abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57379161
Ja, dat begreep ik, maar Antony doet tegenwoordig bijna bij iedereen mee. Ben wel benieuwd naar zijn eigen soloplaat.

Hier mensen die de CD van Baby Dee trouwens kennen?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_57388273
Er komt heel veel goede 'indie' muziek uit Noorwegen en Zweden op het moment. (Sordal, Trapper Schoepp Band etc.) waarom zie je dit nooit in dit topic? Omdat Pitchfork het nooit bespreekt? (niet cynisch bedoeld meer als constatering) Wat vinden jullie van de nieuwe van Devotchka en Wisely?

[ Bericht 1% gewijzigd door GeorgKacher op 15-03-2008 00:28:33 ]
pi_57392592
Xiu Xiu - Women As Lovers

Voor wie die meesterlijke cover nog wil horen:

http://hypem.com/track/483111
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 15 maart 2008 @ 11:57:37 #154
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57392931
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 00:21 schreef GeorgKacher het volgende:
Er komt heel veel goede 'indie' muziek uit Noorwegen en Zweden op het moment. (Sordal, Trapper Schoepp Band etc.) waarom zie je dit nooit in dit topic? Omdat Pitchfork het nooit bespreekt? (niet cynisch bedoeld meer als constatering) Wat vinden jullie van de nieuwe van Devotchka en Wisely?
Wordt wel eens genoemd hoor. Dit jaar heb ik overigens nog niets geniaals uit het noorden gehoord, zal eens luisteren.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:11:57 #155
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_57393114
Ik zit nu naar Sordal te luisteren, maar alhoewel het wel mooi is, vind ik het nu ook weer niet zo heel speciaal. Dergelijke artiesten kun je zelfs letterlijk in de lokale kroeg om de hoek live aanschouwen, zoals het - overigens bijzonder fraaie - Nijmeegse Okieson: http://www.myspace.com/okieson

Bij dat soort artiesten vraag ik me altijd af waarom er zo nodig naar het buitenland gekeken moet worden voor dergelijke muziek, maar goed. Het obscure/exotische gehalte zal wel meespelen.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:13:08 #156
11502 nipeng
The last ride is free
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:13:24 #157
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_57393146
En de Trapper Schoepp Band is gewoon Amerikaans?

http://www.myspace.com/trapperschoeppband
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:15:21 #158
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57393167
Martijn Grooten kwam voor mij altijd met de typische Zweedse indiepop bands, maar TS is helemaal van m'n lijstje met sites afgegleden.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:18:20 #159
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_57393204
Think Small heb ik bij nader inzien ook al jaren niet meer bezocht. En ik ben sowieso de 'schattige' indie al een tijdje beu. De focus van Pitchfork op wat experimentele muziek (behalve freak-folk, dan ) is wat dat betreft de belangrijkste reden dat ik die site nog steeds als een belangrijke invloedsbron zie.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:22:07 #160
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57393246
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:18 schreef Grobbel het volgende:
Think Small heb ik bij nader inzien ook al jaren niet meer bezocht. En ik ben sowieso de 'schattige' indie al een tijdje beu. De focus van Pitchfork op wat experimentele muziek is wat dat betreft de belangrijkste reden dat ik dat nog steeds als een belangrijke invloedsbron zie.
Dat is het ook hoor. De kauwgomballenindie doet mij ook niet zoveel meer als voorheen. De mars-sectie van KindaMuzik is m'n eerste pagina. Pitchfork bekijk ik eerlijk gezegd ook nauwelijks, zij zijn vaak toch een paar dagen later dan KindaMuzik en de blogs. En TMT natuurlijk voor de echt niet-verkrijgbare muziek.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:22:13 #161
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_57393249
En over experimentele shit gesproken, die nieuwe cd van Mahjongg, Kontpab, is niet alleen behoorlijk bizar, maar bij vlagen ook extreem geniaal.

http://www.pitchforkmedia.com/article/record_review/48329-kontpab
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:29:27 #162
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_57393345
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:22 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat is het ook hoor. De kauwgomballenindie doet mij ook niet zoveel meer als voorheen. De mars-sectie van KindaMuzik is m'n eerste pagina. Pitchfork bekijk ik eerlijk gezegd ook nauwelijks, zij zijn vaak toch een paar dagen later dan KindaMuzik en de blogs. En TMT natuurlijk voor de echt niet-verkrijgbare muziek.
KindaMusik is wat meer op Europa gericht, en bovendien ook meer op wat 'gangbare' pop/rock/hiphop/dance. Pitchfork is wel iets breder, met soms onevenredig veel aandacht voor totaal bizarre en belachelijke experimentele bands. Driekwart daarvan is absolute rommel, maar die paar pareltjes die ertussen zitten doen de audiofiel in mij bijzonder veel plezier. Zoals Mahjongg, Holy Fuck, Fucked Up, Working for a nuclear free city, White Denim, Clipd Beaks, noem maar op eigenlijk.

En bovendien recenseert KindaMusik Amerikaanse platen pas als ze op de Europese markt komen. Zo staat er nu net een recensie van MGMT online, terwijl Pitchfork daar vorig jaar in oktober al mee was gekomen.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:32:23 #163
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57393381
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:29 schreef Grobbel het volgende:

[..]

KindaMusik is wat meer op Europa gericht, en bovendien ook meer op wat 'gangbare' pop/rock/hiphop/dance. Pitchfork is wel iets breder, met soms onevenredig veel aandacht voor totaal bizarre en belachelijke experimentele bands. Driekwart daarvan is absolute rommel, maar die paar pareltjes die ertussen zitten doen de audiofiel in mij bijzonder veel plezier. Zoals Mahjongg, Holy Fuck, Fucked Up, Working for a nuclear free city, White Denim, Clipd Beaks, noem maar op eigenlijk.
Toegankelijke pop/rock/hiphop/dance? 19 van de 20 bands/artiesten die ik er tegenkom ken ik niet.
http://www.kindamuzik.net/mars
pi_57393480
Gister nog een Zweeds bandje op PF:
http://www.pitchforkmedia(...)1-the-lk-vs-the-snow

Martijn van Think Small stopte er ooit toch mee? Om vervolgens weer verder te gaan, daar ben ik hem een beetje kwijt geraakt.
Aldus.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:41:27 #165
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57393526
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:13 schreef Grobbel het volgende:

Best leuk bandje though
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:41:41 #166
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_57393533
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:32 schreef pfaf het volgende:

[..]

Toegankelijke pop/rock/hiphop/dance? 19 van de 20 bands/artiesten die ik er tegenkom ken ik niet.
http://www.kindamuzik.net/mars
Ik had 'gangbare genres' moeten gebruiken. KindaMusik recenseert ook veel progrock, symfonische shit, metal, freejazz etc, als ook veel populair spul als Tokio Hotel - genres waar ik persoonlijk niet direct op zit te wachten, maar anderen wellicht wel. Ze zijn eigenlijk iets *te* compleet, wat de leesbaarheid ook niet ten goede komt. Pitchfork filtert die er al bij voorbaat uit, waardoor er een prettigere focus ligt op wat frissere muziek, en daarbij bovendien ook wat dieper erin kunnen duiken. In iets beter te behappen porties, bovendien.

[ Bericht 3% gewijzigd door Grobbel op 15-03-2008 12:50:30 ]
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:43:58 #167
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_57393569
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:38 schreef Z het volgende:
Gister nog een Zweeds bandje op PF:
http://www.pitchforkmedia(...)1-the-lk-vs-the-snow

Martijn van Think Small stopte er ooit toch mee? Om vervolgens weer verder te gaan, daar ben ik hem een beetje kwijt geraakt.
Ik heb nog ooit een grote berg cd's en vinyl van hem overgenomen, omdat ie in het buitenland zou gaan wonen.
pi_57394011
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:13 schreef Grobbel het volgende:

Dan ben ik in de war met een ander bandje zal dat even opzoeken. Het was slechts bedoeld als voorbeeld en in namen ben ik slecht.
  zondag 16 maart 2008 @ 08:29:07 #169
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_57408731
En ik weet dat ik wat laat mee ben, maar ik ben het eens met degenen die hier vol lof waren over de nieuwe Timesbold plaat, 'Ill Seen Ill Sung'. Erg fijne plaat!
  zondag 16 maart 2008 @ 14:36:28 #170
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57412547
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:41 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik had 'gangbare genres' moeten gebruiken. KindaMusik recenseert ook veel progrock, symfonische shit, metal, freejazz etc, als ook veel populair spul als Tokio Hotel - genres waar ik persoonlijk niet direct op zit te wachten, maar anderen wellicht wel. Ze zijn eigenlijk iets *te* compleet, wat de leesbaarheid ook niet ten goede komt. Pitchfork filtert die er al bij voorbaat uit, waardoor er een prettigere focus ligt op wat frissere muziek, en daarbij bovendien ook wat dieper erin kunnen duiken. In iets beter te behappen porties, bovendien.
Hier wil ik toch nog even op inhaken. Dat ze ruim zijn klopt, maar ik vind de indeling in hun vijf categorieen, mars, rock, twang, loud en beats ideaal. Hierdoor kan ik op alle vlakken 'bij blijven' (hoewel ik eigenlijk alleen mars echt actief volg, maar is de boel niet overdonderend of onoverzichtelijk. Maargoed, ieder z'n ding natuurlijk, voor mij is KM de nummer één.

Timesbold is inderdaad mooi hè. Ik hoop dat ik 'm morgen in de bus heb.

[ Bericht 5% gewijzigd door pfaf op 16-03-2008 14:42:38 ]
pi_57412802
quote:
Op zondag 16 maart 2008 08:29 schreef Grobbel het volgende:
En ik weet dat ik wat laat mee ben, maar ik ben het eens met degenen die hier vol lof waren over de nieuwe Timesbold plaat, 'Ill Seen Ill Sung'. Erg fijne plaat!
Zelfde, staat nu dus op Luisterpaal en het klinkt wel tof
pi_57412876
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:22 schreef Grobbel het volgende:
En over experimentele shit gesproken, die nieuwe cd van Mahjongg, Kontpab, is niet alleen behoorlijk bizar, maar bij vlagen ook extreem geniaal.

http://www.pitchforkmedia.com/article/record_review/48329-kontpab
Die nu ff aan het checken, bij nummer 1 was ik eerst weirded out maar wel geboeid en toen ineens die kick en snare erbij kwam was het ineens wel erg vet
pi_57420655
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:11 schreef Grobbel het volgende:
Ik zit nu naar Sordal te luisteren, maar alhoewel het wel mooi is, vind ik het nu ook weer niet zo heel speciaal. Dergelijke artiesten kun je zelfs letterlijk in de lokale kroeg om de hoek live aanschouwen, zoals het - overigens bijzonder fraaie - Nijmeegse Okieson: http://www.myspace.com/okieson

Bij dat soort artiesten vraag ik me altijd af waarom er zo nodig naar het buitenland gekeken moet worden voor dergelijke muziek, maar goed. Het obscure/exotische gehalte zal wel meespelen.
Smaken verschillen, Sordal heeft imho een van de beste debuutplaten van 2008 uitgebracht. Over die nijmeegse band kan ik niet oordelen omdat ik geen plaat van hun heb gehoord in zijn geheel. Ook Astroburger vind ik een leuk bandje uit het noorden, Anders Osborne woont natuurlijk nu in Amerika maar dat vind ik ook wel heel aardig. En om het exotische gehalte van artiesten geef ik nada niets. Maakt bewijze van spreken Borsato morgen een wereldplaat dan koop ik hem meteen. Check bijv. ook mijn hier geposte jaarlijstje over 2007 en je kunt toch moeilijk zeggen dat daar allerlei obscure bandjes in staan.
  maandag 17 maart 2008 @ 13:43:43 #174
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57431178
quote:
Op zondag 16 maart 2008 08:29 schreef Grobbel het volgende:
Nog later, maar ik sluit me er ook bij aan. Vooral All Readymade is echt briljant.
pi_57432190
Het jaar is nog jong GeorgKacher! Moet ook wel grinniken om pfaf's opmerking dat KM een paar sneller is dan PF, ook ik vind dat wel een soort van belangrijk maar het is natuurlijk eigenlijk belachelijk.

En met Timesbold kan ik niet zoveel, niet aan mij besteed.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')