quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:13 schreef Eix het volgende:
Ik ben een keer gigantisch in Verviers op mijn bek gegaan om een overstap te halen. Ik realiseerde me niet dat in België wel nog gewacht werd op aansluitingen en er dus geen deur voor je gezicht zou worden geklapt. Dus ik rennen, en hop.. spekgladde vloer/trap.Fles was daar nog bij.
Ja, alleen ik zag het nietquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:13 schreef Eix het volgende:
Ik ben een keer gigantisch in Verviers op mijn bek gegaan om een overstap te halen. Ik realiseerde me niet dat in België wel nog gewacht werd op aansluitingen en er dus geen deur voor je gezicht zou worden geklapt. Dus ik rennen, en hop.. spekgladde vloer/trap.Fles was daar nog bij.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, alleen ik zag het nietIk hoorde alleen *SSSSSLIPPP AAAAAAAAARGH
ah joh dat ding vliegt je vanzelf een keer in de vingersquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:27 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik mag nu iedere dag met de intercity van Amersfoort naar Amsterdam reizen... beetje balen dat de 4011 net niet op dat tijdstip word ingezet
der zal heus wel een trein uitvallen oid zodat je toch nog de 4011 krijgt te zienquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:27 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik mag nu iedere dag met de intercity van Amersfoort naar Amsterdam reizen... beetje balen dat de 4011 net niet op dat tijdstip word ingezet
Ja zekers... of ik moet een uur later mijn trein terug nemenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:31 schreef densmee het volgende:
[..]
der zal heus wel een trein uitvallen oid zodat je toch nog de 4011 krijgt te zien
Nouja... spoor is wel een groot woord.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, welk spoor is dat dan?
je kan die ouwe barrels gewoon niet meteen @ vol gas trappen.. moet je met beleid doenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Dezelfde treinen rijden nog steeds met weinig problemen in het noorden rond. Dat Veolivla er problemen mee heeft, komt door de geringe materieelkennis. De wadslopers zijn wat gevoeliger voor storingen, maar de mcn's hier in het noorden kunnen daar door hun jarenlange ervaringen met dit materieel goed mee omgaan.
Dat bedoel ik niet. Slechte banken, compleet vuil, veel grafitie en rommel. Geen controleurs (echt gewoonweg geen). Zeer slecht geregeld. Nu snap ik dat ze een opstartend bedrijf zijn op dat gebied maar zonder nieuwe modellen zal het bedrijf snel ten onder gaan in deze sector.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Dezelfde treinen rijden nog steeds met weinig problemen in het noorden rond. Dat Veolivla er problemen mee heeft, komt door de geringe materieelkennis. De wadslopers zijn wat gevoeliger voor storingen, maar de mcn's hier in het noorden kunnen daar door hun jarenlange ervaringen met dit materieel goed mee omgaan.
buitenkant is redelijk vuil hier doorgaans..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:57 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Slechte banken, compleet vuil, veel grafitie en rommel. Geen controleurs (echt gewoonweg geen). Zeer slecht geregeld. Nu snap ik dat ze een opstartend bedrijf zijn op dat gebied maar zonder nieuwe modellen zal het bedrijf snel ten onder gaan in deze sector.
Huil niet zoquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:53 schreef pomtiedom het volgende:
20 jaar oude treinen in zeer slechte staat. Er word idd beter beloofd, en dat is hard nodig ook want wat er nu rijd kan gewoonweg niet.
Kennelijk een stuk meer dan in het noorden van het landquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
buitenkant is redelijk vuil hier doorgaans..
alleen intern valt t best meeloopt er nou zoveel tuig in die hoek rond dan?
jaa! die Vtjes krijg je ook niet zomaar kapot geloof ikquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
ik neem aan dat je doelt op de wadslopers. Mocht je op de plannetjes V duiden. Daar schijnt het een heel stuk beter mee te gaan. Veolivla heeft ondertussen nieuw materieel besteld
Och, die opgevoerde barrels rijden door het hele land, en slechts per toeval op Zl-Emn...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jaa! die Vtjes krijg je ook niet zomaar kapot geloof ikdie worden op Zwolle - Emmen toch ook lekker afgebeult
Ook op de Heuvellandlijn komen GTW's, maar dan electrische.quote:gaan die Vtjes ook vervangen worden voor GTW materieel trouwens? kan er weinig over vinden.. wel dat de maaslijn een paar GTWs krijgt..
idd.. maar die zijn vast wel eens op revisie geweest? wat de wadjes nog niet zijn geweestquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Huil niet zo
20 jaar is niks voor een trein. Wat rijdt er nu rond >20 jaar? Sowieso al het ICM, al het SGM, om nog maar te zwijgen van plan T en V, waarvan sommigen al over de 40 lopen. De DE2 186 heeft zelfs 49 jaar rondgereden en is nog altijd rijvaardig. En de DDARretjes zijn vlgs mij ook wel over de 20 inmiddels. Alleen IRM niet, eigenlijk. En dat GTW gebeuren.
IDD!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kennelijk een stuk meer dan in het noorden van het land![]()
Dat is de NS hèquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Och, die opgevoerde barrels rijden door het hele land, en slechts per toeval op Zl-Emn...
Ze zijn wel degelijk op revisie geweest, alleen de motoren nietquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd.. maar die zijn vast wel eens op revisie geweest? wat de wadjes nog niet zijn geweest
juistquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Och, die opgevoerde barrels rijden door het hele land, en slechts per toeval op Zl-Emn...
[..]
Ook op de Heuvellandlijn komen GTW's, maar dan electrische.
Wou zeggen jaquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn wel degelijk op revisie geweest,
die nieuwe stoelen was cker ook omdat t echt nodig was?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zijn wel degelijk op revisie geweest, alleen de motoren niet
nouwja! dr staat vast nog wel ergens een SIKJE te roestenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
Dan hebben ze daar weer te weinig van bij Veolivla![]()
Die zijn soms ook al wat ouder dan 20quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nouwja! dr staat vast nog wel ergens een SIKJE te roesten
Dat heet modernisering van het interieurquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die nieuwe stoelen was cker ook omdat t echt nodig was?
ja nou.. dat boeit toch niet?quote:
anders zaten er nog ouwe klapstoelen in ala mat54 balkon?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat heet modernisering van het interieur
Die mogen van de arbeidsinspectie niet meer ingezet worden. Het zou te gevaarlijk zijn. Bij het NSM hebben ze daar natuurlijk lak aanquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nouwja! dr staat vast nog wel ergens een SIKJE te roesten
ja wadlopers en veolia is ook een lethal combo..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die mogen van de arbeidsinspectie niet meer ingezet worden. Het zou te gevaarlijk zijn. Bij het NSM hebben ze daar natuurlijk lak aan
De banken waren vergelijkbaar met wat er nu nog in SGM zit, alleen waren ze roodquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
anders zaten er nog ouwe klapstoelen in ala mat54 balkon?
SGM banken zitten beter dan die wadlopers vind ik hoorquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De banken waren vergelijkbaar met wat er nu nog in SGM zit, alleen waren ze rood
Voorlopig maar in beperkte mate. Werkzaamheden op de maaslijn tot en met 6 meiquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja wadlopers en veolia is ook een lethal combo..
en dat rijd ook gewoon
dacht ik ook?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Er rijdt nog steeds sikjes in rangeerdiensten rond volgens mij hoor
En wat dan nog? Zaten gisteren nog in Plan U ookquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
anders zaten er nog ouwe klapstoelen in ala mat54 balkon?
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voorlopig maar in beperkte mate. Werkzaamheden op de maaslijn tot en met 6 mei![]()
Dat gaat vast uitlopen totdat dat nieuwe zwitserse toverijzer binnenkomtquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voorlopig maar in beperkte mate. Werkzaamheden op de maaslijn tot en met 6 mei![]()
Kunnen ze de meeste stellen eindelijk weer eens wat onderhoud geven![]()
Zoveel beter kan dat toch niet zijn?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
SGM banken zitten beter dan die wadlopers vind ik hoor
DDAR is niet treinzijnwaardig?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wat dan nog? Zaten gisteren nog in Plan U ook
En trouwens, vanmiddag ook nog in dat![]()
![]()
vervloekte DDAR
![]()
![]()
Dan moeten de werkzaamheden nog meer uitlopen dan tussen Almelo en Hengeloquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat gaat vast uitlopen totdat dat nieuwe zwitserse toverijzer binnenkomt
ik durf bijna te wedden dat veolia die ook sneller kapot heeft dan Arriva..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat gaat vast uitlopen totdat dat nieuwe zwitserse toverijzer binnenkomt
Dat zou alleen maar vergooien van capaciteit zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DDAR is niet treinzijnwaardig?
Kennen ze dat niet aan veolia gooien? :p
zo slecht zat dat vrijdag toch niet in die dat Ex agressielijnstel?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zoveel beter kan dat toch niet zijn?
Heel erg comfortabel zat het nu ook weer niet. Zeker niet met een stel koters in je buurtquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zo slecht zat dat vrijdag toch niet in die dat Ex agressielijnstel?
tuurlijk niet..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou alleen maar vergooien van capaciteit zijn.
Volgens mij staan die allemaal op last van in de inspectie aan de kant.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Er rijdt nog steeds sikjes in rangeerdiensten rond volgens mij hoor
een wadloper zit ook niet comfortabelquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heel erg comfortabel zat het nu ook weer niet. Zeker niet met een stel koters in je buurt
De belasting van de stellen zal op de maaslijn zwaarder zijn dan in het noordenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik durf bijna te wedden dat veolia die ook sneller kapot heeft dan Arriva..( als in zwaar kapot
)
dan moet Zug-Chef ze maar ff spotten :pquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:19 schreef MREn het volgende:
[..]
Volgens mij staan die allemaal op last van in de inspectie aan de kant.
Ja, want Veolia kan niets meer goed doen, is het welquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik durf bijna te wedden dat veolia die ook sneller kapot heeft dan Arriva..( als in zwaar kapot
)
dat zeg ik.. ze zijn eerder kapotquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De belasting van de stellen zal op de maaslijn zwaarder zijn dan in het noorden![]()
Dat zou wel heel duur worden, speciaal voor die ene klant. Zoveel passagiers heeft de heuvellandlijn nu ook weer nietquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tuurlijk niet..
dan designen we ff wat GTW dubbeldekkersen gaan we die inzetten ipv DDAR
Jazeker wel!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:20 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, want Veolia kan niets meer goed doen, is het wel![]()
Vrijdag hebben wij er nog enkele gespot en als jij de bus naar Sneek pakt, dan moet je de 323 daar kunnen zienquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan moet Zug-Chef ze maar ff spotten :p
die zullen vast wel cargo rangeeren?
ja maar die is eh vast niet rijvaardigquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vrijdag hebben wij er nog enkele gespot en als jij de bus naar Sneek pakt, dan moet je de 323 daar kunnen zien![]()
Zodra het ruikt naar de vingerverfbrigade sta ik nergens meer van te kijkenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan moeten de werkzaamheden nog meer uitlopen dan tussen Almelo en Hengelo![]()
Een zondebok hebben, is altijd leukquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:20 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, want Veolia kan niets meer goed doen, is het wel![]()
nee.. al dat DDAR van de ns vervangen :pquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou wel heel duur worden, speciaal voor die ene klant. Zoveel passagiers heeft de heuvellandlijn nu ook weer niet
Dat is waar. Die zijn tot alles in staat. Zelfs tot het niet goed leggen van tegelsquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zodra het ruikt naar de vingerverfbrigade sta ik nergens meer van te kijken
Niet meer neequote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja maar die is eh vast niet rijvaardig
zouden die dan hier de stoeptegels in de straat ook gelegt hebben?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is waar. Die zijn tot alles in staat. Zelfs tot het niet goed leggen van tegels![]()
Die verheffen het handhaven van de Wet van Behoud van Maximale Ellende tot een soort levenskunst. En toegegeven, dat doen ze dan wel Heel Erg Goed.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
Die zijn tot alles in staat.
Ik noem het uitstel van executiequote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]achja
![]()
tis meer lethal voor de wadlopers.. dus dat scheelt :-)
Ja, de enorm onproffessionele aanbestende partij die niet snapt dat je 1,5 jaar voor ingang concessie moet gunnen ipv een week van te voren.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een zondebok hebben, is altijd leuk![]()
In dit geval was die gemakkelijk te vinden![]()
Zo kun je het wel stellen ja. Tegenwoordig ligt het minder aan Prorail, omdat ze bij bepaalde vertragingen andere partijen al dan niet terecht de schuld ervan gevenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die verheffen het handhaven van de Wet van Behoud van Maximale Ellende tot een soort levenskunst. En toegegeven, dat doen ze dan wel Heel Erg Goed.
als ze nou die buffels geaccepeteert hadden.. :p nou krijgen ze afdankmaterieel.. :pquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, de enorm onproffessionele aanbestende partij die niet snapt dat je 1,5 jaar voor ingang concessie moet gunnen ipv een week van te voren.
oeh thats nasty!quote:
Maar ja dat zijn overheden die niet van de hoed en de rand wetenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, de enorm onproffessionele aanbestende partij die niet snapt dat je 1,5 jaar voor ingang concessie moet gunnen ipv een week van te voren.
Dus dat ontslaat ze van schuld?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar ja dat zijn overheden die niet van de hoed en de rand weten
Dat mocht niet, omdat de overheid nieuw materieel wilde en de buffels daaraan niet voldeden. De buffels hadden alleen mogen rijden als de NS als partij uitgekozen was geweest. 10 jaar is in zo'n geval geen optie. En toen was het bidden voor Veolivla dat er materieel beschikbaar zou komen en dat kwam er deels dus nog voor 10 decemberquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als ze nou die buffels geaccepeteert hadden.. :p nou krijgen ze afdankmaterieel.. :p
Nee, zeker niet. Als overheden wat meer kennis op bepaalde terreinen hebben, dan kunnen ze beter rekening houden met de problemen waar marktpartijen tegenaan lopen bij aanbestedingenquote:
Dat kan niet; die waren alleen voor 10 jaar te huur en de aanbestedende partij eiste nieuw materieel.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
als ze nou die buffels geaccepeteert hadden.. :p nou krijgen ze afdankmaterieel.. :p
waarom geven ze dan in godsnaam de consessie weg..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat mocht niet, omdat de overheid nieuw materieel wilde en de buffels daaraan niet voldeden. De buffels hadden alleen mogen rijden als de NS als partij uitgekozen was geweest. 10 jaar is in zo'n geval geen optie. En toen was het bidden voor Veolivla dat er materieel beschikbaar zou komen en dat kwam er deels dus nog voor 10 december
Dat was onrealistisch, dat had iedere blinde koe kunnen zien die er langer dan een kwart seconde naar keek.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
als ze nou die buffels geaccepeteert hadden..
nja wat boeit t mij ookquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was onrealistisch, dat had iedere blinde koe kunnen zien die er langer dan een kwart seconde naar keek.
De NS had zeker wel interesse, maar moet verplicht met conducteurs op de treinen rijden. Daarom kunnen andere partijen goedkoper inschrijvenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waarom geven ze dan in godsnaam de consessie weg..
of had de NS geen interesse meer?.. en zo erg is een buffffffffel toch niet?
wel als je m alleen voor 10 jaar kan krijgen, terwijl je ze maar een jaar nodig hebt. Daarin begrijp ik Veolia wel. En dat vind ik ook eigenlijk best een naaistreek van NS. Zelf geen moeite doen om de concessie te winnen, al het ijzer hebben, en gewoon een ander de concessie laten winnen terwijl je weet dat die er geen ijzer voor heeft. Provincie heeft de termijn verkeerd ingeschat, Veo misschien te lang gegokt en te laat besteld, maar zeker ook NS heeft gewoon de reizigers laten barsten.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
en zo erg is een buffffffffel toch niet?
Ik wil nog een keer met de wadsloper reizen op de maaslijn en daarna gelijk de heuvellandlijn meepakken, omdat ik die nog maar gedeeltelijk gedaan hebquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja wat boeit t mij ook
Veolia is ver van mijn deur!
hmm tja,quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De NS had zeker wel interesse, maar moet verplicht met conducteurs op de treinen rijden. Daarom kunnen andere partijen goedkoper inschrijven
ik moet dat ook eigenllijks nog.. heerlen - kerkrade.. en venlo - eindhoven.. :pquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik wil nog een keer met de wadsloper reizen op de maaslijn en daarna gelijk de heuvellandlijn meepakken, omdat ik die nog maar gedeeltelijk gedaan heb
en dat ijzer zetten ze nu ergens anders in.. maar anders hadden we mischien wel wadlopers op zwolle - groningen ipv DM90quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wel als je m alleen voor 10 jaar kan krijgen, terwijl je ze maar een jaar nodig hebt. Daarin begrijp ik Veolia wel. En dat vind ik ook eigenlijk best een naaistreek van NS. Zelf geen moeite doen om de concessie te winnen, al het ijzer hebben, en gewoon een ander de concessie laten winnen terwijl je weet dat die er geen ijzer voor heeft. Provincie heeft de termijn verkeerd ingeschat, Veo misschien te lang gegokt en te laat besteld, maar zeker ook NS heeft gewoon de reizigers laten barsten.
Ja, die kijken alleen maar naar de koekenbakker die het voor een kwartje minder zegt te kunnen. Realiteit? Fuck youquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm tja,
vraag is zouden de lokale overheden dit toegelaten hebben als ze t wisten dat er dit zou gebeuren?
Exactlyquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wel als je m alleen voor 10 jaar kan krijgen, terwijl je ze maar een jaar nodig hebt. Daarin begrijp ik Veolia wel. En dat vind ik ook eigenlijk best een naaistreek van NS. Zelf geen moeite doen om de concessie te winnen, al het ijzer hebben, en gewoon een ander de concessie laten winnen terwijl je weet dat die er geen ijzer voor heeft. Provincie heeft de termijn verkeerd ingeschat, Veo misschien te lang gegokt en te laat besteld, maar zeker ook NS heeft gewoon de reizigers laten barsten.
Dat is marktwerking. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, terwijl je eigenlijk al weet dat het niet kanquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, die kijken alleen maar naar de koekenbakker die het voor een kwartje minder zegt te kunnen. Realiteit? Fuck you
idd.. maar goed zijn de overheden.. :pquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, die kijken alleen maar naar de koekenbakker die het voor een kwartje minder zegt te kunnen. Realiteit? Fuck you
die Vtjes aan Arriva, Veolia en ConneXXion waren verplicht te leveren voor 1 jaar toch?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Exactly
De NS had nog een mooi excuus vanwege het tekort aan V'tjes, waardoor de buffels elders ingezet moesten worden en klaar is kees
Ik denk dat de wadslopers misschien elders waren ingezet, maar eerder nog denk ik dat er meer treinen tekort waren geweest, omdat de wadsloper beperkt is in de Vmaxquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
en dat ijzer zetten ze nu ergens anders in.. maar anders hadden we mischien wel wadlopers op zwolle - groningen ipv DM90je weet t niet
![]()
NS en reizigers laten barsten is toch niets nieuws?
Die wel ja. De NS kon moeilijk iets anders leverenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die Vtjes aan Arriva, Veolia en ConneXXion waren verplicht te leveren voor 1 jaar toch?
dr staat vast nog wel ergens wat stok oude bagger :pquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die wel ja. De NS kon moeilijk iets anders leveren
dus? stoptrein dienst is dr goed voor..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat de wadslopers misschien elders waren ingezet, maar eerder nog denk ik dat er meer treinen tekort waren geweest, omdat de wadsloper beperkt is in de Vmax
Ja, er vertrekken binnenkort ook weer spitstreinen van waar al die stokoude bagger staat nou goed? Utrecht maliebaan ftwquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dr staat vast nog wel ergens wat stok oude bagger :p
Daar gaat je nieuwe zelf uitgedokterde roosterquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dus? stoptrein dienst is dr goed voor..
zeker als er inhaalspoor is voor IC / sneltrein
blokkendozen in de dienst?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, er vertrekken binnenkort ook weer spitstreinen van waar al die stokoude bagger staat nou goed? Utrecht maliebaan ftw
Zoveel is er niet meer over. Bovendien is maar een beperkt deel van het oude materieel rijvaardigquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dr staat vast nog wel ergens wat stok oude bagger :p
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar gaat je nieuwe zelf uitgedokterde rooster![]()
Bovendien wil de NS niet met de eigenlijk al afgeschreven wadslopers geassociëerd worden
Gelukkig waren wij er op tijd vrijdag, omdat zaterdag de 27 weggevoerd werd naar Tilburgquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, er vertrekken binnenkort ook weer spitstreinen van waar al die stokoude bagger staat nou goed? Utrecht maliebaan ftw
DE3 27quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
blokkendozen in de dienst?
de DE-1 in de dienst?
en wat is er nog meer rijvaardig?
Dat vind ik wat overdrevenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]dan geef je prutsrail toch de schuld dat t spoor niet geschikt is voor dat ouwe materieel? :w
daarom was de 41 zeker binnen te zien? want die was vrijdag al aanwezigquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig waren wij er op tijd vrijdag, omdat zaterdag de 27 weggevoerd werd naar Tilburg![]()
Noem je die rijvaardig?quote:
De3 27.. die rijd niet op eigen kracht hoor :pquote:
van mij mogen ze dat stukje geschiedenis wel eens van wat rijvaardigheid voorzien!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Noem je die rijvaardig?![]()
Versleten bekabeling en een doorgezakte bak, noem ik niet echt rijvaardig. Hoogstens sleepvaardig
Is dat niet een beetje erg voorbarig. Misschien kunnen ze de stelletjes slijten aan een ander land na een kleine revisiequote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:47 schreef MREn het volgende:
* MREn droomt verder en verwacht binnen twee jaar Warsteiner te drinken uit een oude wadloper
anders kan je de motoren er altijd nog uithalen, loc er voor en slepen maarquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:47 schreef MREn het volgende:
Apd-Gd en Htn-Htnc lijken me leuke lijntjes voor die wadlopers. Of Ehv-Hasselt natuurlijk.
Of bij werkzaamheden aan de bovenleiding, of als omgeleide IC bij werkzaamheden over de betuwelijn of Hgl-Zp
* MREn droomt verder en verwacht binnen twee jaar Warsteiner te drinken uit een oude wadloper
Van mij ook welquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
van mij mogen ze dat stukje geschiedenis wel eens van wat rijvaardigheid voorzien!
iddquote:
Zou het niet zijn normale plek zijn, hoewel het stel wel regelmatig nog op de baan te vinden is?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
daarom was de 41 zeker binnen te zien? want die was vrijdag al aanwezig
Het kan in minder dan een jaar, maar bij de NS moet het een stuk langer durenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Jonges hoe lang duurt het om een sliert ijzer te bestellen en in dienst te nemen? We hebben nou godverdomme al 6 jaar te maken met gillende materieeltekortenBegin het wel een beetje zat te worden nu
De eerste keer dat ik er was, stond ie er gelukkig wel. Hopelijk staat ie er de volgende keer dat ik er ben, wel weerquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
de 41 is redelijk veel op de baan..
de kameel hoort volgens mij ook in het nsm thuis maar die is bijde keren dat ik er was niet aanwezig
Nee die heb ik ook gemistquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
de kameel hoort volgens mij ook in het nsm thuis maar die is bijde keren dat ik er was niet aanwezig
tja.. SM90 had ook met een eloc er voor nog prima in dienst gekuntquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Jonges hoe lang duurt het om een sliert ijzer te bestellen en in dienst te nemen? We hebben nou godverdomme al 6 jaar te maken met gillende materieeltekortenBegin het wel een beetje zat te worden nu
ze ontloopt ons!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee die heb ik ook gemistWaar is dat ding? Of bood Hoeben er nog een knaak voor?
Niet te hopen, want het bedrijf is goed in het krenken van de harten van de treinliefhebbersquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee die heb ik ook gemistWaar is dat ding? Of bood Hoeben er nog een knaak voor?
voor de treingooien!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet te hopen, want het bedrijf is goed in het krenken van de harten van de treinliefhebbers
Ik denk het niet, want er ontbraken nogal wat onderdelen van de stellen. Bovendien heeft NSR een tekort aan reizigerslocsquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tja.. SM90 had ook met een eloc er voor nog prima in dienst gekunt
NS lacht misschien nog wel dubbel door de rampzalige aanbesteding van de maaslijn, op dit moment.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wel als je m alleen voor 10 jaar kan krijgen, terwijl je ze maar een jaar nodig hebt. Daarin begrijp ik Veolia wel. En dat vind ik ook eigenlijk best een naaistreek van NS. Zelf geen moeite doen om de concessie te winnen, al het ijzer hebben, en gewoon een ander de concessie laten winnen terwijl je weet dat die er geen ijzer voor heeft. Provincie heeft de termijn verkeerd ingeschat, Veo misschien te lang gegokt en te laat besteld, maar zeker ook NS heeft gewoon de reizigers laten barsten.
als t maar rijd tochquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk het niet, want er ontbraken nogal wat onderdelen van de stellen. Bovendien heeft NSR een tekort aan reizigerslocs
Doe maar een wadsloper. Daarmee moet het ook lukken inmiddelsquote:
daar heb je een goed punt!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:00 schreef Brembo het volgende:
[..]
NS lacht misschien nog wel dubbel door de rampzalige aanbesteding van de maaslijn, op dit moment.
De NS hoeft geen DM'90 in te zetten, die nu ergens anders ingezet kunnen worden.
Ten tweede hebben ze de wadlopers een laatste plek toe gewezen.
Het geklaag van de reiziger gaat richting Veolia en niet naar de NS.
Op langer termijn loopt de NS wel inkomsten mis. Maar de lijn is wel als onrendabele lijn gekozen.
Zeker niet als het tuig in Brabant woontquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als t maar rijd tochvoor tuig heb je toch geen fatsoenlijke trein nodig
nee dat overleeft die wadsloper niet denk ikquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Doe maar een wadsloper. Daarmee moet het ook lukken inmiddels
precies.. voor dat soort ritten was het nog prima geschiktquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker niet als het tuig in Brabant woont![]()
Ik denk dat het eerder van overheidswege moest en de NS eigenlijk liever ook wel de dieselstellen in kleiner gebied wil laten opereren. Namelijk stellen gemakkelijker uitwisselbaar en onderhoud iets goedkoperquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:00 schreef Brembo het volgende:
[..]
NS lacht misschien nog wel dubbel door de rampzalige aanbesteding van de maaslijn, op dit moment.
De NS hoeft geen DM'90 in te zetten, die nu ergens anders ingezet kunnen worden.
Ten tweede hebben ze de wadlopers een laatste plek toe gewezen.
Het geklaag van de reiziger gaat richting Veolia en niet naar de NS.
Op langer termijn loopt de NS wel inkomsten mis. Maar de lijn is wel als onrendabele lijn gekozen.
ga dat dan regelen.. maar.. dan mag je niet meer zeuren over gillend ijzeren sliert tekortenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Liever tien Dubbeldekkers in de fik
dan 1 op de baan, dat wil IK
overheidswege kan je ook de waslijn verplichten.. :pquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder van overheidswege moest en de NS eigenlijk liever ook wel de dieselstellen in kleiner gebied wil laten opereren. Namelijk stellen gemakkelijker uitwisselbaar en onderhoud iets goedkoper
Wil je op sommige trajecten dan moeten staan of mijdt je die trajecten?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Liever tien Dubbeldekkers in de fik
dan 1 op de baan, dat wil IK
Dat zal wel te duur zijnquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
overheidswege kan je ook de waslijn verplichten.. :p
dan neemt fles een jaar abbo op de DE-1 41?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wil je op sommige trajecten dan moeten staan of mijdt je die trajecten?
overheden.. wel klagen dat iets weg moet.. maar als er euro's nodig zijn dan zijn ze niet thuis :/quote:
Ze hebben nu een koeienbumper, dus daarmee moet het lukken. Zeker als ze met 100 Km/h aan komen crossen. Wel heeft het stel dan flinke schade, maar dat maakt toch niet meer uit. Zolang ze maar enkele stellen voor het nageslacht bewarenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee dat overleeft die wadsloper niet denk ik
zijn ze er al uit welke wadlopers er bewaard gaan blijven? ik nomineer de 3101 / 02 iig vast voor de DH-1quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben nu een koeienbumper, dus daarmee moet het lukken. Zeker als ze met 100 Km/h aan komen crossen. Wel heeft het stel dan flinke schade, maar dat maakt toch niet meer uit. Zolang ze maar enkele stellen voor het nageslacht bewaren
Ja hallo, er zijn meer mensen die wel met het stel willen reizen. Bovendien zal Fles de financiële middelen daar niet voor hebbenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan neemt fles een jaar abbo op de DE-1 41?
als in prive treinstel
maken we er een PTA foktrein van :w sponsers vindenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja hallo, er zijn meer mensen die wel met het stel willen reizen. Bovendien zal Fles de financiële middelen daar niet voor hebben
Doe de 3101 en 3201 maar als de te bewaren stellen. Probeer ze wel rijvaardig te houden, is mijn mottoquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zijn ze er al uit welke wadlopers er bewaard gaan blijven? ik nomineer de 3101 / 02 iig vast voor de DH-1
gewoon op de maaslijn gooien dus?
Ik mag alles. Treinen waar je gewoon gewond raakt bij het uitstappen moeten allemaal gesloopt worden, klaar. Oprotten met die teringtroep. Snel. Had al 10 jaar geleden klaar moeten zijn met die onzin.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ga dat dan regelen.. maar.. dan mag je niet meer zeuren over gillend ijzeren sliert tekorten
tis natuurlijk wel leuk als je 2 setjes DH1+DH2 op de baan houd.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Doe de 3101 en 3201 maar als de te bewaren stellen. Probeer ze wel rijvaardig te houden, is mijn motto
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |