Ik zou BMW Sauber ook niet onderschatten. Timmeren voorlopig toch ook aardig aan de weg. Het is alleen afwachten of ze hun huidige niveau ook volgend seizoen vast kunnen houden. Als ze dat kunnen zie ik ze over een aantal jaar wel een serieuze gooi naar de titel doen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:57 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ben er ook hartstikke blij mee want ik had er niet aan moeten denken dat het McLaren team uit het kampioensschap zou zijn gehaald. Dan zouden ze in het slechtste geval voor 2 jaar geschorst worden, dit jaar en ook volgend jaar. Met alle respect voor de overige teams, maar dat zijn geen serieuze kandidaten om het Ferrari echt heel moeilijk te kunnen maken. Misschien Renault, maar gezien hun huidige race-pace verwacht ik dat niet snel.
Had dan inderdaad op zijn minst een geldboete verwacht. Komt wel een beetje raar over dit. Het is voor McLaren te hopen dat er geen feiten naar boven komen ten nadele van hun. Al verwacht ik dat dat nog weleens kan gebeuren. Zou me ook niks verbazen als er nu nog meer beerputten open gaan.quote:Begrijp de reactie van het Ferrari team overigens wel erg goed. Weet ook niet helemaal of deze uitspraak wel zo heel gunstig is, maar McLaren kan nog altijd bestraft worden als er nieuwe feiten boven tafel komen en dat zal echt nog wel gaan gebeuren.
Het werd ze aangeboden ja.... En vervolgens bleef het daar maanden liggen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar is het bedrijsspionage of is het McLaren gewoon aangeboden?
Je kunt het ook anders bekijken. Als het ze gewoon was aangeboden had het door een receptioniste opengemaakt geweest, of op de info@mclaren binnengekomen. Nu is het bij een werknemer direct binnengekomen, dus is er contact geweest. Als die werknemer het niet had willen hebben is delete zo gebeurd (of shredden).quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar is het bedrijsspionage of is het McLaren gewoon aangeboden?
Vergeet dan niet dat Coughlan een vrij hoge functyie had bij McLaren. Hij kon dus wel degelijk dat soort info verwerken in de McLaren. Het team kan er dus wel degelijk profijt van hebben gehad.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 08:42 schreef Atreidez het volgende:
Heb eigenlijk nergens nog een idee gekregen wat nou t motief is geweest van Stepney. Ongevraagd zulke kritsche informatie van je "eigen" team aan een engineer van een ander team geven lijkt me gewoon niet logisch. Daar zal dus meer achter gezeten hebben, al geloof ik niet dat Ron Dennis of het gehele McLaren team daar wat mee van doen heeft. Uitspraak is wat dat betreft ook normaal, want het valt gewoon niet te bewijzen dat McLaren hier baat uit heeft kunnen halen. Dat Stepney, en misschien ook wel Coughlan, een dikke straf krijgen zou me wat dat betreft niks verbazen![]()
Mee eens.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:11 schreef Atreidez het volgende:
Maar kan is zo vaag in de meeste gevallen; Ik had wel een F1 coureur kunnen zijnZoiezo kan je alsnog profijt hebben van de informatie zonder het in je eigen auto te gebruiken. Je kan bijvoorbeeld bezwaar maken tegen specifieke dingen op de Ferrari waarvan je in de info hebt gezien dat t de regels buigt of misschien lichtelijk overschrijdt misschien?
quote:
Als je kijkt naar de feiten zie je dat Spyker in Barcelona het dischstebij de rewst van de kop zat. En daar is de aero ook belangrijk. In dat opzicht liggen er dus wel mogelijkheden in Hongarije.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:20 schreef Bernard0s het volgende:
Yamamoto zou 22 miljoen euro meebrengen naar Spyker F1, ik snap dus wel enigszins waarom er voor Sakon is gekozen. Met 22 miljoen kan Albers afgekocht worden en kan er weer wat ontwikkeld worden aan de bolide, positieve dingen dus als je het mij vraagt. Hongarije zal nog wel een farce wezen voor Spyker F1 omdat aerodynamica alles is op dat circuit. Ik ben toch echt wel benieuwd wat de B-spec kan in Turkije en verder. Ik zie Spyker het vooral goed doen op Monza en Fuji.
Bronquote:France stays, Australia to open '08 season
The French Grand Prix will stay on the Formula One calendar in 2008 while the season will begin in Australia on March 16, the FIA said on Friday.
The French race was under threat after Bernie Ecclestone said this year's would be last Grand Prix at the Magny-Cours circuit
Singapore and Valencia will make their debuts next year, with the latter race designated the European Grand Prix.
Canada will be the only North American race after the removal of the US Grand Prix at Indianapolis.
There will be 18 races, one more than in 2007.
16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Italy
14 September Belgium
28 September** Singapore
12 October China
19 October Japan
2 November Brazil
* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
Ze hebben nog meer coureurs dan alleen Yamamoto hoor. Sutil, Winkelhock, van der Garde (en af en toe Klien blijkbaar), dus met hen kunnen ze ook doorontwikkelen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:02 schreef vingerplant het volgende:
[..]
![]()
Die 22 miljoen komt als geroepen als de geruchten waar zijn dat ze die Rus niet konden betalen. Op de korte termijn dus een prima deal, maar de lange termijn (het ontwikkelen van de auto) ziet er niet best uit.
Hoeveel testkilometers hebben die gemaakt dit seizoen? Heel weinig, en daar gaat ook bijna niks meer bijkomen. Het moet vrijwel volledig van de racecoureurs komen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze hebben nog meer coureurs dan alleen Yamamoto hoor. Sutil, Winkelhock, van der Garde (en af en toe Klien blijkbaar), dus met hen kunnen ze ook doorontwikkelen.
Oke. Maar Yamamoto kent de circuits in ieder geval al wel van vorig jaar toen hij bij Super Augurki reed, dat scheelt natuurlijk alweer. Ik had eerst zo mijn vraagtekens, maar eigenlijk snap ik het ook wel heel goed.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:37 schreef Atreidez het volgende:
Tja, voor en tegens.. Je kan weer wat ontwikkelen, maar de feedback zal een stuk minder uitgebleid wolden
Ja, dat is waar. Maargoed, wat zijn 7 races? Meestal rijdt een coureur maar zo'n 3 a 4 uur per weekend. Alle feedback zal moeten komen van de tests lijkt mij zo. Laten we maar gewoon hopen dat STR ook op 0 punten blijft en dat er nog regenraces komen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:02 schreef vingerplant het volgende:
[..]
![]()
Die 22 miljoen komt als geroepen als de geruchten waar zijn dat ze die Rus niet konden betalen. Op de korte termijn dus een prima deal, maar de lange termijn (het ontwikkelen van de auto) ziet er niet best uit.
Vergeet alleen niet dat het, op Klien na, allemaal rookies zijn. En Klien staat ook bepaald niet bekend als een coureur die een auto kan ontwikkelen, als hij nog gaat testen voor Spyker (ik verwacht van niet).quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze hebben nog meer coureurs dan alleen Yamamoto hoor. Sutil, Winkelhock, van der Garde (en af en toe Klien blijkbaar), dus met hen kunnen ze ook doorontwikkelen.
Het zou pas erg zijn als ze het alleen van Yamamoto moeten hebben.
Het lijkt in ieder geval erop dat ze voorlopig nog even doorkunnen en geld hebben om de auto door te ontwikkelen. Goede zaak dus.
Zonder gekheid, ik denk dat R. Schumacher volgend jaar naar Spyker vertrekt. Een man met veel ervaring en technische feedback. Ook een oude bekende van Gascoyne als ik me niet vergis + het is een Duitser net als Kolles. Ik zou het wel goed vinden als er zoiets zou gebeuren.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Vergeet alleen niet dat het, op Klien na, allemaal rookies zijn. En Klien staat ook bepaald niet bekend als een coureur die een auto kan ontwikkelen, als hij nog gaat testen voor Spyker (ik verwacht van niet).
Layout van Singapore is volgens mij nog niet bekend. Dat zal ook wel de reden zijn dat er Subject to circuit approval staat. Van Valencia heb ik wel goede verwachtingen. Wordt breder dan Monaco, dus er zouden leuke dingen mogelijk moeten zijn. Overweeg zelfs om daar volgend jaar ook naartoe te gaan.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:02 schreef Bernard0s het volgende:
Over de nieuwe racekalender:
- Ik ben heel benieuwd naar Valencia en Singapore. Hopelijk worden het mooie circuits. Valencia ken ik al wel, maar hoe ziet Singapore er uit qua layout?
Denk er om dat dat leuk is! Een nieuwe GP met waarschijnlijk een heel leuk bijprogramma om toeschouwers te trekken. Midden in een stad als het mooie Valencia is natuurlijk ook hartstikke leuk. Ik denk dat deze GP 1 van de leukste op de kalender zal worden.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Layout van Singapore is volgens mij nog niet bekend. Dat zal ook wel de reden zijn dat er Subject to circuit approval staat. Van Valencia heb ik wel goede verwachtingen. Wordt breder dan Monaco, dus er zouden leuke dingen mogelijk moeten zijn. Overweeg zelfs om daar volgend jaar ook naartoe te gaan.
Ik zie het vooralsnog niet gebeurenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:26 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Zonder gekheid, ik denk dat R. Schumacher volgend jaar naar Spyker vertrekt. Een man met veel ervaring en technische feedback. Ook een oude bekende van Gascoyne als ik me niet vergis + het is een Duitser net als Kolles. Ik zou het wel goed vinden als er zoiets zou gebeuren.
Anderzijds moet R. wel betaald worden voor zijn diensten.
Het is ook een 'voorspelling' wat nergens op gebaseerd is, maar toch, ik zie het wel gebeuren. Uitwisseling tussen Sutil en Ralf? Wie weet.quote:
Dat verwacht ik dus ook. Al helpt het dat Valencia ook een leuke stad schijnt te zijn. Buiten dat wilde ik ook graag een keer naar een stratencircuit. En dan is dit de dichtsbijzijnde na Monaco. Nou heeft Monaco dan wel een meer een sfeer van glitter en glamour, qua race is het meestal toch minder. Al is het hier natuurlijk ook afwachten, maar de kans op een leuke race lijkt mij groter. En het is natuurlijk ook leuk om bij de eerste editie van een GP te zijn.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:27 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Denk er om dat dat leuk is! Een nieuwe GP met waarschijnlijk een heel leuk bijprogramma om toeschouwers te trekken. Midden in een stad als het mooie Valencia is natuurlijk ook hartstikke leuk. Ik denk dat deze GP 1 van de leukste op de kalender zal worden.
Kan best weleens mogelijk zijn. Ralf is qua salaris ook niet goedkoop voor Toyota. En door Sutil in de deal te betrekken hoeft Ralf ook niet al te duur te zijn voor Spyker.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:32 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Het is ook een 'voorspelling' wat nergens op gebaseerd is, maar toch, ik zie het wel gebeuren. Uitwisseling tussen Sutil en Ralf? Wie weet.
Dat sowieso. Of je nou op Spa of Indianapolis bent, de sfeer is er geweldig. Mensen die niks hebben met F1 vinden het ook fantastisch om mee te maken. Ik denk dat ik Valencia mooier vind. Monaco vind ik maar lelijk met al die betonnen flats, Valencia is toch wat meer van die oude stijl enzo. Maargoed, we gaan er niet naartoe voor de gebouwen natuurlijk. Als het circuit maar uitdagend wordt en zolang er maar een beetje ingehaald kan worden. Oh ja; ik hoop niet dat ze grote uitloopstroken met asfalt gaan maken, dat zou de boel weer verzuren.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:34 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat verwacht ik dus ook. Al helpt het dat Valencia ook een leuke stad schijnt te zijn. Buiten dat wilde ik ook graag een keer naar een stratencircuit. En dan is dit de dichtsbijzijnde na Monaco. Nou heeft Monaco dan wel een meer een sfeer van glitter en glamour, qua race is het meestal toch minder. Al is het hier natuurlijk ook afwachten, maar de kans op een leuke race lijkt mij groter. En het is natuurlijk ook leuk om bij de eerste editie van een GP te zijn.
Uitloopstroken zie je sowieso weinig in stratencircuitsquote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:36 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Dat sowieso. Of je nou op Spa of Indianapolis bent, de sfeer is er geweldig. Mensen die niks hebben met F1 vinden het ook fantastisch om mee te maken. Ik denk dat ik Valencia mooier vind. Monaco vind ik maar lelijk met al die betonnen flats, Valencia is toch wat meer van die oude stijl enzo. Maargoed, we gaan er niet naartoe voor de gebouwen natuurlijk. Als het circuit maar uitdagend wordt en zolang er maar een beetje ingehaald kan worden. Oh ja; ik hoop niet dat ze grote uitloopstroken met asfalt gaan maken, dat zou de boel weer verzuren.
Monaco is al verneukt anders hoor. Die bocht naar Piscine bijvoorbeeld. Rascasse is ook helemaal verneukt.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Uitloopstroken zie je sowieso weinig in stratencircuits
Ziet er zeker niet verkeerd uit. Ik kan niet precies inschatten hoe nauw het is, maar het eerste rondje (vooral de eerste 5 bochten) lijken mij een scherprechter in de race.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:50 schreef Atreidez het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Singapore_Street_Circuit
[afbeelding]
Ik verwacht dat het toch wel breder is dan Monaco. Singapore zou de eerste nachtrace moeten worden en mij lijkt het mede voor de veiligheid handiger dat het in ieder geval breder is dan Monaco.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:01 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Ziet er zeker niet verkeerd uit. Ik kan niet precies inschatten hoe nauw het is, maar het eerste rondje (vooral de eerste 5 bochten) lijken mij een scherprechter in de race.
Ook al is het breder, het ziet er wel tricky uit voor de eerste ronde vind ik. Wel beter trouwens, in Singapore is het 's avonds altijd vochtigquote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:03 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het toch wel breder is dan Monaco. Singapore zou de eerste nachtrace moeten worden en mij lijkt het mede voor de veiligheid handiger dat het in ieder geval breder is dan Monaco.
mooi en lekker tot november doorquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:14 schreef ElmarO het volgende:
Australië is gewoon de openingsrace.
[..]
Bron
Holy crap zeg ... die schop aan Albers was dus 22 miljoen waard O_Oquote:Karthikeyan agent slams Yamamoto signing
Outbid for Albers' vacated race seat
Narain Karthikeyan's manager has hit out at Spyker's decision to run Sakon Yamamoto for the remaining seven races of 2007.
Karthikeyan, currently an occasional Williams test driver, was touted as a favourite for the race seat following Christijan Albers' departure due to a defaulting sponsor.
The Indian's test colleague at Honda, Christian Klien, was also in the running, and he even tested the Spyker at Spa Francorchamps.
But although 30-year-old Karthikeyan was promising to bring sponsors to Silverstone based Spyker, he could not compete with Yamamoto's late bid with an estimated (US) $22m.
"Spyker decided to go for a driver who brought in money rather than professional ability," Karthikeyan's agent, Mark Perkins, told the Press Trust of India.
He explained that Karthikeyan's negotiations with Spyker did not advance far enough to discuss the financial aspects.
Perkins added: "But obviously the team decided that Yamamoto's offer was too significant to ignore."
Zolang ze maar van Tabac afblijven, vind ik het primaquote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:00 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Monaco is al verneukt anders hoor. Die bocht naar Piscine bijvoorbeeld. Rascasse is ook helemaal verneukt.
Tabac vind ik ook verneukt. Die bocht is volgens mij ook verbreed en de vangrails aan de binnenkant van het ingaan van de bocht is ook al weg, slechte zaakquote:Op zaterdag 28 juli 2007 09:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Zolang ze maar van Tabac afblijven, vind ik het prima![]()
quote:New Ferrari-gate twist
Renault chief in 'Pontius Pilate' rap at spy let-off
Renault boss Flavio Briatore slammed McLaren's spy hearing let-off as baffling yesterday and insisted they should have been punished.
The playboy leader of the F1 world champions compared the FIA's decision to the one made when Pontius Pilate bowed to public pressure and washed his hands of the decision to crucify Jesus.
His comments came on a day of an explosive new development as a former Ferrari driver revealed the legendary Maranello team routinely spied on McLaren.
Finn Mika Salo said he was given written transcripts of all radio conversations between rival Mika Hakkinen and his engineer.
"When I was driving for Ferrari we always spied on McLaren, listening to their radio," said Salo, who deputised for Michael Schumacher when the German broke his leg in 1999.
On Thursday motor sport's highest body, the World Council, ruled the championship leaders were guilty of being in illegal possession of Ferrari secrets but decided to take no action because there was not enough evidence they benefitted from it.
"I don't understand what happened," said Briatore.
"To begin with you would only gather the World Council if you had proof. If you don't have proof, you avoid such a meeting.
"If the FIA have established McLaren had possession of Ferrari material then why is there no retribution? This verdict reminds me of Pontius Pilate."
Briatore said the month-long spy saga had tarnished the sport's reputation.
"Over the last few weeks we've all heard and read what happened," he said.
"Surely this story has been very damaging for the business of Formula One, especially considering the great media exposure it has had.
"If someone had some advantage from the possession of the material, it would have been fair for him to pay the consequences.
"Besides, I too would have liked to know secrets like the weight distribution of Ferrari's car." McLaren have been warned they could face a two-year ban if a new probe by Ferrari uncovers fresh evidence. Championship leader Lewis Hamilton breathed a massive sigh of relief when he learned the news while working for sponsors Vodafone at Goodwood but must race for the rest of the season under a cloud.
While Italian Luigi Macaluso, a member of the 25-man decision-making body, said McLaren's offence was worse than Juventus' role in Italy's match-fixing scandal last year. "I was the only one that tried to explain that McLaren was guilty," he said. "For me they are guilty and that's that. Juve were demoted to Serie B for a lot less."
Ferrari boss Jean Todt stormed out of the FIA HQ in Paris slating the decision as "incomprehensible" and said it legitimised cheating. "I spoke on the phone with Todt, and he sounded very bitter," said Briatore.
But claims by former driver Salo that Ferrari routinely spied on their biggest rivals has put a new complexion on Maranello's indignation over McLaren's spying allegations. "After every practice session I had in front of me, on paper, all the discussions Mika Hakkinen had had with his engineer," said Salo.
Triple champion Sir Jackie Stewart defended McLaren and said: "If an individual is operating independently, it is right that such clandestine behaviour should be punished on an individual basis."
Mensen die denken dat dit nieuw is kennen F1 nog nietquote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:40 schreef vosss het volgende:
Dat stukje van Salo las ik zojuist ook al ja.
Het is me toch net een soap daar he
Ik ga er naar toe. Enig nadeel is dat je er vroeg naar toe moet om een goed plekje te hebben. Maar voor mij is het toch niet al te ver reizen, dus dat scheelt.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oh, en over Monaco gesproken: wie gaat er naar Bavaria City Racing dit jaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |