quote:PVV Kamervragen naar aanleiding van Islam uitspraken Minister Vogelaar; terugnemen of aftreden
Vragen van de leden Wilders en Fritsma (beiden PVV) aan de Minister van WWI over haar uitspraken over de Islam in Nederland.
1.)
Kloppen uw uitspraken in Dagblad Trouw van heden dat u van mening bent dat de Islam deel wordt van onze cultuur, dat we op termijn ook moeten kunnen spreken van een joods-christelijke-islamitische traditie in Nederland, dat islamitisch-religieuze instellingen ook moeten kunnen worden gesubsidieerd en dat u moslims wil helpen zich hier in Nederland te wortelen en de islam een onlosmakelijk onderdeel van Nederland wordt?
2.)
Waarom komt u niet op voor het behoud en het versterken van onze Nederlandse en Westerse cultuur die gebaseerd is op de joods-christelijke traditie die vele malen beter en beschaafder is dan de achterlijke islamitische cultuur en traditie en daar haaks op staat? Denkt u dat Nederland gebaat is met uw gevaarlijke cultuurrelativistische opmerkingen?
3.)
Bent u bereid uw opmerkingen zoals genoemd in de eerste vraag en het interview terug te nemen? Zo neen, bent u dan bereid af te treden?
quote:Brandgevaar in veel moskeeën - Kamervragen
vrijdag 13 juli 2007
Vragen van de leden Brinkman en Wilders (beiden PVV) aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
1.)
Bent u op de hoogte van het artikel: “Groot brandgevaar in veel moskeeën” (*)?
2.)
Klopt het gestelde in dit artikel, dat ondanks de ,door de brandweer, opgelegde aanvullende maatregelen bij 40 % van de Amsterdamse moskeeën na een controle tijdens de ramadan in 2005, deze aanvullende maatregelen bij al deze moskeeën in november 2006 nog niet waren uitgevoerd? Zo ja, wat vind u hiervan?
3.)
Kunt u ervaringen van gemeentelijke besturen bevestigen dat veel Islamitische moskeeën weinig coöperatief zijn in het opvolgen van vergunningseisen? Zo ja, wat gaat u hiertegen ondernemen?
4.)
Bent u het met ons eens dat juist dergelijk moskeeën, die zelfs na een jaar nog niets hebben gedaan aan de brandveiligheidseisen van de brandweer meteen gesloten zouden moeten worden? Zo neen, waarom niet?
5.)
Bent u bereid alle moskeeën in Nederland op brandveiligheid te controleren en de moskeeën die niet voldoen aan deze eisen meteen te sluiten? Zo neen waarom niet?
(*) Dagblad De Telegraaf, katern Amsterdam, pagina T9, gedateerd 13 juli 2007
Vervang 'moskee' door 'uitzetcentrum', 'PVV' door 'PvdA' en het kan op grote instemming rekenen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:20 schreef Sidekick het volgende:
Vers van de pers, Wilders die moskeeen wil sluiten vanwege brandgevaar!
Wilde de PvdA uitzetcentra controleren op brandveiligheid? Laten sluiten daarna? Zou ik even flauw vinden, hoor. Zo kun je dat ook benaderen, natuurlijk: O, dat is flauw. In plaats van: Ja, maar, hé, de PvdA doet het ook!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:26 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Vervang 'moskee' door 'uitzetcentrum', 'PVV' door 'PvdA' en het kan op grote instemming rekenen.![]()
Vervang 'Tikorev' door 'Calimero' en het maakt geen verschil.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:26 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Vervang 'moskee' door 'uitzetcentrum', 'PVV' door 'PvdA' en het kan op grote instemming rekenen.![]()
Wat ben jij toch een onvriendelijk iemand. Ik vraag mij echt af wat jij op een discussieforum doet met je continue beledigingen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:31 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Vervang 'Tikorev' door 'Calimero' en het maakt geen verschil.
Waarom zou ik vriendelijk tegen jou moeten zijn? Chamberlain probeerde vriendelijk te zijn tegen fascisten, maar toen hielp het ook al niets.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:40 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een onvriendelijk iemand. Ik vraag mij echt af wat jij op een discussieforum doet met je continue beledigingen.![]()
Je hoeft echt niet vriendelijk tegen mij te zijn. Ik denk alleen dat argumenten wat meer indruk zullen maken dan je continue beledigingen. Misschien verbetert je imago dan ook eens wat.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Waarom zou ik vriendelijk tegen jou moeten zijn?
Wat kun jij goed zuigen zeg.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:59 schreef Monidique het volgende:
Sidekicks imago is perfect. Iedereen weet dat hij heel slim is en klein ook, en dat hij meestal wel gelijk heeft. Niemand kan hem bekritiseren, omdat dat lachwekkend zou zijn. Vraag je je wel eens af of de zon schijnt? Natuurlijk niet! Nee, met Sidekicks imago is niets mis. En hij is tenminste geen conservacist.
Onder vrouwen daarentegen...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:59 schreef Monidique het volgende:
Sidekicks imago is perfect.
Jij kan dat niet weten aangezien je geen vrouw bent maar een verkleed wijf.quote:
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:16 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Jij kan dat niet weten aangezien je geen vrouw bent maar een verkleed wijf.
quote:Op 12 July 2007 23:34 schreef PJORourke het volgende:
Weet jij toevallig het telefoonnummer van Sidekick? Ik wil een date met hem en verkleed me dan als wijf. Gaan we foto's van maken, zoals hij dan met een vent een date heeft.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:22 schreef Party_P het volgende:
Tjeem, Wilders begint echt door te slaan. Heeft hij een kutjeugd gehad ofzo?
Goede vraag maar weinig diplomatiek.quote:Waarom komt u niet op voor het behoud en het versterken van onze Nederlandse en Westerse cultuur die gebaseerd is op de joods-christelijke traditie die vele malen beter en beschaafder is dan de achterlijke islamitische cultuur en traditie en daar haaks op staat? Denkt u dat Nederland gebaat is met uw gevaarlijke cultuurrelativistische opmerkingen?
Het zou ook wat zijn als de ministers alleen maar met 'ja' en 'nee' mochten antwoorden. Wat zou je dan met zo'n vraag aanmoeten?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Goede vraag maar weinig diplomatiek.
Misschien zouden politici zich dan bezig houden met nuttige zaken. In plaats van dat oeverloos gezeik in de marge.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:49 schreef Pool het volgende:
[..]
Het zou ook wat zijn als de ministers alleen maar met 'ja' en 'nee' mochten antwoorden. Wat zou je dan met zo'n vraag aanmoeten?![]()
mwah, ik moet toch altijd een beetje gniffelen als hij weer begint over onze joods-christelijke cultuur .. alsof we de joden met open armen hebben ontvangenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Goede vraag maar weinig diplomatiek.
Als ik joods was, dan zou ik me heel ongemakkelijk voelen bij dit soort 'goedbedoeldheid' .quote:Op zaterdag 14 juli 2007 19:18 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, ik moet toch altijd een beetje gniffelen als hij weer begint over onze joods-christelijke cultuur .. alsof we de joden met open armen hebben ontvangen![]()
Wat dat 'betrekken bij de maatschappij' betreft kun je toch beter bij de PvdA-fractie terecht.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:28 schreef sneakypete het volgende:
Vraagje voor de PVV:
Bent u bereid de aanwezigheid van 1.000.000. moslims te accepteren en deze mensen als volwaardig aan te zien en dus te betrekken bij onze maatschappij en alle facetten ervan?
De focus ligt helemaal verkeerd, we hebben een grondwet waar ieder zich aan moet houden.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:17 schreef Tikorev het volgende:
Onmisbaar de PVV. Werd hoog tijd dat een partij eens dit soort vragen ging stellen.
[..]
![]()
Ach, het zijn maar 9 zetels.quote:Op zondag 15 juli 2007 13:46 schreef SCH het volgende:
Ook al weer dreigen met een motie van wantrouwen tegen een minister zonder de discussie te zijn aangegaan. Eisen dat ze iets terugneemt.
Ik word er heel verdrietig van. Dit zijn dus kamerleden
Dat zei je vijf jaar geleden zeker ookquote:Op zondag 15 juli 2007 13:50 schreef Pool het volgende:
[..]
Ach, het zijn maar 9 zetels.
En dan voelt het achterlijke deel van Nederland zich tenminste ook vertegenwoordigd.
Dat zei ik vijf jaar geleden ook ja. En de SP heeft minder achterlijke punten dan de PVV, maar als die de PvdA wegveegt gaan we er inderdaad wel op achteruit.quote:Op zondag 15 juli 2007 14:24 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dat zei je vijf jaar geleden zeker ookLeuk dat dedain, very PvdA ook. Maar als de SP bij de volgende verkiezingen de PvdA van de kaart veegt, komt dat wel door dat achterlijke deel van Nederland.
Ik wordt ook heel verdrietig van zo'n uitspraak van Vogelaar. Buitengewoon onverstandig en ondoordacht. Typisch van geen rekening houden met collaterale effecten/dynamiek van je uitspraken. Het is zo iets als Wilders op het spek binden. Het is koren op de molen van Wilders, hij zou hopen dat ze wekelijks met dit soort uitspraken komt.quote:Op zondag 15 juli 2007 13:46 schreef SCH het volgende:
Ook al weer dreigen met een motie van wantrouwen tegen een minister zonder de discussie te zijn aangegaan. Eisen dat ze iets terugneemt.
Ik word er heel verdrietig van. Dit zijn dus kamerleden
Nu heb je het weer over achterlijke punten. Feit is dat het bij de PvdA altijd aan een ander ligt wanneer ze de verkiezingen verloren hebben. Of aan achterlijke mensen die niet rationeel kunnen denken. Maar laat de PvdA nou zelf zijn ontstaan uit de arbeidersbeweging. De onderstroom in de samenleving stemt even snel SP als Wilders, maar ga nou niet de verantwoordelijkheid voor de erosie van de PvdA bij die groep leggen. Dat heeft de PvdA volledig aan zichzelf te wijten door de eigen kiezers niet serieus te nemen.quote:Op zondag 15 juli 2007 14:35 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat zei ik vijf jaar geleden ook ja. En de SP heeft minder achterlijke punten dan de PVV, maar als die de PvdA wegveegt gaan we er inderdaad wel op achteruit.
Ik zeg helemaal niet dat de PvdA het zo goed doet of dat hun verkiezingsnederlaag aan anderen ligt. Ik vind overigens wel dat een verkiezingsnederlaag weinig hoeft te zeggen over de kwaliteit van het programma. Kiezers bepalen slechts wie wint, niet wat goed is. Verder beweer ik ook niet dat mensen die van de PvdA weglopen achterlijk zijn. Op rationele gronden kun je prima overlopen naar CDA, VVD, D66, etc.quote:Op zondag 15 juli 2007 14:54 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nu heb je het weer over achterlijke punten. Feit is dat het bij de PvdA altijd aan een ander ligt wanneer ze de verkiezingen verloren hebben. Of aan achterlijke mensen die niet rationeel kunnen denken. Maar laat de PvdA nou zelf zijn ontstaan uit de arbeidersbeweging. De onderstroom in de samenleving stemt even snel SP als Wilders, maar ga nou niet de verantwoordelijkheid voor de erosie van de PvdA bij die groep leggen. Dat heeft de PvdA volledig aan zichzelf te wijten door de eigen kiezers niet serieus te nemen.
Zal ik naar toe gaan. De uitspraak van Vogelaar vind ik verdacht teleologisch en bovenal abject. Het is een schop in de richting van onze tradities en eigen identiteit van ons vaderland.quote:Op zondag 15 juli 2007 14:52 schreef SCH het volgende:
Ik zie niet in wat Vogelaar anders had moeten zeggen maar daar is een ander topic over.
Je kunt er lang en kort over praten, het blijft vooral een naïeve uitspraak van een naïeve vrouw.quote:Op zondag 15 juli 2007 15:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zal ik naar toe gaan. De uitspraak van Vogelaar vind ik verdacht teleologisch en bovenal abject. Het is een schop in de richting van onze tradities en eigen identiteit van ons vaderland.
Het is het zoveelste bewijs dat we een doorgeschoten multiculturele samenleving hebben gecreëerd, die de meerderheid never nooit heeft gewild.
De volgende stap ? "joods-christelijke-islamitische samenleving![]()
nog ff en ik heb er zin an.![]()
En zo is datquote:Op zondag 15 juli 2007 15:29 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Je kunt er lang en kort over praten, het blijft vooral een naïeve uitspraak van een naïeve vrouw.
Nee hoor - de vragen van Wilders zijn hysterisch en kwaadaardig.quote:Op zondag 15 juli 2007 15:29 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Je kunt er lang en kort over praten, het blijft vooral een naïeve uitspraak van een naïeve vrouw.
Sprak de hysterische relnicht SCH.quote:Op zondag 15 juli 2007 22:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor - de vragen van Wilders zijn hysterisch en kwaadaardig.
Over welke uitspraak heb je het exact ?quote:Op zondag 15 juli 2007 15:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zal ik naar toe gaan. De uitspraak van Vogelaar vind ik verdacht teleologisch en bovenal abject. Het is een schop in de richting van onze tradities en eigen identiteit van ons vaderland.
Het interview:quote:Op maandag 16 juli 2007 12:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Over welke uitspraak heb je het exact ?
En met 'exact' bedoel ik ook wat zij zelf exact zei... dus letterlijk.
En niet wat anderen beweren wat zij zei en bedoelde
Kun je een quote met bron geven.?
quote:'Help de islam zich te wortelen in Nederland'
Ella Vogelaar heeft als minister van integratie de taak om de kloof tussen moslims en andere Nederlanders te verkleinen. Samen met de Italiaanse minister van binnenlandse zaken Giuliano Amato woonde ze deze week in Rome een seminar over de islam en integratie bij. Na afloop sprak Trouw met haar.
Italië telt net als Nederland circa een miljoen moslims, maar met een bevolking van bijna 58 miljoen inwoners vallen ze nauwelijks op. 'Zwarte' scholen bestaan vrijwel niet, het moslimterrorisme is aan Italie voorbij gegaan en het katholicisme is de dominante religieuze stroming. Toch zegt minister Amato, een zwierig pratende, populair politicus: "We moeten niet in handen van God leggen wat we zelf kunnen doen. Conflicten tussen culturen mogen geen conflicten tussen godsdiensten worden."
Vandaar dat recent onder zijn verantwoordelijkheid een handvest verscheen voor burgerschap en integratie, een opsomming van rechten en plichten van Italiaanse burgers. Het wordt onder meer verspreid op scholen. Er staat in dat iedereen goed Italiaans moet spreken en kennis moet hebben van de Italiaanse geschiedenis en cultuur. Maar ook het recht op het dragen van religieuze symbolen en kledingstukken. Het handvest werd opgesteld met medewerking van moslimorganisaties en moslimwetenschappers.
Vogelaar: "Ik werd aangenaam verrast door de concrete uitspraken over wat wel en niet geaccepteerd wordt, de on-onderhandelbaarheid van de grondwet en de positie en rechten van vrouwen, bijvoorbeeld tegen vrouwenmishandeling en tegen polygamie. Deze uitspraken waren er op voorspraak van organisaties van moslimvrouwen in opgenomen, vertelde Amato mij."
Kun je zo'n handvest ook introduceren in Nederland?
"Ja, dat is heel goed mogelijk, we denken erover na in het kabinet. Het is een instrument dat een rol kan spelen in het ontwikkelen van gemeenschappelijke waarden en normen. Van belang is wel dat dit niet gebeurt in een kamertje met een aantal geleerden, maar dat je een proces organiseert waar behoorlijk wat groepen bij betrokken zijn en dat het ook door de gemeenschap wordt gedragen."
Critici beschuldigen u van multiculturalisme. U zou alle culturen gelijkwaardig achten, terwijl in de islamitische cultuur vrouwen onderdrukt worden? Aanleiding was onder andere dat u de boerka niet wilde verbieden.
"Beelden he, die bestaan over heel veel mensen, dus ook over mij. Ik was koud acht uur minister toen mij de vraag werd gesteld. Voor mij is het een symbool van onderdrukking van vrouwen, maar juridisch ligt het ingewikkeld. Een algemeen verbod tegen de boerka is in strijd met een aantal grondrechten. Dat blijkt ook uit het advies dat het vorige kabinet naar de Tweede Kamer stuurde."
"Toen de ophef ontstond dacht ik: wat gebeurt hier? Al die e-mails die ik kreeg, de media die erop sprongen. De ophef over de boerka staat niet op zichzelf. Het gaat breder en dieper, er heerst angst voor de islam, luidde mijn conclusie. Dat heeft volgens mij heel erg te maken met het idee dat islam-fundamentalisme terrorisme is. Dat tritsje wordt dan gemaakt. Nou ja, dat heeft mij tot de gedachte gebracht: daar moeten we iets mee. Er wonen een miljoen moslims in Nederland en het is daarmee een grote godsdienstige stroming in de Nederlandse samenleving. Dan is het ontzettend belangrijk het beeld van die trits te nuanceren. Om duidelijk te maken dat het voor 95 procent van de moslims niet geldt. Ik wil een einde maken aan het negativisme en angst voor de islam, juist omdat moslims ook burgers zijn van dit land."
Zijn de vorige kabinetten-Balkenende niet verantwoordelijk voor het ontstaan van die kloof? De toon was vaak hard.
"Ik denk dat we met elkaar inderdaad te weinig het gesprek zijn aangegaan. En daarin spelen kabinetten een rol. Maar niet alleen, wij allen in de samenleving, hebben daarin een verantwoordelijkheid, ook de media. Je moet dit uiteraard wel in het perspectief plaatsen van de aanslagen in Amerika, Madrid, Londen, de opkomst van Pim Fortuyn met zijn harde islamkritiek, de moord op Van Gogh en ga maar door."
Uw voorganger, Rita Verdonk, maakte een hoop kabaal toen ze geen hand kreeg van een Haagse imam. Hoe zou u gereageerd hebben?
"Ik zou er minder kabaal over maken en het anders aanpakken, ik zou het bespreekbaar maken. Het is mij overigens ook overkomen. Het gebeurde bij een van de bezoeken aan de veertig wijken, aan Bos en Lommer in Amsterdam. Een van de Marokkaanse jongens zei: 'Sorry, ik mag u geen hand geven van mijn geloof.' Hij was net in Mekka geweest. Nou dat doet wel wat met mij, daar had ik dubbele gevoelens over."
"Later kwamen we er in het gesprek op terug. Aan de ene kant was ik blij dat hij het uitlegde, maar aan de andere kant voelde ik mij afgewezen. Het werd toen even een serieus incident, omdat ik de discussie aanging. Een andere jongen vertelde: 'Over het handen geven wordt verschillend gedacht. Ik ben ook in Mekka geweest, maar ik geef u wel een hand.'"
"Het bijzondere was dat dit gebeurde in een kleine ruimte, waar boven de jongen die mij geen hand wilde geven een affiche hing van een vrouw met een half ontbloot bovenlichaam. Een borst was te zien. Ik dacht: dit is dus de Nederlandse samenleving, deze werkelijkheden bestaan allebei. De jongen en de blote mevrouw op het affiche, ik vond het een prachtig symbool van onze samenleving en dat moeten we ook onder ogen zien."
Met uw uitspraak dat er angst is voor de islam legt u de verantwoordelijkheid voor de kloof bij niet-moslims?
"Ja, ook. De rapporten van het Sociaal Cultureel Planbureau melden een steeds groter wordende kloof, er zijn steeds minder contacten tussen de bevolkingsgroepen. Mensen leven langs elkaar heen. De vraag is vervolgens: hoe pak je dit aan? De ervaring leert dat als je grote debatten organiseert je eerder polariseert dan bindt. Debatten houd je om meningen te scherpen. We zoeken de oplossing in kleinschalige ontmoetingen, op grond van gemeenschappelijke belangen en interesses, bijvoorbeeld op scholen, sportverenigingen, portieken, straten en wijken. Houd het concreet en grijp niet te hoog, dat is ook wat we hoorden bij onze bezoeken aan de veertig wijken. Dus als mensen zich in gemeenschappelijke portieken blauw ergeren aan elkaar, probeer daar dan iets te betekenen."
Deelt u de enkele jaren geleden uitsproken opvatting van premier Balkenende dat 'islamitische scholen gevangenissen van achterstand' zijn?
"Het is een feit dat op islamitische scholen allemaal allochtone kinderen zitten waarvan een flink deel achterstand heeft. Dat vind ik niet zo'n goede ontwikkeling. Mijn voorkeur zou zijn dat kinderen naar scholen in de buurt gaan, omdat ze daar andere kinderen tegen komen. Ik zal dat altijd tegen islamitische ouders zeggen, maar tegelijkertijd kan ik ze het recht niet ontzeggen hun kinderen naar islamitische scholen te sturen."
"Dat is het ingewikkelde van onze samenleving, dat hoort bij de vrijheid van onderwijs. Iedere groep, of het nou protestanten, katholieken, Vrije School-aanhangers of moslims zijn, heeft recht op een eigen school. Wil je dat veranderen, dan moet je een discussie beginnen over artikel 23 van de grondwet, waarin de vrijheid van onderwijs is geregeld."
Daar wilt u uw vingers niet aan branden?
"Het is sowieso niet mijn eerste verantwoordelijkheid. Ik voel er niet zoveel voor om een eindeloos principieel, ideologisch debat te gaan voeren, waarvan je weet dat het tot ontzettende verdeeldheid gaat leiden, terwijl de werkelijkheid niet zal veranderen."
Uw voorganger, minister Verdonk, wilde als minister van integratie het debat aanjagen, onderwerpen op de politieke agenda krijgen. Hoe ziet u uw positie?
"Ik ben vooral van de handjes laten wapperen. Zorgen dat zaken tot stand worden gebracht en verbeteren waar ik dat nodig acht. Maar als het gaat om de positie van de islam en moslims in de Nederlandse samenleving, dan vind ik het de moeite waard dat te agenderen."
U wilt opkomen voor de moslims?
"Ik denk niet in termen van opkomen voor de moslims, maar in termen van feiten onder ogen zien. De islam is een van de grote godsdienstige stromingen in Nederland, moslims zullen hier niet meer weggaan. Er zullen eerder meer moslims bijkomen. Ik wil helpen dat ze zich hier thuis voelen, islam en moslims moeten zich hier kunnen wortelen."
Wat bedoelt u daarmee?
"Nederland is een samenleving die gevormd is op basis van joods-christelijke tradities. Dat zijn onze wortels. Als je ervan uit gaat dat een substantiele bevolkingsgroep andere tradities, een andere religie, brengt, dan zie ik dat als een wederzijds proces. Enerzijds zal de islam door de Europese cultuur en tradities beinvloed worden en niet hetzelfde blijven. Anderzijds is het belangrijk dat zo'n grote groep zich wortelt in onze samenleving, er een onlosmakelijk onderdeel van wordt. Eeuwen geleden kwam de Joodse gemeenschap naar Nederland en nu zeggen we: Nederland is een land gevormd door joods-christelijke tradities. En ik kan me voorstellen dat we een vergelijkbaar proces krijgen met de islam."
We zullen ooit zeggen: Nederland is een land van joods-christelijke-islamitische tradities?
"Ja, dat kan ik me voorstellen, maar daar gaan wel een paar eeuwen overheen."
Daarmee zegt u ook: we zullen met de rafelige kanten van de islam, fundamentalisme, leren leven en accepteren?
"Ja, maar binnen het protestantisme en katholicisme zijn ook stromingen waarbij ik af en toe mijn wenkbrauwen frons en vast moet stellen dat dit bij onze wortels van onze samenleving hoort. De SGP huldigt standpunten, over homoseksualiteit en vrouwen, die niet de mijne zijn."
Maar die blazen geen mensen op.
"Volstrekt verwerpelijk. Dat moeten we bestrijden. Dat gezegd hebbende moeten we er vanuit gaan dat we dit soort extremen in onze samenleving hebben en in iedere religie. Dit heeft de geschiedenis ons ook geleerd."
Er ontstond recent ophef over de twee miljoen euro die de gemeente Amsterdam aan de Turkse moslimorganisatie Milli Gorus gaf om de bouw van een liberale moskee mogelijk te maken. Nu zit er een conservatieve club. Ging de gemeente hiermee niet veel te ver?
"Preciezer geformuleerd: het ging om een erfpachtconstructie, die niet zo uitzonderlijk was als wat wordt beweerd. Het was een goed bedoelde actie, maar je ziet tegelijkertijd ook hoe risicovol het is."
Moet de overheid zich niet onthouden van dergelijke steun, vanwege de scheiding tussen kerk en staat?
"Nee, ik heb er geen principieel bezwaar tegen. Je subsidieert niet de religieuze activiteit, dan zou je de grens overgaan, maar de sociaal-maatschappelijke doelen."
"Ik was onlangs in Amsterdam Zuidoost waar veel Afrikaanse kerken in parkeergarages zitten, in redelijk erbarmelijke omstandigheden. Daar wordt nu een prachtig gebouw neergezet, De Kandelaar, met steun van ESF-subsidies en woningbouwcorporaties. Vijf kerken gaan daar religieuze ruimtes huren die ze eventueel later kunnen kopen. Ik denk dat het ontzettend goed is. Want deze kerken zijn sociaal-maatschappelijk zeer actief. Ze bieden huiswerkbegeleiding, vrouwenorganisaties kunnen er terecht, er is kinderopvang en ze doen aan ouderenzorg. Er is zelfs een cafe. Het zijn 'brede' kerken, die veel meer bieden dan alleen een kerkdienst. Ze bevorderen daarmee de integratie. Ditzelfde geldt voor moskeeen. Die bieden ook vaak uiteenlopende activiteiten."
U gaat het stimuleren?
"Ik vind niet dat ik het moet stimuleren, ik juich het ook niet toe maar ik heb er geen bezwaar tegen dat gemeenten dit doen. Het gaat erom dat de samenleving verandert door de komst van nieuwe bewoners en nieuwe religies. Je kan wel denken: we pakken dit op de oude traditionele manier aan, zoals de relaties die we onderhielden met katholieke en protestantse kerken, maar in die kerken zitten nu soms moskeeen. Ik bedoel er mee te zeggen dat er maatschappelijke verschuivingen gaande zijn en als lokale overheid moet je er over nadenken hoe je op die veranderingen wilt reageren. Wat kun je voor die groepen betekenen? Het zijn je eigen burgers. En dan kan het betekenen dat je bepaalde activiteiten financieel steunt."
U zoekt praktische antwoorden voor soms ingewikkelde problemen?
"Ik ben een praktisch mens. Laat mij maar de minister van werkzame oplossingen zijn."
De Nederlandse cultuur is in grote mate gevormd in een christelijke traditie. Dat komt niet alleen tot uiting in naar de kerk gaan of de bijbel lezen, maar ook in de normen en waarden waarmee vrijwel iedereen in Nederland opgroeit. Onze taal, mentaliteit, manier van omgaan met elkaar en wijze waarop we de samenleving inrichten worden er sterk door beïnvloed. Ook al is het christendom nu niet erg populair, onze cultuur is grotendeels gevorm in een tijd waarin het geloof alomtegenwoordig was in de samenleving en levens van mensen. Het grote aantal christelijke stromingen dat in Nederland begonnen is geeft dat al aan, en tot 50 jaar geleden was Nederland één van de meest christelijke landen ter wereld. Zelfs de meest verstokte Nederlandse atheïst is daarom in zijn doen en laten door het christendom beïnvloed, ook al zal hij het zelf liever niet willen horen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:27 schreef sneakypete het volgende:
Waarom is Nederland dan zo gebaseerd op het jodendom en christendom?
Als je Nederland vergelijkt met andere landen op de wereld zijn we juist helemaal niet zo zedelijk ingesteld en hebben we het merendeel van het christenDOM en jodenDOM allang laten varen, en maar goed ook. Scheiding van kerk en staat aub dus ook geen bemoeinis van de overheid met mensen die ervoor kiezen in een god te geloven.
ik zie ze liever vertrekken,quote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:28 schreef sneakypete het volgende:
Vraagje voor de PVV:
Bent u bereid de aanwezigheid van 1.000.000. moslims te accepteren en deze mensen als volwaardig aan te zien en dus te betrekken bij onze maatschappij en alle facetten ervan?
wat een hoop onzin in 1 post zeg..quote:Op maandag 16 juli 2007 16:37 schreef extreme het volgende:
[..]
ik zie ze liever vertrekken,
ik vind 1 miljoen een vreselijk eng getal, en mensen die dat graag nog zien groeien hebben blijkbaar geen idee wat de islam precies inhoud.
Wilders, god vergeve z'n kapper, is een van de mensen die de ernst er wel van in ziet. En ook ziet wat de islam is, en waar het heen gaat.
mensen die zich graag wat beter informeren in plaats van als een stel stomme schapen achter de massa aan te lopen kunnen zich hier inlezen: http://www.apostatesofislam.com/ Vooral het stukje over de sharia is erg interessant, temeer daar 33% van onze bevolking (heeft u allemaal de uitkomst van de poll in Trouw gezien mensen?) dit blijkbaar graag een onderdeel ziet worden van de Nederlandse cultuur.
en wat die paar zetels van Wilders betreft? dat aantal verdubbelt makkelijk bij de volgende verkiezingen, natuurlijk is het politiek incorrect om er voor uit te komen op een verjaardagsfeestje, maar onderschat niet hoeveel mensen, links en rechts, het met Wilders eens zijn inmiddels, dat is de 66% tegenstemmers in diezelfde poll namelijk![]()
onzin omdat jij dat vindquote:
Mensen als Wilders proberen te voorkomen dat jouw dochter straks verplicht met een hoofdoekje op moet lopen als onderdeel van onze nieuwe "cultuur", om maar even een plat voorbeeld aan te halen wat de meesten mensen snappen.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:08 schreef nonzz het volgende:
Wilders lijkt in de veronderstelling te zijn dat er iets te doen valt aan "de cultuur" in Nederland. Dat we een wet kunnen aannemen waarin staat "De cultuur in Nederland is Cultuur X" en dat iedereen zich vervolgens naar Cultuur X gaat gedragen. Wilders snapt de dynamiek van een moderne samenleving niet.
Het wordt een probleem als de overheid gaat bepalen wat je op je hoofd wel of niet draagt. In Wilders' geval komt er een verbod, en ben je dus ook totaal niet vrij. Als er hier een extremistische moslim regering komt en je moet verplicht een hoofddoek dragen ben je ook totaal niet vrij, en dat zou dan ook een ramp zijn. Maar aangezien Wilders 9 zetels heeft, en "De Sharia Partij" 0 zetels, richt ik m'n pijlen op dit moment op Wilders.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:11 schreef extreme het volgende:
Mensen als Wilders proberen te voorkomen dat jouw dochter straks verplicht met een hoofdoekje op moet lopen als onderdeel van onze nieuwe "cultuur", om maar even een plat voorbeeld aan te halen wat de meesten mensen snappen.
Ik mis de ironie hier even geloof ikquote:wel grappig trouwens dat deze opmerking van iemand komt met het logo van een splinterpartijtje-zonder- mening in z'n usericon,
Het erge is, het is niet meer opvallend of vreemd, dit soort vragen. Hij heeft al aparte vragen gesteld over Islamitisch bankieren en de joods-christelijk-islamitische traditie uitspraak, maar waarom wachten op een inhoudelijk antwoord daarop als je lekker alles op 1 hoop kan gooien vergezeld met borrelpraat?quote:Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de Minister-President
1.)
Heeft u kennisgenomen van de berichten dat de Minister van Financiën shariahypotheken wil invoeren (*), de Minister van WWI vindt dat de Nederlandse cultuur gestoeld is op een joods-christelijk-islamitische traditie (**) en dat ook een parlementariër van een coalitiepartij met terroristen van Hamas heeft gesproken (***)?
2.)
Hebben betrokkene aan het begin van de zomer last van een zonnesteek of zijn ze in alle naïviteit totaal de weg kwijt?
3.)
Wilt u als Minister-President de regie onmiddellijk hernemen en u met kracht en overtuiging verzetten tegen de verdergaande islamisering van Nederland en het kabinetsbeleid door op te houden onze betere eigen Nederlandse cultuur in de uitverkoop te doen voor de islam?
(*) Antwoorden van de Minister van Financiën op vragen van de leden Wilders en Van Dijck (beiden PVV) d.d. 13 juli 2007
(**) Trouw 14 juli 2007
(***) de Telegraaf 16 juli 2007
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1055&Itemid=1
De premier aanspreken op het gedrag van parlementariërs. Thorbecke zou zich omdraaien in zijn graf.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:27 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het erge is, het is niet meer opvallend of vreemd, dit soort vragen. Hij heeft al aparte vragen gesteld over Islamitisch bankieren en de joods-christelijk-islamitische traditie uitspraak, maar waarom wachten op een inhoudelijk antwoord daarop als je lekker alles op 1 hoop kan gooien vergezeld met borrelpraat?
Jij lijkt in de veronderstelling te zijn dat je als autochtone bevolking alleen maar lijdzaam kunt gaan staan toekijken hoe allerlei ongewenste en vaak ook tegengestelde culturen de Nederlandse/Westerse cultuur aan het verdringen is. Volgens mij snapt Wilders de 'dynamiek van een moderne samenleving' dan ook als geen ander en stelt hij terecht deze vragen.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:08 schreef nonzz het volgende:
Wilders lijkt in de veronderstelling te zijn dat er iets te doen valt aan "de cultuur" in Nederland. Dat we een wet kunnen aannemen waarin staat "De cultuur in Nederland is Cultuur X" en dat iedereen zich vervolgens naar Cultuur X gaat gedragen. Wilders snapt de dynamiek van een moderne samenleving niet.
De dynamiek is dan dat er geen dynamiek is bedoel je?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:23 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Jij lijkt in de veronderstelling te zijn dat je als autochtone bevolking alleen maar lijdzaam kunt gaan staan toekijken hoe allerlei ongewenste en vaak ook tegengestelde culturen de Nederlandse/Westerse cultuur aan het verdringen is. Volgens mij snapt Wilders de 'dynamiek van een moderne samenleving' dan ook als geen ander en stelt hij terecht deze vragen.
De dynamiek is een neiging om in een bepaalde richting te veranderen maar die je best kunt beïnvloeden. Zo neem ik bijvoorbeeld aan dat nonzz niet vindt dat wij vrouwenbesnijdenis, uithuwelijkingen en allerlei religieuze vijandigheden tegen homo's moeten gaan tolereren terwijl een ongeremde islamisering ons wel die richting indrukt. Dan is het natuurlijk raar dat tegen dat soort culturele en religieuze uitingen blijkbaar wel verzet mogelijk is maar als het om bijvoorbeeld shariabankieren gaat het absoluut niet het geval is met als excuus dat het onder de 'dynamiek van de moderne samenleving" valt.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:36 schreef SCH het volgende:
[..]
De dynamiek is dan dat er geen dynamiek is bedoel je?
Wat wordt er dan van onze Nederlandse/Westerse cultuur verdrongen?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:23 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Jij lijkt in de veronderstelling te zijn dat je als autochtone bevolking alleen maar lijdzaam kunt gaan staan toekijken hoe allerlei ongewenste en vaak ook tegengestelde culturen de Nederlandse/Westerse cultuur aan het verdringen is. Volgens mij snapt Wilders de 'dynamiek van een moderne samenleving' dan ook als geen ander en stelt hij terecht deze vragen.
Vrouwenbesnijdenis, uithuwelijkingen en allerlei religieuze vijandigheden tegen homo's zijn nu toch gewoon verboden bij wet? Daar is toch geen overheid voor nodig die nog eens zegt of dat wel of niet bij onze cultuur past? Het is gelukkig niet verboden om te geloven wat je wilt en je eigen gebruiken erop na te houden. Juist onze "westerse, christelijk-joodse cultuur" (of hoe hij het ook altijd noemt) staat voor die vrijheden. De enige die tegen "onze cultuur" ingaat in Den Haag is Wilders zelf, door aan die vrijheden te gaan morrelen. Als je niet eens meer mag geloven in de god die je wilt, wat zijn we de afgelopen 500 jaar van verlichting dan precies opgeschoten?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:47 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De dynamiek is een neiging om in een bepaalde richting te veranderen maar die je best kunt beïnvloeden. Zo neem ik bijvoorbeeld aan dat nonzz niet vindt dat wij vrouwenbesnijdenis, uithuwelijkingen en allerlei religieuze vijandigheden tegen homo's moeten gaan tolereren terwijl een ongeremde islamisering ons wel die richting indrukt.
Dat je in sommige regio's tegenwoordig geen krant meer krijgt als er een koran op staat afgebeeld. Dat mensen die een algemeen geaccepteerde manier van begroeten in de Westerse wereld niet accepteren niet ontslagen mogen worden, enz.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:49 schreef Albert_Hofmann het volgende:
[..]
Wat wordt er dan van onze Nederlandse/Westerse cultuur verdrongen?
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:03 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat je in sommige regio's tegenwoordig geen krant meer krijgt als er een koran op staat afgebeeld.
Dat is ook een enorm probleem aan het worden inderdaad? Waar heb je het over? Kranten met een Koran? 1 mevrouw die geen hand wil geven?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:03 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat je in sommige regio's tegenwoordig geen krant meer krijgt als er een koran op staat afgebeeld. Dat mensen die een algemeen geaccepteerde manier van begroeten in de Westerse wereld niet accepteren niet ontslagen mogen worden, enz.
Dat zijn inderdaad culturele uitingen die net zo goed horen bij de 'dynamiek van de moderne samenleving' en verboden zijn bij wet. Je hoeft dus blijkbaar niet lijdzaam staan toe te kijken hoe dit soort ongewenste zaken zich nestelen in je samenleving. Dus zie ik het probleem niet wanneer Wilders een waanzinnig fenomeen als shariabankieren probeert tegen te gaan.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:59 schreef nonzz het volgende:
[..]
Vrouwenbesnijdenis, uithuwelijkingen en allerlei religieuze vijandigheden tegen homo's zijn nu toch gewoon verboden bij wet?
Dus als je je verzet tegen de vrijheid van vrouwenbesnijdenis of homohaat ga je tegen onze cultuur in?quote:De enige die tegen "onze cultuur" ingaat in Den Haag is Wilders zelf, door aan die vrijheden te gaan morrelen.
Waar je precies vandaan haalt dat dit niet meer zou mogen ontgaat me een beetje.quote:Als je niet eens meer mag geloven in de god die je wilt, wat zijn we de afgelopen 500 jaar van verlichting dan precies opgeschoten?
Het magazine M van de NRC die in sommige wijken niet bezorgd werd omdat er een koran op de voorkant stond afgebeeld.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is ook een enorm probleem aan het worden inderdaad? Waar heb je het over? Kranten met een Koran?
Ach ja, wat is nu één vrouw (of filmmaker)...waar maken we ons druk om...quote:1 mevrouw die geen hand wil geven?
Ook al stop je het in een oude sok onder je bed, wie is hij om zich daarmee te bemoeien?!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:10 schreef Tikorev het volgende:
Dus zie ik het probleem niet wanneer Wilders een waanzinnig fenomeen als shariabankieren probeert tegen te gaan.
Alsof Wilders ook maar iets met homo's op heeft. Of de achterban van Wilders. Kom op zeg, neem iemand anders in de maling. Het gaat er alleen om dat moslims zo zwart gemaakt kunnen worden, doe nou niet alsof het uit empathie met homo's isquote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:10 schreef Tikorev het volgende:
Dus als je je verzet tegen de vrijheid van vrouwenbesnijdenis of homohaat ga je tegen onze cultuur in?
Misschien omdat hij Tweedekamerlid en daarom mede gaat over de wetten die het financiële verkeer in Nederland regelen?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:13 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ook al stop je het in een oude sok onder je bed, wie is hij om zich daarmee te bemoeien?!
Deze snap ik niet.quote:Dat je in sommige regio's tegenwoordig geen krant meer krijgt als er een koran op staat afgebeeld.
Er was 1 krantenbezorger die het niet wilde bezorgen en jij maakt daar "sommige regio's " van ?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:12 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Het magazine M van de NRC die in sommige wijken niet bezorgd werd omdat er een koran op de voorkant stond afgebeeld.
[..]
Ten eerste lijkt het me wat voorbarig om te stellen dat het niet zo is, maar homohaat was een voorbeeld van mij waarom je niet alles over je heen hoeft te laten komen onder het mom van 'dynamiek van de moderne samenleving'. Wilders punt was het shariabankieren.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Alsof Wilders ook maar iets met homo's op heeft. Of de achterban van Wilders. Kom op zeg, neem iemand anders in de maling.
Je haalt twee dingen door elkaar. Tuurlijk hoef je als samenleving niet lijdzaam staan toe te kijken als de meerderheid in Nederland vind dat er misstanden zijn. In dat soort gevallen kun je mooi wetten maken en regeltjes opstellen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:10 schreef Tikorev het volgende:
Dat zijn inderdaad culturele uitingen die net zo goed horen bij de 'dynamiek van de moderne samenleving' en verboden zijn bij wet. Je hoeft dus blijkbaar niet lijdzaam staan toe te kijken hoe dit soort ongewenste zaken zich nestelen in je samenleving. Dus zie ik het probleem niet wanneer Wilders een waanzinnig fenomeen als shariabankieren probeert tegen te gaan.
Nee. Je haalt weer hetzelfde als hierboven door elkaar. Je gaat in mijn ogen tegen "onze cultuur" in als je bijvoorbeeld mensen automatisch diskwalificeert als ze in een andere god geloven. Onze cultuur staat in mijn ogen juist voor die vrijheden.quote:Dus als je je verzet tegen de vrijheid van vrouwenbesnijdenis of homohaat ga je tegen onze cultuur in?
Geeft niet.quote:Waar je precies vandaan haalt dat dit niet meer zou mogen ontgaat me een beetje.
Dat ging om tientallen bezorgers. Bovendien hebben we meer van dit soort excessen gehad:quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Er was 1 krantenbezorger die het niet wilde bezorgen en jij maakt daar "sommige regio's " van ?
Vrouwenbesnijdenis en uithuwelijkingen zijn bij wet verboden omdat ze tegen onze cultuur ingaan. M.a.w. er wordt bij wet vastgelegd wat onze cultuur niet is. Wilders wil hetzelfde wat betreft sheriabankieren. Het is Wilders goed recht om in de Tweede Kamer een meerderheid te zoeken die dat ook wil.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:20 schreef nonzz het volgende:
[..]
Je haalt twee dingen door elkaar. Tuurlijk hoef je als samenleving niet lijdzaam staan toe te kijken als de meerderheid in Nederland vind dat er misstanden zijn. In dat soort gevallen kun je mooi wetten maken en regeltjes opstellen.
Wilders heeft het niet over wetten en regels, maar wil zoiets vaags als "onze cultuur" vast gaan leggen. Dat is onmogelijk en verkeerd volgens mij. Een cultuur onstaat, verandert en is constant in beweging. Totaal zinloos om als overheid daarop te sturen. Je moet gewoon misstanden als vrouwenbenijdenis en homohaat aanpakken, maar daarbij hoeft niets in de wet vast te leggen over "onze joods-christelijke cultuur". Dat zijn twee verschillende dingen.
[..]
Nee. Je haalt weer hetzelfde als hierboven door elkaar. Je gaat in mijn ogen tegen "onze cultuur" in als je bijvoorbeeld mensen automatisch diskwalificeert als ze in een andere god geloven. Onze cultuur staat in mijn ogen juist voor die vrijheden.
Nogmaals. Je gooit strafrecht en cultuur overal door elkaar.
Nee, omdat ze tegen het universele recht op zelfbeschikking ingaan. Het heeft geen ene reet met onze cultuur te maken. Uithuwelijken is ook hier tijden doodnormaal geweest.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:35 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Vrouwenbesnijdenis en uithuwelijkingen zijn bij wet verboden omdat ze tegen onze cultuur ingaan.
Zo kun je het ook zeggen inderdaad. Maar wat wil Wilders dan met wetten waarin staat : "onze joods-christelijke-humanistische cultuur, is de leidende cultuur in Nederland". Wat voegt dat toe? Zoals je zegt hebben we gewoon wetten voor dingen die we niet willen. Het maakt mij helemaal niet uit wat de "leidende cultuur" is in Nederland. Volgens mij is het onzin om zoiets op te schrijven.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:35 schreef Tikorev het volgende:
Vrouwenbesnijdenis en uithuwelijkingen zijn bij wet verboden omdat ze tegen onze cultuur ingaan. M.a.w. er wordt bij wet vastgelegd wat onze cultuur niet is.
Tuurlijk is dat z'n goed recht. Ik ben het er alleen niet mee eens. Heb ook nergens gezegd dat hij dat niet mag doen, een meerderheid zoeken.quote:Wilders wil hetzelfde wat betreft sheriabankieren. Het is Wilders goed recht om in de Tweede Kamer een meerderheid te zoeken die dat ook wil.
Ik heb helemaal niets gezegd over shariabankieren.quote:Jij maakt ten onrechte onderscheid tussen dezelfde zaken. Vrouwenbesnijdenis en homohaat gooi je enkel onder strafrecht en shariabankieren enkel onder cultuur. Vrouwenbesnijdenis en homohaat is ook cultuur en shariabankieren kan net zo goed onder strafrecht vallen als een democratische meerderheid dat wil verbieden.
Waarom is het dan in bijvoorbeeld Iran niet verboden?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, omdat ze tegen het universele recht op zelfbeschikking ingaan.
Omdat Iran daar schijt aan heeft ? Het grappige van figuren als jij is dat je constant te koop loopt met "onze cultuur" en "onze geschiedenis" terwijl je er nauwelijks kennis van hebt. Je streeft naar een cultuur die nooit bestaan heeft maar verwijt tegelijkertijd "de linksen" te geloven in een maakbare samenleving. hou op zeg.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:46 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Waarom is het dan in bijvoorbeeld Iran niet verboden?
En het feit dat wij daar wel belang aan hechten is dan waarschijnlijk cultureel bepaald.quote:
quote:Je streeft naar een cultuur die nooit bestaan heeft maar verwijt tegelijkertijd "de linksen" te geloven in een maakbare samenleving. hou op zeg.
Vroeger mochten christenen ook geen rente vragen. De kruisridders waren b.v. de enigen die dat mochten van de paus. Ja, en de kerk zelf natuurlijk. Uithuwelijken was ook vrij normaal, zeker binnen adelijke families. Tot nog begin vorige eeuw.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:02 schreef Tikorev het volgende:
Ga je nu serieus beweren dat wij vroeger massaal shariabankierden? Hoe ik anders streef naar iets dat nooit heeft bestaan als ik graag zie dat dit soort culturele uitingen juist voorkomen worden in Nederland is mij niet helemaal duidelijk.
heden ten dage hebben we zelfs een paus die roept dat protestantisme nep is en niet bestaatquote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Vroeger mochten christenen ook geen rente vragen. De kruisridders waren b.v. de enigen die dat mochten van de paus. Ja, en de kerk zelf natuurlijk. Uithuwelijken was ook vrij normaal, zeker binnen adelijke families. Tot nog begin vorige eeuw.
Joh, de kruistochten. We zijn al weer een paar honderd jaar verder hoor. Volgens mij zijn dat soort zaken hier al jarenlang niet meer gewoon. Hoe mensen die vanuit de bestaande situatie willen voorkomen dat die zich in een negatieve richting ontwikkeld 'streven naar een situatie die nooit bestaan heeft' is me dan ook nog steeds niet duidelijk. Hoezo hebben we hier in Nederland nog nooit een situatie gehad waar uithuwelijken en shariabankieren als abnormaal werden gezien?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Vroeger mochten christenen ook geen rente vragen. De kruisridders waren b.v. de enigen die dat mochten van de paus. Ja, en de kerk zelf natuurlijk. Uithuwelijken was ook vrij normaal, zeker binnen adelijke families. Tot nog begin vorige eeuw.
Ja hoi. Jij hebt het over cultuur als vaststaand gegeven. Ironisch genoeg zie je het zelf als een dynamische kijk op cultuur, terugverlangen naar een cultuur die nooit bestaan heeft op de manier die jij je voorstelt.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:11 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Joh, de kruistochten. We zijn al weer een paar honderd jaar verder hoor. Volgens mij zijn dat soort zaken hier al jarenlang niet meer gewoon. Hoe mensen die vanuit de bestaande situatie willen voorkomen dat die zich in een negatieve richting ontwikkeld 'streven naar een situatie die nooit bestaan heeft' is me dan ook nog steeds niet duidelijk. Hoezo hebben we hier in Nederland nog nooit een situatie gehad waar uithuwelijken en shariabankieren als abnormaal werden gezien?
Nogmaals, hoe kun je streven 'naar een cultuur die niet bestaat' als je vanuit de bestaande situatie probeert te voorkomen dat sommige waanzinnige culturele excessen hier hun intrede doen?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Ironisch genoeg zie je het zelf als een dynamische kijk op cultuur, terugverlangen naar een cultuur die nooit bestaan heeft op de manier die jij je voorstelt.
omdat er over excessen worden gesproken die hier niet plaatsvinden en voor het gemak de excessen van onze eigen cultuur schijnbaar vergeten worden... door jou.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:18 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe kun je streven 'naar een cultuur die niet bestaat' als je vanuit de bestaande situatie probeert te voorkomen dat sommige waanzinnige culturele excessen hier hun intrede doen?
Dat zeg ik. Het gaat om excessen die je probeert te voorkomen. Hoe kun je dan streven naar een situatie die niet zou bestaan?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:20 schreef Jerruh het volgende:
[..]
omdat er over excessen worden gesproken die hier niet plaatsvinden en voor het gemak de excessen van onze eigen cultuur schijnbaar vergeten worden... door jou.
en welke excessen wil je voorkomen? zijn dat excessen die onder andere groepen niet plaatsvinden? noem die eens opquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:22 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Het gaat om excessen die je probeert te voorkomen. Hoe kun je dan streven naar een situatie die niet zou bestaan?
Heb je het topic wel gelezen? Het gaat al de hele tijd over shariabankieren.quote:
en dat vind jij dus een exces?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:34 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Heb je het topic wel gelezen? Het gaat al de hele tijd over shariabankieren.
Gaat Nederland de afgrond in als je vrouwenbesnijdenis toestaat? Wat een argument.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:35 schreef Jerruh het volgende:
[..]
en dat vind jij dus een exces?! waarom? wat is daar zo slecht aan? gaat nederland in de afgrond als er shariabankieren is? en waaruit haal je dat?
Worst... Argument... Ever...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:40 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Gaat Nederland de afgrond in als je vrouwenbesnijdenis toestaat? Wat een argument.
we staan die ongewone gebruiken, die binnen ons systeem niet passen, ook helemaal niet toe! er is geen vrouwenbesnijdenis en vrouwen met een nikhaab ofzoiets zijn bijna op 1 hand te tellen. hier hakken ze geen handen af, stenigen ze vrouwen niet (doen de automobilisten in veghel/eindhoven wel voor ons...) etc...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:40 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Gaat Nederland de afgrond in als je vrouwenbesnijdenis toestaat? Wat een argument.
Het gaat erom dat wij als Westers land niet allerlei voor ons ongewone en op de sharia geïnspireerde gebruiken gaan toestaan. Als je daar eenmaal aan gaat beginnen kun je wel bezig blijven.
De meest waanzinnige dingen heeft de islamisering ons al gebracht: haatprekende imams, blijf-van-mijn-lijf huizen vol islamitische vrouwen, een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger die moet onderduiken in Amerika, scholen waar de Tweede Wereldoorlog uit de geschiedenisles is gehaald vanwege vijandige reacties, een filmmaker die wordt afgeslacht vanwege de inhoud van een film, magazines van kranten die in bepaalde wijken niet bezorgd werden omdat er een koran op stond afgebeeld, een leraar die wordt doodgeschoten omdat hij een islamitische leerling durfde te corrigeren, eerwraak in onze steden, speciale wetgeving die vrouwenbesnijdenis moet tegengaan, dodenherdenkingen die worden verstoord, enz. enz.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:54 schreef Jerruh het volgende:
[..]
we staan die ongewone gebruiken, die binnen ons systeem niet passen, ook helemaal niet toe! er is geen vrouwenbesnijdenis en vrouwen met een nikhaab ofzoiets zijn bijna op 1 hand te tellen.
Als je het percentage moslima's in die huizen zou moeten schatten, waarop zou je dan uitkomen?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:10 schreef Tikorev het volgende:
blijf-van-mijn-lijf huizen vol islamitische vrouwen
100% mee eens, EchtGaaf!quote:Op zondag 15 juli 2007 15:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is het zoveelste bewijs dat we een doorgeschoten multiculturele samenleving hebben gecreëerd, die de meerderheid never nooit heeft gewild.
De volgende stap ? "joods-christelijke-islamitische samenleving![]()
nog ff en ik heb er zin an.![]()
Ik denk naar verhouding zo'n 5 keer vaker dan autochtone vrouwen. Dus ik schat zo'n 6%*5 = 30%quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:40 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als je het percentage moslima's in die huizen zou moeten schatten, waarop zou je dan uitkomen?
En de halalhypotheek!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:10 schreef Tikorev het volgende:
De meest waanzinnige dingen heeft de islamisering ons al gebracht: haatprekende imams, blijf-van-mijn-lijf huizen vol islamitische vrouwen, een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger die moet onderduiken in Amerika, scholen waar de Tweede Wereldoorlog uit de geschiedenisles is gehaald vanwege vijandige reacties, een filmmaker die wordt afgeslacht vanwege de inhoud van een film, magazines van kranten die in bepaalde wijken niet bezorgd werden omdat er een koran op stond afgebeeld, een leraar die wordt doodgeschoten omdat hij een islamitische leerling durfde te corrigeren, eerwraak in onze steden, speciale wetgeving die vrouwenbesnijdenis moet tegengaan, dodenherdenkingen die worden verstoord, enz. enz.
Dat is ook zo'n mooie. Geen rente willen betalen maar wel hypotheekrenteaftrek ontvangen.quote:
Gelukkig, ik dacht dat je zo'n "vol=vol" type was, maar je bent meer van "vol=30%". Kunnen we nog ruim 3 keer zoveel buitenlanders importeren.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:43 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk naar verhouding zo'n 5 keer vaker dan autochtone vrouwen. Dus ik schat zo'n 6%*5 = 30%
Nogal logisch. Wat wil je als je een slecht sprookjesboek gaat volgenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:51 schreef Toeps het volgende:
Ach, dat hele shariabankieren is toch een wassen neus, in plaats van rente betaal je wat anders.
Dat heeft met die tweede V te maken in PVV.quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:23 schreef Albert_Hofmann het volgende:
Ik snap niet waarom bepaalde mensen hier andere mensen niet de kans geven om hun geloof te volgen, terwijl dat geen enkel gevolg zal hebben op hun eigen levensstijl (en begin nou niet over "dit is de eerste stap blablabla" want dat zien we dan wel weer)
Vrouwenbesnijdenis toestaan zal inderdaad weinig invloed hebben op mijn leven maar om het daarom maar toe te staan...quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:23 schreef Albert_Hofmann het volgende:
Ik snap niet waarom bepaalde mensen hier andere mensen niet de kans geven om hun geloof te volgen, terwijl dat geen enkel gevolg zal hebben op hun eigen levensstijl
Er zit ook nauwelijks verschil tussen een financiele constructie om net te doen alsof je geen rente betaalt en een clitoris weghakken natuurlijk.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:51 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Vrouwenbesnijdenis toestaan zal inderdaad weinig invloed hebben op mijn leven maar om het daarom maar toe te staan...
Marginaal inderdaad.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zit ook nauwelijks verschil tussen een financiele constructie om net te doen alsof je geen rente betaalt en een clitoris weghakken natuurlijk.
Wil je die arme jongen nu even niet aanvallen op z'n rechtlijnige manier van denken. Het is al moeilijk genoeg om je een mening te vormen in deze complexe samenleving.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zit ook nauwelijks verschil tussen een financiele constructie om net te doen alsof je geen rente betaalt en een clitoris weghakken natuurlijk.
Beide voorbeelden passen prima binnen de argumentatie die Albert_Hofmann gebruikte om iets onwesters als shariabenkieren toe te staan.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
quote:2060717470
Antwoorden van de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, mede namens de minister van Justitie, op de vragen van de leden Fritsma en Wilders (beiden PVV) over het door de gemeente Amsterdam mede financieren van de Westermoskee. (Ingezonden 7 juni 2007)
1
Hebt u kennisgenomen van het bericht “Amsterdam betaalde extra voor moskee”? 1)
1. Ja
2
Deelt u de mening dat een gemeente nooit mag mee betalen aan de bouw van een moskee, om de scheiding van kerk en staat te waarborgen?
2. Het beginsel van scheiding van kerk en staat is een fundamenteel uitgangspunt voor de inrichting van onze democratische rechtsstaat. Het houdt in de eerste plaats in dat kerken en andere genootschappen op levensbeschouwelijke grondslag als zelfstandige lichamen functioneren. De staat moet zich onthouden van bemoeienis met de belijdenis van godsdienst, behoudens in gevallen voorzien bij wet. Voor overheden betekent het beginsel van scheiding van kerk en staat bovendien dat geen partij mag worden gekozen voor een bepaalde godsdienst of levensovertuiging; zij moeten alle stromingen gelijk behandelen.
Binnen deze kaders kan de verhouding tussen kerk en staat op verschillende manieren worden ingevuld. Gemeenten hebben daarin ook een zelfstandige verantwoordelijkheid. Het beginsel van scheiding van kerk en staat betekent in elk geval niet, dat tussen de staat en religieuze genootschappen geen bestuurlijke of en/of financiële betrekkingen zouden mogen bestaan. Daarbij moet echter wel steeds aan de hierboven omschreven voorwaarden worden voldaan. Of de omstandigheden in Amsterdam een directe of indirecte financiële bijdrage aan de bouw van een moskee rechtvaardigen, is in eerste plaats ter beoordeling aan de gemeente.
3
Deelt u de mening dat de handelwijze van de gemeente Amsterdam om voor een te hoog bedrag grond te kopen van de Westermoskee om zo het financieringsgat voor de moskee te dichten, ontoelaatbaar is? Zo ja, welke stappen gaat u zetten in de richting van het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam? Zo neen, waarom niet?
4
Gaat u zorgen dat de gemeente Amsterdam het belastinggeld terugvordert?
5
Bent u bereid het salaris van de leden van het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam de komende jaren te korten met 2 miljoen euro, indien dit bedrag niet kan worden teruggevorderd?
Vragen 3, 4 en 5
Over de toelaatbaarheid van beslissingen en gevolgde procedures van het Amsterdamse gemeentebestuur moet de Amsterdamse gemeenteraad beslissen. De gemeenteraad is het democratisch gekozen orgaan dat bij uitstek aangewezen is om te toetsen of dit toelaatbaar is. Ik zal hier als minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties dan ook geen oordeel over vellen, omdat dit tot de gemeentelijke autonomie behoort, die ik hoog in het vaandel heb staan.
Het staat het gemeentebestuur vrij om de financiële middelen die het heeft, binnen de grenzen van de wet, aan te wenden zoals het wil. Ook hier geldt natuurlijk dat de raad hierop de democratische controle moet voeren. Van dwingen tot terugvorderen kan dan ook geen sprake zijn en evenmin van korten op het salaris.
6
Is het mogelijk om de betrokken bestuurders strafrechtelijk te laten vervolgen wegens bovengenoemde transactie?
6. Er zijn voorshands geen aanwijzingen die duiden op strafbaar handelen. Een strafrechtelijk onderzoek c.q. vervolging is dan ook niet aan de orde.
1) NRC Handelsblad, 2 juni 2007
quote:1
Bent u bekend met het bericht waarin wordt gesteld dat de Riagg hulp aan Marokkaanse hulpverleners in Marokko mag blijven geven?
1
Ja.
2
Is het waar dat u geen reden ziet om de wet aan te scherpen om deze zinloze geitenwollensokken activiteiten van de Riagg Rotterdam, waarmee veel geld wordt verspild, te beëindigen? Zo ja, waarom niet? Bent u bereid uw beslissing te heroverwegen en alsnog een verbod op de Riagg activiteiten in Marokko uit te vaardigen?
2
Zoals is gebleken uit onderzoek van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) valt de huidige werkwijze van het Riagg Rotterdam binnen de wettelijke kaders. Een zorginstelling als deze kan een beperkt deel van haar budget aanwenden voor kennisvermeerdering. De in het kader van het project verzamelde kennis kan ook in Nederland breed ingezet worden.
Meereizen met verzekerden vanuit de in Nederland gevestigde instelling blijft niet toegestaan. Kennisbevordering valt daar niet onder.
3
Waarom heeft de Nederlandse Zorgautoriteit haar taken verzaakt door niet te controleren of psychiatrisch verpleegkundigen van de Riagg Rotterdam nog actief patiënten opzoeken in het Rif-gebergte, en heeft men de directeur van de Riagg Rotterdam zonder meer geloofd? Waarom wordt de werkwijze van de Riagg om medewerkers stage te laten lopen in Marokko en op die wijze toch hulp te kunnen bieden zomaar geaccepteerd?
3
De NZa heeft haar onderzoek niet beperkt tot een gesprek met de directeur van Riagg Rijnmond, maar heeft gelet op de specifieke verantwoordelijkheid van het zorgkantoor zich primair gericht op de activiteiten en verklaringen van het zorgkantoor. Het zorgkantoor heeft de projecten voor zorgvernieuwingsgelden beoordeeld en goedgekeurd. Daar waar sprake is van zorgverlening in Marokko gebeurt dit niet door en onder verantwoordelijkheid van Riagg Rijnmond, maar door het staatsziekenhuis in Marokko. Daarnaast is door de NZa een gesprek gevoerd met het management van Riagg Rijnmond en zijn de kostenverantwoordingen van zorgvernieuwingsprojecten beoordeeld. Deze kosten betreffen het onderdeel kennisbevordering (jobrotation) uit het project Interculturalisatie, waarvoor goedkeuring is verleend door het zorgkantoor. Vastgesteld is dat, nu er geen zorg wordt verleend door en onder verantwoordelijkheid van Riagg Rijnmond, binnen de kaders van wet- en regelgeving van de AWBZ is gehandeld.
4
Waarom bent u voornemens de AWBZ-hulp aan “pensionado’s” en overwinteraars aan banden te leggen, terwijl u wel toestaat dat geld over de balk wordt gesmeten door de Riagg Rotterdam met haar onzinnige activiteiten ten aanzien van vakantievierende Berbers in Marokko?
4
In het rapport ‘AWBZ zorg in het buitenland’ heb ik aangegeven op welke wijze de zorg in de verschillende situaties en omstandigheden in het buitenland kan worden vergoed. Centraal staat in dit rapport het verduidelijken van de omstandigheden waaronder en de situaties waarin zorg in het buitenland aan AWBZ-verzekerden kan worden geleverd. Voor iedere AWBZ verzekerde zal in dezelfde omstandigheid hetzelfde vergoedingsregime gelden.
5
Is de Riagg Rotterdam inmiddels zelf niet aan een therapietje toe?
5
Vastgesteld is dat, nu er geen zorg wordt verleend door en onder verantwoordelijkheid van Riagg Rijnmond, geen sprake is van onrechtmatig handelen.
quote:Antwoorden op de schriftelijke vragen van de kamerleden Bosma en Madlener (beiden PVV) van de Tweede Kamer der Staten-Generaal aan de ministers van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) en Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM) (ingezonden d.d. 19 juni 2007, kenmerk 2060718670).
1.
Heeft u kennisgenomen van de plannen voor de uitzendingen op radio en televisie van de publieke omroep over klimaatverandering?
Antwoord:
Ja.
2.
Heeft u in zijn algemeenheid kennisgenomen van de kritiekloze wijze waarop de omstreden theorieën inzake klimaatverandering aan de orde komen in tal van programma’s van de publieke omroep?
Antwoord:
Ik heb kennisgenomen van de (aangekondigde) programma’s over klimaatverandering die de publieke omroep in de week voorafgaand aan Live Earth uitzendt. Met het oog op het grote belang van de vrijheid van meningsuiting (artikel 7 van de Grondwet) is in de Mediawet nadrukkelijk vastgelegd dat de verantwoordelijkheid voor vorm en inhoud van de programma’s berust bij de omroepinstellingen. Dat geldt zowel voor de publieke als de commerciële omroep. Daarom kan en wil ik geen oordeel geven over de inhoud van deze programma’s en de wijze waarop zij theorieën over klimaatverandering benaderen.
3.
Deelt u de mening dat de theorie inzake klimaatverandering uiterst omstreden is en dat deze vooral vanuit wetenschappelijke kring zeer veel tegenstanders kent?
Antwoord:
Er is brede consensus in de wetenschappelijke wereld dat het waarschijnlijk is dat de klimaatverandering die reeds daadwerkelijk is gemeten goeddeels het gevolg is van menselijke activiteiten, met name het gebruik van fossiele brandstoffen en ontbossing. Hoe en in welke mate het klimaat zal veranderen in de toekomst is wetenschappelijk nog onzeker door de complexiteit van het klimaatsysteem. Het kabinet baseert zich hierbij op de rapporten van het Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), die steunen op de kennis en expertise van de overgrote meerderheid van de gemeenschap van klimaatonderzoekers.
4.
Acht u het de taak van de met belastinggeld gefinancierde publieke omroep om eenzijdig een omstreden theorie te promoten zonder dat het kritische geluid evenveel zendtijd krijgt?
Antwoord:
Zoals reeds hiervoor aangegeven, zijn de publieke én commerciële omroepinstellingen zelf verantwoordelijk voor de inhoud en vorm van hun programma’s en daarmee vrij in de wijze waarop zij het klimaatveranderingdebat willen benaderen. Deze zogeheten redactionele autonomie heeft tot doel om beïnvloeding van de programmering te voorkomen, ongeacht of die beïnvloeding afkomstig is van de overheid, het bedrijfsleven of andere partijen.
5.
Deelt u de associatie dat deze manier van werken van de publieke omroep doet denken aan de voormalige DDR?
Antwoord:
Nee.
6.
Deelt u de mening dat het tijd wordt voor een klimaatverandering bij de publieke omroep en dat vaker geluiden aan bod moeten komen die niet passen in “het linkse gedachtegoed”?
Antwoord:
Ik verwijs u naar de antwoorden op vraag 2 en 4.
Zeer terechte vragen IMO...quote:Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de minister van Justitie over het bericht dat in het kantoor van GroenLinks jongerenorganisatie Dwars benodigdheden zijn gevonden voor een bom
1.)
Heeft u kennis genomen van het bericht “Bom gevonden bij Groenlinks-jongeren” (*)
2.)
Klopt het dat er in het kantoor van jongerenorganisatie Dwars een koffer is gevonden met onderdelen voor een bom, waaronder ontstekers en chemische stoffen?
3.)
Deelt u mijn mening dat dit een zeer ernstige zaak is die tot op de bodem uitgezocht moet worden en dat de jongerenorganisatie Dwars eens goed moeten worden doorgelicht? Zo ja, kunt u aangeven hoe u dit gaat doen? Zo nee, waarom niet?
4.)
Bent u bereid om de organisatie desnoods te verbieden, als blijkt dat er links-extremistische activiteiten ontplooid worden? Zo nee, waarom niet?
5.)
Bent u met mij van mening dat er veel meer aandacht moet komen bij politie en justitie voor links radicalisme en voor linkse terreurorganisaties? Zo ja, hoe gaat u hiervoor zorgen? Zo nee, waarom niet?
Media aandachtquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:25 schreef nonzz het volgende:
Ik vraag me af waar die vragen voor zijn bedoeld? Volgens mij niet om interessante informatie van de minnister los te krijgen, want dan worden ze wel helemaal verkeerd gesteld.
Ook gaan de vragen de hele tijd over zaken waar de minister niets over te zeggen heeft (gemeentelijke aangelegenheden bij die moskee, en inhoud van programma's op de publieke omroep). Waarom stelt hij ze dan?
Als ze er zelf al mee naar buiten komen denk je dan dat Dwars en GL zelf niet gaan zorgen voor een gedegen onderzoekquote:
Terecht?quote:
Ja hoor, een extreem-linkse organisatie die zelf onderzoek gaat doen naar mogelijke terroristische elementen binnen hun organisatie...quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als ze er zelf al mee naar buiten komen denk je dan dat Dwars en GL zelf niet gaan zorgen voor een gedegen onderzoek?
Gl is niet extreemlinks, daarintegen ben jij wel extreemrechts.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:45 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ja hoor, een extreem-linkse organisatie die zelf onderzoek gaat doen naar mogelijke terroristische elementen binnen hun organisatie...![]()
quote:
Gl houdt er geen gewapende tak op na..quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:53 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Een politieke organisatie die er een gewapende tak op nahoudt niet extreem?
Wat is er precies extreem links aan GL of Dwars? (en dan niet enkel vanuit je eigen kadertje kijken maar probeer iets meer afstand te nemen).quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:45 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ja hoor, een extreem-linkse organisatie die zelf onderzoek gaat doen naar mogelijke terroristische elementen binnen hun organisatie...![]()
jajaquote:Op nog een politieke moord zitten we echt niet te wachten. Kan me dus goed voorstellen dat de PVV, als voornaamste politieke tegenstander van GroenLinks, geen enkel risico wil nemen en graag ziet dat de minister hier bovenop gaat zitten.
kan je je uitspraak die gewapende tak ook met goede bronnen motiveren?quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:53 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Een politieke organisatie die er een gewapende tak op nahoudt niet extreem?
quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
kan je je uitspraak die gewapende tak ook met goede bronnen motiveren?
Geenstijlquote:Volgens een woordvoerder van Dwars is er geen andere conclusie mogelijk dan dat het een BOM was. Want de twee componenten samen zijn explosief. Het ding was nog niet afgebouwd en niet geplaatst met de bedoeling een aanslag op Dwars te plegen. Het koffertje is gemaakt door iemand binnen de organisatie.
Yeah right. De PVV is van niemand een voorname politieke tegenstander, er is niets voornaams aan. En ik kan me niet voorstellen dat iemand geld uitgeeft aan kogels voor Geert Wilders. Voor je het weet staat er dan een extreem-rechts figuur op die wél capabel is of charisma heeft. Moord is sowieso al zwaar af te keuren, maar daarnaast denk ik dat iedereen erbij gebaat is dat hij blijft leven, ook de moslims en extreem-linksen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:45 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Op nog een politieke moord zitten we echt niet te wachten. Kan me dus goed voorstellen dat de PVV, als voornaamste politieke tegenstander van GroenLinks, geen enkel risico wil nemen en graag ziet dat de minister hier bovenop gaat zitten.
Mij lijkt het gerechtvaardig te spreken over een gestoorde eenling.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:03 schreef Tikorev het volgende:
[..]
[..]
Geenstijl
Als iemand binnen een politieke organisatie zich bezighoudt met het fabriceren van explosieven lijkt me het gerechtvaardigd te spreken over een gewapende tak.
Als iemand binnen een politieke organisatie zich bezighoudt met fitness lijkt me het gerechtvaardigd te spreken over een sportafdeling.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:03 schreef Tikorev het volgende:
[..]
[..]
Geenstijl
Als iemand binnen een politieke organisatie zich bezighoudt met het fabriceren van explosieven lijkt me het gerechtvaardigd te spreken over een gewapende tak.
Of het een eenling is weet je niet. Maar hoe dan ook, ook al was het een gestoorde eenling, als iemand uit de politieke organisatie zelf zich bezighoudt met het fabriceren van explosieven (waar geen onschuldige verklaring voor te geven is) vind ik het gerechtvaardigd te spreken over een gewapende tak.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mij lijkt het gerechtvaardig te spreken over een gestoorde eenling.
Dus als er binnen een organisatie sprake is van kindermisbruik vind je dat het een pedofielenclub is? Dan moet er nogal een omvangrijk onderzoek komen in Nederland, lijkt me.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:13 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Of het een eenling is weet je niet. Maar hoe dan ook, ook al was het een gestoorde eenling, als iemand uit de politieke organisatie zelf zich bezighoudt met het fabriceren van explosieven (waar geen onschuldige verklaring voor te geven is) vind ik het gerechtvaardigd te spreken over een gewapende tak.
Ok dus omdat 1 medewerker van Wilders (nogal wat dichterbij dan een lid van Dwars in Utrecht) ondersteuningsverklaringen werft op onder andere stormfront en andere extremistische sites heeft de PVV een neonazi takquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:13 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Of het een eenling is weet je niet. Maar hoe dan ook, ook al was het een gestoorde eenling, als iemand uit de politieke organisatie zelf zich bezighoudt met het fabriceren van explosieven (waar geen onschuldige verklaring voor te geven is) vind ik het gerechtvaardigd te spreken over een gewapende tak.
Of je door het werven van leden op politiek incorrecte sites meteen een nazi bent weet ik niet, maar als iemand binnen de politieke organisatie van de PVV zich actief bezig zou houden met bijvoorbeeld het organiseren van neo-nazi optochten en daarvoor het partijkantoor van de PVV gebruikt lijkt het mij ook gerechtvaardigd te spreken van een neonazi takquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ok dus omdat 1 medewerker van Wilders (nogal wat dichterbij dan een lid van Dwars in Utrecht) ondersteuningsverklaringen werft op onder andere stormfront Polinco en andere extremistische kritische sites heeft de PVV een neonazi tak?
Als je pedofilie kunt gebruiken om je politieke doeleinden te bereiken...quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus als er binnen een organisatie sprake is van kindermisbruik vind je dat het een pedofielenclub is? Dan moet er nogal een omvangrijk onderzoek komen in Nederland, lijkt me.
Ach, Fleur Agema is betrokken geweest bij een demonstratie van Nieuw Rechts en Forza Nederland. Tientallen rechts-extremisten steunen de PVV dmv handtekeningen, maar kunnen geen lid worden omdat de PVV geen leden accepteren. Iedere partij heeft zijn aanhangers waar de partij zich niet mee wil identificeren.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:42 schreef Tikorev het volgende:
Of je door het werven van leden op politiek incorrecte sites meteen een nazi bent weet ik niet, maar als iemand binnen de politieke organisatie van de PVV zich actief bezig zou houden met bijvoorbeeld het organiseren van neo-nazi optochten en daarvoor het partijkantoor van de PVV gebruikt lijkt het mij ook gerechtvaardigd te spreken van een neonazi tak
Dat vind ik toch van een heel andere orde dan iemand vanuit de organisatie zelf die op het partijkantoor een bom in elkaar knutselt.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:57 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ach, Fleur Agema is betrokken geweest bij een demonstratie van Nieuw Rechts en Forza Nederland. Tientallen rechts-extremisten steunen de PVV dmv handtekeningen, maar kunnen geen lid worden omdat de PVV geen leden accepteren. Iedere partij heeft zijn aanhangers waar de partij zich niet mee wil identificeren.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:06 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat vind ik toch van een heel andere orde dan iemand vanuit de organisatie zelf die op het partijkantoor een bom in elkaar knutselt.
Wat Tikorev zegt is zo gek nog niet. Een foute partij met aanhangers te goeder trouw is wat anders dan een keurige partij met foute aanhangers. Bolkestein had foute aanhangers, maar dat neemt niets weg van zijn integriteit. Aanhangers te goeder trouw van Mao Zedong geven hem niet ineens een zuiver CV.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:53 schreef SCH het volgende:
[..]Wat lul je jezelf weer vast. Volgens mij ben jij stiekem zo links als de neten
![]()
Het is lastig vergelijken wanneer je nog niet eens weet wie achter deze knutselbom zit.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:06 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat vind ik toch van een heel andere orde dan iemand vanuit de organisatie zelf die op het partijkantoor een bom in elkaar knutselt.
Bent u er van op de hoogte dat....quote:Babyprakje voor moslims
door een onzer verslaggeefsters
ROTTERDAM - Nederlandse moslimbaby's kunnen vanaf nu ook babyvoeding uit een potje eten dat volgens de wetten van de koran is bereid. Een Rotterdamse importeur heeft halal babyvoeding van de Engelse fabrikant Mumtaz naar ons land gehaald.
Vergelijken gaat prima. Een bericht posten op een keurig rechtse site als Polinco is, in tegenstelling tot het fabriceren van een bom, volkomen legaal.quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het is lastig vergelijken wanneer je nog niet eens weet wie achter deze knutselbom zit.
Polinco is dood, GroenLinks leeftquote:Op donderdag 19 juli 2007 10:12 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Vergelijken gaat prima. Een bericht posten op een keurig rechtse site als Polinco is, in tegenstelling tot het fabriceren van een bom, volkomen legaal.
OMG welke krant dat ook publiceert!quote:Op donderdag 19 juli 2007 09:05 schreef SCH het volgende:
Volgende week verwacht ik hier kamervragen over
[..]
Bent u er van op de hoogte dat....
Vindt de minister ook dat er iets mis is met onze eigen Olvarit?
Ziet de minister dat de Jihad op deze manier letterlijk met de paplepel wordt ingegoten?
Dat is een mooi rijtje. Laat ik dan eens de voordelen opnoemen:quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:10 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De meest waanzinnige dingen heeft de islamisering ons al gebracht: haatprekende imams, blijf-van-mijn-lijf huizen vol islamitische vrouwen, een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger die moet onderduiken in Amerika, scholen waar de Tweede Wereldoorlog uit de geschiedenisles is gehaald vanwege vijandige reacties, een filmmaker die wordt afgeslacht vanwege de inhoud van een film, magazines van kranten die in bepaalde wijken niet bezorgd werden omdat er een koran op stond afgebeeld, een leraar die wordt doodgeschoten omdat hij een islamitische leerling durfde te corrigeren, eerwraak in onze steden, speciale wetgeving die vrouwenbesnijdenis moet tegengaan, dodenherdenkingen die worden verstoord, enz. enz.
En dit moeten wij allemaal maar lijdzaam ondergaan omdat er een aantal grefo's ziijn die hun eigen kinderen de schuld geven van ongeluk in hun eigen leven? Sorry hoor, maar ik vind het wel een heel slecht argument om allerlei nieuwe waanzinnige excessen uit vreemde culturen hier te gaan toestaan omdat er ook in onze cultuur wel eens excessen voorkomen.
quote:Psychiatrische patienten die onder de pardonregeling vallen - Kamervragen
donderdag 19 juli 2007
Vragen van de leden Wilders, Fritsma en Agema (allen PVV) aan de minister van VWS en de staatssecretaris van Justitie over het bericht (*) dat onder de pardonregeling enkele honderden psychiatrische patiënten vallen die zoveel zorg nodig hebben dat ze moeilijk zelfstandig kunnen wonen.
1.)
Bent u bekend met het bericht (*) dat onder de pardonregeling enkele honderden psychiatrische patiënten vallen die zoveel zorg nodig hebben dat ze moeilijk zelfstandig kunnen wonen?
2.)
Was u hiermee bekend?
3.)
Hoe groot zijn de extra kosten voor de samenleving om deze groep in ons land op te nemen?
Jaquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:11 schreef Pool het volgende:
Héérlijk lijkt me dat. Op zo'n tsunami aan achterlijke vragen een keurig antwoord schrijven, wat een verheven gevoel moet dat geven. Lekker juridische termen gebruiken richting een kerel die na een paar maanden met zijn rechtenstudie is gestopt. Daar heeft een ambtenaar op binnenlandse zaken veel lol aan gehad.![]()
quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:45 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Op nog een politieke moord zitten we echt niet te wachten. Kan me dus goed voorstellen dat de PVV, als voornaamste politieke tegenstander van GroenLinks, geen enkel risico wil nemen en graag ziet dat de minister hier bovenop gaat zitten.
Het is nog niet bekend wie die koffer gemaakt heeft en hoe die koffer daar gekomen is, volgens mijn bronnen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:06 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dit is echt schrijnend, omdat onder werkers in het veld bekend is, dat asielzoekers soms meer getraumatiseerd worden door hun verblijf in een AZC dan door hun ervaringen in hun land van herkomst.quote:
Misschien wel de politie ? Die komen wel vaker in actie als er iets verbodens gebeurd !quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als ze er zelf al mee naar buiten komen denk je dan dat Dwars en GL zelf niet gaan zorgen voor een gedegen onderzoek?
Volgens mijn bronnen is het van iemand uit de organisatie zelf.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 02:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het is nog niet bekend wie die koffer gemaakt heeft en hoe die koffer daar gekomen is, volgens mijn bronnen.
Geenstijlquote:Volgens een woordvoerder van Dwars is er geen andere conclusie mogelijk dan dat het een BOM was. Want de twee componenten samen zijn explosief. Het ding was nog niet afgebouwd en niet geplaatst met de bedoeling een aanslag op Dwars te plegen. Het koffertje is gemaakt door iemand binnen de organisatie.
Ingeseind door de terroristen zelfquote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Misschien wel de politie ? Die komen wel vaker in actie als er iets verbodens gebeurd !
quote:Werkvergunning voor buitenlandse imams - Kamervragen
vrijdag 20 juli 2007
Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de ministers van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en Wonen, Wijken en Integratie over het bericht dat buitenlandse imams nu sneller een werkvergunning krijgen in Nederland
1.)
Heeft u kennis genomen van het bericht "Buitenlandse imam krijgt sneller werkvergunning"(*)?
2.)
Wilt u dit besluit als het gaat om imams onmiddellijk terugdraaien omdat we in Nederland al veel te veel imams en moskeeen hebben? Zo nee, waarom niet?
(*)http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artikel/asp/artnr/161388/rss/true/index.html
Kom je aan Afshin Ellian, dan kom je aan Wilders.quote:Stichting "Stop de Bezetting" gesubsidieerd door overheidsgeld - Kamervragen
vrijdag 20 juli 2007
Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de minister voor Ontwikkelingssamenwerking over het bericht dat de stichting "Stop de Bezetting" gesubsidieerd wordt door overheidsgeld.
1.)
Heeft u kennis genomen van het bericht “Oxfam Novib subsidieert Stop de Bezetting”(*)?
2.)
Klopt het dat de stichting "Stop de Bezetting" geld ontvangt van Oxfam Novib, een door de overheid gesubsidieerde ontwikkelingsorganisatie?
3.)
Deelt u mijn mening dat de oproep van stichting "Stop de Bezetting" aan de hoofdredactie van NRC Handelsblad om haar columnist Afshin Ellian te ontslaan een verwerpelijke aanval op de vrijheid van meningsuiting is? Zo ja, welke actie gaat u hiertegen ondernemen? Zo nee, waarom niet?
4.)
Deelt u mijn mening dat organisaties zoals stichting "Stop de Bezetting", die tegen de vrijheid van meningsuiting zijn, niet gesubsidieerd dienen te worden met overheidsgeld? Zo ja, bent u bereid hier direct een einde aan te maken door desnoods de overheidssubsidie aan Oxfam Novib te stoppen? Zo nee, waarom niet?
(*)http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artikel/asp/artnr/161435/rss/true/index.html
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:31 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Kom je aan Afshin Ellian, dan kom je aan Wilders.
Wat voor actie zal hij hiermee bedoelen?quote:3.)
Deelt u mijn mening dat de oproep van stichting "Stop de Bezetting" aan de hoofdredactie van NRC Handelsblad om haar columnist Afshin Ellian te ontslaan een verwerpelijke aanval op de vrijheid van meningsuiting is? Zo ja, welke actie gaat u hiertegen ondernemen? Zo nee, waarom niet?
quote:Vragen van de leden Brinkman en Fritsma (beiden PVV) aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties over een oproep tot gebed met behulp van elektronische luidsprekers.
Vraag 2
Heeft u kennisgenomen van het feit dat [...] de moskee [...] besloten had af te zien van luidsprekers op het dak van de moskee voor de oproep op vrijdagmiddag?
Antwoord:
De betreffende moskee [...] heeft niet besloten af te zien van het gebruik van luidsprekers voor de oproep tot gebed.
Vraag 3:
Bent u bereid het besluit van de gemeente Vlaardingen te vernietigen? Bent u bereid om [...] de wet zodanig aan te passen dat oproepen vanuit moskeeen nooit meer mogen worden versterkt met elektronische apparatuur?
Antwoord:
Er is [...] geen besluit door de gemeente Vlaardingen genomen. [...] Ik ben niet voornemens voorstellen in te dienen om de (Grond)wet op dit punt te wijzigen. [...]
Concreet is het verzoek om een subsidie in te trekken, wat opzich - ongeacht de bizarre redenering - legitiem is. Het is uiteraard ook compleet kansloos, maar dat weet de PVV zelf ook best; het gaat uitsluitend om de publiciteit.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:50 schreef SCH het volgende:
Rare vragen weer. Waarom mag zo'n stichting geen verzoek indienen aan de hoofdredactie? Niks aanval, gewoon een verzoek. De hoofdredactie legt het naast zich neer. Sinds wanneer moet een minister daar iets mee???????????
Dat relativisme van D66 gaat Nederland nog eens naar de klote helpen als het teveel invloed krijgt. Als er iemand iets niet begrijpt is Pechtold het wel. Op de opmerking van iemand over het aanpassen aan de Nederlandse cultuur antwoordde hij zoiets als 'Nederland heeft altijd een open cultuur gehad die bestaat uit verschillende culturen, kijk maar naar de kooplieden in Amsterdam vroeger'quote:Op maandag 16 juli 2007 17:08 schreef nonzz het volgende:
Zoals het recht om kamervragen te stellen met welke inhoud en intentie dan ook?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:08 schreef gelly het volgende:
Kan de PVV geen lesje staatsrechts krijgen ?
En geen woord over de conservatieve priesters en predikanten die volgens mij in gelijke aantallen hiervan profiterenquote:
Vind je dat dat recht er is?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:51 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Zoals het recht om kamervragen te stellen met welke inhoud en intentie dan ook?
Ja joh, accepteer maar alleen de vragen die binnen je eigen referentiekader passen. Dan gaat het nut toch verloren man.quote:
Volgens mij heeft hij daar wel een punt. Nederland heef toch ook altijd een open cultuur gehad? Juist als je je doodstaart op het verschil van cultuur heb je geen oog voor échte problemen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:46 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Dat relativisme van D66 gaat Nederland nog eens naar de klote helpen als het teveel invloed krijgt. Als er iemand iets niet begrijpt is Pechtold het wel. Op de opmerking van iemand over het aanpassen aan de Nederlandse cultuur antwoordde hij zoiets als 'Nederland heeft altijd een open cultuur gehad die bestaat uit verschillende culturen, kijk maar naar de kooplieden in Amsterdam vroeger'![]()
Typisch het gelul van een volgevreten blank elitair ventje dat geen oog heeft voor de échte problemen.
Ik vind dat vragen wel aan enkele criteria moeten voldoen. Het begint er op te lijken dat er nu gemiddeld dagelijks 3 vragen worden gesteld nav krantenartikelen vanuit een soort hobby of pesterij. Dat kan toch niet de bedoeling zijn en jaagt de gemeenschap op kosten.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:03 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Ja joh, accepteer maar alleen de vragen die binnen je eigen referentiekader passen. Dan gaat het nut toch verloren man.
Art. 68 Grondwet dacht ik![]()
Kooplieden van vroeger (quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:03 schreef nonzz het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij daar wel een punt. Nederland heef toch ook altijd een open cultuur gehad? Juist als je je doodstaart op het verschil van cultuur heb je geen oog voor échte problemen.
Criteria zijn arbitrair. Er is geen alternatief.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind dat vragen wel aan enkele criteria moeten voldoen. Het begint er op te lijken dat er nu gemiddeld dagelijks 3 vragen worden gesteld nav krantenartikelen vanuit een soort hobby of pesterij. Dat kan toch niet de bedoeling zijn en jaagt de gemeenschap op kosten.
Vind jij dat het grenzeloos moet zijn?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:07 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Criteria zijn arbitrair. Er is geen alternatief.
Het gaat over onze cultuur. Dat onze cultuur altijd open is geweest. Hij vergelijkt de kooplieden van vroeger niet met die figuren die jij bedoelt. Hij geeft aan dat zij ook al een open cultuur hadden. (Denk ik, ik ken de exacte quote niet)quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:05 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Kooplieden van vroeger () vergelijken met figuren die problemen veroorzaken omdat ze zich weigeren aan te passen, hoe fucking wereldvreemd.
Gelukkig zijn er ook geen criteria over de kwaliteit van de antwoorden.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:07 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Criteria zijn arbitrair. Er is geen alternatief.
Verleidelijk, maar niet slim: zo zal het alleen maar (meer) media-aandacht genereren. Je wilt juist zo grijs genuanceerd mogelijk antwoorden zodat iedereen afhaakt na de eerste zin.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:42 schreef Pool het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook geen criteria over de kwaliteit van de antwoorden.
Als Wilders nog verder zakt in niveau zal er op den duur eens een minister komen die antwoordt: "zak er in, Geert". En niemand die dan de motie van wantrouwen door de PVV zal steunen.![]()
De mond snoeren onder het mom van intolerant tegen intolerantie. Met andere woorden: dezelfde beweegredenen als het comite. En zo blijven de radicalen elkaar in een cirkel achtervolgen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:33 schreef Reya het volgende:
[..]
[..]
Wat voor actie zal hij hiermee bedoelen?
Dat is waar. En je kunt ze ook door een stagiair laten beantwoorden, dan kost het nauwelijks middelen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:55 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Verleidelijk, maar niet slim: zo zal het alleen maar (meer) media-aandacht genereren. Je wilt juist zo grijs genuanceerd mogelijk antwoorden zodat iedereen afhaakt na de eerste zin.
Ik hoop dat Dion volgende gaat vragen waarom z'n krant om 5 of 7 is bezorgdquote:
Je ziet het verkeerd: Wilders mag vragen stellen en ze zijn belachelijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:21 schreef Tikorev het volgende:
Wel grappig om te lezen dat sommigen hier eigenlijk vinden dat Wilders geen vragen meer mag stellen en ze als reactie maar belachelijk gaan maken.
Jij ziet het verkeerd: Wilders mag vragen stellen en jij vindt ze belachelijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je ziet het verkeerd: Wilders mag vragen stellen en ze zijn belachelijk.
Och, och... misschien ook wel...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:25 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Jij ziet het verkeerd: Wilders mag vragen stellen en jij vindt ze belachelijk.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:21 schreef Tikorev het volgende:
Wel grappig om te lezen dat sommigen hier eigenlijk vinden dat Wilders geen vragen meer mag stellen en ze als reactie maar belachelijk gaan maken. Het is blijkbaar nog een beetje wennen dat er nu eindelijk eens iemand is die vragen begint te stellen over allerlei waanzinnige excessen die vroeger onder het mom van tolerantie, respect en verdraagzaamheid achterwege bleven.
Nou heb ik bij de laatste verkiezingen niet op de PVV gestemd maar voel me zeker door deze partij vertegenwoordigd en ben persoonlijk erg blij met veel van de vragen die ze stellen.
Wilders heeft al zoveel nieuwe regels bedacht dat het bijna onmoeglijk is om daarvoor het dubbele aantal regels af te schaffenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:29 schreef nonzz het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd welke regels allemaal worden afgeschaft. Daar heeft hij het nooit over. Voor elke nieuwe regel van hem moeten er 2 worden afgeschaft. Hij moet dus bij elke nieuwe wetgeving meteen aangeven welke 2 wetten worden afgeschaft.
Verbazing alom.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:21 schreef Tikorev het volgende:
maar voel me zeker door deze partij vertegenwoordigd
Wie vindt dat???quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:21 schreef Tikorev het volgende:
Wel grappig om te lezen dat sommigen hier eigenlijk vinden dat Wilders geen vragen meer mag stellen
Vreemd genoeg geen woord over het straffen van de hooligans...nee, dit keer is het de schudl van de politiequote:Ernstige voetbalrellen, maar geen arrestaties - Kamervragen
maandag 23 juli 2007
Vragen van het lid Brinkman (PVV) aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de minister van Justitie.
1.)
Heeft u kennis genomen van het artikel (*) “Ernstige voetbalrellen, maar geen arrestaties”?
2.)
Klopt de uitlating van de geciteerde districtschef Lute Nieuwerth dat er bewust voor is gekozen de relschoppers niet te arresteren: “om nog grotere problemen te voorkomen”? Zo ja bent u het met mij eens dat een dergelijke lafhartige opstelling van de politie bijna altijd tot extra escalatie leidt bij de betreffende groep relschoppers, omdat zij ook zien dat er tegen hen niet wordt opgetreden? Zo nee waarom niet? Zo ja, wat gaat u hiertegen ondernemen?
3.)
Bent u het met mij eens dat politie en justitie nu eindelijk eens moeten ophouden met halfzacht optreden tegen dergelijke relcriminelen en dat de politie tijdens dergelijke rellen als topprioriteit zou moeten hebben het zoveel mogelijk criminelen aanhouden en vervolgens via snelrecht straffen? Zo nee waarom niet? Zo ja, hoe gaat u dit initiëren?
4.)
Bent u het met mij eens dat na de rellen in het centrum van Deventer met Ajax-supporter en Go Ahead supporters, de wedstrijd nooit doorgang had mogen vinden? Zo nee, waarom niet? Zo ja, wie is hiervoor verantwoordelijk en hoe gaat u deze blunder met de verantwoordelijke instantie (s) bespreken?
5.)
Hoeveel medewerkers van de politie Amsterdam hebben een groep Ajax fans begeleid en hoeveel aanhoudingen hebben zij verricht tijdens deze rellen?
In je eigen quote staat juist dat ze er zo veel mogelijk op willen pakken, en volgens het snelrecht willen bestraffen. En hoe idioot de PVV soms ook is, hiermee ben ik het wel eens. Die idioterie omtrent voetbal moet maar eens afgelopen zijn, en wat mij betreft is het idd rellen -> geen wedstrijd.quote:Op maandag 23 juli 2007 13:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Weer wat kamervragen over de Eagles-Ajax rellen:
[..]
Vreemd genoeg geen woord over het straffen van de hooligans...nee, dit keer is het de schudl van de politie
Ja oppakken....maar hoe ze gestraft moeten worden en wat voro straf ze moeten krijgen staat er dan weer niet bij i.t.t. bij de rellen met de Marokkanen.quote:Op maandag 23 juli 2007 13:15 schreef Toeps het volgende:
In je eigen quote staat juist dat ze er zo veel mogelijk op willen pakken, en volgens het snelrecht willen bestraffen. En hoe idioot de PVV soms ook is, hiermee ben ik het wel eens. Die idioterie omtrent voetbal moet maar eens afgelopen zijn, en wat mij betreft is het idd rellen -> geen wedstrijd.
Wedstrijd is toch ook gestaakt ?quote:Op maandag 23 juli 2007 13:15 schreef Toeps het volgende:
[..]
In je eigen quote staat juist dat ze er zo veel mogelijk op willen pakken, en volgens het snelrecht willen bestraffen. En hoe idioot de PVV soms ook is, hiermee ben ik het wel eens. Die idioterie omtrent voetbal moet maar eens afgelopen zijn, en wat mij betreft is het idd rellen -> geen wedstrijd.
omfgquote:Aboutaleb krijgt lintje Marokkaanse koning - Kamervragen PDF Afdrukken E-mail
maandag 23 juli 2007
Vragen van het lid Wilders (PVV) aan staatssecretaris Aboutaleb over het bericht ‘Aboutaleb krijgt lintje Marokkaanse koning’*
1.)
Is het waar dat u tijdens uw vakantie in Marokko van de Marokkaanse koning Mohammed VI een onderscheiding hebt gekregen en dat u zich daarmee ‘zeer vereerd’ voelt?
2.)
Realiseert u zich dat Marokko geen democratie is en de Marokkaanse koning een dictator pur sang is?
3.)
Deelt u mijn mening dat door de uitreiking van de onderscheiding – temeer daar u naast de Nederlandse ook de Marokkaanse nationaliteit bezit – het beeld versterkt is dat u de schijn van een dubbele loyaliteit met u meedraagt en onderhorig bent aan de koning van Marokko? Zo neen, waarom niet?
4.)
Bent u dienaar van de Nederlandse of van de Marokkaanse kroon?
5.)
Bent u bereid de onderscheiding per ommegaande in te leveren? Zo neen, waarom niet?
6.)
Bent u bereid uw functie van staatssecretaris neer te leggen, zodat u thuis in Marokko de belangen van de dictatoriale koning Mohammed VI kunt dienen? Zo neen, waarom niet?
* http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/161571/index.html
OMFGquote:Bent u bereid uw functie van staatssecretaris neer te leggen, zodat u thuis in Marokko de belangen van de dictatoriale koning Mohammed VI kunt dienen? Zo neen, waarom niet?
Je kunt zeggen wat je wil, maar humor hebben ze in ieder geval wel.quote:
Wilders is gewoon niks anders dan een extremistische sympathisant van Israël en de Joden. Vandaar zijn afkeer tegen Moslims. Hij heeft niet voor niks een tijd in Israël doorgebracht... Opmerkelijk dat daar niet meer aandacht aan wordt besteed. Maja, het blijft natuurlijk riskant, noem het woord Jood en iedereen kijkt meteen naar je van "ZOMG, antisemitisme! Hitler!"quote:
Het houdt onderhand het midden tussen sport en cabaret.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Wie vindt dat???
Ik niet in ieder geval. Hij heeft het nu alleen tot sport verheven lijkt het wel, vragen stellen om het vragen stellen - dat lijkt me niet de bedoeling - het is de dood van dat instrument.
Oh jee, een buitenlandse onderscheiding. Bùùtenlâânders, gatsie.quote:
Ik dacht aan een topic van Martijn_77. Maar het verschil is verwaarloosbaar.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Toen ik het vanochtend las wist ik al dat Wilders Kamervragen erover zou gaan stellen
Ze lachen er zelf anders niet om, dat is het enge eraan.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt zeggen wat je wil, maar humor hebben ze in ieder geval wel.
Ach dat lijkt me geen probleem zolang het merendeel van de Nederlandse bevolking het wel doet.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 00:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ze lachen er zelf anders niet om, dat is het enge eraan.
Van schaamte gaan lachen staat niet gelijk aan lachen omdat het zo humoristisch is hoor.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:10 schreef Monolith het volgende:
Ach dat lijkt me geen probleem zolang het merendeel van de Nederlandse bevolking het wel doet.
Hij schudt ze zo uit z'n mouw hoor.quote:Vreugde EU over overwinning Erdogan - Kamervragen
dinsdag 24 juli 2007
Vragen van de leden Wilders en De Roon (beiden PVV) aan de minister-president en aan de staatssecretaris voor Europese Zaken over gelukwensen van voorzitter Europese Commissie voor islamitische overwinning.
1.)
Klopt het dat de Eurocommissaris voor uitbreiding van de EU (Olli Rehn) de overwinning van de islamitisch-conservatieve AK-partij in Turkije heeft "verwelkomd" en dat de voorzitter van de Europese Commissie (Barroso) de Turkse premier heeft gefeliciteerd met deze "zege" (*) ?
2.)
Bent u het met ons eens, dat het een schande is dat de EU zich verheugd toont over de politieke opkomst van de islam in een land dat officieel kandidaat is voor
toetreding tot de EU? Zo neen, waarom niet?
3.)
Gaat u aan de voorzitter van de Europese Commissie laten weten dat u deze gelukwensen en vreugde-uitingen betreurt en daar afstand van neemt? Stuurt u
daarvan ook een copietje aan de Turkse premier? Zo neen, waarom niet?
4.)
Bent u het met ons eens, dat de voorzitter van de Europese Commissie hiermee heeft gehandeld in strijd met de belangen van onze joods-christelijke beschaving
en zo snel mogelijk vervangen moet worden door iemand die de gevaren van de politieke overwinning van de islam aan de grenzen van Europa wel scherp inziet?
Zo neen, waarom niet? Zo ja, wat gaat u doen om dit te bevorderen?
5.)
Bent u het met ons eens, dat deze politieke islamitische overwinning een goede reden is om de onderhandelingen met Turkije over toetreding van dat land
tot de EU, onmiddellijk te beeindigen? Zo neen, waarom niet? Zo ja, welke stappen gaat u daartoe zetten?
Moet hij ook niet eens vragen gaan stellen over een stukje uit de Elsevier waarin werd betoogd dat de huidige cultuur in Nederland te danken is aan het seculier humanisme en niet aan de christelijke en joodse tradities?quote:
één van de weinige partijen die midden in de samenleving staatquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:36 schreef FeestNummer het volgende:
Totaal wereldvreemd die PVV.
Wellicht als je op Vinkenslag woont.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:31 schreef franske19 het volgende:
[..]
één van de weinige partijen die midden in de samenleving staat
Die hebben geen enkel belang bij Geert Wilders.quote:
Ik bedoel ook meer willekeurig welke achterbuurt. Die zien die kutmarokkaatjes als concurrentie.quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Die hebben geen enkel belang bij Geert Wilders.
Zoals in Amsterdam Watergraafsmeer en Charlois in Rotterdam? Dat waren inderdaad geen achterbuurten voordat kutmarokkaantjes de boel kwamen regelen. Wonen trouwens ook veel PvdA-sympathisanten die nu op Wilders stemmen. Waarom, zou je zeggen. Ik denk omdat de PvdA in de raad er niks aan doet en niks aan wil doen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik bedoel ook meer willekeurig welke achterbuurt. Die zien die kutmarokkaatjes als concurrentie.
PvdA-kiezers dus.quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:02 schreef gelly het volgende:
Straks ga je nog over hardwerkende eerlijke arbeiders beginnen. Het volk dat op Wilders stemt bestaat voornamelijk uit patjepeejers en huilebalken die hun eigen falen aan anderen wijten.
O.a. Ik noem het liever "volkse" mensen. Dezelfde mensen die dachten dat Fortuijn de messias was omdat ie zogenaamd voor het volk sprak. En dat terwijl ie nog rechtser was dan de VVD. Kennelijk vinden mensen hun eigen portemonnee toch belangrijker dan wat kutmarokkaantjes gezien de ondergang van de LPF en de opkomst van de SP. Wilders is gewoon een schemiel, het paupervolk dat op hem stemt kent z'n standpunten buiten die over de islam e.d. niet. Daar laat ie ook bijzonder weinig over horen want dat zal hem een flink aantal zetels kosten.quote:
Volkse mensen? Ja, best. Maar daar moet de PvdA het van hebben en niet van links-liberale elite die iedere zaterdag De Rode Hoed bezoekt.quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:10 schreef gelly het volgende:
[..]
O.a. Ik noem het liever "volkse" mensen.
Prem Radhakishun had er een tijdje geleden een leuk item over. Een Wilders-adept die vroeger PvdA stemde was aan het woord. In zijn straat vierde een groep jonge Marokkanen een feestje. Halverwege het feest besloten die Marokkaanse feestvierders zonder aanleiding de ruiten van zijn busje in te gooien. De echtgenote van de man was er iets van gaan zeggen. Resultaat: de bejaarde echtgenote was door de jonge Marokkanen het ziekenhuis in geslagen. Prem ging met de man naar het stadsdeelkantoor, waar een stadsdeelraadbobo van het type Gerdi Verbeet de man meedogenloos berispte. Goed, dat zijn vrouw met een klaplong en gebroken ledematen in het ziekenhuis was beland, dat was een bedrijfsongeval. Maar de echte schande was volgens deze mevrouw dat de geplaagde echtgenoot daarna op Wilders was gaan stemmen. Of hij wel wist dat hij daarmee richting racisme afdwaalde? Dat was per saldo een veel erger misdrijf dan die mishandeling door de Marokkanen.quote:Dezelfde mensen die dachten dat Fortuijn de messias was omdat ie zogenaamd voor het volk sprak. En dat terwijl ie nog rechtser was dan de VVD. Kennelijk vinden mensen hun eigen portemonnee toch belangrijker dan wat kutmarokkaantjes gezien de ondergang van de LPF en de opkomst van de SP. Wilders is gewoon een schemiel, het paupervolk dat op hem stemt kent z'n standpunten buiten die over de islam e.d. niet. Daar laat ie ook bijzonder weinig over horen want dat zal hem een flink aantal zetels kosten.
De minister aanspreken op een uitspraak van de rechter? Naast dat dat zinloos is, is dat natuurlijk ook vrij kwalijk. Daarnaast vraag ik me af wat De Roon bedoelt met de regels omtrent rechtsmacht van de Nederlandse rechter bij genocidezaken te wijzigen?.quote:Vragen van het lid De Roon (PVV) over niet-vervolging van genocide.
1.)
Klopt het bericht, dat de rechtbank in Den Haag het OM niet-ontvankelijk heeft verklaard in een genocidezaak tegen een Rwandees, terwijl volgens die rechtbank er wel goede argumenten waren om de verdachte daarvoor te vervolgen (*)?
2.)
Kunt u ons uitleggen welke juridische voorschriften tot deze onwenselijke uitkomst hebben geleid? Ziet u in dit vonnis aanleiding om de regels omtrent rechtsmacht van de Nederlandse rechter bij genocidezaken te wijzigen?
3.)
Zal het OM hoger beroep instellen tegen dit vonnis? Zo neen, waarom niet?
4.)
Kan deze zaak nu alsnog bij het Rwanda-tribunaal worden vervolgd? Zo ja, welke stappen gaat u zetten om dat te bereiken? Zo neen, waarom niet?
(*) Trouw, 25 juli 2007
quote:Totaal geen zicht op nut integratieprojecten - Kamervragen PDF Afdrukken E-mail
woensdag 25 juli 2007
Vragen van de leden Fritsma en Wilders (beiden PVV) aan de minister voor Wonen, Wijken en Integratie, over het (ontbreken van) nut van integratieprojecten.
1.)
Heeft u kennis genomen van het bericht “Totaal geen zicht op nut integratieprojecten”?*
2.)
Deelt u de mening dat het uitgeven van veel geld aan integratieprojecten, terwijl het nut daarvan ontbreekt c.q. onbekend is, volstrekt onverantwoord is en een teken is van slecht bestuur?
3.)
Zo ja, bent u bereid om met onmiddellijke ingang een einde te maken aan het verkwisten van belastinggeld aan multiculturele straatfeesten en andere flauwekul, die de echte integratieproblemen natuurlijk niet oplossen?
4.)
Erkent u dat veel niet westerse allochtonen, met name moslims, juist zelf niet bereid zijn om deel uit te maken van de Nederlandse samenleving, en dat juist deze onwil om te integreren in onze samenleving keihard moet worden aangepakt?
5.)
Deelt u, mede met het oog op de grote integratieproblemen, dat het gepast is om een immigratiestop van tenminste 5 jaar in te voeren voor niet-westerse allochtonen?
6.)
Zo neen, welke concrete stappen gaat u ondernemen om de maatschappij-ontwrichtende integratieproblemen op te lossen, behalve het aanbrengen van meer voorzieningen in probleemwijken en vergelijkbare geitenwollensokken - oplossingen waar uw voorkeur naar uit schijnt te gaan?
Als ik Moslim was, zou ik toch bijna gaan radicaliseren van zo'n vent. Maar goed dat ik weet dat hij gewoon niet goed snik is...quote:
Die vraag klopt wel, de rechter verklaarde zich namelijk niet bevoegd, omdat het om volkerenmoord ging buiten Nederland, van een niet-Nederlander op niet-Nederlanders.quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:43 schreef Reya het volgende:
[..]
De minister aanspreken op een uitspraak van de rechter? Naast dat dat zinloos is, is dat natuurlijk ook vrij kwalijk. Daarnaast vraag ik me af wat De Roon bedoelt met de regels omtrent rechtsmacht van de Nederlandse rechter bij genocidezaken te wijzigen?.
bron: www.rechtspraak.nlquote:Strafzaken tegen twee Rwandezen verdacht van genocide en oorlogsmisdrijven
’s-Gravenhage, 24 juli 2007 – Bij de rechtbank ’s-Gravenhage stonden vandaag twee strafzaken op de rol tegen Rwandezen die verdacht worden van genocide en oorlogsmisdrijven, gepleegd in 1994 in Rwanda.
In de eerste zaak, tegen de 39-jarige J.M., heeft de rechtbank het openbaar ministerie vandaag niet-ontvankelijk verklaard in de vervolging van de verdachte voor genocide, gepleegd in Rwanda in 1994. Deze verdachte staat ook terecht voor oorlogsmisdrijven. De uitspraak van vandaag heeft geen betrekking op de ontvankelijkheid van het openbaar ministerie in de vervolging van de verdachte voor deze misdrijven.
De rechtbank verklaart het openbaar ministerie niet-ontvankelijk omdat de Nederlandse strafrechter geen rechtsmacht heeft voor genocide, gepleegd door een Rwandees in Rwanda in 1994, waarbij geen Nederlandse slachtoffers zijn gevallen.
Het openbaar ministerie was zich ervan bewust dat de Nederlandse strafrechter uit zichzelf geen rechtsmacht heeft in dit geval, maar meende dat een verzoek van de aanklager van het Rwanda-tribunaal de vervolging over te nemen, zoals in deze zaak is gebeurd, wel rechtsmacht zou vestigen.
De rechtbank komt echter tot het oordeel dat de Nederlandse strafrechter ook niet deze zogeheten afgeleide rechtsmacht heeft, omdat niet voldaan is aan het vereiste dat de strafvervolging door Nederland alleen kan worden overgenomen op grond van een verdrag waaruit de bevoegdheid tot strafvervolging voor Nederland volgt.
Het openbaar ministerie heeft in de beslissing in deze zaak aanleiding gevonden om de dagvaarding in de tweede zaak, tegen de 61-jarige Rwandees Michel B., in ieder geval voor vandaag in te trekken. Voor informatie hierover wordt verwezen naar het landelijk parket in Rotterdam.
En Johan Vlemminx kon soms ook normaal doen, maar het bleef het clown. Het is zo zinloos om voor de tigste keer te vragen of de minister een immigratieverbod voor 5 jaar wil instellen, nog afgezien van de cabareske manier van vragenstellen. Wilders maakt een karikatuur van zichzelf, maar zal gelijk in de slachtofferrol duiken wanneer hem een spiegel wordt voorgehouden.quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:46 schreef Reya het volgende:
De eerlijkheid gebioedt dan wel te zeggen dat er vandaag nog een aantal andere series vragen door leden van de Groep Wilders zijn gesteld, en dat er aan de overige vragen weinig mis is. Ze zijn op een fatsoenlijke manier gesteld, ze gaan niet over onderwerpen waar ministers niets zinnigs over te zeggen hebben en ze focussen niet alleen maar op de islam.
Ik vind deze niet eens zo vreemd. Op basis van bevindingen van het SCP nog wel. Goed bezigquote:Op woensdag 25 juli 2007 18:58 schreef Toeps het volgende:
[..]
Als ik Moslim was, zou ik toch bijna gaan radicaliseren van zo'n vent. Maar goed dat ik weet dat hij gewoon niet goed snik is...
Haha ik woon er wel dichtbijquote:
Deze vragen vind ik op zichzelf wel terecht. Maar vervolgens maakt hij er weer een karikatuur van.quote:1.)
Heeft u kennis genomen van het bericht “Totaal geen zicht op nut integratieprojecten”?*
2.)
Deelt u de mening dat het uitgeven van veel geld aan integratieprojecten, terwijl het nut daarvan ontbreekt c.q. onbekend is, volstrekt onverantwoord is en een teken is van slecht bestuur?
Nou Raymond je begon zo goedquote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:38 schreef NLweltmeister het volgende:
Betaling door EU voor vrijlating Bulgaarse verpleegsters - Kamervragen
dinsdag 24 juli 2007
Vragen van het lid De Roon (PVV) aan de staatssecretaris van Europese Zaken over betaling door de EU voor vrijlating van Bulgaarse verpleegsters door Libië:
1.)
Heeft u kennis genomen van de berichten over de vrijlating door Libië van de Bulgaarse verpleegsters en de Palestijns-Bulgaarse arts die daar waren
veroordeeld wegens het besmetten van kinderen met HIV en dat Libië heeft laten weten dat aan haar voorwaarden voor de vrijlating is voldaan (1) ?
2.)
Klopt het dat Libië voor deze vrijlating geld wilde ontvangen van de EU (2)?
3.)
Is er voor de vrijlating geld betaald of toegezegd door de EU of zijn daarvoor andere prestaties verricht of toegezegd? Zo ja, op welke rechtsgrond is dat gedaan?
In dat geval: vindt u het juist dat de EU is ingegaan op de Libische chantage en losgeld betaald heeft?
4.)
Hebben de Franse of Bulgaarse autoriteiten in ruil voor de vrijlating aan Libië toezeggingen gedaan die (direct of indirect) kunnen leiden of hebben geleid tot wijziging in de opstelling van de EU tegenover Libië?
een zeer vervelend voorval dat je beschrijft maar niet iets dat specifiek islam is of niet ook voorkomt bij vinkenslag-volk Het is vooral gedrag van Low life trash-volk.quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:43 schreef Zwaardvisch het volgende:
Is het gek dat zo iemand vol verbittering uitwijkt naar de club van Wilders? Niet eens in de eerste plaats vanwege het incident met de Marokkaanse huftertjes, maar wel doordat je door een bobo van je eigen partij ontzettend vernederd wordt. Daarom stemmen die arbeidereske types nu net zo snel SP als Wilders. Met links of rechts heeft dat niets te maken.
Ik vind dat je IVBO'ers niet moet noemen in één zin me PVV'ers. Er zit een groot verschil in het zijn van een IVBO'er en het je voordoen als eentje om de rest mee te krijgen. The latter is duidelijk nog lager!quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:53 schreef en_door_slecht het volgende:
Kunnen die IVBO-ers van de PVV ook eens leren onze taal fatsoenlijk te gebruiken?
Opmerkingen als "geld betalen", "copietje", "geitenwollensokken - oplossingen", "...Dagblad Trouw" en "u ... wil" zijn werkelijk hemeltergend.
quote:1.)
Klopt het dat de in Utrecht tot 12 jaar gevangenisstraf veroordeelde loverboy in de gelegenheid was gesteld om de afloop van zijn strafzaak thuis af te wachten en nu naar het buitenland is gevlucht (*)?
2.)
Door wie en op welke gronden is besloten om deze verdachte van zware misdrijven niet in preventieve hechtenis te nemen of te houden?
3.)
Bent u het met mij eens dat het beeld dat justitie willens en wetens een dergelijke zware crimineel de gelegenheid heeft gegeven om de benen te nemen, ernstig afbreuk doet aan het vertrouwen van de burgers in de justitie? En dat slachtoffers van loverboys hierdoor het gevoel krijgen dat ze niet veilig zijn als ze aangifte doen omdat justitie de dader toch laat lopen?
4.)
Wordt het niet eens tijd om in de wet te bepalen dat verdachten van feiten waarop 8 jaar of meer gevangenisstraf is gesteld, verplicht in preventieve hechtenis moeten worden genomen en daaruit niet mogen worden geschorst?
Zo, even het topic samengevat in 3 zinnetjes.quote:wilders is dom![]()
het volk is dom![]()
maar bovenal ben ik zeer intelligent, volgevreten, blank en betweterig.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:36 schreef FeestNummer het volgende:
Ik mis nog wel wat belangrijke aspecten van dit topic, namelijk dat Wilders een malloot is, om aandacht schreeuwt via absurde vragen, zelfs in herhaling valt met naar de bekende weg vragen, en zijn ontwetendheid etaleert door ministers te vragen waar ze niet over gaan zoals inhoud van televisieprogramma's, lokale vraagstukken en gedrag van medeparlementariers. En bovenop dat alles kunnen de volgelingen van Wilders alleen maar in een slachtofferrol kruipen omdat niemand dit cabareske gedrag van Wilders en co inhoudelijk wil en kan verdedigen. Dat mag niet vergeten worden in de samenvatting.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:06 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Zo, even het topic samengevat in 3 zinnetjes.
HA. Een medestander!quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:46 schreef Reya het volgende:
De eerlijkheid gebioedt dan wel te zeggen dat er vandaag nog een aantal andere series vragen door leden van de Groep Wilders zijn gesteld, en dat er aan de overige vragen weinig mis is. Ze zijn op een fatsoenlijke manier gesteld, ze gaan niet over onderwerpen waar ministers niets zinnigs over te zeggen hebben en ze focussen niet alleen maar op de islam.
Juist níet. Alle andere kluppies op het Binnenhof zijn wereldvreemd. Die snappen er echt geen moer van.. waarvan niet? NERGENS VAN! Dat zijn namelijk de zakkenvullers, -rollers en graaiers. Poen, poen en nóg 's poen en de rest is niet interessant. Maar tóch 32% salaris erbij voor de ministers....een zooitje is 't. Doe mij ook Wilders maar, da's zo ongeveer de enige die weet wat er onder de gewone mens speelt en daar ook daadwerkelijk iets meer doet....of probeert te doen, want helaas krijgt-ie tot nu toe níet voorelkaar wat wij willen, maar dat komt nog wel.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:36 schreef FeestNummer het volgende:
Ik denk dat je mijn post dan verkeerd leest. Ik constateer inderdaad dat enkele vragen van Wilders wel fatsoenlijk zijn; dat is een impliciete zeer negatieve kwalificatie voor Wilders, gezien een behoorlijk deel van zijn vragen niet onder die noemer geschaard kan worden. Een groot deel van de vragen die door Wilders worden gesteld, staan vol van de irrelevante zaken, incidentenpolitiek, belachelijke suggesties en bizarre insinuaties. Dan is het inderdaad nieuws als enkele vragen van zijn fractie dat niet zijn.quote:
De "gewone mens" (wat dat ook mag zijn) staat niet masaal achter Geertje, anders had hij wel een meerderheid gehad. Maar jij vindt dus wel dat de vragen die Wilders stelt van een goed niveau zijn?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:34 schreef progrock het volgende:
[..]
Juist níet. Alle andere kluppies op het Binnenhof zijn wereldvreemd. Die snappen er echt geen moer van.. waarvan niet? NERGENS VAN! Dat zijn namelijk de zakkenvullers, -rollers en graaiers. Poen, poen en nóg 's poen en de rest is niet interessant. Maar tóch 32% salaris erbij voor de ministers....een zooitje is 't. Doe mij ook Wilders maar, da's zo ongeveer de enige die weet wat er onder de gewone mens speelt en daar ook daadwerkelijk iets meer doet....of probeert te doen, want helaas krijgt-ie tot nu toe níet voorelkaar wat wij willen, maar dat komt nog wel.
Wie is hier nu wereldvreemdquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:34 schreef progrock het volgende:
[..]
Juist níet. Alle andere kluppies op het Binnenhof zijn wereldvreemd. Die snappen er echt geen moer van.. waarvan niet? NERGENS VAN! Dat zijn namelijk de zakkenvullers, -rollers en graaiers. Poen, poen en nóg 's poen en de rest is niet interessant. Maar tóch 32% salaris erbij voor de ministers....een zooitje is 't. Doe mij ook Wilders maar, da's zo ongeveer de enige die weet wat er onder de gewone mens speelt en daar ook daadwerkelijk iets meer doet....of probeert te doen, want helaas krijgt-ie tot nu toe níet voorelkaar wat wij willen, maar dat komt nog wel.
Op zich wel zinnige vragen, echter de uitspraak is openbaar en dus zo te verkrijgen voor een kamerlid. Daarin staat precies omschreven wat de rechter heeft overwogen om de verdachte uit de voorlopige hechtenis te ontslaan.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:33 schreef Monolith het volgende:
Eindelijk weer eens een beetje zinnige vragen:
[..]
en volgens mij gaat er aan dat geldgebeuren binnen de wteede kamer echt niks gebeuren als geertje aan de macht zou komen hoorquote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie is hier nu wereldvreemd
Dit is echt huillie-gedrag van de domste soort. Je bent nog niet in staat om een inhoudelijk politiek argument te geven. Enkel een beetje gezeik over hoe kut alles is als excuus omdat je je er toch nooit in verdiept hebt.
De 4e subvraag is wel aardig. Dat zou dus betekenen die vrouw die een tasjesdief doodreed, als zij van doodslag wordt verdacht, in voorarrest moet worden genomen. Een euthanasie-arts die de procedure niet juist gevolgd heeft ook. Zou dat Wilders' bedoeling zijn?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:33 schreef Monolith het volgende:
Eindelijk weer eens een beetje zinnige vragen:
[..]
Nou ja, aan het voorarrest gaat wel de instemming van de RC vooraf. En er kunnen voor de OvJ's landelijke richtlijnen worden ontwikkeld om voor dit soort zaken het voorarrest liever niet te gebruiken.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:19 schreef freako het volgende:
[..]
De 4e subvraag is wel aardig. Dat zou dus betekenen die vrouw die een tasjesdief doodreed, als zij van doodslag wordt verdacht, in voorarrest moet worden genomen. Een euthanasie-arts die de procedure niet juist gevolgd heeft ook. Zou dat Wilders' bedoeling zijn?
Gaat dan aan het vrijlaten niet ook de toestemming van de RC vooraf? En wat zijn dan eigenlijk de richtlijnen hiervoor?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:03 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nou ja, aan het voorarrest gaat wel de instemming van de RC vooraf. En er kunnen voor de OvJ's landelijke richtlijnen worden ontwikkeld om voor dit soort zaken het voorarrest liever niet te gebruiken.
quote:Vragen aan het geachte Kamerlid Wilders.
1. Op uw website is te lezen dat u sinds de verkiezingen in november over ruim 400 thema’s gemiddeld vier Kamervragen heeft gesteld.
Krijgt u wel eens antwoord op deze vragen?
Zo ja, waarom publiceert u deze antwoorden dan niet op uw website?
Kunt u aangeven of u überhaupt wel geïnteresseerd bent in de antwoorden of ziet u het meer als gelegenheid om te scoren in de media?
2. Bent u zich ervan bewust dat het beantwoorden van iedere vraag ongeveer 2000 euro kost en dat uw golf van vragen de Nederlandse (wegen)belastingbetaler dus al ruim drie miljoen euro heeft gekost?
Zo ja, wat denkt u te gaan doen aan deze schandalige geldverspilling, die volledig indruist
tegen de spaarzaamheid die wij als joods-christelijke kernwaarde zo hoog in ons rood-wit-blauwe vaandel hebben staan?
3. Bent u het met mij eens dat er al genoeg Kamervragen in Nederland zijn? Zo ja, wat gaat u eraan
doen om deze tsunami van Kamervragen te stoppen? Zo neen, waarom niet?
Nú wel ja. En daar zijn nú ook duidelijke criteria voor, wanneer voorlopige hechtenis wel of niet gepast is. Maar Wilders wil daar juist vanaf, gezien zijn kamervraag:quote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:03 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nou ja, aan het voorarrest gaat wel de instemming van de RC vooraf. En er kunnen voor de OvJ's landelijke richtlijnen worden ontwikkeld om voor dit soort zaken het voorarrest liever niet te gebruiken.
Hieruit maak ik op dat Wilders vindt dat verdachten van feiten waarop een hoge maximumstraf staat, sowieso in voorlopige hechtenis genomen moeten worden en dat het OM en rechters daar niet van af kunnen wijken. Onder Wilders' voorstel zou Germaine C. dan inderdaad 2,5 jaar in hechtenis gezeten hebben.quote:Wordt het niet eens tijd om in de wet te bepalen dat verdachten van feiten waarop 8 jaar of meer gevangenisstraf is gesteld, verplicht in preventieve hechtenis moeten worden genomen en daaruit niet mogen worden geschorst?
Mjah, je bent wel pas verdacht als je het OM een 'redelijk vermoeden van schuld' heeft. Maar goed, dit zal Wilders allemaal wel als uitwerkingdetails zien die hij graag op andere afschuift.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wordt het niet eens tijd om in de wet te bepalen dat verdachten van feiten waarop 8 jaar of meer gevangenisstraf is gesteld, verplicht in preventieve hechtenis moeten worden genomen en daaruit niet mogen worden geschorst?
Als je dat zo stelt kun je dus als er een moord is gepleegd een hele hoop mensen in hechtenis nemen, en dan op je gemakje uitzoeken wie het gedaan heeft.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:44 schreef dewitteparel het volgende:
Vandaag in rubriek ingezonden de Spits :
[..]
quote:Vragen Wilders over vriendjespolitiek Koenders - Kamervragen
maandag 30 juli 2007
Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de Minister van Ontwikkelingssamenwerking over het bericht dat de Minister EU-regels heeft genegeerd.
1.)
Bent u bekend met het bericht 'Minister Koenders negeert EU-regels'?*
2.)
Bent u zich bewust van het feit dat u met het niet openbaar aanbesteden van de manifestatie 'Het akkoord van Schokland' EU-regels hebt geschonden?
3.)
Is het waar dat een interne commissie bestaande uit fiscalisten en juristen u adviseerde de opdracht niet onderhands te verlenen? Zo ja, waarom hebt u dit advies genegeerd?
4.)
Waarom hebt u de opdracht verstrekt aan het evenementenbureau BKB van uw rode PvdA-vriendjes Lennart Booij en Erik van Bruggen? Hebt u het schaamrood op de kaken nu u zich schuldig hebt gemaakt aan onvervalste vriendjespolitiek? Zo neen, waarom niet? Zo ja, acht u uw geloofwaardigheid nu ook niet fors aangetast?
* De Volkskrant, maandag 30 juli 2007
Maar als Geertje zijn zin krijgt en mensen sowieso in voorlopige hechtenis moeten, valt de noodzaak tot beoordeling of je wel verdacht genoeg bent, door de rechter commisaris dus weg.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:29 schreef Pool het volgende:
[..]
Mjah, je bent wel pas verdacht als je het OM een 'redelijk vermoeden van schuld' heeft. Maar goed, dit zal Wilders allemaal wel als uitwerkingdetails zien die hij graag op andere afschuift.
ik vermoed dat die dat wel allemaal weet, evenals dat hij ook bekend is met de grondwet .. maar zolang als dat zijn klinkende retoriek door domme boeren verslonden word en stemmen oplevert zal het hem waarschijnlijk weinig uitmaken dat die alle bestaande regels met voeten treedtquote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar als Geertje zijn zin krijgt en mensen sowieso in voorlopige hechtenis moeten, valt de noodzaak tot beoordeling of je wel verdacht genoeg bent, door de rechter commisaris dus weg.
Even een andere vraag.....is er nu echt geen jurist beschikbaar voor Geertje die hem af en toe even bijpraat over straf of staatsrecht ?
Maar ik vind het zo sneu voor de Ministers die moeten op komen draven, geduldig en beleefd hem te woord moeten staan, en vervolgens het verwijt gaan krijgen dat ze eens wat nuttigs moeten gaan doen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:46 schreef moussie het volgende:
[..]
ik vermoed dat die dat wel allemaal weet, evenals dat hij ook bekend is met de grondwet .. maar zolang als dat zijn klinkende retoriek door domme boeren verslonden word en stemmen oplevert zal het hem waarschijnlijk weinig uitmaken dat die alle bestaande regels met voeten treedt
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:46 schreef moussie het volgende:
[..]
ik vermoed dat die dat wel allemaal weet, evenals dat hij ook bekend is met de grondwet .. maar zolang als dat zijn klinkende retoriek door domme boeren verslonden word en stemmen oplevert zal het hem waarschijnlijk weinig uitmaken dat die alle bestaande regels met voeten treedt
http://www.politiek-cv.nl/index.php?option=com_content&task=view&Itemid=99999999&id=500quote:Naam G. Wilders
Geboorteplaats en -datum: Venlo, 6 september 1963
Onderwijs
1. Chr. lagere school te Venlo
2. m.a.v.o. St. Thomascollege te Venlo
3. h.a.v.o. St. Thomascollege te Venlo
4. opleiding Stichting Opleiding Sociale Verzekeringen te Amsterdam
5. rechtsgeleerdheid (deelcertificaten) Open Universiteit
6. topkadertraining 1992
Loopbaan
1. medewerker afdeling Verdragen bij de Ziekenfondsraad, van 1984 tot 1986
2. wetstechnisch medewerker Sociale Verzekeringsraad, van 1986 tot 1988
3. beleidsmedewerker sociale zaken en sociaal-economisch beleid en speechschrijver Tweede-Kamerfractie V.V.D., van 1990 tot augustus 1998
4. lid gemeenteraad van Utrecht, van 1 oktober 1997 tot april 1998
5. lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, van 25 augustus 1998 tot 23 mei 2002
6. lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf 26 juli 2002
7. fractievoorzitter Groep-Wilders Tweede Kamer der Staten-Generaal, van 2 september 2004 tot 23 november 2006
8. fractievoorzitter P.V.V. Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf 23 november 2006
Gezelligquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 11:26 schreef sigme het volgende:
7.)
Bent u bereid de Moslim Broederschap en alles wat daar direct of indirect mee te maken heeft in Nederland met wortel en tak uit te roeien? Zo ja, op welke wijze, zo neen, waarom niet?
Ja doch.quote:
hehe, ja vast, plus dat die in de 15 jaar daarna nog het een of ander gelezen heeft misschien ..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:18 schreef Pool het volgende:
[..]
[..]
http://www.politiek-cv.nl/index.php?option=com_content&task=view&Itemid=99999999&id=500
Ik denk dat zijn deelcertificaten wel iets van die stof inhielden ja.
Volgens mij was dat een D66 raadslid in het zuiden van het land, maar idd :quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:34 schreef Kees22 het volgende:
Ik lees de voorpagina nooit, maar hoorde dat een minister kamerlid iets over vliegende schotels wilde zeggen of vragen. Lijkt me typisch iets voor Wilders:
1) Is het de Minister bekend dat er hier schotels rondvliegen?
2) Is de Minister bereid om er alles aan te doen om te voorkomen dat deze schotels hier landen? Zo ja, wat is alles? Zo nee, waarom niet?
3) Is de Minister het met mij eens, dat vreemdelingen uit de ruimte een ongewenste bijdrage aan onze cultuur zullen zijn? Wat denkt de Minister er dan aan te doen om te voorkomen dat onze schone cultuur vervuild wordt door deze enge wezens uit de ruimte?
4) Denkt de MInister eigenlijk wel, dat deze vliegende schotels uit de ruimte komen? Zo nee, waarom niet? Zo ja, wordt het geen tijd voor opname in een gepaste inrichting?
Libertatem loquiendi custodiamus?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 11:26 schreef sigme het volgende:
7.)
Bent u bereid de Moslim Broederschap en alles wat daar direct of indirect mee te maken heeft in Nederland met wortel en tak uit te roeien? Zo ja, op welke wijze, zo neen, waarom niet?
Wij moeten oppassen voor loslippigheid?quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Libertatem loquiendi custodiamus?
Nu heb ik tenminste jurisprudentie die ik kan gebruiken als ik de gemeente er op aanspreek. :-Oquote:Op maandag 6 augustus 2007 23:26 schreef Hexagon het volgende:
http://www.geencommentaar.nl/parlando/index.php?action=doc&filename=KVR28933.pdf
Deze is echt een dijenkletser
Da's in elk geval klare taal. Zijn we natuurlijk niet gewend van politici, dus vandaar al die afkeurende reacties hier.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 11:26 schreef sigme het volgende:
7.)
Ja, net zulke klare taal als Janmaat.quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:34 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Da's in elk geval klare taal. Zijn we natuurlijk niet gewend van politici, dus vandaar al die afkeurende reacties hier.
Hadden we in Nederland geen scheiding van kerk en staat????quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:34 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Da's in elk geval klare taal. Zijn we natuurlijk niet gewend van politici, dus vandaar al die afkeurende reacties hier.
Al is de taal nog zo klaar, als de inhoud zwaar kut is, dan geef ik een afkeurende reactie.quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:34 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
ligt er maar aan wat je er zo geweldig aan vindt he...quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:34 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
tegenwoordig liever duidelijk en slecht dan onduidelijk en goed.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:07 schreef Pool het volgende:
Al is de taal nog zo klaar, als de inhoud zwaar kut is, dan geef ik een afkeurende reactie.
Klare taal? Ik lees anders nergens of het met bommen, pistolen of toch liever met gaskamers moet.quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:34 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Oei oei oei.quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:26 schreef Hexagon het volgende:
http://www.geencommentaar.nl/parlando/index.php?action=doc&filename=KVR28933.pdf
Deze is echt een dijenkletser
Zeggen wat je denkt zonder daadwerkelijk na te denken is de laatste jaren anders behoorlijk in de mode.quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:34 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Inderdaad. Hadden we destijds maar een héél minimaal klein beetje naar die man geluisterd, dat had ons veel multikulellende bespaard.quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:39 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, net zulke klare taal als Janmaat.
dat is dan weer vaak een persoonlijke smaakquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:07 schreef Pool het volgende:
[..]
Al is de taal nog zo klaar, als de inhoud zwaar kut is, dan geef ik een afkeurende reactie.
Wilders geniaal vinden, dat kan ik me dan weer niet voorstellen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:28 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
dat is dan weer vaak een persoonlijke smaak![]()
voor de een geniaal, voor de ander klote.
Weet je dan wel wie er nu in de regeringscoalitie zitten?quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hadden we in Nederland geen scheiding van kerk en staat????
Ik kan me ook doodergeren aan die bekrompen onzin van met name de CU, maar dat is natuurlijk iets anders dan een schending van de scheiding tussen kerk en staat. Mensen vinden iets op grond van iets en dragen dat uit. Rechts Nederland moet ook leven met het belastingjuk van links en links met een gebrek aan cadeautjes vanwege rechts.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:17 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Weet je dan wel wie er nu in de regeringscoalitie zitten?
Helaas is er nog een lange weg te gaan.
Het is (nog) niet zo dat we van staatswege elke zondag naar de kerk moeten (oh ja: joods-christelijk: ook zaterdag naar de synagoge). Maar we moeten wel al bijna gaan handelen naar het christelijke idee dat het gezin de hoeksteen van de samenleving is. Rouvoet drukt zijn gezinscentra (of hoe die ook heten mogen) er zo maar door.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:01 schreef sneakypete het volgende:
Klopt maar religie is een prive aangelegenheid die nu echter wel wordt opgedrongen door de regering, niet?
Anderszijds kun je natuurlijk gelovigen hun recht op democratie niet ontnemen dat snap ik. Maar ik vind hun macht niet wenselijk, net zo min als ik een te grote macht van welke politieke stroming dan ook onwenselijk vind.
Belachelijk, (felle) kritiek uiten op politici door de media. Ze horen staatspropaganda uit te zenden! Alleen wel staatspropaganda waar geen kritiek komt op de oppositie, ofzo. Objectiviteit als reden om kritische monden te snoeren.quote:Wereldomroep-journalist noemt PVV’ers “racisten” - Kamervragen
vrijdag 17 augustus 2007
Vragen van de leden Wilders en Bosma (beiden PVV) aan de Minister van OCW over de manier waarop belastinggeld wordt ingezet om de PVV te bestrijden
1.)
Heeft u kennisgenomen van het artikel ”Intimiderend” op pagina 11 van HP de Tijd dd 17 augustus 2007?
2.)
Heeft u er kennis van genomen dat parlementair journalist Rutger van Santen van de Wereldomroep PVV’ers aanduidt als “racisten” en de PVV betitelt als een “boevenbende” die “fel bestreden” moet worden.
3.)
Acht u het de taak van de publieke omroep om met belastinggeld politieke partijen te bestrijden?
4.)
Acht u het gebruik van de term “racisten” aansluiten bij een streven van objectiviteit van de publieke omroep of ziet u het met mij als de zoveelste indicatie dat de publieke omroep zeer sterk links georienteerd is?
5.)
Waarom moet de Nederlandse belastingbetaler het salaris betalen van deze linkse actievoerder (ex-PSP en ex-Palestina Komitee)?
En dat terwijl er volgens mij al een paar maal is aangegeven dat de inhoud van de publieke omroep niet onder toezicht staat van de regering ... Het zijn ook wel een stel aandachtshoeren.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:58 schreef Sidekick het volgende:
En weer een hopeloze aanval op de persvrijheid en vrijheid van meningsuiting.
[..]
Belachelijk, (felle) kritiek uiten op politici door de media. Ze horen staatspropaganda uit te zenden! Alleen wel staatspropaganda waar geen kritiek komt op de oppositie, ofzo. Objectiviteit als reden om kritische monden te snoeren.
quote:5.)
Waarom moet de Nederlandse belastingbetaler het salaris betalen van deze linkse actievoerder (ex-PSP en ex-Palestina Komitee)?
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:02 schreef dewitteparel het volgende:
De PVVvraagt: Bent u ook wel eens lastig?
Des te duidelijker wordt het dus dat Wilders naar pure censuur toe wil. Als Wilders zich er trouwens aan stoort staat het hem vrij een C-status aan te vragen en zelf een omroep te beginnen binnen het PO-bestel. Das nou het voordeel van ons model tov het BBC-model.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:07 schreef gelly het volgende:
[..]
En dat terwijl er volgens mij al een paar maal is aangegeven dat de inhoud van de publieke omroep niet onder toezicht staat van de regering ... Het zijn ook wel een stel aandachtshoeren.
Balkenende heeft er trouwens (nog) niet op geantwoord.quote:Vragen van het lid Wilders (PVV) aan
de minister-president, minister van
Algemene Zaken over diverse
uitlatingen en acties van
bewindslieden en parlementsleden.
(Ingezonden 17 juli 2007)
1
Hebt u kennisgenomen van de
berichten dat de minister van
Financiën shariahypotheken wil
invoeren1, de minister voor Wonen,
Wijken en Integratie vindt dat de
Nederlandse cultuur gestoeld is op
een joods-christelijk-islamitische
traditie2 en dat ook een
parlementariër van een coalitiepartij
met terroristen van Hamas heeft
gesproken?3
2
Hebben betrokkenen aan het begin
van de zomer last van een zonnesteek
of zijn ze in alle naïviteit totaal de weg
kwijt?
3
Wilt u als minister-president de regie
onmiddellijk hernemen en u met
kracht en overtuiging verzetten tegen
de verdergaande islamisering van
Nederland en het kabinetsbeleid door
op te houden onze Nederlandse
cultuur in de uitverkoop te doen voor
de islam?
Tijd voor een beetje fact-checking bij de PVv.quote:de minister voor Wonen,
Wijken en Integratie vindt dat de
Nederlandse cultuur gestoeld is op
een joods-christelijk-islamitische
traditie
Het antwoord luidt:quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:15 schreef Klopkoek het volgende:
Kreeg ik net doorgemaild:
[..]
Balkenende heeft er trouwens (nog) niet op geantwoord.
het is maar goed voor mr wilders dat de marrokkanen wel een boevenbende genoemd mag worden, wat een hypocrietquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:58 schreef Sidekick het volgende:
En weer een hopeloze aanval op de persvrijheid en vrijheid van meningsuiting.
[..]
Belachelijk, (felle) kritiek uiten op politici door de media. Ze horen staatspropaganda uit te zenden! Alleen wel staatspropaganda waar geen kritiek komt op de oppositie, ofzo. Objectiviteit als reden om kritische monden te snoeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |