Ik zou BMW Sauber ook niet onderschatten. Timmeren voorlopig toch ook aardig aan de weg. Het is alleen afwachten of ze hun huidige niveau ook volgend seizoen vast kunnen houden. Als ze dat kunnen zie ik ze over een aantal jaar wel een serieuze gooi naar de titel doen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:57 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ben er ook hartstikke blij mee want ik had er niet aan moeten denken dat het McLaren team uit het kampioensschap zou zijn gehaald. Dan zouden ze in het slechtste geval voor 2 jaar geschorst worden, dit jaar en ook volgend jaar. Met alle respect voor de overige teams, maar dat zijn geen serieuze kandidaten om het Ferrari echt heel moeilijk te kunnen maken. Misschien Renault, maar gezien hun huidige race-pace verwacht ik dat niet snel.
Had dan inderdaad op zijn minst een geldboete verwacht. Komt wel een beetje raar over dit. Het is voor McLaren te hopen dat er geen feiten naar boven komen ten nadele van hun. Al verwacht ik dat dat nog weleens kan gebeuren. Zou me ook niks verbazen als er nu nog meer beerputten open gaan.quote:Begrijp de reactie van het Ferrari team overigens wel erg goed. Weet ook niet helemaal of deze uitspraak wel zo heel gunstig is, maar McLaren kan nog altijd bestraft worden als er nieuwe feiten boven tafel komen en dat zal echt nog wel gaan gebeuren.
Het werd ze aangeboden ja.... En vervolgens bleef het daar maanden liggen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar is het bedrijsspionage of is het McLaren gewoon aangeboden?
Je kunt het ook anders bekijken. Als het ze gewoon was aangeboden had het door een receptioniste opengemaakt geweest, of op de info@mclaren binnengekomen. Nu is het bij een werknemer direct binnengekomen, dus is er contact geweest. Als die werknemer het niet had willen hebben is delete zo gebeurd (of shredden).quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar is het bedrijsspionage of is het McLaren gewoon aangeboden?
Vergeet dan niet dat Coughlan een vrij hoge functyie had bij McLaren. Hij kon dus wel degelijk dat soort info verwerken in de McLaren. Het team kan er dus wel degelijk profijt van hebben gehad.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 08:42 schreef Atreidez het volgende:
Heb eigenlijk nergens nog een idee gekregen wat nou t motief is geweest van Stepney. Ongevraagd zulke kritsche informatie van je "eigen" team aan een engineer van een ander team geven lijkt me gewoon niet logisch. Daar zal dus meer achter gezeten hebben, al geloof ik niet dat Ron Dennis of het gehele McLaren team daar wat mee van doen heeft. Uitspraak is wat dat betreft ook normaal, want het valt gewoon niet te bewijzen dat McLaren hier baat uit heeft kunnen halen. Dat Stepney, en misschien ook wel Coughlan, een dikke straf krijgen zou me wat dat betreft niks verbazen![]()
Mee eens.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:11 schreef Atreidez het volgende:
Maar kan is zo vaag in de meeste gevallen; Ik had wel een F1 coureur kunnen zijnZoiezo kan je alsnog profijt hebben van de informatie zonder het in je eigen auto te gebruiken. Je kan bijvoorbeeld bezwaar maken tegen specifieke dingen op de Ferrari waarvan je in de info hebt gezien dat t de regels buigt of misschien lichtelijk overschrijdt misschien?
quote:
Als je kijkt naar de feiten zie je dat Spyker in Barcelona het dischstebij de rewst van de kop zat. En daar is de aero ook belangrijk. In dat opzicht liggen er dus wel mogelijkheden in Hongarije.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:20 schreef Bernard0s het volgende:
Yamamoto zou 22 miljoen euro meebrengen naar Spyker F1, ik snap dus wel enigszins waarom er voor Sakon is gekozen. Met 22 miljoen kan Albers afgekocht worden en kan er weer wat ontwikkeld worden aan de bolide, positieve dingen dus als je het mij vraagt. Hongarije zal nog wel een farce wezen voor Spyker F1 omdat aerodynamica alles is op dat circuit. Ik ben toch echt wel benieuwd wat de B-spec kan in Turkije en verder. Ik zie Spyker het vooral goed doen op Monza en Fuji.
Bronquote:France stays, Australia to open '08 season
The French Grand Prix will stay on the Formula One calendar in 2008 while the season will begin in Australia on March 16, the FIA said on Friday.
The French race was under threat after Bernie Ecclestone said this year's would be last Grand Prix at the Magny-Cours circuit
Singapore and Valencia will make their debuts next year, with the latter race designated the European Grand Prix.
Canada will be the only North American race after the removal of the US Grand Prix at Indianapolis.
There will be 18 races, one more than in 2007.
16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Italy
14 September Belgium
28 September** Singapore
12 October China
19 October Japan
2 November Brazil
* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
Ze hebben nog meer coureurs dan alleen Yamamoto hoor. Sutil, Winkelhock, van der Garde (en af en toe Klien blijkbaar), dus met hen kunnen ze ook doorontwikkelen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:02 schreef vingerplant het volgende:
[..]
![]()
Die 22 miljoen komt als geroepen als de geruchten waar zijn dat ze die Rus niet konden betalen. Op de korte termijn dus een prima deal, maar de lange termijn (het ontwikkelen van de auto) ziet er niet best uit.
Hoeveel testkilometers hebben die gemaakt dit seizoen? Heel weinig, en daar gaat ook bijna niks meer bijkomen. Het moet vrijwel volledig van de racecoureurs komen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze hebben nog meer coureurs dan alleen Yamamoto hoor. Sutil, Winkelhock, van der Garde (en af en toe Klien blijkbaar), dus met hen kunnen ze ook doorontwikkelen.
Oke. Maar Yamamoto kent de circuits in ieder geval al wel van vorig jaar toen hij bij Super Augurki reed, dat scheelt natuurlijk alweer. Ik had eerst zo mijn vraagtekens, maar eigenlijk snap ik het ook wel heel goed.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:37 schreef Atreidez het volgende:
Tja, voor en tegens.. Je kan weer wat ontwikkelen, maar de feedback zal een stuk minder uitgebleid wolden
Ja, dat is waar. Maargoed, wat zijn 7 races? Meestal rijdt een coureur maar zo'n 3 a 4 uur per weekend. Alle feedback zal moeten komen van de tests lijkt mij zo. Laten we maar gewoon hopen dat STR ook op 0 punten blijft en dat er nog regenraces komen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:02 schreef vingerplant het volgende:
[..]
![]()
Die 22 miljoen komt als geroepen als de geruchten waar zijn dat ze die Rus niet konden betalen. Op de korte termijn dus een prima deal, maar de lange termijn (het ontwikkelen van de auto) ziet er niet best uit.
Vergeet alleen niet dat het, op Klien na, allemaal rookies zijn. En Klien staat ook bepaald niet bekend als een coureur die een auto kan ontwikkelen, als hij nog gaat testen voor Spyker (ik verwacht van niet).quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze hebben nog meer coureurs dan alleen Yamamoto hoor. Sutil, Winkelhock, van der Garde (en af en toe Klien blijkbaar), dus met hen kunnen ze ook doorontwikkelen.
Het zou pas erg zijn als ze het alleen van Yamamoto moeten hebben.
Het lijkt in ieder geval erop dat ze voorlopig nog even doorkunnen en geld hebben om de auto door te ontwikkelen. Goede zaak dus.
Zonder gekheid, ik denk dat R. Schumacher volgend jaar naar Spyker vertrekt. Een man met veel ervaring en technische feedback. Ook een oude bekende van Gascoyne als ik me niet vergis + het is een Duitser net als Kolles. Ik zou het wel goed vinden als er zoiets zou gebeuren.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Vergeet alleen niet dat het, op Klien na, allemaal rookies zijn. En Klien staat ook bepaald niet bekend als een coureur die een auto kan ontwikkelen, als hij nog gaat testen voor Spyker (ik verwacht van niet).
Layout van Singapore is volgens mij nog niet bekend. Dat zal ook wel de reden zijn dat er Subject to circuit approval staat. Van Valencia heb ik wel goede verwachtingen. Wordt breder dan Monaco, dus er zouden leuke dingen mogelijk moeten zijn. Overweeg zelfs om daar volgend jaar ook naartoe te gaan.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:02 schreef Bernard0s het volgende:
Over de nieuwe racekalender:
- Ik ben heel benieuwd naar Valencia en Singapore. Hopelijk worden het mooie circuits. Valencia ken ik al wel, maar hoe ziet Singapore er uit qua layout?
Denk er om dat dat leuk is! Een nieuwe GP met waarschijnlijk een heel leuk bijprogramma om toeschouwers te trekken. Midden in een stad als het mooie Valencia is natuurlijk ook hartstikke leuk. Ik denk dat deze GP 1 van de leukste op de kalender zal worden.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Layout van Singapore is volgens mij nog niet bekend. Dat zal ook wel de reden zijn dat er Subject to circuit approval staat. Van Valencia heb ik wel goede verwachtingen. Wordt breder dan Monaco, dus er zouden leuke dingen mogelijk moeten zijn. Overweeg zelfs om daar volgend jaar ook naartoe te gaan.
Ik zie het vooralsnog niet gebeurenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:26 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Zonder gekheid, ik denk dat R. Schumacher volgend jaar naar Spyker vertrekt. Een man met veel ervaring en technische feedback. Ook een oude bekende van Gascoyne als ik me niet vergis + het is een Duitser net als Kolles. Ik zou het wel goed vinden als er zoiets zou gebeuren.
Anderzijds moet R. wel betaald worden voor zijn diensten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |