Een board voor 200 euro niet voordeligquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:11 schreef King_of_Kool het volgende:
Mijn ervaring met Decathlon is dat ze in iedere prijscategorie wel iets hebben... Een board voor 200¤ zonder bindingen is niet verschrikkelijk voordelig natuurlijk... Maar kheb hier nog niemand zien boarden met een Wed'ze.
Wellicht dat je dat meer in Frankrijk aan zult treffen
koop desnoods een instapmodel van burton (300-400 eu ) ... t extra geld dubbel en dwars waard... wed'ze sucktquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Een board voor 200 euro niet voordelig
Ik vind het spot goedkoop.
Daarnaast is het crap. Quechua is trouwens ook niet echt een wereldmerk. Een goede plank voor 100 euro kan gewoon niet. Zo simpel is het. Dan kun je zeggen dat je het als beginner niet merkt (ik weet niet hoe goed je bent) maar als je geen goed materiaal hebt om het op te leren werkt het ook niet echt. Als je al wat gevorderd bent moet je zeker niet naar zoiets kijken.
Op die site staat ook een Salomon board. Dat is dan nog het enige goeie....
Koop gewoon een fatsoenlijk merk en laat je een keer fatsoenlijk adviseren in een shop. Een goede shop zal je echt niet belazeren. Ben je wat meer geld kwijt, maar je hebt dan ook spullen die langer mee gaan dan 1 of 2 winters.
Als je het geld niet hebt... Ga je maar sparen!
Ik heb het ook niet over dat board van 100¤, maar als je 200¤ voor een board uitgeeft, dan komen daar nog bindingen bij. Minimaal 100¤ en dan nog schoenen die vaak ook niet goedkoper zijn dan 100¤. Dan ben je 400¤ in totaal kwijt en mag je toch geen crap verwachten. Voor iemand die begint met snowboarden vind ik dit niet goedkoop. Zelf zou ik natuurlijk wat verder kijken in de hogere prijsklassen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Een board voor 200 euro niet voordelig
Ik vind het spot goedkoop.
Daarnaast is het crap. Quechua is trouwens ook niet echt een wereldmerk. Een goede plank voor 100 euro kan gewoon niet. Zo simpel is het. Dan kun je zeggen dat je het als beginner niet merkt (ik weet niet hoe goed je bent) maar als je geen goed materiaal hebt om het op te leren werkt het ook niet echt. Als je al wat gevorderd bent moet je zeker niet naar zoiets kijken.
Op die site staat ook een Salomon board. Dat is dan nog het enige goeie....
Koop gewoon een fatsoenlijk merk en laat je een keer fatsoenlijk adviseren in een shop. Een goede shop zal je echt niet belazeren. Ben je wat meer geld kwijt, maar je hebt dan ook spullen die langer mee gaan dan 1 of 2 winters.
Als je het geld niet hebt... Ga je maar sparen!
400 eu in totaal heb je dus overjarig beginnersspul van een GOED merk.....quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:56 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over dat board van 100¤, maar als je 200¤ voor een board uitgeeft, dan komen daar nog bindingen bij. Minimaal 100¤ en dan nog schoenen die vaak ook niet goedkoper zijn dan 100¤. Dan ben je 400¤ in totaal kwijt en mag je toch geen crap verwachten. Voor iemand die begint met snowboarden vind ik dit niet goedkoop. Zelf zou ik natuurlijk wat verder kijken in de hogere prijsklassen.
Is dit serieus? Je bied hier een race-board aan. Daar heeft toch niemand (en jij blijkbaar ook niet) wat aan? Daar kan je niet normaal mee boarden of een beetje fakie rijden ofzo. Tevens is Oxygen ook geen je-van-het merk. Het is dan wel oorspronkelijk van Atomic, maar ze plakken er niet voor niks geen Atomic op. Dus het zal de goedkopere (lees: slechtere) lijn zijn van Atomic.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:31 schreef King_of_Kool het volgende:
Ik heb anders nog wel een snowboard voor je, de Oxygen supercross..
50¤ inclusief bindingen. Oh ja, en exclusief verzendkosten. Wegens ruimtegebrek in de auto krijg ik deze straks niet meer mee naar Nederland
[ afbeelding ]
recensie
Ten eerste, waarom kan je niet normaal boarden met een race board? Ik heb het ook met dit board geleerd.quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:35 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Is dit serieus? Je bied hier een race-board aan. Daar heeft toch niemand (en jij blijkbaar ook niet) wat aan? Daar kan je niet normaal mee boarden of een beetje fakie rijden ofzo. Tevens is Oxygen ook geen je-van-het merk. Het is dan wel oorspronkelijk van Atomic, maar ze plakken er niet voor niks geen Atomic op. Dus het zal de goedkopere (lees: slechtere) lijn zijn van Atomic.
Er zitten voor niet-leken op het gebied van snowboarden grote verschillen tussen snowboards (breedte, lengte, flexibiliteit, popgehalte, twintip etc...) en dan heb ik het echt niet over het verschil tussen een race board en een normaal snowboard. De vergelijking is het eigenlijk al niet waard..quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:04 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Ten eerste, waarom kan je niet normaal boarden met een race board? Ik heb het ook met dit board geleerd.
Ik heb er niet veel meer aan omdat we over 3 weken vanuit Oostenrijk naar huis gaan en er geen plaats meer is in de auto. Heb er wel veel plezier van gehad. En het merk bestaat gewoon niet meer, daarom plakken ze er geen Atomic op.
Ik heb ook niet gezegd dat het een goed board is. Ik heb ook wel andere boards gebruikt (Atomic, Head) en die vond ik persoonlijk ook fijner en beter. Maar om te beginnen is de Oxygen Supercross helemaal niet slecht. Het kleine beetje aan mogelijkheden dat dit board biedt zal door de beginnende snowboarder echt niet als een gemis ervaren worden. Waarom dan 600¤ uitgeven voor mogelijkheden die zo uitgebreid zijn dat een beginneling jaren nodig heeft om deze optimaal te benutten? En ik vind de vergelijking tussen dit board en een strijkplank wel een beetje oppervlakkig, zeker als je nog nooit met deze plank heb geboard.quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:17 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Er zitten voor niet-leken op het gebied van snowboarden grote verschillen tussen snowboards (breedte, lengte, flexibiliteit, popgehalte, twintip etc...) en dan heb ik het echt niet over het verschil tussen een race board en een normaal snowboard. De vergelijking is het eigenlijk al niet waard..
Dat jij geleerd hebt om te snowboarden op een race board is jouw probleem, maar het is zeker niet te adviseren aan een ander om er op te gaan snowboarden. Anders heb ik nog wel een strijkplank, daar kom je ook de berg me af.
Komakie is zelf snowboard leraar, luister eens naar zijn gratis advies
quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:17 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Er zitten voor niet-leken op het gebied van snowboarden grote verschillen tussen snowboards (breedte, lengte, flexibiliteit, popgehalte, twintip etc...) en dan heb ik het echt niet over het verschil tussen een race board en een normaal snowboard. De vergelijking is het eigenlijk al niet waard..
Dat jij geleerd hebt om te snowboarden op een race board is jouw probleem, maar het is zeker niet te adviseren aan een ander om er op te gaan snowboarden. Anders heb ik nog wel een strijkplank, daar kom je ook de berg me af.
Rnej ookquote:Op woensdag 16 januari 2008 10:17 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
We zeggen toch ook helemaal niet dat je 600 euro uit moet gevenquote:Op woensdag 16 januari 2008 10:24 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gezegd dat het een goed board is. Ik heb ook wel andere boards gebruikt (Atomic, Head) en die vond ik persoonlijk ook fijner en beter. Maar om te beginnen is de Oxygen Supercross helemaal niet slecht. Het kleine beetje aan mogelijkheden dat dit board biedt zal door de beginnende snowboarder echt niet als een gemis ervaren worden. Waarom dan 600¤ uitgeven voor mogelijkheden die zo uitgebreid zijn dat een beginneling jaren nodig heeft om deze optimaal te benutten? En ik vind de vergelijking tussen dit board en een strijkplank wel een beetje oppervlakkig, zeker als je nog nooit met deze plank heb geboard.
prutserquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:43 schreef Rnej het volgende:
[..]
hey dat komakie meer diplomas heet wil niet zeggen dat mijn diploma gelijk waardeloos is...
heb daarnaast ook jarenlang bij snowworld in de uitgifte gewerkt... dus weet ook wel beetje waar ik mee bezig ben qua materiaal![]()
Ik ben het er niet mee eens.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:31 schreef King_of_Kool het volgende:
Ik ga helemaal nergens tegenin, maar met het goedkope prutsboard dat ik nu heb, heb ik wel de basis onder de knie gekregen. Het rechtuit rijden, bochtjes maken, proberen snelheid te maken etc. Dat ik na 3 maanden snowboarden een ander board wil heeft meer te maken met het feit dat ik iets meer mogelijkheden met een board wil. Maar om te leren snowboarden, en voor de gemiddelde beginneling duurt dat meestal wel zijn/haar hele eerste wintersportvakantie, is 50¤ voor zo'n boardje niet slecht om het te leren. En daarna kan men aan het echte werk beginnen.
freestyle/freeride is over het algemeen redelijk allroundquote:Op woensdag 16 januari 2008 16:22 schreef King_of_Kool het volgende:
Jouw autoriteit zal in dit geval wel iets groter zijn dan van een beginnertje. Maar je begrijpt dat ik zo dat board niet kan verkopen natuurlijk.
Maar ik wil volgend jaar ook een nieuw board kopen en eentje waar ik makkelijk mee kan draaien, 360's in de sneeuw zonder te springen dan, ook eventueel springen maar waar ik ook makkelijk mee in de tiefschnee kan gaan en op de piste veel snelheid kan maken zonder controle en stabiliteit te verliezen.
In zo'n geval kom je uit bij een allroundboard of een freeride/freestyle board. Maar wat is dan wijsheid? Een freeride/freestyle board, combineert dat het beste van de 2 werelden of haalt die op beide fronten geen hoog niveau? En wat is dan weer het verschil met een allroundboard.
Als snowboardleraar zul je vast wel een mooi antwoord hebben hierop. Bedankt alvast.
kijk wel uit voor de mennekes die de Bataleon Evil Twin aanprijzen.....quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:10 schreef Komakie het volgende:
Maar kom een keer langs in het snowboardtopic. Dan heb je ook nog wat meer meningen van verschillende mensen over goede boards. Ze zullen alleen allemaal zeggen dat Wed'ze niet bepaald geweldig is
Daar staan wel de Rome-helden tegenoverquote:Op donderdag 17 januari 2008 17:00 schreef Rnej het volgende:
[..]
kijk wel uit voor de mennekes die de Bataleon Evil Twin aanprijzen.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |