abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52887922
quote:
Op zondag 2 september 2007 11:44 schreef Sehnsucht het volgende:

[..]

zo'n loopband is inderdaad niks. het is verschrikkelijk saai, en als ik er af kom ben ik meestal ontzettend duizelig

dan nog liever in de regen
precies..

en op zo'n fiets zitten is ook al niks.. goed voor de warmingup.. maar het blijft dodelijk saai.

Ik heb nu spierpijn, op plaatsen waar ik eigenlijk nooit spierpijn heb...
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  zondag 2 september 2007 @ 14:05:01 #127
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_52889496
Ik vind loopbanden ook verschrikkelijk. Ik heb altijd het gevoel dat ik er van af val Fietsen zonder wind in de haren vind ik ook niks, maar de crosstrainer vind ik vaak wel relaxed om te doen. Behoorlijk saai, maar je hoeft er lekker niet bij na te denken.
I'm just a girl in the world.
pi_52891629
Zo m'n schema helemaal omgegooid. Na een klein gesprekje met een vriend van me kwam ik er achter dat hij veel meer met interval deed. Na wat zoeken op internet zag ik wel dat alleen maar duurlopen niet de manier is.

Nu via hardloopschema.nl een schema op gezet voor de halve marathon Amsterdam. Eerst a.s. zondag maar even de AD 10km lopen. Hopelijk onder de 45min. alhoewel dat wel zwaar zal worden.

Ander vraagje, met interval loop je natuurlijk veel korte afstanden. Dat is erg lastig om uit te zetten via bv. mapmyrun.com dus daarom de vraag of iemand weet heeft van een hardloopbaan in Den Haag? Google is nog niet echt m'n vriend zeg maar
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_52892404
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:24 schreef FJD het volgende:
Ander vraagje, met interval loop je natuurlijk veel korte afstanden. Dat is erg lastig om uit te zetten via bv. mapmyrun.com dus daarom de vraag of iemand weet heeft van een hardloopbaan in Den Haag? Google is nog niet echt m'n vriend zeg maar
Verstandig inderdaad ook interval te gaan doen! Maar waarom zou je afstanden willen uitzetten? Als ik intervaltrainingen doe werk ik meestal met minuten, bijv. 2 minuten vijfkilometer-tempo, 3 minuten duurlooptempo en dat dan in twee series van 3,4 of 5 keer.

Eventueel doe je dat op een vast rondje, zodat je de afstanden kan uitmeten maar dat is niet per se nodig.
And there was much rejoicing.
pi_52892578
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:52 schreef SuperSiem het volgende:
Verstandig inderdaad ook interval te gaan doen! Maar waarom zou je afstanden willen uitzetten? Als ik intervaltrainingen doe werk ik meestal met minuten, bijv. 2 minuten vijfkilometer-tempo, 3 minuten duurlooptempo en dat dan in twee series van 3,4 of 5 keer.

Eventueel doe je dat op een vast rondje, zodat je de afstanden kan uitmeten maar dat is niet per se nodig.
Zit ook wat in natuurlijk. Even een snelheid vaststellen en dan even kijken hoeveel tellen dat ongeveer zouden zijn. Dichtstbijzijnde hardloopbaan is geloof ik bij t Zuiderpark (lang leve Google Earth) en dat is toch alweer 4km weg.

Ben benieuwd. A.s. zondag hoop ik de 10km binnen 45min. te lopen en voor de halve marathon heb ik heel ambitieus ingezet op 1:45 met m'n schema. Zie wel of ik dat haal
pi_52895109
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:24 schreef FJD het volgende:

Een hardloopbaan, zoals een atletiekbaan? In regio Den Haag zitten er 5 (tijdelijk 6).

Den Haag (2x)
In het Zuiderpark zit een atletiekbaan (AV Sparta) en aan de Laan van Poot (Haag Atletiek)

Delft
Bij het sportpark achter de McDonalds aan de A13 (AV'40)

Naaldwijk
2 banen bij Olympus'70.. Wegens aanleg van een nieuwe atletiekbaan en herstructering van het sportpark liggen er nu tijdelijk 2

Zoetermeer
AV Ilion.. weet niet precies waar die zit..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_52910037
Heel erg veel zin in zondag! Eerste keer dsat ik de 10 km loop, dat moet in ongeveer een uur gaan lukken. Vandaag alvast eens de route proberen.
Sweet and innocent...
pi_52910356
Eergister t hele pakket voor de AD 10km loop ontvangen

Het realistische doel is <50min, het optimistische doel (wedstrijd element en extra training sinds vorige keer meegerekend) is <45min...ben benieuwd!
pi_52910639
Ik ook, maar ontbreekt bij jou ook de achterkant van de eerste pagina? Er staat bij mij alleen een plaatje. Gelukkig kan je de brief ook op de website lezen, maar toch...
Sweet and innocent...
pi_52910691
Nope staat er gewoon. Weinig boeiends maar ach

Km borden zijn wel fijn, kun je een beetje je schema bij houden. 4:30 per km...ben benieuwd.
  maandag 3 september 2007 @ 10:32:22 #136
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_52911623
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:04 schreef LedZep het volgende:

[..]

Als je meer naar beneden scrollt kom je vanzelf bij "planche progression", wat niet veel met lenigheid te maken heeft, maar met pure kracht in het gehele bovenlichaam. Van push ups zal jij niet echt sterker worden, er is geen enkele sprake van een 'increasing load', alleen het vermeerderen van herhalingen. Planche progressions maken je bovenlichaam op elk vlak krachtig, waardoor je op den duur ook dingen kunt doen als handstand push ups en pull ups.
ik heb me er maar is aan gewaagd. ik ben natuurlijk zoals beschreven staat boven aan de lijst begonnen met de 'frog stand'. de houding aannemen lukt wel, maar het probleem is meer dat ik telkens omval

ik blijf het in ieder geval proberen
.
  maandag 3 september 2007 @ 10:46:55 #137
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_52911847
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:58 schreef FJD het volgende:

[..]

Zit ook wat in natuurlijk. Even een snelheid vaststellen en dan even kijken hoeveel tellen dat ongeveer zouden zijn. Dichtstbijzijnde hardloopbaan is geloof ik bij t Zuiderpark (lang leve Google Earth) en dat is toch alweer 4km weg.
Ik heb hier ook wel eens de tip gehoord met lantaarnpalen, die staan vaak op een vaste afstand naast elkaar, als je langs een lange weg loopt dun je je intevalloop ook daar op afstemmen.
Ik kan mijn schema (ondanks mijn gat) gelukkig nog steeds bijhouden. Gisteren enigzins katerig 45 minuten gelopen, viel me alles mee, ik zat boven de 11 km per uur, terwijl mn gemiddelde meestal 10.5 is. Vooruitgang! Dat gevoel als je 45 minuten gelopen hebt maar niet extreem moe bent en nog van alles kunt doen, dat is echt zo relaxed!
Ik heb zin in de dam tot dam!
pi_52911917
Zonde! Die had ik ook wel willen lopen zie ik nu

Nou ja, op naar de halve marathon eind oktober.
pi_52921959
Het is mooi dat het september is en dat er dus allemaal loopjes aankomen. Want ik was tot nu toe een beetje suf aan het trainen: steeds hetzelfde rondje (vanuit mijn huidige huis heb je maar 1 optie als je niet midden in de stad op het asfalt wilt) en omdat dat begon te vervelen ben ik het de laatste paar keren maar in omgekeerde richting gaan lopen....maar ik deed ook niks qua snelheid of intervallen, ik sjokte gewoon steeds dat rondje Al ging het wel ongemerkt steeds sneller, da's een goed ding.

Maar morgen beginnen de Zevenheuvelentraining bij een atletiekclub hier, dan is het uit met het gesjok.

Ik heb zaterdag m'n eerste 'wedstrijd': de Veluweloop, en omdat ik als teamcaptain het overblijvende gat invul heb ik nog geen idee welke afstand ik moet. De grootste kans is een 7,8 of 7,7. Ik durf er niet op te hopen dat dat binnen 40 min. gaat lukken, omdat het over glooiend en onverhard terrein gaat. We zien wel. Het is in elk geval goed voor me om eindelijk eens iets te lopen waar je graag hard wilt.

Degenen die zondag gaan lopen: veel succes!
pi_52932577
Is er ergens op internet een overzicht van loopjes, per regio oid?
pi_52933103
www.hardloopschema.nl heeft een hardloopkalender maar ik denk dat die verre van volledig is. Er zijn zoveel verschillende kleine loopjes dat het denk ik ook erg lastig is om ze allemaal bij te houden.

Net m'n eerste interval gehouden. 11.5km in een uur gelopen waarvan 45min sukkeldrafje en daarna een kwartier fors doorhalen:

8km @ 10.7km/u (45minuten)
3.5km @ 14km/u (15minuten)
Gemiddeld 11.5km/u (60minuten)

Goed om te zien dat ik dus een redelijk gevoel voor tempo heb ontwikkeld. Normaal gesproken loop ik idd iets van 11.5km/u gemiddeld maar dat moest nu het eerste stuk zachter en het tweede stuk harder. Het derde stuk haalde ik echt niet meer Toen had ik nog 5 minuten helemaal hard door moeten halen

[ Bericht 32% gewijzigd door FJD op 04-09-2007 10:49:42 ]
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:03:49 #142
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_52933843
www.uitslagen.nl is de beste voor het vinden van loopevenementen in de buurt!
pi_52934980
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:32 schreef Sehnsucht het volgende:

[..]

ik heb me er maar is aan gewaagd. ik ben natuurlijk zoals beschreven staat boven aan de lijst begonnen met de 'frog stand'. de houding aannemen lukt wel, maar het probleem is meer dat ik telkens omval

ik blijf het in ieder geval proberen
Ik ben ook die frog stand aan het oefenen . Als je dat regelmatig doet, geloof ik zonder meer dat je er behoorlijk sterk van wordt!

Wat hardlopen betreft gaat het wel redelijk, maar ook niet echt super. De reden daarvoor is denk ik dat de demping in mijn schoenen nu toch wel verdwenen is. Dat rent niet zo lekker en ik denk dat mijn benen dan ook minder goed herstellen, zodat het effect van mijn trainingen niet echt optimaal is. Ik was van plan om over een maand de halve marathon in Eindhoven te doen, maar wellicht dat ik dat toch maar van de planning schrap. Ik doe alleen mee als ik ook een snelle tijd denk te kunnen lopen. Een oplossing voor het probleem zou natuurlijk het kopen van nieuwe schoenen zijn, maar dat past voorlopig nog niet in het budget . Wel blijf ik natuurlijk flink door trainen voor de zevenheuvelenloop. Weet iemand wanneer de inschrijving daarvoor naar verwachting sluit?
pi_52965675
quote:
Op maandag 3 september 2007 18:37 schreef thaleia het volgende:
Want ik was tot nu toe een beetje suf aan het trainen
[...]
ik deed ook niks qua snelheid of intervallen, ik sjokte gewoon steeds dat rondje

Maar morgen beginnen de Zevenheuvelentraining bij een atletiekclub hier, dan is het uit met het gesjok.

Dat bleek gisteravond inderdaad zeg.....ik heb GEEN snelheid Gelukkig loop ik de Veluweloop met een aantal volstrekt ongetrainde a-sportieve collega's en gaan we puur voor de lol en niet voor een snelle tijd. Moet 7,8 doen, op glooiend onverhard terrein, dat zal wel neerkomen op zo'n drie kwartier vrees ik.

Wolfje, alarm alarm! Vorig jaar zat de 7heuvelen volgens mij begin oktober al ergens vol, en ze verwachten dat het dit jaar nog sneller gaat. Ergens in september is het denk ik uit met de pret. En aangezien het al september is....

[edit] Er komt net een mailtje binnen van de stichting Zevenheuvelenloop:
"Jij hebt je op tijd ingeschreven voor de Fortis Zevenheuvelenloop en je bent niet de enige. De limiet van 21.000 individuele lopers komt snel in zicht. Misschien ken je iemand die wil meedoen en zich nog niet heeft ingeschreven. We zouden het zeer op prijs stellen als je hem/haar hierop wilt wijzen. De kans is groot dat we velen moeten teleurstellen wegens het vroegtijdig bereiken van de limiet."
Nou lijkt me dit een "we willen graag dat de inschrijving lekker doorloopt en zaaien daarom een beetje paniek"-actie, maar ik weet nog dat ik dat vorig jaar (en dit jaar bij Lowlands ) ook dacht en dat het toen daarna toch wel ineens erg snel vol zat.

[ Bericht 24% gewijzigd door thaleia op 05-09-2007 22:21:07 ]
  donderdag 6 september 2007 @ 10:14:06 #145
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_52976435
Op http://www.hardloopkalender.nl/ staan ook heel veel lopen en je kan er vrij makkelijk zoeken op vanalles.
pi_52976516
Mooi tijd gelopen op de 5km Jojogirl Had je dat ooit gedacht toen je begon met het Evy schema?
  donderdag 6 september 2007 @ 10:28:03 #147
4177 Jojogirl
pi_52976723
Nee, echt niet Maar ik vind het wel helemaal gaaf en ik ga nu ook zeker door voor nog iets langere afstanden. Ik ben nu bezig met het 5-10 km schema (gisteren een half uur echt axhter elkaar gelopen, dat lukte tijdens de wedstrijd helaas net niet) en over 3 weken ga ik 4EM lopen bij de Dam tot Dam
pi_52976803
Zevenheuvelenloop doe ik dit jaar niet, wel de 30 van Almere (30 september). Tot nu toe niet meer dan 25 km gelopen, dus ben benieuwd.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_52976836
Leuk is dat he Nog geen paar maanden geleden de hele week op de bank hangen en nu gewoon leuk meehobbelen met het hardlopen

Ik had de Dam tot Dam ook wel willen lopen, past precies in m'n schema maar helaas te laat met inschrijven.

Ach ja, zondag de AD 10km en over anderhalve maand de eerste halve marathon
  donderdag 6 september 2007 @ 10:40:37 #150
4177 Jojogirl
pi_52976986
Hehe, de hele week op de bank hangen deed ik al niet, maar hardlopen vond ik nooit leuk omdat ik het niet kon.
Maar jij gaat wel snel zeg, nu al 10k en een halve marathon. Echt knap.

De Dam tot Dam was al heel snel vol. Zeker de gewone 10EM, die was al vol toen ik m'n schoenen kocht half mei. En ik was zelf ook nog net op tijd met inschrijven voor de 4EM, want die zat de nadat ik inschreef ook ineens helemaal vol. Lopen lijkt wel steeds populairder te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')