Die laatste twee vragen... Daar moet je als minister serieus antwoord op geven....quote:Klimaatpropaganda bij de publieke omroep - Kamervragen
vrijdag 15 juni 2007
Vragen van de leden Bosma en Madlener (PVV) aan de Minister van OCW en VROM inzake de golf van propaganda voor een vermeende klimaatsverandering bij de publieke omroep.
1.) Heeft de minister kennisgenomen van de plannen voor de volgende uitzendingen op radio en televisie van onze publieke omroep
Diverse uitzendingen van disc-jockey Michiel Veenstra vanaf Spitsbergen (3FM)
Amersfoort aan Zee (BNN, 29 mei)
De Klimaatpolitie (BNN, dagelijks in de week voor 7 juli)
Tegenlicht (VPRO, 2 juli)
De Klimaattest (KRO, 5 juli)
Llinke Soep (Llink, 5 juli)
When the levees broke (VPRO, 6 juli)
Live Earth (BNN, NOS 7 juli)
Live Earth Alert (BNN, NOS 7 juli)
Best-of-live Earth Alert (BNN, NOS 8 juli)
Diverse journaals plus Jeugdjournaals waarin “aandacht” wordt geschonken aan de vermeende klimaatverandering (NOS, week van 1 juli)
Wat Heet! (VARA, dagelijks)
En heeft u in zijn algemeenheid kennisgenomen van de kritiekloze wijze waarop de omstreden theorieën inzake klimaatverandering aan de orde komen in tal van programma’s van de publieke omroep?
2.) Deelt u de mening dat de theorie inzake klimaatsverandering uiterst omstreden is en dat deze (vooral vanuit wetenschappelijke kring) zeer veel tegenstanders kent?
3.) Acht u het de taak van de met belastinggeld gefinancierde publieke omroep om eenzijdig een omstreden theorie te promoten zonder dat het kritische geluid evenveel zendtijd krijgt?
4.) Deelt u de associatie dat deze manier van werken van de publieke omroep doet denken aan de DDR?
5.) Deelt u mijn mening dat het tijd wordt voor een klimaatverandering bij de publieke omroep en dat vaker geluiden aan bod moeten komen die niet passen in de linkse kerk?
Het kost (in ieder geval in 2003) (gemiddeld) 1750 euro per serie kamervragen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:14 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom zou vraag 5) ¤ 1.750 moeten kosten?
Kamerleden vragen of de minister een mening deelt. Desnoods kan die minister daar met 'ja' of 'nee' op antwoorden.
O, per serie?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:15 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Het kost (in ieder geval in 2003) 1750 euro per serie kamervragen.
Bron: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/06/28/R169.htm
Waarom zouden vragen van de PVV niets kosten?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:18 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk dat de vragen van PVV over het algemeen niets kosten.
Plasterk hoeft geen beroep te doen op het ambtenarenapparaat om daar antwoorden op te vinden, nee.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:18 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, dat is het totaal van de kosten omgeslagen over het totaal aantal vragen, zie ik?
Dat kan betekenen dat sommige vragen niets kosten en andere vragen veel meer.
Ik denk dat de vragen van PVV over het algemeen niets kosten.
De meeste vragen zijn al eerder beantwoord, zijn ja/nee vragen, zijn te stupide voor woorden. Dat soort dingen. Die kan de minister gewoon per direct op papier zetten.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:20 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarom zouden vragen van de PVV niets kosten?
Er gaat in ieder geval een hoop papier en tijd doorheen, een minister moet tijd maken om de vragen te beantwoorden. Er moet waarschijnlijk onderzoek worden gedaan, de minster moet andere mensen vragen wat er gebeurd is. Etc.
Waarom zou dat niets kosten?
De minister hoort die vragen aan, en krabbelt precies zoals ik deed zijn antwoorden op een kladblaadje, om ze later als antwoord uit te spreken, denk ik. Zo zou ik het doen althans.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:20 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarom zouden vragen van de PVV niets kosten?
Er gaat in ieder geval een hoop papier en tijd doorheen, een minister moet tijd maken om de vragen te beantwoorden. Er moet waarschijnlijk onderzoek worden gedaan, de minster moet andere mensen vragen wat er gebeurd is. Etc.
Waarom zou dat niets kosten?
Precies.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De meeste vragen zijn al eerder beantwoord, zijn ja/nee vragen, zijn te stupide voor woorden. Dat soort dingen. Die kan de minister gewoon per direct op papier zetten.
Naah... Dat zal toch niet. Dan gaat Wilders weer janken dat niemand hem serieus neemtquote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De meeste vragen zijn al eerder beantwoord, zijn ja/nee vragen, zijn te stupide voor woorden. Dat soort dingen. Die kan de minister gewoon per direct op papier zetten.
Ja, dan stelt-ie weer een vraag, en dan zegt de minister weer 'nee', maar dan met een gezicht van een lach-huilsmiley.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Naah... Dat zal toch niet. Dan gaat Wilders weer janken dat niemand hem serieus neemt
Dat in diezelfde week bij FC Utrecht Stewards in elkaar werden geschopt en dat geen enkele TV zender daar aandacht aan besteede ontgaat Wilders dan weer wel....quote:NOS kleurt berichtgeving over Marokkaanse stadion-furie - Kamervragen
donderdag 24 mei 2007
Als een voetbalwedstrijd ontaardt in een anti-Nederlandse geweldsexplosie zou je verwachten dat het NOS Journaal daar objectief verslag van doet. Maar in plaats daarvan komt het Journaal met deze reportage, vooral bedoeld om de ernst van de Marokkaanse furie te ontkennen. Niets aan de hand. Of in de woorden van Mohammed Allach: "We hebben gewoon te maken met een bepaalde groep jongeren, even de Marokkaanse doelgroep pakkende, die zich op een of andere manier niet geaccepteerd voelt, achtergesteld voelt, het niet kan bijbenen en verschillende manieren zoekt om dat te uiten."
PVV-mediawoordvoerder Martin Bosma stelt Kamervragen. Zie ook Geenstijl.nl
Vragen van het lid Bosma (PVV) aan de Minister van OCW inzake de gekleurde berichtgeving door het NOS Journaal inzake de anti-Nederlandse geweldsexplosie bij de voetbalwedstrijd in Tilburg
24 mei 2007
1) Heeft u kennisgenomen van de uitzending van het NOS Journaal van 23 mei, in het bijzonder van het verslag van de Marokkaanse furie bij de voetbalwedstrijd in Tilburg?
2) Is het u ook opgevallen dat het Journaal ervoor heeft gekozen de meest indrukmakende beelden niet uit te zenden, bijvoorbeeld beelden waar te zien was dat
-een fluitconcert plaatsvond tijdens het Wilhelmus,
-een steward karatetrappen kreeg,
-jihad-vlaggen werden meegedragen,
-gezinnen met kinderen moesten rennen voor hun leven
-door heel Tilburg geweld plaatsvond etc.
3) Is het u tevens opgevallen dat in deze reportage wel twee Marokkanen geïnterviewd werden, beiden zonder enige betrokkenheid bij het incident, die moesten helpen de furie te vergoelijken, bagatelliseren cq goedpraten?
4) Bent u het met mij eens dat het NOS Journaal dit item heeft gemaakt vanuit de multiculturalistische ideologie en dat blijkbaar niet objectieve berichtgeving voorop staat maar opvoeding van het Nederlandse volk?
5) Bespeurt u met mij een relatie tussen het feit dat tachtig procent van de redactie van het NOS Journaal links stemt en dat 36 procent van de Nederlandse bevolking vindt dat het Journaal links georiënteerd is. (Bron: onderzoek Maurice de Hond.)
6) Bent u bereid het NOS Journaal er aan te herinneren dat zij betaald wordt door alle belastingbetalers?
De minister zal echt niets doen aan het inhoudelijke beleid van de NOS, dus de antwoorden monosyllabel, vermoed ik.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:28 schreef calvobbes het volgende:
Nog zo'n leuke:
[..]
Dat in diezelfde week bij FC Utrecht Stewards in elkaar werden geschopt en dat geen enkele TV zender daar aandacht aan besteede ontgaat Wilders dan weer wel....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |