abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:45:06 #1
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_50908062



Na een uitstapje in Noord-Amerika is het hele Formule 1 circus weer terug in Europa.
Lewis Hamilton die in Canada en Amerika op overtuigende wijze aan de concurrenten liet zien hoe je moet racen.
Kan hij in Frankrijk opnieuw vlammen?
Wat kan teamgenoot Alonso?
Heeft Ferrari het lek boven en kunnen Kimi Raikkonen en Felipe Massa mee strijden voor de overwinning?
Veel plezier met de Grand Prix van Frankrijk vanaf het circuit Magny Cours.

Voor de uitslagen en statistieken van deze race kijk je natuurlijk op FOK!sport



Sinds 1991 is het Circuit de Nevers gastheer van de Formule 1 Grand Prix van Frankrijk.
De race Magny-Cours is echter niet de populairste op de kalender.
Het wordt ook wel de tegenpool van Monaco genoemd.
Waar het stratencircuit in Monte Carlo volledig in de ban is van glitter & glamour
is het Circuit de Nevers vaak een serene rust.
Misschien ook wel omdat het circuit niet al te makkelijk te bereiken is,
dankzij de (snel)weg die 6 kilometer voor het circuit ophoudt te bestaan.

Vaak zijn de races saai, door de beperkte inhaalmogelijkheden.
Eigenlijk is er maar een echte inhaalmogelijkheid; de snelle Estoril-bocht.
Voor de rest is geen echte inhaalmogelijkheid en uitdaging voor de heren coureurs.
De organisatie heeft echter aanpassingen beloofd waardoor inhalen dit jaar beter mogelijk moet zijn.

Het asfalt in Magny-Cours is zo glad als een biljartlaken,
wat het een circuit maakt waar aerodynamica-specialisten van dromen.
Het trage gedeelte vraagt om een goede tractie, wat van invloed is op de bandenslijtage.
Het middendeel is een snel gedeelte met een S-vorm.
Verder beschikt het circuit over een redelijk lang recht stuk.
De motor heeft het hier traditioneel redelijk zwaar te verduren.



Lengte circuit : 4.411 km
Aantal ronden: 70
Totaal afstand: 308.586 km
Ronde Record: 1:15.377 (2004 door Michael Schumacher)

Volgas: 64% van een rondje
Topspeed: 301 km/u
Langste volgas gedeelte 13 seconden (940 meter)
Bochten: 9 rechts en 8 links
Bandenslijtage: medium/low
Remslijtage: medium
Downforce-level: High
Grip-level: medium
Schakelen per ronde: 37

















Misschien wel de meest aansprekende race op Magny-Cours ooit werd verreden in 1999.
De kwalificatie was compleet verregend waardoor
Barrichello in zijn Steward de pole kon pakken voor Jean Alesi in een Sauber.
Titelkandidaten Mika Hakkinen en Michael Schumacher moeten vanuit de middenmoot starten.
De race word uiteindelijk gewonnen door Heinz-Harald Frentzen in een Jordan.
Zijn strategie was hierbij bepalend.
Hakkinen lag lang op de tweede plek totdat een spin een goede klassering verpestte.
Schumacher leek te gaan winnen, maar elektronische problemen gooiden roet in het eten.

In 2001 was de race het gevecht tussen Ralf en Michael Schumacher. Ralf pakte pole, Michael de wedstrijd.
Ook in 2002 was Schumacher de sterkste, al was het een cadeautje.
Kimi Raikkonen reed op kop toen hij enkele ronden voor het einde van de baan spinde.
Schumacher pakte door deze winst tevens zijn vierde wereldtitel.

In 2003 pakte Jos Verstappen in zijn Minardi op de vrijdag nog de voorlopige pole, iets wat op zaterdag niet meer lukte.
De winst in 2003 ging naar Ralf Schumacher voor Juan Pablo Montoya, waardoor Williams een dubbelzege scoorde.
In 2004 was het echter zijn broer Michael die dankzij een unieke 4-stops-strategie de winst wist te pakken.
Zijn snelheid gedurende zijn korte stints was zo hoog dat hij ongrijpbaar is voor Fernando Alonso,
die als tweede over de streep kwam.

In 2005 was Fernando Alonso wel de snelste in het thuisland van Renault.
Zowel tijdens de kwalificatie en de race was hij iedereen de baas. Kimi Raikkonen wist knap als tweede te finishen,
nadat hij eerst tien plaatsen werd teruggezet op de grid vanwege een motorwissel. Michael Schumacher werd op gepaste afstand derde.



De FIA besluit met ingang van het weekend in Frankrijk de laatste sessie van de kwalificatie in te korten.
Het effect is meteen merkbaar: de coureurs moeten al veel sneller beginnen met snelle rondes rijden,
in plaats van het grootste gedeelte van de sessie te gebruiken om brandstof te verbruiken.
Schumacher en Alonso geven een leuke show weg door elkaar een aantal keren uit te remmen.
Uiteindelijk rijdt Schumacher de snelste tijd en wordt Alonso in de startopstelling nog voorgegaan door Massa.
Albers rijdt een prima zestiende tijd, Button valt opnieuw tegen met een negentiende plaats.

Het beeld van de kwalificatie blijkt ook in de race te gelden.
Schumacher rijdt een foutloze wedstrijd en wint het met een drie-stop-strategie van Alonso, die voor twee pitstops kiest.
Tiago Monteiro maakt een korte vliegles mee als hij zijn wagen op een kerbstone lanceert.
De achtste plaats wordt fel bestreden door Webber en De la Rosa,
maar twee lekke banden maken een eind aan Webber's aspiraties.

BMW Sauber komt in Frankrijk met een leuke technologische vinding: de zogenaamde Twin Towers. Twee verticale vleugels op de neus moeten de luchtstroom rond het hoofd van de coureur beter sturen. Andere teams zijn enthousiast en kondigen aan het fenomeen te onderzoeken, maar de FIA gooit roet in het eten en verbiedt de Twin Towers in de dagen na de Franse Grand Prix.






















Vrijdag 29 juni 2007

10:00 - 11:30 vrije training 1
14:00 - 15:30 vrije training 2

Zaterdag 30 juni 2007

11:00 - 12:00 vrije training 3
14:00 - 15:00 kwalificatie training

Zondag 1 juli 2007

14:00 - 2007 FORMULA 1 Grand Prix de France 2007



Zaterdag 30 juni 2007

13:30 - 15:30 kwalificatie (RTL5)

Zondag 1 juli 2007

12:50 - 13:55 voorbeschouwing (RTL7)
14:00 - 15:40 Race(RTL7)
15:40 - 16:30 Nabeschouwing (RTL7!)

* De kwalificatie wordt op RTL5 uitgezonden i.v.m. de TT van Assen (motoGP) die op RTL7 plaats vind.



Het Weer in Magnycours

Live Timing

Zin om over F1 te chatten? kom dan gewoon naar het irc-kanaal #f1

Zie de IRC FAQ voor meer informatie.

deze preview wordt u mede mogelijk gemaakt door Sanger & WEST
DeOP is hier te vinden!
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:49:27 #2
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50908248
Gebruikt spyker nou de nieuwe wagen tijdens deze gp ?
pi_50908260
Het ligt ook echt in the middle of nowhere...
pi_50908369
tien vette plussen
Calm down, please!
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:00:31 #5
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_50908624
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:52 schreef Googolplexian het volgende:
tien vette plussen
merci

voor de mensen die de foto's in Hi-res formaat willen hebben moeten maar een PM sturen. (dan krijg je een link naar een site waar meer foto's op staan en dan kan ik die voor je downloaden. Ook nonF1 dus TJdoornbos )
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:05:51 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50908769
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:49 schreef Fugie het volgende:
Gebruikt spyker nou de nieuwe wagen tijdens deze gp ?
Nope, pas in Turkije.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50908788
hahahahaha bedankt West, top OP!!
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:06:58 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50908791
WEST, kun je de tekst iets aanpassen? De regels zijn nu gescheiden door harde enters, waar spaties horen.

En misschien een linkje naar TVY doen, daar war je beelden kunt zien van de vrije trainingen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:16:17 #9
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_50909095
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:06 schreef sanger het volgende:
WEST, kun je de tekst iets aanpassen? De regels zijn nu gescheiden door harde enters, waar spaties horen.

En misschien een linkje naar TVY doen, daar war je beelden kunt zien van de vrije trainingen.
de tekst heb ik juist zo gedaan omdat het anders in breedte moet scrollen

en linkje naar TVY moet jij hier maar ff neer zetten dan plaats ik die vanavond laat of morgenochtend vroeg in de OP ik moet nu echt weg (moet darten zo voor de Sallandse zomercomp.)
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:20:39 #10
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50909242
Gave OP weer.

Ik hoop echt dat het gaat regenen dit weekend (wat wel de voorspelling is). Dan kun je een rare race verwachten.

Ik verwacht veel van McLaren en vooral ook Renault, ik denk dat zij op de weg terug zijn. Hopelijk kan Spyker weer meedoen met het middenveld zoals in Indy. Ik vind het nog steeds jammer dat het laatste stuk is veranderd. Eerder was die chicane met die 90-graden bocht altijd zo ruig om te nemen, vooral Schumi kon dat goed.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50909515
Schitterende OP! Top heb er nu al zin in!!
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:34:41 #12
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50909819
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:16 schreef WEST het volgende:

[..]

de tekst heb ik juist zo gedaan omdat het anders in breedte moet scrollen

en linkje naar TVY moet jij hier maar ff neer zetten dan plaats ik die vanavond laat of morgenochtend vroeg in de OP ik moet nu echt weg (moet darten zo voor de Sallandse zomercomp.)
Aha, op die manier

www.tvunetworks.com

Op kanaal Wheels zijn de vrije trainingen meestal te volgen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:47:34 #13
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_50910462
Heerlijk, nog een paar nachtjes
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_50911533
Mooie tijd voor zijlijn voorspellingen :


1) Alonso
2) Hamilton
3) Raikkonen

(het liefst zie ik trouwens:
1) Hamilton
2) Alonso
3) Heidfeld
20) Massa
21) Albers
22) Raikkonen



[ Bericht 2% gewijzigd door Googolplexian op 27-06-2007 20:18:10 ]
Calm down, please!
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:16:48 #15
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50911843
Mijn voorspelling:

1. Alonso
2. Massa
3. Fisichella
4. Heidfeld
5. Schumacher

(een beetje rekening houdend met regen is deze voorspelling)

Hamilton heeft geen beste CV op Magny Cours, ik verwacht dat hij dit weekend voor het eerst op zijn plaat gaat, samen met Kimi trouwens.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50911974
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:16 schreef Bernard0s het volgende:
Mijn voorspelling:

1. Alonso
2. Massa
3. Fisichella
4. Heidfeld
5. Schumacher

(een beetje rekening houdend met regen is deze voorspelling)

Hamilton heeft geen beste CV op Magny Cours, ik verwacht dat hij dit weekend voor het eerst op zijn plaat gaat, samen met Kimi trouwens.
Jij zet Ralf hoog vanwaar dat optimisme? (en waarom dan niet Trulli?)
Calm down, please!
pi_50912080
Ik val in herhaling maar ik zeg het nog maar een keer: Super OP WEST
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_50912125
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:19 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Jij zet Ralf hoog vanwaar dat optimisme? (en waarom dan niet Trulli?)
Ik mis jou nog op de ledenlijst van onze Ralf-fanclub Googol, wil je erbij?
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:23:11 #19
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50912148
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:19 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Jij zet Ralf hoog vanwaar dat optimisme? (en waarom dan niet Trulli?)
Ralf staat onder druk en hij presteert slecht, dat is allemaal waar, laat ik dat voorop stellen.

Ralf presteert doorgaans heel goed op Magny Cours (vorig jaar ook, ondanks ook een slecht begin van het seizoen 2006). Daarnaast richt ik mijn voorspelling een beetje op een regenrace (wat op dit moment de voorspelling is). Ik denk dat Ralf wil laten zien wat hij waard is (elke race natuurlijk), vooral in Magny Cours omdat dat wss zijn laatste kans zal zijn denk ik.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50913367
Weer een top OP.
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:22 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Ik mis jou nog op de ledenlijst van onze Ralf-fanclub Googol, wil je erbij?
Wanneer maken we zijn fantopic?
pi_50913450
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:49 schreef ElmarO het volgende:
Weer een top OP.
[..]

Wanneer maken we zijn fantopic?


ik = Ralf-lid (god dat klinkt smerig)
Calm down, please!
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:54:27 #22
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50913599
als het een regenrace wordt mogen ze verstappen wel ff snel een ritje laten maken bij spyker
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:57:41 #23
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50913759
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:54 schreef Fugie het volgende:
als het een regenrace wordt mogen ze verstappen wel ff snel een ritje laten maken bij spyker
Ja of Albers, die kan dat ook wel.
Nulla Tenaci Invia Est Via
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:59:29 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50913861
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:49 schreef ElmarO het volgende:
Weer een top OP.
[..]

Wanneer maken we zijn fantopic?
Ik heb van de week juist alle data die ik had verzameld weggegooid
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 27 juni 2007 @ 21:00:25 #25
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50913910
Ondanks het feit dat Ralf een kneus is heeft hij wel een lekker wijf. Ja nu niet meer, maar een paar jaar terug stond ze naakt in een roddelblad, ik kon er wel naar kijken, en Der Ralf ook wel denk ik.
Nulla Tenaci Invia Est Via
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')