Al verteld dat ik ook nog eens een paar freeride lesjes heb gegeven. Betaald poeder rijdenquote:
Ff Genesiz mailen denk ik maarquote:
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 00:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Al verteld dat ik ook nog eens een paar freeride lesjes heb gegeven. Betaald poeder rijden
Het schijnt dat sokken met daarin koper verwerkt, zorgt voor niet stinkende sokken/schoenen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:22 schreef Bramvanlith het volgende:
aan de sokken ligt het niet, heb verschillende (dure) merken..maar ik wil er gewoon een keer vanaf :-) misschien is febreze een optie
En natuurlijk zeggen dat je er nooit zonder gids heen mag gaan omdat het echt gevaarlijk kan zijn als je dat alleen doet. Heel duidelijke aanwijzingen geven dat je op bepaalde punten heel voorzichtig moet zijn. Terwijl dat niet altijd echt zo isquote:
geen van beiden. oostenrijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:41 schreef WaSTeiL het volgende:
Stel je hebt de keuze tussen Val Thorens of Les Deux Alpes, wat zouden jullie dan kiezen?
Ik zit voor mijn tweede week in begin Maart met de keuze tussen deze twee gebieden. Les Deux Alpes heeft een gletsjer in de buurt. Val Thorens (of eigenlijk de 3 valleien) 600 km aan pistes.
Luxe probleem..
L2Aquote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:41 schreef WaSTeiL het volgende:
Stel je hebt de keuze tussen Val Thorens of Les Deux Alpes, wat zouden jullie dan kiezen?
Ik zit voor mijn tweede week in begin Maart met de keuze tussen deze twee gebieden. Les Deux Alpes heeft een gletsjer in de buurt. Val Thorens (of eigenlijk de 3 valleien) 600 km aan pistes.
Luxe probleem..
Sneeuw is momenteel top in de omgeving van Konigsleiten.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:27 schreef WaSTeiL het volgende:
Zit over 3 weken al in Oostenrijk en wilde eigenlijk ook wel eens naar Frankrijk.
Wat zou jij in Oostenrijk aanraden? Zelf zit ik in Konigsleieten (Zillertal Arena).
Ligt momenteel wel meer sneeuw in Oostenrijk dan in Frankrijk als ik deze site moet geloven.
Persoonlijk zet ik altijd de bindingen op 0 of -3 achter bij een beginner. Voor meestal 15 of 18.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:41 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Op hoeveel graden zet je de bindingen voor een beginnende snowboarder?
Diverse info gevonden maar allemaal nogal verschillend?
Of maakt het eigenlijk niet zo gek veel uit (binnen grenzen uiteraard)
Je staat op nr.85 van mijn to-do-list ...quote:
Duidelijk ValTho, tenzij je maar een midweekje gaat ofzo.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:41 schreef WaSTeiL het volgende:
Luxe probleem..
eensch: 15 / - 3 .... ideaalquote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Persoonlijk zet ik altijd de bindingen op 0 of -3 achter bij een beginner. Voor meestal 15 of 18.
Dit heeft ook veel te maken met de manier waarop ik les geef en de techniek die mijn leerlingen moeten aanleren van mij
Is er geloof ik welquote:Op woensdag 9 januari 2008 00:36 schreef RichardX het volgende:
[..]
Duidelijk ValTho, tenzij je maar een midweekje gaat ofzo.
Verder nog een vraagje van mij;
nu ben ik in het bezit van een leuke gadget telefoon met ingebouwde GPS (incl. TomTom). Weten jullie of er ook al leuke software is waardoor ik met behulp van mn GPS kan zien welke pistes ik bijvoorbeeld die dag gereden heb? Dus dan de West-Europa kaart niet voor auto's, fietsers of wandelaars maar voor wintersporters met alle pistes erop? Dat zou toch best vet zijn...
De mensen die er verstand van moeten hebben zijn het eenschquote:
AfTrack .. freeware dingetje.... (heb ik me laten vertellen)quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
Is er geloof ik wel
Ik heb het wel een keer gezien. geen idee wat voor software het is.
quote:De mensen die er verstand van moeten hebben zijn het eensch
Ik ga in week 5 (van 26 Januari t/m 2 Februari.. Dus we overlappen elkaar wel een klein beetje. De show ga ik in ieder geval niet redden.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
Sneeuw is momenteel top in de omgeving van Konigsleiten.
Wanneer ga je ook alweer precies?
Ik ga 31 januari nog een lang weekendje
Kan best dat jij daar dan ook nog zit.
Als je er toevallig 3 februari nog zit moet je ff langs komen in Gerlos. Er is dan jubileumshow van Michi's Schischule. Moet echt vette show worden. Misschien doe ik ook nog mee
Wat ik in Oostenrijk zou aanraden is een beetje wat je wilt. Voor veel freestyle is natuurlijk Mayrhofen de shit. Of Westendorf (moet ook een vet park zijn)
Voor freeriden zou ik ergens anders heen gaan. Iets waar totaal geen funparks zijn enzo. Komen dan vaak weinig goede snowboarders dus meer pow voor jou (ruimt). Maar St. Anton is ook erg vet
Voor pistes knallen is alles wel goed, als er maar veel van is
hmmm grappigquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:39 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Ik ga in week 5 (van 26 Januari t/m 2 Februari.. Dus we overlappen elkaar wel een klein beetje. De show ga ik in ieder geval niet redden.
Freestyle is niet mijn ding, gaat vooral om een stuk piste knallen en pak offpiste mee waar dat een beetje normaal mogelijk is. Zoek dus vooral veel en als het kan brede pistes en had daarom het idee van Frankrijk.
Het is een beetje afhankelijk van de school en het gebied denk ik.quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:58 schreef Fugie het volgende:
heb in st johann weleens een skishowtje gezien, was wel grappig
en een keer toen ik klein was ook, dat ging toen echt nergens over
Bedankt voor de info...heb ze op 0 - 18 gezet.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Persoonlijk zet ik altijd de bindingen op 0 of -3 achter bij een beginner. Voor meestal 15 of 18.
Dit heeft ook veel te maken met de manier waarop ik les geef en de techniek die mijn leerlingen moeten aanleren van mij
Oneens. Check La Plagne (vrijwel het hele gebied) en Alpe d'Huez (in de buurt van het funpark, 18-baans super higway achterin het gebied, na eerst een stukje zwart). Ook van Chamonix staat me nog het een en ander bij.quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:45 schreef Rnej het volgende:
de breedste knalpistes heb ik vooral in oostenrijk gezien.... in frankrijk is het over t algemeen net iets te steil om volgas te gaan of net te smal .....
gletsjers niet meegerekend uiteraard
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |