abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51879851
quote:
Vrouw vervolgd voor doodrijden tasjesdief in 2005
Bron : Nieuws

(Novum) - Het Openbaar Ministerie gaat de vrouw vervolgen die begin 2005 in Amsterdam de 19-jarige Ali el B. doodreed die er kort daarvoor met haar tas vandoor was gegaan. Het vooronderzoek is onlangs gesloten. Naar aanleiding van de resultaten van het onderzoek en door de ernst van de zaak heeft het OM besloten de rechter te laten oordelen over wat er is gebeurd.

Volgens het OM stal El B. op 17 januari 2005 met een andere jongen de tas van de vrouw toen ze op een scooter langsreden in de Derde Oosterparkstraat in Amsterdam Oost. Toen de twee er vandoor gingen, zette de vrouw de auto in zijn achteruit en reed met behoorlijke snelheid achter ze aan. Na ongeveer vijftig meter reed ze tegen een boom, waarbij El B. tussen de auto en de boom bekneld raakte. Hij overleed ter plaatse.

De andere jongen wist te ontkomen, maar meldde zich later bij de politie. De vrouw werd aangehouden en zat enkele dagen vast, waarna de rechter-commissaris bepaalde dat ze de rest van het onderzoek in vrijheid mocht afwachten.

Hoewel op 21 maart van dit jaar een reconstructie plaatsvond op de plaats van de aanrijding, weet het OM niet precies wat er die dag is gebeurd. Het drama wordt in de dagvaarding op verschillende manieren omschreven.

Als blijkt dat de vrouw opzettelijk achteruit is gereden met het doel El B. dood te rijden, of bewust dat risico heeft genomen, dan kan ze worden veroordeeld voor doodslag. Als het haar bedoeling was de man flink te verwonden, kan dat zware mishandeling met de dood als gevolg opleveren. Een andere optie is dood door schuld in het verkeer, als de vrouw roekeloos heeft gehandeld.

De zittingsdatum is nog niet bekend, maar het OM gaat ervan uit dat de zaak in het najaar wordt behandeld.
Is die zaak nu nog niet afgehandeld? Dacht dat die vrouw lang geleden al was ontslagen van rechtsvervolging. Lekker, kun je je in de rechtszaal weer gaan verantwoorden voor zo'n sukkel die zelf niet werken wil. Was een ongeluk, laat die vrouw toch met rust

[ Bericht 59% gewijzigd door Drugshond op 27-07-2007 10:35:38 ]
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:36:11 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_51880011
Ik kan me de reactie van de vrouw prima voorstellen.
Waarschijnlijk had ik exact hetzelfde gedaan
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_51880200
Huh ze zou toch niet vervolgt worden?
Die vrouw hoort echt geen straf te krijgen.
pi_51880551
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Huh ze zou toch niet vervolgt worden?
Die vrouw hoort echt geen straf te krijgen.
Tijden veranderen he, we hebben nu de PvdA in de hogere invloedsferen, dus criminele medelanders krijgen weer volop protectie.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_51880607
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:36 schreef Drugshond het volgende:
Andere bron ingezet die uitvoeriger is.
deze kan wel op slot, want is dubbel: Vrouw vervolgd voor doodrijden tasjesdief
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:03:29 #7
89730 Drugshond
pi_51880709
Ik snap niet wat de OM met deze zaak wil bereiken... ?!
  • Aangeven voor eigen rechter spelen mag niet.
  • Bij een diefstal moet je gelaten de spullen afgeven ? En zeker niet achter de daders aangaan ?
  • De politie lost alles (achteraf) op ?

Ik denk dat het OM een zaak probeert te maken waarbij nogmaals in de voet van de burgers geschoten wordt omtrent het rechtsgevoel in de samenleving.
    Als er spullen van mij worden gejat ben ik zeker een paar minuten ontoerekeningsvatbaar en dan kun je alles verwachten, en zo banaal is die grondhouding niet. Dit lijkt meer op het oorzaak en gevolg omdraaien. Zonder diefstal was nog iedereen happy.
  •   vrijdag 27 juli 2007 @ 11:05:16 #8
    160770 Yestuuur
    Rex Gentium
    pi_51880755
    dat je iemand die iets van je steelt (of probeert) niet mag verwonden is al langer zo, dit vind ik in veel gevallen onterecht.. een flinke aframmeling mag wat mij betreft. maar doodrijden is overdreven imo.
    oneindig...?
    dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
      Moderator vrijdag 27 juli 2007 @ 11:06:20 #9
    8781 crew  Frutsel
    pi_51880788
    Zat ff te zoeken naar de topics van 2005... zijn d'r meerdere die al dicht zijn
    kon de juiste niet meer vinden

Jammer dat de zaak weer uit de kast wordt getrokken
    pi_51880906
    die vrouw verdient geen celstraf of wat dan ook maar een lintje.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 11:10:48 #11
    89730 Drugshond
    pi_51880922
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:05 schreef Yestuuur het volgende:
    dat je iemand die iets van je steelt (of probeert) niet mag verwonden is al langer zo, dit vind ik in veel gevallen onterecht.. een flinke aframmeling mag wat mij betreft. maar doodrijden is overdreven imo.
    Dat is de vraag, dat de boom en de scooter die toevallig op dezelfde trajectorie zaten. Wellicht wilde ze alleen de daders achtervolgen. Maar liep dat op een catastrofe uit.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 11:11:29 #12
    89730 Drugshond
    pi_51880949
    Ik zou eens willen dat er in Nederland meer BEGRIP kwam voor het handelen van mensen die op dat bewuste moment slachtoffer zijn van een misdrijf. Het is de tasjesdief die doelbewust te werk ging en de vrouw beroofde. Zo'n slachtoffer gaat dan door het lint. Je mag je serieus afvragen in hoeverre zo'n iemand nog toerekeningsvatbaar is.

Neem ook het voorbeeld uit de geschiedenis, toen een inbreker bij de moeder van een profbokser inbrak. Helaas voor hem was die bokser aanwezig en die heeft de inbreker hardhandig van het erf weggeslagen. En terecht, denk ik dan. Pleeg jij een misdaad, dan moet je de daarbij behorende risico's maar voor lief nemen. Je moet op zo'n moment niet kunnen terugvallen op wettelijke bescherming.

Was ik minister van Justitie, dan ging ik werken aan wetgeving die de juridische positie van daders op het moment van plegen van een daad verslechtert en die van de slachtoffers juist verbetert.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 11:13:10 #14
    89730 Drugshond
    pi_51880993
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:11 schreef Elfletterig het volgende:
    Ik zou eens willen dat er in Nederland meer BEGRIP kwam voor het handelen van mensen die op dat bewuste moment slachtoffer zijn van een misdrijf. Het is de tasjesdief die doelbewust te werk ging en de vrouw beroofde. Zo'n slachtoffer gaat dan door het lint. Je mag je serieus afvragen in hoeverre zo'n iemand nog toerekeningsvatbaar is.

Neem ook het voorbeeld uit de geschiedenis, toen een inbreker bij de moeder van een profbokser inbrak. Helaas voor hem was die bokser aanwezig en die heeft de inbreker hardhandig van het erf weggeslagen. En terecht, denk ik dan. Pleeg jij een misdaad, dan moet je de daarbij behorende risico's maar voor lief nemen. Je moet op zo'n moment niet kunnen terugvallen op wettelijke bescherming.

Was ik minister van Justitie, dan ging ik werken aan wetgeving die de juridische positie van daders [b]op het moment van plegen van een daad verslechtert en die van de slachtoffers juist verbetert.
    Stel je maar verkiesbaar, 1 stem heb je al.
    pi_51881019
    quote:

Was ik minister van Justitie, dan ging ik werken aan wetgeving die de juridische positie van daders op het moment van plegen van een daad verslechtert en die van de slachtoffers juist verbetert.
    Ik zal op je stemmen
    pi_51881030
    3 stemmen!
      Moderator vrijdag 27 juli 2007 @ 11:15:53 #17
    8781 crew  Frutsel
    pi_51881065
    Wordt haast een POL-kwestie, mijn stem ook
    pi_51881075
    De Nederlandse wet gaat er van uit dat als jij Stop roept de dader ook werkelijk stopt en wacht op een politieagent.
    Natuurlijk had die vrouw eerst keurig moeten keren, maar dit is ze vergeten.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_51881096
    Tsjah je mag het heft nooit in eigen handen nemen.
    pi_51881110
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:05 schreef Yestuuur het volgende:
    Ach, het schrikt wel meer af dan die knuffelcultuur die we nu hebben. Als ik iemand betrap in mijn eigen huis mag ik niets doen
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_51881314
    quote:
    En laat die vrouw nou net de dader zijn, maar zo zie jij dat waarschijnlijk niet.

De wet voorziet al sinds mensenheugenis in gronden voor ontslag van strafvervolging of strafvermindering. Noodweer (exces) bijvoorbeeld. En ongetwijfeld zal zij op deze grond ook geen (hoge) straf krijgen, mocht het echt een zaak worden.
    Het gaat er om dat er iets is gebeurd waarbij iemand is overleden. Wat de intenties van beide partijen zijn geweest, en wat voor straf daar aan moet hangen, is een beslissing die de rechter moet maken, en niet het onderbuikgevoel van Nederland.
      Donald Duck held vrijdag 27 juli 2007 @ 11:27:18 #22
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_51881358
    Eigen schuld dikke bult voor die tasjesdief. Geen medelijden hoor.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      vrijdag 27 juli 2007 @ 11:28:46 #23
    89730 Drugshond
    pi_51881396
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:25 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

En laat die vrouw nou net de dader zijn, maar zo zie jij dat waarschijnlijk niet.

De wet voorziet al sinds mensenheugenis in gronden voor ontslag van strafvervolging of strafvermindering. Noodweer (exces) bijvoorbeeld. En ongetwijfeld zal zij op deze grond ook geen (hoge) straf krijgen, mocht het echt een zaak worden.
    Het gaat er om dat er iets is gebeurd waarbij iemand is overleden. Wat de intenties van beide partijen zijn geweest, en wat voor straf daar aan moet hangen, is een beslissing die de rechter moet maken, en niet het onderbuikgevoel van Nederland.
    Geef je hier zelf niet bloot dat het gevoel van de rechtsorde in de maatschappij een zinkend schip is.
    Vraag me werkelijk af, of er dan wel recht wordt gedaan. Of is het een self-fulfilling profecy van het OM ?
      vrijdag 27 juli 2007 @ 11:28:58 #24
    3542 Gia
    User under construction
    pi_51881401
    Die familie van de dief zal niet rusten voordat Germaine voor de rechter is geweest. Als die rechter nu heel netjes een uitspraak doet dat het een noodlottige samenloop van omstandigheden was, en de beklaagde niets te verwijten valt, dan is er een uitspraak en daar zullen ze het mee moeten doen.

Het was een ongeluk, zeker geen opzet. Probeer eens met opzet achteruit iemand klem te rijden tegen een boom!! Dat lukt je niet. Dat het hier gebeurde was dus geen opzet.
    pi_51881423
    Tuurlijk moet ze vervolgd worden. Maar ze hoeft geen dag in de cel te zitten neem ik aan. De rechter wil alleen even duidelijk maken dat eigenrichting niet mag, en zal een voorwaardelijke straf plus fikse werkstraf geven gok ik zo.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 11:42:38 #26
    181126 MouzurX
    Misschien?
    pi_51881781
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:14 schreef Den_Haag het volgende:
    3 stemmen!
    4
    When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
    pi_51881848
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:28 schreef Gia het volgende:
    Het was een ongeluk, zeker geen opzet. Probeer eens met opzet achteruit iemand klem te rijden tegen een boom!! Dat lukt je niet. Dat het hier gebeurde was dus geen opzet.
    Voorwaardelijke opzet valt dit onder.
    pi_51882103
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:13 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Stel je maar verkiesbaar, 1 stem heb je al.
    5
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_51882595
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:28 schreef Drugshond het volgende:
    [..]
    Geef je hier zelf niet bloot dat het gevoel van de rechtsorde in de maatschappij een zinkend schip is.
    Nee, er zijn altijd al mensen geweest die het recht in eigen hand (willen) nemen.
    Vroeger hoorde je daar weinig over, maar tegenwoordig is er Fok!
      vrijdag 27 juli 2007 @ 12:27:46 #30
    172669 Papierversnipperaar
    Cafeïne is ook maar een drug.
    pi_51883136
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:03 schreef Drugshond het volgende:
    Ik snap niet wat de OM met deze zaak wil bereiken... ?!
  • Aangeven voor eigen rechter spelen mag niet.
  • Bij een diefstal moet je gelaten de spullen afgeven ? En zeker niet achter de daders aangaan ?
  • De politie lost alles (achteraf) op ?

Ik denk dat het OM een zaak probeert te maken waarbij nogmaals in de voet van de burgers geschoten wordt omtrent het rechtsgevoel in de samenleving.
    Als er spullen van mij worden gejat ben ik zeker een paar minuten ontoerekeningsvatbaar en dan kun je alles verwachten, en zo banaal is die grondhouding niet. Dit lijkt meer op het oorzaak en gevolg omdraaien. Zonder diefstal was nog iedereen happy.
  • Het kan natuurlijk dat het politieke klimaat invloed heeft, maar idealiter werkt de rechtsstaat onafhankelijk van de politiek.

Ik hoop dat het OM gewoon duidelijkheid wil, want het kan net zo goed een ongeluk zijn als eigenrichting. Het OM mag die beslissing niet maken, dus moet de rechter dat doen. Eigenlijk niet meer dan logisch, wel zielig voor die vrouw.
    Free Assange! Hack the Planet
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
      vrijdag 27 juli 2007 @ 12:42:21 #31
    pi_51883543
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:28 schreef Gia het volgende:
    Die familie van de dief zal niet rusten voordat Germaine voor de rechter is geweest. Als die rechter nu heel netjes een uitspraak doet dat het een noodlottige samenloop van omstandigheden was, en de beklaagde niets te verwijten valt, dan is er een uitspraak en daar zullen ze het mee moeten doen.

Dan moet je flink geoefend hebben als je zoiets kan
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    pi_51884071
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 10:37 schreef vosss het volgende:
    Ik kan me de reactie van de vrouw prima voorstellen.
    Waarschijnlijk had ik exact hetzelfde gedaan
    Had je het dan terecht gevonden als je voor de rechter moest komen?
    Koningin van de sussssspensseeee
    http://www.karinslaughter.com/
    pi_51884455
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:28 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Vraag me werkelijk af, of er dan wel recht wordt gedaan. Of is het een self-fulfilling profecy van het OM ?
    Het gevoel van rechtsorde is sec gezien niet zo heel erg relevant.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 13:57:59 #34
    3542 Gia
    User under construction
    pi_51885565
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:44 schreef Fides het volgende:

[..]

Voorwaardelijke opzet valt dit onder.
    Nou, voorwaardelijke taakstraf dan maar?
    pi_51885828
    Ik geef gas voor mijn tas!
    Al is de tasjesdief nog zo snel, mijn bumper achterhaalt hem wel.
    pi_51887121
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:29 schreef Fides het volgende:
    Tuurlijk moet ze vervolgd worden. Maar ze hoeft geen dag in de cel te zitten neem ik aan. De rechter wil alleen even duidelijk maken dat eigenrichting niet mag, en zal een voorwaardelijke straf plus fikse werkstraf geven gok ik zo.
    Dat kan verwacht worden. Bij de strafmaat kan ook rekening gehouden worden met het feit dat ze eerst te horen kreeg dat ze niet vervolgd zou worden.
    Lelijke @@p!
    Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
    pi_51887780
    Dank voor de stemmen. En ik heb jullie niet eens omgekocht!
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:16 schreef covie het volgende:
    Tsjah je mag het heft nooit in eigen handen nemen.
    Daar kun je over twisten. Volgens mij bestaat er sowieso al zoiets als het verdedigen van erf en have. Zo bestaat er ook zelfverdediging, bijvoorbeeld wanneer je zomaar wordt aangevallen. Je mag je dan verweren.
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:16 schreef longinus het volgende:
    De Nederlandse wet gaat er van uit dat als jij Stop roept de dader ook werkelijk stopt en wacht op een politieagent.
    Natuurlijk had die vrouw eerst keurig moeten keren, maar dit is ze vergeten.
    Precies. En die inbreker kan net zo goed overdag aanbellen en zeggen: "Goedemiddag, ik kom bij u inbreken." - En dat jij dan zegt: "Prima, gaat uw gang, dan bel ik in de tussentijd de politie." Met andere woorden: Als jij een inbreker je huis uitslaat, ben JIJ ineens de dader.
    quote:
    Die laatste veronderstelling klopt helemaal. Iemand die van een tas beroofd wordt, is slachtoffer en dient ook als zodanig gezien te worden, net als de handeling (of die nu verdedigend of aanvallend is) die ze daarna inzet.
    quote:
    De wet voorziet al sinds mensenheugenis in gronden voor ontslag van strafvervolging of strafvermindering. Noodweer (exces) bijvoorbeeld. En ongetwijfeld zal zij op deze grond ook geen (hoge) straf krijgen, mocht het echt een zaak worden. Het gaat er om dat er iets is gebeurd waarbij iemand is overleden. Wat de intenties van beide partijen zijn geweest, en wat voor straf daar aan moet hangen, is een beslissing die de rechter moet maken, en niet het onderbuikgevoel van Nederland.
    De opmerking over onderbuikgevoel vind ik misplaatst. Dat is jouw kwalificatie van mensen die het opnemen voor Germaine C. Als het een autochtone Nederlandse jongen was geweest die dat tasje had geroofd, was mijn mening precies hetzelfde geweest.

De bewijsvoering tegen de vrouw komt nooit rond, lijkt me. Niemand die hard kan maken dat de vrouw doelbewust deze jongen heeft willen doodrijden. Ze kan zich eenvoudig beroepen op haar recht verdediging van 'erf en have' en het streven om de jongen klem te rijden.
    pi_51887928
    Trouwens, nog iets: ik ben er GEEN voorstander van dat mensen voor eigen rechter gaan spelen, maar ik vind wel dat er meer begrip mag komen voor mensen die hun eigendommen (of persoonlijke integriteit) moeten verdedigen, zonder dat ze daarbij op hulp van de politie kunnen rekenen.

Stel dat jouw sigarenwinkel al 6 keer door hangjongeren is beroofd en dat de politie steeds als mosterd na de maaltijd een proces verbaal komt opmaken (ALS ze die moeite al nemen), dan KAN ik me gewoon indenken dat je als ondernemer zelf je maatregelen treft. Is ook echt gebeurd, dat iemand een pistool in z'n kassa legde. Nee, we moeten NIET de Verenigde Staten achterna, maar mensen die een misdrijf willen plegen, mogen wel wat meer risico lopen dan nu het geval is.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 15:16:32 #39
    46383 Tiemie
    sowieso wel!
    pi_51888047
    Ze was toch ook een rijschool begonnen?
      vrijdag 27 juli 2007 @ 15:17:13 #40
    179034 Bernard0s
    Nulla Tenaci Invia Est Via
    pi_51888073
    Hele moeilijke kwestie. Ik had de vrouw het voordeel van de twijfel gegeven, maar toch, iemand doodrijden is niet goed te praten.
    Nulla Tenaci Invia Est Via
      vrijdag 27 juli 2007 @ 15:27:58 #41
    177846 colette
    kloon van conleche
    pi_51888532
    quote:

[..]

Helemaal mee eens. Kweenie hoor, maar ik vind de doodstraf nogal een zware straf voor tasjesroof...,
    Natuurlijk moet er strafvermindering zijn gezien de omstandigheden, maar als iedereen het recht in eigen hand gaat nemen, dan zal het hier een leuke boel worden. Wel ben ik benieuwd of die andere tasjesrover, diegene die de doodstraf wist te ontlopen ook berecht werd of zal worden. Dat moet imo dan ook, anders meet je met 2 maten.
    pi_51889324
    edit - lange lap tekst weggevallen newbie

[ Bericht 91% gewijzigd door Slaughter op 27-07-2007 15:52:33 ]
    pi_51889358
    Mijn stem gaat ieg niet naar de nieuwe minister van justitie.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 15:56:47 #44
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_51889776
    Mensen die een vervolging onterecht vinden. Denk eens na zeg. Die vrouw heeft iemand dood gereden, dat is niet niks. Terecht dat ze vervolgd wordt.
    Ten percent faster with a sturdier frame
      vrijdag 27 juli 2007 @ 16:00:50 #45
    184899 Mike.Strutter
    Am I The Only One?...
    pi_51889924
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 15:56 schreef TC03 het volgende:
    Mensen die een vervolging onterecht vinden. Denk eens na zeg. Die vrouw heeft iemand dood gereden, dat is niet niks. Terecht dat ze vervolgd wordt.
    Van mij mag ze een lichte werkstraf krijgen, meer ook niet.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 16:09:20 #46
    117098 Hathor
    Effe niet
    pi_51890205
    Ik neem het ze alleen kwalijk dat ze die andere niet ook tegen die boom heeft geplakt.
    Radical islam is the snake in the grass.
    Moderate islam is the grass that hides the snake.
    pi_51890510
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 15:56 schreef TC03 het volgende:
    De vrouw was op het moment van handeling zelf slachtoffer van een misdrijf en handelde onder die invloedssfeer. Bovendien is het niet aantoonbaar dat ze de tasjesdief willens en wetens de dood heeft ingejaagd.

Wat mij betreft gaan we in Nederland toe naar een situatie dat misdadigers beseffen dat ze hun leven op het spel zetten op het moment dat ze een misdrijf plegen, omdat het de aangevallen persoon vrij staat om zich te verdedigen.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 16:19:27 #48
    53267 TC03
    pi_51890602
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 16:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De vrouw was op het moment van handeling zelf slachtoffer van een misdrijf en handelde onder die invloedssfeer. Bovendien is het niet aantoonbaar dat ze de tasjesdief willens en wetens de dood heeft ingejaagd.

Wat mij betreft gaan we in Nederland toe naar een situatie dat misdadigers beseffen dat ze hun leven op het spel zetten op het moment dat ze een misdrijf plegen, omdat het de aangevallen persoon vrij staat om zich te verdedigen.
    Maar dat laatste is niet zo in Nederland, en dat weet iedereen. Ik snap best de reactie van de vrouw, maar ik vind het zeer terecht dat de rechter erover oordeelt. Er is tenslotte toch iemand dood.
    pi_51890922
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 16:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wie zegt dat misdadigers zich dat niet beseffen? Op zich is dat niet zo relevant. De daders worden gestraft, in dit geval is ie zelfs dood. Het gaat niet om die daders, daar is dit proces ook niet voor.

Het gaat erom dat slachtoffers uit noodweer mogen handelen, maar dat er dus wel degelijk grenzen aan zitten. Wellicht valt dit onder noodweer maar ik vind het vrij logisch dat een mevrouw die iemand heeft doodgereden vervolgd wordt. Zou je haar zomaar vrijuit willen laten gaan dan?
      vrijdag 27 juli 2007 @ 16:39:27 #50
    117098 Hathor
    Effe niet
    pi_51891358
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 16:27 schreef Slaughter het volgende:

[..]

Wie zegt dat misdadigers zich dat niet beseffen? Op zich is dat niet zo relevant. De daders worden gestraft, in dit geval is ie zelfs dood. Het gaat niet om die daders, daar is dit proces ook niet voor.

Het gaat erom dat slachtoffers uit noodweer mogen handelen, maar dat er dus wel degelijk grenzen aan zitten. Wellicht valt dit onder noodweer maar ik vind het vrij logisch dat een mevrouw die iemand heeft doodgereden vervolgd wordt. Zou je haar zomaar vrijuit willen laten gaan dan?
    Nee, maar uit onderzoek is gebleken dat de ware toedracht toch niet achterhaald kan worden, daarom was ze in eerste instantie ook gewoon vrijgesproken, en dat zal dit keer gewoon weer gebeuren, omdat dat het meest correcte is om te doen. Ik kan me best voorstellen dat ze in paniek handelde, waarschijnlijk was het er haar alleen om te doen haar tasje terug te krijgen, en vervolgens gebeurt er zoiets. Persoonlijk vind ik dat de vrouw al genoeg gestraft is, eerst het slachtoffer worden van beroving, en vervolgens door allerlei boomknuffelaars en hypocriete Marokkanen aan de hoogste boom gewenst worden, ik denk dat die vrouw sinds die bewuste dag geen nacht meer lekker rustig heeft geslapen. En nu na twee jaar alles weer oprakelen heeft echt geen zin meer, alsof er nu wel iets heel anders naar buiten zou komen.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 17:43:34 #51
    3542 Gia
    User under construction
    pi_51893265
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 15:27 schreef colette het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Kweenie hoor, maar ik vind de doodstraf nogal een zware straf voor tasjesroof...,
    Natuurlijk moet er strafvermindering zijn gezien de omstandigheden, maar als iedereen het recht in eigen hand gaat nemen, dan zal het hier een leuke boel worden. Wel ben ik benieuwd of die andere tasjesrover, diegene die de doodstraf wist te ontlopen ook berecht werd of zal worden. Dat moet imo dan ook, anders meet je met 2 maten.
    Wie zegt dat het hier om een afrekening ging? Jij doet het voorkomen alsof deze dame op dat moment besloot dat de tasjesdief dood moest en meteen de daad bij het woord voegde.

Kijk, als dat het geval is, en bewezen wordt, danwel bekend wordt, dan heb je gelijk.

Maar zoals ik het zie is het gewoon een ongeluk. Zij wilde de achtervolging inzetten en reed daarbij, per ongeluk één van de daders klem. Hetgeen hij niet overleefde.
    Ik kan me ook zo voorstellen dat je op zo'n moment zo kwaad en overstuur bent, dat je niet meer normaal een auto kunt besturen. Schakelfouten, verkeerde pedaal, noem maar op. Deze dame was op dat moment echt niet de rust zelve. Ze was echt niet een kille rechter die een vonnis velde. Ze was een slachtoffer die zo overstuur was, dat ze in blinde woede achteruit is gereden en daarbij per ongeluk iemand doodde.

Ga het hier een beetje zitten voorstellen als een moordzaak!!
      vrijdag 27 juli 2007 @ 17:45:10 #52
    3542 Gia
    User under construction
    pi_51893311
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 16:19 schreef TC03 het volgende:

[..]

Maar dat laatste is niet zo in Nederland, en dat weet iedereen. Ik snap best de reactie van de vrouw, maar ik vind het zeer terecht dat de rechter erover oordeelt. Er is tenslotte toch iemand dood.
    Leg je je er dan ook bij neer als de rechter oordeelt dat deze vrouw niets te verwijten valt, of dat ze er met een voorwaardelijke straf vanaf komt?
    pi_51893337
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 17:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Leg je je er dan ook bij neer als de rechter oordeelt dat deze vrouw niets te verwijten valt, en dat ze er met een voorwaardelijke straf vanaf komt?
    Ik wel. Die kans is ook vrij groot.

Maar wat is er op tegen om het voor te laten komen?
    pi_51893401
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:27 schreef __Saviour__ het volgende:
    Eigen schuld dikke bult voor die tasjesdief. Geen medelijden hoor.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 17:48:32 #55
    3542 Gia
    User under construction
    pi_51893416
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 17:45 schreef Slaughter het volgende:

[..]

Ik wel. Die kans is ook vrij groot.

Maar wat is er op tegen om het voor te laten komen?
    Wat mij betreft niets, maar ik kan me voorstellen dat het voor haar weer alles oprakelt.
    Er is destijds gesteld dat ze niet vervolgd zou worden en nu hoort ze dit. Denk niet dat dit haar goed zal doen. Zoals iemand al eerder stelde: Ze is al genoeg gestraft.
    pi_51894121
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 17:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Wie zegt dat het hier om een afrekening ging? Jij doet het voorkomen alsof deze dame op dat moment besloot dat de tasjesdief dood moest en meteen de daad bij het woord voegde.

Kijk, als dat het geval is, en bewezen wordt, danwel bekend wordt, dan heb je gelijk.

Maar zoals ik het zie is het gewoon een ongeluk. Zij wilde de achtervolging inzetten en reed daarbij, per ongeluk één van de daders klem. Hetgeen hij niet overleefde.
    Ik kan me ook zo voorstellen dat je op zo'n moment zo kwaad en overstuur bent, dat je niet meer normaal een auto kunt besturen. Schakelfouten, verkeerde pedaal, noem maar op. Deze dame was op dat moment echt niet de rust zelve. Ze was echt niet een kille rechter die een vonnis velde. Ze was een slachtoffer die zo overstuur was, dat ze in blinde woede achteruit is gereden en daarbij per ongeluk iemand doodde.

Ga het hier een beetje zitten voorstellen als een moordzaak!!
    Oh jij was erbij?

Het gaat mij er niet om of deze vrouw dat wel of niet expres heeft gedaan: het resutaat is wel dat ze iemand heeft doodgereden en er zijn er hier die daar wel heel makkelijk overheen stappen. Ik bedoel dood is dood. Die jongen kan niet z'n straf uitzitten. Die kan namelijk niets meer want hij is dood. Ik praat overigens helemaal niet goed wat hij heeft gedaan, maar er moet wel degelijk een rechter aan te pas komen om dit te beoordelen. Anders kan iedereen in het vervolg wel zeggen dat het uit noodweer was. Bovendien, hoewel ik er dus ook niet bij was, was dit imo geen noodweer maar idd gewoon blinde woede en ze zal heus wel spijt hebben gehad daarna, maar als ik iemand in blinde woede dood, bijvoorbeeld als die iemand mij of iemand waar ik van hou pijn doet, dan is dat gewoon doodslag hoor en de rechter zal dan rekening houden met alle omstandigheden als het goed is, maar het moet wel voor komen. En terecht.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 18:23:13 #57
    3542 Gia
    User under construction
    pi_51894387
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 18:13 schreef conleche het volgende:

[..]

Oh jij was erbij?

Het gaat mij er niet om of deze vrouw dat wel of niet expres heeft gedaan: het resutaat is wel dat ze iemand heeft doodgereden en er zijn er hier die daar wel heel makkelijk overheen stappen. Ik bedoel dood is dood. Die jongen kan niet z'n straf uitzitten. Die kan namelijk niets meer want hij is dood. Ik praat overigens helemaal niet goed wat hij heeft gedaan, maar er moet wel degelijk een rechter aan te pas komen om dit te beoordelen. Anders kan iedereen in het vervolg wel zeggen dat het uit noodweer was. Bovendien, hoewel ik er dus ook niet bij was, was dit imo geen noodweer maar idd gewoon blinde woede en ze zal heus wel spijt hebben gehad daarna, maar als ik iemand in blinde woede dood, bijvoorbeeld als die iemand mij of iemand waar ik van hou pijn doet, dan is dat gewoon doodslag hoor en de rechter zal dan rekening houden met alle omstandigheden als het goed is, maar het moet wel voor komen. En terecht.
    Zij heeft niet iemand in blinde woede gedood. (Denk ik, ik was er inderdaad niet bij, ik zeg alleen maar hoe ik het me voorstel) Zij is achter een dief aangegaan en die is daarbij per ongeluk gedood. Dat is iets heel anders dan iemand in blinde woede opzettelijk doden, omdat ie iemand pijn heeft gedaan.

Dit was, m.i. een ongeluk en zeker geen doodslag. Dood door schuld, eventueel, maar met verzachtende omstandigheden. Zij kon door de adrenaline waarschijnlijk haar auto niet meer goed controleren, waardoor het ongeluk heeft kunnen gebeuren.
    pi_51894568
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 17:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat mij betreft niets, maar ik kan me voorstellen dat het voor haar weer alles oprakelt.
    Er is destijds gesteld dat ze niet vervolgd zou worden en nu hoort ze dit. Denk niet dat dit haar goed zal doen. Zoals iemand al eerder stelde: Ze is al genoeg gestraft.
    Heb je dat zwart op wit, dat er gezegd is dat ze niet vervolgd zou worden?
    pi_51894747
    De vrouw was geloof ik Chinees he?
    Check ook discussies hierover op http://forums.marokko.nl/index.php waar men het van een andere kant bekijkt
    Jusqu'ici tout va bien...
      vrijdag 27 juli 2007 @ 18:44:29 #60
    53267 TC03
    pi_51894853
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 17:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Leg je je er dan ook bij neer als de rechter oordeelt dat deze vrouw niets te verwijten valt, of dat ze er met een voorwaardelijke straf vanaf komt?
    Ja. Waarom niet?
      vrijdag 27 juli 2007 @ 18:57:13 #61
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_51895142
    Had liever gezien dat die tasjesdief (voor de vorm) achteraf nog was veroordeeld, dan dat die vrouw nu voor de rechter moet verschijnen.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_51895438
    En waarom? Als het werkelijk zo terecht en rechtvaardig was wat die vrouw gedaan heeft, dan krijgt ze toch wel vrijspraak. En als ze dan onterecht lange tijd heeft vastgezeten dan kan ze vast nog wel een schadevergoeding krijgen.
    En als ze niet wordt vrijgesproken, dan is het zeker terecht dat ze voor moet komen.
    pi_51895805
    Risico van het vak als je iemands spullen jat, opgeruimd staat netjes en ik hoop oprecht dat het niet tot een veroordeling komt.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 19:28:44 #64
    32840 rene29
    God bestaat niet.
    pi_51895879
    Hm...

Zou t op een ongeluk houden.
    De meeste vrouwen die ik ken hebben al moeite met het achteruit inparkeren. Laat staan iemand (in de achteruit) volgen, en daarna bewust doodrijden....

Lijkt me moeilijk te bewijzen, helemaal gezien het feit dat de bewuste vrouw waarschijnlijk niet in haar normale doen was, gezien de beroving die vooraf ging.
    Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 19:48:19 #65
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_51896382
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 19:25 schreef Nnelis het volgende:
    Risico van het vak als je iemands spullen jat, opgeruimd staat netjes en ik hoop oprecht dat het niet tot een veroordeling komt.
    Idd, en de dief was zelf ook geen lievertje maar dat wordt nu even "vergeten"
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      vrijdag 27 juli 2007 @ 20:16:05 #66
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_51897087
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 10:30 schreef _mman het volgende:

[..]

Was een ongeluk, laat die vrouw toch met rust
    Ook wanneer je iemand dood zonder de intentie te hebben de persoon te doden kun je vervolgd worden hoor...
    Krekker is de bom!
      vrijdag 27 juli 2007 @ 20:19:59 #67
    184336 Vale17
    Divide et impera
    pi_51897181
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 20:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ook wanneer je iemand dood zonder de intentie te hebben de persoon te doden kun je vervolgd worden hoor...
    Bewust de aanmerkelijke kans aanvaarden dat een gevolg intreedt --> voorwaardelijk opzet heet dit..
    pi_51897270
    De reactie op zulke gebeurtenissen kan van veel dingen afhangen lijkt mij.

Als iemand mijn tas jat met een handdoekje, bidon etc omdat ik net van de sportschool kom, mja, misschien klote maar niet onherstelbaar en als het verzekerd is krijg je geld terug om nieuwe spullen te kopen.

Ben ik echter net op weg naar een zaak om allerlei foto's van onze familie te laten digitaliseren en op dvd te zetten en zo'n figuur jat die tas met al die foto's dan zal ik veel heftiger reageren. Die dingen kan je met geen geld van de wereld terugkrijgen en is van grote emotionele waarde. Ik zal dan veel meer ondernemen om mijn bezit dan terug te krijgen.

Allebei een tas, maar afhankelijk van de inhoud kan mijn reactie verschillen.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 20:24:25 #69
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_51897294
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 19:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, en de dief was zelf ook geen lievertje maar dat wordt nu even "vergeten"
    Hoezo wordt dat vergeten?

En hoezo is dat relevant bij het besluit de vrouw wel of niet te vervolgen?
    Krekker is de bom!
      vrijdag 27 juli 2007 @ 20:24:50 #70
    84808 Hari-Bo
    Onbegrijpelijk?
    pi_51897305
    Gore tasjesdief fusileren die hap!
    Gelukkig is al gedaan, maar ipv deze vrouw een lintje te geven wordt ze bestraft als moordenaar belachelijk, smerig corrupt land. En dan nog die pauper familie zeker in Hart Van Nederland propogande verkondigen hoe 'lief en aardig' hij wel niet was, daarom jat(te) hij zeker tasjes. Hij is nu tenminste waar ie hoort tussen 6 planken en 2 mtr onder de grond, smerig tuig
    Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
    Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
      vrijdag 27 juli 2007 @ 20:32:54 #71
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51897518
    ik zie niet in wat er fout is om dit voor de rechter te brengen trouwens, er is iemand dood gereden en er heeft iemand een tasje geroofd 2 verschillende zaken lijkt me
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      vrijdag 27 juli 2007 @ 20:34:15 #72
    84808 Hari-Bo
    Onbegrijpelijk?
    pi_51897541
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 20:32 schreef Re het volgende:
    ik zie niet in wat er fout is om dit voor de rechter te brengen trouwens, er is iemand dood gereden en er heeft iemand een tasje geroofd 2 verschillende zaken lijkt me
    En waarom is die pauper doodgereden? Juist omdat ie zonodig een tas moest jatten en die vrouw angst in het lijf jagen, dan krijg dit soort (prachtige) momenten.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 20:37:51 #73
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51897633
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 20:34 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

En waarom is die pauper doodgereden? Juist omdat ie zonodig een tas moest jatten en die vrouw angst in het lijf jagen, dan krijg dit soort (prachtige) momenten.
    ze zal er ook prachtig uitzien in gevangenis pakje

dit komt gewoon voor de rechter om te bepalen of het hier om het bewust doodmaken van een mensenleven gaat of dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden is...

ik vind het prima dat dit getoetst wordt
      vrijdag 27 juli 2007 @ 20:41:47 #74
    84808 Hari-Bo
    Onbegrijpelijk?
    pi_51897736
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 20:37 schreef Re het volgende:

[..]

ze zal er ook prachtig uitzien in gevangenis pakje

dit komt gewoon voor de rechter om te bepalen of het hier om het bewust doodmaken van een mensenleven gaat of dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden is...

ik vind het prima dat dit getoetst wordt
    Nu hopen dat het bij jou ook gebeurd en hetzelfde overkomt.

Flikker toch op die pauper pleegt een diefstal dus dient meteen afgemaakt te worden, dat dit door een auto is gedaan vind ik een mindere actie, want haar auto is beschadigd geraakt door z'on criminele pauper.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 20:44:05 #75
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51897798
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 20:41 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Nu hopen dat het bij jou ook gebeurd en hetzelfde overkomt.
    wat gebeurd?, dat mijn tas wordt gejat?
    quote:
    Flikker toch op die pauper pleegt een diefstal dus dient meteen afgemaakt te worden, dat dit door een auto is gedaan vind ik een mindere actie, want haar auto is beschadigd geraakt door z'on criminele pauper.
    wat een taaltje man ... wel stoer
      vrijdag 27 juli 2007 @ 20:45:23 #76
    84808 Hari-Bo
    Onbegrijpelijk?
    pi_51897841
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 20:44 schreef Re het volgende:

[..]

wat gebeurd?, dat mijn tas wordt gejat?
    [..]

wat een taaltje man ... wel stoer
    Niet stoer, ik heb een hekel aan criminelen!
      vrijdag 27 juli 2007 @ 20:45:57 #77
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51897862
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 20:45 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Niet stoer, ik heb een hekel aan criminelen!
    nah ik vind je stoer, internet held van me
      vrijdag 27 juli 2007 @ 20:46:44 #78
    84808 Hari-Bo
    Onbegrijpelijk?
    pi_51897877
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 20:45 schreef Re het volgende:

[..]

nah ik vind je stoer, internet held van me
    Jottem laten we headbangen
      vrijdag 27 juli 2007 @ 20:47:36 #79
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51897893
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 20:46 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Jottem laten we headbangen
    maar goed, wat hoop je nou wat mij overkomt?
    pi_51898125
    Zou Hari-Bo overigens nog nooit iets hebben gestolen? En dus ook nog nooit illegaal een liedje hebben gedownload?
    En zou die het een goed plan vinden als Piet Römer, Victor Reinier (en Philip Freriks met de camera erbij) samen met een mitrailleur op zak langs de deuren gingen om iedereen die geen kijk- en luistergeld betaalt neer te knallen?

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2007 21:03:08 ]
      vrijdag 27 juli 2007 @ 20:58:09 #81
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51898170
    of copyright schenden
      vrijdag 27 juli 2007 @ 21:05:08 #82
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_51898356
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 20:24 schreef Hari-Bo het volgende:
    Gore tasjesdief fusileren die hap!
    Gelukkig is al gedaan, maar ipv deze vrouw een lintje te geven wordt ze bestraft als moordenaar belachelijk, smerig corrupt land.
    Waar haal je vandaan dat deze vrouw wordt bestraft als moordenaar?
    Krekker is de bom!
      vrijdag 27 juli 2007 @ 21:06:37 #83
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_51898393
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 20:56 schreef Igen het volgende:
    Zou Hari-Bo overigens nog nooit iets hebben gestolen? En dus ook nog nooit illegaal een liedje hebben gedownload?
    En zou die het een goed plan vinden als Piet Römer, Victor Reinier (en Philip Freriks met de camera erbij) samen met een mitrailleur op zak langs de deuren gingen om iedereen die geen kijk- en luistergeld betaalt neer te knallen?
    En uiteraard zal hij ook staan te juichen wanneer zijn zoontje van 15 wordt opgehangen nadat deze snoepjes heeft gejat bij de snoepwinkel .
    Krekker is de bom!
    pi_51898497
    Ja, inderdaad. Een beroving in je eigen auto is hetzelfde als een snoepje dat door een kind wordt gejat Of nee, hetzelfde als een liedje downloaden, ja dat is het
    Meer conflict is een teken van minder ongelijkheid
      vrijdag 27 juli 2007 @ 21:12:16 #85
    181126 MouzurX
    Misschien?
    pi_51898527
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 21:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En uiteraard zal hij ook staan te juichen wanneer zijn zoontje van 15 wordt opgehangen nadat deze snoepjes heeft gejat bij de snoepwinkel .
    Flink in elkaar slaan werkt wel.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 21:12:41 #86
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51898539
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 21:11 schreef StaalPaal het volgende:
    Ja, inderdaad. Een beroving in je eigen auto is hetzelfde als een snoepje dat door een kind wordt gejat Of nee, hetzelfde als een liedje downloaden, ja dat is het
    waar wil jij de grens leggen dan?... iedereen met een gun over straat om potentieel tuig af te knallen
      vrijdag 27 juli 2007 @ 21:13:35 #87
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51898559
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 21:12 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Flink in elkaar slaan werkt wel.
    waarna we jou af mogen schieten
    pi_51898897
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 21:12 schreef Re het volgende:

[..]

waar wil jij de grens leggen dan?... iedereen met een gun over straat om potentieel tuig af te knallen
    Ik vind het niet gek dat ze het aan de rechter voorleggen, ik ergerde me alleen aan die onzin vergelijkingen.

Maar 2 jaar vooronderzoek is wel lang; met een goede advocaat lijkt me die rechtgang geen probleem voor die vrouw. Daarna de ouders van die jongen aanklagen, natuurlijk.
    pi_51899009
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 21:28 schreef StaalPaal het volgende:

[..]

Ik vind het niet gek dat ze het aan de rechter voorleggen, ik ergerde me alleen aan die onzin vergelijkingen.

Maar 2 jaar vooronderzoek is wel lang; met een goede advocaat lijkt me die rechtgang geen probleem voor die vrouw. Daarna de ouders van die jongen aanklagen, natuurlijk.
    Daar heb je wel een punt: ik vind dat het ook belachelijk lang heeft geduurd dat vooronderzoek.

En dát is een grap neem ik aan?
    pi_51899212
    http://www.nu.nl/news.jsp?n=470441&c=13
    quote:
    Ali had na zijn arrestatie vier maanden in hechtenis gezeten. De raadkamer van de rechtbank liet hem in september vrij omdat zijn broer hem een alibi voor het moment van de overval had gegeven.
    De ouders kunnen er inderdaad niets aan doen, zijn broer moeten ze aanklagen.
    pi_51899288
    Als er bewijzen zijn voor het feit dat die vrouw die jongen met opzet heeft doodgereden, hoort ze gewoon bestraft te worden. We leven gelukkig niet in een land waarin iedereen het heft in eigen handen kan nemen.
    I feel kinda Locrian today
      vrijdag 27 juli 2007 @ 21:47:53 #92
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_51899353
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 21:28 schreef StaalPaal het volgende:

[..]

Het zijn geen onzin vergelijkingen. Tuurlijk is een tas stelen niet hetzelfde als een snoepje jatten.

Jij vindt het waarschijnlijk een belachelijke vergelijking omdat in jouw ogen een snoepje jatten een te licht vergrijp is voor de doodstraf... Dat is nu precies het punt: een tasje jatten is voor velen ook een veel te licht vergrijp voor de doodstraf... waar trek je dan de grens? In beide gevallen hebben we in mijn ogen te maken met een straf die ABSOLUUT niet in verhouding staat tot het delict
    Krekker is de bom!
    pi_51899490
    Ik vind het eerlijk gezegd niet zo erg om in een land te leven waar af en toe een draaideur crimineel een permanent beroepsongeval krijgt.

Geeft me wel een gevoel van rechtvaardigheid. Net of er een god bestaat, zeg maar. Zo'n wrede.
    pi_51899624
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 21:52 schreef StaalPaal het volgende:
    Ik vind het eerlijk gezegd niet zo erg om in een land te leven waar af en toe een draaideur crimineel een permanent beroepsongeval krijgt.

Geeft me wel een gevoel van rechtvaardigheid. Net of er een god bestaat, zeg maar. Zo'n wrede.
    Dat je dat al hebt bij een tasjesdief die nog geen 20 is en die mogelijkerwijs nog heel aardig had kunnen opgroeien vind ik raar. Ik moet eerlijk bekennen dat als die topcriminelen elkaar uitmoorden ik er ook geen traan om laat en Hari Bo hierboven wil eigenlijk het liefst iedereen neerknallen die geen HariBo heet heb ik het idee: en dat is nu net het punt: iedereen stelt z'n grenzen weer anders en juist daarom moet je dat eigen rechtertje spelen nooit tolereren.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 21:58:00 #95
    18811 sooty
    Hab' meine Frist verlänge
    pi_51899649
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 21:45 schreef starla het volgende:
    Als er bewijzen zijn voor het feit dat die vrouw die jongen met opzet heeft doodgereden, hoort ze gewoon bestraft te worden. We leven gelukkig niet in een land waarin iedereen het heft in eigen handen kan nemen.
    Inderdaad. We leven in een land waar een vriendschappelijke voetbalwedstrijd tussen Ajax en GA Eagles uitmondt in de sloop van de Deventer binnenstad. Geen arrestaties want dat zou "de zaak alleen maar escaleren"

Zo'n mocro op zijn brommert die de hantas van mijn vrouw steelt, zou ik ook platrijden; Daar heb ik wel 160 uur taakstraf voor over.

Bespaar me het gezeur over politikieke correctheid.
    HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
    pi_51899680
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 21:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het zijn geen onzin vergelijkingen. Tuurlijk is een tas stelen niet hetzelfde als een snoepje jatten.

Jij vindt het waarschijnlijk een belachelijke vergelijking omdat in jouw ogen een snoepje jatten een te licht vergrijp is voor de doodstraf... Dat is nu precies het punt: een tasje jatten is voor velen ook een veel te licht vergrijp voor de doodstraf... waar trek je dan de grens? In beide gevallen hebben we in mijn ogen te maken met een straf die ABSOLUUT niet in verhouding staat tot het delict
    Als je een snoepje jat, moet je niet gek kijken als je een pets tegen je oren krijgt.

Als je zo brutaal bent om uit iemands auto een tas te stelen, terwijl ze er zelf nog inzit, moet je niet gek kijken als het slachtoffer gekke dingen gaat doen. Niet om de dader te straffen, maar omdat het slachtoffer zich misschien rot schrikt.
    pi_51899719
    Stel nou dat die vrouw een Marokkaanse jongere was geweest die achteruit was gereden nadat een blanke autochtone jongere iets uit zijn auto had gejat. Hoe zouden dan de reacties zijn geweest?
      vrijdag 27 juli 2007 @ 22:09:56 #98
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_51899997
    Nog niet hier gelezen: mevrouw is geoefend in het achteruit rijden. Een paar maanden voor dit incident werd ze geflitst bij een snelheidscontrole en reed toen 500 meter achteruit om zich te beklagen bij de agenten.

Van nu.nl
    quote:
    AMSTERDAM - De 43-jarige vrouw die in januari een tasjesdief doodreed in Amsterdam-Oost, is opzettelijk achteruit tegen de scooter van de jongen aangereden. Dat meldde het NOS Journaal maandagavond. De automobiliste wilde de scooter "aantikken", zou ze hebben verklaard tegenover de politie.

De 19-jarige Marokkaanse jongen raakte bekneld tussen haar auto en een boom en overleed ter plekke. De jongen had kort daarvoor samen met een metgezel een tasje uit haar auto gegrist.

Het NOS Journaal meldde dat de vrouw een paar maanden geleden was betrokken bij een soortgelijk incident. Toen ze op de snelweg was geflitst bij een snelheidscontrole, reed ze 500 meter achteruit om te protesteren bij de agenten.

Het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam wil geen commentaar geven op het bericht. "Het onderzoek loopt nog", zei een woordvoerder. De advocaat van de automobiliste was niet voor commentaar bereikbaar.
    pi_51900025
    pi_51900058
    Kort lontje, dat dametje...
      vrijdag 27 juli 2007 @ 22:23:25 #101
    184336 Vale17
    Divide et impera
    pi_51900334
    Anders had ze zich juridisch beter laten informeren
      vrijdag 27 juli 2007 @ 22:25:56 #102
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_51900403
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 21:59 schreef StaalPaal het volgende:

[..]

Als je een snoepje jat, moet je niet gek kijken als je een pets tegen je oren krijgt.

Als je zo brutaal bent om uit iemands auto een tas te stelen, terwijl ze er zelf nog inzit, moet je niet gek kijken als het slachtoffer gekke dingen gaat doen. Niet om de dader te straffen, maar omdat het slachtoffer zich misschien rot schrikt.
    Jij hebt het nu over de gevolgen voor de dader en het aanvaarden daarvan (voor zover mogelijk uiteraard). Dat is dus niet waar ik het over heb. Het kan best het risico van het vak zijn, het kan best eigen schuld, dikke bult zijn, daar heb ik het niet over. Ik heb het over de juridische kant, namelijk de vervolging van de vrouw. En deze vervolging is mijn ogen terecht.

Om even een voorbeeld van iemand anders vrij te gebruiken:
    Wanneer iemand een Hells Angel in zijn gezicht spuugt moet de persoon niet raar opkijken wanneer de Hells Angel hem met een honkbal knuppel volledig de tering inslaat.... Absoluut waar. Dit betekent echter niet dat de Hells Angel opeens niet meer vervolgd zou hoeven te worden... en dat laatste is waar ik op doel.
    Krekker is de bom!
    pi_51901708
    Ik zei al dat ik het terecht vind dat ze de rechter laten oordelen over wat er is gebeurd.

Maar jij laat het klinken alsof je van mensen moet verwachten dat ze een brutale overval, een zware inbreuk op de persoonlijke levenssfeer ( ), gelaten moeten ondergaan. En als je een paniekaanval of een woedeaanval krijgt dat je dan gestraft moet worden. En natuurlijk, dat de situatie vergelijkbaar is met het pikken van een snoepje...

Van mij mag ze met een cursus Hoe ga ik om met mijn woede naar huis gestuurd worden.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 00:20:24 #104
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_51903738
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 23:11 schreef StaalPaal het volgende:
    En als je een paniekaanval of een woedeaanval krijgt dat je dan gestraft moet worden. En natuurlijk, dat de situatie vergelijkbaar is met het pikken van een snoepje...

Van mij mag ze met een cursus Hoe ga ik om met mijn woede naar huis gestuurd worden.
    Dat laat ik aan de rechter over. Maar ik denk dat we het over het algemeen wel eens zijn. Wellicht dat ik zelf ook wel zo zou reageren zoals de vrouw, geen idee. Ik heb in ieder geval alle begrip voor deze vrouw. Dat wil echter niet zeggen dat ze niet berecht hoeft te worden.

Helaas verliezen veel mensen namelijk door emotie het grotere plaatje uit het oog: namelijk het wel wezen v/d Nederlandse samenleving. Wij leven namelijk nog altijd in een rechtstaat, waar de rechter het vonnis uit. En iemand aan/doodrijden vanwege diefstal is nog steeds niet toegestaan, dit ook niet zonder reden, stel je voor... dan wordt het opeens wel heel makkelijk om van jouw vijanden af te komen..
    Krekker is de bom!
    pi_51903818
    Ik vind dat deze vrouw buitensporig veel geweld heeft gebruikt door achteruitracend Ali tegen een boom te pletten alleen maar omdat ie haar tasje roofde.

Best knap trouwens voor een vrouw.
    pi_51904324
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 00:23 schreef Vitalogy het volgende:
    Ik vind dat deze vrouw buitensporig veel geweld heeft gebruikt door achteruitracend Ali tegen een boom te pletten alleen maar omdat ie haar tasje roofde.

En jij denkt dat de vrouw heeft gedacht, laat ik hem eens lekker dood rijden?
    Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 08:01:34 #107
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_51907739
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 00:46 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

En jij denkt dat de vrouw heeft gedacht, laat ik hem eens lekker dood rijden?
    Ook al heb je iets niet van te voren zo bedacht, dan nog kan er toch buitengewoon veel geweld gebruikt zijn?
    Krekker is de bom!
      zaterdag 28 juli 2007 @ 08:18:10 #108
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_51907771
    Deze vrouw dient de hoogste onderscheidning te krijgen van Maxx of Bee persoonlijk.
    Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 09:43:54 #109
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_51908167
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 12:09 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Nee, er zijn altijd al mensen geweest die het recht in eigen hand (willen) nemen.
    Logisch aangezien de rechters 't verdommen die hanteren de *wet* en dat heeft met recht erg weinig te maken.
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_51908513
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 16:39 schreef Hathor het volgende:
    daarom was ze in eerste instantie ook gewoon vrijgesproken
    Ik lees deze bewering op meerdere plekken op het internet, maar waar het vandaan komt?

Wat is er nu precies gebeurd? Mevrouw heeft achteruit gereden en daarbij deze jongen doodgereden.

Als gevolg daarvan is ze aangehouden en vastgezet. Bij de voorgeleiding heeft de RC beslist dat ze thuis het onderzoek mocht afwachten.

Er is een gerechtelijk vooronderzoek gestart en dit is recent afgerond.

Op basis van de afsluiting van dit GVO heeft het OM besloten om de vrouw verder te vervolgen (beslissing verdere vervolging, d.w.z. dat je de dagvaarding tegenmoet kan zien).

Nou de kanttekeningen, want die zijn er wel:

- ik lees in de berichten dat de toedracht uit het onderzoek niet naar voren is gekomen.
    - we lezen ook dat de familie van het slachtoffer grote druk op het OM heeft uitgevoerd om deze dame voor het gerecht te krijgen.
    - het onderzoek is zonder meer uitgebreid geweest, want heeft 2,5 jaren geduurd.

De vraag die bij mij op komt is dan: waarom is besloten om verder te vervolgen? Omdat het OM een zaak heeft, dus e.e.a. kan bewijzen, of omdat het OM van het "gezeik" van de familie af wil zijn (voor de goede orde, die staan volledig in hun recht om een rechterlijke beslissing te eisen)?

Het OM kan, zo komt het mij vooral ook uit de verklaring van het OM voor, niets bewijzen en wil dus ook aan de rechter vragen om maar een keuze te maken uit doodslag, zware mishandeling met de dood tengevolge, of dood door schuld in het verkeer.

M.i. is het een brug te ver als je na gedegen onderzoek nog aan alle kanten twijfelt over de schuld van de verdachte om te gaan vervolgen. Als je iets niet kan bewijzen moet je het misschien maar laten gaan, ook al waren de gevolgen zo ernstig en de media-aandacht zo groot.

Mijn beoordeling van de zaak is dat deze dame misschien wel roekeloos in het verkeer heeft gereden, maar dat deze roekeloosheid direct voortkwam uit de daad van het uiteindelijke slachtoffer. Even zonder de juridische kant te willen belichten: willen wij als maatschappij slachtoffers van misdrijven die in paniek, of in wat voor andere overweldigende emotie dan ook, een handeling verrichten die naar later blijkt de dood van de dader opleverde, vervolgen? Ik neig ernstig naar "nee, tenzij". Immers, ook de vervolging en de rechtszaak zelf gaan niet in de koude kleren zitten.
    Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
    [quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
    Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 10:23:36 #111
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_51908543
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 09:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Logisch aangezien de rechters 't verdommen die hanteren de *wet* en dat heeft met recht erg weinig te maken.
    De rechters hebben zich te houden aan wat de wetgever hun voorschrijft. Dat is het parlement en de regering. Het is aan de laatste om te bepalen of weer meer handelen met aandacht en begrip naar de misdadiger zo als nu in Nederland gebeurd. Of met meer begrip naar het slachtoffer toe.

Maar wat wel een punt van aandacht mag worden is wat is het ware doel van recht. Ik denk zelf dat als een slachtoffer dat onrecht aan gedaan is met een goed gevoel van de rechtbank kan weg lopen er recht is gedaan. Iets wat de regering en parlement blijkbaar niet zo belangrijk vinden.
    Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
    pi_51908795
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 10:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar wat wel een punt van aandacht mag worden is wat is het ware doel van recht. Ik denk zelf dat als een slachtoffer dat onrecht aan gedaan is met een goed gevoel van de rechtbank kan weg lopen er recht is gedaan. Iets wat de regering en parlement blijkbaar niet zo belangrijk vinden.
    Slachtoffers willen nogal eens op de brandstapel ermee, vierendelen en op de Grote Markt ophangen, met al het andere zijn die dan niet werkelijk tevreden. Mij lijkt echter niet dat je de genoemde straffen daarom ook daadwerkelijk moet invoeren.
    pi_51908823
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 10:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik lees deze bewering op meerdere plekken op het internet, maar waar het vandaan komt?

Wat is er nu precies gebeurd? Mevrouw heeft achteruit gereden en daarbij deze jongen doodgereden.

Als gevolg daarvan is ze aangehouden en vastgezet. Bij de voorgeleiding heeft de RC beslist dat ze thuis het onderzoek mocht afwachten.

Er is een gerechtelijk vooronderzoek gestart en dit is recent afgerond.

Op basis van de afsluiting van dit GVO heeft het OM besloten om de vrouw verder te vervolgen (beslissing verdere vervolging, d.w.z. dat je de dagvaarding tegenmoet kan zien).

Nou de kanttekeningen, want die zijn er wel:

- ik lees in de berichten dat de toedracht uit het onderzoek niet naar voren is gekomen.
    - we lezen ook dat de familie van het slachtoffer grote druk op het OM heeft uitgevoerd om deze dame voor het gerecht te krijgen.
    - het onderzoek is zonder meer uitgebreid geweest, want heeft 2,5 jaren geduurd.

De vraag die bij mij op komt is dan: waarom is besloten om verder te vervolgen? Omdat het OM een zaak heeft, dus e.e.a. kan bewijzen, of omdat het OM van het "gezeik" van de familie af wil zijn (voor de goede orde, die staan volledig in hun recht om een rechterlijke beslissing te eisen)?

Het OM kan, zo komt het mij vooral ook uit de verklaring van het OM voor, niets bewijzen en wil dus ook aan de rechter vragen om maar een keuze te maken uit doodslag, zware mishandeling met de dood tengevolge, of dood door schuld in het verkeer.

M.i. is het een brug te ver als je na gedegen onderzoek nog aan alle kanten twijfelt over de schuld van de verdachte om te gaan vervolgen. Als je iets niet kan bewijzen moet je het misschien maar laten gaan, ook al waren de gevolgen zo ernstig en de media-aandacht zo groot.

Mijn beoordeling van de zaak is dat deze dame misschien wel roekeloos in het verkeer heeft gereden, maar dat deze roekeloosheid direct voortkwam uit de daad van het uiteindelijke slachtoffer. Even zonder de juridische kant te willen belichten: willen wij als maatschappij slachtoffers van misdrijven die in paniek, of in wat voor andere overweldigende emotie dan ook, een handeling verrichten die naar later blijkt de dood van de dader opleverde, vervolgen? Ik neig ernstig naar "nee, tenzij". Immers, ook de vervolging en de rechtszaak zelf gaan niet in de koude kleren zitten.
    Ik lees ook dat de mevrouw tegen de politie heeft verklaard dat ze de dader heeft "aan willen tikken" met haar auto. Dat alleen al is genoeg reden tot vervolging.

Ik denk niet dat het aannemelijk is dat het OM zwicht voor het 'gezeik' van de familie.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 10:46:47 #114
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_51908882
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 10:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Slachtoffers willen nogal eens op de brandstapel ermee, vierendelen en op de Grote Markt ophangen, met al het andere zijn die dan niet werkelijk tevreden. Mij lijkt echter niet dat je de genoemde straffen daarom ook daadwerkelijk moet invoeren.
    Ik stel dat niet voor. Maar een verkrachter die er met vier jaar van af komt enz. Je zou bijvoorbeeld eens moeten gaan praten over minimumstraffen in plaats van maximum. Verder is het vermaak gehalte van de gedachte wel hoog.
    pi_51908905
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 00:23 schreef Vitalogy het volgende:

Het zal er i.m.o. op neerkomen dat men haar schuldig acht aan dood door schuld, met de bepaling dat zij beinvloed was door de diefstal van haar persoonlijke bezittingen door het slachtoffer, dus wel schuldig aan roekeloos rijgedrag, maar op dat moment niet toerekeningsvatbaar.
    Mogelijk ontzegging van de rijbevoegdheid voor de duur van een jaar.
    case closed
      zaterdag 28 juli 2007 @ 10:51:00 #116
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_51908942
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 10:48 schreef henkway het volgende:

[..]

Het zal er i.m.o. op neerkomen dat men haar schuldig acht aan dood door schuld, met de bepaling dat zij beinvloed was door de diefstal van haar persoonlijke bezittingen door het slachtoffer, dus wel schuldig aan roekeloos rijgedrag, maar op dat moment niet toerekeningsvatbaar.
    Mogelijk ontzegging van de rijbevoegdheid voor de duur van een jaar.
    case closed
    Ik denk zelf dat het een geval van was van verkeerd inparkeren met een extra bonus. Vrijspraak dus.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 10:58:42 #117
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_51909062
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 10:51 schreef Megumi het volgende:
    Ik denk zelf dat het een geval van was van verkeerd inparkeren met een extra bonus. Vrijspraak dus.
    Idd, en dan kan ze de schade verhalen op de tasjesdief omdat ie stond waar ie niet mocht staan
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_51909070
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 10:42 schreef Slaughter het volgende:

Ik lees ook dat de mevrouw tegen de politie heeft verklaard dat ze de dader heeft "aan willen tikken" met haar auto. Dat alleen al is genoeg reden tot vervolging.
    De scooter, niet de dader (ook al zat deze er op, het is een verschil)... En in de emotionele staat waarin ze verkeerde? Dat waag ik ernstig te betwijfelen. Als jij met een scooter vlucht voor de politie kun je ook verwachten dat ze je aantikken. Dan weliswaar met een betere techniek, maar toch.

In haar verklaring zit niets wat wijst op een handeling die de dood van het slachtoffer voor lief zou nemen.

En dan gaan we toch terug naar het feit dat er aldus het OM gewoon vrij weinig bewijs is, iig onvoldoende om de toedracht te bepalen. Persoonlijk houd ik niet zo van "long shot"-rechtszaken.
    quote:
    Ik denk niet dat het aannemelijk is dat het OM zwicht voor het 'gezeik' van de familie.
    Ik denk dat het mee speelt, net als de media-aandacht.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 10:59:48 #119
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_51909081
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 10:48 schreef henkway het volgende:

[..]

Het zal er i.m.o. op neerkomen dat men haar schuldig acht aan dood door schuld, met de bepaling dat zij beinvloed was door de diefstal van haar persoonlijke bezittingen door het slachtoffer
    case closed
    Kijk dat is nou net wat ik bedoel het slachtoffer is namelijk de dader. Door een beroving in gang te zetten heeft hij dit veroorzaakt. Dus ik zou de vrouw veroordelen wegens moord. En de vader van de dader zou ik lang opsluiten wegens het slecht opvoeden van de dader. En de vrouw natuurlijk vroeg vrij laten.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 11:59:01 #120
    3542 Gia
    User under construction
    pi_51910064
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 22:09 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
    Nog niet hier gelezen: mevrouw is geoefend in het achteruit rijden. Een paar maanden voor dit incident werd ze geflitst bij een snelheidscontrole en reed toen 500 meter achteruit om zich te beklagen bij de agenten.

Van nu.nl
    [..]
    Ook toen reed ze in woede achteruit en had ze één van de agenten kunnen raken. Ook dan was het geen opzet geweest. Ze reed achteruit om verhaal te gaan halen, in beide gevallen en niet om iemand te doden.
    pi_51910286
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 11:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Ook toen reed ze in woede achteruit en had ze één van de agenten kunnen raken. Ook dan was het geen opzet geweest. Ze reed achteruit om verhaal te gaan halen, in beide gevallen en niet om iemand te doden.
    Dan was het geen voorbedachten rade geweest maar wel dood door schuld en daar moet je toch enige jaartjes voor brommen uiteraard.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 12:18:22 #122
    3542 Gia
    User under construction
    pi_51910379
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 12:13 schreef Slaughter het volgende:

[..]

Dan was het geen voorbedachten rade geweest maar wel dood door schuld en daar moet je toch enige jaartjes voor brommen uiteraard.
    Valt wel mee. Iemand die door het rood rijdt en daarmee een dodelijk ongeval veroorzaakt, hoeft ook niet te brommen. En je rijdt niet per ongeluk door het rood. Net zoals Germaine niet per ongeluk achteruit reed. In beide gevallen is het niet de bedoeling om iemand te doden. In beide gevallen is het inderdaad dood door schuld. Maar het is en blijft een verkeersongeval, en daar hoef je in het algemeen niet voor te brommen.
    pi_51910564
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 12:18 schreef Gia het volgende:
    Maar het is en blijft een verkeersongeval, en daar hoef je in het algemeen niet voor te brommen.
    Met dodelijke afloop... nou, het is steeds gewoner dat je daar WEL voor moet brommen.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 12:41:30 #124
    112500 Het_hupt
    Ajetoooooooo
    pi_51910760
    Kan iemand mij vertellen wat er met die andere naffer is gebeurd?
    Waarschijnlijk in de hulpverlening om zijn trauma te verwerken?

En het oprakelen van die 2 jaar oud geval geeft maar weer eens aan hoe verrot het in Nederland aan het worden is.

Nadat de boomknuffelaars en ander werkschuw geteisem in de gaten kregen dat dit geval niets met discrimminate te doen had, ging men andere stenen zoeken om naar de dader te gooien.

Het publiceren van het verhaal dat deze dame achteruit had gereden op de snelweg is een schoolvoorbeeld!

Naar mijn mening dient deze dame vrijgesproken te worden van elke rechtsvervolging.
    Ook mag men van mij bij veelplegers een schietschijf op de rug plakken, zodat het makkelijker wordt je auto op hem te parkeren.
    If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
    pi_51910883
    De hoofdreden dat ze vervolgd wordt is omdat de tasjesdief Marrokaans was.
    Ander komen er weer relletjes...
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
      zaterdag 28 juli 2007 @ 12:48:44 #126
    3542 Gia
    User under construction
    pi_51910906
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 12:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Met dodelijke afloop... nou, het is steeds gewoner dat je daar WEL voor moet brommen.
    Heb ik nog nooit gehoord. Boete, ja, rijontzegging, ja, maar gevangenisstraf voor een dodelijk ongeval? Nooit van gehoord.
    pi_51912531
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 12:48 schreef Gia het volgende:

Heb ik nog nooit gehoord. Boete, ja, rijontzegging, ja, maar gevangenisstraf voor een dodelijk ongeval? Nooit van gehoord.
    Is 6 jaar voldoende voor je?
    pi_51912714
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 14:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is 6 jaar voldoende voor je?
    Ja dat kan, als je zwaar gedronken hebt en je rijdt een stel kinderen overhoop, dan heb je een goede kans om achter de tralies te verdwijnen wegens meervoudig doodslag
    pi_51913251
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 14:39 schreef henkway het volgende:

Ja dat kan, als je zwaar gedronken hebt en je rijdt een stel kinderen overhoop, dan heb je een goede kans om achter de tralies te verdwijnen wegens meervoudig doodslag
    Waarom denk jij dat het strafmaximum voor dood door schuld in het verkeer enkele jaren geleden zwaar omhoog is gegooid?

Om te moeten brommen hoef je geen alcomobilist te zijn.
    pi_51913530
    Hoe zit het met de mogelijkheden die vrouw tijdelijk verminderd toerekeningsvatbaar te verklaren? Kan dat? In verband met de verwarring/boosheid/angst/enz. die het stelen van haar tas tot gevolg had. Bestaat zoiets?

En zelfbescherming? Als je een inbreker k.o. slaat krijg je toch ook een lagere of zelfs geen straf?
    pi_51913722
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 15:25 schreef PAA-053 het volgende:
    Hoe zit het met de mogelijkheden die vrouw tijdelijk verminderd toerekeningsvatbaar te verklaren? Kan dat? In verband met de verwarring/boosheid/angst/enz. die het stelen van haar tas tot gevolg had. Bestaat zoiets?

En zelfbescherming? Als je een inbreker k.o. slaat krijg je toch ook een lagere of zelfs geen straf?
    Dat kan altijd zo'n beetje. Bij tig zaken is dat het eerste argument wat door de verdediging op tafel gegooid wordt.

Jammer dat het niet zo is dat die Ali ontoerekeningsvatbaar is verklaard en dat je juist om die reden geweld mag toepassen om zo'n schoft aan te pakken.

Overigens over die inbrekers k.o. slaan, er zijn zelfs zaken geweest waarbij inderdaad de inbreker een paar klappen kreeg en de inbreker vervolgens doodleuk het slachtoffer de schuld geeft van de tanden die hij nu (permanent) moet missen. Ik weet alleen niet in hoeverre het slachtoffer ook daadwerkelijk kosten heeft moeten ophoesten.
    pi_51917840
    quote:

nog een stem erbij!!
    An unstable system is a system that is not stable
      zaterdag 28 juli 2007 @ 20:02:10 #133
    3542 Gia
    User under construction
    pi_51920486
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 15:25 schreef PAA-053 het volgende:
    Daar zal het ook wel op uitdraaien, en terecht natuurlijk.

Er is een groot verschil tussen iets beheerst doen, en iets in blinde woede doen. In dat laatste geval heb je gewoon jezelf niet meer onder controle.

Waar ik eerst woonde lag ik behoorlijk overhoop met een van de buren (vanwege verbouwing enz..)
    Die kinderen waren ook totaal niet opgevoed. Op een dag moest ik mijn kinderen uit school gaan halen en ging hun dochtertje met een vriendinnetje midden op straat staan. Handjes in de zij, kop in de nek en mij maar uitdagend aankijken. Ik kon er niet langs en madame ging niet aan de kant. Haar moeder stond smalend lachend voor de raam te kijken. Ik trapte dus keihard een keer de gaspedaal in, zonder de koppeling op te laten komen. Van dat lawaai schrokken de dames zo, dat ze aan de kant stoven en ik erdoor kon. Ben heel rustig weggereden, met een grote boog om de kinderen heen.
    En wat denk je? Politie aan de deur. Poging tot kindermishandeling. Gelukkig hebben we het uit kunnen leggen en nog geen half jaar later zijn we verhuisd.

Maar goed, dit om te illustreren dat niet alles is wat het lijkt. Ik was op dat moment rustig. Ik kan me voorstellen dat Germaine dat op dat moment niet was. Indien wordt aangetoond dat zij willens en wetens achteruit is gereden om deze tasjesdief aan te rijden, dan mag ze wmb zitten. Maar ik denk dat dit een ongeluk was, weliswaar met dodelijke afloop, maar met schuld aan beide zijden.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 20:17:19 #134
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_51920918
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 12:41 schreef Het_hupt het volgende:
    En het oprakelen van die 2 jaar oud geval geeft maar weer eens aan hoe verrot het in Nederland aan het worden is.

Nadat de boomknuffelaars en ander werkschuw geteisem in de gaten kregen dat dit geval niets met discrimminate te doen had, ging men andere stenen zoeken om naar de dader te gooien.

Het publiceren van het verhaal dat deze dame achteruit had gereden op de snelweg is een schoolvoorbeeld!

Naar mijn mening dient deze dame vrijgesproken te worden van elke rechtsvervolging.
    Ook mag men van mij bij veelplegers een schietschijf op de rug plakken, zodat het makkelijker wordt je auto op hem te parkeren.
    Mijn sympathie gaat geenszins uit naar de tasjesdief, maar ik vond het wel frappant om te lezen. Niets is helemaal zwart of helemaal wit blijkt maar weer eens. Ali pakte precies het verkeerde tasje.
    pi_51921749
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 20:17 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Mijn sympathie gaat geenszins uit naar de tasjesdief, maar ik vond het wel frappant om te lezen. Niets is helemaal zwart of helemaal wit blijkt maar weer eens. Ali pakte precies het verkeerde tasje.
    Ali had sowieso van tasje's van vrouwen af moeten blijven, mijn moeder zit in een invalidekarretje en zo'n marrokaan pakte een keer haar tasje uit het mandje.
    Mijn moeder schrok zich rot, en was helemaal van de kaart.
    Het is jammer dat veel marrokanen zich verlagen tot het stelen van tasjes van oude vrouwen.
    Het levert zo weinig op een geeft zo'n stempel op die groep
      zaterdag 28 juli 2007 @ 23:01:36 #136
    92128 Xaobotnik
    KABLAAHHHH!!
    pi_51924452
    Ik vind wel dat de toon wederom zo anti-Marokkaans wordt gesteld door een hoop mensen en vanuit dat oogpunt de steun wordt geuit naar de betreffende mevrouw. Feit is dat het gewoon overdreven is om iemand dood te rijden voor een tasjesroof. Als ik tegen iemand aanloop zonder mijn excuses aan te bieden, verdien ik ook geen ram voor mijn kanis. Deze mevrouw reed achteruit om de jongen tegen te houden. Iedereen snapt dat een auto sterker is van een ventje op een scooter. Ze heeft de auto ook in beweging gezet met de bedoeling de jongen te raken. En was niet per ongeluk. Geen dood door schuld dus, maar erger. Een veroordeling vind ik dan ook terecht. Hoe randgroep dat ventje ook was, je hoort niet voor zo'n klein iets het heft in eigen handen te nemen, en een moordaanslag te plegen.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 23:12:49 #137
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_51924725
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 23:01 schreef Xaobotnik het volgende:
    Ik vind wel dat de toon wederom zo anti-Marokkaans wordt gesteld door een hoop mensen en vanuit dat oogpunt de steun wordt geuit naar de betreffende mevrouw. Feit is dat het gewoon overdreven is om iemand dood te rijden voor een tasjesroof. Als ik tegen iemand aanloop zonder mijn excuses aan te bieden, verdien ik ook geen ram voor mijn kanis. Deze mevrouw reed achteruit om de jongen tegen te houden. Iedereen snapt dat een auto sterker is van een ventje op een scooter. Ze heeft de auto ook in beweging gezet met de bedoeling de jongen te raken. En was niet per ongeluk. Geen dood door schuld dus, maar erger. Een veroordeling vind ik dan ook terecht. Hoe randgroep dat ventje ook was, je hoort niet voor zo'n klein iets het heft in eigen handen te nemen, en een moordaanslag te plegen.
    Wat een onzin. Je eerste reactie als zoiets gebeurt is om te proberen de dader tegen te houden. Als je in een auto zit, is je eerste reactie de vluchtroute van de dief blokkeren. In dit geval door achteruit te rijden en te voorkomen dat ze er op de scooter vandoor gaan. Dat je dan de scooter raakt is vervelend, maar begrijpelijk. Dat je vervolgens 2,5 (!) jaar later alsnog vervolgd gaat worden omdat zo'n low life good for nothing scumbag het nodig vond jouw zuurverdiende centen te rausen, in plaats van normaal werk te zoeken (en deze 'lieve jongen' moest nog voorkomen voor een gewapende overval ook), is dan van een idioterie die zijn weerga niet kent. Het hele leven van die mevrouw is gesloopt door zo'n etterbak die zijn handen niet thuis kon houden. Wie weet hoeveel mensen hij al beroofd had, die niks deden. Deze vrouw pikte niet dat haar spul gepikt werd en dat is hem noodlottig geworden. Jammer voor hem, maar risico van het vak.

En of hij nou marokkaan, chinees of nederlander was, mijn reactie zou precies hetzelfde zijn geweest. Blijf van andermans spullen af of accepteer het risico dat iemand je terugpakt.
    De pessimist ziet het duister in de tunnel
    De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
    De realist ziet de trein komen
    De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
      zaterdag 28 juli 2007 @ 23:18:00 #138
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_51924837
    De opkomst bij de stille tocht geeft ook aan dat de Marokkaanse gemeenschap er niet veel van begrijpt.
    pi_51924881
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 23:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je eerste reactie als zoiets gebeurt is om te proberen de dader tegen te houden. Als je in een auto zit, is je eerste reactie de vluchtroute van de dief blokkeren. In dit geval door achteruit te rijden en te voorkomen dat ze er op de scooter vandoor gaan. Dat je dan de scooter raakt is vervelend, maar begrijpelijk. Dat je vervolgens 2,5 (!) jaar later alsnog vervolgd gaat worden omdat zo'n low life good for nothing scumbag het nodig vond jouw zuurverdiende centen te rausen, in plaats van normaal werk te zoeken (en deze 'lieve jongen' moest nog voorkomen voor een gewapende overval ook), is dan van een idioterie die zijn weerga niet kent. Het hele leven van die mevrouw is gesloopt door zo'n etterbak die zijn handen niet thuis kon houden. Wie weet hoeveel mensen hij al beroofd had, die niks deden. Deze vrouw pikte niet dat haar spul gepikt werd en dat is hem noodlottig geworden. Jammer voor hem, maar risico van het vak.

En of hij nou marokkaan, chinees of nederlander was, mijn reactie zou precies hetzelfde zijn geweest. Blijf van andermans spullen af of accepteer het risico dat iemand je terugpakt.
    Volledig mee eens. Het zou iedereen kunnen overkomen die op zo'n moment nog in staat is om zelf tegenactie te ondernemen om het geroofde terug te krijgen van het tuig.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 23:24:17 #140
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_51924991
    In dit topic zijn veel mensen die er echt wel goed over nadenken en beide kanten bekijken, maar toch verschillende meningen hebben of zelfs van mening veranderen. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat een rechter hiervan maakt.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 23:27:14 #141
    181126 MouzurX
    Misschien?
    pi_51925043
    je moet ook kijken wat de uitspraak voor invloed heeft op de maatschappij.

Als die vrouw nu 3 jaar cel krijgt (bijv) denk je dat mensen dat ook maar iets gaan doen tegen criminelen?
    nu doet al niemand wat omdat je om niks doodgeschoten/gestoken wordt als er straks ook nog is de kans is dat je een paar jaar in de cel terecht komt dan gaan mensen al helemaal niks meer doen.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 23:32:33 #142
    66444 Lord_Vetinari
    pi_51925164
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 23:27 schreef MouzurX het volgende:
    je moet ook kijken wat de uitspraak voor invloed heeft op de maatschappij.

Als die vrouw nu 3 jaar cel krijgt (bijv) denk je dat mensen dat ook maar iets gaan doen tegen criminelen?
    nu doet al niemand wat omdat je om niks doodgeschoten/gestoken wordt als er straks ook nog is de kans is dat je een paar jaar in de cel terecht komt dan gaan mensen al helemaal niks meer doen.
    Dat heb je toch al? Als je een inbreker tegen de grond mept, doet hij aangifte van mishandeling en staat hij eerder buiten het politiebureau dan jij. Je wordt verondersteld hem een kopje koffie aan te bieden en vriendelijk te vragen of hij even wil wachten tot de politie er is (die met wat mazzel binnen 3 uur toch wel ter plaatse zou moeten kunnen zijn).
      zaterdag 28 juli 2007 @ 23:32:44 #143
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_51925167
    Dat is juist zo interessant inderdaad!

Rechtsgevoel kan een flinke knauw krijgen, terwijl de meeste weldenkende mensen ook wel snappen dat het niet normaal is iemand te vermoorden vanwege een tas.
      zondag 29 juli 2007 @ 02:19:07 #144
    pi_51927843
    quote:
    Je gaat er voor het gemak van uit dat deze vrouw de jongen dood wilde rijden. Maar dat staat niet vast. Ik was ook achter hem aan gegaan om mijn tas terug te krijgen. Ik denk niet dat ik de bedoeling zou hebben om hem dood te rijden. Ik weet ook niet of je op dat moment let op iemands afkomst. Het is gewoon een dief, en ik wil mijn tas terug!

En die protesterende marrokanen moeten goed beseffen voor wie ze demonstreren.
      zondag 29 juli 2007 @ 02:26:53 #145
    117098 Hathor
    Effe niet
    pi_51927926
    quote:
    Ben jij ooit slachtoffer geweest van een roofoverval? Heeft iemand ooit een pistool tegen je schedel gehouden, of misschien een mes op je keel gezet?
      zondag 29 juli 2007 @ 08:41:34 #146
    112500 Het_hupt
    Ajetoooooooo
    pi_51928982
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 02:26 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ben jij ooit slachtoffer geweest van een roofoverval? Heeft iemand ooit een pistool tegen je schedel gehouden, of misschien een mes op je keel gezet?
    Vast niet, dit is het soort hippie wat de daders van tasjesberovingen als slachtoffers van de maatschappij ziet.
      zondag 29 juli 2007 @ 08:55:34 #147
    154605 Gijsbrecht2
    irreligieus
    pi_51929015
    quote:
    Wat een wereldvreemde MAFKEES ben jij.
    Je woont zeker op Schiermonnikoog?
    Sportieve inbreng
    pi_51929239
    quote:
    Ik vind wel dat de toon wederom zo anti-Marokkaans wordt gesteld door een hoop mensen en vanuit dat oogpunt de steun wordt geuit naar de betreffende mevrouw.
    Ik zal niet zeggen dat ik nergens iets anti-Marokkaans in kon ontdekken, maar je moet potdimme verdomde hard zoeken... En om het leidend in de discussie te noemen is idioot.

De gemene deler is dat deze vrouw misschien wel verkeerd heeft gehandeld, dat de dood van de tasjesdief onfortuinlijk is, maar dat de impact van de roof dusdanig is dat de dood van de tasjesdief deze mevrouw niet (strafrechtelijk) aangerekend kan worden.

Ik zou zeggen: lees de reacties nog eens.
    pi_51929244
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 23:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Dat heb je toch al? Als je een inbreker tegen de grond mept, doet hij aangifte van mishandeling en staat hij eerder buiten het politiebureau dan jij. Je wordt verondersteld hem een kopje koffie aan te bieden en vriendelijk te vragen of hij even wil wachten tot de politie er is (die met wat mazzel binnen 3 uur toch wel ter plaatse zou moeten kunnen zijn).
    Een Wilders-adept had het niet beter kunnen uitleggen...
      zondag 29 juli 2007 @ 10:08:39 #150
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_51929307
    Laten we hier in ieder geval de boel bij elkaar houden.
      zondag 29 juli 2007 @ 10:11:35 #151
    66444 Lord_Vetinari
    pi_51929335
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 09:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een Wilders-adept had het niet beter kunnen uitleggen...
    Kom op, zeg. Wilders is een idioot, maar de politie en bepaalde vormen van recht in dit land worden hoe langer hoe meer een lachertje. Ik ben tegen eigen rechter spelen, maar een inbreker die willens en wetens mijn huis binnendringt moet niet raar opkijken als de hond hem in zijn ballen grijpt. En de hond doet dat Dan is het van de gekke, dat IK daarvoor de bak in moet en HIJ gewoon weer buiten loopt. En dat gebeurt gewoon.

Ik ben wel van mening dat mensen hun eigendommen mogen beschermen. En als je daarbij een inbreker afrost, moet dat gewoon kunnen. Maar ik weet wel, dat ik nu een inbreker afros en hem vervolgens met de auto ergens langs de weg in een greppel ga dumpen.
      zondag 29 juli 2007 @ 10:12:54 #152
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_51929343
    Dat laatste klinkt best wel eng.
      zondag 29 juli 2007 @ 10:15:56 #153
    66444 Lord_Vetinari
    pi_51929369
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 10:12 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
    Ik ben eng

Ik pas er gewoon voor, om de bak in te draaien omdat ik mijn gezin en mijn eigendommen wens te beschermen tegen iemand die te belazerd is om zelf te gaan werken. Als ik iemand betrap die bijvoorbeeld mijn auto wil jatten, breek ik hem tot de grond toe af en begraaf hem in de tuin.
    pi_51929373
    quote:
    Das niet eng. Dat is simpelweg vervolging n.a.v. een ongeval op de werkplek van de inbreker voorkomen.
      zondag 29 juli 2007 @ 10:19:44 #155
    66444 Lord_Vetinari
    pi_51929401
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 10:16 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Das niet eng. Dat is simpelweg vervolging n.a.v. een ongeval op de werkplek van de inbreker voorkomen.
    Dat dus. Zeker met het voorbeeld van dit topic in gedachten, pas ik ervoor ditzelfde mee te moeten maken, alleen omdat ik mijn gezin en eigendommen wens te beschermen.
      zondag 29 juli 2007 @ 10:21:06 #156
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_51929412
    Het lijkt er bijna op dat je het prettig zou vinden als er bij je ingebroken wordt, zodat je dit statement kunt maken.
      zondag 29 juli 2007 @ 10:22:06 #157
    66444 Lord_Vetinari
    pi_51929421
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 10:21 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
    Het lijkt er bijna op alsof je het prettig zou vinden als er bij je ingebroken wordt, zodat je dit statement kunt maken.
    Nee hoor. Liever niet. Ik zeg alleen dat als het zou gebeuren ik niet zou aarzelen om actie te ondernemen. Ik zou er alleen wel voor zorgen dat het niet op mijn hoofd zou terugkomen.
      zondag 29 juli 2007 @ 10:26:53 #158
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_51929459
    Ik begrijp wel wat je zegt, maar ik hoop dat je er nooit mee in de problemen komt.
    pi_51929474
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 10:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee hoor. Liever niet. Ik zeg alleen dat als het zou gebeuren ik niet zou aarzelen om actie te ondernemen. Ik zou er alleen wel voor zorgen dat het niet op mijn hoofd zou terugkomen.
    Mijn broer zei al: neerslaan dat figuur, vervolgens alarmeer je de buurman. Je spreekt met elkaar af dat je zal zeggen dat de inbreker 1 van de mensen aanvloog en je daarop besloot om terug te slaan om jezelf zo in veiligheid te brengen.

Vervolgens bel je de politie en vertel je dat verhaal. Laat de inbreker daarna maar eens bewijzen dat hij hen niet aanviel. Twee tegen 1 in dat geval, twee burgers/bewoners vs 1 stuk tuig.
    pi_51929528
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 10:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Kom op, zeg. Wilders is een idioot,
    Ik vond dat jouw post eenzelfde kwalificatie verdiende. Het viel me ook van je tegen...
    quote:
    maar de politie en bepaalde vormen van recht in dit land worden hoe langer hoe meer een lachertje. Ik ben tegen eigen rechter spelen, maar een inbreker die willens en wetens mijn huis binnendringt moet niet raar opkijken als de hond hem in zijn ballen grijpt. En de hond doet dat Dan is het van de gekke, dat IK daarvoor de bak in moet en HIJ gewoon weer buiten loopt. En dat gebeurt gewoon.
    Bron?
    quote:
    Ik ben wel van mening dat mensen hun eigendommen mogen beschermen. En als je daarbij een inbreker afrost, moet dat gewoon kunnen. Maar ik weet wel, dat ik nu een inbreker afros en hem vervolgens met de auto ergens langs de weg in een greppel ga dumpen.
    Jij bent tegen eigen rechter spelen?

Wat daarvan ook allemaal moge zijn: gepast geweld gebruiken bij aanhouding mag. En veel inbrekers zijn zonder geweld aan te houden, dus vaak is gepast geweld geen geweld.
    pi_51929567
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 10:36 schreef DS4 het volgende:
    Wat daarvan ook allemaal moge zijn: gepast geweld gebruiken bij aanhouding mag. En veel inbrekers zijn zonder geweld aan te houden, dus vaak is gepast geweld geen geweld.
    *PROEST* Ik moest lachen !!!
      zondag 29 juli 2007 @ 10:46:18 #162
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_51929609
    Hoe wil je een inbreker zonder geweld aanhouden?
    pi_51930783
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 10:46 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
    Hoe wil je een inbreker zonder geweld aanhouden?
    Als je gewoon voor de vluchtweg blijft staan, wil de inbreker iha best blijven waar hij is. Inbrekers zijn nl. iha niet genegen om geweld te gebruiken.
    pi_51930830
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 10:41 schreef Scorpie het volgende:

*PROEST* Ik moest lachen !!!
    Het is mij gelukt en ik ben geen afschrikwekkende verschijning. Vaak is het voldoende om uit te stralen dat je bereid bent om geweld te gebruiken als het moet.
      zondag 29 juli 2007 @ 12:25:12 #165
    3542 Gia
    User under construction
    pi_51930956
    En als die inbreker je vervolgens aanklaagt omdat hij zich door jou bedreigd voelde?
    pi_51931045
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 10:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik ben eng

Ik pas er gewoon voor, om de bak in te draaien omdat ik mijn gezin en mijn eigendommen wens te beschermen tegen iemand die te belazerd is om zelf te gaan werken. Als ik iemand betrap die bijvoorbeeld mijn auto wil jatten, breek ik hem tot de grond toe af en begraaf hem in de tuin.
    Dan bescherm je je gezin toch juist helemaal niet? Dan zit je jaren in de bak.
      zondag 29 juli 2007 @ 12:32:35 #167
    66444 Lord_Vetinari
    pi_51931100
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 12:30 schreef Slaughter het volgende:

[..]

Dan bescherm je je gezin toch juist helemaal niet? Dan zit je jaren in de bak.
    Niet als ik hem begraaf... Hij verdwijnt spoorloos. Hoe wil iemand hem als vermist opgeven? "Ja, hij ging inbreken en kwam niet meer terug"...

pi_51931556
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 12:25 schreef Gia het volgende:
    En als die inbreker je vervolgens aanklaagt omdat hij zich door jou bedreigd voelde?
    Tuurlijk... dat zal worden vervolgd...
      zondag 29 juli 2007 @ 14:06:14 #169
    pi_51932966
    quote:
    Daarom hebben we ook een politie en een rechterlijke macht uitgevonden. Helaas functioneerd het niet goed genoeg volgens velen. Het resultaat daarvan is dat men weer voor eigen rechter gaat spelen, net als vroeger. Je kan natuurlijk eigenrichting afkeuren uit principe, maar in principe moet iemand anders van mijn spullen afblijven.
      zondag 29 juli 2007 @ 17:01:21 #170
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51937050
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 10:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik ben eng

en dat voor een verzekerde auto?... , lijkt me dus dat je het materalistische prefereert boven je gezin etc... ik begin al medelijden te krijgen met je familie
    pi_51937173
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 12:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Niet als ik hem begraaf... Hij verdwijnt spoorloos. Hoe wil iemand hem als vermist opgeven? "Ja, hij ging inbreken en kwam niet meer terug"...
    Ik heb dat is wel twintig jaar geleden al een keer een inbreker betrapt, die had zich om 4.30uur verstopt in de schuur, omdat ik thuiskwam en ik was binnen en hoorde de schuurdeur, ik heb hem eruit gehaald met hem gevochten en aan de politie geven
    De politie liet hem gelijk weer vrij wegens gebrek aan bewijs.
    De volgende dag kwam zijn vrouw klagen dat ik zijn pink had gebroken.
      zondag 29 juli 2007 @ 17:24:56 #172
    181126 MouzurX
    Misschien?
    pi_51937566
    De arrogantie van zulk soort mensen he, ze denken gewoon dat dat normaal is.... spullen jatten enz.
    pi_51937774
    Die vrouw verdient natuurlijk een lintje ipv een gevangenisstraf.

Die vrouw zal wel 1 of ander symbolische straf krijgen. Geen rechter die haar namelijk de gevangenis in durft te sturen.
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
      zondag 29 juli 2007 @ 17:42:28 #174
    66444 Lord_Vetinari
    pi_51937964
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 17:01 schreef Re het volgende:

[..]

en dat voor een verzekerde auto?... , lijkt me dus dat je het materalistische prefereert boven je gezin etc... ik begin al medelijden te krijgen met je familie
    En jij denkt dat je van de verzekering een nieuwe auto krijgt of zo? Dagwaarde. Daar koop je echt geen vergelijkbare voor, hoor. En de auto was maar een voorbeeld.
      zondag 29 juli 2007 @ 17:46:58 #175
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51938071
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 17:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En jij denkt dat je van de verzekering een nieuwe auto krijgt of zo? Dagwaarde. Daar koop je echt geen vergelijkbare voor, hoor. En de auto was maar een voorbeeld.
    en ik wilde alleen maar zeggen dat je materiaal prefereert boven een menselijk leven, hoe laag dat wezen dan ook mag zijn, waarmee je gewoon een slechter mens bent dan die crimineel. Is verder niets mis mee maar wel hypocriet.
      zondag 29 juli 2007 @ 18:00:21 #176
    66444 Lord_Vetinari
    pi_51938389
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 17:46 schreef Re het volgende:

[..]

en ik wilde alleen maar zeggen dat je materiaal prefereert boven een menselijk leven, hoe laag dat wezen dan ook mag zijn, waarmee je gewoon een slechter mens bent dan die crimineel. Is verder niets mis mee maar wel hypocriet.
    Kul. Als de overheid mij niet kan beschermen of, alternatief, ervoor zorgt dat degene die mijn spullen jat voior minimaal 5 jaar de bak in verdwijnt (of hij nou een auto jat of voor mijn part een leeg etensbord), voel ik me verplicht mezelf te beschermen. Aangezien de praktijk van de laatste jaren uitwijst, dat de overheid, die ik daarvoor betaal dmv belastingen, faalt in beide bovengenoemde redelijke eisen, lijkt me een eigen vorm van bescherming nodig tegen iedereen die zich wederrechtelijk in mijn huis bevindt. Ik weet namelijk op dat moment niet of hij komt jatten of mij en mijn gezin vermoorden. En dus neem ik geen risico.
    pi_51938446
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 18:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kul. Als de overheid mij niet kan beschermen of, alternatief, ervoor zorgt dat degene die mijn spullen jat voior minimaal 5 jaar de bak in verdwijnt (of hij nou een auto jat of voor mijn part een leeg etensbord), voel ik me verplicht mezelf te beschermen. Aangezien de praktijk van de laatste jaren uitwijst, dat de overheid, die ik daarvoor betaal dmv belastingen, faalt in beide bovengenoemde redelijke eisen, lijkt me een eigen vorm van bescherming nodig tegen iedereen die zich wederrechtelijk in mijn huis bevindt. Ik weet namelijk op dat moment niet of hij komt jatten of mij en mijn gezin vermoorden. En dus neem ik geen risico.
    Ik vind je ook een beetje eng. Brr.
      zondag 29 juli 2007 @ 18:04:57 #178
    66444 Lord_Vetinari
    pi_51938503
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 18:02 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik vind je ook een beetje eng. Brr.
    Mooi. Dan geef ik je mijn adres. Weet je dat je hier in ieder geval beter weg kunt blijven op je strooptochten
      zondag 29 juli 2007 @ 18:06:21 #179
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51938535
    quote:

[..]

ik weet ook niet wat ik in zo'n situatie zou doen maar ik ga niet lopen brullen dat ik een persoon ga vermoorden omdat hij mijn auto jat. In zal me niet gaan verlagen in excessief crimineel gedrag om criminaliteit tegen te gaan. Noem mij een land waar er geen criminaliteit is of waar het eigen rechtertje spelen tot een succesvolle maatschappij heeft geleid...
    pi_51938551
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 18:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mooi. Dan geef ik je mijn adres. Weet je dat je hier in ieder geval beter weg kunt blijven op je strooptochten
    Das dan weer best grappig, maar serieus: ik hoop echt dat je het allemaal niet zo meent, want mèn, als iedereen zo was dan zou het een lekkere boel worden hier in Nederland.
      zondag 29 juli 2007 @ 18:10:36 #181
    66444 Lord_Vetinari
    pi_51938649
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 18:07 schreef conleche het volgende:

[..]

Das dan weer best grappig, maar serieus: ik hoop echt dat je het allemaal niet zo meent, want mèn, als iedereen zo was dan zou het een lekkere boel worden hier in Nederland.
    Uiteraard vermoord ik niemand. Maar als je naar dit topic kijkt... Iemand die haar eigen spullen terug wil en daarbij per ongeluk de dief naar de andere wereld helpt, wordt 2,5 jaar later alsnog vervolgd. Weet je wel wat zoiets met je leven doet? Als mij dus zoiets overkomt (stel ik tref een dief met een zwak hart en die schrikt van mijn honkbalknuppel en overlijdt) dan weet ik niet of ik deze persoon niet in mijn autro laad en ergens in een greppel dump. Zodat het lijkt of hij bij het wanmdelen een hartaanval heeft gekregen. Onder de huidige wetgeving durf ik het dan niet aan om de politie te roepen en de bak in te gaan wegens dood door schuld of zo.
    pi_51938862
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 18:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Uiteraard vermoord ik niemand. Maar als je naar dit topic kijkt... Iemand die haar eigen spullen terug wil en daarbij per ongeluk de dief naar de andere wereld helpt, wordt 2,5 jaar later alsnog vervolgd. Weet je wel wat zoiets met je leven doet? Als mij dus zoiets overkomt (stel ik tref een dief met een zwak hart en die schrikt van mijn honkbalknuppel en overlijdt) dan weet ik niet of ik deze persoon niet in mijn autro laad en ergens in een greppel dump. Zodat het lijkt of hij bij het wanmdelen een hartaanval heeft gekregen. Onder de huidige wetgeving durf ik het dan niet aan om de politie te roepen en de bak in te gaan wegens dood door schuld of zo.
    Ik vind een onderzoek van 2,5 jaar ook ridicuul. Maar ik vind ook dat een rechter zich hierover moet buigen. Gezien het feit dat de mevrouw sowieso nogal een opgewonden standje is (ik bedoel, als ik word geflitst race ik niet 500 meter achteruit -op de snelweg nog wel - om verhaal te halen dan denk ik hoogstens: kut ik had wat beter op de camera's moeten letten...).
    Anyway, naar eigen zeggen heeft ze de brommer met jongen willen "aantikken" dat is dus ietwat misgegaan, to say the least en expres of niet expres, ze zal zich daarvoor dus moeten verantwoorden.
    pi_51944906
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 18:39 schreef Manono het volgende:
    De vrouw was geloof ik Chinees he?
    Check ook discussies hierover op http://forums.marokko.nl/index.php waar men het van een andere kant bekijkt
    Die "andere kant" hoef ik niet. Daar KIJK ik niet eens naar. De meningen van die marocjes wil ik niet lezen, want ik wil dadelijk nog slapen, en niet geërgerd en met stoom uit m'n oren proberen in slaap te vallen. Die gozer die dat tasje van die mevrouw wilde jatten had, als ik me goed herinner, nog veel meer op z'n kerfstop. Of ze 'm nou expres of per ongeluk geplet heeft, boeit me niet. Als het een Nederlander was geweest hadden we er hoogstwaarschijnlijk niets meer over gehoord, maar het is een lid van een "ethnische minderheid", en die zijn zielig en moeten geholpen worden. Donder toch op. Er zijn de laatste jaren zeeën van moorden gepleegd waar de dossiers van gesloten zijn en blijven (Marianne Vaatstra, Nicky Verstappen enz), maar omdat het hier een Ali of Mohammed betreft moet alles weer opgerakeld worden. Ziek!!!
    pi_51944992
    quote:

[..]

Juist. Enne...de overheid faalt imho in alles, trouwens, vooral het justitiële apparaat; veel krommer kán dat bijna niet meer worden.
      zondag 29 juli 2007 @ 22:54:50 #185
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_51946058
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 12:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je gewoon voor de vluchtweg blijft staan, wil de inbreker iha best blijven waar hij is. Inbrekers zijn nl. iha niet genegen om geweld te gebruiken.
    Het zijn zenuwachtige, laffe ratten die uit pure angst schijten op de bank of pissen op het nieuwe behang.

Als ze betrapt worden, zijn ze als een kat in het nauw. Onvoorspelbaar en dus levensgevaarlijk. Anders vraag je het even aan die schoonmaker in Enschede of kleine Jesse (?) uit Hoogerheide, hoe inbrekers reageren als ze betrapt worden.
    pi_51946206
    quote:

[..]

LOL

Laat me raden..... jij woont in disneyland.
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_51946253
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 22:54 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

Het zijn zenuwachtige, laffe ratten die uit pure angst schijten op de bank of pissen op het nieuwe behang.

Als ze betrapt worden, zijn ze als een kat in het nauw. Onvoorspelbaar en dus levensgevaarlijk. Anders vraag je het even aan die schoonmaker in Enschede of kleine Jesse (?) uit Hoogerheide, hoe inbrekers reageren als ze betrapt worden.
    Aha, dus ik had die ene uitzondering te pakken...

Vertel eens: hoeveel ervaringen ter zake heb jij?
    pi_51946281
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 22:58 schreef JohnDope het volgende:

Laat me raden..... jij woont in disneyland.
    Nee. Zijn daar veel inbrekers dan?
      zondag 29 juli 2007 @ 23:03:36 #189
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_51946388
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 23:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Aha, dus ik had die ene uitzondering te pakken...

Vertel eens: hoeveel ervaringen ter zake heb jij?
    M'n pa zit al 40 jaar bij de politie. Als je verder wilt plassen, be my guest, maar ga niet op zondagavond bijdehand doen tegen me.

Reageer maar inhoudelijk.
      zondag 29 juli 2007 @ 23:04:00 #190
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_51946409
    quote:

[..]

iha niet.
    pi_51946434
    quote:

[..]

Mijn God, lees nou wat je allemaal uitkraamt.
    pi_51948077
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 23:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

M'n pa zit al 40 jaar bij de politie.
    BOA in de struikjes?

Ik denk altijd maar zo: als het mij lukt, moet het anderen ook lukken. Zo bijzonder ben ik echt niet.
    pi_51948106
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 23:04 schreef JohnDope het volgende:
    Mijn God, lees nou wat je allemaal uitkraamt.
    Dat doe ik altijd. Jij toch ook neem ik aan?
    pi_51948161
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 00:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat doe ik altijd. Jij toch ook neem ik aan?
    Het is wel duidelijk dat jij naïef tot in den kist bent.
      maandag 30 juli 2007 @ 00:06:07 #195
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51948203
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 23:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

M'n pa zit al 40 jaar bij de politie. Als je verder wilt plassen, be my guest, maar ga niet op zondagavond bijdehand doen tegen me.

Reageer maar inhoudelijk.
    Dan hoort tie al lang met pensioen te zijn hoor ...

oww mijn pa zat ook bij de politie
      maandag 30 juli 2007 @ 00:07:44 #196
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51948250
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 22:23 schreef progrock het volgende:

[..]

Juist. Enne...de overheid faalt imho in alles, trouwens, vooral het justitiële apparaat; veel krommer kán dat bijna niet meer worden.
    noem eens een land waar het land/apparaat niet faalt?
    pi_51948337
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 00:04 schreef JohnDope het volgende:

Het is wel duidelijk dat jij naïef tot in den kist bent.
    Zo lang die naïviteit mij blijft brengen wat het tot nu toe heeft gebracht hoop ik dat van ganse harte.

Alsof een inbreker aanhouden altijd samen gaat met een pak rammel... Het is potdimme nieuws als er weer eens een inbreker een pak rammel heeft gehad.
    pi_51948490
    Wat een drukte zeg, een Surinamese meid, rijd een Marokaan dood, das toch een win win situatie.

Maak het niet te complex, wel triest dat ze voor een tasjesdief, blommetjes gaan neerleggen.
    pi_51948505
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 00:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo lang die naïviteit mij blijft brengen wat het tot nu toe heeft gebracht hoop ik dat van ganse harte.

Alsof een inbreker aanhouden altijd samen gaat met een pak rammel... Het is potdimme nieuws als er weer eens een inbreker een pak rammel heeft gehad.
    Een inbreker geeft zich over het algemeen echt niet zonder slag of stoot over.
      maandag 30 juli 2007 @ 00:19:12 #200
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_51948553
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 00:06 schreef Re het volgende:

[..]

Dan hoort tie al lang met pensioen te zijn hoor ...

oww mijn pa zat ook bij de politie
    17e op de politieschool, jaar later in dienst, nu 57. Pensioen pas met 62 volgens mij.
    pi_51948617
    M'n pa bij de politie Dat zei ik ook altijd toen ik 5 was en ruzie had met het pestende buurjochie van een kop groter......
      maandag 30 juli 2007 @ 00:23:14 #202
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_51948646
    Word dan eens volwassen. Geen dingen zien die er niet zijn.
    pi_51948672
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 00:21 schreef conleche het volgende:
    M'n pa bij de politie Dat zei ik ook altijd toen ik 5 was en ruzie had met het pestende buurjochie van een kop groter......
    Huurling zijn lijkt me niks, ben gekapt met het leger, ik leef gelukkig, never again.
      maandag 30 juli 2007 @ 00:44:51 #204
    117098 Hathor
    Effe niet
    pi_51949100
    quote:

[..]

Dit is nou een klassiek geval van boter op je hoofd hebben, als er prijzen werden uitgereikt voor naiviteit was jij een genomineerde.
      maandag 30 juli 2007 @ 00:50:42 #205
    117098 Hathor
    Effe niet
    pi_51949217
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 00:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En al helemaal niet het nieuwe type inbreker dat de laatste tijden steeds actiever word in dit deel van Europa, de oost Europeaan, die inmiddels een aardige reputatie van extreem geweld hebben opgebouwd, en er zelfs niet voor terugschrikken om folterpraktijken toe te passen.
      maandag 30 juli 2007 @ 09:06:10 #206
    112500 Het_hupt
    Ajetoooooooo
    pi_51952149
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 00:16 schreef newsman het volgende:
    Wat een drukte zeg, een Surinamese meid, rijd een Marokaan dood, das toch een win win situatie.

Maak het niet te complex, wel triest dat ze voor een tasjesdief, blommetjes gaan neerleggen.
    zeker een win/win situatie
      maandag 30 juli 2007 @ 09:25:21 #207
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_51952320
    Summer Wine zeker lekker nummer.
    pi_51952453
    Bloemen voor die vrouw, ze heeft onbedoeld de belastingbetaler, ergo misschien zelfs een toekomstig moordenaar, een dienst bewezen om deze lul uit zijn lijden te verlossen.
    Sneu voor de familie maar niet voor de mensheid.
    pi_51952853
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 00:44 schreef Hathor het volgende:

Dit is nou een klassiek geval van boter op je hoofd hebben, als er prijzen werden uitgereikt voor naiviteit was jij een genomineerde.
    Leer eerst eens wat "boter op je hoofd hebben" betekent voordat je commentaar gaat leveren met dit gezegde...
    pi_51952970
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 00:17 schreef JohnDope het volgende:

Ja zal vast wel eens naar Peter R. de Vries hebben gekeken alwaar hij mensen "overvalt". Die proberen ook weg te komen, maar door in de weg te lopen blijven ze geregeld toch staan. Datzelfde gedrag zag ik terug toen ik er een aanhield en aangezien er genoeg inbrekers worden aangehouden zonder dat er klappen worden uitgedeeld denk ik dat ik dus een redelijk normale ervaring ter zake heb gehad.

En natuurlijk zijn er inbrekers die een knal nodig hebben: maar dat mag dan ook.
    pi_51953272
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 09:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Bloemen voor die vrouw, ze heeft onbedoeld de belastingbetaler, ergo misschien zelfs een toekomstig moordenaar, een dienst bewezen om deze lul uit zijn lijden te verlossen.
    Je bent zeker geen moeder?
    pi_51953315
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 10:20 schreef Slaughter het volgende:

[..]

Je bent zeker geen moeder?
    Zeker wel, daarom schreef ik ook dat het voor de familie sneu is als je goed gelezen had.
    pi_51953601
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 09:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Deze post straalt pure domheid uit. Als we allemaal maar toestaan dat we iedereen doodrijden waarvan we het vermoeden hebben, dat het slachtoffer wel eens een moordenaar zou kunnen worden (hoe absurd !), dan is het hek van de dam. Jij begrijpt niet zoveel van de filosofie die aan ons rechtsysteem ten grondslag ligt, hè ?
      maandag 30 juli 2007 @ 10:41:56 #214
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_51953743
    Jaha ! en dat rechtsysteem houdt zich voornamelijk bezig met de rechten van de crimineel.....
    Van domheid gesproken.......
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_51953861
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 10:41 schreef deedeetee het volgende:
    Jaha ! en dat rechtsysteem houdt zich voornamelijk bezig met de rechten van de crimineel.....
    Van domheid gesproken.......
    Kennelijk begrijp jij het niet . Dat is niet erg. Het volk snapt wel vaker het rechtsysteem niet, wat voortkomt uit emotie en onwetendheid. Daarom is het ook zo belangrijk, dat het rechtelijke apparaat niet te veel wordt beïnvloed door de grillen van het volk.

En wie is in deze nu de grootste crimineel? Een tasjesdief waarvan iedereen er op zijn luie gemakkie maar van uit gaat dat het een potentiële moordenaar is, of een vrouw die hem doodrijdt en ijskoud er vandoor gaat? Die vrouw heeft in ieder geval al bewezen een moordenaar te zijn.
      maandag 30 juli 2007 @ 10:47:17 #216
    92128 Xaobotnik
    KABLAAHHHH!!
    pi_51953899
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 02:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je gaat er voor het gemak van uit dat deze vrouw de jongen dood wilde rijden. Maar dat staat niet vast. Ik was ook achter hem aan gegaan om mijn tas terug te krijgen. Ik denk niet dat ik de bedoeling zou hebben om hem dood te rijden. Ik weet ook niet of je op dat moment let op iemands afkomst. Het is gewoon een dief, en ik wil mijn tas terug!
    Maar, is het niet de conclusie van ieder weldenkend mens dat je als je iemand raakt met je auto, deze zwaar gewond zal raken, met kans tot overlijden?
    Wat de Marokkaanse gemeenschap betreft boeit me de toon allerminst. Het ventje was gewoon een randgroepkereltje die, hoewel hij het niet verdiende, iets is overkomen wat tot de risico's behoort als je je met roven bezighoudt. Doen alsof het erg treurig is en er een groot drama heeft plaatsgevonden gaat dan ook erg ver. Maar daar hoor je me ook niet over.
    pi_51953979
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 10:23 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zeker wel, daarom schreef ik ook dat het voor de familie sneu is als je goed gelezen had.
    Ik weet niet wat voor contact je met je kinderen hebt maar als mijn zoon dood zou zijn en ze zouden zeggen: sneu voor u mevrouw..............ook al zou ie weet ik hoeveel tasjes hebben gestolen. Dood vanwege een tasje en dan zeg je: best sneu
      maandag 30 juli 2007 @ 10:53:31 #218
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_51954065
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 10:50 schreef Slaughter het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor contact je met je kinderen hebt maar als mijn zoon dood zou zijn en ze zouden zeggen: sneu voor u mevrouw..............ook al zou ie weet ik hoeveel tasjes hebben gestolen. Dood vanwege een tasje en dan zeg je: best sneu
    Misschien had je je kutkind moet opvoeden (nee, het woordje "beter" is niet weggevallen). Dan had ie misschien geen tasjes gejat, was ie nu misschien nog levend, aan het werk en eerlijk geld verdienen.

Man ik kan me die interviews na het incident nog herinneren, zo'n gast :tszzzz, iedereen jat wel eens tasje man!

En me om dat soort types druk maken? Dacht het niet, good fucking riddance...
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_51954145
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 10:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Misschien had je je kutkind moet opvoeden (nee, het woordje "beter" is niet weggevallen). Dan had ie misschien geen tasjes gejat, was ie nu misschien nog levend, aan het werk en eerlijk geld verdienen.

Man ik kan me die interviews na het incident nog herinneren, zo'n gast :tszzzz, iedereen jat wel eens tasje man!

En toch had die "gast" gelijk in feite. Jatten is uit den boze en moet je nooit goedkeuren, maar het hoort wel een beetje bij een bepaalde leeftijdscategorie. Het is baldadigheid van een jongen die zich miskend voelt en zich nog geen plaats heeft weten te veroveren in de samenleving. Maar tjonge jonge, denk toch eens na: iemand van het leven beroven omdat deze een tasje heeft gestolen! Dat staat toch in geen verhouding? Walgelijk is het en dan zitten we met zijn allen hier wel te zeuren dat die culturen zo barbaars zijn. Ga toch weg, hier is het veel erger. Een bananenrepubliek is het hier.
      maandag 30 juli 2007 @ 11:02:21 #220
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_51954261
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 10:57 schreef floris.exe het volgende:

[..]

En toch had die "gast" gelijk in feite. Jatten is uit den boze en moet je nooit goedkeuren, maar het hoort wel een beetje bij een bepaalde leeftijdscategorie. Het is baldadigheid van een jongen die zich miskend voelt en zich nog geen plaats heeft weten te veroveren in de samenleving. Maar tjonge jonge, denk toch eens na: iemand van het leven beroven omdat deze een tasje heeft gestolen! Dat staat toch in geen verhouding? Walgelijk is het en dan zitten we met zijn allen hier wel te zeuren dat die culturen zo barbaars zijn. Ga toch weg, hier is het veel erger. Een bananenrepubliek is het hier.
    Ik word erg verdrietig van dit soort posts, echt.. heel erg verdrietig....
    Get woke, go broke!
    pi_51954342
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 11:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom dan toch? Het is toch heel logisch? Een jongeman wordt gedood, omdat hij een tasjesdief is. Als ik het je dan op een directe wijze mag vragen: vind jij dat terecht? Is dan een goede rechtsbalans? Mogen we straks iedereen doden die in onze beleving ons iets vervelends aandoen?
    pi_51954417
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 11:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Negeren die gast, heeft een levenservaring van 0,0 en geen enkel realiteitsbesef.
      maandag 30 juli 2007 @ 11:08:17 #223
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_51954422
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 11:05 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Waarom dan toch? Het is toch heel logisch? Een jongeman wordt gedood, omdat hij een tasjesdief is. Als ik het je dan op een directe wijze mag vragen: vind jij dat terecht? Is dan een goede rechtsbalans? Mogen we straks iedereen doden die in onze beleving ons iets vervelends aandoen?
    quote:
    Jatten is uit den boze en moet je nooit goedkeuren, maar het hoort wel een beetje bij een bepaalde leeftijdscategorie. Het is baldadigheid van een jongen die zich miskend voelt en zich nog geen plaats heeft weten te veroveren in de samenleving
    Hiervan krijg ik echt rillingen over mijn rug en een hele vieze smaak in mijn bek. Van die zweefteef achtige groenlinks schijt excuses voor het verbergen van gewoon hufterig crimineel gedrag.

Flikker toch op met die kutsmoesjes man. Het is gewoon crimineel tuig! Niets geen zielige puber die zijn plek niet kan vinden, boe fucking hoe!

Echt, heel erg verdrietig...
    Get woke, go broke!
    pi_51954527
    Je gaat maar niet in op mijn vergelijking, ik zal het nog duidelijker maken:

Moord versus het jatten van een tasje.

Zelf voor rechter spelen ondermijnt de rechtsorde, dat is toch zo duidelijk als wat?
      maandag 30 juli 2007 @ 11:16:51 #225
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_51954633
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 11:12 schreef floris.exe het volgende:

Zelf voor rechter spelen ondermijnt de rechtsorde, dat is toch zo duidelijk als wat?
    Ja, natuurlijk, dat moet ook niet de standaard straf oid worden.

Maar in een donker steegje overvallen worden, in blinde, panische paniek reageren is heel wat anders he?

Ik gun het je niet hoor, maar kijk maar een hoe JIJ reageert als je door een paar van die gasten een mes op je keel krijgt voor je tasje, iPod of Nike's. Dan is het opeens niet zo tof meer he? En op dat moment ben jij ook niet meer zo lekker "meelevend" met die arme jongen die net nog riep dat ie je wel ff zal prikken als je je eigen spulletjes niet afgeeft.

Verplaatsen in een slachtoffer dat onschuldig is gaat je blijkbaar een stuk moeilijker af dan verplaatsen in een crimineel....
    Get woke, go broke!
      maandag 30 juli 2007 @ 11:17:46 #226
    19479 Mr.J
    Train, eat, sleep. Repeat.
    pi_51954660
    Moord nog wel?

Dood door schuld met verzachtende omstandigheden hoogstens.
    Godfather Bodybuilding topic reeks
    pi_51954662
    Hoezee................ een rechter op fok die zich uitspreekt dat het moord is geweest.
      maandag 30 juli 2007 @ 11:20:16 #228
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51954724
    nah, laten we een echte rechter maar bepalen wat het is geweest, lijkt me niets mis mee
    pi_51954915
    Ik kan mij heel goed verplaatsen in het slachtoffer en ik zal zeer waarschijnlijk, onder dezelfde omstandigheden, hetzelfde hebben gedaan, maar voor de rechtsorde is dat van ondergeschikt belang. Dat begrijp je hopelijk toch wel? Het gaat hier niet om het belang van de crimineel boven het belang van het slachtoffer te plaatsen, het gaat hier om wat er feitelijk is gebeurd en dan moeten we constateren dat ook die vrouw in feite een crimineel is.
      maandag 30 juli 2007 @ 11:27:39 #230
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_51954934
    nee, ze is een verdachte...
    Get woke, go broke!
    pi_51954951
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 11:27 schreef HeatWave het volgende:
    nee, ze is een verdachte...
    Het is, als je zo redeneer, ook niet bewezen dat die jongeman haar tasje heeft gestolen.
    pi_51954965
    Spreek voor jezelf met "we"
    pi_51954979
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 11:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Ik kan mij inderdaad voorstellen dat jij dit soort dingen niet snapt .
      maandag 30 juli 2007 @ 11:30:53 #234
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51955008
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 11:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
    de enige "we"die ik nog tegenkwam was die van mij?... jij wilt eigenrechter zijn?, lekker met je colt over straat mensen afknallen?

ohh er stond er nog een

nah ja die mag ook wel dood jah
      maandag 30 juli 2007 @ 11:33:08 #235
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_51955059
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 11:28 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Het is, als je zo redeneer, ook niet bewezen dat die jongeman haar tasje heeft gestolen.
    Mwah, zijn "vriend" die erbij was en die dingen blaat van :iedereen steelt wel eens tasje....
    Get woke, go broke!
    pi_51955073
    Kijk, sympathie met het slachtoffer is goed, maar in dit geval is die tasjesdief net zo goed slachtoffer. Waar het om gaat in de rechtspraak, is dat deze onpartijdig is. Het volk mag alle symapthie uitspreken over een bepaalde partij als het maar wil, maar de rechter dient zich daarvoor af te sluiten. Het volk is in feite nog steeds zo onderontwikkeld als het volk gedurende de Middeleeuwen ofzo.
    pi_51955088
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 11:29 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ik kan mij inderdaad voorstellen dat jij dit soort dingen niet snapt .
    Wat ik zeker snap is dat jij in een fantasiewereld leeft. Kom je weleens buiten?
      maandag 30 juli 2007 @ 11:35:57 #238
    3542 Gia
    User under construction
    pi_51955134
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 11:12 schreef floris.exe het volgende:

Ze speelde niet voor rechter. Ze wilde gewoon haar tasje terug en zette de achtervolging in.

Zoals ik al eerder zei: Als zij bewust deze jongen heeft willen doden voor de tasjesroof, dan speelde ze voor rechter, maar ik DENK dat het gewoon een noodlottig ongeluk was, vergelijkbaar met door rood rijden.
    pi_51955135
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 11:34 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat ik zeker snap is dat jij in een fantasiewereld leeft. Kom je weleens buiten?
    En op de man spelen, Dr.Nikita, dat doe je goed . Geen inhoudelijke argumenten meer? Je denkt toch niet serieus dat ik in ga op dit soort onbenulligheden ?
    pi_51955178
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 11:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze speelde niet voor rechter. Ze wilde gewoon haar tasje terug en zette de achtervolging in.

Zoals ik al eerder zei: Als zij bewust deze jongen heeft willen doden voor de tasjesroof, dan speelde ze voor rechter, maar ik DENK dat het gewoon een noodlottig ongeluk was, vergelijkbaar met door rood rijden.
    Jij denkt ja, maar de feiten liggen op tafel. Iemand met een auto achtervolgen en deze persoon vervolgens aanrijden, kom nou zeg, dat is pure moord. Wellicht niet met voorbedachte rade, maar het is moord. Hoe dan ook, een straf voor haar is terecht.
      maandag 30 juli 2007 @ 11:43:11 #241
    3542 Gia
    User under construction
    pi_51955346
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 11:37 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Jij denkt ja, maar de feiten liggen op tafel. Iemand met een auto achtervolgen en deze persoon vervolgens aanrijden, kom nou zeg, dat is pure moord. Wellicht niet met voorbedachte rade, maar het is moord. Hoe dan ook, een straf voor haar is terecht.
    Hoe kom je erbij dat het moord is? Probeer jij maar eens opzettelijk achteruit rijdend, iemand op een scooter klem te rijden tegen een boom. Denk dat je het nog moeilijk krijgt. Daaruit leid ik af dat het een ongeluk was. Dat ze achteruit de achtervolging inzette is uiteraard gevaarlijk, net zoals door rood rijden.

Ik vind dat ze een straf moet krijgen die vergelijkbaar is met iemand doodrijden wanneer je door rood rijdt. Als dat gevangenisstraf is, het zij zo. Maar ik vermoed dat het rijontzegging en een boete is, waarbij die rijontzegging dan voorwaardelijk zal zijn, omdat ze schijnbaar tegenwoordig een rijschool heeft en dit haar broodwinning is.

Maar goed, we wachten het af. Ben wel erg benieuwd.
      maandag 30 juli 2007 @ 11:45:11 #242
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51955406
    ohhh dus ze heeft een rijschool, dan zal dat achteruitrijden ook niet zo'n probleem zijn natuurlijk...
      maandag 30 juli 2007 @ 11:49:13 #243
    3542 Gia
    User under construction
    pi_51955498
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 11:45 schreef Re het volgende:
    ohhh dus ze heeft een rijschool, dan zal dat achteruitrijden ook niet zo'n probleem zijn natuurlijk...
    Is ze daarna begonnen, geloof ik.
      maandag 30 juli 2007 @ 12:22:37 #244
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_51956379
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 11:37 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ja en waarom deed ze dat?

Ik vind het niet meer als een normale reactie, dat die jongen daarbij dood gaat is zijn probleem verder. Wellicht nog een schadevergoeding voor de vrouw vanwege al die onzin met betrekking tot vervolging.

Tasjesroof afdoen als baldadigheid
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      maandag 30 juli 2007 @ 12:32:16 #245
    112500 Het_hupt
    Ajetoooooooo
    pi_51956646
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 10:36 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Deze post straalt pure domheid uit.
    Toen ben ik gestopt de posts van deze user te lezen!
    Als je iemand kwalificeren als dom, dan kun je er van uit gaan dat er zelf bij je iets niet spoort
      maandag 30 juli 2007 @ 12:39:11 #246
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_51956839
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat het moord is? Probeer jij maar eens opzettelijk achteruit rijdend, iemand op een scooter klem te rijden tegen een boom. Denk dat je het nog moeilijk krijgt. Daaruit leid ik af dat het een ongeluk was. Dat ze achteruit de achtervolging inzette is uiteraard gevaarlijk, net zoals door rood rijden.

Ik vind dat ze een straf moet krijgen die vergelijkbaar is met iemand doodrijden wanneer je door rood rijdt. Als dat gevangenisstraf is, het zij zo. Maar ik vermoed dat het rijontzegging en een boete is, waarbij die rijontzegging dan voorwaardelijk zal zijn, omdat ze schijnbaar tegenwoordig een rijschool heeft en dit haar broodwinning is.

Wow, ik ben het nog redelijk eens ook, met een post van Gia.
    pi_51956950
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 12:39 schreef Pool het volgende:

[..]

Wow, ik ben het nog redelijk eens ook, met een post van Gia.

Open er een topic over.
    pi_51956966
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 10:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja zal vast wel eens naar Peter R. de Vries hebben gekeken alwaar hij mensen "overvalt". Die proberen ook weg te komen, maar door in de weg te lopen blijven ze geregeld toch staan.
    Ja gek heh als er allemaal camera's op de dader gericht zijn, Peter die buiten de camera omringd is door sportschooltypes, en de dader ook nog eens eventueel buiten adem is van het rennen.
    Maar dit is natuurlijk een unieke situatie.
      maandag 30 juli 2007 @ 13:06:23 #249
    117098 Hathor
    Effe niet
    pi_51957574
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 10:57 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Hij had gelijk? Ten eerste hoort het niet specifiek tot een bepaalde leeftijdscategorie, want nniemand die ik ken had op die leeftijd de neiging vrouwen te gaan beroven van hun tasje, en dat is inclusief ondergetekende. Het is meer de bevolkingscategorie waartoe ie behoort, waar dat soort dingen blijkbaar heel normaal zijn, want "iedereen steelt wel eens een tasje" toch? Je moet toch wat als je geen zin hebt om je school af te maken en te lui bent om werk te zoeken, maar toch die dure Nikes wil blijven kopen?

Bovendien, in dit geval is de maatschappij wel degelijk verlost van een tumor, die gast kwam bovendien net uit de rechtzaal waar ie terechtstond voor een.....overval. Goh, kan het dat ik een patroon zie?

Was het hier maar een bananenrepubliek, in dat soort dictaturen worden dat soort types tenminste zonder pardon tegen de muur gezet, en krijgen geitenwollen sokken die daar een probleem mee hebben een stevige afranseling inplaats van een kop thee.
      maandag 30 juli 2007 @ 13:17:22 #250
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51957864
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 13:06 schreef Hathor het volgende:

Was het hier maar een bananenrepubliek, in dat soort dictaturen worden dat soort types tenminste zonder pardon tegen de muur gezet, en krijgen geitenwollen sokken die daar een probleem mee hebben een stevige afranseling inplaats van een kop thee.
    verhuis naar Afrika zou ik zeggen , beetje dom geblaat hoor...
    pi_51959219
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 10:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zegt me veel over jouw soort mensen die denken dat ze beter zijn dan anderen. Altijd dat ge-oordeel.
    pi_51959298
    quote:

[..]

Ze wilde hem toch aantikken? Dan is het wel degelijk moord met voorbedachten rade als ze dat blijft verklaren. Als je iemand met de auto wilt aantikken dan neem je een vrij groot risico.

Blijkbaar vind jij dat wel best. Ik hoop niet dat mensen mijn kinderen gaan 'aantikken', ook niet als ze dit soort rotgeintjes uithalen wat ze gelukkig niet zo snel zullen doen maar je weet maar nooit hoe kinderen zich ontwikkelen.
    pi_51959323
    Die achterlijke sympathieën met slachtoffers moeten eens afgelopen zijn. Bah, wat walg ik daar toch van. Iedereen heeft er wel een oordeel over. Ga toch weg en laat de rechtsgang zijn werk doen.
      maandag 30 juli 2007 @ 14:15:23 #254
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_51959380
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:09 schreef Slaughter het volgende:

[..]

Zegt me veel over jouw soort mensen die denken dat ze beter zijn dan anderen. Altijd dat ge-oordeel.
    En dat jij niet inziet dat iemand die tasjes jat gewoon 100% automatisch minder is dan iemand die dat niet doet baart mij zorgen....

Ik oordeel over iemand die een wetsovertreding maakt ja. Dat zou de rechter normaal ook over HEM doen, sterker nog, daar waren ze al mee bezig (aangezien hij net uit de rechtbank kwam). Alleen kwam er iets tussen .

Dus wat is er precies zo vreemd aan het "ge-oordeel"? .
    Get woke, go broke!
    pi_51959399
    quote:
    omdat ze schijnbaar tegenwoordig een rijschool heeft en dit haar broodwinning is.
    Heeft ze echt een rijschool?

"Rij hier maar even achteruit, ik zie daar een paar allochtoontjes lopen"
      maandag 30 juli 2007 @ 14:16:47 #256
    3542 Gia
    User under construction
    pi_51959426
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 12:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Open er een topic over.
    pi_51959432
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En dat jij niet inziet dat iemand die tasjes jat gewoon 100% automatisch minder is dan iemand die dat niet doet baart mij zorgen....

Ik oordeel over iemand die een wetsovertreding maakt ja. Dat zou de rechter normaal ook over HEM doen, sterker nog, daar waren ze al mee bezig (aangezien hij net uit de rechtbank kwam). Alleen kwam er iets tussen .

Jij juicht over iemands dood. Ik vind dat misselijk makend.

JIj maakt nooit een overtreding?
      maandag 30 juli 2007 @ 14:19:04 #258
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_51959483
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:16 schreef Slaughter het volgende:

[..]

Jij juicht over iemands dood. Ik vind dat misselijk makend.

JIj maakt nooit een overtreding?
    Juichen is een groot woord, ik zit er niet mee iig nee. Ik vind sympathie voor gastjes die met dit soort zaken iemands leven overhoop gooien misselijkmakend.

Nee, iig niet een waarbij ik iemand rechtstreek bedreigs en zijn/haar bezittingen met geweld wegneem.

Ik had pas een bekeuring omdat mijn auto te lang in een blauwe zone staat. Deed ik verder iemand kwaad? Had iemand er last van? nee, heb mijn boete netjes betaald .
    Get woke, go broke!
    pi_51959488
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er kwam iets tussen??? Wat heb jij voor een zieke geest? Er kwam een moord tussen. Een opzettelijke poging iemand op zijn minst letsel toe te brengen. Wat ook maar de oorzaak daarvan moge zijn, zoiets mag nooit worden goedgekeurd. Het baart mij juist zorgen, dat jij het verschil niet ziet tussen moord en het stelen van een tasje.

maandag 30 juli 2007 @ 14:19:25 #260
    66444 Lord_Vetinari
    pi_51959490
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:11 schreef Slaughter het volgende:

[..]

Ze wilde hem toch aantikken? Dan is het wel degelijk moord met voorbedachten rade als ze dat blijft verklaren.
    Doe eens niet alsof je er verstand van hebt. Voor moord met voorbedachten rade is wel even iets meer nodig dan dit. Mishandeling de dood tot gevolg hebbend is wel het maximum wat ik kan verzinnen hiervoor.
    quote:
    Als je iemand met de auto wilt aantikken dan neem je een vrij groot risico.
    Als je iemand's tasje jat, neem je ook een groot risico. Een tik tegen een scooter met achteruitrijden, daarvan kun je echt niet voorspellen dat er dit soort gevolgen van komen. Hoogstens dat je die scooter onder je achterwiel verfrommelt.
    quote:
    Blijkbaar vind jij dat wel best. Ik hoop niet dat mensen mijn kinderen gaan 'aantikken', ook niet als ze dit soort rotgeintjes uithalen wat ze gelukkig niet zo snel zullen doen maar je weet maar nooit hoe kinderen zich ontwikkelen.
    En als ze het wel doen, lopen ze een risico wat ze zelf over zich afroepen. Tegenwoordig trekt men heel makkelijk een mes of zelfs een pistool. deze mevrouw wilde alleen maar de dader tegenhouden. De volgende keer is iemand het misschien zo beu, dat hij de dader onmiddellijk overhoop knalt. Risico van het vak.
      maandag 30 juli 2007 @ 14:20:17 #261
    3542 Gia
    User under construction
    pi_51959512
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:11 schreef Slaughter het volgende:

[..]

Ze wilde hem toch aantikken? Dan is het wel degelijk moord met voorbedachten rade als ze dat blijft verklaren. Als je iemand met de auto wilt aantikken dan neem je een vrij groot risico.
    Vind dat een even groot risico als door rood rijden. En dat zie ik toch regelmatig gebeuren, zelfs op plaatsen waar dagelijks kinderen over moeten steken.

Iemand die door rood rijdt neemt willens en wetens een risico dat hij een dodelijk ongeval veroorzaakt. Noem je het dan ook moord?
    pi_51959566
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind dat een even groot risico als door rood rijden. En dat zie ik toch regelmatig gebeuren, zelfs op plaatsen waar dagelijks kinderen over moeten steken.

Iemand die door rood rijdt neemt willens en wetens een risico dat hij een dodelijk ongeval veroorzaakt. Noem je het dan ook moord?
    Door het rode stoplicht rijden heeft een andere oorzaak: men wil nog snel even oversteken om bijvoorbeeld eerder thuis te zijn. Absoluut niet goed te praten hoor! Zwaar bestraffen zoiets, maar dat is heel wat anders dan bewust een man te voet met een enorme metalen massa even aan te tikken .
      maandag 30 juli 2007 @ 14:22:30 #263
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_51959574
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:19 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Er kwam iets tussen??? Wat heb jij voor een zieke geest? Er kwam een moord tussen. Een opzettelijke poging iemand op zijn minst letsel toe te brengen. Wat ook maar de oorzaak daarvan moge zijn, zoiets mag nooit worden goedgekeurd. Het baart mij juist zorgen, dat jij het verschil niet ziet tussen moord en het stelen van een tasje.

Ik zie het verschil prima hoor. Alleen moet je gewoon geen tasjes jatten, dan gebeuren dit soort dingen niet he?

Het baart mij zorgen dat je je druk kan maken om een stuk kansloos tuig dat volgende week jou of je zusje had kunnen overvallen, toffe vent is het dan opeens he?

Volkomen buiten de realiteit. Natuurlijk is dit geen manier om van te zeggen: dit moet de strafmaat worden, maar het is gewoon risico van het "vak".

Doe het niet, gebeurt er ook niets. We hebben het over gewelddadige straatroof, niet over een kwajongen die een sneeuwbal gooit. DAT was een volkomen belachelijke en overtrokken reactie. Dit was in blinde, geschockeerde staat een foute beslissing nemen. En ja, dan is de overvaller in beide gevallen gewoon degene die schuld heeft.
    Get woke, go broke!
    pi_51959592
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Doe eens niet alsof je er verstand van hebt. Voor moord met voorbedachten rade is wel even iets meer nodig dan dit. Mishandeling de dood tot gevolg hebbend is wel het maximum wat ik kan verzinnen hiervoor.
    We zullen zien. Als die mevrouw bij haar verklaring blijft dat ze hem wilde raken dan is ze de pineut.
    quote:
    Als je iemand's tasje jat, neem je ook een groot risico. Een tik tegen een scooter met achteruitrijden, daarvan kun je echt niet voorspellen dat er dit soort gevolgen van komen. Hoogstens dat je die scooter onder je achterwiel verfrommelt.
    Er zat een mens op die scooter, sukkel. Wat een doorzichtige manier om dit allemaal goed te praten.
    quote:
    En als ze het wel doen, lopen ze een risico wat ze zelf over zich afroepen. Tegenwoordig trekt men heel makkelijk een mes of zelfs een pistool. deze mevrouw wilde alleen maar de dader tegenhouden. De volgende keer is iemand het misschien zo beu, dat hij de dader onmiddellijk overhoop knalt. Risico van het vak.
    Jouw soort wild westen misschien. Ik ben er niet voor.

Als mijn kind een keer iets steelt in de supermarkt, god verhoede het, dan zou ik dat niet als risico van het vak zien als hij onverhoopt wordt neergeknald.

Deze mevrouw zat fout, dat zouden jullie ook vinden als de dader blank was, nu is het een Marokkaan en kunnen users zich er niet mee identificieren en steekt een ander sentiment de kop op. Ik zie hem allereerst als zoon van zijn moeder. Maar daar moet je misschien moeder voor zijn.
      maandag 30 juli 2007 @ 14:24:44 #265
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_51959630
    quote:
    Deze mevrouw zat fout, dat zouden jullie ook vinden als de dader blank was, nu is het een Marokkaan en kunnen users zich er niet mee identificieren en steekt een ander sentiment de kop op. Ik zie hem allereerst als zoon van zijn moeder. Maar daar moet je misschien moeder voor zijn.
    Zal me worst wezen waar hij vandaan komt.

Ja moeders staan er nogal om bekend om totaal de realiteit uit het oog te verliezen idd. Misschien had zijn moeder hem moeten opvoeden...
    Get woke, go broke!
    pi_51959647
    quote:

[..]

Het is heel wat anders natuurlijk. Dit is heel bewust de auto in de achteruit zetten en iemand aan willen rijden. Maar laat de rechter er maar over oordelen. Ik vind het knap hoe veel users zich hier in bochten wringen om dit soort gedrag goed te praten. Wat zo'n jongen doet is hartstikke fout maar het valt op geen enkele manier goed te praten dat je op zo'n iemand rijdt natuurlijk.
    pi_51959668
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik zie het verschil prima hoor. Alleen moet je gewoon geen tasjes jatten, dan gebeuren dit soort dingen niet he?
    De omgekeerde wereld! De rechter bepaalt wat er met een tasjesdief gebeurt, niet één of andere burger die het nodig vindt de rechtsorde te ondermijnen! De doodstraf staat in geen verhouding tot de misdaad die is begaan: een tasjesdief hoort in de cel voor een bepaalde periode, meer niet.
    quote:
    Het baart mij zorgen dat je je druk kan maken om een stuk kansloos tuig dat volgende week jou of je zusje had kunnen overvallen, toffe vent is het dan opeens he?
    Ik ben niet gevoelig voor dit soort retoriek dat tracht de emoties te prikkelen. Houd je bij de feiten.
    quote:
    Volkomen buiten de realiteit. Natuurlijk is dit geen manier om van te zeggen: dit moet de strafmaat worden, maar het is gewoon risico van het "vak".

Doe het niet, gebeurt er ook niets. We hebben het over gewelddadige straatroof, niet over een kwajongen die een sneeuwbal gooit. DAT was een volkomen belachelijke en overtrokken reactie. Dit was in blinde, geschockeerde staat een foute beslissing nemen. En ja, dan is de overvaller in beide gevallen gewoon degene die schuld heeft.
    De overvaller heeft schuld aan de overval, absoluut. Maar deze vrouw heeft schuld aan de dood van die overvaller en dient overeenkomstig haar misdaad bestraft te worden. Heel sim-pel.
    pi_51959673
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zal me worst wezen waar hij vandaan komt.
    Dat zal wel ja
    quote:
    Ja moeders staan er nogal om bekend om totaal de realiteit uit het oog te verliezen idd. Misschien had zijn moeder hem moeten opvoeden...
    Weet je iets van zijn moeder dan?

Ik kan je vertellen dat een goede opvoeding niet altijd een waarbor gis.
      maandag 30 juli 2007 @ 14:26:51 #269
    66444 Lord_Vetinari
    pi_51959700
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:23 schreef Slaughter het volgende:

Deze mevrouw zat fout, dat zouden jullie ook vinden als de dader blank was, nu is het een Marokkaan en kunnen users zich er niet mee identificieren en steekt een ander sentiment de kop op.
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 23:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

maandag 30 juli 2007 @ 14:27:48 #270
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_51959722
    Dat is dus jouw "mening" en dus geen vaststaand iets waar niet aan te tornen valt hoor. Ik vind dat tasjes stelen op geen enkele manier goed te praten is.

Maar goed, jij bent dus moeder, en vanavond ramt iemand jouw kind in elkaar, mes op de keel en weg iPod. Kind volledig de weg kwijt, bang om de straat op te gaan etc...

Nog steeds een fijne vent? Ik wed dat je met hooivork en fakkel de straat opgaat. Of hoeft je kind niet bescherd te worden?

Deze eikel zal je kind iig niet meer overvallen..
    Get woke, go broke!
    pi_51959723
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Juichen is een groot woord, ik zit er niet mee iig nee. Ik vind sympathie voor gastjes die met dit soort zaken iemands leven overhoop gooien misselijkmakend.

Nee, iig niet een waarbij ik iemand rechtstreek bedreigs en zijn/haar bezittingen met geweld wegneem.

Ik had pas een bekeuring omdat mijn auto te lang in een blauwe zone staat. Deed ik verder iemand kwaad? Had iemand er last van? nee, heb mijn boete netjes betaald .
    Je meet met 2 maten, dat is wel duidelijk.

" Ik kan me voorstellen dat een buurtbewoner het zo zat was, altijd die auto's in de blauwe zone, of een parkeerwachter, dat ie een pistool zou trekken" - zie je hoe krankzinnig dat soort redeneringen zijn? Je moet niet zo snel over iemand oordelen Heatwave, maar misschien ben je niet goed opgevoed
    pi_51959746
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[..]

Dat maakt het nog enger. Ik vind jou eerlijk gezegd veel enger dan zo'n stukkie tuig. De mensen zoals jij die hun agressie niet in hand hebben, daar komen de echt grote problemen van.
      maandag 30 juli 2007 @ 14:30:36 #273
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_51959797
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:26 schreef floris.exe het volgende:

[..]

De omgekeerde wereld! De rechter bepaalt wat er met een tasjesdief gebeurt, niet één of andere burger die het nodig vindt de rechtsorde te ondermijnen! De doodstraf staat in geen verhouding tot de misdaad die is begaan: een tasjesdief hoort in de cel voor een bepaalde periode, meer niet.
    [..]

Ik ben niet gevoelig voor dit soort retoriek dat tracht de emoties te prikkelen. Houd je bij de feiten.
    [..]

De overvaller heeft schuld aan de overval, absoluut. Maar deze vrouw heeft schuld aan de dood van die overvaller en dient overeenkomstig haar misdaad bestraft te worden. Heel sim-pel.
    Is het ook ja, maar omdat hij haar gedwongen heeft om tot deze actie over te gaan door haar te overvallen is het gewoon noodweer. Excessief misschien.

Dit zijn feiten, je lult makkelijk uit je stoel in een fijne wijk waarschijnlijk, nog nooit iets meegemaakt op dit gebied. Dat je anders lult als het jou of een dierbare overkomt IS een feit.

Nee, de dader is de overvaller die dit uitlokt. Als ze een paraplu had gehad had ze daar wel mee gemept ofzo, nu had ze een auto..... Beetje dom van onze tasjes jattende vriend...
    Get woke, go broke!
      maandag 30 juli 2007 @ 14:31:47 #274
    66444 Lord_Vetinari
    pi_51959825
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:28 schreef Slaughter het volgende:

[..]

Dat maakt het nog enger. Ik vind jou eerlijk gezegd veel enger dan zo'n stukkie tuig. De mensen zoals jij die hun agressie niet in hand hebben, daar komen de echt grote problemen van.
    Wat is dat nou voor onzinreactie? Waar heb ik mijn agressie dan niet in de hand? Als iemand aan mijn spullen komt krijgt hij een ram voor zijn hoofd, simpel. Of dacht je dat ik rondjes om hem heen ga lopen en ondertussen de politie bellen, die dan 3 uur later eens op komen dagen omdat ze eerst hun flitsapparatuur moeten opruimen?
      maandag 30 juli 2007 @ 14:32:24 #275
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_51959846
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:27 schreef Slaughter het volgende:

[..]

Je meet met 2 maten, dat is wel duidelijk.

" Ik kan me voorstellen dat een buurtbewoner het zo zat was, altijd die auto's in de blauwe zone, of een parkeerwachter, dat ie een pistool zou trekken" - zie je hoe krankzinnig dat soort redeneringen zijn? Je moet niet zo snel over iemand oordelen Heatwave, maar misschien ben je niet goed opgevoed
    Je vergelijkingen zijn echt top! Nee echt! Ik ben er zelf niet eens bij, ik zet alleen mijn auto neer. Daar mee berokken ik niemand schade.

Ik mag prima oordelen over iemand die verdomme net de rechtbank uitliep om vervolgens WEER iemand te overvallen. Dat is namelijk TUIG! Klaar...

Ik ben prima opgevoed, heb geen strafblad, een baan, betaal mijn belasting en overval niemand.....
    Get woke, go broke!
    pi_51959875
    quote:
    Bij moord is een doelbewuste actie tegen een bepaald persoon vereist. Door rood rijden en daarbij iemand doodrijden is niet gericht tegen een bepaald persoon, en kan dus nooit moord zijn. (Behalve als je van te voren al weet dat je die-en-die persoon bewust omver gaat rijden, maar dat terzijde)

Waar je dan op uitkomt is doodslag of dood door schuld. En daar worden mensen regelmatig voor veroordeeld n.a.v. verkeersongevallen waarbij bewust overtredingen zijn begaan met dit soort risico's.
    Why women still aren't funny.
    Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
    pi_51959880
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:27 schreef HeatWave het volgende:
    Dat is dus jouw "mening" en dus geen vaststaand iets waar niet aan te tornen valt hoor. Ik vind dat tasjes stelen op geen enkele manier goed te praten is.

Maar goed, jij bent dus moeder, en vanavond ramt iemand jouw kind in elkaar, mes op de keel en weg iPod. Kind volledig de weg kwijt, bang om de straat op te gaan etc...

Nog steeds een fijne vent? Ik wed dat je met hooivork en fakkel de straat opgaat. Of hoeft je kind niet bescherd te worden?

Deze eikel zal je kind iig niet meer overvallen..
    Je past een verwerpelijke tactiek toe hiermee. Je doet nu net alsof ik mij niet in kan leven in zo'n moeder. Natuurlijk kan ik dat. Ik zal je sterker vertellen: ik zal waarschijnlijk de moordenaar van mijn kind ook het leven ontnemen. Dat is een begrijpelijk reactie, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de rechtsorde. In zo'n geval zou ik terecht worden bestraft, omdat ik het recht in eigen hand heb genomen. Zie je nu werkelijk niet in, dat wanneer je dit soort dingen de vrije loop geeft, het één chaos wordt?
      maandag 30 juli 2007 @ 14:34:33 #278
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_51959906
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:33 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Je past een verwerpelijke tactiek toe hiermee. Je doet nu net alsof ik mij niet in kan leven in zo'n moeder. Natuurlijk kan ik dat. Ik zal je sterker vertellen: ik zal waarschijnlijk de moordenaar van mijn kind ook het leven ontnemen. Dat is een begrijpelijk reactie, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de rechtsorde. In zo'n geval zou ik terecht worden bestraft, omdat ik het recht in eigen hand heb genomen. Zie je nu werkelijk niet in, dat wanneer je dit soort dingen de vrije loop geeft, het één chaos wordt?
    het verschil iin deze is dat jij op dat moment achteraf handelt. iemand doet je iets aan, je zint op wraak en zoekt de dader op.

Deze mevrouw werd bruut overvallen en reageerde in blinde paniek.
    Get woke, go broke!
    pi_51960023
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

het verschil iin deze is dat jij op dat moment achteraf handelt. iemand doet je iets aan, je zint op wraak en zoekt de dader op.

Deze mevrouw werd bruut overvallen en reageerde in blinde paniek.
    In blinde paniek zou het zijn geweest, wanneer precies op het moment dat hij haar tasje afpakte, zij hem zou zijn aangevallen. Maar zo is het niet gebeurd. Zij is namelijk in haar auto gestapt, heeft de auto gestart en is achter hem aangereden om hem op haar moterkap te zien lijden als een zonder verdoving gecastreerd varken.
      maandag 30 juli 2007 @ 14:40:23 #280
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_51960039
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:39 schreef floris.exe het volgende:

[..]

In blinde paniek zou het zijn geweest, wanneer precies op het moment dat hij haar tasje afpakte, zij hem zou zijn aangevallen. Maar zo is het niet gebeurd. Zij is namelijk in haar auto gestapt, heeft de auto gestart en is achter hem aangereden om hem op haar moterkap te zien lijden als een zonder verdoving gecastreerd varken.
    Als je het zo brengt:

Echt hulde >
    Get woke, go broke!
      maandag 30 juli 2007 @ 14:41:55 #281
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51960083
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

...de politie bellen, die dan 3 uur later eens op komen dagen omdat ze eerst hun flitsapparatuur moeten opruimen?
    goh, dat jij zulke holle retoriek moet bezigen , hou eens op met dat soort flauwekul redenatie
    pi_51960140
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Als je het zo brengt:

Echt hulde >
    Ik ben blij dat je nu ook eindelijk mijn visie onderschrijft .
      maandag 30 juli 2007 @ 14:45:30 #283
    56749 BlaZ
    pi_51960165
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:28 schreef Slaughter het volgende:

[..]

Wel grappig ik vind zón hippie als jou dus weer veel gevaarlijker
      maandag 30 juli 2007 @ 14:46:57 #284
    56749 BlaZ
    pi_51960193
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor onzinreactie? Waar heb ik mijn agressie dan niet in de hand? Als iemand aan mijn spullen komt krijgt hij een ram voor zijn hoofd, simpel. Of dacht je dat ik rondjes om hem heen ga lopen en ondertussen de politie bellen, die dan 3 uur later eens op komen dagen omdat ze eerst hun flitsapparatuur moeten opruimen?
    Nee joh, je belt de politie en die zeggen dan mooi: "straatroof nee dat is geen prioriteit meneer , doei "
    pi_51960198
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Wel grappig ik vind zón hippie als jou dus weer veel gevaarlijker
    Dat jij hem hippie noemt terwijl hij het moderne rechtsysteem verdedigt spreekt boekdelen. Wat jij betreft gaan we weer terug naar de barbaarse Middeleeuwen, begrijp ik? Je bent een gevaar voor onze samenleving!
    pi_51960301
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:39 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ah, duidelijk. Het was teveel moeite om te lezen wat er gebeurd is.

1) ze zat al in de auto.
    2) ze is achteruit gereden, niet vooruit.
    3) Dat emo-gemiep over een op een motorkap kreperende troetel-straatrover slaat al helemaal nergens op.

Ga maar weer buiten spelen.
    pi_51960488
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 12:44 schreef JohnDope het volgende:

Ja gek heh als er allemaal camera's op de dader gericht zijn, Peter die buiten de camera omringd is door sportschooltypes, en de dader ook nog eens eventueel buiten adem is van het rennen.
    Maar dit is natuurlijk een unieke situatie.
    Ik had geen camera's meegenomen, maar kreeg een vergelijkbaar wanhopig persoon voor mijn neus die zichtbaar aan het bedenken was wat hij moest doen, verbaal er tegenin ging, maar wel bleef wachten op de politie (die eigenlijk verrassend snel ter plaatse was gelet op de normale wachttijden).

Zo uniek is het dus niet.

Nog iets anders: het is wel opvallend dat enkelen hier het aanhouden van een inbreker als een onmogelijke klus zien zonder extreem geweld, maar die het doodnormaal vinden om de inbreker van het leven te beroven en in het bos te begraven zonder dat iemand het merkt. Ikzelf slaap niet met een pistool onder mijn bed en ik ga er dus vanuit dat de meesten dat niet doen... dus ik vraag mij af: hoe gaat men dit doen? Met de Victorinox? Het aardappelschilmesje? Tennisracket? De Driver?

En het lijk? Gewoon snel in de achterbak, niets aan de hand. Bloedsporen verwijderen we met Cif?

Of is het gewoon zo dat de mensen die hier hard roepen dat ze de inbreker wel even vermoorden gewoon bang zijn en bij een inbreker klappertandend onder de dekens kruipen, waarna hun vrouw ten langen leste maar naar beneden gaat om de inbreker in ieder geval te verjagen?
    pi_51960514
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ah, duidelijk. Het was teveel moeite om te lezen wat er gebeurd is.

1) ze zat al in de auto.
    2) ze is achteruit gereden, niet vooruit.
    3) Dat emo-gemiep over een op een motorkap kreperende troetel-straatrover slaat al helemaal nergens op.

Ga maar weer buiten spelen.
    Allemaal leuk en aardig hoor, maar hieruit blijkt wat voor een mens jij bent: een mens die sympathie toont met een mens dat bewezen heeft in staat te zijn een medemens te doden.
      maandag 30 juli 2007 @ 15:01:15 #289
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_51960569
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:59 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig hoor, maar hieruit blijkt wat voor een mens jij bent: een mens die sympathie toont met een mens dat bewezen heeft in staat te zijn een medemens te doden.
    Een mede "mens" die messen op kelen zet omdat ie te beroerd is om te werken voor zijn geld. Een mede "mens" die bij ander soort verzet vaak zelf in paniek raakt en dan maar steekt.

Ja, dan heb ik meer sympathie voor iemand die haar bezittingen wil beschermen en per ongeluk iemand raakt ja... En daar zie ik geen enkele onmenselijkheid in .
    Get woke, go broke!
    pi_51960602
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 15:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Een mede "mens" die messen op kelen zet omdat ie te beroerd is om te werken voor zijn geld. Een mede "mens" die bij ander soort verzet vaak zelf in paniek raakt en dan maar steekt.

Ja, dan heb ik meer sympathie voor iemand die haar bezittingen wil beschermen en per ongeluk iemand raakt ja... En daar zie ik geen enkele onmenselijkheid in .
    Goed, we komen hier niet uit, denk ik. Jij bent kennelijk voor een samenleving waarin iedereen elkaar maar te pas en te onpas overrijdt onder de noemer: eigen rechter. Ik ben voor een stabiele en absolute rechtsorde. Deze vrouw is een gevaar voor de samenleving wat mij betreft. We zullen zien hoe de rechter oordeelt.
      maandag 30 juli 2007 @ 15:05:24 #291
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_51960665
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 15:02 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Goed, we komen hier niet uit, denk ik. Jij bent kennelijk voor een samenleving waarin iedereen elkaar maar te pas en te onpas overrijdt onder de noemer: eigen rechter. Ik ben voor een stabiele en absolute rechtsorde. Deze vrouw is een gevaar voor de samenleving wat mij betreft. We zullen zien hoe de rechter oordeelt.
    Nee, ik ben daar niet voor. Ik kan alleen gewoon ook niet leven met het feit dat iemand die zijn eigen bezittingen beschermt daarvoor bestraft gaat worden.

het is nog erger dat je bij een inbraak nog geen rechten hebt om iemand met een pan te rammen. Ze breken moedwillig jouw huis in en dan nog ben je de lul als je wat doet.

Nogmaals: dit moet niet de gedoogde actie worden, maar als iemand in paniek met zijn auto achteruit rijdt en zo iemand raakt is het gewoon ff jammer.
    Get woke, go broke!
    pi_51960791
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nog iets anders: het is wel opvallend dat enkelen hier het aanhouden van een inbreker als een onmogelijke klus zien zonder extreem geweld, maar die het doodnormaal vinden om de inbreker van het leven te beroven en in het bos te begraven zonder dat iemand het merkt. Ikzelf slaap niet met een pistool onder mijn bed en ik ga er dus vanuit dat de meesten dat niet doen... dus ik vraag mij af: hoe gaat men dit doen? Met de Victorinox? Het aardappelschilmesje? Tennisracket? De Driver?
    Om hier even op te reageren, van mij hoeft de inbreker niet dood. Maar ik ga, als ik hem betrap, niet afwachten wat zijn plannen zijn. Eerst uitschakelen en daarna praten we verder.
    pi_51960809
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:59 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Lekker zwart-wit weer. Nee, ik ben niet voor eigen rechter spelen. Ik heb ook geen enkele sympathie voor mensen die moedwillig anderen ombrengen.

Maar wanneer een straatrover iemand tegenkomt die zijn/haar lijf en/of bezittingen verdedigt, en de straatrover daarbij gewond raakt of omkomt, dan kan ik me daar niet heel erg druk over maken. 'Beroepsrisico' heet dat. Als de straatrover namelijk om te beginnen gewoon z'n jattende klauwtjes in z'n eigen zakken had gehouden had ook de reactie van het slachtoffer niet plaatsgevonden.
      maandag 30 juli 2007 @ 15:17:42 #294
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51960966
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 15:05 schreef HeatWave het volgende:

Nogmaals: dit moet niet de gedoogde actie worden, maar als iemand in paniek met zijn auto achteruit rijdt en zo iemand raakt is het gewoon ff jammer.
    nou, paniek was het niet als ik het allemaal goed lees, ze heeft een statement dat ze bewust desbetreffende crimineel een tikje met de auto wilde geven en dan nog het feit dat ze 500 meter op een snelweg achteruitreed om verhaal te halen bij een politie agent.

Vandaar dat een rechter er van mij best naar mag kijken, er is iemand dood namelijk door toedoen van deze vrouw...
    pi_51961297
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 15:17 schreef Re het volgende:
    Vandaar dat een rechter er van mij best naar mag kijken, er is iemand dood namelijk door toedoen van deze vrouw...eigen schuld...
      maandag 30 juli 2007 @ 15:31:58 #296
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51961376
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 15:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]
    uhmmm ook, maar hij heeft zich niet zelf tussen een boom en een auto weten te frummelen...

maar ik weet dat het moeilijk te begrijpen is, iemand doden is strafbaar, hoe darwinistisch de gedoden ook zijn.
    pi_51961639
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 15:31 schreef Re het volgende:

[..]

uhmmm ook, maar hij heeft zich niet zelf tussen een boom en een auto weten te frummelen...

maar ik weet dat het moeilijk te begrijpen is, iemand doden is strafbaar, hoe darwinistisch de gedoden ook zijn.
    Dat iemand doden strafbaar is, staat buiten kijf (behalve in enkele uitzonderlijke gevallen). Die knul heeft gewoon pech gehad door de verkeerde tegen tekomen anders had hij nog vrolijk gewapende overvallen gepleegd en tasjes geroofd. Ik zal de laatste zijn die enig medeleven met hem heeft.Maw: opgeruimd staat netjes.
    pi_51961665
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 15:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat iemand doden strafbaar is, staat buiten kijf (behalve in enkele uitzonderlijke gevallen). Die knul heeft gewoon pech gehad door de verkeerde tegen tekomen anders had hij nog vrolijk gewapende overvallen gepleegd en tasjes geroofd. Ik zal de laatste zijn die enig medeleven met hem heeft.Maw: opgeruimd staat netjes.
    Een verachtelijke zienswijze .
      maandag 30 juli 2007 @ 15:44:41 #299
    56749 BlaZ
    pi_51961759
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:47 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dat jij hem hippie noemt terwijl hij het moderne rechtsysteem verdedigt spreekt boekdelen. Wat jij betreft gaan we weer terug naar de barbaarse Middeleeuwen, begrijp ik? Je bent een gevaar voor onze samenleving!
    Wat is er barbaars aan het mogen verdedigen van je eigendom?
    pi_51961784
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 15:41 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ga een stille tocht organiseren voor goudeerlijke rovers.
      maandag 30 juli 2007 @ 15:46:23 #301
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51961811
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 15:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

gelukkig hebben we daarom een objectieve gerechtelijke macht die dat aan de wet zal toetsen. En nee ik heb ook geen medelijden met deze dode crimineel (maar blijkbaar mag je alleen zwart wit denken he).

Om een absurde doortrekking te maken... ik zie al voor me dat BREIN, met shotguns langs de deuren trekt en iedereen afschiet die illegale software/films etc op zijn computer heeft staan, immers dat is ook crimineel gedrag.

En nee dat zal ook niet gebeuren maar waar ga je een grens leggen?
      maandag 30 juli 2007 @ 15:46:54 #302
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_51961825
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 15:41 schreef floris.exe het volgende:

[..]

tot het je vriendin is. je kan wel blijven blaten dat je er niet gevoelig voor bent, dat geeft alleen maar aan dat je geen idee hebt waar je het over hebt.

makkelijk om politiek correct te zijn als je een onbezorgd leventje hebt. Maar zodra het jezelf overkomt piep je wel anders. Dan moet ie keihard dood opeens...
    Get woke, go broke!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')