quote:AZ heeft hernieuwde belangstelling voor Tim Cornelisse. De rechtsback van FC Utrecht is volgens RTV Utrecht de beoogde opvolger van Grétar Steinsson, die onlangs naar Bolton Wanderers vertrok.
Overigens heeft AZ zich nog niet officieel gemeld bij FC Utrecht, maar technisch directeur Piet Buter heeft wel toegegeven serieus rekening te houden met een vertrek van Cornelisse. Het ligt in de verwachting dat de Alkmaarders een dezer dagen met een serieus bod komen.
Bij FC Utrecht is men zich dan ook al aan het oriënteren op een vervanger van de verdediger. Dwight Tiendalli, die mag vertrekken bij Feyenoord, lijkt de grootste kandidaat te zijn. De rechtsback speelde voor zijn periode in Rotterdam ook al in de Domstad.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:07 schreef zatoichi het volgende:
Nelisse verkopen aan AZ voor 18 miljoen!
Hij had toch gezegd dat hij zn levelang bij Utrecht wou blijven!? TVUtrecht ofzo?!quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:17 schreef thaduck het volgende:
Maar goed dat Cornelisse zijn contract verlengd is kort geleden. Is dik binnenlopen voor ons denk ik.
Bron: www.vi.nlquote:FC Utrecht accepteert schorsing voor Keller
24/01/2008 17:15
Sander Keller staat voorlopig aan de kant. De verdediger van FC Utrecht heeft een flinke schorsing aan zijn broek gekregen voor zijn rode kaart.
In het duel met Ajax ging Keller woensdag in de fout ten opzichte van Urby Emanuelson. De overtreding op de Ajacied, die uitviel met een gekneusde knie, leverde hem een rode kaart op.
De tuchtcommissie van de KNVB achtte een schorsing op zijn plaats van vier duels, waarvan één voorwaardelijk. FC Utrecht heeft die sanctie geaccepteerd.
quote:AZ is al enige tijd nadrukkelijk geïnteresseerd in Tim Cornelisse. De rechtsback moet bij de Alkmaarders Grétar Steinsson vervangen, die vorige week naar Engeland vertrok om voor Bolton Wanderers te gaan spelen.
Mocht Cornelisse echt vertrekken naar AZ dan wil Utrecht Birger Maertens contracteren als vervanger. De Belg is momenteel in eigen land actief voor Club Brugge, maar kwam daar dit seizoen tot slechts vier officiële duels.
Maertens is al veertien jaar actief voor Club Brugge. De 27-jarige éénmalige international maakte in het seizoen 2001/2002 zijn debuut in het eerste van Club.
In het AD stond dat AZ te weinig wilde betalen voor Cornelisse, maar wie weet is ie vanavond alsnog weg.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:58 schreef Wopper1 het volgende:
Nog steeds geen transfernieuws.
Verwacht nu eigenlijk geen gekke dingen meer.
quote:De Ruiter bij Utrecht onder de lat
Wesley de Ruiter maakt zondag zijn debuut in de basis bij FC Utrecht. De derde doelman van de Domstedelingen moet dit weekend zijn doel schoon weten te houden tegen Willem II.
De 22-jarige De Ruiter moest afgelopen weekend in de wedstrijd tegen NEC (2-0 verlies) invallen, toen Michel Vorm aangaf niet verder te kunnen. De eerste sluitpost van de FC Utrecht kreeg last van zijn knie. Sindsdien is er niet veel verbetering opgetreden in het gewricht van Vorm, waardoor deze niet speelklaar is voor zondag.
Daarbij komt dat reservedoelman Franck Grandel interlandverplichtingen heeft, waardoor de deur wagenwijd openstaat voor De Ruiter. Tegenover het AD liet hij weten het toch spannend te vinden. "Nee, dat is speciaal. Een vol stadion, een hele wedstrijd. Ik zal best een moment van kippenvel hebben. Maar als dat moment voorbij is, sta ik er gewoon."
Absoluut. Nac speelt woensdag eerst nog bij Sparta. Is toch altijd lastig op het kasteel, kunnen we zaterdag hopelijk van profiteren.quote:Op maandag 4 februari 2008 11:18 schreef PBateman1978 het volgende:
De Ruiter speelde een prima wedstrijd inderdaad.
En bij vlagen werd er weer erg vlot gecombineerd, verder was het vooral koud.
Hopelijk minimaal een punt bij NAK zaterdag.
Gisteren heeft ie pas officieel getekend op de kwartaal-borrel. (net als v/d Kooij)quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:40 schreef Wopper1 het volgende:
Ineens komen al die voetbalsites met het nieuws dat Cornelisse zijn contract voor 3-jaar heeft verlengd. Dat was toch al een tijdje terug
![]()
Moet je daar trots op zijnquote:Op maandag 4 februari 2008 16:28 schreef PBateman1978 het volgende:
FC Utrecht kampioen gele kaarten Eredivisie
Meeste gele kaarten in eredivisiehistorie:
FC Utrecht 1288
Roda JC 1090
FC Twente 1088
Feyenoord 1035
FC Groningen 1001
NEC 991
Willem II 963
Sparta 936
Vitesse 931
PSV 908
Ze hebben met 0-1 gewonnenquote:Op donderdag 7 februari 2008 01:04 schreef thaduck het volgende:
Geen nieuws over Nelisse nog?
Ooooh zoquote:Op donderdag 7 februari 2008 01:07 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik denk dat thaduck doelt op zijn wel of niet vertrek
Denk dat Nelisse niet lang meer blijft hoor
Utrecht zal vast en zeker willen aanvallen, maar het veld in Breda lijkt me dramatisch. Fatsoenlijke combinaties zijn gewoon vrijwel niet mogelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2008 01:20 schreef Thieske het volgende:
Zal Utrecht zaterdag tegen NAC aanvallend spelen? Of doen ze 't in uitwedstrijden wat behoudender?
De regen die de afgelopen dagen uit de lucht gekomen is zal er geen goed aan doen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 01:27 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Utrecht zal vast en zeker willen aanvallen, maar het veld in Breda lijkt me dramatisch. Fatsoenlijke combinaties zijn gewoon vrijwel niet mogelijk.
Ik hoop op een 2, maar NAC (jullie) is/zijn wel onwijs goed bezig (5 uit 5 volgens mij).
Hoeveel had JP de Jong er ook alweer van gehaaldquote:Op maandag 4 februari 2008 16:28 schreef PBateman1978 het volgende:
FC Utrecht kampioen gele kaarten Eredivisie
Meeste gele kaarten in eredivisiehistorie:
FC Utrecht 1288
quote:donderdag 14 februari 2008 14:55 uur
Loic Loval zeker een maand uitgeschakeld
UTRECHT - Loic Loval is vier tot zes weken uitgeschakeld. De middenvelder kwam vanmorgen op de training in botsing met Erik Pieters.
Vanmiddag in het ziekenhuis bleek dat Loval zijn jukbeen had gebroken en is hij direct geopereerd. Het uitvallen van Loval is een nieuwe tegenvaller voor trainer Willem van Hanegem die zondag tegen VVV om uiteenlopende redenen ook al geen beroep kan doen op. Lucian Sanmartean, Alje Schut, Sander Keller, Etienne Shew Atjon, Gregoor van Dijk en Erik Pieters. Wesley de Ruiter en Cedric van der Gun zijn twijfelgevallen.
En we hebben altijd nog de 12e manquote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:28 schreef paultjuhhh het volgende:
Jammer maar hiermee moet het theoretisch ook kunnen lukken tegen VVV thuis
Maar het was absoluut geen rode kaart.quote:Op zondag 17 februari 2008 17:33 schreef PBateman1978 het volgende:
Domme overtreding van Cornelisse.
Schatje hequote:Op zondag 17 februari 2008 20:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er lieverd? Kopje thee?![]()
Jezus, dat Utregt kind in de samenvatting![]()
de toekomstquote:Op zondag 17 februari 2008 20:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er lieverd? Kopje thee?![]()
Jezus, dat Utregt kind in de samenvatting![]()
quote:Op zondag 17 februari 2008 22:09 schreef TornadoDK het volgende:
Ach, Utrecht had in Venlo ook nooit mogen winnen
Ja, dat heeft ook lekker veel met de wedstrijd van vanmiddag te makenquote:Op zondag 17 februari 2008 22:09 schreef TornadoDK het volgende:
Ach, Utrecht had in Venlo ook nooit mogen winnen
Ik ben na het zien van de TV beelden totaal niet overtuigd van een penalty. Volgens mij raakte hij Cornelisse die gast namelijk niet. Dus dan is de penalty niet terecht, en rood al helemaal niet. Maar dat is mijn interpretatie.quote:Op zondag 17 februari 2008 21:23 schreef SCH het volgende:
Penalty over discussieren?Over de penalty gisteren bij Affelay kon je discussieren maar hierover niet.
Nee maar het voelt wel als gerechtigheidquote:Op zondag 17 februari 2008 22:38 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Ja, dat heeft ook lekker veel met de wedstrijd van vanmiddag te maken![]()
quote:‘Van Hanegem overweegt te stoppen’
Willem van Hanegem overweegt te stoppen als trainer van FC Utrecht, zo meldt RTV Utrecht. Volgens de regionale omroep zal hij dit maandagavond in het sportprogramma Namen & Rugnummers wereldkundig maken.
Naar verluidt ontnemen de scheidsrechters hem het plezier in het werken als trainer en heeft hij zelfs de indruk dat de club uit de Domstad vanwege zijn aanwezigheid structureel wordt benadeeld. Van objectieve leiding is geen sprake meer, zo oordeelt de coach van de Domstedelingen.
Van Hanegem was eerder werkzaam als assistent-bondscoach van het Nederlands elftal. Na het EK in 2004 werd zijn contract niet verlengd. Verder was De Kromme onder meer hoofdtrainer bij Feyenoord, AZ en Sparta Rotterdam
hoezo faalt? Utrecht speelt 20x beter dan de voorgaande seizoen. Jij let alleen maar op de uitslagen, dat is je goed recht. Maar voor een utrechtsupporter telt meer dan alleen maar winnenquote:Op maandag 18 februari 2008 22:48 schreef SCH het volgende:
Hij faalt als trainer en dan met zo'n kutsmoes stoppenWat een zwaktebod.
Alsof scheidsrechters hem belangrijk genoeg vinden om ddaar rekening mee te houden
ad.nlquote:’Want dat is Willem, een gevoelsmens’
De uitlatingen van een gevoelsmens.
,,Want dat is Willem, een gevoelsmens,’’ zegt voorzitter Jan Willem van Dop over zijn trainer Van Hanegem, die gisteren bij Namen Rugnummers van RTV Utrecht zinspeelde op een vertrek bij FC Utrecht. Van Hanegem vindt dat het scheidsrechterskorps FC Utrecht dupeert. Hij denkt zelf dat de arbiters hem te grazen willen nemen: ,,Als ze mij willen krenken, kan ik dat nog billijken. Maar niet mijn elftal.’’
,,Misschien dat ik de voorzitter maar vraag of het beter is dat ik er aan het einde van het seizoen mee stop. Want dit gaat ten koste van het elftal. Eigenlijk zou ik gewoon moeten stoppen,’’ aldus Van Hanegem. ,,En dat is geen grap.’’
Van Dop: ,,Ik ben het op dit punt met hem eens. FC Utrecht wordt soms anders beoordeeld dan andere clubs. Maar ik hoop wel dat Willem zijn contract van twee jaar uitdient en wat mij betreft – als de resultaten en het spel zo blijven – mag daar nog een derde jaar bij komen.’’
Technisch directer Piet Buter van FC Utrecht toonde zich gisteren verbaasd over de uitspraken en het dreigement van Van Hanegem. ,,Gek, we hebben net nog zitten praten over het beleid voor volgend seizoen. En hij zei niet zoiets van: ‘waar bemoei je je mee?’’’
Ga jij eerst maar is zorgen voor een nieuwe trainer. Na Gertjan 'Caviakapsel' Verbeekquote:Op maandag 18 februari 2008 22:48 schreef SCH het volgende:
Hij faalt als trainer en dan met zo'n kutsmoes stoppenWat een zwaktebod.
Alsof scheidsrechters hem belangrijk genoeg vinden om ddaar rekening mee te houden
Ja ontroerend, dan doet ie het hartstikke goed ook prima.quote:Op maandag 18 februari 2008 22:57 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
[..]
hoezo faalt? Utrecht speelt 20x beter dan de voorgaande seizoen. Jij let alleen maar op de uitslagen, dat is je goed recht. Maar voor een utrechtsupporter telt meer dan alleen maar winnen
Leuk voor Pino.quote:Utrechter Rossini sprak met Anderlecht
Anderlecht heeft met Giuseppe Rossini gepraat over een contract voor volgend seizoen. Volgens Gazet van Antwerpen werd er echter nog geen financieel akkoord bereikt.
Brusselse scouts bekeken de 21-jarige spits van FC Utrecht meermaals tijdens wedstrijden van de eredivisionist en de Belgische nationale beloften. De aanvaller kreeg een positief rapport mee.
Volgens Gazet van Antwerpen deed Herman Van Holsbeeck Rossini, die in juni einde contract is bij Utrecht, een aanbieding, maar de speler ging daar nog niet mee akkoord. Mogelijk wordt de komende maanden opnieuw gepraat.
Utrecht zelf wil de Belgische aanvaller ook langer vastleggen. De Domstedelingen zijn van plan snel rond de tafel te gaan met de jeugdinternational, maar volgens GvA gaat hij zijn contract niet verlengen omdat hij naar België wil terugkeren.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:56 schreef Wopper1 het volgende:
En nu maar hopen dat we volgend seizoen nog wel een spits hebben.
Die gast speelt ook nooit, geblesseerd of gepasseerd? Dat was toch de duurste aankoop in de laatste paar jaar ofzo?quote:
Gepasseerd, heeft nog geen eerlijke kans gehad naar mijn mening.quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:08 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Die gast speelt ook nooit, geblesseerd of gepasseerd? Dat was toch de duurste aankoop in de laatste paar jaar ofzo?
Waarom krijgt ie die kans niet?quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Gepasseerd, heeft nog geen eerlijke kans gehad naar mijn mening.
Omdat Nelisse nou eenmaal goed presteert dit seizoen, en er maar ruimte is voor 1 spits in ons huidige systeem.quote:
quote:'KNVB duikt in dubbelrol van Buter' 20 februari 2008
Technisch manager Piet Buter van FC Utrecht wordt nog steeds gelieerd aan makelaarsbureau Grandstand BV en verdacht van een dubbele agenda. FC Utrecht houdt Buter vooralsnog de hand boven het hoofd, maar hoe lang nog? Trainer Willem van Hanegem wil weg, Henk Kesler eist opheldering namens de KNVB.
De KNVB maakt eindelijk werk van een zaak die al lange tijd bevreemding wekt in de vaderlandse voetbalcompetitie. In maart vorig jaar onthulde Voetbal International het dubieuze dubbelspel van Piet Buter, technisch manager en makelaar. Elf maanden na dato is nog maar weinig veranderd. Piet Buter is sinds januari 2006 technisch manager van FC Utrecht. Daarvoor was hij spelersmakelaar, van onder andere Dirk Kuijt. Buter moest bij zijn komst naar FC Utrecht afstand doen van zijn licentie als FIFA-makelaar; want de reglementen van de wereldvoetbalbond staan niet toe dat een technisch manager bij een club als makelaar in spelers handelt. Dat is belangenverstrengeling. VI ontdekte vorig jaar niettemin dat het bedrijf Grandstand nog steeds op zijn naam stond. Pikant genoeg begeleidde Grandstand op dat moment al een fiks aantal spelers van Utrecht. Zij worden tegenwoordig namens Grandstand bijgestaan door Hakim Slimani, die niet over een FIFA-licentie beschikt. Buter kreeg veel kritiek en de KNVB zei dat zo'n discutabele constructie niet mogelijk zou moeten zijn. De technisch manager bedacht daarop een handigheidje. Grandstand ging per 1 juli 2007 over naar de 32-jarige Branco Buter. Inderdaad, de zoon van. Daarmee is de schijn natuurlijk allerminst verdwenen.
Een jaar na de publicatie in VI, waarover de KNVB dus zijn verbazing uitsprak, wekt de officiele website van Grandstand nog steeds de suggestie dat er sprake is van een twee eenheid:" Begin 2006 heeft Hakim Grandstand Football overgenomen bij het vertrek van Piet Buter als technisch manager naar FC Utrecht. Piet Buter blijft wel betrokken bij Grandstand Football als (belangrijk) adviseur". Technisch manager Buter als voornaam adviseur van een spelersmakelaarskantoor, het blijft merkwaardig. Dat vindt de KNVB nu ook. De bond gaat bekijken of de praktijken van Piet Buter wel in de haak zijn.
KNVB-directeur Henk Kesler kent de zaak. "Ik weet niet of een onderzoek de juiste term is. Dit speelde natuurlijk een jaar geleden ook al. Toen hebben we daar al iets over gezegd. Wij kunnen als KNVB geen te grote broek aantrekken als we geen been hebben om op te staan. We zijn geen Hoffmann Recherchebureau. Dat is onze primaire taak niet. Maar als bond heb je wel je verantwoordelijkheden. Als wij linkes en rechts horen over - laat ik het voorzichtig zeggen - een situatie waarin veel mensen vragen hebben, dan willen wij daar wel verder naar kijken. We hebben een jaar geleden al de opmerking gemaakt dat zoiets niet kan. Mocht er nu met Grandstand inderdaad een schijnconstructie bestaan, dan hebben wij als KNVB de plicht daar wat mee te doen. Daarom gaat onze juridische afdeling daar dus mee bezig. Het probleem is alleen dat de bronnen nooit iets zwart op wit willen zetten. Daarom willen wij eens met FC Utrecht gaan praten zodat ze ons daar misschien kunnen uitleggen waar al die onduidelijkheden vandaan komen. Als blijkt dat de verhalen die wij horen kloppen en de constructie bij Utrecht niet klopt, dan kunnen wij de zaak bij de aanklager van de KNVB neerleggen. Die moet dan verder maar kijken wat hij ermee doet. De belangstelling van de KNVB komt niet uit de lucht vallen. De rol van makelaars en belangenverstrengeling in het voetbal is een zaak waar ook de FIFA heel erg mee bezig is. We hebben als KNVB net een bijeenkomst gehad met mensen uit de voetballerij, daar bleek weer dat mensen behoefte hebben aan helderheid. De KNVB wil primair met ProAgent optrekken, omdat dat een club is waarin wij vertrouwen hebben". ProAgent is de belangenorganisatie voor spelersmakelaars, die hard bezig is het imago van de vakgroep te verbeteren.
Vorig jaar beschermde algemeen directeur Jan Willem van Dop zijn technisch manager nog opzichtig, maar nu is de tijp rijp dat ook FC Utrecht zelf de curieuze band tussen de technisch manager en Grandstand eens onder de loep neemt. Anders zou de club binnen afzienbare tijd haar charismatische trainer kwijt kunnen zijn. Want niet alleen de KNVB heeft problemen met Buter. Willem van Hanegem heeft ook al zijn buik vol van diens praktijken. Van Hanegem vertelde maandag op RTV Utrecht dat hij vanwege het gedrag van scheidsrechters zijn positie heroverweegt, maar hij stoort zich nog veel meer aan de werkwijze van Buter. In De Galgenwaard roept een reeks incidenten grote vraagtekens op. Een handvol spelers, onder wie Lucian Sanmartean, Erik Pieters, Sander Keller, Kees van Buuren en diverse jeugdspelers, laat zich begeleiden door Grandstand. Er gaan schimmige verhalen over Loic Loval. Die stapte over van Grandstand naar een Franse makelaar en daar was Grandstand uiteraard niet gelukkig mee. Buter nam naar verluidt de telefoon niet op als de nieuwe begeleiding vanuit Zuid-Europa contact probeerde te krijgen. Sanmartean heeft in zijn contract staan dat hij na een vast aantal wedstrijden in de basis een bonus verdient. Uiteraard heeft Grandstand er belang bij dat hij zoveel mogelijk speelt.
Zo zijn er vele voorbeelden waarbij Buter, die niet voor commentaar bereikbaar was, in een spagaat kan belanden. Van Hanegem heeft geen zin op deze manier met een technisch manager samen te werken. Bij alles wat er speelt vraagt De Galgenwaard zich af: hoe kan de grote technische baas een onafhankelijke rol spelen, wanneer Buters zoon c.q. eigenaar van Grandstand een belang heeft? Daar wil de KNVB nu ook weleens antwoord op.
waar baseer je deze mening op? Op de 3 invalbeurten die hij heeft gekregen in kansloze wedstrijden?quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:54 schreef thaduck het volgende:
vandenBergh
Wat een kut op pootjes is dat. Zonde van het geld. Ik noem hem vanaf nu Roiha2!
Inderdaad, om hem daar nou op af te rekenen. En als dat al iets zou zijn dan ken ik nog wel wat spelers die 'nooit bij utrecht hadden moeten spelen'quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:18 schreef PBateman1978 het volgende:
Je bedoelt die iets te enthousiaste tackle ?
Kom op zeg….
Vervelend inderdaad, maar aan de andere kant is het hier nog nooit rustig geweest.quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:13 schreef zatoichi het volgende:
Wat voor een verdere gevolgen heeft dit artikel uit de VI? Als het waar is zou ik dat toch wel erg jammer vinden. Het wordt tijd dat Utrecht eens een jaartje zonder schandalen kan, en zich gewoon kan richten op voetbal. Al die financiële belangen ook tegenwoordig; het lijkt wel alsof voetbal maar bijzaak is bij de BV Utrecht...
Dus als Buter inderdaad nog in Grandstand zou zitten zou dat betekenen dat hij over de rug van FCU met z,n eigen pensioen bezig is?quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:20 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Vervelend inderdaad, maar aan de andere kant is het hier nog nooit rustig geweest.
Maar als Buter inderdaad nog banden heeft met dat Grandstand, dan mag ie van mij liever vandaag nog dan morgen vertrekken.
Inderdaad.quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:42 schreef FU80 het volgende:
[..]
Dus als Buter inderdaad nog in Grandstand zou zitten zou dat betekenen dat hij over de rug van FCU met z,n eigen pensioen bezig is?
Yep, dat geeft mij aan dat zijn mentaliteit niet spoort. Fel zijn mag (ik ben een groot fan van JP) en als het nodig is in een wedstrijd mag er best een goede charge uitgevoerd worden. Maar om bij een 4-1 voorsprong van frustratie iemand zowat het ziekenhuis in te hakken, dan ben je mentaal niet stabiel in mijn ogen.quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:18 schreef PBateman1978 het volgende:
Je bedoelt die iets te enthousiaste tackle ?
Kom op zeg….
Dus daar zit zo'n vriendenclubje die elkaar de hand boven het hoofd houden. Iemand die puur in het belang van de FC zou handelen zou zo'n constructie nooit toestaan. Ik dacht dat we eindelijk eens een "frisse" club hadden.quote:
Dan zou ik nog maar eens goed kijken naar die overtreding, want het was geen aanslag, maar een compleet verkeerde getimede tackle, een ‘’aanvallers-tackle’’ zeg maar..quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:54 schreef thaduck het volgende:
[..]
Yep, dat geeft mij aan dat zijn mentaliteit niet spoort. Fel zijn mag (ik ben een groot fan van JP) en als het nodig is in een wedstrijd mag er best een goede charge uitgevoerd worden. Maar om bij een 4-1 voorsprong van frustratie iemand zowat het ziekenhuis in te hakken, dan ben je mentaal niet stabiel in mijn ogen.
Mwah, misschien wel maar als ik m zie voetballen heb ik ook niet het gevoel dat ie echt wil en ervoor gaat... Vind ik toch jammer, ik zie graag gasten in het veld die iets hebben van 'kom maar op!'. Zegt niets over zijn kwaliteiten nee, maar zo'n flets geval valt nou niet bepaald op en dat zal in ieder geval niet positief bijdragen aan het beeld (als je er zo bij loopt op de training bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:43 schreef PBateman1978 het volgende:
Dat vind ik ook altijd zo’n gelul, dat ie niets uitstraalt.
Het gaat erom of ie de bal in het doel kan schieten, en gezien zijn historie is ie daar best goed in.
Nou ja, ik denk dat we Nelisse en Rossini na dit seizoen toch niet meer terug gaan zien in een Utrecht-shirt, dus wie weet grijpt VDB dan alsnog zijn kans.
Hij heeft mij ook niet echt kunnen overtuigen. Ben wel benieuwd als deze jongen een aantal keer achter elkaar in de basis staat en een hele wedstrijd speelt wat er dan uitkomt.quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:58 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Mwah, misschien wel maar als ik m zie voetballen heb ik ook niet het gevoel dat ie echt wil en ervoor gaat... Vind ik toch jammer, ik zie graag gasten in het veld die iets hebben van 'kom maar op!'. Zegt niets over zijn kwaliteiten nee, maar zo'n flets geval valt nou niet bepaald op en dat zal in ieder geval niet positief bijdragen aan het beeld (als je er zo bij loopt op de training bijvoorbeeld).
Zo'n tackle slaat nergens op bij zo'n stand. Ik mag die jongen gewoon niet, grote bek heeft ie (kijk maar eens naar de interviews vlak voor hij naar ons kwam) en presteert geen fuck. Want heel eerlijk, een voetballer die 1,5 miljoen kost zal absoluut kunnen voetballen. De enige reden waarom hij niet speelt is dan zijn mentaliteit.quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:02 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dan zou ik nog maar eens goed kijken naar die overtreding, want het was geen aanslag, maar een compleet verkeerde getimede tackle, een ‘’aanvallers-tackle’’ zeg maar..
En ik lees net trouwens dat Buter heeft gereageerd op de aantijgingen in U Vandaag gisteren bij RTV Utrecht, straks even uitzending gemist bekijken...
Tsja, ieder zijn mening dan maar.quote:Op donderdag 21 februari 2008 15:51 schreef thaduck het volgende:
[..]
Zo'n tackle slaat nergens op bij zo'n stand. Ik mag die jongen gewoon niet, grote bek heeft ie (kijk maar eens naar de interviews vlak voor hij naar ons kwam) en presteert geen fuck. Want heel eerlijk, een voetballer die 1,5 miljoen kost zal absoluut kunnen voetballen. De enige reden waarom hij niet speelt is dan zijn mentaliteit.
Zolang je niet voor kotseveen wordt respecteer ik hemquote:Op donderdag 21 februari 2008 15:55 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Tsja, ieder zijn mening dan maar.
Ben er ook bang voor. Toch blijf ik er bij dat Cornelisse de bal blokkeerde en niet de tegenstander raakte. Maar goed, dat zal de KNVB vast anders zien.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:05 schreef PBateman1978 het volgende:
Denk dat die zaak toch verloren wordt...
Ik ook niet, clubs die het slecht doen lijken "ineens" goed spelen tegen FCU. Ik had het zelfde gevoel al bij NEC en naar de wedstrijd tegen AZ kijk ik ook niet echt uit.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:55 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik heb ook geen goed gevoel over vanavond, ben bang dat we dit seizoen de play-offs net niet gaan halen...
Ik weet het ook niet zo vanavond.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:55 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik heb ook geen goed gevoel over vanavond, ben bang dat we dit seizoen de play-offs net niet gaan halen...
quote:De tuchtcommissie van de KNVB heeft Tim Cornelisse conform de eis voor twee wedstrijden geschorst (waarvan één voorwaardelijk). De verdediger kan daarom vrijdagavond niet meespelen in het uitduel bij Sparta.
‘We zijn zeer teleurgesteld’, reageert technisch directeur Piet Buter op het vonnis. ‘Dit geeft een gevoel van onrechtvaardigheid en machteloosheid.’ De zaak tegen Cornelisse kwam donderdagavond voor bij de tuchtcommissie. Vrijdagmorgen volgde de uitspraak.
FC Utrecht beraadt zich nog of het in beroep gaat tegen de uitspraak. Een eventueel beroep betekent echter niet dat de schorsing van één wedstrijd wordt opgeschort. Cornelisse is dus zeker niet beschikbaar voor het duel bij Sparta.
‘We zijn ervan overtuigd dat de straf onrechtvaardig is’, zegt Buter. ‘Maar als we in beroep gaan, wordt de wedstrijd voorwaardelijk misschien ook nog omgezet in een onvoorwaardelijke schorsing. Dus we weten niet of dat zinvol is.’
1-2quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:24 schreef thaduck het volgende:
Wordt gewoon 1-3 vanavond hoor!
van buuren is echt niet goed genoeg...kan kuipers daar niet staan?.... kruys is trouwens ook echt niet goed genoegquote:Op vrijdag 22 februari 2008 11:16 schreef PBateman1978 het volgende:
Nu Cornelisse er dus niet bij is, zal het er vanavond wel zo uit gaan zien :
De Ruiter
Van Buuren
Dickoh
Schut
Pieters
Van Dijk
Kruys
Caluwé
George
Nelisse
Wolters
Kuipers is een linksback, en wie weet speelt Wolters wel op de plek van Kruys, en Bachdim op de plek van vd Gun.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:26 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
[..]
van buuren is echt niet goed genoeg...kan kuipers daar niet staan?.... kruys is trouwens ook echt niet goed genoeg
Gaat echt nergens meer over...quote:Vooraf kon hij nog lachen - ,,noem mij maar Tim C.’’ - maar na afloop was dat hem vergaan. Cornelisse, vrijdagochtend: ,,Eerlijk gezegd had ik niet het gevoel dat het veel uitmaakte. Natuurlijk weet je het in dit soort zaken nooit. Maar toen ik zag dat een van de tuchtcommissieleden leuk aan het tekenen was en de aanklager een beetje met zijn hoofd zat te schudden en te lachen op het moment dat onze raadsman aan het woord was, wist ik genoeg. Dan voel je je machteloos.’’
quote:'Maguire persoonlijk rond met FC Utrecht'
Barry Maguire gaat vanaf het volgende seizoen uitkomen voor FC Utrecht. Volgens RTV Utrecht is de middenvelder persoonlijk al rond met de Utrechtenaren. De club uit de Domstad gaat volgens de regionale omroep nu zo snel mogelijk met FC Den Bosch om de tafel zitten om de transfer af te ronden.
De voetballer met een Ierse vader kan een contract tekenen voor de duur van drie seizoenen, met een optie voor nog één extra jaar. Bij Den Bosch had Maguire nog een contract voor twee seizoenen dat nog afgekocht moet worden door de Utrechters.
FC Utrechts technisch directeur Piet Buter klassificeerde de 18-jarige Maguire als een speler waar de club nog veel plezier aan gaat beleven. Maguire kwam in twee seizoenen voor de eerstedivisionist tot 56 officiële wedstrijden, waarin hij vijfmaal tot scoren kwam.
Krijgen jullie Rickie Kruys man !quote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:20 schreef TerroRobbie het volgende:
Hopen dat de clubs er niet uitkomen.
Is dit serieus?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:27 schreef PBateman1978 het volgende:
Krijgen jullie Rickie Kruys man !
Nee, maar ik denk wel dat Kruys hiervan de dupe is.quote:
Welke bedragen? We hebben geen geldquote:Op zondag 24 februari 2008 16:23 schreef TerroRobbie het volgende:
Maakt Utrecht normaal transferbedragen bekend?
Meest traumatiserende voetbalavond van m'n leven, die halve bekerfinale. Nog nooit zo'n kater van onrecht, onmacht, frustratie en noem het allemaal maar op gezien.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:13 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet zo vanavond.
Wel altijd leuke wedstrijden, met deze als hoogtepunt. Wat een sfeer, spanning.
Vooraf in de bus nog 45 minuten rondjes gereden langs het vliegveld voor we richting stadion gingen. Echt alles zat toen mee, en die goal van Broerse
. Gekkenhuis
.
quote:Barry Maguire is nog niet weg
Het kan nog wel een paar weken duren voor de transfer van FC Den Bosch-middenvelder Barry Maguire naar FC Utrecht rond is. De middenvelder zegt zelf dat hij een contract heeft getekend, maar beide clubs hebben nog niet met elkaar gesproken.
"De bal ligt bij Utrecht. Het is de wereld op z'n kop zoals dit is gegaan. We gunnen Barry het beste, maar het is afwachten of FC Utrecht de prijs die wij in gedachten hebben voor hem over heeft", aldus manager voetbalzaken Fred van der Hoorn.
Bron: Brabants Dagblad | 2/26/2008 10:39:51 AM
3 Miljoen + Kruys en Somers.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:00 schreef TerroRobbie het volgende:
Ben benieuwd hoeveel het word.
Dan kom ik hem zelf brengen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:39 schreef Wopper1 het volgende:
3 Miljoen + Kruys en Somers.
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:31 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Dan doe ik die doos Bossche Bollen erbij
Dat is FC Utrecht.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:36 schreef SCH het volgende:
Geweldige wedstrijd zeg. En dan van Sparta verliezen
... staat Vorm er straks gewoon weer inquote:Op zondag 2 maart 2008 21:54 schreef RayMania het volgende:
Leuke keeper inderdaad. Waar Grandel en Vorm vechten om een been...
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:55 schreef Stampie22 het volgende:
Ik ben verslaafd aan Utereg.. haha!
http://www.youtube.com/watch?v=6XVqvS4o0z4
Doe jij maarquote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:39 schreef thaduck het volgende:
Is er een vrijwilliger die rossini door midden wil trappen bij de training van de week?
Huh zit je in die flat ofzoquote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:46 schreef thaduck het volgende:
Kan niet, helaas moet ik werken
Over 3 weken zit ik trouwens op mijn nieuwe lokatie en zie ik ze elke dag trainenZag ze van de week al bezig op het kunstgras, heeft geen fuck geholpen maar goed.
Typisch inderdaad, maar ik erger me er wel kapot aan.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:11 schreef zatoichi het volgende:
Wat een typisch resultaat weer voor Utrecht zeg.
quote:Op maandag 10 maart 2008 21:10 schreef paultjuhhh het volgende:
Daarna optie voor hoofdtrainer voor 2 jaar
Wat denk je?quote:Op maandag 10 maart 2008 10:24 schreef m0ridin het volgende:
Waar had van Loen het over dan? Die eventuele buitenspel goal?
quote:FC Utrecht schrikt van aanslagen
UTRECHT - FC Utrecht-trainer Willem van Hanegem voelt zich wat zijn kritiek op de arbitrage betreft onderhand meer dan een roepende in de woestijn.
Cedric van der Gun (links) werd vrijdag tegen Heracles vaak hard aangepakt. FOTO ANP De Kromme maakte zich na Heracles-FC Utrecht bijzonder boos over de aanslagen op de ledematen van Cedric van der Gun. ,,Als scheidsrechter moet je ook weten wat zon jongen heeft meegemaakt. En dan maakt het niet uit of een overtreding in de eerste vijf minuten of later gebeurt, Wegereef moet gewoon de regels toepassen na zulke charges.
Tim Cornelisse en John van Loen vielen De Kromme bij. Cornelisse: ,,Ja, ik schrok ook wat er met Cedric gebeurde, tot twee keer aan toe. Zulke aanslagen kunnen -als je het mij vraagt- einde carrière betekenen voor een speler die al twee keer zijn kruisbanden heeft gescheurd. Ongelooflijk.
Veldtrainer Van Loen vindt dat spelers die terug zijn gekeerd na een langdurige revalidatie in bescherming genomen horen te worden. ,,We waren zelf te angstig, bang voor hun tackles, maar dat is ook niet zo gek als je ziet dat Heracles er meteen alles uitgooit. Quansah en Boakye waren puur op de ledematen uit. Ik wil niemand een kaart aanpraten, maar die tweede gele van Boakye had ook best gelijk een andere kleur kunnen zijn.
Van Hanegem: ,,Als ik na afloop zie dat iedereen, tot aan de terreinknecht en de koffiejuffrouw, de scheids bedankt, zegt dat voor mij genoeg. Ik heb al eerder gezegd; het is geen kwestie dat scheidsrechters niet durven, ze willen gewoon niet.
Bij Heracles was de kritiek aan dovemansoren gericht. Sterker nog. De grootste boosdoener -de met twee keer geel weggezonden Ghanees Emmanuel Boakye- liep na afloop gewoon voorop in de polonaise.
www.ad.nl
Ja, maar zeker geen aanslagen/ doodschoppen. Hij was te laat, hij ging niet met gestrekt been of iets dergelijks puur op de man. Dat soort dingen kunnen gebeuren in het voetbal. De 1e gele kaarten van Boakye en Quansah vond ik eigenlijk nog niet eens zo zeer geel waard om eerlijk te zijn. Jullie hadden de scheids gewoon mee, al was die rode kaart wel terecht.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:24 schreef paultjuhhh het volgende:
Het waren ook wel harde overtredingen
quote:Op maandag 10 maart 2008 23:01 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ja, maar zeker geen aanslagen/ doodschoppen. Hij was te laat, hij ging niet met gestrekt been of iets dergelijks puur op de man. Dat soort dingen kunnen gebeuren in het voetbal. De 1e gele kaarten van Boakye en Quansah vond ik eigenlijk nog niet eens zo zeer geel waard om eerlijk te zijn. Jullie hadden de scheids gewoon mee, al was die rode kaart wel terecht.
En dat scheidsrechters bij de beoordeling rekening moeten houden met de historie van spelers is bullshit, dan zou je dus bewust inconsquent moeten gaan fluiten.
quote:--------------------------------------------------------------------------------
Jekyll en Hyde
Na het bekijken van al die DVD’s had ik vrijdagnamiddag bijna rechthoekige LCD-ogen, maar desondanks besloot ik 's avonds toch nog even naar de RTL-voetbal uitzending te kijken. En dan is het wel een hele stap terug, om plotseling Heracles Almelo-FC Utrecht op het scherm te hebben. Niet erg, als je het in het juiste perspectief blijft zien.
In die wedstrijd zag ik trouwens een paar overtredingen voorbijkomen, waarvan ik alleen maar kan zeggen: niet normaal meer. En ook nog eens overtredingen, waarvan ik écht de logica niet kan inzien. Ik vraag me dan ook met regelmaat af, wat er in de hoofden van sommige spelers omgaat. Het lijkt wel of de kleur van het kunstgras -- en de geur van écht voetbalgras -- spelers in een soort Dr.Jekyll en Mr. Hyde transformatie brengt.
En denk nu niet, dat ik op deze plek een pleidooi voor het winnen van de Fair Play-Cup ga houden. Ook ík vind, dat overtredingen bij het voetbalspel horen als diezelfde Jekyll bij Hyde. Maar wie de acties van Heraclied Emmanuel Boakye in de eerste minuten van Heracles-Utrecht nog eens terug ziet, begrijpt meteen wat ik bedoel. Al in de eerste minuut werd FC Utrecht-junior Randy Wolters bijna de eerste tribune-ring 'opgekegeld'.
Scheidsrechter Jan Wegereef probeerde de verdediger -- na deze welkomstboodschap (zo één heeft-ie er trouwens bijna elke week) -- nog tot rede te brengen, al denk ik dat in dit geval een fel gekleurde gele kaart een beter signaal zou zijn geweest.
Geel had wellicht Boakyes ogen nog geopend, want nu werd al snel duidelijk dat de waarschuwende tekst van Wegereef tegen dovemansoren gericht was geweest. Nog geen drie minuten later (ploeggenoot Quansah had inmiddels al wel een terechte gele kaart ontvangen) maakte hij weer zo’n overtreding die een gewaarschuwd en nadenkend persoon nooit zou hebben gemaakt. Wegereef kón nu niet anders dan geel geven.
Ook daarna bleef Boakye voortdurend op het randje -- maar net binnen de perken -- spelen, totdat bij hem weer op één-of-andere-manier een stop doorsloeg. Vijf meter op de helft van de tegenstander en zonder enige aanleiding of dreigend gevaar schoffelde hij Cedric van der Gun tegen het kunstgras. Een tweede gele kaart was onvermijdelijk geworden, waardoor zijn ploeg zwaar werd gedupeerd omdat men nog een half uur met tien man verder moest.
(Mario van der Ende)
Dan heb ik een andere mening dan Mario. Sowieso belachelijk dat hij Heracles en eigenlijk vooral Boakye wil neerzetten als ordinaire schopper, dan ziet hij sowieso weinig wedstrijden van Heracles. Boakye is iemand die er wel stevig invliegt, maar het is alles behalve een smerige schopper. Die actie van vrijdag was ook bepaald geen doodschop, hij was gewoon te laat. Hij ging niet met gestrekt been het duel aan en ook gingen de benen niet omhoog richting de knieën.quote:
quote:Van Loen als opvolger Van Hanegem
Door ARD SCHOUTEN
UTRECHT - FC Utrecht ziet assistent-trainer John van Loen als de beoogde opvolger van de huidige hoofdtrainer Willem van Hanegem.
afbeelding vergroten Willem van Hanegem, met naast zich John van Loen. FOTO COR VOS
De club is van plan het contract met assistent-trainer Van Loen met een jaar te verlengen. Daarna moet de 43-jarige IJsselsteiner het stokje overnemen van Van Hanegem.
Het contract van De Kromme loopt na het seizoen 2008/2009 af. Mocht Van Hanegem Utrecht dan achter zich laten, dan heeft FC Utrecht een eenzijdige optie om de 43-jarige IJsselsteiner aan te nemen als zijn opvolger. In het geval dat Van Hanegem aanblijft, wordt dat besluit doorgeschoven naar later.
Donderdag moet het stichtingsbestuur Aandelenbeheer FC Utrecht, dat ook de taken van de afgetreden Raad van Commissarissen waarneemt, zich nog uitspreken over de voordracht van Van Loen. In elk geval heeft de FC-directie de intentie uitgesproken met Van Loen verder te willen, maar is het aan het stichtingsbestuur onder leiding van Boele Staal om die voordracht te bekrachtigen.
FC Utrecht is deze week sowieso druk op het trainerfront. Jan Oosterhuis, nu nog trainer van de B1-selectie, krijgt vanaf 1 juli Jong FC Utrecht onder zijn hoede. Hij volgt daarmee formeel Roy Wesseling op, die inmiddels de scepter zwaait bij zaterdaghoofdklasser IJsselmeervogels. David Nascimento blijft het in degradatienood verkerende tweede team van FC Utrecht trainen tot het einde van deze competitie.
De keuze voor Jan Oosterhuis is volgens technisch directeur Piet Buter heel logisch. ,,Hij doet het als trainer van de B1 gewoon heel goed. Daarbij is het een oud-speler, en een type trainer dat we zoeken. We hebben nooit getwijfeld dat hij dit zou kunnen gaan doen.’’
De vacante plek van Oosterhuis bij de B1-junioren, wordt ingenomen door Jean-Paul de Jong. Van de middenvelder, die vorig jaar afzwaaide, was al bekend dat hij jeugdtrainer zou gaan worden. Welk team hij onder zijn hoede zou krijgen was nog niet duidelijk. FC Utrecht is bijzonder ingenomen dat een clubicoon als De Jong vanaf aankomende zomer de B1 gaat trainen. Buter: ,,Met Oosterhuis die doorschuift naar Jong FC Utrecht en Jean-Paul de Jong die de B1 gaat trainen, worden we er alleen maar sterker op. Dat is een goede zaak voor de club.’’
Ik ben er ook niet blij mee, maar vergeet niet dat Frans Adelaar en later ook Booy eerst jaren assistent geweest zijn, om daarna veel succes te hebben als hoofdtrainer bij de FC.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:29 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij zit er al tijden op te azen, maar dat moeten ze echt niet willen hoor. Zeker niet na zo'n lange periode daar als assistent. Weinig inspirerend voor de spelers.
Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien, en alleen de volgende samenvatting van namen en rugnummers (regionaal programma), maar ik vond er behoorlijk stevige overtredingen tussen zitten:quote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:47 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dan heb ik een andere mening dan Mario. Sowieso belachelijk dat hij Heracles en eigenlijk vooral Boakye wil neerzetten als ordinaire schopper, dan ziet hij sowieso weinig wedstrijden van Heracles. Boakye is iemand die er wel stevig invliegt, maar het is alles behalve een smerige schopper. Die actie van vrijdag was ook bepaald geen doodschop, hij was gewoon te laat. Hij ging niet met gestrekt been het duel aan en ook gingen de benen niet omhoog richting de knieën.
Ik ontken ook niet dat het geen stevige overtredingen zijn, maar dat zijn dan ook gelijk de enige echt stevige overtredingen. Het is niet zo dat ze er invliegen om iemand even een jaar geblesseerd te schoppen. Als je tegen degradatie vecht dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je er stevig ingaat. Bovendien blijft voetbal een mannensport.quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:13 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien, en alleen de volgende samenvatting van namen en rugnummers (regionaal programma), maar ik vond er behoorlijk stevige overtredingen tussen zitten:
http://www.rtvutrecht.nl/content/uitzendinggemist -> 10 maart -> namen en rugnummers vanaf 1:10
Wat een kutzooiquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:43 schreef paultjuhhh het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=gineG9IMyK0
Nieuwe clip
quote:vrijdag, 14 maart 2008
Leroy George tot 2011 bij FC Utrecht
FC Utrecht heeft met Leroy George een nieuw contract gesloten voor de komende drie seizoenen. George speelt nu tot 2011 bij FC Utrecht.
Vleugelspeler George kwam vorig seizoen vanuit Jong FC Utrecht bij de selectie van het eerste team. Hij maakte zijn competitiedebuut in de hoofdmacht op 13 april 2007 tijdens het uitduel bij Sparta waarin hij ook scoorde.
Vanaf het begin van het huidige seizoen veroverde hij een basisplaats als rechterspits. George kwam dit seizoen al tot 28 competitiewedstrijden en scoorde zes keer.
Inmiddels wordt de twintigjarige George ook regelmatig opgeroepen voor Jong Oranje. Zo heeft bondscoach Foppe de Haan hem opgenomen in de voorlopige selectie voor het EK-kwalificatieduel met Estland. Ook Erik Pieters en Wesley de Ruiter van FC Utrecht maken deel uit van deze voorlopige selectie van 34 spelers.
nee joh, gaat goed komen. van psv gewonnen, waarom niet dan van az ?quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:53 schreef PBateman1978 het volgende:
Zondag spelen we ongetwijfeld weer voor Sinterklaas.
al zou ik het heerlijk vinden als we AZ helemaal van de mat spelen
Omdat wij traditiegetrouw altijd punten weggeven aan clubs in nood.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:09 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
nee joh, gaat goed komen. van psv gewonnen, waarom niet dan van az ?
de normale versiequote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:29 schreef thaduck het volgende:
Ik verwacht hem dit weekend te horen vanaf de punnkside
Ben ik ook bang voor ja. Al zou het natuurlijk een ideaal scenario zijn als wij gewoon winnen, Vitesse bij Twente verliest en Roda van PSV verliest. Volgende week winnen bij Excelsior, Vitesse laat thuis punten liggen tegen NAC en Roda verliest bij Heerenveen. Durf te dromenquote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:25 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Omdat wij traditiegetrouw altijd punten weggeven aan clubs in nood.
Ik kies ook deze variant!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 23:22 schreef Stampie22 het volgende:
[..]
Ben ik ook bang voor ja. Al zou het natuurlijk een ideaal scenario zijn als wij gewoon winnen, Vitesse bij Twente verliest en Roda van PSV verliest. Volgende week winnen bij Excelsior, Vitesse laat thuis punten liggen tegen NAC en Roda verliest bij Heerenveen. Durf te dromen
heb ik filmpje van , ik upload nou de filmpjes op youtubequote:Op zondag 16 maart 2008 18:07 schreef thaduck het volgende:
Vond het terugzwaaien van luis van gaal wel grappig
Had het niet eens gezien op dat moment, wel grappig van van Gaal jaquote:Op zondag 16 maart 2008 21:29 schreef SCH het volgende:
Briljant dat Van Gaal terugzwaaide. Had ie het publiek goed tuk mee
Molsiequote:Op zondag 16 maart 2008 21:37 schreef jorienvdherik het volgende:
jammer dat jullie niet wonnen
hadden wel een penal mogen hebben
quote:[b]Op vrijdag 14 maart 2008 23:22 schreef Stampie22 wij gewoon winnen, Vitesse bij Twente verliest en Roda van PSV verliest.
quote:Schut: blessure bij het klussen
Door HANS WESTERVOORDE
UTRECHT - Alje Schut haakte bij FC Utrecht - AZ in de rust geblesseerd af. Schut ondervond te veel pijn aan zijn hand. De centrale verdediger van FC Utrecht was zaterdag bij het in elkaar zetten van een kast geblesseerd geraakt.
afbeelding vergroten Alje Schut. FOTO ANP
,,Toen ik klaar dacht te zijn, bleken de twee zijpanelen andersom te zitten. Ik heb toen met mijn hand een tik op de kast gegeven, uit boosheid. Niet eens hard, maar het was genoeg.’’
Want Schut (,,nee, die kast was niet van Ikea’’) bleek een scheur in zijn middenhandsbeentje te hebben opgelopen. Om Schut toch speelklaar te krijgen werd snel een manchet vervaardigd. Dat manchet zorgde voor steun aan de gekwetste hand.
,,Ik wilde per se spelen, maar het was lastig. Vooral toen ik erop viel en ook een speler van AZ er nog op ging staan. Toen verging ik van de pijn,’’ aldus Schut, die na 45 minuten werd vervangen door Francis Dickoh.
Nee het nummer is niet gedraaidquote:Op zondag 16 maart 2008 22:35 schreef Stampie22 het volgende:
Haha, mooi Paultjuhhh
Ik kon er niet bij zijn vandaag, is dat nummer van de Bass Bouncers nog in het stadion gedraaid?
En als wedstrijden 89 ipv 90 minuten zouden duren, was m'n toto goed geweest
[..]
Je weet zelfquote:Op maandag 17 maart 2008 11:21 schreef venomsnake het volgende:
Je filmpje staat ook al op de site van de Telegraaf, paultjuh..![]()
http://www.telesport.nl/v(...)aar_Van_Gaal___.html
idd jammer johquote:Op zondag 30 maart 2008 20:15 schreef jorienvdherik het volgende:
jammer dat jullie net verloren
Ja het is jouw SCHuld, en Kevin heeft ook lekker veel goeie ballen gehad.quote:Op zondag 30 maart 2008 20:14 schreef SCH het volgende:
Ik zat in Vak R vanmiddag, als een echte Utrecht supporter
Is het nu mijn SCHuld?
Maar jeetje, wat een belabberd spel zeg. Alleen Van Dijk en Van der Gun willen spelen, de rest is waardeloos. Die Kevin al helemaal
Nee, zeker niet. Maar de 15 minuten die Rossini daar stond werd het enerverender. Ik ken die Van den Bergh verder niet maar hij straalt niet veel uit qua energie en beleving - dat verwacht je toch wel een beetje bij Utrecht. Lijkt me meer een technische voetballer die bij het soort voetbal van AZ ofzo hoort. Maar dat is allemaal op basis van vanmiddag.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja het is jouw SCHuld, en Kevin heeft ook lekker veel goeie ballen gehad.
quote:
hehe waar ik stond was het anders. De meeste utregters vonden het ook niet terechtquote:Op zondag 30 maart 2008 21:57 schreef SCH het volgende:
[..]Ik was Utrecht supporter vanmiddag. Ik wilde nu eindelijk eens juichen voor Utrecht. Ik vond de rode kaart overdreven maar riep dat ie terecht was
Oh grappig, om mij heen werd er alleen maar op VdB gescholden.quote:Op zondag 30 maart 2008 23:14 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Verder, wat jij zegt over VdB is onzin. Het hele elftal was een drama. Hij heeft echt niet 1 nuttige bal gehad. Ja 1tje, maar dan gaat Rossini ervoor staan
Als die fucking Rossini niet was ingevallen dan had Vandenbergh gescoord.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Maar de 15 minuten die Rossini daar stond werd het enerverender. Ik ken die Van den Bergh verder niet maar hij straalt niet veel uit qua energie en beleving - dat verwacht je toch wel een beetje bij Utrecht. Lijkt me meer een technische voetballer die bij het soort voetbal van AZ ofzo hoort. Maar dat is allemaal op basis van vanmiddag.
Maar wat een kutpartij, en dan zegt die trainer van Twente nog dat deze wedstrijd 'alles in zich had'
Vandenbergh schoot toch zelf tegen Rossini aan?quote:Op maandag 31 maart 2008 09:05 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Als die fucking Rossini niet was ingevallen dan had Vandenbergh gescoord.
Of heb je dat toevallig weer gemist ?
En verder was het inderdaad een kutpartij...
Hij schoot op doel, Rossini blokkeerde het schot.quote:Op maandag 31 maart 2008 09:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Vandenbergh schoot toch zelf tegen Rossini aan?
In het AD stond afgelopen weekend :quote:Op maandag 31 maart 2008 10:28 schreef TerroRobbie het volgende:
Hebben jullie al genoeg geld bij elkaar gespaard?
quote:De presentatie van Barry Maguire (18) - middenvelder van FC Den Bosch - als aanwinst voor volgend seizoen is nog even uitgesteld. Maar FC Utrecht verwacht als winnaar tevoorschijn te komen uit het spel van loven en bieden. De club is er in elk geval wel uit met jeugdinternational Maguire.
Whatever? Ik vroeg me gewoon af hoeveel krediet Vandenbergh heeft. Was verbaasd over de mensen om me heen gisteren die heel negatief over hem waren. En ik kon het wel begrijpen, hij loopt niet goed, houdt geen bal vast en ik vind hem geen Utrecht-speler maar op basis van deze ene wedstrijd valt er weinig over te zeggen.quote:Op maandag 31 maart 2008 10:00 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Hij schoot op doel, Rossini blokkeerde het schot.
Ik was verbaasd over het feit dat men hem vrijwel alleen maar zocht met hoge ballen.quote:Op maandag 31 maart 2008 11:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Whatever? Ik vroeg me gewoon af hoeveel krediet Vandenbergh heeft. Was verbaasd over de mensen om me heen gisteren die heel negatief over hem waren. En ik kon het wel begrijpen, hij loopt niet goed, houdt geen bal vast en ik vind hem geen Utrecht-speler maar op basis van deze ene wedstrijd valt er weinig over te zeggen.
Ik had in ieder geval voor het eerst een beetje een Utrecht-gevoel
Rossini viel toch best goed in gisteren, in ieder geval wat vechtlust.quote:Op maandag 31 maart 2008 11:14 schreef PBateman1978 het volgende:
Maar goed, iemand die Rossini beter vond spelen kan ik ook eigenlijk niet serieus nemen.
Je kunt iedere boerenlul laten invallen en je hebt vechtlust.quote:Op maandag 31 maart 2008 11:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Rossini viel toch best goed in gisteren, in ieder geval wat vechtlust.
Bij Utrecht wel jaquote:Op maandag 31 maart 2008 11:29 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Je kunt iedere boerenlul laten invallen en je hebt vechtlust.
Ik denk niet dat die mensen het recht hebben om negatief te zijn. Hoeveel kansen heeft vdb nu gehad, en in wat voor wedstrijden?quote:Op maandag 31 maart 2008 11:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Whatever? Ik vroeg me gewoon af hoeveel krediet Vandenbergh heeft. Was verbaasd over de mensen om me heen gisteren die heel negatief over hem waren. En ik kon het wel begrijpen, hij loopt niet goed, houdt geen bal vast en ik vind hem geen Utrecht-speler maar op basis van deze ene wedstrijd valt er weinig over te zeggen.
Ik had in ieder geval voor het eerst een beetje een Utrecht-gevoel
quote:Willem van Hanegem heeft een tijdje geleden gezegd dat hij film zou maken over scheidsrechters en hun slechte optredens in de eredivisie. Willem heeft daar nu alleen een beetje spijt van, hij wil namelijk niet samen in een rijtje staan met ''die gozert uit de tweede kamer met dat blond geverfde haar".
Maar bij Willem hebben zich inmiddels een hoop mensen gemeld die graag een film willen maken voor de voormalig voetballer."En belofte maakt schuld dus die film gaat er waarschijnlijk wel komen, en komt er misschien nog mooi uit te zien ook", aldus Van Hanegem in zijn column in het AD.
Willem ergert zich de afgelopen seizoenen kapot aan de scheidsrechters in ons land. Alleen over Braamhaar is hij wel tevreden. "De rest denkt allemaal dat ze Robbie Williams zijn, met dat microfoontje voor het gezicht, Popie Jopie-gedrag van een heel vervelende soort".
Dickoh en vd Kooy ja, lijkt me het meest logisch.quote:Op woensdag 2 april 2008 00:26 schreef bergkamp85 het volgende:
ben benieuwd naar de opstelling achterin nu Keller en Schut er komend weekend niet bij zijn... Dickoh met van der Kooy?
Las het ook ja, ben benieuwd.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:32 schreef Utca het volgende:
Persconferentie vanmiddag mbt de toekomst van FC Utrecht?
Dat hoop ik wel ja.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:42 schreef Blawh het volgende:
Zo, betekent dit ook dat er meer middelen zijn om spelers aan te trekken komende zomer?
Ben wel blij dat het een echte supporter is, en niet zo’n ‘’gladjanus’’ als Ensing.quote:Op woensdag 2 april 2008 15:30 schreef Public_NME het volgende:
Wat grappig, de voorzitter van onze VV neemt FCU over! Europa, Europa de Meern komt eraan!!!
Ja idd. Wel apart, met onze club heeft ie ook al grote plannen, volgend jaar hebben we Schuitemaker van Elinkwijk terwijl we (waarschijnlijk) 2e Klasse spelen.quote:Op woensdag 2 april 2008 15:33 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ben wel blij dat het een echte supporter is, en niet zo’n ‘’gladjanus’’ als Ensing.
quote:Datum: 2-apr-2008 15:06
De Utrechtse ondernemer Frans van Seumeren is de nieuwe eigenaar van FC Utrecht. Hij heeft samen met de club een intentieverklaring ondertekend waarin staat dat hij voor zestien miljoen euro 51 procent van de aandelen van FC Utrecht BV overneemt en daarmee een meerderheidsbelang verwerft. Dat maakte Utrecht woensdag bekend op een persconferentie.
Utrecht was lange tijd in gesprek met Phanos over een overname, maar beide partijen kwamen niet tot een akkoord. Phanos blijft wel gewoon hoofdsponsor. Van Seumeren meldde zich drie weken geleden met zijn Frans van Seumeren Holding BV zelf bij Utrecht. Hij wil zich voor tien jaar aan de club verbinden en in die periode geen aanspraak maken op dividend.
"Iedereen zei dat ik het niet moest doen", aldus Van Seumeren, die tevens voorzitter is van voetbalclub VV De Meern. "Ik ben een echt voetbaldier en heb in dit geval gekozen voor emotie in plaats van verstand. Als het goed gaat, levert het na die tien jaar misschien wél rendement op. Ik wil van Utrecht een topclub maken, maar we moeten eerst bij AZ en sc Heerenveen aanklampen."
quote:Utrechter in hart en nieren
Hij omschreef het als een gevecht tussen verstand en emotie, maar sprak ook van een weloverwogen beslissing. Frans van Seumeren wil dat FC Utrecht daar komt op de ranglijst waar een club in een stad als Utrecht hoort te staan.
Onopvallend had hij eerst tussen de andere belangstellenden staan luisteren naar het verhaal van Boele Staal, de voorzitter van de Stichting Beheer Aandelen. Pas na zijn introductie stapte Frans van Seumeren naar voor tijdens de drukbezochte persconferentie
De Utrechtse ondernemer nam als laatste plaats achter de tafel en schetste direct in nuchtere en heldere bewoordingen zijn eigen profiel: een Utrechter in hart en nieren en een echte ondernemer.
‘Ik hou van deze stad en van FC Utrecht. Ik hou ook van uitdagingen. Dat heb ik als ondernemer bewezen. No guts, nog glory. Ik denk daarom ook dat ik een toegevoegde waarde voor de club kan zijn met mijn zakelijk inzicht en mijn internationale oriëntatie. We willen van FC Utrecht een club maken die een stad als Utrecht waardig is en dat betekent in de kop van de competitie.’
Die ambitie lichtte hij later verder toe. ‘Tijdens de eerste vier jaar in het linkerrijtje en dan de volgende stap. We moeten eerst een inhaalslag maken ten opzichte van een club als bijvoorbeeld Heerenveen. Als wij over drie, vier jaar ook zo ver zijn, dan ben ik dik tevreden. Vervolgens gaan we de volgende stap maken: een plaats bij de eerste vijf, zes clubs van de Eredivisie.’
Een vergelijking met AZ-voorzitter Dirk Scheringa gaat niet op, reageerde Van Seumeren op een vraag van een journalist. ‘Hij heeft een commercieel belang in AZ en ik niet. Ik zal niet met een bedrijfsnaam op het shirt staat. Ik wil op afstand blijven. Ik zal geen voorzitter worden, ook niet van de Raad van Commissarissen. Maar ik zal natuurlijk wel de vinger aan de pols houden.’
FCU hoopt nu wel 1 of 2 goede sterke spelers erbij te kunnen kopenquote:Op woensdag 2 april 2008 14:42 schreef Blawh het volgende:
Zo, betekent dit ook dat er meer middelen zijn om spelers aan te trekken komende zomer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |