ok, stom gevoel van me danquote:Op donderdag 13 september 2007 00:26 schreef thaleia het volgende:
In Nijmegen hebben ze ook honden
Ik liep afgelopen jaar ook rondjes in Roemeniequote:Op donderdag 13 september 2007 00:26 schreef thaleia het volgende:
In Nijmegen hebben ze ook honden
Ik ga ervanuit dat ik harder loop...quote:Op woensdag 12 september 2007 15:02 schreef YPPY het volgende:
Hoe gaan jullie om met veiligheid? Ik loop vaak een stukje buiten de stad, geen auto's, niet oversteken, lekker tussen het groen. Nu las ik vanochtend dat daar iemand aangerand is rond 21.00 uur. Om die tijd ben ik vaak aan het lopen. Toch een beetje een eng idee, daarom ga ik vanmiddag maar vast. Andere dagen kan ik 's avonds pas lopen. Dan toch maar kiezen voor een drukker gebied? Maar dan moet ik voortdurend straten oversteken, vind ik zo vervelend lopen.
Nette tijd en dat zonder echte voorbereidingquote:Op vrijdag 14 september 2007 21:18 schreef SnuggLe het volgende:
Net voor het eerst in mijn zeer prille hardloopcarriere een10KM wedstrijd gelopen, de Singelloop in Gouda. Gefinisht in een respectabele 48:04 minuten, zonder echt een goede voorbereiding (ziek geweest nog deze week). Ben er ZEER blij mee!
Toch nog 5 seconden sneller.quote:Op zondag 16 september 2007 10:18 schreef SnuggLe het volgende:
Ho, het is zelfs 47:59 minuten geworden, volgens de tijdwaarnemning!
Goed man, vooral voor iemand die nog niet zo getraind isquote:Op zondag 16 september 2007 10:18 schreef SnuggLe het volgende:
Ho, het is zelfs 47:59 minuten geworden, volgens de tijdwaarnemning!
"The greater danger for most of us lies not in setting our aim too high and falling short; but in setting our aim too low, and achieving our mark."quote:Op zondag 16 september 2007 21:59 schreef Grumpey het volgende:
net in het kader van de marathon een goede loop afgelegd. Wilde eerst weer beetje op snelheid trainen en dat onder de knie hebben voordat we de afstand omhoog gooien. Dus ik hield het vandaag bij 10km in een tijd van 43.45, wat niet zo schrikbarend is maar hou er wel rekening mee dat gedeelte onverhard is en er 3 heuvels in het parcour zitten. Het is in ieder geval snel genoeg voor het lopen van de marathon zoals ik die voor ogen heb, al moet ik die misschien een beetje naar beneden bijstellen gezien ik toch wel door begin te krijgen hoe enorm die klus gaat worden wil ik dat niveau halen
Het begin zal zondag zeker niet hard gaan vanwege de drukte en na de tunnel is slechts de wisselstrook beschikbaar (3,5 meter breed) het zal dus wel een paar kilometer duren voordat het veld wat zal verspreiden en je echt je eigen tempo kan lopen.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:53 schreef annoh het volgende:
Zo, net laatste training (11km) voor de dam tot dam gehad, en het was best koud op het begin! Later scheen gelukkig het zonnetje goed. De training ging wel goed, al werden mn benen wel heel zwaar op het eind. Ik moet echt goed opletten dat ik zondag niet te hard begin, want dat was bij deze training weer finaal mislukt.
Wie loopt er zondag ook alweer nog meer? En hoe gaat jullie voorbereiding?
Oh waar dan, ik wil mijnes wel terugzienquote:Op zondag 16 september 2007 21:09 schreef SnuggLe het volgende:
Komisch, ze hebben bij die Singelloop ook videobeelden gebruikt. Kan je je finish terugzien :-)
Het schijnt dat je bloed dan niet in de benen blijft zitten en gemakkelijker terugstroomt naar boven. gevolg daarvan is dat er meer afvalstoffen afgevoerd worden en voeding toegevoerd worden.quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:23 schreef thaleia het volgende:
Ah, de Bram Som-kousen. Geen idee waar ze voor zijn eigenlijk.
Gefeliciteerd met het succesvol behalen van de eindstreep! Tijden doen er niet toe, als ik ergens meedoe en ik merk dat ik erg langzaam aan het gaan ben, vertel ik mezelf altijd dat er op datzelfde tijdstip ook een heleboel mensen suf op de bank zitten
Netjes! Ik ga die van mij even opzoeken!quote:
Dat hoor ik inderdaad vaker ja. Ik heb het wel een tijdje geprobeerd om wat voor mijzelf te gaan lopen maar dat hou ik niet langer vol dan 1 a 2 weken :S. Dan is de lol er weer vanaf.quote:Op zondag 23 september 2007 20:14 schreef Grumpey het volgende:
Netjes Annoh, en netjes Klapdeur, als jij meer zou trainen zou het helemaal goedkomen met je
Dat is het mooie van hardlopen, dat je jezelf kunt blijven verbazen. Als ik denk aan de dagen dat ik na 3 minuten kapot was en 20 minuten een roteind vond, dan ben ik zo trots op die 16.1 in een (voor mij) mooie tijd. Stug (en verstandig) doortrainen, en je komt er wel. Ohja, en meer dan een half jaar van tevoren inschrijven helpt ookquote:Op zondag 23 september 2007 22:13 schreef Jojogirl het volgende:
Wie weetVoorlopig denk ik nog dat ik dat nooit zal halen, maar begin mei had ik ook niet gedacht dat ik nu ruim 40 minuten achter elkaar zou kunnen lopen, dus je weet het maar nooit.
Zeker, zeker. Ik heb er mede om die reden ook altijd voor gekozen heel traag te starten en dan aan het eind iedereen terug te pakken. Maar vaak startte ik vervolgens ZO traag dat ik aan het eind nog teveel over had. Da's ook weer niet goed. Je race goed indelen is een lastige klus! Zal wel steeds beter gaan naarmate iemand meer ervaren is.quote:Op maandag 24 september 2007 12:42 schreef Klapdeur het volgende:
Dat is ook voor het eerst hoor. Ik wilde niet hetzelfde meemaken als vorig jaar en ben daarom extra rustig gestart. Links en rechts haalde iedereen me in. Maar ik wist wel dat ik hen weer tegen zou komen. En dat was ook zo, en dat geeft dan echt een motivatieboost
Van alle foto's die van mij zijn gemaakt tijdens verschillende wedstrijden staat ik 1 keer leuk op.. Tijdens de eindsprint.. in een zweeffase..quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:27 schreef annoh het volgende:
Ohhh ik haat ze, die foto'sIk ben echt op mijn aller aller oncharmantst als ik aan het hardlopen ben
Ik kan als sprinter toch een redelijk 5km lopen. Maar goed om een 3km te gaan lopen, met allemaal jonge kinderen is natuurlijk ook niet eerlijk..quote:Op
dinsdag 25 september 2007 09:42 schreef Grumpey het volgende:
5 km is leuk, dat is voor de duurlopers kort genoeg om lekker uit te kunnen lopen en voor de sprinters net te lang om in grote vaart af te leggen, dus die twee groepen komen daar mooi samen
Aangezien ik nu tijdelijk in Zweden woon is even langs de fysiotherapeut gaan geen optie.. Anders had ik gewoon naar mijn coach kunnen gaan (is ook fysio). Ik zou dus eerst aan mijn verzekeraar moeten vragen of fysio in het buitenland vergoed wordt.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:22 schreef computergirl het volgende:
ha, ook heupklachten!
Nee gun het je niet hoor, maar ze zijn vrij zeldzaam. Pas er mee op, ajb, voor je het weet ben je een jaar verder zoals ik. Ben je er al mee bij de fysio geweest? Ik heb er op een gegeven moment ook liesproblemen bij gekregen, dat heeft ook heel lang geduurd.
Deze week ben ik net weer begonnen met hardlopen, met de podcasts van Evy om me te dwingen om heel rustig te beginnen.
PS alleen rust helpt bijna nooit btw, omdat de oorzaak van de klachten niet aangepakt wordt
Oh, dat kan ik me helemaal voorstellen! Is zwemmen misschien tijdelijk een optie? Het is niet hetzelfde natuurlijk, maar alle vorm van beweging die wel lukt lijkt me meegenomen. Of fietsen?quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:59 schreef PieterBas het volgende:
Ik baal er een beetje van, want hardlopen en atletiek had een beetje een therapeutisch werking en ik voel aan mijn humeur en mijn lichaam dat ik heel erg mis. Niet veel is lekkerder dan na een hele dag gezeur en gestress even de stress van je weg te rennen/sprinten, springen of de werpen. (ik ben geen werper, dus hou het wel op springen en rennen).
Mooi! Hopelijk gaat het goed en komen de klachten niet terug (of als ze wel terug lijken te komen weet je nu misschien precies wat je moet doen om het niet uit de hand te laten lopen?)quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:22 schreef computergirl het volgende:
Deze week ben ik net weer begonnen met hardlopen, met de podcasts van Evy om me te dwingen om heel rustig te beginnen.
In de sportschool zit ik vaak op de fiets... Hardlopen op een band vind ik zo ongelofelijk saai. Ik maakte ooit eens de opmerking tegen een fitnessmaatje waarom ik nooit op de loopband liepquote:Op zaterdag 29 september 2007 17:41 schreef thaleia het volgende:
[..]
Oh, dat kan ik me helemaal voorstellen! Is zwemmen misschien tijdelijk een optie? Het is niet hetzelfde natuurlijk, maar alle vorm van beweging die wel lukt lijkt me meegenomen. Of fietsen?
Over fietsen gesproken: ik hoorde van iemand dat fietsen en hardlopen eigenlijk elkaar 'bijten', als in: het ene verkort een bepaalde spier die het andere juist weer verlengt, of zoiets, in elk geval fietsersbenen zijn heel anders dan hardlopersbenen. Misschien is dat wel zo, maar ik vind het erg leuk om het allebei te doen: variatie houdt mijn motivatie op peil en in de zomer kan ik dan vaker sporten zonder klachten te krijgen vanwege eenzijdige belasting. Dat ik door het hardlopen misschien een minder goede fietser word, en door het fietsen misschien een minder goede hardloper, neem ik dan maar op de koop toe.
Ik ben nog maar bij les drie, dus in totaal loop ik nu 10 minuten als ik het gewandel tussendoor niet meereken. Vandaag ging het in ieeder geval nog goed, dus ik ben nu weer helemaal happyquote:Op zaterdag 29 september 2007 17:48 schreef thaleia het volgende:
[..]
Mooi! Hopelijk gaat het goed en komen de klachten niet terug (of als ze wel terug lijken te komen weet je nu misschien precies wat je moet doen om het niet uit de hand te laten lopen?)
Mijn heupblessure is begonnen met de spier die aan de bovenkant van je heup vastzit en zorgt (oa) voor de zijwaardse beweging (tensor fascia latae). Hiermee ben ik naar de sportarts gegaan en van haar kreeg ik inderdaad romp-versterkende oefeningen (niet alleen buik) Helaas kreeg ik daarna steeds meer last van mijn lies (Iliopsoas spier).quote:Wat heb je gedaan om er vanaf te komen? Fitness? Bij een (hardlopende) vriendin van me kwamen haar heupklachten door te zwakke buik- en rugspieren, waardoor haar hele bekken min of meer gammel werd. Die heeft enorm veel baat gehad bij fitness.
quote:Haile Gebrselassie heeft na vijf eerdere pogingen dan toch het wereldrecord op de marathon verbeterd. De Ethiopiër won vanmorgen de marathon van Berlijn in een tijd van 2.04.26. De oude toptijd stond op naam van de Keniaan Paul Tergat. Zijn 2.04.55 liep hij ook in Berlijn.
Vanaf het 30-kilometerpunt moest de 34-jarige veelvoudig wereld- en tweevoudig olympisch kampioen het alleen doen. Beide hazen stapten uit. In een uiterst ontspannen stijl wist de Ethiopiër de 42 kilometer en 195 meter vol te maken.
De weersomstandigheden werkten prima mee, het was niet te warm en weinig wind. Elke 1000 meter bleef de Afrikaan onder de drie minuten. Gebrselassie kwam eerder in Londen driemaal tekort, ook in Amsterdam slaagde de atleet niet evenals vorig jaar in Berlijn.
Bron
Hailequote:
En dat is een behoorlijk nette tijd voor een halve marathon! Goed zeg!quote:Op zondag 30 september 2007 15:16 schreef FJD het volgende:
Oh sweet irony.
In de tijd dat hij een hele marathon loopt heb ik net een halve marathon gelopen![]()
![]()
ik zie toch wel een aantal top-marathonners met die kousen lopen hoor.quote:Op zondag 30 september 2007 18:58 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Nog even over kniekousen mysterie, ik was gister in de hardloopwinkel en heb het daar even nagevraagd. Het antwoord was dat het iets met de doorbloeding te maken had, maar dat het eigenlijk onzin was omdat je doorbloeding toch al goed is omdat je dus aan het hardlopen bent.
Owja, en echte topatleten droegen die dingen ook niet, dus viel het nut van die dingen ook wel mee.:D
Ik geloof je gelijk!quote:Op zondag 30 september 2007 20:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik zie toch wel een aantal top-marathonners met die kousen lopen hoor.
Ben ook tevredenquote:Op zondag 30 september 2007 18:58 schreef Liejannuh het volgende:
En dat is een behoorlijk nette tijd voor een halve marathon! Goed zeg!
dat zei ik hier al: Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 16quote:Op zondag 30 september 2007 18:58 schreef Liejannuh het volgende:
Nog even over kniekousen mysterie, ik was gister in de hardloopwinkel en heb het daar even nagevraagd. Het antwoord was dat het iets met de doorbloeding te maken had, maar dat het eigenlijk onzin was omdat je doorbloeding toch al goed is omdat je dus aan het hardlopen bent.
Owja, en echte topatleten droegen die dingen ook niet, dus viel het nut van die dingen ook wel mee.:D
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |