abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juli 2007 @ 17:36:50 #102
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51527940
McLaren gaat het volgens mij niet zonder straf ontlopen. Je maakt niemand wijs dat er maar 1 persoon vanaf wist...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moėts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 16 juli 2007 @ 18:11:52 #103
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51528993
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:36 schreef DarkShine het volgende:
McLaren gaat het volgens mij niet zonder straf ontlopen. Je maakt niemand wijs dat er maar 1 persoon vanaf wist...
Je loopt achter, dat zeggen ze ondertussen zelf ook al.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51530851
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Je loopt achter, dat zeggen ze ondertussen zelf ook al.....
Voorlopig zijn ze aan het ontkennen dat meerdere mensen het gezien hebben.
quote:
McLaren: only Coughlan held documents

McLaren have denied that secret Ferrari documents found in chief designer Mike Coughlan's house were handled by any other member of their staff, and insisted that no team member knew about their existence before legal action began two weeks ago.

Italian newspaper La Repubblica quoted last weekend from what it claimed to be the affidavit Coughlan supplied to Ferrari as part of the ongoing investigation.

And, according to the newspaper, Coughlan stated that he had confided with several staff members that he had the documents.

This came on the back of suggestions from Ferrari's High Court application last week that McLaren managing director Jonathan Neale had also been made aware of the documents - although it was not known when and how he had found out.

McLaren have today dismissed those suggestions, however, and reiterated their stance that Coughlan acted alone in having the documents.

They also made it clear that no one at the team knew of the situation until Ferrari began their legal action by applying for a search order of Coughlan's house.

The statement said: "McLaren is concerned that erroneous speculation has arisen from inaccurate and misleading reference to the contents of confidential legal papers filed at court in response to Ferrari's UK action to recover its intellectual property.

"This is unfortunate and is prejudicial to a fair interpretation of these matters.

"McLaren can confirm from its own investigation that no Ferrari materials or data are or have ever been in the possession of any McLaren employee other than the individual sued by Ferrari.

"The fact that he held at his home unsolicited materials from Ferrari was not known to any other member of the team prior to the 3rd July 2007."

The FIA has summoned McLaren to an extraordinary meeting of the World Motor Sport Council on July 26 to answer charges of 'fraudulent conduct' over Coughlan's possession of the material.

The team have repeatedly insisted that no information from the Ferrari documents has manifested itself on their car.

"McLaren has categorically established that no Ferrari information has at any stage been used to develop its car," the statement added.

"McLaren looks forward to having the opportunity to present the complete and accurate picture of events in the appropriate forum, that is before the FIA World Motor Sport Council in Paris on 26th July 2007."
Bron
quote:
De Ferran leaves Honda Racing

Sporting director Gil de Ferran will leave the Honda Racing team with immediate effect, the Japanese squad announced on Monday.

The team said the Brazilian is leaving to "pursue other opportunities".

"I am disappointed that Gil is leaving our team," said team boss Nick Fry. "Since he joined us in 2005 we have enjoyed a very positive relationship. However, a Formula One team is rather like a jigsaw puzzle in that every piece has to fit precisely in its place.

"Gil has become increasingly uncomfortable in his role and feels the time has now come to seek fresh opportunities. We are very much hoping that Gil will choose to maintain close links with the Honda family."

De Ferran, a two-time CART champion and winner of the Indianapolis 500 in 2003, had joined the team in April of 2005.

"I am obviously very disappointed to be leaving the Honda F1 team," de Ferran said. "I have a huge amount of respect and admiration for Honda, with whom I have been successfully associated for more than 10 years. Consequently, my decision to leave has not been an easy one.

"I simply feel that I came to this team to fulfil a particular role and it has not materialised as I had hoped. I would like to thank everyone at the team for the support I have been given and I wish them luck in the future."
Bron
pi_51547847
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:08 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Voorlopig zijn ze aan het ontkennen dat meerdere mensen het gezien hebben.
[..]

Bron
[..]

Bron
Jonathan Neale heeft al bekend en Coughlan heeft al aangegeven dat meer mensen de documenten gezien hebben. Dus ik denk dat Mclaren een kat in het nauw is maar na 26 july zal meer duidelijk worden over de gevolgen hiervan
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
pi_51547855
Dubbel sorry
pi_51565132
quote:
Willis nieuwe technische baas bij Red Bull

Geoffrey Willis is de nieuwe technisch directeur van Red Bull Racing. Zo heeft het team dinsdag bekendgemaakt. De 47-jarige Brit volgt per volgende week Mark Smith op, die een andere hoge functie aangeboden heeft gekregen binnen de Red Bull-organisatie. Willis zwaaide tot juni 2006 de scepter over de technische afdeling van Honda, waar hij na een reorganisatie werd vervangen door Shuhei Nakamoto.

Willis zal direct onder Adrian Newey komen te werken, met wie hij al eerder heeft samengewerkt. Begin jaren negentig kwam Willis voor het eerst in de Formule 1, toen hij adviseur werd bij het team van Leyton House. Bij dat team, waarvoor Mauricio Gugelmin, Ivan Capelli en Karl Wendlinger reden, maakte hij voor het eerst kennis met Newey. Newey werd al snel ontslagen door Leyton House, waarna hij voor Williams ging werken. Willis zou hem later volgen. Toen Newey in 1996 de overstap maakte naar McLaren, werd Willis gepromoveerd tot hoofd aėrodynamica. Na ruim tien jaar ontmoeten beide heren elkaar dus weer bij Red Bull Racing.

Willis gaf begin dit jaar al aan graag terug te willen keren in de Formule 1.
Bron
pi_51587052
Wat een gedoe als dat lees wat ze met die Stepney allemaal flikken. Lijkt wel een spionage boek ala Oost Europa vs. de rest
Where facts are few, experts are many.
pi_51590075
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:36 schreef DarkShine het volgende:
Dan zal toch eerst bewezen moeten worden dat er anderen van af wisten, en dat er wat mee gedaan is. Lijkt me erg moeilijk, zeker als alleen maar uitgegaan wordt van de (besloten) verklaring van Coughlan. Hij kan zoveel beweren om zichzelf zoveel mogelijk vrij te pleiten.

Het enige waar ze McLaren nu op kunnen pakken is dat een medewerker van McLaren ongeoorloofde documenten in zijn bezit heeft.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:25:55 #110
65960 sanger
pi_51591250
Volgens mij maakt het niet uit of ze er wel dan niet iets mee gedaan hebben......
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:59:20 #111
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_51594848
Winkelhock die rijdt.. Drama.
pi_51594877
Fucking Spyker, een Nederlands team met 2 fakking Duitsers erin.
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:48:16 #113
179034 Bernard0s
pi_51596244
Het is echt KUT dat Giedo z'n racelicentie niet heeft, anders had hij wel gereden dit weekend. Hoe lang houdt dat (kut) Super Augurki zijn 'transfer' naar Spyker F1 nog tegen? De honden.

Veel Nederlandse fans in Adenau dit weekend, dus een Nederlandse coureur was zeer welkom geweest. Hetzelfde geldt voor Spa over een paar weken, hopelijk is het dan beter geregeld.

Laten we er het beste van hopen dit weekend voor Sutil en Winkelhock, ik blijf van Spyker F1 en ik ben nog steeds trots dat er een Nederlands F1-team is.
pi_51596816
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:48 schreef Bernard0s het volgende:
Het is echt KUT dat Giedo z'n racelicentie niet heeft, anders had hij wel gereden dit weekend. Hoe lang houdt dat (kut) Super Augurki zijn 'transfer' naar Spyker F1 nog tegen? De honden.

Veel Nederlandse fans in Adenau dit weekend, dus een Nederlandse coureur was zeer welkom geweest. Hetzelfde geldt voor Spa over een paar weken, hopelijk is het dan beter geregeld.

Laten we er het beste van hopen dit weekend voor Sutil en Winkelhock, ik blijf van Spyker F1 en ik ben nog steeds trots dat er een Nederlands F1-team is.
Hoe die vork precies aan z'n steeltje zit, durf ik niet te zeggen...

Maar idd heel erg jammer dat zo-dicht-bij-huis geen Nederlandse coureur rijdt (wie dan ook).
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_51597007
van der Garde heeft gewoon ze racelicentie hoor.. Als Super Aguri een coureur zoekt voor dit weekend kan ie zo instappen
  woensdag 18 juli 2007 @ 16:17:39 #116
65960 sanger
pi_51597161
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 16:12 schreef Atreidez het volgende:
van der Garde heeft gewoon ze racelicentie hoor.. Als Super Aguri een coureur zoekt voor dit weekend kan ie zo instappen

Hij heeft GEEN licentie omdat er een contractuele zaak loopt. In afwachting daarvan kan hij ook voor SA niet rijden.
pi_51597928
Hij heeft aan de eisen voldaan om een superlicentie te halen en het enige waarom ie m niet gekregen heeft is vanwege dat SA gezeik. Dus ik neem aan dat als SA om een wonderbaarlijke reden de klachten dropt die licentie zonder veel moeite vrijkomt Maar logischerwijs had je al begrepen dat dit natuurlijk een schot in t donker is..
  woensdag 18 juli 2007 @ 16:53:28 #118
65960 sanger
pi_51598243
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 16:45 schreef Atreidez het volgende:
Hij heeft aan de eisen voldaan om een superlicentie te halen en het enige waarom ie m niet gekregen heeft is vanwege dat SA gezeik. Dus ik neem aan dat als SA om een wonderbaarlijke reden de klachten dropt die licentie zonder veel moeite vrijkomt Maar logischerwijs had je al begrepen dat dit natuurlijk een schot in t donker is..
Uiteraard
  woensdag 18 juli 2007 @ 16:54:48 #119
65960 sanger
pi_51598289
Om terug te komen op het groene achterlicht van Bourdais:
quote:
Hi Sander,

the green light indicates that the driver in question (in this case
Bourdais) is a "rookie" test driver, who has no Super Licence (the special
licence needed for racing in F1).
All Teams are free to test any drivers they wish but during joint test
sessions they are required to signal to the other Teams that the drivers
they employ are "rookies" on the track.

I hope this helps.

Best regards

Daniela

Scuderia Toro Rosso
Omdat hij geen superlicentie heeft dus.

Wel snelle service daar zeg
pi_51598808
Netjes En gewoon netjes getypt ook nog, niet zo'n lauwe auto reply..
pi_51599231
Column van Olav Mol over Spyker Lekker zooitje daar als dit allemaal klopt..
quote:
Voordat ze beslissen wie er in de auto zit a.s. weekend. Eerst was het maandag, toen dinsdagochtend en nu woensdag of misschien donderdag. Er is een gesprek geweest met Albers c.s. Wat nou als die een garantie gegeven heeft voor het openstaande bedrag? Moet hij dan weer rijden? Winkelhock zou wat mij bereft ingezet worden om Sutil er weer goed uit te laten zien. Daar kan Kolles flink geld aan verdienen.
Op Quotenet stonden ook een aantal interssante berichten. Als dat allemaal waar is heeft Michiel Mol een molensteen om en is het wachten op het duwtje waarmee hij de gracht in dondert en verzuipt! ene peter schreef nl:

Joep van den Nieuwenhuijzen behoorde tot het zogenaamde M-consortium dat aandelen Spyker kocht om de overname van Midland te financieren. Voor Joep zijn inbreng (hij zou ook Chinese sponsoren aanbrengen) kreeg hij een plaatsje op de bolides en hospitaliteit ter waarde van 5 miljoen euro. Nu Mol in zwaar weer komt te zitten - hij moet voor 18 september 15 miljoen dollar ophoesten om Alex Schnaider te betalen en op 1 november 18 miljoen euro betalen aan Green Dessert NV - heeft hij de deal met Joep geherinterpreteerd. Mol, lees Muller, rekende op TV inkomsten en die blijven uit. Ook de verwachtte tax-return komt niet uit de verf. Het kaartenhuis staat dus op instorten. Alex Schnaider staat op de achtergrond te lachen. Hij heeft een clausule in de verkoopovereenkomst die bepaalt dat als aan bepaalde voorwaarden niet voldaan wordt, de koop niet doorgaat en het team voor nul dollar weer in zijn bezit komt. Als waakhond van de clausule heeft hij bedongen dat Colin Kolles team-director blijft zolang niet alles is betaald. Bij teruggave van het team aan Alex Schnaider krijgt Kolles een vette bonus, dus wie stookt de zaak op: de schijnheilige Roemeen Colin Kolles die gepokt en gemazeld is in manipulatie. Varossieau en Muller hebben de slangenkuil al verlaten. Wie is de volgende? ik denk Mol. Zijn tegenstanders hebben een andere opvoeding en achtergrond. Het zijn straatvechters. Mol proost op successen met kleine teugjes Champagne. Russen en Roemenen met Vodka en dat wordt in een teug opgedronken...ik hoor het in de verte al Nastrovje

lekker dan
Groeten
Olav
  woensdag 18 juli 2007 @ 18:20:50 #122
65960 sanger
pi_51600679
Wow!

Doorgaans in Mol in zijn columns goed onderbouwt en ingelicht....

vd Nieuwenhuizen behoorde indd tot het M-consortium

Nu snap ik ook waarom Kolles zo lyrisch is over Sutil en zo kritisch is op Albers. Ook dat Kolles de auto niet op Albers wilde aanpassen snap ik nu.....

Kolles heeft een contract met Sutil en als hij het goed lijkt te doen dan verdiend Kolles een goed zakcentje......
pi_51604268
!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_51608369
quote:
Willi Weber verdacht van corruptie

De manager van onder andere Michael Schumacher en Nico Hülkenberg kan een gevangenisstraf oplopend tot tien jaar krijgen. Dit omdat hij 1.5 miljoen dollar verduisterd zou hebben in 2001.

De openbaar aanklager in Koblenz (Duitsland) vervolgs Weber voor het versluizen van geld via zijn marketing bedrijf Pole Position Marketing .

"Mr. Weber ontkend alle aanklachten als verzinsels die nergens op gebasseerd zijn," vertelde zijn advocaat in zijn verklaring

Pole Position Marketing was betrokken bij de officiėle Michael Schumacher merchandise, maar er bestaat geen mogelijkheid dat de zevenvoudig wereldkampioen ook betrokken is bij dit schandaal.
Nounou, die Weber toch
vosss is de naam,
pi_51620589
De vooruitgang van McLaren dit jaar is volgens het AD te wijten aan het gebruik van revolutionaire schokdempers van de Nederlandse fabrikant Koni. Ferrari wilde ook van deze dempers gebruikmaken, maar Koni heeft een exclusief contract met McLaren.

Bron

Nu probeert Ferrari dus op deze manier (het indienen van een klacht tegen McLaren) McLaren uit de strijd te halen. Want het blijft vreemd dat Ferrari wel een klacht indient tegen McLaren en een aantal jaar geleden niet tegen Toyota, toen er ook sprake was van bedrijfsspionage.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_51621193
Ferrari heeft geen kalcht ingediend tegen Mclaren maar tegen Stepney daarna is eht balletje gaan rollen. De FIA heeft zelf het onderzoek ingesteld
pi_51621255
Dus dat er minder McLarens opblazen komt door betere dempers?
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:58:15 #128
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51622458
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:20 schreef sanger het volgende:
Wow!

Doorgaans in Mol in zijn columns goed onderbouwt en ingelicht....

vd Nieuwenhuizen behoorde indd tot het M-consortium

Nu snap ik ook waarom Kolles zo lyrisch is over Sutil en zo kritisch is op Albers. Ook dat Kolles de auto niet op Albers wilde aanpassen snap ik nu.....

Kolles heeft een contract met Sutil en als hij het goed lijkt te doen dan verdiend Kolles een goed zakcentje......
die kolles moeten ze gelijk eruit gooien.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 19 juli 2007 @ 12:23:34 #129
798 voyeur
bemoeit zich
pi_51623209
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:25 schreef Atreidez het volgende:
Column van Olav Mol over Spyker Lekker zooitje daar als dit allemaal klopt..
[..]
Bijna het gehele stuk is niet van de hand van Mol, maar van een anonieme ingewijde. Zie ook de laatste logs van Frits Eldik en met name de commentaren daar. Daar wordt leuk uit de school geklapt. Je weet natuurlijk niet of het allemaal waar, maar veel van die berichten zijn akelig nauwkeurig en bevatten info die je niet op het web vindt.
Here we are now, entertain us.
pi_51625960
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:14 schreef ruudbackus het volgende:
Ferrari heeft geen kalcht ingediend tegen Mclaren maar tegen Stepney daarna is eht balletje gaan rollen. De FIA heeft zelf het onderzoek ingesteld
Blijft vreemd dat ze dat nu wel doen en in de zaak tegen twee Toyota medewerkers niet hebben gedaan, toen hebben ze alleen een strafrechtelijk onderzoek laten instellen door justitie en niet door de FIA.
pi_51625999
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:17 schreef Atreidez het volgende:
Dus dat er minder McLarens opblazen komt door betere dempers?
Nee, dat ze beter en sneller door de bochten gaan komt door de dempers. Dat er minder motoren ontploffen zal wel door de toerenbegrenzing komen die er tegenwoordig opzit.
pi_51627310
quote:
Valencia heeft haar definitieve plannen gepresenteerd voor het stratencircuit dat zal worden aangelegd voor de nieuwe Grand Prix van Europa, die vanaf volgend jaar op de kalender staat. De Spaanse stad onthulde in mei al een eerste ontwerp van het circuit, dat deels in het centrum en deels in het havengebied zal liggen.

Het circuit krijgt een lengte van 5,473 kilometer. Naar verwachting zullen de Formule 1-coureurs ongeveer 1 minuut en 37 seconden over een ronde doen en zal de gemiddelde snelheid net boven de 200 kilometer per uur liggen. De topsnelheid op het lange rechte stuk bij de haven Juan Carlos zal vermoedelijk boven de 320 kilometer per uur uitkomen. De baan zal zeker veertien meter breed worden.
Ziet en klinkt goed
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
  donderdag 19 juli 2007 @ 14:47:21 #133
65960 sanger
pi_51627348
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Blijft vreemd dat ze dat nu wel doen en in de zaak tegen twee Toyota medewerkers niet hebben gedaan, toen hebben ze alleen een strafrechtelijk onderzoek laten instellen door justitie en niet door de FIA.
De FIA heeft in deze zelf een onderzoek gestart, op verzoek van McLaren. Dus niet op verzoek van Ferrari, zoals jij impliceerd
pi_51628347
quote:
Barrichello ook in 2008 bij Honda

Rubens Barrichello rijdt ook in 2008 voor Honda. De Braziliaan is van plan volgend jaar de teleurstelling van het huidige seizoen weg te spoelen, liefst met veel champagne. ,,Ik wil van Honda een sterk team maken.”

De Braziliaan maakte dit nieuws bekend in een bericht op zijn persoonlijke website. In zijn verklaring zegt hij er alle vertrouwen in te hebben dat 2008 hem wel het succes brengt waarvoor hij Ferrari na zes seizoenen de rug toekeerde.

,,Met vreugde kan ik bevestigen dat ik bij Honda blijf”, vertelt de coureur. ,,Vanaf het moment dat ik hier kwam is het altijd mijn doel geweest om een goede relatie op te bouwen met het team en er een sterk geheel van te maken. 2007 is een zwaar seizoen, maar ik geloof dat we de juiste richting zijn ingeslagen.”

Om de teleurstellende periode definitief af te sluiten heeft teambaas Nick Fry het nodige nieuwe personeel aangenomen voor de ontwerpafdeling. Barrichello gaat ervan uit dat dit het team een boost bezorgt. ,,Een aantal goede mensen is ons komen versterken, dus ik heb er het volste vertrouwen in dat we nu progressie zullen boeken.”

Nu de 35-jarige coureur zeker is van contractverlenging ziet het er naar uit dat de Honda-coureur volgend seizoen het record van Riccardo Patrese van meeste Grand Prix-starts (256) zal verbreken. Barrichello heeft al 241 races gereden en moet zodoende halverwege volgend jaar het stokje van de Italiaan overnemen.

Teamgenoot Jenson Button beschikt over een meerjarig contract, wat betekent dat de line-up van de Japanse renstal ongewijzigd blijft.
Bron
  donderdag 19 juli 2007 @ 15:38:21 #135
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_51628857
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:22 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bron
Hmm, als Honda-fan zijnde wordt ik hier niet bijzonder blij van...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_51631373
Weer een nieuw hoofdstuk in de spionagezaak.
quote:
Stepney warned Coughlan of Ferrari floor

Nigel Stepney emailed McLaren's chief designer Mike Coughlan on the eve of the season to tip him off about Ferrari's moveable floor design, this week's Autosport magazine reveals.

McLaren will face an extraordinary meeting of the FIA World Motor Sport Council next week to face charges of 'fraudulent conduct' over the possession of secret Ferrari documents from March to July this year.

The matter was originally only thought to relate to a 780-page Ferrari technical dossier, which McLaren said Coughlan had in his possession only from the end of April.

However, a reliable source has revealed to this week's Autosport magazine that the March date the FIA has referred to relates to early contact between Stepney and Coughlan.

In particular, the source says it relates to a specific email that Stepney sent to Coughlan, revealing Ferrari's floor design and tipping the McLaren designer off about taking possible action about it.

Although it is not known if Coughlan passed on this information to the team, McLaren did ask for a rule clarification about Ferrari's movable floor design at the season-opening Australian Grand Prix.

That action resulted in the FIA changing its floor tests and outlawing the design Ferrari ran at the time - which is believed to have hindered their form.

The background to McLaren's actions in Melbourne will likely play a key part in the FIA World Motor Sport Council hearing next week, as the sport's governing body faces the task of working out whether or not the team did anything wrong.

Autosport also reveals that the Surrey copy shop that tipped off Ferrari about Coughlan having the 780-page dossier was asked to scan the information in order to transfer it into electronic format and in to a computer disc.

It is understood that after the information had been put on disk, the actual Ferrari document was shredded and burned in Coughlan's back garden.

Coughlan is understood to have been advised to destroy the document after showing a glimpse of it to McLaren managing director Jonathan Neale at a golf club. It is not known, however, when this incident took place.
Bron
pi_51636293
Ik denk dat McLaren de hand boven het hoofd wordt gehouden. Dit zal wel weer met een sisser aflopen...
pi_51652615
Zit er wel is. Sowieso zal de FIA er denk ik niet happig op zijn om de coureurs te straffen want die hamilton hype zal de FIA ook wel zat aan verdienen. Hooguit punten aftrek bij de constructeurs denk ik, daar heb je de gemiddelde F1 kijker toch niet mee.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_51654203
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:10 schreef Kill_em_all het volgende:
Hooguit punten aftrek bij de constructeurs denk ik, daar heb je de gemiddelde F1 kijker toch niet mee.
De FIA heeft al aangekondigd dat ook de coureurs gestraft gaan worden indien alles bewezen wordt.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_51656359
Kunnen worden. Dat is wat anders dan ook gestraft gaan worden.
vosss is de naam,
pi_51656524
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:12 schreef vosss het volgende:
Kunnen worden. Dat is wat anders dan ook gestraft gaan worden.
Ze vonden dat de coureurs dermate voordeel zouden hebben dat zij onrechtmatig aan hun punten waren gekomen. Daaruit trek ik mijn conclusie.
pi_51658173
quote:
FIA dreigt met puntenaftrek voor Alonso en Hamilton

De spionagezaak tussen Ferrari en McLaren kon nog nare gevolgen hebben voor McLaren-coureurs Fernando Alonso en Lewis Hamilton. De internationale autosportbond FIA is namelijk een onderzoek gestart en kan besluiten om punten af te trekken van de nummers 1 en 2 in de tussenstand om het kampioenschap.

Bron
Kan besluiten != gaat besluiten. Het kįn. Daarmee is nog niks zeker en dit lijkt me dan ook een zinloze discussie worden zo. Ze kunnen het doen, maar hebben eer zeker nog nergens gezegd dat ze dit ook daadwerkelijk gaan doen.

Afwachten dus
vosss is de naam,
pi_51658525
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Kan besluiten != gaat besluiten. Het kįn. Daarmee is nog niks zeker en dit lijkt me dan ook een zinloze discussie worden zo. Ze kunnen het doen, maar hebben eer zeker nog nergens gezegd dat ze dit ook daadwerkelijk gaan doen.

Afwachten dus
Jij had een stukje tekst, ik een tv-interview. Ferrari en haar coureurs zijn rechtstreeks de dupe, vandaar die redenatie.

We zullen zien
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:24:59 #144
65960 sanger
pi_51669360
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/5C0I7Ef4gQI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/5C0I7Ef4gQI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:44:37 #145
89850 Proud2beDiepfries
Fryslān Boppe!!!
pi_51669915
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:24 schreef sanger het volgende:
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/5C0I7Ef4gQI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/5C0I7Ef4gQI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Niks aan toe te voegen, helemaal mee eens...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: ik zie het al, MIKA!!!!!!!!!!!!!!!! HELD

[ Bericht 13% gewijzigd door Proud2beDiepfries op 20-07-2007 18:51:52 ]
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:50:40 #146
89850 Proud2beDiepfries
Fryslān Boppe!!!
pi_51670148
dubbelpost
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_51670926
lol, prahtig fimpje

=edit=
Godver, mn   is kapot

[ Bericht 28% gewijzigd door vosss op 20-07-2007 19:31:56 ]
vosss is de naam,
pi_51671671
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:24 schreef sanger het volgende:
Fernando, Lewis en Mika

Prachtig filmplje zeg
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:31:00 #149
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_51679335
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:22 schreef ElmarO het volgende:

[Barrichello ook in 2008 bij Honda]

Bron
Ik denk dat het geen kwaad zou kunnen als Barrichello eens plaats zou maken voor de jeugd...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:31:46 #150
186558 PinhoSouza
Lighttown My Town
pi_51679370
Zijn er nog meer mensen die zondag naar de Nürburgring gaan? Ik vertrek met een vriendin om half 4 's ochtends vanuit Eindhoven ( ).Het kost 'een beetje', maar dan krijg je ook wat In 2000 was ik er ook (overwinning van M. Schumacher), dus het werd weer eens tijd
http://www.marcobinnekamp.nl
Lighttown Madness
pi_51684798
Om half 4 vertrekken is wel erg royaal?!

Dat rij je toch op een appel en een ei. Das goddomme bekans om de hoek hier (want in duitsland mag je zohard als je wil )
vosss is de naam,
  zaterdag 21 juli 2007 @ 02:40:18 #152
186558 PinhoSouza
Lighttown My Town
pi_51685055
Tsjah, het is een busreis, dus ik mag niet bepalen wanneer we vertrekken Ik was ook liever zelf gaan rijden, maar voor 70 euro (2x busreis) kan ik niet heen en weer met de auto. De bus was (een stuk) goedkoper, dus gaan we met de bus
http://www.marcobinnekamp.nl
Lighttown Madness
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:36:00 #153
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51687649
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:36 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Fernando, Lewis en Mika

Prachtig filmplje zeg
http://nl.youtube.com/watch?v=fBcRNTQ0iG4

die was ook leuk
Calm down, please!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:42:45 #154
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_51687740
quote:

[..]

Fernando, Lewis en Mika

Prachtig filmplje zeg
Mika
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolņ Canepa
pi_51687789
Vette filmpjes.
pi_51687813
quote:

[..]

Fernando, Lewis en Mika

Prachtig filmplje zeg
ROFL... Toffe reclame! Erg goed reclameburo!

Kewle kikker, die Mika

Overigens een Fin met 1000x meer uitstraling dan Koude Kikker Kimi...
pi_51687977
quote:
Geen Spyker-demonstratie bij DTM
21 juli 2007

Tijdens het DTM-weekend in Zandvoort later deze maand zal er geen demonstratie van Spyker F1 plaatsvinden. Aanvankelijk zou Christijan Albers enkele rondjes rijden op het Nederlandse circuit, maar nu Albers niet meer voor Spyker rijdt, heeft het volgens de organisatie geen zin om nog een demonstratie te geven.

Albers werd eerder deze maand door Spyker F1 aan de kant geschoven nadat een sponsor de betalingsverplichtingen niet nakwam. Een andere rijder zou volgens de organisatie van de DTM niet zoveel sfeer met zich meebrengen als Albers en hierdoor is het hele plan van een F1-demonstratie afgeblazen.
Bron

voor de organisatie, laat Schpaiker maar voelen dat ze niet het hele team moeten laten verduitsen.
pi_51748377
Ahhhwww, er moet iemand getroost worden -
quote:
Speed: "Scuderia Toro Rosso wil mij kwijt"
23 juli 2007

Scuderia Toro Rosso-coureur Scott Speed voelt zich niet meer gesteund door teambaas Franz Tost en teameigenaar Gerhard Berger. Volgens de Amerikaan doet de leiding van het team er alles aan om hem en zijn teamgenoot Vitantonio Liuzzi aan de kant te zetten voor volgend seizoen. Beide Scuderia Toro Rosso-rijders eindigden zondag in de grindbak bij de eerste bocht, tijdens de stortbui vlak na de start.

Speed zei tegen SpeedTV.com: "Het is duidelijk dat Vitantonio en ik erg weinig steun krijgen van onze bazen. Dat is de afgelopen twee jaar eigenlijk niet anders geweest, maar de laatste tijd wordt de situatie erger. Op een gegeven moment maakte ik mij niet meer druk over mijn toekomst bij het team en vanaf dat moment ben ik eigenlijk betere resultaten gaan boeken. Het is zonneklaar dat Berger en Tost hard hun best doen om Tonio en mij uit het team te werken."

Drievoudig Champ Car-kampioen Sebastien Bourdais is een belangrijke kandidaat voor een racestoeltje bij Scuderia Toro Rosso in 2008.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)rosso-wil-mij-kwijt/

Afgezien van ze naam vind ik m verder ook niet echt F1 waardig. En Liuzzi na ze SC darten ben je idd misschien ook beter kwijt als rijk
pi_51748476
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:53 schreef Atreidez het volgende:
Ahhhwww, er moet iemand getroost worden -
[..]

http://f1.gpupdate.net/nl(...)rosso-wil-mij-kwijt/

Afgezien van ze naam vind ik m verder ook niet echt F1 waardig. En Liuzzi na ze SC darten ben je idd misschien ook beter kwijt als rijk
Geef STR groot gelijk. Zo bijzonder goed doet Speed het nou ook weer niet. Heb dat gebeuren van Liuzzi net even gezien op Youtube, maar wat een kneus zeg.
pi_51748638
Speed: \'Toro Rosso wil mij kwijt\'

Kom maar bij Spyker, plek genoeg Zonder te betalen zelfs, gratis en voor niets mag je komen!

(even die 4 rijders per seizoen buiten beschouwing gelaten )
  maandag 23 juli 2007 @ 15:02:00 #161
89850 Proud2beDiepfries
Fryslān Boppe!!!
pi_51748649
Die STR is dit seizoen sowieso nauwelijks vooruit te branden.. Af en toe rijden ze een rondje praktisch 'zonder brandstof' waarmee ze incidenteel een top10 in de VT's halen, maar verder is het huilen met de pet op.. En dan vind ik Speed toch zeker wel de betere coureur t.o.v. Liuzzi..

Ach, STR/Red Bull zal met Bourdais (grote naam in de VS) en Vettel (groot talent) wel vers bloed willen na de tegenvallende jaren Speed/Liuzzi.. Jammer voor beide coureurs, als je niet in een topwagen rijdt kun je ook niet goed top presteren, echter is dat het racen in de achterhoede
pi_51750936
Is Kubica al bevestigd voor volgend jaar dan? Ik zie liever die pretkop van Vettel helemaal niet, maar als t dan moet liever in plaats van Kubica (de volgens Froukje de Bot charismatisch man van BMW) Kan Doornbos mooi naast Sebastian zitten..
  maandag 23 juli 2007 @ 16:09:02 #163
65960 sanger
pi_51751111
Heidfeld en Kubica zijn dacht ik allebei nog niet zeker voor volgend seizoen.
pi_51751277
quote:
Op maandag 23 juli 2007 16:09 schreef sanger het volgende:
Heidfeld en Kubica zijn dacht ik allebei nog niet zeker voor volgend seizoen.
Heidfeld in ieder geval nog niet. Van Kubica zou ik het niet weten.
  maandag 23 juli 2007 @ 23:33:26 #165
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51768137
quote:
Speed "Assaulted" by STR Team Boss!
Eifel, Germany – 7/22/2007

Scott Speed was reportedly involved in a physical altercation with Scuderia Toro Rosso boss Franz Tost after the European GP, we can reveal. The incident must cast doubts over his short-term future with the team.

Scott Speed's trip to the gravel apparently precipitated a confrontation with his team principal. (LAT photo)

Speed was one of several drivers to spin off at the start of the third lap when confronted by a wall of water at the first corner. He was soon joined in the gravel by teammate Tonio Liuzzi, who came out of the pits after stopping for extreme wet tires and suffered an apparent technical failure that was probably related to a nudge from behind on the first lap. He narrowly missed the safety car, and struck a recovery vehicle.

Having lost both cars in the first five minutes, tensions were apparently running high when Speed returned to the team garage from the scene of the accident. After an initial discussion with Tost, Speed had reportedly turned to walk away when Tost apparently made a grab for him, in what one witness described as an “assault.”

It has become increasingly apparent in recent weeks that Liuzzi and in particular Speed have fallen out of favor with Tost and team co-owner Gerhard Berger, and Sebastien Bourdais is being prepared for a future with the team. After this latest development, it would seem that the relationship between Speed and the management may preclude the American from driving the car again.

On Saturday a frustrated Scott told SpeedTV.com: “Gerhard and Franz have their own ideas about what they want to do with their future, and they say things accordingly. That’s nothing to do with my performance on the track, that’s for sure. It’s clear that from my bosses me and Tonio both have very little support.

“It’s been that way for the last two years, and it’s a lot more now. At some point I said I don’t care -- if I’m not in F1 next year, if I’m with a different team, it’s OK for me. It’s actually made me lot more relaxed and a lot more calm, and I think I’m producing better results, actually.

“It doesn’t take a rocket scientist to read the press and know that Franz and Gerhard are pushing like hell to get rid of me and Tonio.”

After the race, the team showed scant regard for the needs of the international media when it issued a fatuous press release which, rather than containing the usual useful information and quotes from personnel, carried the message, “Nothing to say.” Thus the media at large was not informed that Liuzzi had experienced a technical problem prior to his accident.
Calm down, please!
pi_51769163
Ik vraag me dan wel af wat ze met Doornbos van plan zijn?
vosss is de naam,
pi_51769816
Ik denk niet dat ze op Robert Doornbos zitten te wachten bij STR.
pi_51770167
Denk ook niet dat RD op STR zit te wachten.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_51770763
Ik bedoelde mee gewoon de F1 an sich zegmaar.
Mocht Doornbos de Champcar op zn naam schrijven dan lijkt me toch dat een beetje fatsoenlijk team hem eik best een kans moet gunnen
vosss is de naam,
  dinsdag 24 juli 2007 @ 08:42:53 #170
65960 sanger
pi_51774140
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:52 schreef vosss het volgende:
Ik bedoelde mee gewoon de F1 an sich zegmaar.
Mocht Doornbos de Champcar op zn naam schrijven dan lijkt me toch dat een beetje fatsoenlijk team hem eik best een kans moet gunnen
Je ziet aan Bourdais dat da dus niet gebeurt. En voorlopig heeft hij wat averij opgelopen in de CC.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:02:41 #171
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51775428

F1 is copyright-free! Geen merknaam iig! (het logo natuurlijk wel)
Geloof me dat ze daar moeilijk over deden, zeg ... kan nu niet meer dus
quote:
F1 body fails in bid to trademark 'F1'
Posted 24 July 2007 at 08:41 GMT

Formula One Licensing has failed in a bid to gain exclusive control of the descriptor 'F1'.

FOL, which is the brand exploitation division of the Formula One group run by Bernie Ecclestone, made a trademark application for the abbreviation for a range of goods to the UK Trademark Registry.

The application was opposed by the French racing website Racing-Live SA.

Autoweek reports that the UK Trademark Registry ruled against FOL, citing the definition of the 'F1' abbreviation on the influential online encyclopedia Wikipedia.

The judge agreed with Racing-Live that 'F1' is indeed a generic term.

"The evidence, furnished by both sides, in no way suggests that the ordinary, original meaning of 'F1', as a type of motorcar race and as a description of the cars that compete in it, has been displaced," David Landau explained.

He added: "I do not see that a group currently having the exclusive rights to the commercial exploitation of F1, under the auspice of the FIA, alters that.

"The evidence shows that F1 is not registrable as a trademark."
Calm down, please!
pi_51776002
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:02 schreef Googolplexian het volgende:

F1 is copyright-free! Geen merknaam iig! (het logo natuurlijk wel)
Geloof me dat ze daar moeilijk over deden, zeg ... kan nu niet meer dus
[..]
"Biertje?" mocht ook niet!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:00:56 #173
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51776948
Stel je voor zeg ... moet de F1 toets van elk keyboard af omdat de FIA daar alleenrecht op heeft
Calm down, please!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:03:18 #174
65960 sanger
pi_51777006
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 11:00 schreef Googolplexian het volgende:
Stel je voor zeg ... moet de F1 toets van elk keyboard af omdat de FIA daar alleenrecht op heeft
pi_51778715
quote:
Idd!!!
pi_51781649
Kwam deze foto tegen bij Olav Mol's stukje op RTL GP.. Zouden dit drukke onderhandelingen zijn over iemand zijn superlicentie?

dinsdag 24 juli 2007 @ 13:44:00 #177
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51781796
quote:
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moėts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_51782007
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:40 schreef Atreidez het volgende:
Kwam deze foto tegen bij Olav Mol's stukje op RTL GP.. Zouden dit drukke onderhandelingen zijn over iemand zijn superlicentie?

[afbeelding]
* Sally is niet zo thuis in de gelaten van coureurs, zeker als ze niet veel air time krijgen...

Who's who??

* ziet een Honda-logo... maar weet het dan nog niet
pi_51782209
Ehhh, geen coureurs.. Rechts op de kruk Colin Kolles, voorin grijs haar Daniel Audetto (managing director Super Aguri) en achterin volgens mij Mr. Aguri zelf
pi_51782263
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:56 schreef Atreidez het volgende:
Ehhh, geen coureurs.. Rechts op de kruk Colin Kolles, voorin grijs haar Daniel Audetto (managing director Super Aguri) en achterin volgens mij Mr. Aguri zelf
kijkt nu beter: dank
Dat de rest geen coureur was, was me al duidelijk, "bolle"

Maar dan is de vraag terug: WIENS superlicentie??????????? Giedo's?? Bourdais?

[ Bericht 11% gewijzigd door Sally op 24-07-2007 14:11:08 ]
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:03:42 #181
179034 Bernard0s
pi_51782396
Ik heb dit weekend een handtekening gekregen van Mr. Audetto.
pi_51782937
Ik vermoed dat Spyker graag Guido wil laten rijden voor de cash die ze daarvoor kunnen krijgen. Bourdais heeft natuurlijk niks te maken hiermee
pi_51784004
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:22 schreef Atreidez het volgende:
Ik vermoed dat Spyker graag Guido wil laten rijden voor de cash die ze daarvoor kunnen krijgen. Bourdais heeft natuurlijk niks te maken hiermee
Had toch gekund?? SB zagen we in Spa rijden met een "ik-heb-nog-geen-superlicentie-dus-pas-op-met-mij-achterblijvers-groen" achterlicht!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:52:14 #184
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51793384
Sebas zou echt compleet gek zijn als die nu instapt, was dit weekend niet erg te spreken over de STR's
pi_51794058
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:52 schreef TJDoornbos het volgende:
Sebas zou echt compleet gek zijn als die nu instapt, was dit weekend niet erg te spreken over de STR's
Net als RD, TJ?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:28:19 #186
179034 Bernard0s
pi_51797260
Speed is klaar met Tost, Berger
Coureur vertelt 'de waarheid'

[24-07] Scott Speed berust in het feit dat de Grand Prix van Europa mogelijk zijn laatste in dienst van Scuderia Toro Rosso was. Sterker nog, hoeveel geld hem ook wordt geboden, met de huidige teamleiding wenst hij niet meer te werken.

Speed geeft zijn kijk op wat er is voorgevallen.
Speed behoorde tot de groep coureurs die de race op de Nürburgring in de grindbak eindigden, maar het lijkt erop dat de consequenties voor de Amerikaanse coureur veel groter zijn dan voor de anderen.

Nadat hij terugkeerde in de pitstraat, was hij betrokken bij een handgemeen met Toro Rosso-teambaas Franz Tost. De coureur hield er in gesprek met journalisten zijn mond over, maar uiteindelijk lekte het verhaal via andere kanalen alsnog uit.

Tost vertelde in het dagblad Blick dat hij Speed slechts op zijn schouder tikte. En daar reageert Speed nu op zijn beurt weer op, hij wil graag zijn kant van het verhaal vertellen. Onderweg naar Mugello voor het nodige testwerk sprak hij met FORMULE 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper over wat er in de Eifel allemaal is gebeurd en wat de mogelijke gevolgen daarvan zijn.

,,In eerste instantie wilde ik er niet mee naar de pers stappen omdat Franz zich na de race een kwartier lang heeft verontschuldigd voor zijn gedrag. Voor iedereen was duidelijk dat hij veel te ver was gegaan”, zei Speed vanmiddag.

,,Maar nu het verhaal is uitgekomen en hij ontkent wat er is gebeurd, heb ik er genoeg van. Dit is de zoveelste keer dat Franz of (mede-eigenaar) Gerhard (Berger, red.) de media gebruiken om mij en Tonio Liuzzi te beschadigen.”

,,En ik weet dat mijn visie Red Bull gaat beschadigen, en dat is helemaal niet mijn intentie, omdat Dietrich Mateschitz en Red Bull me altijd enorm hebben gesteund. Zij zijn de reden achter alles wat ik heb bereikt in de autosport.”

,,Maar met name Franz Tost is de controle kwijtgeraakt. Feit is dat toen we de pitmuur verlieten, Franz furieus was dat ik was gecrasht in de eerste bocht, nog afgezien van het feit dat bijna iedere coureur die achter Button reed precies hetzelfde overkwam, waaronder Lewis Hamilton en Nico Rosberg.”

,,Hij (Tost, red.) was boos dat ik eraf schoot. Toen ik hem vroeg naar de pitstop, zei hij: 'dat maakt niet uit omdat jij crashte'. En vervolgens luisterde hij niet naar de kritiek die ik uitte op het team naar aanleiding van een slechte pitstop. Hij probeerde mij de schuld te geven van de pitstop.”

Speed schiet de grindbak in.,,Daarna draaide ik me om en liep ik naar de garage, en ik veronderstel dat hij me inhaalde. Toen hij mij bereikte, sloeg hij me met gesloten vuist midden in mijn gezicht. Iedereen in het team zag het.”

,Aangezien ik de garage verliet volgde hij me toen tot achter de afscheiding, wat niemand van het team kon zien. Hij greep me aan de voorzijde van mijn shirt, trok me in de rondte, mijn overall scheurde een beetje en duwde me tegen de muur.”

,,Daarna was mijn enige reactie terug te gaan naar het midden van de garage en hem vragen of hij me in het zicht van anderen wilde slaan.”

Heeft iemand gezien wat er gebeurde toen hij jou greep?
Speed: ,,Een paar mensen, ja. Hij greep me precies onder mijn hals, op mijn brandwerende t-shirt en trok me naar voren en naar achteren, liet toen los en duwde me tegen de muur achter de plek waar de auto's staan. Er zijn twee mensen van het team die dat hebben gezien, en een ander persoon.”

Wat gebeurde er daarna – is het waar dat je naar Gerhard ging om er wat van te zeggen?
,,Meteen na dat voorval was ik furieus, zoals je je vast kunt voorstellen. Ik liep naar de pitmuur en wilde iedereen informeren over wat er was gebeurd. Dus ik keek naar de teammanager, de technisch-directeur en Gerhard Berger en vertelde hen dat wanneer mijn teambaas me nog één keer zou aanraken, ik hem zou neerslaan.”

,,Zij zeiden: 'Ok, laten we allemaal even kalmeren'. Dat vond ik best. Ik ging naar mijn kamer (in het motorhome, red.) en daar ben ik tot na de race gebleven. Op dat punt kwamen Gerhard en Franz terug. Franz was gekalmeerd en spendeerde het volgende kwartier aan sorry zeggen.”

En toen was de kous af, wat jou betreft?
,,Yeah, op dat moment had ook ik een bespreking met Gerhard, en het was zeer duidelijk dat zij anders denken over wat er allemaal mogelijk is als je in de auto zit, en ze blijven met hun vinger wijzen naar hun coureurs totdat ze ons aan de kant kunnen schuiven. Precies zoals ze willen.”

En na zondag heb je beiden niet meer gesproken?
,,Nee, met niemand.”

Wat is jouw mening over wat er in de race gebeurde?
,,In de situatie, als je naar de feiten van de race kijkt, is er één fout gemaakt en daarvan was het team bij de pitstop de schuldige. We kwamen naar binnen, maar het werd wat chaotisch omdat ik Tonio in de laatste sector van de baan passeerde, en het team had er vervolgens 65 seconden voor nodig om uit te vogelen hoe ze de banden op de auto moesten vervangen. Precies hetzelfde overkwam Felipe Massa en Kimi Raikkonen, omdat Kimi de pit-ingang miste, maar zij konden een pitstop doen binnen een halve minuut.”

Speed en Berger toen alles nog koek en ei was.,,Het team beging een grote fout en niemand wilde daar de verantwoordelijkheid voor nemen. Feit is dat toen ik aankwam in de eerste bocht, ik totaal geen kans had om op de baan te blijven. Ik remde driehonderd meter voor de bocht en pas in de grindbak minderde ik snelheid.”

,,Ik aquaplaneerde het hele stuk voor de bocht zoals bijna iedereen na Jenson gebeurde. Ik kan niet zeggen dat ik een fout maakte, het was gewoon niet mogelijk om je te realiseren wat er gebeurde.”

,,Het was niet zozeer dat je net naast het circuit terechtkwam, ik reed op een plek die totaal niet veilig was om te rijden. Na dat incident kwam de safetycar naar buiten en ging niemand meer met hoge snelheid op de hairpin af.”

Maak je je zorgen over je toekomst met het team?
,,Mijn relatie met Red Bull, dat is eerlijk gezegd het enige waar ik me zorgen over maak. Franz en Gerhard zijn oneerlijk tegenover de media en ik vrees dat dat mijn relatie met Red Bull misschien heeft beschadigd.”

,,Red Bull is ongelooflijk goed voor me geweest en ik denk dat we goed bij elkaar passen, het is enorm spijtig als twee mensen dat kapot kunnen maken.”

,,Wat betreft mijn toekomst in de Formule 1, je kunt me niet genoeg geld betalen om voor deze twee mensen te racen. Als ik onderdak zou kunnen vinden bij een ander team, dan zou ik dat geweldig vinden, maar ik wil ook best iets anders doen met Red Bull. Ook buiten de Formule 1. Zoals ik al zei, mijn relatie met Red Bull is altijd fantastisch geweest.”

Maar je voorziet dus dat er deze week nog van alles gaat gebeuren, met misschien wel als gevolg dat je niet rijdt in Hongarije?
,,Ik denk dat je met deze twee nooit iets zeker weet. Ieder verhaal dat links of rechts weer opdook was altijd al een verrassing omdat ze alles achter je rug om doen.”

En het is in orde dat dit allemaal on record is?
,,Uiteindelijk is dit wel de waarheid, en ik vond het tijd dat dit bekend werd.”

AC/KVN

Bron: www.formule1.nl

--> Dat is lekker gegaan daar bij STR zondag haha.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:33:44 #187
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51797513
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:09 schreef Sally het volgende:

[..]

Net als RD, TJ?
Dit jaar zekr, en voor volgend jaar vrees ik dat STR nog steeds niet iets voor de beide heren is!!
pi_51811650
Ik weet niet wat de contracten zeggen, maar ik denk niet dat Speed rijdt in Hongarije Wie is de reserver coureur van Toro Rosso?

Gister getest op Jerez, door alleen maar test en reserve coureurs.

1 P. de la Rosa McLaren 01:20.111 69
2 F. Montagny Toyota 01:21.136 73
3 K. Nakajima Williams 01:21.424 103
4 J. Rossiter Super Aguri 01:21.683 92
5 C. Klien Honda 01:22.035 70
6 N. Piquet jr. Renault 01:22.537 68
7 S. Buemi Red Bull 01:22.565 78

en op Mugello

1 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 01:24.203 80
2 L. Badoer Ferrari 01:24.633 50

En een kapotte McLaren

pi_51812384
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:29 schreef Atreidez het volgende:
Ik weet niet wat de contracten zeggen, maar ik denk niet dat Speed rijdt in Hongarije Wie is de reserver coureur van Toro Rosso?

Gister getest op Jerez, door alleen maar test en reserve coureurs.

1 P. de la Rosa McLaren 01:20.111 69
2 F. Montagny Toyota 01:21.136 73
3 K. Nakajima Williams 01:21.424 103
4 J. Rossiter Super Aguri 01:21.683 92
5 C. Klien Honda 01:22.035 70
6 N. Piquet jr. Renault 01:22.537 68
7 S. Buemi Red Bull 01:22.565 78

en op Mugello

1 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 01:24.203 80
2 L. Badoer Ferrari 01:24.633 50

En een kapotte McLaren

[afbeelding]
Goh, zou dan McLaren toch voordeeltjes heben gehad aan het begin van het seizoen, ga je je dan afvragen... Vanaf nu dan toch terug naar "2006"???

http://sport.fok.nl/f1/nieuws/40057
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Door Sally op dinsdag 24 juli 2007 23:00
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:43 uur schreef Spooky4u het volgende:

Liuzzi is ook (voorlopig) de enige racecoureur hierboven.
Misschien dat bepaalde teams toch met een meer dan normale
belangstelling kijken naar Jerez!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ Bericht 4% gewijzigd door Sally op 25-07-2007 12:58:56 ]
pi_51812845
Volgens TJ heeft Toro Rosso zelfde reserve coureurs als Red Bull zelf, dus ik zeg ; Go Buemi in Hongarije
pi_51814229
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:11 schreef Atreidez het volgende:
Volgens TJ heeft Toro Rosso zelfde reserve coureurs als Red Bull zelf, dus ik zeg ; Go Buemi in Hongarije
Who's he?
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:19:28 #192
65960 sanger
pi_51814970
Sebatian Buemi, komt uit inde F3 Euroseries en valt voor Ammermuller in in de GP2.
pi_51814997
Reed ook A1GP voor team Zwitserland
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:36:52 #194
179034 Bernard0s
pi_51817862
Jippie, Yamamoto rijdt de rest van het seizoen bij Spyker! Echt een stap voorwaarts.

Het is duidelijk dat Spyker zeer naarstig op zoek is naar geld, echt zo jammer dit..
pi_51817993
Speed gewoon in actie
quote:
Speed gewoon in actie tijdens Mugello-test
25 juli 2007 / Foto's

Alsof er de afgelopen dagen niets is gebeurd, kwam Scott Speed woensdagochtend gewoon het circuit van Mugello oprijden voor zijn testdag met het Scuderia Toro Rosso-team. Sinds de Grand Prix van Europa schijnt de relatie tussen de Amerikaanse coureur en de teamleiding ernstig verslechterd te zijn.

Scuderia Toro Rosso-teambaas Franz Tost zou niet blij zijn geweest met de manier waarop Speed terugkeerde in de pitbox, na zijn vroege uitvallen in de Grand Prix van Europa. Beide coureurs van het Italiaanse team strandden tijdens de hevige regenval boven de Nürburgring in de eerste bocht. Tost sprak Speed hierop aan, die vervolgens in de media verkondigde dat dit op nogal hardhandige wijze was gebeurd. Volgens geruchten zou het ontslag van Speed al een feit zijn, maar gezien zijn testactiviteiten op het Italiaanse Mugello lijkt dat in elk geval niet waar te zijn.
Wat is de bron voor t nieuws van Yamamoto?
pi_51818271
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:40 schreef Atreidez het volgende:
Speed gewoon in actie
[..]

Wat is de bron voor t nieuws van Yamamoto?
Ik denk dit.
quote:
Yamamoto to race for Spyker

Sakon Yamamoto will race for the Spyker F1 team in the remaining seven Grands Prix of the season, autosport.com understands.

The Japanese driver, who raced for Super Aguri last year in 11 rounds, will replace Christijan Albers, who was let go by Spyker before last weekend's European Grand Prix.

The 25-year-old is currently racing in the GP2 Series with BCN while he continues acting as Super Aguri's test driver.

Yamamoto is set to sign the contract with Spyker today and the deal is expected to be officially confirmed by Spyker in an announcement tomorrow.
Bron
pi_51818318
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:56:34 #198
65960 sanger
pi_51818665
Nog niet officieel bevestigd Atreidez....
pi_51819462
Hmmm ok, weten we meteen wat die teambazen aan t bespreken waren in die garage
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:15:38 #200
65960 sanger
pi_51819557
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:13 schreef Atreidez het volgende:
Hmmm ok, weten we meteen wat die teambazen aan t bespreken waren in die garage
Ja indd.
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:37:32 #201
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51820414
Ze kunnen dat stoeltje bijna aan de straatstenen niet kwijt Maar dan is daar dan toch Yamamoto

Hulkenberg says no to Spyker seat
quote:
"Nico does not need a fast formula one debut," Weber, who has placed Hulkenberg in the F3 Euroseries for the balance of the year, is quoted as saying by Motorsport Aktuell. "And I would never put one of my drivers in a Spyker."

Spyker principal Colin Kolles responded: "I would never cooperate with Mr. Weber."
Piquet Turned Down Albers' Spyker Drive
quote:
"But with that car you could only lose," he said. "It is clearly difficult to drive, and (Adrian) Sutil knows it off by heart already. I would be last until I caught up to his experience level. "In the meantime my market value could be destroyed, because unfortunately in this game, the people are very short-sighted."
Calm down, please!
pi_51820558
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
Ze kunnen dat stoeltje bijna aan de straatstenen niet kwijt Maar dan is daar dan toch Yamamoto

Hulkenberg says no to Spyker seat
[..]

Piquet Turned Down Albers' Spyker Drive
[..]

Zou ALBERS nog willen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')