quote:FC Groningen wint arbitragezaak Suarez
09 augustus 2007
Het is Luis Suarez niet gelukt om via een arbitragezaak een transfer naar Ajax af te dwingen. Dat kan FCUpdate.nl exclusief onthullen. Woensdagnacht werd bekend dat FC Groningen in het gelijk gesteld werd de arbitragecommissie en de club niet voor het geboden bedrag de Uruguayaan te verkopen aan Ajax.
Meer informatie volgt spoedig.
Bron: FCUpdate
KNVB meld het nu ook:quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:12 schreef Eilanden het volgende:
Maar FC Update is echt de enige die het meldt. Geen van de landelijke of regionale media meldt het, dus ik ben benieuwd hoe zij dan aan die info komen.
Het staat ook niet op TT , Vi of wat dan ook , maar hoop dat het waar is.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:12 schreef Eilanden het volgende:
Maar FC Update is echt de enige die het meldt. Geen van de landelijke of regionale media meldt het, dus ik ben benieuwd hoe zij dan aan die info komen.
Ah kijk 's aanquote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:14 schreef Garudo het volgende:
[..]
KNVB meld het nu ook:
http://www.knvb.nl/archie(...)zoek_surez_afgewezen
Dus het is waar![]()
Was gisteravond laat al bekend. Toen kwam de uitslag bij de clubs binnen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:38 schreef Eilanden het volgende:
Dan moet ik zeggen: knap van FCUpdate dat ze de primeur hadden!
Wie zegt dat hij nu voor dat bedrag mag vertrekken. Het wordt voor Groningen dan ook steeks moeilijker om een vervanger te vinden dus de prijs zal ook wel weer stijgen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:20 schreef Garudo het volgende:
Maar toch denk ik dat Ajax vandaag nog een bod van 9 Miljoen gaat uitbrengen.
Mooi. Laat Berg maar komen.quote:GRONINGEN - Luis Suárez gaat toch naar Ajax. De spits van FC Groningen heeft donderdagmiddag een overeenkomst bereikt met de club.
De spits was eerder naar de arbitragecommissie gestapt om een vertrek naar Ajax af te dwingen. Hij eiste dat de club hem zou laten gaan omdat sprake was van een forse positieverbetering. De KNVB gaf hem daarin geen gelijk.
De KNVB stuurde met die uitspraak de beide clubs feitelijk weer naar de onderhandelingstafel om een afkoopsom af te spreken. Eerder liepen deze onderhandelingen op niets uit; Groningen vroeg 9,5 miljoen euro, Ajax wilde niet hoger gaan dan 6,5 miljoen euro.
Hoeveel Ajax op tafel legt voor het goudhaantje van de FC, is nog onbekend.
Donderdag 9 augustus 2007, 17:34 uur
Had hij geen interesse of was de prijs te hoog? Nu hebben jullie geld zatquote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:55 schreef venomsnake het volgende:
Marcus Berg wordt hem ook niet volgens mij. Nijland klonk niet echt positief.
Waar had 'ie 't erover dan?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:55 schreef venomsnake het volgende:
Marcus Berg wordt hem ook niet volgens mij. Nijland klonk niet echt positief.
Is nog lang niet rond, gaat lastig worden, half europa zit achter hem aan, maar er staan meer spelers op zijn lijstje etc etc.quote:
Hm, ik neem toch aan dat ze dan goede alternatieven achter de hand hebben nu ze Suarez kwijt zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:16 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Is nog lang niet rond, gaat lastig worden, half europa zit achter hem aan, maar er staan meer spelers op zijn lijstje etc etc.
Twee als 't ff kan zou leuk zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:34 schreef Bullet-tooth het volgende:
Vetrouwen in de Technische Staf is hoog en ik hoop spoedig Berg of een andere spits te mogen verwelkomen in het shirt van de FC.
Inderdaad, ze moeten nu haast maken. Er zijn twee spitsen nodig..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:35 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Twee als 't ff kan zou leuk zijn.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:59 schreef clauwheee het volgende:
Hmmm...ik vind Koevermans zo leuk...
Die mag ook wel, Hans!!
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:34 schreef EuropeSantana het volgende:
[quote]Op donderdag 9 augustus 2007 18:34 schreef Bullet-tooth het volgende:
Dag Luis, ik heb je vele maanden met liefde toegezongen en bejubeld.
Nu is het tijd dat je vertrekt en ik vind het spijtig dat het naar neuzendam is, maar het is niet anders.
Je bedoelt zeker BSLdam (besneden lul dam).![]()
Met Riemer nog aan het roer had ik me dat nog kunnen voorstellen ook, maar nu..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:01 schreef MaxPower het volgende:
volgens expressen.se gaat Heerenveen die deal hijacken.
Haha, rare lui die friezen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:53 schreef Karrs het volgende:
Ik las ergens dat Heerenveen "op elk bod wat Groningen doet, 1 miljoen kronen meer biedt"
quote:Blessure Suárez toch niet zo ernstig
Terwijl FC Groningen-trainer Ron Jans nog vreesde voor de inzetbaarheid van Luis Suárez tijdens de eerste speeldag van de Eredivisie, blijkt de Uruguayaan als Ajacied plotseling razendsnel te genezen, schrijft De Telegraaf.
De liesblessure waarmee de talentvolle spits kampte had volgens de medische staf van FC Groningen zo'n drie tot vier weken rust nodig. Nu Suárez zijn droomtransfer naar Ajax doorgang zag vinden, blijkt zijn liesblessure toch minder ernstig dan gedacht.
De kans bestaat zelfs dat de Uruguayaan woensdag al inzetbaar is voor Ajax, dat in de voorronde van de Champions League aantreedt tegen Slavia Praag. Suárez kon door de donderdag afgeronde transfer nog op de UEFA lijst worden geplaatst, die donderdagnacht om 0.00 uur ingeleverd moest zijn.
Ja maar als Stenman geblesseerd raakt moet je wel iemand hebben die hem kan vervangen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:28 schreef Slilen het volgende:
Huh RTV Noord teletekst meld dat hij al binnen is voor 3,8 miljoen![]()
@Garudo hoezo goede linksback stenmann?![]()
quote:
quote:'Berg voor 3,8 miljoen euro naar Groningen'
FC Groningen heeft de transfer van Markus Berg definitief voltooid, aldus de Zweedse krant Aftonbladet. De aanvaller komt voor een bedrag van 3,8 miljoen euro over van IFK Göteborg.
Mocht de overgang officieel beklonken zijn, dan is de 20-jarige Berg verreweg de duurste speler uit de geschiedenis van FC Groningen. Vorig seizoen werd dit record al gebroken door Luis Suárez, die destijds voor 1,6 miljoen euro werd gekocht van het Uruguayaanse Nacional.
FC Groningen zit al langer achter de Zweedse jongeling aan. De club was echter niet de enige die interesse toonde in de aanvaller. Ook Olympique Marseille, Stade Rennes en Paris Saint-Germain zien in de spits een perfecte versterking.
Berg is momenteel met dertien doelpunten uit zestien wedstrijden de topscorer van de Zweedse competitie, genaamd Allsvenskan. In de tweede voorgaande seizoenen kwam de aanvaller tot zeven treffers in 36 competitieduels voor de huidige nummer vijf op de ranglijst.
Dat bericht is dus al enkele uren oud en iedereen neemt het over van Aftonbladet, maar zolang het niet op de officiele site van de FC staat ga ik er niet vanuit dat de deal al beklonken is.quote:
Laten we de jeugd ook eens een kans geven, wat dat betreft ben ik het eens met Max dat we het daar mee kunnen doen. Er wordt al vaak gezeurd dat de jeugd niet door breekt, nou dat zal ook nooit gebeuren wanneer je ze geen kans gaat geven.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:04 schreef Garudo het volgende:
vd Laan en Hiarej zijn goede spelers maar geen spelers waarmee je wedstrijden kan winnen. Vooral niet in de UEFA. Ik denk dat je beter een goede linksback kan kopen als Stenman is een keer geblesseerd raakt.
Rozema, Metaj, Nijland en misschien Ozturk krijgen die kans en die zijn ook uit de jeugd. Jans heeft zelf aangegeven nog een verdediger te halen voor de plek Linksback!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:08 schreef Noca het volgende:
[..]
Laten we de jeugd ook eens een kans geven, wat dat betreft ben ik het eens met Max dat we het daar mee kunnen doen. Er wordt al vaak gezeurd dat de jeugd niet door breekt, nou dat zal ook nooit gebeuren wanneer je ze geen kans gaat geven.
koooom maar, kom maar, kom maar!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:11 schreef Evil_Koekje het volgende:
17:00 zei ik toch? Rustig maar, hij komt eraan.![]()
Nijland en Holla zijn eredivisiewaardige spelers en verdienen derhalve een kans bij de selectie. Meneer Haarband en Hiariej zijn echt niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:08 schreef Noca het volgende:
[..]
Laten we de jeugd ook eens een kans geven, wat dat betreft ben ik het eens met Max dat we het daar mee kunnen doen. Er wordt al vaak gezeurd dat de jeugd niet door breekt, nou dat zal ook nooit gebeuren wanneer je ze geen kans gaat geven.
Als het eigen doelpunten zijn jaquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:54 schreef Jnk18 het volgende:
Word leuk als Suarez 2x scoort tegen Groningen.![]()
Of lindgren 2x tegen Ajax !!!111111!!!!!!!!1111quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:54 schreef Jnk18 het volgende:
Word leuk als Suarez 2x scoort tegen Groningen.![]()
quote:Zweedse aanvaller Berg opvolger van Suárez
10 augustus, 19:31 uur
FC Groningen heeft zich een dag na het vertrek van Luis Suárez naar Ajax weten te versterken met aanvaller Marcus Berg. De Zweed tekent volgende week vrijdag, op zijn 21ste verjaardag, in Euroborg een contract voor de komende vier seizoenen.
Berg is afkomstig van IFK Göteborg en momenteel topscorer in de hoogste divisie van Zweden. FC Groningen heeft met de Zweedse clubleiding in de persoon van technisch directeur Hakan Mild hele pittige, maar ook prettige en correcte onderhandelingen gevoerd. Op verzoek van IFK Göteborg kan FC Groningen over de hoogte van de transfersom geen mededelingen doen.
Berg zal zich volgende week vrijdag melden in Euroborg. Onderdeel van de deal is dat FC Groningen er mee heeft ingestemd dat de aanvaller voor die tijd nog in twee competitiewedstrijden met zijn huidige club IFK Göteborg in actie komt, morgen en volgende week donderdag. In dat thuisduel zal hij afscheid nemen van het eigen publiek en de club.
Berg is bezig aan zijn derde seizoen in Allvenskan, de Zweedse eredivisie. In 52 gespeelde duels kwam hij twintig keer tot scoren. Dit seizoen heeft hij na zestien duels al dertien treffers achter zijn naam staan, waarvan hij er vijf scoorde in de afgelopen drie duels.
In zijn jeugd speelde Berg voor IFK Velen en via Torsby IF kwam hij bij Göteborg terecht. Bij Jong Zweden was hij afgelopen seizoen teamgenoot van FC Groningen-middenvelder Rasmus Lindgren. Bij de 14-voudig kampioen uit Gothenburg had Berg nog een doorlopend contract tot het einde van 2010.
“We hebben Marcus Berg diverse keren en met meerdere mensen aan het werk gezien”, zegt manager technische zaken Henk Veldmate over de nieuwe aanwinst. “Hij maakt een goede ontwikkeling door in Allvenskan en is momenteel topscorer van Zweden. Berg is een jonge speler met doorgroeipotentie. Zijn sterkste kwaliteit is zijn scorend vermogen. Hij is ‘cool’ en rustig in de buurt van het doel. Daarbij is hij tweebenig, balvaardig, goed in de combinatie en heeft hij bovendien een gezonde dosis werklust. We denken hiermee een waardige opvolger voor Luis Suárez in huis gehaald te hebben.”
Bron: FC Groningen
*Mede mogelijk gemaakt door Ajax*quote:
De komst van Berg staat los van het vertrek van Suarez...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:56 schreef koningdavid het volgende:
*Mede mogelijk gemaakt door Ajax*![]()
Precies, ze hadden hem sowieso willen hebben.. zegt toch echt wel wat over de vooruitgang van de FC. Erg hard gegaan in de laatste paar jaar!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:16 schreef The_Verve het volgende:
[..]
De komst van Berg staat los van het vertrek van Suarez...
Reeds op slot geknald.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:42 schreef venomsnake het volgende:
Nou MaxPower, post je het hier even..![]()
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:43 schreef Joagertje het volgende:
Heb er goede verwachtingen van en Lindgren/Stenman kunnen hem mooi wegwiijs maken in de stad.
quote:Geen vervolg gokzaak Groningen - NAC
De KNVB heeft geen nadere aanwijzingen kunnen vinden voor een mogelijk gokschandaal rond de wedstrijd tussen FC Groningen en NAC (3-1) van 3 maart jl. Dit meldt BN / De Stem in haar zaterdageditie.
Enkele dagen na het duel bleek dat er via het Engelse wedkantoor Betfair voor 1,1 miljoen euro op de wedstrijd was gegokt. Omdat die inzet twintig keer zo hoog was als normaal op een dergelijke wedstrijd, deed de KNVB aangifte bij het Openbaar Ministerie.
De voetbalbond had een gesprek met Betfair en bekeek de beelden van de wedstrijd nog eens. "Daaruit zijn ons geen vervalsingen gebleken", vertelde een woordvoerder.
Dat was gewoon blufpoker.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:53 schreef venomsnake het volgende:
Al ging Suarez niet naar Ajax dan was deze aankoop nog gedaan.
Jullie hadden toch ook wat talentjes voor in de spits die een kans zouden krijgen. Nijland en Ozturk?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:53 schreef venomsnake het volgende:
Ik hoop dat er snel een 3e spits bij komt
nee hoor. Er waren enkele miljoen te besteden deze zomer.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |