abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 2 juli 2007 @ 21:01:13 #276
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_51071937
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:40 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb me deze zomer maar eens opgegeven voor vakantiewerk bij de AH hier (keurig netjes het briefje ingeleverd, nu alleen nog wachten op antwoord..) maar ik vroeg me eigenlijk af hoeveel je verdient als 17jarige bij de AH?

(Bij mijn vorige baantje verdiende ik ¤3.90 per uur als 16jarige..maar dat zal het wel niet worden gok ik )
Als 17 jarige wel
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 2 juli 2007 @ 21:31:03 #277
154136 Stammies
We can save this world.
pi_51073496
http://www.skoeps.nl/index.php?module=Skoeps&func=show&id=15028 Ik deed mee Ik ging tasjes aanpakken. Wel 20 euro en een NS dagkaart voor gekregen.
You people don't understand. I'm not locked in here with you, you're locked in here with me!
pi_51076045
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:01 schreef Renesite het volgende:

[..]

Als 17 jarige wel
Zover ik weet verdien je normaal 3.60 als je 17 bent.
............................
pi_51076154
Ah, niet verkeerd dus in elk geval. Geldt dat denk je ook voor vakantiewerk?
  Moderator maandag 2 juli 2007 @ 22:33:16 #280
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_51076269
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:30 schreef Candaasje het volgende:
Ah, niet verkeerd dus in elk geval. Geldt dat denk je ook voor vakantiewerk?
Vast loon voor iedereen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_51076420
Dank voor de info
pi_51079524
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:37 schreef duncannn het volgende:
en ik ga altijd precies weg als het tijd is.
Daar zit de fout! Je moet weggaan als je klaar bent, niet als het tijd is! Ik werk zo vaak iets over...
pi_51080683
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:48 schreef Simsfan88 het volgende:

[..]

Daar zit de fout! Je moet weggaan als je klaar bent, niet als het tijd is! Ik werk zo vaak iets over...
Als ze mij niet bijschrijven, dan blijf ik ook niet langer. Je krijgt al zo'n lullig salarisje, en als ze dan nog moeilijk gaan doen over een kwartiertje blijven onbetaald.
Dan blijf ik nog liever effe hangen in de kantine ofzo.

Als je eens een paar minuten eerder wegwil, dan is dat onbespreekbaar.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_51082637
Dat eerder weg gaan is bij ons wel bespreekbaar... zal erg aan je manager liggen
pi_51083714
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 03:14 schreef chatgek het volgende:
Dat eerder weg gaan is bij ons wel bespreekbaar... zal erg aan je manager liggen
Daar doen ze bij ons ook heel moeilijk over. Als je bij ons tot sluitingstijd werkt werk je officieel tot 20.00 uur maar je staat pas 20.15 buiten. Als je precies om 20.00 uur weg wil doen ze al moeilijk en dat terwijl je eigenlijk elke dag een kwartier over werkt
pi_51084915
quote:
Branche boos op Coca Cola na prijsverhogingen
Frisdrankfabrikant Coca Cola heeft zich de woede op de hals gehaald van verschillende groothandels en supermarktketens. Prijsverhogingen van 3% tot 8% zijn de afnemers in het verkeerde keelgat geschoten.

Duurder
Dat hebben bronnen gezegd tegen RTL Z. Coca Cola Nederland verhoogde de prijzen die afnemers betalen per 2 juli van dit jaar. Statiegeldvrije verpakkingen werden 3 tot 4% duurder. Voor statiegeld rekent Coca Cola per 2 juli 4 tot 8% meer, zo blijkt uit een prijslijst in handen van RTL Z.

Verpakkingen
De prijsverhogingen vallen om meerdere redenen in slechte aarde. In 2006 verhoogde Coca Cola de prijzen ook al, met bijna 40%. De frisdrankfabrikant gaf toen als argument de introductie van nieuwe verpakkingen. De oude plastic fles maakte plaats voor een nieuwe. De investeringen die dit met zich mee bracht, 'moest' Coca Cola wel door berekenen aan zijn afnemers.

Onverteerbaar
Voor de nieuwe prijsverhogingen heeft Coca Cola echter geen valide argument, zo vinden verschillende afnemers. Het feit dat de prijzen worden verhoogd nádat Coca Cola problemen ondervond met de levering, maakt de nieuwe verhogingen extra onverteerbaar. Zo noemde directievoorzitter Dick Boer van Albert Heijn de belevering door Coca Cola Nederland onlangs nog 'een zooitje'.

Doorberekenen
De afnemers zeggen er niet aan te ontkomen de prijsverhoging door te berekenen aan hun klanten. Het betekent dat de meest verkochte anderhalve literfles in de winkel waarschijnlijk een dubbeltje duurder wordt. Sommige kruideniers kiezen ervoor de prijsverhoging niet meteen door te berekenen aan hun klanten, maar dit de komende maanden in stapjes te doen.

Prijzen omhoog
De groothandels en kruideniers vrezen dat Coca Cola van plan is de prijzen in de nabije toekomst verder te verhogen. De prijs die consumenten betalen voor de meest verkochte anderhalve liter fles zou op termijn naar 1,59 euro moeten. Dit is ook de prijs die Coca Cola in België voor zo’n fles vraagt. In Nederland kost een anderhalve liter fles nu nog tussen de 1,22 en 1,29 euro.

Dictaat
De afnemers spreken van een dictaat. Vooral de anderhalve- en tweeliterfles Coca Cola moet een kruidenier wel in zijn schappen hebben staan, omdat de consument dit nu eenmaal verwacht. Dat het ook de kruidenier is die op de prijsverhoging wordt aangekeken, in plaats van de leverancier, zit de afnemers niet lekker. Coca Cola laat desgevraagd weten 'geen uitspraken' te doen 'over het gevoerde prijsbeleid'.
En de relatie tussen AH en Coca Cola was net weer een beetje bekoeld

Oh ja, en de Chaudfontaine wordt maar liefst 50% duurder!!
pi_51086569
In België geldt op alle levensmiddelen een BTW van 21%, tegen 6% in Nederland. Misschien maakt dat nogal wat verschil.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_51087689
Heerlijke instelling duncannn.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_51087818
komt allemaal door de euro!
pi_51088972
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:00 schreef highway101 het volgende:
In België geldt op alle levensmiddelen een BTW van 21%, tegen 6% in Nederland. Misschien maakt dat nogal wat verschil.
Nee hoor, Belgie kent ook verschillende schalen
pi_51089682
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:14 schreef chatgek het volgende:

[..]

Nee hoor, Belgie kent ook verschillende schalen
Hmmm bij een wegrestaurant rekenden ze gewoon 21% voor wat eten. In Nederland staat zelfs bij de frietzaak 6%.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_51090020
Ik kijk even... het is heel vaag. Je hebt 5 verschillende schalen zie ik... maar wanneer ze worden toegepast is nogal vaag

//edit: Ik lees dat 21% ook over diensten gaat... ik denk dat je 21% werd gerekend omdat je bediend werd
pi_51090125
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:51 schreef Rudy-F1 het volgende:

[..]

En de relatie tussen AH en Coca Cola was net weer een beetje bekoeld

Oh ja, en de Chaudfontaine wordt maar liefst 50% duurder!!
fijn
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_51090210
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:35 schreef SHERMAN het volgende:
Heerlijke instelling duncannn.
pi_51092192
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 08:41 schreef Twisted_Logic het volgende:

[..]

Daar doen ze bij ons ook heel moeilijk over. Als je bij ons tot sluitingstijd werkt werk je officieel tot 20.00 uur maar je staat pas 20.15 buiten. Als je precies om 20.00 uur weg wil doen ze al moeilijk en dat terwijl je eigenlijk elke dag een kwartier over werkt
Is bij ons ook. Vinden ze heel normaal...
pi_51093102
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:44 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Is bij ons ook. Vinden ze heel normaal...
Dat is ook heel normaal..

Gewoon een laatste opruimkwartiertje waarin de meesten toch maar wat uit hun neus staan te vreten
pi_51093411
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:11 schreef Ringhio het volgende:

[..]

Dat is ook heel normaal..

Gewoon een laatste opruimkwartiertje waarin de meesten toch maar wat uit hun neus staan te vreten
Als het structureel gebeurd hoor je gewoon tot 20.15 ingepland te worden. Maargoed, elk uur is er eentje in de supermarktwereld, en als je dagelijks met 10 man een kwartiertje langer onbetaald blijft, dan leverd dat op jaarbasis toch een besparing van 750 uur op ofzo.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_51093797
uitwerkkwartiertje noemen ze dat bij ons...
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_51095155
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 00:24 schreef highway101 het volgende:

[..]

Als ze mij niet bijschrijven, dan blijf ik ook niet langer. Je krijgt al zo'n lullig salarisje, en als ze dan nog moeilijk gaan doen over een kwartiertje blijven onbetaald.
Dan blijf ik nog liever effe hangen in de kantine ofzo.

Als je eens een paar minuten eerder wegwil, dan is dat onbespreekbaar.
In de Supermarkt CAO staat bepaald dat de werkgever een kwartier onbetaald mag laten overwerken. Niet meer dan logisch overigens lijkt me.

Als je al moeilijk doet over een kwartiertje dan zal de rest van je werkhouding ook wel in orde zijn, je blijft liever in de kantine zitten totdat anderen het werk hebben opgeknapt. En jij werk nog steeds bij AH?
pi_51098366
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:11 schreef DeMini het volgende:

[..]

Als je al moeilijk doet over een kwartiertje dan zal de rest van je werkhouding ook wel in orde zijn, je blijft liever in de kantine zitten totdat anderen het werk hebben opgeknapt. En jij werk nog steeds bij AH?
Beetje flauwe reactie.

Ik weet precies hoe dat gaat, af en toe een kwartier wordt standaard een kwartier, en een kwartier wordt 20 minuten etc. Nou mij niet gezien.
Als ze de werknemer ook niet normale tijden/dagen laten werken. Ik moest altijd per se 6 dagen beschikbaar zijn. Alleen als je daadwerkelijk iets had (sport, vaste afspraak etc) kon dat van de beschikbaarheidslijst.
Oftewel kon ik elke dag een paar uurtjes komen. Vanwege bezuinigingen gingen normale tijden van 6+uur per dag niet meer. Misschien leuk als bijbaantje, maar als echte baan kan ik telkens van 3 uurtjes gaan komen ook niet echt serieus nemen.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')