abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:15:30 #1
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_48903330

Hier alweer deel 64 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en vanaf 10 december 2006 in de randstad op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts(GTW's).

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede/Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet.
De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet.



Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. En om de OP overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>



Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.

De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.


Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Tevens is het huilen over de 'lange' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:16:08 #2
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_48903355
Aangezien ik de laatste post maakte maar ff een nieuw topic gemaakt.

Laatste bericht uit vorig topic:
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:13 schreef Eix het volgende:
Ik ben een keer gigantisch in Verviers op mijn bek gegaan om een overstap te halen. Ik realiseerde me niet dat in België wel nog gewacht werd op aansluitingen en er dus geen deur voor je gezicht zou worden geklapt. Dus ik rennen, en hop.. spekgladde vloer/trap. Fles was daar nog bij.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:18:13 #3
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48903446
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:13 schreef Eix het volgende:
Ik ben een keer gigantisch in Verviers op mijn bek gegaan om een overstap te halen. Ik realiseerde me niet dat in België wel nog gewacht werd op aansluitingen en er dus geen deur voor je gezicht zou worden geklapt. Dus ik rennen, en hop.. spekgladde vloer/trap. Fles was daar nog bij.
Ja, alleen ik zag het niet Ik hoorde alleen *SSSSSLIPPP AAAAAAAAARGH

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48903449
flessen op de vloer zijn ook hell hoor
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 21:20:10 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48903559
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, alleen ik zag het niet Ik hoorde alleen *SSSSSLIPPP AAAAAAAAARGH

Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 21:23:59 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48903731
Deze week eens even kijken of Arriva de wadslopers op Lw-Gn een beetje minder in wil zetten, maar het zal wel niet. In de ochtend reis in namelijk deze week vanuit Gnn naar Lw en 's middags weer terug, maar dan met de GTW'tjes
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48903868
Ik mag nu iedere dag met de intercity van Amersfoort naar Amsterdam reizen... beetje balen dat de 4011 net niet op dat tijdstip word ingezet
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:27:55 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48903907
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:27 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik mag nu iedere dag met de intercity van Amersfoort naar Amsterdam reizen... beetje balen dat de 4011 net niet op dat tijdstip word ingezet
ah joh dat ding vliegt je vanzelf een keer in de vingers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48904045
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:27 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik mag nu iedere dag met de intercity van Amersfoort naar Amsterdam reizen... beetje balen dat de 4011 net niet op dat tijdstip word ingezet
der zal heus wel een trein uitvallen oid zodat je toch nog de 4011 krijgt te zien
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_48904111
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:31 schreef densmee het volgende:

[..]

der zal heus wel een trein uitvallen oid zodat je toch nog de 4011 krijgt te zien
Ja zekers... of ik moet een uur later mijn trein terug nemen Want dan staat ie eerst geparkeerd op het rangeerterein van Amsterdam en word ie rond 19.45 op de 1500 ingezet.


Wisten jullie trouwens dat Amersfoort ook een test spoor heeft voor bovenleidingen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 21:36:27 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48904268
Nee, welk spoor is dat dan?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48904310
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, welk spoor is dat dan?
Nouja... spoor is wel een groot woord.

Er rijden geen treinen verder... maar het grote goederen rangeer terrein en dan van af het station links achter in naast de oude remise.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 21:42:51 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48904560
Daar ga je niet direct zoeken voor zo'n spoortje
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:52:38 #14
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_48905031
Eerste keer in de 1500 was afgelopen vrijdag meteen raak: de 4011. Zag ook veel andere mensen kijken
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:53:01 #15
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_48905050
Veolia gebruikt momenteel ook treinen die enorm slecht zijn. Zo rijden er tussen Roermond en Venlo barrels die in principe niet eens het spoor op mogen imo. 20 jaar oude treinen in zeer slechte staat. Er word idd beter beloofd, en dat is hard nodig ook want wat er nu rijd kan gewoonweg niet.
I mean no harm
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 21:55:55 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48905202
Dezelfde treinen rijden nog steeds met weinig problemen in het noorden rond. Dat Veolivla er problemen mee heeft, komt door de geringe materieelkennis. De wadslopers zijn wat gevoeliger voor storingen, maar de mcn's hier in het noorden kunnen daar door hun jarenlange ervaringen met dit materieel goed mee omgaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48905232
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Dezelfde treinen rijden nog steeds met weinig problemen in het noorden rond. Dat Veolivla er problemen mee heeft, komt door de geringe materieelkennis. De wadslopers zijn wat gevoeliger voor storingen, maar de mcn's hier in het noorden kunnen daar door hun jarenlange ervaringen met dit materieel goed mee omgaan.
je kan die ouwe barrels gewoon niet meteen @ vol gas trappen.. moet je met beleid doen

oh en nog een maandje of 3.. en wij zijn er vanaf..

kan Veolia de rest allemaal kapot raggen
pi_48905262
Wat gebeurt er eigenlijk tussen Utrecht en Woerden? Wordt dat 4 sporig of is dat wat ze aan het bouwen zijn alleen een vervanging voor wat er nu ligt?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:57:36 #19
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_48905278
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Dezelfde treinen rijden nog steeds met weinig problemen in het noorden rond. Dat Veolivla er problemen mee heeft, komt door de geringe materieelkennis. De wadslopers zijn wat gevoeliger voor storingen, maar de mcn's hier in het noorden kunnen daar door hun jarenlange ervaringen met dit materieel goed mee omgaan.
Dat bedoel ik niet. Slechte banken, compleet vuil, veel grafitie en rommel. Geen controleurs (echt gewoonweg geen). Zeer slecht geregeld. Nu snap ik dat ze een opstartend bedrijf zijn op dat gebied maar zonder nieuwe modellen zal het bedrijf snel ten onder gaan in deze sector.
I mean no harm
pi_48905346
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:57 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. Slechte banken, compleet vuil, veel grafitie en rommel. Geen controleurs (echt gewoonweg geen). Zeer slecht geregeld. Nu snap ik dat ze een opstartend bedrijf zijn op dat gebied maar zonder nieuwe modellen zal het bedrijf snel ten onder gaan in deze sector.
buitenkant is redelijk vuil hier doorgaans..

alleen intern valt t best mee loopt er nou zoveel tuig in die hoek rond dan?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 21:59:42 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48905379
ik neem aan dat je doelt op de wadslopers. Mocht je op de plannetjes V duiden. Daar schijnt het een heel stuk beter mee te gaan. Veolivla heeft ondertussen nieuw materieel besteld
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:00:20 #22
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48905410
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:53 schreef pomtiedom het volgende:
20 jaar oude treinen in zeer slechte staat. Er word idd beter beloofd, en dat is hard nodig ook want wat er nu rijd kan gewoonweg niet.
Huil niet zo

20 jaar is niks voor een trein. Wat rijdt er nu rond >20 jaar? Sowieso al het ICM, al het SGM, om nog maar te zwijgen van plan T en V, waarvan sommigen al over de 40 lopen. De DE2 186 heeft zelfs 49 jaar rondgereden en is nog altijd rijvaardig. En de DDARretjes zijn vlgs mij ook wel over de 20 inmiddels. Alleen IRM niet, eigenlijk. En dat GTW gebeuren.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:00:27 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48905413
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

buitenkant is redelijk vuil hier doorgaans..

alleen intern valt t best mee loopt er nou zoveel tuig in die hoek rond dan?
Kennelijk een stuk meer dan in het noorden van het land
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48905463
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
ik neem aan dat je doelt op de wadslopers. Mocht je op de plannetjes V duiden. Daar schijnt het een heel stuk beter mee te gaan. Veolivla heeft ondertussen nieuw materieel besteld
jaa! die Vtjes krijg je ook niet zomaar kapot geloof ik die worden op Zwolle - Emmen toch ook lekker afgebeult

gaan die Vtjes ook vervangen worden voor GTW materieel trouwens? kan er weinig over vinden.. wel dat de maaslijn een paar GTWs krijgt..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:02:13 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48905527
De heuvelland lijn krijgt ook GTW'tjes. Moeten ze alleen even een rangeerlocje aanschaffen voor het slepen in Blerick als er ouderhoud gepleegd moet worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:04:06 #26
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48905622
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

jaa! die Vtjes krijg je ook niet zomaar kapot geloof ik die worden op Zwolle - Emmen toch ook lekker afgebeult
Och, die opgevoerde barrels rijden door het hele land, en slechts per toeval op Zl-Emn...
quote:
gaan die Vtjes ook vervangen worden voor GTW materieel trouwens? kan er weinig over vinden.. wel dat de maaslijn een paar GTWs krijgt..
Ook op de Heuvellandlijn komen GTW's, maar dan electrische.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:04:37 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48905650
Gelukkig worden er nog wat wadlopers bewaard voor het museum. De stellen hebben het noorden van het land meer dan 25 jaar trouw gediend
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48905689
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Huil niet zo

20 jaar is niks voor een trein. Wat rijdt er nu rond >20 jaar? Sowieso al het ICM, al het SGM, om nog maar te zwijgen van plan T en V, waarvan sommigen al over de 40 lopen. De DE2 186 heeft zelfs 49 jaar rondgereden en is nog altijd rijvaardig. En de DDARretjes zijn vlgs mij ook wel over de 20 inmiddels. Alleen IRM niet, eigenlijk. En dat GTW gebeuren.
idd.. maar die zijn vast wel eens op revisie geweest? wat de wadjes nog niet zijn geweest
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kennelijk een stuk meer dan in het noorden van het land
IDD!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:05:28 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48905700
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Och, die opgevoerde barrels rijden door het hele land, en slechts per toeval op Zl-Emn...
Dat is de NS hè
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:06:15 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48905742
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

idd.. maar die zijn vast wel eens op revisie geweest? wat de wadjes nog niet zijn geweest
Ze zijn wel degelijk op revisie geweest, alleen de motoren niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48905751
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Och, die opgevoerde barrels rijden door het hele land, en slechts per toeval op Zl-Emn...
[..]

Ook op de Heuvellandlijn komen GTW's, maar dan electrische.
juist

alle Vtjes maar opvoeren dan?

ah ook GTWs maar dan met waslijn gelijder


en een rangeerlok moet toch geen ramp zijn?

een dieselgtw kan ook wel een elektrisch broertje sleuren toch?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:07:03 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48905775
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn wel degelijk op revisie geweest,
Wou zeggen ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:07:14 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48905788
Dan hebben ze daar weer te weinig van bij Veolivla
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48905925
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze zijn wel degelijk op revisie geweest, alleen de motoren niet
die nieuwe stoelen was cker ook omdat t echt nodig was?
pi_48905946
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
Dan hebben ze daar weer te weinig van bij Veolivla
nouwja! dr staat vast nog wel ergens een SIKJE te roesten
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:11:31 #36
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48906028
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nouwja! dr staat vast nog wel ergens een SIKJE te roesten
Die zijn soms ook al wat ouder dan 20
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:12:05 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48906062
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die nieuwe stoelen was cker ook omdat t echt nodig was?
Dat heet modernisering van het interieur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48906107
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die zijn soms ook al wat ouder dan 20
ja nou.. dat boeit toch niet? enige wie er in hoeft is de mcn

maar.. dan krijg je natuurlijk weer dat ze weer niet bekend met t materieel
pi_48906141
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat heet modernisering van het interieur
anders zaten er nog ouwe klapstoelen in ala mat54 balkon?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:13:12 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48906143
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nouwja! dr staat vast nog wel ergens een SIKJE te roesten
Die mogen van de arbeidsinspectie niet meer ingezet worden. Het zou te gevaarlijk zijn. Bij het NSM hebben ze daar natuurlijk lak aan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48906173
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die mogen van de arbeidsinspectie niet meer ingezet worden. Het zou te gevaarlijk zijn. Bij het NSM hebben ze daar natuurlijk lak aan
ja wadlopers en veolia is ook een lethal combo..

en dat rijd ook gewoon
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:14:11 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48906200
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

anders zaten er nog ouwe klapstoelen in ala mat54 balkon?
De banken waren vergelijkbaar met wat er nu nog in SGM zit, alleen waren ze rood
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:14:28 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48906217
Er rijdt nog steeds sikjes in rangeerdiensten rond volgens mij hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48906236
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De banken waren vergelijkbaar met wat er nu nog in SGM zit, alleen waren ze rood
SGM banken zitten beter dan die wadlopers vind ik hoor
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:14:55 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48906242
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja wadlopers en veolia is ook een lethal combo..

en dat rijd ook gewoon
Voorlopig maar in beperkte mate. Werkzaamheden op de maaslijn tot en met 6 mei

Kunnen ze de meeste stellen eindelijk weer eens wat onderhoud geven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48906259
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Er rijdt nog steeds sikjes in rangeerdiensten rond volgens mij hoor
dacht ik ook?
oersikken zijn volgens mij wel oeroverleden.. maar de gewone sik?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:15:31 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48906274
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

anders zaten er nog ouwe klapstoelen in ala mat54 balkon?
En wat dan nog? Zaten gisteren nog in Plan U ook

En trouwens, vanmiddag ook nog in dat vervloekte DDAR
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48906288
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voorlopig maar in beperkte mate. Werkzaamheden op de maaslijn tot en met 6 mei
achja

tis meer lethal voor de wadlopers.. dus dat scheelt :-)
pi_48906307
de gewone sik rijden er nog steeds minimaal 2 rond in tilburg
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:16:23 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48906313
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voorlopig maar in beperkte mate. Werkzaamheden op de maaslijn tot en met 6 mei

Kunnen ze de meeste stellen eindelijk weer eens wat onderhoud geven
Dat gaat vast uitlopen totdat dat nieuwe zwitserse toverijzer binnenkomt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:16:29 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48906317
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

SGM banken zitten beter dan die wadlopers vind ik hoor
Zoveel beter kan dat toch niet zijn?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48906335
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En wat dan nog? Zaten gisteren nog in Plan U ook

En trouwens, vanmiddag ook nog in dat vervloekte DDAR
DDAR is niet treinzijnwaardig?

Kennen ze dat niet aan veolia gooien? :p
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:17:25 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48906371
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat gaat vast uitlopen totdat dat nieuwe zwitserse toverijzer binnenkomt
Dan moeten de werkzaamheden nog meer uitlopen dan tussen Almelo en Hengelo
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48906387
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat gaat vast uitlopen totdat dat nieuwe zwitserse toverijzer binnenkomt
ik durf bijna te wedden dat veolia die ook sneller kapot heeft dan Arriva.. ( als in zwaar kapot )
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:18:11 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48906406
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

DDAR is niet treinzijnwaardig?

Kennen ze dat niet aan veolia gooien? :p
Dat zou alleen maar vergooien van capaciteit zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48906407
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zoveel beter kan dat toch niet zijn?
zo slecht zat dat vrijdag toch niet in die dat Ex agressielijnstel?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:18:45 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48906434
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zo slecht zat dat vrijdag toch niet in die dat Ex agressielijnstel?
Heel erg comfortabel zat het nu ook weer niet. Zeker niet met een stel koters in je buurt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48906440
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zou alleen maar vergooien van capaciteit zijn.
tuurlijk niet..

dan designen we ff wat GTW dubbeldekkers en gaan we die inzetten ipv DDAR
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:19:19 #59
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48906465
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Er rijdt nog steeds sikjes in rangeerdiensten rond volgens mij hoor
Volgens mij staan die allemaal op last van in de inspectie aan de kant.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48906466
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heel erg comfortabel zat het nu ook weer niet. Zeker niet met een stel koters in je buurt
een wadloper zit ook niet comfortabel ook niet met koters
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:19:26 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48906471
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik durf bijna te wedden dat veolia die ook sneller kapot heeft dan Arriva.. ( als in zwaar kapot )
De belasting van de stellen zal op de maaslijn zwaarder zijn dan in het noorden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48906495
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:19 schreef MREn het volgende:

[..]

Volgens mij staan die allemaal op last van in de inspectie aan de kant.
dan moet Zug-Chef ze maar ff spotten :p

die zullen vast wel cargo rangeeren?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:20:29 #63
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48906533
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik durf bijna te wedden dat veolia die ook sneller kapot heeft dan Arriva.. ( als in zwaar kapot )
Ja, want Veolia kan niets meer goed doen, is het wel
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48906535
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De belasting van de stellen zal op de maaslijn zwaarder zijn dan in het noorden
dat zeg ik.. ze zijn eerder kapot
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:20:39 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48906539
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

tuurlijk niet..

dan designen we ff wat GTW dubbeldekkers en gaan we die inzetten ipv DDAR
Dat zou wel heel duur worden, speciaal voor die ene klant. Zoveel passagiers heeft de heuvellandlijn nu ook weer niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48906569
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:20 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja, want Veolia kan niets meer goed doen, is het wel
Jazeker wel!

de treinen stelselmatig niet op tijd laten rijden!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:21:31 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48906581
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:19 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dan moet Zug-Chef ze maar ff spotten :p

die zullen vast wel cargo rangeeren?
Vrijdag hebben wij er nog enkele gespot en als jij de bus naar Sneek pakt, dan moet je de 323 daar kunnen zien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48906615
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vrijdag hebben wij er nog enkele gespot en als jij de bus naar Sneek pakt, dan moet je de 323 daar kunnen zien
ja maar die is eh vast niet rijvaardig
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:22:09 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48906616
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan moeten de werkzaamheden nog meer uitlopen dan tussen Almelo en Hengelo
Zodra het ruikt naar de vingerverfbrigade sta ik nergens meer van te kijken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:22:23 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48906629
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:20 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja, want Veolia kan niets meer goed doen, is het wel
Een zondebok hebben, is altijd leuk

In dit geval was die gemakkelijk te vinden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48906637
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zou wel heel duur worden, speciaal voor die ene klant. Zoveel passagiers heeft de heuvellandlijn nu ook weer niet
nee.. al dat DDAR van de ns vervangen :p

optieften met die bagger
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:23:02 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48906662
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zodra het ruikt naar de vingerverfbrigade sta ik nergens meer van te kijken
Dat is waar. Die zijn tot alles in staat. Zelfs tot het niet goed leggen van tegels
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:23:33 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48906680
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja maar die is eh vast niet rijvaardig
Niet meer nee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48906693
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is waar. Die zijn tot alles in staat. Zelfs tot het niet goed leggen van tegels
zouden die dan hier de stoeptegels in de straat ook gelegt hebben?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:24:28 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48906725
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
Die zijn tot alles in staat.
Die verheffen het handhaven van de Wet van Behoud van Maximale Ellende tot een soort levenskunst. En toegegeven, dat doen ze dan wel Heel Erg Goed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:25:14 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48906760
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

achja

tis meer lethal voor de wadlopers.. dus dat scheelt :-)
Ik noem het uitstel van executie
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:25:20 #77
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48906765
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een zondebok hebben, is altijd leuk

In dit geval was die gemakkelijk te vinden
Ja, de enorm onproffessionele aanbestende partij die niet snapt dat je 1,5 jaar voor ingang concessie moet gunnen ipv een week van te voren.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:26:52 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48906838
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die verheffen het handhaven van de Wet van Behoud van Maximale Ellende tot een soort levenskunst. En toegegeven, dat doen ze dan wel Heel Erg Goed.
Zo kun je het wel stellen ja. Tegenwoordig ligt het minder aan Prorail, omdat ze bij bepaalde vertragingen andere partijen al dan niet terecht de schuld ervan geven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48906869
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:25 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja, de enorm onproffessionele aanbestende partij die niet snapt dat je 1,5 jaar voor ingang concessie moet gunnen ipv een week van te voren.
als ze nou die buffels geaccepeteert hadden.. :p nou krijgen ze afdankmaterieel.. :p
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik noem het uitstel van executie
oeh thats nasty!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:27:28 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48906884
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:25 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja, de enorm onproffessionele aanbestende partij die niet snapt dat je 1,5 jaar voor ingang concessie moet gunnen ipv een week van te voren.
Maar ja dat zijn overheden die niet van de hoed en de rand weten
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:29:30 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48906978
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Maar ja dat zijn overheden die niet van de hoed en de rand weten
Dus dat ontslaat ze van schuld?

Dat zijn ook lui die gewoon maar raak blunderen van jouw en mijn verdiende geld hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:29:35 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48906981
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als ze nou die buffels geaccepeteert hadden.. :p nou krijgen ze afdankmaterieel.. :p
Dat mocht niet, omdat de overheid nieuw materieel wilde en de buffels daaraan niet voldeden. De buffels hadden alleen mogen rijden als de NS als partij uitgekozen was geweest. 10 jaar is in zo'n geval geen optie. En toen was het bidden voor Veolivla dat er materieel beschikbaar zou komen en dat kwam er deels dus nog voor 10 december
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:30:56 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48907053
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus dat ontslaat ze van schuld?
Nee, zeker niet. Als overheden wat meer kennis op bepaalde terreinen hebben, dan kunnen ze beter rekening houden met de problemen waar marktpartijen tegenaan lopen bij aanbestedingen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:31:00 #84
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48907057
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
als ze nou die buffels geaccepeteert hadden.. :p nou krijgen ze afdankmaterieel.. :p
Dat kan niet; die waren alleen voor 10 jaar te huur en de aanbestedende partij eiste nieuw materieel.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48907059
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat mocht niet, omdat de overheid nieuw materieel wilde en de buffels daaraan niet voldeden. De buffels hadden alleen mogen rijden als de NS als partij uitgekozen was geweest. 10 jaar is in zo'n geval geen optie. En toen was het bidden voor Veolivla dat er materieel beschikbaar zou komen en dat kwam er deels dus nog voor 10 december
waarom geven ze dan in godsnaam de consessie weg..

of had de NS geen interesse meer?.. en zo erg is een buffffffffel toch niet?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:31:41 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48907100
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

als ze nou die buffels geaccepeteert hadden..
Dat was onrealistisch, dat had iedere blinde koe kunnen zien die er langer dan een kwart seconde naar keek.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48907141
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was onrealistisch, dat had iedere blinde koe kunnen zien die er langer dan een kwart seconde naar keek.
nja wat boeit t mij ook

Veolia is ver van mijn deur!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:33:15 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48907185
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

waarom geven ze dan in godsnaam de consessie weg..

of had de NS geen interesse meer?.. en zo erg is een buffffffffel toch niet?
De NS had zeker wel interesse, maar moet verplicht met conducteurs op de treinen rijden. Daarom kunnen andere partijen goedkoper inschrijven
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:34:22 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48907269
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
en zo erg is een buffffffffel toch niet?
wel als je m alleen voor 10 jaar kan krijgen, terwijl je ze maar een jaar nodig hebt. Daarin begrijp ik Veolia wel. En dat vind ik ook eigenlijk best een naaistreek van NS. Zelf geen moeite doen om de concessie te winnen, al het ijzer hebben, en gewoon een ander de concessie laten winnen terwijl je weet dat die er geen ijzer voor heeft. Provincie heeft de termijn verkeerd ingeschat, Veo misschien te lang gegokt en te laat besteld, maar zeker ook NS heeft gewoon de reizigers laten barsten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:34:35 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48907287
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:32 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nja wat boeit t mij ook

Veolia is ver van mijn deur!
Ik wil nog een keer met de wadsloper reizen op de maaslijn en daarna gelijk de heuvellandlijn meepakken, omdat ik die nog maar gedeeltelijk gedaan heb
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48907312
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De NS had zeker wel interesse, maar moet verplicht met conducteurs op de treinen rijden. Daarom kunnen andere partijen goedkoper inschrijven
hmm tja,

vraag is zouden de lokale overheden dit toegelaten hebben als ze t wisten dat er dit zou gebeuren?
pi_48907475
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik wil nog een keer met de wadsloper reizen op de maaslijn en daarna gelijk de heuvellandlijn meepakken, omdat ik die nog maar gedeeltelijk gedaan heb
ik moet dat ook eigenllijks nog.. heerlen - kerkrade.. en venlo - eindhoven.. :p

blergh :p
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

wel als je m alleen voor 10 jaar kan krijgen, terwijl je ze maar een jaar nodig hebt. Daarin begrijp ik Veolia wel. En dat vind ik ook eigenlijk best een naaistreek van NS. Zelf geen moeite doen om de concessie te winnen, al het ijzer hebben, en gewoon een ander de concessie laten winnen terwijl je weet dat die er geen ijzer voor heeft. Provincie heeft de termijn verkeerd ingeschat, Veo misschien te lang gegokt en te laat besteld, maar zeker ook NS heeft gewoon de reizigers laten barsten.
en dat ijzer zetten ze nu ergens anders in.. maar anders hadden we mischien wel wadlopers op zwolle - groningen ipv DM90 je weet t niet

NS en reizigers laten barsten is toch niets nieuws?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:37:44 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48907485
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm tja,

vraag is zouden de lokale overheden dit toegelaten hebben als ze t wisten dat er dit zou gebeuren?
Ja, die kijken alleen maar naar de koekenbakker die het voor een kwartje minder zegt te kunnen. Realiteit? Fuck you
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:37:46 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48907488
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

wel als je m alleen voor 10 jaar kan krijgen, terwijl je ze maar een jaar nodig hebt. Daarin begrijp ik Veolia wel. En dat vind ik ook eigenlijk best een naaistreek van NS. Zelf geen moeite doen om de concessie te winnen, al het ijzer hebben, en gewoon een ander de concessie laten winnen terwijl je weet dat die er geen ijzer voor heeft. Provincie heeft de termijn verkeerd ingeschat, Veo misschien te lang gegokt en te laat besteld, maar zeker ook NS heeft gewoon de reizigers laten barsten.
Exactly

De NS had nog een mooi excuus vanwege het tekort aan V'tjes, waardoor de buffels elders ingezet moesten worden en klaar is kees
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:38:56 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48907549
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, die kijken alleen maar naar de koekenbakker die het voor een kwartje minder zegt te kunnen. Realiteit? Fuck you
Dat is marktwerking. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, terwijl je eigenlijk al weet dat het niet kan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48907574
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, die kijken alleen maar naar de koekenbakker die het voor een kwartje minder zegt te kunnen. Realiteit? Fuck you
idd.. maar goed zijn de overheden.. :p
pi_48907616
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Exactly

De NS had nog een mooi excuus vanwege het tekort aan V'tjes, waardoor de buffels elders ingezet moesten worden en klaar is kees
die Vtjes aan Arriva, Veolia en ConneXXion waren verplicht te leveren voor 1 jaar toch?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:40:15 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48907627
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

en dat ijzer zetten ze nu ergens anders in.. maar anders hadden we mischien wel wadlopers op zwolle - groningen ipv DM90 je weet t niet

NS en reizigers laten barsten is toch niets nieuws?
Ik denk dat de wadslopers misschien elders waren ingezet, maar eerder nog denk ik dat er meer treinen tekort waren geweest, omdat de wadsloper beperkt is in de Vmax
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:40:55 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48907662
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die Vtjes aan Arriva, Veolia en ConneXXion waren verplicht te leveren voor 1 jaar toch?
Die wel ja. De NS kon moeilijk iets anders leveren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48907709
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die wel ja. De NS kon moeilijk iets anders leveren
dr staat vast nog wel ergens wat stok oude bagger :p
pi_48907738
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik denk dat de wadslopers misschien elders waren ingezet, maar eerder nog denk ik dat er meer treinen tekort waren geweest, omdat de wadsloper beperkt is in de Vmax
dus? stoptrein dienst is dr goed voor..

zeker als er inhaalspoor is voor IC / sneltrein
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:43:29 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48907805
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dr staat vast nog wel ergens wat stok oude bagger :p
Ja, er vertrekken binnenkort ook weer spitstreinen van waar al die stokoude bagger staat nou goed? Utrecht maliebaan ftw
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:44:11 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48907846
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dus? stoptrein dienst is dr goed voor..

zeker als er inhaalspoor is voor IC / sneltrein
Daar gaat je nieuwe zelf uitgedokterde rooster

Bovendien wil de NS niet met de eigenlijk al afgeschreven wadslopers geassociëerd worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48907851
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, er vertrekken binnenkort ook weer spitstreinen van waar al die stokoude bagger staat nou goed? Utrecht maliebaan ftw
blokkendozen in de dienst?

de DE-1 in de dienst?

en wat is er nog meer rijvaardig?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:44:56 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48907893
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dr staat vast nog wel ergens wat stok oude bagger :p
Zoveel is er niet meer over. Bovendien is maar een beperkt deel van het oude materieel rijvaardig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48907924
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar gaat je nieuwe zelf uitgedokterde rooster

Bovendien wil de NS niet met de eigenlijk al afgeschreven wadslopers geassociëerd worden
dan geef je prutsrail toch de schuld dat t spoor niet geschikt is voor dat ouwe materieel? :w
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:45:49 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48907956
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, er vertrekken binnenkort ook weer spitstreinen van waar al die stokoude bagger staat nou goed? Utrecht maliebaan ftw
Gelukkig waren wij er op tijd vrijdag, omdat zaterdag de 27 weggevoerd werd naar Tilburg
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:46:09 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48907989
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

blokkendozen in de dienst?

de DE-1 in de dienst?

en wat is er nog meer rijvaardig?
DE3 27

half bakkie 386
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:46:17 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48907999
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:45 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dan geef je prutsrail toch de schuld dat t spoor niet geschikt is voor dat ouwe materieel? :w
Dat vind ik wat overdreven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48908022
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gelukkig waren wij er op tijd vrijdag, omdat zaterdag de 27 weggevoerd werd naar Tilburg
daarom was de 41 zeker binnen te zien? want die was vrijdag al aanwezig
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:47:09 #111
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48908067
Apd-Gd en Htn-Htnc lijken me leuke lijntjes voor die wadlopers. Of Ehv-Hasselt natuurlijk.
Of bij werkzaamheden aan de bovenleiding, of als omgeleide IC bij werkzaamheden over de betuwelijn of Hgl-Zp

* MREn droomt verder en verwacht binnen twee jaar Warsteiner te drinken uit een oude wadloper
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:47:27 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48908082
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

DE3 27
Noem je die rijvaardig?

Versleten bekabeling en een doorgezakte bak, noem ik niet echt rijvaardig. Hoogstens sleepvaardig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48908095
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

DE3 27

half bakkie 386
De3 27.. die rijd niet op eigen kracht hoor :p

is die 1100 nog rijvaardig ? mischien kan je daar nog wat mee slepen..

en dan heb je nog een handje 1300tjes.. . de 1501 :p etc
pi_48908130
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Noem je die rijvaardig?

Versleten bekabeling en een doorgezakte bak, noem ik niet echt rijvaardig. Hoogstens sleepvaardig
van mij mogen ze dat stukje geschiedenis wel eens van wat rijvaardigheid voorzien!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:48:52 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48908179
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:47 schreef MREn het volgende:
* MREn droomt verder en verwacht binnen twee jaar Warsteiner te drinken uit een oude wadloper
Is dat niet een beetje erg voorbarig. Misschien kunnen ze de stelletjes slijten aan een ander land na een kleine revisie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48908189
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:47 schreef MREn het volgende:
Apd-Gd en Htn-Htnc lijken me leuke lijntjes voor die wadlopers. Of Ehv-Hasselt natuurlijk.
Of bij werkzaamheden aan de bovenleiding, of als omgeleide IC bij werkzaamheden over de betuwelijn of Hgl-Zp

* MREn droomt verder en verwacht binnen twee jaar Warsteiner te drinken uit een oude wadloper
anders kan je de motoren er altijd nog uithalen, loc er voor en slepen maar

oh! dat is wat voor die trein @ brabant
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:50:19 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48908279
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:48 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

van mij mogen ze dat stukje geschiedenis wel eens van wat rijvaardigheid voorzien!
Van mij ook wel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48908408
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Van mij ook wel
idd

dan kan je DE-1 DE-2 DE-3 (mat 34) en DE-4 rijden straks.. als ze die TEE ooit in elkaar krijgen
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:53:43 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48908456
Jonges hoe lang duurt het om een sliert ijzer te bestellen en in dienst te nemen? We hebben nou godverdomme al 6 jaar te maken met gillende materieeltekorten Begin het wel een beetje zat te worden nu
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:53:47 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48908458
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

daarom was de 41 zeker binnen te zien? want die was vrijdag al aanwezig
Zou het niet zijn normale plek zijn, hoewel het stel wel regelmatig nog op de baan te vinden is?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48908512
de 41 is redelijk veel op de baan..

de kameel hoort volgens mij ook in het nsm thuis maar die is bijde keren dat ik er was niet aanwezig
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:55:05 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48908526
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Jonges hoe lang duurt het om een sliert ijzer te bestellen en in dienst te nemen? We hebben nou godverdomme al 6 jaar te maken met gillende materieeltekorten Begin het wel een beetje zat te worden nu
Het kan in minder dan een jaar, maar bij de NS moet het een stuk langer duren
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:56:27 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48908600
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
de 41 is redelijk veel op de baan..

de kameel hoort volgens mij ook in het nsm thuis maar die is bijde keren dat ik er was niet aanwezig
De eerste keer dat ik er was, stond ie er gelukkig wel. Hopelijk staat ie er de volgende keer dat ik er ben, wel weer
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:56:31 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48908604
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
de kameel hoort volgens mij ook in het nsm thuis maar die is bijde keren dat ik er was niet aanwezig
Nee die heb ik ook gemist Waar is dat ding? Of bood Hoeben er nog een knaak voor?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48908623
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Jonges hoe lang duurt het om een sliert ijzer te bestellen en in dienst te nemen? We hebben nou godverdomme al 6 jaar te maken met gillende materieeltekorten Begin het wel een beetje zat te worden nu
tja.. SM90 had ook met een eloc er voor nog prima in dienst gekunt
pi_48908651
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee die heb ik ook gemist Waar is dat ding? Of bood Hoeben er nog een knaak voor?
ze ontloopt ons!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:58:23 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48908698
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee die heb ik ook gemist Waar is dat ding? Of bood Hoeben er nog een knaak voor?
Niet te hopen, want het bedrijf is goed in het krenken van de harten van de treinliefhebbers
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48908746
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Niet te hopen, want het bedrijf is goed in het krenken van de harten van de treinliefhebbers
voor de treingooien!

IRM of DDAR?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 22:59:21 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48908752
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

tja.. SM90 had ook met een eloc er voor nog prima in dienst gekunt
Ik denk het niet, want er ontbraken nogal wat onderdelen van de stellen. Bovendien heeft NSR een tekort aan reizigerslocs
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48908796
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

wel als je m alleen voor 10 jaar kan krijgen, terwijl je ze maar een jaar nodig hebt. Daarin begrijp ik Veolia wel. En dat vind ik ook eigenlijk best een naaistreek van NS. Zelf geen moeite doen om de concessie te winnen, al het ijzer hebben, en gewoon een ander de concessie laten winnen terwijl je weet dat die er geen ijzer voor heeft. Provincie heeft de termijn verkeerd ingeschat, Veo misschien te lang gegokt en te laat besteld, maar zeker ook NS heeft gewoon de reizigers laten barsten.
NS lacht misschien nog wel dubbel door de rampzalige aanbesteding van de maaslijn, op dit moment.
De NS hoeft geen DM'90 in te zetten, die nu ergens anders ingezet kunnen worden.
Ten tweede hebben ze de wadlopers een laatste plek toe gewezen.
Het geklaag van de reiziger gaat richting Veolia en niet naar de NS.

Op langer termijn loopt de NS wel inkomsten mis. Maar de lijn is wel als onrendabele lijn gekozen.
pi_48908822
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik denk het niet, want er ontbraken nogal wat onderdelen van de stellen. Bovendien heeft NSR een tekort aan reizigerslocs
als t maar rijd toch voor tuig heb je toch geen fatsoenlijke trein nodig
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 23:00:35 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48908825
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

voor de treingooien!

IRM of DDAR?
Doe maar een wadsloper. Daarmee moet het ook lukken inmiddels
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48908863
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:00 schreef Brembo het volgende:

[..]

NS lacht misschien nog wel dubbel door de rampzalige aanbesteding van de maaslijn, op dit moment.
De NS hoeft geen DM'90 in te zetten, die nu ergens anders ingezet kunnen worden.
Ten tweede hebben ze de wadlopers een laatste plek toe gewezen.
Het geklaag van de reiziger gaat richting Veolia en niet naar de NS.

Op langer termijn loopt de NS wel inkomsten mis. Maar de lijn is wel als onrendabele lijn gekozen.
daar heb je een goed punt!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 23:01:23 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48908878
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:00 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als t maar rijd toch voor tuig heb je toch geen fatsoenlijke trein nodig
Zeker niet als het tuig in Brabant woont
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48908885
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Doe maar een wadsloper. Daarmee moet het ook lukken inmiddels
nee dat overleeft die wadsloper niet denk ik
pi_48908921
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zeker niet als het tuig in Brabant woont
precies.. voor dat soort ritten was het nog prima geschikt

leef je uit.. t gaat toch strax naar de shredder
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:02:38 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48908933
Liever tien Dubbeldekkers in de fik
dan 1 op de baan, dat wil IK
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 23:02:50 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48908941
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:00 schreef Brembo het volgende:

[..]

NS lacht misschien nog wel dubbel door de rampzalige aanbesteding van de maaslijn, op dit moment.
De NS hoeft geen DM'90 in te zetten, die nu ergens anders ingezet kunnen worden.
Ten tweede hebben ze de wadlopers een laatste plek toe gewezen.
Het geklaag van de reiziger gaat richting Veolia en niet naar de NS.

Op langer termijn loopt de NS wel inkomsten mis. Maar de lijn is wel als onrendabele lijn gekozen.
Ik denk dat het eerder van overheidswege moest en de NS eigenlijk liever ook wel de dieselstellen in kleiner gebied wil laten opereren. Namelijk stellen gemakkelijker uitwisselbaar en onderhoud iets goedkoper
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48908958
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Liever tien Dubbeldekkers in de fik
dan 1 op de baan, dat wil IK
ga dat dan regelen.. maar.. dan mag je niet meer zeuren over gillend ijzeren sliert tekorten
pi_48908980
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder van overheidswege moest en de NS eigenlijk liever ook wel de dieselstellen in kleiner gebied wil laten opereren. Namelijk stellen gemakkelijker uitwisselbaar en onderhoud iets goedkoper
overheidswege kan je ook de waslijn verplichten.. :p
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 23:04:12 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48909012
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Liever tien Dubbeldekkers in de fik
dan 1 op de baan, dat wil IK
Wil je op sommige trajecten dan moeten staan of mijdt je die trajecten?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 23:04:42 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48909038
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

overheidswege kan je ook de waslijn verplichten.. :p
Dat zal wel te duur zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48909063
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wil je op sommige trajecten dan moeten staan of mijdt je die trajecten?
dan neemt fles een jaar abbo op de DE-1 41?

als in prive treinstel
pi_48909085
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zal wel te duur zijn
overheden.. wel klagen dat iets weg moet.. maar als er euro's nodig zijn dan zijn ze niet thuis :/
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 23:06:09 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48909115
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee dat overleeft die wadsloper niet denk ik
Ze hebben nu een koeienbumper, dus daarmee moet het lukken. Zeker als ze met 100 Km/h aan komen crossen. Wel heeft het stel dan flinke schade, maar dat maakt toch niet meer uit. Zolang ze maar enkele stellen voor het nageslacht bewaren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48909163
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze hebben nu een koeienbumper, dus daarmee moet het lukken. Zeker als ze met 100 Km/h aan komen crossen. Wel heeft het stel dan flinke schade, maar dat maakt toch niet meer uit. Zolang ze maar enkele stellen voor het nageslacht bewaren
zijn ze er al uit welke wadlopers er bewaard gaan blijven? ik nomineer de 3101 / 02 iig vast voor de DH-1

gewoon op de maaslijn gooien dus?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 23:07:18 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48909165
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dan neemt fles een jaar abbo op de DE-1 41?

als in prive treinstel
Ja hallo, er zijn meer mensen die wel met het stel willen reizen. Bovendien zal Fles de financiële middelen daar niet voor hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48909194
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja hallo, er zijn meer mensen die wel met het stel willen reizen. Bovendien zal Fles de financiële middelen daar niet voor hebben
maken we er een PTA foktrein van :w sponsers vinden
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 23:08:16 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48909211
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zijn ze er al uit welke wadlopers er bewaard gaan blijven? ik nomineer de 3101 / 02 iig vast voor de DH-1

gewoon op de maaslijn gooien dus?
Doe de 3101 en 3201 maar als de te bewaren stellen. Probeer ze wel rijvaardig te houden, is mijn motto
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:08:59 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48909243
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ga dat dan regelen.. maar.. dan mag je niet meer zeuren over gillend ijzeren sliert tekorten
Ik mag alles. Treinen waar je gewoon gewond raakt bij het uitstappen moeten allemaal gesloopt worden, klaar. Oprotten met die teringtroep. Snel. Had al 10 jaar geleden klaar moeten zijn met die onzin.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48909254
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Doe de 3101 en 3201 maar als de te bewaren stellen. Probeer ze wel rijvaardig te houden, is mijn motto
tis natuurlijk wel leuk als je 2 setjes DH1+DH2 op de baan houd.

Plan U's zijn er ook een stuk of 4 van nog? ( waarvan 2 zowiezo rijvaardig)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')