Bij moord is een doelbewuste actie tegen een bepaald persoon vereist. Door rood rijden en daarbij iemand doodrijden is niet gericht tegen een bepaald persoon, en kan dus nooit moord zijn. (Behalve als je van te voren al weet dat je die-en-die persoon bewust omver gaat rijden, maar dat terzijde)quote:Op maandag 30 juli 2007 14:20 schreef Gia het volgende:
Iemand die door rood rijdt neemt willens en wetens een risico dat hij een dodelijk ongeval veroorzaakt. Noem je het dan ook moord?
Je past een verwerpelijke tactiek toe hiermee. Je doet nu net alsof ik mij niet in kan leven in zo'n moeder. Natuurlijk kan ik dat. Ik zal je sterker vertellen: ik zal waarschijnlijk de moordenaar van mijn kind ook het leven ontnemen. Dat is een begrijpelijk reactie, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de rechtsorde. In zo'n geval zou ik terecht worden bestraft, omdat ik het recht in eigen hand heb genomen. Zie je nu werkelijk niet in, dat wanneer je dit soort dingen de vrije loop geeft, het één chaos wordt?quote:Op maandag 30 juli 2007 14:27 schreef HeatWave het volgende:
Dat is dus jouw "mening" en dus geen vaststaand iets waar niet aan te tornen valt hoor. Ik vind dat tasjes stelen op geen enkele manier goed te praten is.
Maar goed, jij bent dus moeder, en vanavond ramt iemand jouw kind in elkaar, mes op de keel en weg iPod. Kind volledig de weg kwijt, bang om de straat op te gaan etc...
Nog steeds een fijne vent? Ik wed dat je met hooivork en fakkel de straat opgaat. Of hoeft je kind niet bescherd te worden?
Deze eikel zal je kind iig niet meer overvallen..
het verschil iin deze is dat jij op dat moment achteraf handelt. iemand doet je iets aan, je zint op wraak en zoekt de dader op.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:33 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Je past een verwerpelijke tactiek toe hiermee. Je doet nu net alsof ik mij niet in kan leven in zo'n moeder. Natuurlijk kan ik dat. Ik zal je sterker vertellen: ik zal waarschijnlijk de moordenaar van mijn kind ook het leven ontnemen. Dat is een begrijpelijk reactie, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de rechtsorde. In zo'n geval zou ik terecht worden bestraft, omdat ik het recht in eigen hand heb genomen. Zie je nu werkelijk niet in, dat wanneer je dit soort dingen de vrije loop geeft, het één chaos wordt?
In blinde paniek zou het zijn geweest, wanneer precies op het moment dat hij haar tasje afpakte, zij hem zou zijn aangevallen. Maar zo is het niet gebeurd. Zij is namelijk in haar auto gestapt, heeft de auto gestart en is achter hem aangereden om hem op haar moterkap te zien lijden als een zonder verdoving gecastreerd varken.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het verschil iin deze is dat jij op dat moment achteraf handelt. iemand doet je iets aan, je zint op wraak en zoekt de dader op.
Deze mevrouw werd bruut overvallen en reageerde in blinde paniek.
Als je het zo brengt:quote:Op maandag 30 juli 2007 14:39 schreef floris.exe het volgende:
[..]
In blinde paniek zou het zijn geweest, wanneer precies op het moment dat hij haar tasje afpakte, zij hem zou zijn aangevallen. Maar zo is het niet gebeurd. Zij is namelijk in haar auto gestapt, heeft de auto gestart en is achter hem aangereden om hem op haar moterkap te zien lijden als een zonder verdoving gecastreerd varken.
goh, dat jij zulke holle retoriek moet bezigenquote:Op maandag 30 juli 2007 14:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
...de politie bellen, die dan 3 uur later eens op komen dagen omdat ze eerst hun flitsapparatuur moeten opruimen?
Wel grappig ik vind zón hippie als jou dus weer veel gevaarlijkerquote:Op maandag 30 juli 2007 14:28 schreef Slaughter het volgende:
[..]
Dat maakt het nog enger. Ik vind jou eerlijk gezegd veel enger dan zo'n stukkie tuig. De mensen zoals jij die hun agressie niet in hand hebben, daar komen de echt grote problemen van.
Nee joh, je belt de politie en die zeggen dan mooi: "straatroof nee dat is geen prioriteit meneer , doei "quote:Op maandag 30 juli 2007 14:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor onzinreactie? Waar heb ik mijn agressie dan niet in de hand? Als iemand aan mijn spullen komt krijgt hij een ram voor zijn hoofd, simpel. Of dacht je dat ik rondjes om hem heen ga lopen en ondertussen de politie bellen, die dan 3 uur later eens op komen dagen omdat ze eerst hun flitsapparatuur moeten opruimen?
Dat jij hem hippie noemt terwijl hij het moderne rechtsysteem verdedigt spreekt boekdelen. Wat jij betreft gaan we weer terug naar de barbaarse Middeleeuwen, begrijp ik? Je bent een gevaar voor onze samenleving!quote:Op maandag 30 juli 2007 14:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wel grappig ik vind zón hippie als jou dus weer veel gevaarlijker![]()
Ah, duidelijk. Het was teveel moeite om te lezen wat er gebeurd is.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:39 schreef floris.exe het volgende:
[..]
In blinde paniek zou het zijn geweest, wanneer precies op het moment dat hij haar tasje afpakte, zij hem zou zijn aangevallen. Maar zo is het niet gebeurd. Zij is namelijk in haar auto gestapt, heeft de auto gestart en is achter hem aangereden om hem op haar moterkap te zien lijden als een zonder verdoving gecastreerd varken.
Ik had geen camera's meegenomen, maar kreeg een vergelijkbaar wanhopig persoon voor mijn neus die zichtbaar aan het bedenken was wat hij moest doen, verbaal er tegenin ging, maar wel bleef wachten op de politie (die eigenlijk verrassend snel ter plaatse was gelet op de normale wachttijden).quote:Op maandag 30 juli 2007 12:44 schreef JohnDope het volgende:
Ja gek heh als er allemaal camera's op de dader gericht zijn, Peter die buiten de camera omringd is door sportschooltypes, en de dader ook nog eens eventueel buiten adem is van het rennen.
Maar dit is natuurlijk een unieke situatie.
Allemaal leuk en aardig hoor, maar hieruit blijkt wat voor een mens jij bent: een mens die sympathie toont met een mens dat bewezen heeft in staat te zijn een medemens te doden.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ah, duidelijk. Het was teveel moeite om te lezen wat er gebeurd is.
1) ze zat al in de auto.
2) ze is achteruit gereden, niet vooruit.
3) Dat emo-gemiep over een op een motorkap kreperende troetel-straatrover slaat al helemaal nergens op.
Ga maar weer buiten spelen.
Een mede "mens" die messen op kelen zet omdat ie te beroerd is om te werken voor zijn geld. Een mede "mens" die bij ander soort verzet vaak zelf in paniek raakt en dan maar steekt.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:59 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig hoor, maar hieruit blijkt wat voor een mens jij bent: een mens die sympathie toont met een mens dat bewezen heeft in staat te zijn een medemens te doden.
Goed, we komen hier niet uit, denk ik. Jij bent kennelijk voor een samenleving waarin iedereen elkaar maar te pas en te onpas overrijdt onder de noemer: eigen rechter. Ik ben voor een stabiele en absolute rechtsorde. Deze vrouw is een gevaar voor de samenleving wat mij betreft. We zullen zien hoe de rechter oordeelt.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een mede "mens" die messen op kelen zet omdat ie te beroerd is om te werken voor zijn geld. Een mede "mens" die bij ander soort verzet vaak zelf in paniek raakt en dan maar steekt.
Ja, dan heb ik meer sympathie voor iemand die haar bezittingen wil beschermen en per ongeluk iemand raakt ja... En daar zie ik geen enkele onmenselijkheid in.
Nee, ik ben daar niet voor. Ik kan alleen gewoon ook niet leven met het feit dat iemand die zijn eigen bezittingen beschermt daarvoor bestraft gaat worden.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:02 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Goed, we komen hier niet uit, denk ik. Jij bent kennelijk voor een samenleving waarin iedereen elkaar maar te pas en te onpas overrijdt onder de noemer: eigen rechter. Ik ben voor een stabiele en absolute rechtsorde. Deze vrouw is een gevaar voor de samenleving wat mij betreft. We zullen zien hoe de rechter oordeelt.
Om hier even op te reageren, van mij hoeft de inbreker niet dood. Maar ik ga, als ik hem betrap, niet afwachten wat zijn plannen zijn. Eerst uitschakelen en daarna praten we verder.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog iets anders: het is wel opvallend dat enkelen hier het aanhouden van een inbreker als een onmogelijke klus zien zonder extreem geweld, maar die het doodnormaal vinden om de inbreker van het leven te beroven en in het bos te begraven zonder dat iemand het merkt. Ikzelf slaap niet met een pistool onder mijn bed en ik ga er dus vanuit dat de meesten dat niet doen... dus ik vraag mij af: hoe gaat men dit doen? Met de Victorinox? Het aardappelschilmesje? Tennisracket? De Driver?
Lekker zwart-wit weer. Nee, ik ben niet voor eigen rechter spelen. Ik heb ook geen enkele sympathie voor mensen die moedwillig anderen ombrengen.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:59 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig hoor, maar hieruit blijkt wat voor een mens jij bent: een mens die sympathie toont met een mens dat bewezen heeft in staat te zijn een medemens te doden.
nou, paniek was het niet als ik het allemaal goed lees, ze heeft een statement dat ze bewust desbetreffende crimineel een tikje met de auto wilde geven en dan nog het feit dat ze 500 meter op een snelweg achteruitreed om verhaal te halen bij een politie agent.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:05 schreef HeatWave het volgende:
Nogmaals: dit moet niet de gedoogde actie worden, maar als iemand in paniek met zijn auto achteruit rijdt en zo iemand raakt is het gewoon ff jammer.
quote:Op maandag 30 juli 2007 15:17 schreef Re het volgende:
Vandaar dat een rechter er van mij best naar mag kijken, er is iemand dood namelijk door toedoen van deze vrouw...eigen schuld...
uhmmm ook, maar hij heeft zich niet zelf tussen een boom en een auto weten te frummelen...quote:
Dat iemand doden strafbaar is, staat buiten kijf (behalve in enkele uitzonderlijke gevallen). Die knul heeft gewoon pech gehad door de verkeerde tegen tekomen anders had hij nog vrolijk gewapende overvallen gepleegd en tasjes geroofd. Ik zal de laatste zijn die enig medeleven met hem heeft.Maw: opgeruimd staat netjes.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:31 schreef Re het volgende:
[..]
uhmmm ook, maar hij heeft zich niet zelf tussen een boom en een auto weten te frummelen...
maar ik weet dat het moeilijk te begrijpen is, iemand doden is strafbaar, hoe darwinistisch de gedoden ook zijn.
Een verachtelijke zienswijzequote:Op maandag 30 juli 2007 15:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat iemand doden strafbaar is, staat buiten kijf (behalve in enkele uitzonderlijke gevallen). Die knul heeft gewoon pech gehad door de verkeerde tegen tekomen anders had hij nog vrolijk gewapende overvallen gepleegd en tasjes geroofd. Ik zal de laatste zijn die enig medeleven met hem heeft.Maw: opgeruimd staat netjes.
Wat is er barbaars aan het mogen verdedigen van je eigendom?quote:Op maandag 30 juli 2007 14:47 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat jij hem hippie noemt terwijl hij het moderne rechtsysteem verdedigt spreekt boekdelen. Wat jij betreft gaan we weer terug naar de barbaarse Middeleeuwen, begrijp ik? Je bent een gevaar voor onze samenleving!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |