Nou! Bij mij ook anders. bah. Half uurtje gelopen, heel rustig tempo en toch weel last van mn ademhaling. Bah! Overmorgen maar in de retry, hopen dat het dan beter gaat.quote:Op zondag 8 juli 2007 19:50 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Dankoe dankoe
Hardlopen ging een beetje matig vandaag. Teveel zon
bij mij lag het alle keren aan strak aangetrokken schoenen. Ze hoeven niet zo strak hoorquote:Op woensdag 11 juli 2007 08:15 schreef kavorka het volgende:
Ik ben sinds een maand begonnen met hardlopen en tegen mijn verwachting in is het nog best wel leuk. Aangezien ik al een basisconditie heb, ben ik gelijk maar begonnen met de 6 kilometer. De 6 kilometer loop ik nu in dik 28 minuten.
Doel is de 10 kilometer te lopen in september onder de 50 minuten. Nu heb ik gisteravond 8 kilometer gelopen in 38.35, maar ik kreeg de laatste kilometer last van een " slapende" voet. Gebeurd dit vaker en waar kan het aan liggen?
Hmm.. nee, volgens mij is dat niet nodig. Alle benodigde energie moet je al 's ochtends en de dag ervoor (pasta!) verkregen hebben.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 22:24 schreef Raphaelo29 het volgende:
vandaag weer het rondje van 17,5 km. gedaan op enkel 2 bananen. damn, het werd echt zwaar op het laatst. ik denk dat ik de volgende keer een iets steviger bodempje ga leggen.
vraagje: tijdens de meeste georganiseerde lopen zijn er voldoende drinkgelegenheden onderweg. Is het bij lopen langer dan 16 km. verstandig om ook wat te eten (energiereep ofzo) om de hongerklop voor te zijn?
dit vraag ik omdat ik de halve marathon ga doen en dan ben je toch een kleine 2 uur onderweg.
Dat is een prima idee! Hoewel ik toen die weddenschap verloor, heb ik sindsdien niet meer harder gelopen over de 15km, dus het vooruitzicht van chocolade zal wel positief werkenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:00 schreef thaleia het volgende:
We kunnen die weddenschap wel weer doen dat jij chocola krijgt als je me meer dan 10 minuten voor blijft en ik als dat je niet lukt
Ja, dat zou op zoch een optie kunnen zijn...maar ik gebruik hardlopen en het gebruiken van mijn cross-trainer thuis als vervanger voor cardiogym op de sportschool. Het zal geen eerste doel worden om wedstrijden te gaan lopen, omdat ik in principe een andere hoofdsport heb, korfbal. Hierin doe ik mee in de selectie, op landelijk niveau...en daar gaat ook best veel tijd in zitten (2 a 3 keer trainen, wedstrijd in het weekend).quote:Op zondag 29 juli 2007 23:38 schreef thaleia het volgende:
Succes! Redelijke basisconditie? Dan zou ik als ik jou was meteen al een of ander wedstrijdje zoeken ergens in de herfst, dan heb je iets om naartoe te werken en hou je het makkelijker vol. Vooral als er nog geen loopmaatje gevonden is is het handig als er andere dingen zijn die je aan de gang houden.
Zo heb ik gisteren bij het inschrijven voor de Zevenheuvelen besloten een chip te kopen ipv huren, onder het mom van "ik ga de komende jaren toch wel veel wedstrijden doen". Beetje zonde als ik dat dan niet doe he
j_dekok, eerste halve of al vaker gedaan?
In het najaar zijn er een aantal loopjes in het Westland. ('s-Gravenzande 5-10EM en Monster 6,9km 11 en 21km). Iemand in Den Haag Zuid-West moet dat wel een bekend in de oren klinken.quote:Op zondag 29 juli 2007 23:44 schreef Yurzinho het volgende:
[..]
Ja, dat zou op zoch een optie kunnen zijn...maar ik gebruik hardlopen en het gebruiken van mijn cross-trainer thuis als vervanger voor cardiogym op de sportschool. Het zal geen eerste doel worden om wedstrijden te gaan lopen, omdat ik in principe een andere hoofdsport heb, korfbal. Hierin doe ik mee in de selectie, op landelijk niveau...en daar gaat ook best veel tijd in zitten (2 a 3 keer trainen, wedstrijd in het weekend).
Maar misschien kan ik tussendoor nog wel een wedstrijdje meepikken, lijkt me op zich wel geinig
Zeker iemand die zijn eerste 25 levensjaren (van de huidige 27) in het Westland heeft gewoondquote:Op maandag 30 juli 2007 23:52 schreef PieterBas het volgende:
[..]
In het najaar zijn er een aantal loopjes in het Westland. ('s-Gravenzande 5-10EM en Monster 6,9km 11 en 21km). Iemand in Den Haag Zuid-West moet dat wel een bekend in de oren klinken.
Ik heb een aantal keer met een hartslag gelopen en deze miste ook een aantal hardloopfuncties. Hierdoor moest ik dus aan de andere pols mijn normale hardloophorloge dragen.. Een Nike Triax Speed.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:13 schreef Jelle88 het volgende:
Mijn ouders willen mij voor mijn verjaardag een hartslag horloge schenken. Ik dacht in eerst instantie aan de polar RS100, maar ik kwam er net achter dat ik een overschot aan postbank rentepunten heb, tussen de hartslagmeters die ik daarmee kan aanschaffen zitten 3 hartslagmeters van polar, alleen zijn dat geen specifieke hardloop horloges zoals de RS100.
De volgende hartslagmeter van polar daartussen spreekt mij wel aan, de F55
Er ontbreken bij deze alleen een aantal hardloopfuncties die wel op de RS100 zitten zoals laptime en de daaran relevante gegevens. Is dat een gemist voor iemand die voor de hobby drie ik in de week loopt?
De prijs komt bij beide op 100 euro neer![]()
Ja. Ik ken het wel.. maar ik juist een lichte pronatie tot neutrale voet. Maar als je denkt dat je oversupinatie hebt.. dan moet je misschien wel een corrigerende schoen aanschaffen, of even laten kijken bij een running shopquote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:23 schreef Repeat het volgende:
Ik lees hier wel wat over overpronatie, omdat ik zelf het idee heb dat mijn voeten juist oversupineren
Kent iemand dit? Ik denk dit nl omdat de buitenkant van mn schoenzolen harder slijt dan de binnenkant. De zool is links en rechts scheef afgesleten en aan de buitenkant een stuk dunner dan aan de binnenkant...
Wat zijn volgens jou dan handige functies, is bijvoorbeeld de mogelijkheid om intervallen in te stellen een must?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:33 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik heb een aantal keer met een hartslag gelopen en deze miste ook een aantal hardloopfuncties. Hierdoor moest ik dus aan de andere pols mijn normale hardloophorloge dragen.. Een Nike Triax Speed.
Ik vond het niet echt handig.. en naar mate de inspanning vordert hoe groter de zuurstofschuld in de hersenen wordt.. Wist ik niet meer op welke horloge moest kijken..
(Probeer jij maar eens na een 5 km volle bak meteen na de finish de tafel van 7 opzeggen)
4 uur hardgelopen, toe maar, dan mag je wel moe zijn. in het A'damse Bos heb je ook veel leuke toestellen om even mee te pakken. net een soort stormbaan. en de bosbaan is ook leuk om te lopen. vooral bij mooi weer is er genoeg te zienquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:08 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Vandaag in a'dam bos van 2 tot 6 hardgelopen.
Leuk parkoertje gevonden met hellingen etc.
Wel een beetje moe nu
Intervallen kan ik ook instellen op mijn gewone hardloophorlogequote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:00 schreef Jelle88 het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou dan handige functies, is bijvoorbeeld de mogelijkheid om intervallen in te stellen een must?
Er wordt door polar namelijk met allerlei marketing termen van allerlei functies gegooid, dat klinkt allemaal wel heel leuk en aardig, maar ik vraag me af of ik bij een groot deel er werkelijk iets aan heb![]()
Als het zonnetje schijnt ben ik al blijquote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:05 schreef thaleia het volgende:
Ik vind het eigenlijk nu alweer te warm![]()
Mijn vader lost dat op door vroeg op te staan, maar ik hou niet van wekkers.
Maar ik houd stand hoor, en train gewoon door. Ik vind een temperatuur tussen 15 en 20 graden ideaal voor hardlopen, wat jullie? En dan vooral als het net heeft geregend![]()
Zeker, ik houd enorm van warm weer en van zon, dan ga ik alleen liever andere dingen doen dan hardlopenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:53 schreef PieterBas het volgende:
Als het zonnetje schijnt ben ik al blij.. Maar 15-20 is wel prettig. Als ik een atletiekwedstrijd heb, dan liefst zo warm mogelijk.
Als ik aan het verspringen ben, en het regent pijpenstelen en het is 12 graden koelen je spieren natuurlijk sneller af en dat heeft soms wel mindere prestaties tot gevolg. Tenzij je een halve storm als rugwind hebtquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:02 schreef thaleia het volgende:
[..]
Zeker, ik houd enorm van warm weer en van zon, dan ga ik alleen liever andere dingen doen dan hardlopenMeen je dat, van die wedstrijd? Zijn je prestaties dan niet minder?
Yo Nelson, het rondje komt me wel bekend voor. Het plaatje waar je zit ken ik wel ja. Af en toe ben ik wel eens bij dat tentje wezen drinken. Dat grote meer is mooi om te zien vooral als het mooi weer is. Maar als het druk is moet je ook weer goed opletten anders loop je iemand van de sokken.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:21 schreef Dutch_Nelson het volgende:
@ Rahpaelo29,
misschien ken je het parkoers:
[afbeelding]
Hier zijn die ringen voor me neus en achter me dat gele cafe ding.
[afbeelding]
Ik ben niet echt een meerkamper.. De werponderdelen liggen mij niet. De sprint en springonderdelen liggen mij het best. Hordenlopen kan ik ook redelijk. Verder loop ik ook best aardig een 800m.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:03 schreef thaleia het volgende:
Ah, je doet gewoon echt alle onderdelen, niet alleen lopen? Meerkamp, of alleen de combi sprint/ver?
Wel leuk dat er hier ook echte atletiekers komen en niet alleen afstandlopers.
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:20 schreef Sehnsucht het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
vanochtend om 10.00 voor mezelf een 5KM testloop gedaan, in een tijd van 21.04, en dat is een verbetering van 8 seconden tegenover m'n oude recordhet is niet veel, maar volgende keer onder de 21 minuten, hoop ik
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
pffieeuwww....dat is al weer effe terug. ik ben eigenlijk gestopt met die 10KM, ik vind het gewoon nog te ver voor een wedstrijd, maar volgens mij was het in maart van dit jaar, toen liep 48.23. moet er wel bijzeggen dat er toen zo'n lekker voorjaarsstorm stond met windkracht 8quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:39 schreef Raphaelo29 het volgende:
[..]
gefeliciteerdje bent welgeteld 12 seconden sneller dan mij ! Ik heb me de vorige keer bij een 5 km. loop helemaal uit de naad gelopen en was 1 seconde langzamer dan mijn record. woensdag heb ik weer een kans. ik probeer uiteraard net als jou onder de 21 minuten te duiken. wat is je 10 km record? die van mij is 44.41 min.
succes ermee![]()
Wow, wat gaat het snel bij jou. Ik ben rond dezelfde tijd begonnen en doe ruim een half uur over 5 km....quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:59 schreef FJD het volgende:
Twijfel twijfel. Te snel voor het Evy topic maar nog niet echt ver genoeg voor dit topic![]()
Ben in April (de dag na de Rdam marathon) met hardlopen begonnen. Dat ging steeds beter en na 10 weken was het goed mogelijk om 5km te lopen. Vervolgens zijn we (ik train samen met een vriend) overgestapt op een schema waarbij we steeds meer gaan lopen. Ondertussen hebben we al een 5km loop gelopen (de Kadeloop 2007. Ik in 23:45, hij in 24:30) en heb ik eergisteren m'n eerste getimede 10km loop gelopen (in 48:20). Het uiteindelijke doel is de marathon van Rotterdam van volgende jaar April met als subdoel om deze onder de 4 uur te lopen.
Paar vragen nog hierover. Ten eerste wat is de beste manier om te trainen voor de marathon? Op dit moment doen we gewoon duurlopen en maken we de afstand steeds langer maar is intervaltrainen niet beter? Ten tweede wat is de beste manier om te herstellen van het lopen? Kun je hier wat mee door goed op je voeding te letten bv.? Als laatste dan wat qua voeding e.d. de beste manier is om je lichaam aan te sterken. Uiteraard niet op de Tour de France manier
dat zal ik wel geweest zijn.. Ooit eens tijdens een training in mijn arm gebeten.. en ik kreeg ook nog eens de schuldquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:26 schreef thaleia het volgende:
God ja, honden. Ik snap dat je 'm lekker los wil laten rennen in zo'n park, maar doe dat dan alleen als het beest ook fatsoenlijk naar je luistert![]()
Ben nog nooit gebeten hoor, maar laatst iemand in dit topic wel.
Ik heb meer een hekel aan.. dat eeuwige hup 1-2-3.. terwijl de aanmoediger een dikke sigaar staat te paffen.quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:43 schreef Sehnsucht het volgende:
het scheelde bij mij ook weinig, 2 weken terug. zo'n klein pokkehondje die m'n been te pakken probeerde te krijgen.
ik heb ook zo'n hekel aan die mensen die zeggen 'doe een beetje rustig aan joh, het is warm!'.....ja dat weet ik ook wel als m'n shirt zeiknat is van 't zweet![]()
![]()
![]()
het is ook een beetje trial and error, en doen wat je leuk vindt.quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:44 schreef FJD het volgende:
Hmm ik heb juist een kilometerschema van Marathontraining.com gebruiktEr zijn zoveel verschillende schema's dat ik door de bomen het bos niet echt meer zie
Een hartslagmeter is leuk voor de heb. Ik heb er een, maar gebruik hem eigenlijk nooit.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:23 schreef leolinedance het volgende:
Hebben de kenners hier nog tips? Is een hartslagmeter écht aan te bevelen? Zo ja, hebben jullie tips voor een goede (niet te dure)? Is na het eten sporten niet aan te bevelen? Nog andere tips misschien? Afstand vergroten of zelfde afstand in minder tijd lopen?
Alvast bedankt!![]()
Ik moet het ook echt laten zakken hoor. Minimaal een uur na het eten trainen dus.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:22 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Een hartslagmeter is leuk voor de heb. Ik heb er een, maar gebruik hem eigenlijk nooit.
Over het eten voor of na het sporten verschillen de meningen in dit topic nog wel. Als ik een uur van te voren warm eet voor een training kan ik nog wel trainen. Tijdens mijn stage was het zelfs nog wel eens 30 minuten van te voren, maar dan nam ik een paar boterhammen ipv een warme maaltijd en at ik na de training.
Ik zie vaak genoeg mensen braken tijdens en na een training of tijdens een wedstrijd.. Bij mij is het 2 keer gebeurd, maar toen ging ik ook heel diepquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik moet het ook echt laten zakken hoor. Minimaal een uur na het eten trainen dus.
Toen ik nog hockeyde (3-4 jaar geleden) moesten we ook regelmatig looptrainingen doen. Echt hele pittige. Ik heb regelmatig teamgenoten zien staan braken in de bosjes langs het veld![]()
Balen! Misschien overtraind?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:49 schreef thaleia het volgende:
Het ging hier vandaag voor geen meter. VOOR GEEN ME-TER. Heel soms heb ik dat, dan voel ik me in het gewone dagelijks leven prima, niets aan de hand, en als ik dan ga hardlopen lijkt het of ik een griep heb. Ik heb met hangen en wurgen het rondje volgesjokt (meer dan sjokken was het niet) tot aan de brug, en toen was het op, en ben ik gaan wandelen. Nou dat gebeurt hier werkelijk nooit, als ik het niet meer volhoud ga ik een tandje lager, maar wandelen, dat nooit. Behalve nu dus. Volgende keer beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |