Vanavond in ieder geval nietquote:Op woensdag 2 mei 2007 00:37 schreef Alexxxxx het volgende:
heb ik er ooit een geheim van gemaakt dat dit een spamaccount is?
dat is nog eens wat anders dan een brandend Vtje.. of DDAR stammetjequote:BODEGRAVEN - In Bodegraven heeft dinsdagavond vroeg een trein in brand gestaan. Het gaat om een goederentrein met spoorbielzen. Er zijn geen gewonden gevallen, aldus een woordvoerder van de brandweer.
De brand werd ontdekt toen de trein door het centrum van Bodegraven reed. Mogelijk hebben bewoners last gehad van de rook. De machinist is doorgereden tot het viaduct onder de Broekveldselaan.
Wanneer de brand is geblust rijdt de trein waarschijnlijk door tot Zwammerdam. Daar heeft ProRail een kraan staan en zal de lading bielzen worden gelost. Pas daarna kan het treinverkeer weer op gang komen.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:57 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk tussen Utrecht en Woerden? Wordt dat 4 sporig of is dat wat ze aan het bouwen zijn alleen een vervanging voor wat er nu ligt?
Als we dat nou eens niet doenquote:Op woensdag 2 mei 2007 00:28 schreef Alexxxxx het volgende:
maak Dr Flash zn manboobs maar nat,
Dat heet een topic volbaggeren, maar de komende uren zal er weinig van komen, moet namelijk even werkenquote:Op woensdag 2 mei 2007 07:58 schreef Duvel het volgende:
Jezus stelletje idioten, het gaat wel erg hard nu!
Ff noodrem!
[afbeelding]
Met dit weer komt het vaker voor dat de bielzen gaan branden. Alles is gortdroog en een vonkje zorgt al voor rokende bielzen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat is nog eens wat anders dan een brandend Vtje.. of DDAR stammetje
Ja, hopelijk welquote:Op woensdag 2 mei 2007 09:16 schreef Peterselieman het volgende:
Moet ik niet vergeten later op de dag Arriva even te mailen over de 3446 die gister wat meer van Nederland wilde zien. Hopelijk kunnen ze vertellen waarom dat was
Uiteindelijk wordt het 4 sporig... Ze zijn nu 2 sporen op hoogte aan het bouwen.. is dat af worden de 2 sporen die nu nog laag liggen ook omhoog gebracht!quote:
Klopt, en er komt (ooit) een nieuwe brug naast de oude aan de kant van Utrecht. De twee nieuwe sporen moeten voor het eind van dit jaar in dienst zijn.quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:48 schreef thatsme het volgende:
[..]
Uiteindelijk wordt het 4 sporig... Ze zijn nu 2 sporen op hoogte aan het bouwen.. is dat af worden de 2 sporen die nu nog laag liggen ook omhoog gebracht!
Alsof je Vleuten nog herkent straks, met al die nieuwbouw er omheen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:11 schreef knars het volgende:
En daarvoor is een deel van Vleuten gesloopt![]()
Probeer er altijd maar zo snel mogelijk langs nieuwbouwlocaties heen te razenquote:Op woensdag 2 mei 2007 10:11 schreef knars het volgende:
En daarvoor is een deel van Vleuten gesloopt![]()
klopt.. maar een rijdend kampvuur is ook wel weer wat :-Dquote:Op woensdag 2 mei 2007 09:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met dit weer komt het vaker voor dat de bielzen gaan branden. Alles is gortdroog en een vonkje zorgt al voor rokende bielzen.
Zeg! noodremtrekken is strafbaar,quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:58 schreef Duvel het volgende:
Jezus stelletje idioten, het gaat wel erg hard nu!
Ff noodrem!
[afbeelding]
Boeit mij dat? Ik heb er eentje in de kast liggen, als ik de neiging voel de noodrem te bedienen, is er niemand die me stopt.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zeg! noodremtrekken is strafbaar,
alleen tis vast al eens gemelt.. wat kost die grap?
noodremmen jatten is vast ook strafbaar.. maar dat is die vast niet? :-)quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Boeit mij dat? Ik heb er eentje in de kast liggen, als ik de neiging voel de noodrem te bedienen, is er niemand die me stopt.
Zitten er brandblussers in de trein op plaatsen van reizigers bij kunnen?quote:Vraag Wat doe ik als er brand uitbreekt in de trein?
Antwoord Wanneer er brand uitbreekt, waarschuwt u onmiddellijk een NS-medewerker of belt u 112. Probeer - indien mogelijk - de brand te blussen met een brandblusser. Als direct gevaar dreigt kunt u aan de noodrem trekken.
brandblussers zitten in de ICMs iig bij de plee.. maar waar ze verder uithangen... waar je er BIJ kan.. ?quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:13 schreef FredvZ het volgende:
Op de site van NS staat alleen dat misbruik gestraft wordt. Maar zag wel iets anders:
[..]
Zitten er brandblussers in de trein op plaatsen van reizigers bij kunnen?
En brand is dus blijkbaar geen reden om per definitie aan de noodrem te trekken.
Nee, kloptquote:Op woensdag 2 mei 2007 12:13 schreef FredvZ het volgende:
En brand is dus blijkbaar geen reden om per definitie aan de noodrem te trekken.
noodrem aan GPS koppelen.. als die merk dat die in een tunnel of op een brug staat.. gewoon de noodrem uitstellen?quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, klopt
In een tunnel is aan de noodrem trekken zelfs een heel erg slecht idee, ongeacht welk gevaar er dreigt
Tof, GPS signalen die een tunnel in gaan en zoquote:Op woensdag 2 mei 2007 12:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
noodrem aan GPS koppelen.. als die merk dat die in een tunnel of op een brug staat.. gewoon de noodrem uitstellen?
Overigens wil je van een noodrem wel dat die het ALTIJD DOET als dat nodig mocht zijn. Dan wil je dus een ijzeren hendel waarmee je een luchtslangetje open trekt, klaar.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
noodrem aan GPS koppelen.. als die merk dat die in een tunnel of op een brug staat.. gewoon de noodrem uitstellen?
dan hebje geen signaal.. oftewel geen noodrem mogelijkquote:Op woensdag 2 mei 2007 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof, GPS signalen die een tunnel in gaan en zo
hmm zit ook weer wat in..quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens wil je van een noodrem wel dat die het ALTIJD DOET als dat nodig mocht zijn. Dan wil je dus een ijzeren hendel waarmee je een luchtslangetje open trekt, klaar.
Niet een of ander software-based technisch geknutsel, zodat je out-of-control-rennende trein gewoon doorknettert omdat de software nog staat te wachten tot er iemand op OK klikt in een foutmeldingsdialoog op een toch niet bestaand scherm, om maar eens wat te noemen.
Nou toch niet, in Duitsland is de eis dat de noodremming overbrugbaar is door de machinist. De noodrem in IRM is ook overbrugbaar. Als iemand aan de noodrem trekt, remt de trein in eerste instantie, maar die remming kan door de machinist worden onderbroken. Die kan er dan voor kiezen om niet op een ongunstige plaats (midden op de Moerdijkbrug of zo) tot stilstand te komen, maar bij de eerstvolgende overweg, zodat de trein beter bereikbaar is voor hulpdiensten.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens wil je van een noodrem wel dat die het ALTIJD DOET als dat nodig mocht zijn. Dan wil je dus een ijzeren hendel waarmee je een luchtslangetje open trekt, klaar.
Goede vraag. De oude noodrem heeft inderdaad gewoon de functie van een kurk in de leiding. Een vulstoot kan volgens mij nooit de werking van de noodrem opheffen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, dat klopt, dat weet ik. Maar je wil dus dat er zeker een noodremming ingezet wordt als er aan de noodrem getrokken wordt. En dan kan de machinist daar op die manier beperkt invloed op uitoefenen, door een vulstoot te geven. Maar de trein zal binnen afzienbare afstand tot stilstand komen, aangezien de luchtleiding gewoon open staat. Het is niet zo dat een MCN kan zeggen "Bekijk het maar, we rijden gewoon door" dat geloof ik niet.
Daar ben ik het mee eens.quote:Maar het laatste wat je wil is dat je aan die hendel trekt en er gewoon niks gebeurt door een of ander dom foutje in een software systeem.
Niet. Je ziet wel welke noodrem bediend is, want hij kan alleen worden teruggedraaid met een deursleutel.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:12 schreef FredvZ het volgende:
Vraag me toch hoe ze gaan vaststellen wíé er aan de rem heeft getrokken als er geen ooggetuigen in de buurt waren.
Plus dat er een nieuw loodje op moetquote:Op woensdag 2 mei 2007 13:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet. Je ziet wel welke noodrem bediend is, want hij kan alleen worden teruggedraaid met een deursleutel.
Als dat er nog op zit... Ik zie vaak dat dat ding er niet meer zit. Maar inderdaad: werkt ook goed tegen mafkezen die een illegale sleutel hebben.quote:
Willen we het daar nog een keer over hebben?quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:15 schreef Duvel het volgende:
mafkezen die een illegale sleutel hebben.
Hoeveel sleutels heb jij?quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Willen we het daar nog een keer over hebben?
past deze ook dan?quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoeveel sleutels heb jij?
Is dat hier eerder ter sprake gekomen? Oh ja, een tijd geleden of zo...
Probeer 't gewoon ff uit of check de foto's. We gaan niet alles voorkauwen hè!quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
past deze ook dan?
http://www.xepo.nl/vierkant.JPG
heb ook de driehoeksversie..![]()
http://www.xepo.nl/driehoek.JPG
ja nouquote:Op woensdag 2 mei 2007 13:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Probeer 't gewoon ff uit of check de foto's. We gaan niet alles voorkauwen hè!
ja.. vertel.. is het legaal?quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:50 schreef Dichterbijer het volgende:
* Dichterbijer heeft de instructievideo van de ICMm gedownload![]()
Ik? Twee. Kan je zo bij iedere ijzerhandel kopen hoorquote:Op woensdag 2 mei 2007 13:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoeveel sleutels heb jij?
Is dat hier eerder ter sprake gekomen? Oh ja, een tijd geleden of zo...
Oh zo. Ja, idioten heb je overal helaas. Kijk, een sleutel hebben is één ding, maar jezelf beheersen in het gebruik is punt twee.quote:Op woensdag 2 mei 2007 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik? Twee. Kan je zo bij iedere ijzerhandel kopen hoor
Het ging meer om een incident tijdens Rondje Nederland (overigens was Team Fok! daar niet bij betrokken)
Dat is een waarheid als eenquote:Op woensdag 2 mei 2007 14:05 schreef Duvel het volgende:
Kijk, een sleutel hebben is één ding, maar jezelf beheersen in het gebruik is punt twee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |