abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 maart 2008 @ 14:53:40 #176
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57432497
Tsja, eigenlijk zijn die paar dagen pure onzin. Ach, ik verval wel vaker in snobisme, obscuriteit en ook zulke onzin als 'de nieuwste muziek' meteen beluisteren/ontdekken whatever valt daar onder. Een beetje elitaire houding is in deze jaren van middelmaat niet verkeerd.

Enfin, luchtige muziek? Ja! MGMT vandaag geprobeerd en de melodische, psychedelische rock bevalt me zeer!
pi_57433379
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:36 schreef Z het volgende:
Het jaar is nog jong GeorgKacher!
Je moet nooit alleen lezen wat ergens precies staat maar ook altijd trachten te lezen wat degene er mee bedoeld. Ik bedoel uiteraard tot nu toe.
pi_57433838
Uiteraard maakte ik een garpje.
Aldus.
pi_57437136
Ik snap sowieso dat hele Pitchfork-gedoe niet. Ik kijk echt vrijwel nooit op die site. Misschien vier keer per jaar ofzo....
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_57438593
Wat vinden jullie van de nieuwe van I am kloot, is nogal veranderd vergeleken met vroeger. Persoonlijk is het nog altijd niet bepaald mijn favoriete band, daar verandert de nieuwe plaat niets aan. Een paar jaar geleden werd het nogal gehyped misschien neem ik dat nog altijd te veel mee in mijn beoordeling, maar het kan mij niet boeien. Die heiligverklaring Pitchfork snap ik ook niet, complete jaarlijstjes die voor 99% hetzelfde zijn, mensen die volgens eigen zeggen de hele dag op f5 drukken. Maar ja, volgens het qua smaak failliete OOR is het de bijbel voor de indie-liefhebber.
  maandag 17 maart 2008 @ 20:35:14 #181
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_57438747
quote:
Op maandag 17 maart 2008 20:29 schreef GeorgKacher het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuwe van I am kloot, is nogal veranderd vergeleken met vroeger. Persoonlijk is het nog altijd niet bepaald mijn favoriete band, daar verandert de nieuwe plaat niets aan. Een paar jaar geleden werd het nogal gehyped misschien neem ik dat nog altijd te veel mee in mijn beoordeling, maar het kan mij niet boeien. Die heiligverklaring Pitchfork snap ik ook niet, complete jaarlijstjes die voor 99% hetzelfde zijn, mensen die volgens eigen zeggen de hele dag op f5 drukken. Maar ja, volgens het qua smaak failliete OOR is het de bijbel voor de indie-liefhebber.
Welnee joh, de indie-liefhebber kotst inmiddels op Pitchfork. Die site is zoooo 2005. Pitchfork is mainstream en establishment geworden, en als indie-mensen ergens een hekel aan hebben...
  maandag 17 maart 2008 @ 20:38:15 #182
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57438821
Ik vind de Forkcast anders vaak wel leuk

En met I am Kloot heb ik niks.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 17 maart 2008 @ 20:40:52 #183
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_57438870
Moest opeens weer denken aan deze blog die op een soort antropoligische manier 'de witte mens' analyseert, en tips geeft hoe je hun vertrouwen moet winnen...
quote:
If you want to understand white people, you need to understand indie music. As mentioned before, white people hate anything that’s “mainstream” and are desperate to find things that are more genuine, unique, and reflective of their experiences.

Fortunately, they have independent music.

A white person’s iPod (formerly CD collection) is not merely an assemblage of music that they enjoy. It is what defines them as a person. They are always on the look out for the latest hot band that no one has heard of so that one day, they can hit it just right and be into a band BEFORE they are featured in an Apple commercial. To a white person, being a fan of a band before they get popular is one of the most important things they can do with their life. They can hold it over their friends forever!

Indie music also produces a lot of concerts, for which white people can attend and meet other white people. It’s especially useful, since they are attending the same concert, they both like the artist and can easily strike up a conversation that will flow from band at the show->other bands they like->where they went to/go to school->where to get the best vegan food in town->agreement to meet at said restaurant for awkward date.

It is worth noting that white people are expected to stay current with music and go to concerts well into their 40s. Unlike at dance or hip hop clubs, there are few stigmas attached to being the “old guy at the club.”

But BE WARNED, talking about Indie Music with white people is perhaps the most dangerous subject you touch upon. One false move and you will lose their respect and admiration forever. Here are some general rules

* Bands that have had their songs in an Apple ad are still marginally acceptable
* Bands that have had their songs in ads for other companies are not acceptable
* If you mention a band you like and the other person has heard of them, you lose. They own you. It is essential that you like the most obscure music possible.

Remember, popular artists can turn unpopular in a heartbeat (Ryan Adams, Bright Eyes, The Strokes), so you would be best to stick to the following statements: “I love the Arcade Fire,” “I still think the Montreal scene is the best in the world,” “I would die without Stereogum or Fluxblog“* and “Joanna Newsom is maybe the most original artist today.”

*-do not substitute Stereogum for Pitchfork, as this is one of those things that used to be cool, but is now not cool.
  maandag 17 maart 2008 @ 20:42:23 #184
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57438896
quote:
Op maandag 17 maart 2008 20:40 schreef Hephaistos. het volgende:
Moest opeens weer denken aan deze blog die op een soort antropoligische manier 'de witte mens' analyseert, en tips geeft hoe je hun vertrouwen moet winnen...
[..]
Die blog kwam ik laatst toevallig nog tegen op werk
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_57439172
PF sluit precies aan bij mijn wensen. Met 5 gerecenseerde platen per dag missen ze ook niet veel, en ik heb tijdens de eindlijstjes tijd ook zelden het idee dat ik wat 'gemist' heb. De eindlijstjes van PF lezers zijn voorspelbaar maar dat is dan ook niet zo gek naar mijn idee. En zo goed PF bij sommige mensen aan sluit zo slecht sluit het bij jullie aan. Ik ken de muziekvoorkeur van MM een beetje en daar past PF gewoon meestal niet bij, andere platen, andere ideeën.
Aldus.
pi_57439270
De forkast is (ook) fantastisch inderdaad. En het beste van PF is natuurlijk dat ze cijfers geven.
Aldus.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 09:11:46 #187
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_57447134
Hier ook nog even melden dat the Raconteurs met een nieuwe plaat komen volgende week, en dan zijn we weer overal bijgepraat.
Hopen dat deze wel een iets hoger echt werk/covers-ratio heeft dan de vorige, want afgezien van een paar sterke singles was het gewoon geen goede plaat.
  woensdag 19 maart 2008 @ 01:56:46 #188
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57468196
Ohja nog een minpuntje van PF.
Niemand geeft een fuck om die Urban-crap (geen hiphop nee) Stop met onzinnige 'nieuwtjes' over Jay-Z en Lil' Wayne...
LastFM
pi_57478108
quote:
Op maandag 17 maart 2008 20:53 schreef Z het volgende:
PF sluit precies aan bij mijn wensen. Met 5 gerecenseerde platen per dag missen ze ook niet veel, en ik heb tijdens de eindlijstjes tijd ook zelden het idee dat ik wat 'gemist' heb. De eindlijstjes van PF lezers zijn voorspelbaar maar dat is dan ook niet zo gek naar mijn idee. En zo goed PF bij sommige mensen aan sluit zo slecht sluit het bij jullie aan. Ik ken de muziekvoorkeur van MM een beetje en daar past PF gewoon meestal niet bij, andere platen, andere ideeën.
Dat zal het natuurlijk voornamelijk zijn.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 19 maart 2008 @ 16:12:22 #190
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57478325
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 16:03 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dat zal het natuurlijk voornamelijk zijn.
Over jouw smaak gesproken. Heb je de nieuwe geniale Timesbold al binnen? Misschien niet meteen beter dan het selftitled debuut, maar superieur aan Eye, eye.
pi_57485590
Mooi.
Aldus.
pi_57486657
www.imeem.com is ook wel een tamelijk briljante site. Je kan er een enorme berg muziek beluisteren. PF streamt ook van via die site.
Aldus.
pi_57505637
Sun Kil Moon heeft een schitterende plaat gemaakt getiteld April. 1 april komt hij uit, maar op internet overal te krijgen. Schitterende plaat voor de liefhebber van rustige breekbare muziek. Het moet raar lopen als deze plaat niet zeer positieve recenties krijgt. Openingstrack alleen al is een monument, 9 hemelse minuten. http://www.myspace.com/sunkilmoon
pi_57506172
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 16:12 schreef pfaf het volgende:

[..]

Over jouw smaak gesproken. Heb je de nieuwe geniale Timesbold al binnen? Misschien niet meteen beter dan het selftitled debuut, maar superieur aan Eye, eye.
Nee, heb hem wel op het oog voor volgende keer. Maar ja, er zijn nogal wat releases...
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:34:26 #195
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:38:24 #196
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57506440
God bless Trooper. Wat een smaak heeft die gast zeg.
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:40:55 #198
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57507306
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:40 schreef pfaf het volgende:
De slsk trooper met 10,000 files en 9.4 kb/s downloadsnelheid?
slsk???? Ik bedoel trooper die zeer veel muziek op usenet zet. Timesbold heb ik van hem, Ane Brun van hem, de hiervoor bejubelde plaat enzevoorts. Bij mij wordt usenet geknepen, 1,5 mb per seconde. Neem ik een proefabo op een payserver dan gaat alles met 10mb per seconde (glasvezel) zie bijv yabsearch trooper post intikken die bedoel ik.
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:17:29 #200
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57507366
Aaah, nu zie ik het ook. Ik heb timesbold en SKM ook van hem via usenet ja. Door FTD-search let ik nooit op de uploaders.
slsk=soulseek, waar ook een trooper is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')