abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:15:04 #1
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51334371

Vorige delen:
F1 nieuwtjes 2006 deel 1
F1 nieuwtjes 2006 deel 2
F1 nieuwtjes 2006 deel 3
F1 nieuwtjes 2006 deel 4
F1 nieuwtjes 2006 deel 5
[F1] F1 nieuwtjes deel 6
[F1] F1 nieuwtjes deel 7
[F1] F1 nieuwtjes deel 8
[F1] F1 Nieuwtjes deel 9, seizoensfinale op komst!
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 10!In de winter gaan WIJ door!
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 11! Wintertests!!!!!
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 12: Teampresentaties
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 13: Op naar Australië
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 14: De winter is bijna voorbij
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 15: Testen nog even door
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 16: Teams naar Melbourne
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 17: Gentlemen start your engine
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 18: Coulthard, flikker godverdomme op uit de F1, lamlul
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 19 Mclaren revolutionair?
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 20 Hamilton opnieuw op podium?
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 21 - Hoe ver komt Lewis??
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 22 - Wellicht een Spa-meet?

Alle Openingspost van de Grand Prix van 2007 tot nu toe

[F1]2007 ING Australian Grand Prix
[F1] 2007 Petronas Malaysian Grand Prix
[F1] Grand Prix of Bahrein 2007
[F1] Gran Premio de España Telefónica 2007
[F1] 2007 Grand Prix de Monaco
Formula 1 Grand Prix du Canada 2007
[F1] 2007 FORMULA 1 United States Grand Prix
[F1] Formula 1 Grand Prix de France

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- F1 Freaks (under construction)

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Renault
- Ferrari
- Honda
- BMW Sauber
- Toyota
- RedBull Racing
- Williams
- Scuderia Toro Rosso
- Spyker
- Super Aguri F1

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1

Testschema:

Wie staan er dit seizoen aan de start

Mclaren

01. Fernando Alonso
02. Lewis Hamilton

Renault

03. Giancarlo Fisichella
04. Heikki Kovalainen

Ferrari

05. Fellipe Massa
06. Kimi Räikkönen

Honda

07. Jenson Button
08. Rubens Barrichello

BMW

09. Nick Heidfeld
10. Robert Kubica

Toyota

11. Ralf Schumacher
12. Jarno Truli

Red Bull Racing

14. David Coulthard
15. Mark Webber

Williams

16. Nico Rosberg
17. Alexander Wurz

Scuderia Toro Rosso

18. Vitantonio Liuzzi
19. Scott Speed

Spyker

20. Adrian Sutil
21. Christijan Albers

Super Aguri

22. Takuma Sato
23. Antony Davidson

NB. Sebastian Vettel verving Robert Kubica in de GP VS

Standen na de GP van Engeland:

*wijzigingen onder voorbehoud
Fok!Sport F1manager

De OP is hier te vinden
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_51334395
Nou Albers, daar ben je dan mooi klaar mee.

Wat ik wel vreemd vind is dat zowel CA BV en Chris zelf niet weten hoeveel dit bedrag nou precies is en waarom SpykerF1 daar niets over loslaat, ookal hebben ze dat wel gevraagd.

Dit zaakje stinkt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 10 juli 2007 @ 19:17:44 #3
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_51334479
Hij is definitief weg?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:19:00 #4
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51334508
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hij is definitief weg?
ja, hoewel hij wel mondeling als schriftelijk heeft dat hij het hele jaar mocht rijden, dus mischien komt er nog een staartje via de gang naar de rechtbank
pi_51334683
ik ben blij dat hij weg is en hoop dat hij nooit weer komt
pi_51335068
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:23 schreef hondapower het volgende:
ik ben blij dat hij weg is en hoop dat hij nooit weer komt
Fijn dat je deze fantastisch onderbouwde post overal even plaatst, hoeft niemand hem te missen!

On topic: hoe meer ik over deze zaak nadenk hoe vreemder hij wordt. Albers brengt sponsoren naar het team, het team contracteert en betaalt Albers. Als dan een sponsor niet betaalt kan Albers helemaal niet uit de auto gezet worden, tenzij in zijn contract clausules daarover opgenomen zijn... Dit verhaal gaat een flink lang staartje krijgen.

Verder heb ik er heel veel moeite mee Spyker als 'Nederlands team' te steunen als ze nu ook nog een buitenlandse coureur in die auto zetten. Buitenlandse coureurs, buitenlandse teambaas, buitenlandse monteurs...
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_51335268
quote:
Dit verhaal gaat een flink lang staartje krijgen.
Dat denk ik ook. Zeker als Albers hard op papier kan aantonen dat SpykerF1 hem op papier heeft toegezegd dat hij het hele seizoen hoe dan ook mocht volmaken als coureur.

Als hij daarbij dan ook nog eens kan aantonen dat zowel hij als CA BV meerdere malen verzocht hebben aan SpykerF1 om bekend te maken om welk bedrag dat het ging (zodat CA BV het kon betalen bv) en dat SpykerF1 dit gewoon niet gedaan heeft, dan denk ik zomaar dat SpykerF1 geen poot heeft om op te staan.

Ik weet het niet, maar ik begin steeds meer te denken dat hier meer achter steekt dan wij met zn allen weten
vosss is de naam,
pi_51335304
Anyway, Albers is eruit

vosss is de naam,
pi_51335496
"Tielemans mag stoeltje Albers overnemen"

Weer een hoop speculaas. Misschien ook wel niet, we zullen wel zien
vosss is de naam,
pi_51335679
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:39 schreef vosss het volgende:
Anyway, Albers is eruit

Ik doe pas als er een Nederlandse vervanger is gecontracteerd.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:06:15 #11
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51336364
Spyker heeft Olivier Tielemans een aanbod gedaan om het seizoen af te maken. Voor een slordige vier miljoen aan sponsorgeld mag de Limburger instappen in het Spyker-stoeltje die vrijgekomen is na het gedwongen vertrek van Christijan Albers. Dit kan RaceFreaks exclusief melden.

In een gesprek op het circuit van Spa-Francorchamps waar vandaag getest werd, kwam het onderwerp ter sprake in gesprek met Tielemans senior. “Voor een bedrag van ongeveer vier miljoen euro zou Olivier kunnen instappen bij Spyker. Of we ingaan op het aanbod van Spyker kan ik helaas nog niet melden. Olivier heeft het namelijk ook prima naar zijn zin in het WTCC.”

Mocht Tielemans níet ingaan op een deal met Spyker, dan zou dat ook nog op principiële gronden kunnen zijn. De Limburger werd namelijk vorig jaar in het DTM na drie races aan de kant geschoven door de huidige Spyker-teammanager: Colin Kolles.

De 24-jarige Tielemans rijdt op dit moment in het WTCC voor het team van Alfa Romeo. Het Italiaanse merk stopt echter na dit seizoen in het kampioenschap. “Ik kan alleen zeggen dat Olivier zich in de kijker heeft gereden. We zijn namelijk ook in gesprek met enkele andere teams in het WTCC.”

Racefreaks gaat dus mee in de gekte...................Dit ga je niet menen dan had je beter Albers kennen behouden!!
pi_51337774
Wie was Tielemans ook alweer??
Dat was toch die coureur die zichzelf inkocht in de DTM en er vervolgens net zo hard weer werd uit gepleurd?

Volgens mij speelt Spyker echt een smerig spelletje, beetje jammer.
Hopelijk kan Chris ze genadeloos keihard terug pakken.
pi_51338051
Als ze toch naar de WTCC kijken voor een Nederlander, dan lijkt me Tom Coronel een betere vervanger vooor CA. Hij is heel wat succesvoller dan Tielemans. Het voordeel is dat hij al aan de oranje kleur gewend is. Misschien kan SEAT Nederland een SEAT badge over de klanten Ferrari motor plakken, en zo de VW Group de lang verwachte intrede ind e F1 doen maken (vette ;-) ).
Als we toch iedereen erbij halen die een Nederlands paspoort heeft en racet.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:58:35 #14
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51338130
coronel zou leuk zijn.., en ik gun hem dat ook wel. Hij teste voor Arrows eind 1999 voor race seizoen in 2000 maar toen kaapte verstappen dat stoeltje weg.
pi_51338162
Ook vreemd dat CA een budget heeft voor een heel jaar, en er blijkbaar 1/10 of zo van het budget (althans 1 sponsor die verstek laat gaan van de 10 of 12 die hij inbrengt, dan wel die via zijn schooonvader in het project zijn gestapt) niet betaald is, dat hij dan op 5/10 van het seizoen eruit geflikkerd word. Rekentechnisch zou hij dan de laatste 3 of 4 races niet mogen rijden. Niet dfat ik treur om zijn vertek, maar dit lijkt meer op een kapstok om het vertrek aan op te hangen dan de echte reden.
pi_51344510
"Zonder Albers dit keer"

Bedoel je in het topic, of in de F1 in het algemeen?

Het eerste gaat dus al lekker!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_51344691
Tielemans is een complete onzin bericht. Laat staan dat ze zichzelf onsterfelijk belachelijk maken, kan Tielemans niet eens een superlicentie afdwingen omdat hij niks gepresteerd heeft.
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 20:55 schreef Alleskids het volgende:
Tom Coronel een betere vervanger vooor CA
Hhahahaha.....he. dank je voor deze grap
pi_51345139
Coronel opperen is nog 10x stommer dan zeggen dat Verstappen een comeback moet maken.
pi_51345253
Volgens grandprix.com zijn Karhikeyan (allejezus nee) en Piquet
de voornaamste kandidaten.
pi_51345374
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:44 schreef Vitalogy het volgende:
Volgens grandprix.com zijn Karhikeyan (allejezus nee) en Piquet
de voornaamste kandidaten.
Ik heb het vandaag eerder gezegd, dan Nelsinho maar
pi_51346226
Nou ik denk dat Sutil het met Piquet op zijn brood krijgt.
pi_51351809
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:47 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Ik heb het vandaag eerder gezegd, dan Nelsinho maar
Zou ook nog wel logisch zijn. Hij is toch wel bekend onder de kijkers van de Formule 1 en hij heeft een link met Nederland. Zullen de sponsoren toch ook wel belangrijk vinden, want die zijn mede ingestapt om te liften op het Oranje-gevoel.
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:48:32 #23
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51351980
Nelsinho lijkt me een goeie optie!!
pi_51352150
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 09:41 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Zou ook nog wel logisch zijn. Hij is toch wel bekend onder de kijkers van de Formule 1 en hij heeft een link met Nederland. Zullen de sponsoren toch ook wel belangrijk vinden, want die zijn mede ingestapt om te liften op het Oranje-gevoel.

Heeftie een extra stimulans om Nederlands te leren... 't Gaat al aardig bij Ollie!
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:56:30 #25
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51352188
Froukje zou iig voor stemmen
pi_51371798
De tijden van de tweede testdag:

pi_51377255
Die tijden zeggen niet veel in dit verband aangezien het droog, nat en ertussen was.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_51377623
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 09:56 schreef TJDoornbos het volgende:
Froukje zou iig voor stemmen
pi_51386461
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:19 schreef WEST het volgende:

[..]

ja, hoewel hij wel mondeling als schriftelijk heeft dat hij het hele jaar mocht rijden, dus mischien komt er nog een staartje via de gang naar de rechtbank
Ofwel misschien mag hij toch het jaar uitrijden, als hij gelijk heeft en het Spyker teveel geld gaat kosten om hem af te kopen. Zie ook http://www.ad.nl/sport/article1501229.ece
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_51387818
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 09:55 schreef Sally het volgende:

[..]

Heeftie een extra stimulans om Nederlands te leren... 't Gaat al aardig bij Ollie!
Vorige keer..... wat is een spijkerbroek? vroeg Ollie hem.
Wat? Een kapotte spyker? gaf ie als antwoord !!
vosss is de naam,
pi_51392994
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Vorige keer..... wat is een spijkerbroek? vroeg Ollie hem.
Wat? Een kapotte spyker? gaf ie als antwoord !!
Geweldig inderdaad.
quote:
FIA summons McLaren in spy case

McLaren have been summoned to appear before an extraordinary meeting of the FIA World Motor Sport Council later this month to answer charges relating to Formula One's ongoing spy controversy surrounding their chief designer Mike Coughlan.

Following an investigation into the matter by the sport's governing body, the FIA wants McLaren to answer charges that they have breached Article 151C of the International Sporting Code.

The hearing will take place on July 26.

This relates to: "Any fraudulent conduct or any act prejudicial to the interests of any competition or to the interests of motor sport generally."

A statement issued by the FIA on Thursday said: "The team representatives have been called to answer a charge that between March and July 2007, in breach of Article 151c of the International Sporting Code, Vodafone McLaren Mercedes had unauthorised possession of documents and confidential information belonging to Scuderia Ferrari Marlboro, including information that could be used to design, engineer, build, check, test, develop and/or run a 2007 Ferrari Formula One car."

Coughlan was found to have in his possession a 780-page document of classified technical information from Ferrari.

It is not clear how the dossier got into his hands, but McLaren have insisted several times that they have not acted incorrectly, and said they were confident the FIA would exonerate them.

Team boss Ron Dennis said at last weekend's British Grand Prix: "We have never to my knowledge, and certainly over the past few months over this period, ever used other people's intellectual property.

"It is not on our car. I am sure the FIA will confirm that either now or in the future, and that is the key message."
Bron
pi_51395717
Voor zover bekend was deze informatie alleen in het huis van Coughlan gevonden, die ermee naar Honda wilde. Wat dat betreft lijkt McLaren er verder niet veel mee te maken te hebben.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_51403343
Doornbos wil niks van Spyker weten
LIESHOUT - Autocoureur Robert Doornbos werd de laatste maanden meer dan eens gepolst voor een rol bij het Nederlandse formule 1-team Spyker.

Voor Doornbos, die momenteel grote successen viert in de Amerikaanse Champ Car, is die optie niet meer interessant. "Ik wil niet meer achteraan rijden, dus moet ik niet naar Spyker gaan nu."

Doornbos, die donderdag even in Nederland was voor sponsorverplichtingen, zei het wel jammer te vinden dat Christijan Albers niet meer voor Spyker mag rijden. "Vooral voor de fans.

Ze waren even verwend met twee Nederlandse coureurs en nu is er niemand meer. Maar ja, zijn prestaties zeggen genoeg. Nee, ik heb geen contact gehad met hem. Dat heb ik nog nooit gehad."
  donderdag 12 juli 2007 @ 19:50:17 #34
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_51404944
quote:
Geen race op Indianapolis in 2008

Volgend jaar wordt er geen Formule 1-race verreden op het circuit van Indianapolis. Zo heeft het Amerikaanse circuit bekendgemaakt. Formule 1-baas Bernie Ecclestone en circuitdirecteur Tony George zijn het, ondanks meerdere gesprekken, niet eens geworden over de organisatie van de Amerikaanse Grand Prix, die sinds 2000 op de Brickyard werd gehouden en dit jaar werd gewonnen door Lewis Hamilton.

George liet weten: "Na verschillende gesprekken zijn Bernie Ecclestone en ik het niet eens geworden over hoe we de Formule 1 voor de nabije toekomst voor Indianapolis kunnen behouden. We hebben wel afgesproken dat we de deur op een kier laten voor een terugkeer van de race. Het was fantastisch om de Amerikaanse Grand Prix hier te hebben. Misschien is het honderdjarig bestaan van het circuit een mooie gelegenheid om de Formule 1 weer terug te verwelkomen in Indianapolis."
Ik zou zeggen; Het infield op de schop gooien, er een échte baan van maken en in 2009 terugkomen.

Niet dat dat gaat gebeuren.... maar het is wel jammer dat een naam als Indianapolis van de kalender verdwijnt.
pi_51405707
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 19:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik zou zeggen; Het infield op de schop gooien, er een échte baan van maken en in 2009 terugkomen.

Niet dat dat gaat gebeuren.... maar het is wel jammer dat een naam als Indianapolis van de kalender verdwijnt.
Jammer dat een naam verdwijnt, maar als circuit zijnde zal ik het missen als kiespijn. En ze mogen terugkomen als ze, zoals jij zegt, het infield op de schop gooien. Dan krijgen ze van mij wel weer een kans. Maar met de huidige lay-out is het een compleet inwisselbaar circuit.

Tijden van de derde en laatste testdag op Spa:

pi_51406080
"Positie Wurz ook in gevaar"

Benieuwd wat hier nou weer van waar is.
Waar rook is kan best vuur zijn natuurlijk
vosss is de naam,
pi_51406200
"Video: Spyker geen optie voor Doornbos"

Goed zo Robert, niet in die kut spyker stappen
vosss is de naam,
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:28:53 #38
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_51406271
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:22 schreef vosss het volgende:

Ook niet echt een verassing, Wurz stelt behoorlijk teleur dit seizoen, zeker in de kwalificatie's.
Straks denkt Kartikeyan nog recht te hebben op dat stoeltje.
pi_51406282
quote:

Hun bron is Marca. Dat verhoogd de betrouwbaarheid nou niet echt. Al zou het me weinig verbazen, op dat podium na heeft Wurz weinig laten zien. Toch wel één van de grootste tegenvallers dit seizoen.
pi_51408152
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 19:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Volgend jaar wordt er geen Formule 1-race verreden op het circuit van Indianapolis.

[..]
  vrijdag 13 juli 2007 @ 09:47:41 #41
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51421228
quote:

Lijkt me een leuk stoeltje voor RD in 2008
pi_51421546
Ja idd.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:02:52 #43
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_51423119
quote:

Wurz naar Spyker dan maar?? Hij heeft iig een hoop F1(test) ervaring
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_51423608
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 11:02 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Wurz naar Spyker dan maar?? Hij heeft iig een hoop F1(test) ervaring
Lijkt mij een prima idee. En dan zoals gezegd Doornbos als vervanger van Wurz volgend jaar
vosss is de naam,
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:21:17 #45
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51423663
zo dan is hier bepaald wat er met Spyker gaat gebeuren krijgen we nu een deel van hun prijzenpoen??
pi_51423688
quote:
Albers snel in gesprek met Spyker
Christijan Albers heeft aankomend weekend een gesprek met de teamleiding van Spyker om te kijken of hij nog voor de Grand Prix van Europa weer in de auto kan zitten. Volgens Albers heeft hij daar recht op omdat het team hem een schriftelijke toezegging heeft gedaan om het seizoen af te maken.

Toezegging
Het Algemeen Dagblad meldt dat Albers samen met zijn raadsman en investeerders in de CA BV via een teleconferentie de leiding van Spyker duidelijk wil maken dat zij hun belofte hebben gebroken en ten onrechte Albers aan de kant hebben geschoven. De Nederlander zou namelijk ondanks de problemen met zijn sponsor Mingya European Resorts van de hoge bazen van Spyker een schriftelijk toezegging gekregen dat hij het seizoen zou mogen afmaken.

Voortzetten samenwerking
De delegatie van Albers wil ook bij het team peilen of er mogelijkheden zijn dat de samenwerking toch wordt voortgezet. Zij willen Albers op de Nürburgring alweer in de auto hebben. Als dat niet lukt, wordt gevreesd dat de carrière van Albers in de Formule 1 ten einde is.

Kort geding
Als het gespek met Spyker geen oplossingen biedt, overwegen Albers en zijn adviseurs een kort geding, zo schrijft het AD. Daarbij zal het gehele dossier plus de naam van degene die de schriftelijke toestemming heeft gegeven bekend worden.

Schadeclaim
Verder is het aannemlijk dat de CA BV een schadeclaim zal indienen omdat wel 80 tot 85 procent van het instapgeld is betaald, maar Albers slechts de helft van de races heeft gereden.
Nou, ik ben benieuwd
Ik snap alleen niet waarom hij die naam pas bij een eventueel kort geding bekend maakt!?
Waarom niet gewoon meteen bij dat gesprek?!
vosss is de naam,
pi_51424007
Wat een kneuzen bij Spyker, echt niet normaal.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:33:44 #48
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_51424038
Dusseh, Spyker wil niet zeggen om hoeveel geld het nu precies gaat, en Albers wil niet zeggen wie hem die toezegging gedaan heeft??

Wat een poppenkast
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:34:20 #49
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51424052
Wat denk je van de coureur en zijn mensen Simtek?
pi_51424112
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 11:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dusseh, Spyker wil niet zeggen om hoeveel geld het nu precies gaat, en Albers wil niet zeggen wie hem die toezegging gedaan heeft??

Wat een poppenkast
Misschien een idee voor Talpa/Tien om er een reallife soap van te maken

=edit=
Ownee, Talpa is al niet meer
vosss is de naam,
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:37:14 #51
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_51424152
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 11:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Misschien een idee voor Talpa/Tien om er een reallife soap van te maken

=edit=
Ownee, Talpa is al niet meer
Geen probleem, SBS6 kent ook geen schaamte
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:38:16 #52
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51424192
En dan laten we Joske de analyse doen
pi_51424225
Whahahaha
vosss is de naam,
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:39:58 #54
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_51424247
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 11:38 schreef TJDoornbos het volgende:
En dan laten we Joske de analyse doen
Goed idee!!
Of nog beter, Joske samen met Lammers, dat lijkt me pas echt spektakel geven!!
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:41:35 #55
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51424301
Die krijg je volgens mij niet meer samen in 1 ruimte A_R
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:43:57 #56
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_51424381
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 11:41 schreef TJDoornbos het volgende:
Die krijg je volgens mij niet meer samen in 1 ruimte A_R
SBS heeft geld, daar kan je een hoop mee bereiken
pi_51424429
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 11:34 schreef TJDoornbos het volgende:
Wat denk je van de coureur en zijn mensen Simtek?
Hoezo?
Albers valt tegen dit jaar, maar als hij gelijk heeft tja, wat moet hij dan.
Tuurlijk is het niet lekker als hij straks weer in die bak moet stappen maar hij heeft geen andere keuze, ja stoppen met F1 maar dat is natuurlijk geen optie.

Spyker speelt gewoon een smerig spelletje alleen ze spelen het helemaal verkeerd en daarom zijn dat de grootste kneuzen.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:48:57 #58
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51424564
Ik zou persoonlijk never meer voor zo'n onbetrouwbare baas willen werken, zo bedoelde ik het Simtek.

Als Albers gelijk heeft moet hij dat gewoon bij de rechter gaan halen!!
pi_51424655
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 19:02 schreef Poerkie het volgende:
Doornbos wil niks van Spyker weten
LIESHOUT - Autocoureur Robert Doornbos werd de laatste maanden meer dan eens gepolst voor een rol bij het Nederlandse formule 1-team Spyker.

Voor Doornbos, die momenteel grote successen viert in de Amerikaanse Champ Car, is die optie niet meer interessant. "Ik wil niet meer achteraan rijden, dus moet ik niet naar Spyker gaan nu."

Doornbos, die donderdag even in Nederland was voor sponsorverplichtingen, zei het wel jammer te vinden dat Christijan Albers niet meer voor Spyker mag rijden. "Vooral voor de fans.

Ze waren even verwend met twee Nederlandse coureurs en nu is er niemand meer. Maar ja, zijn prestaties zeggen genoeg. Nee, ik heb geen contact gehad met hem. Dat heb ik nog nooit gehad."
Says it all!
pi_51424813
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 11:48 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik zou persoonlijk never meer voor zo'n onbetrouwbare baas willen werken, zo bedoelde ik het Simtek.

Als Albers gelijk heeft moet hij dat gewoon bij de rechter gaan halen!!
Nee ik denk ik ook niet, maarja als hij het niet doet krijg hij waarschijnlijk nooit meer een plekje.
pi_51424823
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 11:51 schreef Sally het volgende:

[..]

Says it all!
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:26 schreef vosss het volgende:
"Video: Spyker geen optie voor Doornbos"

Goed zo Robert, niet in die kut spyker stappen
Daar zegt ie het zelf in een videointerview van bijna 4 minuten
vosss is de naam,
pi_51424937
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 11:55 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]

Daar zegt ie het zelf in een videointerview van bijna 4 minuten
Ik zag je post, idd! Ff kijken...
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:59:13 #63
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51424943
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 11:55 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Nee ik denk ik ook niet, maarja als hij het niet doet krijg hij waarschijnlijk nooit meer een plekje.
Je ziet wat een jaartje CCWS kan uithalen hé.
pi_51425220
@ vosss: kan m niet kijken: onbekende fout opgetreden. Maar ik geloof het zo ook wel
pi_51425232
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 11:55 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Ach volgens mij word spyker toch steeds vaker als het lachertje van de F1 gezien. Verschillende stappen naar de rechter omdat de super augurken een klanten chassis van honda zouden hebben. Verschillende brieven naar de FIA in deze zaak. Protesten hier en daar, maar hun auto sneller maken ho maar, ze hebben in theorie een van de beste motoren van het veld achterin liggen. Progressie is echter ver te zoeken.

Ze moeten eerst maar is zorgen dat ze een aerodynamisch pakket samen stellen wat werkt en ze niet de laatsten op de grid zijn. Maar nu ze waarschijnlijk een deel van de sponsoren kwijt raken...
  vrijdag 13 juli 2007 @ 12:10:48 #66
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51425337
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 12:06 schreef Sally het volgende:
@ vosss: kan m niet kijken: onbekende fout opgetreden. Maar ik geloof het zo ook wel
Ik kon hem wel zien maar met xtreem veel happeringen. Wel duidelijk wat hij zegt!!
pi_51425721
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 11:59 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Je ziet wat een jaartje CCWS kan uithalen hé.
Ja maar dat hoeft niet perse een garantie te zijn dat je zo weer de F1 in komt.
Al zou het voor Chris misschien best een goed idee zijn.
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 12:07 schreef Slee-3r het volgende:

[..]

Ach volgens mij word spyker toch steeds vaker als het lachertje van de F1 gezien. Verschillende stappen naar de rechter omdat de super augurken een klanten chassis van honda zouden hebben. Verschillende brieven naar de FIA in deze zaak. Protesten hier en daar, maar hun auto sneller maken ho maar, ze hebben in theorie een van de beste motoren van het veld achterin liggen. Progressie is echter ver te zoeken.

Ze moeten eerst maar is zorgen dat ze een aerodynamisch pakket samen stellen wat werkt en ze niet de laatsten op de grid zijn. Maar nu ze waarschijnlijk een deel van de sponsoren kwijt raken...
Mwah, dat ben ik dan weer niet helemaal met je eens.
Je ziet wel degelijk dat er progressie in zit, alleen gaat het allemaal niet zo snel, maar dat wist iedereen van te voren ook.
Zo'n Ferrari motor is mooi maar dat zegt ook niet alles, kijk maar hoe het met Prost ging.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 12:25:06 #68
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51425816
Niks zegt ook dat RD weer terug komt in F1 Simtek, maar hij heeft in ieder geval aangetoond dat hij te goed is voor de plekken 15 tot 22
pi_51428290
net als de drievoudig champcar kampioen
pi_51428548
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 12:25 schreef TJDoornbos het volgende:
Niks zegt ook dat RD weer terug komt in F1 Simtek, maar hij heeft in ieder geval aangetoond dat hij te goed is voor de plekken 15 tot 22
Ik las hem eerst als zijnde dat RD terug zou keren met Simtek

Misschien moet Robert even wachten hoe de B-specificatie uitpakt, misschien zou Spyker dan volgend jaar een optie zijn.
pi_51428716
[nostalgie]

Lol, kwam er maar weer zo'n wagen als Simtek, wat een beauty.

[/nostalgie]
pi_51428955
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 13:47 schreef SimtekF1 het volgende:
[nostalgie]

Lol, kwam er maar weer zo'n wagen als Simtek, wat een beauty.

[/nostalgie]
Inderdaad. Wat doet die Nick Wirth tegenwoordig eigenlijk?

Teams als Simtek, Pacific, Forti... het lijkt allemaal al zo lang geleden *zucht*
pi_51429950
Nick Wirth houdt zich tegenwoordig bezig met het bouwen van robots e.d. dacht ik.

Het is wel grappig opzich, vroeger liepen we (de meeste) allemaal toch wel te zeuren over dit soort teams maar ik mis ze nu ook wel eigenlijk.
pi_51434732
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 12:22 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Ja maar dat hoeft niet perse een garantie te zijn dat je zo weer de F1 in komt.
Al zou het voor Chris misschien best een goed idee zijn.
[..]

Mwah, dat ben ik dan weer niet helemaal met je eens.
Je ziet wel degelijk dat er progressie in zit, alleen gaat het allemaal niet zo snel, maar dat wist iedereen van te voren ook.
Zo'n Ferrari motor is mooi maar dat zegt ook niet alles, kijk maar hoe het met Prost ging.
Ieder zijn eigen mening natuurlijk

Maar door al dat geharrewar met protesten, rechtszaken en brieven naar de FIA is het nu niet echt rustiger in het kamp van spyker geworden. Laat ze nu is volkomen focussen op wat belangrijk is in de F1 en die auto sneller maken. Hoop dat de update in Turkije al een hoop verbetering laat zien.

Dat de Ferrari motor niet alles is, hmm ja de kracht van de motor lijkt me wel snor te zitten (weet niet of ze een mindere spec van Ferrari krijgen) het is alleen zonde als je een goede krachtbron in huis hebt, maar deze niet volledig kan benutten.
pi_51435018
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:21 schreef SimtekF1 het volgende:
Nick Wirth houdt zich tegenwoordig bezig met het bouwen van robots e.d. dacht ik.

Het is wel grappig opzich, vroeger liepen we (de meeste) allemaal toch wel te zeuren over dit soort teams maar ik mis ze nu ook wel eigenlijk.
Als we het dan toch over gemis hebben..... ik mis deze kerel -->
vosss is de naam,
pi_51435054

Hij lijkt er echt op he
vosss is de naam,
pi_51438056
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:46 schreef vosss het volgende:
[afbeelding]

Hij lijkt er echt op he
Die gast lijkt op mijn schoonvader omg! Hij heeft net wat meer haar op z'n hoofd
pi_51438350
Ik lees net op de RTLGP site dat Albers en consorten in het weekend een gesprek met de leiding van Spyker heeft. Spannend maar afwachten maar!
  vrijdag 13 juli 2007 @ 19:48:28 #79
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51440346

Iemand enig idee wat voor nut de T-cam van Williams heeft?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:12:11 #80
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_51441049
mja was in het Spa testtopic ook al te bewonderen, ik heb echt geen flauw idee. De meest logische verklaring zou natuurlijk een camera zijn, maar die hoeven tegenwoordig echt niet zo groot te zijn. Tenzij het een heel ander soort camera is.

Ik weet dat ze bij de IRL vorig jaar tijdens het testen een aantal proeven hebben uitgevoerd met HD onboard beelden. Misschien dat ze het ook proberen in de F1 en dat daarom die bak zo groot is? (Ik gok maar wat hoor).
pi_51449375
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:48 schreef sanger het volgende:
[afbeelding]

Een meetinstrument, mss??

Voor de luchtweerstand, de afvloeiing ervan, eh...

Ik doe maar een wilde gok.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 04:00:04 #82
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_51454086
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:48 schreef sanger het volgende:
[afbeelding]

Als ik hem zo zie, dan lijkt het mij een meetinstrument om de flex van de achtervleugel te meten...
pi_51454909
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 04:00 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Als ik hem zo zie, dan lijkt het mij een meetinstrument om de flex van de achtervleugel te meten...
Ik heb er verder geen bal verstand van hoor, maar mij lijkt dat met zo een groot ding boven op je auto de luchtstroom naar de achtervleugel toch best veranderd.

Lijkt me stug dat ze de flexibelheid van de achtervleugel meten met een instrument dat de complete luchtweerstand veranderd
vosss is de naam,
pi_51457269
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 09:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb er verder geen bal verstand van hoor, maar mij lijkt dat met zo een groot ding boven op je auto de luchtstroom naar de achtervleugel toch best veranderd.

Lijkt me stug dat ze de flexibelheid van de achtervleugel meten met een instrument dat de complete luchtweerstand veranderd
Misschien dat we het straks te horen krijgen, maar t lijkt inderdaad niet echt aerodynamisch. Mocht het een HDTV camera zijn, dan zou ik liever wachten totdat die dingen wat kleiner worden voordat er in HDTV formaat uitgezonden gaat worden.
pi_51458211
quote:
Theissen :: Er zijn nog meer podiums op komst
Gepubliceerd op: zaterdag 14 juli 2007 om 09:31

Sinds BMW in de Formule 1 actief is, heeft het team zichzelf een aantal realistische doelstellingen opgelegd en die zijn tot nu toe nog altijd uitgekomen. Dit jaar was het doel om mee te kunnen strijden voor het podium, en dat is volgens teambaas Mario Theissen goed gelukt. De Duitser verwacht bovendien dat er nog meer podiums op komst zijn.

“We hebben alle redenen om tevreden te zijn met het resultaat wat we tot dusver hebben bereikt, want ons doel voor dit seizoen was het op eigen kracht behalen van podiums. Heidfeld wist in Canada de tweede plaats te bereiken, wat bovendien ons beste resultaat ooit in de Formule 1 is. Ik weet zeker dat er nog meer podiums aankomen dit seizoen”, zei Theissen.

De snelheid van de bolides van Robert Kubica in Nick Heidfeld is echter van zo’n hoog niveau, dat velen nog wel een stunt van het team verwachten. Daarmee wordt gedoeld op een overwinning dit seizoen. Eerder al liet Theissen weten dat dat er niet inzit voor BMW, maar hij hoopt dat de progressie die BMW boekt van diens aard is, dat ze volgend jaar wél de strijd aankunnen voor overwinningen.

“We hebben onszelf op dit moment op een mooie derde positie genesteld en we zijn niet van plan die positie in de loop van het seizoen nog te verliezen. We hebben in 2007 tot nu toe bovendien elke race nog punten gescoord. We hebben dan ook 57 punten, terwijl we het vorige seizoen finishten met 37 punten”, een behoorlijke vooruitgang dus volgens Theissen.

“Ik ben zeer tevreden met de ontwikkeling van het team sinds we twee jaar geleden de Formule 1 inkwamen. De fabriek in Hinwil zal niet stil liggen tot het eind van het jaar en dan pas zullen we echt op volle kracht gaan werken. Ik heb er het volste vertrouwen in dat de route die wij gekozen hebben, de juiste is”, besluit de teambaas.
Ik weet ook zeer zeker dat er nog meer podiums op komst zijn.
Dat is niet zo moeilijk om zoiets te roepen halverwege het seizoen; dan komen er ALTIJD nog meer podiums

Voor BMW iig wel te hopen dat ze nog een paar keer een podium kunnen pakken
vosss is de naam,
pi_51473021
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Als we het dan toch over gemis hebben..... ik mis deze kerel -->
ja als kiespijn
nepkerel
  zaterdag 14 juli 2007 @ 22:12:08 #87
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51473191
pi_51474194
spammer
pi_51483446
Als we het Italiaanse La Repubblica mogen geloven is er een aardige tegenvaller voor McLaren in de spionagezaak.
quote:
Coughlan deelde Ferrari-informatie met collega’s

Opnieuw een slechte dag voor McLaren-teambaas Ron Dennis. Zijn geschorste hoofdontwerper Mike Coughlan heeft namelijk verschillende collega’s bij McLaren in vertrouwen genomen en ze de geheime Ferrari-documentatie getoond.

Althans, dat beweert de Italiaanse krant La Repubblica. De krant zegt die informatie te hebben uit de beëdigde verklaring die Coughlan afgelopen woensdag aflegde.

Ferrari mocht die beëdigde verklaring inzien onder de voorwaarde dat ze die niet zouden overleggen aan de Italiaanse autoriteiten, die een onderzoek hebben ingesteld naar de gang van zaken. Naast Ferrari zou alleen de FIA de verklaring hebben ingezien.

Volgens La Repubblica bevestigt Coughlan in die verklaring dat hij inderdaad Ferrari’s technische tekeningen en interne documentatie in zijn bezit had.

De ontwerper zou ook gezegd hebben dat hij die informatie aan verschillende collega’s bij McLaren heeft laten zien. En niet alleen aan managing director Jonathan Neale, zoals eerder al naar buiten kwam. Het is echter nog niet bekend wie er nou precies op de hoogte waren van Coughlan en zijn Ferrari-informatie.

Volgens de krant verklaarde Coughlan dat alle McLaren-werknemers op dezelfde manier reageerden, door afstand te nemen van de documentatie en hem het advies gaven om de informatie te vernietigen.

Grote vraag is echter nog steeds hoe Coughlan aan die informatie kwam. Niet van Nigel Stepney, zo verklaart de krant. Maar van een koeriersdienst, aldus Coughlan.

Wordt vervolgd…
Bron
pi_51484953
Ik denk dat als iedereen verklaart Coughlan's toenadering te hebben afgewezen hij de enige is die echt de lul is. Ron Dennis is een onsympathieke vent, maar volgens mij wel een eerlijke vechter. Dit verhaaltje gaat voor het team McLaren denk ik wel loslopen.
  zondag 15 juli 2007 @ 17:38:26 #91
12012 arexes
Oei LALA
pi_51495064
Ik zou niet durven te zeggen dat het voor McLaren los gaat lopen, iedereen wist ervan en die hebben het niet naar buiten gebracht dus dat lijkt mij wel in strijd met de voorwaarden.
  zondag 15 juli 2007 @ 21:44:43 #92
65960 sanger
pi_51502363
Ze zijn medeplichtig bij McLaren. Ze hadden de documenten moeten afnemen een vernietigen of op zijn minst Ferrari inlichten.

Ook het feit dat McLaren eerst verklaart dat alleen Neale er vanaf wist, en daar later op terugkomt maar hun alleen maar ongeloofwaardiger.

[ Bericht 7% gewijzigd door sanger op 16-07-2007 08:32:54 ]
pi_51502425
quote:
Op zondag 15 juli 2007 21:44 schreef sanger het volgende:
Ze zijn medeplichtig bi Ferrari. Ze hadden de documenten moeten afnemen een vernietigen of op zijn minst Ferrari inlichten.

Ook het feit dat McLaren eerst verklaart dat alleen Neale er vanaf wist, en daar later op terugkomt maar hun alleen maar ongeloofwaardiger.
Ehm, wat bedoel je nu eigenlijk?
pi_51502686
quote:
Op zondag 15 juli 2007 21:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ehm, wat bedoel je nu eigenlijk?
Sanger noemt in de 1e zin Ferrari waar hij McLaren bedoelt

Tuurlijk had 1 van die medewerkers het naar buiten moeten brengen, maar je moet in dat wereldje maar het lef hebben klokkenluider te spelen. Iets zegt mij ook dat het op z'n zachtst gezegd niet de 1e keer is dat er dit soort dingen gebeuren
pi_51503450
Het feit dat Mclaren de documenten neit van Stepney heeft gekregen (in ieder geval niet direct) spreekt niet voor Mclaren. Het feit dat meer mensen (waaronder de 3de man van het team, die bekend heeft de informatie gezien te hebben) de informatie gezien hebben sprrekt ook tegen Mclaren. Ze hebben dan wel afstand genomen van de documenten maar de vraag is of ze ze wel hebben ingezien. In dat geval kan mclaren nooit beweren niet op de hoogte te zijn geweest (Eigenlijk met de bekentenis van Neale kunnen ze dan nu al niet meer).

Met het statement van de FIA dat ze niet de rijders zullen sparen bij acties vermoed ik dat Mclaren al zijn punten moet inleveren en daarnaast nog een x aantal GP's geschorst zal worden.
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
  maandag 16 juli 2007 @ 08:33:55 #96
65960 sanger
pi_51512112
wat vingerplant zegt indd (zie ook de edit).
  maandag 16 juli 2007 @ 08:35:40 #97
65960 sanger
pi_51512126
quote:
Op zondag 15 juli 2007 22:18 schreef ruudbackus het volgende:
Het feit dat Mclaren de documenten neit van Stepney heeft gekregen (in ieder geval niet direct) spreekt niet voor Mclaren. Het feit dat meer mensen (waaronder de 3de man van het team, die bekend heeft de informatie gezien te hebben) de informatie gezien hebben sprrekt ook tegen Mclaren. Ze hebben dan wel afstand genomen van de documenten maar de vraag is of ze ze wel hebben ingezien. In dat geval kan mclaren nooit beweren niet op de hoogte te zijn geweest (Eigenlijk met de bekentenis van Neale kunnen ze dan nu al niet meer).
Wat is dan wel de rol van Stepney, is de vraag die bij mij opkomt...
quote:
Met het statement van de FIA dat ze niet de rijders zullen sparen bij acties vermoed ik dat Mclaren al zijn punten moet inleveren en daarnaast nog een x aantal GP's geschorst zal worden.
Die kans zit er is, al is het alleen maar om een voorbeeld te stellen. Al hoop ik dat het niet gebeurt.Geef McLaren een forse boete, dan wordt het WK niet beinvloed.
pi_51512655
quote:
Op maandag 16 juli 2007 08:35 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat is dan wel de rol van Stepney, is de vraag die bij mij opkomt...
[..]

Die kans zit er is, al is het alleen maar om een voorbeeld te stellen. Al hoop ik dat het niet gebeurt.Geef McLaren een forse boete, dan wordt het WK niet beinvloed.
Ik denk dat het WK al beinvloed is door het feit dat mclaren die informatie heeft. Ze kunnen bij hoog en laag beweren die neit gebruikt te hebben maar dat zeggen wielrenners ook over doping totdat zze gestopt zijn dan gaan ze allemaal vertellen wat ze allemaal wel gedaan hebben.

De exacte rol van Stepney ben ik ook benieuwd naar. Maar als ik het goed begrepen heb gaat het vooral om "de witte stof" in Monaco, daar loopt nu een onderzoek naar waar begin augustus meer duidelijkheid moet komen. Daarnaast wordt uitgezocht of hij iets met de spionage te maken heeft en zo ja wat.
pi_51513091
quote:
Op maandag 16 juli 2007 08:35 schreef sanger het volgende:
Kans is nu alleen maar groter geworden. Ze zullen er, als dit waar is, echt niet meer met een geldboete vanaf komen. Gaat me weinig verbazen als ze voor dit jaar uit de strijd om de constructeurs worden gegooid en de coureurs al hun punten verliezen. Is Spyker ook gelijk verzekert van een plek bij de eerste 10.
quote:
Op maandag 16 juli 2007 09:13 schreef ruudbackus het volgende:

[..]

Ik denk dat het WK al beinvloed is door het feit dat mclaren die informatie heeft. Ze kunnen bij hoog en laag beweren die neit gebruikt te hebben maar dat zeggen wielrenners ook over doping totdat zze gestopt zijn dan gaan ze allemaal vertellen wat ze allemaal wel gedaan hebben.
Misschien hebben ze door die tekeningen wel beter kunnen anticiperen op wat Ferrari ging doen. Dan hebben ze wel geen dingen overgenomen, maar ze zijn er wel degelijk door beïnvloed. Het zaakje begint in ieder geval steeds meer te stinken.
  maandag 16 juli 2007 @ 09:47:48 #100
65960 sanger
pi_51513289
quote:
Op maandag 16 juli 2007 09:37 schreef ElmarO het volgende:
Kans is nu alleen maar groter geworden. Ze zullen er, als dit waar is, echt niet meer met een geldboete vanaf komen. Gaat me weinig verbazen als ze voor dit jaar uit de strijd om de constructeurs worden gegooid en de coureurs al hun punten verliezen. Is Spyker ook gelijk verzekert van een plek bij de eerste 10.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik hoop dat McLaren gewoon mee mag blijven doen........

Een geldboete ter groote van een halfjaar budget ofzo zou het team veel meer raken dan nu alle punten afnemen imo.
quote:
Misschien hebben ze door die tekeningen wel beter kunnen anticiperen op wat Ferrari ging doen. Dan hebben ze wel geen dingen overgenomen, maar ze zijn er wel degelijk door beïnvloed. Het zaakje begint in ieder geval steeds meer te stinken.
Ze wisten daardoor in ieder geval hoe Ferrari dacht te verbeteren, en hebben hun eigen variant er van kunnen onderzoeken indd. Ze hebben hierdoor een mogelijke achterstand voorkomen.
pi_51518830
quote:
Op maandag 16 juli 2007 09:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk toegeven dat ik hoop dat McLaren gewoon mee mag blijven doen........

Een geldboete ter groote van een halfjaar budget ofzo zou het team veel meer raken dan nu alle punten afnemen imo.
Maar door de eventuele spionage hebben ze eventueel ook andere teams gedupeerd. Zoals Ferrari en misschien ook wel BMW Sauber. Ik denk dat de FIA daar ook naar kijkt en ze dan eerder diskwalificeert voor de constructeurstitel. Zo vangen ze ook veel minder uit de tv-gelden en worden ze ook financieel geraakt. Dus ik zou een schorsing voor de constructeurs en eventueel puntenaftrek voor de coureurs veel logischer vinden.
quote:
Ze wisten daardoor in ieder geval hoe Ferrari dacht te verbeteren, en hebben hun eigen variant er van kunnen onderzoeken indd. Ze hebben hierdoor een mogelijke achterstand voorkomen.
Inderdaad en misschien konden ze op die manier ook wel BMW Sauber voorblijven. En dat andere werknemers van McLaren er vanaf wisten, maar niks hebben gemeld maakt het er niet beter op. Zijn natuurlijk ook maar speculaties van mijn kant, maar ik kijk er niet vreemd van op als de FIA het ook zo ziet.
  maandag 16 juli 2007 @ 17:36:50 #102
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51527940
McLaren gaat het volgens mij niet zonder straf ontlopen. Je maakt niemand wijs dat er maar 1 persoon vanaf wist...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 16 juli 2007 @ 18:11:52 #103
65960 sanger
pi_51528993
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:36 schreef DarkShine het volgende:
McLaren gaat het volgens mij niet zonder straf ontlopen. Je maakt niemand wijs dat er maar 1 persoon vanaf wist...
Je loopt achter, dat zeggen ze ondertussen zelf ook al.....
pi_51530851
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Je loopt achter, dat zeggen ze ondertussen zelf ook al.....
Voorlopig zijn ze aan het ontkennen dat meerdere mensen het gezien hebben.
quote:
McLaren: only Coughlan held documents

McLaren have denied that secret Ferrari documents found in chief designer Mike Coughlan's house were handled by any other member of their staff, and insisted that no team member knew about their existence before legal action began two weeks ago.

Italian newspaper La Repubblica quoted last weekend from what it claimed to be the affidavit Coughlan supplied to Ferrari as part of the ongoing investigation.

And, according to the newspaper, Coughlan stated that he had confided with several staff members that he had the documents.

This came on the back of suggestions from Ferrari's High Court application last week that McLaren managing director Jonathan Neale had also been made aware of the documents - although it was not known when and how he had found out.

McLaren have today dismissed those suggestions, however, and reiterated their stance that Coughlan acted alone in having the documents.

They also made it clear that no one at the team knew of the situation until Ferrari began their legal action by applying for a search order of Coughlan's house.

The statement said: "McLaren is concerned that erroneous speculation has arisen from inaccurate and misleading reference to the contents of confidential legal papers filed at court in response to Ferrari's UK action to recover its intellectual property.

"This is unfortunate and is prejudicial to a fair interpretation of these matters.

"McLaren can confirm from its own investigation that no Ferrari materials or data are or have ever been in the possession of any McLaren employee other than the individual sued by Ferrari.

"The fact that he held at his home unsolicited materials from Ferrari was not known to any other member of the team prior to the 3rd July 2007."

The FIA has summoned McLaren to an extraordinary meeting of the World Motor Sport Council on July 26 to answer charges of 'fraudulent conduct' over Coughlan's possession of the material.

The team have repeatedly insisted that no information from the Ferrari documents has manifested itself on their car.

"McLaren has categorically established that no Ferrari information has at any stage been used to develop its car," the statement added.

"McLaren looks forward to having the opportunity to present the complete and accurate picture of events in the appropriate forum, that is before the FIA World Motor Sport Council in Paris on 26th July 2007."
Bron
quote:
De Ferran leaves Honda Racing

Sporting director Gil de Ferran will leave the Honda Racing team with immediate effect, the Japanese squad announced on Monday.

The team said the Brazilian is leaving to "pursue other opportunities".

"I am disappointed that Gil is leaving our team," said team boss Nick Fry. "Since he joined us in 2005 we have enjoyed a very positive relationship. However, a Formula One team is rather like a jigsaw puzzle in that every piece has to fit precisely in its place.

"Gil has become increasingly uncomfortable in his role and feels the time has now come to seek fresh opportunities. We are very much hoping that Gil will choose to maintain close links with the Honda family."

De Ferran, a two-time CART champion and winner of the Indianapolis 500 in 2003, had joined the team in April of 2005.

"I am obviously very disappointed to be leaving the Honda F1 team," de Ferran said. "I have a huge amount of respect and admiration for Honda, with whom I have been successfully associated for more than 10 years. Consequently, my decision to leave has not been an easy one.

"I simply feel that I came to this team to fulfil a particular role and it has not materialised as I had hoped. I would like to thank everyone at the team for the support I have been given and I wish them luck in the future."
Bron
pi_51547847
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:08 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Voorlopig zijn ze aan het ontkennen dat meerdere mensen het gezien hebben.
[..]

Bron
[..]

Bron
Jonathan Neale heeft al bekend en Coughlan heeft al aangegeven dat meer mensen de documenten gezien hebben. Dus ik denk dat Mclaren een kat in het nauw is maar na 26 july zal meer duidelijk worden over de gevolgen hiervan
pi_51547855
Dubbel sorry
pi_51565132
quote:
Willis nieuwe technische baas bij Red Bull

Geoffrey Willis is de nieuwe technisch directeur van Red Bull Racing. Zo heeft het team dinsdag bekendgemaakt. De 47-jarige Brit volgt per volgende week Mark Smith op, die een andere hoge functie aangeboden heeft gekregen binnen de Red Bull-organisatie. Willis zwaaide tot juni 2006 de scepter over de technische afdeling van Honda, waar hij na een reorganisatie werd vervangen door Shuhei Nakamoto.

Willis zal direct onder Adrian Newey komen te werken, met wie hij al eerder heeft samengewerkt. Begin jaren negentig kwam Willis voor het eerst in de Formule 1, toen hij adviseur werd bij het team van Leyton House. Bij dat team, waarvoor Mauricio Gugelmin, Ivan Capelli en Karl Wendlinger reden, maakte hij voor het eerst kennis met Newey. Newey werd al snel ontslagen door Leyton House, waarna hij voor Williams ging werken. Willis zou hem later volgen. Toen Newey in 1996 de overstap maakte naar McLaren, werd Willis gepromoveerd tot hoofd aërodynamica. Na ruim tien jaar ontmoeten beide heren elkaar dus weer bij Red Bull Racing.

Willis gaf begin dit jaar al aan graag terug te willen keren in de Formule 1.
Bron
pi_51587052
Wat een gedoe als dat lees wat ze met die Stepney allemaal flikken. Lijkt wel een spionage boek ala Oost Europa vs. de rest
Where facts are few, experts are many.
pi_51590075
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:36 schreef DarkShine het volgende:
Dan zal toch eerst bewezen moeten worden dat er anderen van af wisten, en dat er wat mee gedaan is. Lijkt me erg moeilijk, zeker als alleen maar uitgegaan wordt van de (besloten) verklaring van Coughlan. Hij kan zoveel beweren om zichzelf zoveel mogelijk vrij te pleiten.

Het enige waar ze McLaren nu op kunnen pakken is dat een medewerker van McLaren ongeoorloofde documenten in zijn bezit heeft.
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:25:55 #110
65960 sanger
pi_51591250
Volgens mij maakt het niet uit of ze er wel dan niet iets mee gedaan hebben......
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:59:20 #111
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_51594848
Winkelhock die rijdt.. Drama.
pi_51594877
Fucking Spyker, een Nederlands team met 2 fakking Duitsers erin.
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:48:16 #113
179034 Bernard0s
pi_51596244
Het is echt KUT dat Giedo z'n racelicentie niet heeft, anders had hij wel gereden dit weekend. Hoe lang houdt dat (kut) Super Augurki zijn 'transfer' naar Spyker F1 nog tegen? De honden.

Veel Nederlandse fans in Adenau dit weekend, dus een Nederlandse coureur was zeer welkom geweest. Hetzelfde geldt voor Spa over een paar weken, hopelijk is het dan beter geregeld.

Laten we er het beste van hopen dit weekend voor Sutil en Winkelhock, ik blijf van Spyker F1 en ik ben nog steeds trots dat er een Nederlands F1-team is.
pi_51596816
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:48 schreef Bernard0s het volgende:
Het is echt KUT dat Giedo z'n racelicentie niet heeft, anders had hij wel gereden dit weekend. Hoe lang houdt dat (kut) Super Augurki zijn 'transfer' naar Spyker F1 nog tegen? De honden.

Veel Nederlandse fans in Adenau dit weekend, dus een Nederlandse coureur was zeer welkom geweest. Hetzelfde geldt voor Spa over een paar weken, hopelijk is het dan beter geregeld.

Laten we er het beste van hopen dit weekend voor Sutil en Winkelhock, ik blijf van Spyker F1 en ik ben nog steeds trots dat er een Nederlands F1-team is.
Hoe die vork precies aan z'n steeltje zit, durf ik niet te zeggen...

Maar idd heel erg jammer dat zo-dicht-bij-huis geen Nederlandse coureur rijdt (wie dan ook).
pi_51597007
van der Garde heeft gewoon ze racelicentie hoor.. Als Super Aguri een coureur zoekt voor dit weekend kan ie zo instappen
  woensdag 18 juli 2007 @ 16:17:39 #116
65960 sanger
pi_51597161
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 16:12 schreef Atreidez het volgende:
van der Garde heeft gewoon ze racelicentie hoor.. Als Super Aguri een coureur zoekt voor dit weekend kan ie zo instappen

Hij heeft GEEN licentie omdat er een contractuele zaak loopt. In afwachting daarvan kan hij ook voor SA niet rijden.
pi_51597928
Hij heeft aan de eisen voldaan om een superlicentie te halen en het enige waarom ie m niet gekregen heeft is vanwege dat SA gezeik. Dus ik neem aan dat als SA om een wonderbaarlijke reden de klachten dropt die licentie zonder veel moeite vrijkomt Maar logischerwijs had je al begrepen dat dit natuurlijk een schot in t donker is..
  woensdag 18 juli 2007 @ 16:53:28 #118
65960 sanger
pi_51598243
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 16:45 schreef Atreidez het volgende:
Hij heeft aan de eisen voldaan om een superlicentie te halen en het enige waarom ie m niet gekregen heeft is vanwege dat SA gezeik. Dus ik neem aan dat als SA om een wonderbaarlijke reden de klachten dropt die licentie zonder veel moeite vrijkomt Maar logischerwijs had je al begrepen dat dit natuurlijk een schot in t donker is..
Uiteraard
  woensdag 18 juli 2007 @ 16:54:48 #119
65960 sanger
pi_51598289
Om terug te komen op het groene achterlicht van Bourdais:
quote:
Hi Sander,

the green light indicates that the driver in question (in this case
Bourdais) is a "rookie" test driver, who has no Super Licence (the special
licence needed for racing in F1).
All Teams are free to test any drivers they wish but during joint test
sessions they are required to signal to the other Teams that the drivers
they employ are "rookies" on the track.

I hope this helps.

Best regards

Daniela

Scuderia Toro Rosso
Omdat hij geen superlicentie heeft dus.

Wel snelle service daar zeg
pi_51598808
Netjes En gewoon netjes getypt ook nog, niet zo'n lauwe auto reply..
pi_51599231
Column van Olav Mol over Spyker Lekker zooitje daar als dit allemaal klopt..
quote:
Voordat ze beslissen wie er in de auto zit a.s. weekend. Eerst was het maandag, toen dinsdagochtend en nu woensdag of misschien donderdag. Er is een gesprek geweest met Albers c.s. Wat nou als die een garantie gegeven heeft voor het openstaande bedrag? Moet hij dan weer rijden? Winkelhock zou wat mij bereft ingezet worden om Sutil er weer goed uit te laten zien. Daar kan Kolles flink geld aan verdienen.
Op Quotenet stonden ook een aantal interssante berichten. Als dat allemaal waar is heeft Michiel Mol een molensteen om en is het wachten op het duwtje waarmee hij de gracht in dondert en verzuipt! ene peter schreef nl:

Joep van den Nieuwenhuijzen behoorde tot het zogenaamde M-consortium dat aandelen Spyker kocht om de overname van Midland te financieren. Voor Joep zijn inbreng (hij zou ook Chinese sponsoren aanbrengen) kreeg hij een plaatsje op de bolides en hospitaliteit ter waarde van 5 miljoen euro. Nu Mol in zwaar weer komt te zitten - hij moet voor 18 september 15 miljoen dollar ophoesten om Alex Schnaider te betalen en op 1 november 18 miljoen euro betalen aan Green Dessert NV - heeft hij de deal met Joep geherinterpreteerd. Mol, lees Muller, rekende op TV inkomsten en die blijven uit. Ook de verwachtte tax-return komt niet uit de verf. Het kaartenhuis staat dus op instorten. Alex Schnaider staat op de achtergrond te lachen. Hij heeft een clausule in de verkoopovereenkomst die bepaalt dat als aan bepaalde voorwaarden niet voldaan wordt, de koop niet doorgaat en het team voor nul dollar weer in zijn bezit komt. Als waakhond van de clausule heeft hij bedongen dat Colin Kolles team-director blijft zolang niet alles is betaald. Bij teruggave van het team aan Alex Schnaider krijgt Kolles een vette bonus, dus wie stookt de zaak op: de schijnheilige Roemeen Colin Kolles die gepokt en gemazeld is in manipulatie. Varossieau en Muller hebben de slangenkuil al verlaten. Wie is de volgende? ik denk Mol. Zijn tegenstanders hebben een andere opvoeding en achtergrond. Het zijn straatvechters. Mol proost op successen met kleine teugjes Champagne. Russen en Roemenen met Vodka en dat wordt in een teug opgedronken...ik hoor het in de verte al Nastrovje

lekker dan
Groeten
Olav
  woensdag 18 juli 2007 @ 18:20:50 #122
65960 sanger
pi_51600679
Wow!

Doorgaans in Mol in zijn columns goed onderbouwt en ingelicht....

vd Nieuwenhuizen behoorde indd tot het M-consortium

Nu snap ik ook waarom Kolles zo lyrisch is over Sutil en zo kritisch is op Albers. Ook dat Kolles de auto niet op Albers wilde aanpassen snap ik nu.....

Kolles heeft een contract met Sutil en als hij het goed lijkt te doen dan verdiend Kolles een goed zakcentje......
pi_51604268
!
vosss is de naam,
pi_51608369
quote:
Willi Weber verdacht van corruptie

De manager van onder andere Michael Schumacher en Nico Hülkenberg kan een gevangenisstraf oplopend tot tien jaar krijgen. Dit omdat hij 1.5 miljoen dollar verduisterd zou hebben in 2001.

De openbaar aanklager in Koblenz (Duitsland) vervolgs Weber voor het versluizen van geld via zijn marketing bedrijf Pole Position Marketing .

"Mr. Weber ontkend alle aanklachten als verzinsels die nergens op gebasseerd zijn," vertelde zijn advocaat in zijn verklaring

Pole Position Marketing was betrokken bij de officiële Michael Schumacher merchandise, maar er bestaat geen mogelijkheid dat de zevenvoudig wereldkampioen ook betrokken is bij dit schandaal.
Nounou, die Weber toch
vosss is de naam,
pi_51620589
De vooruitgang van McLaren dit jaar is volgens het AD te wijten aan het gebruik van revolutionaire schokdempers van de Nederlandse fabrikant Koni. Ferrari wilde ook van deze dempers gebruikmaken, maar Koni heeft een exclusief contract met McLaren.

Bron

Nu probeert Ferrari dus op deze manier (het indienen van een klacht tegen McLaren) McLaren uit de strijd te halen. Want het blijft vreemd dat Ferrari wel een klacht indient tegen McLaren en een aantal jaar geleden niet tegen Toyota, toen er ook sprake was van bedrijfsspionage.
pi_51621193
Ferrari heeft geen kalcht ingediend tegen Mclaren maar tegen Stepney daarna is eht balletje gaan rollen. De FIA heeft zelf het onderzoek ingesteld
pi_51621255
Dus dat er minder McLarens opblazen komt door betere dempers?
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:58:15 #128
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51622458
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:20 schreef sanger het volgende:
Wow!

Doorgaans in Mol in zijn columns goed onderbouwt en ingelicht....

vd Nieuwenhuizen behoorde indd tot het M-consortium

Nu snap ik ook waarom Kolles zo lyrisch is over Sutil en zo kritisch is op Albers. Ook dat Kolles de auto niet op Albers wilde aanpassen snap ik nu.....

Kolles heeft een contract met Sutil en als hij het goed lijkt te doen dan verdiend Kolles een goed zakcentje......
die kolles moeten ze gelijk eruit gooien.
  donderdag 19 juli 2007 @ 12:23:34 #129
798 voyeur
bemoeit zich
pi_51623209
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:25 schreef Atreidez het volgende:
Column van Olav Mol over Spyker Lekker zooitje daar als dit allemaal klopt..
[..]
Bijna het gehele stuk is niet van de hand van Mol, maar van een anonieme ingewijde. Zie ook de laatste logs van Frits Eldik en met name de commentaren daar. Daar wordt leuk uit de school geklapt. Je weet natuurlijk niet of het allemaal waar, maar veel van die berichten zijn akelig nauwkeurig en bevatten info die je niet op het web vindt.
Here we are now, entertain us.
pi_51625960
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:14 schreef ruudbackus het volgende:
Ferrari heeft geen kalcht ingediend tegen Mclaren maar tegen Stepney daarna is eht balletje gaan rollen. De FIA heeft zelf het onderzoek ingesteld
Blijft vreemd dat ze dat nu wel doen en in de zaak tegen twee Toyota medewerkers niet hebben gedaan, toen hebben ze alleen een strafrechtelijk onderzoek laten instellen door justitie en niet door de FIA.
pi_51625999
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:17 schreef Atreidez het volgende:
Dus dat er minder McLarens opblazen komt door betere dempers?
Nee, dat ze beter en sneller door de bochten gaan komt door de dempers. Dat er minder motoren ontploffen zal wel door de toerenbegrenzing komen die er tegenwoordig opzit.
pi_51627310
quote:
Valencia heeft haar definitieve plannen gepresenteerd voor het stratencircuit dat zal worden aangelegd voor de nieuwe Grand Prix van Europa, die vanaf volgend jaar op de kalender staat. De Spaanse stad onthulde in mei al een eerste ontwerp van het circuit, dat deels in het centrum en deels in het havengebied zal liggen.

Het circuit krijgt een lengte van 5,473 kilometer. Naar verwachting zullen de Formule 1-coureurs ongeveer 1 minuut en 37 seconden over een ronde doen en zal de gemiddelde snelheid net boven de 200 kilometer per uur liggen. De topsnelheid op het lange rechte stuk bij de haven Juan Carlos zal vermoedelijk boven de 320 kilometer per uur uitkomen. De baan zal zeker veertien meter breed worden.
Ziet en klinkt goed
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
  donderdag 19 juli 2007 @ 14:47:21 #133
65960 sanger
pi_51627348
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Blijft vreemd dat ze dat nu wel doen en in de zaak tegen twee Toyota medewerkers niet hebben gedaan, toen hebben ze alleen een strafrechtelijk onderzoek laten instellen door justitie en niet door de FIA.
De FIA heeft in deze zelf een onderzoek gestart, op verzoek van McLaren. Dus niet op verzoek van Ferrari, zoals jij impliceerd
pi_51628347
quote:
Barrichello ook in 2008 bij Honda

Rubens Barrichello rijdt ook in 2008 voor Honda. De Braziliaan is van plan volgend jaar de teleurstelling van het huidige seizoen weg te spoelen, liefst met veel champagne. ,,Ik wil van Honda een sterk team maken.”

De Braziliaan maakte dit nieuws bekend in een bericht op zijn persoonlijke website. In zijn verklaring zegt hij er alle vertrouwen in te hebben dat 2008 hem wel het succes brengt waarvoor hij Ferrari na zes seizoenen de rug toekeerde.

,,Met vreugde kan ik bevestigen dat ik bij Honda blijf”, vertelt de coureur. ,,Vanaf het moment dat ik hier kwam is het altijd mijn doel geweest om een goede relatie op te bouwen met het team en er een sterk geheel van te maken. 2007 is een zwaar seizoen, maar ik geloof dat we de juiste richting zijn ingeslagen.”

Om de teleurstellende periode definitief af te sluiten heeft teambaas Nick Fry het nodige nieuwe personeel aangenomen voor de ontwerpafdeling. Barrichello gaat ervan uit dat dit het team een boost bezorgt. ,,Een aantal goede mensen is ons komen versterken, dus ik heb er het volste vertrouwen in dat we nu progressie zullen boeken.”

Nu de 35-jarige coureur zeker is van contractverlenging ziet het er naar uit dat de Honda-coureur volgend seizoen het record van Riccardo Patrese van meeste Grand Prix-starts (256) zal verbreken. Barrichello heeft al 241 races gereden en moet zodoende halverwege volgend jaar het stokje van de Italiaan overnemen.

Teamgenoot Jenson Button beschikt over een meerjarig contract, wat betekent dat de line-up van de Japanse renstal ongewijzigd blijft.
Bron
  donderdag 19 juli 2007 @ 15:38:21 #135
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_51628857
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:22 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bron
Hmm, als Honda-fan zijnde wordt ik hier niet bijzonder blij van...
pi_51631373
Weer een nieuw hoofdstuk in de spionagezaak.
quote:
Stepney warned Coughlan of Ferrari floor

Nigel Stepney emailed McLaren's chief designer Mike Coughlan on the eve of the season to tip him off about Ferrari's moveable floor design, this week's Autosport magazine reveals.

McLaren will face an extraordinary meeting of the FIA World Motor Sport Council next week to face charges of 'fraudulent conduct' over the possession of secret Ferrari documents from March to July this year.

The matter was originally only thought to relate to a 780-page Ferrari technical dossier, which McLaren said Coughlan had in his possession only from the end of April.

However, a reliable source has revealed to this week's Autosport magazine that the March date the FIA has referred to relates to early contact between Stepney and Coughlan.

In particular, the source says it relates to a specific email that Stepney sent to Coughlan, revealing Ferrari's floor design and tipping the McLaren designer off about taking possible action about it.

Although it is not known if Coughlan passed on this information to the team, McLaren did ask for a rule clarification about Ferrari's movable floor design at the season-opening Australian Grand Prix.

That action resulted in the FIA changing its floor tests and outlawing the design Ferrari ran at the time - which is believed to have hindered their form.

The background to McLaren's actions in Melbourne will likely play a key part in the FIA World Motor Sport Council hearing next week, as the sport's governing body faces the task of working out whether or not the team did anything wrong.

Autosport also reveals that the Surrey copy shop that tipped off Ferrari about Coughlan having the 780-page dossier was asked to scan the information in order to transfer it into electronic format and in to a computer disc.

It is understood that after the information had been put on disk, the actual Ferrari document was shredded and burned in Coughlan's back garden.

Coughlan is understood to have been advised to destroy the document after showing a glimpse of it to McLaren managing director Jonathan Neale at a golf club. It is not known, however, when this incident took place.
Bron
pi_51636293
Ik denk dat McLaren de hand boven het hoofd wordt gehouden. Dit zal wel weer met een sisser aflopen...
pi_51652615
Zit er wel is. Sowieso zal de FIA er denk ik niet happig op zijn om de coureurs te straffen want die hamilton hype zal de FIA ook wel zat aan verdienen. Hooguit punten aftrek bij de constructeurs denk ik, daar heb je de gemiddelde F1 kijker toch niet mee.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_51654203
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:10 schreef Kill_em_all het volgende:
Hooguit punten aftrek bij de constructeurs denk ik, daar heb je de gemiddelde F1 kijker toch niet mee.
De FIA heeft al aangekondigd dat ook de coureurs gestraft gaan worden indien alles bewezen wordt.
pi_51656359
Kunnen worden. Dat is wat anders dan ook gestraft gaan worden.
vosss is de naam,
pi_51656524
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:12 schreef vosss het volgende:
Kunnen worden. Dat is wat anders dan ook gestraft gaan worden.
Ze vonden dat de coureurs dermate voordeel zouden hebben dat zij onrechtmatig aan hun punten waren gekomen. Daaruit trek ik mijn conclusie.
pi_51658173
quote:
FIA dreigt met puntenaftrek voor Alonso en Hamilton

De spionagezaak tussen Ferrari en McLaren kon nog nare gevolgen hebben voor McLaren-coureurs Fernando Alonso en Lewis Hamilton. De internationale autosportbond FIA is namelijk een onderzoek gestart en kan besluiten om punten af te trekken van de nummers 1 en 2 in de tussenstand om het kampioenschap.

Bron
Kan besluiten != gaat besluiten. Het kán. Daarmee is nog niks zeker en dit lijkt me dan ook een zinloze discussie worden zo. Ze kunnen het doen, maar hebben eer zeker nog nergens gezegd dat ze dit ook daadwerkelijk gaan doen.

Afwachten dus
vosss is de naam,
pi_51658525
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Kan besluiten != gaat besluiten. Het kán. Daarmee is nog niks zeker en dit lijkt me dan ook een zinloze discussie worden zo. Ze kunnen het doen, maar hebben eer zeker nog nergens gezegd dat ze dit ook daadwerkelijk gaan doen.

Afwachten dus
Jij had een stukje tekst, ik een tv-interview. Ferrari en haar coureurs zijn rechtstreeks de dupe, vandaar die redenatie.

We zullen zien
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:24:59 #144
65960 sanger
pi_51669360
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/5C0I7Ef4gQI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/5C0I7Ef4gQI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:44:37 #145
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_51669915
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:24 schreef sanger het volgende:
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/5C0I7Ef4gQI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/5C0I7Ef4gQI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Niks aan toe te voegen, helemaal mee eens...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: ik zie het al, MIKA!!!!!!!!!!!!!!!! HELD

[ Bericht 13% gewijzigd door Proud2beDiepfries op 20-07-2007 18:51:52 ]
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:50:40 #146
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_51670148
dubbelpost
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_51670926
lol, prahtig fimpje

=edit=
Godver, mn   is kapot

[ Bericht 28% gewijzigd door vosss op 20-07-2007 19:31:56 ]
vosss is de naam,
pi_51671671
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:24 schreef sanger het volgende:
Fernando, Lewis en Mika

Prachtig filmplje zeg
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:31:00 #149
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_51679335
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:22 schreef ElmarO het volgende:

[Barrichello ook in 2008 bij Honda]

Bron
Ik denk dat het geen kwaad zou kunnen als Barrichello eens plaats zou maken voor de jeugd...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:31:46 #150
186558 PinhoSouza
Lighttown My Town
pi_51679370
Zijn er nog meer mensen die zondag naar de Nürburgring gaan? Ik vertrek met een vriendin om half 4 's ochtends vanuit Eindhoven ( ).Het kost 'een beetje', maar dan krijg je ook wat In 2000 was ik er ook (overwinning van M. Schumacher), dus het werd weer eens tijd
http://www.marcobinnekamp.nl
Lighttown Madness
pi_51684798
Om half 4 vertrekken is wel erg royaal?!

Dat rij je toch op een appel en een ei. Das goddomme bekans om de hoek hier (want in duitsland mag je zohard als je wil )
vosss is de naam,
  zaterdag 21 juli 2007 @ 02:40:18 #152
186558 PinhoSouza
Lighttown My Town
pi_51685055
Tsjah, het is een busreis, dus ik mag niet bepalen wanneer we vertrekken Ik was ook liever zelf gaan rijden, maar voor 70 euro (2x busreis) kan ik niet heen en weer met de auto. De bus was (een stuk) goedkoper, dus gaan we met de bus
http://www.marcobinnekamp.nl
Lighttown Madness
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:36:00 #153
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51687649
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:36 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Fernando, Lewis en Mika

Prachtig filmplje zeg
http://nl.youtube.com/watch?v=fBcRNTQ0iG4

die was ook leuk
Calm down, please!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:42:45 #154
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_51687740
quote:

[..]

Fernando, Lewis en Mika

Prachtig filmplje zeg
Mika
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_51687789
Vette filmpjes.
pi_51687813
quote:

[..]

Fernando, Lewis en Mika

Prachtig filmplje zeg
ROFL... Toffe reclame! Erg goed reclameburo!

Kewle kikker, die Mika

Overigens een Fin met 1000x meer uitstraling dan Koude Kikker Kimi...
pi_51687977
quote:
Geen Spyker-demonstratie bij DTM
21 juli 2007

Tijdens het DTM-weekend in Zandvoort later deze maand zal er geen demonstratie van Spyker F1 plaatsvinden. Aanvankelijk zou Christijan Albers enkele rondjes rijden op het Nederlandse circuit, maar nu Albers niet meer voor Spyker rijdt, heeft het volgens de organisatie geen zin om nog een demonstratie te geven.

Albers werd eerder deze maand door Spyker F1 aan de kant geschoven nadat een sponsor de betalingsverplichtingen niet nakwam. Een andere rijder zou volgens de organisatie van de DTM niet zoveel sfeer met zich meebrengen als Albers en hierdoor is het hele plan van een F1-demonstratie afgeblazen.
Bron

voor de organisatie, laat Schpaiker maar voelen dat ze niet het hele team moeten laten verduitsen.
pi_51748377
Ahhhwww, er moet iemand getroost worden -
quote:
Speed: "Scuderia Toro Rosso wil mij kwijt"
23 juli 2007

Scuderia Toro Rosso-coureur Scott Speed voelt zich niet meer gesteund door teambaas Franz Tost en teameigenaar Gerhard Berger. Volgens de Amerikaan doet de leiding van het team er alles aan om hem en zijn teamgenoot Vitantonio Liuzzi aan de kant te zetten voor volgend seizoen. Beide Scuderia Toro Rosso-rijders eindigden zondag in de grindbak bij de eerste bocht, tijdens de stortbui vlak na de start.

Speed zei tegen SpeedTV.com: "Het is duidelijk dat Vitantonio en ik erg weinig steun krijgen van onze bazen. Dat is de afgelopen twee jaar eigenlijk niet anders geweest, maar de laatste tijd wordt de situatie erger. Op een gegeven moment maakte ik mij niet meer druk over mijn toekomst bij het team en vanaf dat moment ben ik eigenlijk betere resultaten gaan boeken. Het is zonneklaar dat Berger en Tost hard hun best doen om Tonio en mij uit het team te werken."

Drievoudig Champ Car-kampioen Sebastien Bourdais is een belangrijke kandidaat voor een racestoeltje bij Scuderia Toro Rosso in 2008.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)rosso-wil-mij-kwijt/

Afgezien van ze naam vind ik m verder ook niet echt F1 waardig. En Liuzzi na ze SC darten ben je idd misschien ook beter kwijt als rijk
pi_51748476
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:53 schreef Atreidez het volgende:
Ahhhwww, er moet iemand getroost worden -
[..]

http://f1.gpupdate.net/nl(...)rosso-wil-mij-kwijt/

Afgezien van ze naam vind ik m verder ook niet echt F1 waardig. En Liuzzi na ze SC darten ben je idd misschien ook beter kwijt als rijk
Geef STR groot gelijk. Zo bijzonder goed doet Speed het nou ook weer niet. Heb dat gebeuren van Liuzzi net even gezien op Youtube, maar wat een kneus zeg.
pi_51748638
Speed: \'Toro Rosso wil mij kwijt\'

Kom maar bij Spyker, plek genoeg Zonder te betalen zelfs, gratis en voor niets mag je komen!

(even die 4 rijders per seizoen buiten beschouwing gelaten )
  maandag 23 juli 2007 @ 15:02:00 #161
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_51748649
Die STR is dit seizoen sowieso nauwelijks vooruit te branden.. Af en toe rijden ze een rondje praktisch 'zonder brandstof' waarmee ze incidenteel een top10 in de VT's halen, maar verder is het huilen met de pet op.. En dan vind ik Speed toch zeker wel de betere coureur t.o.v. Liuzzi..

Ach, STR/Red Bull zal met Bourdais (grote naam in de VS) en Vettel (groot talent) wel vers bloed willen na de tegenvallende jaren Speed/Liuzzi.. Jammer voor beide coureurs, als je niet in een topwagen rijdt kun je ook niet goed top presteren, echter is dat het racen in de achterhoede
pi_51750936
Is Kubica al bevestigd voor volgend jaar dan? Ik zie liever die pretkop van Vettel helemaal niet, maar als t dan moet liever in plaats van Kubica (de volgens Froukje de Bot charismatisch man van BMW) Kan Doornbos mooi naast Sebastian zitten..
  maandag 23 juli 2007 @ 16:09:02 #163
65960 sanger
pi_51751111
Heidfeld en Kubica zijn dacht ik allebei nog niet zeker voor volgend seizoen.
pi_51751277
quote:
Op maandag 23 juli 2007 16:09 schreef sanger het volgende:
Heidfeld en Kubica zijn dacht ik allebei nog niet zeker voor volgend seizoen.
Heidfeld in ieder geval nog niet. Van Kubica zou ik het niet weten.
  maandag 23 juli 2007 @ 23:33:26 #165
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51768137
quote:
Speed "Assaulted" by STR Team Boss!
Eifel, Germany – 7/22/2007

Scott Speed was reportedly involved in a physical altercation with Scuderia Toro Rosso boss Franz Tost after the European GP, we can reveal. The incident must cast doubts over his short-term future with the team.

Scott Speed's trip to the gravel apparently precipitated a confrontation with his team principal. (LAT photo)

Speed was one of several drivers to spin off at the start of the third lap when confronted by a wall of water at the first corner. He was soon joined in the gravel by teammate Tonio Liuzzi, who came out of the pits after stopping for extreme wet tires and suffered an apparent technical failure that was probably related to a nudge from behind on the first lap. He narrowly missed the safety car, and struck a recovery vehicle.

Having lost both cars in the first five minutes, tensions were apparently running high when Speed returned to the team garage from the scene of the accident. After an initial discussion with Tost, Speed had reportedly turned to walk away when Tost apparently made a grab for him, in what one witness described as an “assault.”

It has become increasingly apparent in recent weeks that Liuzzi and in particular Speed have fallen out of favor with Tost and team co-owner Gerhard Berger, and Sebastien Bourdais is being prepared for a future with the team. After this latest development, it would seem that the relationship between Speed and the management may preclude the American from driving the car again.

On Saturday a frustrated Scott told SpeedTV.com: “Gerhard and Franz have their own ideas about what they want to do with their future, and they say things accordingly. That’s nothing to do with my performance on the track, that’s for sure. It’s clear that from my bosses me and Tonio both have very little support.

“It’s been that way for the last two years, and it’s a lot more now. At some point I said I don’t care -- if I’m not in F1 next year, if I’m with a different team, it’s OK for me. It’s actually made me lot more relaxed and a lot more calm, and I think I’m producing better results, actually.

“It doesn’t take a rocket scientist to read the press and know that Franz and Gerhard are pushing like hell to get rid of me and Tonio.”

After the race, the team showed scant regard for the needs of the international media when it issued a fatuous press release which, rather than containing the usual useful information and quotes from personnel, carried the message, “Nothing to say.” Thus the media at large was not informed that Liuzzi had experienced a technical problem prior to his accident.
Calm down, please!
pi_51769163
Ik vraag me dan wel af wat ze met Doornbos van plan zijn?
vosss is de naam,
pi_51769816
Ik denk niet dat ze op Robert Doornbos zitten te wachten bij STR.
pi_51770167
Denk ook niet dat RD op STR zit te wachten.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_51770763
Ik bedoelde mee gewoon de F1 an sich zegmaar.
Mocht Doornbos de Champcar op zn naam schrijven dan lijkt me toch dat een beetje fatsoenlijk team hem eik best een kans moet gunnen
vosss is de naam,
  dinsdag 24 juli 2007 @ 08:42:53 #170
65960 sanger
pi_51774140
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:52 schreef vosss het volgende:
Ik bedoelde mee gewoon de F1 an sich zegmaar.
Mocht Doornbos de Champcar op zn naam schrijven dan lijkt me toch dat een beetje fatsoenlijk team hem eik best een kans moet gunnen
Je ziet aan Bourdais dat da dus niet gebeurt. En voorlopig heeft hij wat averij opgelopen in de CC.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:02:41 #171
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51775428

F1 is copyright-free! Geen merknaam iig! (het logo natuurlijk wel)
Geloof me dat ze daar moeilijk over deden, zeg ... kan nu niet meer dus
quote:
F1 body fails in bid to trademark 'F1'
Posted 24 July 2007 at 08:41 GMT

Formula One Licensing has failed in a bid to gain exclusive control of the descriptor 'F1'.

FOL, which is the brand exploitation division of the Formula One group run by Bernie Ecclestone, made a trademark application for the abbreviation for a range of goods to the UK Trademark Registry.

The application was opposed by the French racing website Racing-Live SA.

Autoweek reports that the UK Trademark Registry ruled against FOL, citing the definition of the 'F1' abbreviation on the influential online encyclopedia Wikipedia.

The judge agreed with Racing-Live that 'F1' is indeed a generic term.

"The evidence, furnished by both sides, in no way suggests that the ordinary, original meaning of 'F1', as a type of motorcar race and as a description of the cars that compete in it, has been displaced," David Landau explained.

He added: "I do not see that a group currently having the exclusive rights to the commercial exploitation of F1, under the auspice of the FIA, alters that.

"The evidence shows that F1 is not registrable as a trademark."
Calm down, please!
pi_51776002
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:02 schreef Googolplexian het volgende:

F1 is copyright-free! Geen merknaam iig! (het logo natuurlijk wel)
Geloof me dat ze daar moeilijk over deden, zeg ... kan nu niet meer dus
[..]
"Biertje?" mocht ook niet!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:00:56 #173
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51776948
Stel je voor zeg ... moet de F1 toets van elk keyboard af omdat de FIA daar alleenrecht op heeft
Calm down, please!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:03:18 #174
65960 sanger
pi_51777006
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 11:00 schreef Googolplexian het volgende:
Stel je voor zeg ... moet de F1 toets van elk keyboard af omdat de FIA daar alleenrecht op heeft
pi_51778715
quote:
Idd!!!
pi_51781649
Kwam deze foto tegen bij Olav Mol's stukje op RTL GP.. Zouden dit drukke onderhandelingen zijn over iemand zijn superlicentie?

dinsdag 24 juli 2007 @ 13:44:00 #177
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51781796
quote:
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_51782007
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:40 schreef Atreidez het volgende:
Kwam deze foto tegen bij Olav Mol's stukje op RTL GP.. Zouden dit drukke onderhandelingen zijn over iemand zijn superlicentie?

[afbeelding]
* Sally is niet zo thuis in de gelaten van coureurs, zeker als ze niet veel air time krijgen...

Who's who??

* ziet een Honda-logo... maar weet het dan nog niet
pi_51782209
Ehhh, geen coureurs.. Rechts op de kruk Colin Kolles, voorin grijs haar Daniel Audetto (managing director Super Aguri) en achterin volgens mij Mr. Aguri zelf
pi_51782263
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:56 schreef Atreidez het volgende:
Ehhh, geen coureurs.. Rechts op de kruk Colin Kolles, voorin grijs haar Daniel Audetto (managing director Super Aguri) en achterin volgens mij Mr. Aguri zelf
kijkt nu beter: dank
Dat de rest geen coureur was, was me al duidelijk, "bolle"

Maar dan is de vraag terug: WIENS superlicentie??????????? Giedo's?? Bourdais?

[ Bericht 11% gewijzigd door Sally op 24-07-2007 14:11:08 ]
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:03:42 #181
179034 Bernard0s
pi_51782396
Ik heb dit weekend een handtekening gekregen van Mr. Audetto.
pi_51782937
Ik vermoed dat Spyker graag Guido wil laten rijden voor de cash die ze daarvoor kunnen krijgen. Bourdais heeft natuurlijk niks te maken hiermee
pi_51784004
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:22 schreef Atreidez het volgende:
Ik vermoed dat Spyker graag Guido wil laten rijden voor de cash die ze daarvoor kunnen krijgen. Bourdais heeft natuurlijk niks te maken hiermee
Had toch gekund?? SB zagen we in Spa rijden met een "ik-heb-nog-geen-superlicentie-dus-pas-op-met-mij-achterblijvers-groen" achterlicht!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:52:14 #184
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51793384
Sebas zou echt compleet gek zijn als die nu instapt, was dit weekend niet erg te spreken over de STR's
pi_51794058
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:52 schreef TJDoornbos het volgende:
Sebas zou echt compleet gek zijn als die nu instapt, was dit weekend niet erg te spreken over de STR's
Net als RD, TJ?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:28:19 #186
179034 Bernard0s
pi_51797260
Speed is klaar met Tost, Berger
Coureur vertelt 'de waarheid'

[24-07] Scott Speed berust in het feit dat de Grand Prix van Europa mogelijk zijn laatste in dienst van Scuderia Toro Rosso was. Sterker nog, hoeveel geld hem ook wordt geboden, met de huidige teamleiding wenst hij niet meer te werken.

Speed geeft zijn kijk op wat er is voorgevallen.
Speed behoorde tot de groep coureurs die de race op de Nürburgring in de grindbak eindigden, maar het lijkt erop dat de consequenties voor de Amerikaanse coureur veel groter zijn dan voor de anderen.

Nadat hij terugkeerde in de pitstraat, was hij betrokken bij een handgemeen met Toro Rosso-teambaas Franz Tost. De coureur hield er in gesprek met journalisten zijn mond over, maar uiteindelijk lekte het verhaal via andere kanalen alsnog uit.

Tost vertelde in het dagblad Blick dat hij Speed slechts op zijn schouder tikte. En daar reageert Speed nu op zijn beurt weer op, hij wil graag zijn kant van het verhaal vertellen. Onderweg naar Mugello voor het nodige testwerk sprak hij met FORMULE 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper over wat er in de Eifel allemaal is gebeurd en wat de mogelijke gevolgen daarvan zijn.

,,In eerste instantie wilde ik er niet mee naar de pers stappen omdat Franz zich na de race een kwartier lang heeft verontschuldigd voor zijn gedrag. Voor iedereen was duidelijk dat hij veel te ver was gegaan”, zei Speed vanmiddag.

,,Maar nu het verhaal is uitgekomen en hij ontkent wat er is gebeurd, heb ik er genoeg van. Dit is de zoveelste keer dat Franz of (mede-eigenaar) Gerhard (Berger, red.) de media gebruiken om mij en Tonio Liuzzi te beschadigen.”

,,En ik weet dat mijn visie Red Bull gaat beschadigen, en dat is helemaal niet mijn intentie, omdat Dietrich Mateschitz en Red Bull me altijd enorm hebben gesteund. Zij zijn de reden achter alles wat ik heb bereikt in de autosport.”

,,Maar met name Franz Tost is de controle kwijtgeraakt. Feit is dat toen we de pitmuur verlieten, Franz furieus was dat ik was gecrasht in de eerste bocht, nog afgezien van het feit dat bijna iedere coureur die achter Button reed precies hetzelfde overkwam, waaronder Lewis Hamilton en Nico Rosberg.”

,,Hij (Tost, red.) was boos dat ik eraf schoot. Toen ik hem vroeg naar de pitstop, zei hij: 'dat maakt niet uit omdat jij crashte'. En vervolgens luisterde hij niet naar de kritiek die ik uitte op het team naar aanleiding van een slechte pitstop. Hij probeerde mij de schuld te geven van de pitstop.”

Speed schiet de grindbak in.,,Daarna draaide ik me om en liep ik naar de garage, en ik veronderstel dat hij me inhaalde. Toen hij mij bereikte, sloeg hij me met gesloten vuist midden in mijn gezicht. Iedereen in het team zag het.”

,Aangezien ik de garage verliet volgde hij me toen tot achter de afscheiding, wat niemand van het team kon zien. Hij greep me aan de voorzijde van mijn shirt, trok me in de rondte, mijn overall scheurde een beetje en duwde me tegen de muur.”

,,Daarna was mijn enige reactie terug te gaan naar het midden van de garage en hem vragen of hij me in het zicht van anderen wilde slaan.”

Heeft iemand gezien wat er gebeurde toen hij jou greep?
Speed: ,,Een paar mensen, ja. Hij greep me precies onder mijn hals, op mijn brandwerende t-shirt en trok me naar voren en naar achteren, liet toen los en duwde me tegen de muur achter de plek waar de auto's staan. Er zijn twee mensen van het team die dat hebben gezien, en een ander persoon.”

Wat gebeurde er daarna – is het waar dat je naar Gerhard ging om er wat van te zeggen?
,,Meteen na dat voorval was ik furieus, zoals je je vast kunt voorstellen. Ik liep naar de pitmuur en wilde iedereen informeren over wat er was gebeurd. Dus ik keek naar de teammanager, de technisch-directeur en Gerhard Berger en vertelde hen dat wanneer mijn teambaas me nog één keer zou aanraken, ik hem zou neerslaan.”

,,Zij zeiden: 'Ok, laten we allemaal even kalmeren'. Dat vond ik best. Ik ging naar mijn kamer (in het motorhome, red.) en daar ben ik tot na de race gebleven. Op dat punt kwamen Gerhard en Franz terug. Franz was gekalmeerd en spendeerde het volgende kwartier aan sorry zeggen.”

En toen was de kous af, wat jou betreft?
,,Yeah, op dat moment had ook ik een bespreking met Gerhard, en het was zeer duidelijk dat zij anders denken over wat er allemaal mogelijk is als je in de auto zit, en ze blijven met hun vinger wijzen naar hun coureurs totdat ze ons aan de kant kunnen schuiven. Precies zoals ze willen.”

En na zondag heb je beiden niet meer gesproken?
,,Nee, met niemand.”

Wat is jouw mening over wat er in de race gebeurde?
,,In de situatie, als je naar de feiten van de race kijkt, is er één fout gemaakt en daarvan was het team bij de pitstop de schuldige. We kwamen naar binnen, maar het werd wat chaotisch omdat ik Tonio in de laatste sector van de baan passeerde, en het team had er vervolgens 65 seconden voor nodig om uit te vogelen hoe ze de banden op de auto moesten vervangen. Precies hetzelfde overkwam Felipe Massa en Kimi Raikkonen, omdat Kimi de pit-ingang miste, maar zij konden een pitstop doen binnen een halve minuut.”

Speed en Berger toen alles nog koek en ei was.,,Het team beging een grote fout en niemand wilde daar de verantwoordelijkheid voor nemen. Feit is dat toen ik aankwam in de eerste bocht, ik totaal geen kans had om op de baan te blijven. Ik remde driehonderd meter voor de bocht en pas in de grindbak minderde ik snelheid.”

,,Ik aquaplaneerde het hele stuk voor de bocht zoals bijna iedereen na Jenson gebeurde. Ik kan niet zeggen dat ik een fout maakte, het was gewoon niet mogelijk om je te realiseren wat er gebeurde.”

,,Het was niet zozeer dat je net naast het circuit terechtkwam, ik reed op een plek die totaal niet veilig was om te rijden. Na dat incident kwam de safetycar naar buiten en ging niemand meer met hoge snelheid op de hairpin af.”

Maak je je zorgen over je toekomst met het team?
,,Mijn relatie met Red Bull, dat is eerlijk gezegd het enige waar ik me zorgen over maak. Franz en Gerhard zijn oneerlijk tegenover de media en ik vrees dat dat mijn relatie met Red Bull misschien heeft beschadigd.”

,,Red Bull is ongelooflijk goed voor me geweest en ik denk dat we goed bij elkaar passen, het is enorm spijtig als twee mensen dat kapot kunnen maken.”

,,Wat betreft mijn toekomst in de Formule 1, je kunt me niet genoeg geld betalen om voor deze twee mensen te racen. Als ik onderdak zou kunnen vinden bij een ander team, dan zou ik dat geweldig vinden, maar ik wil ook best iets anders doen met Red Bull. Ook buiten de Formule 1. Zoals ik al zei, mijn relatie met Red Bull is altijd fantastisch geweest.”

Maar je voorziet dus dat er deze week nog van alles gaat gebeuren, met misschien wel als gevolg dat je niet rijdt in Hongarije?
,,Ik denk dat je met deze twee nooit iets zeker weet. Ieder verhaal dat links of rechts weer opdook was altijd al een verrassing omdat ze alles achter je rug om doen.”

En het is in orde dat dit allemaal on record is?
,,Uiteindelijk is dit wel de waarheid, en ik vond het tijd dat dit bekend werd.”

AC/KVN

Bron: www.formule1.nl

--> Dat is lekker gegaan daar bij STR zondag haha.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:33:44 #187
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51797513
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:09 schreef Sally het volgende:

[..]

Net als RD, TJ?
Dit jaar zekr, en voor volgend jaar vrees ik dat STR nog steeds niet iets voor de beide heren is!!
pi_51811650
Ik weet niet wat de contracten zeggen, maar ik denk niet dat Speed rijdt in Hongarije Wie is de reserver coureur van Toro Rosso?

Gister getest op Jerez, door alleen maar test en reserve coureurs.

1 P. de la Rosa McLaren 01:20.111 69
2 F. Montagny Toyota 01:21.136 73
3 K. Nakajima Williams 01:21.424 103
4 J. Rossiter Super Aguri 01:21.683 92
5 C. Klien Honda 01:22.035 70
6 N. Piquet jr. Renault 01:22.537 68
7 S. Buemi Red Bull 01:22.565 78

en op Mugello

1 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 01:24.203 80
2 L. Badoer Ferrari 01:24.633 50

En een kapotte McLaren

pi_51812384
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:29 schreef Atreidez het volgende:
Ik weet niet wat de contracten zeggen, maar ik denk niet dat Speed rijdt in Hongarije Wie is de reserver coureur van Toro Rosso?

Gister getest op Jerez, door alleen maar test en reserve coureurs.

1 P. de la Rosa McLaren 01:20.111 69
2 F. Montagny Toyota 01:21.136 73
3 K. Nakajima Williams 01:21.424 103
4 J. Rossiter Super Aguri 01:21.683 92
5 C. Klien Honda 01:22.035 70
6 N. Piquet jr. Renault 01:22.537 68
7 S. Buemi Red Bull 01:22.565 78

en op Mugello

1 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 01:24.203 80
2 L. Badoer Ferrari 01:24.633 50

En een kapotte McLaren

[afbeelding]
Goh, zou dan McLaren toch voordeeltjes heben gehad aan het begin van het seizoen, ga je je dan afvragen... Vanaf nu dan toch terug naar "2006"???

http://sport.fok.nl/f1/nieuws/40057
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Door Sally op dinsdag 24 juli 2007 23:00
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:43 uur schreef Spooky4u het volgende:

Liuzzi is ook (voorlopig) de enige racecoureur hierboven.
Misschien dat bepaalde teams toch met een meer dan normale
belangstelling kijken naar Jerez!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ Bericht 4% gewijzigd door Sally op 25-07-2007 12:58:56 ]
pi_51812845
Volgens TJ heeft Toro Rosso zelfde reserve coureurs als Red Bull zelf, dus ik zeg ; Go Buemi in Hongarije
pi_51814229
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:11 schreef Atreidez het volgende:
Volgens TJ heeft Toro Rosso zelfde reserve coureurs als Red Bull zelf, dus ik zeg ; Go Buemi in Hongarije
Who's he?
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:19:28 #192
65960 sanger
pi_51814970
Sebatian Buemi, komt uit inde F3 Euroseries en valt voor Ammermuller in in de GP2.
pi_51814997
Reed ook A1GP voor team Zwitserland
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:36:52 #194
179034 Bernard0s
pi_51817862
Jippie, Yamamoto rijdt de rest van het seizoen bij Spyker! Echt een stap voorwaarts.

Het is duidelijk dat Spyker zeer naarstig op zoek is naar geld, echt zo jammer dit..
pi_51817993
Speed gewoon in actie
quote:
Speed gewoon in actie tijdens Mugello-test
25 juli 2007 / Foto's

Alsof er de afgelopen dagen niets is gebeurd, kwam Scott Speed woensdagochtend gewoon het circuit van Mugello oprijden voor zijn testdag met het Scuderia Toro Rosso-team. Sinds de Grand Prix van Europa schijnt de relatie tussen de Amerikaanse coureur en de teamleiding ernstig verslechterd te zijn.

Scuderia Toro Rosso-teambaas Franz Tost zou niet blij zijn geweest met de manier waarop Speed terugkeerde in de pitbox, na zijn vroege uitvallen in de Grand Prix van Europa. Beide coureurs van het Italiaanse team strandden tijdens de hevige regenval boven de Nürburgring in de eerste bocht. Tost sprak Speed hierop aan, die vervolgens in de media verkondigde dat dit op nogal hardhandige wijze was gebeurd. Volgens geruchten zou het ontslag van Speed al een feit zijn, maar gezien zijn testactiviteiten op het Italiaanse Mugello lijkt dat in elk geval niet waar te zijn.
Wat is de bron voor t nieuws van Yamamoto?
pi_51818271
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:40 schreef Atreidez het volgende:
Speed gewoon in actie
[..]

Wat is de bron voor t nieuws van Yamamoto?
Ik denk dit.
quote:
Yamamoto to race for Spyker

Sakon Yamamoto will race for the Spyker F1 team in the remaining seven Grands Prix of the season, autosport.com understands.

The Japanese driver, who raced for Super Aguri last year in 11 rounds, will replace Christijan Albers, who was let go by Spyker before last weekend's European Grand Prix.

The 25-year-old is currently racing in the GP2 Series with BCN while he continues acting as Super Aguri's test driver.

Yamamoto is set to sign the contract with Spyker today and the deal is expected to be officially confirmed by Spyker in an announcement tomorrow.
Bron
pi_51818318
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:56:34 #198
65960 sanger
pi_51818665
Nog niet officieel bevestigd Atreidez....
pi_51819462
Hmmm ok, weten we meteen wat die teambazen aan t bespreken waren in die garage
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:15:38 #200
65960 sanger
pi_51819557
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:13 schreef Atreidez het volgende:
Hmmm ok, weten we meteen wat die teambazen aan t bespreken waren in die garage
Ja indd.
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:37:32 #201
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51820414
Ze kunnen dat stoeltje bijna aan de straatstenen niet kwijt Maar dan is daar dan toch Yamamoto

Hulkenberg says no to Spyker seat
quote:
"Nico does not need a fast formula one debut," Weber, who has placed Hulkenberg in the F3 Euroseries for the balance of the year, is quoted as saying by Motorsport Aktuell. "And I would never put one of my drivers in a Spyker."

Spyker principal Colin Kolles responded: "I would never cooperate with Mr. Weber."
Piquet Turned Down Albers' Spyker Drive
quote:
"But with that car you could only lose," he said. "It is clearly difficult to drive, and (Adrian) Sutil knows it off by heart already. I would be last until I caught up to his experience level. "In the meantime my market value could be destroyed, because unfortunately in this game, the people are very short-sighted."
Calm down, please!
pi_51820558
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
Ze kunnen dat stoeltje bijna aan de straatstenen niet kwijt Maar dan is daar dan toch Yamamoto

Hulkenberg says no to Spyker seat
[..]

Piquet Turned Down Albers' Spyker Drive
[..]

Zou ALBERS nog willen?
pi_51822657
Mooie reactie van Piquet Jr.
  woensdag 25 juli 2007 @ 17:33:29 #204
179034 Bernard0s
pi_51824666
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:41 schreef Sally het volgende:

[..]

Zou ALBERS nog willen?
Ik dacht dat een sponsor van hem met 1,5 miljoen ¤uro over de brug was gekomen.. Maar ik hoor er niks meer van helaas.
  woensdag 25 juli 2007 @ 17:59:59 #205
65960 sanger
pi_51825541
David Hart zou indd garant staan voor de 1,5 miljoen
pi_51826537
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 17:59 schreef sanger het volgende:
David Hart zou indd garant staan voor de 1,5 miljoen
Dat er betaald ging worden had ik meegekregen, maar de HAMvraag blijft:

Zou Albers nog WILLEN?

woensdag 25 juli 2007 @ 19:43:49 #207
179034 Bernard0s
pi_51828713
Ik denk dat Albers nog wel wil, hij wil zich bewijzen in de Spyker B-spec denk ik. Hij heeft immers wat recht te zetten.

Anderzijds heb ik vandaag verhalen gelezen over Spyker F1.. Die zijn niet netjes geweest naar CA toe.
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:27:56 #208
54932 J.J.McKay
............................
pi_51832051
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 19:43 schreef Bernard0s het volgende:
Ik denk dat Albers nog wel wil, hij wil zich bewijzen in de Spyker B-spec denk ik. Hij heeft immers wat recht te zetten.

Anderzijds heb ik vandaag verhalen gelezen over Spyker F1.. Die zijn niet netjes geweest naar CA toe.
Alsof de zakenwereld van de F1 uberhaupt eerlijk is?
Net als de 'normale' zakenwereld trouwens...
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:35:13 #209
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51834695
nieuw gerucht: Albers naar Toro Rosso?

dat staat op de weblog van Mol alleen die is niet te openen nu
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:40:51 #210
179034 Bernard0s
pi_51834933
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:35 schreef WEST het volgende:
nieuw gerucht: Albers naar Toro Rosso?

dat staat op de weblog van Mol alleen die is niet te openen nu
Dat zou bizar wezen. Daar kun je toch nooit tussenkomen zonder een RedBull contract?

Is het geloofwaardig wat Mol daar schrijft?
  donderdag 26 juli 2007 @ 08:17:55 #211
65960 sanger
pi_51844166
Albers heeft imo nog wat geld tegoed van Spyker natuurlijk. Hij had namelijk meer dan de helft al betaald. Met dat geld zou hij bij STR best het seizoen af kunnen maken (ipv Speed bv).
pi_51845580
Heb niet het idee dat Toro Rosso warm wordt van een paar miljoen extra.. Zoiezo houden ze meer vast aan hun driver development program, want een Red Bull rijder die meer waard wordt is net zo waardevol of misschien wel waardevoller dan een Albers die met 2 miljoen nog een paar racejes wil rijden (in een auto waar die nog nooit ingezeten heeft ).
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:56:39 #213
65960 sanger
pi_51845962
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 09:40 schreef Atreidez het volgende:
Heb niet het idee dat Toro Rosso warm wordt van een paar miljoen extra.. Zoiezo houden ze meer vast aan hun driver development program, want een Red Bull rijder die meer waard wordt is net zo waardevol of misschien wel waardevoller dan een Albers die met 2 miljoen nog een paar racejes wil rijden (in een auto waar die nog nooit ingezeten heeft ).
Albers heeft minimaal 5 miljoen, als hij niet de hele som terug kan vorderen wegens wanprestatie van de kant van Spyker (doorlopend contract enzo).
pi_51847012
quote:
Ferrari: spying 'likely' benefited McLaren

Ferrari believe McLaren's advantage in the world championship this year is "likely" because their chief designer Mike Coughlan was holding confidential Ferrari documents.

As McLaren prepare to appear in front of the FIA World Motor Sport Council on Thursday, Ferrari's standpoint on McLaren's involvement was made public for the first time since the affair began less than a month ago.

According to British newspaper the Guardian, Ferrari state in a recent document submitted to the London High Court that the stolen documents found in Coughlan's possession were beneficial to the McLaren team in the Formula One championship.

"The difference between the two teams [in the world championship standings] is so close that it is likely that McLaren's superior number of points is a consequence of its chief designer having the Ferrari documents," Ferrari's representatives write.

According to Ferrari, the fact that Coughlan "was in possession of the Ferrari documents has given McLaren an unfair advantage over Ferrari" and that "Ferrari will suffer loss of at least 5.5 million euro" if they lose the constructors' championship - as well as "suffer loss in respect of damage to the Ferrari brand."

According to the Guardian, Ferrari's court document also contests McLaren's claim that Coughlan was the only employee who knew about the documents.

The newspaper report says Ferrari's lawyers list five different occasions on which confidential Ferrari information was made known to high ranking McLaren executives, including McLaren F1 CEO Martin Whitmarsh, and the team's engineering director Paddy Lowe.

These occasions include not only ex-Ferrari engineer Nigel Stepney informing McLaren about Ferrari's floor, but also leaking to McLaren information about Ferrari's brakes and rear wing-flap separators.

Ferrari are adamant the information Coughlan obtained unlawfully benefited McLaren.

"The chief designer is part of the key group of three to four people who drive the technical team to improve the car," Ferrari's lawyers have told the High Court.

"The opportunity for a chief designer to influence the car's performance in all areas is huge."
Bron

Gaat dus spannend worden wat er vandaag komt uitrollen.
pi_51849339
Precies: ben benieuwd. Eerst Rasmussen, dan McLaren: stelletje nepsporters
Calmer than you are
pi_51849461
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Pfff, ik vergelijk jou toch ook niet met Sunchaser
pi_51849502
Who the hell is Sunchaser..?
Calmer than you are
pi_51852212
ach jee ... Die gasten in Maranello hebben werkenlijk geen jaar dat ze geklopt werden NIET gezeken over de competitie. Als ze niet kunnen winnen dan MOET het wel komen doordat de concurrentie vals speelt of omdat de regelss veranderd zijn en dit jaar tegen Ferrari werken. De jaren dat ze voor hun oren worden gereden zijn ze o zo verbaal. Zelfs die gore maffioso-pis-nicht van een Luca Di Montezemolo (waarvan de helft van het automakend personeel hem het liefst op een tractor een weiland ziet managen) zou noooooooit toegeven dat het misschien ligt aan het feit dat hij de Ferrari fabriek slecht onder controle heeft. Ook het vertrek van Brawn heeft hier niets mee te maken. Die had het daar zo in z'n nopjes dat er nu zelfs sprake van is dattie naar Honda gaat

Gewoon de volgende uitspraak: "McLaren foei, Ferrari uit de F1 ... want het gezeur begint altijd bij jullie!"

edit: dit ook
quote:
... and that "Ferrari will suffer loss of at least 5.5 million euro" if they lose the constructors' championship - as well as "suffer loss in respect of damage to the Ferrari brand."
Boehoehoe, huilies. 5,5 miljoen euro verlies ten opzichte van vorig jaar? Of dat jaar daarvoor? Aanzien verlies t.o.v. verliezen van Renault? Ik snap 'm niet ... eigenlijk zeggen ze gewoon wat ze altijd zeggen: In de F1 horen wij vooraan te rijden, niet jullie!

[ Bericht 25% gewijzigd door Googolplexian op 26-07-2007 13:42:25 ]
Calm down, please!
pi_51852885
En Newey bleef ook maar wat graag bij McLaren destijds

McLaren zeurt over Ferrari aan het einde van het vorige millennium, maar vergeet gevoeglijk even het illegale derde rempedaal in hun eigen bolide. Of over de 'verende bodemplaat' in o.a. de Ferrari begin dit jaar. Dennis zeikt net zoveel als Ferrari. Beetje suf om dit alleen bij Ferrari neer te leggen.
Calmer than you are
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:00:54 #220
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51853109
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nu McLaren zou mijn week weer goed maken!

Rasmussen Ferarri
Planning:
-
pi_51853351
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En Newey bleef ook maar wat graag bij McLaren destijds

McLaren zeurt over Ferrari aan het einde van het vorige millennium, maar vergeet gevoeglijk even het illegale derde rempedaal in hun eigen bolide. Of over de 'verende bodemplaat' in o.a. de Ferrari begin dit jaar. Dennis zeikt net zoveel als Ferrari. Beetje suf om dit alleen bij Ferrari neer te leggen.
Dat derde rempedaal was toch niet illegaal Die foto is gemaakt toen door een journalist nadat Coulthard in Albert Park langs de baan was komen te staan, en de andere teams wilden allemaal weten wat t was. Maar de FIA kon die auto gewoon controleren toch? Ik kan me iig niet herinneren dat t illegaal was

edit: Gelezen, en op de hoogte, idd geband
quote:
Of the dozens of technologies banned by F1’s governing body through the years, McLaren’s rear brake pedal stands out as one of the most unjust bannings.

It was banned early in 1998 as McLaren made a stunningly dominant start to the year. Following a protest by Ferrari the system, that had previously been declared legal, was outlawed.

Many at the time suggested political motives were at work - and a desire to keep McLaren from getting too far ahead.

[ Bericht 22% gewijzigd door Atreidez op 26-07-2007 14:16:11 ]
pi_51853582
Volgens mij inderdaad niet illegaal, maar dit spelletje speelt natuurlijk al langer dan vandaag. Ferrari had volgens mij protest aangetekend tegen dat rempedaal, McLaren deed dat o.a. begin dit jaar tegen Ferrari. Williams en McLaren speelde begin jaren negentig ook een soortgelijk spelletje. Part of the game en m.i. dus suf om dit alleen bij Ferrari neer te leggen
Calmer than you are
pi_51853715
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Volgens mij inderdaad niet illegaal, maar dit spelletje speelt natuurlijk al langer dan vandaag. Ferrari had volgens mij protest aangetekend tegen dat rempedaal, McLaren deed dat o.a. begin dit jaar tegen Ferrari. Williams en McLaren speelde begin jaren negentig ook een soortgelijk spelletje. Part of the game en m.i. dus suf om dit alleen bij Ferrari neer te leggen
Of alleen bij McLaren dat was m'n punt dus. Alleen kots ik van Ferrari en van McLaren gek genoeg niet
Calm down, please!
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:18:45 #224
65960 sanger
pi_51853758
Die 5.5 is wsl het verschil tussen de constructeurstitel en de tweede plek. En eigenlijk vind ik de redenering zo gek nog niet. Als McLaren echt schuldig blijkt dat zou het zomaar kunnen dat McLaren daarom de leider is het kampioenschap. Dat is een feit. Wat echter niet bewezen kan worden is hoe McLaren het zou doen indien ze het niet gedaan zouden hebben, misschien stonden ze dan ook wel bovenaan, dat weten we niet.

De claim is logisch, de onderbouwing niet helemaal (in mijn ogen).
pi_51854188
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:17 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Of alleen bij McLaren dat was m'n punt dus. Alleen kots ik van Ferrari en van McLaren gek genoeg niet
Ik kots van Alonso en van McLaren gek genoeg ook niet
Calmer than you are
pi_51856287
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:18 schreef sanger het volgende:
Die 5.5 is wsl het verschil tussen de constructeurstitel en de tweede plek. En eigenlijk vind ik de redenering zo gek nog niet. Als McLaren echt schuldig blijkt dat zou het zomaar kunnen dat McLaren daarom de leider is het kampioenschap. Dat is een feit. Wat echter niet bewezen kan worden is hoe McLaren het zou doen indien ze het niet gedaan zouden hebben, misschien stonden ze dan ook wel bovenaan, dat weten we niet.

De claim is logisch, de onderbouwing niet helemaal (in mijn ogen).
McLaren leidt het kampioenschap omdat de Ferrari niet betrouwbaar is. Dat zijn niet eens alleen mijn woorden maar ook nog eens de woorden van diverse mensen van Ferrari zelf.

Daarnaast is het natuurlijk weer typisch Ferrari. Altijd willen winnen zelfs als dat op een politieke manier moet. Het blijven Italianen.
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:29:56 #227
179034 Bernard0s
pi_51856327
Even voor de goede orde; wanneer/hoe laat komt er een bindende uitspraak over deze kwestie?
pi_51856409
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Het probleem zit hem niet zozeer in het feit dat teams over elkaar klagen maar meer in het feit dat Ferrari een beetje te vaak de FIA mee krijgt. Of het nou gaat om dat derde pedaal in de McLaren of de dampers van vorig jaar of de banden van Michellin in 2003 of het verbod op een bepaalde legering die heel toevallig gebruikt werd in de Mercedes motor in de McLaren in 2000. Iedere keer krijgt Ferrari het voor elkaar om dingen bij concurrenten verboden te krijgen.
pi_51856773
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:29 schreef Bernard0s het volgende:
Even voor de goede orde; wanneer/hoe laat komt er een bindende uitspraak over deze kwestie?
Ik dacht dat vanavond de uitspraak komt. Mocht die negatief uitvallen dan kan McLaren nog bij de International Court of Appeal in beroep gaan.
pi_51857238
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:32 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Het probleem zit hem niet zozeer in het feit dat teams over elkaar klagen maar meer in het feit dat Ferrari een beetje te vaak de FIA mee krijgt. Of het nou gaat om dat derde pedaal in de McLaren of de dampers van vorig jaar of de banden van Michellin in 2003 of het verbod op een bepaalde legering die heel toevallig gebruikt werd in de Mercedes motor in de McLaren in 2000. Iedere keer krijgt Ferrari het voor elkaar om dingen bij concurrenten verboden te krijgen.
Juist ... gekke jongens, die Italianen. *gooit menhir op z'n rug*

Dit hele verhaal is:
1) ontstaan door onvrede bij de werknemers van Ferrari, wat al een tijdje broeit;
2) aangezwengeld door de media, zoals F1 betaamd.

Imo had Ferrari haar werknemers beter onder controle moeten houden. Het is niet zo dat McLaren moedwillig uit was op de documenten... ze werden aangeboden! Door een Ferrari werknemer! Dus zelfs al zou McLaren info gebruikt hebben dan zijn ze imo nog niet schuldig. Alles is ten slotte niet voor niets zelfs voor ons kijkers afgeschermd. Zeilen erover en strikte geheimhouding ... als een Ferrari-medewerker een keer een deurtje openlaat en een open huis afkondigd, zijn de bezoekers dan schuldig?

If yes : go and delete all music and movies from your PC please. Same difference.

Trouwens ... prachtige timing. Ik vraag me af of Ferrari dit ook naar buiten had gebracht als McLaren achterliep in het WK constructeurs. McLaren had makkelijk kunnen zien aankomen dat ALS ze geheimen gejat hadden, ze waarschijnlijk niet vanaf het begin met de tanden in het WK hadden moeten bijten. Dat andere Ferrari team met die gozer die laatst de leiding had in de regen miepte ook op z'n hardst toen Super Aguri hard bleek te gaan.
Calm down, please!
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:00:54 #231
65960 sanger
pi_51857371
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:28 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

McLaren leidt het kampioenschap omdat de Ferrari niet betrouwbaar is. Dat zijn niet eens alleen mijn woorden maar ook nog eens de woorden van diverse mensen van Ferrari zelf.
Dat hoor je mij ook niet ontkennen. Maar niemand zal weten hoe snel de McLaren was geweest als ze niet over de Ferrari documenten had beschikt. Misschien waren ze dan wel gelijkwaardig aan BMW, en had Ferrari daardoor wel de leiding in de kampioenschappen gehad.

Dit geld natuurlijk alleen als ze schuldig (zouden) zijn. En het blijft natuurlijk koffiedik kijken.
pi_51857534
We kijken geen GTST maar OF we van soap houden, zeg

Dit is F1, helaas maar gelukkig.
Calm down, please!
pi_51857765
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:41 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik dacht dat vanavond de uitspraak komt. Mocht die negatief uitvallen dan kan McLaren nog bij de International Court of Appeal in beroep gaan.
Vrijgesproken.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:21:17 #234
65960 sanger
pi_51857980
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:06 schreef Googolplexian het volgende:
We kijken geen GTST maar OF we van soap houden, zeg

Dit is F1, helaas maar gelukkig.
Wat is het nou?
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:21:31 #235
65960 sanger
pi_51857986
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:13 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Vrijgesproken.
Bron?
pi_51858009
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:21 schreef sanger het volgende:

[..]

Bron?
de FIA
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_51858186
quote:
The FIA World Motor Sports Council has decided not to impose any penalty on McLaren. The FIA said after the hearing that it would pursue action against Coughlan and Ferrari engineer Nigel Stepney.

The governing body said that there was no doubt that the team's chief designer Mike Coughlan had had the leaked information but there was no proof that McLaren had benefited from it.

The FIA reserved the right to summon McLaren again if it was suspected that the team had made use of any of the data.

The full FIA statement read: "An extraordinary meeting of the World Motor Sport Council was held in Paris on 26 July, 2007. The following decision was taken:

The WMSC is satisfied that Vodafone McLaren Mercedes was in possession of confidential Ferrari information and is therefore in breach of article 151c of the International Sporting Code. However, there is insufficient evidence that this information was used in such a way as to interfere improperly with the FIA Formula One World Championship. We therefore impose no penalty.

But if it is found in the future that the Ferrari information has been used to the detriment of the championship, we reserve the right to invite Vodafone McLaren Mercedes back in front of the WMSC where it will face the possibility of exclusion from not only the 2007 championship but also the 2008 championship.

The WMSC will also invite Mr Stepney and Mr Coughlan to show reason why they should not be banned from international motor sport for a lengthy period and the WMSC has delegated authority to deal with this matter to the legal department of the FIA.?
bron
Calmer than you are
pi_51858224
quote:
World Motor Sport Council - Decision

An extraordinary meeting of the World Motor Sport Council was held in Paris on 26 July, 2007. The following decision was taken:

“The WMSC is satisfied that Vodafone McLaren Mercedes was in possession of confidential Ferrari information and is therefore in breach of article 151c of the International Sporting Code. However, there is insufficient evidence that this information was used in such a way as to interfere improperly with the FIA Formula One World Championship. We therefore impose no penalty.

“But if it is found in the future that the Ferrari information has been used to the detriment of the championship, we reserve the right to invite Vodafone McLaren Mercedes back in front of the WMSC where it will face the possibility of exclusion from not only the 2007 championship but also the 2008 championship.

“The WMSC will also invite Mr Stepney and Mr Coughlan to show reason why they should not be banned from international motor sport for a lengthy period and the WMSC has delegated authority to deal with this matter to the legal department of the FIA.”
Bron
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:30:14 #239
65960 sanger
pi_51858263
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:22 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

de FIA
Geen straffen McLaren
pi_51858937
Yamamoto heeft getekend

Yamamoto
Spyker

Mooi dat verhaaltje van Nelsinho een stuk hierboven, heel eerlijk ook.
pi_51859023
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:55 schreef vingerplant het volgende:
Yamamoto heeft getekend

Yamamoto
Spyker

Mooi dat verhaaltje van Nelsinho een stuk hierboven, heel eerlijk ook.
Hoho, hij is volgens Kolles een zeer veelbelovende coureur hoor.

pi_51859114
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:58 schreef ElmarO het volgende:

[..]

O ja, ik was deze nog vergeten:

Kolles

pi_51859795
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 10:35 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bron

Gaat dus spannend worden wat er vandaag komt uitrollen.

[F1] F1 nieuwtjes topic deel 23 Zonder Albers dit keer

Enne:
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:30 schreef sanger het volgende:

[..]

Geen straffen McLaren
* Sally gelooft bijna niks en niemand meer na deze Tour de France 2007:

"Als niet je betrapt wordt, ga je toch lekker door met liegen?"

Vrij vertaalde quote van Jans Koerts, bij Mart aan tafel op de vraag hoe hij zo lang gewetenloos kon liegen, in de Avondetappe van 25/7

[ Bericht 36% gewijzigd door Sally op 26-07-2007 17:35:58 ]
  donderdag 26 juli 2007 @ 17:35:20 #244
179034 Bernard0s
pi_51859944
Gelukkig is het met een sisser afgelopen tussen McLaren en Ferrari. Als er straffen waren gekomen was het oorlog geweest in de paddock, en dat is niet wat de fans willen bij zo'n superspannend seizoen.
pi_51859976
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 17:35 schreef Bernard0s het volgende:
Gelukkig is het met een sisser afgelopen tussen McLaren en Ferrari. Als er straffen waren gekomen was het oorlog geweest in de paddock, en dat is niet wat de fans willen bij zo'n superspannend seizoen.
Is het nu ook. Dit is de slechts denkbare uitspraak. Je constateert dat iemand een regel overtreedt (namelijk het in bezit hebben van die informatie), en dat bevestigt de WMSC ook in haar verdict, maar er wordt geen straf tegenover gesteld. Hier was op z'n minst een geldboete op z'n plek geweest. Dat je dan zegt dat je verder niets kunt is tot daar aan toe, maar dit slaat nergens op.

Dit is een vrijbrief voor andere teams om informatie van concurrenten in bezit te hebben, zolang men niet kan bewijzen dat je ze hebt gebruik is er toch vrij spel.

Ook blijft alles nu nog maanden doorsudderen, met hier en daar op z'n tijd nog wel wat gelekt bewijs vanuit het Ferrari-kamp.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:07:40 #246
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_51862167
Kan me herinneren dat in 2005 (??) Honda een benzinetanksysteem in de auto had zitten wat illegaal gebruikt kon worden.
Honda kon aantonen dat hun auto altijd aan het minimum gewicht voldaan heeft, maar toch werden ze voor 2 races geschorst vanwege een systeem dat illegaal gebruikt kan worden...

Nou, mogen ze mij uitleggen waarom McLaren hier mee wegkomt. Ze hebben documenten in bezit die illegaal gebruikt kunnen worden. Maar ze gaan vrij-uit omdat niet is aan te tonen dat ze het gebruikt hebben

Zelfs al hebben ze het niet volledig overgenomen. Gelezen hebben ze het zeker. En dat zal in het achterhoofd vast wel meegenomen zijn de eerstvolgende keer dat ze in een windtunnel stonden..
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:12:08 #247
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51862314
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:58 schreef ElmarO het volgende:

[..]

kolles.., is dat niet die man die praat alsof hij al een paar Baco's achter over geslagen heeft?
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:57:43 #248
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_51863856
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 17:35 schreef Bernard0s het volgende:
Ben er ook hartstikke blij mee want ik had er niet aan moeten denken dat het McLaren team uit het kampioensschap zou zijn gehaald. Dan zouden ze in het slechtste geval voor 2 jaar geschorst worden, dit jaar en ook volgend jaar. Met alle respect voor de overige teams, maar dat zijn geen serieuze kandidaten om het Ferrari echt heel moeilijk te kunnen maken. Misschien Renault, maar gezien hun huidige race-pace verwacht ik dat niet snel.

Begrijp de reactie van het Ferrari team overigens wel erg goed. Weet ook niet helemaal of deze uitspraak wel zo heel gunstig is, maar McLaren kan nog altijd bestraft worden als er nieuwe feiten boven tafel komen en dat zal echt nog wel gaan gebeuren.
pi_51863883
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kan me herinneren dat in 2005 (??) Honda een benzinetanksysteem in de auto had zitten wat illegaal gebruikt kon worden.
Honda kon aantonen dat hun auto altijd aan het minimum gewicht voldaan heeft, maar toch werden ze voor 2 races geschorst vanwege een systeem dat illegaal gebruikt kan worden...

Nou, mogen ze mij uitleggen waarom McLaren hier mee wegkomt. Ze hebben documenten in bezit die illegaal gebruikt kunnen worden. Maar ze gaan vrij-uit omdat niet is aan te tonen dat ze het gebruikt hebben

Zelfs al hebben ze het niet volledig overgenomen. Gelezen hebben ze het zeker. En dat zal in het achterhoofd vast wel meegenomen zijn de eerstvolgende keer dat ze in een windtunnel stonden..
Maar is het bedrijsspionage of is het McLaren gewoon aangeboden?
Calm down, please!
pi_51863923
quote:
Ferrari :: Uitspraak FIA is onbegrijpelijk

Vanmiddag werd McLaren door de World Motorsport Council van de FIA schuldig bevonden op het in het bezit hebben van vertrouwelijke documenten van Ferrari. Omdat er echter niet genoeg bewijs was dat de formatie uit Woking die informatie ook heeft gebruikt om er zelf beter van te worden komt het team er goed vanaf: er volgen geen sancties voor McLaren.

Ferrari heeft in een verklaring laten weten dit belachelijk te vinden. “McLaren is schuldig bevonden bij de FIA World Motorsport Council”, aldus de Scuderia. “We vinden het daarom onbegrijpelijk dat het overtreden van een fundamenteel principe van de sport geen sanctie oplevert, terwijl dit een logische en onvermijdelijke consequentie is. De beslissing van vandaag maakt duidelijk dat oneerlijk gedrag in de Formule 1 geoorloofd is.”

“De beslissing van de WMSC toont aan dat in het bezit zijn en het gebruiken van zeer vertrouwelijke informatie, terwijl men in de top hiervan wist, dat op ongeoorloofde wijze is verkregen aangeeft dat daar geen straf voor hoeft gegeven te worden.”

“Het is een feit dat bij toeval is ontdekt dat McLaren in het bezit was van deze informatie. Als dit niet ontdekt was, had het team die informatie altijd in bezit gehad. In een sport als Formule 1, waar elk kleine detail voor een verschil kan zorgen, moet dat serieus worden genomen.”

“Ferrari vindt het hoogst oneerlijk richting de sport. Het team zal verdergaan met de gerechtelijke procedures in zowel Italië als in Groot-Brittannië”, besloot de verklaring van de Scuderia.
Calm down, please!
pi_51864151
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:57 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Ben er ook hartstikke blij mee want ik had er niet aan moeten denken dat het McLaren team uit het kampioensschap zou zijn gehaald. Dan zouden ze in het slechtste geval voor 2 jaar geschorst worden, dit jaar en ook volgend jaar. Met alle respect voor de overige teams, maar dat zijn geen serieuze kandidaten om het Ferrari echt heel moeilijk te kunnen maken. Misschien Renault, maar gezien hun huidige race-pace verwacht ik dat niet snel.
Ik zou BMW Sauber ook niet onderschatten. Timmeren voorlopig toch ook aardig aan de weg. Het is alleen afwachten of ze hun huidige niveau ook volgend seizoen vast kunnen houden. Als ze dat kunnen zie ik ze over een aantal jaar wel een serieuze gooi naar de titel doen.
quote:
Begrijp de reactie van het Ferrari team overigens wel erg goed. Weet ook niet helemaal of deze uitspraak wel zo heel gunstig is, maar McLaren kan nog altijd bestraft worden als er nieuwe feiten boven tafel komen en dat zal echt nog wel gaan gebeuren.
Had dan inderdaad op zijn minst een geldboete verwacht. Komt wel een beetje raar over dit. Het is voor McLaren te hopen dat er geen feiten naar boven komen ten nadele van hun. Al verwacht ik dat dat nog weleens kan gebeuren. Zou me ook niks verbazen als er nu nog meer beerputten open gaan.
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:28:54 #252
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_51864990
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Het werd ze aangeboden ja.... En vervolgens bleef het daar maanden liggen.
Een postzegel erop en 'return to sender' had mij het meest logisch geleken als je beweerd een eerlijk F1team te zijn
pi_51877685
Heb eigenlijk nergens nog een idee gekregen wat nou t motief is geweest van Stepney. Ongevraagd zulke kritsche informatie van je "eigen" team aan een engineer van een ander team geven lijkt me gewoon niet logisch. Daar zal dus meer achter gezeten hebben, al geloof ik niet dat Ron Dennis of het gehele McLaren team daar wat mee van doen heeft. Uitspraak is wat dat betreft ook normaal, want het valt gewoon niet te bewijzen dat McLaren hier baat uit heeft kunnen halen. Dat Stepney, en misschien ook wel Coughlan, een dikke straf krijgen zou me wat dat betreft niks verbazen
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:04:48 #254
65960 sanger
pi_51877953
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Je kunt het ook anders bekijken. Als het ze gewoon was aangeboden had het door een receptioniste opengemaakt geweest, of op de info@mclaren binnengekomen. Nu is het bij een werknemer direct binnengekomen, dus is er contact geweest. Als die werknemer het niet had willen hebben is delete zo gebeurd (of shredden).

Spionage: ja en nee eigenlijk.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:07:40 #255
65960 sanger
pi_51878005
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 08:42 schreef Atreidez het volgende:
Heb eigenlijk nergens nog een idee gekregen wat nou t motief is geweest van Stepney. Ongevraagd zulke kritsche informatie van je "eigen" team aan een engineer van een ander team geven lijkt me gewoon niet logisch. Daar zal dus meer achter gezeten hebben, al geloof ik niet dat Ron Dennis of het gehele McLaren team daar wat mee van doen heeft. Uitspraak is wat dat betreft ook normaal, want het valt gewoon niet te bewijzen dat McLaren hier baat uit heeft kunnen halen. Dat Stepney, en misschien ook wel Coughlan, een dikke straf krijgen zou me wat dat betreft niks verbazen
Vergeet dan niet dat Coughlan een vrij hoge functyie had bij McLaren. Hij kon dus wel degelijk dat soort info verwerken in de McLaren. Het team kan er dus wel degelijk profijt van hebben gehad.
pi_51879409
Maar kan is zo vaag in de meeste gevallen; Ik had wel een F1 coureur kunnen zijn Zoiezo kan je alsnog profijt hebben van de informatie zonder het in je eigen auto te gebruiken. Je kan bijvoorbeeld bezwaar maken tegen specifieke dingen op de Ferrari waarvan je in de info hebt gezien dat t de regels buigt of misschien lichtelijk overschrijdt misschien?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:21:37 #257
65960 sanger
pi_51879641
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:11 schreef Atreidez het volgende:
Maar kan is zo vaag in de meeste gevallen; Ik had wel een F1 coureur kunnen zijn Zoiezo kan je alsnog profijt hebben van de informatie zonder het in je eigen auto te gebruiken. Je kan bijvoorbeeld bezwaar maken tegen specifieke dingen op de Ferrari waarvan je in de info hebt gezien dat t de regels buigt of misschien lichtelijk overschrijdt misschien?
Mee eens.

Ander voordeel, je weet in welke richting je concurrent gaat. Dan kun je zelf ook in die richting gaan zoeken. Dan heb je niet hetzelfde, maar wel hetzelfde idee.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:20:50 #258
179034 Bernard0s
pi_51884591
Yamamoto zou 22 miljoen euro meebrengen naar Spyker F1, ik snap dus wel enigszins waarom er voor Sakon is gekozen. Met 22 miljoen kan Albers afgekocht worden en kan er weer wat ontwikkeld worden aan de bolide, positieve dingen dus als je het mij vraagt. Hongarije zal nog wel een farce wezen voor Spyker F1 omdat aerodynamica alles is op dat circuit. Ik ben toch echt wel benieuwd wat de B-spec kan in Turkije en verder. Ik zie Spyker het vooral goed doen op Monza en Fuji.
pi_51885042
Tja, voor en tegens.. Je kan weer wat ontwikkelen, maar de feedback zal een stuk minder uitgebleid wolden
pi_51885119
!!!
vosss is de naam,
pi_51885722
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:37 schreef Atreidez het volgende:
uitgebleid wolden

Die 22 miljoen komt als geroepen als de geruchten waar zijn dat ze die Rus niet konden betalen. Op de korte termijn dus een prima deal, maar de lange termijn (het ontwikkelen van de auto) ziet er niet best uit.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:10:04 #262
65960 sanger
pi_51885940
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:20 schreef Bernard0s het volgende:
Yamamoto zou 22 miljoen euro meebrengen naar Spyker F1, ik snap dus wel enigszins waarom er voor Sakon is gekozen. Met 22 miljoen kan Albers afgekocht worden en kan er weer wat ontwikkeld worden aan de bolide, positieve dingen dus als je het mij vraagt. Hongarije zal nog wel een farce wezen voor Spyker F1 omdat aerodynamica alles is op dat circuit. Ik ben toch echt wel benieuwd wat de B-spec kan in Turkije en verder. Ik zie Spyker het vooral goed doen op Monza en Fuji.
Als je kijkt naar de feiten zie je dat Spyker in Barcelona het dischstebij de rewst van de kop zat. En daar is de aero ook belangrijk. In dat opzicht liggen er dus wel mogelijkheden in Hongarije.

Monza verwacht ik eigenlijk huist heel weinig van. Al is er weinig over te zeggen omdat we niet weten wat voor verbetering de B-spec is.
pi_51886085
Australië is gewoon de openingsrace.
quote:
France stays, Australia to open '08 season

The French Grand Prix will stay on the Formula One calendar in 2008 while the season will begin in Australia on March 16, the FIA said on Friday.

The French race was under threat after Bernie Ecclestone said this year's would be last Grand Prix at the Magny-Cours circuit

Singapore and Valencia will make their debuts next year, with the latter race designated the European Grand Prix.

Canada will be the only North American race after the removal of the US Grand Prix at Indianapolis.

There will be 18 races, one more than in 2007.

16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Italy
14 September Belgium
28 September** Singapore
12 October China
19 October Japan
2 November Brazil

* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
Bron
pi_51886864
Zo'n groot land en dan geen race kunnen regelen, USA Niet dat ik ze graag daar zie rijden, maar 20.00 is zo'n relaxte tijd om te kijken
pi_51886879
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:02 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Die 22 miljoen komt als geroepen als de geruchten waar zijn dat ze die Rus niet konden betalen. Op de korte termijn dus een prima deal, maar de lange termijn (het ontwikkelen van de auto) ziet er niet best uit.
Ze hebben nog meer coureurs dan alleen Yamamoto hoor. Sutil, Winkelhock, van der Garde (en af en toe Klien blijkbaar), dus met hen kunnen ze ook doorontwikkelen.

Het zou pas erg zijn als ze het alleen van Yamamoto moeten hebben.

Het lijkt in ieder geval erop dat ze voorlopig nog even doorkunnen en geld hebben om de auto door te ontwikkelen. Goede zaak dus.
pi_51886958
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:39 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ze hebben nog meer coureurs dan alleen Yamamoto hoor. Sutil, Winkelhock, van der Garde (en af en toe Klien blijkbaar), dus met hen kunnen ze ook doorontwikkelen.
Hoeveel testkilometers hebben die gemaakt dit seizoen? Heel weinig, en daar gaat ook bijna niks meer bijkomen. Het moet vrijwel volledig van de racecoureurs komen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:59:43 #267
179034 Bernard0s
pi_51887539
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:37 schreef Atreidez het volgende:
Tja, voor en tegens.. Je kan weer wat ontwikkelen, maar de feedback zal een stuk minder uitgebleid wolden
Oke. Maar Yamamoto kent de circuits in ieder geval al wel van vorig jaar toen hij bij Super Augurki reed, dat scheelt natuurlijk alweer. Ik had eerst zo mijn vraagtekens, maar eigenlijk snap ik het ook wel heel goed.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:00:47 #268
179034 Bernard0s
pi_51887572
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:02 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Ja, dat is waar. Maargoed, wat zijn 7 races? Meestal rijdt een coureur maar zo'n 3 a 4 uur per weekend. Alle feedback zal moeten komen van de tests lijkt mij zo. Laten we maar gewoon hopen dat STR ook op 0 punten blijft en dat er nog regenraces komen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:02:11 #269
179034 Bernard0s
pi_51887614
Over de nieuwe racekalender:

- Goed dat Australie de eerste race wordt.
- Turkije al vroeg zeg!
- Ik ben heel benieuwd naar Valencia en Singapore. Hopelijk worden het mooie circuits. Valencia ken ik al wel, maar hoe ziet Singapore er uit qua layout?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:03:04 #270
65960 sanger
pi_51887639
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:39 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het zou pas erg zijn als ze het alleen van Yamamoto moeten hebben.

Het lijkt in ieder geval erop dat ze voorlopig nog even doorkunnen en geld hebben om de auto door te ontwikkelen. Goede zaak dus.
Vergeet alleen niet dat het, op Klien na, allemaal rookies zijn. En Klien staat ook bepaald niet bekend als een coureur die een auto kan ontwikkelen, als hij nog gaat testen voor Spyker (ik verwacht van niet).
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:26:16 #271
179034 Bernard0s
pi_51888462
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:03 schreef sanger het volgende:

[..]

Vergeet alleen niet dat het, op Klien na, allemaal rookies zijn. En Klien staat ook bepaald niet bekend als een coureur die een auto kan ontwikkelen, als hij nog gaat testen voor Spyker (ik verwacht van niet).
Zonder gekheid, ik denk dat R. Schumacher volgend jaar naar Spyker vertrekt. Een man met veel ervaring en technische feedback. Ook een oude bekende van Gascoyne als ik me niet vergis + het is een Duitser net als Kolles. Ik zou het wel goed vinden als er zoiets zou gebeuren.

Anderzijds moet R. wel betaald worden voor zijn diensten.
pi_51888479
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:02 schreef Bernard0s het volgende:
Over de nieuwe racekalender:

- Ik ben heel benieuwd naar Valencia en Singapore. Hopelijk worden het mooie circuits. Valencia ken ik al wel, maar hoe ziet Singapore er uit qua layout?
Layout van Singapore is volgens mij nog niet bekend. Dat zal ook wel de reden zijn dat er Subject to circuit approval staat. Van Valencia heb ik wel goede verwachtingen. Wordt breder dan Monaco, dus er zouden leuke dingen mogelijk moeten zijn. Overweeg zelfs om daar volgend jaar ook naartoe te gaan.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:27:58 #273
179034 Bernard0s
pi_51888529
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:26 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Layout van Singapore is volgens mij nog niet bekend. Dat zal ook wel de reden zijn dat er Subject to circuit approval staat. Van Valencia heb ik wel goede verwachtingen. Wordt breder dan Monaco, dus er zouden leuke dingen mogelijk moeten zijn. Overweeg zelfs om daar volgend jaar ook naartoe te gaan.
Denk er om dat dat leuk is! Een nieuwe GP met waarschijnlijk een heel leuk bijprogramma om toeschouwers te trekken. Midden in een stad als het mooie Valencia is natuurlijk ook hartstikke leuk. Ik denk dat deze GP 1 van de leukste op de kalender zal worden.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:31:03 #274
65960 sanger
pi_51888663
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:26 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

Zonder gekheid, ik denk dat R. Schumacher volgend jaar naar Spyker vertrekt. Een man met veel ervaring en technische feedback. Ook een oude bekende van Gascoyne als ik me niet vergis + het is een Duitser net als Kolles. Ik zou het wel goed vinden als er zoiets zou gebeuren.

Anderzijds moet R. wel betaald worden voor zijn diensten.
Ik zie het vooralsnog niet gebeuren
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:32:26 #275
179034 Bernard0s
pi_51888724
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:31 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik zie het vooralsnog niet gebeuren
Het is ook een 'voorspelling' wat nergens op gebaseerd is, maar toch, ik zie het wel gebeuren. Uitwisseling tussen Sutil en Ralf? Wie weet.
pi_51888782
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:27 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

Denk er om dat dat leuk is! Een nieuwe GP met waarschijnlijk een heel leuk bijprogramma om toeschouwers te trekken. Midden in een stad als het mooie Valencia is natuurlijk ook hartstikke leuk. Ik denk dat deze GP 1 van de leukste op de kalender zal worden.
Dat verwacht ik dus ook. Al helpt het dat Valencia ook een leuke stad schijnt te zijn. Buiten dat wilde ik ook graag een keer naar een stratencircuit. En dan is dit de dichtsbijzijnde na Monaco. Nou heeft Monaco dan wel een meer een sfeer van glitter en glamour, qua race is het meestal toch minder. Al is het hier natuurlijk ook afwachten, maar de kans op een leuke race lijkt mij groter. En het is natuurlijk ook leuk om bij de eerste editie van een GP te zijn.
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:32 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

Het is ook een 'voorspelling' wat nergens op gebaseerd is, maar toch, ik zie het wel gebeuren. Uitwisseling tussen Sutil en Ralf? Wie weet.
Kan best weleens mogelijk zijn. Ralf is qua salaris ook niet goedkoop voor Toyota. En door Sutil in de deal te betrekken hoeft Ralf ook niet al te duur te zijn voor Spyker.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:36:20 #277
179034 Bernard0s
pi_51888886
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:34 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Dat verwacht ik dus ook. Al helpt het dat Valencia ook een leuke stad schijnt te zijn. Buiten dat wilde ik ook graag een keer naar een stratencircuit. En dan is dit de dichtsbijzijnde na Monaco. Nou heeft Monaco dan wel een meer een sfeer van glitter en glamour, qua race is het meestal toch minder. Al is het hier natuurlijk ook afwachten, maar de kans op een leuke race lijkt mij groter. En het is natuurlijk ook leuk om bij de eerste editie van een GP te zijn.
Dat sowieso. Of je nou op Spa of Indianapolis bent, de sfeer is er geweldig. Mensen die niks hebben met F1 vinden het ook fantastisch om mee te maken. Ik denk dat ik Valencia mooier vind. Monaco vind ik maar lelijk met al die betonnen flats, Valencia is toch wat meer van die oude stijl enzo. Maargoed, we gaan er niet naartoe voor de gebouwen natuurlijk. Als het circuit maar uitdagend wordt en zolang er maar een beetje ingehaald kan worden. Oh ja; ik hoop niet dat ze grote uitloopstroken met asfalt gaan maken, dat zou de boel weer verzuren.
pi_51889502
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:53:00 #279
65960 sanger
pi_51889620
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:36 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

Dat sowieso. Of je nou op Spa of Indianapolis bent, de sfeer is er geweldig. Mensen die niks hebben met F1 vinden het ook fantastisch om mee te maken. Ik denk dat ik Valencia mooier vind. Monaco vind ik maar lelijk met al die betonnen flats, Valencia is toch wat meer van die oude stijl enzo. Maargoed, we gaan er niet naartoe voor de gebouwen natuurlijk. Als het circuit maar uitdagend wordt en zolang er maar een beetje ingehaald kan worden. Oh ja; ik hoop niet dat ze grote uitloopstroken met asfalt gaan maken, dat zou de boel weer verzuren.
Uitloopstroken zie je sowieso weinig in stratencircuits
  vrijdag 27 juli 2007 @ 16:00:26 #280
179034 Bernard0s
pi_51889911
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:53 schreef sanger het volgende:

[..]

Uitloopstroken zie je sowieso weinig in stratencircuits
Monaco is al verneukt anders hoor. Die bocht naar Piscine bijvoorbeeld. Rascasse is ook helemaal verneukt.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 16:01:15 #281
179034 Bernard0s
pi_51889939
quote:
Ziet er zeker niet verkeerd uit. Ik kan niet precies inschatten hoe nauw het is, maar het eerste rondje (vooral de eerste 5 bochten) lijken mij een scherprechter in de race.
pi_51890003
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:01 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

Ziet er zeker niet verkeerd uit. Ik kan niet precies inschatten hoe nauw het is, maar het eerste rondje (vooral de eerste 5 bochten) lijken mij een scherprechter in de race.
Ik verwacht dat het toch wel breder is dan Monaco. Singapore zou de eerste nachtrace moeten worden en mij lijkt het mede voor de veiligheid handiger dat het in ieder geval breder is dan Monaco.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 16:05:01 #283
179034 Bernard0s
pi_51890066
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:03 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik verwacht dat het toch wel breder is dan Monaco. Singapore zou de eerste nachtrace moeten worden en mij lijkt het mede voor de veiligheid handiger dat het in ieder geval breder is dan Monaco.
Ook al is het breder, het ziet er wel tricky uit voor de eerste ronde vind ik. Wel beter trouwens, in Singapore is het 's avonds altijd vochtig .
pi_51890114
Vervuilende auto's, en dan nog een hoop extra stroomverbruik ook.. Het zal niet snel een groenlinks sport worden
  vrijdag 27 juli 2007 @ 16:14:59 #285
179034 Bernard0s
pi_51890428
Terwijl Max er wel voor pleit, echt naief joh!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:43:21 #286
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51897783
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:14 schreef ElmarO het volgende:
Australië is gewoon de openingsrace.
[..]

Bron
mooi en lekker tot november door
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:52:32 #287
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51898022
quote:
Karthikeyan agent slams Yamamoto signing
Outbid for Albers' vacated race seat

Narain Karthikeyan's manager has hit out at Spyker's decision to run Sakon Yamamoto for the remaining seven races of 2007.

Karthikeyan, currently an occasional Williams test driver, was touted as a favourite for the race seat following Christijan Albers' departure due to a defaulting sponsor.

The Indian's test colleague at Honda, Christian Klien, was also in the running, and he even tested the Spyker at Spa Francorchamps.

But although 30-year-old Karthikeyan was promising to bring sponsors to Silverstone based Spyker, he could not compete with Yamamoto's late bid with an estimated (US) $22m.

"Spyker decided to go for a driver who brought in money rather than professional ability," Karthikeyan's agent, Mark Perkins, told the Press Trust of India.

He explained that Karthikeyan's negotiations with Spyker did not advance far enough to discuss the financial aspects.

Perkins added: "But obviously the team decided that Yamamoto's offer was too significant to ignore."
Holy crap zeg ... die schop aan Albers was dus 22 miljoen waard O_O
Calm down, please!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:22:00 #288
798 voyeur
bemoeit zich
pi_51898769
Dus als ze Albers de helft van zijn 'inleg' terug betalen gezien de races die hij wel gereden heeft en een miljoentje extra opdat hij stopt met zeuren over gedane beloftes houden ze nog 18 miljoen dollar over. Ongelooflijk.

Ik kan me niet voorstellen dat Yamatoto's sponsors 22 miljoen over hebben voor een half seizoentje. Die deal moet wel meer omvat hebben dan zijn rijden alleen.

Trouwens als de gelekte informatie waar is dat Kolles een flink percentage / dan wel alles krijgt van elk zitje dat meer dan vijf miljoen oplevert is vooral hij nu een rijk man en het team niet zoveel wijzer.
Here we are now, entertain us.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:49:59 #289
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_51902870
Karthikeyan die over rijderskwaliteiten durft te beginnen.
Het moet niet gekker worden!
pi_51908209
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:00 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

Monaco is al verneukt anders hoor. Die bocht naar Piscine bijvoorbeeld. Rascasse is ook helemaal verneukt.
Zolang ze maar van Tabac afblijven, vind ik het prima
Calmer than you are
  zaterdag 28 juli 2007 @ 11:04:54 #291
179034 Bernard0s
pi_51909146
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 09:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Zolang ze maar van Tabac afblijven, vind ik het prima
Tabac vind ik ook verneukt. Die bocht is volgens mij ook verbreed en de vangrails aan de binnenkant van het ingaan van de bocht is ook al weg, slechte zaak .
pi_51909332
Gewoon dat hele monaco schrappen joh
pi_51909371
Oh, en over Monaco gesproken: wie gaat er naar Bavaria City Racing dit jaar?
Calmer than you are
  zaterdag 28 juli 2007 @ 12:18:42 #294
179034 Bernard0s
pi_51910384
Ik ga niet. Sorry, maar vindt dat Bavaria City Racing maar niks, kun je beter naar DTM gaan dit weekend ofzo. Ik was er de eerste keer toen City Racing was, toen kon ik geen reet zien zo druk dat het was. En spektakel is er ook weinig, dat komt eigenlijk alleen van het geluid van de F1wagens.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 13:38:27 #295
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51911740
quote:
New Ferrari-gate twist
Renault chief in 'Pontius Pilate' rap at spy let-off

Renault boss Flavio Briatore slammed McLaren's spy hearing let-off as baffling yesterday and insisted they should have been punished.

The playboy leader of the F1 world champions compared the FIA's decision to the one made when Pontius Pilate bowed to public pressure and washed his hands of the decision to crucify Jesus.

His comments came on a day of an explosive new development as a former Ferrari driver revealed the legendary Maranello team routinely spied on McLaren.

Finn Mika Salo said he was given written transcripts of all radio conversations between rival Mika Hakkinen and his engineer.

"When I was driving for Ferrari we always spied on McLaren, listening to their radio," said Salo, who deputised for Michael Schumacher when the German broke his leg in 1999.

On Thursday motor sport's highest body, the World Council, ruled the championship leaders were guilty of being in illegal possession of Ferrari secrets but decided to take no action because there was not enough evidence they benefitted from it.

"I don't understand what happened," said Briatore.

"To begin with you would only gather the World Council if you had proof. If you don't have proof, you avoid such a meeting.

"If the FIA have established McLaren had possession of Ferrari material then why is there no retribution? This verdict reminds me of Pontius Pilate."

Briatore said the month-long spy saga had tarnished the sport's reputation.

"Over the last few weeks we've all heard and read what happened," he said.

"Surely this story has been very damaging for the business of Formula One, especially considering the great media exposure it has had.

"If someone had some advantage from the possession of the material, it would have been fair for him to pay the consequences.

"Besides, I too would have liked to know secrets like the weight distribution of Ferrari's car." McLaren have been warned they could face a two-year ban if a new probe by Ferrari uncovers fresh evidence. Championship leader Lewis Hamilton breathed a massive sigh of relief when he learned the news while working for sponsors Vodafone at Goodwood but must race for the rest of the season under a cloud.

While Italian Luigi Macaluso, a member of the 25-man decision-making body, said McLaren's offence was worse than Juventus' role in Italy's match-fixing scandal last year. "I was the only one that tried to explain that McLaren was guilty," he said. "For me they are guilty and that's that. Juve were demoted to Serie B for a lot less."

Ferrari boss Jean Todt stormed out of the FIA HQ in Paris slating the decision as "incomprehensible" and said it legitimised cheating. "I spoke on the phone with Todt, and he sounded very bitter," said Briatore.

But claims by former driver Salo that Ferrari routinely spied on their biggest rivals has put a new complexion on Maranello's indignation over McLaren's spying allegations. "After every practice session I had in front of me, on paper, all the discussions Mika Hakkinen had had with his engineer," said Salo.

Triple champion Sir Jackie Stewart defended McLaren and said: "If an individual is operating independently, it is right that such clandestine behaviour should be punished on an individual basis."
Calm down, please!
pi_51911768
Dat stukje van Salo las ik zojuist ook al ja.

Het is me toch net een soap daar he
vosss is de naam,
  zaterdag 28 juli 2007 @ 13:44:43 #297
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51911830
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 13:40 schreef vosss het volgende:
Dat stukje van Salo las ik zojuist ook al ja.

Het is me toch net een soap daar he
Mensen die denken dat dit nieuw is kennen F1 nog niet

Het is zwemmen tussen de mazen van de wet om competatief te zijn. In de achterhoede met klantenchassis en voorin met bedrijfsspionage.

Wat me wel opvalt is dat iedereen die Ferrari verdedigd in dit spelletje Italiaans is. Forza Italia!
Hopelijk krijgen de Italiaanse "fans" niet zo'n inspraak in F1 als dat ze in voetbal hebben. Maffioso.
Calm down, please!
  zaterdag 28 juli 2007 @ 18:45:13 #298
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_51918514
Tsja, het gaat er niet om wat Ferrari doet, maar de uitspraak van de wetgevende autoriteit. Er is vastgesteld dat er een overtreding is begaan. Waarom volgt daar geen santie op dan? Dat vind ik raar. En ik ben beslist geen Ferrarifan. Dat Farrari zich bezit zou houden met spionagezaken, tsja. Wie niet? Maar boven alles: Zolang er niets concreets kan worden aangetoond, moet je niet zeiken. Hetzelfde verhaal met het klantenchassis. Kom met concrete bewijzen, en anders moet je je mond houden. As simple as that.
pi_51919445
Ik lees net dat Montoya geschiedenis gaat schrijven.

Als enige zowel in de IRL als in de F1 en ook de Nascar racen op Indianapolis
Dat is iig 1 record wat Schumi niet heeft
vosss is de naam,
pi_51921211
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 11:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oh, en over Monaco gesproken: wie gaat er naar Bavaria City Racing dit jaar?
Ik ga er naar toe. Enig nadeel is dat je er vroeg naar toe moet om een goed plekje te hebben. Maar voor mij is het toch niet al te ver reizen, dus dat scheelt.

[F1] F1 nieuwtjes topic deel 24: Met voorlopige kalender '08

[ Bericht 13% gewijzigd door ElmarO op 29-07-2007 11:19:50 ]
  zaterdag 28 juli 2007 @ 20:32:05 #301
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51921280
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 19:22 schreef vosss het volgende:
Ik lees net dat Montoya geschiedenis gaat schrijven.

Als enige zowel in de IRL als in de F1 en ook de Nascar racen op Indianapolis
Dat is iig 1 record wat Schumi niet heeft
Waar Schumi ook niet van wakker liggen.
Planning:
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')