![]()
Zaterdag 1 december 2007 - BREDA - Een man loopt het Bredase Amphia Ziekenhuis binnen met een tas onder zijn arm. Die legt hij neer op de balie. ,,Alvast van Sinterklaas. Voor de kinderen.".
En weg is hij. In de tas zit een PlayStation 2, nog geen twintig minuten geleden gekocht, zo valt af te lezen van het bonnetje.
Zo meldden zich gisteren volkomen spontaan meer donateurs nadat ze op de voorpagina van deze krant het verhaal hadden gelezen over Lanëice. Bij haar werd afgelopen woensdag een PlayStation van het bed gegrist. Machiel Spiering bijvoorbeeld, verkoopleider van Piaggio Benelux in Oosterhout. "We hadden nog twee stuks in de kast liggen van een actie."
Of Rob Frederiks uit Rijen. "Bij mij ligt hij te verstoffen. Ik heb er hooguit twee keer op gespeeld, ik ben er te oud voor."
Wim de Groot, directeur van De Groot Lasopleidingen bv en Worciew Uitzendbureau in Etten-Leur: "Anders had ik het geld uitgegeven aan cadeaus voor onze relaties. Dit vond ik een beter doel." Zijn vrouw heeft er gauw drie gekocht.
Bij tien liet het ziekenhuis de teller stoppen. Het kan ook te véél van het goede worden, is de achterliggende gedachte. Lanëice, Jikke en Kris en alle andere patiënten hebben nu de keus, dat is zeker.
"Hartverwarmend", vindt Antwan van Ooijen, hoofd van de kinderafdeling, van het grote aantal positieve reacties.
En kinderverpleegkundige Yolanda Alstede, die het nare incident onder de aandacht bracht, is ver voorbij tevreden. "Geweldig!"
Op alle PlayStations komen wel slotjes, om diefstal in de toekomst te voorkomen. Want het is niet elke dag Sinterklaas, natuurlijk.
http://www.bndestem.nl/bi(...)uwe-PlayStations.ece