nou wat er nou weer allemaal aan de hand is..
![]()
ik had op dinsdag 12 september een klant aan de balie die helemaal over zijn toeren was dat het 3 in de rij, kassa er bij niet werkte. hij vond het 'volksverlakkerij' (zoek dat maar eens op).
hij wilde de manager spreken. die was er niet. toen wilde die een officiele klacht indienen. dus ik pak het officiele klachtenkaartje (wat 5 bij 3 cm is ofzo
![]()
) en toen kreeg die helemaal het idee dat ik hem niet serieus nam, hij werd steeds gefrustreerder.
toen wilde die een garantie dat ie terug gebeld of gemaild werd. dat kon ik hem niet persoonlijk garanderen omdat ik zelf niet bij de afhandeling betrokken werd. (ik wilde geen belofte maken die door een ander nagekomen moest worden, en daar dan op afgerekend worden als het niet gebeurd).
dan wilde die zelf de mananger kunnen bellen. toen heb ik hem het telefoonnummer gegeven, en de naam van de manager en verteld wanneer die er weer zou zijn.
het was een vrij vervelende en dominante man, ik mocht ondertussen ook geen andere klanten, werd ie ontzettend boos.
wolla, issie dus naar de klantenservice gaan mailen met zijn klacht en toen hebben ze terug gemaild met de vraag om welk filliaal het ging. dat wilde die niet zeggen omdat het een landelijk probleem was en hij niet wilde dat de betreffende manager hem op ging bellen met een uitleg en om begrip zou vragen, en het probleem op een lager geplaatst iemand afgeschoven werd
![]()
precies omgekeerd dus, want eerst wilde die PERSE de manager spreken.
is die lullo naar de plaatselijke krant gestapt
![]()
over misleidende reclame en slechte klachtenafhandeling in het algemeen, met als voorbeeld dit voorval. mijn manager werd hierover dus gebeld door een journalist :S
wat blijkt nou, die man is jarenlang klachtenafhandelaar geweest bij een groot bedrijf en 'weet dus wel hoe het hoort'
dat artikel gaat dus verder voor 90% over ZIJN visie van een goede klachtenafhandeling, zelfverheerlijking dus
ook staat er in het artikel dat hij voor één keer de moeite had genomen een klacht in te dienen, toen hij te lang in de rij stond. OOK niet waar want hij stond dus zelfs bij het hoofdkantoor bekend als veelvuldig klager, met naam en toenaam
![]()
gelukkig is het niet gewoon als ingezonden brief geplaatst maar is een journalist er mee aan de slag gegaan. en die journalist heeft, zoals het een goede journalist betaamt, mijn manager opgebeld voor een reactie. dus onderaan het artikel staat dus dat mijn manager betreurd dat deze man het zo heeft opgevat omdat 3 in de rij een onderdeel is waar wij landelijk heel hoog op scoren en dat het incidenteel voor kan komen dat er niet aan gehouden kan worden en dat dit zoveel mogelijk wordt beperkt. nergens wordt gelukkig het filliaal nummer/ adres genoemd van onze AH, alleen de naam van de manager.
mijn manager was gelukkig niet boos, hij wilde alleen weten hoe het gegaan was. hij baalde ervan dat hij geen idee had wie die klant was, want het leek hem heel interessant eens met hem in discussie te gaan en te vragen waarom die uiteindelijk niet meer naar hem toe is gekomen.
wat kunnen mensen sneu zijn zeg
![]()
omdat ie 1 keer wat te lang in de rij heeft gestaan, een artikel in de krant laten plaatsen