Piquet Turned Down Albers' Spyker Drivequote:"Nico does not need a fast formula one debut," Weber, who has placed Hulkenberg in the F3 Euroseries for the balance of the year, is quoted as saying by Motorsport Aktuell. "And I would never put one of my drivers in a Spyker."
Spyker principal Colin Kolles responded: "I would never cooperate with Mr. Weber."
quote:"But with that car you could only lose," he said. "It is clearly difficult to drive, and (Adrian) Sutil knows it off by heart already. I would be last until I caught up to his experience level. "In the meantime my market value could be destroyed, because unfortunately in this game, the people are very short-sighted."
quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
Ze kunnen dat stoeltje bijna aan de straatstenen niet kwijtMaar dan is daar dan toch Yamamoto
Hulkenberg says no to Spyker seat
[..]
Piquet Turned Down Albers' Spyker Drive
[..]
Ik dacht dat een sponsor van hem met 1,5 miljoen ¤uro over de brug was gekomen.. Maar ik hoor er niks meer van helaas.quote:
Dat er betaald ging worden had ik meegekregen, maar de HAMvraag blijft:quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:59 schreef sanger het volgende:
David Hart zou indd garant staan voor de 1,5 miljoen
Alsof de zakenwereld van de F1 uberhaupt eerlijk is?quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:43 schreef Bernard0s het volgende:
Ik denk dat Albers nog wel wil, hij wil zich bewijzen in de Spyker B-spec denk ik. Hij heeft immers wat recht te zetten.
Anderzijds heb ik vandaag verhalen gelezen over Spyker F1.. Die zijn niet netjes geweest naar CA toe.
Dat zou bizar wezen. Daar kun je toch nooit tussenkomen zonder een RedBull contract?quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:35 schreef WEST het volgende:
nieuw gerucht: Albers naar Toro Rosso?
dat staat op de weblog van Mol alleen die is niet te openen nu![]()
Albers heeft minimaal 5 miljoen, als hij niet de hele som terug kan vorderen wegens wanprestatie van de kant van Spyker (doorlopend contract enzo).quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:40 schreef Atreidez het volgende:
Heb niet het idee dat Toro Rosso warm wordt van een paar miljoen extra.. Zoiezo houden ze meer vast aan hun driver development program, want een Red Bull rijder die meer waard wordt is net zo waardevol of misschien wel waardevoller dan een Albers die met 2 miljoen nog een paar racejes wil rijden (in een auto waar die nog nooit ingezeten heeft).
Bronquote:Ferrari: spying 'likely' benefited McLaren
Ferrari believe McLaren's advantage in the world championship this year is "likely" because their chief designer Mike Coughlan was holding confidential Ferrari documents.
As McLaren prepare to appear in front of the FIA World Motor Sport Council on Thursday, Ferrari's standpoint on McLaren's involvement was made public for the first time since the affair began less than a month ago.
According to British newspaper the Guardian, Ferrari state in a recent document submitted to the London High Court that the stolen documents found in Coughlan's possession were beneficial to the McLaren team in the Formula One championship.
"The difference between the two teams [in the world championship standings] is so close that it is likely that McLaren's superior number of points is a consequence of its chief designer having the Ferrari documents," Ferrari's representatives write.
According to Ferrari, the fact that Coughlan "was in possession of the Ferrari documents has given McLaren an unfair advantage over Ferrari" and that "Ferrari will suffer loss of at least 5.5 million euro" if they lose the constructors' championship - as well as "suffer loss in respect of damage to the Ferrari brand."
According to the Guardian, Ferrari's court document also contests McLaren's claim that Coughlan was the only employee who knew about the documents.
The newspaper report says Ferrari's lawyers list five different occasions on which confidential Ferrari information was made known to high ranking McLaren executives, including McLaren F1 CEO Martin Whitmarsh, and the team's engineering director Paddy Lowe.
These occasions include not only ex-Ferrari engineer Nigel Stepney informing McLaren about Ferrari's floor, but also leaking to McLaren information about Ferrari's brakes and rear wing-flap separators.
Ferrari are adamant the information Coughlan obtained unlawfully benefited McLaren.
"The chief designer is part of the key group of three to four people who drive the technical team to improve the car," Ferrari's lawyers have told the High Court.
"The opportunity for a chief designer to influence the car's performance in all areas is huge."
Pfff, ik vergelijk jou toch ook niet met Sunchaserquote:Op donderdag 26 juli 2007 11:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Precies: ben benieuwd. Eerst Rasmussen, dan McLaren: stelletje nepsporters
Boehoehoe, huilies. 5,5 miljoen euro verlies ten opzichte van vorig jaar? Of dat jaar daarvoor? Aanzien verlies t.o.v. verliezen van Renault? Ik snap 'm niet ... eigenlijk zeggen ze gewoon wat ze altijd zeggen: In de F1 horen wij vooraan te rijden, niet jullie!quote:... and that "Ferrari will suffer loss of at least 5.5 million euro" if they lose the constructors' championship - as well as "suffer loss in respect of damage to the Ferrari brand."
Nu McLaren zou mijn week weer goed maken!quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Precies: ben benieuwd. Eerst Rasmussen, dan McLaren: stelletje nepsporters
Dat derde rempedaal was toch niet illegaalquote:Op donderdag 26 juli 2007 13:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En Newey bleef ook maar wat graag bij McLaren destijds![]()
McLaren zeurt over Ferrari aan het einde van het vorige millennium, maar vergeet gevoeglijk even het illegale derde rempedaal in hun eigen bolide. Of over de 'verende bodemplaat' in o.a. de Ferrari begin dit jaar. Dennis zeikt net zoveel als Ferrari. Beetje suf om dit alleen bij Ferrari neer te leggen.
quote:Of the dozens of technologies banned by F1’s governing body through the years, McLaren’s rear brake pedal stands out as one of the most unjust bannings.
It was banned early in 1998 as McLaren made a stunningly dominant start to the year. Following a protest by Ferrari the system, that had previously been declared legal, was outlawed.
Many at the time suggested political motives were at work - and a desire to keep McLaren from getting too far ahead.
Of alleen bij McLarenquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Volgens mij inderdaad niet illegaal, maar dit spelletje speelt natuurlijk al langer dan vandaag. Ferrari had volgens mij protest aangetekend tegen dat rempedaal, McLaren deed dat o.a. begin dit jaar tegen Ferrari. Williams en McLaren speelde begin jaren negentig ook een soortgelijk spelletje. Part of the game en m.i. dus suf om dit alleen bij Ferrari neer te leggen
Ik kots van Alonso en van McLaren gek genoeg ook nietquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Of alleen bij McLarendat was m'n punt dus. Alleen kots ik van Ferrari en van McLaren gek genoeg niet
McLaren leidt het kampioenschap omdat de Ferrari niet betrouwbaar is. Dat zijn niet eens alleen mijn woorden maar ook nog eens de woorden van diverse mensen van Ferrari zelf.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:18 schreef sanger het volgende:
Die 5.5 is wsl het verschil tussen de constructeurstitel en de tweede plek. En eigenlijk vind ik de redenering zo gek nog niet. Als McLaren echt schuldig blijkt dat zou het zomaar kunnen dat McLaren daarom de leider is het kampioenschap. Dat is een feit. Wat echter niet bewezen kan worden is hoe McLaren het zou doen indien ze het niet gedaan zouden hebben, misschien stonden ze dan ook wel bovenaan, dat weten we niet.
De claim is logisch, de onderbouwing niet helemaal (in mijn ogen).
Het probleem zit hem niet zozeer in het feit dat teams over elkaar klagen maar meer in het feit dat Ferrari een beetje te vaak de FIA mee krijgt. Of het nou gaat om dat derde pedaal in de McLaren of de dampers van vorig jaar of de banden van Michellin in 2003 of het verbod op een bepaalde legering die heel toevallig gebruikt werd in de Mercedes motor in de McLaren in 2000. Iedere keer krijgt Ferrari het voor elkaar om dingen bij concurrenten verboden te krijgen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Volgens mij inderdaad niet illegaal, maar dit spelletje speelt natuurlijk al langer dan vandaag. Ferrari had volgens mij protest aangetekend tegen dat rempedaal, McLaren deed dat o.a. begin dit jaar tegen Ferrari. Williams en McLaren speelde begin jaren negentig ook een soortgelijk spelletje. Part of the game en m.i. dus suf om dit alleen bij Ferrari neer te leggen
Ik dacht dat vanavond de uitspraak komt. Mocht die negatief uitvallen dan kan McLaren nog bij de International Court of Appeal in beroep gaan.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:29 schreef Bernard0s het volgende:
Even voor de goede orde; wanneer/hoe laat komt er een bindende uitspraak over deze kwestie?
Juist ... gekke jongens, die Italianen. *gooit menhir op z'n rug*quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:32 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Het probleem zit hem niet zozeer in het feit dat teams over elkaar klagen maar meer in het feit dat Ferrari een beetje te vaak de FIA mee krijgt. Of het nou gaat om dat derde pedaal in de McLaren of de dampers van vorig jaar of de banden van Michellin in 2003 of het verbod op een bepaalde legering die heel toevallig gebruikt werd in de Mercedes motor in de McLaren in 2000. Iedere keer krijgt Ferrari het voor elkaar om dingen bij concurrenten verboden te krijgen.
Dat hoor je mij ook niet ontkennen. Maar niemand zal weten hoe snel de McLaren was geweest als ze niet over de Ferrari documenten had beschikt. Misschien waren ze dan wel gelijkwaardig aan BMW, en had Ferrari daardoor wel de leiding in de kampioenschappen gehad.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:28 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
McLaren leidt het kampioenschap omdat de Ferrari niet betrouwbaar is. Dat zijn niet eens alleen mijn woorden maar ook nog eens de woorden van diverse mensen van Ferrari zelf.
Vrijgesproken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:41 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik dacht dat vanavond de uitspraak komt. Mocht die negatief uitvallen dan kan McLaren nog bij de International Court of Appeal in beroep gaan.
Wat is het nou?quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:06 schreef Googolplexian het volgende:
We kijken geen GTST maar OF we van soap houden, zeg
Dit is F1, helaas maar gelukkig.
Bron?quote:
de FIAquote:
bronquote:The FIA World Motor Sports Council has decided not to impose any penalty on McLaren. The FIA said after the hearing that it would pursue action against Coughlan and Ferrari engineer Nigel Stepney.
The governing body said that there was no doubt that the team's chief designer Mike Coughlan had had the leaked information but there was no proof that McLaren had benefited from it.
The FIA reserved the right to summon McLaren again if it was suspected that the team had made use of any of the data.
The full FIA statement read: "An extraordinary meeting of the World Motor Sport Council was held in Paris on 26 July, 2007. The following decision was taken:
The WMSC is satisfied that Vodafone McLaren Mercedes was in possession of confidential Ferrari information and is therefore in breach of article 151c of the International Sporting Code. However, there is insufficient evidence that this information was used in such a way as to interfere improperly with the FIA Formula One World Championship. We therefore impose no penalty.
But if it is found in the future that the Ferrari information has been used to the detriment of the championship, we reserve the right to invite Vodafone McLaren Mercedes back in front of the WMSC where it will face the possibility of exclusion from not only the 2007 championship but also the 2008 championship.
The WMSC will also invite Mr Stepney and Mr Coughlan to show reason why they should not be banned from international motor sport for a lengthy period and the WMSC has delegated authority to deal with this matter to the legal department of the FIA.?
Bronquote:World Motor Sport Council - Decision
An extraordinary meeting of the World Motor Sport Council was held in Paris on 26 July, 2007. The following decision was taken:
“The WMSC is satisfied that Vodafone McLaren Mercedes was in possession of confidential Ferrari information and is therefore in breach of article 151c of the International Sporting Code. However, there is insufficient evidence that this information was used in such a way as to interfere improperly with the FIA Formula One World Championship. We therefore impose no penalty.
“But if it is found in the future that the Ferrari information has been used to the detriment of the championship, we reserve the right to invite Vodafone McLaren Mercedes back in front of the WMSC where it will face the possibility of exclusion from not only the 2007 championship but also the 2008 championship.
“The WMSC will also invite Mr Stepney and Mr Coughlan to show reason why they should not be banned from international motor sport for a lengthy period and the WMSC has delegated authority to deal with this matter to the legal department of the FIA.”
Geen straffen McLarenquote:
Hoho, hij is volgens Kolles een zeer veelbelovende coureur hoor.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:55 schreef vingerplant het volgende:
Yamamoto heeft getekend![]()
Yamamoto![]()
Spyker![]()
Mooi dat verhaaltje van Nelsinho een stuk hierboven, heel eerlijk ook.
O ja, ik was deze nog vergeten:quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hoho, hij is volgens Kolles een zeer veelbelovende coureur hoor.
quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Bron
Gaat dus spannend worden wat er vandaag komt uitrollen.
* Sally gelooft bijna niks en niemand meer na deze Tour de France 2007:quote:
Is het nu ook. Dit is de slechts denkbare uitspraak. Je constateert dat iemand een regel overtreedt (namelijk het in bezit hebben van die informatie), en dat bevestigt de WMSC ook in haar verdict, maar er wordt geen straf tegenover gesteld. Hier was op z'n minst een geldboete op z'n plek geweest. Dat je dan zegt dat je verder niets kunt is tot daar aan toe, maar dit slaat nergens op.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:35 schreef Bernard0s het volgende:
Gelukkig is het met een sisser afgelopen tussen McLaren en Ferrari. Als er straffen waren gekomen was het oorlog geweest in de paddock, en dat is niet wat de fans willen bij zo'n superspannend seizoen.
kolles.., is dat niet die man die praat alsof hij al een paar Baco's achter over geslagen heeft?quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hoho, hij is volgens Kolles een zeer veelbelovende coureur hoor.
Ben er ook hartstikke blij mee want ik had er niet aan moeten denken dat het McLaren team uit het kampioensschap zou zijn gehaald. Dan zouden ze in het slechtste geval voor 2 jaar geschorst worden, dit jaar en ook volgend jaar. Met alle respect voor de overige teams, maar dat zijn geen serieuze kandidaten om het Ferrari echt heel moeilijk te kunnen maken. Misschien Renault, maar gezien hun huidige race-pace verwacht ik dat niet snel.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:35 schreef Bernard0s het volgende:
Gelukkig is het met een sisser afgelopen tussen McLaren en Ferrari. Als er straffen waren gekomen was het oorlog geweest in de paddock, en dat is niet wat de fans willen bij zo'n superspannend seizoen.
Maar is het bedrijsspionage of is het McLaren gewoon aangeboden?quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kan me herinneren dat in 2005 (??) Honda een benzinetanksysteem in de auto had zitten wat illegaal gebruikt kon worden.
Honda kon aantonen dat hun auto altijd aan het minimum gewicht voldaan heeft, maar toch werden ze voor 2 races geschorst vanwege een systeem dat illegaal gebruikt kan worden...
Nou, mogen ze mij uitleggen waarom McLaren hier mee wegkomt. Ze hebben documenten in bezit die illegaal gebruikt kunnen worden. Maar ze gaan vrij-uit omdat niet is aan te tonen dat ze het gebruikt hebben
Zelfs al hebben ze het niet volledig overgenomen. Gelezen hebben ze het zeker. En dat zal in het achterhoofd vast wel meegenomen zijn de eerstvolgende keer dat ze in een windtunnel stonden..
quote:Ferrari :: Uitspraak FIA is onbegrijpelijk
Vanmiddag werd McLaren door de World Motorsport Council van de FIA schuldig bevonden op het in het bezit hebben van vertrouwelijke documenten van Ferrari. Omdat er echter niet genoeg bewijs was dat de formatie uit Woking die informatie ook heeft gebruikt om er zelf beter van te worden komt het team er goed vanaf: er volgen geen sancties voor McLaren.
Ferrari heeft in een verklaring laten weten dit belachelijk te vinden. “McLaren is schuldig bevonden bij de FIA World Motorsport Council”, aldus de Scuderia. “We vinden het daarom onbegrijpelijk dat het overtreden van een fundamenteel principe van de sport geen sanctie oplevert, terwijl dit een logische en onvermijdelijke consequentie is. De beslissing van vandaag maakt duidelijk dat oneerlijk gedrag in de Formule 1 geoorloofd is.”
“De beslissing van de WMSC toont aan dat in het bezit zijn en het gebruiken van zeer vertrouwelijke informatie, terwijl men in de top hiervan wist, dat op ongeoorloofde wijze is verkregen aangeeft dat daar geen straf voor hoeft gegeven te worden.”
“Het is een feit dat bij toeval is ontdekt dat McLaren in het bezit was van deze informatie. Als dit niet ontdekt was, had het team die informatie altijd in bezit gehad. In een sport als Formule 1, waar elk kleine detail voor een verschil kan zorgen, moet dat serieus worden genomen.”
“Ferrari vindt het hoogst oneerlijk richting de sport. Het team zal verdergaan met de gerechtelijke procedures in zowel Italië als in Groot-Brittannië”, besloot de verklaring van de Scuderia.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |