thatsme | vrijdag 11 mei 2007 @ 12:03 | |||
![]() Hier alweer deel 67 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet. De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail. RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Tevens is het huilen over de 'lange' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen. [ Bericht 1% gewijzigd door thatsme op 11-05-2007 12:31:25 ] | ||||
thatsme | vrijdag 11 mei 2007 @ 12:05 | |||
![]() Game on! | ||||
ReisT | vrijdag 11 mei 2007 @ 12:08 | |||
De Witte Wadloper is nu dus blijkbaar ook in dienst op de Maaslijn:![]() | ||||
Peterselieman | vrijdag 11 mei 2007 @ 12:08 | |||
quote:Zouden ze voor het reizigersvervoer op die dag Herikwagons inzetten? | ||||
Peterselieman | vrijdag 11 mei 2007 @ 12:09 | |||
quote:Vind m er niet mooier op geworden zo | ||||
Dr_Flash | vrijdag 11 mei 2007 @ 12:10 | |||
Dank je, OuTannu lag weer eens te slapen ![]() Anyway. Ik zat vanochtend in de 12729 van Utrecht naar Amersfoort. Vooraan in de kopbak van de 4226 (opzettelijk gedaan, handig met uitstappen en zo). En vlak voor Bilthoven, bij km 8.4, hoorde en voelde ik een soort "B-BOENK" vanuit het draaistel. Kort daarna zag ik allerlei vuistgrote witte dingen langs de trein dwarrelen. Dus ik denk OF een zwaan, OF een behoorlijk fors stuk piepschuim. Zoiets moet het geweest zijn. Trein minderde absoluut geen vaart, en in Amf was er aan de kop niks te zien. ![]() Waarschijnlijk dus een flink stuk piepschuim. Maar dan nog, best knap om als je zo duidelijk iets aan rijdt, wat dan ook, om gewoon volle por door te knetteren ![]() | ||||
Erosjuhhh | vrijdag 11 mei 2007 @ 12:17 | |||
quote:wat zijn die kleuren van de NS toch eigenlijk mooi als je die witte zo ziet. | ||||
Dichterbijer | vrijdag 11 mei 2007 @ 12:31 | |||
Jeej ![]() ![]() | ||||
Peterselieman | vrijdag 11 mei 2007 @ 12:37 | |||
Tot op zekere hoogte pleite. De 121 gaat naar de HIJSM. De 115 moet opgeknapt worden en zal daarom tijdelijk van de baan verdwijnen. Er gaan maar 2 U'tjes naar Slowakije, want er zouden betalingsproblemen zijn daar. Daarom wordt de rest in Amf opgeslagen. De U'tjes die in Blerick stonden, staan ondertussen allemaal bij Hoeben. | ||||
Brembo | vrijdag 11 mei 2007 @ 13:25 | |||
quote:Ach ja, we kunnen op de NS klagen, maar Veolia heeft tot nu toe nog geen moer beter gedaan ![]() Maar nog 8 maanden, dus pas in December hebben ze nieuwe treinstellen. Duurt ook lang, dacht dat ze al in September nieuwe bakekn hadden op die lijn! | ||||
Peterselieman | vrijdag 11 mei 2007 @ 13:27 | |||
In september komt het eerste nieuwe stel. Daarmee gaan ze testritten uitvoeren. Eind oktober, begin november willen ze al zoveel mogelijk GTW'tjes ingestroomd hebben om daarmee de dienstregeling over te nemen. | ||||
Brembo | vrijdag 11 mei 2007 @ 13:49 | |||
quote:Ach kunnen de Maaslopers nu IJssellopers worden voor de 3700 ![]() | ||||
Dichterbijer | vrijdag 11 mei 2007 @ 14:31 | |||
quote:3700? Welke lijn is dat dan? | ||||
Dr_Flash | vrijdag 11 mei 2007 @ 14:54 | |||
quote:Zwolle - Nijmegen Beroemd om zijn weelderige collectie oud ijzer ![]() | ||||
Dichterbijer | vrijdag 11 mei 2007 @ 16:22 | |||
quote:Hmm, zullen we die Wadjes netjes in Amersfoort stallen? Want dat wil ik die mensen niet aan doen om nog verder gedegradeerd worden ![]() ![]() | ||||
Ou-Tannu | vrijdag 11 mei 2007 @ 17:27 | |||
quote:op de "schrootlijn" hoort nou 1 maal schroot ![]() en die "Witte kwak" loper zal vaak gewassen worden denk ik :p | ||||
LintuxCx | vrijdag 11 mei 2007 @ 17:39 | |||
quote:Voor ze Zwolle-Roosendaal opsplitsten reed er nog gewoon een fijne nieuwe-stijl dubbeldekker daar. Maar wat rijdt daar nu? Weer zo'n afschuwelijke stoptrein à la Plan U? (Kan al die hondekop-klonen niet uit elkaar halen. ![]() En zo te zien was iemand me voor wat betreft de CalTrain foto's. Zo ziet 't er inderdaad uit. D'r is gewoon een trap aan beide kanten aan het begin van de coupé (aan één kant maar). Je moet meteen het goede trapje nemen, want eenmaal boven kun je niet meer overstappen naar de andere kant. Voelt ietwat krapjes dus, ja. Het ding stopt ook overal, dus heeeeel snel is 'ie niet. Mountain View->San Francisco doet 'ie in anderhalf uur of iig een dik uur (afhankelijk van je uitstapstation), per auto kan dat in drie kwartier. | ||||
Ou-Tannu | vrijdag 11 mei 2007 @ 17:41 | |||
quote:volgens mij rijd er Plan V.. mischien af en toe een een T net als er eens wat beter materieel op weet te belanden | ||||
Duvel | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:02 | |||
Attentie:![]() | ||||
Duvel | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:04 | |||
En vervolgens dus:![]() | ||||
Dr_Flash | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:14 | |||
Lijkt me strijdig met de slotbepaling in de OP Duuf ![]() | ||||
Duvel | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:14 | |||
Wie weet welk bord nu volgt? | ||||
Duvel | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:14 | |||
quote:Ik vind het een nette aankondiging, jij niet? Niet zomaar lukraak inschakelen. | ||||
Ou-Tannu | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:15 | |||
* Ou-Tannu gooit er een ATB codewisseling door! | ||||
Dr_Flash | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:17 | |||
quote:Ik vrees alleen dat ik de enige was die hem begreep ![]() | ||||
MREn | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:19 | |||
quote:Planning is 6 bakken mat '64, hoewel dit al vrij snel in/na de avondspits verkleind wordt naar 4 bakken. Hoewel er de laatste tijd weer veel ICM en IRM opduikt. In ieder geval dit weekend, omdat Zl-Amf er dan uit ligt, hoewel ik uit ervaring kan vertellen dat een IRM-VI dan nog steeds krapjes is. | ||||
MREn | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:22 | |||
Gaan er nog mensen naar het waterkokerfestival in Hoorn? Ik ben er vrijdag ![]() http://www.museumstoomtra(...)/tekstVierdeeln.html | ||||
Dr_Flash | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:24 | |||
quote:Dat niet. Ik ga er wel morgen heen met de donateursrit van de HSA ![]() | ||||
Duvel | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:41 | |||
quote: ![]() | ||||
Duvel | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:42 | |||
quote:Ja, bagger. Het seinenboek moet worden opgenomen in de OP. ![]() | ||||
Dr_Flash | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:55 | |||
quote:Pfff, vroeger stond dat soort shizzle op Somda ![]()
Dan dus ![]() | ||||
Duvel | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:55 | |||
quote:Dan PM je 't om de treingestapo te slim af te zijn, of msn of zo. ![]() | ||||
Dr_Flash | vrijdag 11 mei 2007 @ 19:02 | |||
quote:Neuh het staat boven je ![]() | ||||
Duvel | vrijdag 11 mei 2007 @ 19:04 | |||
quote:Ik zag 't ja, bedankt! | ||||
Wadloper | vrijdag 11 mei 2007 @ 19:58 | |||
quote: ![]() Maar eigenlijk kan elk snelheidsbord toch daarachter staan? ![]() | ||||
Ou-Tannu | vrijdag 11 mei 2007 @ 20:20 | |||
quote:dr is genoeg ![]() | ||||
Duvel | vrijdag 11 mei 2007 @ 20:27 | |||
quote:Nee, fout. Het is dit bord: ![]() Baanvaksnelheid en ATB kunnen (nee, konden) los van elkaar staan. | ||||
Ou-Tannu | vrijdag 11 mei 2007 @ 20:31 | |||
cheats! ![]() | ||||
Duvel | vrijdag 11 mei 2007 @ 20:36 | |||
quote:Ken uw reglementen! Zo stond het ook al in "Zakboek voor de Machinist" uit 1957: "Het lijkt me prettig, dat U steeds de meest belangrijke bepalingen uit onze Reglementen en Voorschriften bij de hand hebt, en ik besloot daarom dit zakboek voor U te doen samenstellen. We zullen het geregeld vernieuwen, omdat het natuurlijk geheel en al "bij" moet zijn. Ik hoop, dat het U van dienst zal zijn, doch bedenkt daarbij steeds, dat U de Reglementen en Voorschriften volledig goed moet kennen. Het zakboek is slechts een handleiding." Was getekend Den Hollander, april 1957. | ||||
Ou-Tannu | vrijdag 11 mei 2007 @ 20:51 | |||
quote:ja voor mijn tijd he ![]() | ||||
Brembo | vrijdag 11 mei 2007 @ 21:05 | |||
quote:Ligt er aan, momenteel IRM, ICM, mat´64 rijdt er. Dus dat is al een leuke verzameling ![]() ![]() | ||||
Duvel | vrijdag 11 mei 2007 @ 21:09 | |||
quote:Ik wasch deschtijdtsch machinist der treinen. | ||||
Dr_Flash | vrijdag 11 mei 2007 @ 21:14 | |||
quote:Zal ik het nog ff over Opa Albert hebben? ![]() | ||||
Zug-Chef | vrijdag 11 mei 2007 @ 21:19 | |||
Tering vandaag in Amsterdam geweest, zonder een kilometer per trein... | ||||
SpeedyRich | vrijdag 11 mei 2007 @ 21:22 | |||
quote:Code 96 ? ![]() | ||||
Dr_Flash | vrijdag 11 mei 2007 @ 21:27 | |||
quote: ![]() | ||||
Ou-Tannu | vrijdag 11 mei 2007 @ 21:33 | |||
quote:ja als jij dat wil ![]() | ||||
Jerommeke.nl | vrijdag 11 mei 2007 @ 21:44 | |||
Wie gaat er ooit op vakantie naar Slowakije? | ||||
Dr_Flash | vrijdag 11 mei 2007 @ 21:46 | |||
quote:Ik kom meestal wel een keer per jaar in Polen. En als de Uutjes daar rijden zal ik absoluut wel even de grens over wippen ja ![]() Dat bedoelde je toch? ![]() | ||||
Jerommeke.nl | vrijdag 11 mei 2007 @ 21:48 | |||
quote:Yups, lijkt me grappig om te zien. Zouden ze dat daar ook als nieuw beschouwen? | ||||
Ou-Tannu | vrijdag 11 mei 2007 @ 21:49 | |||
quote:ze zijn toch Nieuw voor de lokale spoorwegen daar? | ||||
Dr_Flash | vrijdag 11 mei 2007 @ 21:49 | |||
quote:Mwoa, iig als een aanwinst ![]() Ik ben wel bar benieuwdd wat voor kleurtje ze erop gaan keilen ![]() | ||||
Ou-Tannu | vrijdag 11 mei 2007 @ 21:57 | |||
gewoon heerlijk NS geel? ![]() | ||||
Zug-Chef | vrijdag 11 mei 2007 @ 22:01 | |||
Nee ze hebben de Plan U's voor niets in de gele kleuren op laten knappen ![]() | ||||
Ou-Tannu | vrijdag 11 mei 2007 @ 22:09 | |||
quote:anders hadden ze aan een laagje primer ook wel genoeg :p | ||||
Zug-Chef | vrijdag 11 mei 2007 @ 22:10 | |||
Zeg Ou-T, heb je nog van die vette dvd's met treinen, zoals die serie die je laatst voor me brandde. Echt vet is dat | ||||
Ou-Tannu | vrijdag 11 mei 2007 @ 22:14 | |||
ben nog niet veel tofs tegen gekomen ![]() | ||||
densmee | vrijdag 11 mei 2007 @ 22:54 | |||
in welke landen rijden ze nog meer dan met dezelde bovenleidingsspanning | ||||
thats-me | vrijdag 11 mei 2007 @ 23:08 | |||
Kijk zo ziet het er uit als een dromedaris voor de trein loopt. ![]() | ||||
Brembo | zaterdag 12 mei 2007 @ 00:07 | |||
quote:Frankrijk, vandaar dat we die prachtige 1600's toen gekozen hadden! En nog wat lokale spoorbaantjes. Geloof in de jaren '30 is gekozen voor 1,5 kV omdat je dan met een houten ladder geisoleerd bent van de rijbaan. Bij onderhoudt hoef je dan de stroom niet van de bovenleiding afhalen. Bij hogere spanningen wel. In de oostblok landen wordt veel materieel uit de russische tijdperken opgeknapt en gereviseerd met EU-geld. Maar voor hun is een Plan U gewoon een standaard trein, niet echt heel veranderd lijkt me. | ||||
Ou-Tannu | zaterdag 12 mei 2007 @ 00:11 | |||
quote:we zien het vanzelf :] als ze er niet mee om kennen gana is het het zo kapot! | ||||
MREn | zaterdag 12 mei 2007 @ 00:59 | |||
quote:1e klas rijtuigen van de SSN en Mitropa restauratiekar. | ||||
_Xbox_Master_ | zaterdag 12 mei 2007 @ 09:28 | |||
De DEII-186 die vanmorgen een korte stop in Aalten maakte ![]() ![]() ![]() ![]() Jammer dat de laatste 2 foto's niet echt geweldig gelukt zijn ![]() | ||||
Wadloper | zaterdag 12 mei 2007 @ 10:36 | |||
quote:Rijdt ook gewoon door ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Wadloper op 12-05-2007 11:08:07 ] | ||||
Ou-Tannu | zaterdag 12 mei 2007 @ 11:28 | |||
quote: ![]() beter hadden ze de De-1 / De-2 op grote revisie gestuurt ipv kwaklopers aan te schaffen ![]() (ok is zo onrendabel als de pest :p) | ||||
Ou-Tannu | zaterdag 12 mei 2007 @ 11:29 | |||
quote:als het kameel vs Wadloper / VIRM / DM90 is zowiezo ![]() ![]() | ||||
ReisT | zaterdag 12 mei 2007 @ 11:43 | |||
quote:Dat hebben ze toch gedaan? Door die revisie heeft de DE-2 (of tenminste, een paar dan) dienstvaardig de 21 eeuw gehaald. Daarmee hebben ze gewoon bijna Plan U (10 jaar jonger) overleefd! | ||||
Ou-Tannu | zaterdag 12 mei 2007 @ 11:56 | |||
quote:njah had liever alle DE-2 / DE-1 stellen nog gehad :-D ipv kwaklopers :p | ||||
ReisT | zaterdag 12 mei 2007 @ 12:57 | |||
quote:In Engeland hebben ze ook ooit nog ergens 1500V gehad, tot in de jaren '70 ergens. Toen ze daar van afstapten hadden ze wat locs over, die heeft de NS toen overgenomen als de 1500-serie. In NLheeft men overigens in de jaren '20 al gekozen voor 1500V, het oudste elektrische materieel van NS heet niet voor niets mat '24. In Frankrijk kwamen ze er al in de jaren '50 achter dat er betere systemen bestaan (25kv wisselspanning bijvoorbeeld), maar hier bleven we met 1500V (tegenwoordig stiekem 1800V) voortsukkelen. | ||||
Jerommeke.nl | zaterdag 12 mei 2007 @ 13:13 | |||
quote:Wat een liev treintje ![]() | ||||
Duvel | zaterdag 12 mei 2007 @ 17:00 | |||
quote:In Frankrijk rijden de treinen nog steeds op 1500V de steden binnen. Het 1500V systeem voldoet voor Nederland best, ze zijn net met een leuk uitbreidingsprogramma bezig, dus het blijft nog wel even bestaan. ![]() | ||||
Duvel | zaterdag 12 mei 2007 @ 17:01 | |||
Hierbij trouwens mijn complimenten aan de HSA: zowel vanmorgen als vanmiddag keurig op tijd met de 186 door Purmerend. Foto's volgen morgen of overmorgen! | ||||
Zug-Chef | zaterdag 12 mei 2007 @ 17:17 | |||
Heb je nog gezwaaid naar Fles ? | ||||
Ou-Tannu | zaterdag 12 mei 2007 @ 19:30 | |||
quote:treinstellen die zowel op 1500VDC als 25KVAC kunnen rondrijden zou een uitkomst bieden.. dan kan je op je dooie gemak baanvakken verhogen naar 25KVAC | ||||
Ou-Tannu | zaterdag 12 mei 2007 @ 19:48 | |||
wordt een gezellig tunneltje in zwitserland trouwens ![]() | ||||
_Xbox_Master_ | zaterdag 12 mei 2007 @ 19:49 | |||
quote:Die stapte pas in Arnhem in he ![]() | ||||
Zug-Chef | zaterdag 12 mei 2007 @ 20:02 | |||
Fles is gestrand in Breda, door werkzaamheden geen treinverkeer meer tussen Bredan/Roosendaal en Dordrrecht... Moet ie weer terug via Tilburg | ||||
Duvel | zaterdag 12 mei 2007 @ 20:30 | |||
quote:Dan zou de foto bewogen zijn. ![]() Is ie gestrand met de 186, of is ie ergens onderweg afgestapt? Als ze na Purmerend nog naar Breda gereden zijn, moeten ze niet vergeten te tanken. ![]() | ||||
Ou-Tannu | zaterdag 12 mei 2007 @ 21:02 | |||
voordeel van een diesel.. die ken overal karren ![]() | ||||
Zug-Chef | zaterdag 12 mei 2007 @ 21:21 | |||
quote:Geen idee ik sprak m net, toen zei ie dat ie zo'n 180 km ofzo met dat ding was meegeweest, maar doodziek werd van sommige treinennerds die ook mee gingen. Hij heeft daarna nog een rondje gedaan geloof ik... | ||||
Ou-Tannu | zaterdag 12 mei 2007 @ 21:24 | |||
quote:foto fappers zeker? ![]() | ||||
Wadloper | zaterdag 12 mei 2007 @ 21:47 | |||
quote:En wat voor gedrag hadden die treinnerds dan? ![]() ![]() Ik was overigens niet mee, ben lekker thuis gebleven vandaag ![]() ![]() | ||||
Ou-Tannu | zaterdag 12 mei 2007 @ 21:59 | |||
quote:jij gaat over een jaar of 15 mee met een wadloper excursie he? :p | ||||
Dr_Flash | zaterdag 12 mei 2007 @ 22:30 | |||
quote:Da's heul bluf dikke flapkees, er stond niemand in Purmerend die op jou had kunnen lijken, en we hadden daar op de heenweg een grove +11 ![]() | ||||
sander89 | zaterdag 12 mei 2007 @ 22:37 | |||
quote:Deze? http://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel ![]() Die lift lijkt me ook wel stoer, ik weet al waar ik op wintersport wil ![]() | ||||
Wadloper | zaterdag 12 mei 2007 @ 22:44 | |||
quote:Denk het wel ja ![]() ![]() | ||||
Ou-Tannu | zaterdag 12 mei 2007 @ 22:45 | |||
quote:als ze dan nog niet van ellende uit elkaar geploft zijn though ![]() | ||||
Wadloper | zaterdag 12 mei 2007 @ 23:05 | |||
Zal vast wel 1 bewaard kunnen blijven, onderdelen genoeg ![]() | ||||
NordicBlue | zaterdag 12 mei 2007 @ 23:07 | |||
hoi | ||||
Ou-Tannu | zaterdag 12 mei 2007 @ 23:29 | |||
quote:ja ![]() Veolia kennende zal dat bouwpakket worden ![]() | ||||
NordicBlue | zaterdag 12 mei 2007 @ 23:54 | |||
op rijdendpersoneel kunnen ze niet echt lachen om het Kameel kopt Trein filmpje | ||||
MREn | zondag 13 mei 2007 @ 01:12 | |||
In het kader van inefficiënte personeels inzet rijdt trein 787 het stuk Amf-Dv achter de 1787 aan, zal niet stoppen te Dv maar wel kopmaken richting Zl, en passant worden daarmee reizigers uit Dv naar Zl genaaid omdat die een halfuur voor het keren van de 787 hun laatste verbinding hebben. Het is idee is leuk, de uitvoering minder. Waarom niet de 3787 doorjassen Ah-Zl? | ||||
Wadloper | zondag 13 mei 2007 @ 09:46 | |||
quote:Precies, dus kan je uit de verschillende bouwpakketten onderdelen halen ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 13 mei 2007 @ 09:53 | |||
quote:Klinkt als weer een geval van "treintjes rijden, NOT reizigers vervoeren" ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||
thats-me | zondag 13 mei 2007 @ 11:26 | |||
Gisteren nog een appart voorval op station en het cafetaria in wierden ![]() Gisteravond, ging ik na de cafetaria op/naast het station, Om me avondmaal op te halen, komt daar een dronken Brit binnen lopen. Loopt naar een medewerker (ex-collega van mij) en vraagt of ze toevallig weet waar ..... woont. Ze weet het niet en ook andere kunnen geen antwoord geven. Hij pakt zijn paar plastic tassen weer op en loopt het station op. Helemaal na het uiteinde van perron 2/3 en gaat dan even "zwaaien" na voor bij rijdende treinen. Ruim 5 minuten later komt ie weer binnen, met de vraag waar hij hier ergens een "Coffeeshop" zit, ook hier kon niemand antwoord op geven en dus vertrekt hij. Loopt ie de straat over en gaat dan maar in het bus hokje zitten, wachten op een bus die er niet zal komen (rijden hier geen bussen). | ||||
Dr_Flash | zondag 13 mei 2007 @ 12:08 | |||
Connexxion is ook weer eens in het nieuws ![]() bron quote:Blijkbaar is er niet eens meer iemand om zulks naar de buitenwereld te communiceren, dat moet Prorail dan maar doen ![]() | ||||
Zug-Chef | zondag 13 mei 2007 @ 12:10 | |||
Dat is elke zondag het geval Fles | ||||
thats-me | zondag 13 mei 2007 @ 12:11 | |||
edit: het nieuws bericht was dus al net iets eerder gepost ![]() Dat dit nu pas in het nieuws is ![]() ps. OHIH en Somda liggen (bij mij) plat. | ||||
Dr_Flash | zondag 13 mei 2007 @ 12:13 | |||
quote:Teveel machinisten uit de Bible Belt? ![]() sowieso, dan is dit natuurlijk ook niet waar: quote: | ||||
Wadloper | zondag 13 mei 2007 @ 12:14 | |||
Er is een fout opgetreden bij het verbinden met de database. Neem contact op met de beheerder! Bij mij ook dus ![]() | ||||
Zug-Chef | zondag 13 mei 2007 @ 12:18 | |||
Dat somda is sinds donderdagavond ook niet meer wat het geweest is kwa spotsinvoer. Dramatisch gedaald. Dan zijn er dus of een hoop noobs die geen treinnummers kunnen opzoeken, of een hoop mensen hebben somda de rug toe gekeerd ![]() | ||||
Duvel | zondag 13 mei 2007 @ 12:33 | |||
quote:Dan had je beter uit je doppen moeten kijken. ![]() Hoe weet je nou of iemand op mij kan lijken? ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 13 mei 2007 @ 12:42 | |||
quote:Ik zal de footage nog weleens bekijken dan ![]() | ||||
Ou-Tannu | zondag 13 mei 2007 @ 12:56 | |||
quote:oh waar kan ik me aanmelden ![]() ![]() zo moeilijk kan zo`n treintje heen en weer laten hobbelen ook niet zijn ![]() | ||||
Zug-Chef | zondag 13 mei 2007 @ 13:17 | |||
Tot dat je het elke dag 10x op en neer moet. Dan piep je wel anders * Zug-Chef vindt Arriva, Veolia en Connexxion-mcn'en stumperds 1e rang ![]() | ||||
Ou-Tannu | zondag 13 mei 2007 @ 13:19 | |||
quote:dan moderniseer ik handmatig die plan V! ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 13 mei 2007 @ 13:20 | |||
quote:Begin maar met het herfunctionaliseren van die "schoonmaakkast" | ||||
Ou-Tannu | zondag 13 mei 2007 @ 13:22 | |||
quote:Goed plan! | ||||
Dr_Flash | zondag 13 mei 2007 @ 16:29 | |||
quote:Oh sorry, ik nam aan dat je jonger dan 55 was ![]() | ||||
Wadloper | zondag 13 mei 2007 @ 16:41 | |||
quote: ![]() ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 13 mei 2007 @ 17:34 | |||
Een ritje maken met Fles, deel honderdtwaalf Poeh hee, de wekkert om 05:45. Doetie anders nooit ![]() ![]() En jawel, een paar minuten te laat, gespoorwijzigd en al: ![]() Zo konden we aan het volgende excursiepunt beginnen, een ritje terug naar Utrecht, iets minder snel, en natuurlijk flink minder comfortabel, hoewel het nog altijd prima te doen was ![]() ![]() In Hoorn namen we de Stoomtram naar Medemblik, waarvan 5 of 6 rijtuigen gereserveerd waren voor Vliegbasis Leeuwarden (en 2 voor ons, toch ook 86 man). Anyway, daarmee werd door het fraaie West-Friesland gekacheld met een baanvaksnelheid van ongeveer 20 km/h, maar meestal minder ![]() ![]() Vlak voor aankomst in het eerste station, station Wognum-Nibbixwoud, nog even een bakfietser op een overweg gespot. Die bleek bij het historisch verantwoorde gebeuren te horen ![]() ![]() Station Wognum-Nibbixwoud (MET kloksein): ![]() Uiteindelijk bereikten we Medemblik, waar het station helaas volledig in de steigers stond. Zodanig, dat het nog een hele kunst was om het bordje enigszins acceptabel op de foto te krijgen (zie onderaan deze post). In Medemblik moest het lokje omlopen voor de terugweg. ![]() Mooi schildje op het lokje, moet nog wat rode verf bij. ![]() En gelukkig voor de locals bleek dat men in Medemblik ook over SNEL personenvervoer beschikt ![]() ![]() Nog een statieportret van het lokje: ![]() En via het fraaie stationnetje van Twisk ![]() Bereikten we Hoorn, waar nog even een statieportret gemaakt kon worden. Ik noem het "Prettig ijzer uit het boerenland". Over 300 jaar brengt dit miljoenen op, echt waar ![]() ![]() Tot slot nog de trein gespiegeld in een of ander reclamebord MET het stationsnaambordje van Hoorn. Zeer de moeite waard, volgens sommigen ![]() ![]() Alle gekheid op een seinpaal: wel weer 9 nieuwe bordjes: ![]() | ||||
ArthurvanderVelden | zondag 13 mei 2007 @ 17:44 | |||
Cool, alleen heb je bordje Marnehuizen niet ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 13 mei 2007 @ 17:46 | |||
quote:ow kap toch eens met janken over dat kutdorp ![]() dat komt heus wel een keer, maar niet nu ![]() | ||||
Zug-Chef | zondag 13 mei 2007 @ 18:00 | |||
Whehe, leuk gehad Fles ![]() | ||||
_Xbox_Master_ | zondag 13 mei 2007 @ 19:02 | |||
Tof verslagje ![]() Had dat ding nog wel genoeg diesel om weer helemaal naar de Achterhoek te kachelen? ![]() | ||||
Ou-Tannu | zondag 13 mei 2007 @ 19:06 | |||
quote:ze hebben gewoon achter de ICM gehangen joh ![]() | ||||
Brembo | zondag 13 mei 2007 @ 19:07 | |||
quote:Zal toch wel een tank van 1.000 Liter onderhangen, met een verbruik van 1:1 kan je wel een beetje rond tuffen door Nederland. Ding komt ook nog gewoon de bult op bij de Hemtunnel, of komt ie er met 100 km/h inschieten ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 13 mei 2007 @ 19:10 | |||
quote:Nou dat viel nog niet mee idd ![]() | ||||
Areyoutalkingtome | zondag 13 mei 2007 @ 19:13 | |||
Bavaria uit blik ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 13 mei 2007 @ 19:16 | |||
quote:GOED kijken. Naar de trein. | ||||
Ou-Tannu | zondag 13 mei 2007 @ 19:36 | |||
ja tis slecht te zien hoor.. maar het is te zien xD | ||||
SNArky | zondag 13 mei 2007 @ 20:42 | |||
Tof, mijn tante heeft nog gewoond in het station van Opperdoes (toen het inmiddels geen station meer was ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 13 mei 2007 @ 20:58 | |||
quote:Hier ja? ![]() ![]() ![]() | ||||
SNArky | zondag 13 mei 2007 @ 21:19 | |||
Jup, volgens mij is ze er zelfs geboren. | ||||
NordicBlue | zondag 13 mei 2007 @ 22:16 | |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||
Duvel | zondag 13 mei 2007 @ 22:22 | |||
Goed, ik dus zaterdagochtend te traag mijn bed uit, waardoor ik geen tijd meer had om een mooie spotplek uit te zoeken rondom Purmerend, dus werd het een van de dichtstbijzijnde en toch licht bijzondere plaatsen, het dienstregelingspunt Nhk: de brug over het Noord Hollands Kanaal. Na even wachten en het passeren van een DDAR en Plan T, kwam daar vanuit de Vinex-jungle (voorheen de weilanden) de 186 tevoorschijn. ![]() ![]() ![]() Dat was het voor die ochtend, Fles op weg naar de stoomtram. In de middag andersom. Omdat ik wat later dan verwacht terug was uit Amsterdam, andermaal geen tijd voor een gave spotplek, daarom maar station Purmerend. Net als in de nostalgische begintijd van mijn treinenhobby! ![]() ![]() En daar verdween de 186 dus weer, netjes door veilig sein, richting Zaandam. | ||||
Duvel | zondag 13 mei 2007 @ 22:24 | |||
Laat maar, foutje! | ||||
Zug-Chef | zondag 13 mei 2007 @ 22:26 | |||
Leuke picca's man ![]() | ||||
Duvel | zondag 13 mei 2007 @ 22:30 | |||
quote:Thanks! Ik vond het verslag van Fles ook leuk, alleen mis ik nog wanneer Fles nou afknapte en afstapte, en waarom? Of heb ik daar overheen gelezen? | ||||
Zug-Chef | zondag 13 mei 2007 @ 22:40 | |||
Waarschijnlijk omdat ie nog 2 bordjes moest ![]() | ||||
Duvel | zondag 13 mei 2007 @ 22:42 | |||
quote:Oh ja, goede reden! ![]() | ||||
Dr_Flash | maandag 14 mei 2007 @ 09:04 | |||
Nou, waarschijnlijk niet dus ![]() Maar na terugkomst in Hoorn had ik de keus: 1. bijna anderhalf uur wachten, en nog de rest van de dag met de sociaalgehandicapten onderweg 2. meteen door naar Amsterdam, bier en zelf een rondje maken. Wat zou je doen? ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Dr_Flash op 14-05-2007 09:12:04 ] | ||||
Duvel | maandag 14 mei 2007 @ 09:16 | |||
quote:Bier halen en me in anderhalf uur zo bezatten dat ik mee kan komen met de sociaalgehandicapten? Ook in Hoorn hebben ze bier. Wat was er zo erg aan je medereizigers? | ||||
Zug-Chef | maandag 14 mei 2007 @ 09:22 | |||
Ik citeer vanaf http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?p=135161#135161quote: ![]() ![]() | ||||
Dr_Flash | maandag 14 mei 2007 @ 09:23 | |||
quote:Edje ![]() | ||||
Dichterbijer | maandag 14 mei 2007 @ 09:31 | |||
Dr_Flash is goed geflashed ![]() | ||||
Duvel | maandag 14 mei 2007 @ 09:31 | |||
quote:Ghehehe! ![]() | ||||
Ou-Tannu | maandag 14 mei 2007 @ 09:45 | |||
geniaal ![]() | ||||
Dr_Flash | maandag 14 mei 2007 @ 09:51 | |||
quote:Nou nou, geniaal hoor ![]() Je kan het overdrijven natuurlijk. Dan had minstens dat bordje zelf er ook bij gemoeten. En het treinstelnummer. Grappig doorkijkje, dat zeker ![]() ![]() | ||||
Duvel | maandag 14 mei 2007 @ 11:48 | |||
quote:Had jij zo goed opgelet, had je me bij Nhk zien staan. ![]() | ||||
Dr_Flash | maandag 14 mei 2007 @ 11:58 | |||
Nee, ik zat links in de trein. Bovendien keek ik naar station Purmerend, en daar stonden alleen bejaarden ![]() | ||||
Duvel | maandag 14 mei 2007 @ 12:03 | |||
quote:Ja, dat kan gebeuren, helaas. En op de terugweg zat je er al niet meer in, toch? | ||||
Dr_Flash | maandag 14 mei 2007 @ 12:14 | |||
quote:Nee. Op de terugweg verkoos ik een DDARretje ![]() | ||||
Wadloper | maandag 14 mei 2007 @ 12:15 | |||
quote:Sociaal gehandicapten ![]() ![]() | ||||
Zug-Chef | maandag 14 mei 2007 @ 12:23 | |||
Nou als je een 18 jarige ziet duimen.... Dan weet ik genoeg | ||||
Duvel | maandag 14 mei 2007 @ 12:27 | |||
quote:Mochten personen onder de 30 tòch mee?!? | ||||
Dr_Flash | maandag 14 mei 2007 @ 12:32 | |||
quote:Onder begeleiding ![]() Nee, ik overdrijf wel een beetje hoor, er waren ook zat "normale" lui mee ![]() ![]() | ||||
Ou-Tannu | maandag 14 mei 2007 @ 12:42 | |||
quote:je komt er ook altijd telaat mee he ![]() | ||||
Ou-Tannu | maandag 14 mei 2007 @ 12:56 | |||
quote:aah nu zie ik t plaatje wel.. stom school netwerk ![]() en eh waar is die groentemeneer eigenlijks gebleven? al een paar dagen niet gezien xD | ||||
Duvel | maandag 14 mei 2007 @ 12:58 | |||
quote:Dat kan ik me voorstellen. Ik ben twaalf jaar geleden in mijn eentje meegeweest met de werkgroep 1501. Op zich wel lollig, maar je moet het net treffen met de mensen die in je buurt zitten. En dat kan best lastig zijn bij het treinenminnende publiek. | ||||
Dr_Flash | maandag 14 mei 2007 @ 13:02 | |||
quote:Ja precies, ik scharrel volgende keer wel wat lui van Rondje NL bij elkaar ![]() ![]() Die 1501 zag ik ook nog door Ut kachelen trouwens zaterdag ![]() | ||||
Duvel | maandag 14 mei 2007 @ 13:04 | |||
quote:Ja, klopt. Maar dan krijg je weer zure lui die je te luidruchtig vinden of zo. quote:Hij stond vanmorgen bij de SSN op Rotterdam Noord Goederen. | ||||
Dr_Flash | maandag 14 mei 2007 @ 13:05 | |||
quote:Mwoa, ik heb eigenlijk de indruk dat dat wel meevalt ![]() | ||||
SNArky | maandag 14 mei 2007 @ 13:06 | |||
Vanochtend trouwens 2xICM3 op Utrecht-Rhenen ![]() | ||||
Ou-Tannu | maandag 14 mei 2007 @ 13:07 | |||
quote:verdwaalt zeker :w ![]() | ||||
thatsme | maandag 14 mei 2007 @ 13:39 | |||
quote:Ik van de zomer ![]() ![]() ![]() ![]() Ik ben afgelopen Pasen in Bratislava geweest. Het is een mooi stuk om te rijden met plan U van Bratislava naar Kosice meer dan 400km ze hebben er nogal vertrouwen in! ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door thatsme op 14-05-2007 14:18:57 ] | ||||
Fred | maandag 14 mei 2007 @ 13:41 | |||
Ze hangen ze gewoon achter een dieselloc ![]() | ||||
Peterselieman | maandag 14 mei 2007 @ 15:41 | |||
quote:Moet je alleen nog wel even toestemming vragen of je Marnehuizen wel mag betreden ![]() | ||||
Dr_Flash | maandag 14 mei 2007 @ 15:48 | |||
quote:Nee hoor, dat mag gewoon. quote:Punt is alleen: hoe weet je of er oefeningen zijn of niet? | ||||
SNArky | maandag 14 mei 2007 @ 15:53 | |||
quote:Je merkt het gauw genoeg als de kogels rondvliegen ![]() | ||||
Peterselieman | maandag 14 mei 2007 @ 16:01 | |||
quote:Even defensie bellen ![]() | ||||
Ou-Tannu | maandag 14 mei 2007 @ 16:04 | |||
quote:vraag ze meteen als er sloten op de deur zitten.. of een driehoek/vierhoek sleutel voldoende is ![]() wil natuurlijk wel meteen paintballen ![]() | ||||
Brembo | maandag 14 mei 2007 @ 19:53 | |||
quote:Het lijkt met dat er borden staan bij de toegang of personeel. Ten twede merk je wel of er een oefening is! | ||||
Peterselieman | maandag 14 mei 2007 @ 19:54 | |||
Vrijdagmiddag gewoon even 3x GTW op opstel in Lw en dat in de middagspits. Morgen komen er als het goed is 3 GTW'tjes de grens over. | ||||
Ou-Tannu | maandag 14 mei 2007 @ 20:01 | |||
deze maand gaat toch weer een lijntje van DH naar GTW? | ||||
Peterselieman | maandag 14 mei 2007 @ 20:08 | |||
Groningen-Roodeschool ja | ||||
Ou-Tannu | maandag 14 mei 2007 @ 21:02 | |||
ah en daarna lw - stavoren toch? | ||||
Peterselieman | maandag 14 mei 2007 @ 21:06 | |||
klopt helemaal | ||||
Ou-Tannu | maandag 14 mei 2007 @ 21:15 | |||
dat is voor juni ? of juli? :p | ||||
Peterselieman | maandag 14 mei 2007 @ 21:17 | |||
Ik meende juli. Dan staat Gn-Dz ook op het programma, al kan dat ook augustus zijn | ||||
Ou-Tannu | maandag 14 mei 2007 @ 23:34 | |||
ben benieuwd waar die wadlopertjes heen verhuizen :p | ||||
Brembo | maandag 14 mei 2007 @ 23:39 | |||
quote:Nee, waar zouden ze toch heen gaan... Waar ze natuurlijk mee lopen kut, Veslopiaaaa, here they come! ![]() Trouwens stond vandaag weer eens een verdwaalde DD-AR in Ah. | ||||
Peterselieman | maandag 14 mei 2007 @ 23:39 | |||
Amersfoort in een loods en daarna krijg je waarschijnlijk je conserveblikjes | ||||
Dr_Flash | dinsdag 15 mei 2007 @ 10:28 | |||
De omroep is ook weer lekker aan het prutsen in Amf. Gisteren werd de reizigers die uit de IC naar Schiphol kwamen, op de mouw gespeld dat die trein in Amf zou blijven. Later draaiden de koersrollen op Schiphol, en vertrok hij keurig op tijd om 17:25 in de richting Hilversum ![]() ![]() En vanochtend om 9:30 werd nog even gemeld dat de IC naar Rotterdam van 9:22 "nog voor u gereed stond op sppr 5b" terwijl die pas een aantal minuten later binnen kwam rijden (uiteindelijk +13 bij vertrek). ![]() ![]() | ||||
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 11:14 | |||
Gaat lekker daar. Kwam vanochtend plaatjes tegen van de nieuwe GTW'tjes: ![]() ![]() Foto's: Lars Glassl Het betreffen de stellen 311, 312 en 314. De levering van de 313 is vertraagd. Op de laatste foto vind ik het opvallend dat de loc een bestemming aangeeft ![]() | ||||
Duvel | dinsdag 15 mei 2007 @ 11:20 | |||
quote:"Nicht einsteigen" ![]() | ||||
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 11:22 | |||
Had ook iets anders op dat bestemmingsdisplay kunnen staan ![]() | ||||
Eix | dinsdag 15 mei 2007 @ 12:16 | |||
Dat is volgens mij normaal in Duitsland. ![]() | ||||
Ou-Tannu | dinsdag 15 mei 2007 @ 12:19 | |||
toch handig dat t op de voorkant van de trein ook staat? als er stuurstanden bij zijn zullen die t ook wel hebben ![]() | ||||
Fred | dinsdag 15 mei 2007 @ 13:12 | |||
Duitse regiotreinen in trek-duwformatie (maar ook sommige trek-combinaties) hebben aan de voorzijde van de loc een richtingsfilm. Mogen ze in Nederland ook wel eens invoeren. Hoewel het dan beter moet werken dan de richtingsfilm bij een gemiddelde plan V. | ||||
Eix | dinsdag 15 mei 2007 @ 13:17 | |||
quote:Het liefste zie ik dat overal de bestemming gewoon boven elke deur komt te staan. Dan zie je het altijd. ![]() | ||||
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 13:25 | |||
Bij die getrokken stammen hier, zijn er in geen velden of wegen bestemmingsborden te bekennen. De DM'90 toont ook al tijden geen bestemming meer, tenminste bij Arriva in ieder geval niet en vermoedelijk bij de NS ook niet. Hoe het bij Syntus zit, weet ik niet | ||||
Ou-Tannu | dinsdag 15 mei 2007 @ 13:49 | |||
quote:soms werkt het ![]() | ||||
_Xbox_Master_ | dinsdag 15 mei 2007 @ 14:05 | |||
quote:Bij de Syntus heb ik ze nog nooit werkend gezien op een DM'90 ![]() Bij de LINT daarentegen is het een stuk beter met de bestemming aan voorkant en achterkant van de trein, 2x de zijkant en in de trein zelf ![]() | ||||
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 14:09 | |||
Gelukkig heeft het zwitsers toverijzer dat ook, alsmede een automatische halte omroep. | ||||
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 14:14 | |||
quote:Staat op de site van de Leeuwarder Courant | ||||
Dichterbijer | dinsdag 15 mei 2007 @ 14:31 | |||
quote:Leuk ![]() ![]() Rijd ie op stroom en is er een rookapparaat dat de stoom moet voorstellen? ![]() | ||||
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 14:33 | |||
Ik denk dat het eerder richting koolvergassing gaat, roetfilters en dat soort technieken | ||||
Fred | dinsdag 15 mei 2007 @ 14:37 | |||
De wagons worden voorzien van trappers en een op Poppey lijkend oud mannetje gaat een pijp roken voorop de trein om de rook te genereren. | ||||
thats-me | dinsdag 15 mei 2007 @ 14:54 | |||
quote:Meestal zie de NS-DM'90 hier in het oosten wel met bestemming rond rijden. | ||||
Dr_Flash | dinsdag 15 mei 2007 @ 15:51 | |||
quote:Ja dat vond ik ook een beetje raar. Een stoomlocomotief die niet rookt en naar steenkolen stinkt is natuurlijk een beetje hetzelfde als nuecken met een opblaaspop. En een condoom ![]() | ||||
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 16:00 | |||
Vreemd is het verhaal in ieder geval wel. Even afwachten dus hoe het er precies uit gaat zien | ||||
Dr_Flash | dinsdag 15 mei 2007 @ 16:04 | |||
quote:Nou ja, ik las dat ze flink wat van plan zijn. Dat zou dan best weleens een spoorverdubbeling van heul die lijn in kunnen moeten gaan houden ![]() | ||||
_Xbox_Master_ | dinsdag 15 mei 2007 @ 16:10 | |||
quote:Dan kun je nog wel een flink aantal jaren gaan wachten totdat die stoomtrein gaat rijden gezien het tempo van Prorail als het om spoorverdubbeling gaat ![]() | ||||
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 16:10 | |||
Is niet nodig. Met de aanleg van hier en daar een passeerstrookje en station workum dat al dubbelspoor heeft, ben je er ook | ||||
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 17:49 | |||
Het lijkt er op dat ze hiermee gaan rijden: http://www.friesestoomtre(...)end%20materieel.html | ||||
Ou-Tannu | dinsdag 15 mei 2007 @ 17:58 | |||
quote:ja maar je hoort t bijna niet als je bij t motortje zit | ||||
Alexxxxx | dinsdag 15 mei 2007 @ 19:20 | |||
Ze kunnen de Genneper loc wel kopen ![]() Merk en type: onbekend Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Gennep Datum: 15 april 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Gennep on Wheels | ||||
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 19:25 | |||
Zal wel een te compact locje zijn. In stel 7854 heeft gister trouwens ook brand gewoed. Zeker ¤400.000 schade. Weer een stel minder op de baan dus ![]() | ||||
_Xbox_Master_ | dinsdag 15 mei 2007 @ 19:30 | |||
quote:Das bij de Syntus vaak wel anders ![]() ![]() | ||||
Erosjuhhh | dinsdag 15 mei 2007 @ 19:51 | |||
quote:HET VOLGENDE STATION IS STATION HENGELOOOOOOW ![]() | ||||
Dichterbijer | dinsdag 15 mei 2007 @ 19:55 | |||
quote:Wat zeg je??? | ||||
Ou-Tannu | dinsdag 15 mei 2007 @ 19:58 | |||
quote:dat is toch zo`n stuk dubbeldeksijzer? | ||||
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 19:58 | |||
een mDDM | ||||
Ou-Tannu | dinsdag 15 mei 2007 @ 20:00 | |||
quote:hmm motorrijtuig nog heel? ![]() Eloc van een andere stam er af en motorrijtuig dr voor.. eloc kan je wel weer beter gebruiken ![]() | ||||
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 20:06 | |||
Geen idee wat er uitgefikt is. Mocht het het motorrijtuig zijn, dan hang je er een 1700 voor en rij je met een 7300 stammetje ![]() | ||||
Ou-Tannu | dinsdag 15 mei 2007 @ 20:07 | |||
quote:moet je wel een 1700/1800 over hebben B) hoewel anders hand je er toch een paas wadlopers voor B) DDM trekken :'D eens wat anders dan kopleupers | ||||
Fred | dinsdag 15 mei 2007 @ 21:01 | |||
quote:1800 + DD-AR is nogo In Leidschendam hebben ze genoeg DD-AR staan om er weer een heel stammetje van te maken ![]() | ||||
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 21:03 | |||
Dan Tilburg maar eens aansporen dat ze haast maken met de DDM-1 revisie | ||||
Ou-Tannu | dinsdag 15 mei 2007 @ 21:20 | |||
liever zie ik het allemaal in de shredder gaan :p | ||||
Memento-Mori | dinsdag 15 mei 2007 @ 21:23 | |||
Ik heb vrijdag nog in de trein gezeten ![]() ![]() | ||||
Ou-Tannu | dinsdag 15 mei 2007 @ 21:26 | |||
quote:tuluk! hier rijd nog toffe ICM shit | ||||
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 21:32 | |||
quote:Heb je weer een groter materieel tekort. Bovendien trekt een 1800 met DDM-1 lekker snel op | ||||
Ou-Tannu | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:41 | |||
quote:motorwagen met ICK ICRM dr achter lijkt me ook wel wat :p | ||||
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:43 | |||
Het schijnt wel de motorwagen te zijn geweest die in de hens gevlogen is, al dan niet met opzet | ||||
Ou-Tannu | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:52 | |||
die dubbeldekkers zijn wel erg vaak brand gevoelig | ||||
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:53 | |||
Het is al het zoveelste stel dat in korte tijd vlam vat. Daarbij zijn weinig treintypes gespaard gebleven. | ||||
Ou-Tannu | dinsdag 15 mei 2007 @ 23:01 | |||
kwam dat ding van de flevolijn? ![]() | ||||
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 23:13 | |||
ja | ||||
Ou-Tannu | dinsdag 15 mei 2007 @ 23:25 | |||
quote:verklaard genoeg :w | ||||
Peterselieman | dinsdag 15 mei 2007 @ 23:29 | |||
Het stel kwam uit de 3900: Lelystad-A'Dam-Schiphol-Hoofddorp. | ||||
Ou-Tannu | dinsdag 15 mei 2007 @ 23:42 | |||
verklaard genoeg... alles op de 3900 is niet veilig :p | ||||
Alexxxxx | woensdag 16 mei 2007 @ 00:47 | |||
Merk en type: Doosan S75RR Eigenaar: Doosan Land van herkomst: Zuid-Korea Locatie: München (Duitsland) Datum: 27 april 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij de Bauma 2007; weg-rail-voertuig | ||||
Alexxxxx | woensdag 16 mei 2007 @ 00:49 | |||
Merk en type: Doosan DX170W RR Eigenaar: Doosan Land van herkomst: Zuid-Korea Locatie: München (Duitsland) Datum: 27 april 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij de Bauma 2007; weg-rail-voertuig | ||||
Dr_Flash | woensdag 16 mei 2007 @ 10:52 | |||
die laatste foto Alex? ![]() | ||||
Fred | woensdag 16 mei 2007 @ 11:09 | |||
Das toch overduidelijk de contructie waarmee de band van de graafmachine de flens aandrijft om aadrijving te hebben op de rails. ![]() | ||||
Ou-Tannu | woensdag 16 mei 2007 @ 11:34 | |||
quote:ja ik nu je t zegt.. ik zat gister avond ook al te kijken.. maar goed toen was ik ook moe ![]() | ||||
Peterselieman | woensdag 16 mei 2007 @ 11:41 | |||
Was gisteravond geloof ik ook een springer bij de overgang peizerweg in Groningen. Waarom juist daar, want de treinen rijden daar maar met max 60 km/h ![]() | ||||
Dr_Flash | woensdag 16 mei 2007 @ 11:59 | |||
quote:nou die 2 "vertandingen" passen absoluut niet in elkaar, en "overduidelijk".... ![]() Dan kun je het modbeleid op Fok! ook wel "consequent" gaan noemen ![]() | ||||
Alexxxxx | woensdag 16 mei 2007 @ 12:02 | |||
de banden drijven met hun profiel de spoorwielen aan ![]() | ||||
Peterselieman | woensdag 16 mei 2007 @ 12:02 | |||
quote:Heb je goed gezien. | ||||
Alexxxxx | woensdag 16 mei 2007 @ 12:03 | |||
En als je het daar niet mee eens bent ga je maar bij Doosan klagen ![]() | ||||
Peterselieman | woensdag 16 mei 2007 @ 12:04 | |||
quote:Lijkt me sterk. Het profiel van de banden past absoluut niet bij het schoepenrad. Als er ook maar dit met de banden gebeurt, dan hang je al als je het zo wilt gaan doen. Andere soorten aandrijvingen zijn in dit geval beter en efficiënter lijkt me. | ||||
Alexxxxx | woensdag 16 mei 2007 @ 12:37 | |||
Het is idd een constructie waar ik zelf ook niet voor zou kiezen als ik een zweiwegbagger aan zou schaffen... Maar t lijkt me wel een goedkope oplossing, omdat je maar één aandrijfsysteem nodig hebt. Het was niet een beurs alleen gericht op de west Europese markt waar ik de foto's heb gemaakt, Doosan stond bijvoorbeel tussen het Oost-Europa en het China deel in... | ||||
Ou-Tannu | woensdag 16 mei 2007 @ 13:18 | |||
dr is toch ook zo`n ding wat gewoon zn banden nog op de spoorstaven zet voor tractie? | ||||
Fred | woensdag 16 mei 2007 @ 13:42 | |||
De breedte tussen de wielen is breder dan het spoor en volgensmij raken de banden de rails niet. | ||||
Peterselieman | woensdag 16 mei 2007 @ 13:46 | |||
Die onderhoudsvoertuigen van het spoor hebben leuke bijnamen. Waren er al Tom & Jerry en Knabbel & Babbel, nu zijn er ook Kwik, Kwek & Kwak ![]() Aldus ovnieuws.info | ||||
sander89 | woensdag 16 mei 2007 @ 13:50 | |||
quote:Volgens mij bij die Unimogs word het gewoon via de banden aangedreven, als ze over de rails rijden. Foto: ![]() Nog een duidelijker foto gevonden zet hem hier toch effe neer, bij Utrecht is dit: ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door sander89 op 16-05-2007 14:47:42 ] | ||||
Ou-Tannu | woensdag 16 mei 2007 @ 13:57 | |||
quote:idd dacht ik ook | ||||
Brembo | woensdag 16 mei 2007 @ 13:58 | |||
Ik krijg de laatste tijd het gevoel dat de NS geen treinstel meer over heeft ![]() ![]() | ||||
Peterselieman | woensdag 16 mei 2007 @ 14:06 | |||
Zwaag (Zw) - Nijmegen ![]() Of bedoel je Zwolle (Zl) - Nm. Tsja wat wil je als er meerdere treinstellen in de hens gaan. Op de schrootlijn staat officiëel Plan V ingeroosterd, alleen rijdt er ondertussen weer van alles, zoals ICM en VIRM. | ||||
Dichterbijer | woensdag 16 mei 2007 @ 14:30 | |||
Het uiterlijk van de VIRM's gaat echt snel achteruit. Een spuitbuurtje voor de eerste VIRM's zou geen overbodige luxe zijn | ||||
Peterselieman | woensdag 16 mei 2007 @ 14:36 | |||
Wat te denken van die ICM IV. Daar zijn enkele exemplaren bij, waarvan het geel al zo ongeveer verdwenen is. Schijnt iets te maken te hebben met de verf die niet zo goed tegen een wasbeurt kan. | ||||
Fred | woensdag 16 mei 2007 @ 14:36 | |||
Denk dat VIRM's pas een likje verf krijgen als de nieuwe dubbeldekkers in dienst zijn gekomen. | ||||
Ou-Tannu | woensdag 16 mei 2007 @ 15:21 | |||
* Ou-Tannu kijkt mooi amateur filmpje van een stroomtreintje ![]() nu net op BahnTV ![]() | ||||
LintuxCx | woensdag 16 mei 2007 @ 15:49 | |||
quote:Denk je nou echt dat een suïcidaaltje nog logisch kan nadenken? ![]() | ||||
Peterselieman | woensdag 16 mei 2007 @ 16:16 | |||
quote:Nee quote:Denk het niet | ||||
Alexxxxx | woensdag 16 mei 2007 @ 16:40 | |||
quote:VOor de Unimog zijn er tientallen verschillende zweiwegsystemen leverbaar, dus daar is weing zinnigs over te zeggen in deze context | ||||
thats-me | woensdag 16 mei 2007 @ 23:27 | |||
Morgen ochtend gaat ICMm 4012 naar Hengelo voor Instructies, zal dus (zeer) binnenkort wel in omloop komen ![]() | ||||
Peterselieman | donderdag 17 mei 2007 @ 00:13 | |||
Ding moet er nu toch al staan? GTW 311, 312 en 314 zijn trouwens ook afgeleverd voor de dienst | ||||
Peterselieman | donderdag 17 mei 2007 @ 00:18 | |||
bericht van de FP: Passagiers moeten trein duwen ![]() | ||||
MREn | donderdag 17 mei 2007 @ 02:23 | |||
quote:Het lijkt er idd op dat er een aardig tekort is aan mat'64 voor de 3700, ik heb slechts een enkele trein met drie stellen gezien. Rest reed met 2*V, 2*ICM-III of solo ICM-IV. Creatieve oplossing (god verhoede bij de NS) zou natuurlijk zijn om al die barrels die een beetje loos staan te wachten na ochtendspitsinzet in de 7000 daarna in Dv aan de 3700 te knopen... * MREn had gelukkig vandaag de 6 bakken trein en gisteren de 2*ICM-III trein. Gelukkig is het eigen personeel ook zo gelukkig, hc die in Dv stond te wachten op de 3700 had mompelde iets van 'benieuwd of die roestbakken op tijd zijn', ironisch genoeg werd toen ICM voorgereden. Maar dat zal ook wel niet goed zijn, want mijn geliefde rijdende warsteinerkoeling werd ook bejegend met 'wegwezen met die roestbakken'... | ||||
Peterselieman | donderdag 17 mei 2007 @ 11:29 | |||
Het is ook nooit goed he. Nog even een jaartje doorbijten, dan krijgt NSR nieuw materieel, wat hopelijk voor enige verlichting zal zorgen. | ||||
Dr_Flash | donderdag 17 mei 2007 @ 11:33 | |||
quote:Overal weer restauratierijtuigen in? ![]() ![]() | ||||
Peterselieman | donderdag 17 mei 2007 @ 11:37 | |||
Als er in Nederland meer bar/bistro's opduiken in treinen, dan denk ik dat de mensen minder zullen gaan klagen over de NS en misschien zelfs wel complimentjes gaan geven | ||||
Dr_Flash | donderdag 17 mei 2007 @ 11:40 | |||
Maar ja, wil je dat wel? ![]() | ||||
Peterselieman | donderdag 17 mei 2007 @ 11:45 | |||
Het genereert wel extra omzet voor de NS ![]() | ||||
Brembo | donderdag 17 mei 2007 @ 12:14 | |||
quote:Met de oude dienstregeling was het top met V-IRM (VI). Dan kon je meestal gewoon wel zitten, nu is de kans dat je kan zitten ongeveer 20% in de spits. Dat vind ik toch wel wat te laag. En daar naast wat ook wel stom is, dan splits je een lijn, maar dan laat je tussen Ah en Nm altijd de stoptrein (3600) voor de 3700 rijden... Oftewel is de 3600 vertraagd met 5 min, dan is de 3700 zeker 5 min vertraagd... | ||||
Peterselieman | donderdag 17 mei 2007 @ 12:18 | |||
De vertragingsgevoeligheid van de lijn is in ieder geval niet afgenomen | ||||
Dr_Flash | donderdag 17 mei 2007 @ 12:27 | |||
quote:ICM inzetten, die zijn speciaal gemod anti vertraging ![]() | ||||
Zug-Chef | donderdag 17 mei 2007 @ 12:42 | |||
Zullen we meetingkje organiseren, wie zin heeft ![]() Line-Up: Dr_Flash Zug-Chef (+1) .... | ||||
Peterselieman | donderdag 17 mei 2007 @ 12:46 | |||
Ik had wel gewild, maar ik moet morgen werken | ||||
Peterselieman | donderdag 17 mei 2007 @ 14:30 | |||
Stadler heeft een goed gevulde orderportefeuille, daarom zullen de Veolivlatreinen elders afgebouwd gaan worden:quote:Bron: Somda | ||||
Ou-Tannu | donderdag 17 mei 2007 @ 14:39 | |||
quote:met extra sterke onderbouw? :p | ||||
Peterselieman | donderdag 17 mei 2007 @ 14:42 | |||
Hopelijk wel, want van slopen hebben ze in ieder geval daar wel gehoord ![]() | ||||
Ou-Tannu | donderdag 17 mei 2007 @ 14:42 | |||
quote:k bedoel maar ![]() | ||||
Peterselieman | donderdag 17 mei 2007 @ 14:43 | |||
Nico Spilt heeft op zijn site wat linkjes naar wat leuke filmpjes gezet. Daarom hier maar even die linkjes: http://www.youtube.com/watch?v=hxTNle8DEC8 http://www.youtube.com/watch?v=2F89dl26wq8 http://www.youtube.com/watch?v=0fFoEYiM7lQ http://www.youtube.com/watch?v=GAGDDX4N474 http://www.youtube.com/watch?v=6dIu2n0daVc | ||||
Ou-Tannu | donderdag 17 mei 2007 @ 14:44 | |||
quote:strax wel ff kijken ![]() | ||||
Dr_Flash | donderdag 17 mei 2007 @ 14:53 | |||
ja ik zal er ook even op klikken straks | ||||
Dr_Flash | donderdag 17 mei 2007 @ 14:53 | |||
maar eerst een post plaatsen om te melden dat ik straks op die linkjes ga klikken ![]() | ||||
Dr_Flash | donderdag 17 mei 2007 @ 15:01 | |||
die laatste 2 zijn best grappig ![]() | ||||
Ou-Tannu | donderdag 17 mei 2007 @ 15:19 | |||
idd ![]() | ||||
Duvel | donderdag 17 mei 2007 @ 15:54 | |||
Ik heb erop geklikt. | ||||
Dr_Flash | donderdag 17 mei 2007 @ 17:53 | |||
wat goed van je duuf ![]() | ||||
Ou-Tannu | donderdag 17 mei 2007 @ 18:01 | |||
wel lol dat die trein gewoon net zo lang door reutelt tot zn panto een dikke sluiting maakt oid | ||||
Peterselieman | donderdag 17 mei 2007 @ 18:01 | |||
't is niet waar ![]() | ||||
tomme6 | donderdag 17 mei 2007 @ 18:22 | |||
Vorige week vrijdag testritten van de protos tussen Eindhoven en Venlo: Hier op Helmond, Brouwhuis, (ja net iets te laat) http://members.lycos.nl/tomme6/Foto-0035.jpg En nog wat later op station Deurne http://members.lycos.nl/tomme6/Foto-0036.jpg | ||||
MREn | donderdag 17 mei 2007 @ 18:34 | |||
Over twee weken komt trouwens de eerste echte blauwe om met dat grijze geval testritten te gaan doen. | ||||
Dr_Flash | donderdag 17 mei 2007 @ 18:35 | |||
Ik vind hem mooi ![]() | ||||
Peterselieman | donderdag 17 mei 2007 @ 18:35 | |||
quote:Die eerste foto levert zo wel een mooi plaatje op, misschien wel dankzij het te laat nemen van de foto | ||||
Dr_Flash | donderdag 17 mei 2007 @ 18:42 | |||
quote:Vooral dankzij de trage chip van een kneiter schrale cam denk ik ![]() Vriend van me heeft ook veel van dat soort foto's van voorbij rijdende auto's en trucks. Geeft wel een gaaf effect ![]() | ||||
Ou-Tannu | donderdag 17 mei 2007 @ 18:45 | |||
Vind t wel een amerikaans lijkend ding ![]() | ||||
Dr_Flash | donderdag 17 mei 2007 @ 19:08 | |||
terzake maar weer. Hoe zit het eigenlijk met het Castellum-tremmetje? rijdt dat weer? Nog steeds in de kreukels? Definitief gestaakt en verbust tot de viersporigheid SGMm toelaat? ![]() | ||||
Peterselieman | donderdag 17 mei 2007 @ 19:11 | |||
Nog steeds rijdt het trammetje niet. Ik weet niet wanneer het ding weer opgelapt is voor de dienst. Ik wil er anders nog wel even een keer mee reizen | ||||
Ou-Tannu | donderdag 17 mei 2007 @ 19:16 | |||
stuur er maar een wadloper naar toe ![]() | ||||
Zug-Chef | donderdag 17 mei 2007 @ 19:19 | |||
Mensen hier die nog gaan kijken bij het stoomfestival Hoorn - Wognum - Medemblik ?? | ||||
Ou-Tannu | donderdag 17 mei 2007 @ 20:00 | |||
* Ou-Tannu denkt t niet | ||||
Peterselieman | donderdag 17 mei 2007 @ 20:21 | |||
Ik hoorde dat op 26 mei de Veenexpressen de laatste meters voor xx gaan maken. Gaat iemand volgende week nog een afscheidsreisje maken met die dingen? | ||||
Ou-Tannu | donderdag 17 mei 2007 @ 20:22 | |||
hmm nope geen vrijedagen meer | ||||
Wadloper | donderdag 17 mei 2007 @ 20:47 | |||
Denk het niet ![]() Heb volgens mij dan geen vrije dagen namelijk | ||||
Duvel | donderdag 17 mei 2007 @ 21:19 | |||
quote:Mijn telefoon heeft de zelfde kwaal, ontdekte ik toen ik een bovenleidingportaal van linksonder naar rechtsboven op de foto zag staan... Zo dus: ![]() | ||||
Duvel | donderdag 17 mei 2007 @ 21:20 | |||
quote:Dan nu voor de kenners: waar is deze foto genomen? Kut, dat had een edit moeten zijn in plaats van een quote... | ||||
Ou-Tannu | donderdag 17 mei 2007 @ 22:27 | |||
quote:doe is hintje? | ||||
Duvel | donderdag 17 mei 2007 @ 22:42 | |||
quote:De bovenleidingpaal. Een globale aanduiding is ook al genoeg, ik hoef geen lijn of kilometrering. | ||||
Dr_Flash | donderdag 17 mei 2007 @ 22:53 | |||
Op het eerste gezicht zou ik gokken tussen Almelo en Deventer ![]() | ||||
Peterselieman | vrijdag 18 mei 2007 @ 00:21 | |||
Schijnt dat er weer een klein brandje is geweest. Deze keer was het een klein defect aan trammetje 6105 dat voor lichte schade zorgde. | ||||
Ou-Tannu | vrijdag 18 mei 2007 @ 00:28 | |||
quote:ik zou zeggen zl - lw | ||||
Brembo | vrijdag 18 mei 2007 @ 00:42 | |||
quote:Ze worden toch niet gedoneerd aan Veslopia ![]() | ||||
MREn | vrijdag 18 mei 2007 @ 00:44 | |||
Dat laatse sowieso niet, daar heb je geen bomen halverwege een weilandje als er een sloot aan het spoor ligt. Of het moet ten noorden van Hr zijn, daar kom ik zelden bij daglicht. | ||||
MREn | vrijdag 18 mei 2007 @ 00:47 | |||
quote:Nee, Veolia heeft geen belangstelling getoond voor nog meer Wadjes, dus alles dat bij Arriva of CXX aan de kant gaat, gaat ook echt terzijde en sloop lijkt me daar een logisch vervolg op. | ||||
Peterselieman | vrijdag 18 mei 2007 @ 00:47 | |||
Ik zou het niet weten. Veolivla heeft een naam hoog te houden wat betreft het slopen. Ik denk dat ik volgende week woensdag ofzo nog wel even een ritje met de veenexpressen maak. Waarschijnlijk zal het het rondje Groningen-Emmen-Mariënberg-Almelo-Enschede-Deventer-Zwolle-Emmen-Groningen worden. Waarbij het eerste en het laatste deel per bus afgelegd worden. |