ja, hoewel hij wel mondeling als schriftelijk heeft dat hij het hele jaar mocht rijden, dus mischien komt er nog een staartje via de gang naar de rechtbankquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hij is definitief weg?
Fijn dat je deze fantastisch onderbouwde post overal even plaatst, hoeft niemand hem te missen!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:23 schreef hondapower het volgende:
ik ben blij dat hij weg is en hoop dat hij nooit weer komt
Dat denk ik ook. Zeker als Albers hard op papier kan aantonen dat SpykerF1 hem op papier heeft toegezegd dat hij het hele seizoen hoe dan ook mocht volmaken als coureur.quote:Dit verhaal gaat een flink lang staartje krijgen.
Ik doe pasquote:
Hhahahaha.....he. dank je voor deze grapquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:55 schreef Alleskids het volgende:
Tom Coronel een betere vervanger vooor CA
Ik heb het vandaag eerder gezegd, dan Nelsinho maarquote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:44 schreef Vitalogy het volgende:
Volgens grandprix.com zijn Karhikeyan (allejezus nee) en Piquet![]()
de voornaamste kandidaten.
Zou ook nog wel logisch zijn. Hij is toch wel bekend onder de kijkers van de Formule 1 en hij heeft een link met Nederland. Zullen de sponsoren toch ook wel belangrijk vinden, want die zijn mede ingestapt om te liften op het Oranje-gevoel.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:47 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Ik heb het vandaag eerder gezegd, dan Nelsinho maar
quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:41 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zou ook nog wel logisch zijn. Hij is toch wel bekend onder de kijkers van de Formule 1 en hij heeft een link met Nederland. Zullen de sponsoren toch ook wel belangrijk vinden, want die zijn mede ingestapt om te liften op het Oranje-gevoel.
Ofwel misschien mag hij toch het jaar uitrijden, als hij gelijk heeft en het Spyker teveel geld gaat kosten om hem af te kopen. Zie ook http://www.ad.nl/sport/article1501229.ecequote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:19 schreef WEST het volgende:
[..]
ja, hoewel hij wel mondeling als schriftelijk heeft dat hij het hele jaar mocht rijden, dus mischien komt er nog een staartje via de gang naar de rechtbank
Vorige keer..... wat is een spijkerbroek? vroeg Ollie hem.quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:55 schreef Sally het volgende:
[..]
Heeftie een extra stimulans om Nederlands te leren... 't Gaat al aardig bij Ollie!
Geweldig inderdaad.quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Vorige keer..... wat is een spijkerbroek? vroeg Ollie hem.
Wat? Een kapotte spyker? gaf ie als antwoord![]()
!!
Bronquote:FIA summons McLaren in spy case
McLaren have been summoned to appear before an extraordinary meeting of the FIA World Motor Sport Council later this month to answer charges relating to Formula One's ongoing spy controversy surrounding their chief designer Mike Coughlan.
Following an investigation into the matter by the sport's governing body, the FIA wants McLaren to answer charges that they have breached Article 151C of the International Sporting Code.
The hearing will take place on July 26.
This relates to: "Any fraudulent conduct or any act prejudicial to the interests of any competition or to the interests of motor sport generally."
A statement issued by the FIA on Thursday said: "The team representatives have been called to answer a charge that between March and July 2007, in breach of Article 151c of the International Sporting Code, Vodafone McLaren Mercedes had unauthorised possession of documents and confidential information belonging to Scuderia Ferrari Marlboro, including information that could be used to design, engineer, build, check, test, develop and/or run a 2007 Ferrari Formula One car."
Coughlan was found to have in his possession a 780-page document of classified technical information from Ferrari.
It is not clear how the dossier got into his hands, but McLaren have insisted several times that they have not acted incorrectly, and said they were confident the FIA would exonerate them.
Team boss Ron Dennis said at last weekend's British Grand Prix: "We have never to my knowledge, and certainly over the past few months over this period, ever used other people's intellectual property.
"It is not on our car. I am sure the FIA will confirm that either now or in the future, and that is the key message."
Ik zou zeggen; Het infield op de schop gooien, er een échte baan van maken en in 2009 terugkomen.quote:Geen race op Indianapolis in 2008
Volgend jaar wordt er geen Formule 1-race verreden op het circuit van Indianapolis. Zo heeft het Amerikaanse circuit bekendgemaakt. Formule 1-baas Bernie Ecclestone en circuitdirecteur Tony George zijn het, ondanks meerdere gesprekken, niet eens geworden over de organisatie van de Amerikaanse Grand Prix, die sinds 2000 op de Brickyard werd gehouden en dit jaar werd gewonnen door Lewis Hamilton.
George liet weten: "Na verschillende gesprekken zijn Bernie Ecclestone en ik het niet eens geworden over hoe we de Formule 1 voor de nabije toekomst voor Indianapolis kunnen behouden. We hebben wel afgesproken dat we de deur op een kier laten voor een terugkeer van de race. Het was fantastisch om de Amerikaanse Grand Prix hier te hebben. Misschien is het honderdjarig bestaan van het circuit een mooie gelegenheid om de Formule 1 weer terug te verwelkomen in Indianapolis."
Jammer dat een naam verdwijnt, maar als circuit zijnde zal ik het missen als kiespijn. En ze mogen terugkomen als ze, zoals jij zegt, het infield op de schop gooien. Dan krijgen ze van mij wel weer een kans. Maar met de huidige lay-out is het een compleet inwisselbaar circuit.quote:Op donderdag 12 juli 2007 19:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik zou zeggen; Het infield op de schop gooien, er een échte baan van maken en in 2009 terugkomen.
Niet dat dat gaat gebeuren.... maar het is wel jammer dat een naam als Indianapolis van de kalender verdwijnt.
Ook niet echt een verassing, Wurz stelt behoorlijk teleur dit seizoen, zeker in de kwalificatie's.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:22 schreef vosss het volgende:
"Positie Wurz ook in gevaar"
Benieuwd wat hier nou weer van waar is.
Waar rook is kan best vuur zijn natuurlijk
Hun bron is Marca. Dat verhoogd de betrouwbaarheid nou niet echt.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:22 schreef vosss het volgende:
"Positie Wurz ook in gevaar"
Benieuwd wat hier nou weer van waar is.
Waar rook is kan best vuur zijn natuurlijk
quote:Op donderdag 12 juli 2007 19:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Volgend jaar wordt er geen Formule 1-race verreden op het circuit van Indianapolis.
[..]
Lijkt me een leuk stoeltje voor RD in 2008quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:22 schreef vosss het volgende:
"Positie Wurz ook in gevaar"
Benieuwd wat hier nou weer van waar is.
Waar rook is kan best vuur zijn natuurlijk
Wurz naar Spyker dan maar?? Hij heeft iig een hoop F1(test) ervaringquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:22 schreef vosss het volgende:
"Positie Wurz ook in gevaar"
Benieuwd wat hier nou weer van waar is.
Waar rook is kan best vuur zijn natuurlijk
Lijkt mij een prima idee. En dan zoals gezegd Doornbos als vervanger van Wurz volgend jaarquote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wurz naar Spyker dan maar?? Hij heeft iig een hoop F1(test) ervaring
Nou, ik ben benieuwdquote:Albers snel in gesprek met Spyker
Christijan Albers heeft aankomend weekend een gesprek met de teamleiding van Spyker om te kijken of hij nog voor de Grand Prix van Europa weer in de auto kan zitten. Volgens Albers heeft hij daar recht op omdat het team hem een schriftelijke toezegging heeft gedaan om het seizoen af te maken.
Toezegging
Het Algemeen Dagblad meldt dat Albers samen met zijn raadsman en investeerders in de CA BV via een teleconferentie de leiding van Spyker duidelijk wil maken dat zij hun belofte hebben gebroken en ten onrechte Albers aan de kant hebben geschoven. De Nederlander zou namelijk ondanks de problemen met zijn sponsor Mingya European Resorts van de hoge bazen van Spyker een schriftelijk toezegging gekregen dat hij het seizoen zou mogen afmaken.
Voortzetten samenwerking
De delegatie van Albers wil ook bij het team peilen of er mogelijkheden zijn dat de samenwerking toch wordt voortgezet. Zij willen Albers op de Nürburgring alweer in de auto hebben. Als dat niet lukt, wordt gevreesd dat de carrière van Albers in de Formule 1 ten einde is.
Kort geding
Als het gespek met Spyker geen oplossingen biedt, overwegen Albers en zijn adviseurs een kort geding, zo schrijft het AD. Daarbij zal het gehele dossier plus de naam van degene die de schriftelijke toestemming heeft gegeven bekend worden.
Schadeclaim
Verder is het aannemlijk dat de CA BV een schadeclaim zal indienen omdat wel 80 tot 85 procent van het instapgeld is betaald, maar Albers slechts de helft van de races heeft gereden.
Misschien een idee voor Talpa/Tien om er een reallife soap van te makenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dusseh, Spyker wil niet zeggen om hoeveel geld het nu precies gaat, en Albers wil niet zeggen wie hem die toezegging gedaan heeft??
Wat een poppenkast
Geen probleem, SBS6 kent ook geen schaamtequote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Misschien een idee voor Talpa/Tien om er een reallife soap van te maken
=edit=
Ownee, Talpa is al niet meer
Goed idee!!quote:
SBS heeft geld, daar kan je een hoop mee bereikenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:41 schreef TJDoornbos het volgende:
Die krijg je volgens mij niet meer samen in 1 ruimte A_R
Hoezo?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:34 schreef TJDoornbos het volgende:
Wat denk je van de coureur en zijn mensen Simtek?
quote:Op donderdag 12 juli 2007 19:02 schreef Poerkie het volgende:
Doornbos wil niks van Spyker weten
LIESHOUT - Autocoureur Robert Doornbos werd de laatste maanden meer dan eens gepolst voor een rol bij het Nederlandse formule 1-team Spyker.
Voor Doornbos, die momenteel grote successen viert in de Amerikaanse Champ Car, is die optie niet meer interessant. "Ik wil niet meer achteraan rijden, dus moet ik niet naar Spyker gaan nu."
Doornbos, die donderdag even in Nederland was voor sponsorverplichtingen, zei het wel jammer te vinden dat Christijan Albers niet meer voor Spyker mag rijden. "Vooral voor de fans.
Ze waren even verwend met twee Nederlandse coureurs en nu is er niemand meer. Maar ja, zijn prestaties zeggen genoeg. Nee, ik heb geen contact gehad met hem. Dat heb ik nog nooit gehad."
Nee ik denk ik ook niet, maarja als hij het niet doet krijg hij waarschijnlijk nooit meer een plekje.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:48 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik zou persoonlijk never meer voor zo'n onbetrouwbare baas willen werken, zo bedoelde ik het Simtek.
Als Albers gelijk heeft moet hij dat gewoon bij de rechter gaan halen!!
quote:
Daar zegt ie het zelf in een videointerview van bijna 4 minutenquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:26 schreef vosss het volgende:
"Video: Spyker geen optie voor Doornbos"
Goed zo Robert, niet in die kut spyker stappen
Ik zag je post, idd! Ff kijken...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:55 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Daar zegt ie het zelf in een videointerview van bijna 4 minuten
Je ziet wat een jaartje CCWS kan uithalen hé.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:55 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Nee ik denk ik ook niet, maarja als hij het niet doet krijg hij waarschijnlijk nooit meer een plekje.
Ach volgens mij word spyker toch steeds vaker als het lachertje van de F1 gezien. Verschillende stappen naar de rechter omdat de super augurken een klanten chassis van honda zouden hebben. Verschillende brieven naar de FIA in deze zaak. Protesten hier en daar, maar hun auto sneller maken ho maar, ze hebben in theorie een van de beste motoren van het veld achterin liggen. Progressie is echter ver te zoeken.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:55 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Nee ik denk ik ook niet, maarja als hij het niet doet krijg hij waarschijnlijk nooit meer een plekje.
Ik kon hem wel zien maar met xtreem veel happeringen. Wel duidelijk wat hij zegt!!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:06 schreef Sally het volgende:
@ vosss: kan m niet kijken: onbekende fout opgetreden. Maar ik geloof het zo ook wel![]()
Ja maar dat hoeft niet perse een garantie te zijn dat je zo weer de F1 in komt.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:59 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Je ziet wat een jaartje CCWS kan uithalen hé.
Mwah, dat ben ik dan weer niet helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:07 schreef Slee-3r het volgende:
[..]
Ach volgens mij word spyker toch steeds vaker als het lachertje van de F1 gezien. Verschillende stappen naar de rechter omdat de super augurken een klanten chassis van honda zouden hebben. Verschillende brieven naar de FIA in deze zaak. Protesten hier en daar, maar hun auto sneller maken ho maar, ze hebben in theorie een van de beste motoren van het veld achterin liggen. Progressie is echter ver te zoeken.
Ze moeten eerst maar is zorgen dat ze een aerodynamisch pakket samen stellen wat werkt en ze niet de laatsten op de grid zijn. Maar nu ze waarschijnlijk een deel van de sponsoren kwijt raken...![]()
Ik las hem eerst als zijnde dat RD terug zou keren met Simtekquote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:25 schreef TJDoornbos het volgende:
Niks zegt ook dat RD weer terug komt in F1 Simtek, maar hij heeft in ieder geval aangetoond dat hij te goed is voor de plekken 15 tot 22
Inderdaad. Wat doet die Nick Wirth tegenwoordig eigenlijk?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:47 schreef SimtekF1 het volgende:
[nostalgie]
Lol, kwam er maar weer zo'n wagen als Simtek, wat een beauty.![]()
[/nostalgie]
Ieder zijn eigen mening natuurlijkquote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:22 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Ja maar dat hoeft niet perse een garantie te zijn dat je zo weer de F1 in komt.
Al zou het voor Chris misschien best een goed idee zijn.
[..]
Mwah, dat ben ik dan weer niet helemaal met je eens.
Je ziet wel degelijk dat er progressie in zit, alleen gaat het allemaal niet zo snel, maar dat wist iedereen van te voren ook.
Zo'n Ferrari motor is mooi maar dat zegt ook niet alles, kijk maar hoe het met Prost ging.
Als we het dan toch over gemis hebben..... ik mis deze kerel -->quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:21 schreef SimtekF1 het volgende:
Nick Wirth houdt zich tegenwoordig bezig met het bouwen van robots e.d. dacht ik.
Het is wel grappig opzich, vroeger liepen we (de meeste) allemaal toch wel te zeuren over dit soort teams maar ik mis ze nu ook wel eigenlijk.
Die gast lijkt op mijn schoonvader omg! Hij heeft net wat meer haar op z'n hoofdquote:
Een meetinstrument, mss??quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:48 schreef sanger het volgende:
[afbeelding]
Iemand enig idee wat voor nut de T-cam van Williams heeft?
Als ik hem zo zie, dan lijkt het mij een meetinstrument om de flex van de achtervleugel te meten...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:48 schreef sanger het volgende:
[afbeelding]
Iemand enig idee wat voor nut de T-cam van Williams heeft?
Ik heb er verder geen bal verstand van hoor, maar mij lijkt dat met zo een groot ding boven op je auto de luchtstroom naar de achtervleugel toch best veranderd.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 04:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als ik hem zo zie, dan lijkt het mij een meetinstrument om de flex van de achtervleugel te meten...
Misschien dat we het straks te horen krijgen, maar t lijkt inderdaad niet echt aerodynamisch. Mocht het een HDTV camera zijn, dan zou ik liever wachten totdat die dingen wat kleiner worden voordat er in HDTV formaat uitgezonden gaat worden.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb er verder geen bal verstand van hoor, maar mij lijkt dat met zo een groot ding boven op je auto de luchtstroom naar de achtervleugel toch best veranderd.
Lijkt me stug dat ze de flexibelheid van de achtervleugel meten met een instrument dat de complete luchtweerstand veranderd![]()
Ik weet ook zeer zeker dat er nog meer podiums op komst zijn.quote:Theissen :: Er zijn nog meer podiums op komst
Gepubliceerd op: zaterdag 14 juli 2007 om 09:31
Sinds BMW in de Formule 1 actief is, heeft het team zichzelf een aantal realistische doelstellingen opgelegd en die zijn tot nu toe nog altijd uitgekomen. Dit jaar was het doel om mee te kunnen strijden voor het podium, en dat is volgens teambaas Mario Theissen goed gelukt. De Duitser verwacht bovendien dat er nog meer podiums op komst zijn.
“We hebben alle redenen om tevreden te zijn met het resultaat wat we tot dusver hebben bereikt, want ons doel voor dit seizoen was het op eigen kracht behalen van podiums. Heidfeld wist in Canada de tweede plaats te bereiken, wat bovendien ons beste resultaat ooit in de Formule 1 is. Ik weet zeker dat er nog meer podiums aankomen dit seizoen”, zei Theissen.
De snelheid van de bolides van Robert Kubica in Nick Heidfeld is echter van zo’n hoog niveau, dat velen nog wel een stunt van het team verwachten. Daarmee wordt gedoeld op een overwinning dit seizoen. Eerder al liet Theissen weten dat dat er niet inzit voor BMW, maar hij hoopt dat de progressie die BMW boekt van diens aard is, dat ze volgend jaar wél de strijd aankunnen voor overwinningen.
“We hebben onszelf op dit moment op een mooie derde positie genesteld en we zijn niet van plan die positie in de loop van het seizoen nog te verliezen. We hebben in 2007 tot nu toe bovendien elke race nog punten gescoord. We hebben dan ook 57 punten, terwijl we het vorige seizoen finishten met 37 punten”, een behoorlijke vooruitgang dus volgens Theissen.
“Ik ben zeer tevreden met de ontwikkeling van het team sinds we twee jaar geleden de Formule 1 inkwamen. De fabriek in Hinwil zal niet stil liggen tot het eind van het jaar en dan pas zullen we echt op volle kracht gaan werken. Ik heb er het volste vertrouwen in dat de route die wij gekozen hebben, de juiste is”, besluit de teambaas.
ja als kiespijnquote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Als we het dan toch over gemis hebben..... ik mis deze kerel -->![]()
Bronquote:Coughlan deelde Ferrari-informatie met collega’s
Opnieuw een slechte dag voor McLaren-teambaas Ron Dennis. Zijn geschorste hoofdontwerper Mike Coughlan heeft namelijk verschillende collega’s bij McLaren in vertrouwen genomen en ze de geheime Ferrari-documentatie getoond.
Althans, dat beweert de Italiaanse krant La Repubblica. De krant zegt die informatie te hebben uit de beëdigde verklaring die Coughlan afgelopen woensdag aflegde.
Ferrari mocht die beëdigde verklaring inzien onder de voorwaarde dat ze die niet zouden overleggen aan de Italiaanse autoriteiten, die een onderzoek hebben ingesteld naar de gang van zaken. Naast Ferrari zou alleen de FIA de verklaring hebben ingezien.
Volgens La Repubblica bevestigt Coughlan in die verklaring dat hij inderdaad Ferrari’s technische tekeningen en interne documentatie in zijn bezit had.
De ontwerper zou ook gezegd hebben dat hij die informatie aan verschillende collega’s bij McLaren heeft laten zien. En niet alleen aan managing director Jonathan Neale, zoals eerder al naar buiten kwam. Het is echter nog niet bekend wie er nou precies op de hoogte waren van Coughlan en zijn Ferrari-informatie.
Volgens de krant verklaarde Coughlan dat alle McLaren-werknemers op dezelfde manier reageerden, door afstand te nemen van de documentatie en hem het advies gaven om de informatie te vernietigen.
Grote vraag is echter nog steeds hoe Coughlan aan die informatie kwam. Niet van Nigel Stepney, zo verklaart de krant. Maar van een koeriersdienst, aldus Coughlan.
Wordt vervolgd…
Ehm, wat bedoel je nu eigenlijk?quote:Op zondag 15 juli 2007 21:44 schreef sanger het volgende:
Ze zijn medeplichtig bi Ferrari. Ze hadden de documenten moeten afnemen een vernietigen of op zijn minst Ferrari inlichten.
Ook het feit dat McLaren eerst verklaart dat alleen Neale er vanaf wist, en daar later op terugkomt maar hun alleen maar ongeloofwaardiger.
Sanger noemt in de 1e zin Ferrari waar hij McLaren bedoeltquote:
Wat is dan wel de rol van Stepney, is de vraag die bij mij opkomt...quote:Op zondag 15 juli 2007 22:18 schreef ruudbackus het volgende:
Het feit dat Mclaren de documenten neit van Stepney heeft gekregen (in ieder geval niet direct) spreekt niet voor Mclaren. Het feit dat meer mensen (waaronder de 3de man van het team, die bekend heeft de informatie gezien te hebben) de informatie gezien hebben sprrekt ook tegen Mclaren. Ze hebben dan wel afstand genomen van de documenten maar de vraag is of ze ze wel hebben ingezien. In dat geval kan mclaren nooit beweren niet op de hoogte te zijn geweest (Eigenlijk met de bekentenis van Neale kunnen ze dan nu al niet meer).
Die kans zit er is, al is het alleen maar om een voorbeeld te stellen. Al hoop ik dat het niet gebeurt.Geef McLaren een forse boete, dan wordt het WK niet beinvloed.quote:Met het statement van de FIA dat ze niet de rijders zullen sparen bij acties vermoed ik dat Mclaren al zijn punten moet inleveren en daarnaast nog een x aantal GP's geschorst zal worden.
Ik denk dat het WK al beinvloed is door het feit dat mclaren die informatie heeft. Ze kunnen bij hoog en laag beweren die neit gebruikt te hebben maar dat zeggen wielrenners ook over doping totdat zze gestopt zijn dan gaan ze allemaal vertellen wat ze allemaal wel gedaan hebben.quote:Op maandag 16 juli 2007 08:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat is dan wel de rol van Stepney, is de vraag die bij mij opkomt...
[..]
Die kans zit er is, al is het alleen maar om een voorbeeld te stellen. Al hoop ik dat het niet gebeurt.Geef McLaren een forse boete, dan wordt het WK niet beinvloed.
Kans is nu alleen maar groter geworden. Ze zullen er, als dit waar is, echt niet meer met een geldboete vanaf komen. Gaat me weinig verbazen als ze voor dit jaar uit de strijd om de constructeurs worden gegooid en de coureurs al hun punten verliezen. Is Spyker ook gelijk verzekert van een plek bij de eerste 10.quote:Op maandag 16 juli 2007 08:35 schreef sanger het volgende:
Die kans zit er is, al is het alleen maar om een voorbeeld te stellen. Al hoop ik dat het niet gebeurt.Geef McLaren een forse boete, dan wordt het WK niet beinvloed.
Misschien hebben ze door die tekeningen wel beter kunnen anticiperen op wat Ferrari ging doen. Dan hebben ze wel geen dingen overgenomen, maar ze zijn er wel degelijk door beïnvloed. Het zaakje begint in ieder geval steeds meer te stinken.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:13 schreef ruudbackus het volgende:
[..]
Ik denk dat het WK al beinvloed is door het feit dat mclaren die informatie heeft. Ze kunnen bij hoog en laag beweren die neit gebruikt te hebben maar dat zeggen wielrenners ook over doping totdat zze gestopt zijn dan gaan ze allemaal vertellen wat ze allemaal wel gedaan hebben.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik hoop dat McLaren gewoon mee mag blijven doen........quote:Op maandag 16 juli 2007 09:37 schreef ElmarO het volgende:
Kans is nu alleen maar groter geworden. Ze zullen er, als dit waar is, echt niet meer met een geldboete vanaf komen. Gaat me weinig verbazen als ze voor dit jaar uit de strijd om de constructeurs worden gegooid en de coureurs al hun punten verliezen. Is Spyker ook gelijk verzekert van een plek bij de eerste 10.
Ze wisten daardoor in ieder geval hoe Ferrari dacht te verbeteren, en hebben hun eigen variant er van kunnen onderzoeken indd. Ze hebben hierdoor een mogelijke achterstand voorkomen.quote:Misschien hebben ze door die tekeningen wel beter kunnen anticiperen op wat Ferrari ging doen. Dan hebben ze wel geen dingen overgenomen, maar ze zijn er wel degelijk door beïnvloed. Het zaakje begint in ieder geval steeds meer te stinken.
Maar door de eventuele spionage hebben ze eventueel ook andere teams gedupeerd. Zoals Ferrari en misschien ook wel BMW Sauber. Ik denk dat de FIA daar ook naar kijkt en ze dan eerder diskwalificeert voor de constructeurstitel. Zo vangen ze ook veel minder uit de tv-gelden en worden ze ook financieel geraakt. Dus ik zou een schorsing voor de constructeurs en eventueel puntenaftrek voor de coureurs veel logischer vinden.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk toegeven dat ik hoop dat McLaren gewoon mee mag blijven doen........
Een geldboete ter groote van een halfjaar budget ofzo zou het team veel meer raken dan nu alle punten afnemen imo.
Inderdaad en misschien konden ze op die manier ook wel BMW Sauber voorblijven. En dat andere werknemers van McLaren er vanaf wisten, maar niks hebben gemeld maakt het er niet beter op. Zijn natuurlijk ook maar speculaties van mijn kant, maar ik kijk er niet vreemd van op als de FIA het ook zo ziet.quote:Ze wisten daardoor in ieder geval hoe Ferrari dacht te verbeteren, en hebben hun eigen variant er van kunnen onderzoeken indd. Ze hebben hierdoor een mogelijke achterstand voorkomen.
Je loopt achter, dat zeggen ze ondertussen zelf ook al.....quote:Op maandag 16 juli 2007 17:36 schreef DarkShine het volgende:
McLaren gaat het volgens mij niet zonder straf ontlopen. Je maakt niemand wijs dat er maar 1 persoon vanaf wist...
Voorlopig zijn ze aan het ontkennen dat meerdere mensen het gezien hebben.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Je loopt achter, dat zeggen ze ondertussen zelf ook al.....
Bronquote:McLaren: only Coughlan held documents
McLaren have denied that secret Ferrari documents found in chief designer Mike Coughlan's house were handled by any other member of their staff, and insisted that no team member knew about their existence before legal action began two weeks ago.
Italian newspaper La Repubblica quoted last weekend from what it claimed to be the affidavit Coughlan supplied to Ferrari as part of the ongoing investigation.
And, according to the newspaper, Coughlan stated that he had confided with several staff members that he had the documents.
This came on the back of suggestions from Ferrari's High Court application last week that McLaren managing director Jonathan Neale had also been made aware of the documents - although it was not known when and how he had found out.
McLaren have today dismissed those suggestions, however, and reiterated their stance that Coughlan acted alone in having the documents.
They also made it clear that no one at the team knew of the situation until Ferrari began their legal action by applying for a search order of Coughlan's house.
The statement said: "McLaren is concerned that erroneous speculation has arisen from inaccurate and misleading reference to the contents of confidential legal papers filed at court in response to Ferrari's UK action to recover its intellectual property.
"This is unfortunate and is prejudicial to a fair interpretation of these matters.
"McLaren can confirm from its own investigation that no Ferrari materials or data are or have ever been in the possession of any McLaren employee other than the individual sued by Ferrari.
"The fact that he held at his home unsolicited materials from Ferrari was not known to any other member of the team prior to the 3rd July 2007."
The FIA has summoned McLaren to an extraordinary meeting of the World Motor Sport Council on July 26 to answer charges of 'fraudulent conduct' over Coughlan's possession of the material.
The team have repeatedly insisted that no information from the Ferrari documents has manifested itself on their car.
"McLaren has categorically established that no Ferrari information has at any stage been used to develop its car," the statement added.
"McLaren looks forward to having the opportunity to present the complete and accurate picture of events in the appropriate forum, that is before the FIA World Motor Sport Council in Paris on 26th July 2007."
Bronquote:De Ferran leaves Honda Racing
Sporting director Gil de Ferran will leave the Honda Racing team with immediate effect, the Japanese squad announced on Monday.
The team said the Brazilian is leaving to "pursue other opportunities".
"I am disappointed that Gil is leaving our team," said team boss Nick Fry. "Since he joined us in 2005 we have enjoyed a very positive relationship. However, a Formula One team is rather like a jigsaw puzzle in that every piece has to fit precisely in its place.
"Gil has become increasingly uncomfortable in his role and feels the time has now come to seek fresh opportunities. We are very much hoping that Gil will choose to maintain close links with the Honda family."
De Ferran, a two-time CART champion and winner of the Indianapolis 500 in 2003, had joined the team in April of 2005.
"I am obviously very disappointed to be leaving the Honda F1 team," de Ferran said. "I have a huge amount of respect and admiration for Honda, with whom I have been successfully associated for more than 10 years. Consequently, my decision to leave has not been an easy one.
"I simply feel that I came to this team to fulfil a particular role and it has not materialised as I had hoped. I would like to thank everyone at the team for the support I have been given and I wish them luck in the future."
Jonathan Neale heeft al bekend en Coughlan heeft al aangegeven dat meer mensen de documenten gezien hebben. Dus ik denk dat Mclaren een kat in het nauw is maar na 26 july zal meer duidelijk worden over de gevolgen hiervanquote:Op maandag 16 juli 2007 19:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Voorlopig zijn ze aan het ontkennen dat meerdere mensen het gezien hebben.
[..]
Bron
[..]
Bron
Bronquote:Willis nieuwe technische baas bij Red Bull
Geoffrey Willis is de nieuwe technisch directeur van Red Bull Racing. Zo heeft het team dinsdag bekendgemaakt. De 47-jarige Brit volgt per volgende week Mark Smith op, die een andere hoge functie aangeboden heeft gekregen binnen de Red Bull-organisatie. Willis zwaaide tot juni 2006 de scepter over de technische afdeling van Honda, waar hij na een reorganisatie werd vervangen door Shuhei Nakamoto.
Willis zal direct onder Adrian Newey komen te werken, met wie hij al eerder heeft samengewerkt. Begin jaren negentig kwam Willis voor het eerst in de Formule 1, toen hij adviseur werd bij het team van Leyton House. Bij dat team, waarvoor Mauricio Gugelmin, Ivan Capelli en Karl Wendlinger reden, maakte hij voor het eerst kennis met Newey. Newey werd al snel ontslagen door Leyton House, waarna hij voor Williams ging werken. Willis zou hem later volgen. Toen Newey in 1996 de overstap maakte naar McLaren, werd Willis gepromoveerd tot hoofd aërodynamica. Na ruim tien jaar ontmoeten beide heren elkaar dus weer bij Red Bull Racing.
Willis gaf begin dit jaar al aan graag terug te willen keren in de Formule 1.
Dan zal toch eerst bewezen moeten worden dat er anderen van af wisten, en dat er wat mee gedaan is. Lijkt me erg moeilijk, zeker als alleen maar uitgegaan wordt van de (besloten) verklaring van Coughlan. Hij kan zoveel beweren om zichzelf zoveel mogelijk vrij te pleiten.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:36 schreef DarkShine het volgende:
McLaren gaat het volgens mij niet zonder straf ontlopen. Je maakt niemand wijs dat er maar 1 persoon vanaf wist...
Hoe die vork precies aan z'n steeltje zit, durf ik niet te zeggen...quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:48 schreef Bernard0s het volgende:
Het is echt KUT dat Giedo z'n racelicentie niet heeft, anders had hij wel gereden dit weekend. Hoe lang houdt dat (kut) Super Augurki zijn 'transfer' naar Spyker F1 nog tegen? De honden.
Veel Nederlandse fans in Adenau dit weekend, dus een Nederlandse coureur was zeer welkom geweest. Hetzelfde geldt voor Spa over een paar weken, hopelijk is het dan beter geregeld.
Laten we er het beste van hopen dit weekend voor Sutil en Winkelhock, ik blijf van Spyker F1 en ik ben nog steeds trots dat er een Nederlands F1-team is.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:12 schreef Atreidez het volgende:
van der Garde heeft gewoon ze racelicentie hoor.. Als Super Aguri een coureur zoekt voor dit weekend kan ie zo instappen
Uiteraardquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:45 schreef Atreidez het volgende:
Hij heeft aan de eisen voldaan om een superlicentie te halen en het enige waarom ie m niet gekregen heeft is vanwege dat SA gezeik. Dus ik neem aan dat als SA om een wonderbaarlijke reden de klachten dropt die licentie zonder veel moeite vrijkomtMaar logischerwijs had je al begrepen dat dit natuurlijk een schot in t donker is..
Omdat hij geen superlicentie heeft dus.quote:Hi Sander,
the green light indicates that the driver in question (in this case
Bourdais) is a "rookie" test driver, who has no Super Licence (the special
licence needed for racing in F1).
All Teams are free to test any drivers they wish but during joint test
sessions they are required to signal to the other Teams that the drivers
they employ are "rookies" on the track.
I hope this helps.
Best regards
Daniela
Scuderia Toro Rosso
quote:Voordat ze beslissen wie er in de auto zit a.s. weekend. Eerst was het maandag, toen dinsdagochtend en nu woensdag of misschien donderdag. Er is een gesprek geweest met Albers c.s. Wat nou als die een garantie gegeven heeft voor het openstaande bedrag? Moet hij dan weer rijden? Winkelhock zou wat mij bereft ingezet worden om Sutil er weer goed uit te laten zien. Daar kan Kolles flink geld aan verdienen.
Op Quotenet stonden ook een aantal interssante berichten. Als dat allemaal waar is heeft Michiel Mol een molensteen om en is het wachten op het duwtje waarmee hij de gracht in dondert en verzuipt! ene peter schreef nl:
Joep van den Nieuwenhuijzen behoorde tot het zogenaamde M-consortium dat aandelen Spyker kocht om de overname van Midland te financieren. Voor Joep zijn inbreng (hij zou ook Chinese sponsoren aanbrengen) kreeg hij een plaatsje op de bolides en hospitaliteit ter waarde van 5 miljoen euro. Nu Mol in zwaar weer komt te zitten - hij moet voor 18 september 15 miljoen dollar ophoesten om Alex Schnaider te betalen en op 1 november 18 miljoen euro betalen aan Green Dessert NV - heeft hij de deal met Joep geherinterpreteerd. Mol, lees Muller, rekende op TV inkomsten en die blijven uit. Ook de verwachtte tax-return komt niet uit de verf. Het kaartenhuis staat dus op instorten. Alex Schnaider staat op de achtergrond te lachen. Hij heeft een clausule in de verkoopovereenkomst die bepaalt dat als aan bepaalde voorwaarden niet voldaan wordt, de koop niet doorgaat en het team voor nul dollar weer in zijn bezit komt. Als waakhond van de clausule heeft hij bedongen dat Colin Kolles team-director blijft zolang niet alles is betaald. Bij teruggave van het team aan Alex Schnaider krijgt Kolles een vette bonus, dus wie stookt de zaak op: de schijnheilige Roemeen Colin Kolles die gepokt en gemazeld is in manipulatie. Varossieau en Muller hebben de slangenkuil al verlaten. Wie is de volgende? ik denk Mol. Zijn tegenstanders hebben een andere opvoeding en achtergrond. Het zijn straatvechters. Mol proost op successen met kleine teugjes Champagne. Russen en Roemenen met Vodka en dat wordt in een teug opgedronken...ik hoor het in de verte al Nastrovje
lekker dan
Groeten
Olav
Nounou, die Weber tochquote:Willi Weber verdacht van corruptie
De manager van onder andere Michael Schumacher en Nico Hülkenberg kan een gevangenisstraf oplopend tot tien jaar krijgen. Dit omdat hij 1.5 miljoen dollar verduisterd zou hebben in 2001.
De openbaar aanklager in Koblenz (Duitsland) vervolgs Weber voor het versluizen van geld via zijn marketing bedrijf Pole Position Marketing .
"Mr. Weber ontkend alle aanklachten als verzinsels die nergens op gebasseerd zijn," vertelde zijn advocaat in zijn verklaring
Pole Position Marketing was betrokken bij de officiële Michael Schumacher merchandise, maar er bestaat geen mogelijkheid dat de zevenvoudig wereldkampioen ook betrokken is bij dit schandaal.
die kolles moeten ze gelijk eruit gooien.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:20 schreef sanger het volgende:
Wow!
Doorgaans in Mol in zijn columns goed onderbouwt en ingelicht....
vd Nieuwenhuizen behoorde indd tot het M-consortium
Nu snap ik ook waarom Kolles zo lyrisch is over Sutil en zo kritisch is op Albers. Ook dat Kolles de auto niet op Albers wilde aanpassen snap ik nu.....
Kolles heeft een contract met Sutil en als hij het goed lijkt te doen dan verdiend Kolles een goed zakcentje......
Bijna het gehele stuk is niet van de hand van Mol, maar van een anonieme ingewijde. Zie ook de laatste logs van Frits Eldik en met name de commentaren daar. Daar wordt leuk uit de school geklapt. Je weet natuurlijk niet of het allemaal waar, maar veel van die berichten zijn akelig nauwkeurig en bevatten info die je niet op het web vindt.quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:25 schreef Atreidez het volgende:
Column van Olav Mol over SpykerLekker zooitje daar als dit allemaal klopt..
[..]
Blijft vreemd dat ze dat nu wel doen en in de zaak tegen twee Toyota medewerkers niet hebben gedaan, toen hebben ze alleen een strafrechtelijk onderzoek laten instellen door justitie en niet door de FIA.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:14 schreef ruudbackus het volgende:
Ferrari heeft geen kalcht ingediend tegen Mclaren maar tegen Stepney daarna is eht balletje gaan rollen. De FIA heeft zelf het onderzoek ingesteld
Nee, dat ze beter en sneller door de bochten gaan komt door de dempers. Dat er minder motoren ontploffen zal wel door de toerenbegrenzing komen die er tegenwoordig opzit.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:17 schreef Atreidez het volgende:
Dus dat er minder McLarens opblazen komt door betere dempers?
Ziet en klinkt goedquote:Valencia heeft haar definitieve plannen gepresenteerd voor het stratencircuit dat zal worden aangelegd voor de nieuwe Grand Prix van Europa, die vanaf volgend jaar op de kalender staat. De Spaanse stad onthulde in mei al een eerste ontwerp van het circuit, dat deels in het centrum en deels in het havengebied zal liggen.
Het circuit krijgt een lengte van 5,473 kilometer. Naar verwachting zullen de Formule 1-coureurs ongeveer 1 minuut en 37 seconden over een ronde doen en zal de gemiddelde snelheid net boven de 200 kilometer per uur liggen. De topsnelheid op het lange rechte stuk bij de haven Juan Carlos zal vermoedelijk boven de 320 kilometer per uur uitkomen. De baan zal zeker veertien meter breed worden.
De FIA heeft in deze zelf een onderzoek gestart, op verzoek van McLaren. Dus niet op verzoek van Ferrari, zoals jij impliceerdquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Blijft vreemd dat ze dat nu wel doen en in de zaak tegen twee Toyota medewerkers niet hebben gedaan, toen hebben ze alleen een strafrechtelijk onderzoek laten instellen door justitie en niet door de FIA.
Bronquote:Barrichello ook in 2008 bij Honda
Rubens Barrichello rijdt ook in 2008 voor Honda. De Braziliaan is van plan volgend jaar de teleurstelling van het huidige seizoen weg te spoelen, liefst met veel champagne. ,,Ik wil van Honda een sterk team maken.”
De Braziliaan maakte dit nieuws bekend in een bericht op zijn persoonlijke website. In zijn verklaring zegt hij er alle vertrouwen in te hebben dat 2008 hem wel het succes brengt waarvoor hij Ferrari na zes seizoenen de rug toekeerde.
,,Met vreugde kan ik bevestigen dat ik bij Honda blijf”, vertelt de coureur. ,,Vanaf het moment dat ik hier kwam is het altijd mijn doel geweest om een goede relatie op te bouwen met het team en er een sterk geheel van te maken. 2007 is een zwaar seizoen, maar ik geloof dat we de juiste richting zijn ingeslagen.”
Om de teleurstellende periode definitief af te sluiten heeft teambaas Nick Fry het nodige nieuwe personeel aangenomen voor de ontwerpafdeling. Barrichello gaat ervan uit dat dit het team een boost bezorgt. ,,Een aantal goede mensen is ons komen versterken, dus ik heb er het volste vertrouwen in dat we nu progressie zullen boeken.”
Nu de 35-jarige coureur zeker is van contractverlenging ziet het er naar uit dat de Honda-coureur volgend seizoen het record van Riccardo Patrese van meeste Grand Prix-starts (256) zal verbreken. Barrichello heeft al 241 races gereden en moet zodoende halverwege volgend jaar het stokje van de Italiaan overnemen.
Teamgenoot Jenson Button beschikt over een meerjarig contract, wat betekent dat de line-up van de Japanse renstal ongewijzigd blijft.
Hmm, als Honda-fan zijnde wordt ik hier niet bijzonder blij van...quote:
Bronquote:Stepney warned Coughlan of Ferrari floor
Nigel Stepney emailed McLaren's chief designer Mike Coughlan on the eve of the season to tip him off about Ferrari's moveable floor design, this week's Autosport magazine reveals.
McLaren will face an extraordinary meeting of the FIA World Motor Sport Council next week to face charges of 'fraudulent conduct' over the possession of secret Ferrari documents from March to July this year.
The matter was originally only thought to relate to a 780-page Ferrari technical dossier, which McLaren said Coughlan had in his possession only from the end of April.
However, a reliable source has revealed to this week's Autosport magazine that the March date the FIA has referred to relates to early contact between Stepney and Coughlan.
In particular, the source says it relates to a specific email that Stepney sent to Coughlan, revealing Ferrari's floor design and tipping the McLaren designer off about taking possible action about it.
Although it is not known if Coughlan passed on this information to the team, McLaren did ask for a rule clarification about Ferrari's movable floor design at the season-opening Australian Grand Prix.
That action resulted in the FIA changing its floor tests and outlawing the design Ferrari ran at the time - which is believed to have hindered their form.
The background to McLaren's actions in Melbourne will likely play a key part in the FIA World Motor Sport Council hearing next week, as the sport's governing body faces the task of working out whether or not the team did anything wrong.
Autosport also reveals that the Surrey copy shop that tipped off Ferrari about Coughlan having the 780-page dossier was asked to scan the information in order to transfer it into electronic format and in to a computer disc.
It is understood that after the information had been put on disk, the actual Ferrari document was shredded and burned in Coughlan's back garden.
Coughlan is understood to have been advised to destroy the document after showing a glimpse of it to McLaren managing director Jonathan Neale at a golf club. It is not known, however, when this incident took place.
De FIA heeft al aangekondigd dat ook de coureurs gestraft gaan worden indien alles bewezen wordt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:10 schreef Kill_em_all het volgende:
Hooguit punten aftrek bij de constructeurs denk ik, daar heb je de gemiddelde F1 kijker toch niet mee.
Ze vonden dat de coureurs dermate voordeel zouden hebben dat zij onrechtmatig aan hun punten waren gekomen. Daaruit trek ik mijn conclusie.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:12 schreef vosss het volgende:
Kunnen worden. Dat is wat anders dan ook gestraft gaan worden.
Kan besluiten != gaat besluiten. Het kán. Daarmee is nog niks zeker en dit lijkt me dan ook een zinloze discussie worden zo. Ze kunnen het doen, maar hebben eer zeker nog nergens gezegd dat ze dit ook daadwerkelijk gaan doen.quote:FIA dreigt met puntenaftrek voor Alonso en Hamilton
De spionagezaak tussen Ferrari en McLaren kon nog nare gevolgen hebben voor McLaren-coureurs Fernando Alonso en Lewis Hamilton. De internationale autosportbond FIA is namelijk een onderzoek gestart en kan besluiten om punten af te trekken van de nummers 1 en 2 in de tussenstand om het kampioenschap.
Bron
Jij had een stukje tekst, ik een tv-interview. Ferrari en haar coureurs zijn rechtstreeks de dupe, vandaar die redenatie.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan besluiten != gaat besluiten. Het kán. Daarmee is nog niks zeker en dit lijkt me dan ook een zinloze discussie worden zo. Ze kunnen het doen, maar hebben eer zeker nog nergens gezegd dat ze dit ook daadwerkelijk gaan doen.
Afwachten dus
Niks aan toe te voegen, helemaal mee eens...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:24 schreef sanger het volgende:
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/5C0I7Ef4gQI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/5C0I7Ef4gQI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: ik zie het al, MIKA!!!!!!!!!!!!!!!!HELD
![]()
[ Bericht 13% gewijzigd door Proud2beDiepfries op 20-07-2007 18:51:52 ]I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
Fernando, Lewis en Mikaquote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:24 schreef sanger het volgende:
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/5C0I7Ef4gQI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/5C0I7Ef4gQI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
http://nl.youtube.com/watch?v=fBcRNTQ0iG4quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:36 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Fernando, Lewis en Mika
Prachtig filmplje zeg![]()
Mikaquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:36 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Fernando, Lewis en Mika
Prachtig filmplje zeg![]()
ROFL...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:36 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Fernando, Lewis en Mika
Prachtig filmplje zeg![]()
Bronquote:Geen Spyker-demonstratie bij DTM
21 juli 2007
Tijdens het DTM-weekend in Zandvoort later deze maand zal er geen demonstratie van Spyker F1 plaatsvinden. Aanvankelijk zou Christijan Albers enkele rondjes rijden op het Nederlandse circuit, maar nu Albers niet meer voor Spyker rijdt, heeft het volgens de organisatie geen zin om nog een demonstratie te geven.
Albers werd eerder deze maand door Spyker F1 aan de kant geschoven nadat een sponsor de betalingsverplichtingen niet nakwam. Een andere rijder zou volgens de organisatie van de DTM niet zoveel sfeer met zich meebrengen als Albers en hierdoor is het hele plan van een F1-demonstratie afgeblazen.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)rosso-wil-mij-kwijt/quote:Speed: "Scuderia Toro Rosso wil mij kwijt"
23 juli 2007
Scuderia Toro Rosso-coureur Scott Speed voelt zich niet meer gesteund door teambaas Franz Tost en teameigenaar Gerhard Berger. Volgens de Amerikaan doet de leiding van het team er alles aan om hem en zijn teamgenoot Vitantonio Liuzzi aan de kant te zetten voor volgend seizoen. Beide Scuderia Toro Rosso-rijders eindigden zondag in de grindbak bij de eerste bocht, tijdens de stortbui vlak na de start.
Speed zei tegen SpeedTV.com: "Het is duidelijk dat Vitantonio en ik erg weinig steun krijgen van onze bazen. Dat is de afgelopen twee jaar eigenlijk niet anders geweest, maar de laatste tijd wordt de situatie erger. Op een gegeven moment maakte ik mij niet meer druk over mijn toekomst bij het team en vanaf dat moment ben ik eigenlijk betere resultaten gaan boeken. Het is zonneklaar dat Berger en Tost hard hun best doen om Tonio en mij uit het team te werken."
Drievoudig Champ Car-kampioen Sebastien Bourdais is een belangrijke kandidaat voor een racestoeltje bij Scuderia Toro Rosso in 2008.
Geef STR groot gelijk. Zo bijzonder goed doet Speed het nou ook weer niet. Heb dat gebeuren van Liuzzi net even gezien op Youtube, maar wat een kneus zeg.quote:Op maandag 23 juli 2007 14:53 schreef Atreidez het volgende:
Ahhhwww, er moet iemand getroost worden -
[..]
http://f1.gpupdate.net/nl(...)rosso-wil-mij-kwijt/
Afgezien van ze naam vind ik m verder ook niet echt F1 waardig. En Liuzzi na ze SC darten ben je idd misschien ook beter kwijt als rijk
Heidfeld in ieder geval nog niet. Van Kubica zou ik het niet weten.quote:Op maandag 23 juli 2007 16:09 schreef sanger het volgende:
Heidfeld en Kubica zijn dacht ik allebei nog niet zeker voor volgend seizoen.
quote:Speed "Assaulted" by STR Team Boss!
Eifel, Germany – 7/22/2007
Scott Speed was reportedly involved in a physical altercation with Scuderia Toro Rosso boss Franz Tost after the European GP, we can reveal. The incident must cast doubts over his short-term future with the team.
Scott Speed's trip to the gravel apparently precipitated a confrontation with his team principal. (LAT photo)
Speed was one of several drivers to spin off at the start of the third lap when confronted by a wall of water at the first corner. He was soon joined in the gravel by teammate Tonio Liuzzi, who came out of the pits after stopping for extreme wet tires and suffered an apparent technical failure that was probably related to a nudge from behind on the first lap. He narrowly missed the safety car, and struck a recovery vehicle.
Having lost both cars in the first five minutes, tensions were apparently running high when Speed returned to the team garage from the scene of the accident. After an initial discussion with Tost, Speed had reportedly turned to walk away when Tost apparently made a grab for him, in what one witness described as an “assault.”
It has become increasingly apparent in recent weeks that Liuzzi and in particular Speed have fallen out of favor with Tost and team co-owner Gerhard Berger, and Sebastien Bourdais is being prepared for a future with the team. After this latest development, it would seem that the relationship between Speed and the management may preclude the American from driving the car again.
On Saturday a frustrated Scott told SpeedTV.com: “Gerhard and Franz have their own ideas about what they want to do with their future, and they say things accordingly. That’s nothing to do with my performance on the track, that’s for sure. It’s clear that from my bosses me and Tonio both have very little support.
“It’s been that way for the last two years, and it’s a lot more now. At some point I said I don’t care -- if I’m not in F1 next year, if I’m with a different team, it’s OK for me. It’s actually made me lot more relaxed and a lot more calm, and I think I’m producing better results, actually.
“It doesn’t take a rocket scientist to read the press and know that Franz and Gerhard are pushing like hell to get rid of me and Tonio.”
After the race, the team showed scant regard for the needs of the international media when it issued a fatuous press release which, rather than containing the usual useful information and quotes from personnel, carried the message, “Nothing to say.” Thus the media at large was not informed that Liuzzi had experienced a technical problem prior to his accident.
Je ziet aan Bourdais dat da dus niet gebeurt. En voorlopig heeft hij wat averij opgelopen in de CC.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 00:52 schreef vosss het volgende:
Ik bedoelde mee gewoon de F1 an sich zegmaar.
Mocht Doornbos de Champcar op zn naam schrijven dan lijkt me toch dat een beetje fatsoenlijk team hem eik best een kans moet gunnen
quote:F1 body fails in bid to trademark 'F1'
Posted 24 July 2007 at 08:41 GMT
Formula One Licensing has failed in a bid to gain exclusive control of the descriptor 'F1'.
FOL, which is the brand exploitation division of the Formula One group run by Bernie Ecclestone, made a trademark application for the abbreviation for a range of goods to the UK Trademark Registry.
The application was opposed by the French racing website Racing-Live SA.
Autoweek reports that the UK Trademark Registry ruled against FOL, citing the definition of the 'F1' abbreviation on the influential online encyclopedia Wikipedia.
The judge agreed with Racing-Live that 'F1' is indeed a generic term.
"The evidence, furnished by both sides, in no way suggests that the ordinary, original meaning of 'F1', as a type of motorcar race and as a description of the cars that compete in it, has been displaced," David Landau explained.
He added: "I do not see that a group currently having the exclusive rights to the commercial exploitation of F1, under the auspice of the FIA, alters that.
"The evidence shows that F1 is not registrable as a trademark."
"Biertje?" mocht ook niet!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:02 schreef Googolplexian het volgende:
F1 is copyright-free! Geen merknaam iig! (het logo natuurlijk wel)
Geloof me dat ze daar moeilijk over deden, zeg ... kan nu niet meer dus
[..]
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:00 schreef Googolplexian het volgende:
Stel je voor zeg ... moet de F1 toets van elk keyboard af omdat de FIA daar alleenrecht op heeft
Idd!!!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:00 schreef Googolplexian het volgende:
Stel je voor zeg ... moet de F1 toets van elk keyboard af omdat de FIA daar alleenrecht op heeft
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:00 schreef Googolplexian het volgende:
Stel je voor zeg ... moet de F1 toets van elk keyboard af omdat de FIA daar alleenrecht op heeft
* Sally is niet zo thuis in de gelaten van coureurs, zeker als ze niet veel air time krijgen...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:40 schreef Atreidez het volgende:
Kwam deze foto tegen bij Olav Mol's stukje op RTL GP.. Zouden dit drukke onderhandelingen zijn over iemand zijn superlicentie?
[afbeelding]
kijkt nu beter: dankquote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:56 schreef Atreidez het volgende:
Ehhh, geen coureurs.. Rechts op de kruk Colin Kolles, voorin grijs haar Daniel Audetto (managing director Super Aguri) en achterin volgens mij Mr. Aguri zelf![]()
Had toch gekund?? SB zagen we in Spa rijden met een "ik-heb-nog-geen-superlicentie-dus-pas-op-met-mij-achterblijvers-groen" achterlicht!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:22 schreef Atreidez het volgende:
Ik vermoed dat Spyker graag Guido wil laten rijden voor de cash die ze daarvoor kunnen krijgen. Bourdais heeft natuurlijk niks te maken hiermee
Net als RD, TJ?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:52 schreef TJDoornbos het volgende:
Sebas zou echt compleet gek zijn als die nu instapt, was dit weekend niet erg te spreken over de STR's
Dit jaar zekr, en voor volgend jaar vrees ik dat STR nog steeds niet iets voor de beide heren is!!quote:
quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:29 schreef Atreidez het volgende:
Ik weet niet wat de contracten zeggen, maar ik denk niet dat Speed rijdt in HongarijeWie is de reserver coureur van Toro Rosso?
Gister getest op Jerez, door alleen maar test en reserve coureurs.
1 P. de la Rosa McLaren 01:20.111 69
2 F. Montagny Toyota 01:21.136 73
3 K. Nakajima Williams 01:21.424 103
4 J. Rossiter Super Aguri 01:21.683 92
5 C. Klien Honda 01:22.035 70
6 N. Piquet jr. Renault 01:22.537 68
7 S. Buemi Red Bull 01:22.565 78
en op Mugello
1 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 01:24.203 80
2 L. Badoer Ferrari 01:24.633 50
En een kapotte McLaren
[afbeelding]
Misschien dat bepaalde teams toch met een meer dan normalequote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:43 uur schreef Spooky4u het volgende:
Liuzzi is ook (voorlopig) de enige racecoureur hierboven.
Who's he?quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:11 schreef Atreidez het volgende:
Volgens TJ heeft Toro Rosso zelfde reserve coureurs als Red Bull zelf, dus ik zeg ; Go Buemi in Hongarije
Wat is de bron voor t nieuws van Yamamoto?quote:Speed gewoon in actie tijdens Mugello-test
25 juli 2007 / Foto's
Alsof er de afgelopen dagen niets is gebeurd, kwam Scott Speed woensdagochtend gewoon het circuit van Mugello oprijden voor zijn testdag met het Scuderia Toro Rosso-team. Sinds de Grand Prix van Europa schijnt de relatie tussen de Amerikaanse coureur en de teamleiding ernstig verslechterd te zijn.
Scuderia Toro Rosso-teambaas Franz Tost zou niet blij zijn geweest met de manier waarop Speed terugkeerde in de pitbox, na zijn vroege uitvallen in de Grand Prix van Europa. Beide coureurs van het Italiaanse team strandden tijdens de hevige regenval boven de Nürburgring in de eerste bocht. Tost sprak Speed hierop aan, die vervolgens in de media verkondigde dat dit op nogal hardhandige wijze was gebeurd. Volgens geruchten zou het ontslag van Speed al een feit zijn, maar gezien zijn testactiviteiten op het Italiaanse Mugello lijkt dat in elk geval niet waar te zijn.
Ik denk dit.quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:40 schreef Atreidez het volgende:
Speed gewoon in actie
[..]
Wat is de bron voor t nieuws van Yamamoto?
Bronquote:Yamamoto to race for Spyker
Sakon Yamamoto will race for the Spyker F1 team in the remaining seven Grands Prix of the season, autosport.com understands.
The Japanese driver, who raced for Super Aguri last year in 11 rounds, will replace Christijan Albers, who was let go by Spyker before last weekend's European Grand Prix.
The 25-year-old is currently racing in the GP2 Series with BCN while he continues acting as Super Aguri's test driver.
Yamamoto is set to sign the contract with Spyker today and the deal is expected to be officially confirmed by Spyker in an announcement tomorrow.
Ja indd.quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:13 schreef Atreidez het volgende:
Hmmm ok, weten we meteen wat die teambazen aan t bespreken waren in die garage
Piquet Turned Down Albers' Spyker Drivequote:"Nico does not need a fast formula one debut," Weber, who has placed Hulkenberg in the F3 Euroseries for the balance of the year, is quoted as saying by Motorsport Aktuell. "And I would never put one of my drivers in a Spyker."
Spyker principal Colin Kolles responded: "I would never cooperate with Mr. Weber."
quote:"But with that car you could only lose," he said. "It is clearly difficult to drive, and (Adrian) Sutil knows it off by heart already. I would be last until I caught up to his experience level. "In the meantime my market value could be destroyed, because unfortunately in this game, the people are very short-sighted."
quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
Ze kunnen dat stoeltje bijna aan de straatstenen niet kwijtMaar dan is daar dan toch Yamamoto
Hulkenberg says no to Spyker seat
[..]
Piquet Turned Down Albers' Spyker Drive
[..]
Ik dacht dat een sponsor van hem met 1,5 miljoen ¤uro over de brug was gekomen.. Maar ik hoor er niks meer van helaas.quote:
Dat er betaald ging worden had ik meegekregen, maar de HAMvraag blijft:quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:59 schreef sanger het volgende:
David Hart zou indd garant staan voor de 1,5 miljoen
Alsof de zakenwereld van de F1 uberhaupt eerlijk is?quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:43 schreef Bernard0s het volgende:
Ik denk dat Albers nog wel wil, hij wil zich bewijzen in de Spyker B-spec denk ik. Hij heeft immers wat recht te zetten.
Anderzijds heb ik vandaag verhalen gelezen over Spyker F1.. Die zijn niet netjes geweest naar CA toe.
Dat zou bizar wezen. Daar kun je toch nooit tussenkomen zonder een RedBull contract?quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:35 schreef WEST het volgende:
nieuw gerucht: Albers naar Toro Rosso?
dat staat op de weblog van Mol alleen die is niet te openen nu![]()
Albers heeft minimaal 5 miljoen, als hij niet de hele som terug kan vorderen wegens wanprestatie van de kant van Spyker (doorlopend contract enzo).quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:40 schreef Atreidez het volgende:
Heb niet het idee dat Toro Rosso warm wordt van een paar miljoen extra.. Zoiezo houden ze meer vast aan hun driver development program, want een Red Bull rijder die meer waard wordt is net zo waardevol of misschien wel waardevoller dan een Albers die met 2 miljoen nog een paar racejes wil rijden (in een auto waar die nog nooit ingezeten heeft).
Bronquote:Ferrari: spying 'likely' benefited McLaren
Ferrari believe McLaren's advantage in the world championship this year is "likely" because their chief designer Mike Coughlan was holding confidential Ferrari documents.
As McLaren prepare to appear in front of the FIA World Motor Sport Council on Thursday, Ferrari's standpoint on McLaren's involvement was made public for the first time since the affair began less than a month ago.
According to British newspaper the Guardian, Ferrari state in a recent document submitted to the London High Court that the stolen documents found in Coughlan's possession were beneficial to the McLaren team in the Formula One championship.
"The difference between the two teams [in the world championship standings] is so close that it is likely that McLaren's superior number of points is a consequence of its chief designer having the Ferrari documents," Ferrari's representatives write.
According to Ferrari, the fact that Coughlan "was in possession of the Ferrari documents has given McLaren an unfair advantage over Ferrari" and that "Ferrari will suffer loss of at least 5.5 million euro" if they lose the constructors' championship - as well as "suffer loss in respect of damage to the Ferrari brand."
According to the Guardian, Ferrari's court document also contests McLaren's claim that Coughlan was the only employee who knew about the documents.
The newspaper report says Ferrari's lawyers list five different occasions on which confidential Ferrari information was made known to high ranking McLaren executives, including McLaren F1 CEO Martin Whitmarsh, and the team's engineering director Paddy Lowe.
These occasions include not only ex-Ferrari engineer Nigel Stepney informing McLaren about Ferrari's floor, but also leaking to McLaren information about Ferrari's brakes and rear wing-flap separators.
Ferrari are adamant the information Coughlan obtained unlawfully benefited McLaren.
"The chief designer is part of the key group of three to four people who drive the technical team to improve the car," Ferrari's lawyers have told the High Court.
"The opportunity for a chief designer to influence the car's performance in all areas is huge."
Pfff, ik vergelijk jou toch ook niet met Sunchaserquote:Op donderdag 26 juli 2007 11:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Precies: ben benieuwd. Eerst Rasmussen, dan McLaren: stelletje nepsporters
Boehoehoe, huilies. 5,5 miljoen euro verlies ten opzichte van vorig jaar? Of dat jaar daarvoor? Aanzien verlies t.o.v. verliezen van Renault? Ik snap 'm niet ... eigenlijk zeggen ze gewoon wat ze altijd zeggen: In de F1 horen wij vooraan te rijden, niet jullie!quote:... and that "Ferrari will suffer loss of at least 5.5 million euro" if they lose the constructors' championship - as well as "suffer loss in respect of damage to the Ferrari brand."
Nu McLaren zou mijn week weer goed maken!quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Precies: ben benieuwd. Eerst Rasmussen, dan McLaren: stelletje nepsporters
Dat derde rempedaal was toch niet illegaalquote:Op donderdag 26 juli 2007 13:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En Newey bleef ook maar wat graag bij McLaren destijds![]()
McLaren zeurt over Ferrari aan het einde van het vorige millennium, maar vergeet gevoeglijk even het illegale derde rempedaal in hun eigen bolide. Of over de 'verende bodemplaat' in o.a. de Ferrari begin dit jaar. Dennis zeikt net zoveel als Ferrari. Beetje suf om dit alleen bij Ferrari neer te leggen.
quote:Of the dozens of technologies banned by F1’s governing body through the years, McLaren’s rear brake pedal stands out as one of the most unjust bannings.
It was banned early in 1998 as McLaren made a stunningly dominant start to the year. Following a protest by Ferrari the system, that had previously been declared legal, was outlawed.
Many at the time suggested political motives were at work - and a desire to keep McLaren from getting too far ahead.
Of alleen bij McLarenquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Volgens mij inderdaad niet illegaal, maar dit spelletje speelt natuurlijk al langer dan vandaag. Ferrari had volgens mij protest aangetekend tegen dat rempedaal, McLaren deed dat o.a. begin dit jaar tegen Ferrari. Williams en McLaren speelde begin jaren negentig ook een soortgelijk spelletje. Part of the game en m.i. dus suf om dit alleen bij Ferrari neer te leggen
Ik kots van Alonso en van McLaren gek genoeg ook nietquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Of alleen bij McLarendat was m'n punt dus. Alleen kots ik van Ferrari en van McLaren gek genoeg niet
McLaren leidt het kampioenschap omdat de Ferrari niet betrouwbaar is. Dat zijn niet eens alleen mijn woorden maar ook nog eens de woorden van diverse mensen van Ferrari zelf.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:18 schreef sanger het volgende:
Die 5.5 is wsl het verschil tussen de constructeurstitel en de tweede plek. En eigenlijk vind ik de redenering zo gek nog niet. Als McLaren echt schuldig blijkt dat zou het zomaar kunnen dat McLaren daarom de leider is het kampioenschap. Dat is een feit. Wat echter niet bewezen kan worden is hoe McLaren het zou doen indien ze het niet gedaan zouden hebben, misschien stonden ze dan ook wel bovenaan, dat weten we niet.
De claim is logisch, de onderbouwing niet helemaal (in mijn ogen).
Het probleem zit hem niet zozeer in het feit dat teams over elkaar klagen maar meer in het feit dat Ferrari een beetje te vaak de FIA mee krijgt. Of het nou gaat om dat derde pedaal in de McLaren of de dampers van vorig jaar of de banden van Michellin in 2003 of het verbod op een bepaalde legering die heel toevallig gebruikt werd in de Mercedes motor in de McLaren in 2000. Iedere keer krijgt Ferrari het voor elkaar om dingen bij concurrenten verboden te krijgen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Volgens mij inderdaad niet illegaal, maar dit spelletje speelt natuurlijk al langer dan vandaag. Ferrari had volgens mij protest aangetekend tegen dat rempedaal, McLaren deed dat o.a. begin dit jaar tegen Ferrari. Williams en McLaren speelde begin jaren negentig ook een soortgelijk spelletje. Part of the game en m.i. dus suf om dit alleen bij Ferrari neer te leggen
Ik dacht dat vanavond de uitspraak komt. Mocht die negatief uitvallen dan kan McLaren nog bij de International Court of Appeal in beroep gaan.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:29 schreef Bernard0s het volgende:
Even voor de goede orde; wanneer/hoe laat komt er een bindende uitspraak over deze kwestie?
Juist ... gekke jongens, die Italianen. *gooit menhir op z'n rug*quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:32 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Het probleem zit hem niet zozeer in het feit dat teams over elkaar klagen maar meer in het feit dat Ferrari een beetje te vaak de FIA mee krijgt. Of het nou gaat om dat derde pedaal in de McLaren of de dampers van vorig jaar of de banden van Michellin in 2003 of het verbod op een bepaalde legering die heel toevallig gebruikt werd in de Mercedes motor in de McLaren in 2000. Iedere keer krijgt Ferrari het voor elkaar om dingen bij concurrenten verboden te krijgen.
Dat hoor je mij ook niet ontkennen. Maar niemand zal weten hoe snel de McLaren was geweest als ze niet over de Ferrari documenten had beschikt. Misschien waren ze dan wel gelijkwaardig aan BMW, en had Ferrari daardoor wel de leiding in de kampioenschappen gehad.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:28 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
McLaren leidt het kampioenschap omdat de Ferrari niet betrouwbaar is. Dat zijn niet eens alleen mijn woorden maar ook nog eens de woorden van diverse mensen van Ferrari zelf.
Vrijgesproken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:41 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik dacht dat vanavond de uitspraak komt. Mocht die negatief uitvallen dan kan McLaren nog bij de International Court of Appeal in beroep gaan.
Wat is het nou?quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:06 schreef Googolplexian het volgende:
We kijken geen GTST maar OF we van soap houden, zeg
Dit is F1, helaas maar gelukkig.
Bron?quote:
de FIAquote:
bronquote:The FIA World Motor Sports Council has decided not to impose any penalty on McLaren. The FIA said after the hearing that it would pursue action against Coughlan and Ferrari engineer Nigel Stepney.
The governing body said that there was no doubt that the team's chief designer Mike Coughlan had had the leaked information but there was no proof that McLaren had benefited from it.
The FIA reserved the right to summon McLaren again if it was suspected that the team had made use of any of the data.
The full FIA statement read: "An extraordinary meeting of the World Motor Sport Council was held in Paris on 26 July, 2007. The following decision was taken:
The WMSC is satisfied that Vodafone McLaren Mercedes was in possession of confidential Ferrari information and is therefore in breach of article 151c of the International Sporting Code. However, there is insufficient evidence that this information was used in such a way as to interfere improperly with the FIA Formula One World Championship. We therefore impose no penalty.
But if it is found in the future that the Ferrari information has been used to the detriment of the championship, we reserve the right to invite Vodafone McLaren Mercedes back in front of the WMSC where it will face the possibility of exclusion from not only the 2007 championship but also the 2008 championship.
The WMSC will also invite Mr Stepney and Mr Coughlan to show reason why they should not be banned from international motor sport for a lengthy period and the WMSC has delegated authority to deal with this matter to the legal department of the FIA.?
Bronquote:World Motor Sport Council - Decision
An extraordinary meeting of the World Motor Sport Council was held in Paris on 26 July, 2007. The following decision was taken:
“The WMSC is satisfied that Vodafone McLaren Mercedes was in possession of confidential Ferrari information and is therefore in breach of article 151c of the International Sporting Code. However, there is insufficient evidence that this information was used in such a way as to interfere improperly with the FIA Formula One World Championship. We therefore impose no penalty.
“But if it is found in the future that the Ferrari information has been used to the detriment of the championship, we reserve the right to invite Vodafone McLaren Mercedes back in front of the WMSC where it will face the possibility of exclusion from not only the 2007 championship but also the 2008 championship.
“The WMSC will also invite Mr Stepney and Mr Coughlan to show reason why they should not be banned from international motor sport for a lengthy period and the WMSC has delegated authority to deal with this matter to the legal department of the FIA.”
Geen straffen McLarenquote:
Hoho, hij is volgens Kolles een zeer veelbelovende coureur hoor.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:55 schreef vingerplant het volgende:
Yamamoto heeft getekend![]()
Yamamoto![]()
Spyker![]()
Mooi dat verhaaltje van Nelsinho een stuk hierboven, heel eerlijk ook.
O ja, ik was deze nog vergeten:quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hoho, hij is volgens Kolles een zeer veelbelovende coureur hoor.
quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Bron
Gaat dus spannend worden wat er vandaag komt uitrollen.
* Sally gelooft bijna niks en niemand meer na deze Tour de France 2007:quote:
Is het nu ook. Dit is de slechts denkbare uitspraak. Je constateert dat iemand een regel overtreedt (namelijk het in bezit hebben van die informatie), en dat bevestigt de WMSC ook in haar verdict, maar er wordt geen straf tegenover gesteld. Hier was op z'n minst een geldboete op z'n plek geweest. Dat je dan zegt dat je verder niets kunt is tot daar aan toe, maar dit slaat nergens op.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:35 schreef Bernard0s het volgende:
Gelukkig is het met een sisser afgelopen tussen McLaren en Ferrari. Als er straffen waren gekomen was het oorlog geweest in de paddock, en dat is niet wat de fans willen bij zo'n superspannend seizoen.
kolles.., is dat niet die man die praat alsof hij al een paar Baco's achter over geslagen heeft?quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hoho, hij is volgens Kolles een zeer veelbelovende coureur hoor.
Ben er ook hartstikke blij mee want ik had er niet aan moeten denken dat het McLaren team uit het kampioensschap zou zijn gehaald. Dan zouden ze in het slechtste geval voor 2 jaar geschorst worden, dit jaar en ook volgend jaar. Met alle respect voor de overige teams, maar dat zijn geen serieuze kandidaten om het Ferrari echt heel moeilijk te kunnen maken. Misschien Renault, maar gezien hun huidige race-pace verwacht ik dat niet snel.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:35 schreef Bernard0s het volgende:
Gelukkig is het met een sisser afgelopen tussen McLaren en Ferrari. Als er straffen waren gekomen was het oorlog geweest in de paddock, en dat is niet wat de fans willen bij zo'n superspannend seizoen.
Maar is het bedrijsspionage of is het McLaren gewoon aangeboden?quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kan me herinneren dat in 2005 (??) Honda een benzinetanksysteem in de auto had zitten wat illegaal gebruikt kon worden.
Honda kon aantonen dat hun auto altijd aan het minimum gewicht voldaan heeft, maar toch werden ze voor 2 races geschorst vanwege een systeem dat illegaal gebruikt kan worden...
Nou, mogen ze mij uitleggen waarom McLaren hier mee wegkomt. Ze hebben documenten in bezit die illegaal gebruikt kunnen worden. Maar ze gaan vrij-uit omdat niet is aan te tonen dat ze het gebruikt hebben
Zelfs al hebben ze het niet volledig overgenomen. Gelezen hebben ze het zeker. En dat zal in het achterhoofd vast wel meegenomen zijn de eerstvolgende keer dat ze in een windtunnel stonden..
quote:Ferrari :: Uitspraak FIA is onbegrijpelijk
Vanmiddag werd McLaren door de World Motorsport Council van de FIA schuldig bevonden op het in het bezit hebben van vertrouwelijke documenten van Ferrari. Omdat er echter niet genoeg bewijs was dat de formatie uit Woking die informatie ook heeft gebruikt om er zelf beter van te worden komt het team er goed vanaf: er volgen geen sancties voor McLaren.
Ferrari heeft in een verklaring laten weten dit belachelijk te vinden. “McLaren is schuldig bevonden bij de FIA World Motorsport Council”, aldus de Scuderia. “We vinden het daarom onbegrijpelijk dat het overtreden van een fundamenteel principe van de sport geen sanctie oplevert, terwijl dit een logische en onvermijdelijke consequentie is. De beslissing van vandaag maakt duidelijk dat oneerlijk gedrag in de Formule 1 geoorloofd is.”
“De beslissing van de WMSC toont aan dat in het bezit zijn en het gebruiken van zeer vertrouwelijke informatie, terwijl men in de top hiervan wist, dat op ongeoorloofde wijze is verkregen aangeeft dat daar geen straf voor hoeft gegeven te worden.”
“Het is een feit dat bij toeval is ontdekt dat McLaren in het bezit was van deze informatie. Als dit niet ontdekt was, had het team die informatie altijd in bezit gehad. In een sport als Formule 1, waar elk kleine detail voor een verschil kan zorgen, moet dat serieus worden genomen.”
“Ferrari vindt het hoogst oneerlijk richting de sport. Het team zal verdergaan met de gerechtelijke procedures in zowel Italië als in Groot-Brittannië”, besloot de verklaring van de Scuderia.
Ik zou BMW Sauber ook niet onderschatten. Timmeren voorlopig toch ook aardig aan de weg. Het is alleen afwachten of ze hun huidige niveau ook volgend seizoen vast kunnen houden. Als ze dat kunnen zie ik ze over een aantal jaar wel een serieuze gooi naar de titel doen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:57 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ben er ook hartstikke blij mee want ik had er niet aan moeten denken dat het McLaren team uit het kampioensschap zou zijn gehaald. Dan zouden ze in het slechtste geval voor 2 jaar geschorst worden, dit jaar en ook volgend jaar. Met alle respect voor de overige teams, maar dat zijn geen serieuze kandidaten om het Ferrari echt heel moeilijk te kunnen maken. Misschien Renault, maar gezien hun huidige race-pace verwacht ik dat niet snel.
Had dan inderdaad op zijn minst een geldboete verwacht. Komt wel een beetje raar over dit. Het is voor McLaren te hopen dat er geen feiten naar boven komen ten nadele van hun. Al verwacht ik dat dat nog weleens kan gebeuren. Zou me ook niks verbazen als er nu nog meer beerputten open gaan.quote:Begrijp de reactie van het Ferrari team overigens wel erg goed. Weet ook niet helemaal of deze uitspraak wel zo heel gunstig is, maar McLaren kan nog altijd bestraft worden als er nieuwe feiten boven tafel komen en dat zal echt nog wel gaan gebeuren.
Het werd ze aangeboden ja.... En vervolgens bleef het daar maanden liggen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar is het bedrijsspionage of is het McLaren gewoon aangeboden?
Je kunt het ook anders bekijken. Als het ze gewoon was aangeboden had het door een receptioniste opengemaakt geweest, of op de info@mclaren binnengekomen. Nu is het bij een werknemer direct binnengekomen, dus is er contact geweest. Als die werknemer het niet had willen hebben is delete zo gebeurd (of shredden).quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar is het bedrijsspionage of is het McLaren gewoon aangeboden?
Vergeet dan niet dat Coughlan een vrij hoge functyie had bij McLaren. Hij kon dus wel degelijk dat soort info verwerken in de McLaren. Het team kan er dus wel degelijk profijt van hebben gehad.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 08:42 schreef Atreidez het volgende:
Heb eigenlijk nergens nog een idee gekregen wat nou t motief is geweest van Stepney. Ongevraagd zulke kritsche informatie van je "eigen" team aan een engineer van een ander team geven lijkt me gewoon niet logisch. Daar zal dus meer achter gezeten hebben, al geloof ik niet dat Ron Dennis of het gehele McLaren team daar wat mee van doen heeft. Uitspraak is wat dat betreft ook normaal, want het valt gewoon niet te bewijzen dat McLaren hier baat uit heeft kunnen halen. Dat Stepney, en misschien ook wel Coughlan, een dikke straf krijgen zou me wat dat betreft niks verbazen![]()
Mee eens.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:11 schreef Atreidez het volgende:
Maar kan is zo vaag in de meeste gevallen; Ik had wel een F1 coureur kunnen zijnZoiezo kan je alsnog profijt hebben van de informatie zonder het in je eigen auto te gebruiken. Je kan bijvoorbeeld bezwaar maken tegen specifieke dingen op de Ferrari waarvan je in de info hebt gezien dat t de regels buigt of misschien lichtelijk overschrijdt misschien?
quote:
Als je kijkt naar de feiten zie je dat Spyker in Barcelona het dischstebij de rewst van de kop zat. En daar is de aero ook belangrijk. In dat opzicht liggen er dus wel mogelijkheden in Hongarije.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:20 schreef Bernard0s het volgende:
Yamamoto zou 22 miljoen euro meebrengen naar Spyker F1, ik snap dus wel enigszins waarom er voor Sakon is gekozen. Met 22 miljoen kan Albers afgekocht worden en kan er weer wat ontwikkeld worden aan de bolide, positieve dingen dus als je het mij vraagt. Hongarije zal nog wel een farce wezen voor Spyker F1 omdat aerodynamica alles is op dat circuit. Ik ben toch echt wel benieuwd wat de B-spec kan in Turkije en verder. Ik zie Spyker het vooral goed doen op Monza en Fuji.
Bronquote:France stays, Australia to open '08 season
The French Grand Prix will stay on the Formula One calendar in 2008 while the season will begin in Australia on March 16, the FIA said on Friday.
The French race was under threat after Bernie Ecclestone said this year's would be last Grand Prix at the Magny-Cours circuit
Singapore and Valencia will make their debuts next year, with the latter race designated the European Grand Prix.
Canada will be the only North American race after the removal of the US Grand Prix at Indianapolis.
There will be 18 races, one more than in 2007.
16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Italy
14 September Belgium
28 September** Singapore
12 October China
19 October Japan
2 November Brazil
* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
Ze hebben nog meer coureurs dan alleen Yamamoto hoor. Sutil, Winkelhock, van der Garde (en af en toe Klien blijkbaar), dus met hen kunnen ze ook doorontwikkelen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:02 schreef vingerplant het volgende:
[..]
![]()
Die 22 miljoen komt als geroepen als de geruchten waar zijn dat ze die Rus niet konden betalen. Op de korte termijn dus een prima deal, maar de lange termijn (het ontwikkelen van de auto) ziet er niet best uit.
Hoeveel testkilometers hebben die gemaakt dit seizoen? Heel weinig, en daar gaat ook bijna niks meer bijkomen. Het moet vrijwel volledig van de racecoureurs komen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze hebben nog meer coureurs dan alleen Yamamoto hoor. Sutil, Winkelhock, van der Garde (en af en toe Klien blijkbaar), dus met hen kunnen ze ook doorontwikkelen.
Oke. Maar Yamamoto kent de circuits in ieder geval al wel van vorig jaar toen hij bij Super Augurki reed, dat scheelt natuurlijk alweer. Ik had eerst zo mijn vraagtekens, maar eigenlijk snap ik het ook wel heel goed.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:37 schreef Atreidez het volgende:
Tja, voor en tegens.. Je kan weer wat ontwikkelen, maar de feedback zal een stuk minder uitgebleid wolden
Ja, dat is waar. Maargoed, wat zijn 7 races? Meestal rijdt een coureur maar zo'n 3 a 4 uur per weekend. Alle feedback zal moeten komen van de tests lijkt mij zo. Laten we maar gewoon hopen dat STR ook op 0 punten blijft en dat er nog regenraces komen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:02 schreef vingerplant het volgende:
[..]
![]()
Die 22 miljoen komt als geroepen als de geruchten waar zijn dat ze die Rus niet konden betalen. Op de korte termijn dus een prima deal, maar de lange termijn (het ontwikkelen van de auto) ziet er niet best uit.
Vergeet alleen niet dat het, op Klien na, allemaal rookies zijn. En Klien staat ook bepaald niet bekend als een coureur die een auto kan ontwikkelen, als hij nog gaat testen voor Spyker (ik verwacht van niet).quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze hebben nog meer coureurs dan alleen Yamamoto hoor. Sutil, Winkelhock, van der Garde (en af en toe Klien blijkbaar), dus met hen kunnen ze ook doorontwikkelen.
Het zou pas erg zijn als ze het alleen van Yamamoto moeten hebben.
Het lijkt in ieder geval erop dat ze voorlopig nog even doorkunnen en geld hebben om de auto door te ontwikkelen. Goede zaak dus.
Zonder gekheid, ik denk dat R. Schumacher volgend jaar naar Spyker vertrekt. Een man met veel ervaring en technische feedback. Ook een oude bekende van Gascoyne als ik me niet vergis + het is een Duitser net als Kolles. Ik zou het wel goed vinden als er zoiets zou gebeuren.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Vergeet alleen niet dat het, op Klien na, allemaal rookies zijn. En Klien staat ook bepaald niet bekend als een coureur die een auto kan ontwikkelen, als hij nog gaat testen voor Spyker (ik verwacht van niet).
Layout van Singapore is volgens mij nog niet bekend. Dat zal ook wel de reden zijn dat er Subject to circuit approval staat. Van Valencia heb ik wel goede verwachtingen. Wordt breder dan Monaco, dus er zouden leuke dingen mogelijk moeten zijn. Overweeg zelfs om daar volgend jaar ook naartoe te gaan.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:02 schreef Bernard0s het volgende:
Over de nieuwe racekalender:
- Ik ben heel benieuwd naar Valencia en Singapore. Hopelijk worden het mooie circuits. Valencia ken ik al wel, maar hoe ziet Singapore er uit qua layout?
Denk er om dat dat leuk is! Een nieuwe GP met waarschijnlijk een heel leuk bijprogramma om toeschouwers te trekken. Midden in een stad als het mooie Valencia is natuurlijk ook hartstikke leuk. Ik denk dat deze GP 1 van de leukste op de kalender zal worden.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Layout van Singapore is volgens mij nog niet bekend. Dat zal ook wel de reden zijn dat er Subject to circuit approval staat. Van Valencia heb ik wel goede verwachtingen. Wordt breder dan Monaco, dus er zouden leuke dingen mogelijk moeten zijn. Overweeg zelfs om daar volgend jaar ook naartoe te gaan.
Ik zie het vooralsnog niet gebeurenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:26 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Zonder gekheid, ik denk dat R. Schumacher volgend jaar naar Spyker vertrekt. Een man met veel ervaring en technische feedback. Ook een oude bekende van Gascoyne als ik me niet vergis + het is een Duitser net als Kolles. Ik zou het wel goed vinden als er zoiets zou gebeuren.
Anderzijds moet R. wel betaald worden voor zijn diensten.
Het is ook een 'voorspelling' wat nergens op gebaseerd is, maar toch, ik zie het wel gebeuren. Uitwisseling tussen Sutil en Ralf? Wie weet.quote:
Dat verwacht ik dus ook. Al helpt het dat Valencia ook een leuke stad schijnt te zijn. Buiten dat wilde ik ook graag een keer naar een stratencircuit. En dan is dit de dichtsbijzijnde na Monaco. Nou heeft Monaco dan wel een meer een sfeer van glitter en glamour, qua race is het meestal toch minder. Al is het hier natuurlijk ook afwachten, maar de kans op een leuke race lijkt mij groter. En het is natuurlijk ook leuk om bij de eerste editie van een GP te zijn.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:27 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Denk er om dat dat leuk is! Een nieuwe GP met waarschijnlijk een heel leuk bijprogramma om toeschouwers te trekken. Midden in een stad als het mooie Valencia is natuurlijk ook hartstikke leuk. Ik denk dat deze GP 1 van de leukste op de kalender zal worden.
Kan best weleens mogelijk zijn. Ralf is qua salaris ook niet goedkoop voor Toyota. En door Sutil in de deal te betrekken hoeft Ralf ook niet al te duur te zijn voor Spyker.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:32 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Het is ook een 'voorspelling' wat nergens op gebaseerd is, maar toch, ik zie het wel gebeuren. Uitwisseling tussen Sutil en Ralf? Wie weet.
Dat sowieso. Of je nou op Spa of Indianapolis bent, de sfeer is er geweldig. Mensen die niks hebben met F1 vinden het ook fantastisch om mee te maken. Ik denk dat ik Valencia mooier vind. Monaco vind ik maar lelijk met al die betonnen flats, Valencia is toch wat meer van die oude stijl enzo. Maargoed, we gaan er niet naartoe voor de gebouwen natuurlijk. Als het circuit maar uitdagend wordt en zolang er maar een beetje ingehaald kan worden. Oh ja; ik hoop niet dat ze grote uitloopstroken met asfalt gaan maken, dat zou de boel weer verzuren.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:34 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat verwacht ik dus ook. Al helpt het dat Valencia ook een leuke stad schijnt te zijn. Buiten dat wilde ik ook graag een keer naar een stratencircuit. En dan is dit de dichtsbijzijnde na Monaco. Nou heeft Monaco dan wel een meer een sfeer van glitter en glamour, qua race is het meestal toch minder. Al is het hier natuurlijk ook afwachten, maar de kans op een leuke race lijkt mij groter. En het is natuurlijk ook leuk om bij de eerste editie van een GP te zijn.
Uitloopstroken zie je sowieso weinig in stratencircuitsquote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:36 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Dat sowieso. Of je nou op Spa of Indianapolis bent, de sfeer is er geweldig. Mensen die niks hebben met F1 vinden het ook fantastisch om mee te maken. Ik denk dat ik Valencia mooier vind. Monaco vind ik maar lelijk met al die betonnen flats, Valencia is toch wat meer van die oude stijl enzo. Maargoed, we gaan er niet naartoe voor de gebouwen natuurlijk. Als het circuit maar uitdagend wordt en zolang er maar een beetje ingehaald kan worden. Oh ja; ik hoop niet dat ze grote uitloopstroken met asfalt gaan maken, dat zou de boel weer verzuren.
Monaco is al verneukt anders hoor. Die bocht naar Piscine bijvoorbeeld. Rascasse is ook helemaal verneukt.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Uitloopstroken zie je sowieso weinig in stratencircuits
Ziet er zeker niet verkeerd uit. Ik kan niet precies inschatten hoe nauw het is, maar het eerste rondje (vooral de eerste 5 bochten) lijken mij een scherprechter in de race.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:50 schreef Atreidez het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Singapore_Street_Circuit
[afbeelding]
Ik verwacht dat het toch wel breder is dan Monaco. Singapore zou de eerste nachtrace moeten worden en mij lijkt het mede voor de veiligheid handiger dat het in ieder geval breder is dan Monaco.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:01 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Ziet er zeker niet verkeerd uit. Ik kan niet precies inschatten hoe nauw het is, maar het eerste rondje (vooral de eerste 5 bochten) lijken mij een scherprechter in de race.
Ook al is het breder, het ziet er wel tricky uit voor de eerste ronde vind ik. Wel beter trouwens, in Singapore is het 's avonds altijd vochtigquote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:03 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het toch wel breder is dan Monaco. Singapore zou de eerste nachtrace moeten worden en mij lijkt het mede voor de veiligheid handiger dat het in ieder geval breder is dan Monaco.
mooi en lekker tot november doorquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:14 schreef ElmarO het volgende:
Australië is gewoon de openingsrace.
[..]
Bron
Holy crap zeg ... die schop aan Albers was dus 22 miljoen waard O_Oquote:Karthikeyan agent slams Yamamoto signing
Outbid for Albers' vacated race seat
Narain Karthikeyan's manager has hit out at Spyker's decision to run Sakon Yamamoto for the remaining seven races of 2007.
Karthikeyan, currently an occasional Williams test driver, was touted as a favourite for the race seat following Christijan Albers' departure due to a defaulting sponsor.
The Indian's test colleague at Honda, Christian Klien, was also in the running, and he even tested the Spyker at Spa Francorchamps.
But although 30-year-old Karthikeyan was promising to bring sponsors to Silverstone based Spyker, he could not compete with Yamamoto's late bid with an estimated (US) $22m.
"Spyker decided to go for a driver who brought in money rather than professional ability," Karthikeyan's agent, Mark Perkins, told the Press Trust of India.
He explained that Karthikeyan's negotiations with Spyker did not advance far enough to discuss the financial aspects.
Perkins added: "But obviously the team decided that Yamamoto's offer was too significant to ignore."
Zolang ze maar van Tabac afblijven, vind ik het primaquote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:00 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Monaco is al verneukt anders hoor. Die bocht naar Piscine bijvoorbeeld. Rascasse is ook helemaal verneukt.
Tabac vind ik ook verneukt. Die bocht is volgens mij ook verbreed en de vangrails aan de binnenkant van het ingaan van de bocht is ook al weg, slechte zaakquote:Op zaterdag 28 juli 2007 09:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Zolang ze maar van Tabac afblijven, vind ik het prima![]()
quote:New Ferrari-gate twist
Renault chief in 'Pontius Pilate' rap at spy let-off
Renault boss Flavio Briatore slammed McLaren's spy hearing let-off as baffling yesterday and insisted they should have been punished.
The playboy leader of the F1 world champions compared the FIA's decision to the one made when Pontius Pilate bowed to public pressure and washed his hands of the decision to crucify Jesus.
His comments came on a day of an explosive new development as a former Ferrari driver revealed the legendary Maranello team routinely spied on McLaren.
Finn Mika Salo said he was given written transcripts of all radio conversations between rival Mika Hakkinen and his engineer.
"When I was driving for Ferrari we always spied on McLaren, listening to their radio," said Salo, who deputised for Michael Schumacher when the German broke his leg in 1999.
On Thursday motor sport's highest body, the World Council, ruled the championship leaders were guilty of being in illegal possession of Ferrari secrets but decided to take no action because there was not enough evidence they benefitted from it.
"I don't understand what happened," said Briatore.
"To begin with you would only gather the World Council if you had proof. If you don't have proof, you avoid such a meeting.
"If the FIA have established McLaren had possession of Ferrari material then why is there no retribution? This verdict reminds me of Pontius Pilate."
Briatore said the month-long spy saga had tarnished the sport's reputation.
"Over the last few weeks we've all heard and read what happened," he said.
"Surely this story has been very damaging for the business of Formula One, especially considering the great media exposure it has had.
"If someone had some advantage from the possession of the material, it would have been fair for him to pay the consequences.
"Besides, I too would have liked to know secrets like the weight distribution of Ferrari's car." McLaren have been warned they could face a two-year ban if a new probe by Ferrari uncovers fresh evidence. Championship leader Lewis Hamilton breathed a massive sigh of relief when he learned the news while working for sponsors Vodafone at Goodwood but must race for the rest of the season under a cloud.
While Italian Luigi Macaluso, a member of the 25-man decision-making body, said McLaren's offence was worse than Juventus' role in Italy's match-fixing scandal last year. "I was the only one that tried to explain that McLaren was guilty," he said. "For me they are guilty and that's that. Juve were demoted to Serie B for a lot less."
Ferrari boss Jean Todt stormed out of the FIA HQ in Paris slating the decision as "incomprehensible" and said it legitimised cheating. "I spoke on the phone with Todt, and he sounded very bitter," said Briatore.
But claims by former driver Salo that Ferrari routinely spied on their biggest rivals has put a new complexion on Maranello's indignation over McLaren's spying allegations. "After every practice session I had in front of me, on paper, all the discussions Mika Hakkinen had had with his engineer," said Salo.
Triple champion Sir Jackie Stewart defended McLaren and said: "If an individual is operating independently, it is right that such clandestine behaviour should be punished on an individual basis."
Mensen die denken dat dit nieuw is kennen F1 nog nietquote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:40 schreef vosss het volgende:
Dat stukje van Salo las ik zojuist ook al ja.
Het is me toch net een soap daar he
Ik ga er naar toe. Enig nadeel is dat je er vroeg naar toe moet om een goed plekje te hebben. Maar voor mij is het toch niet al te ver reizen, dus dat scheelt.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oh, en over Monaco gesproken: wie gaat er naar Bavaria City Racing dit jaar?
Waar Schumi ook niet van wakker liggen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:22 schreef vosss het volgende:
Ik lees net dat Montoya geschiedenis gaat schrijven.
Als enige zowel in de IRL als in de F1 en ook de Nascar racen op Indianapolis
Dat is iig 1 record wat Schumi niet heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |