Moet ik nog een keer wat beter doen idd..quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:34 schreef Evil_Koekje het volgende:
Die geshopte Berg ziet er echt niet uit.
Ik zit al wat aan te kutten, maar gaat verdomd lastig met zo'n lage kwaliteit foto jammergenoeg. Verder heb je wel gelijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:36 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Moet ik nog een keer wat beter doen idd..
Maar hey, stukken mooier dan die tanden van Suarez.![]()
Maar als je zin hebt om het zelf beter te doen, be my guest.
Nevland liep al langer met pijn rondquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:53 schreef Fides het volgende:
Hoe zijn ze allemaal geblesseerd geraakt want bij mijn weten speelde ze tegen NAC allemaal nog?
Hij zet Nijland echt niet op zo'n belangrijke positie neer (als dat zn positie al is). Laat staan dat het verstandig is om met 2 van zulke groene jongens te beginnen. Lijkt mij dat Fledderus gewoon op 10 speelt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:13 schreef Garudo het volgende:
Hopelijk blijkt die Kanu een goede speler te zijn. Dan kan hij samen met Berg in de spits en Nijland op de nummer 10 positie van Lovre (Omdat die ook waarschijnlijk niet kan spelen)
------------------Van Loo---------------------
Silva----Sankoh-------Kruiswijk----Stenman
------------------Lindgren---------------------
Meerdink-------------------------Levchenko
--------------------Nijland*----------------------
---------------Kanu**------Berg-----------------
* Kan Lovre Spelen dan speelt Lovre
** Als Lovre kan spelen speelt Nijland inplaats van Kanu
Het is natuurlijk niet voor niets de Groene Hel!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:31 schreef don-diablo het volgende:
de route van het uitvak naar buiten is alsof je uit een gevangenis/bunker komt btw![]()
Het 1e seizoen in de Euroborg speelde Heracles daar op zaterdagavond en was er in die tunnel geen licht waardoor een maat van me onderuit ging.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:31 schreef don-diablo het volgende:
de route van het uitvak naar buiten is alsof je uit een gevangenis/bunker komt btwmocht wel iets kleurrijker of wat dan ook
Ik vind het een schitterend stadion, alleen het uitgedeelte is bagger. Maar er zijn genoeg stadia waar je niet al te best zicht hebt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:16 schreef Prosac het volgende:
Ik snap overigens (oa vanwege het net) waarom veel uitsupporters de euroborg maar niks vinden.
hier heb je et deoquote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nevland liep al langer met pijn rond
Lindgren in de wedstrijd tegen NAC (kreeg ook een paar beste schoppen)
Levchenko op de training (iets met de nekspieren)
VD Laak hersenschudding tegen NAC
Lovre liep al met knieproblemen, is tegen NAC terug gekomen.
Berg hamstringproblemen, volgens mij op training
Svejdik weet ik niet, zal ook wel op training gebeurd zijn..
![]()
was het sowieso niet geworden, maar toch. Mijn god wat een blessures ineens.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:33 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
ai, wordt geen doelpuntenregen bij de graafschap
Oztürk is natuurlijk wel de topscoorder van de eredivisie van de voorbereidingquote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:26 schreef The_Verve het volgende:
Wat een blessures opeens. Die van Nevland zag ik niet aankomen. Twee tot vijf weken eruit.
Gelukkig hebben we dan een groot talent als Nijland die op 10 en in de spits kan spelen. Anders hadden we helemaal een probleem. Het is te hopen dat Lovre of Levchenko op tijd fit zijn want Metaj of Oztürk in de basis zie ik helemaal niet zitten.
maar voorbereiding zegt nooit zo veel, leuk om ingepeeld te raken en automatismen er in te krijgenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:40 schreef Grulez het volgende:
[..]
Oztürk is natuurlijk wel de topscoorder van de eredivisie van de voorbereiding![]()
ik knipoog niet zomaar, ben geen sletquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:41 schreef don-diablo het volgende:
[..]
maar voorbereiding zegt nooit zo veel, leuk om ingepeeld te raken en automatismen er in te krijgen
dan heb ik nix gezegdquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:48 schreef Grulez het volgende:
[..]
ik knipoog niet zomaar, ben geen slet![]()
Moet jij niet eens heel snel een andere avatar gaan halen?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:11 schreef Thomas87 het volgende:
gewoon blij met een 1-0 overwinning zondag!
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:19 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Moet jij niet eens heel snel een andere avatar gaan halen?
Mooie avatar thomasquote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:11 schreef Thomas87 het volgende:
gewoon blij met een 1-0 overwinning zondag!
Die opstelling klopt sowieso niet, of ze nou allemaal fit zijn of geblesseerd. Die Kanu kan namelijk nooit mee doen. Hij staat immers bij die Braziliaanse club onder contract.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:20 schreef Garudo het volgende:
Dan klopt die opstelling die ik een paar post geleden hebt gemaakt ook niet. Want Lindgren vervangen is haast onmogelijk
Dit ziet er slecht uit.![]()
E. 900.000 toch mooi meegenomen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:40 schreef venomsnake het volgende:
Robben is voor 36 miljoen euro aan Madrid verkocht.![]()
Daar vangt Grunn 2.5% van.
Heb hem even gebeld, hij zei niet van voetbal te houden.quote:
Valt mee toch? Op tv zal je 't iig niet veel zien.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:32 schreef venomsnake het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat zou best kunnen ja (nog niets van gehoord)quote:
valt mee.. tis niet storend iigquote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:32 schreef venomsnake het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Slavia Praagquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:43 schreef Bullet-tooth het volgende:
Oztürk en Nijland in de spits dan maar.
Als ze op Eurovoetbal kunnen winnen van Sparta Praag, dan moet de Graafschap ook lukken.
quote:
ZO BLIJ?quote:23 augustus 2007
Binnen enkele dagen is de ziekenboeg van FC Groningen flink gevuld geraakt. Trainer Ron Jans mist liefst zes spelers in de aanloop naar de thuiswedstrijd tegen De Graafschap.
Erik Nevland (knie), Rasmus Lindgren (hamstring), Koen van de Laak (hersenschudding) en Marnix Kolder (lies) zullen zondag zeker niet in actie komen. Daarnaast is het meespelen van Goran Lovre (knie) en nieuweling Marcus Berg (hamstring) zeer twijfelachtig.
quote:23 augustus 2007
Binnen enkele dagen is de ziekenboeg van FC Groningen flink gevuld geraakt. Trainer Ron Jans mist liefst zes spelers in de aanloop naar de thuiswedstrijd tegen De Graafschap.
Erik Nevland (knie), Rasmus Lindgren (hamstring), Koen van de Laak (hersenschudding) en Marnix Kolder (lies) zullen zondag zeker niet in actie komen. Daarnaast is het meespelen van Goran Lovre (knie) en nieuweling Marcus Berg (hamstring) zeer twijfelachtig.
BRON: www.FCG.NL.AE
ja ckerquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:19 schreef Blawh het volgende:
1 miljoen euro door de Robben transfer, dat zijn nog eens leuke meevallers.
quote:Drie jeugdige talenten tekenen contract
Vanochtend hebben Jeroen Veldmate, Serdar Öztürk en Stefan Nijland officieel hun contract ondertekend. De drie uit de jeugdopleiding afkomstige talenten hebben een contract tot medio 2009 met een optie voor nog eens een seizoen.
In het Hattrick’s Café, één van de skyboxen in Euroborg, werden de contracten rond elf uur ondertekend in het bijzijn van de trotse vaders van het drietal. Ook hoofd jeugdopleiding Peter Jeltema, de trainers Erwin van de Looi en Peter Hoekstra alsmede zaakwaarnemer Edwin Olde Riekerink waren aanwezig bij de ondertekening.
De 18-jarige centrale verdediger Jeroen Veldmate zette – linkshandig – als eerste zijn krabbels en parafen onder het contract dat in viervoud werd opgemaakt. De linksbenige speler van Jong FC Groningen kwam op jeugdige leeftijd van Be Quick en voetbalt al sinds zijn negende op Corpus den Hoorn.
Daarna was het de beurt aan Serdar Öztürk, die ooit in de jeugd van AZ Alkmaar speelde en in 2005 de overstap maakte van Hellas Sport A1 naar FC Groningen A1. De 19-jarige aanvaller was topscorer van de voorbereiding bij het eerste elftal en blijft in ieder geval bij de selectie tot Marnix Kolder is hersteld van zijn liesoperatie.
Als derde zette Stefan Nijland, sinds 10 augustus negentien jaar, zijn handtekening onder het contract. De aanvaller maakte afgelopen zaterdag in de uitwedstrijd tegen NAC Breda zijn debuut in de Eredivisie en werd definitief toegevoegd aan de eerste selectie. Hij voetbalde tot zijn negende bij ZFC Zuidlaren en speelde tot vorig seizoen nog in de FC-jeugd.
Hans Nijland ondertekende als algemeen directeur de contracten namens de club en gaf de jonge voetballer mee, dat hij hoopte dat ze veel speelminuten zouden maken in het eerste elftal. Ook memoreerde hij nog een eerder talent van FC Groningen, Arjen Robben, die gisteren een overstap maakte naar “de absolute wereldtop”.
Bron: FC Groningen
voetbal.headliner .. weet niet meer welke sitequote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:16 schreef venomsnake het volgende:
Op Soccerplaza zeker..![]()
Maargoed, ik denk niet dat Groningen hem haalt.
Beetje overschatte voetballer vind ik dat, komt vooral fysiek veel tekort.
Er kan veel gebeuren in een week.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:24 schreef W2O het volgende:
Transfermarkt sluit ook bijna. Ze mogen wel opschieten met de nieuwe spits...
ik ga er van uit dat fcg niemand meer haalt om eerlijk te zijn..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:24 schreef W2O het volgende:
Transfermarkt sluit ook bijna. Ze mogen wel opschieten met de nieuwe spits...
Als je zo'n periode als nu hebt is een extra spitsje niet verkeerd.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:40 schreef don-diablo het volgende:
[..]
ik ga er van uit dat fcg niemand meer haalt om eerlijk te zijn..
Hij heeft in ieder geval wel het haar van een wijfquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:25 schreef venomsnake het volgende:
Ik hoop niet dat Tim Janssen komt. Ik vind dat een dikke prutser.
Ook al is ie gratis, laat hem maar lekker bij RKC blijven.
Heb ik liever dat ze de jeugd een kans geven dan die overschatte Janssen. Die janssen kan beter op batlet gaan, hij loopt erbij als een wijf.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:13 schreef venomsnake het volgende:
Hij is in het veld dan ook meer met zijn haar bezig dan met de wedstrijd..![]()
Heb je die in je manager staan?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:18 schreef -Vaduz- het volgende:
Goed nieuws dat Lovre kan spelen.
quote:Ziekenboeg loopt weer leeg
Hoewel in ieder geval drie spelers niet inzetbaar zullen zijn, is de ziekenboeg van FC Groningen een stuk leger dan aan het begin van de week. Erik Nevland (knie), Rasmus Lindgren (hamstring) en Marnix Kolder (lies) komen zondag in de thuiswedstrijd tegen De Graafschap niet in actie. Het meespelen van Koen van de Laak, die kampt met de naweeën van een hersenschudding is hoogst onzeker.
Marcus Berg (hamstring) trainde vandaag deels met de groep mee. Zijn inzetbaarheid wordt zaterdag tijdens de training en zelfs mogelijk zondagochtend nog bekeken. Goran Lovre (knie), Evgeniy Levchenko (nek) en Ondrej Svejdik (heup) trainden vandaag weer volledig mee en lijken inzetbaar voor het eerste thuisduel in de Eredivisie van 2007/2008.
Gelukkig maar...quote:Tim Janssen is in ieder geval niet één van de drie. Normaal gaan we niet in op namen, maar de geruchten hielden zo sterk aan, dat ik besloten heb deze naam toch maar te noemen. Dat wij geen belangstelling voor hem hebben, ligt niet aan zijn kwaliteiten. Maar hij is op dit moment gewoon niet het type dat wij zoeken."
bron
het is nog even afwachten of berg kan spelen, maar verder is dat gewoon een prima opstelling.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:44 schreef Prosac het volgende:
de vermoedelijke opstelling tegen de Graafschap.
Dat zou in de huidige situatie een hele sterke opstelling zijn. Laat het maar zondag zijn, ik heb der zin inquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:44 schreef Prosac het volgende:
de vermoedelijke opstelling tegen de Graafschap. (zondag 14:30)
hoewel die niet moeilijk raden is wegens alle blessures.
van Loo,
Silva, Sankoh, Kruiswijk, Stenman
Meerdink, Levchenko, Lovre, Fledderus
Berg, Nijland
In elke situatie wel eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:37 schreef Grunner het volgende:
[..]
Dat zou in de huidige situatie een hele sterke opstelling zijn.
quote:Braziliaanse spits Kanu afgetest
FC Groningen zal Rubenilson dos Santos da Rocha geen contract aanbieden. De 19-jarige spits was afgelopen week op proef bij de eerste selectie.
Kanu, zoals de voetbalnaam van de spits luidt, heeft een goede indruk achtergelaten op de technische staf maar is niet de speler die FC Groningen op dit moment zoekt. De club zoekt een speler waarvan het niveau dichter bij dat van het eerste elftal ligt.
fc groningen
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:21 schreef The_Verve het volgende:
Hoorde donderdag al dat Kanu waarschijnlijk afgetest zou worden. Is ook gebruikelijk bij Groningen. Elke keer goede indruk maar niet de speler die we zoeken. Laatste uitzondering was Silva. En iets verder terug Hugo en Leonardo ook, als ik het goed heb...
quote:Kanu niet van het niveau van FC Groningen
25/8/2007 20:01
FC Groningen heeft een streep gezet door de naam Kanu als potentiële versterking voor de aanval. De negentienjarige spits werd afgetest door de technische staf van FC Groningen.
Kanu, die voluit luistert naar de naam Rubenilson dos Santos da Rocha, maakte wél een goede indruk, maar komt niet in aanmerking voor een contract. ‘De club zoekt een speler waarvan het niveau dichter bij dat van het eerste elftal ligt’, aldus een verklaring op de website van FC Groningen.
geen idee, maar je kunt in 30 minuutjes ook gewoon vanaf CS naar de borg lopen, gewoon langs het spoor. Geen probleem.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:40 schreef Evil_Koekje het volgende:
Welke bus, en hoe laat moet je ongeveer hebben vanaf CS als je bij de wedstrijd wil zijn? Voorheen altijd met de auto geweest.
quote:Berg en Nijland vormen spitsenduo
FC Groningen start vanmiddag in Euroborg met Marcus Berg en Stefan Nijland in de basis in de thuiswedstrijd tegen De Graafschap. Aanvallers Nevland, Kolder en Van de Laak zijn geblesseerd, net als middenvelders Levchenko en Lindgren. Bij De Graafschap ontbreekt spits Niklas Tarvajärvi.
Opstelling FC Groningen
1 Van Loo; 2 Silva, 3 Sankoh, 4 Kruiswijk, 5 Stenman; 6C Matthijs, 7 Meerdink, 8 Fledderus, 10 Lovre; 9 Berg, 11 Nijland.
Bank: 16 Laciano, 12 Svejdik, 13 Veldmate, 14 Van der Laan, 15 Metaj, 17 Öztürk, 18 Rozema.
Opstelling De Graafschap
1 Van Fessem; 2 Schuurman, 3 Keller, 4C Volmer, 5 Fung A Wing; 7 Meijer, 6 Hese, 9 De Groot, 10 Schöne, 8 Vidarsson; 11 Powel.
Bank: 16 Cinalli, 12 Johnson, 13 Bus, 14 Robbemond, 15 Van Peppen, 17 Van den Ouweland, 18 Sissing.
fc groningen
Ach gut jochie wat ben je toch een mannetje he...quote:Op zondag 26 augustus 2007 18:00 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou dit niet pikken! Gewoon de volgende keer een paar minuten te laat je vak in lopen, dat helpt!
quote:Op zondag 26 augustus 2007 18:00 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou dit niet pikken! Gewoon de volgende keer een paar minuten te laat je vak in lopen, dat helpt!
Mooie laatste zinquote:Op zondag 26 augustus 2007 18:53 schreef Cruoninga het volgende:
Over een week in Amsterdam ben ik er gewoon weer bij. Het is immers geen doodsstraf om voor FC Groningen te zijn. Het is levenslang.
quote:
Imageshack en fok! gaan niet samenquote:Op zondag 26 augustus 2007 21:30 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
[afbeelding]
foto kikkerde net even weg...
quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:52 schreef dndiek het volgende:
[..]
Imageshack en fok! gaan niet samen
Morgen zal er wel een b-spits worden gepresenteerd. Mss wilde ze eerst wachten hoe Nijland het zou doen tegen De G.quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:31 schreef venomsnake het volgende:
Ze mogen wel opschieten met versterking(en)..
Over 4 dagen sluit de transfermarkt..![]()
Laatste 10 minuten heeft ie gespeeld.quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:25 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Had Ozturk nou het laatste kwartiertje gespeeld?
*bookmarked*quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:26 schreef venomsnake het volgende:
http://www.degroenehel.tv/
allemaal aanmelden en uploaden..
Dolle![]()
Zo mooi vind ik amsterdam nietquote:
die kerel ken ik denk ik, had ie een litteken op zijn hoofd?quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:43 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
*bookmarked*
En lol, http://www.degroenehel.tv(...)e-kern-fc-groningen/ wat een geweldige kerel. "Knuppeltje hier, kettingkje daar, je kent 't wel.".Wat had 'ie nou voor tattoo, Ajax?
Yup, en nog een paar. Hij wist bij elk litteken ook de club te noemen waardoor 't kwam.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:00 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
die kerel ken ik denk ik, had ie een litteken op zijn hoofd?![]()
Beetje het fysiek van Tim Janssen idd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:24 schreef Heerlijkheid het volgende:
Lijkt wel anorexia
quote:Nijland en Nijland in Voetbal International
In de nieuwste editie van Voetbal International is een vier pagina’s groot verhaal te lezen over Hans en Stefan Nijland. Onder de kop ‘FC Groningen is mijn alles’ portretteert het weekblad de algemeen directeur en diens voetballende zoon van de Trots van het Noorden.
Verslaggever David de Vries was vorige week in Groningen en sprak ter plaatsen met Hans Nijland en zijn zoon Stefan, die het liefst Stef wordt genoemd. Nijland junior werd gedurende de voorbereiding door hoofdtrainer Ron Jans definitief toegevoegd aan de eerste selectie van FC Groningen. Stef maakte zijn competitiedebuut in Breda, waar hij invaller was in het met 3-0 gewonnen duel. Afgelopen zondag startte Nijland in de basis bij het team van Jans in de met 2-0 verloren thuiswedstrijd tegen De Graafschap.
Diverse thema’s
In het kleurrijke en openhartige dubbelinterview komen diverse thema’s aan de orde, zoals de studie en carričres van de beide Nijlands tot nu toe. Onder het kopje ‘Roots van een passie’ zegt Hans ondermeer over zijn zoon: “Stef ontwikkelde zich meteen al tot een ouwe pingeldoos. Echt een beetje verliefd op de bal. En hij kon vréselijk slecht tegen zijn verlies. Hoe dat zich uitte? Schreeuwen, boos doen. Vooral natuurlijk tegen mij. Ik zie het nóg voor me, Stef die woest van de training afliep naar zijn moeder toe.”
Groen-wit hart
De beide Nijlands hebben een groen-wit hart. Over zijn betrokkenheid tijdens wedstrijden laat Hans Nijland optekenen: “Na afloop ben ik heel moe, ook geestelijk. Maar de belangen zijn ook enorm. Er zijn mensen die bij wedstrijden niet naast me willen zitten, omdat ze dan met blauwe armen thuiskomen…” Stef: “Ik zit in elk geval níet naast hem.”
Stef Nijland was tot voor kort in Euroborg nog wel te vinden op de tribunes. Tussen de supporter. “Daarom weet ik ook wel wat de supporters voelen. Nu gaat het top, maar het is niet altijd even makkelijk geweest.”
ws een stageloper met teveel vrije tijd.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:55 schreef Prosac het volgende:
vaste journalist aangesteld in Groningen zeker?
Nu nog veel input van onze bezoekersquote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:09 schreef Lircky het volgende:
die groenehel.tv site is echt tof man, respect voor de makers!
Even lichtelijk offtopic, maar die melding op degroenehel.tv, met die converter. Deze is misschien handiger? Geen gedownload enzo, prima site.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:03 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Nu nog veel input van onze bezoekers![]()
Dank! Ik heb het direct even aangepast!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:18 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Even lichtelijk offtopic, maar die melding op degroenehel.tv, met die converter. Deze is misschien handiger? Geen gedownload enzo, prima site.
quote:FC Groningen wil Sloveense spits
Gepubliceerd op 29 augustus 2007, 23:12
Groningen
FC Groningen hoopt donderdag een akkoord te bereiken met de Sloveen Tim Matavz van ND Gorica. De 18-jarige spits is woensdagavond samen met zijn moeder en een advocaat naar Nederland gevlogen en onderhandelt donderdag met de clubleiding van FC Groningen.
"Het liefst leggen we hem voor vijf jaar vast", laat algemeen directeur Hans Nijland weten. Met ND Gorica heeft FC Groningen al overeenstemming bereikt over de vergoedingssom.
bron: DVHN
Bron: www.wezwaaienmetzijnallennaarluis.tvquote:Suárez wil terug naar FC Groningen
GRONINGEN - Luis Suárez heeft spijt van zijn transfer naar Ajax. De spits van Ajax heeft woensdag daarom een arbitragezaak aangespannen om terug te keren naar FC Groningen.
De spits was eerder naar de arbitragecommissie gestapt om een vertrek naar Ajax af te dwingen. Hij eiste dat de club hem zou laten gaan omdat sprake was van een forse positieverbetering. De KNVB gaf hem daarin geen gelijk.
Uiteindelijk legde Ajax een slordige 9 miljoen euro op tafel. Suárez zelf liet echter weten veel te zien in een terugkeer naar de Trots van het Noorden. De KNVB heeft laten weten dat Suárez vanwege een sportieve vooruitgang voor een gelimiteerde som naar de groenwitte formatie van Ron Jans mag vertrekken.
hehehe. Nijland had gewoon gelijk. Wat nou sportieve verbeteringquote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:57 schreef Prosac het volgende:
[..]
Bron: www.wezwaaienmetzijnallennaarluis.tv
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 03:49 schreef Tommeke het volgende:
, maar 2-0 het schip in gaan bij de Graafschap zie ik als een grotere afgang.
Nijland heeft dus gewoon gelijk. De transfer van Suarez is geen enkele sportieve vooruitgangquote:Op donderdag 30 augustus 2007 03:49 schreef Tommeke het volgende:
Achja, bij Ajax wordt UEFA cup spelen als een teleurstelling gezien, bij Groningen loopt bij het halen van de UEFA cup de hele Oosterparkwijk etc uit om het te vieren op de Grote MarktVandaag was gewoon klote en ik baal echt enorm, maar 2-0 het schip in gaan bij de Graafschap zie ik als een grotere afgang.
Als je dat zo leest hebben we met een absoluut top talent te malen.quote:FC Groningen wil Sloveense spits vastleggen
Toptalent Tim Matavz (18) kan voor vijf jaar tekenen
FC Groningen hoopt vandaag een akkoord te bereiken met de Sloveen Tim Matavz. De 18-jarige spits is gisteravond samen met zijn moeder en een advocaat naar Nederland gevlogen en onderhandelt vandaag met de clubleiding van FC Groningen. ”Het liefst leggen we hem voor vijf jaar vast”, laat Hans Nijland weten. Met ND Gorica, de Sloveense club waarvoor Tim Matavz uitkomt en waarbij hij nog een één jaar doorlopend contract heeft, heeft FC Groningen al overeenstemming bereikt over de hoogte van de vergoedingssom.
”Maar”, zegt Nijland, ”wij stellen ons ten aanzien van de komst van Tim Matavz naar FC Groningen nog zeer terughoudend op.” Dat ligt volgens Nijland niet aan de jonge voetballer. ”Want met dat ventje is niks mis en hij wil ook graag naar FC Groningen. Maar we hebben tot dusver al met drie verschillende zaakwaarnemers gesproken. En nu komt er een advocaat mee met wie we nog niet eerder hebben gepraat. Met Suárez hebben we vorig jaar Zuid-Europese toestanden meegemaakt met zaakwaarnemers; je mag nu gerust spraken van Oost-Europese toestanden.”
Tim Matavz, van 13 januari 1989, geldt als een toptalent. Eerder dit jaar ketste een overgang van hem naar het Italiaanse Fiorentina op het laatste moment af. Nijland: ”Er wordt aan hem getrokken door tal van clubs. Arsenal, allerlei Italiaanse clubs…we hebben de faxen gezien. Ook daarom houden we een slag om de arm. We willen onze supporters geen valse hoop geven. Het is niet zo dat de transfer al op een haar na rond is.”
Tim Matavz was al eerder in Groningen. Samen met zijn moeder en een van zijn zaakwaarnemers zat hij in december van het vorige jaar in de Euroborg op de tribune bij FC Groningens competitiewedstrijd tegen PSV. Nijland vloog al twee keer naar Slovenië om met de clubleiding van ND Gorica en het kamp-Matavz van gedachten te wisselen. De laatste keer op 20 augustus. Beide malen was hij in gezelschap van manager technische zaken Henk Veldmate.
Nijland: ”Wij zijn al heel lang bezig met Tim Matavz. Henk heeft hem al heel vaak aan het werk gezien. En andere mensen van onze scouting hebben hem ook zien spelen. Door onze technische staf en scouting wordt hij aangemerkt als een groot talent. Hij is ook international onder 21 jaar van Slovenië.” Mocht de transfer van Matavz doorgaan, dan is hij niet inzetbaar in de Europese wedstrijden van FC Groningen. Hij speelde dit seizoen al Europees met ND Gorica in de eerste voorronde van het UEFACuptoernooi tegen Robotnicki uit Macedonië. De Slovenen werden uitgeschakeld. Matavz maakte in de thuiswedstrijd (1-2) een doelpunt.
Nijland niet naar loting in Monaco
Hans Nijland ontbreekt morgen in Monaco bij de loting voor de eerste ronde van het UEFA-Cuptoernooi. ”Door de mogelijke transfer van Tim Matavz is mijn aanwezigheid in Groningen meer gewenst.” FC Groningen wordt in Monaco vertegenwoordigd door financieel directeur Erik Mulder en teammanager Theo Huizinga. (bron: DvhN, Jan Mennega)
"Normaal gesproken win je toch negen acht van de tien keer van zo'n club"quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:41 schreef Bullet-tooth het volgende:
Heerlijke avond gisteren.
3?!? stelletje geldwolven zijn het ook.. ze moeten echt iets doen aan de regelgeving mbt zaakwaarnemers en arbitragezaken vind ik. Mond dicht en spelen zul je als de club je nie wil verkopen..quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:26 schreef detulp050 het volgende:
Met drie zaakwaarnemers.
Zaakwaarnemers
Klinkt erg goed inderdaad, hopelijk lukt 't.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:35 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Als je dat zo leest hebben we met een absoluut top talent te malen.![]()
Mooie tegenstanders. Nog exact een dag en dan weten we waar we naartoe kunnen. Laat die loting maar beginnenquote:Lijst mogelijke bestemmingen wordt kleiner
Nu – op één na – alle afvallers uit de Champions League bekend zijn, wordt het interessant een overzicht te geven van de mogelijke tegenstanders van FC Groningen in de eerste ronde van de UEFA Cup. De loting voor dit toernooi vindt vrijdagmiddag vanaf 13.00 uur plaats.
Een groep van 27 clubs is reeds verzekerd van plek in de bokaal van ploegen met een beschermde status. Daarvan kan FC Groningen het Nederlandse trio Ajax, AZ en Heerenveen niet treffen. De 24 mogelijke tegenstanders van FC Groningen staan hieronder opgesomd. Daarbij komt nog de verliezer van de afvaller uit de wedstrijd Sevilla-AEK Athene, die komende maandag zijn afloop zal kennen. Daarnaast zijn er nog twaalf ploegen (gemarkeerd met een * ) die zich vanavond kunnen plaatsen voor de eerste ronde. Acht van de twaalf verdedigen een voorsprong uit de heenwedstrijd. De andere vier speelden de eerste ontmoeting gelijk.
Geplaatste ploegen
Spanje: Villarreal, Real Zaragoza, (Sevilla**), Getafe, Atletico Madrid*
Duitsland: Bayern München, Bayer Leverkusen, Hamburger SV*
Griekenland: Panathinaikos, AEK Athene**
Zwitseland: FC Basel*
Frankrijk: RC Lens*, Girondins Bordeaux, FC Sochaux, Stade Rennais
België: Club Brugge, Anderlecht
Italië: Palermo, Sampdoria*, Fiorentina, Empoli
Engeland: Tottenham Hotspur, Blackburn Rovers*, Bolton Wanderers, Everton
Roemenië: Rapid Boekarest, Dinamo Boekarest
Rusland: Lokomotiv Moskou, Zenit Sint-Petersburg*, Spartak Moskou
Tsjechië: Sparta Praag
Oostenrijk: Austria Wien*
Oekraďne: Dnejpr Dnejpropetrovsk*
Portugal: Sporting Braga
Turkije: Galatasaray*
Bulgarije: CSKA Sofia*
Israël: Hapoel Tel-Aviv*
Servië: Rode Ster Belgrado
Reservelijst
De 38 hierboven genoemde ploegen zijn afkomstig uit achttien verschillende landen. Spanje, Frankrijk, Italië en Engeland zijn met vier ploegen het ruimst vertegenwoordigd. De steden Athene, Boekarest en Moskou komen dubbel op de lijst voor.
Mochten er vanavond nog ploegen uitgeschakeld worden van de groep van twaalf geplaatste ploegen die nog in actie komen, treedt een reservelijst in werking. Achtereenvolgens FC Kopenhagen (Denemarken), Litex Lovech* (Bulgarije), Toulouse FC (Frankrijk), Dinamo Zagreb (Kroatië) en Panionios (Griekenland) komen dan voor de uitgeschakelde ploegen in de plaats, waarbij Litex Lovech overigens eerst zelf nog moet afrekenen met een Albanese tegenstander.
Vervolg
Atletico Madrid trapt vanmiddag om 16.30 uur af in het Servische Novi Sad en verdedigt een 3-0 voorsprong tegen Vojvodina. Om 21.05 uur start de laatste wedstrijd van de voorronde als Blackburn Rovers in het eigen stadion met een 1-0 voorsprong start tegen het Finse MyPa. Als er geen verlengingen of strafschoppen nodig zijn, zal de lijst van mogelijke opponenten van FC Groningen rond 23.00 uur compleet zijn. Vrijdagochtend wordt in Monaco de voorindeling bekend gemaakt en slinkt het aantal mogelijke opponenten naar vijf. Rond elf uur zullen de vijf namen van deze clubs bekend zijn. Om 13.00 uur start de loting en wordt bekend welke club FC Groningen treft op 20 september en 4 oktober en wordt ook duidelijk welke van de twee clubs met een thuiswedstrijd begint.
Dit meen je neem ik aan niet serieus?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 03:49 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag was gewoon klote en ik baal echt enorm, maar 2-0 het schip in gaan bij de Graafschap zie ik als een grotere afgang.
Bij hem hoef je de posts hier niet eens te lezen, je kunt direct reageren metquote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:00 schreef Grulez het volgende:
[..]
Dit meen je neem ik aan niet serieus?
Hij is binnen.quote:Groningen haalt Sloveense spits binnen
FC Groningen heeft de transfer van Tim Matavz afgerond. De 18-jarige Sloveen komt over van ND Gorica, waarmee de noorderlingen al eerder een akkoord hadden bereikt. Met de speler zelf kwam FC Groningen donderdag tot overeenstemming.
Matavz had nog een eenjarige verbintenis bij de Sloveense club. De aanvaller zag eerder dit jaar een overgang naar Fiorentina mislukken. Hij is niet beschikbaar voor FC Groningen in de UEFA Cup. Matavz kwam dit seizoen al in actie met ND Gorica in de eerste voorronde van het hetzelfde Europese toernooi.
bron /www.fcupdate.nl
Hoop dat ze de macht van z'n zaakwaarnemers goed ingeperkt hebben. Maar verder een prima aankoop lijkt me.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:06 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij is binnen.![]()
Half vijf persconferentie.
Idd. Eerst de poulefase halen en dan hopen op mooie tegenstanders.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:00 schreef The_Verve het volgende:
Ik hoop in de eerste ronde toch meer op een FC Basel (mooi stadion) of een Austria Wien. Mooie affiches mogen bewaard worden voor de poulefase.
Maarja dat zeggen ze over zoveel spelers...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:25 schreef venomsnake het volgende:
Ben benieuwd.. Een hele rits topclubs waren hem aan het volgen als je de berichten in de Sloveense media moet geloven.
Onder andere: Chelsea, Spurs, Arsenal, Sampdoria en Spartak Moskou.![]()
quote:Sloveense spits Matavz naar FC
FC Groningen heeft met Tim Matavz de gewenste spits weten vast te leggen. De 18-jarige Sloveen tekent in Euroborg een contract voor vijf jaar.
Jeugdinternational Matavz wordt overgenomen van ND Gorica. De jonge aanvaller debuteerde vorig seizoen op het hoogste niveau in Slovenië. Hij maakte toen bij de nummer 2 van de Sloveense competitie in 27 competitiewedstrijden elf doelpunten. Dit seizoen scoorde Matavz in drie competitieronden nog niet, maar was hij wel succesvol in het UEFA Cup-duel van Gorica tegen Robotnicki uit Macedonië.
Door dit Europese optreden is de nieuwe spits voor FC Groningen niet inzetbaar in het UEFA Cup-toernooi. De Trots van het Noorden volgt Matavz al geruime tijd. “Onze technische staf heeft hem meerdere malen bekeken en is overtuigd van de kwaliteiten van Matavz,” laat algemeen directeur Hans Nijland weten. “Het viel echter niet mee om hem naar Groningen te krijgen, want de concurrentie was groot. We zijn dan ook zeer tevreden dat het gelukt is om een talentvolle speler als Matavz aan ons te binden.”
Manager technische zaken Henk Veldmate legt uit waarom FC Groningen het liefst een jonge spits aan de selectie wilde toevoegen. “Ons beleid van de laatste jaren is om spelers naar Groningen te halen, die zich nog willen bewijzen en de potentie hebben zich bij ons door te ontwikkelen. Matavz past in deze visie. Hoewel hij nog zeer jong is, hebben wij wel de verwachting dat hij direct een toegevoegde waarde kan hebben binnen onze huidige selectie en dat was ook het uitgangspunt bij het aantrekken van een extra spits.”
Over de kwaliteiten van Matavz zegt Veldmate: “Hij is een jongen met snelheid en heeft een goed gevoel voor het bespelen van de ruimte. Daarnaast beschikt Matavz over scorend vermogen. Wij zien veel potentie in deze jonge speler.”
Matavz zelf is opgelucht dat de transfer tot stand is gekomen. “Er lagen al langer contacten met FC Groningen en ik had eigenlijk al snel het gevoel dat een overstap naar Nederland goed zou zijn voor mijn ontwikkeling. Voor jonge spelers is de Eredivisie een zeer goede competitie en FC Groningen is een mooie club om voor te voetballen. Ik ben dan ook heel blij met deze transfer.”
Met Matavs beschikt hoofdtrainer Ron Jans binnen de eerste selectie vanaf nu over de spitsen Marcus Berg, Marnix Kolder, Erik Nevland en Stefan Nijland.
Hij moet gewoon ff op stap, dan lacht hij wel wat meer. De sportschool lijkt me voor deze splinter ook niet verkeerd...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:30 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hij ziet er niet echt vrolijk uit.
Inderdaadquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:30 schreef du_ke het volgende:
Z'n ma is ook niet de vrolijkste thuis zo te zien.
Waar dat? In ieder geval niet in het Ajax-topicquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:55 schreef Prosac het volgende:
bleegh, ik lees nu al weer ajacieden die het over 6 en 7-0 hebben komende zondag
Ach, dat leren ze toch nooit af.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:55 schreef Prosac het volgende:
bleegh, ik lees nu al weer ajacieden die het over 6 en 7-0 hebben komende zondag
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:42 schreef Grulez het volgende:
Zij is idd ook niet moeders mooiste...
[afbeelding]
elders..quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:57 schreef S-Two het volgende:
[..]
Waar dat? In ieder geval niet in het Ajax-topic.
Dat programma heet dan ook heel toepasselijk 'Mijn Club'quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:53 schreef S-Two het volgende:
[..]
Inderdaad.
Even een vraagje trouwens, mn pa zapte net langs TV Noord en volgens mij was er toen net het einde voor van een programma over FC Groningen, en als aftiteling hadden ze dat nummer van Jiskefet - Mijn Club. Lijkt me toch niet echt toepasselijk (dat nummer gaat eigenlijk over Ajax)? Maar goed, niet boeiend verder ook. Succes zondag!
Ok, wist niet dat dat programma zo heette, dan is het wel logisch ja. En ik dacht echt dat dat nummer over Ajax ging, wordt in de Arena ook altijd gedraaid. Maar goed, is offtopic verder.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:32 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dat programma heet dan ook heel toepasselijk 'Mijn Club'
En Ajax heeft dat nummer gekaapt, had verder niks met Ojox te maken. Als je de skybox-sketches gezien hebt wil je dat ook helemaal niet.
Suarez wil zich zondag "extra" bewijzenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:16 schreef venomsnake het volgende:
En waarom verwacht jij dat Ajax wint?![]()
Ach ja, $uarez kennen ze wel bij Groningen. Daar weet Bruno wel raad mee.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:26 schreef S-Two het volgende:
[..]
Suarez wil zich zondag "extra" bewijzen.
Zijn de potten al bekend?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:34 schreef Prosac het volgende:
de grote gok van mogelijke tegenstanders voor FC Groningen.
Villareal
Lokomotiv Moskou
Sparta Praag
Galatasaray
Everton
Everton![]()
Zo, dat word hoe dan ook geen makkie.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:34 schreef Prosac het volgende:
de grote gok van mogelijke tegenstanders voor FC Groningen.
Villareal
Lokomotiv Moskou
Sparta Praag
Galatasaray
Everton
Everton![]()
Nee, maar je schijnt het uit te kunnen rekenen door het lijstje met plaatsingsnummers. Is alleen niet helemaal zeker omdat er geen ploegen uit eenzelfde land in één pot mogen zitten. Wordt dus nog wat geschoven morgenvroeg.quote:
Geinig, nooit geweten.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:32 schreef MaxPower het volgende:
[..]
En Ajax heeft dat nummer gekaapt, had verder niks met Ojox te maken. Als je de skybox-sketches gezien hebt wil je dat ook helemaal niet.
uiteraard op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=OOfXn5kZvdgquote:
Volgens mij is het uiteindelijk wel op Ajax gebasseerd. Die kerel die het speelt, is wel een amsterdamse fan dacht ik. Spelen ze dat nr trouwens ook niet veelvuldig in de arena.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:32 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Maak je borst maar nat..quote:Athene, Boekarest, Moskou, Bolton of Fiorentina
FC Groningen speelt in de eerste ronde van de UEFA Cup tegen de Rapid Boekarest (Roemenië), Lokomotiv Moskou (Rusland), Bolton Wanderers (Engeland), Fiorentina (Italië) of de verliezer van de tweestrijd tussen Sevilla (Spanje) en AEK Athene (Griekenland). Vanmiddag om 13.00 uur wordt geloot.
Dat heeft de voorindeling zojuist uitgewezen op de website van de UEFA. De duels worden gespeeld op donderdag 20 september en donderdag 4 oktober.
Later meer…
Groningen is sowieso kansloos tegen Bolton denk ik. Ik zou voor Rapid gaan..quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:49 schreef Art_Core het volgende:
Pfff.... ik zie alleen kansjes tegen AEK of Bolton.
+ Giampaolo Pazzini/ Ricardo Montolivoquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:17 schreef Prosac het volgende:
Ujfalusi, vanden Borre, Vieri, Mutu, Frey![]()
Succes met het halen van kaartjes dan, als je geen seizoenskaart hebt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:30 schreef PhifeDawg het volgende:
Prachtige loting! Ik ben echt al jaren fan van Fiorentina en volgens mij spelen ze echt 1 keer in 10 jaar in Nederland. Ik denk wel dat Groningen weinig kans heeft om door te gaan tegen Fiorentina. Donderdag 20 september zit ik met shirt incl. sjaal in de Euroborg. Tot dan.
Wordt dat zo moeilijk dan? Desnoods haal ik kaarten op markplaatsquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:34 schreef Prosac het volgende:
[..]
Succes met het halen van kaartjes dan, als je geen seizoenskaart hebt.![]()
Vermoedelijk zal zowat elke seizoenkaart houder hier heen gaan of iig zijn kaartje opeisen. Dan blijven er ongeveer 500 kaarten over voor de vrije verkoop. Die zullen in 5 minuten op zijn, dus ga maar vast slapen voor de deur van een verkooppunt. (indien je een seizoenkaart of clubcard kunt lenen, anders krijg je niet eens een kaart)quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:38 schreef PhifeDawg het volgende:
[..]
Wordt dat zo moeilijk dan? Desnoods haal ik kaarten op markplaats
Hoop (jeugd)internationals nu bij de FC.quote:Nijland in Nederlands Beloftenelftal; Metaj standby
Stefan Nijland is uitgenodigd voor het Nederlands Beloftenelftal dat 7 september om 14.30 uur in Brummen oefent tegen De Graafschap. Voor Nijland is het zijn debuut bij een Oranje-elftal. Shkodran Metaj staat standby voor dit duel.
Met ingang van dit seizoen is er naast de bekende Oranje-teams onder-15, onder-16. onder-17, onder-18 en onder-19 een team genaamd Nederlands Beloftenelftal. Dat team ging in het verleden door het leven als Oranje onder-21 en is een schaduwelftal voor Jong Oranje.
Oranje onder-15, onder-16, onder-18 en het Beloftenelftal spelen geen kwalificatiewedstrijden voor een Europees Kampioenschap, maar louter vriendschappelijke wedstrijden en oefeninterlands. Dit jaar zijn de spelers als volgt ingedeeld: onder-15 (overeenkomstig de C1-leeftijd geboren in 1993), onder-16 (1992), onder-17 (1991), onder-18 (1990), onder-19 (1989), Beloftenelftal (1987/1988).
Spelers uit Jong Oranje zitten al in de cyclus voor kwalificatie voor het EK van 2009 in Zweden en mogen geboren zijn in 1986. Aangezien komende zomer de Olympische Spelen worden afgewerkt en Jong Oranje zich daarvoor voor het eerst heeft geplaatst, zal het Olympisch Elftal (onder-23) in de loop van dit seizoen oefenduels gaan spelen. Dit is een team voor spelers geboren in 1985 of later met dispensatie voor drie oudere spelers.
Voor Marcus Berg staan met Jong Zweden twee oefenduels op het programma. De ploeg is als gastland reeds geplaatst voor het EK in 2009 in eigen land. Op 7 september speelt Jong Zweden uit bij Jong Letland. Vier dagen later is de ploeg in Malmö gastheer van Jong Duitsland.
De meest recente aanwinst, Tim Matavz, speelt voor Jong Slovenië in een kwalificatiepoule met Finland, Schotland, Litouwen en Denemarken. Na een thuiszege op Litouwen voor de zomerstop volgt op 11 september het uitduel bij Jong Litouwen.
Jij weet me wel moed in te praten zeg. Wanneer begint de kaartverkoop? Misschien kan ik op een of andere manier nog kaarten krijgen voor het uitvak.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:44 schreef Prosac het volgende:
[..]
Vermoedelijk zal zowat elke seizoenkaart houder hier heen gaan of iig zijn kaartje opeisen. Dan blijven er ongeveer 500 kaarten over voor de vrije verkoop. Die zullen in 5 minuten op zijn, dus ga maar vast slapen voor de deur van een verkooppunt. (indien je een seizoenkaart of clubcard kunt lenen, anders krijg je niet eens een kaart)
Daarnaast wens ik je veel succes met de huidige woekerprijzen voor FC Groningen kaartjes op marktplaats.
![]()
FC Groningen – Fiorentina (UEFA Cup, donderdag 20 september)quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:56 schreef PhifeDawg het volgende:
[..]
Jij weet me wel moed in te praten zeg. Wanneer begint de kaartverkoop? Misschien kan ik op een of andere manier nog kaarten krijgen voor het uitvak.
quote:FC Groningen mist vijf spelers in duel tegen Ajax
GRONINGEN - FC Groningen mist komende zondag tegen Ajax vijf spelers.
Fredrik Stenman, Evgenyi Levchenko, Koen van de Laak, Erik Nevland en Marnix Kolder zijn vanwege blessures niet inzetbaar.
Rasmus Lindgren is in tegenstelling tot de wedstrijd van afgelopen zondag tegen De Graafschap weer helemaal fit.
quote:Lindgren terug; kuitblessure Levchenko
31 augustus, 14:59 uur
Ajax - FC Groningen
Zondag 2 september, 14.30 uur
FC Groningen speelt komende zondag in de Amsterdam ArenA tegen Ajax. Bij FC Groningen keert Rasmus Lindgren terug van een hamstringblessure. Evgeniy Levchenko is genezen van zijn nekklachten, maar raakte donderdag op de training geblesseerd aan de rechterknie. Koen van de Laak heeft ook afgelopen week rust moet houden in verband met een lichte hersenschudding. Fredrik Stenman is door klachten aan de rechterlies niet inzetbaar. Datzelfde geldt voor Marnix Kolder en Erik Nevland die herstellen van respectievelijk een lies- en knie-operatie.
Voor FC Groningen is het een weerzien met Luis Suárez. Ron Jans: "Ik vind dat we als club trots moeten zijn op het feit dat jonge spelers zich via FC Groningen doorontwikkeling. Hij heeft, sneller dan ik had verwacht, aangetoond voor Ajax van toegevoegde waarde te zijn. Zondag hoop ik uiteraard dat hij een slechte wedstrijd speelt. Het duel tussen Bruno Silva en Luis Suárez is er één tussen Danubio en Nacional en bovendien tussen twee vrienden. Suárez zal veel moeten meeverdedigen door de opkomnde Silva en Silva zal op zijn beurt niet moeten happen bij de acties van Suárez."
Beide ploegen verloren hun laatste wedstrijd. FC Groningen kreeg klopt van De Graafschap en Ajax ging pijnlijk onderuit tegen Slavia Praag en liep daardoor Champions League-voetbal mis. "Wij moeten zorgen dat we weer compact gaan spelen. Weer vanuit een goede organisatie van achteruit. Slavia heeft ons wat dat betreft een aardig voorbeeld gegeven. Fysiek moeten we alles geven en onze spelers moet 'er overheen' durven te klappen, als de mogelijkheid zich voordoet. Het zal voor een belangrijk gedeelte in het hoofd worden beslist. Wij moeten er van overtuigd zijn dat er wat te halen valt. En misschien kunnen we profiteren als zij weer een tegenslag krijgen. Het publiek zal ook een belangrijk deel van de stemming gaan bepalen."
Vertel er eens wat over. Fiorentina is een bekende naam. Net zoals bijvoorbeeld West Ham, hebben ze als niet-topclub toch enige buitenlandse aanhang. Zo heb ik het idee tenminste. Waar komt dat vandaan? Waarom maakt de naam Fiorentina meer los dan de gemiddelde Italiaanse subtopper/middenmotor?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:30 schreef PhifeDawg het volgende:
Prachtige loting! Ik ben echt al jaren fan van Fiorentina en volgens mij spelen ze echt 1 keer in 10 jaar in Nederland. Ik denk wel dat Groningen weinig kans heeft om door te gaan tegen Fiorentina. Donderdag 20 september zit ik met shirt incl. sjaal in de Euroborg. Tot dan.
Fiorentina is gewoon een prachtige club. Ze komen uit een prachtige stad en ze hebben een fantastisch publiek. Ik ben eigenlijk Fiorentina supporter sinds de Batistuta-periode. Ik denk dat de meeste buitenlandse fans ook om die reden Fiorentina-fan zijn. Ze hadden toen een schitterend team, zijn toen gedegradeerd en toch waren er steeds genoeg trouwe supporters op de club weer in de Serie A te krijgen. Ook nu hebben ze een team dat gewoon echt mooi voetbal speelt met Montolivo, Mutu, Pazzini en Liverani.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:11 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Vertel er eens wat over. Fiorentina is een bekende naam. Net zoals bijvoorbeeld West Ham, hebben ze als niet-topclub toch enige buitenlandse aanhang. Zo heb ik het idee tenminste. Waar komt dat vandaan? Waarom maakt de naam Fiorentina meer los dan de gemiddelde Italiaanse subtopper/middenmotor?
Waarom ben jij Viola-fan bijvoorbeeld?
Fiorentina heeft toch een paar moeilijke jaren gekend toen de club failliet ging en een doorstart maakte onder de naam Florentia. Die naam is later weer terug gewijzigd in Fiorentina? Vorig seizoen begonnen ze toch met punten in mindering vanwege dat omkoopschandaal? Hoe hebben ze ondanks dat toch de Uefa Cup gehaald?
Het is ook een echte rivaal van Juventus toch? Dat zegt wel iets. Als je door de supporters van een topclub als rivaal wordt gezien, tel je wel mee als aanhang en/of club.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |