Eigenlijk moet Nijland vanmiddag een belletje doen om te vragen of we hem kunnen huren..quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:20 schreef Prosac het volgende:
Slijngard zal wel geen optie meer zijn nu.![]()
eens zien hoe professioneel men dan is?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Eigenlijk moet Nijland vanmiddag een belletje doen om te vragen of we hem kunnen huren..![]()
Zolang PSV betaalt vind ik dat prima.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:45 schreef Dylan Dog het volgende:
Suarez komt nu volgend seizoen naar PSV.
Daar gaat ie stiekem ook liever heen volgens mij.
Dat denk ik niet. Logisch dat die jongen teleurgesteld is. Maar gezien het plezier dat hij afgelopen zaterdag uitstraalde, denk ik niet dat hij het morgen/overmorgen nog zo erg vind. Bovendien zou een nieuwe arbitrage nog een tijdje op zich laten wachten, waardoor Suarez niet mee zou kunnen doen in de voorronde championsleague en dat was wel een eis van Ten Cate. Voor 14 augustus de selectie compleet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:56 schreef kamstra het volgende:
*knip*
aldus RTV Noord...straks komt er alsnog een arbitragezaak
Dat zou wat zijn..quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:56 schreef kamstra het volgende:
aldus RTV Noord...straks komt er alsnog een arbitragezaak
Volgens mij vroegen ze 2 miljoen voor Slijngard.. Anderhalf miljoen minder dan het openingbod op Suarez.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:56 schreef Prosac het volgende:
Nou Martin, Ik wil wel een beetje water bij de wijn doen. Slijngard willen we wel overnemen tegen Suarez, maar dan betalen jullie 9 miljoen bij.
Vragen en bieden is heel wat anders natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:09 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Volgens mij vroegen ze 2 miljoen voor Slijngard.. Anderhalf miljoen minder dan het openingbod op Suarez.![]()
Geef hem wat tijd. Dit is voor een 20-jarige jonge voetballer allemaal te snel gegaan.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:11 schreef venomsnake het volgende:
[afbeelding]
Jongen toch...... [afbeelding]
Hij heeft een puntquote:Hans Nijland schreef het volgende:
"Het is ons trouwens een doorn in het oog dat deze zogenaamde' transfer window' tot 1 september is geopend. Wij zouden veel liever zien dat de markt op 1 juli wordt gesloten. Dat geeft meer rust rondom een club, is duidelijker voor het publiek en is beter werken voor een trainer. Je moet nu na een hele voorbereidingsperiode maar afwachten hoe je selectie eruit ziet als de competitie eenmaal echt van start gaat."
"Zelfs als je al competitiewedstrijden hebt gespeeld, kan je selectie in het huidige systeem nog wijzigingen ondergaan. Een goed voorbeeld dicht bij huis is vorig jaar de overgang van Danny Buijs naar Feyenoord geweest. We hadden toen al twee competitiewedstrijden met hem in de basis gespeeld. Helaas hebben wij als FC Groningen weinig invloed op dit systeem aangezien het een wereldwijde FIFA-regeling betreft, maar wij willen dit signaal als club toch afgeven."
De prijs voor spelers opvoeren namate de deadline nadert is denk ik het enige wat je kunt doen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:03 schreef Grulez het volgende:
Eens. Maarja je doet er niks aan.
Dan zit je met een zak geld, en dan?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:06 schreef venomsnake het volgende:
[..]
De prijs voor spelers opvoeren namate de deadline nadert is denk ik het enige wat je kunt doen.
De kroeg in!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dan zit je met een zak geld, en dan?
Kan je in de winterstop nog wat leuks kopen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dan zit je met een zak geld, en dan?
Aldus RTV Noord.quote:GRONINGEN - FC Groningen-speler Luis Suárez heeft bij de KNVB alsnog een arbitragezaak aangespannen tegen zijn club. De spits wil per sé vertrekken naar Ajax.
Eerder had Suárez een arbitragezaak ingetrokken in de hoop dat beide clubs overeenstemming zouden bereiken over een afkoopsom van z'n contract.
Dat gebeurde niet.
Ajax bood 6,5 miljoen euro, FC Groningen vroeg 9,5 miljoen.
De datum van de arbitragezaak in Zeist staat nog niet vast.
Voor mij part loopt ie gratis de deur uit, dit soort spelers brengen in de toekoms alleen maar meer problemen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:21 schreef Juan Zueco het volgende:
Strik er om en afleveren. 6.5 miljoen is meer dan ie waard is.
J.
Ik denk dat ik nu toch maar eens ga leren hoe ik op mijn vingers moet fluiten... Misselijkmakend ditquote:Op maandag 30 juli 2007 19:05 schreef Grulez het volgende:
Ga je 'de verrader' nu ook uitfluiten?
ik ga met je mee op cursus....quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:46 schreef Grunner het volgende:
[..]
Ik denk dat ik nu toch maar eens ga leren hoe ik op mijn vingers moet fluiten... Misselijkmakend dit![]()
Het bekende 'boe' geluid werkt ookquote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:46 schreef Grunner het volgende:
[..]
Ik denk dat ik nu toch maar eens ga leren hoe ik op mijn vingers moet fluiten... Misselijkmakend dit![]()
Prachtig! Ik zie het me voor me in de Euroborg!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:53 schreef venomsnake het volgende:
Ik denk dat hij een warm welkom krijgt. Zoiets:
http://nl.youtube.com/watch?v=QQQbAsoyyk8&mode=related&search=
Ik vind de hele situatie lachwekkend, net als Suarez btw, hij moet eigenlijk gewoon zijn verlies toegeven..quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:13 schreef venomsnake het volgende:
Wat is er zo grappig Den?
Als hij straks bij jullie speelt en Valencia belt op flikt ie precies hetzelfde.![]()
Daar zorgt die wolf Fonseca wel voor.
Je hebt ook eigenlijk gewoon gelijk.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:22 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik vind de hele situatie lachwekkend, net als Suarez btw, hij moet eigenlijk gewoon zijn verlies toegeven..
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:53 schreef venomsnake het volgende:
Ik denk dat hij een warm welkom krijgt. Zoiets:
http://nl.youtube.com/watch?v=QQQbAsoyyk8&mode=related&search=
Volgens mij gaat die zaak er gewoon komen. Ajax heeft namelijk een bod gedaan van 6.5 miljoen en daarmee aangegeven dat ze bereid zijn dat te betalen. (slim om dat de wereld in te helpen achteraf)quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:50 schreef Juan Zueco het volgende:
Die arbitragezaak komt er niet.
Nee, dat zou zonde van de ruimte en veel te veel eer zijn. Laat hem maar na de wedstrijd als alle supporters het stadion hebben verlaten de rotzooi opvegen. Is ie nog ergens goed voor ook. En tijdens de wedstrijd, pff, doe maar ergens in een asiel. Tussen de hondenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:47 schreef venomsnake het volgende:
Maar dan? Die vent is niet meer welkom.
Op de bank neer flikkeren?![]()
Nijland is met de cijfers gekomen he. Of vind je dat slim van Nijland? Nu druppelt er weer door dat Groningen 12.5 zou willen, en Ajax heeft 'officieel' 3.5 staan. Denk dat het wel eens een lastig verhaal zou kunnen worden, maar dat Suarez niet meer voor Groningen speelt lijkt me wel duidelijk. Ik zie het ook nog wel gebeuren het morgen rond is voor 7 miljoen euro.. Wat nog steeds teveel is voor Suarez.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Volgens mij gaat die zaak er gewoon komen. Ajax heeft namelijk een bod gedaan van 6.5 miljoen en daarmee aangegeven dat ze bereid zijn dat te betalen. (slim om dat de wereld in te helpen achteraf)
De rechter gaat niet beslissen dat Suarez voor minder naar Ajax kan. Althans zoiets zeiden ze op de radio.
Neehee, met die 12.5 miljoen gingen ze de onderhandelingen met Ajax aan. Uiteindelijk wou Groningen niet lager gaan dan 9.5 miljoen hehe.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:15 schreef Smeich het volgende:
Nu 12,5?...
Concurrentiequote:Ajax scout John Steen Olsen heeft volgens de Zweedse krant Aftonbladet Marcus Berg bekeken. Deze twintigjarige aanvaller van IFK Göterburg was het afgelopen seizoen topscoorder in Zweden. Berg staat overigens in de belangstelling van Rennes, Marseille, Paris Saint-Germain en, volgens RTV Noord, FC Groningen. Berg zelf wil niet met journalisten over zijn toekomst praten. Dat Olsen Berg een keer goed heeft bekeken is niet zo vreemd, aangezien Berg een van de nieuwe helden van de Allsvenskan aan het worden is.
Hulde..!quote:Begroting FC naar 14,8 miljoen euro
1 augustus, 14:11 uur
FC Groningen werkt in het seizoen 2007/2008 met een begroting van 14,8 miljoen euro. Een stijging van circa 20% ten opzichte van het afgelopen seizoen. Dat liet directeur Hans Nijland vanmiddag op de jaarlijkse persdag weten. Zijn toespraak is hieronder te lezen.
Namens de Raad van Commissarissen, directie en management van FC Groningen heet ik u van harte welkom op onze jaarlijkse persdag. Alvorens ik onze plannen en ambities voor het seizoen 2007/2008 zal toelichten, past het om heel kort even terug te blikken op het afgelopen seizoen.
Terugblik
Vorig jaar sprak ik tijdens de persdag over een memorabel seizoen 2005/2006. Ook het afgelopen seizoen 2006/2007 gaat de geschiedenisboeken in als een geweldig voetbalseizoen voor FC Groningen. Voor het eerst sinds veertien jaar hebben we weer Europees voetbal gespeeld. Met name de thuiswedstrijd tegen Partizan Belgrado was ondanks de uitschakeling een echte voetbalkraker. Wij hopen met de ervaring die wij opgedaan hebben op Europees niveau het komende seizoen ons voordeel te kunnen doen.
Geweldige competitiewedstrijden hebben we het afgelopen seizoen gespeeld voor ons thuispubliek met veel spectaculaire wedstrijden, kortom volop vermaak en dat is wat we graag willen. Ook in de uitwedstrijden hebben we ons goed laten gelden, we zijn de competitie geëindigd op een dik verdiende achtste plaats.
Het toetje, oftewel de play-offs, was andermaal voor de voetballiefhebbers smullen geblazen. Nadat we Feyenoord hadden uitgeschakeld volgde de finale tegen FC Utrecht en eigenlijk hadden we het al in ons voordeel beslist door de uitwedstrijd in Utrecht met 0-2 te winnen. Na de 2-1 overwinning die volgde in de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht hadden we ons wederom geplaatst voor Europees voetbal.
De enorme aantrekkingskracht van FC Groningen en de populariteit van onze club, werd nog eens dik onderstreept op het grootse feest wat volgde op de Grote Markt. Kortom een seizoen om met veel genoegen en plezier op terug te kijken. Maar met de wind van gisteren kunnen we vandaag niet meer zeilen.
Vooruitblik
Het seizoen 2007/2008 staat voor de deur en over tweeëneenhalve week staat de eerste competitiewedstrijd uit tegen NAC Breda gepland.
Spectaculaire uitspraken hoeft u tijdens deze persdag van ons niet te verwachten. Onze lange termijnvisie blijft namelijk dezelfde. FC Groningen streeft ernaar structureel bij de negen beste clubs van Nederland te behoren. Ook aan het einde van komend seizoen willen we ons weer plaatsen voor de play-offs en om dit te realiseren is het nu eenmaal nodig om bij de eerst negen te eindigen. Toch is het geen vanzelfsprekendheid dat je het komende seizoen zomaar eventjes eindigt bij de eerste negen.
Immers de concurrentie is enorm en door de tranferwindow, oftewel de periode waarin spelers nog getransfereerd kunnen worden, geopend is tot en met 31 augustus, kun je pas op 1 september aanstaande constateren hoe je selectie er precies uit ziet. Hoofdtrainer Ron Jans zal straks verder in gaan op onder meer onze sportieve doelstellingen. Op het personele vlak hebben wij binnen onze technische staf een aantal wijzigingen ondergaan. Door het vertrek van Henk de Jong, trainer van het Beloftenelftal, moesten wij op zoek naar een nieuwe trainer. Erwin van de Looi, tot dan trainer van het A1 elftal van FC Groningen, hebben we aangesteld als trainer van het Beloftenteam en Paul Raveneau, een nieuwkomer bij FC Groningen, hebben we aangesteld als trainer van A1.
Roy Beukenkamp, vorig seizoen actief als keeperstrainer maar ook als scout, gaat zich fulltime bezighouden met scoutingwerkzaamheden. Ruud Hesp, vorig seizoen nog werkzaam bij Roda JC alsook keeperstrainer van het Nederlands Elftal, is fulltime aangesteld binnen de technische staf van FC Groningen. Ruud blijft daarnaast keeperstrainer van het Nederlands Elftal.
Wat betreft de jeugdafdeling van FC Groningen kan ik u vol trots melden dat het komende seizoen alle jeugdelftallen van FC Groningen alsook de Beloften op het hoogste niveau zullen gaan spelen.
Uiteraard is dit ook een groot compliment voor alle medewerkers die betrokken zijn bij de jeugdafdeling van FC Groningen. Zoals u ongetwijfeld weet is onze jeugdopleiding met vier sterren gecertificeerd, wat ook het hoogst haalbare is.
Begroting
Graag wil ik dan ingaan op onze begroting voor het seizoen 2007/2008. Vorig seizoen was onze begroting 12,5 miljoen euro. Het seizoen 2007/2008 is de begroting van FC Groningen 14,8 miljoen euro. Dit noemen wij absoluut een spectaculaire stijging, een stijging van zo’n 20%. Hoe komt deze stijging tot stand?
Ten eerste heeft dat te maken met onze sponsoring en reclame inkomsten. Zoals u weet is Noord Lease de komende vier jaren de hoofdsponsor van FC Groningen en hebben we door de bereidwillige medewerking van Bos Incasso voor onze uitwedstrijden een prachtige reclame-uiting van Ameland achter op onze shirts mogen plaatsen.
De reclame opbrengsten op het shirt van FC Groningen levert substantieel meer op dan in vorige seizoenen. Met de shirtsponsors Noord Lease, Bos Incasso en Ameland hebben wij drie zeer enthousiaste ambitieuze partners als naamgevers op ons shirt.
Zoals u weet was Centric de voorgaande vier seizoenen onze hoofdsponsor. Dat de relatie tussen Centric en FC Groningen uitstekend is, blijkt uit het feit dat Centric weliswaar geen hoofdsponsor meer is, maar wel sponsor van onze club is gebleven.
Ook een belangrijk aspect van de stijging in onze begroting is de uitbreiding van ons Rabobank Ereterras.
De ABN Amro Businesscorner hebben we verhuisd naar de zuidzijde van het stadion, een ruimte van ongeveer 650m2 hebben wij speciaal voor deze businessclubleden erbij gehuurd en op dit moment wordt hard gewerkt aan de inrichting daarvan.
Hierdoor hebben we ons businessterras kunnen uitbreiden wat er toe heeft geleid dat we ongeveer veertig nieuwe sponsors voor dit seizoen hebben mogen verwelkomen. In totaal hebben ongeveer achthonderd commerciële relaties zich verbonden aan FC Groningen – hetgeen een enorm zakelijk platform is.
Ook onze televisie opbrengsten worden het komende seizoen verhoogd. Dit heeft veel te maken met de sportieve prestaties van de afgelopen twee seizoenen maar, dat klink wellicht wat gek, dat heeft ook te maken met de degradatie van RKC Waalwijk. Hierdoor komen wij in een hogere groepsindeling.
Wel wil ik opmerken dat wij in onze begroting een omzet hebben opgenomen van 500.000 euro, dit heeft te maken met het spelen van tenminste één ronde Europees voetbal. Kortom ook financieel staan wij er goed op. De bomen groeien niet tot aan de hemel, maar FC Groningen is financieel kerngezond.
Met de begroting van 14,8 miljoen zijn wij qua hoogte van begroting op financieel gebied, definitief gevestigd bij de eerste negen clubs.
Gastenvak
FC Groningen is hot, FC Groningen leeft, iedereen wil er graag bij horen. Ook het komende seizoen zijn alle seizoenkaarten weer verkocht. Natuurlijk is dit een luxe situatie. Dringend hebben wij behoefte aan extra capaciteit.
Al een heel klein stapje hebben we kunnen realiseren doordat ons gastenvak, dat plaats biedt aan ongeveer duizend toeschouwers, een flexibel vak wordt. Dit betekent in geval bezoekende clubs maximaal vijfhonderd kaarten opeisen, wij ongeveer vijfhonderd losse kaarten in dit vak aan onze eigen supporters kunnen verkopen.
Bekend is dat we gesproken hebben met de directie van Euroborg NV om ons stadion verder uit te breiden. Immers wij zijn ambitieus en willen met elkaar stappen maken. De grondhouding van Euroborg NV is positief. Ook hebben wij inmiddels met de architect Wiel Arets gesproken, die zijn medewerking heeft toegezegd om een werkgroep te formeren en vervolgens te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. Vol enthousiasme willen wij proberen deze uitbreidingsplannen te realiseren, u hoort van ons.
Natuurlijk kan ik tijdens deze persdag er niet om heen, wat inmiddels ‘de zaak-Suárez’ heet. Het mag duidelijk zijn dat wij niet blij zijn met de arbitragezaak die andermaal is aangevraagd door het management van Suárez. Heel nadrukkelijk stel ik hier het management. Inhoudelijk heeft het niet zo gek veel zin meer om hier op in te gaan, immers er is ongelooflijk veel over gezegd en geschreven. U heeft met ons op teletekst kunnen lezen dat deze zaak aanstaande maandag dient in Zeist.
Namens FC Groningen zullen Mr. Wim Entzinger, Erik Mulder en ondergetekende de belangen van FC Groningen behartigen. Het is in ieder geval goed dat er snel duidelijkheid komt. Immers dan weten alle betrokkenen waar ze aan toe zijn. Wij bij FC Groningen zijn in elk geval positief gestemd over een voor FC Groningen goede afloop.
Ten slot wens ik u allen een boeiend seizoen 2007/2008. Ik dank u voor uw aandacht.
Bron: FC Groningen
Op basis van wat is die ranking dan? Prestaties van de afgelopen X jaar? Raar gegeven.quote:Ook onze televisie opbrengsten worden het komende seizoen verhoogd. Dit heeft veel te maken met de sportieve prestaties van de afgelopen twee seizoenen maar, dat klink wellicht wat gek, dat heeft ook te maken met de degradatie van RKC Waalwijk. Hierdoor komen wij in een hogere groepsindeling.
5 jaar... en dan mag je volgens mij 2 seizoen ervoor niet meenemen... naja, iig slaat het nergens op eigenlijk...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Op basis van wat is die ranking dan? Prestaties van de afgelopen X jaar? Raar gegeven.
't is inderdaad een verdeling op basis van prestaties in de laatste 5 jaar. RKC zou boven Groningen staan in dat geldklassement, maar doordat zij wegvallen schuift Groningen op. Scheelt toch zo'n half miljoen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Op basis van wat is die ranking dan? Prestaties van de afgelopen X jaar? Raar gegeven.
hahaquote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:16 schreef MaxPower het volgende:
En dan moeten we nog tot 31 augustus. Zomerstop van GTST my ass...
quote:Nijland bij eerste selectie; doelstellingen Jans
1 augustus, 16:31 uur
De doelstellingen die Ron Jans samen met de selectie formuleert en presenteert op de persdag, zijn inmiddels een traditie geworden. De trainer van FC Groningen had ook nog nieuws te melden: Stefan Nijland wordt definitief toegevoegd aan de eerste selectie.
Trainer Ron Jans begon met het doornemen van de voorbereiding die zich momenteel in de vijfde week bevindt. Over de eerste drie weken was hij met zijn technische staf tevreden. Hoewel de drie spitsen door verschillende oorzaken ontbraken, was het weer positief dat daardoor jonge spelers opstonden en aanhaakten. Na vier serieuze tegenstanders moet FC Groningen nu aan het einde van week vijf en zes tegen ploegen uit de Spaanse hoogste divisie laten zien dat de ploeg Europees voetbal waardig is.
Twintig man
Stefan Nijland behoort inmiddels definitief tot de eerste selectie. De aanvaller bewees in de voorbereiding op basis van zijn eigen kwaliteiten dat hij het niveau aankan en is het twintigste lid van de selectie. Een ander lid van de selectie, Marnix Kolder, werd geopereerd aan de liezen en is begonnen aan een periode van revalidatie. Serdar Öztürk zal voorlopig zijn positie innemen en gedurende die periode tevens de mogelijkheid krijgen definitief een plaats af te dwingen in de eerste selectie. Ook Martijn van der Laan blijft de komende tijd meespelen met de eerste selectie. Enrico Pellegriti sluit aan bij de Beloften net als Jasmin Ramic en Gijs Koopmans dat eerder deden.
Doelstellingen
Vorig jaar waren het er nog vijftien. Dit jaar stelde trainer Ron Jans elf doelstellingen op. Dat deed hij op basis van de inbreng van de selectie. Drie hoofddoelstellingen en acht subdoelen kwamen daardoor uit de bus. Hij begon met het benoemen van de drie hoofddoelen:
1. In de reguliere competitie eindigen bij de eerste negen;
2. In de UEFA Cup verder geraken dat de eerste ronde, hoewel de loting een rol speelt;
3. In de KNVB-beker minimaal de kwartfinale bereiken.
Vervolgens kwamen de subdoelen aan de orde:
4. Jeugdspelers zien doorgroeien tot volwaardige spelers van de eerste selectie;
5. 50-50-50, ofwel meer dan 50 goals maken, minder dan 50 goals tegen en minimaal 50 punten;
6. In de play-offs opnieuw beschikken over een gezonde, fitte, frisse ploeg die in staat is te pieken;
7. In thuiswedstrijden minimaal 29 punten halen, vaker dan één keer de nul houden, maar niet verdedigender gaan spelen. Druk op de bal houden, vooruit verdedigen, diepte in het spel zoeken, het publiek erachter krijgen en vooral de counter van de tegenstander eruit halen;
8. De 23 punten die vorig seizoen in uitwedstrijden werden behaald consolideren of uitbouwen. Opmerkelijk aan het einde van vorig seizoen was, dat FC Groningen de laatste zes uitduels ongeslagen bleef;
9. Verbeteren van het rendement bij de aanvallende spelhervattingen, zoals directe en indirecte vrije trappen, maar ook corners en vrije trappen van de zijkanten;
10. Spelers in de groep zichzelf laten zijn, hard werken, afspraken nakomen, maar elkaar ook eens goed de waarheid kunnen vertellen en conflicten oplossen. Het team is de basis voor presteren en overwinningen zijn daarvan het gevolg;
11. Een trilogie bereiken. Voor de derde keer achter elkaar Europees voetbal bereiken zou een enorme prestatie zijn. Dit is echter geen einddoel. Een kwartet zou daarop weer een vervolg kunnen zijn.
quote:FC Groningen heeft noodscenario klaar
01 augustus 2007
FC Groningen denkt inmiddels na over alternatieven voor Luis Suárez. Het management van de Uruguayaan besloot dinsdag alsnog via de arbitragecommissie een transfer naar Ajax af te dwingen. Naast een eventuele vervanger voor Suárez hebben de noordelingen nog een extra aanvaller en een linkerverdediger op de korrel.
"Wij hebben een noodscenario klaarliggen mocht Suárez alsnog vertrekken", laat technisch manager Henk Veldmate weten. "Het moet echter wel in ons financiële plaatje passen, dus het is afwachten of we alles voor 1 september kunnen afronden. Het is wel duidelijk dat we onze blik richten op jongere spelers, die bij een eventuele verkoop ook nog wat opleveren. We zoeken daarbij niet in Nederland. Alle lijntjes lopen naar het buitenland."
"De selectie heeft nog een aanvaller nodig. Hopelijk blijft het bij eentje. Mocht Suárez alsnog vertrekken dan moeten we dat verlies ook opvangen. Verder willen we een linksbenige verdediger halen", zegt trainer Ron Jans, die zich verder niet bezighoudt met de transferperikelen rond Suárez. "Ik kan toch niets aan de situatie veranderen. We moeten de komende weken afwachten welke ontwikkelingen zullen volgen. De transferperiode is nog lang. In de tussentijd kopen we misschien wel Klaas Jan Huntelaar", grapt Jans.
Bron: FCUpdate
Waarom , ik heb nog steeds het idee dat ie gewoon bij Groningen blijft.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:53 schreef venomsnake het volgende:
Een nieuw Suarezje dus.![]()
Ben benieuwd met wie ze op de proppen komen.
Nieuwe elftalfoto, Suarez moet nog even weg worden gesoept.
[afbeelding]
Wat let je.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:53 schreef venomsnake het volgende:
Een nieuw Suarezje dus.![]()
Ben benieuwd met wie ze op de proppen komen.
Nieuwe elftalfoto, Suarez moet nog even weg worden gesoept.
[afbeelding]
Precies, deze man verdient een prachtige tifo actie oid. Held.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:49 schreef detulp050 het volgende:
Gelukkig blijft de echte held van Groningen, Erik Nevland, wel gewoon.
Eres una watte?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:44 schreef Smeich het volgende:
Wat een vieze kut zeg!
[..]
![]()
![]()
![]()
Figo Maricon ole ole! Eres una puta de madre ja la la la la
Een leven als priester kan je in ieder geval op je buik schrijvenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:44 schreef Smeich het volgende:
haha.. joder! Ik bedoelde dus heel wat anders.. zat op msn met iemand te lullen die het over puta madre haduiteraard bedoelde ik un hijo de puta
![]()
![]()
![]()
Hij is toch geblesseerd?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:20 schreef venomsnake het volgende:
![]()
Misschien maakt Arveladze ook wel wat minuten vanavond.
Deze wedstrijd is de afsluiting van de open dag van Levante.![]()
Weet ik veul..quote:
Volgens mij is voor het priesterschap in de roomskatholieke kerk celibatair zijn een vereiste, dus ja.. daar kun je wel van uitgaanquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:41 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Een leven als priester kan je in ieder geval op je buik schrijven![]()
ben ik ook. Ik wou alleen even kijken of jij het ook wist.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:26 schreef Grulez het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je alwetend was...![]()
Jij post maar 1 bericht per dag minder.quote:met je 1600+ posts deze maand![]()
Zijn volgende competitiedoelpunt is zijn 100e. Bij de daarop volgende thuiswedstrijd zou hij eigenlijk de grootste tifo-actie uit de geschiedenis van het GF moeten hebben. Hopelijk ligt er al iets klaar.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:23 schreef Noca het volgende:
[..]
Precies, deze man verdient een prachtige tifo actie oid. Held.
Die schijnt daar helemaal de man te zijn. Vanavond maar even op letten.quote:
Een Grote Vlag van Noorwegen met een portret van Nevland. Als ondertitel: "De held van Stavenger" of "Nevland is onze held" Of "Erik de Viking"quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:21 schreef The_Verve het volgende:
Zijn volgende competitiedoelpunt is zijn 100e. Bij de daarop volgende thuiswedstrijd zou hij eigenlijk de grootste tifo-actie uit de geschiedenis van het GF moeten hebben. Hopelijk ligt er al iets klaar.
quote:Bron: Elsevier.nl
Voetbal: Zelfbewuste subtoppers
4 augustus 2007
Clubs als FC Groningen en Heerenveen verzetten zich steeds feller tegen het vertrek van hun sterren naar Ajax, PSV en Feyenoord
Door Joost Galema
Dat Ajacieden geen koorknapen zijn, dat wreef voorzitter John Jaakke ons vorig jaar al onder de neus. En het blijkt ook weer eens uit de manier waarop Ajax de Uruguayaanse spits Luis Suárez probeerde los te weken van FC Groningen. De club nam tot enkele malen toe geen genoegen met een 'nee' van de noordelijke eredivisionist, bleef maar faxen sturen en toen Groningen bij zijn weigering bleef om te onderhandelen over een transfer van de spits, zocht Ajax doodgemoedereerd direct contact met het management van de jonge speler. Suárez kondigde vervolgens aan dat hij ontbinding van zijn contract wilde afdwingen bij de arbitragecommissie van de KNVB.
Benieuwd of hij voordien ooit van dat orgaan had gehoord, en nog benieuwder of hij dat woord kan spellen. Duidelijk is wel dat niet de jonge voetballer zelf achter deze 'rechtsgang' zat. Dat gaf hij ook min of meer zelf toe. De eerste verantwoordelijke voor deze onfrisse kwestie is Ajax, dat de zaak op de spits dreef.
Winkelen
Ajax-directeur Martin van Geel zei een paar weken geleden nog dat Europese topclubs 'niet moeten denken dat ze bij ons even kunnen komen winkelen'. Maar blijkbaar hanteert Ajax in Nederland precies deze moraal die de club juist bekritiseert in de buitenlandse concurrentie. Want de Amsterdammers shopten er lustig op los bij subtoppers in de eredivisie. De laatste jaren deden ze verschillende onbehouwen pogingen – waarvan een enkele gelukte – om voetballers los te weken van hun aankomende concurrent AZ, doorgaans tot grote woede van de Alkmaarse club. En de Europese ambities van Heerenveen gingen twee seizoenen geleden bijna in rook op, toen Ajax topscorer Klaas-Jan Huntelaar in de winterstop uit Friesland weghaalde.
Je zou kunnen zeggen dat dit het lot is van subtoppers, die vaak aan hun eigen succes ten onder gaan. Plaatsen ze zich eindelijk eens voor Europees voetbal, dan leidt die prestatie er doorgaans toe dat het elftal in de zomer uiteen valt, omdat Nederlandse topclubs als eerste hun selecties plunderen.
Het FC Twente van vorig seizoen is daarvan een goed voorbeeld. Die club zag gezichtsbepalende voetballers als de gehuurde Otman Bakkal en Ismaďl Aissati terugkeren naar PSV en Kennedy Bakircioglu vertrekken naar Ajax. Ook Sharbel Touma liep transfervrij de deur uit, maar dat had niets te maken met de interesse van een specifieke club. Niettemin betekenen deze mutaties dat coach Fred Rutten voor het nieuwe seizoen veel aanpassingen zal moeten doen.
Dromen
Maar de zaak Suárez wijst erop dat er veranderingen op til zijn in de eredivisie: steeds meer clubs net onder de top zijn niet meer bereid om te berusten in het vertrek van hun sterren naar de gevestigde topclubs Ajax, PSV en Feyenoord. Zij willen geen doorgangshuis meer zijn, maar hun eigen dromen verwezenlijken.
AZ gooide als eerste de deur dicht en weet met zijn ambities voetballers aan zich te binden. Ook Heerenveen wenst zich niet zonder meer te laten uitkleden door de traditionele topdrie. Inmiddels ex-voorzitter Koos Forms-ma liet verschillende keren doorschemeren dat er geen vraagprijs is voor de Braziliaanse topscorer Afonso Alves, omdat de club hem simpelweg niet wil verkopen. En ook die andere noordelijke club, FC Groningen, heeft een financiële huishouding die zo gezond is dat zij sportieve doelen voorop kan stellen. En vandaar dat de club de belangstelling van Ajax voor Suárez simpelweg van de hand wees.
Powerplay
De Amsterdamse club is dat niet gewend en koos voor de weg van intimidatie en powerplay. Niet erg chic, maar blijkbaar vinden directeur Van Geel en voorzitter Jaakke dergelijke cynische 'onderhandelingsmethoden' heel gewoon en gerechtvaardigd. FC Groningen haalde onder dreiging van een arbitragezaak uiteindelijk bakzeil. Met het gesprek op gang besloot Suárez zijn dreigement in te trekken.
Het is te prijzen dat clubs als AZ, Heerenveen en nu dus ook Groningen duidelijk maken dat ze het traditionele rol-patroon in de eredivisie willen doorbreken. Zij wensen geen noodzakelijke programmavulling meer te zijn voor Ajax, PSV en Feyenoord, maar willen juist met die drie clubs de concurrentiestrijd aangaan. Het zou mooi zijn als ze daartoe ook de kans krijgen.
De prachtige prestaties van AZ in Nederland en Europa bewijzen dat er mogelijkheden zijn voor de subtoppers. Als ze dat volhouden, zal een voetballer zich straks in elk geval minder snel kunnen beroepen op het argument van sportieve positieverbetering bij een vertrek naar Ajax, PSV of Feyenoord. Want zou Suárez er in dat opzicht eigenlijk wel op vooruit zijn gegaan als hij als derde linksbuiten van Ajax – achter Leonardo en Nicolae Mitea – een stoel op de reservebank of tribune had mogen warmhouden?
Ik denk dat Jans zich allang heeft voorgenomen om Van Loo voorlopig eerste keeper te maken. Mocht Luciano het seizoen in de basis beginnen dan verrast Jans mij in positieve zin. Niet dat Van Loo een slechte keeper is trouwens...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:12 schreef Garudo het volgende:
Wordt moeilijk voor Ron Jans! Zowel Luciano als Van Loo hebben positieve kansen
Nee een Keepersprobleem hebben we waarschijnlijk dit jaar niet
Toch best verrassend, zo'n Luciano haal je toch niet voor de bank zou je zeggen? Was daar jaren één van de betere keepers in de Belgische competitie.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:32 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Ik denk dat Jans zich allang heeft voorgenomen om Van Loo voorlopig eerste keeper te maken. Mocht Luciano het seizoen in de basis beginnen dan verrast Jans mij in positieve zin. Niet dat Van Loo een slechte keeper is trouwens...
quote:Brian Van Loo eerste keus bij FC Groningen
GRONINGEN - Niet nieuweling Luciano, maar Brian van Loo is benoemd tot eerste keeper van FC Groningen.
Hij zal op 18 augustus het doel verdedigen in de eerste competitiewedstrijd in Breda tegen NAC.
Het was de bedoeling dat de Braziliaan Luciano eerste keeper zou worden. Volgens Jans heeft Luciano nog een langere gewenningsperiode nodig en moet hij duidelijker worden in het coachen van zijn medespelers.
RTVNOORD
Redelijk stukkie, maar niet helemaal kloppend. De vergelijking met DSB AZ gaat natuurlijk niet helemaal op.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 20:19 schreef venomsnake het volgende:
Las het ja. Wel een aardig stukkie.
Toch blijft Elsevier bagger.![]()
quote:Suárez mist competitiestart
5 augustus, 14:06 uur
De liesblessure van Luis Suárez is dermate ernstig dat hij de competitiestart van FC Groningen zal moeten missen. Hoe lang de spits precies zal zijn uitgeschakeld, valt nog niet te zeggen.
Suárez viel afgelopen dinsdag in de oefenwedstrijd tegen VV Hunsingo na 38 minuten spelen geblesseerd uit. De 20-jarige spits was in dat duel verantwoordelijk geweest voor de eerste van vijftien treffers die de formatie van trainer Ron Jans in Winsum maakte. Vanwege zijn liesblessure was de Uruguayaan niet meegereisd naar Valencia waar FC Groningen vrijdagavond vriendschappelijk speelde tegen Levante, uitslag 0-0. Ook de geblesseerden Paul Matthijs, Rasmus Lindgren en Marnix Kolder bleven in Nederland achter om aan hun herstel te werken.
Volgens schema
De revalidatie van Kolder verloopt volgens schema. Matthijs en Lindgren kunnen naar verwachting in de loop van de komende week weer aansluiten bij de groep. De blessure van Suárez is hardnekkiger. Hij ondervindt zoveel hinder van zijn lies dat hij zich vooralsnog moet beperken tot lichte fietsoefeningen. Suárez zal hierdoor niet op tijd fit zijn om op zaterdagavond 18 augustus aan de aftrap te verschijnen voor de eerste competitiewedstrijd van FC Groningen in Breda tegen NAC.
Later
De jonge aanvaller was later aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen begonnen omdat hij in de maand juli met Uruguay deelnam aan het WK onder-20 in Canada. Na de uitschakeling met de nationale ploeg had Suárez nog een periode vakantie om vervolgens op woensdag 25 juli aan te sluiten bij de selectie van Jans. Hierdoor had Suárez al een achterstand ten opzichte van de rest van de groep.
Bron: RTV Noordquote:Nijland: goed gevoel over arbitragezaak Suárez
GRONINGEN - Directeur Hans Nijland van FC Groningen zegt een goed gevoel te hebben over de arbitragezaak van Luis Suárez.
De arbitragezaak die Luis Suárez tegen FC Groningen heeft aangespannen wordt maandagavond in Zeist behandeld. Suárez wil duidelijkheid over de vraag hoeveel zijn overgang naar een topclub mag kosten.
Nijland zegt dat de club goed is voorbereid op de zaak en dat de FC goede argumenten heeft. Hij zegt zijn schouders op te halen over de kritiek van de zaakwaarnemer van Suárez. Volgens Nijland zegt het genoeg dat de zaakwaarnemer het afgelopen jaar niet is langsgekomen bij FC Groningen.
Luis Suárez is zelf niet bij de arbitragezaak. Hij laat het over aan zijn zaakwaarnemer en een advocaat. Hij heeft niet over de arbitragezaak gesproken met zijn zaakwaarnemer, zo zegt hij. Hij hoort alleen via de media hoe het ervoor staat. Alleen als er een uitslag is, zal zijn zaakwaarnemer hem daarover bellen, aldus Suárez.
Aanleiding voor de arbitragezaak is de afgeketste overgang naar Ajax, omdat FC Groningen 9,5 miljoen euro wil hebben en de Amsterdammers dat veel te veel vinden.
Hij jokt ook nogquote:Op maandag 6 augustus 2007 23:01 schreef Eilanden het volgende:
Op TV was Suarez gewoon in Zeist te zien hoor...
quote:'Groningen maakt werk van trefzekere Berg'
Marcus Berg staat volgens De Telegraaf op het lijstje van FC Groningen. De Noorderlingen zien, ongeacht het vertrek van Luis Suárez of niet, in de aanvaller van het Zweedse IFK Göteborg een uitstekende aanvulling voor de aanvalslinie..
Volgens de ochtendkrant werd de 20-jarige aanvaller maandag in het uitduel bij Gefle (0-2) bekeken door een delegatie van Groningen, dat echter ook concurrentie zou hebben van Stade Rennes, Olympique Marseille en Paris Saint-Germain. Ook Ajax werd vorige maand in verband gebracht met de jeugdinternational.
Tegenover RTV Noord ging algemeen directeur Hans Nijland vorige maand niet al te diep in op de interesse voor Berg. “We hebben tal van namen op ons lijstje staan. Ik ken hem uiteraard, maar dat zegt helemaal niets. Nogmaals, we hebben een heel lang en heel imposant lijstje. Ik zou zeggen laat ons maar ons werk doen. Dan hopen we dat we voor 31 augustus met een speler kunnen komen en het liefst uiteraard eerder, laat dat duidelijk zijn.”
Berg is momenteel met dertien doelpunten, waarvan vier strafschoppen, de topscorer van de Zweedse competitie, genaamd Allsvenskan. In de tweede voorgaande seizoenen kwam de aanvaller tot zeven treffers in 36 competitieduels voor de huidige nummer vijf op de ranglijst.
1/8/2007 - Aftonbladet: Scout van Ajax bekeek Marcus Bergquote:
quote:Arbitragezaak, een nieuwe trend
Een voetballer met een beetje ambitie streeft het allerhoogste na. Dat is nu zo en eigenlijk is het nooit anders geweest. Maar wat als de eveneens ambitieuze club zijn sterspeler niet tussentijds kwijt wil? Dan kan een arbitragezaak uitkomst bieden.
Door: Jelmer Geerds
Maandagavond diende de tweede arbitragezaak in Nederland deze zomer. Niet de enige twee waarschijnlijk, want in navolging van Tim Bakens (tegen RKC Waalwijk) en Luis Suárez (FC Groningen) staat binnenkort ook Royston Drenthe voor de arbitragecommissie. Ook een zaak in de transfer van Tim Janssen en Danny Koevermans is niet uitgesloten.
Het juristengevecht maandag in Zeist was smakelijk voor de massaal toegestroomde pers en sportrechtadvocaten. Nauwlettend werd geluisterd naar details over ontbindende voorwaarden, bonussen en FIFA-reglementen. De enige die weinig meekreeg van alle formele twistpunten was de hoofdpersoon zelf: Luis Suárez. Nonchalant en een tikkeltje bezwaard zat hij in de hoek van de zaal, vermoedelijk dromend van uitzinnige fans, prachtige doelpunten en internationaal succes. Het is de vraag of de verlegen Uruguayaan het circus zo bedoeld heeft.
Die vraag was één van de speerpunten in het verweer van FC Groningen. De huisadvocaat van de club hield een meeslepend betoog, doorspekt met gevoels-argumenten, over de onschatbare waarde van Suárez voor de club, zijn aantrekkingskracht op sponsoren en supporters en recente uitspraken van de spits in de media. Zo verzekerde Suárez de technische staf aan het eind van het afgelopen seizoen nog minimaal één jaar in het Hoge Noorden te blijven spelen. Soortgelijke beweringen deed hij in een interview met Voetbal International, dat maandagavond eveneens de revue passeerde.
De advocaat van Suárez, mr Schuurman, kwam vooral met een zakelijk betoog, dat was toegespitst op de inhoud van het contract. Hij kreeg daarbij, zo oordeelden niet bij de zaak betrokken deskundigen, weinig voet aan de grond. Schuurman werd bovendien om de oren geslagen met eigen beweringen over sportieve en financiële verbetering voor zijn cliënt. Hoewel Suárez bij Ajax, dat overigens geen directe rol speelde in de zaak, minimaal het dubbele kan verdienen, blijken de Amsterdammers in het verleden ook wel eens aan de andere kant van de tafel te hebben gezeten. Treffend was de verwijzing naar de zaak van de gebroeders De Boer, die eveneens hun contract wilden ontbinden om naar Barcelona te kunnen. In Catalonië kon de blonde tweeling liefst vijf keer zoveel verdienen. De arbitragecommissie bleek echter niet gevoelig voor dat perspectief.
Dan is er nog het sportieve argument. Ajax claimt dat Suárez sportieve vooruitgang boekt. Dat lijkt voor de buitenwacht misschien een logische redenatie, maar voor juristen ligt dat anders. Ajax en FC Groningen spelen immers in dezelfde competitie, waardoor de Noorderlingen in principe hoger zouden kunnen eindigen dan de Amsterdammers. Ook FC Groningen speelt Europees voetbal, weliswaar op UEFA Cup niveau. Indien Ajax echter er niet in slaagt om de Champions League te bereiken, dan voetbalt het eveneens in de UEFA Cup. Suarez’ advocaat voerde daarnaast het argument aan dat voetballers bij Ajax meer zicht hebben om international te worden. Feit is dat Suárez al regelmatig speelt voor het A-elftal van Uruguay en FC Groningen bovendien eveneens diverse internationals in haar selectie huisvest.
En dan waren er ook nog de getallen en bedragen. Zo krijgt Suárez’ oude club Nacional samen met diens zaakwaarnemers gezamenlijk 35% van de toekomstige transfersom. Dat percentage geldt echter alleen voor het gedeelte dat boven het door FC Groningen betaalde 1.585.000 euro ligt. Het is onduidelijk of, indien de arbitragecommissie instemt met ontbinding van het contract, dat percentage gehandhaafd blijft. Interessant is daarnaast het salaris dat Suárez in Amsterdam kan verdienen. Het eerste seizoen strijkt hij 850 duizend euro op, het tweede jaar 900 duizend, in jaar drie 950 duizend, het vierde seizoen bij Ajax levert één miljoen op. Het vijfde en laatste contractjaar, mocht de transfer doorgang vinden, is goed voor 1,1 miljoen euro salaris.
Toen beide kampen hun pleidooi hadden gehouden en tevens de mogelijkheid hadden gehad om op elkaar te reageren, kwam de zitting in Zeist tot een einde. Uitspraak werd er maandagavond nog niet gedaan. Vermoedelijk pas eind deze week of zelfs na aankomend weekend komt de arbitragecommissie met haar oordeel. De bij de zitting aanwezigen waren echter behoorlijk eenduidig in hun reactie. Het pleidooi van FC Groningen was niet alleen met meer (gevoels-)argumenten onderbouwd, ook de uitleg van het contract gaf weinig reden tot zorg voor trainer Ron Jans. Het lijkt er dan ook sterk op dat Ajax de hoofdprijs dient te betalen voor de Uruguayaan, of zal moeten wachten tot volgende zomer. Dan kan Suárez volgens een nieuw aanbod van FC Groningen vertrekken voor een gelimiteerde transfersom van negen miljoen euro.
Volgens dat artikel heeft Groningen 3 miljoen geboden maar willen ze (IFK Göteborg) nog iets meer zien. Partijen zijn nog aan het onderhandelen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:39 schreef Slilen het volgende:
Ik weet niet of ze wel 3 miljoen ervoor willen betalen denk het niet eigenlijk....
Ik denk het juist wel. Dat kan Groningen best betalen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:39 schreef Slilen het volgende:
Ik weet niet of ze wel 3 miljoen ervoor willen betalen denk het niet eigenlijk....
Ik had gelezen dat Suarez 1 miljoen al een grote aankoop was voor groningenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:53 schreef Grulez het volgende:
[..]
Ik denk het juist wel. Dat kan Groningen best betalen.
quote:FC Groningen stapt in mobiele telefonie
FC Groningen gaat in mobiele telefonie. De club biedt haar fans vanaf september een mobiel abonnement aan, waardoor ze onderling gratis kunnen bellen. Bovendien wordt de houder via sms op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen bij de club. Er is in Europa nog geen andere vereniging die mobiele telefonie aanbiedt.
quote:Afwachten hoe arbitragezaak afloopt
In de 142ste nieuwsbrief namens directie en management blikt algemeen directeur Hans Nijland terug op de arbitragezaak rond Luis Suárez, kijkt hij vooruit naar de Open Dag en de oefenwedstrijd tegen Real Mallorca én meldt hij een nieuwe doelgroep bij de FC Groningen Junior Club.
“De dag na de arbitragezaak van Luis Suárez in Zeist zijn de kruitdampen opgetrokken. Wij hebben het gevoel dat we voor de arbitragecommissie goed hebben weten te beargumenteren en onderbouwen waarom wij vinden dat het contract van Suárez niet ontbonden zou moeten worden. Een uitgebreide samenvatting van ons pleidooi was gisteravond direct na het dienen van de zaak al te lezen op deze website. We wachten nu in spanning af hoe de uitkomst zal luiden. Over de afloop valt helemaal niets te zeggen, al hebben wij wel veel vertrouwen in een goede afloop. De voorzitter van de commissie heeft aangegeven er naar te streven aan het einde van de week uitsluitsel te geven, maar niet uit te sluiten valt dat er pas na het weekend een uitspraak komt.”
Trip naar Valencia
“Ondertussen werkt de selectie gestaag door richting de start van het nieuwe seizoen. De trip naar Valencia, eind vorige week, is nuttig geweest. We hebben Levante, toch uitkomend in de hoogste divisie van één van de sterkste competities ter wereld, voor eigen publiek op 0-0 weten te houden en hoewel de uitslag op zich niet van belang was, is het wel prettig dat FC Groningen zich in Spanje een volwaardige internationale opponent heeft getoond.”
“Deze week staan de laatste trainingen op de velden van VV Haren op het programma. Vanaf volgende week wordt er weer op het TCN Trainingsveld bij Euroborg getraind. De omstandigheden in Haren waren wederom uitstekend en de mensen van de club waren voor ons – evenals in voorgaande jaren – voortreffelijke gastheren en –dames. We zijn VV Haren hiervoor zeer erkentelijk. Inmiddels zijn alle jeugdelftallen van FC Groningen ook weer in training.”
“Morgen (woensdag –red.) zal Ron Jans namens FC Groningen samen met keeperstrainer Ruud Hesp aanwezig zijn bij de inmiddels traditionele G-voetbaldag in Barendrecht. Trainers uit het betaalde voetbal begeleiden op die dag een team van gehandicapte spelers, een jaarlijks terugkerend evenement.”
Open Dag
“Zondag is zoals bekend onze Open Dag. Vanaf 11.00 uur zal er in en rond Euroborg een vol programma met activiteiten zijn. Om 13.00 uur is in het stadion de spelerspresentatie onder de deskundige leiding van Toine van Peperstraten, presentator bij NOS Studio Sport. Speciale aandacht vragen we ook voor de oefenwedstrijd die ’s avonds om 18.00 uur wordt gespeeld. Dit duel met Real Mallorca, eveneens een ploeg uitkomend in de hoogste Spaanse divisie, is voor seizoenkaarthouders gratis te bezoeken. Er zijn ook nog enkele honderden losse kaarten te koop. Die kosten tien euro per stuk en worden vanaf donderdag verkocht aan de Supportersbalie in Euroborg. Deze is dan én vrijdag geopend van 10.00 uur tot 18.00 uur.”
Openingswedstrijd
“De Open Dag is tevens een mooie gelegenheid voor supporters om zich op te geven voor het bezoeken van de openingswedstrijd van het seizoen van FC Groningen, op zaterdag 18 augustus in Breda tegen NAC. Voor dit duel geldt een zogenaamde halve buscombi. Dit betekent dat supporters op eigen gelegenheid het eerste deel van het traject kunnen afleggen en pas bij Strand Horst aan boord van de bus stappen. Dit maakt de busreis minder lang en is voor veel supporters aantrekkelijk. Natuurlijk is het ook weer gewoon mogelijk in Groningen op te stappen voor de traditionele FanTour voor uitwedstrijden.”
Reservelijst
“Dezer dagen worden de laatste resterende seizoenkaarten verstrekt aan mensen op de reservelijst. Zij die dit jaar nog niet in aanmerking komen voor een abonnement, schuiven uiteraard gewoon door naar volgend seizoen en maken voor het seizoen 2008/2009 wederom kans op een seizoenkaart. Ook andere belangstellenden voor een seizoenkaart kunnen zich bij de club aanmelden om op de reservelijst geplaatst te worden. Zolang de capaciteit van Euroborg nog niet is uitgebreid – al wordt hierover zoals bekend wel gesproken – vergroot een plaats op de reservelijst de kans op het verkrijgen van een seizoenkaart.”
FC Groningen Junior Club
“De FC Groningen Junior Club heeft een nieuwe doelgroep. Voorheen was het lidmaatschap voor kinderen in de leeftijd tot en met 12 jaar. Vanaf het nieuwe seizoen kunnen ook kinderen van 13 jaar en ouder nog lid zijn. Voor hen worden speciale activiteiten georganiseerd, die aansluiten bij de leeftijdscategorie. Vanaf hun 16e of 17e jaar kunnen ze vanuit de Junior Club overstappen naar de Supportersvereniging van FC Groningen, zodat ze ook op die manier lid blijven van de club. Dit is een initiatief in samenwerking met de Supportersvereniging.”
Groningen verwacht gewoon een lang seizoen. Poulefase UEFA-Cup, ver komen in de Beker, en play offs aan het einde van het seizoen. Dan zit je al gauw op 50 wedstrijden. Nevland mist wel weer een aantal wedstrijden door blessures en Suarez door schorsingen. Drie gelijkwaardige spitsen is dan niet zo gek.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:50 schreef Slilen het volgende:
Maar nog even over Berg ik zat na te denken tijdens het vervelenIk denk niet dat hij naar FC Groningen wil komen om op de bank te zitten, want ik neem aan dat Nevland in de basis blijft en Suarez (als hij blijft ook in de basis staat) en 3 miljoen op de bank.
Ik ben bezig met aanmelden alleen wil ik ff zeker weten dat het gratis isquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:47 schreef venomsnake het volgende:
Mjah, maar of Suarez en FC Groningen samen nog toekomst hebben... Ik vraag het me af.
Feyenoord zoekt toch een spits?![]()
Lijkt me dat Suarez een rust periode nodig heeft van een maand of twee, ze hebben die gozer helemaal de kop gek gemaakt. Daar heb je niet veel aan denk ik, althans niet bij de start van de competitie.
Bovendien zal een groot deel van de supporters hem uitkotsen.
http://www.fcgroningenmobiel.nl/
quote:FC Groningen wil Marcus Berg
GOTHENBURG - FC Groningen hoopt op korte termijn de Zweed Marcus Berg vast te leggen. De spits van IFK Göteborg werd deze week voor de tweede keer bekeken door trainer Ron Jans in de uitwedstrijd van zijn club in de Zweedse competitie tegen Gefle (2-0). Berg nam daar beide treffers voor zijn rekening. Indien de Zweed een contract tekent, zouden de Groningers met Erik Nevland uit Noorwegen al in de gelederen een heuse ‘Vikingvoorhoede’ kunnen krijgen. Berg reageert in Zweedse media verheugd op de interesse. ,,Als Groningen een mooie aanbieding voor me op tafel legt, wordt het moeilijk om niét te tekenen,’’ aldus Berg.De aanvaller, die volgende week 21 wordt, is momenteel topschutter in Zweden met dertien doelpunten uit zestien duels.
Marcus Berg mag voor circa 4,3 miljoen euro vertrekken en volgens insiders staat FC Groningen klaar om de knip te trekken. Zeker nu Jans voor de tweede keer zijn verrichtingen volgde en hem tegen Gefle twee wonderschone goals zag maken. Groningen heeft wel concurrentie van de Franse clubs Rennes, Marseille en Paris Saint-Germain.
www.ad.nl
't Zijn allemaal broers die Volvo heten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:42 schreef
Hier trouwens nog 2 goals van Berg, dit is die wedstrijd waar Jans bij aanwezig was.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:46 schreef MaxPower het volgende:
Ik hoop dat ie de verkeerde afslag neemt op de A7.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:39 schreef Grulez het volgende:
Kan hij over een jaar voor 9,5 mln wel naar Ajax.
Hopelijk wordt de deal vandaag nog afgerond.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:42 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
20 miljoen
Volgens een betrouwbare poster op het fcgforum zit Berg op dit moment bij Nijland op kantoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FC Groningen!
Palermo!
Z'n secretaresse?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:42 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
20 miljoen
Volgens een betrouwbare poster op het fcgforum
quote:'Zweedse topscorer Berg op weg naar Groningen'
8/8/2007 9 :15
FC Groningen heeft bij IFK Göteborg een nieuwe spits gevonden. Marcus Berg zou toestemming hebben gekregen nader kennis te maken met de Eredivisie-club.
In Zweden wordt een bedrag van ruim drie miljoen euro genoemd als afkoopsom die FC Groningen bereid is te betalen voor de topscorer van Zweden. Sportbladet meldt dat voorzitter Stig Lundström toestemming heeft gegeven aan Berg om naar Groningen te gaan.
De twintigjarige Berg bevestigde maandag zijn status van goalgetter. Zijn twee mooie doelpunten brachten IFK Göteborg een 2-0 zege op Gefle op. In zestien wedstrijden heeft hij dit seizoen al dertien doelpunten gemaakt, waarvan vier keer uit een strafschop.
Berg, die in Euroborg het eventuele vertrek van Luis Suárez zou kunnen opvangen, heeft sowieso niet te klagen over een gebrek aan belangstelling. Naast FC Groningen zijn Stade Rennes, Olympique Marseille en Paris Saint-Germain in de markt, terwijl ook Ajax de Zweedse spits volgt.
Hopen dat die transfer doorgaat, 2.5% gaat naar de FC.quote:Ook de transfer van Arjen Robben wil niet vlotten. Chelsea vraagt 38 miljoen euro voor de Nederlander, terwijl Real Madrid maar tot 36 miljoen euro wil gaan. De oud-speler van FC Groningen en PSV wacht rustig af. (Marca)
Ik lees het ook alleen maar en zet het in dit topicquote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:16 schreef PinhoSouza het volgende:
Ja vast, basisplek bij Fenerbahce en die gaat hij inruilen voor een plek bij een subtopper in Nederland waar hij zijn salaris door tien moet delen.
quote:FC Groningen wint arbitragezaak Suarez
09 augustus 2007
Het is Luis Suarez niet gelukt om via een arbitragezaak een transfer naar Ajax af te dwingen. Dat kan FCUpdate.nl exclusief onthullen. Woensdagnacht werd bekend dat FC Groningen in het gelijk gesteld werd de arbitragecommissie en de club niet voor het geboden bedrag de Uruguayaan te verkopen aan Ajax.
Meer informatie volgt spoedig.
Bron: FCUpdate
KNVB meld het nu ook:quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:12 schreef Eilanden het volgende:
Maar FC Update is echt de enige die het meldt. Geen van de landelijke of regionale media meldt het, dus ik ben benieuwd hoe zij dan aan die info komen.
Het staat ook niet op TT , Vi of wat dan ook , maar hoop dat het waar is.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:12 schreef Eilanden het volgende:
Maar FC Update is echt de enige die het meldt. Geen van de landelijke of regionale media meldt het, dus ik ben benieuwd hoe zij dan aan die info komen.
Ah kijk 's aanquote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:14 schreef Garudo het volgende:
[..]
KNVB meld het nu ook:
http://www.knvb.nl/archie(...)zoek_surez_afgewezen
Dus het is waar![]()
Was gisteravond laat al bekend. Toen kwam de uitslag bij de clubs binnen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:38 schreef Eilanden het volgende:
Dan moet ik zeggen: knap van FCUpdate dat ze de primeur hadden!
Wie zegt dat hij nu voor dat bedrag mag vertrekken. Het wordt voor Groningen dan ook steeks moeilijker om een vervanger te vinden dus de prijs zal ook wel weer stijgen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:20 schreef Garudo het volgende:
Maar toch denk ik dat Ajax vandaag nog een bod van 9 Miljoen gaat uitbrengen.
Mooi. Laat Berg maar komen.quote:GRONINGEN - Luis Suárez gaat toch naar Ajax. De spits van FC Groningen heeft donderdagmiddag een overeenkomst bereikt met de club.
De spits was eerder naar de arbitragecommissie gestapt om een vertrek naar Ajax af te dwingen. Hij eiste dat de club hem zou laten gaan omdat sprake was van een forse positieverbetering. De KNVB gaf hem daarin geen gelijk.
De KNVB stuurde met die uitspraak de beide clubs feitelijk weer naar de onderhandelingstafel om een afkoopsom af te spreken. Eerder liepen deze onderhandelingen op niets uit; Groningen vroeg 9,5 miljoen euro, Ajax wilde niet hoger gaan dan 6,5 miljoen euro.
Hoeveel Ajax op tafel legt voor het goudhaantje van de FC, is nog onbekend.
Donderdag 9 augustus 2007, 17:34 uur
Had hij geen interesse of was de prijs te hoog? Nu hebben jullie geld zatquote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:55 schreef venomsnake het volgende:
Marcus Berg wordt hem ook niet volgens mij. Nijland klonk niet echt positief.
Waar had 'ie 't erover dan?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:55 schreef venomsnake het volgende:
Marcus Berg wordt hem ook niet volgens mij. Nijland klonk niet echt positief.
Is nog lang niet rond, gaat lastig worden, half europa zit achter hem aan, maar er staan meer spelers op zijn lijstje etc etc.quote:
Hm, ik neem toch aan dat ze dan goede alternatieven achter de hand hebben nu ze Suarez kwijt zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:16 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Is nog lang niet rond, gaat lastig worden, half europa zit achter hem aan, maar er staan meer spelers op zijn lijstje etc etc.
Twee als 't ff kan zou leuk zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:34 schreef Bullet-tooth het volgende:
Vetrouwen in de Technische Staf is hoog en ik hoop spoedig Berg of een andere spits te mogen verwelkomen in het shirt van de FC.
Inderdaad, ze moeten nu haast maken. Er zijn twee spitsen nodig..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:35 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Twee als 't ff kan zou leuk zijn.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:59 schreef clauwheee het volgende:
Hmmm...ik vind Koevermans zo leuk...
Die mag ook wel, Hans!!
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:34 schreef EuropeSantana het volgende:
[quote]Op donderdag 9 augustus 2007 18:34 schreef Bullet-tooth het volgende:
Dag Luis, ik heb je vele maanden met liefde toegezongen en bejubeld.
Nu is het tijd dat je vertrekt en ik vind het spijtig dat het naar neuzendam is, maar het is niet anders.
Je bedoelt zeker BSLdam (besneden lul dam).![]()
Met Riemer nog aan het roer had ik me dat nog kunnen voorstellen ook, maar nu..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:01 schreef MaxPower het volgende:
volgens expressen.se gaat Heerenveen die deal hijacken.
Haha, rare lui die friezen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:53 schreef Karrs het volgende:
Ik las ergens dat Heerenveen "op elk bod wat Groningen doet, 1 miljoen kronen meer biedt"
quote:Blessure Suárez toch niet zo ernstig
Terwijl FC Groningen-trainer Ron Jans nog vreesde voor de inzetbaarheid van Luis Suárez tijdens de eerste speeldag van de Eredivisie, blijkt de Uruguayaan als Ajacied plotseling razendsnel te genezen, schrijft De Telegraaf.
De liesblessure waarmee de talentvolle spits kampte had volgens de medische staf van FC Groningen zo'n drie tot vier weken rust nodig. Nu Suárez zijn droomtransfer naar Ajax doorgang zag vinden, blijkt zijn liesblessure toch minder ernstig dan gedacht.
De kans bestaat zelfs dat de Uruguayaan woensdag al inzetbaar is voor Ajax, dat in de voorronde van de Champions League aantreedt tegen Slavia Praag. Suárez kon door de donderdag afgeronde transfer nog op de UEFA lijst worden geplaatst, die donderdagnacht om 0.00 uur ingeleverd moest zijn.
Ja maar als Stenman geblesseerd raakt moet je wel iemand hebben die hem kan vervangen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:28 schreef Slilen het volgende:
Huh RTV Noord teletekst meld dat hij al binnen is voor 3,8 miljoen![]()
@Garudo hoezo goede linksback stenmann?![]()
quote:
quote:'Berg voor 3,8 miljoen euro naar Groningen'
FC Groningen heeft de transfer van Markus Berg definitief voltooid, aldus de Zweedse krant Aftonbladet. De aanvaller komt voor een bedrag van 3,8 miljoen euro over van IFK Göteborg.
Mocht de overgang officieel beklonken zijn, dan is de 20-jarige Berg verreweg de duurste speler uit de geschiedenis van FC Groningen. Vorig seizoen werd dit record al gebroken door Luis Suárez, die destijds voor 1,6 miljoen euro werd gekocht van het Uruguayaanse Nacional.
FC Groningen zit al langer achter de Zweedse jongeling aan. De club was echter niet de enige die interesse toonde in de aanvaller. Ook Olympique Marseille, Stade Rennes en Paris Saint-Germain zien in de spits een perfecte versterking.
Berg is momenteel met dertien doelpunten uit zestien wedstrijden de topscorer van de Zweedse competitie, genaamd Allsvenskan. In de tweede voorgaande seizoenen kwam de aanvaller tot zeven treffers in 36 competitieduels voor de huidige nummer vijf op de ranglijst.
Dat bericht is dus al enkele uren oud en iedereen neemt het over van Aftonbladet, maar zolang het niet op de officiele site van de FC staat ga ik er niet vanuit dat de deal al beklonken is.quote:
Laten we de jeugd ook eens een kans geven, wat dat betreft ben ik het eens met Max dat we het daar mee kunnen doen. Er wordt al vaak gezeurd dat de jeugd niet door breekt, nou dat zal ook nooit gebeuren wanneer je ze geen kans gaat geven.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:04 schreef Garudo het volgende:
vd Laan en Hiarej zijn goede spelers maar geen spelers waarmee je wedstrijden kan winnen. Vooral niet in de UEFA. Ik denk dat je beter een goede linksback kan kopen als Stenman is een keer geblesseerd raakt.
Rozema, Metaj, Nijland en misschien Ozturk krijgen die kans en die zijn ook uit de jeugd. Jans heeft zelf aangegeven nog een verdediger te halen voor de plek Linksback!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:08 schreef Noca het volgende:
[..]
Laten we de jeugd ook eens een kans geven, wat dat betreft ben ik het eens met Max dat we het daar mee kunnen doen. Er wordt al vaak gezeurd dat de jeugd niet door breekt, nou dat zal ook nooit gebeuren wanneer je ze geen kans gaat geven.
koooom maar, kom maar, kom maar!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:11 schreef Evil_Koekje het volgende:
17:00 zei ik toch? Rustig maar, hij komt eraan.![]()
Nijland en Holla zijn eredivisiewaardige spelers en verdienen derhalve een kans bij de selectie. Meneer Haarband en Hiariej zijn echt niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:08 schreef Noca het volgende:
[..]
Laten we de jeugd ook eens een kans geven, wat dat betreft ben ik het eens met Max dat we het daar mee kunnen doen. Er wordt al vaak gezeurd dat de jeugd niet door breekt, nou dat zal ook nooit gebeuren wanneer je ze geen kans gaat geven.
Als het eigen doelpunten zijn jaquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:54 schreef Jnk18 het volgende:
Word leuk als Suarez 2x scoort tegen Groningen.![]()
Of lindgren 2x tegen Ajax !!!111111!!!!!!!!1111quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:54 schreef Jnk18 het volgende:
Word leuk als Suarez 2x scoort tegen Groningen.![]()
quote:Zweedse aanvaller Berg opvolger van Suárez
10 augustus, 19:31 uur
FC Groningen heeft zich een dag na het vertrek van Luis Suárez naar Ajax weten te versterken met aanvaller Marcus Berg. De Zweed tekent volgende week vrijdag, op zijn 21ste verjaardag, in Euroborg een contract voor de komende vier seizoenen.
Berg is afkomstig van IFK Göteborg en momenteel topscorer in de hoogste divisie van Zweden. FC Groningen heeft met de Zweedse clubleiding in de persoon van technisch directeur Hakan Mild hele pittige, maar ook prettige en correcte onderhandelingen gevoerd. Op verzoek van IFK Göteborg kan FC Groningen over de hoogte van de transfersom geen mededelingen doen.
Berg zal zich volgende week vrijdag melden in Euroborg. Onderdeel van de deal is dat FC Groningen er mee heeft ingestemd dat de aanvaller voor die tijd nog in twee competitiewedstrijden met zijn huidige club IFK Göteborg in actie komt, morgen en volgende week donderdag. In dat thuisduel zal hij afscheid nemen van het eigen publiek en de club.
Berg is bezig aan zijn derde seizoen in Allvenskan, de Zweedse eredivisie. In 52 gespeelde duels kwam hij twintig keer tot scoren. Dit seizoen heeft hij na zestien duels al dertien treffers achter zijn naam staan, waarvan hij er vijf scoorde in de afgelopen drie duels.
In zijn jeugd speelde Berg voor IFK Velen en via Torsby IF kwam hij bij Göteborg terecht. Bij Jong Zweden was hij afgelopen seizoen teamgenoot van FC Groningen-middenvelder Rasmus Lindgren. Bij de 14-voudig kampioen uit Gothenburg had Berg nog een doorlopend contract tot het einde van 2010.
“We hebben Marcus Berg diverse keren en met meerdere mensen aan het werk gezien”, zegt manager technische zaken Henk Veldmate over de nieuwe aanwinst. “Hij maakt een goede ontwikkeling door in Allvenskan en is momenteel topscorer van Zweden. Berg is een jonge speler met doorgroeipotentie. Zijn sterkste kwaliteit is zijn scorend vermogen. Hij is ‘cool’ en rustig in de buurt van het doel. Daarbij is hij tweebenig, balvaardig, goed in de combinatie en heeft hij bovendien een gezonde dosis werklust. We denken hiermee een waardige opvolger voor Luis Suárez in huis gehaald te hebben.”
*Mede mogelijk gemaakt door Ajax*quote:
De komst van Berg staat los van het vertrek van Suarez...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:56 schreef koningdavid het volgende:
*Mede mogelijk gemaakt door Ajax*![]()
Precies, ze hadden hem sowieso willen hebben.. zegt toch echt wel wat over de vooruitgang van de FC. Erg hard gegaan in de laatste paar jaar!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:16 schreef The_Verve het volgende:
[..]
De komst van Berg staat los van het vertrek van Suarez...
Reeds op slot geknald.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:42 schreef venomsnake het volgende:
Nou MaxPower, post je het hier even..![]()
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:43 schreef Joagertje het volgende:
Heb er goede verwachtingen van en Lindgren/Stenman kunnen hem mooi wegwiijs maken in de stad.
quote:Geen vervolg gokzaak Groningen - NAC
De KNVB heeft geen nadere aanwijzingen kunnen vinden voor een mogelijk gokschandaal rond de wedstrijd tussen FC Groningen en NAC (3-1) van 3 maart jl. Dit meldt BN / De Stem in haar zaterdageditie.
Enkele dagen na het duel bleek dat er via het Engelse wedkantoor Betfair voor 1,1 miljoen euro op de wedstrijd was gegokt. Omdat die inzet twintig keer zo hoog was als normaal op een dergelijke wedstrijd, deed de KNVB aangifte bij het Openbaar Ministerie.
De voetbalbond had een gesprek met Betfair en bekeek de beelden van de wedstrijd nog eens. "Daaruit zijn ons geen vervalsingen gebleken", vertelde een woordvoerder.
Dat was gewoon blufpoker.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:53 schreef venomsnake het volgende:
Al ging Suarez niet naar Ajax dan was deze aankoop nog gedaan.
Jullie hadden toch ook wat talentjes voor in de spits die een kans zouden krijgen. Nijland en Ozturk?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:53 schreef venomsnake het volgende:
Ik hoop dat er snel een 3e spits bij komt
nee hoor. Er waren enkele miljoen te besteden deze zomer.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |