Nou! Bij mij ook anders. bah. Half uurtje gelopen, heel rustig tempo en toch weel last van mn ademhaling. Bah! Overmorgen maar in de retry, hopen dat het dan beter gaat.quote:Op zondag 8 juli 2007 19:50 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Dankoe dankoe
Hardlopen ging een beetje matig vandaag. Teveel zon
bij mij lag het alle keren aan strak aangetrokken schoenen. Ze hoeven niet zo strak hoorquote:Op woensdag 11 juli 2007 08:15 schreef kavorka het volgende:
Ik ben sinds een maand begonnen met hardlopen en tegen mijn verwachting in is het nog best wel leuk. Aangezien ik al een basisconditie heb, ben ik gelijk maar begonnen met de 6 kilometer. De 6 kilometer loop ik nu in dik 28 minuten.
Doel is de 10 kilometer te lopen in september onder de 50 minuten. Nu heb ik gisteravond 8 kilometer gelopen in 38.35, maar ik kreeg de laatste kilometer last van een " slapende" voet. Gebeurd dit vaker en waar kan het aan liggen?
Hmm.. nee, volgens mij is dat niet nodig. Alle benodigde energie moet je al 's ochtends en de dag ervoor (pasta!) verkregen hebben.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 22:24 schreef Raphaelo29 het volgende:
vandaag weer het rondje van 17,5 km. gedaan op enkel 2 bananen. damn, het werd echt zwaar op het laatst. ik denk dat ik de volgende keer een iets steviger bodempje ga leggen.
vraagje: tijdens de meeste georganiseerde lopen zijn er voldoende drinkgelegenheden onderweg. Is het bij lopen langer dan 16 km. verstandig om ook wat te eten (energiereep ofzo) om de hongerklop voor te zijn?
dit vraag ik omdat ik de halve marathon ga doen en dan ben je toch een kleine 2 uur onderweg.
Dat is een prima idee! Hoewel ik toen die weddenschap verloor, heb ik sindsdien niet meer harder gelopen over de 15km, dus het vooruitzicht van chocolade zal wel positief werkenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:00 schreef thaleia het volgende:
We kunnen die weddenschap wel weer doen dat jij chocola krijgt als je me meer dan 10 minuten voor blijft en ik als dat je niet lukt
Ja, dat zou op zoch een optie kunnen zijn...maar ik gebruik hardlopen en het gebruiken van mijn cross-trainer thuis als vervanger voor cardiogym op de sportschool. Het zal geen eerste doel worden om wedstrijden te gaan lopen, omdat ik in principe een andere hoofdsport heb, korfbal. Hierin doe ik mee in de selectie, op landelijk niveau...en daar gaat ook best veel tijd in zitten (2 a 3 keer trainen, wedstrijd in het weekend).quote:Op zondag 29 juli 2007 23:38 schreef thaleia het volgende:
Succes! Redelijke basisconditie? Dan zou ik als ik jou was meteen al een of ander wedstrijdje zoeken ergens in de herfst, dan heb je iets om naartoe te werken en hou je het makkelijker vol. Vooral als er nog geen loopmaatje gevonden is is het handig als er andere dingen zijn die je aan de gang houden.
Zo heb ik gisteren bij het inschrijven voor de Zevenheuvelen besloten een chip te kopen ipv huren, onder het mom van "ik ga de komende jaren toch wel veel wedstrijden doen". Beetje zonde als ik dat dan niet doe he
j_dekok, eerste halve of al vaker gedaan?
In het najaar zijn er een aantal loopjes in het Westland. ('s-Gravenzande 5-10EM en Monster 6,9km 11 en 21km). Iemand in Den Haag Zuid-West moet dat wel een bekend in de oren klinken.quote:Op zondag 29 juli 2007 23:44 schreef Yurzinho het volgende:
[..]
Ja, dat zou op zoch een optie kunnen zijn...maar ik gebruik hardlopen en het gebruiken van mijn cross-trainer thuis als vervanger voor cardiogym op de sportschool. Het zal geen eerste doel worden om wedstrijden te gaan lopen, omdat ik in principe een andere hoofdsport heb, korfbal. Hierin doe ik mee in de selectie, op landelijk niveau...en daar gaat ook best veel tijd in zitten (2 a 3 keer trainen, wedstrijd in het weekend).
Maar misschien kan ik tussendoor nog wel een wedstrijdje meepikken, lijkt me op zich wel geinig
Zeker iemand die zijn eerste 25 levensjaren (van de huidige 27) in het Westland heeft gewoondquote:Op maandag 30 juli 2007 23:52 schreef PieterBas het volgende:
[..]
In het najaar zijn er een aantal loopjes in het Westland. ('s-Gravenzande 5-10EM en Monster 6,9km 11 en 21km). Iemand in Den Haag Zuid-West moet dat wel een bekend in de oren klinken.
Ik heb een aantal keer met een hartslag gelopen en deze miste ook een aantal hardloopfuncties. Hierdoor moest ik dus aan de andere pols mijn normale hardloophorloge dragen.. Een Nike Triax Speed.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:13 schreef Jelle88 het volgende:
Mijn ouders willen mij voor mijn verjaardag een hartslag horloge schenken. Ik dacht in eerst instantie aan de polar RS100, maar ik kwam er net achter dat ik een overschot aan postbank rentepunten heb, tussen de hartslagmeters die ik daarmee kan aanschaffen zitten 3 hartslagmeters van polar, alleen zijn dat geen specifieke hardloop horloges zoals de RS100.
De volgende hartslagmeter van polar daartussen spreekt mij wel aan, de F55
Er ontbreken bij deze alleen een aantal hardloopfuncties die wel op de RS100 zitten zoals laptime en de daaran relevante gegevens. Is dat een gemist voor iemand die voor de hobby drie ik in de week loopt?
De prijs komt bij beide op 100 euro neer![]()
Ja. Ik ken het wel.. maar ik juist een lichte pronatie tot neutrale voet. Maar als je denkt dat je oversupinatie hebt.. dan moet je misschien wel een corrigerende schoen aanschaffen, of even laten kijken bij een running shopquote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:23 schreef Repeat het volgende:
Ik lees hier wel wat over overpronatie, omdat ik zelf het idee heb dat mijn voeten juist oversupineren
Kent iemand dit? Ik denk dit nl omdat de buitenkant van mn schoenzolen harder slijt dan de binnenkant. De zool is links en rechts scheef afgesleten en aan de buitenkant een stuk dunner dan aan de binnenkant...
Wat zijn volgens jou dan handige functies, is bijvoorbeeld de mogelijkheid om intervallen in te stellen een must?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:33 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik heb een aantal keer met een hartslag gelopen en deze miste ook een aantal hardloopfuncties. Hierdoor moest ik dus aan de andere pols mijn normale hardloophorloge dragen.. Een Nike Triax Speed.
Ik vond het niet echt handig.. en naar mate de inspanning vordert hoe groter de zuurstofschuld in de hersenen wordt.. Wist ik niet meer op welke horloge moest kijken..
(Probeer jij maar eens na een 5 km volle bak meteen na de finish de tafel van 7 opzeggen)
4 uur hardgelopen, toe maar, dan mag je wel moe zijn. in het A'damse Bos heb je ook veel leuke toestellen om even mee te pakken. net een soort stormbaan. en de bosbaan is ook leuk om te lopen. vooral bij mooi weer is er genoeg te zienquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:08 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Vandaag in a'dam bos van 2 tot 6 hardgelopen.
Leuk parkoertje gevonden met hellingen etc.
Wel een beetje moe nu
Intervallen kan ik ook instellen op mijn gewone hardloophorlogequote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:00 schreef Jelle88 het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou dan handige functies, is bijvoorbeeld de mogelijkheid om intervallen in te stellen een must?
Er wordt door polar namelijk met allerlei marketing termen van allerlei functies gegooid, dat klinkt allemaal wel heel leuk en aardig, maar ik vraag me af of ik bij een groot deel er werkelijk iets aan heb![]()
Als het zonnetje schijnt ben ik al blijquote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:05 schreef thaleia het volgende:
Ik vind het eigenlijk nu alweer te warm![]()
Mijn vader lost dat op door vroeg op te staan, maar ik hou niet van wekkers.
Maar ik houd stand hoor, en train gewoon door. Ik vind een temperatuur tussen 15 en 20 graden ideaal voor hardlopen, wat jullie? En dan vooral als het net heeft geregend![]()
Zeker, ik houd enorm van warm weer en van zon, dan ga ik alleen liever andere dingen doen dan hardlopenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:53 schreef PieterBas het volgende:
Als het zonnetje schijnt ben ik al blij.. Maar 15-20 is wel prettig. Als ik een atletiekwedstrijd heb, dan liefst zo warm mogelijk.
Als ik aan het verspringen ben, en het regent pijpenstelen en het is 12 graden koelen je spieren natuurlijk sneller af en dat heeft soms wel mindere prestaties tot gevolg. Tenzij je een halve storm als rugwind hebtquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:02 schreef thaleia het volgende:
[..]
Zeker, ik houd enorm van warm weer en van zon, dan ga ik alleen liever andere dingen doen dan hardlopenMeen je dat, van die wedstrijd? Zijn je prestaties dan niet minder?
Yo Nelson, het rondje komt me wel bekend voor. Het plaatje waar je zit ken ik wel ja. Af en toe ben ik wel eens bij dat tentje wezen drinken. Dat grote meer is mooi om te zien vooral als het mooi weer is. Maar als het druk is moet je ook weer goed opletten anders loop je iemand van de sokken.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:21 schreef Dutch_Nelson het volgende:
@ Rahpaelo29,
misschien ken je het parkoers:
[afbeelding]
Hier zijn die ringen voor me neus en achter me dat gele cafe ding.
[afbeelding]
Ik ben niet echt een meerkamper.. De werponderdelen liggen mij niet. De sprint en springonderdelen liggen mij het best. Hordenlopen kan ik ook redelijk. Verder loop ik ook best aardig een 800m.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:03 schreef thaleia het volgende:
Ah, je doet gewoon echt alle onderdelen, niet alleen lopen? Meerkamp, of alleen de combi sprint/ver?
Wel leuk dat er hier ook echte atletiekers komen en niet alleen afstandlopers.
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:20 schreef Sehnsucht het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
vanochtend om 10.00 voor mezelf een 5KM testloop gedaan, in een tijd van 21.04, en dat is een verbetering van 8 seconden tegenover m'n oude recordhet is niet veel, maar volgende keer onder de 21 minuten, hoop ik
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
pffieeuwww....dat is al weer effe terug. ik ben eigenlijk gestopt met die 10KM, ik vind het gewoon nog te ver voor een wedstrijd, maar volgens mij was het in maart van dit jaar, toen liep 48.23. moet er wel bijzeggen dat er toen zo'n lekker voorjaarsstorm stond met windkracht 8quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:39 schreef Raphaelo29 het volgende:
[..]
gefeliciteerdje bent welgeteld 12 seconden sneller dan mij ! Ik heb me de vorige keer bij een 5 km. loop helemaal uit de naad gelopen en was 1 seconde langzamer dan mijn record. woensdag heb ik weer een kans. ik probeer uiteraard net als jou onder de 21 minuten te duiken. wat is je 10 km record? die van mij is 44.41 min.
succes ermee![]()
Wow, wat gaat het snel bij jou. Ik ben rond dezelfde tijd begonnen en doe ruim een half uur over 5 km....quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:59 schreef FJD het volgende:
Twijfel twijfel. Te snel voor het Evy topic maar nog niet echt ver genoeg voor dit topic![]()
Ben in April (de dag na de Rdam marathon) met hardlopen begonnen. Dat ging steeds beter en na 10 weken was het goed mogelijk om 5km te lopen. Vervolgens zijn we (ik train samen met een vriend) overgestapt op een schema waarbij we steeds meer gaan lopen. Ondertussen hebben we al een 5km loop gelopen (de Kadeloop 2007. Ik in 23:45, hij in 24:30) en heb ik eergisteren m'n eerste getimede 10km loop gelopen (in 48:20). Het uiteindelijke doel is de marathon van Rotterdam van volgende jaar April met als subdoel om deze onder de 4 uur te lopen.
Paar vragen nog hierover. Ten eerste wat is de beste manier om te trainen voor de marathon? Op dit moment doen we gewoon duurlopen en maken we de afstand steeds langer maar is intervaltrainen niet beter? Ten tweede wat is de beste manier om te herstellen van het lopen? Kun je hier wat mee door goed op je voeding te letten bv.? Als laatste dan wat qua voeding e.d. de beste manier is om je lichaam aan te sterken. Uiteraard niet op de Tour de France manier
dat zal ik wel geweest zijn.. Ooit eens tijdens een training in mijn arm gebeten.. en ik kreeg ook nog eens de schuldquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:26 schreef thaleia het volgende:
God ja, honden. Ik snap dat je 'm lekker los wil laten rennen in zo'n park, maar doe dat dan alleen als het beest ook fatsoenlijk naar je luistert![]()
Ben nog nooit gebeten hoor, maar laatst iemand in dit topic wel.
Ik heb meer een hekel aan.. dat eeuwige hup 1-2-3.. terwijl de aanmoediger een dikke sigaar staat te paffen.quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:43 schreef Sehnsucht het volgende:
het scheelde bij mij ook weinig, 2 weken terug. zo'n klein pokkehondje die m'n been te pakken probeerde te krijgen.
ik heb ook zo'n hekel aan die mensen die zeggen 'doe een beetje rustig aan joh, het is warm!'.....ja dat weet ik ook wel als m'n shirt zeiknat is van 't zweet![]()
![]()
![]()
het is ook een beetje trial and error, en doen wat je leuk vindt.quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:44 schreef FJD het volgende:
Hmm ik heb juist een kilometerschema van Marathontraining.com gebruiktEr zijn zoveel verschillende schema's dat ik door de bomen het bos niet echt meer zie
Een hartslagmeter is leuk voor de heb. Ik heb er een, maar gebruik hem eigenlijk nooit.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:23 schreef leolinedance het volgende:
Hebben de kenners hier nog tips? Is een hartslagmeter écht aan te bevelen? Zo ja, hebben jullie tips voor een goede (niet te dure)? Is na het eten sporten niet aan te bevelen? Nog andere tips misschien? Afstand vergroten of zelfde afstand in minder tijd lopen?
Alvast bedankt!![]()
Ik moet het ook echt laten zakken hoor. Minimaal een uur na het eten trainen dus.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:22 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Een hartslagmeter is leuk voor de heb. Ik heb er een, maar gebruik hem eigenlijk nooit.
Over het eten voor of na het sporten verschillen de meningen in dit topic nog wel. Als ik een uur van te voren warm eet voor een training kan ik nog wel trainen. Tijdens mijn stage was het zelfs nog wel eens 30 minuten van te voren, maar dan nam ik een paar boterhammen ipv een warme maaltijd en at ik na de training.
Ik zie vaak genoeg mensen braken tijdens en na een training of tijdens een wedstrijd.. Bij mij is het 2 keer gebeurd, maar toen ging ik ook heel diepquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik moet het ook echt laten zakken hoor. Minimaal een uur na het eten trainen dus.
Toen ik nog hockeyde (3-4 jaar geleden) moesten we ook regelmatig looptrainingen doen. Echt hele pittige. Ik heb regelmatig teamgenoten zien staan braken in de bosjes langs het veld![]()
Balen! Misschien overtraind?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:49 schreef thaleia het volgende:
Het ging hier vandaag voor geen meter. VOOR GEEN ME-TER. Heel soms heb ik dat, dan voel ik me in het gewone dagelijks leven prima, niets aan de hand, en als ik dan ga hardlopen lijkt het of ik een griep heb. Ik heb met hangen en wurgen het rondje volgesjokt (meer dan sjokken was het niet) tot aan de brug, en toen was het op, en ben ik gaan wandelen. Nou dat gebeurt hier werkelijk nooit, als ik het niet meer volhoud ga ik een tandje lager, maar wandelen, dat nooit. Behalve nu dus. Volgende keer beter.
Hé, die schoenen heb ik ook.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:15 schreef PieterBas het volgende:
Vandaag nieuwe hardloopschoenen gekocht. De Nike Air Structure Triax+ 10. Ik vroeg me af wat nou die plus was. Maar dat is dus voor Nike Plus... Ik heb geen iPod Nano.. en ik vind het vervelend om met een iPod te lopen.
Bij mij zat er een foldertje bij.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:24 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Hé, die schoenen heb ik ook.
En ook ik heb me een tijdje afgevraagd wat die + nou was. Lang leve Google.
heb net 2 uur en een kwartier gelopen en was het voor het eerst zolang. de laatste 1,5 km gewoon gelopen want toen stond de meter bijna op empty.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:34 schreef LedZep het volgende:
Hoe gaat de voorbereiding van de Dam tot dam'ers? Ik moet zeggen dat die van mij stukken beter kan. Vorige week zondag liep ik ongeveer 8800m in 36 minuten, en ik hoop nog steeds zo rond de 1:12 te lopen. Vanmiddag nog maar wat touwtje springen
.
In principe is mijn verval niet al te groot, maar het moet nog wel even gedaan worden natuurlijkquote:Op zondag 26 augustus 2007 14:57 schreef Raphaelo29 het volgende:
[..]
heb net 2 uur en een kwartier gelopen en was het voor het eerst zolang. de laatste 1,5 km gewoon gelopen want toen stond de meter bijna op empty.
ik loop zolang als training voor de Dam tot Dam en tevens voor de halve Marathon van Amsterdam.
had zo'n flesjesgordel mee en dat is wel zo prettig. je hebt er weinig last van, maar kun je toch af en toe wat drinken of over je kop gooien.
ik denk dat ik rond de 22 km. zat en dat vind ik eigenlijk wel genoeg ook, anders wordt het echt afzien en het moet wel leuk blijven.
@ LedZeppelin : 8800m in 36 min. dan ben je over de helft he, en dus moet je 1uur 12 wel gaan halen denk ik. of heb je veel verval?
Dan ga ik maar eens op zoek naar echte hardloopschoenen, maar eerst eens kijken of er niet een dergelijke winkel in de buurt is, aangezien ik in Midden Limburg woonquote:Op maandag 27 augustus 2007 17:54 schreef thaleia het volgende:
Als je zo serieus aan de slag gaat dat je naar een halve marathon wilt toewerken dan zou ik zeker voor echte hardloopschoenen gaan. Je kan op een heleboel hardloopgerelateerde onzin bezuinigen (m'n vader loopt na al die jaren nog steeds in gewone katoenen shirts en een sportbroekje, niks thermo-kleding) maar die schoenen, die zijn essentieel.
Vooral als je vrij veel kilometers gaat maken wil je jezelf gewoon geen blessure aandoen door slecht schoeisel. Ik zou zeggen maak er een leuk dagje uit van naar de PK Runningshop in Dodewaard, daar nemen ze uitgebreid de tijd om je goed te adviseren en je bent er voor schoenen met iets van 110 a 130 euro wel klaar. Da's een investering die het echt waard is!
Nog totaal niet, aangezien ik geen idee heb over hoeveel tijd ik op het niveau van een halve marathon zit. Momenteel heb ik geen idee van hoeveel kilometer ik ren, maar besef me wel dat ik nog veel werk te doen heb voordat ik zover ben. Ik hoop het niveau gehaald te hebben tegen volgend jaar zomer, maar heb geen idee of dit reëel is.quote:Wel tof trouwens dat je voor een halve gaat, heb je al een specifieke wedstrijd in gedachten?
Ja puntquote:Op maandag 27 augustus 2007 17:44 schreef Bartaz het volgende:
-Ik heb gewone sportschoenen, geen speciale hardloopschoenen. Is het aan te bevelen om toch hardloopschoenen te halen? Ik ren voornamelijk door het bos, dus echt grote stukken asfalt/beton kom ik niet tegen.
ik gebruik www.afstandmeten.nlquote:-Hoe meten jullie hoelang jullie renparcours is? Fietsen jullie de route eerst met een kilometerteller?
zonder schema: heeeeeeeeel langquote:-Uiteindelijk wil ik toch de halve marathon lopen, hoelang trainen ga ik hiervoor nodig hebben of is dat niet te zeggen? (Zonder schema, het moet wel leuk blijven, met schema voel ik de verplichting)
met een schema (zonder gekheid)quote:-Hoe train ik het best om een halve marathon te lopen?
als je blessures wil dan moet je dit gaan doen.quote:Gewoon iedere keer dat ik ga mijn rondje een stuk uit te breiden? Is het verstandig om je helemaal 'kapot' te rennen, of kun je je beter een beetje inhouden?
blijven doen waar jij je goed bij voelt. op die manier hou je het veel langer vol.quote:-Ik ren vaak op wisselende tijdstippen omdat ik gewoon ren wanneer ik zin en tijd heb, maakt dit iets uit en kan ik beter op een vast tijdstip rennen?
niks mis mee, goeie verhouding volgens mij.quote:Wellicht dat het nog iets uitmaakt, ik weeg 70 kilo en ben 1,80
graag gedaanquote:Alvast bedankt voor degenen die de moeite willen nemen om mij te helpen!![]()
Binnen de 3 uurquote:Op maandag 27 augustus 2007 21:28 schreef Grumpey het volgende:
Ik ga trouwens weer meer lopen de komende tijd. Ik ga nu (komende vrijdag) naar engeland voor een halfjaar durende stage, en dat maakt het ideaal om naar een mooi nieuw doel te trainen....
namelijk de marathonbinnen de 3 uur
Opdrukken op je vuisten (knokkels van je wijs- en middelvinger) is wat zwaarder dan gewoon opdrukken en je traint er bovendien ook nog je onderarmspieren mee. Je moet het gewoon regelmatig oefenen en dan gaat het vanzelf beter, maar je zult er natuurlijk nooit een Arnold Schwartzenegger van worden. In plaats van gewichten kun je ook een weerstandsband gebruiken. Dat heeft als grote voordeel dat je makkelijker van oefening kunt wisselen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:34 schreef Sehnsucht het volgende:
maar goed even heel wat anders. nu ik een jaar bezig ben zie ik bij mezelf de lichamelijke verschillen wel komen. m'n borst is iets groter geworden, en m'n benen ietsjes dikker, maar veel minder vet en meer spiermassa. Probleem met m'n bovenlichaam is eigenlijk dat er naar mijn mening te weinig kracht in zit. ik zie het wel is op de club dat er push ups worden gedaan, in een groep zijnde kan je natuurlijk niet in je eentje blijven staan (naar mijn mening) terwijl de rest bezig is![]()
![]()
ik kom alleen niet verder dan 8 á 10 en dat vind ik te weinig. nu ben ik een totale n00b op fitness gebied en is dus de vraag; hoe breng ik hier verandering in. meer oefenen, oké, da's met alles zo. maar kan je door verschillende oefeningen te doen de kracht snel verbeteren (ik ben dus niet uit op grote spieren en zo, kracht is genoeg. beetje extra massa is natuurlijk wel leuk, maar ook niet noodzakelijk), door bijvoorbeeld ook met gewichten te trainen of zijn push-ups voldoende?
alvast bedankt hé![]()
pffieeuwwwt...lenigheid...kan dat getraind wordenquote:Op zaterdag 1 september 2007 22:43 schreef LedZep het volgende:
Sehnsucht: er zijn vele wegen naar Rome, maar een goedkope oplossing zonder fitness en zonder het oerwoud van fitness-oefeningen is de volgende:
http://www.dragondoor.com/articler/mode3/229/
Dit is heel erg zwaar, maar heel erg goed.
dus het is het beste om sowieso door te gaan met push-ups, maar moet dit dan elke dag, of 1-2-3-4 keer in de week?quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:47 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Opdrukken op je vuisten (knokkels van je wijs- en middelvinger) is wat zwaarder dan gewoon opdrukken en je traint er bovendien ook nog je onderarmspieren mee. Je moet het gewoon regelmatig oefenen en dan gaat het vanzelf beter, maar je zult er natuurlijk nooit een Arnold Schwartzenegger van worden. In plaats van gewichten kun je ook een weerstandsband gebruiken. Dat heeft als grote voordeel dat je makkelijker van oefening kunt wisselen.
zo'n loopband is inderdaad niks. het is verschrikkelijk saai, en als ik er af kom ben ik meestal ontzettend duizeligquote:Op zondag 2 september 2007 02:45 schreef PieterBas het volgende:
Sinds jaren voor het eerst in een fitnessruimte geweest en wat is het lopen op een loopband toch verschrikkelijk saai...
Dat mensen in Zweden uberhaupt in de zomer op een loopband gaan lopen, terwijl buiten de stad onwijs mooie parkours liggen om hard te lopen![]()
Als je meer naar beneden scrollt kom je vanzelf bij "planche progression", wat niet veel met lenigheid te maken heeft, maar met pure kracht in het gehele bovenlichaam. Van push ups zal jij niet echt sterker worden, er is geen enkele sprake van een 'increasing load', alleen het vermeerderen van herhalingen. Planche progressions maken je bovenlichaam op elk vlak krachtig, waardoor je op den duur ook dingen kunt doen als handstand push ups en pull ups.quote:Op zaterdag 1 september 2007 23:00 schreef Sehnsucht het volgende:
[..]
pffieeuwwwt...lenigheid...kan dat getraind worden![]()
![]()
[..]
dus het is het beste om sowieso door te gaan met push-ups, maar moet dit dan elke dag, of 1-2-3-4 keer in de week?
precies..quote:Op zondag 2 september 2007 11:44 schreef Sehnsucht het volgende:
[..]
zo'n loopband is inderdaad niks. het is verschrikkelijk saai, en als ik er af kom ben ik meestal ontzettend duizelig![]()
dan nog liever in de regen![]()
Verstandig inderdaad ook interval te gaan doen!quote:Op zondag 2 september 2007 15:24 schreef FJD het volgende:
Ander vraagje, met interval loop je natuurlijk veel korte afstanden. Dat is erg lastig om uit te zetten via bv. mapmyrun.com dus daarom de vraag of iemand weet heeft van een hardloopbaan in Den Haag? Google is nog niet echt m'n vriend zeg maar
Zit ook wat in natuurlijk. Even een snelheid vaststellen en dan even kijken hoeveel tellen dat ongeveer zouden zijn. Dichtstbijzijnde hardloopbaan is geloof ik bij t Zuiderpark (lang leve Google Earth) en dat is toch alweer 4km weg.quote:Op zondag 2 september 2007 15:52 schreef SuperSiem het volgende:
Verstandig inderdaad ook interval te gaan doen!Maar waarom zou je afstanden willen uitzetten? Als ik intervaltrainingen doe werk ik meestal met minuten, bijv. 2 minuten vijfkilometer-tempo, 3 minuten duurlooptempo en dat dan in twee series van 3,4 of 5 keer.
Eventueel doe je dat op een vast rondje, zodat je de afstanden kan uitmeten maar dat is niet per se nodig.
Een hardloopbaan, zoals een atletiekbaan? In regio Den Haag zitten er 5 (tijdelijk 6).quote:Op zondag 2 september 2007 15:24 schreef FJD het volgende:
Ander vraagje, met interval loop je natuurlijk veel korte afstanden. Dat is erg lastig om uit te zetten via bv. mapmyrun.com dus daarom de vraag of iemand weet heeft van een hardloopbaan in Den Haag? Google is nog niet echt m'n vriend zeg maar
ik heb me er maar is aan gewaagd. ik ben natuurlijk zoals beschreven staat boven aan de lijst begonnen met de 'frog stand'. de houding aannemen lukt wel, maar het probleem is meer dat ik telkens omvalquote:Op zondag 2 september 2007 12:04 schreef LedZep het volgende:
[..]
Als je meer naar beneden scrollt kom je vanzelf bij "planche progression", wat niet veel met lenigheid te maken heeft, maar met pure kracht in het gehele bovenlichaam. Van push ups zal jij niet echt sterker worden, er is geen enkele sprake van een 'increasing load', alleen het vermeerderen van herhalingen. Planche progressions maken je bovenlichaam op elk vlak krachtig, waardoor je op den duur ook dingen kunt doen als handstand push ups en pull ups.
Ik heb hier ook wel eens de tip gehoord met lantaarnpalen, die staan vaak op een vaste afstand naast elkaar, als je langs een lange weg loopt dun je je intevalloop ook daar op afstemmen.quote:Op zondag 2 september 2007 15:58 schreef FJD het volgende:
[..]
Zit ook wat in natuurlijk. Even een snelheid vaststellen en dan even kijken hoeveel tellen dat ongeveer zouden zijn. Dichtstbijzijnde hardloopbaan is geloof ik bij t Zuiderpark (lang leve Google Earth) en dat is toch alweer 4km weg.
Ik ben ook die frog stand aan het oefenenquote:Op maandag 3 september 2007 10:32 schreef Sehnsucht het volgende:
[..]
ik heb me er maar is aan gewaagd. ik ben natuurlijk zoals beschreven staat boven aan de lijst begonnen met de 'frog stand'. de houding aannemen lukt wel, maar het probleem is meer dat ik telkens omval![]()
ik blijf het in ieder geval proberen![]()
quote:Op maandag 3 september 2007 18:37 schreef thaleia het volgende:
Want ik was tot nu toe een beetje suf aan het trainen
[...]
ik deed ook niks qua snelheid of intervallen, ik sjokte gewoon steeds dat rondje![]()
Maar morgen beginnen de Zevenheuvelentraining bij een atletiekclub hier, dan is het uit met het gesjok.
Ik heb me net ingeschrevenquote:Op woensdag 5 september 2007 19:43 schreef thaleia het volgende:
Wolfje, alarm alarm! Vorig jaar zat de 7heuvelen volgens mij begin oktober al ergens vol, en ze verwachten dat het dit jaar nog sneller gaat. Ergens in september is het denk ik uit met de pret. En aangezien het al september is....
Tegenwoordig zijn de meeste Nike runningschoenen met Nike Plus voorzien. Zit te twijfelen om zo'n ding aan te schaffen. In mijn Nike hardloop outfit zit nu ook iets waar je iPod in kan stoppen, misschien handig tijdens het fitnessenquote:Op vrijdag 7 september 2007 13:31 schreef mouzzer het volgende:
Gister eindelijk eens echt goede hardloop schoenen gekocht, de Nike Air Pegasus 2007 waar ook de Nike Plus chip in kan waar ik al een tijdje mee loop (en erg motiverend is!). Over ruim 2 weken is de Dam tot dam loop dus nu moet ik wel de tijd van vorig jaar kunnen verbeterenInmiddels startnummer en t-shirt (doe mee met businessloop) ontvangen, komend weekend en volgende week nog 2 lange duurlopen en ik ben er helemaal klaar voor.
Ik zou dit jaar ook de 7 heuvelen gaan lopen, maar ik zit net als Grumpey ook in het buitenlandquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:46 schreef Grumpey het volgende:
balen dat i kdoor min buitenland-avontuur nu de 7-heuvelen moet missen, want die heb ik vorig jaar echt met plezier gelopen! Was ook mijn beste prestatie waar ik meest trots op ben, 57:23![]()
Veel plezier, zorg dat je wat vooraan in startvak staat, want het is me toch een partijtje te druk op het parcour daar!
Grappig, die grens heb ik zelf ook erg lang gehad. Toen ging ik ineens van 39.14 naar 38.06 en daarna nog onder de 38. Die omslag maakte ik door net iets langer door te lopen in het tempo wat je nu loopt. Dus loop 12km in het tempo wat je nu loopt om 39 min te lopen op 10. Daarnaast, probeer op snelheid te trainen, dus pak eens een kilometer of 3 en probeer die in 11 min, en dan 2x achter elkaar.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:27 schreef Baraja het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig met hardlopen, maar ik boek geen progressie meer, ondanks geregelde intervaltrainingen. Ik loop maar niet onder de 39 min.op de 10 kilometer. Weet iemand een goed schema dat een richtsnoer kan zijn in de jacht naar nieuwe grenzen? De meeste schema's die ik vind zijn heel basis, bijv. '10 kilometer uitlopen.'
Ik ben weggegaan met een eindtijd van rond de 60 minuten.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:55 schreef Freeflyer het volgende:
zo, zaterdag voor de verandering een wedstrijd.
www.damwaldrin.nl en dan ga ik voor de 10km.
bedoeling is om in december de halve marathon te lopen, wil even weten waar ik nu sta en dan met name om te kijken wat een realistische eindtijd is voor die halve marathon.
in maart, dus hoop rotterdam, en anders leiden! even kijken nogquote:Op zondag 9 september 2007 21:20 schreef FJD het volgende:
Wanneer ben je terug Grumpey? M.a.w. aan welke marathon denk je?
Een half jaar lopen met de loopgroep (trainingen bestaan voor een groot deel uit intervallen) heeft er voor gezorgd dat mijn basissnelheid met 3km/u omhoog ging.quote:Op zondag 9 september 2007 17:00 schreef FJD het volgende:
Ik heb me na een gesprek van een vriend van me vorige week eens verdiept in interval training en daarmee ben ik nu een week bezig dus resultaat had ik nog niet verwacht maar ik had stiekem toch wel gehoopt om onder de 45min te duiken.
ik start tegenwoordig standaard 30 seconden later. heb toch zo'n hekel aan die drukte. in de kilometers die volgen selecteert het zich wel uit en haal je wel weer mensen in.quote:Ach ja, verwachtingen zijn niet voor niets verwachtingenJe leert wel veel van zulke wedstrijden iig. Zo raakte ik zo opgefokt door de drukte dat ik de eerste kilometers echt voor geen meter liep, niet handig
![]()
Het was 7,7, en het werd 40:27. Da's nog niet de 12km/u die ik wens, maar ik ben er uitermate tevreden meequote:Op woensdag 5 september 2007 19:43 schreef thaleia het volgende:
Gelukkig loop ik de Veluweloop met een aantal volstrekt ongetrainde a-sportieve collega's en gaan we puur voor de lol en niet voor een snelle tijd. Moet 7,8 doen, op glooiend onverhard terrein, dat zal wel neerkomen op zo'n drie kwartier vrees ik.
Dat zou betekenen dat ik in een van de voorste vakken uitkom. Zou mooi zijn.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:37 schreef Grumpey het volgende:
het eerste startvak achter de wedstrijdlopers, daar zitten alle mensen die onder het uur willen lopen ongeveer. Het tweede startvak is voor mensen die net boven het uur lopen.
maareh, dat is vrij rap hoor, binnen het uur zonder specifieke lange-afstand trainingHet geluk is wel dat je de laatste 2/3 km relatief cadeau krijgt door heuvel-af
Precies. Je verbrandt namelijk al wel de eerste 20 minuten hoor. Alleen iets minder. Maar een half uurtje hardlopen is echt wel goed voor de vetverbranding. Vooral voor het ontbijt zoals ik vandaag heb gedaan (25 minuten dan). Wel zwaar aan het eindquote:Op maandag 10 september 2007 19:50 schreef Grumpey het volgende:
afvallen gebeurd pas na een minuut of 20 lopen ofzo, dus denk niet dat interval perse goed is voor afvallen? Je hoeft niet hard te lopen om te verbranden, maar dat wel lang volhouden. Pas na een tijdje namelijk ga je over op een ander soort verbranding, maar goed dat moet je gewoon een specialist vragen.
Langdurig is ook niet goed voor conditie (ook niet slecht), het is vooral goed voor uithoudingsvermogen. Conditie bouw je vrij snel op, en daarvoor is interval ook heel goed geschikt. Conditie raak je overigens ook vrij snel weer kwijt na 2 maanden inactviteit ofzo. Uithoudingsvermogen is een veel langduriger proces en raak je ook minder snel weer kwijt.
Maar zoals altijd bij dit soort reacties: ik ben geen specialist, dus trek hier geen harde conclusies uit
Mijne in 1:00:21. Me helemaal kapot gerend de laatse paar honderd meter omdat ik dacht netto nog onder de minuut te finishen, maar dat lukte dus net niet.quote:Op zondag 9 september 2007 14:46 schreef FJD het volgende:
De AD 10km loop ging vandaag in 47:30. Er zou meer in moeten zitten maar misschien ben ik iets te optimistisch over m'n capaciteiten
Bij echt grote wedstrijden werkt dat niet hoor! Dan kan het makkelijk 5km duren voordat iedereen in je nabije omgeving ongeveer dezelfde snelheid heeft. Het beste wat je kunt doen is ervoor te zorgen dat je vooraan de grote meute zit.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:55 schreef FJD het volgende:
Ik heb nu een hartslagmeter aangeschaft en ik ga bij dit soort evenementen voortaan gewoon een minuut wachten tot iedereen weg is. Dan gewoon lekker je eigen klokje aanzetten en gaan. Drukte is echt irritant, kost veels te veel energie om alle kanten op te bewegen.
Ook in drukke gebieden zou je aangerand kunnen worden, om even doem te denkenquote:Op woensdag 12 september 2007 15:02 schreef YPPY het volgende:
De marathon was echt verschrikkelijk druk en dan stond ik in het tweede vak. Erg was dat, het duurde 4 minuten voor ik bij de start was.
Hoe gaan jullie om met veiligheid? Ik loop vaak een stukje buiten de stad, geen auto's, niet oversteken, lekker tussen het groen. Nu las ik vanochtend dat daar iemand aangerand is rond 21.00 uur. Om die tijd ben ik vaak aan het lopen. Toch een beetje een eng idee, daarom ga ik vanmiddag maar vast. Andere dagen kan ik 's avonds pas lopen. Dan toch maar kiezen voor een drukker gebied? Maar dan moet ik voortdurend straten oversteken, vind ik zo vervelend lopen.
heb zelf zo'n fel reflecterend hesje die ik aandoe als het echt pikdonker is en ik ook langs donkere stukken loop, maar dat gebeurt niet vaak.quote:Op woensdag 12 september 2007 19:30 schreef Jojogirl het volgende:
Ik vind veiligheid ook wel een enigzins lastig punt worden nu het weer eerder donker wordt en ben nog hard op zoek naar een leuk looprondje hier dat goed verlicht is. Tot nu toe helaas nog niet gevonden.
Onze veiligheid is eenvoudig te regelen natuurlijk. De kans dat je als man wordt aangerand is vrijwel nihil. Met een reflecterend hesje zijn wij dus al klaarquote:Op woensdag 12 september 2007 19:39 schreef Grumpey het volgende:
heb zelf zo'n fel reflecterend hesje die ik aandoe als het echt pikdonker is en ik ook langs donkere stukken loop, maar dat gebeurt niet vaak.
Nou ik heb echt nog nooit last gehad, ook niet 's avonds en op stille bospaadjes. En trouwens, ik loop toch harder...quote:Op woensdag 12 september 2007 19:47 schreef FJD het volgende:
[..]
Onze veiligheid is eenvoudig te regelen natuurlijk. De kans dat je als man wordt aangerand is vrijwel nihil. Met een reflecterend hesje zijn wij dus al klaar![]()
Als vrouw zou ik toch op zoek gaan naar een loopclub. Misschien is er een loopclub waar men elke avond om 8 uur verzamelt en dan gaat lopen waarbij iedereen kan lopen wat hij/zij wil lopen. Enige wat je dan moet doen is je aanpassen aan een van de mannen die meeloopt
ok, stom gevoel van me danquote:Op donderdag 13 september 2007 00:26 schreef thaleia het volgende:
In Nijmegen hebben ze ook honden
Ik liep afgelopen jaar ook rondjes in Roemeniequote:Op donderdag 13 september 2007 00:26 schreef thaleia het volgende:
In Nijmegen hebben ze ook honden
Ik ga ervanuit dat ik harder loop...quote:Op woensdag 12 september 2007 15:02 schreef YPPY het volgende:
Hoe gaan jullie om met veiligheid? Ik loop vaak een stukje buiten de stad, geen auto's, niet oversteken, lekker tussen het groen. Nu las ik vanochtend dat daar iemand aangerand is rond 21.00 uur. Om die tijd ben ik vaak aan het lopen. Toch een beetje een eng idee, daarom ga ik vanmiddag maar vast. Andere dagen kan ik 's avonds pas lopen. Dan toch maar kiezen voor een drukker gebied? Maar dan moet ik voortdurend straten oversteken, vind ik zo vervelend lopen.
Nette tijd en dat zonder echte voorbereidingquote:Op vrijdag 14 september 2007 21:18 schreef SnuggLe het volgende:
Net voor het eerst in mijn zeer prille hardloopcarriere een10KM wedstrijd gelopen, de Singelloop in Gouda. Gefinisht in een respectabele 48:04 minuten, zonder echt een goede voorbereiding (ziek geweest nog deze week). Ben er ZEER blij mee!
Toch nog 5 seconden sneller.quote:Op zondag 16 september 2007 10:18 schreef SnuggLe het volgende:
Ho, het is zelfs 47:59 minuten geworden, volgens de tijdwaarnemning!
Goed man, vooral voor iemand die nog niet zo getraind isquote:Op zondag 16 september 2007 10:18 schreef SnuggLe het volgende:
Ho, het is zelfs 47:59 minuten geworden, volgens de tijdwaarnemning!
"The greater danger for most of us lies not in setting our aim too high and falling short; but in setting our aim too low, and achieving our mark."quote:Op zondag 16 september 2007 21:59 schreef Grumpey het volgende:
net in het kader van de marathon een goede loop afgelegd. Wilde eerst weer beetje op snelheid trainen en dat onder de knie hebben voordat we de afstand omhoog gooien. Dus ik hield het vandaag bij 10km in een tijd van 43.45, wat niet zo schrikbarend is maar hou er wel rekening mee dat gedeelte onverhard is en er 3 heuvels in het parcour zitten. Het is in ieder geval snel genoeg voor het lopen van de marathon zoals ik die voor ogen heb, al moet ik die misschien een beetje naar beneden bijstellen gezien ik toch wel door begin te krijgen hoe enorm die klus gaat worden wil ik dat niveau halen
Het begin zal zondag zeker niet hard gaan vanwege de drukte en na de tunnel is slechts de wisselstrook beschikbaar (3,5 meter breed) het zal dus wel een paar kilometer duren voordat het veld wat zal verspreiden en je echt je eigen tempo kan lopen.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:53 schreef annoh het volgende:
Zo, net laatste training (11km) voor de dam tot dam gehad, en het was best koud op het begin! Later scheen gelukkig het zonnetje goed. De training ging wel goed, al werden mn benen wel heel zwaar op het eind. Ik moet echt goed opletten dat ik zondag niet te hard begin, want dat was bij deze training weer finaal mislukt.
Wie loopt er zondag ook alweer nog meer? En hoe gaat jullie voorbereiding?
Oh waar dan, ik wil mijnes wel terugzienquote:Op zondag 16 september 2007 21:09 schreef SnuggLe het volgende:
Komisch, ze hebben bij die Singelloop ook videobeelden gebruikt. Kan je je finish terugzien :-)
Het schijnt dat je bloed dan niet in de benen blijft zitten en gemakkelijker terugstroomt naar boven. gevolg daarvan is dat er meer afvalstoffen afgevoerd worden en voeding toegevoerd worden.quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:23 schreef thaleia het volgende:
Ah, de Bram Som-kousen. Geen idee waar ze voor zijn eigenlijk.
Gefeliciteerd met het succesvol behalen van de eindstreep! Tijden doen er niet toe, als ik ergens meedoe en ik merk dat ik erg langzaam aan het gaan ben, vertel ik mezelf altijd dat er op datzelfde tijdstip ook een heleboel mensen suf op de bank zitten
Netjes! Ik ga die van mij even opzoeken!quote:
Dat hoor ik inderdaad vaker ja. Ik heb het wel een tijdje geprobeerd om wat voor mijzelf te gaan lopen maar dat hou ik niet langer vol dan 1 a 2 weken :S. Dan is de lol er weer vanaf.quote:Op zondag 23 september 2007 20:14 schreef Grumpey het volgende:
Netjes Annoh, en netjes Klapdeur, als jij meer zou trainen zou het helemaal goedkomen met je
Dat is het mooie van hardlopen, dat je jezelf kunt blijven verbazen. Als ik denk aan de dagen dat ik na 3 minuten kapot was en 20 minuten een roteind vond, dan ben ik zo trots op die 16.1 in een (voor mij) mooie tijd. Stug (en verstandig) doortrainen, en je komt er wel. Ohja, en meer dan een half jaar van tevoren inschrijven helpt ookquote:Op zondag 23 september 2007 22:13 schreef Jojogirl het volgende:
Wie weetVoorlopig denk ik nog dat ik dat nooit zal halen, maar begin mei had ik ook niet gedacht dat ik nu ruim 40 minuten achter elkaar zou kunnen lopen, dus je weet het maar nooit.
Zeker, zeker. Ik heb er mede om die reden ook altijd voor gekozen heel traag te starten en dan aan het eind iedereen terug te pakken. Maar vaak startte ik vervolgens ZO traag dat ik aan het eind nog teveel over had. Da's ook weer niet goed. Je race goed indelen is een lastige klus! Zal wel steeds beter gaan naarmate iemand meer ervaren is.quote:Op maandag 24 september 2007 12:42 schreef Klapdeur het volgende:
Dat is ook voor het eerst hoor. Ik wilde niet hetzelfde meemaken als vorig jaar en ben daarom extra rustig gestart. Links en rechts haalde iedereen me in. Maar ik wist wel dat ik hen weer tegen zou komen. En dat was ook zo, en dat geeft dan echt een motivatieboost
Van alle foto's die van mij zijn gemaakt tijdens verschillende wedstrijden staat ik 1 keer leuk op.. Tijdens de eindsprint.. in een zweeffase..quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:27 schreef annoh het volgende:
Ohhh ik haat ze, die foto'sIk ben echt op mijn aller aller oncharmantst als ik aan het hardlopen ben
Ik kan als sprinter toch een redelijk 5km lopen. Maar goed om een 3km te gaan lopen, met allemaal jonge kinderen is natuurlijk ook niet eerlijk..quote:Op
dinsdag 25 september 2007 09:42 schreef Grumpey het volgende:
5 km is leuk, dat is voor de duurlopers kort genoeg om lekker uit te kunnen lopen en voor de sprinters net te lang om in grote vaart af te leggen, dus die twee groepen komen daar mooi samen
Aangezien ik nu tijdelijk in Zweden woon is even langs de fysiotherapeut gaan geen optie.. Anders had ik gewoon naar mijn coach kunnen gaan (is ook fysio). Ik zou dus eerst aan mijn verzekeraar moeten vragen of fysio in het buitenland vergoed wordt.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:22 schreef computergirl het volgende:
ha, ook heupklachten!
Nee gun het je niet hoor, maar ze zijn vrij zeldzaam. Pas er mee op, ajb, voor je het weet ben je een jaar verder zoals ik. Ben je er al mee bij de fysio geweest? Ik heb er op een gegeven moment ook liesproblemen bij gekregen, dat heeft ook heel lang geduurd.
Deze week ben ik net weer begonnen met hardlopen, met de podcasts van Evy om me te dwingen om heel rustig te beginnen.
PS alleen rust helpt bijna nooit btw, omdat de oorzaak van de klachten niet aangepakt wordt
Oh, dat kan ik me helemaal voorstellen! Is zwemmen misschien tijdelijk een optie? Het is niet hetzelfde natuurlijk, maar alle vorm van beweging die wel lukt lijkt me meegenomen. Of fietsen?quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:59 schreef PieterBas het volgende:
Ik baal er een beetje van, want hardlopen en atletiek had een beetje een therapeutisch werking en ik voel aan mijn humeur en mijn lichaam dat ik heel erg mis. Niet veel is lekkerder dan na een hele dag gezeur en gestress even de stress van je weg te rennen/sprinten, springen of de werpen. (ik ben geen werper, dus hou het wel op springen en rennen).
Mooi! Hopelijk gaat het goed en komen de klachten niet terug (of als ze wel terug lijken te komen weet je nu misschien precies wat je moet doen om het niet uit de hand te laten lopen?)quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:22 schreef computergirl het volgende:
Deze week ben ik net weer begonnen met hardlopen, met de podcasts van Evy om me te dwingen om heel rustig te beginnen.
In de sportschool zit ik vaak op de fiets... Hardlopen op een band vind ik zo ongelofelijk saai. Ik maakte ooit eens de opmerking tegen een fitnessmaatje waarom ik nooit op de loopband liepquote:Op zaterdag 29 september 2007 17:41 schreef thaleia het volgende:
[..]
Oh, dat kan ik me helemaal voorstellen! Is zwemmen misschien tijdelijk een optie? Het is niet hetzelfde natuurlijk, maar alle vorm van beweging die wel lukt lijkt me meegenomen. Of fietsen?
Over fietsen gesproken: ik hoorde van iemand dat fietsen en hardlopen eigenlijk elkaar 'bijten', als in: het ene verkort een bepaalde spier die het andere juist weer verlengt, of zoiets, in elk geval fietsersbenen zijn heel anders dan hardlopersbenen. Misschien is dat wel zo, maar ik vind het erg leuk om het allebei te doen: variatie houdt mijn motivatie op peil en in de zomer kan ik dan vaker sporten zonder klachten te krijgen vanwege eenzijdige belasting. Dat ik door het hardlopen misschien een minder goede fietser word, en door het fietsen misschien een minder goede hardloper, neem ik dan maar op de koop toe.
Ik ben nog maar bij les drie, dus in totaal loop ik nu 10 minuten als ik het gewandel tussendoor niet meereken. Vandaag ging het in ieeder geval nog goed, dus ik ben nu weer helemaal happyquote:Op zaterdag 29 september 2007 17:48 schreef thaleia het volgende:
[..]
Mooi! Hopelijk gaat het goed en komen de klachten niet terug (of als ze wel terug lijken te komen weet je nu misschien precies wat je moet doen om het niet uit de hand te laten lopen?)
Mijn heupblessure is begonnen met de spier die aan de bovenkant van je heup vastzit en zorgt (oa) voor de zijwaardse beweging (tensor fascia latae). Hiermee ben ik naar de sportarts gegaan en van haar kreeg ik inderdaad romp-versterkende oefeningen (niet alleen buik) Helaas kreeg ik daarna steeds meer last van mijn lies (Iliopsoas spier).quote:Wat heb je gedaan om er vanaf te komen? Fitness? Bij een (hardlopende) vriendin van me kwamen haar heupklachten door te zwakke buik- en rugspieren, waardoor haar hele bekken min of meer gammel werd. Die heeft enorm veel baat gehad bij fitness.
quote:Haile Gebrselassie heeft na vijf eerdere pogingen dan toch het wereldrecord op de marathon verbeterd. De Ethiopiër won vanmorgen de marathon van Berlijn in een tijd van 2.04.26. De oude toptijd stond op naam van de Keniaan Paul Tergat. Zijn 2.04.55 liep hij ook in Berlijn.
Vanaf het 30-kilometerpunt moest de 34-jarige veelvoudig wereld- en tweevoudig olympisch kampioen het alleen doen. Beide hazen stapten uit. In een uiterst ontspannen stijl wist de Ethiopiër de 42 kilometer en 195 meter vol te maken.
De weersomstandigheden werkten prima mee, het was niet te warm en weinig wind. Elke 1000 meter bleef de Afrikaan onder de drie minuten. Gebrselassie kwam eerder in Londen driemaal tekort, ook in Amsterdam slaagde de atleet niet evenals vorig jaar in Berlijn.
Bron
Hailequote:
En dat is een behoorlijk nette tijd voor een halve marathon! Goed zeg!quote:Op zondag 30 september 2007 15:16 schreef FJD het volgende:
Oh sweet irony.
In de tijd dat hij een hele marathon loopt heb ik net een halve marathon gelopen![]()
![]()
ik zie toch wel een aantal top-marathonners met die kousen lopen hoor.quote:Op zondag 30 september 2007 18:58 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Nog even over kniekousen mysterie, ik was gister in de hardloopwinkel en heb het daar even nagevraagd. Het antwoord was dat het iets met de doorbloeding te maken had, maar dat het eigenlijk onzin was omdat je doorbloeding toch al goed is omdat je dus aan het hardlopen bent.
Owja, en echte topatleten droegen die dingen ook niet, dus viel het nut van die dingen ook wel mee.:D
Ik geloof je gelijk!quote:Op zondag 30 september 2007 20:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik zie toch wel een aantal top-marathonners met die kousen lopen hoor.
Ben ook tevredenquote:Op zondag 30 september 2007 18:58 schreef Liejannuh het volgende:
En dat is een behoorlijk nette tijd voor een halve marathon! Goed zeg!
dat zei ik hier al: Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 16quote:Op zondag 30 september 2007 18:58 schreef Liejannuh het volgende:
Nog even over kniekousen mysterie, ik was gister in de hardloopwinkel en heb het daar even nagevraagd. Het antwoord was dat het iets met de doorbloeding te maken had, maar dat het eigenlijk onzin was omdat je doorbloeding toch al goed is omdat je dus aan het hardlopen bent.
Owja, en echte topatleten droegen die dingen ook niet, dus viel het nut van die dingen ook wel mee.:D
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |