het meisje van je dromen?quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:51 schreef Renesite het volgende:
Hmmm, de tofste kassapersoon gaat weg!!!! Hele AH is nu stront
Nah, bij ons het manusje van alles. Het beter dan VSK persoon. Ze kan alles, is aardig, iedereen mag dr, ze is soms zoo sarcastisch en recht voor de raap: "Bel F. dan? Misschien kan die invallen." "Hij? Nee, hij valt nooit in, hij wil nooit, hij mag blij zijn dat hij zijn contracturen ingepland krijgt."quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:24 schreef -Sum- het volgende:
[..]
kut is dat
bij mij was het de VSen het werd ook echt stront daarna
ben nog niet overtuigdquote:Op woensdag 13 juni 2007 17:46 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nah, bij ons het manusje van alles. Het beter dan VSK persoon. Ze kan alles, is aardig, iedereen mag dr, ze is soms zoo sarcastisch en recht voor de raap: "Bel F. dan? Misschien kan die invallen." "Hij? Nee, hij valt nooit in, hij wil nooit, hij mag blij zijn dat hij zijn contracturen ingepland krijgt."
Ze is een vervent hyverquote:
Martin doet me iets dagen, maar ik ken hem dan weer nietquote:Op woensdag 13 juni 2007 20:48 schreef Stammies het volgende:
Nou, mijn nieuwe SM heet Martin Mooi. Komt uit Groningen en hij begint misschien maandag as al. Het gaat eigenlijk goed met de winkel, zo zonder SM. Alleen we zijn allemaal een beetje onervaren, dus af en toe gaat nog wel eens wat misAch daar leren we van.
ben benieuwd hoeveel geklaag ik morgen van klanten ga horenquote:Op woensdag 13 juni 2007 21:06 schreef kmaestro het volgende:
Hamstereeeeeeeeeeee
(zonder bulkacties)
whehehehehe, wij hebben ook ooi C1000-producten kregenquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:30 schreef Robbadefrissa het volgende:
Lol! wij kregen gister Perfekt ontbijtkoek binnen!
ja melk hequote:Op donderdag 14 juni 2007 10:51 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
whehehehehe, wij hebben ook ooi C1000-producten kregen
en het is ook niet bij 1 keer geblevenquote:Op donderdag 14 juni 2007 12:26 schreef Robbadefrissa het volgende:
[..]
ja melk he
beetje schande voor de AH
Zestien. Kan alleen nergens het filiaalnummer vinden, maar tis Marinus Bolkplein 4, R'dam.quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:55 schreef morgane het volgende:
Leuk!hoe oud ben je en in welk filiaal kom je werken?
Wij ook van de week!! Stomquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:30 schreef Robbadefrissa het volgende:
Lol! wij kregen gister Perfekt ontbijtkoek binnen!
Haha prachtig verhaalquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:25 schreef arj1o1 het volgende:
Dit hoort misschien niet in dit topic, maar het is wel een geweldig verhaal!
Ik werk bij een wat kleinere C1000 als vulploegleider, en vanavond gebeurde me er wat raars.
Een man van een jaar of 60 liep opeens het magazijn binnen. Hij rende naar de wc, maar haalde deze niet. De man had zo'n hoge nood dat hij maar achter een container dook en daar zijn behoefte deed. Helaas moest hij niet plassen, maar had hij last van gruwelijke diarree, en niet zomaar. Uiteindelijk bleek uit verhalen van onze magazijnboy dat hij niet eens zijn korte broek meer uitkreeg. De diarree stroomde langs zijn broek naar beneden over zijn witte soeken en sandalen. Uiteindelijk zat de hele vloer onder, en rende de man zo weer weg.
Niet meer gezien, helemaal foetsie.
We hebben met de brandslang heel de vloer schoongespoten maar de lucht bleef hangen.. Bah!
Nouja niet echt Ah-related maar toch even 'leuk' om te vertellen.
Vetquote:Op donderdag 14 juni 2007 21:46 schreef Webgangster het volgende:
Vamdaag waren er 2 dozen met o''lacy's (ofzoiets) van die zoutjes binnengekomen, is metene maar uitgedeeld
Me zusje was geslaagd en alle geslaagden kregen een fles champagne mee met een leuk tekstje en de namen van de SM en ASM'S eropvond ik toch wel leuk gedaan
Is jullie klantenwc in het magazijn of begrijp ik dat verkeerd?quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:25 schreef arj1o1 het volgende:
Dit hoort misschien niet in dit topic, maar het is wel een geweldig verhaal!
Ik werk bij een wat kleinere C1000 als vulploegleider, en vanavond gebeurde me er wat raars.
Een man van een jaar of 60 liep opeens het magazijn binnen. Hij rende naar de wc, maar haalde deze niet. De man had zo'n hoge nood dat hij maar achter een container dook en daar zijn behoefte deed. Helaas moest hij niet plassen, maar had hij last van gruwelijke diarree, en niet zomaar. Uiteindelijk bleek uit verhalen van onze magazijnboy dat hij niet eens zijn korte broek meer uitkreeg. De diarree stroomde langs zijn broek naar beneden over zijn witte soeken en sandalen. Uiteindelijk zat de hele vloer onder, en rende de man zo weer weg.
Niet meer gezien, helemaal foetsie.
We hebben met de brandslang heel de vloer schoongespoten maar de lucht bleef hangen.. Bah!
Nouja niet echt Ah-related maar toch even 'leuk' om te vertellen.
Wij hebben geen klantenwc.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:19 schreef morgane het volgende:
[..]
Is jullie klantenwc in het magazijn of begrijp ik dat verkeerd?![]()
Ditoquote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:50 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Wij hebben geen klantenwc.![]()
Mocht een klant nodig gebruik maken van de wc, mag hij gebruik maken van de personeelswc nadat hij het heeft gevraagd
Gadverdamme, ik neem aan dat jullie klantenwc nu dicht is daarom ?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:16 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dito
In het klantentoilet vonden wij namelijk (gebruikte!!!) condooms, eten en drinken, stront aan de muren gesmeerd. Urine in de hoekjes in plaats van in de pot...
wij doen het meestal ook niet, tenzij bijzondere situatie. hoogzwangere vrouwen, ouderen, kleine kinderen die echt niet meer op kunnen houden. en dan loopt er iemand mee en die blijft wachten tot de klant weer in de winkel is.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:02 schreef SilverBullet het volgende:
Ik stuur mensen die naar de wc willen atlijd naar de burger king tegen over ons
Dat dusquote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:05 schreef -Sum- het volgende:
[..]
wij doen het meestal ook niet, tenzij bijzondere situatie. hoogzwangere vrouwen, ouderen, kleine kinderen die echt niet meer op kunnen houden. en dan loopt er iemand mee en die blijft wachten tot de klant weer in de winkel is.
Bij ons was 't 50 cent volgens mijquote:Op zaterdag 16 juni 2007 08:02 schreef kmaestro het volgende:
Wij halen bakken met omzet uit de klantentouletze komen namelijk alleen naar binnen als ze 20 cent in zo'n automaatje gooien
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:45 schreef morgane het volgende:
Da's 200% toch? of niet? Ik mag zelf weer van 18:00 tot ong. 22:30 vanavond![]()
Dan gaat de laatste klant oas naar buitenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:24 schreef Robbadefrissa het volgende:
[..]
10 uur dicht = 5 over 10 buiten bij ons
Ik weet wel waarom jullie vracht te laat is.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:50 schreef SHERMAN het volgende:
Wij staan in deze week.
Vracht vanavond twee uur vertraging. MEt een collega gelost.
In me eentje even snel gesplits en morgne weg vullen..
Heb je Dennis al ontmoet? of Maarten?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:52 schreef Brammie1 het volgende:
zo, vanochtend voor het eerst gewerkt in AH To Go Nijmegen. Vet leuk. ik ga me wel vermaken daar
Wie?quote:Op zondag 17 juni 2007 12:28 schreef morgane het volgende:
[..]
Heb je Dennis al ontmoet? of Maarten?die komen namelijk allebei van de AH waar ik werk
Mooi, dat moeten we hebben!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:52 schreef Brammie1 het volgende:
zo, vanochtend voor het eerst gewerkt in AH To Go Nijmegen. Vet leuk. ik ga me wel vermaken daar
Maarten heb ik al wel ontmoet, relaxte gozerquote:Op zondag 17 juni 2007 12:28 schreef morgane het volgende:
[..]
Heb je Dennis al ontmoet? of Maarten?die komen namelijk allebei van de AH waar ik werk
Slijmbalquote:Op zondag 17 juni 2007 19:26 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Maarten heb ik al wel ontmoet, relaxte gozer
ik vind 'm gewoon een relaxte gozerquote:Op zondag 17 juni 2007 19:48 schreef morgane het volgende:
volgens mij heb je niet helemaal door wie net op mijn post reageerde...of je doet 't erom ja
![]()
Een uur?quote:Op zondag 17 juni 2007 16:55 schreef chatgek het volgende:
Lekker stressen gisteren... Vier mensen voor de hele avond inclusief mijzelf, en alle vier een uur moeten eten![]()
dit snap ik niet?quote:Op zondag 17 juni 2007 16:55 schreef chatgek het volgende:
Lekker stressen gisteren... Vier mensen voor de hele avond inclusief mijzelf, en alle vier een uur moeten eten![]()
Collega! Ik ben van Alkmaar.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:49 schreef Brammie1 het volgende:
morgen voor het eerst werken bij AH to go 5814 in Nijmegen
http://www.fnvbondgenoten(...)markten/aktie_super/quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:33 schreef -Sum- het volgende:
weet iemand eigenlijk hoe het met die CAO onderhandelingen staat over de loonsverhoging?
Staat op Winkelweb in de handboeken, onder 'Personeel' gok ik zo.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:25 schreef morgane het volgende:
Weet iemand waar ik ergens op kan zoeken hoeveel ik precies verdien nu ik 18 ben, behalve op m'n loonstrookje?
Zou je willen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:21 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
we zijn nog de enige 2 to go'ers hier
quote:
Daarom heb ik ook even het wachtwoord erbij gezet, die edit ik zo wel weer weg. Gewoon doen, zo veel vertrouwelijks staat er echt niet op hoor!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:53 schreef morgane het volgende:
[..]
& Ik mag als vakkenvuller niet op Winkelweb hoorik wacht wel ff op m'n volgende loonstrookje.
yup, lekker makkelijkquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:06 schreef Webgangster het volgende:
Wachtwoord van Winkelweb is volgens mij bij ieder filiaal hetzelfde.
Gebrukersnaam: Filiaal nummer
Wachtwoord: nummmer
Ik heb geen idee of ik het mág, heb het gewoon nooit gevraagd. En ik heb er sowieso verder niks op te zoekenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:06 schreef Webgangster het volgende:
Wachtwoord van Winkelweb is volgens mij bij ieder filiaal hetzelfde.
Gebrukersnaam: Filiaal nummer
Wachtwoord: nummmer
Bij ons mogen sommige vakkenvullers die nog geen Verkoper B zijn op Winkelweb.
Heeft alleen maar te maken dat ze zien dat ze er voor gaan.
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:15 schreef Brammie1 het volgende:
heb net afgesproken met mijn baas dat ik tijdens de vierdaagse 4 nachtdiensten van 10 tot 6 ga draaien
Het is ook zo raar om op zondag 15 juli om 07:15 uur de winkel te openen, in de wetenschap dat pas op zaterdag 21 juli 24:15 uur de deur weer gesloten wordt!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:07 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]dat lijkt me best wel vet, 's nachts werken
Ik bekijk nu pas je profiel, jij bent dus de maarten die mij kassa heeft geleerd?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:17 schreef hooibaal het volgende:
Weet je al welke?
(Toevallig de laatste - dat is de drukste/leukste namelijk)
Waar was die klant dan zo kwaad over?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:02 schreef Renesite het volgende:
Gisteren een enorm kwade klant gehad!!! Maakte een stennis
![]()
In de ochtend kwam hij langs en duwde een collega over de balie weg, en 2 FHVers erbij, maar niet echt een baas. Toen die later kwam van buiten het filiaal zijn zei hij dat als hij nog een keer kwam hij een winkelverbod kreeg.
Affijn hij kwam weer. Ik stond achter de balie en ik zag hem aankomen. Ik belde dus die baas op en ik ging tussendoor maar andere klanten helpen. Die baas kwam er aan en vroeg hem netjes om niet meer te komen.
"JAAAAA Ik kom toch"
"Meneer, ik vraag u vriendelijk, zou u in vervolg elders uw boodschappen willen halen? Zoals u zich gedragen heeft kan ik niet accepteren. Dus als u gewoon niet meer komt geef ik u ook geen officieel winkelverbod"
"U kunt mij niets maken! Ik kom toch!"
Uiteindelijk (wel stoer) zei mij baas
"Kom eens mee, dan gaan we eventjes naar de overkant van de straat" (politiebureau)
"De politie kan mij niets schelen!"sommige mensen
Ja, en dát weet ik niet, hij verweet mijn collega van allesquote:Op woensdag 20 juni 2007 10:01 schreef Kickmaster het volgende:
[..]
Waar was die klant dan zo kwaad over?
Van wie?quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:25 schreef Renesite het volgende:
Komt weer breeduit een verslag van denk ik
Op winkelweb.quote:
Vergeet Fok nietquote:Op woensdag 20 juni 2007 17:04 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Op winkelweb.
Maar ook op Distrifood en uwsupermarkt natuurlijk.
Dit artikel wordt geschreven as we speak.quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:12 schreef o-fiel het volgende:
Waar blijven de foto's?
kan iedereen zomaar overkomen, je moet gewoon goed uitkijken met die band, ik leg er ook altijd zo'n verdeler voorquote:
quote:Nja, bij onze AH zal het niet worden doorgevoerd gok ik, (franchisor), maar we hebben nu al rond de 40.000-50.000 producten dus ben tevreden .
ik vind het eerder op een dirk lijken, erg rare winkelquote:Op donderdag 21 juni 2007 11:14 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Dit artikel wordt geschreven as we speak.
http://www.uwsupermarkt.nl/?aid=4018
Daar zullen ook wel foto's bij komen.
wat zijn de dingen die je op foto 10 en 13 ziet?? die moeten op een karretje toch? bij de melk vind ik het wel jammer dat er gewoon van die volle containers in het schap staan... maar de karretjes waar 2 klapkratten opkunnen vind ik dan wel weer handig!quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:44 schreef LoneGunman het volgende:
Staan nu ook meer foto's: http://www.uwsupermarkt.nl/?aid=4027
Jullie hadden vandaag een container vers gekregen die van ons was!quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:57 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
wat zijn de dingen die je op foto 10 en 13 ziet?? die moeten op een karretje toch? bij de melk vind ik het wel jammer dat er gewoon van die volle containers in het schap staan... maar de karretjes waar 2 klapkratten opkunnen vind ik dan wel weer handig!
quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:57 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
wat zijn de dingen die je op foto 10 en 13 ziet?? die moeten op een karretje toch? bij de melk vind ik het wel jammer dat er gewoon van die volle containers in het schap staan... maar de karretjes waar 2 klapkratten opkunnen vind ik dan wel weer handig!
Dat is inderdaad het Zelfscan-"pistool" (zal officieel vast anders hetenquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:07 schreef o-fiel het volgende:
De zelfscan-apparatuur?
Hey misschien hebben wij wel samengewerkt afgelopen dagenquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:40 schreef soul114 het volgende:
[..]
Touchscreen-kassa hebben we trouwens nog niet. Het gedeelte waar kassamedewerker de bon ziet ging soms erg traag bij testen (liep soms >10 artikelen achter) en ze wilden geen risico nemen dat het eruit vloog.
Het is echt een mooie winkel hoor, het enige nadeel is dat het wat krap is in het HB gedeeltequote:Op donderdag 21 juni 2007 22:26 schreef Kickmaster het volgende:
Ik ben niet onder de indruk van wat ik op de foto's zie, maar je moet er denk ik keer door heen hebben gelopen om een goed oordeel te vellen.
Ze zijn van zacht plastic, dus ze buigen mee ipv dat ze eraf springen of dat je je handen eraan openhaald!quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:29 schreef morgane het volgende:
Ik vind de nieuwe schapstickers ook niet mooi, dat ze zo 'uitsteken' zeg maar. Is ook nog eens onhandiger met vullen
Oh dat is wel handig! Ik dacht dat 't hetzelfde was als de bonusbordjes zeg maar.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:56 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Ze zijn van zacht plastic, dus ze buigen mee ipv dat ze eraf springen of dat je je handen eraan openhaald!![]()
In ieder geval met OZ of hoe dat tegenwoordig ook mag hetenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:22 schreef MarcovdL het volgende:
Met welke zorgverzekeraars heeft Ahold ook alweer een collectief contract?![]()
Ik wilde er gister nog even langsgaan, toch maar niet gedaan. Maar binnenkort ga ik zeker een keertje kijken.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:38 schreef kmaestro het volgende:
Het was wel 'prachtig", eerste dag open, en hoppa, heel het winkelcentrum zonder stroom
Maar het is een mooie winkel, dat zeker
ik niet......................want?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:07 schreef chatgek het volgende:
Wie uit de regio utrecht is er naar de "talentenavond" geweest van AH?![]()
Ik weet daar niks vanaf.... hoor het nu voor het eerst.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:07 schreef chatgek het volgende:
Wie uit de regio utrecht is er naar de "talentenavond" geweest van AH?![]()
was volgens mij ook alleen voor winkelgroep 425!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:06 schreef Webgangster het volgende:
[..]
Ik weet daar niks vanaf.... hoor het nu voor het eerst.
Denk het niet, aangezien ik niet heb geholpen met vullen van de winkel (moet ook nog studerenquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:25 schreef Ringhio het volgende:
[..]
Hey misschien hebben wij wel samengewerkt afgelopen dagen![]()
Die touchscreen kassa's hadden jullie wel, maar die zijn gister weer gedemonteerd omdat ze het niet aandurfden ivm storingen
Ja volgens mij 426, heb dat nummer al wat eerder zien langs komen op wat papieren bij ons.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:35 schreef crx-boy het volgende:
[..]
was volgens mij ook alleen voor winkelgroep 425!
en volgens mij zit bisonspoor in een andere groep!(426)?
Het is niet moeilijk nee, maar je moet er wel sterk genoeg voor zijn. Hier mogen meiden het meestal niet doen geloof ik, omdat die kans lopen geplet te worden onder zo'n containerquote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:46 schreef Webgangster het volgende:
Onze vrachtwagens kwam pas om kwart over 4 aankakken, had er om kwart over 2 al moeten zijn.
Ramd die vrachtwagen chauffeur een dikke autowas niet zo blij, vraag me nog steeds af wie er schuldig is.
Ik heb toen maar even de vrachtwagen leeg gehaald, wat dus eigenlijk niet mag...
Wat een simpel klusje zeg, iedere noob kan het...
Was ook gene leiding vandaag, dus lekker lopen voetballen in de kantine en lopen frisbee'en in de winkel, wat klanten overigens ook doen !!!
Tuurlijk, iedereen kan een wagen lossen. Hou er echter wel rekening mee dat als je als winkelmedewerker (van wat voor functie of geslacht dan ook) op de klep of in de trailer gaat staan, je niet door je werkgever verzekerd bent mocht er iets mis gaan. Chauffeurs helpen is derhalve prima, maar wel op eigen risico.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:21 schreef morgane het volgende:
[..]
Het is niet moeilijk nee, maar je moet er wel sterk genoeg voor zijn. Hier mogen meiden het meestal niet doen geloof ik, omdat die kans lopen geplet te worden onder zo'n containerlijkt me toch niet zo'n prettige ervaring.
Wanneer het in werktijd gebeurt, denk ik dat de rechter daar iets anders over denkt.quote:Op zondag 24 juni 2007 02:30 schreef hooibaal het volgende:
Tuurlijk, iedereen kan een wagen lossen. Hou er echter wel rekening mee dat als je als winkelmedewerker (van wat voor functie of geslacht dan ook) op de klep of in de trailer gaat staan, je niet door je werkgever verzekerd bent mocht er iets mis gaan. Chauffeurs helpen is derhalve prima, maar wel op eigen risico.
1. Als een chauffeur een container bier van de klep laat lazeren, komt de schade voor rekening van de transporteur. Rijdt een filiaalmedewerker diezelfde container van de klep, dan is de schade voor rekening van het filiaal. Daar heb je niet eens een rechter voor nodig.quote:Op zondag 24 juni 2007 07:04 schreef csar het volgende:
[..]
Wanneer het in werktijd gebeurt, denk ik dat de rechter daar iets anders over denkt.
Eens. Je zegt het eigenlijk al zelf, "Rijdt een filiaalmedewerker diezelfde container van de klep, dan is de schade voor rekening van het filiaal". Onder 'filliaal' lees ik werkgever.quote:Op zondag 24 juni 2007 10:25 schreef hooibaal het volgende:
1. Als een chauffeur een container bier van de klep laat lazeren, komt de schade voor rekening van de transporteur. Rijdt een filiaalmedewerker diezelfde container van de klep, dan is de schade voor rekening van het filiaal. Daar heb je niet eens een rechter voor nodig.
Werkgever is en blijft ten alle tijde hoofdverantwoordelijk voor zijn werknemers.quote:2. Als een medewerker er doelbewust voor kiest om de duidelijk gestelde veiligheidsregels te breken en dáárdoor gewond raakt, lijkt het me niet dat zijn of haar werkgever daarvoor aansprakelijk is.
burgerlijk wetboek boek 6.quote:Artikel 170
1. Voor schade, aan een derde toegebracht door een fout van een ondergeschikte, is degene in wiens dienst de ondergeschikte zijn taak vervult aansprakelijk, indien de kans op de fout door de opdracht tot het verrichten van deze taak is vergroot en degene in wiens dienst hij stond, uit hoofde van hun desbetreffende rechtsbetrekking zeggenschap had over de gedragingen waarin de fout was gelegen.
burgerlijk wetboek boek 7quote:Artikel 658
1. De werkgever is verplicht de lokalen, werktuigen en gereedschappen waarin of waarmee hij de arbeid doet verrichten, op zodanige wijze in te richten en te onderhouden alsmede voor het verrichten van de arbeid zodanige maatregelen te treffen en aanwijzingen te verstrekken als redelijkerwijs nodig is om te voorkomen dat de werknemer in de uitoefening van zijn werkzaamheden schade lijdt.
2. De werkgever is jegens de werknemer aansprakelijk voor de schade die de werknemer in de uitoefening van zijn werkzaamheden lijdt, tenzij hij aantoont dat hij de in lid 1 genoemde verplichtingen is nagekomen of dat de schade in belangrijke mate het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de werknemer.
Welke AH in Amsterdamquote:Op woensdag 20 juni 2007 10:08 schreef MisterO het volgende:
Gisteren was mn eerste dag in de AH in Amsterdam. Na een uurtje meekijken, moest ik direct aan de slag als cassier! Het was niet normaal druk en ik maakte mensen sagerijnig door mijn traagheid/stumperigheid![]()
Later ging het wel goed en ik heb alles inmiddels wel redelijk goed onder de knie![]()
Alleen mochten we pas om 23:00 naar huis, wat minder leuk was![]()
Sorry, maar dat geloof ik in elk geval niet.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:35 schreef Albert_Heijn het volgende:
[..]
Welke AH in Amsterdam
Aangenaam ik ben Dick Boer
Na het lezen van je berichtengeschiedenis geloof ik je niet, helaas Adil ( gratis geld verdienen )quote:
Wel slecht dat de VM dat niet weet zegquote:Dat is helaas onjuist, jij moet zelf namelijk een nieuw formulier ondertekenen. Ik mag onder geen beding voor jou bellen en dit doorgeven, omdat dit jouw eigen keuze dient te zijn.
Oke, ga ik dat formulier even vragen.quote:Op maandag 25 juni 2007 17:13 schreef ReMcOrE het volgende:
heb ik ook gehad, met Albert Heijn en stageplek (waar ik meer verdiende in de maand) bij beide werkgevers moet je een nieuw formulier invullen... bij Albert Heijn vul je in dat de loonheffingskorting (want zo heet dat![]()
niet toegepast hoeft te worden, gewoon de goede vakjes aankruisen en bij je vakantiewerk vul je in dat het wel toegepast moet worden!! moet je wel even op de ingangsdatum letten, die kun je het beste op het begin van de maand zetten, dan kun je met terugwerkende kracht nog geld terugkrijgen van de Belastingdienst, heb ik ook gedaan
als je vakantiewerk weer voorbij is dan vul je de formulieren weer in, waarbij AH het wel toepast en je vakantiewerk niet...
Dat is zeer zekers waar hoor..quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:36 schreef Brammie1 het volgende:
zondag weer werken bij To Go Nijmegen op bake-off, en mij is verteld dat ze van al het brood dat wekelijks verkocht wordt, 50% op zondag wordt verkocht
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:31 schreef Twisted_Logic het volgende:
Zo loonheffing heb ik opgezegt bij de AH. (moest met het formulier wat je ook krijgt als je daar begint)
Toch over 4 weken pas? ik tenminste welquote:Op woensdag 27 juni 2007 11:44 schreef morgane het volgende:
Krijgen we vandaag weer loon of kan ik niet goed tellen?
dat houdt mijn portemonnee/rekening wel volquote:Op woensdag 27 juni 2007 11:50 schreef SilverBullet het volgende:
Jammer, maar helaas. Nog een weekje wachten.
of gewoon een week die deelbaar is door 4 en dan min 1!quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:55 schreef Twisted_Logic het volgende:
Makkelijk om te onthouden: salaris wordt altijd gestort op de woensdag van een oneven week.
quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:55 schreef Twisted_Logic het volgende:
Makkelijk om te onthouden: salaris wordt altijd gestort op de woensdag van een oneven week.
thnxquote:Op woensdag 27 juni 2007 13:38 schreef crx-boy het volgende:
[..]
of gewoon een week die deelbaar is door 4 en dan min 1!
dus week 28 is deelbaar door 4 en dan min 1 is week 27!
Dat is niks, ik word soms wel 12 keer op een dag gebeld.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:43 schreef Brammie1 het volgende:
ik werk nu 2 en halve week bij AH To Go en ik ben de afgelopen 2 dagen al 3 keer gebeld of ik kon werken
we hebben een winnaarquote:Op donderdag 28 juni 2007 13:26 schreef Webgangster het volgende:
[..]
Dat is niks, ik word soms wel 12 keer op een dag gebeld.
Ik heb wel gezegd dat ik meer wilde werken.. maar ze zeiden dat ze odm niks hadden.. in de vakantie zouden ze me wel hard nodig hebben, ofzoquote:
quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:43 schreef blrrrt het volgende:
Vanaf volgende week weer zomerzegels?
3 week?quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:57 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Hoelang ga je wel niet op vakantie dan?
Zomerzegels loopt wel langer dan 4 weken hoor.quote:
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:00 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Zomerzegels loopt wel langer dan 4 weken hoor.
Kan je nog lekker aan de bak als je terug komt.
Heb je nog een gesprek gehad over dat teamleider gebeuren? Bij ons in de winkel wel een paar. 3 30+ers, 3 marokkanen, een Hollander en een cassiere bij ons. De Hollander en de cassier zijn doorquote:
quote:Deze zomer ontvangt u bij Albert Heijn zeven weken lang - van 2 juli tot en met 19 augustus 2007 - een gratis AH Zomerzegel bij elke 10 euro aan boodschappen. Spaar er 25 voor een volle kaart en en kies zelf waarvoor u deze volle kaart inwisselt: 5 euro korting op uw boodschappen of een NS Dagkaart voor maar 10 euro.
Let op: volle spaarkaarten kunt u alleen inleveren in de winkel, tot en met 2 september 2007.
ActievoorwaardenAH Zomerzegels worden verstrekt van 2 juli t/m 19 augustus 2007 bij elke 10 euro aan boodschappen bij Albert Heijn. Bestelt u via Albert.nl? Dan ontvangt u bij iedere bestelling 15 zomerzegels (ongeacht het bestelbedrag). Zolang de voorraad strekt. Elke volle spaarkaart met daarop 25 originele en onbeschadigde AH Zomerzegels kan van 2 juli t/m 2 september 2007 uitsluitend bij een Albert Heijn winkel worden ingewisseld voor 5 euro aan gratis boodschappen naar keuze óf een NS Dagkaart voor 10 euro (exclusief verkrijgbaar bij AH, en niet geldig i.c.m. andere kortingspassen). Volle spaarkaarten kunnen niet worden ingewisseld bij AH togo, Albert en NS. Volle spaarkaarten kunnen niet worden ingewisseld voor contant geld. Spaarkaarten met minder dan 25 zegels en losse zegels zijn niet inwisselbaar. Albert Heijn bv behoudt zich het recht voor spaarkaarten die niet aan de voorwaarden voldoen te weigeren. AH Zomerzegels kunnen niet voor andere doeleinden worden gebruikt dan in de actievoorwaarden zijn opgenomen. Een NS Dagkaart is één dag geldig van 2 juli t/m 31 augustus 2007 óf op een zaterdag of zondag van 1 t/m 23 september 2007, in de 2e klas voor 1 persoon. Albert Heijn bv behoudt zich het recht voor de actievoorwaarden tussentijds te wijzigen en de actie voortijdig te beëindigen.
Ik heb hem gisteravond gehadquote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:46 schreef Stammies het volgende:
[..]
Heb je nog een gesprek gehad over dat teamleider gebeuren? Bij ons in de winkel wel een paar. 3 30+ers, 3 marokkanen, een Hollander en een cassiere bij ons. De Hollander en de cassier zijn doorEr werd in ieder geval bij die gesprekken op meer gelet als aleen je werkhouding en de potentie.
Van een kut winkel naar een nog kuttere winkelquote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:19 schreef Cahir het volgende:
Gekapt bij de AH, wat een kut winkel
Morgen ff solicteren bij de C1000 of de plus.
een hotmail?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:55 schreef paul_1972 het volgende:---knip---
Mensen die hard werken werken in de middag en in de avond hequote:Op zaterdag 30 juni 2007 06:13 schreef sander89 het volgende:
Goedemorgen, niemand die ook om half 7 moet beginnen![]()
oz-ten?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:41 schreef Stammies het volgende:
Maar dat is nog niet alles, om onverklaarbare redenen krijgen we nu allemaal bedienigsspullen binnen die we moeten snijden binnen, terwijl we daar helemaal geen afdeling voor hebbenDus ik heb voor 1000den euro's deli in de koelcel staan!
Mag niet met vers.quote:
oz je op papier wat anders!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mag niet met vers.
HACCP-regels enzo.
Laat de WHD het maar oplossen.
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:52 schreef crx-boy het volgende:
[..]
oz je op papier wat anders!
moet ik jullie nou alles leren?![]()
Jep, Said zou gisteren een mailtje sturen met wanneer (maak er maar maandag van voor die mail er is zeiden de beoordelaarsquote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:41 schreef Stammies het volgende:
GODVERDOMME, klote winkel in balans. Het hoofdkantoor heeft flink lopen kutten in ons systeem. We hadden 1 meter deli zb, 3 meter kaas cobinatie met hollandse en buitenlandse kaas zb. Wat doen die klojo's gister? Die komen even een extra metertje kaas bediening erin zetten iop de plek van een meter vvv. Hebben we 3 meter vvv en 4 meter kaasIk heb vanaf vanmorgen 8 uur eerst de slades leeggehaald, die op de plek gezet van een meter kaas, van die 3 meter heb ik er 2 gemaakt. Toen op de meter salades de meter vvv die weggehaald was teruggezet. Nu mag ik morgen om 7 uur de kaas gaan vullen
![]()
Maar dat is nog niet alles, om onverklaarbare redenen krijgen we nu allemaal bedienigsspullen binnen die we moeten snijden binnen, terwijl we daar helemaal geen afdeling voor hebbenDus ik heb voor 1000den euro's deli in de koelcel staan!
Gefeliciteerd Chatgek!!! Nu gezellig met Said en Josha babbelen?
die mail was er gisteren al!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:35 schreef chatgek het volgende:
[..]
Jep, Said zou gisteren een mailtje sturen met wanneer (maak er maar maandag van voor die mail er is zeiden de beoordelaars)
Maar wel irritante stickerzegels. De hele kassa komt er zometeen onder te zittenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:32 schreef sander89 het volgende:
Word denk ik goed actie van die zegeltjes sparen voor korting bij je boodschappen/NS![]()
neeeeeeeequote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:05 schreef Renesite het volgende:
[..]
Maar wel irritante stickerzegels. De hele kassa komt er zometeen onder te zitten
Ik heb het nog nooit gekregen in ieder geval. Vanaf komende week weer de zomerzegels, bahquote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:05 schreef Renesite het volgende:
Krijgt iedereen het 'alcohol piepje' ?
Dat word wat, iedere keeeeer herstel
Weet wat je bedoelt, heb daar ook een info-briefje over gekregen. Maar die piepjes krijg ik niet hoor...quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:19 schreef Renesite het volgende:
Een piepje bij het moment als je iets van alcohol aanscant.
dat komt nog las ik, het is net zoiets als de melding van de Bonuskaart... wanneer er alcoholische producten bij de boodschappen zitten, krijg je automatisch een melding of je ID hebt gecontroleerd (of de leeftijd) wat je dus in de meeste gevallen weg moet halen met Herstel, net wat Renesite zegt!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:21 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Weet wat je bedoelt, heb daar ook een info-briefje over gekregen. Maar die piepjes krijg ik niet hoor...
BCD uren zijn uren die je normaal gesproken werkt, maar niet kunt werken omdat de winkel dicht is om een speciale rede zoals een feestdag. Je krijgt die uren dus wel betaald, maar je hoeft er niet voor te werkenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:01 schreef Rucebo het volgende:
Op mijn salarisstrookje stond de laatste 2x keer "BCD", iemand een idee wat dit is, kon het zelf niet terugvinden.
Dat klopt dan wel ja. Bedankt voor je snelle reactiequote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:52 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
BCD uren zijn uren die je normaal gesproken werkt, maar niet kunt werken omdat de winkel dicht is om een speciale rede zoals een feestdag. Je krijgt die uren dus wel betaald, maar je hoeft er niet voor te werken
moet je ff in de index kijkenquote:Op zondag 1 juli 2007 00:00 schreef Cahir het volgende:
Zijn er nog andere supermarkten topics?
Oh, geen idee eigenlijk. Het is compléét langs me heen gegaan.quote:Op zondag 1 juli 2007 00:37 schreef NJ het volgende:
Hoe zit dat met het teamleider gebeuren?
M'n SM vroeg van de week aan me of ik daar beschikbaar voor was alleen veel tijd om door te vragen had ik niet, aangezien m'n vulploeg nogal onderbezet was met 13 kneuzen personen op 1900 colli.
Het enige dat ik weet is dat het in de plaats komt van de verkoopspecialist en dat er ook part-timers gaan meedoen. Kennelijk.
één van de redenen dat ik ben weggegaan, je krijgt gewoon geen uren meer. We zaten eerst op de groenteafdeling op 200+ uur de week, kwam dat hele automatiseringsverhaal, uiteindelijk met wat lulsmoezen over dingen die efficienter konden ed 90 uur de week over. Dat is toch geen doen meer? Voor een winkel die 3ton+ draait.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:31 schreef Webgangster het volgende:
Ik vind het ook minder worden bij de albert heijn, ik ga als me asm er is even ene babbeltje maken over de vrijdag avond. Ik ben houdbaar en wat loop ik 3 uur te doen als ik daar ben, karrren !!! aangezien er geen karrenjongen is. Sorry hoor maar dan st aje in plaats van 4 man nog maar met 2 a 3 mensen op houdbaar en dan moet de andere van houdbaar invallen voor kassa. Niemand op houdbaar dus, belt de kassa naar houdbaar, krijgen ze iemand aan de lijn die kassa draaid...
Typisch een bezuiniging. En ik mag ook bijna geen vakantie werk meer doen... :S
En dat krijg je niet af? Wij doen het soms met zijn 6en, in 4 uur.quote:Op zondag 1 juli 2007 00:37 schreef NJ het volgende:
M'n SM vroeg van de week aan me of ik daar beschikbaar voor was alleen veel tijd om door te vragen had ik niet, aangezien m'n vulploeg nogal onderbezet was met 13 kneuzen personen op 1900 colli.
Het enige dat ik weet is dat het in de plaats komt van de verkoopspecialist en dat er ook part-timers gaan meedoen. Kennelijk.
Dus jullie vullen gemiddeld 100 colli per uur?quote:Op zondag 1 juli 2007 01:13 schreef Messenga het volgende:
[..]
En dat krijg je niet af? Wij doen het soms met zijn 6en, in 4 uur.
Lijkt me een beetje veelquote:Op zondag 1 juli 2007 09:50 schreef NJ het volgende:
[..]
Dus jullie vullen gemiddeld 100 colli per uur?.
De melding gaat het doen vanaf week 28.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:21 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Weet wat je bedoelt, heb daar ook een info-briefje over gekregen. Maar die piepjes krijg ik niet hoor...
De Teamleider is de volgende functie in het nieuwe besturingsmodel. De eerste was de Kwaliteitsmedewerker, de 2e was de ASM en nu komt daar dus de Teamleider bij.quote:Op zondag 1 juli 2007 00:37 schreef NJ het volgende:
Scan anders even je readers inquote:Op zondag 1 juli 2007 10:26 schreef blrrrt het volgende:
[..]
De melding gaat het doen vanaf week 28.
[..]
De Teamleider is de volgende functie in het nieuwe besturingsmodel. De eerste was de Kwaliteitsmedewerker, de 2e was de ASM en nu komt daar dus de Teamleider bij.
Waar de VS eigenlijk alleen een heel vakbekwame verkoper was en verder niet veel extra's deed, is de Teamleider, zoals het woord al zegt, een echt team-leider. Hij maakt dus de planningen, is medeverantwoordelijk voor het aannamebeleid en heeft de operationele leiding op de vloer over zijn team.
De teams die een teamleider krijgen zijn Verkoopklaar (alles wat gevuld moet worden; dus ook groentekoelwand, broodwand, vlees, zuivel, houdbaar etc) en Verkoopafhandeling (kassagroep incl. counter). Het team Verkoop (Deli/Kaas/Brood in bediening) krijgt geen Teamleider maar wordt direct aangestuurd door het MT. Alle VS'en op de afdeling verkoop zullen dus of moeten verhuizen naar een afdeling met een Teamleider en daar Teamleider worden, of ze blijven op hun afdeling en worden Verkoper B.
Is het zo al iets duidelijker?
Hier hetzelfde probleem, 18 jarige mogen ook amper extra werken alleen als het echt maar dan ook echt nodig is. Beetje jammer,, heb je in die jaren zo hard gewerkt krijg je dit voor je neus.quote:Op zondag 1 juli 2007 01:11 schreef highway101 het volgende:
[..]
één van de redenen dat ik ben weggegaan, je krijgt gewoon geen uren meer. We zaten eerst op de groenteafdeling op 200+ uur de week, kwam dat hele automatiseringsverhaal, uiteindelijk met wat lulsmoezen over dingen die efficienter konden ed 90 uur de week over. Dat is toch geen doen meer? Voor een winkel die 3ton+ draait.
Hier werk ik als 18 jarige dubbel van mijn contracturen. En zo zijn er vele anderenquote:Op zondag 1 juli 2007 11:45 schreef Webgangster het volgende:
[..]
Hier hetzelfde probleem, 18 jarige mogen ook amper extra werken alleen als het echt maar dan ook echt nodig is. Beetje jammer,, heb je in die jaren zo hard gewerkt krijg je dit voor je neus.
Jep, ik ben 19 en maak regelmatig dubbele uren van mijn contracturen. Soms wel is meer. Zal wel varieren per winkel.quote:Op zondag 1 juli 2007 11:46 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hier werk ik als 18 jarige dubbel van mijn contracturen. En zo zijn er vele anderen
Ja, en ik was dan 19, maar ik had nog bergen ADV/Vakantie gaan, had 24 uur contract, plannen ze me elke week 13 uur in ofzo, leuk efficient je ADV opmakenquote:Op zondag 1 juli 2007 11:45 schreef Webgangster het volgende:
[..]
Hier hetzelfde probleem, 18 jarige mogen ook amper extra werken alleen als het echt maar dan ook echt nodig is. Beetje jammer,, heb je in die jaren zo hard gewerkt krijg je dit voor je neus.
Als het rustig is.quote:Op zondag 1 juli 2007 09:50 schreef NJ het volgende:
[..]
Dus jullie vullen gemiddeld 100 colli per uur?.
Dat is het (ja sorryquote:
Tuurlijk, zaterdagen zijn hier ook niet te doen, dan staan we hier vanaf 12 uur ook met 13 man alles te doen, zo'n 2500 Colli.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:17 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat is het (ja sorry) In de GOLFF bij mij in de buurt ook wel ja, maar in iig onze AH kan je daar op zaterdag niet mee aan komen. Ik sta soms ff een kwartier alleen op zuivel omdat mijn kleegaatjes dan wel pauze hebben van 9 tot 13 en ik van 9 tot 12 niet
. Ik kom NIET aan vullen toe. ik moet alleen maar klanten helpen - ondertussen slalom ik met 2 collie tussen mensen heen en moet ik nét de vla vullen waar Beppy en Toosje lopen te kleppen en die met veel gemurmel hun weg vervolgen naar 2 meter verderop waarna ik na de vla gevuld te hebben de mona smulvla moet hebben waar Peterjan en Cynthia staan te discussieren welke yoghurt nou goed is voor de lijn en wat Sonja Bakker zal gaan doen.
Ik ook hoor. En dan bellen ze nog gemiddeld 1 a 2 keer per week om extra te komen....quote:Op zondag 1 juli 2007 11:46 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hier werk ik als 18 jarige dubbel van mijn contracturen. En zo zijn er vele anderen
Mein Gottquote:Op zondag 1 juli 2007 14:44 schreef Simsfan88 het volgende:
Oke ik werk nu bijna 1,5 jaar bij de Appie, maar ik weet nog steeds niet wat ze bedoelen met "van sticker tot sticker vullen". Iemand?
Leuk om te wetenquote:Op zondag 1 juli 2007 14:53 schreef highway101 het volgende:
[..]
Mein Gott![]()
Dat betekend dat je de artikelen niet breder of smaller vult dan van het betreffende schapstickertje tot het schapstickertje van het volgende artikel![]()
Dus als hij 10 breed moet, dan doe je 10, en niet 8 of 12.
Heel soms krijg je dan inderdaad een gapend gat. Dat vul ik dan idd ook wel eens op.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:37 schreef morgane het volgende:
Van sticker tot sticker werkt helaas ook niet altijd, bij ons zijn de prijskaartjes vaak verschoven. Ik let zelf met het vullen ook vaak op de facingsbij gebrek aan schapverdelers iig.
Je kunt op de onderkant van het kaartje een getal vinden met hoe breed het product moet staanquote:Op zondag 1 juli 2007 20:37 schreef morgane het volgende:
Van sticker tot sticker werkt helaas ook niet altijd, bij ons zijn de prijskaartjes vaak verschoven. Ik let zelf met het vullen ook vaak op de facingsbij gebrek aan schapverdelers iig.
Gen last van.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:07 schreef Webgangster het volgende:
Ja zo weet ik het ook wel, maar hoe ze het uitleggen is vaag
Bij de bier fris is het overens heel erg kut aangezien daar geen schotjes staan en het dus gewoon 1 grote choas is en word.
Zag ik daar nou een koel zak die paar honderd euro kost en die bij het minstgeringe stuk is ?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:18 schreef Simsfan88 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=1PShyEyrh7M&mode=related&search=
Oh, dit hebben ze ook eens bij mij geflikt![]()
Ik dacht dat met 'facing' juist dat getal bedoeld wordtquote:Op zondag 1 juli 2007 21:39 schreef chatgek het volgende:
[..]
Je kunt op de onderkant van het kaartje een getal vinden met hoe breed het product moet staan![]()
yupquote:Op maandag 2 juli 2007 07:24 schreef Webgangster het volgende:
[..]
Zag ik daar nou een koel zak die paar honderd euro kost en die bij het minstgeringe stuk is ?
en wat is daar de reden van, als ik vragen mag?!quote:Op maandag 2 juli 2007 20:09 schreef duncannn het volgende:
Maandag is m'n contract verlopen en hij wordt waarschijnlijk niet verlengd
Te oud, denk ik...quote:Op maandag 2 juli 2007 20:14 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
en wat is daar de reden van, als ik vragen mag?!
Duurt zolang als je dat bij elk product gaat doenquote:Op maandag 2 juli 2007 14:43 schreef morgane het volgende:
[..]
Ik dacht dat met 'facing' juist dat getal bedoeld wordtiig let ik daar juist wel op
ik ben zowat de enige die de prijskaartjes echt gebruikt geloof ik, om producten te controleren met behulp van streepjescode enzo. best handig wat er allemaal op staat
Als 17 jarige welquote:Op maandag 2 juli 2007 20:40 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb me deze zomer maar eens opgegeven voor vakantiewerk bij de AH hier (keurig netjes het briefje ingeleverd, nu alleen nog wachten op antwoord..) maar ik vroeg me eigenlijk af hoeveel je verdient als 17jarige bij de AH?
(Bij mijn vorige baantje verdiende ik ¤3.90 per uur als 16jarige..maar dat zal het wel niet worden gok ik)
Vast loon voor iedereenquote:Op maandag 2 juli 2007 22:30 schreef Candaasje het volgende:
Ah, niet verkeerd dus in elk geval. Geldt dat denk je ook voor vakantiewerk?
Daar zit de fout! Je moet weggaan als je klaar bent, niet als het tijd is! Ik werk zo vaak iets over...quote:Op maandag 2 juli 2007 20:37 schreef duncannn het volgende:
en ik ga altijd precies weg als het tijd is.
Als ze mij niet bijschrijven, dan blijf ik ook niet langer. Je krijgt al zo'n lullig salarisje, en als ze dan nog moeilijk gaan doen over een kwartiertje blijven onbetaald.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:48 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
Daar zit de fout! Je moet weggaan als je klaar bent, niet als het tijd is! Ik werk zo vaak iets over...
Daar doen ze bij ons ook heel moeilijk over. Als je bij ons tot sluitingstijd werkt werk je officieel tot 20.00 uur maar je staat pas 20.15 buiten. Als je precies om 20.00 uur weg wil doen ze al moeilijk en dat terwijl je eigenlijk elke dag een kwartier over werktquote:Op dinsdag 3 juli 2007 03:14 schreef chatgek het volgende:
Dat eerder weg gaan is bij ons wel bespreekbaar... zal erg aan je manager liggen
En de relatie tussen AH en Coca Cola was net weer een beetje bekoeldquote:Branche boos op Coca Cola na prijsverhogingen
Frisdrankfabrikant Coca Cola heeft zich de woede op de hals gehaald van verschillende groothandels en supermarktketens. Prijsverhogingen van 3% tot 8% zijn de afnemers in het verkeerde keelgat geschoten.
Duurder
Dat hebben bronnen gezegd tegen RTL Z. Coca Cola Nederland verhoogde de prijzen die afnemers betalen per 2 juli van dit jaar. Statiegeldvrije verpakkingen werden 3 tot 4% duurder. Voor statiegeld rekent Coca Cola per 2 juli 4 tot 8% meer, zo blijkt uit een prijslijst in handen van RTL Z.
Verpakkingen
De prijsverhogingen vallen om meerdere redenen in slechte aarde. In 2006 verhoogde Coca Cola de prijzen ook al, met bijna 40%. De frisdrankfabrikant gaf toen als argument de introductie van nieuwe verpakkingen. De oude plastic fles maakte plaats voor een nieuwe. De investeringen die dit met zich mee bracht, 'moest' Coca Cola wel door berekenen aan zijn afnemers.
Onverteerbaar
Voor de nieuwe prijsverhogingen heeft Coca Cola echter geen valide argument, zo vinden verschillende afnemers. Het feit dat de prijzen worden verhoogd nádat Coca Cola problemen ondervond met de levering, maakt de nieuwe verhogingen extra onverteerbaar. Zo noemde directievoorzitter Dick Boer van Albert Heijn de belevering door Coca Cola Nederland onlangs nog 'een zooitje'.
Doorberekenen
De afnemers zeggen er niet aan te ontkomen de prijsverhoging door te berekenen aan hun klanten. Het betekent dat de meest verkochte anderhalve literfles in de winkel waarschijnlijk een dubbeltje duurder wordt. Sommige kruideniers kiezen ervoor de prijsverhoging niet meteen door te berekenen aan hun klanten, maar dit de komende maanden in stapjes te doen.
Prijzen omhoog
De groothandels en kruideniers vrezen dat Coca Cola van plan is de prijzen in de nabije toekomst verder te verhogen. De prijs die consumenten betalen voor de meest verkochte anderhalve liter fles zou op termijn naar 1,59 euro moeten. Dit is ook de prijs die Coca Cola in België voor zo’n fles vraagt. In Nederland kost een anderhalve liter fles nu nog tussen de 1,22 en 1,29 euro.
Dictaat
De afnemers spreken van een dictaat. Vooral de anderhalve- en tweeliterfles Coca Cola moet een kruidenier wel in zijn schappen hebben staan, omdat de consument dit nu eenmaal verwacht. Dat het ook de kruidenier is die op de prijsverhoging wordt aangekeken, in plaats van de leverancier, zit de afnemers niet lekker. Coca Cola laat desgevraagd weten 'geen uitspraken' te doen 'over het gevoerde prijsbeleid'.
Nee hoor, Belgie kent ook verschillende schalenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:00 schreef highway101 het volgende:
In België geldt op alle levensmiddelen een BTW van 21%, tegen 6% in Nederland. Misschien maakt dat nogal wat verschil.
Hmmm bij een wegrestaurant rekenden ze gewoon 21% voor wat eten. In Nederland staat zelfs bij de frietzaak 6%.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:14 schreef chatgek het volgende:
[..]
Nee hoor, Belgie kent ook verschillende schalen
fijnquote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:51 schreef Rudy-F1 het volgende:
[..]
En de relatie tussen AH en Coca Cola was net weer een beetje bekoeld![]()
Oh ja, en de Chaudfontaine wordt maar liefst 50% duurder!!![]()
Is bij ons ook. Vinden ze heel normaal...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:41 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Daar doen ze bij ons ook heel moeilijk over. Als je bij ons tot sluitingstijd werkt werk je officieel tot 20.00 uur maar je staat pas 20.15 buiten. Als je precies om 20.00 uur weg wil doen ze al moeilijk en dat terwijl je eigenlijk elke dag een kwartier over werkt![]()
Dat is ook heel normaal..quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:44 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Is bij ons ook. Vinden ze heel normaal...
Als het structureel gebeurd hoor je gewoon tot 20.15 ingepland te worden. Maargoed, elk uur is er eentje in de supermarktwereld, en als je dagelijks met 10 man een kwartiertje langer onbetaald blijft, dan leverd dat op jaarbasis toch een besparing van 750 uur op ofzo.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:11 schreef Ringhio het volgende:
[..]
Dat is ook heel normaal..
Gewoon een laatste opruimkwartiertje waarin de meesten toch maar wat uit hun neus staan te vreten
In de Supermarkt CAO staat bepaald dat de werkgever een kwartier onbetaald mag laten overwerken. Niet meer dan logisch overigens lijkt me.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 00:24 schreef highway101 het volgende:
[..]
Als ze mij niet bijschrijven, dan blijf ik ook niet langer. Je krijgt al zo'n lullig salarisje, en als ze dan nog moeilijk gaan doen over een kwartiertje blijven onbetaald.![]()
Dan blijf ik nog liever effe hangen in de kantine ofzo.
Als je eens een paar minuten eerder wegwil, dan is dat onbespreekbaar.
Beetje flauwe reactie.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:11 schreef DeMini het volgende:
[..]
Als je al moeilijk doet over een kwartiertje dan zal de rest van je werkhouding ook wel in orde zijn, je blijft liever in de kantine zitten totdat anderen het werk hebben opgeknapt. En jij werk nog steeds bij AH?![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |