quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:13 schreef Eix het volgende:
Ik ben een keer gigantisch in Verviers op mijn bek gegaan om een overstap te halen. Ik realiseerde me niet dat in België wel nog gewacht werd op aansluitingen en er dus geen deur voor je gezicht zou worden geklapt. Dus ik rennen, en hop.. spekgladde vloer/trap.Fles was daar nog bij.
Ja, alleen ik zag het nietquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:13 schreef Eix het volgende:
Ik ben een keer gigantisch in Verviers op mijn bek gegaan om een overstap te halen. Ik realiseerde me niet dat in België wel nog gewacht werd op aansluitingen en er dus geen deur voor je gezicht zou worden geklapt. Dus ik rennen, en hop.. spekgladde vloer/trap.Fles was daar nog bij.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, alleen ik zag het nietIk hoorde alleen *SSSSSLIPPP AAAAAAAAARGH
ah joh dat ding vliegt je vanzelf een keer in de vingersquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:27 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik mag nu iedere dag met de intercity van Amersfoort naar Amsterdam reizen... beetje balen dat de 4011 net niet op dat tijdstip word ingezet
der zal heus wel een trein uitvallen oid zodat je toch nog de 4011 krijgt te zienquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:27 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik mag nu iedere dag met de intercity van Amersfoort naar Amsterdam reizen... beetje balen dat de 4011 net niet op dat tijdstip word ingezet
Ja zekers... of ik moet een uur later mijn trein terug nemenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:31 schreef densmee het volgende:
[..]
der zal heus wel een trein uitvallen oid zodat je toch nog de 4011 krijgt te zien
Nouja... spoor is wel een groot woord.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, welk spoor is dat dan?
je kan die ouwe barrels gewoon niet meteen @ vol gas trappen.. moet je met beleid doenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Dezelfde treinen rijden nog steeds met weinig problemen in het noorden rond. Dat Veolivla er problemen mee heeft, komt door de geringe materieelkennis. De wadslopers zijn wat gevoeliger voor storingen, maar de mcn's hier in het noorden kunnen daar door hun jarenlange ervaringen met dit materieel goed mee omgaan.
Dat bedoel ik niet. Slechte banken, compleet vuil, veel grafitie en rommel. Geen controleurs (echt gewoonweg geen). Zeer slecht geregeld. Nu snap ik dat ze een opstartend bedrijf zijn op dat gebied maar zonder nieuwe modellen zal het bedrijf snel ten onder gaan in deze sector.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Dezelfde treinen rijden nog steeds met weinig problemen in het noorden rond. Dat Veolivla er problemen mee heeft, komt door de geringe materieelkennis. De wadslopers zijn wat gevoeliger voor storingen, maar de mcn's hier in het noorden kunnen daar door hun jarenlange ervaringen met dit materieel goed mee omgaan.
buitenkant is redelijk vuil hier doorgaans..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:57 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Slechte banken, compleet vuil, veel grafitie en rommel. Geen controleurs (echt gewoonweg geen). Zeer slecht geregeld. Nu snap ik dat ze een opstartend bedrijf zijn op dat gebied maar zonder nieuwe modellen zal het bedrijf snel ten onder gaan in deze sector.
Huil niet zoquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:53 schreef pomtiedom het volgende:
20 jaar oude treinen in zeer slechte staat. Er word idd beter beloofd, en dat is hard nodig ook want wat er nu rijd kan gewoonweg niet.
Kennelijk een stuk meer dan in het noorden van het landquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
buitenkant is redelijk vuil hier doorgaans..
alleen intern valt t best meeloopt er nou zoveel tuig in die hoek rond dan?
jaa! die Vtjes krijg je ook niet zomaar kapot geloof ikquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
ik neem aan dat je doelt op de wadslopers. Mocht je op de plannetjes V duiden. Daar schijnt het een heel stuk beter mee te gaan. Veolivla heeft ondertussen nieuw materieel besteld
Och, die opgevoerde barrels rijden door het hele land, en slechts per toeval op Zl-Emn...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jaa! die Vtjes krijg je ook niet zomaar kapot geloof ikdie worden op Zwolle - Emmen toch ook lekker afgebeult
Ook op de Heuvellandlijn komen GTW's, maar dan electrische.quote:gaan die Vtjes ook vervangen worden voor GTW materieel trouwens? kan er weinig over vinden.. wel dat de maaslijn een paar GTWs krijgt..
idd.. maar die zijn vast wel eens op revisie geweest? wat de wadjes nog niet zijn geweestquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Huil niet zo
20 jaar is niks voor een trein. Wat rijdt er nu rond >20 jaar? Sowieso al het ICM, al het SGM, om nog maar te zwijgen van plan T en V, waarvan sommigen al over de 40 lopen. De DE2 186 heeft zelfs 49 jaar rondgereden en is nog altijd rijvaardig. En de DDARretjes zijn vlgs mij ook wel over de 20 inmiddels. Alleen IRM niet, eigenlijk. En dat GTW gebeuren.
IDD!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kennelijk een stuk meer dan in het noorden van het land![]()
Dat is de NS hèquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Och, die opgevoerde barrels rijden door het hele land, en slechts per toeval op Zl-Emn...
Ze zijn wel degelijk op revisie geweest, alleen de motoren nietquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd.. maar die zijn vast wel eens op revisie geweest? wat de wadjes nog niet zijn geweest
juistquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Och, die opgevoerde barrels rijden door het hele land, en slechts per toeval op Zl-Emn...
[..]
Ook op de Heuvellandlijn komen GTW's, maar dan electrische.
Wou zeggen jaquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn wel degelijk op revisie geweest,
die nieuwe stoelen was cker ook omdat t echt nodig was?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zijn wel degelijk op revisie geweest, alleen de motoren niet
nouwja! dr staat vast nog wel ergens een SIKJE te roestenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
Dan hebben ze daar weer te weinig van bij Veolivla![]()
Die zijn soms ook al wat ouder dan 20quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nouwja! dr staat vast nog wel ergens een SIKJE te roesten
Dat heet modernisering van het interieurquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die nieuwe stoelen was cker ook omdat t echt nodig was?
ja nou.. dat boeit toch niet?quote:
anders zaten er nog ouwe klapstoelen in ala mat54 balkon?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat heet modernisering van het interieur
Die mogen van de arbeidsinspectie niet meer ingezet worden. Het zou te gevaarlijk zijn. Bij het NSM hebben ze daar natuurlijk lak aanquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nouwja! dr staat vast nog wel ergens een SIKJE te roesten
ja wadlopers en veolia is ook een lethal combo..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die mogen van de arbeidsinspectie niet meer ingezet worden. Het zou te gevaarlijk zijn. Bij het NSM hebben ze daar natuurlijk lak aan
De banken waren vergelijkbaar met wat er nu nog in SGM zit, alleen waren ze roodquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
anders zaten er nog ouwe klapstoelen in ala mat54 balkon?
SGM banken zitten beter dan die wadlopers vind ik hoorquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De banken waren vergelijkbaar met wat er nu nog in SGM zit, alleen waren ze rood
Voorlopig maar in beperkte mate. Werkzaamheden op de maaslijn tot en met 6 meiquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja wadlopers en veolia is ook een lethal combo..
en dat rijd ook gewoon
dacht ik ook?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Er rijdt nog steeds sikjes in rangeerdiensten rond volgens mij hoor
En wat dan nog? Zaten gisteren nog in Plan U ookquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
anders zaten er nog ouwe klapstoelen in ala mat54 balkon?
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voorlopig maar in beperkte mate. Werkzaamheden op de maaslijn tot en met 6 mei![]()
Dat gaat vast uitlopen totdat dat nieuwe zwitserse toverijzer binnenkomtquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voorlopig maar in beperkte mate. Werkzaamheden op de maaslijn tot en met 6 mei![]()
Kunnen ze de meeste stellen eindelijk weer eens wat onderhoud geven![]()
Zoveel beter kan dat toch niet zijn?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
SGM banken zitten beter dan die wadlopers vind ik hoor
DDAR is niet treinzijnwaardig?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wat dan nog? Zaten gisteren nog in Plan U ook
En trouwens, vanmiddag ook nog in dat![]()
![]()
vervloekte DDAR
![]()
![]()
Dan moeten de werkzaamheden nog meer uitlopen dan tussen Almelo en Hengeloquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat gaat vast uitlopen totdat dat nieuwe zwitserse toverijzer binnenkomt
ik durf bijna te wedden dat veolia die ook sneller kapot heeft dan Arriva..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat gaat vast uitlopen totdat dat nieuwe zwitserse toverijzer binnenkomt
Dat zou alleen maar vergooien van capaciteit zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DDAR is niet treinzijnwaardig?
Kennen ze dat niet aan veolia gooien? :p
zo slecht zat dat vrijdag toch niet in die dat Ex agressielijnstel?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zoveel beter kan dat toch niet zijn?
Heel erg comfortabel zat het nu ook weer niet. Zeker niet met een stel koters in je buurtquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zo slecht zat dat vrijdag toch niet in die dat Ex agressielijnstel?
tuurlijk niet..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou alleen maar vergooien van capaciteit zijn.
Volgens mij staan die allemaal op last van in de inspectie aan de kant.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Er rijdt nog steeds sikjes in rangeerdiensten rond volgens mij hoor
een wadloper zit ook niet comfortabelquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heel erg comfortabel zat het nu ook weer niet. Zeker niet met een stel koters in je buurt
De belasting van de stellen zal op de maaslijn zwaarder zijn dan in het noordenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik durf bijna te wedden dat veolia die ook sneller kapot heeft dan Arriva..( als in zwaar kapot
)
dan moet Zug-Chef ze maar ff spotten :pquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:19 schreef MREn het volgende:
[..]
Volgens mij staan die allemaal op last van in de inspectie aan de kant.
Ja, want Veolia kan niets meer goed doen, is het welquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik durf bijna te wedden dat veolia die ook sneller kapot heeft dan Arriva..( als in zwaar kapot
)
dat zeg ik.. ze zijn eerder kapotquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De belasting van de stellen zal op de maaslijn zwaarder zijn dan in het noorden![]()
Dat zou wel heel duur worden, speciaal voor die ene klant. Zoveel passagiers heeft de heuvellandlijn nu ook weer nietquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tuurlijk niet..
dan designen we ff wat GTW dubbeldekkersen gaan we die inzetten ipv DDAR
Jazeker wel!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:20 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, want Veolia kan niets meer goed doen, is het wel![]()
Vrijdag hebben wij er nog enkele gespot en als jij de bus naar Sneek pakt, dan moet je de 323 daar kunnen zienquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan moet Zug-Chef ze maar ff spotten :p
die zullen vast wel cargo rangeeren?
ja maar die is eh vast niet rijvaardigquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vrijdag hebben wij er nog enkele gespot en als jij de bus naar Sneek pakt, dan moet je de 323 daar kunnen zien![]()
Zodra het ruikt naar de vingerverfbrigade sta ik nergens meer van te kijkenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan moeten de werkzaamheden nog meer uitlopen dan tussen Almelo en Hengelo![]()
Een zondebok hebben, is altijd leukquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:20 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, want Veolia kan niets meer goed doen, is het wel![]()
nee.. al dat DDAR van de ns vervangen :pquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou wel heel duur worden, speciaal voor die ene klant. Zoveel passagiers heeft de heuvellandlijn nu ook weer niet
Dat is waar. Die zijn tot alles in staat. Zelfs tot het niet goed leggen van tegelsquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zodra het ruikt naar de vingerverfbrigade sta ik nergens meer van te kijken
Niet meer neequote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja maar die is eh vast niet rijvaardig
zouden die dan hier de stoeptegels in de straat ook gelegt hebben?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is waar. Die zijn tot alles in staat. Zelfs tot het niet goed leggen van tegels![]()
Die verheffen het handhaven van de Wet van Behoud van Maximale Ellende tot een soort levenskunst. En toegegeven, dat doen ze dan wel Heel Erg Goed.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
Die zijn tot alles in staat.
Ik noem het uitstel van executiequote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]achja
![]()
tis meer lethal voor de wadlopers.. dus dat scheelt :-)
Ja, de enorm onproffessionele aanbestende partij die niet snapt dat je 1,5 jaar voor ingang concessie moet gunnen ipv een week van te voren.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een zondebok hebben, is altijd leuk![]()
In dit geval was die gemakkelijk te vinden![]()
Zo kun je het wel stellen ja. Tegenwoordig ligt het minder aan Prorail, omdat ze bij bepaalde vertragingen andere partijen al dan niet terecht de schuld ervan gevenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die verheffen het handhaven van de Wet van Behoud van Maximale Ellende tot een soort levenskunst. En toegegeven, dat doen ze dan wel Heel Erg Goed.
als ze nou die buffels geaccepeteert hadden.. :p nou krijgen ze afdankmaterieel.. :pquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, de enorm onproffessionele aanbestende partij die niet snapt dat je 1,5 jaar voor ingang concessie moet gunnen ipv een week van te voren.
oeh thats nasty!quote:
Maar ja dat zijn overheden die niet van de hoed en de rand wetenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, de enorm onproffessionele aanbestende partij die niet snapt dat je 1,5 jaar voor ingang concessie moet gunnen ipv een week van te voren.
Dus dat ontslaat ze van schuld?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar ja dat zijn overheden die niet van de hoed en de rand weten
Dat mocht niet, omdat de overheid nieuw materieel wilde en de buffels daaraan niet voldeden. De buffels hadden alleen mogen rijden als de NS als partij uitgekozen was geweest. 10 jaar is in zo'n geval geen optie. En toen was het bidden voor Veolivla dat er materieel beschikbaar zou komen en dat kwam er deels dus nog voor 10 decemberquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als ze nou die buffels geaccepeteert hadden.. :p nou krijgen ze afdankmaterieel.. :p
Nee, zeker niet. Als overheden wat meer kennis op bepaalde terreinen hebben, dan kunnen ze beter rekening houden met de problemen waar marktpartijen tegenaan lopen bij aanbestedingenquote:
Dat kan niet; die waren alleen voor 10 jaar te huur en de aanbestedende partij eiste nieuw materieel.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
als ze nou die buffels geaccepeteert hadden.. :p nou krijgen ze afdankmaterieel.. :p
waarom geven ze dan in godsnaam de consessie weg..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat mocht niet, omdat de overheid nieuw materieel wilde en de buffels daaraan niet voldeden. De buffels hadden alleen mogen rijden als de NS als partij uitgekozen was geweest. 10 jaar is in zo'n geval geen optie. En toen was het bidden voor Veolivla dat er materieel beschikbaar zou komen en dat kwam er deels dus nog voor 10 december
Dat was onrealistisch, dat had iedere blinde koe kunnen zien die er langer dan een kwart seconde naar keek.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
als ze nou die buffels geaccepeteert hadden..
nja wat boeit t mij ookquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was onrealistisch, dat had iedere blinde koe kunnen zien die er langer dan een kwart seconde naar keek.
De NS had zeker wel interesse, maar moet verplicht met conducteurs op de treinen rijden. Daarom kunnen andere partijen goedkoper inschrijvenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waarom geven ze dan in godsnaam de consessie weg..
of had de NS geen interesse meer?.. en zo erg is een buffffffffel toch niet?
wel als je m alleen voor 10 jaar kan krijgen, terwijl je ze maar een jaar nodig hebt. Daarin begrijp ik Veolia wel. En dat vind ik ook eigenlijk best een naaistreek van NS. Zelf geen moeite doen om de concessie te winnen, al het ijzer hebben, en gewoon een ander de concessie laten winnen terwijl je weet dat die er geen ijzer voor heeft. Provincie heeft de termijn verkeerd ingeschat, Veo misschien te lang gegokt en te laat besteld, maar zeker ook NS heeft gewoon de reizigers laten barsten.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
en zo erg is een buffffffffel toch niet?
Ik wil nog een keer met de wadsloper reizen op de maaslijn en daarna gelijk de heuvellandlijn meepakken, omdat ik die nog maar gedeeltelijk gedaan hebquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja wat boeit t mij ook
Veolia is ver van mijn deur!
hmm tja,quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De NS had zeker wel interesse, maar moet verplicht met conducteurs op de treinen rijden. Daarom kunnen andere partijen goedkoper inschrijven
ik moet dat ook eigenllijks nog.. heerlen - kerkrade.. en venlo - eindhoven.. :pquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik wil nog een keer met de wadsloper reizen op de maaslijn en daarna gelijk de heuvellandlijn meepakken, omdat ik die nog maar gedeeltelijk gedaan heb
en dat ijzer zetten ze nu ergens anders in.. maar anders hadden we mischien wel wadlopers op zwolle - groningen ipv DM90quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wel als je m alleen voor 10 jaar kan krijgen, terwijl je ze maar een jaar nodig hebt. Daarin begrijp ik Veolia wel. En dat vind ik ook eigenlijk best een naaistreek van NS. Zelf geen moeite doen om de concessie te winnen, al het ijzer hebben, en gewoon een ander de concessie laten winnen terwijl je weet dat die er geen ijzer voor heeft. Provincie heeft de termijn verkeerd ingeschat, Veo misschien te lang gegokt en te laat besteld, maar zeker ook NS heeft gewoon de reizigers laten barsten.
Ja, die kijken alleen maar naar de koekenbakker die het voor een kwartje minder zegt te kunnen. Realiteit? Fuck youquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm tja,
vraag is zouden de lokale overheden dit toegelaten hebben als ze t wisten dat er dit zou gebeuren?
Exactlyquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wel als je m alleen voor 10 jaar kan krijgen, terwijl je ze maar een jaar nodig hebt. Daarin begrijp ik Veolia wel. En dat vind ik ook eigenlijk best een naaistreek van NS. Zelf geen moeite doen om de concessie te winnen, al het ijzer hebben, en gewoon een ander de concessie laten winnen terwijl je weet dat die er geen ijzer voor heeft. Provincie heeft de termijn verkeerd ingeschat, Veo misschien te lang gegokt en te laat besteld, maar zeker ook NS heeft gewoon de reizigers laten barsten.
Dat is marktwerking. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, terwijl je eigenlijk al weet dat het niet kanquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, die kijken alleen maar naar de koekenbakker die het voor een kwartje minder zegt te kunnen. Realiteit? Fuck you
idd.. maar goed zijn de overheden.. :pquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, die kijken alleen maar naar de koekenbakker die het voor een kwartje minder zegt te kunnen. Realiteit? Fuck you
die Vtjes aan Arriva, Veolia en ConneXXion waren verplicht te leveren voor 1 jaar toch?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Exactly
De NS had nog een mooi excuus vanwege het tekort aan V'tjes, waardoor de buffels elders ingezet moesten worden en klaar is kees
Ik denk dat de wadslopers misschien elders waren ingezet, maar eerder nog denk ik dat er meer treinen tekort waren geweest, omdat de wadsloper beperkt is in de Vmaxquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
en dat ijzer zetten ze nu ergens anders in.. maar anders hadden we mischien wel wadlopers op zwolle - groningen ipv DM90je weet t niet
![]()
NS en reizigers laten barsten is toch niets nieuws?
Die wel ja. De NS kon moeilijk iets anders leverenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die Vtjes aan Arriva, Veolia en ConneXXion waren verplicht te leveren voor 1 jaar toch?
dr staat vast nog wel ergens wat stok oude bagger :pquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die wel ja. De NS kon moeilijk iets anders leveren
dus? stoptrein dienst is dr goed voor..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat de wadslopers misschien elders waren ingezet, maar eerder nog denk ik dat er meer treinen tekort waren geweest, omdat de wadsloper beperkt is in de Vmax
Ja, er vertrekken binnenkort ook weer spitstreinen van waar al die stokoude bagger staat nou goed? Utrecht maliebaan ftwquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dr staat vast nog wel ergens wat stok oude bagger :p
Daar gaat je nieuwe zelf uitgedokterde roosterquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dus? stoptrein dienst is dr goed voor..
zeker als er inhaalspoor is voor IC / sneltrein
blokkendozen in de dienst?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, er vertrekken binnenkort ook weer spitstreinen van waar al die stokoude bagger staat nou goed? Utrecht maliebaan ftw
Zoveel is er niet meer over. Bovendien is maar een beperkt deel van het oude materieel rijvaardigquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dr staat vast nog wel ergens wat stok oude bagger :p
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar gaat je nieuwe zelf uitgedokterde rooster![]()
Bovendien wil de NS niet met de eigenlijk al afgeschreven wadslopers geassociëerd worden
Gelukkig waren wij er op tijd vrijdag, omdat zaterdag de 27 weggevoerd werd naar Tilburgquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, er vertrekken binnenkort ook weer spitstreinen van waar al die stokoude bagger staat nou goed? Utrecht maliebaan ftw
DE3 27quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
blokkendozen in de dienst?
de DE-1 in de dienst?
en wat is er nog meer rijvaardig?
Dat vind ik wat overdrevenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]dan geef je prutsrail toch de schuld dat t spoor niet geschikt is voor dat ouwe materieel? :w
daarom was de 41 zeker binnen te zien? want die was vrijdag al aanwezigquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig waren wij er op tijd vrijdag, omdat zaterdag de 27 weggevoerd werd naar Tilburg![]()
Noem je die rijvaardig?quote:
De3 27.. die rijd niet op eigen kracht hoor :pquote:
van mij mogen ze dat stukje geschiedenis wel eens van wat rijvaardigheid voorzien!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Noem je die rijvaardig?![]()
Versleten bekabeling en een doorgezakte bak, noem ik niet echt rijvaardig. Hoogstens sleepvaardig
Is dat niet een beetje erg voorbarig. Misschien kunnen ze de stelletjes slijten aan een ander land na een kleine revisiequote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:47 schreef MREn het volgende:
* MREn droomt verder en verwacht binnen twee jaar Warsteiner te drinken uit een oude wadloper
anders kan je de motoren er altijd nog uithalen, loc er voor en slepen maarquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:47 schreef MREn het volgende:
Apd-Gd en Htn-Htnc lijken me leuke lijntjes voor die wadlopers. Of Ehv-Hasselt natuurlijk.
Of bij werkzaamheden aan de bovenleiding, of als omgeleide IC bij werkzaamheden over de betuwelijn of Hgl-Zp
* MREn droomt verder en verwacht binnen twee jaar Warsteiner te drinken uit een oude wadloper
Van mij ook welquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
van mij mogen ze dat stukje geschiedenis wel eens van wat rijvaardigheid voorzien!
iddquote:
Zou het niet zijn normale plek zijn, hoewel het stel wel regelmatig nog op de baan te vinden is?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
daarom was de 41 zeker binnen te zien? want die was vrijdag al aanwezig
Het kan in minder dan een jaar, maar bij de NS moet het een stuk langer durenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Jonges hoe lang duurt het om een sliert ijzer te bestellen en in dienst te nemen? We hebben nou godverdomme al 6 jaar te maken met gillende materieeltekortenBegin het wel een beetje zat te worden nu
De eerste keer dat ik er was, stond ie er gelukkig wel. Hopelijk staat ie er de volgende keer dat ik er ben, wel weerquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
de 41 is redelijk veel op de baan..
de kameel hoort volgens mij ook in het nsm thuis maar die is bijde keren dat ik er was niet aanwezig
Nee die heb ik ook gemistquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
de kameel hoort volgens mij ook in het nsm thuis maar die is bijde keren dat ik er was niet aanwezig
tja.. SM90 had ook met een eloc er voor nog prima in dienst gekuntquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Jonges hoe lang duurt het om een sliert ijzer te bestellen en in dienst te nemen? We hebben nou godverdomme al 6 jaar te maken met gillende materieeltekortenBegin het wel een beetje zat te worden nu
ze ontloopt ons!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee die heb ik ook gemistWaar is dat ding? Of bood Hoeben er nog een knaak voor?
Niet te hopen, want het bedrijf is goed in het krenken van de harten van de treinliefhebbersquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee die heb ik ook gemistWaar is dat ding? Of bood Hoeben er nog een knaak voor?
voor de treingooien!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet te hopen, want het bedrijf is goed in het krenken van de harten van de treinliefhebbers
Ik denk het niet, want er ontbraken nogal wat onderdelen van de stellen. Bovendien heeft NSR een tekort aan reizigerslocsquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tja.. SM90 had ook met een eloc er voor nog prima in dienst gekunt
NS lacht misschien nog wel dubbel door de rampzalige aanbesteding van de maaslijn, op dit moment.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wel als je m alleen voor 10 jaar kan krijgen, terwijl je ze maar een jaar nodig hebt. Daarin begrijp ik Veolia wel. En dat vind ik ook eigenlijk best een naaistreek van NS. Zelf geen moeite doen om de concessie te winnen, al het ijzer hebben, en gewoon een ander de concessie laten winnen terwijl je weet dat die er geen ijzer voor heeft. Provincie heeft de termijn verkeerd ingeschat, Veo misschien te lang gegokt en te laat besteld, maar zeker ook NS heeft gewoon de reizigers laten barsten.
als t maar rijd tochquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk het niet, want er ontbraken nogal wat onderdelen van de stellen. Bovendien heeft NSR een tekort aan reizigerslocs
Doe maar een wadsloper. Daarmee moet het ook lukken inmiddelsquote:
daar heb je een goed punt!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:00 schreef Brembo het volgende:
[..]
NS lacht misschien nog wel dubbel door de rampzalige aanbesteding van de maaslijn, op dit moment.
De NS hoeft geen DM'90 in te zetten, die nu ergens anders ingezet kunnen worden.
Ten tweede hebben ze de wadlopers een laatste plek toe gewezen.
Het geklaag van de reiziger gaat richting Veolia en niet naar de NS.
Op langer termijn loopt de NS wel inkomsten mis. Maar de lijn is wel als onrendabele lijn gekozen.
Zeker niet als het tuig in Brabant woontquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als t maar rijd tochvoor tuig heb je toch geen fatsoenlijke trein nodig
nee dat overleeft die wadsloper niet denk ikquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Doe maar een wadsloper. Daarmee moet het ook lukken inmiddels
precies.. voor dat soort ritten was het nog prima geschiktquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker niet als het tuig in Brabant woont![]()
Ik denk dat het eerder van overheidswege moest en de NS eigenlijk liever ook wel de dieselstellen in kleiner gebied wil laten opereren. Namelijk stellen gemakkelijker uitwisselbaar en onderhoud iets goedkoperquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:00 schreef Brembo het volgende:
[..]
NS lacht misschien nog wel dubbel door de rampzalige aanbesteding van de maaslijn, op dit moment.
De NS hoeft geen DM'90 in te zetten, die nu ergens anders ingezet kunnen worden.
Ten tweede hebben ze de wadlopers een laatste plek toe gewezen.
Het geklaag van de reiziger gaat richting Veolia en niet naar de NS.
Op langer termijn loopt de NS wel inkomsten mis. Maar de lijn is wel als onrendabele lijn gekozen.
ga dat dan regelen.. maar.. dan mag je niet meer zeuren over gillend ijzeren sliert tekortenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Liever tien Dubbeldekkers in de fik
dan 1 op de baan, dat wil IK
overheidswege kan je ook de waslijn verplichten.. :pquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder van overheidswege moest en de NS eigenlijk liever ook wel de dieselstellen in kleiner gebied wil laten opereren. Namelijk stellen gemakkelijker uitwisselbaar en onderhoud iets goedkoper
Wil je op sommige trajecten dan moeten staan of mijdt je die trajecten?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Liever tien Dubbeldekkers in de fik
dan 1 op de baan, dat wil IK
Dat zal wel te duur zijnquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
overheidswege kan je ook de waslijn verplichten.. :p
dan neemt fles een jaar abbo op de DE-1 41?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wil je op sommige trajecten dan moeten staan of mijdt je die trajecten?
overheden.. wel klagen dat iets weg moet.. maar als er euro's nodig zijn dan zijn ze niet thuis :/quote:
Ze hebben nu een koeienbumper, dus daarmee moet het lukken. Zeker als ze met 100 Km/h aan komen crossen. Wel heeft het stel dan flinke schade, maar dat maakt toch niet meer uit. Zolang ze maar enkele stellen voor het nageslacht bewarenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee dat overleeft die wadsloper niet denk ik
zijn ze er al uit welke wadlopers er bewaard gaan blijven? ik nomineer de 3101 / 02 iig vast voor de DH-1quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben nu een koeienbumper, dus daarmee moet het lukken. Zeker als ze met 100 Km/h aan komen crossen. Wel heeft het stel dan flinke schade, maar dat maakt toch niet meer uit. Zolang ze maar enkele stellen voor het nageslacht bewaren
Ja hallo, er zijn meer mensen die wel met het stel willen reizen. Bovendien zal Fles de financiële middelen daar niet voor hebbenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan neemt fles een jaar abbo op de DE-1 41?
als in prive treinstel
maken we er een PTA foktrein van :w sponsers vindenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja hallo, er zijn meer mensen die wel met het stel willen reizen. Bovendien zal Fles de financiële middelen daar niet voor hebben
Doe de 3101 en 3201 maar als de te bewaren stellen. Probeer ze wel rijvaardig te houden, is mijn mottoquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zijn ze er al uit welke wadlopers er bewaard gaan blijven? ik nomineer de 3101 / 02 iig vast voor de DH-1
gewoon op de maaslijn gooien dus?
Ik mag alles. Treinen waar je gewoon gewond raakt bij het uitstappen moeten allemaal gesloopt worden, klaar. Oprotten met die teringtroep. Snel. Had al 10 jaar geleden klaar moeten zijn met die onzin.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ga dat dan regelen.. maar.. dan mag je niet meer zeuren over gillend ijzeren sliert tekorten
tis natuurlijk wel leuk als je 2 setjes DH1+DH2 op de baan houd.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Doe de 3101 en 3201 maar als de te bewaren stellen. Probeer ze wel rijvaardig te houden, is mijn motto
Dat is voorlopig onhaalbaar voor ons. Geen financiële middelen en ook niet de juiste connecties denk ikquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maken we er een PTA foktrein van :w sponsers vinden
helaas moet ik je nou gelijk gevenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is voorlopig onhaalbaar voor ons. Geen financiële middelen en ook niet de juiste connecties denk ik
Vooruit: de 3115 en de 3229 ook nog. Maar dan moeten ze wel de bestickering laten zoals ie nu is en bovendien de 3229 weer rijvaardig makenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tis natuurlijk wel leuk als je 2 setjes DH1+DH2 op de baan houd.
Plan U's zijn er ook een stuk of 4 van nog? ( waarvan 2 zowiezo rijvaardig)
wat is er dan atm speciaal aan die stellen?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vooruit: de 3115 en de 3229 ook nog. Maar dan moeten ze wel de bestickering laten zoals ie nu is en bovendien de 3229 weer rijvaardig maken
Op treinstellen met een lagere vloer, zul je nog even moeten wachten als je met de NS wilt reizenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik mag alles. Treinen waar je gewoon gewond raakt bij het uitstappen moeten allemaal gesloopt worden, klaar. Oprotten met die teringtroep. Snel. Had al 10 jaar geleden klaar moeten zijn met die onzin.
3115 is een wadfietser en de 3229 heeft op de ene bak NN logo's staan en op de andere Arriva logo'squote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat is er dan atm speciaal aan die stellen?
DDAR en IRM hebben een lage vloer hoorquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op treinstellen met een lagere vloer, zul je nog even moeten wachten als je met de NS wilt reizen
Geen instap die op perronhoogte ligtquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DDAR en IRM hebben een lage vloer hoor
geen enkel treinstel is opgewassen tegen losliggende tegelsquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op treinstellen met een lagere vloer, zul je nog even moeten wachten als je met de NS wilt reizen
aah!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
3115 is een wadfietser en de 3229 heeft op de ene bak NN logo's staan en op de andere Arriva logo's
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
geen enkel treinstel is opgewassen tegen loslikkende tegels
tja.. en de andere vloer is nou niet bepaald laagquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen instap die op perronhoogte ligt![]()
Nee. 2x DH1 en 2x DH2 maakt datquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
aah!
maar dan mis je nog een DH-2??
gezien de 31xx DH-1 is .. en ik nomineerde de 3101/02 van die serie..
leg is uit? ik snap je nu niet?quote:
Wedden van wel, omdat je met een gelijkvloerse instap beter op die tegels kunt letten, omdat je het afstapje niet meer nodig hebt?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
geen enkel treinstel is opgewassen tegen losliggende tegels
3101, 3115, 3201 en 3229quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
leg is uit? ik snap je nu niet?
de 31xx is dh-1?
de 32xx is dh-2?
dan kom ik atm op 3x dh-1 en 1x dh-2 op de nominatie?
Nee ik let niet op tegels, die moeten goed liggen, klaar. Bekke dicht verderquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wedden van wel, omdat je met een gelijkvloerse instap beter op die tegels kunt letten, omdat je het afstapje niet meer nodig hebt?
een blinde ziet ook niet dat die tegels niet goed liggen natuurlijk.. dus daar heb je een punt..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik let niet op tegels, die moeten goed liggen, klaar. Bekke dicht verder
nou nou nouquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik let niet op tegels, die moeten goed liggen, klaar. Bekke dicht verder
op een kopstation gaat dat best hoorquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
Dat gaat makkelijk, want er komt bij de rails nauwelijks een einde aan![]()
Argh! dan moet je nog altijd kopmaken..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
Dan ga je via de andere rail weer terug![]()
Binnen 6 weken zijn ze weg. Dan rijden er rode lintenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:34 schreef Brembo het volgende:
Gaat Connexxion hun veenlopers nog is vervangenWant er rijdt toch nog eentje rond in de buurt van Almelooooooooooo ?
beter.. dan hoef je niet zo takke lang meer te wachten op marienbergquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
2 keer per uur straks een trein op het rustige traject. Beetje veel van het goede dunkt me
buiten de spits rijd t 1x per uur.. in de spits wel 2x per uurquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
zul je denk ik nog steeds moeten
Gewoon meer bieden dan de sloper en je hebt een trein.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is voorlopig onhaalbaar voor ons. Geen financiële middelen en ook niet de juiste connecties denk ik
juist... wie heeft er een grote achtertuin aan het spoor?quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Gewoon meer bieden dan de sloper en je hebt een trein.
Punt is alleen dat je hem ergens zal moeten stallen.
\o/ HELD! t was nogal fotoloosquote:Op woensdag 2 mei 2007 00:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Terex-Atlas 1604 ZW
Eigenaar: Terex
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: München (Duitsland)
Datum: 26 april 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij de Bauma 2007; weg-rail-voertuig
ja doe is! :pquote:Op woensdag 2 mei 2007 00:28 schreef Alexxxxx het volgende:
maak Dr Flash zn manboobs maar nat, ik heb nog veel meer Zweiwegfahrzeuge er op gezet. En ik ga er hier nog wel een paar posten
Graagquote:Op woensdag 2 mei 2007 00:28 schreef Alexxxxx het volgende:
maak Dr Flash zn manboobs maar nat, ik heb nog veel meer Zweiwegfahrzeuge er op gezet. En ik ga er hier nog wel een paar posten
eh nee?quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:37 schreef Alexxxxx het volgende:
heb ik er ooit een geheim van gemaakt dat dit een spamaccount is?
Vanavond in ieder geval nietquote:Op woensdag 2 mei 2007 00:37 schreef Alexxxxx het volgende:
heb ik er ooit een geheim van gemaakt dat dit een spamaccount is?
dat is nog eens wat anders dan een brandend Vtje.. of DDAR stammetjequote:BODEGRAVEN - In Bodegraven heeft dinsdagavond vroeg een trein in brand gestaan. Het gaat om een goederentrein met spoorbielzen. Er zijn geen gewonden gevallen, aldus een woordvoerder van de brandweer.
De brand werd ontdekt toen de trein door het centrum van Bodegraven reed. Mogelijk hebben bewoners last gehad van de rook. De machinist is doorgereden tot het viaduct onder de Broekveldselaan.
Wanneer de brand is geblust rijdt de trein waarschijnlijk door tot Zwammerdam. Daar heeft ProRail een kraan staan en zal de lading bielzen worden gelost. Pas daarna kan het treinverkeer weer op gang komen.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:57 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk tussen Utrecht en Woerden? Wordt dat 4 sporig of is dat wat ze aan het bouwen zijn alleen een vervanging voor wat er nu ligt?
Als we dat nou eens niet doenquote:Op woensdag 2 mei 2007 00:28 schreef Alexxxxx het volgende:
maak Dr Flash zn manboobs maar nat,
Dat heet een topic volbaggeren, maar de komende uren zal er weinig van komen, moet namelijk even werkenquote:Op woensdag 2 mei 2007 07:58 schreef Duvel het volgende:
Jezus stelletje idioten, het gaat wel erg hard nu!
Ff noodrem!
[afbeelding]
Met dit weer komt het vaker voor dat de bielzen gaan branden. Alles is gortdroog en een vonkje zorgt al voor rokende bielzen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat is nog eens wat anders dan een brandend Vtje.. of DDAR stammetje
Ja, hopelijk welquote:Op woensdag 2 mei 2007 09:16 schreef Peterselieman het volgende:
Moet ik niet vergeten later op de dag Arriva even te mailen over de 3446 die gister wat meer van Nederland wilde zien. Hopelijk kunnen ze vertellen waarom dat was
Uiteindelijk wordt het 4 sporig... Ze zijn nu 2 sporen op hoogte aan het bouwen.. is dat af worden de 2 sporen die nu nog laag liggen ook omhoog gebracht!quote:
Klopt, en er komt (ooit) een nieuwe brug naast de oude aan de kant van Utrecht. De twee nieuwe sporen moeten voor het eind van dit jaar in dienst zijn.quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:48 schreef thatsme het volgende:
[..]
Uiteindelijk wordt het 4 sporig... Ze zijn nu 2 sporen op hoogte aan het bouwen.. is dat af worden de 2 sporen die nu nog laag liggen ook omhoog gebracht!
Alsof je Vleuten nog herkent straks, met al die nieuwbouw er omheen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:11 schreef knars het volgende:
En daarvoor is een deel van Vleuten gesloopt![]()
Probeer er altijd maar zo snel mogelijk langs nieuwbouwlocaties heen te razenquote:Op woensdag 2 mei 2007 10:11 schreef knars het volgende:
En daarvoor is een deel van Vleuten gesloopt![]()
klopt.. maar een rijdend kampvuur is ook wel weer wat :-Dquote:Op woensdag 2 mei 2007 09:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met dit weer komt het vaker voor dat de bielzen gaan branden. Alles is gortdroog en een vonkje zorgt al voor rokende bielzen.
Zeg! noodremtrekken is strafbaar,quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:58 schreef Duvel het volgende:
Jezus stelletje idioten, het gaat wel erg hard nu!
Ff noodrem!
[afbeelding]
Boeit mij dat? Ik heb er eentje in de kast liggen, als ik de neiging voel de noodrem te bedienen, is er niemand die me stopt.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zeg! noodremtrekken is strafbaar,
alleen tis vast al eens gemelt.. wat kost die grap?
noodremmen jatten is vast ook strafbaar.. maar dat is die vast niet? :-)quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Boeit mij dat? Ik heb er eentje in de kast liggen, als ik de neiging voel de noodrem te bedienen, is er niemand die me stopt.
Zitten er brandblussers in de trein op plaatsen van reizigers bij kunnen?quote:Vraag Wat doe ik als er brand uitbreekt in de trein?
Antwoord Wanneer er brand uitbreekt, waarschuwt u onmiddellijk een NS-medewerker of belt u 112. Probeer - indien mogelijk - de brand te blussen met een brandblusser. Als direct gevaar dreigt kunt u aan de noodrem trekken.
brandblussers zitten in de ICMs iig bij de plee.. maar waar ze verder uithangen... waar je er BIJ kan.. ?quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:13 schreef FredvZ het volgende:
Op de site van NS staat alleen dat misbruik gestraft wordt. Maar zag wel iets anders:
[..]
Zitten er brandblussers in de trein op plaatsen van reizigers bij kunnen?
En brand is dus blijkbaar geen reden om per definitie aan de noodrem te trekken.
Nee, kloptquote:Op woensdag 2 mei 2007 12:13 schreef FredvZ het volgende:
En brand is dus blijkbaar geen reden om per definitie aan de noodrem te trekken.
noodrem aan GPS koppelen.. als die merk dat die in een tunnel of op een brug staat.. gewoon de noodrem uitstellen?quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, klopt
In een tunnel is aan de noodrem trekken zelfs een heel erg slecht idee, ongeacht welk gevaar er dreigt
Tof, GPS signalen die een tunnel in gaan en zoquote:Op woensdag 2 mei 2007 12:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
noodrem aan GPS koppelen.. als die merk dat die in een tunnel of op een brug staat.. gewoon de noodrem uitstellen?
Overigens wil je van een noodrem wel dat die het ALTIJD DOET als dat nodig mocht zijn. Dan wil je dus een ijzeren hendel waarmee je een luchtslangetje open trekt, klaar.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
noodrem aan GPS koppelen.. als die merk dat die in een tunnel of op een brug staat.. gewoon de noodrem uitstellen?
dan hebje geen signaal.. oftewel geen noodrem mogelijkquote:Op woensdag 2 mei 2007 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof, GPS signalen die een tunnel in gaan en zo
hmm zit ook weer wat in..quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens wil je van een noodrem wel dat die het ALTIJD DOET als dat nodig mocht zijn. Dan wil je dus een ijzeren hendel waarmee je een luchtslangetje open trekt, klaar.
Niet een of ander software-based technisch geknutsel, zodat je out-of-control-rennende trein gewoon doorknettert omdat de software nog staat te wachten tot er iemand op OK klikt in een foutmeldingsdialoog op een toch niet bestaand scherm, om maar eens wat te noemen.
Nou toch niet, in Duitsland is de eis dat de noodremming overbrugbaar is door de machinist. De noodrem in IRM is ook overbrugbaar. Als iemand aan de noodrem trekt, remt de trein in eerste instantie, maar die remming kan door de machinist worden onderbroken. Die kan er dan voor kiezen om niet op een ongunstige plaats (midden op de Moerdijkbrug of zo) tot stilstand te komen, maar bij de eerstvolgende overweg, zodat de trein beter bereikbaar is voor hulpdiensten.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens wil je van een noodrem wel dat die het ALTIJD DOET als dat nodig mocht zijn. Dan wil je dus een ijzeren hendel waarmee je een luchtslangetje open trekt, klaar.
Goede vraag. De oude noodrem heeft inderdaad gewoon de functie van een kurk in de leiding. Een vulstoot kan volgens mij nooit de werking van de noodrem opheffen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, dat klopt, dat weet ik. Maar je wil dus dat er zeker een noodremming ingezet wordt als er aan de noodrem getrokken wordt. En dan kan de machinist daar op die manier beperkt invloed op uitoefenen, door een vulstoot te geven. Maar de trein zal binnen afzienbare afstand tot stilstand komen, aangezien de luchtleiding gewoon open staat. Het is niet zo dat een MCN kan zeggen "Bekijk het maar, we rijden gewoon door" dat geloof ik niet.
Daar ben ik het mee eens.quote:Maar het laatste wat je wil is dat je aan die hendel trekt en er gewoon niks gebeurt door een of ander dom foutje in een software systeem.
Niet. Je ziet wel welke noodrem bediend is, want hij kan alleen worden teruggedraaid met een deursleutel.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:12 schreef FredvZ het volgende:
Vraag me toch hoe ze gaan vaststellen wíé er aan de rem heeft getrokken als er geen ooggetuigen in de buurt waren.
Plus dat er een nieuw loodje op moetquote:Op woensdag 2 mei 2007 13:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet. Je ziet wel welke noodrem bediend is, want hij kan alleen worden teruggedraaid met een deursleutel.
Als dat er nog op zit... Ik zie vaak dat dat ding er niet meer zit. Maar inderdaad: werkt ook goed tegen mafkezen die een illegale sleutel hebben.quote:
Willen we het daar nog een keer over hebben?quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:15 schreef Duvel het volgende:
mafkezen die een illegale sleutel hebben.
Hoeveel sleutels heb jij?quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Willen we het daar nog een keer over hebben?
past deze ook dan?quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoeveel sleutels heb jij?
Is dat hier eerder ter sprake gekomen? Oh ja, een tijd geleden of zo...
Probeer 't gewoon ff uit of check de foto's. We gaan niet alles voorkauwen hè!quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
past deze ook dan?
http://www.xepo.nl/vierkant.JPG
heb ook de driehoeksversie..![]()
http://www.xepo.nl/driehoek.JPG
ja nouquote:Op woensdag 2 mei 2007 13:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Probeer 't gewoon ff uit of check de foto's. We gaan niet alles voorkauwen hè!
ja.. vertel.. is het legaal?quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:50 schreef Dichterbijer het volgende:
* Dichterbijer heeft de instructievideo van de ICMm gedownload![]()
Ik? Twee. Kan je zo bij iedere ijzerhandel kopen hoorquote:Op woensdag 2 mei 2007 13:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoeveel sleutels heb jij?
Is dat hier eerder ter sprake gekomen? Oh ja, een tijd geleden of zo...
Oh zo. Ja, idioten heb je overal helaas. Kijk, een sleutel hebben is één ding, maar jezelf beheersen in het gebruik is punt twee.quote:Op woensdag 2 mei 2007 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik? Twee. Kan je zo bij iedere ijzerhandel kopen hoor
Het ging meer om een incident tijdens Rondje Nederland (overigens was Team Fok! daar niet bij betrokken)
Dat is een waarheid als eenquote:Op woensdag 2 mei 2007 14:05 schreef Duvel het volgende:
Kijk, een sleutel hebben is één ding, maar jezelf beheersen in het gebruik is punt twee.
Vast wel...quote:Op woensdag 2 mei 2007 14:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
right.. zit daar geen copyricht op? :w
ja 7 minquote:Op woensdag 2 mei 2007 14:39 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Vast wel...maar ja...iemand van de NS heeft hem ergens on-line gezet
Totale download 350mb...
Wat is er met de 3229 aan de hand eigenlijk?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vooruit: de 3115 en de 3229 ook nog. Maar dan moeten ze wel de bestickering laten zoals ie nu is en bovendien de 3229 weer rijvaardig maken
ik heb geen idee..quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:05 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Wat is er met de 3229 aan de hand eigenlijk?
Klopt, bij de VIRM en volgens mij DM'90 ook, kan de machinist de noodremming overnemen en bij een station of ergens waar het veilig is stoppen. Bij ICM kan dat zeker niet, omdat daar nog geen software inzit etc, allemaal technisch gelul waar ik geen verstand van heb hoe dat allemaal in elkaar zitquote:Op woensdag 2 mei 2007 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, dat klopt, dat weet ik. Maar je wil dus dat er zeker een noodremming ingezet wordt als er aan de noodrem getrokken wordt. En dan kan de machinist daar op die manier beperkt invloed op uitoefenen, door een vulstoot te geven. Maar de trein zal binnen afzienbare afstand tot stilstand komen, aangezien de luchtleiding gewoon open staat. Het is niet zo dat een MCN kan zeggen "Bekijk het maar, we rijden gewoon door" dat geloof ik niet.
Maar het laatste wat je wil is dat je aan die hendel trekt en er gewoon niks gebeurt door een of ander dom foutje in een software systeem.
Omdat er staat: rijvaardig maken...quote:
mischien in de ICMm ? hoewel er niks aan het rem en tractie systeem veranderd is.. :pquote:Op woensdag 2 mei 2007 15:12 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Klopt, bij de VIRM en volgens mij DM'90 ook, kan de machinist de noodremming overnemen en bij een station of ergens waar het veilig is stoppen. Bij ICM kan dat zeker niet, omdat daar nog geen software inzit etc, allemaal technisch gelul waar ik geen verstand van heb hoe dat allemaal in elkaar zit
hehe.. die gaan toch alleen maar defect..quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:25 schreef Wadloper het volgende:
Denk het niet, anders hadden ze er wel een boordcomputer bij gedaan ofzo
Maar ik ben zelf niet echt technisch aangelegd, dus ik weet er niet zo héél veel van
omdat het aftans is?quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:47 schreef SpeedyRich het volgende:
Flash waarom heb je dan zo'n hekel aan de DD-AR
* Doc__Zenith heeft zich verbaasd over het niveau ervan, zeker het HC gedeelte...quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:50 schreef Dichterbijer het volgende:
Dichterbijer heeft de instructievideo van de ICMm gedownload
Nu ben ik ook wel benieuwd? Wie PM't me een linkje?quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:52 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
* Doc__Zenith heeft zich verbaasd over het niveau ervan, zeker het HC gedeelte...
Ook in de HC-cabine kan men nu zelf de temperatuur instellen. Lekker!
En hier is de stilteruimte, sssssssssssstttt...
DD-AR is nog erger dan mat'64! En ik vind mat'64 al erg op de 3700, maar als ze maar niet met DD-AR komen te rijden!quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:47 schreef SpeedyRich het volgende:
Flash waarom heb je dan zo'n hekel aan de DD-AR
ROFL!quote:Op woensdag 2 mei 2007 19:03 schreef Brembo het volgende:
[..]
DD-AR is nog erger dan mat'64! En ik vind mat'64 al erg op de 3700, maar als ze maar niet met DD-AR komen te rijden!
DD-AR:
+ Grote deuren
+ Als de NS deze stellen niet hadden, was er niks meer over
- Stoelen zijn net houten klapstoeltjes uit mat'64
- Geen airco
- Vage hokjes overal (weer ergens hokje voor 2 stoelen).
- De keuze van de kleuren
Niet al het ICM hoor, de viertjes zijn nog niet zo oud (bouwjaar 1990-1994). Daarom worden die ook voorlopig nog niet verbouwd.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Huil niet zo
20 jaar is niks voor een trein. Wat rijdt er nu rond >20 jaar? Sowieso al het ICM
Nog maar 1,5 jaar, en dan komen de nieuwe sprinters. Die zijn wel gelijkvloers.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op treinstellen met een lagere vloer, zul je nog even moeten wachten als je met de NS wilt reizen
Bij DDAR ergens onderaan de trap achter een glazen deurtje. maar daar maakt niemand ooit gebruik van lijkt het, als je ziet hoe vaak er uitslaande brand is in die dingen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
brandblussers zitten in de ICMs iig bij de plee.. maar waar ze verder uithangen... waar je er BIJ kan.. ?
jaah dat zegt me wle iets van die brandblusser..quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:03 schreef ReisT het volgende:
Wat gaat dit topic weer belachelelijk snel, ben een dagje weg en we zijn alweer bijna twee deeltjes verder.
[..]
Niet al het ICM hoor, de viertjes zijn nog niet zo oud (bouwjaar 1990-1994). Daarom worden die ook voorlopig nog niet verbouwd.
[..]
Nog maar 1,5 jaar, en dan komen de nieuwe sprinters. Die zijn wel gelijkvloers.
[..]
Bij DDAR ergens onderaan de trap achter een glazen deurtje. maar daar maakt niemand ooit gebruik van lijkt het, als je ziet hoe vaak er uitslaande brand is in die dingen.
Volgens mij waren het motorproblemen, tenminste daar kampen veel andere stellen mee.quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:13 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Omdat er staat: rijvaardig maken...
Dan wil ik weleens weten wat ermee is
Ik bedank voor het waterballet dat er dan ontstaatquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jaah dat zegt me wle iets van die brandblusser..
tijd voor treinen met sprinklers!
in treinen zonder Airco is dat nog geen raar idee :pquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik bedank voor het waterballet dat er dan ontstaat![]()
iddquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:31 schreef Dichterbijer het volgende:
[afbeelding]
En speciaal voor jou ook de DVD opdruk
Heb er vandaag voor het eerst ingezet... en idd... die prullenbakjes tussen de voorste stoelen in zitten niet fijn als je je been beweegt... verder best netjes allemaal... en wat een grote deur van de wc! En een boekenkast als je hem opzij duwt
die conducteur trapte er ook bijna inquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Nog helemaal vergeten te melden: Mijn toeslag kaartje voor het pendeltje naar het spoorwegmuseum heb ik op de terugreis naar Lw net voorbij Zwolle nog een keer laten stempelen
Het was dat ik het eigenlijk al zei, maar anders had ie idd gewoon het kaartje geknipt zonder door te hebben dat het kaartje niet op dat traject geldig wasquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die conducteur trapte er ook bijna in![]()
Vind ik nietquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
in treinen zonder Airco is dat nog geen raar idee :p
idd.. wel slecht dat ze niet op letten eigenlijksquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het was dat ik het eigenlijk al zei, maar anders had ie idd gewoon het kaartje geknipt zonder door te hebben dat het kaartje niet op dat traject geldig was
dat is ook weer zo..quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
Zo vaak zie nu ook weer niet een controleur
bekend :pquote:21:50:18 02-05-07 11 G BRAN Prio 1 NS (Trein in brand: ja) Station Delft-zuid Marcellus Emantspad 3 DELFT ( DE ) 0775 0632 0636 0890
1500519 BRW Delft ( Lichtkrant )
1500509 BRW Den Hoorn ( Lichtkrant )
1500371 BRW Delft ( Kazernealarm )
1500171 BRW Den Hoorn ( Code van Dienst )
1500027 BRW Haaglanden ( OvD Zuid )
1500010 BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )
Ik zie alleen op http://www.pd5hw.nl/p2000/ dat er bij Delft Zuid een trein in brand staat, meer niet. Melding is van 21.50u, dus vrij vers.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:54 schreef Toeps het volgende:
Trein in de hens bij Delft, Arthur zit in de trein er achter, ruikt zelfs de verbrande trein... Iemand meer info?
DDAR?quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zie alleen op http://www.pd5hw.nl/p2000/ dat er bij Delft Zuid een trein in brand staat, meer niet. Melding is van 21.50u, dus vrij vers.
Bij Arriva behoorlijk veelquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat is ook weer zo..
hoeveel kms je kan maken zonder controle..
treinen branden dus weer best goed..quote:21:58:14 02-05-07 11 G BRAN Prio 1 NS (Trein in brand: ja) (Middelbrand Trein: ja) Station Delft-zuid Marcellus Emantspad 3 DELFT ( DE ) 0761
1500373 BRW Delft ( Kazerneaanvulling A-Brigade )
1500371 BRW Delft ( Kazernealarm )
1500024 BRW Haaglanden ( Voorlichting )
1500010 BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )
RTV west checkenquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
wordt straks wel meer bekend denk ik
Dat boeit de brandweer niet, die rukken op grote spuiten, niet op treintypes.quote:
die spuiten ook hard.. ja ;xquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat boeit de brandweer niet, die rukken op grote spuiten, niet op treintypes.
Dat is waarquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat boeit de brandweer niet, die rukken op grote spuiten, niet op treintypes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |