abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 maart 2007 @ 22:15:51 #1
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47137540


Op 18 maart begint in het Australische Melbourne het nieuwe formule 1 seizoen 2007. Na 145 F1-loze dagen gaat het circus Vrijdag 16 maart van start met de vrije training die nu 2 keer anderhalf uur duren. Het zal voor velen een rare Grand Prix worden, het zal voor het eerst sinds 1991 zijn dat Michael Schumacher niet aan de start van een Grand Prix staat. Ook zijn de nodige veranderingen op rijders gebied geweest. Zo zit wereldkampioen Fernando Alonso nu niet meer bij Renault maar bij het team van Vodafone Mclaren Mercedes. De Spanjaard volgt Kimi Raikkonen op die de plek van Schumacher bij Ferrari opvolgt. Kortom de winter heeft lang genoeg geduurd het is nu tijd voor het echte werk.
Wil je ook nog terugblikken op vorig seizoen? Hier en hier vind je de jaaroverzichten van 2006.
Voor de uitslagen en statistieken van deze race kijk je natuurlijk op FOK!sport

Na een uitstapje van een jaar is de Grand Prix van Australie weer terug waar zij hoort op de kalender, als openingsrace. Dat is toch de charme van deze race, midden in de nacht opstaan om live de start van het nieuwe seizoen mee te maken, een mooi en uitdagend stratencircuit en mooie pitspoezen. Al met al een race waar iedere F1 fan naar uitkijkt. En terecht!

Melbourne heeft hard moeten knokken om het Formule 1-circus naar Albert Park te halen. Adelaide, voorheen gastheer Down Under, was erg geliefd in de paddock en bij de fans. Melbourne had echter genoeg te bieden; goede faciliteiten, een groot meer waar de media vervoert wordt per boot en spectaculaire races. In de hedendaagse Formule 1 is het circuit van Albert Park haast niet weg te denken.



De eerste officiele race was in 1996, toen dus ook al als openingsrace. Het was destijds niet alleen de eerste Grand Prix in Melbourne, maar ook de eerste race ooit van Jacques Villeneuve. Tijdens zijn eerste F1-weekend ooit wist de Canadees te verbazen door meteen pole-position op te eisen. Ook in de race weet de Canadees iedereen te verbluffen met een tempo dat alleen de zeer ervaren Damon Hill kan volgen. Geluk had Villeneuve niet, hij begon olie te verliezen en zijn snelheid nam af. Hij moest genoegen nemen met een tweede plaats.

De race van 1998 was sensationeel. Mika Hakkinen wist te winnen voor David Coulthard, waarbij beide McLaren-coureurs de rest van het veld op een complete ronde achterstand wisten te zetten! De Fin kreeg de overwinning min of meer cadeau, Coulthard en Hakkinen hadden de afspraak dat degene die als eerste de bocht 1 inging de race mocht winnen.
In 2000 was het Ferrari dat zegevierde Down Under. Ongenaakbaar was Michael Schumacher die voor zijn nieuwe teamgenoot Rubens Barrichello wist te eindigen. In 2001 is het wederom Michael Schumacher die met overmacht weet te winnen. Mika Hakkinen crasht hard uit de race dankzij een gebroken ophanging en beland daardoor in het ziekenhuis. Deze crash is mede de oorzaak dat de Fin later in het jaar bekend maakte dat hij zou stoppen met Formule 1-racen.

Een andere Fin vinden we in 2002 terug op het podium. Kimi Raikkonen finisht als derde achter Michael Schumacher en Juan Pablo Montoya. De race kende een spectaculair begin met een startcrash. Ralf Schumacher kan Rubens Barrichello niet ontwijken en vliegt enkele meters hoog de lucht in. Opvallendste prestatie is die van Mark Webber, de Australier eindigt voor eigen publiek op een knappe vijfde plaats in zijn Minardi-Ford.

In 2003 wordt er een hevig gevecht uitgevochten door Michael Schumacher, Kimi Raikkonen en Juan Pablo Montoya. Toch wint geen van drieen de race, na een spin van Montoya is Coulthard de, in dit geval, lachende vierde. Hij weet de race te winnen na een elfde startpositie.

1
2
3
4
5
6
7
2000: Michael Schumacher   Ferrari
2001: Michael Schumacher   Ferrari
2002: Michael Schumacher   Ferrari
2003: David Coulthard      Mclaren-Mercedes
2004: Michael Schumacher   Ferrari
2005: Giancarlo Fisichella Renault 
2006: Fernando Alonso      Renault


Pole Position:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
1996: Jacques Villeneuve,   Williams-Renault    1:33.421
1997: Jacques Villeneuve,   Williams-Renault    1:30.585
1998: Mika Hakkinen,        Mclaren-Mercedes    1:30.010
1999: Mika Hakkinen,        Mclaren-Mercedes    1:30.462
2000: Michael Schumacher,   Ferrari             1:27.173
2001: Michael Schumacher,   Ferrari             1:26.892
2002: Rubens Barrichello,   Ferrari             1:25.843
2003: Michael Schumacher,   Ferrari             1:27.173
2004: Michael Schumacher,   Ferrari             1:24.408
2005: Giancarlo Fisichella, Renault             3:01.460
2006: Jenson Button,        HondaF1             1:25.229




De pole position voor de Australische Grand Prix, die vanwege de Commonwealth Games later dan normaal wordt verreden, is voor Jenson Button. De kwalificatie kent meerdere rode vlaggen, onder andere door een spin van Yuji Ide en een crash van Felipe Massa. Jarno Trulli besluit de laatste sessie niet te rijden: zijn wagen is beschadigd na een aanrijding met een vogel.
In de race worden echter nog meer brokken gemaakt. Montoya spint in de opwarmronde en direct na de start schakelen Rosberg, Massa en Klien elkaar uit. Bij de herstart neemt Alonso de leiding over van Button, terwijl daarachter Klien zijn wagen volledig afschrijft als hij de muur raakt. Na een tweede neutralisatie hebben Juan-Pablo Montoya en Michael Schumacher problemen met het opkomen van het rechte stuk. Montoya weet de wagen nog te redden, maar Schumacher rijdt zijn Ferrari aan puin. Niet lang daarna zorgde Liuzzi met een harde crash voor een vierde safety car. Montoya herhaalt ondertussen de fout van Schumacher en moet ook uitstappen. Ondanks alle chaos weet Alonso naar de winst te rijden. Raikkonen pakt de tweede plaats, Ralf Schumacher wordt derde, Poleman Button blaast een ronde voor de finish zijn motor op




Albert Park is een park dat ten zuiden van het centrum van Melbourne ligt. Het circuit bestaat grotendeels uit openbare weg. De baan is 5,303 kilometer lang en er moeten 58 ronden gereden wat de Grand Prix een totale lengte geeft van 307,574 kilometer geeft.











Vodafone Mclaren Mercedes
01. Fernando Alonso
02. Lewis Hamilton

ING Renault F1 team
03. Giancarlo Fisichella
04. Heikki Kovalainen

Scuderia Ferrari Marlboro
05. Fellipe Massa
06. Kimi Raikkonen

Honda Racing F1 team
07. Jenson Button
08. Rubens Barrichello

BMW sauber F1 team
09. Nick Heidfeld
10. Robert Kubica

Panasonic Toyota Racing
11. Ralf Schumacher
12. Jarno Truli

Red Bull Racing
14. David Coulthard
15. Mark Webber

AT & T Williams
16. Nico Rosberg
17. Alexander Wurz

Scuderia Toro Rosso
18. Vitantonio Liuzzi
19. Scott Speed

Spyker F1 team
20. Adrian Sutil
21. Christijan Albers

Super Aguri F1 team
22. Takuma Sato
23. Antony Davidson













16 maart 2007
00.00 - 01.30 1e vrije training
04.00 - 05.30 2e vrije training

17 maart 2007
01.00 - 02.00 3e vrije training
04.00 - 05.00 Kwalificatie

18 maart 2007
04.00 - 06.00 Race

Live Timing!



RTLGP:

Zondag 11 maart

22.20-23.10 uur Preview Formule 1 2007

Zaterdag 17 maart
00.10-01.00 uur Preview Formule 1 Herhaling
03.35-05.10 uur Formule 1 kwalificatie Australië
13.35-15.10 uur Formule 1 kwalificatie Australië Herhaling

Zondag 18 maart

03.00-06.30 uur Formule 1 race Australië
13.00-16.30 uur Formule 1 race Australië Herhaling
22.20-23.00 uur Formule 1 samenvatting Australië



Melbourne Weather

Zin om over F1 te chatten? kom dan gewoon naar het irc-kanaal #f1

Zie de IRC FAQ voor meer informatie.


deze preview wordt u mede mogelijk gemaakt door Sanger & WEST

[ Bericht 0% gewijzigd door mitt op 13-03-2007 15:05:30 ]
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zaterdag 10 maart 2007 @ 22:22:39 #2
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_47137800
Mooie OP kerel! Ik heb er zin in!
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_47137931
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 22:22 schreef Xebber het volgende:
Mooie OP kerel! Ik heb er zin in!
Hier valt niets aan toe te voegen!
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_47138143
Heb er zin in
Massa
pi_47138161
Zeer mooie OP En verder sluit ik me aan bij Xebber.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 22:42:25 #6
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_47138539
tvp
A.F.C. Ajax
pi_47139421
Eerste seizoen zonder Schumacher, ben benieuwd wat ervan gaat komen
pi_47139931
Altijd een mooi begin van het seizoen, midden in de nacht voor de buis hangen met een flinke pot koffie op tafel.
.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 23:20:12 #9
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_47139990
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 23:05 schreef Sautor het volgende:
Eerste seizoen zonder Schumacher, ben benieuwd wat ervan gaat komen
Nee hoor. 1950 t/m 1990 was ook zonder Schumacher.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zaterdag 10 maart 2007 @ 23:37:08 #10
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_47140594
Bij Melbourne blijf ik ook altijd denken aan deze 2 incidenten:

Martin Brundle 1996:


Jacques Villeneuve 2001:





Geloof dat bij die laatste ook een marshall om het leven kwam.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 23:38:42 #11
154880 Bolter
Awesomeness
pi_47140671
Klopt ja.
Zin in nog een weekje!
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_47141011
't wordt tijd voor een poll: Wie wordt er wereldkampioen. Ik zeg Massa
  zondag 11 maart 2007 @ 00:00:59 #13
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_47141329
Brundle was inderdaad een mooie. De beste man stapte uit zijn totaal vernielde wrak, rende vervolgens twee maal de pitstraat op en neer om Sid Watkins te zoeken, die hem clearance moest geven voor de herstart. Die zag hoe fit hij was na de crash en gaf hem direct toestemming weer te racen.

De crash van Villeneuve was een stuk grimmiger. Een wiel van Villeneuve raakte een marshall op het hoofd, die met de rijrichting meekeek. Hij was volgens mij op slag dood. Na dit ongeluk zijn maatregelen getroffen waardoor marshalls altijd tegen het verkeer in moeten kijken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_47141742
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 23:49 schreef oppertweaker het volgende:
't wordt tijd voor een poll: Wie wordt er wereldkampioen. Ik zeg Massa
Lewis Hamilton

(haha wat een stunt zou dat zijn)


Of laat ik het zo zeggen...ik zie geen overtuigende favoriet in het rijtje Massa, Alonso en Raikkonen en ik denk dat Hamilton het beste talent is van de afgelopen tien jaar.
  zondag 11 maart 2007 @ 00:17:29 #15
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_47141823
Hamilton wordt iig de beste rookie sinds Villeneuve.
Raikkonen zal de titel wel winnen, Alonso heeft wellicht af en toe te maken met een rokende Mercedesmotor...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_47141901
Die problemen hebben ze nu toch wel opgelost lijkt me. Ik verwacht een jaar zoals 1998 voor McLaren (of liever 1988).
  zondag 11 maart 2007 @ 01:07:39 #17
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_47143508
quote:
Op zondag 11 maart 2007 00:19 schreef Vitalogy het volgende:
Die problemen hebben ze nu toch wel opgelost lijkt me. Ik verwacht een jaar zoals 1998 voor McLaren (of liever 1988).
Liever geen herhaling van 1988, beetje saai als er, op één race na, alleen maar McLarens winnen. Ik hoop op een spannend kampioenschap, met veel verschillende winnaars en dus veel strijd.

Nog maar een weekje, dan worden de V8jes weer lostgelaten!
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_47147127
mooie OP

het seizoen wordt gewoon gestart op mijn verjaardag! Gaat weer helemaal super worden!
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  Redactie Sport zondag 11 maart 2007 @ 09:43:17 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_47147187
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_47147234
Ik heb er zin an
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_47147246
Ben benieuwd, alle veranderingen en verschuivingen qua coureurs...

Wurz weer terug na 6 jaar testrijden.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zondag 11 maart 2007 @ 14:13:30 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47153382
tvp
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_47153664
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 23:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee hoor. 1950 t/m 1990 was ook zonder Schumacher.
Je snapt wat ik bedoel
pi_47154036
Niet helemaal ontopic, maar voor de mensen die van de oudere F1 wagens houden waar ze nog niet volgehangen werden met vleugels, ik heb een model gemaakt van de Ferrari van 1989

edit: beneden staan plaatjes.

[ Bericht 27% gewijzigd door Kill_em_all op 11-03-2007 14:51:48 ]
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_47154121
Ik zie geen vleugels, alleen een kikker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')