quote:Cellblock - Utrecht
RSI:The Attraction - Rotterdam
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer, Landgraaf & Den Haag (2x)
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
Downtown - Den Bosch
quote:
quote:Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag
België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
quote:
quote:Komakie - Thomas
Stats: 192cm, 93kg, 44 (11), 1982
Boards: Rome Flag 163 (FS), Volkl Selecta 162 (FR), Burton Baron ES 164 (AR)
Binding: Burton Cartel, Burton Triad
Schoen: Burton Driver X
Goggle: Oakley Wisdom Tribal, Anon Realm Tokyo, Anon Realm Birds of Prey
Protectie: Dainese Backprotector, Leedom Helm
Basje B - Bas
Stats: 175, 78, 41, 1984
Board: Burton - Shaun White 155 (FS)/ Bataleon - Evil Twin 155 (FS)
Binding: Burton Cartel/ Bataleon The Allies
Schoen: 32 Lashed
Goggle: Dragon DX/ Electric EG1
Protectie: Backprotector
Gstyles - Gijs
Stats: 183, 79, 43, '79
Board: Burton Baron 157
Binding: Burton Mission (black)
Schoen: Salomon Maori
Goggle: Sinner
Protectie: None
Holyjoe - Sietze
Stats: 182, 86, 43, '75
Board: Burton Omen 168 (FR)
Binding: Burton Cartel
Schoen: Burton Rulers
Goggle: Oakley Wisdom
Protectie: Red Tantrum (helm), Dakine butt-protector
GenesiZ - Mark
Stats: 179, 85, 44,5, '83
Board: F2 Gothic (FR)
Binding: Burton Cartel '05
Schoen: Burton Hail
Goggle: Oakley Wisdom
Protectie: Red Hifi (helm) + speakers
Rnej - Rene
Stats: 192,115,45,'83
Board: Burton T6 164 Wide (FR), Burton Canyon 163 (FR), Rome Flag 160 (FS)
Binding: Burton P1 en Burton Cartel
Schoen: burton driver X
Goggle: Anon Realm
Protectie: Red Hi-Fi (helm), Ufo Plast Backprotector, Icetools Crashpant
Forumgek - Matthijs
Stats: 172, 66, 39, '87
Board: Sapient - Identity 151 (FS)
Binding: Rome 390
Schoen: 32 - lashed
Goggle: Dragon DXS
Protectie: None
Kneusteun - Teun
Stats: 186cm, 70kg, 42,5, 1986
Boards: Capita foto fetish 158 (FS), en zo nu en dan een bataleon
Binding: SP private's , Drake F40
Schoen: Thirtytwo 306, Forum Explorer
Goggle: Spy Orbit
FlowDesign - Floris
Stats: 185cm, 73kg, 43 (10,5), 1982
Boards: Burton Jussi 159 (2008)
Binding: Burton P1 Wingtips (2007)
Schoen: Burton Moto (2008)
Goggle: Anon Helix
Protectie: Burton Audex Headphones Basic
quote:[Centraal] Snowboard topic deel 01
[Centraal] Snowboard topic deel 02
[Centraal] Snowboard topic deel 03
[Centraal] Snowboard topic deel 04
[Centraal] Snowboard topic deel 05
[Centraal] Snowboard topic deel 06
[Centraal] Snowboard topic deel 07
[Centraal] Snowboard topic deel 08
[Centraal] Snowboard topic deel 09
[Centraal] Snowboard topic deel 10
[Centraal] Snowboard topic deel 11
[Centraal] Snowboard topic deel 12
[Centraal] Snowboard topic deel 14
[Centraal] Snowboard topic deel 15
[Centraal] Snowboard topic deel 16
[Centraal] Snowboard topic deel 17
[Centraal] Snowboard topic deel 18
[Centraal] Snowboard topic deel 19
[Centraal] Snowboard topic deel 20
[Centraal] Snowboard topic deel 21
[Centraal] Snowboard topic deel 22
[Centraal] Snowboard topic deel 24
[Centraal] Snowboard topic deel 25
[Centraal] Snowboard topic deel 26
[Centraal] Snowboard topic deel 27
[Centraal] Snowboard topic deel 28
[Centraal] Snowboard topic deel 29
[Centraal] Snowboard topic deel 30
[Centraal] Snowboard topic deel 31
[Centraal] Snowboard topic deel 32
[Centraal] Snowboard topic deel 33
[Centraal] Snowboard topic deel 34
[Centraal] Snowboard topic deel 35
[Centraal] Snowboard topic deel 36
[Centraal] Snowboard topic deel 37
[Centraal] Snowboard topic deel 38
[Centraal] Snowboard topic deel 39
[Centraal] Snowboard topic deel 40
[Centraal] Snowboard topic deel 41
[Centraal] Snowboard topic deel 42
[Centraal] Snowboard topic deel 43
[Centraal] Snowboard topic deel 44
[Centraal] Snowboard topic deel 45
[Centraal] Snowboard topic deel 46
[Centraal] Snowboard topic deel 47
[Centraal] Snowboard topic deel 48
[Centraal] Snowboard topic deel 49
[Centraal] Snowboard topic deel 50 - *Jubileum Topic*
[Centraal] Snowboard topic deel 51
[Centraal] Snowboard topic deel 52
[Centraal] Snowboard topic deel 53
[Centraal] Snowboard topic deel 54
[Centraal] Snowboard topic deel 55
[Centraal] Snowboard topic deel 56
[Centraal] Snowboard topic deel 57
[Centraal] Snowboard topic deel 58
[Centraal] Snowboard topic deel 59
[Centraal] Snowboard topic deel 60
[Centraal] Snowboard topic deel 61
[Centraal] Snowboard topic deel 62
[Centraal] Snowboard topic deel 63
[Centraal] Snowboard topic deel 64
aan de andere kant klom ie omhoogquote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:25 schreef ForumGek het volgende:
Waar is Jeremy?
[ afbeelding ]
Zou hij z'n staalkanten er nu ook vanaf halen?
Sodejuh, of je even recht omhoog hiked. Dan moet je niet een te stuk los sneeuw tegen komen anders lig je al beneden zonder op je board te hebben gestaan.quote:Op zondag 6 januari 2008 10:41 schreef Basje_B het volgende:
aan de andere kant klom ie omhoog
[ afbeelding ]
daaamn, dan ga ik toch liever een heli betalen voor een dagje...quote:Op zondag 6 januari 2008 12:28 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Sodejuh, of je even recht omhoog hiked. Dan moet je niet een te stuk los sneeuw tegen komen anders lig je al beneden zonder op je board te hebben gestaan.
Dat virus heerst hier in het topic continue, goed virus! Na een weekje Egypte heb ik er echter nog een te pakken, waardoor ik gisteren de hele dag in de directe omgeving van mijn toilet heb gebivakkeerd. Minder goed virusquote:Op maandag 7 januari 2008 09:29 schreef linebear het volgende:
heb het board virus wel weer te pakken...
hopelijk sta ik snel weer in de echte sneeuw
eigen board?quote:Op maandag 7 januari 2008 10:55 schreef linebear het volgende:
das nie goed
heb trouwens wel wat last van enkel. Volgens mij stond de binding niet goed afgesteld of zo
denk dat het door de boots komt, die slappe zut ondersteunt gewoon niet goed...quote:Op maandag 7 januari 2008 12:44 schreef linebear het volgende:
nee, van Snowworld...
denk dat het door het 'steppen' komt... mijn voorste ben misschien iets te schuin staan.
Denk dat ik volgende board vakantie wel mijn eigen spullen ga kopen
Ik heb dat probleem ook. Maar er is niet heel veel aan te doen. Bepaalde sokken kopen helpt wel een beetje.quote:Op zondag 6 januari 2008 21:24 schreef Bramvanlith het volgende:
Soww.. Net weer terug van een weekje lesgeven in Schladming.. Lekkere sneeuw gehad en goed geknalt, naast het lopen op de beginners piste...
Heeft er iemand tips of trucks tegen het ontiegelijk stinken van sokken/schoenen en voeten na een dagje snowboarden... Douchen ja, oke dat lijkt me logisch, maar na een dagje boarden zijn mn voeten af en toe niet te harden... wellicht dat jullie dit probleem kennen..
Nu even 5 dagen thuis en dan weer voor een week naar Kaprun, lekker "lesgeven".. hehe
je bent een lul.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb dat probleem ook. Maar er is niet heel veel aan te doen. Bepaalde sokken kopen helpt wel een beetje.
Sinds ik wat duurdere sokken koop (Burton, protest enzo) gaat het een heel stuk beter maar ik wil er nog steeds niet te veel aan ruiken
[ afbeelding ]
pillow to pillow to pillow to pillow to pillow to pillow
Anyway, weer terug uit het pitoreske plaatsje Gerlos ()
Paar goede weekjes gehad. Niet te veel les hoeven geven en elke dag vroeg op om te boardenNiet meer tot laat in de kroeg gehangen en elke dag vol gas gegaan als het mogelijk was
Redelijk wat poeder gereden.
Een zaterdag lang met een paar gasten mee geweest die echt ziek kunnen rijden. Cliffs van 10m springen enzo. Tenminste... zij dan, ik ging er netjes om heen Meer dan een meter of 3 naar beneden spring ik echt niet.
Er was toen niet heel veel diepe poeder maar toch paar vette afdalingen gemaakt.
Op nieuwjaarsdag lag er wel dikke poeder. Ik lekker vroeg naar bedje (half 2) en de hele dag gereden Terwijl het echt super rustig was en ik natuulijk vrij had
Daarna bijna elke dag wel een poeder run gedaan.
Echt mooi als andere leraren denken dat er geen poeder ligt omdat ze niet verder kijken dan hun neus lang is. Stond ik op 1 jan bij de lift. De dagen ervoor een beetje gesneeuwd. In het dal maar 10cm gevallen maar dan is het boven veel meer. Er lag nog wat diepere sneeuw dus je zakte op grotere hoogte al snel toch een cm of 30 weg
Terwijl ik dus in die lift sta met me selecta zegt zo'n andere leraar van een andere school echt zo van "wat ga jij nou doen'. Ik "poeder rijden natuurlijk". Die gast "Er is maar 10cm gevallen met daar onder stenen".
Ik kijk die collega van me aan. Ik zeg tegen hem. "hey, hij denkt dat er overal 10cm gevallen is met daaronder stenen". Die collega glimlacht en zegt heel droog "klopt!"
Toen zijn we maar in de lift gestapt en hebben we de rest van de dag poeder gereden
btw, me vriendinnetje gaat ook steeds beter boarden. Hoewel ze nog wel eens wat positiviteit nodig heeft. Nogal onzeker enzo.
Al verteld dat ik ook nog eens een paar freeride lesjes heb gegeven. Betaald poeder rijdenquote:
Ff Genesiz mailen denk ik maarquote:
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 00:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Al verteld dat ik ook nog eens een paar freeride lesjes heb gegeven. Betaald poeder rijden
Het schijnt dat sokken met daarin koper verwerkt, zorgt voor niet stinkende sokken/schoenen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:22 schreef Bramvanlith het volgende:
aan de sokken ligt het niet, heb verschillende (dure) merken..maar ik wil er gewoon een keer vanaf :-) misschien is febreze een optie
En natuurlijk zeggen dat je er nooit zonder gids heen mag gaan omdat het echt gevaarlijk kan zijn als je dat alleen doet. Heel duidelijke aanwijzingen geven dat je op bepaalde punten heel voorzichtig moet zijn. Terwijl dat niet altijd echt zo isquote:
geen van beiden. oostenrijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:41 schreef WaSTeiL het volgende:
Stel je hebt de keuze tussen Val Thorens of Les Deux Alpes, wat zouden jullie dan kiezen?
Ik zit voor mijn tweede week in begin Maart met de keuze tussen deze twee gebieden. Les Deux Alpes heeft een gletsjer in de buurt. Val Thorens (of eigenlijk de 3 valleien) 600 km aan pistes.
Luxe probleem..
L2Aquote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:41 schreef WaSTeiL het volgende:
Stel je hebt de keuze tussen Val Thorens of Les Deux Alpes, wat zouden jullie dan kiezen?
Ik zit voor mijn tweede week in begin Maart met de keuze tussen deze twee gebieden. Les Deux Alpes heeft een gletsjer in de buurt. Val Thorens (of eigenlijk de 3 valleien) 600 km aan pistes.
Luxe probleem..
Sneeuw is momenteel top in de omgeving van Konigsleiten.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:27 schreef WaSTeiL het volgende:
Zit over 3 weken al in Oostenrijk en wilde eigenlijk ook wel eens naar Frankrijk.
Wat zou jij in Oostenrijk aanraden? Zelf zit ik in Konigsleieten (Zillertal Arena).
Ligt momenteel wel meer sneeuw in Oostenrijk dan in Frankrijk als ik deze site moet geloven.
Persoonlijk zet ik altijd de bindingen op 0 of -3 achter bij een beginner. Voor meestal 15 of 18.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:41 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Op hoeveel graden zet je de bindingen voor een beginnende snowboarder?
Diverse info gevonden maar allemaal nogal verschillend?
Of maakt het eigenlijk niet zo gek veel uit (binnen grenzen uiteraard)
Je staat op nr.85 van mijn to-do-list ...quote:
Duidelijk ValTho, tenzij je maar een midweekje gaat ofzo.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:41 schreef WaSTeiL het volgende:
Luxe probleem..
eensch: 15 / - 3 .... ideaalquote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Persoonlijk zet ik altijd de bindingen op 0 of -3 achter bij een beginner. Voor meestal 15 of 18.
Dit heeft ook veel te maken met de manier waarop ik les geef en de techniek die mijn leerlingen moeten aanleren van mij
Is er geloof ik welquote:Op woensdag 9 januari 2008 00:36 schreef RichardX het volgende:
[..]
Duidelijk ValTho, tenzij je maar een midweekje gaat ofzo.
Verder nog een vraagje van mij;
nu ben ik in het bezit van een leuke gadget telefoon met ingebouwde GPS (incl. TomTom). Weten jullie of er ook al leuke software is waardoor ik met behulp van mn GPS kan zien welke pistes ik bijvoorbeeld die dag gereden heb? Dus dan de West-Europa kaart niet voor auto's, fietsers of wandelaars maar voor wintersporters met alle pistes erop? Dat zou toch best vet zijn...
De mensen die er verstand van moeten hebben zijn het eenschquote:
AfTrack .. freeware dingetje.... (heb ik me laten vertellen)quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
Is er geloof ik wel
Ik heb het wel een keer gezien. geen idee wat voor software het is.
quote:De mensen die er verstand van moeten hebben zijn het eensch
Ik ga in week 5 (van 26 Januari t/m 2 Februari.. Dus we overlappen elkaar wel een klein beetje. De show ga ik in ieder geval niet redden.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
Sneeuw is momenteel top in de omgeving van Konigsleiten.
Wanneer ga je ook alweer precies?
Ik ga 31 januari nog een lang weekendje
Kan best dat jij daar dan ook nog zit.
Als je er toevallig 3 februari nog zit moet je ff langs komen in Gerlos. Er is dan jubileumshow van Michi's Schischule. Moet echt vette show worden. Misschien doe ik ook nog mee
Wat ik in Oostenrijk zou aanraden is een beetje wat je wilt. Voor veel freestyle is natuurlijk Mayrhofen de shit. Of Westendorf (moet ook een vet park zijn)
Voor freeriden zou ik ergens anders heen gaan. Iets waar totaal geen funparks zijn enzo. Komen dan vaak weinig goede snowboarders dus meer pow voor jou (ruimt). Maar St. Anton is ook erg vet
Voor pistes knallen is alles wel goed, als er maar veel van is
hmmm grappigquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:39 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Ik ga in week 5 (van 26 Januari t/m 2 Februari.. Dus we overlappen elkaar wel een klein beetje. De show ga ik in ieder geval niet redden.
Freestyle is niet mijn ding, gaat vooral om een stuk piste knallen en pak offpiste mee waar dat een beetje normaal mogelijk is. Zoek dus vooral veel en als het kan brede pistes en had daarom het idee van Frankrijk.
Het is een beetje afhankelijk van de school en het gebied denk ik.quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:58 schreef Fugie het volgende:
heb in st johann weleens een skishowtje gezien, was wel grappig
en een keer toen ik klein was ook, dat ging toen echt nergens over
Bedankt voor de info...heb ze op 0 - 18 gezet.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Persoonlijk zet ik altijd de bindingen op 0 of -3 achter bij een beginner. Voor meestal 15 of 18.
Dit heeft ook veel te maken met de manier waarop ik les geef en de techniek die mijn leerlingen moeten aanleren van mij
Oneens. Check La Plagne (vrijwel het hele gebied) en Alpe d'Huez (in de buurt van het funpark, 18-baans super higway achterin het gebied, na eerst een stukje zwart). Ook van Chamonix staat me nog het een en ander bij.quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:45 schreef Rnej het volgende:
de breedste knalpistes heb ik vooral in oostenrijk gezien.... in frankrijk is het over t algemeen net iets te steil om volgas te gaan of net te smal .....
gletsjers niet meegerekend uiteraard
ik denk dat jij niet goed genoeg kan lezen...quote:Op donderdag 10 januari 2008 03:03 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Oneens. Check La Plagne (vrijwel het hele gebied) en Alpe d'Huez (in de buurt van het funpark, 18-baans super higway achterin het gebied, na eerst een stukje zwart). Ook van Chamonix staat me nog het een en ander bij.
Ik denk dat je gewoon niet goed genoeg kan boarden als je de pistes in Frankrijk te steil vindt om te strepen
Je laat je een beetje kennen Rnejquote:Op donderdag 10 januari 2008 13:09 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik denk dat jij niet goed genoeg kan lezen...
" OVER HET ALGEMEEN "
tuurlijk zijn er in frankijk knalpistes, net als dat er in oostenrijk ook steile smalle pistes zijn.....
maar ik heb nu... 5 franse gebieden van dichtbij gezien en een stuk of 15 oostenrijkse... dus mijn vergelijking gaat misschien niet helemaal op
hoedat? .. die laatste opmerking van jou was om me te stangen, dat weet k ook wel....quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:32 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Je laat je een beetje kennen Rnej
Pim Stigter is de stand-in voor 1 van die 2.quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:38 schreef Rnej het volgende:
[..]
idd Daan Schuurmans is![]()
en zijn stand-in kan best leuk boarden
excollega van me... relaxte kerelquote:Op donderdag 10 januari 2008 14:54 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Pim Stigter is de stand-in voor 1 van die 2.
[ afbeelding ]
www.pimstigter.com
Amateurtestsquote:Op donderdag 10 januari 2008 11:40 schreef Fugie het volgende:
Kwam er gister achter dat ik volgens de amateurtests eigelijk rechtsvoor moet staan
maar ik sta al 4 jaar linksvoorGaat makkelijk switch rijden worden dus
ogen dicht. voeten naast elkaar.. duwen.quote:
Met welke voet zet je af als je aan het steppen bentquote:Op donderdag 10 januari 2008 15:14 schreef Rnej het volgende:
[..]
ogen dicht. voeten naast elkaar.. duwen.
" met welk been sta je voor als je met sokken over parket glijdt"
etc.
met welke voet stap je als eerste de trap op..quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:25 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Met welke voet zet je af als je aan het steppen bent
drink er eentje voor mij en XL in de crazy daisyquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:40 schreef Bramvanlith het volgende:
Morgen naar Kaprun, t leven is zwaar... Wel weer om les te geven, maar toch
juh, maakt dat eigelijk nog veel uit ? Kan me echt niet meer voorstellen dat ik met rechts voor zou snowboarden.quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:14 schreef Rnej het volgende:
[..]
etc.
nee, die tests kloppen vaak, maar niet altijdquote:Op donderdag 10 januari 2008 17:29 schreef Fugie het volgende:
[..]
juh, maakt dat eigelijk nog veel uit ? Kan me echt niet meer voorstellen dat ik met rechts voor zou snowboarden.
quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:36 schreef WaSTeiL het volgende:
De gasten die geen voorkeursbenen hebben noem je toch gewoon skieers aka heumeux?
Ohw dat soort dingen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:14 schreef Rnej het volgende:
[..]
etc.
Ik laat beginners altijd een of andere fake test doen, en vervolgens zeg ik dat ze regular zijn. Allemaal de neus dezelfde kant op in de lift zeg maar... zit beter en minder vallen met uitstappen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:29 schreef Fugie het volgende:
[..]
juh, maakt dat eigelijk nog veel uit ? Kan me echt niet meer voorstellen dat ik met rechts voor zou snowboarden.
...quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:49 schreef notepad het volgende:
[..]
Ik laat beginners altijd een of andere fake test doen, en vervolgens zeg ik dat ze regular zijn. Allemaal de neus dezelfde kant op in de lift zeg maar... zit beter en minder vallen met uitstappen.
Ok bedankt, zal eens kijken. Geen idee of mijn telefoon logs kan aanmaken, zal ook wel met software moeten dan, heb gewoon Windows Mobile 6.quote:Op woensdag 9 januari 2008 00:49 schreef GenesiZ het volgende:
Voor mijn oude Garmin wandelgps gebruikte ik Mapsource. Daarmee kon ik gemaakte tracklogs inladen en bekijken. Kun je met jouw telefoon logs aanmaken?
Ok on search..quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:22 schreef Rnej het volgende:
[..]
AfTrack .. freeware dingetje.... (heb ik me laten vertellen)
[..]
Jaa, was toch wel lachen om te zien...quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:16 schreef Rnej het volgende:
Snowfever komt vnaaf op tv!!!! ... SUPERVET!!!! ...
..
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan die gasten in die pakjes.. Ik weet niet of ze het van te voren al zijn, maar met zo'n pakje aan krijg je er gratis arrogantie en egoisme bij.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:47 schreef Rnej het volgende:
[..]
maar alleen als ze een spyder pak aan hebben
Ik hoop dat je een grapje maakt....quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:49 schreef notepad het volgende:
[..]
Ik laat beginners altijd een of andere fake test doen, en vervolgens zeg ik dat ze regular zijn. Allemaal de neus dezelfde kant op in de lift zeg maar... zit beter en minder vallen met uitstappen.
Overigens, na een paar jaar moeten ze toch fakie leren boarden :-)
Zo'n pakje koop je alleen als je dat al een beetje bent maar het accentueerd het wel heel ergquote:Op donderdag 10 januari 2008 23:03 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan die gasten in die pakjes.. Ik weet niet of ze het van te voren al zijn, maar met zo'n pakje aan krijg je er gratis arrogantie en egoisme bij.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een grapje maakt....
Hetzelfde als vroeger MOETEN! leren schrijven met rechtsquote:
ja, en snowboarden linksvoor... vroeger waren er alleen maar linksvoor boardsquote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hetzelfde als vroeger MOETEN! leren schrijven met rechts
Zoals ik al zeg. Vroegah was alles kut...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:41 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja, en snowboarden linksvoor... vroeger waren er alleen maar linksvoor boards
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zoals ik al zeg. Vroegah was alles kut...
Deze zijn geniaal:quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:37 schreef Flaccid het volgende:
Ik moet nieuwe handschoenen hebben, mijn handschoenen waren kut en nauwelijks waterproof. Waar meot ik op letten als ik nieuwe handschoenen wil kopen? Zijn dingen met polsversteviger aan te raden?
mattie van me die met die gloves een grab maakt:quote:Op zaterdag 12 januari 2008 10:10 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Deze zijn geniaal:
[ afbeelding ]
Let vooral ff op het aantal vingers.
De middelste kan je niet in en als je dan vuist maakt
Waarvoor is dat nuttig?:Pquote:Op zaterdag 12 januari 2008 10:10 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Deze zijn geniaal:
[ afbeelding ]
Let vooral ff op het aantal vingers.
De middelste kan je niet in en als je dan vuist maakt
lolquote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:13 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Waarvoor is dat nuttig?:P
Wat een advies. Someone else?
40-50 euro vind ik zeker te doen, ben alleen bang dat het duurder wordt. Had van dainese gezien met een hoge ding erachter voor je pols voor 100, maar dat vond ik echt te duur. Ik denk dat ik voor burtons ga. Booster vind ik niks, andere merken nog aanraders?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:20 schreef Rnej het volgende:
[..]
lol
bespaar niet op de prijs van handschoenen.. en dan heb ik t over 40-50 euro voor een goed setje
goeie gloves staat op hoeveel mm waterkolom het textiel heeft (5000 is nice, hoger is nog beter)
ennn polsverstevigers zijn tuurlijk aan te radenmaar losse beschermers in een iets grotere maat handschoen is vaak goedkoper
.. beetje experimenteren in de shop
booster is ook crapquote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:23 schreef Flaccid het volgende:
[..]
40-50 euro vind ik zeker te doen, ben alleen bang dat het duurder wordt. Had van dainese gezien met een hoge ding erachter voor je pols voor 100, maar dat vond ik echt te duur. Ik denk dat ik voor burtons ga. Booster vind ik niks, andere merken nog aanraders?
ik zag een setje van ziener hangen, met daarin ingebouwde polsbeschermer, voor maar 35. valt dus mee. Ze moesten bijbesteld worden in mijn maat, hoop dat ze dan ook lekker zitten.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:00 schreef Rnej het volgende:
[..]
booster is ook crap![]()
alle core-boardmerken zijn wel prima
686, burton, volcom, grenade ... etc
(billabong, protest en o'neill zijn niet core..... alhoewel oneill wel redelijke gloves maakt voor de centen)
let er wel op, dat als je pipegloves koopt ze niet erg waterdicht zijn.. ze drogen wel snel (tenzij je leather koopt... mmmMMMmmmMMM)
dat dainese spul is idd erg duur, maar stiekem wel ongelofeloos goed spul... ga je lang mee doen
een setje burton handschoenen kan ik aan t eind van een seizoen weggooien maar dat heb je niet met dainese
klinkt wel goed, 35 eu kan je geen buil aan vallen lijkt mequote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:38 schreef Flaccid het volgende:
[..]
ik zag een setje van ziener hangen, met daarin ingebouwde polsbeschermer, voor maar 35. valt dus mee. Ze moesten bijbesteld worden in mijn maat, hoop dat ze dan ook lekker zitten.
Niet weer die core discussie hoor.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:00 schreef Rnej het volgende:
[..]
booster is ook crap![]()
(billabong, protest en o'neill zijn niet core..... alhoewel oneill wel redelijke gloves maakt voor de centen)
ze hebben een core lijn, maar ze zijn niet 100% core, dat vinden ze zelf hoor...quote:Op zondag 13 januari 2008 17:42 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Niet weer die core discussie hoor.
waarom is o'neill niet core?
Lol, ik heb net die hele film binnengehaald toevalligquote:Op zondag 13 januari 2008 18:36 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik zit weer even snowboard film te kijken en ik merk dat ik oud begin te worden.
Waarom moeten die gasten altijd er een teringzooi van maken. Tuurlijk is dat image e.d. en je weet natuurlijk niet wat ze verder nog opgenomen hebben en dit zal wel maar een klein deel zijn, maar ik zal me wel weer druk maken om niets.
Zit geloof ik ook de ergste van allemaal te kijken: The Wildcats - Still Bastards
http://www.youtube.com/watch?v=0bwBKG6C5SQ
Check OPquote:Op zondag 13 januari 2008 17:58 schreef WaSTeiL het volgende:
Wat is het exacte lijstje met core producenten? Ik wil er natuurlijk wel hip bijlopen.
Je hoort nogal wat verschillen over polsbeschermers. Een van de (Oostenrijkse) snowboard guides die ik eens had 'beveelde' al z'n leerlingen de posbeschermers uit te doen. Aangezien hij meer (en ergere) blessures MET bescherming had gezien dan zonder.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:20 schreef Rnej het volgende:
ennn polsverstevigers zijn tuurlijk aan te radenmaar losse beschermers in een iets grotere maat handschoen is vaak goedkoper
.. beetje experimenteren in de shop
hahah hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op maandag 14 januari 2008 19:18 schreef XL het volgende:
Whehehe.... Ik heb het voor elkaar. Mijn bedrijfswintersport gaat naar Kaprun![]()
Op Kaprun was 1 stem binnen gekomen.
Val Tho en L2A hadden 10-tallen stemmen.
Ik ben de ruigste snowboarder op het intranetquote:Op maandag 14 januari 2008 19:42 schreef Basje_B het volgende:
[..]
hahah hoe krijg je dat voor elkaar?
Kaprun is wel een beetje zielig kwa Apres Ski, gelukkig dat Zell am See in de buurt isquote:Op maandag 14 januari 2008 19:18 schreef XL het volgende:
Whehehe.... Ik heb het voor elkaar. Mijn bedrijfswintersport gaat naar Kaprun![]()
Op Kaprun was 1 stem binnen gekomen.
Val Tho en L2A hadden 10-tallen stemmen.
kaprun is zoooveeel vetter dan die franse bagger...quote:Op maandag 14 januari 2008 19:44 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ben de ruigste snowboarder op het intranet
Ik vind dat altijd een beetje bagger. Je hebt die gast die altijd backcountry gaat boarden, maar nooit zo heel stabiel op zijn board staat en dat is het wel een beetje.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:26 schreef Fugie het volgende:
op extreme sports channel is ook altijd wel iets met snowboarden
krijg alleen maar meer zin, nog 12 daagjes
ik heb het nog maar net, dus waarschijnlijk zie ik alles voor het eerst en is het over een paar maanden ook allemaal herhaling en sufquote:Op maandag 14 januari 2008 21:31 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd een beetje bagger. Je hebt die gast die altijd backcountry gaat boarden, maar nooit zo heel stabiel op zijn board staat en dat is het wel een beetje.
dat is nou net wat al in de trailer zatquote:Op maandag 14 januari 2008 22:02 schreef WaSTeiL het volgende:
haha vet.. Zit MTN.LAB 1.5 te kijken en Travis Pastrana (die motorrijder die de eerste was met een dubbele backflip) die gaat zonder dat hij kan boarden meteen op een kicker proberen een backflip te maken (zonder goed resultaat).
Ik wist wel dat je dus ergens een steekje los moet hebben om op dat niveau te sporten (maakt niet uit welke sport).
Ik zal dan niet zeggen dat het begin helemaal gaaf is aangezien ze in jaren 80/90 stijl iets opgenomen hebben. Tenminste het is goed gedaan dat het best wel eens uit die periode kan komen met de fluoresende pakken en foute boards.. oja en vergeet de buideltasjes en snorren niet.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:06 schreef Rnej het volgende:
[..]
dat is nou net wat al in de trailer zat... verdomme ik wil die film ook!
Nou het enige medicijn wat kan helpen is nog een weekje gaan boarden. Te gek medicijnquote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:23 schreef Rnej het volgende:
ik heb meestal meer pijn als ik langer niet geboard heb... dan zijn mn voeten er gewoon niet meer aan gewend en doet het fucking veel pijn... als ik elke week op de baan sta @ zoetermeer dan voel ik er niets meer van....
dusss eigenlijk bedoel ik te zeggen dat dat de enige verklaring is die ik je kan bieden... :S.. denk niet dat je er veel aan hebt![]()
Het is geen spierpijn want ik heb er alleen last van als ik alles aan heb en ga boarden. Daarnaast heb ik er geen last van. Ik heb een slechte conditie, maar een dag (of eigenlijk gezegd een week) boarden hou ik wel vol.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:51 schreef _Arthur het volgende:
Niet gewoon spierpijn?
En hoe is je stance op je board? Ik heb idem schoenen en bindingen (beide '07) alleen dan op een Nitro Suprateam en heb op het eind van de dag alleen last van vermoeidheid (lees: geen conditie..).
Je hebt helemaal gelijk. Ik begin ook echt oud te wordenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:14 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik denk dat je gewoon een beetje oude man begint te worden. Dit zijn de eerste tekenen.. bereid je nog maar voor op het ergste..
Protest vind ik zeker wel een beetje core.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:00 schreef Rnej het volgende:
[..]
booster is ook crap![]()
let er wel op, dat als je pipegloves koopt ze niet erg waterdicht zijn.. ze drogen wel snel (tenzij je leather koopt... mmmMMMmmmMMM)
dat dainese spul is idd erg duur, maar stiekem wel ongelofeloos goed spul... ga je lang mee doen
een setje burton handschoenen kan ik aan t eind van een seizoen weggooien maar dat heb je niet met dainese
idd, protest is meer core aan t worden volgens wat mensen die bij oneill werkenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
Protest vind ik zeker wel een beetje core.
Maar goed, het is maar waar je een zinloze discussie over wil houden.
Belangrijker:
Kunnen we ff allemaal dit topic afkraken, want het is weer te lachwekkend voor woorden
Wed'ze snowboards
nee al die fransen hebben een decathlon overal van 30 euroquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:34 schreef Rnej het volgende:
[..]
idd, protest is meer core aan t worden volgens wat mensen die bij oneill werken..... en die geloof ik wel qua markt-expertise
ennn ik heb zegmaar zo'n beetje iedereen die meeging op wintersport moeten vertellen dat wed'ze zuigt.... maar echt half frankrijk rent rond met die shit... omdat het zo lekker goedkoop is.... ik denk dat ik met 2 bochten die boards zo doormidden hak
wed'ze en quecha is allebei van decathlon dudequote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:42 schreef Flaccid het volgende:
[..]
nee al die fransen hebben een decathlon overal van 30 euroHet liefst in rood met schijtoranje of strontwit met grijs. En allemaal dezelfde helm. Ook van de decathlon. Decathlon is prima hoor, maar die dingen
. Quecha (zo klinkt het als dat ding breek
wed'ze kende ik niet. is dat nieuw?quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:10 schreef Rnej het volgende:
[..]
wed'ze en quecha is allebei van decathlon dude
weetniet, tis ook een huismerk van decrapthlon....quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:03 schreef Flaccid het volgende:
[..]
wed'ze kende ik niet. is dat nieuw?
Ach, Protest doet het gewoon heel erg slim.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:34 schreef Rnej het volgende:
[..]
idd, protest is meer core aan t worden volgens wat mensen die bij oneill werken..... en die geloof ik wel qua markt-expertise
Nou moet ik wel zeggen dat Quechua niet eens zo heel slecht hoeft te zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:10 schreef Rnej het volgende:
[..]
wed'ze en quecha is allebei van decathlon dude
quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:07 schreef Ottaav het volgende:
Ik wil nu eens een board gaan kopen, maar ben een leek op het gebied van het materiaal. Nu heb ik een Elan en een Rossignol board gezien, beide betaalbaar. Zijn dit merken waarbij ik niet verkeerd kan zitten, of zal ik toch nog erg moeten opletten welk type het is?
Zoek een allround board, hoef er niet mee in een halfpipe of iets dergelijks. Ik ben 1.70, 62kg, 5 weken boardervaring. Overjarig model is prima, hoef niet het nieuwste design, ik wil wel een nieuw board.
Heeft iemand anders suggesties voor een goed board?
hij is nog steeds voor wijvenquote:Op woensdag 16 januari 2008 17:05 schreef XL het volgende:
Gaaf! Die Evil Twin...
Bedankt voor de reactie.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:51 schreef Rnej het volgende:
[..]
met rossignol en elan kan je weinig fout doen, goede merken... let natuurlijk wel op dat de breedte, lengte en stijfheid wel voor jou geschikt zijn
breedte hangt vooral af van je schoenmaat... als die niet groter dan 44 is en het is een mannenplankje, dan is het primaquote:Op woensdag 16 januari 2008 18:31 schreef Ottaav het volgende:
[..]
Bedankt voor de reactie.
Het Elan board was namelijk erg goedkoop (¤150,- incl. bindingen), het Rossignol board was ¤100,- duurder. Lengte was goed (beide tussen de 149cm en 154cm), wat voor breedte zal ik aanhouden? En in hoeverre moet ik rekening houden met de stijfheid?
Ik heb mijn P1's bij Downtown gekocht, zijn van vorig modeljaar maar waren wel nieuw. Normaal ¤260, nu voor ¤185.quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:14 schreef ransbal het volgende:
poeder! poeder! poeder! aaaarghh, ik moet nog twee maanden wachten
Leuke binding die P1, wel een beetje kostbaar en dat red ik niet meer dit jaar met nieuwe schoenen, helm, jas en ook wel erg dringend nieuwe goggles.
5 tot 12 januari neem ik aan? je beschrijft nou echt precies hoe onze weer ook was in crans montana.quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:11 schreef FlowDesign het volgende:
Het was afgelopen week echt bizar wisselvallig weer in Val Tho trouwens, nog nooit zo meegemaakt in mijn 20 jaar wintersportervaring![]()
Zondag: sneeuw
Maandag: mist en sneeuw (pow rijden!)
Dinsdag: klaarhelder en zon op verse sneeuw (waarom prepareren die Franse homo's de pistes?)
Woensdag: beetje bewolkt, klein beetje sneeuw
Donderdag: Helder en zon
Vrijdag: Zulke harde wind dat de liften dicht waren![]()
Zaterdag: sneeuw, sneeuw, meer sneeuw, later overgaande in sneeuwstorm maar wij waren wel op de piste poeder aan het rijden
Jup, alleen waren wij van zondag op zondagquote:Op woensdag 16 januari 2008 22:29 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
5 tot 12 januari neem ik aan? je beschrijft nou echt precies hoe onze weer ook was in crans montana.
heb precies het zelfde meegemaakt.
praktisch de zelfde week dus. dat poeder was idd wel lekker fijnquote:Op woensdag 16 januari 2008 22:31 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Jup, alleen waren wij van zondag op zondag
Als je niks geeft om zicht van 0 meter en geen mietje bent was het erg vet jaquote:Op woensdag 16 januari 2008 22:35 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
praktisch de zelfde week dus. dat poeder was idd wel lekker fijn
ach zolang je niks ziet hoef je ook niet bang te zijn om te zien wat je bang maakt als je wel kunt zien. you seequote:Op woensdag 16 januari 2008 22:46 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Als je niks geeft om zicht van 0 meter en geen mietje bent was het erg vet ja
Ik zat ook al te denken om de aanschaf van nieuwe goggles tot in het gebied te bewaren, dit is niet de eerste keer dat ik zoiets hoor en zelf heb ik dat ook al een paar keer meegemaakt.quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:21 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Over Goggle's gesproken. Ik voelde me een beetje genaaid door de Intersport Biggelaar in Eindhoven. Ik had nml. een witte Anon Helix gekocht voor ¤50. Kom ik bij de Intersport in Val Tho, krijg je daar dezelfde goggle voor ¤66 maar mét een mirrored lens én een amber lens.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:21 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ik heb mijn P1's bij Downtown gekocht, zijn van vorig modeljaar maar waren wel nieuw. Normaal ¤260, nu voor ¤185.![]()
Over Goggle's gesproken. Ik voelde me een beetje genaaid door de Intersport Biggelaar in Eindhoven. Ik had nml. een witte Anon Helix gekocht voor ¤50. Kom ik bij de Intersport in Val Tho, krijg je daar dezelfde goggle voor ¤66 maar mét een mirrored lens én een amber lens. Ik had dus alleen de amber lens erbij gekregen.![]()
Gelukkig moest een maat van me nog een goggle en hoefde hij geen mirrored lens dus hij heeft een nieuwe goggle gekocht en ik heb die lens van hem overgekocht
Vind nog goedkoop.quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:34 schreef Rnej het volgende:
[..]
mmm, een losse lens van de anon (realm iig) is 34 eu, dus 34-16 = 18 euro verschil....
das toch niet zo gigantisch? ... je hebt alsnog voor weinig geld een lekkere goggle
Onze eigen Cheryl heeft ook haar eigen promodelquote:Op woensdag 16 januari 2008 22:07 schreef KneusTeun het volgende:
zowieso wel leype shit op die site: http://www.freepresse.com(...)r_recherche=bataleon
dat ik nog is zo'n broek mocht zien!!!! leyp
[ afbeelding ]
custom x
[ afbeelding ]
un-inc
[ afbeelding ]
co2
[ afbeelding ]
cartel
[ afbeelding ]
vapor
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Capstraps zijn superquote:Op woensdag 16 januari 2008 21:55 schreef ransbal het volgende:
Even voorstellen als tvp en direct wat vraagjes stellen hiero. Zie mijn stats voor de info
ransbal - Marco
Stats: 191, 70, 42, 1973
Board: Donuts The Advanced onehundredsixtyeight
Binding: Flow AMP5
Schoen: Nitro ERA 07
Goggle: heel erg oude uvex
Protectie: RED Bumppants
Ik board nu ongeveer 10 jaar en in de loop van jaren aardig vooruit gekomen, maar vorig jaar ben ik heel erg hard vooruit en naar beneden gegaan op mijn toen nieuwe Donuts board icm met flow bindingen en wat slappere flow schoenen. Mijn vorig board was een Santa Cruz 158 en die reed gewoon gemakkelijk maar controle op snelheid was verte zoeken. De Donuts daarentegen doet gewoon wat ik wil, zonder al te veel moeite kan ik gruwelijk hard naar beneden zowel op en offpiste zonder de controle kwijt te raken, ik werd er zelf haast bang van
Nu heb ik dus een zeer stijf board, stijve schoenen en wat minder stijve bindingen: Welke bindingen zijn aan te raden? Zijn bindingen met nosecaps comfortabel / aan te raden?
Qua protectie was ik vorig jaar erg blij met mijn bumppants, dit jaar wil ik er ook een helm bij hebben. Qua model vind ik de Giro Bad Lieutenant en K2 Clutch helemaal gaaf, ze zitten allebei goed, maar zijn dat ook goede helmen? De Giro heeft als minpunt geen ventilatiegaten, de K2 slechts 4 kleintjes. Merk je dat tijdens het boarden?
De EST line is nog niet erg uitgebreid.quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:22 schreef FlowDesign het volgende:
Als ik trouwens nu een compleet nieuwe set zou kopen dan zou ik voor een set gaat met EST (van Burton)![]()
Edit:
Aan de plaatjes te zien gaat Burton de komende jaren bindingen leveren met en zonder EST (zie de twee verschillende Cartel bindingen). Dat vind ik wel een goede zaak. Dan kun je tenminste nog een keer nieuwe bindingen kopen voor je board zonder EST.![]()
ik heb een Ortovoxbag gehad en ik ben er heel tevreden over.quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:33 schreef notepad het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een leuke rugzak. moet een beetje passen bij een zwart met oranje jas en geschikt zijn voor in de poeder. Daarnaast liever niet heel erg groot en zo vlak mogelijk tegen je rug aan. Zelf had ik de volgende al gevonden: http://www.blue-tomato.at(...)aoRSGsJUEBWgen8Aie-1
Iemand ervaring met Ortovox bags, of andere suggesties?
Nee je hebt gelijk, dan kun je beter wachten op wat komen gaat, meer keuzequote:Op donderdag 17 januari 2008 13:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
De EST line is nog niet erg uitgebreid.
Die zou ik nu zeker niet kopen. Je bent dan volgens mij afhankelijk van de X8 of de Un..Inc en je hebt maar keuze uit 2 bindingen. Dat schiet niet echt op.
Volgend jaar komen bijna alle Burton boards met dit soort bindingen en dan kun je er denk ik beter naar kijken.
En natuurlijk blijft Burton bindingen leveren met het oude systeem. Zou dom zijn als ze het niet doen. Dat zou ze zo veel geld gaan kosten...
Ik heb die vriend van me 23 euro voor de losse lens gegeven omdat ie daar ook voor op internet te koop was. Dus ik was zelf uiteindelijk 50 + 23 = 73 euro kwijt voor een Anon goggle met 2 lensen waarvan 1tje mirrored. Valt opzich wel mee idd.quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:34 schreef Rnej het volgende:
[..]
mmm, een losse lens van de anon (realm iig) is 34 eu, dus 34-16 = 18 euro verschil....
das toch niet zo gigantisch? ... je hebt alsnog voor weinig geld een lekkere goggle
Dat doen ze pas sinds 2 jaar. Electric is daarmee begonnen en toen ging dragon dat ook doenquote:Op donderdag 17 januari 2008 14:53 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Dragon verkoopt overigens ook veel goggles met een extra lens (dat zie je direct aan de sticker op de verpakking) vanaf 85 euro.
Voor mijn gevoel valt dat dan weer mee.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:42 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk, dan kun je beter wachten op wat komen gaat, meer keuze![]()
De Jeremy Jones van dit jaar heeft trouwens ook EST.
Maar het is gewoon echt beter dan schroeven onder je voeten. Het zorgt echt voor minder speling van je binding ten opzichte van je board. Hoe stijf de baseplate van je huidige binding ook is, iedere binding met EST heeft minder spelingBovendien wordt je binding ook nog eens makkelijk te verstellen.
Ik zag op een Forum board van een paar jaartjes oud van een vriend van me een systeem met 4 gleuven in het board, maar dan moest je nog steeds de schroeven van de binding op de normale plek onder je voeten vastschroeven, dus dat bood eigenlijk helemaal geen voordeel.
73 euro voor een anon met 2 lenzen is niet echt veel ofzo. Vrij weinig eigenlijk...quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:53 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ik heb die vriend van me 23 euro voor de losse lens gegeven omdat ie daar ook voor op internet te koop was. Dus ik was zelf uiteindelijk 50 + 23 = 73 euro kwijt voor een Anon goggle met 2 lensen waarvan 1tje mirrored. Valt opzich wel mee idd.
Dragon verkoopt overigens ook veel goggles met een extra lens (dat zie je direct aan de sticker op de verpakking) vanaf 85 euro.
Deze vinnik ook wel vet trouwens:
[ afbeelding ]
Die EST bindingen zien er wel erg (technisch) gaaf uit.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:11 schreef Komakie het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel valt dat dan weer mee.
Je zit maar met 2 schroeven vast dus voor mijn gevoel is de beweging van voor naar achteren juist meer dan bij de oude bindingen. Makkelijker verstellen is het wel idd.
Maar ik ken een gozer die al op de EST binding gereden heeft en die vind het echt helemaal geweldig.
Hij heeft trouwens een Special Edition van de Uninc mee gekregen van de Hot Zone shop. Gewoon om een tijdje op te rijden. Schijnen er maar een paar gemaakt te zijn. Het is ook niet zomaar een gast want daar zouden ze dat board nooit aan mee geven. Oud teamrider van Burton enzo
Maar ik wil nog wel een keer met het EST systeem rijden om te kijken hoe het aan voelt
Zien ze er technisch gaaf uitquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:26 schreef DarkChylde het volgende:
[..]
Die EST bindingen zien er wel erg (technisch) gaaf uit.
* DarkChylde gaat volgende jaar toch maar eens rondkijken voor een nieuw setje
als in, het zal mij roesten hoe het eruit ziet...quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zien ze er technisch gaaf uit
Als het maar lekker rijdt
Laten we eerlijk zijn, kleurtjes zijn altijd leuk maar het moet niet de boventoon voerenquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:41 schreef DarkChylde het volgende:
[..]
als in, het zal mij roesten hoe het eruit ziet...
Zolang het maar beter rijdt
edit:
hetzelfde systeem als wakeboarden... ik ga toch echt met mijn blote voeten en een beetje zeep mijn bindingen in![]()
Ik doelde op 2 schroeven naast de binding.. en dat is dat EST systeem schijnbaar ook..quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:41 schreef DarkChylde het volgende:
[..]
als in, het zal mij roesten hoe het eruit ziet...
Zolang het maar beter rijdt
edit:
hetzelfde systeem als wakeboarden... ik ga toch echt met mijn blote voeten en een beetje zeep mijn bindingen in![]()
Ik heb een blauwe-kleurige lens op mn Adidas Robin a120 die ik bij stralend blauwe hemel gebruik. Bij sneeuwstorm helpt alleen een witte (dus heldere) kleur of geel/oranje.quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:19 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
weet iemand toevallig bij wat voor weer je een paars-achtige kleur lens op je goggle je het best kunt gebruiken?
ik had er een moeten kopen omdat ik mijn normale was vergeten in ons huisje. ik moest wel omdat het toe sneeuwstormde. paars, is niet goed voor een sneeuwstorm
heb even op google gezocht, maar kwam er niet echt uit.
Ik heb Burton Mission bindingen op mijn '07 Suprateam 160. De bindingen zijn mat zwart met koper kleurige details. Schoenen zijn ook Rulers in volgens mij maat 43.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:21 schreef Snuitebolletje het volgende:
Even een vraagje, Ik heb nu een te hip overjarig board op de kop kunnen tikken (Nitro Suprateam 162) en schoenen had ik al (Burton Ruler mt 44) ik ben 1.83 en weeg ongeveer 84 kilo.. Ik dacht dat het tot nu toe wel een set was waar ik erg lang erg veel plezier mee zou kunnen hebben.. Maaaaaaaaaar.. ik moet nog bindingen hebben. Zelf zat ik te denken aan Burton Cartel large bindingen, heeft iemand toevallig andere ideeen daarover, en waar zijn deze in de mooie bruine kleur te krijgen (moet wel bij mn board passen natuurlijk)?
Hehe, iemand met smaak!quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:28 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik heb een blauwe-kleurige lens op mn Adidas Robin a120 die ik bij stralend blauwe hemel gebruik. Bij sneeuwstorm helpt alleen een witte (dus heldere) kleur of geel/oranje.
[..]
Ik heb Burton Mission bindingen op mijn '07 Suprateam 160. De bindingen zijn mat zwart met koper kleurige details. Schoenen zijn ook Rulers in volgens mij maat 43.
[ afbeelding ]
Erg prettig combi allemaal
ok thnx.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:28 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik heb een blauwe-kleurige lens op mn Adidas Robin a120 die ik bij stralend blauwe hemel gebruik. Bij sneeuwstorm helpt alleen een witte (dus heldere) kleur of geel/oranje.
[..]
Ik heb Burton Mission bindingen op mijn '07 Suprateam 160. De bindingen zijn mat zwart met koper kleurige details. Schoenen zijn ook Rulers in volgens mij maat 43.
[ afbeelding ]
Erg prettig combi allemaal
Haha, ja dat zeg ik ook altijd tegen mn vrienden die op Burton rijdenquote:Op donderdag 17 januari 2008 19:37 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
ok thnx.
je board is twijfelachtig, maar de rest van je gear is uitmuntend
Ik zou voor die mission's gaanquote:Op donderdag 17 januari 2008 19:35 schreef Snuitebolletje het volgende:
Hehe, iemand met smaak!Maar zo heftig goed boarden kan ik nog niet, is een cartel dan niet iets te voor mij? Of kan ik het beter in 1x goed doen.. kan nl. nieuwe mission's voor 125 euro kopen, en de cartel is gelijk 100 euro duurder
1 woord: Romequote:Op donderdag 17 januari 2008 19:40 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Haha, ja dat zeg ik ook altijd tegen mn vrienden die op Burton rijden![]()
[..]
Ik zou voor die mission's gaanEcht prima dingen en stijf zat. Nog stijver ala die Cartel's is denk ik (op dit moment voor je) nog niet nodig.
twijfelachtig of uitmuntend gearquote:Op donderdag 17 januari 2008 19:40 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Haha, ja dat zeg ik ook altijd tegen mn vrienden die op Burton rijden![]()
[..]
Ik zou voor die mission's gaanEcht prima dingen en stijf zat. Nog stijver ala die Cartel's is denk ik (op dit moment voor je) nog niet nodig.
true.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:50 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
missions zijn zeker aan te raden. goeie bindingen voor een gemiddelde snowboarder (mezelf daarbij meegerekend)
"Nobody likes a wiseguy"quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:29 schreef Snuitebolletje het volgende:
Eeeehm, even voor mijn duidelijkheid.. dat EST systeem is hetzelfde als bij wakeboard bindingen?
Ja duseven iets verder gekeken dan mn neus lang is
Ik zal vast even een standaard antwoord geven dat je kunt verwachten: Rossignol is een ski-merk en geen board-merkquote:Op donderdag 17 januari 2008 21:55 schreef Ottaav het volgende:
Ik sta op het punt een Rossignol Imperial te kopen incl. bindingen.
Dit zou mij ¤250,- kosten. Is dit een goede plank voor een gemiddelde snowboarder? En kan iemand mij vertellen of de prijs kwaliteit verhouding een beetje in orde is. Of kent iemand een ander (beter) board in die prijsklasse?
Ik heb echt nul verstand van board materiaal
Ik bedoelde het niet echt wiseguy achtig, kan ook best dat die EST dingen er eerder waren, maar ik vroeg me af wat er nu zo speciaal aan die bindingen was. en schijnbaar is dat principe dus hetzelfde.. het was meer een verduidelijking voor mezelf. Sterke baseplate en die met 2 schroeven ver van elkaar verwijderd vast zetten.quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:55 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
"Nobody likes a wiseguy"
Dit is een snowboardtopic, geen wakeboardtopic.![]()
ik weet niet of je First Descent gezien hebt, maar daar zit een stukje geschiedenis in van het snowboarden en de ontwikkeling ervan. Achteraf kwamen ze zelf al tot de conclusie 'als we nou gewoon om mee te beginnen een wakeboard hadden gepakt (of iets dat daarop lijkt) dan waren we veel sneller geweest waar we nu zijn.'
Wat is "te"quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:35 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Hehe, iemand met smaak!Maar zo heftig goed boarden kan ik nog niet, is een cartel dan niet iets te voor mij? Of kan ik het beter in 1x goed doen.. kan nl. nieuwe mission's voor 125 euro kopen, en de cartel is gelijk 100 euro duurder
1 smiley:quote:
Wat het belangrijkst in dit geval is is of je er een lekker gevoel bij hebt ? Je moet een board kopen omdat deze bij je past en omdat je hem mooi vind en lekker vind rijden. Nou is dat laatste wat lastig maar die andere 2 kunnen wel. Via google heb ik gevonden dat het board retail ¤279 incl. bindingen is. Dat is op zich al niet duur.quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:55 schreef Ottaav het volgende:
Ik sta op het punt een Rossignol Imperial te kopen incl. bindingen.
Dit zou mij ¤250,- kosten. Is dit een goede plank voor een gemiddelde snowboarder? En kan iemand mij vertellen of de prijs kwaliteit verhouding een beetje in orde is. Of kent iemand een ander (beter) board in die prijsklasse?
Ik heb echt nul verstand van board materiaal
Ah top, thnx, dus toch de Cartel voor mij.. Nu nog de juiste kleur zien te vinden..quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wat is "te"
Iets stijver met een hogere hi-back of juist iets minder stijf... Als je een beetje kunt snowboarden en je wilt je iets meer "specialiseren" dan is het niet een kwestie van "te" maar "wat is goed voor mijn manier van boarden". Dus niet afvragen of het te hoog gegrepen is, maar of je denkt dat het meerwaarde heeft in je boarden.
Bij mij wel. Ik vind de wat hogere hi-back lekkerder omdat hij wat meer steun geeft. Daarnaast is hij aan de zijkanten juist iets soepeler wat de jibkwaliteiten bevorderd
Ideale binding voor mij
[..]
1 smiley:
echt een heel mooie fotoquote:
De baseplate is niet eens zo sterk als je denkt. Sterker nog, heel de binding is een sterke U-vorm met daartussen alleen nog maar zacht dempend materiaal.quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:04 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet echt wiseguy achtig, kan ook best dat die EST dingen er eerder waren, maar ik vroeg me af wat er nu zo speciaal aan die bindingen was. en schijnbaar is dat principe dus hetzelfde.. het was meer een verduidelijking voor mezelf. Sterke baseplate en die met 2 schroeven ver van elkaar verwijderd vast zetten.
Mijn gevoel zegt: "Koop een duurder board!" Maar dat zegt mijn gevoel over allesquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:15 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Wat het belangrijkst in dit geval is is of je er een lekker gevoel bij hebt ? Je moet een board kopen omdat deze bij je past en omdat je hem mooi vind en lekker vind rijden. Nou is dat laatste wat lastig maar die andere 2 kunnen wel. Via google heb ik gevonden dat het board retail ¤279 incl. bindingen is. Dat is op zich al niet duur.
Met de kwaliteit van het board zal niks mis zijn, Rossignol is een prima merk dat mooie ski's maakt en die zeker wel verstand van zaken hebben. Is het een board dat bij jouw eissen past? Ik ben alleen bang dat de bindingen niet zo veel voorstellen. Helemaal gezien de totaalprijs, dat is gewoon weinig geld. Dus ergens moet op bezuinigd zijn.
Maar bindingen zijn te vervangen (2e hands setje Mission's kan je altijd wel ergens vinden me dunkt). Maar wat zegt je gevoel? Dat is het belangrijkst. Ik heb ook een jaar op een F2 (¤250) geboard die ik heb gekocht omdat ie zo "goedkoop" was. Maar een jaar later stond ik in de speciaalzaak en heb hem ingeruild op een Sapient (¤400) die helemaal naar mijn gevoel was. Heeft het me achteraf toch altijd meer geld gekost dan wanneer ik in 1 keer naar de speciaalzaak was gegaan.
En ik ga geen 4-weken per jaar op vakantie (1, hoogstends 2 jammergenoeg). Maar wanneer ik ga wil ik er gewoon zeker van zijn dat ik goed spul heb en dat ik er ff mee kan doen
.
Dus denk er goed overna, slaap er eventueel nog een nachtje over, en neem je beslissing.
Jup das de "fix" staat wel tussen de geposte catalog pica's. En ik zelf vond het ook een zieke foto!quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:31 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Die zal in het Burton 08/09 boekje staan.
cartel is echt een heerlijke alleskunner binding, vandaar het grote succes van de bindingquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:20 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Ah top, thnx, dus toch de Cartel voor mij.. Nu nog de juiste kleur zien te vinden..
kijk naar Ride, de LX en EX (geloof ik .. of RX?) iig, de goedkope/simpele serie van ride is echt heeeel lekkerquote:Op donderdag 17 januari 2008 23:15 schreef KneusTeun het volgende:
Om even over bindingen door te gaan.
Ik zit te twijfelen voor me nieuwe aankoop. ik wil een simpel setje erbij halen.
Nu wil ik eigenlijk wel de technine combo's halen simpele binding en een vriend is er ook laaiend over, maar heb eigenlijk niet echt veel andere simpele bindings gereden,dus ik weet niet wat nog meer echte fijne zijn.
Tips? hints?
Ik hoop dat je sowieso niet over iedereen heen ragt...quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:24 schreef KneusTeun het volgende:
niet als ik rag over alles en iedereen heen set.
Aan de andere kant heb je met Ride ook iets goeds in handen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:24 schreef KneusTeun het volgende:
ja die rides zijn leuk maar een technine kost me 70 euro en zo'n ride 140, koop ik liever een keer de delta voor een mooie set combo. niet als ik rag over alles en iedereen heen set.
Succes bij het NK.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:49 schreef FlowDesign het volgende:
Seauw, ik vertrek naar Laax. Tot donderdag!
Ik kan je vriendin wel wat tips gaan geven, of moet het ook over snowboarden gaan?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:49 schreef Basje_B het volgende:
Rnej.
Wil je zaterdag rond 12 uur gaan werken. Ik heb nog een tegoed bon (pluim) maar alle lessen zitten vol.
Les is voor me vriendin die paar tips wil hebben
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:57 schreef XL het volgende:
[..]
Ik kan je vriendin wel wat tips gaan geven, of moet het ook over snowboarden gaan?
alle tips zijn welkom.......quote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:57 schreef XL het volgende:
[..]
Ik kan je vriendin wel wat tips gaan geven, of moet het ook over snowboarden gaan?
Tip1: rnej werkt niet meer bij snowworld, maar je kunt hem vast zo gek krijgen dat hij toch priveles gaat gevenquote:
Alleen is dat mischien dan niet op de pistequote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:17 schreef XL het volgende:
Tip1: rnej werkt niet meer bij snowworld, maar je kunt hem vast zo gek krijgen dat hij toch priveles gaat geven
Waarom niet?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:17 schreef XL het volgende:
[..]
Tip1: rnej werkt niet meer bij snowworld, maar je kunt hem vast zo gek krijgen dat hij toch priveles gaat geven
grapje zekerquote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:49 schreef Basje_B het volgende:
Rnej.
Wil je zaterdag rond 12 uur gaan werken. Ik heb nog een tegoed bon (pluim) maar alle lessen zitten vol.
Les is voor me vriendin die paar tips wil hebben
Dikke shit. Doe Rob de groeten van mequote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:49 schreef FlowDesign het volgende:
Seauw, ik vertrek naar Laax. Tot donderdag!
Shit. Moet ik nog vroeg me nest uit ook. Is toch gauw uurtje rijden naar World.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:19 schreef Rnej het volgende:
[..]
grapje zeker
an sich geen probleem om een keertje paar tips te geven maar op zaterdag om 12 uur voor mn lol in snowworld gaan staan doe ik voor niemand.. veel te druk...
10 uur en we hebben een deal
lemme know, ik ben wel weer in voor wat indoorboarden.... kijken of ik t nog kanquote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:25 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Shit. Moet ik nog vroeg me nest uit ook. Is toch gauw uurtje rijden naar World.
Waarom zit er verdomme een einddatum op zo'n bon.had leiver geld gehad dan ervoor.
Laat je nog wel weten. kijken of ik wel zo vroeg me bed uit wilquote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:35 schreef Rnej het volgende:
[..]
lemme know, ik ben wel weer in voor wat indoorboarden.... kijken of ik t nog kan
als t goed is mag ik nog gratis naar binnen enzo
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:52 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Laat je nog wel weten. kijken of ik wel zo vroeg me bed uit wil
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:12 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Even een vraagje.
Zijn jullie ook bijgelovig wat betreft snowboard?
Ik ben normaal helemaal niet bijgelovig, maar als het komt kom boarden wel.
Voorbeeld 1: Ik doe nooit een sjaal aan tijdens het boarden. Reden daarvoor is dat tijdens mijn eerste week vakantie ik om mijn muil, mijn elleboog genkneusd, ben gegaan de dag dat ik een sjaal aan had. Heel de week geen sjaal aan gehad en precies op die dag dat ik voor het eerst een sjaal om had ging het mis. Weg rest van vakantie. Al is het -30. Ik doe geen sjaal om.
Voorbeeld 2: Het een broek die ik nooit meer aan doen en die nu in mijn kast weg zit te rotten. Reden daarvoor is dat ik op de dag die broek aandeed ik ziek begon te worden. Bijna heel de week in bed gelegen met een griep. Weg vakantie en die broek zal ik nooit meer aan doen.
Jullie ook zoiets?
Lol, nee absoluut nietquote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:12 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Even een vraagje.
Jullie ook zoiets?
psshquote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:53 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Lol, nee absoluut niet![]()
Verder draag ik geen sjaal maar een Polar Buff. Lekker rond je nek en geen gezever met 'sjaals'.
Zowel dus als nekding als hoofddeksel te gebruiken:
[ afbeelding ]
haha dat is die Bataleon bandana en die andere is van Neff? Die van Neff zijn met fleece aan de achterkant. Lekker warm.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:00 schreef Rnej het volgende:
[..]
pssh
bandana's! ghetto steez!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:02 schreef Basje_B het volgende:
[..]
haha dat is die Bataleon bandana en die andere is van Neff? Die van Neff zijn met fleece aan de achterkant. Lekker warm.
Ik ben er morgen rond 11 uur troweuns Rnej.
10 uur is beetje te vroeg. dan moet ik om 8 uur me nest uit op me vrije dag.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:28 schreef Rnej het volgende:
[..]
mmmm ... ff over nadenken of ik over de hoofden wil lopen
je chickie kan al een beetje boarden neem k aan? .. dan ga ik gewoon lekker om 10 uur de baan op en dan zie ik jullie wel verschijnenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:32 schreef Basje_B het volgende:
[..]
10 uur is beetje te vroeg. dan moet ik om 8 uur me nest uit op me vrije dag.
lopen...? doen we neit aan knallen gewoon overal doorheen.
Met snowboarden heb ik dat niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:12 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Even een vraagje.
Ik ben normaal helemaal niet bijgelovig, maar als het komt kom boarden wel.
Voorbeeld 1: Ik doe nooit een sjaal aan tijdens het boarden. Reden daarvoor is dat tijdens mijn eerste week vakantie ik om mijn muil, mijn elleboog genkneusd, ben gegaan de dag dat ik een sjaal aan had. Heel de week geen sjaal aan gehad en precies op die dag dat ik voor het eerst een sjaal om had ging het mis. Weg rest van vakantie. Al is het -30. Ik doe geen sjaal om.
Voorbeeld 2: Het een broek die ik nooit meer aan doen en die nu in mijn kast weg zit te rotten. Reden daarvoor is dat ik op de dag die broek aandeed ik ziek begon te worden. Bijna heel de week in bed gelegen met een griep. Weg vakantie en die broek zal ik nooit meer aan doen.
Jullie ook zoiets?
1 week gedaan in val thorens. Valt mee dus. Ze had daar kut les van zo'n leraar die er geen zin meer in had.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:49 schreef Rnej het volgende:
[..]
je chickie kan al een beetje boarden neem k aan? .. dan ga ik gewoon lekker om 10 uur de baan op en dan zie ik jullie wel verschijnen
(zoek de zwarte pants, rode jas en de witte rome flag 160)
ja nja, als ze iig al bochtjes kan en met de lift, dan vind ik t prima, ultieme beginnerslessen geef ik liever niet zonder dat snowworld me er dik voor betaaltquote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:02 schreef Basje_B het volgende:
[..]
1 week gedaan in val thorens. Valt mee dus. Ze had daar kut les van zo'n leraar die er geen zin meer in had.
haha ik ga zoeken.
Zo erg is in natura uitbetaald krijgt toch ook weer nietquote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:04 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja nja, als ze iig al bochtjes kan en met de lift, dan vind ik t prima, ultieme beginnerslessen geef ik liever niet zonder dat snowworld me er dik voor betaalt
is gauw genoeg over, op de laatste X-games deed ie t goed maar de nieuwe generatie jonge kereltjes komt er nu weer aan....quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:05 schreef Basje_B het volgende:
Electric overgenomen door Volcom
http://www.boardsportsource.com/show_news_item/26316/en
Cheryl 3de in semi-finals BEO half-pipe
Bij semi-finals slope uitgeschakeld.
Shaun White trouwens weer oppermachtig.
ssjjjjt, straks leest basje tquote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zo erg is in natura uitbetaald krijgt toch ook weer niet
Bochtjes gaat al redelijk. Is afwachten wat er nog lukt na 3/4 jaar verder.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:04 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja nja, als ze iig al bochtjes kan en met de lift, dan vind ik t prima, ultieme beginnerslessen geef ik liever niet zonder dat snowworld me er dik voor betaalt
De wallen gaan dicht dus de prijs zal wel weer omhoog gaan. Noem ik dus vrij dik betaald.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zo erg is in natura uitbetaald krijgt toch ook weer niet
Valt me toch alles mee vind ik. Ze komen hard die neiwue maar hij gaat hard meequote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:07 schreef Rnej het volgende:
[..]
is gauw genoeg over, op de laatste X-games deed ie t goed maar de nieuwe generatie jonge kereltjes komt er nu weer aan....
gatorade...quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:10 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Bochtjes gaat al redelijk. Is afwachten wat er nog lukt na 3/4 jaar verder.![]()
Lift is ook leuk. Waren keer in Snowplanet. ging ze onderuit met de lift en niet heel zacht nu vindt ze lift kut. weer ff proberen dus.
les voor biertje?
nice manquote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:55 schreef Bramvanlith het volgende:
Terug uit Zell am See en Kaprun, lekker kampje gedraait daar.
Mn dagen waren wel relaxed, twee uur in de ochtend en twee uur in de middag lesgeven. Daarna en ervoor nog even zelf kunnen boarden en de laatste dag geheel zelf kunnen boarden.
4 Dagen Zell am See gehad en 1 dag Kaprun, die echt te masterlijk was. Er was super harde wind (s'middags), zodat alle liften werden afgesloten, behalve de gondels naar het middel station en die grote gondel naar het hoogste punt. Ik met mn kids die gondel in en de hele gletsjer voor mij alleen. Puntje afspreken en lekker vlammen naar benedenDe sneeuw was ook nog goed te doen en vanaf het mittelstation off piste naar beneden kunnen boarden totaan de laatste gondel naar beneden (na de les, met een andere instructeur). Was wel even een machtig gevoel.. om onderaan aan te komen met alle scholiertjes die met grote ogen naar ons aan het kijken waren
.. Volgensmij is dat stuk wel bekend bij sommige.. Het was sowieso leuk om terug te gaan naar de plek waar ik mn Anwarter heb gehaald, maar met veel meer sneeuw nu.
Ligt ook wel een leuk funparkje daar, DC's lab.. lekker afwisselend en voor het eerst weer een beetje geoefend met grinden, na mijn gebroke pols van afgelopen jaar. Super goed gevoel aan over gehouden dus, zaterdag maar weer op naar les 4 vallees in Swiss.![]()
Hoe/waar is het snowpark in les sybelles?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:47 schreef Schuifpui het volgende:
Mijn snowboardvakantie zit er ook al weer even op, ben de eerste week van het jaar naar les sybelles geweest. Wel tof gehad, qua drukte veel het heel erg mee Rnej.![]()
Ben ook voor het eerst in een snowpark geweest, voornamelijk wat kleine sprongen geprobeerd en dat ging best aardig. Ik was de enige van mn lesgroep die niet steeds op de tafel landde, maar iets doen tijdens de sprong lukt me dan weer niet. Heb een 180 geprobeerd, maar om de een of andere reden land ik dan altijd dwars, de eerste keer was 90 graden en daarna steeds 270.
Vanmiddag naar Zoetermeer geweest. Weer een hele tijd naar die grote schans staan kijken en weer niet gedaan.Zo'n beetje de helft van de mensen landden op die tafel, terwijl ze vanaf het begin rechtdoor gingen en niet afremden, dus het heeft denk ik een groot deel met de afzet te maken. En dat is bij mij als beginner vast niet erg goed, dus daarom niet gedaan. Is dat ding niet ook niet gewoon te hoog voor de hoeveelheid vaart die je kan maken en het platte stuk niet te lang?
Toch lijkt het me wel tof om het eea aan freestyle tricks te kunnen. Sowieso wil ik een helm kopen voordat ik echt gevaarlijke dingen doe. Nog wat tips waar ik mee moet beginnen?
Boven op de berg naast de verbindingspiste/lift tussen corbier en sorlin/toussuire, direct naast die lange sleeplift. Het eerste stuk is een boardercross en daarna een klein snowpark met een stuk of 4 kickers. (meeste dubbel een kleine met groene markering en een net iets hogere met blauwe markering.) Verder nog wat van die plateaus, een rechte, een met twee hobbels en een bocht en een verticaal ding, Ken al die namen niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:18 schreef unioz het volgende:
[..]
Hoe/waar is het snowpark in les sybelles?
Heb hem gefixt, maar was foutje had van andere site geplukt zonder te kijken waar die gehost word.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 02:36 schreef _Arthur het volgende:
Mooie kikker Sander...
Vooral de Rome bindingen zullen kut rijdenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:47 schreef Dsquared2 het volgende:
Momenteel knal ik met deze combi de piste af:
Option Jordan Mendenhall 2006
[ afbeelding ]
Rome 390
[ afbeelding ]
Voor mijn gevoel mis ik een stuk controle. Ik denk zelf dat dit aan de plank ligt. Op hoge snelheid voelt de plank instabiel aan. Of ligt dit gewoon aan mezelf en is deze plank "te speels" voor mijn boardkunsten. (Dit wordt mijn 4e jaar.)
Welke board raden jullie mij aan.?
Mijn voorkeur gaat uit na een free ride/ all mountain board
Mocht die toko open zijn ga ik er zeker een keertje kijken.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 02:39 schreef sander89 het volgende:
Heb hem gefixt, maar was foutje had van andere site geplukt zonder te kijken waar die gehost word.
zoetermeer?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:47 schreef Schuifpui het volgende:
Mijn snowboardvakantie zit er ook al weer even op, ben de eerste week van het jaar naar les sybelles geweest. Wel tof gehad, qua drukte veel het heel erg mee Rnej.![]()
Ben ook voor het eerst in een snowpark geweest, voornamelijk wat kleine sprongen geprobeerd en dat ging best aardig. Ik was de enige van mn lesgroep die niet steeds op de tafel landde, maar iets doen tijdens de sprong lukt me dan weer niet. Heb een 180 geprobeerd, maar om de een of andere reden land ik dan altijd dwars, de eerste keer was 90 graden en daarna steeds 270.
Vanmiddag naar Zoetermeer geweest. Weer een hele tijd naar die grote schans staan kijken en weer niet gedaan.Zo'n beetje de helft van de mensen landden op die tafel, terwijl ze vanaf het begin rechtdoor gingen en niet afremden, dus het heeft denk ik een groot deel met de afzet te maken. En dat is bij mij als beginner vast niet erg goed, dus daarom niet gedaan. Is dat ding niet ook niet gewoon te hoog voor de hoeveelheid vaart die je kan maken en het platte stuk niet te lang?
Toch lijkt het me wel tof om het eea aan freestyle tricks te kunnen. Sowieso wil ik een helm kopen voordat ik echt gevaarlijke dingen doe. Nog wat tips waar ik mee moet beginnen?
En ik heb op de Flag 160 van Rnej gereden. Wel een beetje groot voor me korte pootjes maar reed lekker wat ik kan zeggen na 1 afdelingquote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:21 schreef Rnej het volgende:
[..]
zoetermeer?
mensen die de tafel raken zetten niet af en pakken het startblok niet.. de schans is prima te halen nu...
heb m vanmorgen 1 keer gesprongen zonder afzetten maar wel met startblok en ging prima
heb op een evil twin 1.55 (van basje) gereden.... leuk plankje .... wel erg klein voor mijn dikke billen
vooral de bindingen waren een beetje te grootquote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:39 schreef Basje_B het volgende:
[..]
En ik heb op de Flag 160 van Rnej gereden. Wel een beetje groot voor me korte pootjes maar reed lekker wat ik kan zeggen na 1 afdeling
je meot ook zonder voorste strap kunnen rijdenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:43 schreef Rnej het volgende:
[..]
vooral de bindingen waren een beetje te groot
Does your chain hang lowquote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:28 schreef ForumGek het volgende:
Does yo chain hang low
Do it wobble to the flo
Does it shine in the light
Is it platinum, Is it gold
Could you throw it over ya shoulda
If ya hot, to make ya cold
Do your chain hang low
Eddie Wall
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |