. Men, the young and most affluent were in Obama's camp.
    pi_58246225
    quote:
    De zwarte Democraat sleepte tot nu toe de meeste gedelegeerden in de wacht die uiteindelijk de knoop moeten doorhakken (1648 tegen 1504 volgens een telling van CNN). Pennsylvania is goed voor 158 gedelegeerden.
    Clinton krijgt er door Pennsylvania ongeveer 13 delegates meer bij dan Obama. Wat een kansloze missie toch voor Clinton.
      woensdag 23 april 2008 @ 09:32:05 #198
    28167 matthijst
    pi_58246453
    Inderdaad kansloos.

Nu
    Obama 1713
    Clinton 1586
    Verschil: 127

Over: 303 superdelegates
    Over: 408 Delegates
    Over: 711 Totaal
    Percentages nodig bij de komende primaries: 43 / 57

Als je de grootste staat eraf haalt, North Carolina, die waarschijnlijk naar Obama zal gaan:
    115 delegates, verdeling: 63/52 (55 om 45%).

1776/1638, over: 596 delegates

Nodig: 42/58, 16% verschil winnen, dat is haar hier niet gelukt, terwijl dit van begin af aan toch een van de grotre pro Hellary staten was
    pi_58246647
    Perico's zeer mooie double digit-overwinning is trouwens eerder vooralsnog een overweldigende 8,5%-overwinning. Mierenneukerij wellicht, maar toch. En ze wint hiermee acht a tien gedelegeerden. Moest ze eerst 66%, ofzo, halen, nu net iets meer...

Een gelopen race, nog steeds.
    pi_58247699
    Geen verassingen dus...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')