Als ik Moslim was, zou ik toch bijna gaan radicaliseren van zo'n vent. Maar goed dat ik weet dat hij gewoon niet goed snik is...quote:
Die vraag klopt wel, de rechter verklaarde zich namelijk niet bevoegd, omdat het om volkerenmoord ging buiten Nederland, van een niet-Nederlander op niet-Nederlanders.quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:43 schreef Reya het volgende:
[..]
De minister aanspreken op een uitspraak van de rechter? Naast dat dat zinloos is, is dat natuurlijk ook vrij kwalijk. Daarnaast vraag ik me af wat De Roon bedoelt met de regels omtrent rechtsmacht van de Nederlandse rechter bij genocidezaken te wijzigen?.
bron: www.rechtspraak.nlquote:Strafzaken tegen twee Rwandezen verdacht van genocide en oorlogsmisdrijven
’s-Gravenhage, 24 juli 2007 – Bij de rechtbank ’s-Gravenhage stonden vandaag twee strafzaken op de rol tegen Rwandezen die verdacht worden van genocide en oorlogsmisdrijven, gepleegd in 1994 in Rwanda.
In de eerste zaak, tegen de 39-jarige J.M., heeft de rechtbank het openbaar ministerie vandaag niet-ontvankelijk verklaard in de vervolging van de verdachte voor genocide, gepleegd in Rwanda in 1994. Deze verdachte staat ook terecht voor oorlogsmisdrijven. De uitspraak van vandaag heeft geen betrekking op de ontvankelijkheid van het openbaar ministerie in de vervolging van de verdachte voor deze misdrijven.
De rechtbank verklaart het openbaar ministerie niet-ontvankelijk omdat de Nederlandse strafrechter geen rechtsmacht heeft voor genocide, gepleegd door een Rwandees in Rwanda in 1994, waarbij geen Nederlandse slachtoffers zijn gevallen.
Het openbaar ministerie was zich ervan bewust dat de Nederlandse strafrechter uit zichzelf geen rechtsmacht heeft in dit geval, maar meende dat een verzoek van de aanklager van het Rwanda-tribunaal de vervolging over te nemen, zoals in deze zaak is gebeurd, wel rechtsmacht zou vestigen.
De rechtbank komt echter tot het oordeel dat de Nederlandse strafrechter ook niet deze zogeheten afgeleide rechtsmacht heeft, omdat niet voldaan is aan het vereiste dat de strafvervolging door Nederland alleen kan worden overgenomen op grond van een verdrag waaruit de bevoegdheid tot strafvervolging voor Nederland volgt.
Het openbaar ministerie heeft in de beslissing in deze zaak aanleiding gevonden om de dagvaarding in de tweede zaak, tegen de 61-jarige Rwandees Michel B., in ieder geval voor vandaag in te trekken. Voor informatie hierover wordt verwezen naar het landelijk parket in Rotterdam.
En Johan Vlemminx kon soms ook normaal doen, maar het bleef het clown. Het is zo zinloos om voor de tigste keer te vragen of de minister een immigratieverbod voor 5 jaar wil instellen, nog afgezien van de cabareske manier van vragenstellen. Wilders maakt een karikatuur van zichzelf, maar zal gelijk in de slachtofferrol duiken wanneer hem een spiegel wordt voorgehouden.quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:46 schreef Reya het volgende:
De eerlijkheid gebioedt dan wel te zeggen dat er vandaag nog een aantal andere series vragen door leden van de Groep Wilders zijn gesteld, en dat er aan de overige vragen weinig mis is. Ze zijn op een fatsoenlijke manier gesteld, ze gaan niet over onderwerpen waar ministers niets zinnigs over te zeggen hebben en ze focussen niet alleen maar op de islam.
Ik vind deze niet eens zo vreemd. Op basis van bevindingen van het SCP nog wel. Goed bezigquote:Op woensdag 25 juli 2007 18:58 schreef Toeps het volgende:
[..]
Als ik Moslim was, zou ik toch bijna gaan radicaliseren van zo'n vent. Maar goed dat ik weet dat hij gewoon niet goed snik is...
Haha ik woon er wel dichtbijquote:
Deze vragen vind ik op zichzelf wel terecht. Maar vervolgens maakt hij er weer een karikatuur van.quote:1.)
Heeft u kennis genomen van het bericht “Totaal geen zicht op nut integratieprojecten”?*
2.)
Deelt u de mening dat het uitgeven van veel geld aan integratieprojecten, terwijl het nut daarvan ontbreekt c.q. onbekend is, volstrekt onverantwoord is en een teken is van slecht bestuur?
Nou Raymond je begon zo goedquote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:38 schreef NLweltmeister het volgende:
Betaling door EU voor vrijlating Bulgaarse verpleegsters - Kamervragen
dinsdag 24 juli 2007
Vragen van het lid De Roon (PVV) aan de staatssecretaris van Europese Zaken over betaling door de EU voor vrijlating van Bulgaarse verpleegsters door Libië:
1.)
Heeft u kennis genomen van de berichten over de vrijlating door Libië van de Bulgaarse verpleegsters en de Palestijns-Bulgaarse arts die daar waren
veroordeeld wegens het besmetten van kinderen met HIV en dat Libië heeft laten weten dat aan haar voorwaarden voor de vrijlating is voldaan (1) ?
2.)
Klopt het dat Libië voor deze vrijlating geld wilde ontvangen van de EU (2)?
3.)
Is er voor de vrijlating geld betaald of toegezegd door de EU of zijn daarvoor andere prestaties verricht of toegezegd? Zo ja, op welke rechtsgrond is dat gedaan?
In dat geval: vindt u het juist dat de EU is ingegaan op de Libische chantage en losgeld betaald heeft?
4.)
Hebben de Franse of Bulgaarse autoriteiten in ruil voor de vrijlating aan Libië toezeggingen gedaan die (direct of indirect) kunnen leiden of hebben geleid tot wijziging in de opstelling van de EU tegenover Libië?
een zeer vervelend voorval dat je beschrijft maar niet iets dat specifiek islam is of niet ook voorkomt bij vinkenslag-volk Het is vooral gedrag van Low life trash-volk.quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:43 schreef Zwaardvisch het volgende:
Is het gek dat zo iemand vol verbittering uitwijkt naar de club van Wilders? Niet eens in de eerste plaats vanwege het incident met de Marokkaanse huftertjes, maar wel doordat je door een bobo van je eigen partij ontzettend vernederd wordt. Daarom stemmen die arbeidereske types nu net zo snel SP als Wilders. Met links of rechts heeft dat niets te maken.
Ik vind dat je IVBO'ers niet moet noemen in één zin me PVV'ers. Er zit een groot verschil in het zijn van een IVBO'er en het je voordoen als eentje om de rest mee te krijgen. The latter is duidelijk nog lager!quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:53 schreef en_door_slecht het volgende:
Kunnen die IVBO-ers van de PVV ook eens leren onze taal fatsoenlijk te gebruiken?
Opmerkingen als "geld betalen", "copietje", "geitenwollensokken - oplossingen", "...Dagblad Trouw" en "u ... wil" zijn werkelijk hemeltergend.
quote:1.)
Klopt het dat de in Utrecht tot 12 jaar gevangenisstraf veroordeelde loverboy in de gelegenheid was gesteld om de afloop van zijn strafzaak thuis af te wachten en nu naar het buitenland is gevlucht (*)?
2.)
Door wie en op welke gronden is besloten om deze verdachte van zware misdrijven niet in preventieve hechtenis te nemen of te houden?
3.)
Bent u het met mij eens dat het beeld dat justitie willens en wetens een dergelijke zware crimineel de gelegenheid heeft gegeven om de benen te nemen, ernstig afbreuk doet aan het vertrouwen van de burgers in de justitie? En dat slachtoffers van loverboys hierdoor het gevoel krijgen dat ze niet veilig zijn als ze aangifte doen omdat justitie de dader toch laat lopen?
4.)
Wordt het niet eens tijd om in de wet te bepalen dat verdachten van feiten waarop 8 jaar of meer gevangenisstraf is gesteld, verplicht in preventieve hechtenis moeten worden genomen en daaruit niet mogen worden geschorst?
Zo, even het topic samengevat in 3 zinnetjes.quote:wilders is dom![]()
het volk is dom![]()
maar bovenal ben ik zeer intelligent, volgevreten, blank en betweterig.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:36 schreef FeestNummer het volgende:
Totaal wereldvreemd die PVV.
Ik mis nog wel wat belangrijke aspecten van dit topic, namelijk dat Wilders een malloot is, om aandacht schreeuwt via absurde vragen, zelfs in herhaling valt met naar de bekende weg vragen, en zijn ontwetendheid etaleert door ministers te vragen waar ze niet over gaan zoals inhoud van televisieprogramma's, lokale vraagstukken en gedrag van medeparlementariers. En bovenop dat alles kunnen de volgelingen van Wilders alleen maar in een slachtofferrol kruipen omdat niemand dit cabareske gedrag van Wilders en co inhoudelijk wil en kan verdedigen. Dat mag niet vergeten worden in de samenvatting.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:06 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Zo, even het topic samengevat in 3 zinnetjes.
HA. Een medestander!quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:46 schreef Reya het volgende:
De eerlijkheid gebioedt dan wel te zeggen dat er vandaag nog een aantal andere series vragen door leden van de Groep Wilders zijn gesteld, en dat er aan de overige vragen weinig mis is. Ze zijn op een fatsoenlijke manier gesteld, ze gaan niet over onderwerpen waar ministers niets zinnigs over te zeggen hebben en ze focussen niet alleen maar op de islam.
Juist níet. Alle andere kluppies op het Binnenhof zijn wereldvreemd. Die snappen er echt geen moer van.. waarvan niet? NERGENS VAN! Dat zijn namelijk de zakkenvullers, -rollers en graaiers. Poen, poen en nóg 's poen en de rest is niet interessant. Maar tóch 32% salaris erbij voor de ministers....een zooitje is 't. Doe mij ook Wilders maar, da's zo ongeveer de enige die weet wat er onder de gewone mens speelt en daar ook daadwerkelijk iets meer doet....of probeert te doen, want helaas krijgt-ie tot nu toe níet voorelkaar wat wij willen, maar dat komt nog wel.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:36 schreef FeestNummer het volgende:
Totaal wereldvreemd die PVV.
Ik denk dat je mijn post dan verkeerd leest. Ik constateer inderdaad dat enkele vragen van Wilders wel fatsoenlijk zijn; dat is een impliciete zeer negatieve kwalificatie voor Wilders, gezien een behoorlijk deel van zijn vragen niet onder die noemer geschaard kan worden. Een groot deel van de vragen die door Wilders worden gesteld, staan vol van de irrelevante zaken, incidentenpolitiek, belachelijke suggesties en bizarre insinuaties. Dan is het inderdaad nieuws als enkele vragen van zijn fractie dat niet zijn.quote:
De "gewone mens" (wat dat ook mag zijn) staat niet masaal achter Geertje, anders had hij wel een meerderheid gehad. Maar jij vindt dus wel dat de vragen die Wilders stelt van een goed niveau zijn?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:34 schreef progrock het volgende:
[..]
Juist níet. Alle andere kluppies op het Binnenhof zijn wereldvreemd. Die snappen er echt geen moer van.. waarvan niet? NERGENS VAN! Dat zijn namelijk de zakkenvullers, -rollers en graaiers. Poen, poen en nóg 's poen en de rest is niet interessant. Maar tóch 32% salaris erbij voor de ministers....een zooitje is 't. Doe mij ook Wilders maar, da's zo ongeveer de enige die weet wat er onder de gewone mens speelt en daar ook daadwerkelijk iets meer doet....of probeert te doen, want helaas krijgt-ie tot nu toe níet voorelkaar wat wij willen, maar dat komt nog wel.
Wie is hier nu wereldvreemdquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:34 schreef progrock het volgende:
[..]
Juist níet. Alle andere kluppies op het Binnenhof zijn wereldvreemd. Die snappen er echt geen moer van.. waarvan niet? NERGENS VAN! Dat zijn namelijk de zakkenvullers, -rollers en graaiers. Poen, poen en nóg 's poen en de rest is niet interessant. Maar tóch 32% salaris erbij voor de ministers....een zooitje is 't. Doe mij ook Wilders maar, da's zo ongeveer de enige die weet wat er onder de gewone mens speelt en daar ook daadwerkelijk iets meer doet....of probeert te doen, want helaas krijgt-ie tot nu toe níet voorelkaar wat wij willen, maar dat komt nog wel.
Op zich wel zinnige vragen, echter de uitspraak is openbaar en dus zo te verkrijgen voor een kamerlid. Daarin staat precies omschreven wat de rechter heeft overwogen om de verdachte uit de voorlopige hechtenis te ontslaan.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:33 schreef Monolith het volgende:
Eindelijk weer eens een beetje zinnige vragen:
[..]
en volgens mij gaat er aan dat geldgebeuren binnen de wteede kamer echt niks gebeuren als geertje aan de macht zou komen hoorquote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie is hier nu wereldvreemd
Dit is echt huillie-gedrag van de domste soort. Je bent nog niet in staat om een inhoudelijk politiek argument te geven. Enkel een beetje gezeik over hoe kut alles is als excuus omdat je je er toch nooit in verdiept hebt.
De 4e subvraag is wel aardig. Dat zou dus betekenen die vrouw die een tasjesdief doodreed, als zij van doodslag wordt verdacht, in voorarrest moet worden genomen. Een euthanasie-arts die de procedure niet juist gevolgd heeft ook. Zou dat Wilders' bedoeling zijn?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:33 schreef Monolith het volgende:
Eindelijk weer eens een beetje zinnige vragen:
[..]
Nou ja, aan het voorarrest gaat wel de instemming van de RC vooraf. En er kunnen voor de OvJ's landelijke richtlijnen worden ontwikkeld om voor dit soort zaken het voorarrest liever niet te gebruiken.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:19 schreef freako het volgende:
[..]
De 4e subvraag is wel aardig. Dat zou dus betekenen die vrouw die een tasjesdief doodreed, als zij van doodslag wordt verdacht, in voorarrest moet worden genomen. Een euthanasie-arts die de procedure niet juist gevolgd heeft ook. Zou dat Wilders' bedoeling zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |