Wie gaat er mee naar SXSW 2008?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:00 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, dat was vorige keer ook al. Ik geloof dat er nog iets van drie 'oerleden' deel uitmaken van de band. Hadden ze weer die vaag geklede kale drummer?
Okiedokie. Ik zie daar dat Annie nog leeft!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:08 schreef Z het volgende:
En Gorilla vd. Bear is wellicht een goede toevoeging.
Oh.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dikkerig, mollig.
Wat een slechte tvp.
Super!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:00 schreef Z het volgende:
Dit, http://www.deezer.com/ , is trouwens wel een toffe site, voor als je snel even iets wil beluisteren, kwaliteit is niet fantastisch.
Laats heb ik op crossing border ook een tijdje met een van de leden staan praten, absoluut erg sympathieke gasten.quote:Op maandag 11 februari 2008 09:17 schreef -Dries- het volgende:
Wat was Okkervil toch weer goed he -skippybal- Keb na afloop ongeveer nog een uur met alle bandleden kunnen praten. Volgens Will lijk ik op zijn jongere broertjeAardige gasten btw.
Ik zit ook al de hele dag met klamme handen op de F5-knop te rammen.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:24 schreef Z het volgende:
Pitchfork doet het niet. Blinde paniek!
Misschien in de tussentijd wat pretentieuze schoonheid beluiteren?...quote:Op maandag 11 februari 2008 15:10 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik zit ook al de hele dag met klamme handen op de F5-knop te rammen.
quote:Our Brother The Native | Make Amends For We Are Merely Vessels
Beklijvende muzikale epiek.
CD, Fat Cat/PIAS
tekst: Hans van der Linden
Soms is het goed om met de deur in huis te vallen. Make Amends For We Are Merely Vessels is een prachtplaat, die de reeds hoge verwachtingen die Our Brother The Native een tweetal jaren geleden met het debuut Tooth and Claw opwekte, helemaal inlost.
Waar het drietal -waarvan tot nog toe overigens niemand de leeftijd van twintig jaar bereikt heeft- enkele jaren geleden nog eclectisch te werk ging en het gekke muzikale ideeëngoed van Animal Collective combineerde met folkcapriolen in de trant van Coco Rosie en Devendra Banhart, kiest de band op Make Amends For We Are Merely Vessels voor een consistente aanpak die een eigen stijl inluidt.
Our Brother The Native verdiept zich in epische constructies, maar elk nummer is anders aangepakt. De lange instrumentale stukken doen denken aan het brede gamma dat zich uitstrekt van Sigur Rós, over Mogwai, tot A Silver Mt. Zion, weliswaar zonder de climaxen. Temidden van deze continuïteit gaat het trio schreeuwend of gewoon zingend tekeer waardoor de muzikale epiek een bijzonder tintje meekrijgt Het resultaat is imposant.
Geniaal optreden inderdaad. Ook goed geluid, wat nog wel eens anders wil zijn in Roosje.quote:Op maandag 11 februari 2008 09:17 schreef -Dries- het volgende:
Wat was Okkervil toch weer goed he -skippybal- Keb na afloop ongeveer nog een uur met alle bandleden kunnen praten. Volgens Will lijk ik op zijn jongere broertjeAardige gasten btw.
Volgende topic moeten we maar gewoon 'Indie heeft altijd een truc, daar sta je van pfaf' noemen of zo.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:54 schreef pfaf het volgende:
Ik wil hier geen solo-topic van maken
Ik ben er gewoon nog niet uit of het nou enorm geniaal is, of gewoon goed. Nogal een verschil natuurlijk. Een cd helemaal gaan ophemelen terwijl het dat helemaal niet blijkt te zijn, is natuurlijk nogal slecht. Daar hebben we immers de Britse media voor.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:52 schreef Grobbel het volgende:
In deze tijden waarin de meeste mensen al 4 maanden voor de release een uitgesproken mening over een plaat hebben, lijkt me die spanningsopbouw een beetje overdreven.
Namen willen we horen!
Ik hoor het al, het zal wel weer zo'n plaat zijn met alt.country geneuzel.quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:06 schreef JelleS het volgende:
[..]
Ik ben er gewoon nog niet uit of het nou enorm geniaal is, of gewoon goed. Nogal een verschil natuurlijk. Een cd helemaal gaan ophemelen terwijl het dat helemaal niet blijkt te zijn, is natuurlijk nogal slecht. Daar hebben we immers de Britse media voor.
Maar ik heb wel je aandacht zie ik, het werkt!
Ik kan al wel zeggen dat dat een hele leuke plaat is. Iets minder dan debuut misschien, al heb ik die al weer een tijdje niet gehoord. Maar absoluut een aanrader.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:55 schreef JelleS het volgende:
Luister nu de nieuwe an Girls in Hawaii. Je weet wel, die band die samen met Ghinzu opeens de Walen op de muzikale kaart zette. Of deze ook goed is, kan ik nog niet zeggen.
Dat is dit album dus!quote:Hopelijk zullen we Lambert dit keer ook niet zo snel vergeten en komt hij binnen een niet al te lange tijd met zijn definitieve meesterwerk. Loveheart is dat niet, daarvoor is het niet bijzonder genoeg. Wel erg mooi.
Zo op het eerste gehoor is het weer een echte jamplaat geworden, a la 'Pig Lib'. Heb er tot dusver nog niet echt een mening over, verder.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:54 schreef Grobbel het volgende:
En ik ga in afwachting daarvan de nieuwe Stephen Malkmus maar eens beluisteren.
Tof, niet over de volle 59 minuten even goed trouwens, Sometimes I Wanna Run is geniaal.quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:56 schreef placebeau het volgende:
Als we het dan toch over Belgen hebben, is de nieuwe Tim Van Hamel het proberen waard. Wat zeg ik, een verplichte aankoop!
Millionaire met Ritalin na een weekje samen met de Beatles, in een popjasje.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:21 schreef methodmich het volgende:
Is het een beetje Millionaire-achtig?
quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:31 schreef pfaf het volgende:
[..]
Millionaire met Ritalin na een weekje samen met de Beatles, in een popjasje.
Absoluut!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:57 schreef methodmich het volgende:
CD: Gram - Four-letter Word
Toch een fijne plaat mensen!
Ook nog wat feedback gezocht op andere sites en daar is een heldere conclusie uitgekomen. Neen dusquote:Op vrijdag 15 februari 2008 15:57 schreef bigshadow het volgende:
Niet doen, de laatste keer dat ik hem zag op een festival was het erg slecht.
De eerste paar nummers van de cd zijn echt geweldig, ietsje verderop zakt het een beetje in maar verdomme, wat is deze cd goed. En de meeste nummers zijn bijna opgewekt te noemen, niks voor Elbowquote:
Is goedquote:Op zaterdag 23 februari 2008 16:29 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb nog niet besloten wat ik zal doen maandag. Het is toch nog niet uitverkocht, dus op zich kan ik maandag aan de deur ook nog wel een kaartje kopen. Ik bel nog wel.
Doen! Ik heb ze vorig jaar live gezien, en het was zeker de moeite waard.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:10 schreef Z het volgende:
Ik ga denk ik vrijdag naar Caribou in de Melkweg.
Ik en grobbel zijn er ook, wij zijn tof. Jens is tof. Dat zijn al 3 toffe mensen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:52 schreef -skippybal- het volgende:
Ik zit ook zwaar in de twijfel voor Jens. Ik weet niet of ik het wel zo tof live ga vinden en zal dan zeker in m'n uppie moeten gaan.
Moeilijk, moeilijk...
Ik denk zelfs dat je morgen niet eens meer een ticket online kunt aanschaffen; dan wordt het gewoon aan de deur een ticket kopen.quote:Op zondag 24 februari 2008 13:01 schreef -skippybal- het volgende:
Ik ga morgenmiddag even beslissen of ik ga Jensen. Ligt aan m'n brakheid (kwart voor 6 opstaanop maandag
![]()
)
Weet iemand trouwens dat als je een kaartje besteld bij Roosje via automatische incasso, of 'ie dan in de avond al wel geldig is? Staat namelijk dat het wel tot twee weken kan duren. Ik heb m'n internetbankieren namelijk weer eens kapot kunnen maken.
quote:Je opdracht is verwerkt
Je bestelling is gelukt.
Lijkt me een goed plan!quote:Op maandag 25 februari 2008 14:51 schreef -skippybal- het volgende:
Jens Lekman mini-meet vanavond? Mja? Bier?
quote:dEUS, de Antwerpse band onder leiding van Tom Barman, komt 21 april met hun nieuwe album ‘Vantage Point’.
Om dit nieuwe materiaal te presenteren doet de band tweemaal Nederland aan. 8 april beginnen zij hun tournee in Doornroosje in Nijnegen. Op 15 april staan ze in de Amsterdamse Melkweg.
Kaartjes kosten 25 euro en zijn nu te koop.
Erg nice, maar waarom in zwollequote:Op maandag 3 maart 2008 18:51 schreef jakkop het volgende:
goeie zaken
vr 18 april
Hedon Zwolle
AT THE CLOSE OF EVERYDAY / BROWN FEATHER SPARROW / ANDERSON / PONOKA
5 jarige jubileum editie van het VOLKOREN Festijn
open 20:00 / aanvang 20:30 / ¤ 10,00
quote:Op maandag 10 maart 2008 17:47 schreef JelleS het volgende:
Je vriendin heeft je gebrainwashed zeker?
quote:Op maandag 10 maart 2008 17:32 schreef -Dries- het volgende:
Geef het een kans mensen!
Mwoah. Niet mijn ding.quote:Op maandag 10 maart 2008 17:32 schreef -Dries- het volgende:
Geef het een kans mensen!
http://www.youtube.com/watch?v=6xGI-jAb_So&feature=related
Klopt erg lekker plaatje. Ik kende het niet en heb daarom gelijk alles van ze maar binnengehaald en dat mag er ook wezen. Nog een luistertip voor liefhebbers van Elliot Smith/James Yorkston en consorten: The Sleeping Years - Were Becoming Islands One by One.quote:
Zwolle is een beetje jammer, waarom niet gewoon in de Melkweg of Tivoli ofzo?quote:Op maandag 3 maart 2008 18:51 schreef jakkop het volgende:
goeie zaken
vr 18 april
Hedon Zwolle
AT THE CLOSE OF EVERYDAY / BROWN FEATHER SPARROW / ANDERSON / PONOKA
5 jarige jubileum editie van het VOLKOREN Festijn
open 20:00 / aanvang 20:30 / ¤ 10,00
Tof! Ik wist niet eens dat de nieuwe cd's van dEUS en Motorpsycho ondertussen al te bestellen waren.quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:14 schreef pfaf het volgende:
De twee beste albums van het jaar zijn besteld, nu angstig afwachten.
Ook Fergie en The Melbourne Shuffle Crew met dEUS en Motorpsycho vergelijkenquote:Op woensdag 12 maart 2008 19:31 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Tof! Ik wist niet eens dat de nieuwe cd's van dEUS en Motorpsycho ondertussen al te bestellen waren.
Één van de beste albums van vorig jaar.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:12 schreef -skippybal- het volgende:
Iemand hier bekend met Sennen? Gister zien spelen, echt supertof
Behoorlijk standaard Post-Rock, maar o zo mooi. Had gelijk even een EP & albumpje gekocht
Automatic Writing? Heel goed jaquote:Op donderdag 13 maart 2008 10:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
Één van de beste albums van vorig jaar.Sennen is top!
Sennen is erg tof, inderdaad!quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:12 schreef -skippybal- het volgende:
Iemand hier bekend met Sennen? Gister zien spelen, echt supertof
Behoorlijk standaard Post-Rock, maar o zo mooi. Had gelijk even een EP & albumpje gekocht
Hard. Soms bijna climaxen die deden denken aan Hardcore-Punk. En een 'zanger' die overkwam als een Amerikaanse Jules Deelder mat allemaal wazige teksten.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:34 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Sennen is erg tof, inderdaad!Het is dat ik momenteel helemaal klem zit qua tijd, anders was ik gisterenavond ook nog wel even kijken.
Hoe was die andere band?
Ja, ik zag de belachelijk hoge PF-score ook. Terecht? Ik ken alleen de single 'Blind'. Op zich wel grappig, maar niks bijzonders.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:39 schreef Z het volgende:
Hercules & Love Affair.
Tsja, ik heb het eigenlijk allang opgegeven om PF-recensies daadwerkelijk door te lezen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:59 schreef Z het volgende:
Ik vind het lastig te beoordelen en de recensie is ook wat gek geschreven.
Dat is tof ja. Mountain Laurel is zo'n geniaal nummerquote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:37 schreef pfaf het volgende:
Stijve piemel krijgt: http://www.matadorrecords.com/matablog/?p=1275
Alles van Shearwater is zoooo geniaal.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:39 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dat is tof ja. Mountain Laurel is zo'n geniaal nummer
Behalve de bandnaam dan? Die doet namelijk weeïge liedjes beloven. Heb er nooit echt naar geluisterd overigens.quote:
En cd-hoesjes willen ook nogal meer dan eens lelijk zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:45 schreef Z het volgende:
[..]
Behalve de bandnaam dan? Die doet namelijk weeïge liedjes beloven. Heb er nooit echt naar geluisterd overigens.
Wordt wel eens genoemd hoor. Dit jaar heb ik overigens nog niets geniaals uit het noorden gehoord, zal eens luisteren.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:21 schreef GeorgKacher het volgende:
Er komt heel veel goede 'indie' muziek uit Noorwegen en Zweden op het moment. (Sordal, Trapper Schoepp Band etc.) waarom zie je dit nooit in dit topic? Omdat Pitchfork het nooit bespreekt? (niet cynisch bedoeld meer als constatering) Wat vinden jullie van de nieuwe van Devotchka en Wisely?
Dat is het ook hoor. De kauwgomballenindie doet mij ook niet zoveel meer als voorheen. De mars-sectie van KindaMuzik is m'n eerste pagina. Pitchfork bekijk ik eerlijk gezegd ook nauwelijks, zij zijn vaak toch een paar dagen later dan KindaMuzik en de blogs. En TMT natuurlijk voor de echt niet-verkrijgbare muziek.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:18 schreef Grobbel het volgende:
Think Small heb ik bij nader inzien ook al jaren niet meer bezocht.En ik ben sowieso de 'schattige' indie al een tijdje beu. De focus van Pitchfork op wat experimentele muziek is wat dat betreft de belangrijkste reden dat ik dat nog steeds als een belangrijke invloedsbron zie.
KindaMusik is wat meer op Europa gericht, en bovendien ook meer op wat 'gangbare' pop/rock/hiphop/dance. Pitchfork is wel iets breder, met soms onevenredig veel aandacht voor totaal bizarre en belachelijke experimentele bands. Driekwart daarvan is absolute rommel, maar die paar pareltjes die ertussen zitten doen de audiofiel in mij bijzonder veel plezier.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat is het ook hoor. De kauwgomballenindie doet mij ook niet zoveel meer als voorheen. De mars-sectie van KindaMuzik is m'n eerste pagina. Pitchfork bekijk ik eerlijk gezegd ook nauwelijks, zij zijn vaak toch een paar dagen later dan KindaMuzik en de blogs. En TMT natuurlijk voor de echt niet-verkrijgbare muziek.
Toegankelijke pop/rock/hiphop/dance? 19 van de 20 bands/artiesten die ik er tegenkom ken ik niet.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:29 schreef Grobbel het volgende:
[..]
KindaMusik is wat meer op Europa gericht, en bovendien ook meer op wat 'gangbare' pop/rock/hiphop/dance. Pitchfork is wel iets breder, met soms onevenredig veel aandacht voor totaal bizarre en belachelijke experimentele bands. Driekwart daarvan is absolute rommel, maar die paar pareltjes die ertussen zitten doen de audiofiel in mij bijzonder veel plezier.Zoals Mahjongg, Holy Fuck, Fucked Up, Working for a nuclear free city, White Denim, Clipd Beaks, noem maar op eigenlijk.
Best leuk bandje thoughquote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:13 schreef Grobbel het volgende:
En de Trapper Schoepp Band is gewoon Amerikaans?
http://www.myspace.com/trapperschoeppband
Ik had 'gangbare genres' moeten gebruiken. KindaMusik recenseert ook veel progrock, symfonische shit, metal, freejazz etc, als ook veel populair spul als Tokio Hotel - genres waar ik persoonlijk niet direct op zit te wachten, maar anderen wellicht wel. Ze zijn eigenlijk iets *te* compleet, wat de leesbaarheid ook niet ten goede komt. Pitchfork filtert die er al bij voorbaat uit, waardoor er een prettigere focus ligt op wat frissere muziek, en daarbij bovendien ook wat dieper erin kunnen duiken. In iets beter te behappen porties, bovendien.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:32 schreef pfaf het volgende:
[..]
Toegankelijke pop/rock/hiphop/dance? 19 van de 20 bands/artiesten die ik er tegenkom ken ik niet.
http://www.kindamuzik.net/mars
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:38 schreef Z het volgende:
Gister nog een Zweeds bandje op PF:
http://www.pitchforkmedia(...)1-the-lk-vs-the-snow
Martijn van Think Small stopte er ooit toch mee? Om vervolgens weer verder te gaan, daar ben ik hem een beetje kwijt geraakt.
Dan ben ik in de war met een ander bandje zal dat even opzoeken. Het was slechts bedoeld als voorbeeld en in namen ben ik slecht.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:13 schreef Grobbel het volgende:
En de Trapper Schoepp Band is gewoon Amerikaans?
http://www.myspace.com/trapperschoeppband
Hier wil ik toch nog even op inhaken. Dat ze ruim zijn klopt, maar ik vind de indeling in hun vijf categorieen, mars, rock, twang, loud en beats ideaal. Hierdoor kan ik op alle vlakken 'bij blijven' (hoewel ik eigenlijk alleen mars echt actief volg, maar is de boel niet overdonderend of onoverzichtelijk. Maargoed, ieder z'n ding natuurlijk, voor mij is KM de nummer één.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:41 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik had 'gangbare genres' moeten gebruiken. KindaMusik recenseert ook veel progrock, symfonische shit, metal, freejazz etc, als ook veel populair spul als Tokio Hotel - genres waar ik persoonlijk niet direct op zit te wachten, maar anderen wellicht wel. Ze zijn eigenlijk iets *te* compleet, wat de leesbaarheid ook niet ten goede komt. Pitchfork filtert die er al bij voorbaat uit, waardoor er een prettigere focus ligt op wat frissere muziek, en daarbij bovendien ook wat dieper erin kunnen duiken. In iets beter te behappen porties, bovendien.
Zelfde, staat nu dus op Luisterpaalquote:Op zondag 16 maart 2008 08:29 schreef Grobbel het volgende:
En ik weet dat ik wat laat mee ben, maar ik ben het eens met degenen die hier vol lof waren over de nieuwe Timesbold plaat, 'Ill Seen Ill Sung'. Erg fijne plaat!
Die nu ff aan het checken, bij nummer 1 was ik eerst weirded out maar wel geboeidquote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:22 schreef Grobbel het volgende:
En over experimentele shit gesproken, die nieuwe cd van Mahjongg, Kontpab, is niet alleen behoorlijk bizar, maar bij vlagen ook extreem geniaal.
http://www.pitchforkmedia.com/article/record_review/48329-kontpab
Smaken verschillen, Sordal heeft imho een van de beste debuutplaten van 2008 uitgebracht. Over die nijmeegse band kan ik niet oordelen omdat ik geen plaat van hun heb gehoord in zijn geheel. Ook Astroburger vind ik een leuk bandje uit het noorden, Anders Osborne woont natuurlijk nu in Amerika maar dat vind ik ook wel heel aardig. En om het exotische gehalte van artiesten geef ik nada niets. Maakt bewijze van spreken Borsato morgen een wereldplaat dan koop ik hem meteen. Check bijv. ook mijn hier geposte jaarlijstje over 2007 en je kunt toch moeilijk zeggen dat daar allerlei obscure bandjes in staan.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:11 schreef Grobbel het volgende:
Ik zit nu naar Sordal te luisteren, maar alhoewel het wel mooi is, vind ik het nu ook weer niet zo heel speciaal. Dergelijke artiesten kun je zelfs letterlijk in de lokale kroeg om de hoek live aanschouwen, zoals het - overigens bijzonder fraaie - Nijmeegse Okieson: http://www.myspace.com/okieson
Bij dat soort artiesten vraag ik me altijd af waarom er zo nodig naar het buitenland gekeken moet worden voor dergelijke muziek, maar goed. Het obscure/exotische gehalte zal wel meespelen.
Nog later, maar ik sluit me er ook bij aan. Vooral All Readymade is echt briljant.quote:Op zondag 16 maart 2008 08:29 schreef Grobbel het volgende:
En ik weet dat ik wat laat mee ben, maar ik ben het eens met degenen die hier vol lof waren over de nieuwe Timesbold plaat, 'Ill Seen Ill Sung'. Erg fijne plaat!
Je moet nooit alleen lezen wat ergens precies staat maar ook altijd trachten te lezen wat degene er mee bedoeld. Ik bedoel uiteraard tot nu toe.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:36 schreef Z het volgende:
Het jaar is nog jong GeorgKacher!
Welnee joh, de indie-liefhebber kotst inmiddels op Pitchfork. Die site is zoooo 2005. Pitchfork is mainstream en establishment geworden, en als indie-mensen ergens een hekel aan hebben...quote:Op maandag 17 maart 2008 20:29 schreef GeorgKacher het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuwe van I am kloot, is nogal veranderd vergeleken met vroeger. Persoonlijk is het nog altijd niet bepaald mijn favoriete band, daar verandert de nieuwe plaat niets aan. Een paar jaar geleden werd het nogal gehyped misschien neem ik dat nog altijd te veel mee in mijn beoordeling, maar het kan mij niet boeien. Die heiligverklaring Pitchfork snap ik ook niet, complete jaarlijstjes die voor 99% hetzelfde zijn, mensen die volgens eigen zeggen de hele dag op f5 drukken. Maar ja, volgens het qua smaak failliete OOR is het de bijbel voor de indie-liefhebber.
quote:If you want to understand white people, you need to understand indie music. As mentioned before, white people hate anything that’s “mainstream” and are desperate to find things that are more genuine, unique, and reflective of their experiences.
Fortunately, they have independent music.
A white person’s iPod (formerly CD collection) is not merely an assemblage of music that they enjoy. It is what defines them as a person. They are always on the look out for the latest hot band that no one has heard of so that one day, they can hit it just right and be into a band BEFORE they are featured in an Apple commercial. To a white person, being a fan of a band before they get popular is one of the most important things they can do with their life. They can hold it over their friends forever!
Indie music also produces a lot of concerts, for which white people can attend and meet other white people. It’s especially useful, since they are attending the same concert, they both like the artist and can easily strike up a conversation that will flow from band at the show->other bands they like->where they went to/go to school->where to get the best vegan food in town->agreement to meet at said restaurant for awkward date.
It is worth noting that white people are expected to stay current with music and go to concerts well into their 40s. Unlike at dance or hip hop clubs, there are few stigmas attached to being the “old guy at the club.”
But BE WARNED, talking about Indie Music with white people is perhaps the most dangerous subject you touch upon. One false move and you will lose their respect and admiration forever. Here are some general rules
* Bands that have had their songs in an Apple ad are still marginally acceptable
* Bands that have had their songs in ads for other companies are not acceptable
* If you mention a band you like and the other person has heard of them, you lose. They own you. It is essential that you like the most obscure music possible.
Remember, popular artists can turn unpopular in a heartbeat (Ryan Adams, Bright Eyes, The Strokes), so you would be best to stick to the following statements: “I love the Arcade Fire,” “I still think the Montreal scene is the best in the world,” “I would die without Stereogum or Fluxblog“* and “Joanna Newsom is maybe the most original artist today.”
*-do not substitute Stereogum for Pitchfork, as this is one of those things that used to be cool, but is now not cool.
Die blog kwam ik laatst toevallig nog tegen op werkquote:Op maandag 17 maart 2008 20:40 schreef Hephaistos. het volgende:
Moest opeens weer denken aan deze blog die op een soort antropoligische manier 'de witte mens' analyseert, en tips geeft hoe je hun vertrouwen moet winnen...
[..]
Dat zal het natuurlijk voornamelijk zijn.quote:Op maandag 17 maart 2008 20:53 schreef Z het volgende:
PF sluit precies aan bij mijn wensen. Met 5 gerecenseerde platen per dag missen ze ook niet veel, en ik heb tijdens de eindlijstjes tijd ook zelden het idee dat ik wat 'gemist' heb. De eindlijstjes van PF lezers zijn voorspelbaar maar dat is dan ook niet zo gek naar mijn idee. En zo goed PF bij sommige mensen aan sluit zo slecht sluit het bij jullie aan. Ik ken de muziekvoorkeur van MM een beetje en daar past PF gewoon meestal niet bij, andere platen, andere ideeën.
Over jouw smaak gesproken. Heb je de nieuwe geniale Timesbold al binnen? Misschien niet meteen beter dan het selftitled debuut, maar superieur aan Eye, eye.quote:Op woensdag 19 maart 2008 16:03 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat zal het natuurlijk voornamelijk zijn.
Nee, heb hem wel op het oog voor volgende keer. Maar ja, er zijn nogal wat releases...quote:Op woensdag 19 maart 2008 16:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Over jouw smaak gesproken. Heb je de nieuwe geniale Timesbold al binnen? Misschien niet meteen beter dan het selftitled debuut, maar superieur aan Eye, eye.
slsk???? Ik bedoel trooper die zeer veel muziek op usenet zet. Timesbold heb ik van hem, Ane Brun van hem, de hiervoor bejubelde plaat enzevoorts. Bij mij wordt usenet geknepen, 1,5 mb per seconde. Neem ik een proefabo op een payserver dan gaat alles met 10mb per seconde (glasvezel) zie bijv yabsearch trooper post intikken die bedoel ik.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:40 schreef pfaf het volgende:
De slsk trooper met 10,000 files en 9.4 kb/s downloadsnelheid?
Usenet is uiteraard.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:20 schreef GeorgKacher het volgende:
Ik zal eens kijken of dat dezelfde is, gebruik het nooit vanwege de snelheden, ik zweer vooral bij usenet en een hubje waar alles met 6mb per seconde gaat dat haal je niet als je bij allerlei particulieren je meuk moet ophalen. Wat wordt het afkicken als ik 'normaal' internet krijgt.......
quote:Op maandag 17 maart 2008 20:40 schreef Hephaistos. het volgende:
Moest opeens weer denken aan deze blog die op een soort antropoligische manier 'de witte mens' analyseert, en tips geeft hoe je hun vertrouwen moet winnen...
[..]
Gewoon de 'gebruikelijke' kanalen (o.a. Soulseek). Plaat heet 'I Am Kloot Play Moolah Rouge'.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Nieuwe I Am Klootmis ik iets.
Waar
Voornamelijk van een private tracker, die helaas al 4 jaar (!) geen nieuwe mensen meer accepteert. Maar op zich kun je op het Graz-forum ook een heel eind komen wat rapidshare-linkjes betreft.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:35 schreef Z het volgende:
Waar 'haal' je je torrents Grobbel? Ik gebruik slsk en torrents en download aardig wat legaal.
Als je een account registreert, kun je de instellingen zo aanpassen dat het er uit ziet als een normaal forum (zoals Fok). Leest een stuk makkelijker weg.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:21 schreef -skippybal- het volgende:
Jammer alleen dat het Graz-forum gigantisch zuigt met hun lay-out uit het jaar nul...
Nee, maar gratis downloaden werkt ook prima. Alleen als je meerdere dingen tegelijk wil downloaden moet je soms even wachten (als je iets download van 30 MB moet je daarna 30 minuten wachten op het volgende bestand, bij 100 MB 100 minuten, en zo verder). Maar zoveel boeiende cd's lekken er toch niet op exact hetzelfde moment. Ik red het in elk geval prima zonder een pay-account.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:21 schreef -skippybal- het volgende:
Heb je trouwens een pay-account voor Rapidshare?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:39 schreef -Dries- het volgende:
Die nieuwe plaat van M. Ward en Zooey Deschanel mag er ook wezen mensen!Zoeey Deschanel is een coole actrice. Eens luisteren of ze ook kan zingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik weet zeker dat je dat denkt alleen door de naam.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:14 schreef JelleS het volgende:
Rot toch op Dries, het is nog steeds even kut.
Ik heb het geluisterd. Eerst was het 'kijk ons wannabe cool en anders zijn'. Nu is het 'kijk ons de Britten kopieren en niet meer emo zijn'. Een kleine verbetering, maar nog steeds kut.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:03 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat je dat denkt alleen door de naam.
Of ze het nou kopieeren of niet, het zijn gewoon goede melodische pop songs, en dat is bij mij t belangrijkste.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:36 schreef JelleS het volgende:
[..]
Ik heb het geluisterd. Eerst was het 'kijk ons wannabe cool en anders zijn'. Nu is het 'kijk ons de Britten kopieren en niet meer emo zijn'. Een kleine verbetering, maar nog steeds kut.
Klinkt inderdaad erg goed!quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:43 schreef Maisnon het volgende:
Oh en niet helemaal voor hier dan he, maar dat nieuwe album van Elbow is echt vet
En een verdraaid goede ook! Nu al een jaarlijstjeskandidaat.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:27 schreef JelleS het volgende:
Een nieuwe plaat van Destroyer? die heb ik dan helemaal gemist.....
Iets duidelijker héquote:Op zaterdag 29 maart 2008 18:02 schreef -skippybal- het volgende:
Die nieuwe is poep.
Die plaat heb ik ook al een tijdje op mijn harde schijf staan (ook weer flink door Pitchfork gehypt), maar had er nog geen tijd voor gehad. Ik zal er eens naar gaan luisteren.quote:Op maandag 31 maart 2008 18:50 schreef pfaf het volgende:
http://www.pitchforkmedia.com/article/record_review/49198-visiter
The Dodos! Tof! Eerste deel van het album was een paar keer slikken, maar nummers als The Season zijn meesterlijk.
Z hda overigens eerder dit topic al een filmpje van ze gepost.
Yep, met de bizarre titel (Well you know) Stuff is like we yeah!. Best een aardige plaat, overigens. Al blijft Rally of Love beter.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:31 schreef Z het volgende:
De hele Dodo's plaat blijkt niet aan mij besteed.
22-Pistepirkko, die heb ik heeeel lang geleden wel eens op LL gezien. Er is toch ook een nieuwe plaat?
Volgens mij is dat ook onmogelijk. Daarom moet je het album ook beginnen in het midden. Zo pak je de geniale season -> undeclared -> God combinatie mee.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:31 schreef Z het volgende:
De hele Dodo's plaat blijkt niet aan mij besteed.
Geen idee.quote:Op woensdag 2 april 2008 20:14 schreef Mistaken het volgende:
Even een vraagje tussendoor!
Heeft iemand enig idee, waar in Nederland NME Magazine te koop is?
De meeste grote boekhandels hebben ze wel. Waar woon je?quote:Op woensdag 2 april 2008 20:14 schreef Mistaken het volgende:
Even een vraagje tussendoor!
Heeft iemand enig idee, waar in Nederland NME Magazine te koop is?
Maar in Zwolle heb je toch vast wel een fatsoenlijke boekenzaak met een uitgebreide tijdschriftenafdeling?quote:Op woensdag 2 april 2008 20:33 schreef Mistaken het volgende:
Niet in Zwolle en in Kampen al helemaal niet!
Niet afgeven op Kampen hequote:Op woensdag 2 april 2008 20:33 schreef Mistaken het volgende:
Niet in Zwolle en in Kampen al helemaal niet!
Ik heb het toevallig ook zojuist opgegeven. Alleen "Words" viel me op in positieve zin. Maar zelfs dat verbleekt nog bij het meesterwerk dat "Through the window pane" wat mij betreft was.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:09 schreef pfaf het volgende:
Ik beluister nu de nieuwe Guillemots, maar na een paar nummers geef ik al op. Wat een bagger.Marco Borsato komt met Rood nog hipper uit de hoek.
Ik zal het morgen nog eens proberen, maar ik vrees dat ze hun beste tijd gehad hebben.
Wat een deceptie zeg. k Ben er helemaal droevig van.
Jahquote:Op donderdag 3 april 2008 15:25 schreef pfaf het volgende:
Silver Mt Zion dit weekend!
Die George Michael aanstellerij van 'Big Dog' kan me ook niet bekoren, maar de rest van de plaat wordt per luisterbeurt beter. Ze hebben wel lef om zo'n plaat te maken, overigens.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:09 schreef pfaf het volgende:
Ik beluister nu de nieuwe Guillemots, maar na een paar nummers geef ik al op. Wat een bagger.Marco Borsato komt met Rood nog hipper uit de hoek.
Ik zal het morgen nog eens proberen, maar ik vrees dat ze hun beste tijd gehad hebben.
Wat een deceptie zeg. k Ben er helemaal droevig van.
Ik vind het meer Antony eigenlijk. Mogelijk ook omdat ie die entourage rondhangt. Of een beetje Bowie zelfs, qua zang.quote:Op maandag 7 april 2008 16:03 schreef Grobbel het volgende:
Ik ken hem volgens mij wel. Die probeert toch weer heel erg Jeff Buckley na te doen?
Dit neem ik terug. Na een dozijn extra luisterbeurten moet ik concluderen dat het hele albumn geweldig goed en boeiend is!quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook onmogelijk. Daarom moet je het album ook beginnen in het midden. Zo pak je de geniale season -> undeclared -> God combinatie mee.
Die comments bij die eerste link!quote:Op woensdag 9 april 2008 10:50 schreef -Dries- het volgende:
http://dradamsfilms.com/post/29292547
http://www.vimeo.com/dradamsfilms
Wat een clown is het toch ook he
quote:Op maandag 7 april 2008 20:50 schreef Grobbel het volgende:
Oh wacht, klaarblijkelijk zijn Scott Matthews en Scott Matthew twee verschillende personen. Het is die eerste die heel erg op Jeff Buckley lijkt. Wel bizar dat er dus twee redelijk nieuwe singersongwriters zijn met praktisch dezelfde naam.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |