dat zal ik wel geweest zijn.. Ooit eens tijdens een training in mijn arm gebeten.. en ik kreeg ook nog eens de schuldquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:26 schreef thaleia het volgende:
God ja, honden. Ik snap dat je 'm lekker los wil laten rennen in zo'n park, maar doe dat dan alleen als het beest ook fatsoenlijk naar je luistert![]()
Ben nog nooit gebeten hoor, maar laatst iemand in dit topic wel.
Ik heb meer een hekel aan.. dat eeuwige hup 1-2-3.. terwijl de aanmoediger een dikke sigaar staat te paffen.quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:43 schreef Sehnsucht het volgende:
het scheelde bij mij ook weinig, 2 weken terug. zo'n klein pokkehondje die m'n been te pakken probeerde te krijgen.
ik heb ook zo'n hekel aan die mensen die zeggen 'doe een beetje rustig aan joh, het is warm!'.....ja dat weet ik ook wel als m'n shirt zeiknat is van 't zweet![]()
![]()
![]()
het is ook een beetje trial and error, en doen wat je leuk vindt.quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:44 schreef FJD het volgende:
Hmm ik heb juist een kilometerschema van Marathontraining.com gebruiktEr zijn zoveel verschillende schema's dat ik door de bomen het bos niet echt meer zie
Een hartslagmeter is leuk voor de heb. Ik heb er een, maar gebruik hem eigenlijk nooit.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:23 schreef leolinedance het volgende:
Hebben de kenners hier nog tips? Is een hartslagmeter écht aan te bevelen? Zo ja, hebben jullie tips voor een goede (niet te dure)? Is na het eten sporten niet aan te bevelen? Nog andere tips misschien? Afstand vergroten of zelfde afstand in minder tijd lopen?
Alvast bedankt!![]()
Ik moet het ook echt laten zakken hoor. Minimaal een uur na het eten trainen dus.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:22 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Een hartslagmeter is leuk voor de heb. Ik heb er een, maar gebruik hem eigenlijk nooit.
Over het eten voor of na het sporten verschillen de meningen in dit topic nog wel. Als ik een uur van te voren warm eet voor een training kan ik nog wel trainen. Tijdens mijn stage was het zelfs nog wel eens 30 minuten van te voren, maar dan nam ik een paar boterhammen ipv een warme maaltijd en at ik na de training.
Ik zie vaak genoeg mensen braken tijdens en na een training of tijdens een wedstrijd.. Bij mij is het 2 keer gebeurd, maar toen ging ik ook heel diepquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik moet het ook echt laten zakken hoor. Minimaal een uur na het eten trainen dus.
Toen ik nog hockeyde (3-4 jaar geleden) moesten we ook regelmatig looptrainingen doen. Echt hele pittige. Ik heb regelmatig teamgenoten zien staan braken in de bosjes langs het veld![]()
Balen! Misschien overtraind?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:49 schreef thaleia het volgende:
Het ging hier vandaag voor geen meter. VOOR GEEN ME-TER. Heel soms heb ik dat, dan voel ik me in het gewone dagelijks leven prima, niets aan de hand, en als ik dan ga hardlopen lijkt het of ik een griep heb. Ik heb met hangen en wurgen het rondje volgesjokt (meer dan sjokken was het niet) tot aan de brug, en toen was het op, en ben ik gaan wandelen. Nou dat gebeurt hier werkelijk nooit, als ik het niet meer volhoud ga ik een tandje lager, maar wandelen, dat nooit. Behalve nu dus. Volgende keer beter.
Hé, die schoenen heb ik ook.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:15 schreef PieterBas het volgende:
Vandaag nieuwe hardloopschoenen gekocht. De Nike Air Structure Triax+ 10. Ik vroeg me af wat nou die plus was. Maar dat is dus voor Nike Plus... Ik heb geen iPod Nano.. en ik vind het vervelend om met een iPod te lopen.
Bij mij zat er een foldertje bij.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:24 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Hé, die schoenen heb ik ook.
En ook ik heb me een tijdje afgevraagd wat die + nou was. Lang leve Google.
heb net 2 uur en een kwartier gelopen en was het voor het eerst zolang. de laatste 1,5 km gewoon gelopen want toen stond de meter bijna op empty.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:34 schreef LedZep het volgende:
Hoe gaat de voorbereiding van de Dam tot dam'ers? Ik moet zeggen dat die van mij stukken beter kan. Vorige week zondag liep ik ongeveer 8800m in 36 minuten, en ik hoop nog steeds zo rond de 1:12 te lopen. Vanmiddag nog maar wat touwtje springen
.
In principe is mijn verval niet al te groot, maar het moet nog wel even gedaan worden natuurlijkquote:Op zondag 26 augustus 2007 14:57 schreef Raphaelo29 het volgende:
[..]
heb net 2 uur en een kwartier gelopen en was het voor het eerst zolang. de laatste 1,5 km gewoon gelopen want toen stond de meter bijna op empty.
ik loop zolang als training voor de Dam tot Dam en tevens voor de halve Marathon van Amsterdam.
had zo'n flesjesgordel mee en dat is wel zo prettig. je hebt er weinig last van, maar kun je toch af en toe wat drinken of over je kop gooien.
ik denk dat ik rond de 22 km. zat en dat vind ik eigenlijk wel genoeg ook, anders wordt het echt afzien en het moet wel leuk blijven.
@ LedZeppelin : 8800m in 36 min. dan ben je over de helft he, en dus moet je 1uur 12 wel gaan halen denk ik. of heb je veel verval?
Dan ga ik maar eens op zoek naar echte hardloopschoenen, maar eerst eens kijken of er niet een dergelijke winkel in de buurt is, aangezien ik in Midden Limburg woonquote:Op maandag 27 augustus 2007 17:54 schreef thaleia het volgende:
Als je zo serieus aan de slag gaat dat je naar een halve marathon wilt toewerken dan zou ik zeker voor echte hardloopschoenen gaan. Je kan op een heleboel hardloopgerelateerde onzin bezuinigen (m'n vader loopt na al die jaren nog steeds in gewone katoenen shirts en een sportbroekje, niks thermo-kleding) maar die schoenen, die zijn essentieel.
Vooral als je vrij veel kilometers gaat maken wil je jezelf gewoon geen blessure aandoen door slecht schoeisel. Ik zou zeggen maak er een leuk dagje uit van naar de PK Runningshop in Dodewaard, daar nemen ze uitgebreid de tijd om je goed te adviseren en je bent er voor schoenen met iets van 110 a 130 euro wel klaar. Da's een investering die het echt waard is!
Nog totaal niet, aangezien ik geen idee heb over hoeveel tijd ik op het niveau van een halve marathon zit. Momenteel heb ik geen idee van hoeveel kilometer ik ren, maar besef me wel dat ik nog veel werk te doen heb voordat ik zover ben. Ik hoop het niveau gehaald te hebben tegen volgend jaar zomer, maar heb geen idee of dit reëel is.quote:Wel tof trouwens dat je voor een halve gaat, heb je al een specifieke wedstrijd in gedachten?
Ja puntquote:Op maandag 27 augustus 2007 17:44 schreef Bartaz het volgende:
-Ik heb gewone sportschoenen, geen speciale hardloopschoenen. Is het aan te bevelen om toch hardloopschoenen te halen? Ik ren voornamelijk door het bos, dus echt grote stukken asfalt/beton kom ik niet tegen.
ik gebruik www.afstandmeten.nlquote:-Hoe meten jullie hoelang jullie renparcours is? Fietsen jullie de route eerst met een kilometerteller?
zonder schema: heeeeeeeeel langquote:-Uiteindelijk wil ik toch de halve marathon lopen, hoelang trainen ga ik hiervoor nodig hebben of is dat niet te zeggen? (Zonder schema, het moet wel leuk blijven, met schema voel ik de verplichting)
met een schema (zonder gekheid)quote:-Hoe train ik het best om een halve marathon te lopen?
als je blessures wil dan moet je dit gaan doen.quote:Gewoon iedere keer dat ik ga mijn rondje een stuk uit te breiden? Is het verstandig om je helemaal 'kapot' te rennen, of kun je je beter een beetje inhouden?
blijven doen waar jij je goed bij voelt. op die manier hou je het veel langer vol.quote:-Ik ren vaak op wisselende tijdstippen omdat ik gewoon ren wanneer ik zin en tijd heb, maakt dit iets uit en kan ik beter op een vast tijdstip rennen?
niks mis mee, goeie verhouding volgens mij.quote:Wellicht dat het nog iets uitmaakt, ik weeg 70 kilo en ben 1,80
graag gedaanquote:Alvast bedankt voor degenen die de moeite willen nemen om mij te helpen!![]()
Binnen de 3 uurquote:Op maandag 27 augustus 2007 21:28 schreef Grumpey het volgende:
Ik ga trouwens weer meer lopen de komende tijd. Ik ga nu (komende vrijdag) naar engeland voor een halfjaar durende stage, en dat maakt het ideaal om naar een mooi nieuw doel te trainen....
namelijk de marathonbinnen de 3 uur
Opdrukken op je vuisten (knokkels van je wijs- en middelvinger) is wat zwaarder dan gewoon opdrukken en je traint er bovendien ook nog je onderarmspieren mee. Je moet het gewoon regelmatig oefenen en dan gaat het vanzelf beter, maar je zult er natuurlijk nooit een Arnold Schwartzenegger van worden. In plaats van gewichten kun je ook een weerstandsband gebruiken. Dat heeft als grote voordeel dat je makkelijker van oefening kunt wisselen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:34 schreef Sehnsucht het volgende:
maar goed even heel wat anders. nu ik een jaar bezig ben zie ik bij mezelf de lichamelijke verschillen wel komen. m'n borst is iets groter geworden, en m'n benen ietsjes dikker, maar veel minder vet en meer spiermassa. Probleem met m'n bovenlichaam is eigenlijk dat er naar mijn mening te weinig kracht in zit. ik zie het wel is op de club dat er push ups worden gedaan, in een groep zijnde kan je natuurlijk niet in je eentje blijven staan (naar mijn mening) terwijl de rest bezig is![]()
![]()
ik kom alleen niet verder dan 8 á 10 en dat vind ik te weinig. nu ben ik een totale n00b op fitness gebied en is dus de vraag; hoe breng ik hier verandering in. meer oefenen, oké, da's met alles zo. maar kan je door verschillende oefeningen te doen de kracht snel verbeteren (ik ben dus niet uit op grote spieren en zo, kracht is genoeg. beetje extra massa is natuurlijk wel leuk, maar ook niet noodzakelijk), door bijvoorbeeld ook met gewichten te trainen of zijn push-ups voldoende?
alvast bedankt hé![]()
pffieeuwwwt...lenigheid...kan dat getraind wordenquote:Op zaterdag 1 september 2007 22:43 schreef LedZep het volgende:
Sehnsucht: er zijn vele wegen naar Rome, maar een goedkope oplossing zonder fitness en zonder het oerwoud van fitness-oefeningen is de volgende:
http://www.dragondoor.com/articler/mode3/229/
Dit is heel erg zwaar, maar heel erg goed.
dus het is het beste om sowieso door te gaan met push-ups, maar moet dit dan elke dag, of 1-2-3-4 keer in de week?quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:47 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Opdrukken op je vuisten (knokkels van je wijs- en middelvinger) is wat zwaarder dan gewoon opdrukken en je traint er bovendien ook nog je onderarmspieren mee. Je moet het gewoon regelmatig oefenen en dan gaat het vanzelf beter, maar je zult er natuurlijk nooit een Arnold Schwartzenegger van worden. In plaats van gewichten kun je ook een weerstandsband gebruiken. Dat heeft als grote voordeel dat je makkelijker van oefening kunt wisselen.
zo'n loopband is inderdaad niks. het is verschrikkelijk saai, en als ik er af kom ben ik meestal ontzettend duizeligquote:Op zondag 2 september 2007 02:45 schreef PieterBas het volgende:
Sinds jaren voor het eerst in een fitnessruimte geweest en wat is het lopen op een loopband toch verschrikkelijk saai...
Dat mensen in Zweden uberhaupt in de zomer op een loopband gaan lopen, terwijl buiten de stad onwijs mooie parkours liggen om hard te lopen![]()
Als je meer naar beneden scrollt kom je vanzelf bij "planche progression", wat niet veel met lenigheid te maken heeft, maar met pure kracht in het gehele bovenlichaam. Van push ups zal jij niet echt sterker worden, er is geen enkele sprake van een 'increasing load', alleen het vermeerderen van herhalingen. Planche progressions maken je bovenlichaam op elk vlak krachtig, waardoor je op den duur ook dingen kunt doen als handstand push ups en pull ups.quote:Op zaterdag 1 september 2007 23:00 schreef Sehnsucht het volgende:
[..]
pffieeuwwwt...lenigheid...kan dat getraind worden![]()
![]()
[..]
dus het is het beste om sowieso door te gaan met push-ups, maar moet dit dan elke dag, of 1-2-3-4 keer in de week?
precies..quote:Op zondag 2 september 2007 11:44 schreef Sehnsucht het volgende:
[..]
zo'n loopband is inderdaad niks. het is verschrikkelijk saai, en als ik er af kom ben ik meestal ontzettend duizelig![]()
dan nog liever in de regen![]()
Verstandig inderdaad ook interval te gaan doen!quote:Op zondag 2 september 2007 15:24 schreef FJD het volgende:
Ander vraagje, met interval loop je natuurlijk veel korte afstanden. Dat is erg lastig om uit te zetten via bv. mapmyrun.com dus daarom de vraag of iemand weet heeft van een hardloopbaan in Den Haag? Google is nog niet echt m'n vriend zeg maar
Zit ook wat in natuurlijk. Even een snelheid vaststellen en dan even kijken hoeveel tellen dat ongeveer zouden zijn. Dichtstbijzijnde hardloopbaan is geloof ik bij t Zuiderpark (lang leve Google Earth) en dat is toch alweer 4km weg.quote:Op zondag 2 september 2007 15:52 schreef SuperSiem het volgende:
Verstandig inderdaad ook interval te gaan doen!Maar waarom zou je afstanden willen uitzetten? Als ik intervaltrainingen doe werk ik meestal met minuten, bijv. 2 minuten vijfkilometer-tempo, 3 minuten duurlooptempo en dat dan in twee series van 3,4 of 5 keer.
Eventueel doe je dat op een vast rondje, zodat je de afstanden kan uitmeten maar dat is niet per se nodig.
Een hardloopbaan, zoals een atletiekbaan? In regio Den Haag zitten er 5 (tijdelijk 6).quote:Op zondag 2 september 2007 15:24 schreef FJD het volgende:
Ander vraagje, met interval loop je natuurlijk veel korte afstanden. Dat is erg lastig om uit te zetten via bv. mapmyrun.com dus daarom de vraag of iemand weet heeft van een hardloopbaan in Den Haag? Google is nog niet echt m'n vriend zeg maar
ik heb me er maar is aan gewaagd. ik ben natuurlijk zoals beschreven staat boven aan de lijst begonnen met de 'frog stand'. de houding aannemen lukt wel, maar het probleem is meer dat ik telkens omvalquote:Op zondag 2 september 2007 12:04 schreef LedZep het volgende:
[..]
Als je meer naar beneden scrollt kom je vanzelf bij "planche progression", wat niet veel met lenigheid te maken heeft, maar met pure kracht in het gehele bovenlichaam. Van push ups zal jij niet echt sterker worden, er is geen enkele sprake van een 'increasing load', alleen het vermeerderen van herhalingen. Planche progressions maken je bovenlichaam op elk vlak krachtig, waardoor je op den duur ook dingen kunt doen als handstand push ups en pull ups.
Ik heb hier ook wel eens de tip gehoord met lantaarnpalen, die staan vaak op een vaste afstand naast elkaar, als je langs een lange weg loopt dun je je intevalloop ook daar op afstemmen.quote:Op zondag 2 september 2007 15:58 schreef FJD het volgende:
[..]
Zit ook wat in natuurlijk. Even een snelheid vaststellen en dan even kijken hoeveel tellen dat ongeveer zouden zijn. Dichtstbijzijnde hardloopbaan is geloof ik bij t Zuiderpark (lang leve Google Earth) en dat is toch alweer 4km weg.
Ik ben ook die frog stand aan het oefenenquote:Op maandag 3 september 2007 10:32 schreef Sehnsucht het volgende:
[..]
ik heb me er maar is aan gewaagd. ik ben natuurlijk zoals beschreven staat boven aan de lijst begonnen met de 'frog stand'. de houding aannemen lukt wel, maar het probleem is meer dat ik telkens omval![]()
ik blijf het in ieder geval proberen![]()
quote:Op maandag 3 september 2007 18:37 schreef thaleia het volgende:
Want ik was tot nu toe een beetje suf aan het trainen
[...]
ik deed ook niks qua snelheid of intervallen, ik sjokte gewoon steeds dat rondje![]()
Maar morgen beginnen de Zevenheuvelentraining bij een atletiekclub hier, dan is het uit met het gesjok.
Ik heb me net ingeschrevenquote:Op woensdag 5 september 2007 19:43 schreef thaleia het volgende:
Wolfje, alarm alarm! Vorig jaar zat de 7heuvelen volgens mij begin oktober al ergens vol, en ze verwachten dat het dit jaar nog sneller gaat. Ergens in september is het denk ik uit met de pret. En aangezien het al september is....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |