Maar door de eventuele spionage hebben ze eventueel ook andere teams gedupeerd. Zoals Ferrari en misschien ook wel BMW Sauber. Ik denk dat de FIA daar ook naar kijkt en ze dan eerder diskwalificeert voor de constructeurstitel. Zo vangen ze ook veel minder uit de tv-gelden en worden ze ook financieel geraakt. Dus ik zou een schorsing voor de constructeurs en eventueel puntenaftrek voor de coureurs veel logischer vinden.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk toegeven dat ik hoop dat McLaren gewoon mee mag blijven doen........
Een geldboete ter groote van een halfjaar budget ofzo zou het team veel meer raken dan nu alle punten afnemen imo.
Inderdaad en misschien konden ze op die manier ook wel BMW Sauber voorblijven. En dat andere werknemers van McLaren er vanaf wisten, maar niks hebben gemeld maakt het er niet beter op. Zijn natuurlijk ook maar speculaties van mijn kant, maar ik kijk er niet vreemd van op als de FIA het ook zo ziet.quote:Ze wisten daardoor in ieder geval hoe Ferrari dacht te verbeteren, en hebben hun eigen variant er van kunnen onderzoeken indd. Ze hebben hierdoor een mogelijke achterstand voorkomen.
Je loopt achter, dat zeggen ze ondertussen zelf ook al.....quote:Op maandag 16 juli 2007 17:36 schreef DarkShine het volgende:
McLaren gaat het volgens mij niet zonder straf ontlopen. Je maakt niemand wijs dat er maar 1 persoon vanaf wist...
Voorlopig zijn ze aan het ontkennen dat meerdere mensen het gezien hebben.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Je loopt achter, dat zeggen ze ondertussen zelf ook al.....
Bronquote:McLaren: only Coughlan held documents
McLaren have denied that secret Ferrari documents found in chief designer Mike Coughlan's house were handled by any other member of their staff, and insisted that no team member knew about their existence before legal action began two weeks ago.
Italian newspaper La Repubblica quoted last weekend from what it claimed to be the affidavit Coughlan supplied to Ferrari as part of the ongoing investigation.
And, according to the newspaper, Coughlan stated that he had confided with several staff members that he had the documents.
This came on the back of suggestions from Ferrari's High Court application last week that McLaren managing director Jonathan Neale had also been made aware of the documents - although it was not known when and how he had found out.
McLaren have today dismissed those suggestions, however, and reiterated their stance that Coughlan acted alone in having the documents.
They also made it clear that no one at the team knew of the situation until Ferrari began their legal action by applying for a search order of Coughlan's house.
The statement said: "McLaren is concerned that erroneous speculation has arisen from inaccurate and misleading reference to the contents of confidential legal papers filed at court in response to Ferrari's UK action to recover its intellectual property.
"This is unfortunate and is prejudicial to a fair interpretation of these matters.
"McLaren can confirm from its own investigation that no Ferrari materials or data are or have ever been in the possession of any McLaren employee other than the individual sued by Ferrari.
"The fact that he held at his home unsolicited materials from Ferrari was not known to any other member of the team prior to the 3rd July 2007."
The FIA has summoned McLaren to an extraordinary meeting of the World Motor Sport Council on July 26 to answer charges of 'fraudulent conduct' over Coughlan's possession of the material.
The team have repeatedly insisted that no information from the Ferrari documents has manifested itself on their car.
"McLaren has categorically established that no Ferrari information has at any stage been used to develop its car," the statement added.
"McLaren looks forward to having the opportunity to present the complete and accurate picture of events in the appropriate forum, that is before the FIA World Motor Sport Council in Paris on 26th July 2007."
Bronquote:De Ferran leaves Honda Racing
Sporting director Gil de Ferran will leave the Honda Racing team with immediate effect, the Japanese squad announced on Monday.
The team said the Brazilian is leaving to "pursue other opportunities".
"I am disappointed that Gil is leaving our team," said team boss Nick Fry. "Since he joined us in 2005 we have enjoyed a very positive relationship. However, a Formula One team is rather like a jigsaw puzzle in that every piece has to fit precisely in its place.
"Gil has become increasingly uncomfortable in his role and feels the time has now come to seek fresh opportunities. We are very much hoping that Gil will choose to maintain close links with the Honda family."
De Ferran, a two-time CART champion and winner of the Indianapolis 500 in 2003, had joined the team in April of 2005.
"I am obviously very disappointed to be leaving the Honda F1 team," de Ferran said. "I have a huge amount of respect and admiration for Honda, with whom I have been successfully associated for more than 10 years. Consequently, my decision to leave has not been an easy one.
"I simply feel that I came to this team to fulfil a particular role and it has not materialised as I had hoped. I would like to thank everyone at the team for the support I have been given and I wish them luck in the future."
Jonathan Neale heeft al bekend en Coughlan heeft al aangegeven dat meer mensen de documenten gezien hebben. Dus ik denk dat Mclaren een kat in het nauw is maar na 26 july zal meer duidelijk worden over de gevolgen hiervanquote:Op maandag 16 juli 2007 19:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Voorlopig zijn ze aan het ontkennen dat meerdere mensen het gezien hebben.
[..]
Bron
[..]
Bron
Bronquote:Willis nieuwe technische baas bij Red Bull
Geoffrey Willis is de nieuwe technisch directeur van Red Bull Racing. Zo heeft het team dinsdag bekendgemaakt. De 47-jarige Brit volgt per volgende week Mark Smith op, die een andere hoge functie aangeboden heeft gekregen binnen de Red Bull-organisatie. Willis zwaaide tot juni 2006 de scepter over de technische afdeling van Honda, waar hij na een reorganisatie werd vervangen door Shuhei Nakamoto.
Willis zal direct onder Adrian Newey komen te werken, met wie hij al eerder heeft samengewerkt. Begin jaren negentig kwam Willis voor het eerst in de Formule 1, toen hij adviseur werd bij het team van Leyton House. Bij dat team, waarvoor Mauricio Gugelmin, Ivan Capelli en Karl Wendlinger reden, maakte hij voor het eerst kennis met Newey. Newey werd al snel ontslagen door Leyton House, waarna hij voor Williams ging werken. Willis zou hem later volgen. Toen Newey in 1996 de overstap maakte naar McLaren, werd Willis gepromoveerd tot hoofd aërodynamica. Na ruim tien jaar ontmoeten beide heren elkaar dus weer bij Red Bull Racing.
Willis gaf begin dit jaar al aan graag terug te willen keren in de Formule 1.
Dan zal toch eerst bewezen moeten worden dat er anderen van af wisten, en dat er wat mee gedaan is. Lijkt me erg moeilijk, zeker als alleen maar uitgegaan wordt van de (besloten) verklaring van Coughlan. Hij kan zoveel beweren om zichzelf zoveel mogelijk vrij te pleiten.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:36 schreef DarkShine het volgende:
McLaren gaat het volgens mij niet zonder straf ontlopen. Je maakt niemand wijs dat er maar 1 persoon vanaf wist...
Hoe die vork precies aan z'n steeltje zit, durf ik niet te zeggen...quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:48 schreef Bernard0s het volgende:
Het is echt KUT dat Giedo z'n racelicentie niet heeft, anders had hij wel gereden dit weekend. Hoe lang houdt dat (kut) Super Augurki zijn 'transfer' naar Spyker F1 nog tegen? De honden.
Veel Nederlandse fans in Adenau dit weekend, dus een Nederlandse coureur was zeer welkom geweest. Hetzelfde geldt voor Spa over een paar weken, hopelijk is het dan beter geregeld.
Laten we er het beste van hopen dit weekend voor Sutil en Winkelhock, ik blijf van Spyker F1 en ik ben nog steeds trots dat er een Nederlands F1-team is.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:12 schreef Atreidez het volgende:
van der Garde heeft gewoon ze racelicentie hoor.. Als Super Aguri een coureur zoekt voor dit weekend kan ie zo instappen
Uiteraardquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:45 schreef Atreidez het volgende:
Hij heeft aan de eisen voldaan om een superlicentie te halen en het enige waarom ie m niet gekregen heeft is vanwege dat SA gezeik. Dus ik neem aan dat als SA om een wonderbaarlijke reden de klachten dropt die licentie zonder veel moeite vrijkomtMaar logischerwijs had je al begrepen dat dit natuurlijk een schot in t donker is..
Omdat hij geen superlicentie heeft dus.quote:Hi Sander,
the green light indicates that the driver in question (in this case
Bourdais) is a "rookie" test driver, who has no Super Licence (the special
licence needed for racing in F1).
All Teams are free to test any drivers they wish but during joint test
sessions they are required to signal to the other Teams that the drivers
they employ are "rookies" on the track.
I hope this helps.
Best regards
Daniela
Scuderia Toro Rosso
quote:Voordat ze beslissen wie er in de auto zit a.s. weekend. Eerst was het maandag, toen dinsdagochtend en nu woensdag of misschien donderdag. Er is een gesprek geweest met Albers c.s. Wat nou als die een garantie gegeven heeft voor het openstaande bedrag? Moet hij dan weer rijden? Winkelhock zou wat mij bereft ingezet worden om Sutil er weer goed uit te laten zien. Daar kan Kolles flink geld aan verdienen.
Op Quotenet stonden ook een aantal interssante berichten. Als dat allemaal waar is heeft Michiel Mol een molensteen om en is het wachten op het duwtje waarmee hij de gracht in dondert en verzuipt! ene peter schreef nl:
Joep van den Nieuwenhuijzen behoorde tot het zogenaamde M-consortium dat aandelen Spyker kocht om de overname van Midland te financieren. Voor Joep zijn inbreng (hij zou ook Chinese sponsoren aanbrengen) kreeg hij een plaatsje op de bolides en hospitaliteit ter waarde van 5 miljoen euro. Nu Mol in zwaar weer komt te zitten - hij moet voor 18 september 15 miljoen dollar ophoesten om Alex Schnaider te betalen en op 1 november 18 miljoen euro betalen aan Green Dessert NV - heeft hij de deal met Joep geherinterpreteerd. Mol, lees Muller, rekende op TV inkomsten en die blijven uit. Ook de verwachtte tax-return komt niet uit de verf. Het kaartenhuis staat dus op instorten. Alex Schnaider staat op de achtergrond te lachen. Hij heeft een clausule in de verkoopovereenkomst die bepaalt dat als aan bepaalde voorwaarden niet voldaan wordt, de koop niet doorgaat en het team voor nul dollar weer in zijn bezit komt. Als waakhond van de clausule heeft hij bedongen dat Colin Kolles team-director blijft zolang niet alles is betaald. Bij teruggave van het team aan Alex Schnaider krijgt Kolles een vette bonus, dus wie stookt de zaak op: de schijnheilige Roemeen Colin Kolles die gepokt en gemazeld is in manipulatie. Varossieau en Muller hebben de slangenkuil al verlaten. Wie is de volgende? ik denk Mol. Zijn tegenstanders hebben een andere opvoeding en achtergrond. Het zijn straatvechters. Mol proost op successen met kleine teugjes Champagne. Russen en Roemenen met Vodka en dat wordt in een teug opgedronken...ik hoor het in de verte al Nastrovje
lekker dan
Groeten
Olav
Nounou, die Weber tochquote:Willi Weber verdacht van corruptie
De manager van onder andere Michael Schumacher en Nico Hülkenberg kan een gevangenisstraf oplopend tot tien jaar krijgen. Dit omdat hij 1.5 miljoen dollar verduisterd zou hebben in 2001.
De openbaar aanklager in Koblenz (Duitsland) vervolgs Weber voor het versluizen van geld via zijn marketing bedrijf Pole Position Marketing .
"Mr. Weber ontkend alle aanklachten als verzinsels die nergens op gebasseerd zijn," vertelde zijn advocaat in zijn verklaring
Pole Position Marketing was betrokken bij de officiële Michael Schumacher merchandise, maar er bestaat geen mogelijkheid dat de zevenvoudig wereldkampioen ook betrokken is bij dit schandaal.
die kolles moeten ze gelijk eruit gooien.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:20 schreef sanger het volgende:
Wow!
Doorgaans in Mol in zijn columns goed onderbouwt en ingelicht....
vd Nieuwenhuizen behoorde indd tot het M-consortium
Nu snap ik ook waarom Kolles zo lyrisch is over Sutil en zo kritisch is op Albers. Ook dat Kolles de auto niet op Albers wilde aanpassen snap ik nu.....
Kolles heeft een contract met Sutil en als hij het goed lijkt te doen dan verdiend Kolles een goed zakcentje......
Bijna het gehele stuk is niet van de hand van Mol, maar van een anonieme ingewijde. Zie ook de laatste logs van Frits Eldik en met name de commentaren daar. Daar wordt leuk uit de school geklapt. Je weet natuurlijk niet of het allemaal waar, maar veel van die berichten zijn akelig nauwkeurig en bevatten info die je niet op het web vindt.quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:25 schreef Atreidez het volgende:
Column van Olav Mol over SpykerLekker zooitje daar als dit allemaal klopt..
[..]
Blijft vreemd dat ze dat nu wel doen en in de zaak tegen twee Toyota medewerkers niet hebben gedaan, toen hebben ze alleen een strafrechtelijk onderzoek laten instellen door justitie en niet door de FIA.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:14 schreef ruudbackus het volgende:
Ferrari heeft geen kalcht ingediend tegen Mclaren maar tegen Stepney daarna is eht balletje gaan rollen. De FIA heeft zelf het onderzoek ingesteld
Nee, dat ze beter en sneller door de bochten gaan komt door de dempers. Dat er minder motoren ontploffen zal wel door de toerenbegrenzing komen die er tegenwoordig opzit.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:17 schreef Atreidez het volgende:
Dus dat er minder McLarens opblazen komt door betere dempers?
Ziet en klinkt goedquote:Valencia heeft haar definitieve plannen gepresenteerd voor het stratencircuit dat zal worden aangelegd voor de nieuwe Grand Prix van Europa, die vanaf volgend jaar op de kalender staat. De Spaanse stad onthulde in mei al een eerste ontwerp van het circuit, dat deels in het centrum en deels in het havengebied zal liggen.
Het circuit krijgt een lengte van 5,473 kilometer. Naar verwachting zullen de Formule 1-coureurs ongeveer 1 minuut en 37 seconden over een ronde doen en zal de gemiddelde snelheid net boven de 200 kilometer per uur liggen. De topsnelheid op het lange rechte stuk bij de haven Juan Carlos zal vermoedelijk boven de 320 kilometer per uur uitkomen. De baan zal zeker veertien meter breed worden.
De FIA heeft in deze zelf een onderzoek gestart, op verzoek van McLaren. Dus niet op verzoek van Ferrari, zoals jij impliceerdquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Blijft vreemd dat ze dat nu wel doen en in de zaak tegen twee Toyota medewerkers niet hebben gedaan, toen hebben ze alleen een strafrechtelijk onderzoek laten instellen door justitie en niet door de FIA.
Bronquote:Barrichello ook in 2008 bij Honda
Rubens Barrichello rijdt ook in 2008 voor Honda. De Braziliaan is van plan volgend jaar de teleurstelling van het huidige seizoen weg te spoelen, liefst met veel champagne. ,,Ik wil van Honda een sterk team maken.”
De Braziliaan maakte dit nieuws bekend in een bericht op zijn persoonlijke website. In zijn verklaring zegt hij er alle vertrouwen in te hebben dat 2008 hem wel het succes brengt waarvoor hij Ferrari na zes seizoenen de rug toekeerde.
,,Met vreugde kan ik bevestigen dat ik bij Honda blijf”, vertelt de coureur. ,,Vanaf het moment dat ik hier kwam is het altijd mijn doel geweest om een goede relatie op te bouwen met het team en er een sterk geheel van te maken. 2007 is een zwaar seizoen, maar ik geloof dat we de juiste richting zijn ingeslagen.”
Om de teleurstellende periode definitief af te sluiten heeft teambaas Nick Fry het nodige nieuwe personeel aangenomen voor de ontwerpafdeling. Barrichello gaat ervan uit dat dit het team een boost bezorgt. ,,Een aantal goede mensen is ons komen versterken, dus ik heb er het volste vertrouwen in dat we nu progressie zullen boeken.”
Nu de 35-jarige coureur zeker is van contractverlenging ziet het er naar uit dat de Honda-coureur volgend seizoen het record van Riccardo Patrese van meeste Grand Prix-starts (256) zal verbreken. Barrichello heeft al 241 races gereden en moet zodoende halverwege volgend jaar het stokje van de Italiaan overnemen.
Teamgenoot Jenson Button beschikt over een meerjarig contract, wat betekent dat de line-up van de Japanse renstal ongewijzigd blijft.
Hmm, als Honda-fan zijnde wordt ik hier niet bijzonder blij van...quote:
Bronquote:Stepney warned Coughlan of Ferrari floor
Nigel Stepney emailed McLaren's chief designer Mike Coughlan on the eve of the season to tip him off about Ferrari's moveable floor design, this week's Autosport magazine reveals.
McLaren will face an extraordinary meeting of the FIA World Motor Sport Council next week to face charges of 'fraudulent conduct' over the possession of secret Ferrari documents from March to July this year.
The matter was originally only thought to relate to a 780-page Ferrari technical dossier, which McLaren said Coughlan had in his possession only from the end of April.
However, a reliable source has revealed to this week's Autosport magazine that the March date the FIA has referred to relates to early contact between Stepney and Coughlan.
In particular, the source says it relates to a specific email that Stepney sent to Coughlan, revealing Ferrari's floor design and tipping the McLaren designer off about taking possible action about it.
Although it is not known if Coughlan passed on this information to the team, McLaren did ask for a rule clarification about Ferrari's movable floor design at the season-opening Australian Grand Prix.
That action resulted in the FIA changing its floor tests and outlawing the design Ferrari ran at the time - which is believed to have hindered their form.
The background to McLaren's actions in Melbourne will likely play a key part in the FIA World Motor Sport Council hearing next week, as the sport's governing body faces the task of working out whether or not the team did anything wrong.
Autosport also reveals that the Surrey copy shop that tipped off Ferrari about Coughlan having the 780-page dossier was asked to scan the information in order to transfer it into electronic format and in to a computer disc.
It is understood that after the information had been put on disk, the actual Ferrari document was shredded and burned in Coughlan's back garden.
Coughlan is understood to have been advised to destroy the document after showing a glimpse of it to McLaren managing director Jonathan Neale at a golf club. It is not known, however, when this incident took place.
De FIA heeft al aangekondigd dat ook de coureurs gestraft gaan worden indien alles bewezen wordt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:10 schreef Kill_em_all het volgende:
Hooguit punten aftrek bij de constructeurs denk ik, daar heb je de gemiddelde F1 kijker toch niet mee.
Ze vonden dat de coureurs dermate voordeel zouden hebben dat zij onrechtmatig aan hun punten waren gekomen. Daaruit trek ik mijn conclusie.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:12 schreef vosss het volgende:
Kunnen worden. Dat is wat anders dan ook gestraft gaan worden.
Kan besluiten != gaat besluiten. Het kán. Daarmee is nog niks zeker en dit lijkt me dan ook een zinloze discussie worden zo. Ze kunnen het doen, maar hebben eer zeker nog nergens gezegd dat ze dit ook daadwerkelijk gaan doen.quote:FIA dreigt met puntenaftrek voor Alonso en Hamilton
De spionagezaak tussen Ferrari en McLaren kon nog nare gevolgen hebben voor McLaren-coureurs Fernando Alonso en Lewis Hamilton. De internationale autosportbond FIA is namelijk een onderzoek gestart en kan besluiten om punten af te trekken van de nummers 1 en 2 in de tussenstand om het kampioenschap.
Bron
Jij had een stukje tekst, ik een tv-interview. Ferrari en haar coureurs zijn rechtstreeks de dupe, vandaar die redenatie.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan besluiten != gaat besluiten. Het kán. Daarmee is nog niks zeker en dit lijkt me dan ook een zinloze discussie worden zo. Ze kunnen het doen, maar hebben eer zeker nog nergens gezegd dat ze dit ook daadwerkelijk gaan doen.
Afwachten dus
Niks aan toe te voegen, helemaal mee eens...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:24 schreef sanger het volgende:
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/5C0I7Ef4gQI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/5C0I7Ef4gQI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: ik zie het al, MIKA!!!!!!!!!!!!!!!!HELD
![]()
[ Bericht 13% gewijzigd door Proud2beDiepfries op 20-07-2007 18:51:52 ]I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
Fernando, Lewis en Mikaquote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:24 schreef sanger het volgende:
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/5C0I7Ef4gQI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/5C0I7Ef4gQI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |