Peterselieman | vrijdag 18 mei 2007 @ 00:49 |
![]() Hier alweer deel 68 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat \'verdwenen\' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de \'experts\' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Dat \'de NS\' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. \'De NS\' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet. De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail. RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo\'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE\'s, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Tevens is het huilen over de \'lange\' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen. | |
Peterselieman | vrijdag 18 mei 2007 @ 00:51 |
quote:Absoluut niet. Daar is het namelijk veel kaler | |
Ou-Tannu | vrijdag 18 mei 2007 @ 00:53 |
hmm dan weet ik het ook niet ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 mei 2007 @ 00:55 |
Volgens MREn is het niet daar | |
MREn | vrijdag 18 mei 2007 @ 00:56 |
quote:Ik ben er morgen (vrijdag), van 11:15-18:00. Eenvoudig te herkennen als de enige persoon (van de drie) op de NVBS-stand die de leeftijd van 50 nog niet heeft bereikt. En eng ben ik niet, dus wees niet bang om eens iemand in het echt aan te spreken ![]() | |
MREn | vrijdag 18 mei 2007 @ 00:58 |
quote:Volgens mij klopt dat niet met die bomen. Verder is het wel een zo nietszeggend stuk landschap dat het overal wel kan zijn. Aml-Dv, Gd-Cps, Noord-Holland... | |
Peterselieman | vrijdag 18 mei 2007 @ 01:00 |
Dan zou ik het niet weten | |
Ou-Tannu | vrijdag 18 mei 2007 @ 01:00 |
quote:gewoon roepen: met de botte bijl meer plezier? ![]() | |
MREn | vrijdag 18 mei 2007 @ 01:19 |
Nee, ik ben over het algemeen een beschaafd persoon. | |
Wadloper | vrijdag 18 mei 2007 @ 06:34 |
Toch wel? ![]() | |
Duvel | vrijdag 18 mei 2007 @ 07:54 |
quote:Ik geloof dat het tussen Groningen en Meppel was. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 mei 2007 @ 08:34 |
Nu je het zegt, kan het idd wel eens in Drenthe zijn geweest, omdat ze daar redelijk wat bomen hebben in de buurt van de weilanden | |
Duvel | vrijdag 18 mei 2007 @ 09:04 |
quote:Ik kom er niet echt vaak, maar volgens mij was dat het. En de betonnen bovenleidingportalen van dat type vind je alleen in het noordoosten. | |
Dichterbijer | vrijdag 18 mei 2007 @ 11:15 |
Wat was het vandaag heerlijk rustig in de trein... dit keer ook eens netjes op tijd ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 18 mei 2007 @ 14:26 |
Peterselie had weer es een trein met half vermogen..quote: | |
MREn | vrijdag 18 mei 2007 @ 22:10 |
Hoera, vanochtend 1 stuks plan V in de 4500 (of hoe heet dat ding naar Enkhuizen) waar ik gerekend had op het vroeger alomtegenwoorige DDM-1. Met zo'n evenenement in Hoorn is het natuurlijk overbodig te zeggen dat dat wat aan de krappe kant was. Paar minuten daarvoor reden 9 bakken SGMm naar Uitgeest... | |
Duvel | vrijdag 18 mei 2007 @ 23:29 |
quote:De 4500 is toch altijd DD-AR sinds 1993? Hoe dan ook: 1 x Plan V is te weinig. Was het leuk in Hoorn? | |
MREn | vrijdag 18 mei 2007 @ 23:37 |
Geen idee, dacht dat het DDM daar heerste. Er reden in ieder geval losse DD-AR, gekoppelde mDDM's, IRM-VI, DDM, diverse T's en een setje gekoppelde V's...waarbij het mat '64 voornamelijk Hnk-Hfd reed. Verder was het wel leuk, hoewel ik geen stoomgek ben. SHM houdt het spul heel erg mooi, met mooi blinkend koper en grappige goederentreintjes en diverse rijtuigen. Verder wat stoomwalsen en een kerel die een stoomfiets had gebouwd. Dat icm met een vrijwel geheel zonnige dag, maakte het wel een leuke dag, ondanks het feit dat ik geen fototoestel mee had. Maar goed, het gaat om de dag en niet om de foto's. | |
Jump | zaterdag 19 mei 2007 @ 18:17 |
Het gaat hier goed. Twee keer fik in twee dagen ![]() vandaag: http://www2.vrtnieuws.net(...)0519_Geel_Treinwagon / http://www.thalsfm.be/nieuws/lokaal/index.php?ge=11&tid=26032 Gisteren: http://s159.photobucket.com/albums/t139/kennedyhdfv2/?action=view¤t=TreinbrandBerchem.flv (filmpje met goede muziek ![]() | |
Wadloper | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:18 |
Spannend filmpje zeg ![]() | |
SpeedyRich | zaterdag 19 mei 2007 @ 21:25 |
DD-AR is aangedreven door een 1700 dacht ik en een mDDM stam niet | |
Wadloper | zaterdag 19 mei 2007 @ 22:17 |
Je hebt twee soorten DD-AR dacht ik: - rijtuigen met 1700 - rijtuigen met mDDM DDM is een 1800 met dubbeldekrijtuigen, ik dacht 6 bakken. | |
James1988 | zaterdag 19 mei 2007 @ 22:33 |
Leuk topic, kleine suggestie over NSI, het gaat het hele stuk over ICE's enzo en ineens begin je over "de loc kan in België en in NL rijden", dat is een tikje verwarrend... | |
Alexxxxx | zondag 20 mei 2007 @ 01:43 |
Merk en type: Henschel Eigenaar: Jansen Land van herkomst: Nederland Locatie: Malden: wegrestaurant Datum: 18 mei 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Holland Tour; dit dus geen trein, maar een 'caravan'! De 'motorruimte'is een slaapplaats, en de 'cabine' is een keukentje! Hij weegt 10 ton, en er werd wel gebruik gemaakt van onderdelen van echte treinen. | |
Duvel | zondag 20 mei 2007 @ 09:56 |
quote:Whaha, wat een wazig ding! Komt er rook uit de schoorsteen als je je pannetje pasta staat op te warmen? ![]() | |
Duvel | zondag 20 mei 2007 @ 10:05 |
Godverdegodver, waarom slaat die kutwiki m'n geëdite OP niet op? | |
Dichterbijer | zondag 20 mei 2007 @ 10:51 |
quote:Ben je ingelogd in de Wiki? Dan als de sodemieter uitloggen... heb daar zelf ook last van. | |
thats-me | zondag 20 mei 2007 @ 11:43 |
Net even wezen spotten, doel was 4012 op de plaat tezetten. Rond 09.40 was ik op mijn spotplek, en binnen een paar minuten kwam deze trein er aan rijden. ![]() Toen een heletijd niks, inmiddels was het al 10.00 geweest en nog steeds geen 4012. Toen was het 10.06, gingen de bomen omlaag, en kwam er een Intercity aan gereden. Met een versierde kop. ![]() ![]() en 20min daarna deze Plan V ![]() Inmiddels had de 4012 al + 30 dus ik besloot om maar weg tegaan, toen kwam deze Intercity er nog aan rijden, dus die ff snel geplaat. ![]() Dus ik ben nog geen 10 meter van de overgang gaan de spoorbomen omlaag, ik draai me voor de zekerheid toch maar om, en ja hoor daar komt ie aan. ![]() ![]() ![]() En zo ziet die er van achteren uit. ![]() ![]() Helaas heb ik hem niet op de plek waar ik hem wou fotograferen gemaakt, maar ja vanavond weer een kans. ![]() | |
ReisT | zondag 20 mei 2007 @ 13:03 |
quote:Ontbreekt nog een stukje grijze verf aan zo te zien. | |
Ou-Tannu | zondag 20 mei 2007 @ 13:55 |
wel 2 ICMm nu :/ schiet ook niet op.. | |
Wadloper | zondag 20 mei 2007 @ 14:29 |
Nee inderdaad ![]() Als ze zo doorgaan hebben ze 5 jaar nodig ![]() Maar het lag aan de aanpassingen enzo dacht ik. We zullen wel zien wanneer ze allemaal klaar zijn ![]() | |
Wadloper | zondag 20 mei 2007 @ 14:33 |
De 3449 (volgrns mij was het de 3449) mist trouwens aan 1 kant een paneel die voor de dieselmotor zit ![]() | |
Wadloper | zondag 20 mei 2007 @ 14:45 |
Nog wat foto's die ik in maart gemaakt had ![]() ![]() 3220 naar Delfzijl ![]() Mooie plan V ![]() ![]() Plan U 195 te Zwolle, deze ging volgens mij gesloopt worden, of is al gesloopt, weet ik niet ![]() ![]() Locje 705 van Nedtrain, leuk dingetje ![]() ![]() ![]() Oud en nieuw te Groningen ![]() | |
Vakkie_W | zondag 20 mei 2007 @ 14:49 |
Vanavond Peter R de Vries kijken! Vanavond gaat het over de trein moord | |
Duvel | zondag 20 mei 2007 @ 17:12 |
quote:Ja, ik was ingelogd, ik kijk d'r een andere keer nog wel naar. Pokkezooi, ik had best wat leuks toegevoegd. | |
Duvel | zondag 20 mei 2007 @ 17:13 |
quote:Mooi dat je niet eerder weg bent gegaan, maar de volgende keer zou ik aan de andere kant van het spoor gaan staan, dan heb je de treinen beter in de zon, nu fotografeer je steeds de donkere kant. ![]() | |
thats-me | zondag 20 mei 2007 @ 19:59 |
Ik weet het, deze kant van het spoor mocht ik legaal betreden, de andere kant niet. | |
Duvel | zondag 20 mei 2007 @ 22:10 |
quote:OK, dat kon ik niet zien. ![]() | |
winterapfel | zondag 20 mei 2007 @ 22:23 |
![]() - flinke vochtige lucht, + begin van een regenbui en de spoorlijn opgewarmd door het zonnetje - flinke vochtige lucht, + begin van een regenbui en de spoorlijn opgewarmd door een passerende trein - hoewel het er niet naar uit zag: nevel van een seconden eerder gepasseerde trein (die ik dan niet gezien heb verder...) ![]() ![]() | |
MREn | zondag 20 mei 2007 @ 22:38 |
http://www.dumpert.nl/mediabase/14062/e5ba6f54/index.html | |
MREn | zondag 20 mei 2007 @ 22:42 |
quote:Dat was waarschijnlijk de stoomloc die daar reed vandaag ![]() | |
_Xbox_Master_ | zondag 20 mei 2007 @ 23:34 |
Zo, na 1300km RegionalBahn und RegionalExpress en 100km IC ben ik ook weer thuis ![]() Wat een teringvet weekend aan de Bodensee ![]() Een BR628 op station Bocholt. Mijn eindpunt van deze reis ![]() ![]() ![]() | |
JDude | maandag 21 mei 2007 @ 10:33 |
Een Koplopert ipv het gebruikelijke setje V's vanochtend ![]() Goed, ik zit er maar vijf minuten in, maar toch ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 mei 2007 @ 11:28 |
quote:Ja was leuk he? ![]() | |
Remco | maandag 21 mei 2007 @ 14:58 |
Vanochtend in de trein naar Leeuwarden(9.22 uit Zwolle), "U heeft het geluk in de feesttrein te zitten, de machinist is momenteel bezig aan zijn laatste ritje, het zou leuk zijn als u hem ff feliciteerd als we in Leeuwarden aankomen" ![]() In Leeuwarden bleef de machinist volgensmij expres lang zitten ik heb hem tenminste niet meer gezien. | |
Remco | maandag 21 mei 2007 @ 15:00 |
Rijden de 4011 en 4012 ook nog wel eens buiten Amsterdam - Deventer trouwens(wat de 4011 in het begin deed)? Ik zie dagelijks wel een stuk of 20 koplopers maar ben hem nog nooit tegengekomen(Almelo - Leeuwarden). | |
Dichterbijer | maandag 21 mei 2007 @ 15:04 |
quote:Dat zal voorlopig niet gaan gebeuren. De 4011 en de 4012 zullen hoogstwaarschijnlijk straks gekoppeld amersfoort <-> deventer gaan doen. Het is wachten op het verdere verloop van de ICM's voordat ze buiten dat gebied gaan komen. | |
Brembo | maandag 21 mei 2007 @ 15:29 |
Volgens mij gaat het weer slecht met het treinenassortiment van de NS, begint bij op de Veolia te lijken ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 15:35 |
quote:Ding trok nog slomer op dan een wadje en dat voor een GTW ![]() ![]() ![]() Heb het ook eens gezien vanuit Groningen net voor de overgang Peizerweg. Daar ging de mcn even van zijn stoel af en zette wat knopjes om. Dus de trein versnelde en ging de overweg over zonder dat er iemand op de stoel zat ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 15:43 |
veur de kenners![]() waar is deze DM90 geplaat? ![]() | |
Remco | maandag 21 mei 2007 @ 15:44 |
Niet op Zwolle - Enschede tenminste ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 15:45 |
In ieder geval niet in Fryslân en Groningen | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 15:46 |
Er hangt een waslijn, dus ergens op Groningen-Zwolle? | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 15:54 |
![]() vanuit de trein die op ^^ lijn rijd heb ik hem geplaat.. :p | |
Dr_Flash | maandag 21 mei 2007 @ 15:55 |
quote:wauw ![]() "Ergens in Nederland" was ook wel een goed antwoord geweest begrijp ik? ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 16:00 |
quote:nee.. .1 moet op een station zijn want t staat stil .2 waar vind je aan die lijn dm90? | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 16:01 |
Ik zeg dat het Zwolle is ![]() | |
Remco | maandag 21 mei 2007 @ 16:02 |
Ja tuurlijk spoor 15/16 de DM90 naar Groningen denk ik ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 16:02 |
idd spoor 16 Zwolle.. de Turbo V stond op 14 ![]() | |
thatsme | maandag 21 mei 2007 @ 16:06 |
Zwolle? edit: Oh er zijn al mensen me voor.. zo moeilijk was dat niet. quote:Het schijnt dat deze niet langer gekoppeld mogen worden dan 9 rijtuigen... en bij de noord-oost komt het regelmatig voor dat er met langere treinen gereden wordt. [ Bericht 83% gewijzigd door thatsme op 21-05-2007 16:13:25 ] | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 16:15 |
quote:wtf? waarom nou weer niet? ICM reed vroeger tot 15 ( soms 16 ) bakken lang..? | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 16:22 |
Echte onzin is dat. De 4011 heeft al in treinen gereden met meer dan 10 bakken. Dat ging goed, dus wat zeuren ze nu weer. Geen 100% zekerheid over de betrouwbaarheid? Dat heb je normaal toch ook al niet | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 16:23 |
quote:materieel met storing komt al jaren voor idd.. daar hoef je niet voor te moderniseren ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 16:26 |
Ik geloof dat het hier nog niet gepost was, dus bij deze de punctualiteitscijfers van Arriva Noord Nederland http://www.arriva.nl/corp(...)it%20week%20tm18.pdf | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 16:31 |
quote:ghehehe als je dat ziet dan is dr maar 1 lijn die redleijk goed zn werk doet :p | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 16:31 |
Ik bedacht me net dat ik vrijdag in Veenwouden een Arriva poster heb zien hangen waarbij ze zich verontschuldigden voor de gedaalde punctualiteit op de Noordelijke lijnen door de inzet van de GTW en dat mensen er aan moesten wennen. Ze stellen dat de punctualiteit nu wel weer op orde is. | |
Wadloper | maandag 21 mei 2007 @ 16:58 |
quote:Ze zijn beiden defect, dus ik denk niet dat ze gekoppeld gaan rijden ![]() | |
Remco | maandag 21 mei 2007 @ 16:59 |
Whehe zijn ze echt allebei defect ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 17:01 |
De 4011 staat in Onnen en de 4012 bij de kuilwielenbank in Zwolle als ik het goed heb | |
Wadloper | maandag 21 mei 2007 @ 17:01 |
4011: defect On 4012: defect Zl ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 17:05 |
quote:goed beuzig ! ![]() modernisering is slecht voor je punctionaliteit.. zie ook Arriva met de GTW ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 17:08 |
Dat is wel erg kort door de bocht. De NS had de vernieuwde koplopers wel eens beter mogen testen. Vergeet bij de GTW niet dat de passagiers er ook aan moesten wennen. Als gewenning optreedt dan gaat het allemaal iets sneller en kan het wel. Met tot op de draad versleten wadslopers blijven rondrijden is ook geen optie | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 17:09 |
quote:dat werkt ook tegen de puncionaliteit ja :p | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 17:15 |
het is kiezen tussen 2 dingen, waarvan het inzetten van GTW'tjes uiteindelijk de beste keuze is | |
Dichterbijer | maandag 21 mei 2007 @ 17:18 |
![]() Ik zeg: zet de rest van de 40xx nog maar ff in de wacht ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 17:19 |
4013-4017 zijn al in revisie | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 17:19 |
na de 4020 dan maar ff ophouden ![]() | |
Duvel | maandag 21 mei 2007 @ 17:26 |
quote:Nee hoor, ik zat vanmiddag nog vrolijk in de 4017! ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 17:27 |
quote:zal je laatste keer wel zijn geweest als in 4017 ICM.. volgende keer zal het wel ICMm zijn ![]() | |
Wadloper | maandag 21 mei 2007 @ 17:31 |
De 4017 is nog uitgesteld, waarschijnlijk omdat er nog 4 stellen daar in Haarlem staan. Tenminste, dat denk ik, ik weet niet of het waar is ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 17:32 |
quote:Dan heb ik het mis. Ik meende dat de 4017 inmiddels in revisie was, maar dat is nog niet het geval dus. Dan zijn ze nog te druk met de andere stellen | |
Wadloper | maandag 21 mei 2007 @ 17:37 |
Dus heb je nog iets langer om te genieten van de 4023 ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 17:39 |
Binnenkort zoek ik dat stel wel even op. Moet er nog altijd eens een reisje mee maken ![]() | |
MREn | maandag 21 mei 2007 @ 17:41 |
quote:Ja, dat klopt. NS heeft besloten dat maximaal 5 stellen tegelijk in revisie mogen zijn, dus de 4017 zal eerdaags wel binnenlopen. | |
Wadloper | maandag 21 mei 2007 @ 17:46 |
quote:Wil ik ook nog steeds een keer doen ![]() ![]() | |
Remco | maandag 21 mei 2007 @ 17:47 |
Wat is er zo bijzonder aan dan? | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 17:49 |
ja idd wat is er dan met de 4023? | |
Wadloper | maandag 21 mei 2007 @ 17:50 |
Dit stel is helemaal anders dan een normale koploper, deze heeft namelijk een speciaal interieur ter ere van het Groninger Museum ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 17:52 |
maj dat speciale gaat er ook allemaal weer uit zeker? ![]() | |
Wadloper | maandag 21 mei 2007 @ 17:53 |
Off course, ze worden allemaal weer eentonig ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 17:54 |
Ja. Het contract is al enkele jaren afgelopen. Het stel krijgt bij de revisie weer een normaal interieur | |
Remco | maandag 21 mei 2007 @ 17:56 |
En de stoelen worden ook bijna allemaal in de coach opstelling geplaatst ![]() ![]() | |
Wadloper | maandag 21 mei 2007 @ 17:56 |
![]() Aanklikbaar ![]() De 3222 in betere tijden... ![]() | |
Wadloper | maandag 21 mei 2007 @ 17:57 |
quote:Die stoelen staan toch vis á vis ofzo? | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 17:59 |
quote:Toen was er ook al een tekort aan wasmuntjes ![]() | |
Remco | maandag 21 mei 2007 @ 17:59 |
quote:Vis a vis zijn toch 2 bankjes van 2 tegenover elkaar? Of was dat juist coach? | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 18:01 |
vis a vis is idd 2 bankjes van 2 tegenoverelkaar, zoals in de originele ICM. In de coachopstelling staat alles achterelkaar | |
Wadloper | maandag 21 mei 2007 @ 18:02 |
Vis á vis is inderdaad tegenover elkaar, coach zijn rijen. Naar mijn weten is Plan V gewoon vis á vis, behalve bij Plan T | |
Remco | maandag 21 mei 2007 @ 18:03 |
Ah dan bedoel ik Plan T, die haal ik nogal eens door elkaar ![]() | |
JDude | maandag 21 mei 2007 @ 18:59 |
quote:En op de terugweg werd ik gestraft... 1xV ipv 2xV. | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 19:02 |
Haringen in een ton? | |
Dr_Flash | maandag 21 mei 2007 @ 19:05 |
quote:Nou, wat erg. Wees blij dat je niet hierheen moest ![]() ![]() Of toch.....? ![]() | |
blup | maandag 21 mei 2007 @ 19:07 |
Kuch?![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 mei 2007 @ 19:33 |
quote:Eh.. nee | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 19:35 |
quote:als het rustig is gaat dat best ![]() | |
Duvel | maandag 21 mei 2007 @ 19:37 |
quote:Lekker, Kuchen mit Sahne. Of zo. | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 19:39 |
kochen = koken kuchen = taarten | |
Dr_Flash | maandag 21 mei 2007 @ 19:40 |
laat maar ![]() dat was een binnenkantgrapje met JDude. | |
Duvel | maandag 21 mei 2007 @ 19:41 |
quote:Ik heb ook Duits gehad, dank je. ![]() | |
Duvel | maandag 21 mei 2007 @ 19:41 |
quote:Doe dat ff via PM dan. ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 19:41 |
zo goed is mijn duits nu ook weer niet ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 mei 2007 @ 19:46 |
quote:Welneen ![]() tis hier niet zoeen nazi-bende als bij Rolandrail ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 19:47 |
neem dr nog 1 fles :p | |
Duvel | maandag 21 mei 2007 @ 19:48 |
quote: ![]() ![]() Roland zelf is wel een toffe peer volgens mij. | |
Dr_Flash | maandag 21 mei 2007 @ 19:57 |
quote:Nee. Is die nog erger dan? ![]() Maar goed, als je foto's op je site plaatst zonder enige beveiliging tegen hotlinken, en je gaat dan iedereen die hotlinkt achtervolgen met een mattenklopper dat ie eerst toestemming had moeten vragen, ben je 1) jezelf vreselijk veel werk aan het verschaffen 2) ontzettend zielig. OF je timmert die site GOED dicht, OF je accepteert dat je site niet goed dichtgetimmerd is. Veel moeilijker wordt het niet in het leven. Maar goed, mijn humeur is ook niet gebaat bij fulltime ruzie, dus ik kom daar niet meer ![]() | |
Duvel | maandag 21 mei 2007 @ 20:01 |
Lucske was vaste bezoeker van dit topic en ik mocht 'm niet zo omdat ie hier net zo postte als bij RolandRail, en dat zijn nou eenmaal erg verschillende fora. We hebben de degens dus weleens gekruist ja. Is Roland zo tegen hotlinken? Ik weet dat ie in elk geval de pest in mensen en bedrijven heeft die z'n foto's jatten voor eigen gewin. Daar kan ik niets op tegen hebben. Hotlinking: tja, rot voor je bandbreedte, maar verder weinig aan te doen denk ik, maar ik ben dat ook geen site-bouwer. Als afleiding en voor het algemene humeur: ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 20:02 |
Met bronvermelding mag het toch geen probleem zijn? | |
Duvel | maandag 21 mei 2007 @ 20:06 |
quote:Voor commerciële doeleinden zou ik toch wel toestemming van de fotograag willen hebben... | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 20:07 |
Zeker, maar ik heb het meer over een plaatje ergens op een forum posten | |
Duvel | maandag 21 mei 2007 @ 20:12 |
quote:Je gebruikt daar wel bandbreedte mee die hij moet betalen... | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 20:14 |
Daar heb je gelijk in. Anders maar een plaatje hosten op een gratis fileserver. Kan net zo goed | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 20:15 |
quote:dr zijn ook bergen gratis pichosts :p | |
Dr_Flash | maandag 21 mei 2007 @ 20:15 |
quote:Ik ben ook geen websitebouwer, maar ik weet wel dat het mogelijk is, en dus niet al te moeilijk kan zijn, om de rechtermuisknop op plaatjes te disablen. Nou ja, misschien dat 2 % van je viewers op het idee "view source" komt, en dan na een kwartiertje akkeren alsnog die link vindt of zo, maar dan heb je het al heel ver dichtgezet. Maar gewoon HTML posten en dan mensen gaan verwijten dat ze daarnaar kijken, sjongejonge, dan ben je wel erg triest bezig hoor ![]() ![]() Maar goed, laten we erover ophouden ![]() Ik probeer iets van afgelopen weekend samen te stellen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 mei 2007 @ 20:16 |
quote:dan heeft hij er dus meer baat bij om zijn eigen zooi goed voor elkaar te hebben, dan om maar de duvel ( ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 21 mei 2007 @ 20:26 |
quote:Online ruzie maken is zo 2004! | |
Zug-Chef | maandag 21 mei 2007 @ 20:29 |
![]() Kneiter vet ![]() ![]() ![]() | |
Dichterbijer | maandag 21 mei 2007 @ 20:32 |
Ik word er niet warm of koud van... sorry ![]() | |
Duvel | maandag 21 mei 2007 @ 20:50 |
Bij dit http://www.youtube.com/watch?v=jewd82TB5Qg filmpje staat o.a. het volgende commentaar:quote:Waarom hebben mensen zo'n grote bek als ze niet weten waar het over gaat? | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 21:00 |
even googelen en je weet het toch | |
Dichterbijer | maandag 21 mei 2007 @ 21:06 |
quote:Dan krijg je toch iets betere beelden: http://www.rtl.nl/(channe(...)vi_plain.xml/364.wvx | |
Duvel | maandag 21 mei 2007 @ 21:15 |
quote:'t Ging me om dat groene sein eigenlijk... | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 21:20 |
Zo lang het spoor niet kortgesloten is, zal het sein groen tonen. Bovendien is het van het volgende baanvak Echter zal een sein ervoor wel herroepen zijn al. Dan maakt dat groene sein niet uit, omdat er geen gevaar meer is. Maar ja, dat zal die slimbo wel niet bedacht hebben | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 21:34 |
geen slagbomen dr op he.. ![]() | |
NordicBlue | maandag 21 mei 2007 @ 21:50 |
Hoi ![]() Ben ik ook weer | |
MREn | maandag 21 mei 2007 @ 22:02 |
quote:Fatsoenlijk browsers als Opera trekken zich daar gelukkig niets van aan. | |
MREn | maandag 21 mei 2007 @ 22:04 |
quote: ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 22:05 |
quote:dat ook ![]() | |
MREn | maandag 21 mei 2007 @ 22:18 |
![]() | |
Zug-Chef | maandag 21 mei 2007 @ 22:26 |
Fotoverslag weekend Bodensee 2007 Men neme een groepje Onderweg komen we de mooiste plekjes en treintjes tegen en daar laat ik ff wat fototjes van zien: ![]() Uitzicht op een kasteeltje op een eilandje in de Rijn ![]() Dieseltreinstel 628 454 in Mainz Hbf ![]() Dieseltreinstel 629 005 in Mainz Hbf ![]() Elok 101 062 met de Eurocity van Hamburg naar Chur in Mainz Hbf ![]() Elok 181 215 met de Eurocity van Parijs naar Frankfurt am Main in Mannheim Hbf. ![]() Een oud akkutriebwagentje ![]() Elok 181 209 wordt voor een Intercity van München naar Parijs gerangeerd in Karlsruhe Hbf ![]() Hoop materieel in Karlsruhe, waaronder een S-Bahn stel, een rangeerlokje en nog twee Elok's BR 181 waarvan er 1 in de oude kleuren ![]() Nog een S-Bahn stelletje net buiten Karlsruhe ![]() Mooi kasteeltje op een heuveltje in het Schwarzwald ![]() Jaaa Bodensee!!!! Een een hele mooie booooooooooot Avondsfeer in Konstanz: ![]() ![]() ![]() Vertrek met een soortgelijke boot als op de foto naar Friedrichshafen ![]() Hoppa gas er op en gaan met die banaan ![]() Bergjes ![]() ![]() En hier met bootje erbij ![]() Regiosprinter van de DB, 2007-versie van een wadloper ![]() ![]() Een gele 216 ![]() Regionalbahn met rijtuigjes in Darmstadt Hbf ![]() Een of ander oranje lokje met wagentjes vlakbij Mainz Hbf ![]() Bij Rüdesheim (Rhein) mooi uitzicht over de Rijn en een boot ![]() Kasteeltje op de andere rijnoever ![]() Kolentrein met 2 Eloks BR 151 ![]() En nog een schrale foto van een DB Nachtzug met Elok 110 door Oberhausen Was vet ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 mei 2007 @ 22:28 |
Nou ja, wie heeft er nou niet 265.000 euro in z'n kontzak ![]() ![]() | |
MREn | maandag 21 mei 2007 @ 22:29 |
http://www.theregister.co.uk/2007/05/11/satnav_crash/ | |
Dr_Flash | maandag 21 mei 2007 @ 22:31 |
Niels Björnsson ![]() | |
MREn | maandag 21 mei 2007 @ 22:32 |
quote:Dat is voor een appartement in de grote randstad niet eens zo veel. Zelfs in het behoorlijk goedkope Enschede kan je nog 140.000 neertellen voor een 80-meter appartement uit 2000, terwijl de rijtjeshuizen hier tegenover voor slechts 7.500 meer van de hand gaan. Is een gewilde markt tegenwoordig, die (luxere) appartementen. | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 22:32 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 mei 2007 @ 22:38 |
lama [ Bericht 98% gewijzigd door Dr_Flash op 21-05-2007 23:15:44 ] | |
MREn | maandag 21 mei 2007 @ 22:38 |
quote:Er is hier in Nederland toch ook een bejaarde of vrouw rechtsafgeslagen op een spoorwegovergang omdat de tomtom zei dat ze hier rechts moest? | |
Ou-Tannu | maandag 21 mei 2007 @ 22:42 |
quote:ja.. maar volgens mij roept dat ding dr wel wat over in zn veiligheidswaarschuwing | |
Peterselieman | maandag 21 mei 2007 @ 22:48 |
quote:Over 2 jaar moet dat geen probleem zijn ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 mei 2007 @ 23:17 |
quote:Bespaar je de moeite. Hier hoor je te rukken op de 4011 en de 4012 en de GTWtjes die een paar seconden langzamer optrekken. Ik heb het wel geziien hier. | |
Duvel | maandag 21 mei 2007 @ 23:20 |
quote:Løk! ![]() Doen jullie dat trouwens vaker zo? | |
Duvel | maandag 21 mei 2007 @ 23:21 |
quote:Ga pitten! ![]() Betreft dat sein bij Wijhe: gewoon automatisch blokstelsel, niemand van ProRail treindienstleiding kan dat ding op rood zetten. Hij kan wel op afstand gedoofd worden, maar dat geldt dan voor het gehele baanvak. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 mei 2007 @ 00:07 |
Zometeen nog even mn reisja van overdag plannen ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 22 mei 2007 @ 00:09 |
quote:is daar nog geen onderzoeks raport van? | |
Peterselieman | dinsdag 22 mei 2007 @ 00:34 |
Ik denk dat ik het volgende rondje maak: Groningen - Emmen - Mariënberg - Almelo - Hengelo - Oldenzaal - Zutphen - Deventer - Enschede - Zwolle - Emmen - Groningen. | |
Ou-Tannu | dinsdag 22 mei 2007 @ 00:35 |
ik doe morgen heerenveen - zwolle nog een keer x) dan wel ff loggen.. leuk voor mn goegelmaps | |
Peterselieman | dinsdag 22 mei 2007 @ 00:37 |
Dat is zo'n klein rondje ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 22 mei 2007 @ 00:38 |
quote:tja, heb geen tidj voor meer ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 mei 2007 @ 00:40 |
Wilde eigenlijk ook nog even via Winterswijk naar Arnhem en het kamperlijntje doen, maar dat zou echt te veel van het goede zijn geweest. Die lijnen komen binnenkort wel even | |
MREn | dinsdag 22 mei 2007 @ 01:15 |
Ww-Zp moet ik nog doen, en deze week ook nog maar eens met de Wadrommel Aml-Mrb doen voor ze de metaalpers in gaan. | |
Peterselieman | dinsdag 22 mei 2007 @ 08:17 |
Daarom trek ik er zo even op uit. Het weer is redelijk, dus het kan mooi ![]() | |
Duvel | dinsdag 22 mei 2007 @ 08:26 |
Staan jullie dan straks ook, net zoals zojuist een aantal heren van middelbare leeftijd op het perron naast spoor 14a, met pen, opschrijfboekje en verrekijker gewapend, alle treinen gade te slaan? Wat een fijne Nederlandse volzin. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 mei 2007 @ 08:33 |
quote:ja, goed plan ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 mei 2007 @ 08:34 |
quote:Ik ben maar in mn uppie en het antwoord is nee | |
Duvel | dinsdag 22 mei 2007 @ 08:52 |
quote:Veel plezier dan! | |
Dichterbijer | dinsdag 22 mei 2007 @ 08:57 |
quote:Dat moet naast het perron, want ze moeten dan betalen om het perron op te mogen met de OV Chip... | |
JDude | dinsdag 22 mei 2007 @ 08:58 |
quote:Tof station ![]() | |
Duvel | dinsdag 22 mei 2007 @ 08:59 |
quote:Huh? Waar? Alleen spoor 1 in Rotterdam staan toch van die poortjes? | |
Dichterbijer | dinsdag 22 mei 2007 @ 10:20 |
quote:Ja, maar als ze tegen die tijd oud en versleten zijn bedoelde ik ![]() | |
Wadloper | dinsdag 22 mei 2007 @ 16:56 |
quote:Ach, ieder zijn ding toch? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 mei 2007 @ 17:07 |
quote:Zo is dat ![]() Dit is trouwens mijn ding ![]() ![]() | |
_Xbox_Master_ | dinsdag 22 mei 2007 @ 17:10 |
quote:Tof ![]() Geislingen West ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 22 mei 2007 @ 17:28 |
Dat zijn de leuke dingetjes van het leven inderdaad ![]() | |
Wadloper | dinsdag 22 mei 2007 @ 17:31 |
quote:Zo zie je maar, de een heeft zijn bordjes, de ander zijn nummertjes ![]() Veul bordjes Fles! ![]() ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 22 mei 2007 @ 17:42 |
quote:Kijk dat vind ik indrukwekkender ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 mei 2007 @ 19:11 |
Ik ben weer terug van mijn reisje. Dankzij de NS heb ik het rondje flink aan moeten passen. De treinen op Emmen - Zwolle waren vertraagd, op zich niet verwonderlijk natuurlijk, maar daardoor miste ik de aansluiting in Mariënberg richting Almelo. Heb dat stukje maar even op de terugreis gedaan. Beide wadjes waren daar nog in dienst. Wat moet je van de lint zeggen. Het is een bus op rails. Dan toch maar de GTW ![]() Veolivla wadje 3226 heb ik rond 12.00 in Zwolle gezien. Ook stond daar op opstel een ICMm en een SPENO trein. Verder waren ze daar het emplacement deels aan het vernieuwen. | |
Dichterbijer | dinsdag 22 mei 2007 @ 19:43 |
Op het afschermde, beveiligde gedeelte vlak voor Amsterdam Centraal staat sinds een aantal dagen 3 stellen van een DDRM (?) Alleen de motorwagen mist. En die lijkt weer te staan bij Watergraafsmeer. | |
Peterselieman | dinsdag 22 mei 2007 @ 19:49 |
Dat is het overgebleven deel van het deels uitgebrandde stel van de Asolijn Lelystad - Hoofddorp. | |
Dichterbijer | dinsdag 22 mei 2007 @ 19:53 |
Zo verkoold zag de motorwagen er nou ook weer niet uit... | |
Peterselieman | dinsdag 22 mei 2007 @ 23:58 |
even een stukje over de MerwedeLingeLijn:quote:Bron: ovnieuws.info De elektrische variant van de GTW wordt zoals verwacht rood ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 23 mei 2007 @ 00:07 |
hehe, beter toch? | |
Ou-Tannu | woensdag 23 mei 2007 @ 00:09 |
weer een stukje bij geplottert :p | |
Peterselieman | woensdag 23 mei 2007 @ 00:34 |
Nu moet je de rest nog plotten ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 23 mei 2007 @ 00:47 |
quote:Yep.. als ik tijd heb ![]() | |
Duvel | woensdag 23 mei 2007 @ 07:16 |
quote:Dat IJsselmeer hè... | |
Peterselieman | woensdag 23 mei 2007 @ 09:17 |
Vreemde plaats in ieder geval. Zometeen maar weer eens even enkele km's met de GTW reizen dan het wadje en vanmiddag weer de GTW ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 23 mei 2007 @ 12:49 |
quote:ja, kut google! enzow ![]() moet t eens uit zetten ![]() | |
MREn | woensdag 23 mei 2007 @ 17:32 |
Nieuwe bso Ut vanaf juni.![]() Huidige situatie ![]() Nieuwe situatie ![]() Perrongebruik | |
Duvel | woensdag 23 mei 2007 @ 17:41 |
Waar staat BSO voor? Als ik 't zo zie wijzigt de 2800 van standaard spoor 4 naar standaard spoor 8. Da's maarliefst vier sporen verder lopen, ik ben tegen! ![]() ![]() | |
MREn | woensdag 23 mei 2007 @ 17:43 |
BSO = basisspooropstelling | |
MREn | woensdag 23 mei 2007 @ 17:45 |
Nu wel alle treinen rg. Ehv van het zelfde perron, dat is wel handig als er vertragingen zijn en je weet niet welke eerst komt. | |
Peterselieman | woensdag 23 mei 2007 @ 18:40 |
Daar hebben ze lang over gedaan om er iets leuks van te maken | |
Peterselieman | woensdag 23 mei 2007 @ 18:41 |
Grmbl, Grmbl Zit ik te wachten in Lw om 16.15 uur op de GTW'tjes richting Groningen, komt er een snikheet setje wadslopers aanzetten. Moest ik weer in de sauna zitten ![]() | |
Duvel | woensdag 23 mei 2007 @ 19:14 |
quote:Boeien. | |
Peterselieman | woensdag 23 mei 2007 @ 19:19 |
Jij hebt makkelijk praten. Normaal wordt de .33 trein in de spits met GTW'tjes gereden, maar dit keer was het een setje wadslopers. Was moe naar het werk en warm en dan wil je wel wat verkoeling hebben | |
Dr_Flash | woensdag 23 mei 2007 @ 19:34 |
Ow gimme a fuckin break jack ![]() Kom ff doen alsof er iets verschrikkelijks gaande is zeg ![]() Ja, je had een keer pech. Dat hoort bij het leven van een treinreiziger. Hoe denk je dat wij ons voelden toen we dankzij een schrale werktrein van prorail al in Utrecht +8 opliepen? En onze aansluitende RE in Oberhausen die daardoor +15 kreeg, terwijl we in Koblenz maar 9 minuten hadden? Oh ja en dankzij wat reizigers met 114 koffers gingen de deuren kapot en kwamen we met +36 in Koblenz aan. Ja, natuurlijk hebben we ons kunnen redden door er een flinke zak duiten in te gooien ( 78 euro) om zodoende in Mainz weer ons oude schema op te kunnen pakken. Maar anders hadden we de avond wel kunnen vergeten, en hadden we in Karlsruhe wat kunnen zoeken voor de nacht. Maar jij hebt ook een half uurtje in een wadje zonder ventilatie moeten zitten ![]() kap ff met dat gejank wil je | |
Dichterbijer | woensdag 23 mei 2007 @ 19:34 |
Niet zo happen Peterselieman... Hoop maar zo dat alle ritten die Duvel met de trein dan ooit zal maken met een Wadje zullen zijn...dus geen ICM, ICR or what so ever meer voor hem ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 23 mei 2007 @ 19:38 |
Vandaag op Amsterdam Centraal: wat klopt hier niet?![]() | |
NordicBlue | woensdag 23 mei 2007 @ 19:44 |
quote:Das de vakantie-expres ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 23 mei 2007 @ 19:48 |
![]() ![]() Speciaal voor de ICMm rukkers onder ons... tijdje terug gemaakt in een haast op Zwolle. Let vooral op de toenzijkant achterkant. ![]() Nog wat langer geleden... ICM vlak voor Groningen centraal. Zo camera ook weer opgeruimd ![]() | |
Duvel | woensdag 23 mei 2007 @ 19:59 |
quote:Bla bla bla. Ik zit bij verstoringen ook weleens van Rotterdam tot Utrecht in een Sprinter, ik sta ook weleens van Utrecht naar Rotterdam als het bloedheet is en de trein te kort danwel te vol, danwel beide. Ja ik ben in een relstemming en het is tijd voor vakantie. En die tyfushoeren die die ICMm hebben bespoten verdienen een reuzenspuitbus in hun hol. | |
Duvel | woensdag 23 mei 2007 @ 20:02 |
quote:Met of zonder toeslag? | |
Duvel | woensdag 23 mei 2007 @ 20:03 |
quote:Ah, en even aanklikbaar! Ziet eruit als een verbetering! | |
Dr_Flash | woensdag 23 mei 2007 @ 20:42 |
quote:Ik zit weleens voor de lol van Amersfoort to Utrecht via Baarn in SGMm ![]() Weeet je wel hoe tof dat is? ![]() SGMm is echt het zwaarst ondergewaardeerde mat van Nederland ![]() | |
Duvel | woensdag 23 mei 2007 @ 20:44 |
quote:Zitten op een gestoffeerde plank met je benen in je nek in een trein die bij elke dikke boom stopt is niet tof. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 mei 2007 @ 20:58 |
quote:Zal ik je eens vertellen dat ik afgelopen vrijdagmiddag Veenendaal Centrum - Amsterdam Zuid in 1 en dezelfde SGMm gedaan heb? En dat ik er niet eens aan doodgegaan ben? Heus, ik begrijp niet zo goed wat iedereen toch telkens loopt te janken op SGMm. Ja, de 1e klas is de 2e klas in een ander kleurtje. Boeiend. Ik vind SGMm in de 2e klas gewoon verkiesbaar boven DDAR, DDM, Plan V, Plan T, en VIRM. Om nog maar te zwijgen van al die andere zooi die hier toch niet rijdt. Nee, serieus. Na ICMm, ICM en ICRm vind ik SGMm het beste mat wat je kan hebben. | |
Dichterbijer | woensdag 23 mei 2007 @ 21:03 |
SGMm zit toch wel krap... heb sinds 10 dec. er bijna iedere dag ingezetten... lekkerste zitten de stoeltjes op het balkon.... | |
MREn | woensdag 23 mei 2007 @ 21:19 |
quote:Ah leuk, mensen die hun eigen leed belangrijker vinden dan dat van een ander. Ik trek gelijk maar even de parallellen met geloofsdiscussies waar bij de ene groep geestelijk gehandicapten hun sprookjesboek hoger/beter/moreel superieur vindt aan het sprookjesboek van de andere groep geestelijk gehandicapten. | |
MREn | woensdag 23 mei 2007 @ 21:22 |
quote:Misschien omdat ieder weldenkend mens recht heeft op zn eigen mening? Er zijn ook mensen die plan V zo geweldig vinden, maar van mij mogen ze opflikkeren met de comfortloze harde stoelen, het lijken wel plan W's. En als de kinders zich nu weer willen gedragen als normale volwassenen... | |
Ou-Tannu | woensdag 23 mei 2007 @ 21:24 |
quote:nee! een WADLOPER er in rijden! | |
Dr_Flash | woensdag 23 mei 2007 @ 21:37 |
1e klas in plan V is een tractatie ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 23 mei 2007 @ 21:37 |
quote:Een overschat concept. quote:Ja duh, er zaten dezelfde banken in. ![]() quote:Volgens mij is dat helaas precies watr er gebeurt... | |
Ou-Tannu | woensdag 23 mei 2007 @ 21:39 |
quote:hoezo? :p t blijft een lawaai makent stuk ijzer op ander ijzer ![]() | |
NordicBlue | woensdag 23 mei 2007 @ 21:40 |
Stond vandaag op den haag HS, de omroepmiep riep: Dames en heren, zo dadelijk zal op spoor 6 een trein voorbij rijden, neemt u alstublieft afstand van het spoor in verband met brand? (iedereen keek een beetje vreemd, want iedereen verstond brand) Paar minuutjes later kwam er een euroloc (oid) voorbij rijden met 1 wagonnetje eraan | |
Duvel | woensdag 23 mei 2007 @ 21:40 |
quote:Ja, dat heet "trein". ![]() Het schijnt dat er zelfs een topic op FOK! loopt waar ze 't over die dingen hebben, zal eens zoeken als ik tijd heb... | |
MREn | woensdag 23 mei 2007 @ 21:55 |
‘Tekort machinisten bedreigt veiligheid’ Door een onzer redacteuren Utrecht, 23 mei. Het personeelstekort bijNS en bij goederenvervoerders is zo groot dat deze bedrijven regelmatig onervaren machinisten inzetten die het treinverkeer in gevaar brengen. Dat heeft Bert Klerk, de voorzitter van spoorbeheerder Prorail, gisteren gezegd bij de presentatie van het jaarverslag van zijn bedrijf. „NS heeft een gebrek aan machinisten. Dit draagt het risico in zich dat er personeel met onvoldoende rij-ervaring op de bok komt te zitten”, aldus Klerk. Eind vorig jaar hadden twee treinongelukken plaats, waarbij enkele passagiers verwondingen opliepen, die waren te wijten aan fouten van machinisten, stelt Prorail. „M a ch i n i s - ten zijn door rood gereden, maar als je door rood sein rijdt, passeer je eerst al een oranje waarschuwingssein. Op het spoor is het precies zoals op de weg.” Een ervaren machinist zou zoiets niet overkomen, denkt Klerk. Een woordvoerder van NS noemt in een reactie de uitlatingen van Klerk „aperte onzin”. Directievoorzitter Jacques Huberts van NS Reizigers: „Bij NS komt niemand op de bok die niet volledig gekwalificeerd is en die niet voldoende baanvakkennis heeft. Veiligheid gaat bij ons voor alles.” NS heeft door de sterke groei van het reizigersverkeer een tekort aan machinisten en conducteurs. Op korte termijn zoekt het bedrijf 200 nieuwe personeelsleden voor op trein. NS heeft onder meer TNT Post benaderd voor het ‘overnemen’ van werknemers – bij TNT zullen de komende jaren zeker 7.000 arbeidsplaatsen verdwijnen. Prorail neemt een deel van de verantwoordelijkheid op zich voor vertragingen van treinen, maar uitval van treinen is lang niet altijd aan de spoorbeheerder te wijten, vindt Klerk, die over het boekjaar 2007 zijn bonus grotendeels zal mislopen doordat voldoende beschikbaarheid van het spoor niet is gehaald. Over 2006 kreeg hij ruim 27.000 euro bonus op een salaris van 189.000 euro. Prorail wil de risico’s van menselijk falen terugdringen door het plaatsen van nieuwe beveiligingssystemen die treinen automatisch tot stilstand brengen. Deze automatische stop treedt nu op bij treinen die sneller dan 40 kilometer per uur rijden. Prorail werkt aan een systeem dat vanaf 2009 ook bij lage snelheiden tot een noodstop leidt bij het negeren van seinen. | |
Dr_Flash | woensdag 23 mei 2007 @ 21:56 |
quote:Ik heb geen idee waar jij nou weer kriebel aan hebt, maar ik wil alleen maar zeggen, dat een ritje van een half uur of korter, in welk mat dan ook, gewoon te overleven is. | |
Dr_Flash | woensdag 23 mei 2007 @ 21:57 |
quote:Zie de reactie van Duvel ![]() | |
MREn | woensdag 23 mei 2007 @ 21:58 |
quote:En een gemiste overstap is net zo goed te overleven, ook al is het niet volgens jouw geplande route. | |
Dr_Flash | woensdag 23 mei 2007 @ 22:02 |
quote:Ja, dat is zo alleen moet je in Amf niet 1) de IC van 16:22 naar RTd opheffe 2) zeggebn dat de IC van 16:25 naar Shl ook opgeheven wordt terwijl dat niet zo is 3) Met de 16:25 IC naar GVc gaan rijden met driekwart te weinig mat Daar worden mensen niet echt blij van | |
Zug-Chef | woensdag 23 mei 2007 @ 22:52 |
Ben jij zolaat al klaar met werk joh Fles? Ik dacht misschien zat je nog in de 17:40 trein naar Ut vanuit Amf, maar heb je niet gezien (ik had die trein uit Ut ri Rtd namelijk) Verder vandaag: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
NordicBlue | woensdag 23 mei 2007 @ 22:59 |
Die Sprinter heb ik ingezeten, en dat vracht-treintje met 1 aanhangertje (die boven die sprinter staat) kwam daarvoor voorbijrijden op gv Hebben we het dan over dezelfde treinen? | |
_Xbox_Master_ | woensdag 23 mei 2007 @ 23:21 |
Mooie foto's Bjorn ![]() Laat ik hier ook maar eens een paar willekeurige foto's plaatsen ![]() | |
Brembo | woensdag 23 mei 2007 @ 23:28 |
quote:Als alle treinen 1e klas waren als mat'64 zou ik me koning voelen, helaas mag er dan wel met 16 bakken gereden worden op Zl-Nm. Trouwens die witte roestbakken met loc stond laatst in Ah, was dat stel verdwaalt ? | |
Peterselieman | woensdag 23 mei 2007 @ 23:52 |
quote:Idd. Blij dat ik normaal niet met Plan V reis | |
Peterselieman | donderdag 24 mei 2007 @ 00:13 |
uit Dagblad van het Noorden:quote: | |
Ou-Tannu | donderdag 24 mei 2007 @ 00:15 |
meer ijzer op ijzer! altijd goed | |
NordicBlue | donderdag 24 mei 2007 @ 07:24 |
![]() Deze kwam net daarvoor voorbij op spoor 6, de omroepmiep verzocht ons vriendelijk iets verder naar achteren te gaan staan, omdat deze trein veel warmte uit scheen te stoten ![]() Hier heb ik gister in gezeten, was de stoptrein naar schiphol Was dit rond een uurtje of 2 , kwart over 2? | |
Fred | donderdag 24 mei 2007 @ 09:24 |
quote:De trein gaat pas in 2010 rijden, maar je kan er nu al inzitten? Gaan ze een goederenlijn ombouwen? | |
Peterselieman | donderdag 24 mei 2007 @ 10:39 |
Ze willen die lijn idd om gaan bouwen. En ja daar hoort natuurlijk een proef bij | |
Duvel | donderdag 24 mei 2007 @ 10:40 |
quote:Weer leuk! Waar zijn die eerste foto's genomen eigenlijk? | |
Dichterbijer | donderdag 24 mei 2007 @ 10:41 |
quote:Het is een test denk ik... en in feite ligt het spoor er al. Wat ik kan terug vinden van het nieuwsbericht hierover is het volgende: quote: | |
Duvel | donderdag 24 mei 2007 @ 10:53 |
quote:Voor maximaal 40km/h en met handbediende overwegen? Of wel geautomatiseerd enzo? | |
Peterselieman | donderdag 24 mei 2007 @ 10:56 |
Het zal wel vergelijkbaar zijn met een ritje van Leeuwarden naar Stiens eind jaren '90. Wandeltempo en nog redelijk wat obstakels, ware het niet dat dit spoor nog wel normaal in gebruik is voor goederenvervoer. | |
Dichterbijer | donderdag 24 mei 2007 @ 11:37 |
Inderdaad... goederenvervoer gaat er al over dus ik neem aan dat er al iets geautomatiseerd is... hoop ik ![]() | |
Duvel | donderdag 24 mei 2007 @ 14:19 |
quote:Het spoor naar Veendam heeft tot de eerste overweg beveiliging (d.w.z.: er wordt een trein gedetecteerd). Daarna is het allemaal onbeveiligd gebied. De overwegen zijn allemaal handbediend, d.w.z. de machinist moet uitstappen en sleutelen. Dit gaat zo door vanaf het eerste emplacement tot aan het station. Met andere woorden: voor je hier enigszins normaal personenvervoer kunt uitvoeren, heb je nog wel wat te doen. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 mei 2007 @ 14:32 |
Ik denk dat ze dan gelijk ERTMS aan gaan leggen. Niet te vergetten assentellers natuurlijk, hoewel die met de komst van de GTW mogelijk niet meer nodig zijn, vanwege de ongelijke gewichtsverdeling. Verder zullen denk ik nog wel wat rails en ballast vervangen moeten worden en natuurlijk alle overwegen en stations moeten aangepakt worden. | |
Duvel | donderdag 24 mei 2007 @ 14:40 |
quote:Kunnen die GTW's ERTMS aan dan? Verder is dit gewoon idioot duur... | |
Peterselieman | donderdag 24 mei 2007 @ 14:46 |
Er zijn acht met het Duitsland pakket en verder hebben ze allemaal ATB-NG. Ik denk dat er voor ERTMS nog wel het nodige aangepast moet worden, maar ja Prorail wil het he | |
Ou-Tannu | donderdag 24 mei 2007 @ 15:19 |
quote:ze komen toch niet echt op andere baanvakken? ![]() enige wat je er uithaalt is volgens mij dat het ook werkt onder de 40km/h | |
Peterselieman | donderdag 24 mei 2007 @ 15:20 |
Nee. Dat het ook werkt onder de 15 km/h | |
Duvel | donderdag 24 mei 2007 @ 15:29 |
quote:Wat bedoel je?? | |
Peterselieman | donderdag 24 mei 2007 @ 15:37 |
Ik denk dat ie bedoeld, dat ATB-EG niet ingrijpt onder de 40 km/h. ERTMS zal dit wel doen. ATB-NG grijpt niet in onder de 15 km/h. | |
Duvel | donderdag 24 mei 2007 @ 15:42 |
quote:OK, en dat is het enige verschil tussen ATB-NG en ERTMS volgens O-T? | |
Ou-Tannu | donderdag 24 mei 2007 @ 15:45 |
quote:tuurlijk niet :w maar die GTWs hebben dr hier in het noorden toch geen baat bij verder? :w | |
Peterselieman | donderdag 24 mei 2007 @ 15:46 |
geen seinpalen meer langs de baan maakt de baanvakken ook weer zo kaal. | |
Brembo | donderdag 24 mei 2007 @ 15:48 |
quote:Je hebt drie verschillende ERMTS. ERMTS v1 is vergelijkbaar met ATB-NG, voordeel is dat je bij grensoverscheidend verkeer geen gezanik van beveiliging hebt. ERMTS v2 is HSL, dus geen seinen meer langs de rails en alles gaat via GSM-R. ERMTS v3 is EMRTS v2 met einde van de trein herkenning, dus geen baanvakken meer maar de trein wordt het baanvak. Deze is helaas nog in ontwikkeling. Ik denk dat er gewoon ATB-NG op komt, dit omdat de kost anders niet over te zien zijn. En al het huidige dieselmaterieel kan er op rijden. Wel leuk dat er misschien geinvesteerd wordt in de spoorwegen! Kunnen ze de lijn niet door trekken naar Emmen, heb je snelle verbinding Gn-Em. | |
Peterselieman | donderdag 24 mei 2007 @ 15:56 |
Dit lees ik net op Somda:quote:Zou dat betekenen dat er geen stellen bewaard zullen blijven? | |
Ou-Tannu | donderdag 24 mei 2007 @ 15:57 |
quote:Groningen - Emmen kan volgens mij ook wel uit per trein gezien dr nu elke 15 min een snelbus rijd.. en dan nog de nodige normale lijnn? | |
MREn | donderdag 24 mei 2007 @ 15:59 |
Stichting De Wadloper ![]() (of hoe heette dat ding?) | |
vw_caddy | donderdag 24 mei 2007 @ 16:00 |
81 bakken DH, dat is nog eens wat anders dan een kleine serie SM90. | |
Duvel | donderdag 24 mei 2007 @ 16:07 |
quote:Je bedoelt de verschillende Levels voor ERTMS? Die kun je hier ook vinden: http://www.ertms.com/level.html. ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 24 mei 2007 @ 16:12 |
quote:idd, maar geheid dat ze met de 81 bakken DH minder werk hebben dan de 18 bakken SM90 ![]() | |
Brembo | donderdag 24 mei 2007 @ 16:29 |
quote:Tjah, leuke aanvulling ![]() Volgens mij kunnen ze gelijk een contract maken voor mat'64, het is echt op! En Zw-Nm rijden met 2*Plan V ![]() | |
MREn | donderdag 24 mei 2007 @ 16:56 |
Maar als ze dat nu op schroothoop gooien, hebben ze niets om het te vervangen, dus dat lijkt me voorlopig niet zo'n goed idee. | |
Brembo | donderdag 24 mei 2007 @ 17:00 |
quote:Het is toch prachtig intercity materieel, zet ze dan in in de randstad. Nee, dat kan niet ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 24 mei 2007 @ 18:29 |
ze kunnen ook nog de DH-tjes inzetten op andere lijnen, maar als je dat wil als stopper? ![]() | |
Duvel | donderdag 24 mei 2007 @ 18:45 |
quote:Dat stopt overal: weilanden, midden op een brug, als je mazzel hebt een station. | |
Dichterbijer | donderdag 24 mei 2007 @ 18:50 |
quote:Is dat de hele zooi Wadlopers? | |
NordicBlue | donderdag 24 mei 2007 @ 19:03 |
Een 44-jarige racefietser heeft gisteravond wel heel veel geluk gehad. De man reed op de Burgemeester Smeetsweg in het Zuid-Hollandse Zoeterwoude op de kop van een groep wielrenners en zag niet dat de spoorbomen waren gesloten. De fietser knalde in volle vaart tegen de dichte boom. Door de kracht brak de spoorboom deels af en kwam voor de helft op het spoor terecht waar net een trein langs denderde. De spoorboom brak door de trein in vele stukjes. De wielrenner kwam door de botsing net naast de rails terecht. Wonder boven wonder werd hij niet door de trein geraakt. Bij een ziekenhuiscontrole bleek hij slechts wat oppervlakkige wonden te hebben. De treinmachinist stopte na het ongeluk. De politie onderzoekt het voorval. | |
Peterselieman | donderdag 24 mei 2007 @ 19:17 |
quote:Ja ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 mei 2007 @ 19:18 |
ik geloof er weinig van. 1 is er geen bron, en 2 als je ZO hard tegen een dichte spoorboom aan rijdt dat die afbreekt, dan ben je zelf allang dood. | |
NordicBlue | donderdag 24 mei 2007 @ 19:25 |
quote:Geen Bron? http://www.unityfm.nl/nieuws.php?id=3461 Trein mist racefietser op haartje | |
Dr_Flash | donderdag 24 mei 2007 @ 19:35 |
Wel een bron ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 24 mei 2007 @ 20:21 |
quote:duh ![]() en zo`n houten slagboompje wat 5 jaar geleden al vervangen had moeten worden breekt wel hoor ![]() | |
Wadloper | donderdag 24 mei 2007 @ 20:42 |
Wielrennerts kunnen best snel gaan, verkijk je daar niet op hoor ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 24 mei 2007 @ 21:46 |
quote:met gemak :p denk dat je toch gauw op een km of 60 per uur hangt ![]() | |
MREn | donderdag 24 mei 2007 @ 22:00 |
Och, ik heb ooit met dik 80 (bergafwaats Ardennen) een poliebusje ingehaald op de fiets op een weg waar je maar 50 of 60 mocht, nergens last van gehad ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 24 mei 2007 @ 22:21 |
quote: ![]() hardste wat ik gehaalt heb op mn fiets is 53 km/h bergafwaards met de wind mee ![]() | |
MREn | donderdag 24 mei 2007 @ 22:43 |
Ik kom op mn eigen fietsje ook niet verder dan 45-50 met veel moeite, hoewel dat in het stedelijke verkeer geen wenselijk snelheid is ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 24 mei 2007 @ 22:50 |
quote:alleen handig als je zelf vertraging hebt en de trein niet ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 mei 2007 @ 10:49 |
quote:ja, niet zo vreselijk vaak, dus ![]() | |
Remco | vrijdag 25 mei 2007 @ 13:17 |
Ik zit nu in de 4011 iin Leeuwarden. Echt puur toeval dat ie er net nu staat, had er nog nooit ingezeten maar hij ziet er echt strak uit, al mag ik hopen dat staks de airco nog iets harder word gezet ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 25 mei 2007 @ 13:19 |
Ben ik straks weer een uur te laat in Leeuwarden om het stel te kunnen zien ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 25 mei 2007 @ 14:17 |
Welke trein had je Remzz ? Vertrek 13.43 uit Lw ofzo ? | |
Zug-Chef | vrijdag 25 mei 2007 @ 14:21 |
quote:Poeh even kijken heur, UST96 was om 15:38 en die sprinters om 16:31 quote:Allemaal aan de westkant van station Naarden Bussum vanaf het parkeerterrein. | |
Zug-Chef | vrijdag 25 mei 2007 @ 14:50 |
Gisteren wezen kijken tussen Venlo en Venlo grens voor de Duitse loks :-)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() eNjoy ![]() | |
SpeedyRich | vrijdag 25 mei 2007 @ 14:58 |
Netjes Zugchef | |
MREn | vrijdag 25 mei 2007 @ 15:20 |
Wie zelf eens mee wil Duitsland in binnenkort, vindt hier wellicht iets van zijn gading. Leuk dagje weg, geen oude lullen en toch niet duur ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 25 mei 2007 @ 15:35 |
Geinig initiatief, alleen heb ik zo'n beetje alles wel gezien in NRW. Op een aantal plaatsen waar ik nog wil kijken, maar dat is dan meer voor cargo-fappers. | |
MREn | vrijdag 25 mei 2007 @ 15:42 |
Maar je hebt deze keer -en nu wordt het eng- ook nog het sociale effect dat je andere liefhebbers tegenkomt, en wellicht nog wat nieuw volk leert kennen ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 25 mei 2007 @ 15:44 |
Waar stond je eigenlijk afgelopen vrijdag in Hoorn ? | |
MREn | vrijdag 25 mei 2007 @ 15:47 |
Op het pleintje tussen de loods en de stoomwalsen. Tussen de stands van Stoomgemaal en die van de SHM. | |
Zug-Chef | vrijdag 25 mei 2007 @ 15:50 |
Hmm, ik had je in Wognum verwacht. Maar daar stond dus niemand. Had in Hoorn maar heel even de tijd. Net genoeg om een aankomende tram nog op de foto te zetten. | |
Remco | vrijdag 25 mei 2007 @ 16:03 |
quote:Dat was hem idd ![]() ![]() Het kleurverschil met de 4224 ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 25 mei 2007 @ 16:06 |
quote:Elk ICK / ICRm / IR rijtuig heeft een wc. In het buitenland waar men nog veelvuldig met echte rijtuigen rijdt heeft ook elk rijtuig minstens 1 wc. In Duitsland hebben dosto's zelfs 2 wc's per wagon....... | |
Dichterbijer | vrijdag 25 mei 2007 @ 16:22 |
quote:Ene Fles wond zich daar een aantal topics terug ook al erg over op... ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 25 mei 2007 @ 16:33 |
quote:komt omdat je die makkelijker uitwisselt met een andere stam ![]() als je toiletloze maken.. dan heb je de kans natuurlijk dat er ongemerkt een treinstam ontstaat zonder toilet :p | |
Zug-Chef | vrijdag 25 mei 2007 @ 16:39 |
Snap je waarom ik het niet zo op treinstellen heb ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 25 mei 2007 @ 16:48 |
quote:hoop dat ze in de ICM 4tjes toch wel 2 wcs laten.. :p | |
Dichterbijer | vrijdag 25 mei 2007 @ 16:56 |
quote:Dat gok ik wel... maar voordat die onder het mes gaan zijn we al weer 5 jaar verder... en dan is het nog afwachten. Hoorde dat ze misschien eerste de oude dubbeldekkers een opknap beurt wilden geven. | |
Ou-Tannu | vrijdag 25 mei 2007 @ 16:57 |
quote:die wil ik ook wel ff helpen hoor ![]() gewoon opfikken ![]() | |
Remco | vrijdag 25 mei 2007 @ 16:58 |
quote:Lijkt me strak plan, ze hebben toch 200 stellen VIRM aangekocht? Gaan die niet i.p.v. die oude dubbeldekkers rijden? | |
Ou-Tannu | vrijdag 25 mei 2007 @ 16:59 |
quote:200 bakken VIRM was het toch? maakt maximaal 50 treintjes.. :p denk dat plan T / V eerder weggaat? | |
Dichterbijer | vrijdag 25 mei 2007 @ 17:11 |
Zo oud zijn die dubbeldekker nou ook weer niet...jaartje of 15 a 20? | |
Ou-Tannu | vrijdag 25 mei 2007 @ 17:14 |
quote:DD-AR 7400, 7800 1997-1998 (mDDM) / 1993-1995 (overig) DDM-1 1984-1986 NSR 75 DDM-2/3 1993-1995 NSR 258 DD-AR WiKi! | |
Dichterbijer | vrijdag 25 mei 2007 @ 17:19 |
quote:Ik bedoel maar ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 25 mei 2007 @ 17:44 |
quote:de SGM(m) is ouder ![]() | |
Brembo | vrijdag 25 mei 2007 @ 22:40 |
quote:Sprinters worden gereviseerd in Denemarken, ICM wordt in Nederland ondertussen gedaan. Denk pas als ICM af is en er een nieuwe lading IRM is dan komt DDM-1 aan de beurt, anders gaan er wel heel veel materieel gereviseerd worden. Dus pas 2010. | |
ReisT | vrijdag 25 mei 2007 @ 23:08 |
quote:Zal voor een deel ook wel in plaats van ICK komen. Dat was immers voor de "korte termijn" maar rijdt als de nieuwe VIRM er is ook al weer 7 jaar rond hier. | |
MREn | zaterdag 26 mei 2007 @ 01:30 |
Het zou mij niet verbazen als ICK en ICB over 10 jaar nog rondrijden. Die paar sprintertjes kunnen nog niet een kwart van de mat'64-vloot vervangen namelijk. Dus als mat'64 helemaal op is, wordt dat vervangen door een combinatie van Br425 en DD-AR waarschijnlijk, en op de tragere lijnen door het nieuwe IRM. | |
ReisT | zaterdag 26 mei 2007 @ 13:08 |
Die eerste paar sprinters (= 120 bakken = 60 V'tjes) zijn dan niet genoeg om al het mat '64 te vervangen, maar de opties op nog eens 5 vervolgbestemmingen natuurlijk wél. Dus als de NS-Br425 goed bevalt... |