Piquet Turned Down Albers' Spyker Drivequote:"Nico does not need a fast formula one debut," Weber, who has placed Hulkenberg in the F3 Euroseries for the balance of the year, is quoted as saying by Motorsport Aktuell. "And I would never put one of my drivers in a Spyker."
Spyker principal Colin Kolles responded: "I would never cooperate with Mr. Weber."
quote:"But with that car you could only lose," he said. "It is clearly difficult to drive, and (Adrian) Sutil knows it off by heart already. I would be last until I caught up to his experience level. "In the meantime my market value could be destroyed, because unfortunately in this game, the people are very short-sighted."
quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
Ze kunnen dat stoeltje bijna aan de straatstenen niet kwijtMaar dan is daar dan toch Yamamoto
Hulkenberg says no to Spyker seat
[..]
Piquet Turned Down Albers' Spyker Drive
[..]
Ik dacht dat een sponsor van hem met 1,5 miljoen ¤uro over de brug was gekomen.. Maar ik hoor er niks meer van helaas.quote:
Dat er betaald ging worden had ik meegekregen, maar de HAMvraag blijft:quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:59 schreef sanger het volgende:
David Hart zou indd garant staan voor de 1,5 miljoen
Alsof de zakenwereld van de F1 uberhaupt eerlijk is?quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:43 schreef Bernard0s het volgende:
Ik denk dat Albers nog wel wil, hij wil zich bewijzen in de Spyker B-spec denk ik. Hij heeft immers wat recht te zetten.
Anderzijds heb ik vandaag verhalen gelezen over Spyker F1.. Die zijn niet netjes geweest naar CA toe.
Dat zou bizar wezen. Daar kun je toch nooit tussenkomen zonder een RedBull contract?quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:35 schreef WEST het volgende:
nieuw gerucht: Albers naar Toro Rosso?
dat staat op de weblog van Mol alleen die is niet te openen nu![]()
Albers heeft minimaal 5 miljoen, als hij niet de hele som terug kan vorderen wegens wanprestatie van de kant van Spyker (doorlopend contract enzo).quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:40 schreef Atreidez het volgende:
Heb niet het idee dat Toro Rosso warm wordt van een paar miljoen extra.. Zoiezo houden ze meer vast aan hun driver development program, want een Red Bull rijder die meer waard wordt is net zo waardevol of misschien wel waardevoller dan een Albers die met 2 miljoen nog een paar racejes wil rijden (in een auto waar die nog nooit ingezeten heeft).
Bronquote:Ferrari: spying 'likely' benefited McLaren
Ferrari believe McLaren's advantage in the world championship this year is "likely" because their chief designer Mike Coughlan was holding confidential Ferrari documents.
As McLaren prepare to appear in front of the FIA World Motor Sport Council on Thursday, Ferrari's standpoint on McLaren's involvement was made public for the first time since the affair began less than a month ago.
According to British newspaper the Guardian, Ferrari state in a recent document submitted to the London High Court that the stolen documents found in Coughlan's possession were beneficial to the McLaren team in the Formula One championship.
"The difference between the two teams [in the world championship standings] is so close that it is likely that McLaren's superior number of points is a consequence of its chief designer having the Ferrari documents," Ferrari's representatives write.
According to Ferrari, the fact that Coughlan "was in possession of the Ferrari documents has given McLaren an unfair advantage over Ferrari" and that "Ferrari will suffer loss of at least 5.5 million euro" if they lose the constructors' championship - as well as "suffer loss in respect of damage to the Ferrari brand."
According to the Guardian, Ferrari's court document also contests McLaren's claim that Coughlan was the only employee who knew about the documents.
The newspaper report says Ferrari's lawyers list five different occasions on which confidential Ferrari information was made known to high ranking McLaren executives, including McLaren F1 CEO Martin Whitmarsh, and the team's engineering director Paddy Lowe.
These occasions include not only ex-Ferrari engineer Nigel Stepney informing McLaren about Ferrari's floor, but also leaking to McLaren information about Ferrari's brakes and rear wing-flap separators.
Ferrari are adamant the information Coughlan obtained unlawfully benefited McLaren.
"The chief designer is part of the key group of three to four people who drive the technical team to improve the car," Ferrari's lawyers have told the High Court.
"The opportunity for a chief designer to influence the car's performance in all areas is huge."
Pfff, ik vergelijk jou toch ook niet met Sunchaserquote:Op donderdag 26 juli 2007 11:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Precies: ben benieuwd. Eerst Rasmussen, dan McLaren: stelletje nepsporters
Boehoehoe, huilies. 5,5 miljoen euro verlies ten opzichte van vorig jaar? Of dat jaar daarvoor? Aanzien verlies t.o.v. verliezen van Renault? Ik snap 'm niet ... eigenlijk zeggen ze gewoon wat ze altijd zeggen: In de F1 horen wij vooraan te rijden, niet jullie!quote:... and that "Ferrari will suffer loss of at least 5.5 million euro" if they lose the constructors' championship - as well as "suffer loss in respect of damage to the Ferrari brand."
Nu McLaren zou mijn week weer goed maken!quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Precies: ben benieuwd. Eerst Rasmussen, dan McLaren: stelletje nepsporters
Dat derde rempedaal was toch niet illegaalquote:Op donderdag 26 juli 2007 13:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En Newey bleef ook maar wat graag bij McLaren destijds![]()
McLaren zeurt over Ferrari aan het einde van het vorige millennium, maar vergeet gevoeglijk even het illegale derde rempedaal in hun eigen bolide. Of over de 'verende bodemplaat' in o.a. de Ferrari begin dit jaar. Dennis zeikt net zoveel als Ferrari. Beetje suf om dit alleen bij Ferrari neer te leggen.
quote:Of the dozens of technologies banned by F1’s governing body through the years, McLaren’s rear brake pedal stands out as one of the most unjust bannings.
It was banned early in 1998 as McLaren made a stunningly dominant start to the year. Following a protest by Ferrari the system, that had previously been declared legal, was outlawed.
Many at the time suggested political motives were at work - and a desire to keep McLaren from getting too far ahead.
Of alleen bij McLarenquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Volgens mij inderdaad niet illegaal, maar dit spelletje speelt natuurlijk al langer dan vandaag. Ferrari had volgens mij protest aangetekend tegen dat rempedaal, McLaren deed dat o.a. begin dit jaar tegen Ferrari. Williams en McLaren speelde begin jaren negentig ook een soortgelijk spelletje. Part of the game en m.i. dus suf om dit alleen bij Ferrari neer te leggen
Ik kots van Alonso en van McLaren gek genoeg ook nietquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Of alleen bij McLarendat was m'n punt dus. Alleen kots ik van Ferrari en van McLaren gek genoeg niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |