abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:18:39 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171079822
quote:
De Amsterdamse politietop overweegt een hoofddoekje toe te staan als onderdeel van het politie-uniform. Zo hoopt de eenheidsleiding meer allochtone agenten te werven.

Nu mogen dienders in Nederland geen geloofsuitingen – zoals een hoofddoekje, keppeltje of kruisje – dragen. De Amsterdamse eenheidsleiding denkt erover na om dat verbod in de hoofdstad van tafel te vegen.

,,We hebben het erover”, bevestigt de Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg in een interview bij de AD Misdaadmeter, die morgen verschijnt. ,,Stel dat het niet lukt om voldoende agenten met een migratieachtergrond te werven, dan is dat een maatregel die effect kan hebben.

Aalbersberg wil dat de helft van de nieuwe agenten in Amsterdam van allochtone afkomst is. Op dit moment heeft 52 procent van de Amsterdammers een niet-Nederlandse achtergrond, bij het korps is dat 18 procent. ,,Amsterdam verandert qua samenstelling”, zegt Aalbersberg. ,,Ik vind dat het een onderwerp van debat moet zijn. Dat moet je niet alleen zelf vinden, daar moet je ook de burgers bij betrekken.”

'Normaal in Angelsaksische landen'
In andere landen is het volstrekt normaal dat agenten een hoofddoekje dragen, zegt de politiechef. ,,Er is een groot verschil tussen de Angelsaksische landen en de andere Europese landen. In landen als Amerika, Canada, Engeland, Australië, Ierland en Singapore kennen ze al verschillende vormen. Maar als je kijkt naar Frankrijk, Duitsland, Nederland en Scandinavische landen nog niet.”

In 2011 introduceerde het kabinet-Rutte I een gedragscode waarin werd vastgelegd dat ‘het dragen van religieuze symbolen niet strookt met de neutraliteit van de politie’. VVD en CDA, die destijds een kabinet vormden met gedoogsteun van de PVV, hadden in het regeerakkoord al vastgelegd dat een hoofddoek bij de politie verboden zou worden.

Adviseur Fatima Elatik
Politiechef Aalbersberg laat zich adviseren door voormalig PvdA-politica Fatima Elatik, die zelf ook een hoofddoekje draagt. Sinds anderhalf jaar wordt zij door de Amsterdamse politietop ingehuurd als directeur diversiteit.
,,Ze kan haarfijn uitleggen waar de echte spanning zit’’, zegt Aalbersberg. ,,Bij het selecteren van personeel denken we vaak te veel langs standaardpatronen. We vissen te veel in onze eigen vijver. Fatima houdt mij scherp.”

Politiebond: 'Benadruk verschil toch niet zo'
Politiebond ANPV reageert kritisch. ,,Met dit voorstel slaat de Amsterdamse politietop door”, zegt voorzitter Geert Priem. ,,We leven hier met z’n allen in Nederland, benadruk dat verschil tussen autochtonen en allochtonen toch niet zo. Allochtone agenten die ik spreek hebben er namelijk last van. Zij willen niet voorgetrokken worden op basis van hun achtergrond.
"


Voormalig PvdA-politica Fatima Elatik (43) is de drijvende kracht achter het idee van de Amsterdamse politie om hoofddoekjes weer toe te staan bij agenten. De eenheidsleiding huurt haar, voor 12.000 euro per maand, in als directeur diversiteit. Elatik is niet onomstreden.


Hier verder.

Willen wij agenten die reclame maken voor een dergelijke ideologie?

Kunnen agenten met een hoofddoek wel goed horen?

Mogen wij onze parkeerbonnen verscheuren wanneer deze uitgeschreven worden door een uitdrager van een dergelijke ideologie?

Kan een agent met hoofddoek wel objectief oordelen over een conflict tussen een moslimbroeder en een ongelovige?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:19:32 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171079836
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Eens, VK is verdorven, ik haal het alleen maar aan om aan te geven dat er geen indicatie is om te denken dat religieuze hoofdbedekking onafhankelijk politiewerkzaamheden in de weg staan.
Dat is pas cherry-picking. Alles aan het VK is kut behalve die hoofddoek bij de politie. _O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:20:41 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171079862
Ik stel voor dat alle drugsgebruikers zich concentreren in bepaalde wijken en alleen drugsgebruikende agenten accepteren. En iedereen met tatoo's in z'n gezicht idem.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171079890
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat het doet voorkomen dat moslims geen respect hebben voor de politie tenzij die politie zich aanpast aan hun waandenkbeelden,
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik stel voor dat alle drugsgebruikers zich concentreren in bepaalde wijken en alleen drugsgebruikende agenten accepteren. En iedereen met tatoo's in z'n gezicht idem.
Dit is een merkwaardige invalshoek. Dit is niet waar het omgaat. Dan zou het wel gebracht worden dat ze hijab willen toestaan om zo makkelijker toegang te krijgen tot recalcitrante moslimjongeren.

Dat is echter niet het doel. Diversiteit binnen het korps is het doel.

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:04 schreef thekolere het volgende:

[..]

Puur de symboliek. Zoals ik al eerder schreef: vrouwe justita heeft een blinddoek om! Daarom!!
Een diender spreekt geen recht. En een hijab dragen agente kan gewoon handhaven op basis van de Nederlandse wet, en niet op basis van sharia.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2017 20:22:14 ]
pi_171079900
https://twitter.com/Polit(...)_op_het_matje__.html

De dame in kwestie is zelf geen moslima. :') :X
´
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:23:46 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171079942
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:21 schreef Hamzoef het volgende:
Dat is echter niet het doel. Diversiteit binnen het korps is het doel.
Het is ook goed voor de diversiteit als er junks in het corps zitten, precies hetzelfde,.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171079964
Trouwens in " mijn tijd " werd je niet in de regio geplaatst waar je vandaan kwam. Zelf kwam ik uit een dorpje in Drenthe en werd geplaatst in Utrecht. Dit om belangenverstrengeling te voorkomen en om een neutrale visie op de bewoners van jouw district te hebben
pi_171079970
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is ook goed voor de diversiteit als er junks in het corps zitten, precies hetzelfde,.
Een moslim kan een goed functionerend onderdeel van de samenleving zijn, een junk per definitie niet. Dus nee, wederom een slecht vergelijk, sorry.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:25:40 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171079989
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:24 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Een moslim kan een goed functionerend onderdeel van de samenleving zijn, een junk per definitie niet. Dus nee, wederom een slecht vergelijk, sorry.
Er zijn zat junks die prima functioneren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171080011
Ik heb niet alles hiervoor gelezen, dus excuseer me als dit allemaal al een of meerdere keren is besproken.

Er wordt veel vanuit het functioneren geredeneerd. Zo'n hoofddoek, belet dat een agente om haar werk uit te voeren?

Het zou, zoals die man in het stuk uit Nieuwsuur zegt, ervoor kunnen zorgen dat agenten (met een hoofddoek) makkelijker contact krijgen met mensen met een moslimachtergrond.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.

Het is echter zo dat in de praktijk agenten met heel veel verschillende mensen te maken krijgen. Met verschillende geloven, opvattingen, afkomst, etc.
Mensen die wellicht een probleem kunnen maken van het feit dat iemand een ander geloof heeft en daardoor niet of minder bereid zijn om mee te werken, om wat voor reden dan ook...
Oh, en voordat mensen dit van plan waren, ga alsjeblieft niet inhoudelijk in op de mogelijke redenen. Dit is gewoonweg iets wat gebeurt.

Dit is juist de reden dat de politie neutraal moet zijn.

Als dit overigens echt een principe kwestie zou zijn, dan zou er gepleit worden om alle vormen van geloofsuiting toe te staan bij de politie.
Dat zorgt namelijk voor meer diversiteit dan alleen een hoofddoekje toestaan.

Kan iemand me trouwens uitleggen waarom een hoofddoek weigeren betekent dat moslima's geweigerd worden? Die man uit Nieuwsuur bleef dat maar zeggen (tenminste, zijn woorden kwamen daar op neer).
Er werken toch heel veel mensen met een geloof bij de politie, die hun geloofsovertuiging ook niet mogen laten zien?
Of vergis ik me en werken er alleen maar atheïsten bij de politie?
Nooit geweten eigenlijk...
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:27:30 #11
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_171080028
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

[..]

Dit is een merkwaardige invalshoek. Dit is niet waar het omgaat. Dan zou het wel gebracht worden dat ze hijab willen toestaan om zo makkelijker toegang te krijgen tot recalcitrante moslimjongeren.

[quote]Dat is echter niet het doel. Diversiteit binnen het korps is het doel.
Diversiteit is prima, maar wel neutraal. Het moet zo zijn dat je respect krijgt als politieman/vrouwopmdat je dat bent en niet om je etniciteit.
[..]

quote:
Een diender spreekt geen recht. En een hijab dragen agente kan gewoon handhaven op basis van de Nederlandse wet, en niet op basis van sharia.
Nee is niet neutraal en dat zal gezeik geven.
[/quote]
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:29:06 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171080068
Allochtone politiemensen worden vaak door allochtone burgers gezien als verraders en verkaast. Dat zal niet veranderen als ze een hoofddoek gaan dragen.

Dat hoofddoek-gelul is alleen maar een excuus om de autoriteit van de politie niet te accepteren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171080073
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er zijn zat junks die prima functioneren.
Kan ik me niet voorstellen, maar ze overtreden sowieso al de wet, wat ze per defintie ongeschikt maakt.
pi_171080080
Met diversiteit bedoelen ze de samenstelling van de politie. Dat is prima te realiseren zonder dat er voor 1 van de groep een uitzonderingspositie word gecreëerd.

Maar diezelfde groep blijft maar net zolang schreeuwen tot ze hun zin hebben gekregen.
pi_171080095
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:22 schreef Kim-Holland het volgende:
https://twitter.com/Polit(...)_op_het_matje__.html

De dame in kwestie is zelf geen moslima. :') :X
Verschrikkelijk, dat soort figuren. :X
Als ze werkelijk bij de politie in dienst is, zou ze op staande voet moeten worden ontslagen.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:30:43 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171080102
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kan ik me niet voorstellen,
Dat is een gebrek aan jouw kant. Jij discrimineert drugsgebruikers. Terwijl gelovigen de hardnekkigste junks zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171080143
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is een gebrek aan jouw kant. Jij discrimineert drugsgebruikers. Terwijl gelovigen de hardnekkigste junks zijn.
Drugsgebruik is (in de meeste geval) een verstoot tegen de wet. Islam belijden is dat gelukkig niet.
pi_171080157
Dit zal wel weer een eindeloze discussie worden, totdat na voortdurend gezeur en gezeik de eerste politiekorpsen de hoofddoek gaan toestaan.
٩๏̯͡๏)۶
pi_171080164
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:32 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Dat laatste stukje was eigenlijk een beetje sarcastisch bedoeld :) Ik weet dat de code er is, maar wilde hiermee laten zien dat er kennelijk een uitzondering moet worden gemaakt voor moslims of zo...

Deze code geldt voor iedereen.
Oh okee. :)
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Moderator zaterdag 20 mei 2017 @ 20:33:38 #22
249559 crew  Lavenderr
pi_171080171
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Drugsgebruik is (in de meeste geval) een verstoot tegen de wet. Islam belijden is dat gelukkig niet.
Wel in een functie zoals deze agente. Het is uitdagen.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:34:19 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171080182
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Drugsgebruik is (in de meeste geval) een verstoot tegen de wet. Islam belijden is dat gelukkig niet.
Maar het is wel tegen de wet om als politiepersoon een hoofddoek te dragen. Of wil jij die wet veranderen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171080189
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wel in een functie zoals deze agente. Het is uitdagen.
Nee dat is het niet. Ik vind het erg jammer dat (blijkbaar nog veel ook ) mensen dat hier dat als zodanig zien. ;(
pi_171080203
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar het is wel tegen de wet om als politiepersoon een hoofddoek te dragen.
Nog wel, maar daar zijn we nu toch mee bezig?
  Moderator zaterdag 20 mei 2017 @ 20:35:30 #26
249559 crew  Lavenderr
pi_171080218
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee dat is het niet. Ik vind het erg jammer dat (blijkbaar nog veel ook ) mensen dat hier dat als zodanig zien. ;(
Het mag (nog) niet dus waarom zij denkt nu voor de muziek uit te moeten lopen terwijl ze niet eens moslima is begrijp ik niet.
pi_171080225
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:33 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Oh okee. :)
De vraag waarom het weigeren van een hoofddoek gelijk staat aan het weigeren van een moslima is wel een legitieme vraag trouwens. De rest van de paragraaf ondersteunt de vraag.
pi_171080244
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het mag (nog) niet dus waarom zij denkt nu voor de muziek uit te moeten lopen terwijl ze niet eens moslima is begrijp ik niet.
Aandacht genereren voor het probleem? Het bespreekbaar maken?
pi_171080274
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:26 schreef Azerdion het volgende:
Ik heb niet alles hiervoor gelezen, dus excuseer me als dit allemaal al een of meerdere keren is besproken.

Er wordt veel vanuit het functioneren geredeneerd. Zo'n hoofddoek, belet dat een agente om haar werk uit te voeren?

Het zou, zoals die man in het stuk uit Nieuwsuur zegt, ervoor kunnen zorgen dat agenten (met een hoofddoek) makkelijker contact krijgen met mensen met een moslimachtergrond.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.

Het is echter zo dat in de praktijk agenten met heel veel verschillende mensen te maken krijgen. Met verschillende geloven, opvattingen, afkomst, etc.
Mensen die wellicht een probleem kunnen maken van het feit dat iemand een ander geloof heeft en daardoor niet of minder bereid zijn om mee te werken, om wat voor reden dan ook...
Oh, en voordat mensen dit van plan waren, ga alsjeblieft niet inhoudelijk in op de mogelijke redenen. Dit is gewoonweg iets wat gebeurt.

Dit is juist de reden dat de politie neutraal moet zijn.

Als dit overigens echt een principe kwestie zou zijn, dan zou er gepleit worden om alle vormen van geloofsuiting toe te staan bij de politie.
Dat zorgt namelijk voor meer diversiteit dan alleen een hoofddoekje toestaan.

Kan iemand me trouwens uitleggen waarom een hoofddoek weigeren betekent dat moslima's geweigerd worden? Die man uit Nieuwsuur bleef dat maar zeggen (tenminste, zijn woorden kwamen daar op neer).
Er werken toch heel veel mensen met een geloof bij de politie, die hun geloofsovertuiging ook niet mogen laten zien?
Of vergis ik me en werken er alleen maar atheïsten bij de politie?
Nooit geweten eigenlijk...
Nee,vroeger( meer dan 40 jaar geleden) bestond de politie vooral uit gelovigen. Gerefomeerden, katholieken, protestanten. Men ging ervanuit dat iemand die volgens Het Boek leefde zeer geschikt was om diender te zijn. Hij was zuiver! Een protestante agent kon wel eens heel vervelend doen tegen een katholieke verdachte. Meneer pastoor had wat meer privileges bij een katholieke agent. Wanneer je van dezelfde kerk was kon je een potje breken. Het heeft tientallen jaren geduurd om dit te verminderen en te eindigen.

En wanneer jouw leidinggevende van dezelfde kerk was ging een promotie ook wat makkelijker.
  Moderator zaterdag 20 mei 2017 @ 20:37:38 #30
249559 crew  Lavenderr
pi_171080276
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Aandacht genereren voor het probleem? Het bespreekbaar maken?
Het wordt al besproken.
pi_171080416
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]


[..]

Dit is een merkwaardige invalshoek. Dit is niet waar het omgaat. Dan zou het wel gebracht worden dat ze hijab willen toestaan om zo makkelijker toegang te krijgen tot recalcitrante moslimjongeren.

Dat is echter niet het doel. Diversiteit binnen het korps is het doel.

[..]

Een diender spreekt geen recht. En een hijab dragen agente kan gewoon handhaven op basis van de Nederlandse wet, en niet op basis van sharia.
Ik hoor je niet over Noord Ierland? Daar hebben ze ook een geloofsdingetje.
pi_171080474
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:43 schreef thekolere het volgende:

[..]

Ik hoor je niet over Noord Ierland? Daar hebben ze ook een geloofsdingetje.
Welk punt probeer je te maken?
pi_171080518
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Verschrikkelijk, dat soort figuren. :X
Als ze werkelijk bij de politie in dienst is, zou ze op staande voet moeten worden ontslagen.
Dit is de meest erge en enge type 'vrouw' idd; uit provocatie zich voordoen als moslima. :r
´
pi_171080521
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Welk punt probeer je te maken?
Ga als katholieke agent een protestante wijk in.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:48:02 #35
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171080542
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee dat is het niet. Ik vind het erg jammer dat (blijkbaar nog veel ook ) mensen dat hier dat als zodanig zien. ;(
Waarom zou een hoofdoek het diversiteitsprobleem oplossen?

Voor zover er uberhaupt van een probleem gesproken kan worden overigens...
pi_171080551
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:47 schreef thekolere het volgende:

[..]

Ga als katholieke agent een protestante wijk in.
Oh zo, bedoel je. Maar zo is de situatie in Nederland gelukkig niet he.
pi_171080564
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:29 schreef peedjeeh het volgende:
Met diversiteit bedoelen ze de samenstelling van de politie. Dat is prima te realiseren zonder dat er voor 1 van de groep een uitzonderingspositie word gecreëerd.

Maar diezelfde groep blijft maar net zolang schreeuwen tot ze hun zin hebben gekregen.
Dit.

DIT.
pi_171080569
In Engeland zijn ze wel zo slim om de agenten geen vuurwapen te geven.
pi_171080572
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom zou een hoofdoek het diversiteitsprobleem oplossen?
Omdat een nijab dragende moslima dan ook de mogelijkheid krijgt politieagent te worden, wat tot nu toe niet mogelijk was.
pi_171080588
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:47 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dit is de meest erge en enge type 'vrouw' idd; uit provocatie zich voordoen als moslima. :r
En nog veel erger: moedwillig de regels van je eigen werkgever overtreden, op een moment waarop dat gevoelig ligt. Waarbij je dat laatste ook weet. Kijk, uit onwetendheid iets fout doen of ergens niet van op de hoogte zijn kan iedereen gebeuren. Maar dit is een moedwillige actie en het is zeer schadelijk voor het imago van de politie.

Ontslag zou de enige juiste sanctie zijn.
pi_171080590
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Oh zo, bedoel je. Maar zo is de situatie in Nederland gelukkig niet he.
We zijn hard op weg. Alleen moslim agenten in een moslim enclave. Want onze moslim vrienden accepteren geen gezag van een autochtone agent. Daarom diversiteit.

[ Bericht 7% gewijzigd door thekolere op 20-05-2017 20:54:52 ]
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:50:20 #42
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171080606
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:49 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Omdat een nijab dragende moslima dan ook de mogelijkheid krijgt politieagent te worden, wat tot nu toe niet mogelijk was.
En waarom is dat niet mogelijk?
pi_171080646
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En nog veel erger: moedwillig de regels van je eigen werkgever overtreden, op een moment waarop dat gevoelig ligt. Waarbij je dat laatste ook weet. Kijk, uit onwetendheid iets fout doen of ergens niet van op de hoogte zijn kan iedereen gebeuren. Maar dit is een moedwillige actie en het is zeer schadelijk voor het imago van de politie.

Ontslag zou de enige juiste sanctie zijn.
Eens, ja.
´
pi_171080656
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

En waarom is dat niet mogelijk?
Omdat de politievoorschriften dat niet toestaan.
pi_171080819
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:24 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Een moslim kan een goed functionerend onderdeel van de samenleving zijn, een junk per definitie niet. Dus nee, wederom een slecht vergelijk, sorry.
Als politieagent ben je politieagent. Religie is een privézaak. Sowieso is dat moslim-zijn van moslims nogal ziekelijk. Ze stellen het boven alles, ze identificeren zichzelf ermee. Ik ben moslim...

Zo werkt onze samenleving gewoon niet. Hier je ben je burger, met een voor- en achternaam. Geloven is prima, maar hoeft niet voortdurend te worden uitgedragen. Wie bij de politie werkt, is neutraal en draagt geen religie of andere ideeën uit. Wil je dat wél, dan woon je in het verkeerde land.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:58:38 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171080869
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:57 schreef Elfletterig het volgende:
Wil je dat wél, dan woon je in het verkeerde land.
Dat bepaal jij niet. :{w
pi_171081007
Hoe zit het eigenlijk met Joodse agenten, mogen die dan ook met een keppeltje ?
pi_171081012
Anno 2017 (in Nederland) denken nog met een doek op je kop te moeten rondlopen zodat mannen niet geil van je worden.

Of eigenlijk met die doek moet rondlopen omdat seksueel gefrustreerde mannen dat ooit hebben bedacht omdat ze in antieke tijden dat konden en wilden eisen en afwingen.

En dan anno 2017 (in Nederland) gaan bedenken, eisen, dat die antieke debiliteit prima kan samengaan met een functie bij de Nederlandse politie.

Hoe ranzig achterlijk ben je dan eigenlijk.

Als mens, als man en als vrouw.
pi_171081026
Wanneer de agenten, netzoals in Engeland onbewapend zijn, mogen ze van mij een hoofddoek.
pi_171081036
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:35 schreef Azerdion het volgende:

[..]

De vraag waarom het weigeren van een hoofddoek gelijk staat aan het weigeren van een moslima is wel een legitieme vraag trouwens. De rest van de paragraaf ondersteunt de vraag.
Je hebt het hier over Ahmed Marcouch, die bij nieuwsuur zat?

Vanuit zijn eigen moslim achtergrond en visie, de klagerige slachtoffer rol met als doel meer islam af te dwingen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 20 mei 2017 @ 21:08:43 #52
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171081168
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:04 schreef thekolere het volgende:
Wanneer de agenten, netzoals in Engeland onbewapend zijn, mogen ze van mij een hoofddoek.
Bij geuniformeerde beroepen (en de rechtspraak) passen per definitie geen hoofddoeken/ zichtbare uiterlijke religieuze kenmerken.

Kun je daar niet mee leven moet je een ander beroep uitzoeken.
pi_171081285
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bij geuniformeerde beroepen (en de rechtspraak) passen per definitie geen hoofddoeken/ zichtbare uiterlijke religieuze kenmerken.

Kun je daar niet mee leven moet je een ander beroep uitzoeken.
Dank u.
pi_171081293
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:04 schreef thekolere het volgende:
Wanneer de agenten, netzoals in Engeland onbewapend zijn, mogen ze van mij een hoofddoek.
Dus stadswachten met hoofddoek mag wel?
Ik vind eigenlijk dat agenten altijd bewapend moeten zijn . Het lijkt me niet handig om onbewapend achter overvallers aan te gaan.
pi_171081335
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:49 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Omdat een nijab dragende moslima dan ook de mogelijkheid krijgt politieagent te worden, wat tot nu toe niet mogelijk was.
Die mogelijkheid heeft ze al, ze kan gewoon politieagent worden.. Ze mag dat ding alleen niet dragen tijdens haar werk.. Wat ze in haar vrije tijd draagt moet ze zelf weten..
pi_171081385
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:04 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Je hebt het hier over Ahmed Marcouch, die bij nieuwsuur zat?

Vanuit zijn eigen moslim achtergrond en visie, de klagerige slachtoffer rol met als doel meer islam af te dwingen.
Het klopt sowieso niet:

Politie wil geen religieuze uitingen zichtbaar hebben bij het personeel. Evenals de kruisjes die je niet om je nek mag hangen.

Dan word er gesteld: zo weiger je dus een moslima en een christen en jood met een keppel.

Religieuze uitingen zijn verboden om een openbare functie te hebben, je moet objectief en neutraal eruitzien.

Je weigert de persoon niet, die moslima of jood weiger je niet. Als het symbooltje eff word weggelegd mag je werken. Dan ben je niet geweigerd.

Dan kan je die 2 zaken niet gelijk stellen met elkaar.

En wat krijg je dan? Een jood en moslima in een politie pak? Dan krijg je toch rare praktijken op straat?

Een voordeel is wel, een ambtenaar beledigen in functie is het dan als je diegene beledigt. Het spekt de kas dan wel zo'n doekje :)
pi_171081391
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bij geuniformeerde beroepen (en de rechtspraak) passen per definitie geen hoofddoeken/ zichtbare uiterlijke religieuze kenmerken.

Kun je daar niet mee leven moet je een ander beroep uitzoeken.
Precies
pi_171081594
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Verschrikkelijk, dat soort figuren. :X
Als ze werkelijk bij de politie in dienst is, zou ze op staande voet moeten worden ontslagen.


Zij niet hoor.

Dat zie je al aan die zelfingenomen kop.

Strijdbaar om te strijden voor en volop trots op haar ranzige achterlijkheid.
pi_171081880
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bij geuniformeerde beroepen (en de rechtspraak) passen per definitie geen hoofddoeken/ zichtbare uiterlijke religieuze kenmerken.

Kun je daar niet mee leven moet je een ander beroep uitzoeken.
Was een rot grapje!
pi_171081907
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:04 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Je hebt het hier over Ahmed Marcouch, die bij nieuwsuur zat?

Vanuit zijn eigen moslim achtergrond en visie, de klagerige slachtoffer rol met als doel meer islam af te dwingen.
Klopt inderdaad.

Bouchibti probeerde het hem steeds uit te leggen, maar hij begreep het maar niet. Of, nou ja, wilde het niet begrijpen.
pi_171082326
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:21 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zij niet hoor.

Dat zie je al aan die zelfingenomen kop.

Strijdbaar om te strijden voor en volop trots op haar ranzige achterlijkheid.
Echt walgelijk.. Een persoonlijk politiek statement maken als agent in functie is echt uit den boze..
  zaterdag 20 mei 2017 @ 21:46:06 #62
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171082340
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nog wel, maar daar zijn we nu toch mee bezig?
Als we dan toch bezig zijn, kunnen we de de drugswetten dan ook even veranderen? Daar zijn veel betere argumenten voor.

NWS / The World Wide War on Drugs #10 - Dag ter Bestrijding van Drugs
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171082371
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:03 schreef DrMabuse het volgende:
Anno 2017 (in Nederland) denken nog met een doek op je kop te moeten rondlopen zodat mannen niet geil van je worden.

Of eigenlijk met die doek moet rondlopen omdat seksueel gefrustreerde mannen dat ooit hebben bedacht omdat ze in antieke tijden dat konden en wilden eisen en afwingen.

En dan anno 2017 (in Nederland) gaan bedenken, eisen, dat die antieke debiliteit prima kan samengaan met een functie bij de Nederlandse politie.

Hoe ranzig achterlijk ben je dan eigenlijk.

Als mens, als man en als vrouw.
Volledig met je eens.

Met als aanvulling: bizar hoe veel begrip we hier nog voor opbrengen ook....
pi_171082474
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Echt walgelijk.. Een persoonlijk politiek statement maken als agent in functie is echt uit den boze..
Eens! Maar het idee kan zo uit de koker komen van de leiding zelf komen. Mevrouw krijgt een douw, rechtszaak( drie raden wie betaald), rechter zegt dat het mag, immers godsdienstvrijheid en voila er mogen hoofddoekjes.
  Moderator zaterdag 20 mei 2017 @ 22:04:12 #65
249559 crew  Lavenderr
pi_171082897
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Echt walgelijk.. Een persoonlijk politiek statement maken als agent in functie is echt uit den boze..
Vind ik ook. Dat kán je gewoon niet maken.
pi_171083187
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:04 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Je hebt het hier over Ahmed Marcouch, die bij nieuwsuur zat?

Vanuit zijn eigen moslim achtergrond en visie, de klagerige slachtoffer rol met als doel meer islam af te dwingen.
Dat waren echt zo'n slechte argumenten.
pi_171083582
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Volledig met je eens.

Met als aanvulling: bizar hoe veel begrip we hier nog voor opbrengen ook....
Dat begrip begint bij mij flink af te nemen.

Ik ben net terug van een paar dagen Duitsland.

Daar zie je de invloed van de instroom van (Turkse) allochtonen volop momenteel.

In de media zag ik opvallend veel berichten waarin vooral wordt gepleit voor begrip voor de islam en de arme onbegrepen moslims.

Op straat is de hoofddoek daar niet meer weg te denken en de "culturele" inbreng in de vorm van in en in goedkope en slecht ingerichte eetgelegenheden (Döner kebab in het veelvoud) en schimmige waterpijp cafés is steeds meer zichtbaar.

Zelfs in een klein gehucht ook een fijn Diyanet gebouw voor samenkomsten tegengekomen.

En ja , daar sta je dan in zo'n gehucht opeens, oog in spleet met een zwarte wandelende tent bij de zebra.

In Duitsland anno 2017.

Ik persoonlijk begin deze opmars van de islam en de moslims steeds meer te haten.

Hun (op)eisen, hun klagen en klachten, hun dominant etaleren en installeren van hun religie.

En zo ook het begrip wat "we" in het Westen en in dit land blijkbaar moeten opbrengen voor deze invasie van antieke religieuze achterlijkheid en onverdraagzaamheid.

Het is jammer, want ik kan en wil met best veel verschillende mensen door een deur maar de haat voor een deel van de islamitische mens is er nu echt gekomen.
pi_171083652
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:21 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zij niet hoor.

Dat zie je al aan die zelfingenomen kop.

Strijdbaar om te strijden voor en volop trots op haar ranzige achterlijkheid.
De symboliek achter het kopvodje is dat mannen zichzelf niet in bedwang kunnen houden en dat vrouwen zichzelf daarom moeten bedekken. Een politieagente die dat uitbeeld en blijkbaar een ziekelijk wantrouwen heeft in mannen in het algemeen is per definitie ongeschikt voor die rol.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 22:27:04 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171083683
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:50 schreef thekolere het volgende:

[..]

Eens! Maar het idee kan zo uit de koker komen van de leiding zelf komen. Mevrouw krijgt een douw, rechtszaak( drie raden wie betaald), rechter zegt dat het mag, immers godsdienstvrijheid en voila er mogen hoofddoekjes.
Volgens mij is op europees niveau al besloten dat werkgevers hoofddoeken mogen weigeren.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)op-werk-toe-a1550188
pi_171083688
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De symboliek achter het kopvodje is dat mannen zichzelf niet in bedwang kunnen houden en dat vrouwen zichzelf daarom moeten bedekken. Een politieagente die dat uitbeeld en blijkbaar een ziekelijk wantrouwen heeft in mannen in het algemeen is per definitie ongeschikt voor die rol.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:03 schreef DrMabuse het volgende:
Anno 2017 (in Nederland) denken nog met een doek op je kop te moeten rondlopen zodat mannen niet geil van je worden.

Of eigenlijk met die doek moet rondlopen omdat seksueel gefrustreerde mannen dat ooit hebben bedacht omdat ze in antieke tijden dat konden en wilden eisen en afwingen.

En dan anno 2017 (in Nederland) gaan bedenken, eisen, dat die antieke debiliteit prima kan samengaan met een functie bij de Nederlandse politie.

Hoe ranzig achterlijk ben je dan eigenlijk.

Als mens, als man en als vrouw.
pi_171083715
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:27 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

Helemaal mee eens. Antieke debiliteit inderdaad.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 23:34:07 #72
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171085664
Ontslaan deze provocateur
pi_171085665
quote:
UPDATE 21.48 uur - Vanuit de politiek klinkt grote verontwaardiging over de Amsterdamse agente die zaterdag met een hoofddoek op de straat is opgegaan. Zowel landelijke als lokale politici keuren het optreden af.

PVV-Kamerlid Lilian Helder heeft geen goed woord voor de actie over: ,,Het is een domme actie van een wijkagente die de gedragscode duidelijk niet kent en helaas ook niet beseft dat het politie-uniform neutraliteit moet uitstralen.”

Raadslid Marianne Poot (VVD): ,,De politie is van en voor iedereen. Juist daarom moet een agent zo’n neutraal mogelijke uitstraling hebben. Hoofddoekjes of andere geloofstekenen passen daar niet bij.”

Het CDA kondigt aan vragen te gaan stellen aan burgemeester Eberhard van der Laan over de kwestie: ,,Bij het raadsdebat afgelopen donderdag werd door het college nog gesteld dat de uitspraken van de politiecommissaris vooral als proefballonnetje moesten worden gezien en dat het voeren van de discussie een goede zaak is. Nu het echter in de praktijk gebracht is, zou de landelijke politietop zich moeten uitspreken over de regel die dergelijke religieuze kledingonderdelen verbied, omdat het de neutraliteit aantast”, stelt Diederik Boomsma, raadslid van het CDA in Amsterdam.

Partijgenoot Chris van Dam (CDA) voegt toe: "Wij blijven bij het standpunt dat een hoofddoekje niet past bij een uniform van een gezagsdrager. Een misplaatste eenmansactie evenmin."

Volgens Boomsma is dat nodig omdat anders ook voor moslimagentes een ongemakkelijke situatie kan ontstaan: ,,Als er onduidelijkheid bestaat over de regels, dan kunnen vrouwelijke agentes die geen hoofddoek dragen vanuit hun sociale omgeving onder druk worden gezet waarom ze dat niet doen. Dat is ongewenst, omdat er dan nog meer aandacht op gevestigd wordt.”

SP-Kamerlid Sadet Karabulut is ook geen voorstander: ,,De politie is er voor iedereen en behoort neutraliteit uit te stralen. Daar passen religieuze uitingen, zoals de hoofddoek niet bij.”

De actie van de wijkagente, die naar eigen zeggen zelf geen moslim is, volgt op de discussie die haar korpschef Pieter-Jaap Aalbersberg afgelopen week losmaakte door te zeggen dat hij het toestaan van hoofddoekjes bij de politie het overwegen waard vindt. Het kan volgens hem wellicht helpen om meer agenten met een migratieachtergrond te werven.
pi_171085933
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:24 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dat begrip begint bij mij flink af te nemen.

Ik ben net terug van een paar dagen Duitsland.

Daar zie je de invloed van de instroom van (Turkse) allochtonen volop momenteel.

In de media zag ik opvallend veel berichten waarin vooral wordt gepleit voor begrip voor de islam en de arme onbegrepen moslims.

Op straat is de hoofddoek daar niet meer weg te denken en de "culturele" inbreng in de vorm van in en in goedkope en slecht ingerichte eetgelegenheden (Döner kebab in het veelvoud) en schimmige waterpijp cafés is steeds meer zichtbaar.

Zelfs in een klein gehucht ook een fijn Diyanet gebouw voor samenkomsten tegengekomen.

En ja , daar sta je dan in zo'n gehucht opeens, oog in spleet met een zwarte wandelende tent bij de zebra.

In Duitsland anno 2017.

Ik persoonlijk begin deze opmars van de islam en de moslims steeds meer te haten.

Hun (op)eisen, hun klagen en klachten, hun dominant etaleren en installeren van hun religie.

En zo ook het begrip wat "we" in het Westen en in dit land blijkbaar moeten opbrengen voor deze invasie van antieke religieuze achterlijkheid en onverdraagzaamheid.

Het is jammer, want ik kan en wil met best veel verschillende mensen door een deur maar de haat voor een deel van de islamitische mens is er nu echt gekomen.
Ik snap je volledig en deel je ergernis en mening voor 85 - 90 procent. Ik ben nog niet zo ver dat ik mensen per definitie haat omdat ze moslim zijn. Voor mij is gedrag leidend, niet afkomst of religie. Zolang mensen hun religie niet opdringen, vind ik hun religie geen probleem.

Maar ik deel zeker je mening dat "we" in het westen zijn doorgeslagen qua begrip en tolerantie voor een religie die omgekeerd alleen maar (op)eist.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 23:49:58 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171086060
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:24 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dat begrip begint bij mij flink af te nemen.

Ik ben net terug van een paar dagen Duitsland.

Daar zie je de invloed van de instroom van (Turkse) allochtonen volop momenteel.

In de media zag ik opvallend veel berichten waarin vooral wordt gepleit voor begrip voor de islam en de arme onbegrepen moslims.

Op straat is de hoofddoek daar niet meer weg te denken en de "culturele" inbreng in de vorm van in en in goedkope en slecht ingerichte eetgelegenheden (Döner kebab in het veelvoud) en schimmige waterpijp cafés is steeds meer zichtbaar.

Zelfs in een klein gehucht ook een fijn Diyanet gebouw voor samenkomsten tegengekomen.

En ja , daar sta je dan in zo'n gehucht opeens, oog in spleet met een zwarte wandelende tent bij de zebra.

In Duitsland anno 2017.

Ik persoonlijk begin deze opmars van de islam en de moslims steeds meer te haten.

Hun (op)eisen, hun klagen en klachten, hun dominant etaleren en installeren van hun religie.

En zo ook het begrip wat "we" in het Westen en in dit land blijkbaar moeten opbrengen voor deze invasie van antieke religieuze achterlijkheid en onverdraagzaamheid.

Het is jammer, want ik kan en wil met best veel verschillende mensen door een deur maar de haat voor een deel van de islamitische mens is er nu echt gekomen.
En dan zijn er nog mensen die zeggen: maar die Turken werken toch? Nee, alsnog we nog meer van die vage kebabtoko's en verpauperde telefoonzaakjes nodig hebben... daar heeft een kenniseconomie echt geen reet aan.
pi_171086108
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 23:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap je volledig en deel je ergernis en mening voor 85 - 90 procent. Ik ben nog niet zo ver dat ik mensen per definitie haat omdat ze moslim zijn. Voor mij is gedrag leidend, niet afkomst of religie. Zolang mensen hun religie niet opdringen, vind ik hun religie geen probleem.

Maar ik deel zeker je mening dat "we" in het westen zijn doorgeslagen qua begrip en tolerantie voor een religie die omgekeerd alleen maar (op)eist.
Voor de 2e maal vandaag; Goeie.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 21 mei 2017 @ 00:00:04 #77
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171086321
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 23:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap je volledig en deel je ergernis en mening voor 85 - 90 procent. Ik ben nog niet zo ver dat ik mensen per definitie haat omdat ze moslim zijn. Voor mij is gedrag leidend, niet afkomst of religie. Zolang mensen hun religie niet opdringen, vind ik hun religie geen probleem.

Maar ik deel zeker je mening dat "we" in het westen zijn doorgeslagen qua begrip en tolerantie voor een religie die omgekeerd alleen maar (op)eist.
Ik zit momenteel in de VS en zelfs in grote steden als New York en Boston moet je moeite doen om een hoofddoek te spotten. Ze zijn er wel, maar wat je ziet is overwegend toerist. In NL-se grote steden struikel je erover. En als ze nou nog een boost zouden geven aan onze kenniseconomie, maar nee, ook in dat opzicht is het huilen met de pet op.
pi_171086738
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:50 schreef thekolere het volgende:

[..]

Eens! Maar het idee kan zo uit de koker komen van de leiding zelf komen. Mevrouw krijgt een douw, rechtszaak( drie raden wie betaald), rechter zegt dat het mag, immers godsdienstvrijheid en voila er mogen hoofddoekjes.
Gezien de policor (/Islam fetish) houding van ons huidige rechtssysteem is dat inderdaad geen ondenkbaar scenario.. :{
pi_171086937
Pleiten voor meer diversiteit en dan gaat een extreeem linkse blonde niet-misloma zo'n doek dragen puur om te provoceren. Die snapt het dus niet.
pi_171087121
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vind ik ook. Dat kán je gewoon niet maken.
Ze heeft haar ambtseed gebroken..
pi_171087177
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:24 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dat begrip begint bij mij flink af te nemen.

Ik ben net terug van een paar dagen Duitsland.

Daar zie je de invloed van de instroom van (Turkse) allochtonen volop momenteel.

In de media zag ik opvallend veel berichten waarin vooral wordt gepleit voor begrip voor de islam en de arme onbegrepen moslims.

Op straat is de hoofddoek daar niet meer weg te denken en de "culturele" inbreng in de vorm van in en in goedkope en slecht ingerichte eetgelegenheden (Döner kebab in het veelvoud) en schimmige waterpijp cafés is steeds meer zichtbaar.

Zelfs in een klein gehucht ook een fijn Diyanet gebouw voor samenkomsten tegengekomen.

En ja , daar sta je dan in zo'n gehucht opeens, oog in spleet met een zwarte wandelende tent bij de zebra.

In Duitsland anno 2017.

Ik persoonlijk begin deze opmars van de islam en de moslims steeds meer te haten.

Hun (op)eisen, hun klagen en klachten, hun dominant etaleren en installeren van hun religie.

En zo ook het begrip wat "we" in het Westen en in dit land blijkbaar moeten opbrengen voor deze invasie van antieke religieuze achterlijkheid en onverdraagzaamheid.

Het is jammer, want ik kan en wil met best veel verschillende mensen door een deur maar de haat voor een deel van de islamitische mens is er nu echt gekomen.
_O_ Exact
pi_171087475
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:50 schreef thekolere het volgende:

[..]

Eens! Maar het idee kan zo uit de koker komen van de leiding zelf komen. Mevrouw krijgt een douw, rechtszaak( drie raden wie betaald), rechter zegt dat het mag, immers godsdienstvrijheid en voila er mogen hoofddoekjes.
Godsdienstvrijheid mag geen vrijbrief zijn voor ongelijkheid.

Gosdienstvrijheid betekent dat je mag geloven wat je wil.....in je eigen tijd! Maar niet binnen bepaalde beroepen waar je neutraliteit dient uit te stralen. Er mag in dergelijke beroepen nimmer een schijn zijn van partijdigheid.

Als Jood of Homo kan je gewoonweg niet die schijn van onpartijdigheid accepteren als je opgepakt wordt door een (in het beroep) praktizerende moslim(a).

[ Bericht 22% gewijzigd door Montagui op 21-05-2017 00:54:10 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_171087649
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:24 schreef DrMabuse het volgende:

Ik persoonlijk begin deze opmars van de islam en de moslims steeds meer te haten.

Hun (op)eisen, hun klagen en klachten, hun dominant etaleren en installeren van hun religie.

En zo ook het begrip wat "we" in het Westen en in dit land blijkbaar moeten opbrengen voor deze invasie van antieke religieuze achterlijkheid en onverdraagzaamheid.

Het is jammer, want ik kan en wil met best veel verschillende mensen door een deur maar de haat voor een deel van de islamitische mens is er nu echt gekomen.
Niks meer aan toe te voegen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_171089213
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:50 schreef thekolere het volgende:

[..]

Eens! Maar het idee kan zo uit de koker komen van de leiding zelf komen. Mevrouw krijgt een douw, rechtszaak( drie raden wie betaald), rechter zegt dat het mag, immers godsdienstvrijheid en voila er mogen hoofddoekjes.
Het Europees Hof heeft afgelopen maart bepaalt dat een werkgever een hoofddoek - mits een goede reden - mag verbieden.


http://nos.nl/artikel/216(...)vloer-verbieden.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_171089217
Ik vraag me wat af, in veel kleine en middelgrote gemeentes is de PVV razend populair, stel de korpsleiding van Volendam, of in ieder geval de korpsleiding waar Volendam onder valt zou voorstellen
agenten te voorzien van een PVV button om "aansluiting te krijgen met de PVV stemmers"



Vermoedelijk zou de man direct gedegradeerd worden tot parkeerwachter in Heerlen om maar eens een plaats te noemen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zondag 21 mei 2017 @ 08:43:34 #86
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_171089473
Ongelofelijk, alweer het vierde draadje over dit onderwerp.
Wat begrijpen mensen niet?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_171089555
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:03 schreef DrMabuse het volgende:
Anno 2017 (in Nederland) denken nog met een doek op je kop te moeten rondlopen zodat mannen niet geil van je worden.

Of eigenlijk met die doek moet rondlopen omdat seksueel gefrustreerde mannen dat ooit hebben bedacht omdat ze in antieke tijden dat konden en wilden eisen en afwingen.

En dan anno 2017 (in Nederland) gaan bedenken, eisen, dat die antieke debiliteit prima kan samengaan met een functie bij de Nederlandse politie.

Hoe ranzig achterlijk ben je dan eigenlijk.

Als mens, als man en als vrouw.
Precies en het zijn dan ook nog eens geen knappe vrouwen die menen dat zij gevaar lopen door zich niet te bedekken. Ze zouden eens moeten gaan paraderen als knappe vrouwen want dan zouden de strontvliegen hem wel hen opzoeken en lastigvallen.
pi_171090347
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 23:34 schreef Physsic het volgende:
Volgens Boomsma is dat nodig omdat anders ook voor moslimagentes een ongemakkelijke situatie kan ontstaan: ,,Als er onduidelijkheid bestaat over de regels, dan kunnen vrouwelijke agentes die geen hoofddoek dragen vanuit hun sociale omgeving onder druk worden gezet waarom ze dat niet doen. Dat is ongewenst, omdat er dan nog meer aandacht op gevestigd wordt.”
Dit is een eigenaardige redenering natuurlijk, want bij discussie over hoofddoeken wordt vaak gesteld dat vrouwen deze vrijwillig dragen en dat het dus niet verplicht is.

Druk kan dus dan ook nooit bestaan om dit wel te doen mochten ze bij de politie zitten.

Ja, indien wel zo dan is dat argument vrijwillig en niet verplicht niet meer geldig.
I´m back.
  zondag 21 mei 2017 @ 10:17:56 #89
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171090599
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 21:03 schreef WethouderHekking het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Joodse agenten, mogen die dan ook met een keppeltje ?
Nee, tuurlijk niet. Gek.
Moslims willen een eigen speciale positie. Op alles en iedereen. Want de rest is kuffar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171090711
En toch denk ik dat het binnen nu en een x aantal jaren gewoon wordt toegestaan.
  Moderator zondag 21 mei 2017 @ 10:29:43 #91
249559 crew  Lavenderr
pi_171090725
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:28 schreef wolkentoetje het volgende:
En toch denk ik dat het binnen nu en een x aantal jaren gewoon wordt toegestaan.
Voor elk geloof?
pi_171090738
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:28 schreef wolkentoetje het volgende:
En toch denk ik dat het binnen nu en een x aantal jaren gewoon wordt toegestaan.
Denk het ook idd.
I´m back.
pi_171090751
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Voor elk geloof?
Ja dat zal dan wel moeten natuurlijk om zo min mogelijk gezeik te krijgen.
  Moderator zondag 21 mei 2017 @ 10:33:47 #94
249559 crew  Lavenderr
pi_171090767
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:32 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Ja dat zal dan wel moeten natuurlijk om zo min mogelijk gezeik te krijgen.
Ik vind het bezopen. Laat de politie alsjeblieft neutraal blijven en elke schijn van partijdigheid vermijden. Beleef je geloof thuis.
  zondag 21 mei 2017 @ 10:37:20 #95
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_171090821
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind het bezopen. Laat de politie alsjeblieft neutraal blijven en elke schijn van partijdigheid vermijden. Beleef je geloof thuis.
Absoluut mee eens.
pi_171090848
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind het bezopen. Laat de politie alsjeblieft neutraal blijven en elke schijn van partijdigheid vermijden. Beleef je geloof thuis.
Eens hoor ik zei het in 1 van de vorige topics ook al,geen hoofddoeken,keppeltjes kruisjes of welke religieuze nonsens dan ook.
pi_171091475
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:28 schreef wolkentoetje het volgende:
En toch denk ik dat het binnen nu en een x aantal jaren gewoon wordt toegestaan.
Jup, onvermijdelijk. Gaat een jaar of wat duren maar het gaat er hoe dan ook komen.

Een teken van vrouwenonderdrukking uitgedragen door de politie. |:(
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zondag 21 mei 2017 @ 11:30:47 #98
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171091548
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:26 schreef habitue het volgende:

[..]

Jup, onvermijdelijk. Gaat een jaar of wat duren maar het gaat er hoe dan ook komen.

Een teken van vrouwenonderdrukking uitgedragen door de politie. |:(
Zolang de mannelijke agenten hun vrouwelijke collega's maar niet dwingen om het te dragen.
wooblabalurg
pi_171091616
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:30 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zolang de mannelijke agenten hun vrouwelijke collega's maar niet dwingen om het te dragen.
Hoofddoek is het symbool van de feministische emancipatie van de moslima, volgens diversiteitsaanhangers. Hoofddoek wordt vrijwillig en dus zonder dwang gedragen, althans dat is het argument. Dus de mogelijkheid die jij hier noemt zou onbestaanbaar moeten zijn.
I´m back.
  zondag 21 mei 2017 @ 11:38:11 #100
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171091672
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoofddoek is het symbool van de feministische emancipatie van de moslima, volgens diversiteitsaanhangers. Hoofddoek wordt vrijwillig en dus zonder dwang gedragen, althans dat is het argument. Dus de mogelijkheid die jij hier noemt zou onbestaanbaar moeten zijn.
Ik zie elke dag mensen die andere mensen hun wil op proberen te leggen. Dus dat is zeker mogelijk, ook als jij meent van niet. Wat ik supervreemd vind maar dat moet je natuurlijk lekker zelf weten.
wooblabalurg
  zondag 21 mei 2017 @ 11:42:16 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171091754
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Voormalig PvdA-politica Fatima Elatik (43) is de drijvende kracht achter het idee van de Amsterdamse politie om hoofddoekjes weer toe te staan bij agenten. De eenheidsleiding huurt haar, voor 12.000 euro per maand, in als directeur diversiteit. Elatik is niet onomstreden.
12 fucking duizend euro per maand? Daar kan je 2x Nederland voor besturen. :r Laten ze maar op haar bezuinigen ipv op bijstandstrekkers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 21 mei 2017 @ 11:43:41 #102
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171091789
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

12 fucking duizend euro per maand? Daar kan je 2x Nederland voor besturen. :r Laten ze maar op haar bezuinigen ipv op bijstandstrekkers.
Lekker toch. Beetje meegraaien.
wooblabalurg
pi_171091803
Alle agenten voortaan een hoofddoek om het concept en de neutraliteit te bewaren van een uniform.

De speciale eenheden kunnen voortaan invallen doen in burka's.
pi_171091830
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik zie elke dag mensen die andere mensen hun wil op proberen te leggen. Dus dat is zeker mogelijk, ook als jij meent van niet. Wat ik supervreemd vind maar dat moet je natuurlijk lekker zelf weten.
Nee, ik ben geen partij hierin. Ik wijs je er alleen op dat in discussies over hoofddoeken en ander gelaatsbedekking voor moslima's menigmaal het argument valt dat het dragen daarvan in het geheel niet verplicht wordt, maar dat het een vrije keus is van die vrouwen en dat het dus misogyn is om dat waar dan ook in of in welke situatie dan ook te verbieden. En nu haal jij NB het argument aan als mannelijke collega's (=moslims) hun vrouwelijke collega's (=moslima's) maar niet dwingen een hoofddoek op te doen. Als het goed is, maw als dat argument: niet verplicht en vrijwillig juist is dus, dan zou wat jij aanhaalt niet moeten voorkomen. Dus waar maak jij je druk om?
I´m back.
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2017 @ 11:47:18 #105
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_171091861


Dan moet dit dus ook kunnen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_171091862
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:44 schreef RaXz het volgende:
Alle agenten voortaan een hoofddoek om het concept en de neutraliteit te bewaren van een uniform.

De speciale eenheden kunnen voortaan invallen doen in burka's.
Ja, dan maak je het wel weer uniform idd. Zelfde als in de bedrijfskantine alleen maar hallal voedsel opdienen (vanwege andere argumentatie), zodat je toch 'gelijke monniken, gelijke kappen krijgt'.
I´m back.
  zondag 21 mei 2017 @ 11:49:59 #107
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171091915
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik ben geen partij hierin. Ik wijs je er alleen op dat in discussies over hoofddoeken en ander gelaatsbedekking voor moslima's menigmaal het argument valt dat het dragen daarvan in het geheel niet verplicht wordt, maar dat het een vrije keus is van die vrouwen en dat het dus misogyn is om dat waar dan ook in of in welke situatie dan ook te verbieden. En nu haal jij NB het argument aan als mannelijke collega's (=moslims) hun vrouwelijke collega's (=moslima's) maar niet dwingen een hoofddoek op te doen. Als het goed is, maw als dat argument: niet verplicht en vrijwillig juist is dus, dan zou wat jij aanhaalt niet moeten voorkomen. Dus waar maak jij je druk om?
Sinds wanneer zijn alle mannelijke agenten moslims geworden? Bron?
wooblabalurg
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2017 @ 11:53:50 #108
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_171091987
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dan maak je het wel weer uniform idd. Zelfde als in de bedrijfskantine alleen maar hallal voedsel opdienen (vanwege andere argumentatie), zodat je toch 'gelijke monniken, gelijke kappen krijgt'.
Als ergens louter halal te krijgen is, dan eet ik wel ergens anders.
Mijn keuzevrijheid weegt net zo zwaar als die van anderen hoor, men moet er dan ook maar rekening ermee houden dat ik dan even naar de snackbar op de hoek ga.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zondag 21 mei 2017 @ 11:56:10 #109
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171092030
quote:
2s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:53 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Als ergens louter halal te krijgen is, dan eet ik wel ergens anders.
Mijn keuzevrijheid weegt net zo zwaar als die van anderen hoor, men moet er dan ook maar rekening ermee houden dat ik dan even naar de snackbar op de hoek ga.
Sowieso kom niet aan mijn bacon.
wooblabalurg
pi_171092050
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:49 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn alle mannelijke agenten moslims geworden? Bron?
Ik denk niet dat er 1 niet-moslim is die vrouwelijke agenten zullen dwingen een hoofddoek om te doen. Dus dat zijn alleen islamitische mannelijke agenten die dat dan evt. zouden doen. Maar dat doen ze niet, want het argument is nu juist dat het dragen van een hoofddoek door moslima's strikt vrijwillig gebeurt, zonder dwang.
I´m back.
pi_171092083
quote:
2s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:53 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Als ergens louter halal te krijgen is, dan eet ik wel ergens anders.
Mijn keuzevrijheid weegt net zo zwaar als die van anderen hoor, men moet er dan ook maar rekening ermee houden dat ik dan even naar de snackbar op de hoek ga.
ik wijs erop dat de hele samenleving islamitisch inrichten praktisch gezien een stuk makkelijker zal zijn. Geen gezeur meer o.a.
I´m back.
  zondag 21 mei 2017 @ 11:59:50 #112
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171092096
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er 1 niet-moslim is die vrouwelijke agenten zullen dwingen een hoofddoek om te doen. Dus dat zijn alleen islamitische mannelijke agenten die dat dan evt. zouden doen. Maar dat doen ze niet, want het argument is nu juist dat het dragen van een hoofddoek door moslima's strikt vrijwillig gebeurt, zonder dwang.
Zolang er maar niemand dwingt.
Wel geinig dat je brein zo werkt dat het plichtmatig in hokjes moet denken.
wooblabalurg
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2017 @ 12:00:05 #113
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_171092101
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er 1 niet-moslim is die vrouwelijke agenten zullen dwingen een hoofddoek om te doen. Dus dat zijn alleen islamitische mannelijke agenten die dat dan evt. zouden doen. Maar dat doen ze niet, want het argument is nu juist dat het dragen van een hoofddoek door moslima's strikt vrijwillig gebeurt, zonder dwang.
Vrouwen hebben in die cultuur alleen een functie wanneer (groepen) mannen er hun voordeel mee kunnen doen, van respect is helemaal geen sprake.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_171092111
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:59 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zolang er maar niemand dwingt.
Wel geinig dat je brein zo werkt dat het plichtmatig in hokjes moet denken.
Nee, je gebruikt een argument dat niet van toepassing is bij hoofddoekjes: dwang.
Althans als het goed is.
I´m back.
  zondag 21 mei 2017 @ 12:01:34 #115
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171092125
quote:
2s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:00 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Vrouwen hebben in die cultuur alleen een functie wanneer (groepen) mannen er hun voordeel mee kunnen doen, van respect is helemaal geen sprake.
Interessante uitkomst. Waar kan ik dit onderzoek nader teruglezen?
wooblabalurg
pi_171092136
quote:
2s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:00 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Vrouwen hebben in die cultuur alleen een functie wanneer (groepen) mannen er hun voordeel mee kunnen doen, van respect is helemaal geen sprake.
Ja, alleen in discussies over hoofddoekjes is de hoofddoek het symbool geworden van vrouwenemanciaptie icm diversiteit (in bepaalde kringen). Je mag de hoofddoek dus niet zien als symbool van vrouwenonderdrukking, dan ben je een racist oid.

Uiteraard klopt dit argument wrs grotendeels niet.
I´m back.
  zondag 21 mei 2017 @ 12:05:14 #117
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171092183
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, je gebruikt een argument dat niet van toepassing is bij hoofddoekjes: dwang.
Althans als het goed is.
De mogelijkheid tot dwang is altijd aanwezig. Bij iedereen. Je lijkt de illusie te hebben in een wereld te leven waarin iedereen elkaar vrij laat en geen controle op elkaar uit wil oefenen. Die wereld bestaat niet.
wooblabalurg
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2017 @ 12:05:34 #118
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_171092189
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen in discussies over hoofddoekjes is de hoofddoek het symbool geworden van vrouwenemanciaptie icm diversiteit.

Uiteraard klopt dit argument wrs grotendeels niet.
De meiden van Halal doen het in hun ogen goed, want die zijn een prima uithangbord en lopen in het gareel.
Onze huidige kamervoorzitster Arib loopt daarentegen alleen maar tegen kritiek aan uit die hoek omdat ze gewoon haar volgens Nederlandse normen en waarden individuele gangetje gaat.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zondag 21 mei 2017 @ 12:07:51 #119
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171092216
quote:
2s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:05 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

De meiden van Halal doen het in hun ogen goed, want die zijn een prima uithang bord en lopen in het gareel.
Onze huidige kamervoorzitster Arib loopt daarentegen alleen maar tegen kritiek aan uit die hoek omdat ze gewoon haar volgens Nederlandse normen en waarden individuele gangetje gaat.
Ben hier wel benieuwd naar. Bron?
wooblabalurg
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2017 @ 12:08:46 #120
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_171092230
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:07 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ben hier wel benieuwd naar. Bron?
Kwestie van je ogen en oren open houden, en een beetje tussen de regels doorlezen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2017 @ 12:09:26 #121
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_171092244
Het is mooi weer, tijd voor iets zinnigs, met of zonder.....
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zondag 21 mei 2017 @ 12:10:04 #122
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171092253
quote:
3s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:08 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Kwestie van je ogen en oren open houden, en een beetje tussen de regels doorlezen.
Goeie bron wel dit.
wooblabalurg
pi_171092299
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:05 schreef Baconbus het volgende:

[..]

De mogelijkheid tot dwang is altijd aanwezig. Bij iedereen. Je lijkt de illusie te hebben in een wereld te leven waarin iedereen elkaar vrij laat en geen controle op elkaar uit wil oefenen. Die wereld bestaat niet.
Nou ja, dat argument wordt dus altijd aangehaald en steeds meer ook in discussies over hoofddoekjes. Daarom staan de gezusters van GL met een hoofddoek op op die beroemde foto, uit solidariteit met de emancipatie van de moslima zusters met een hoofddoek.

Dus hoofddoek en dwang, het bestaat het niet, in welke vorm dan ook.
Dat is racistisch om dat te denken.
I´m back.
  zondag 21 mei 2017 @ 12:18:06 #124
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171092386
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, dat argument wordt dus altijd aangehaald en steeds meer ook in discussies over hoofddoekjes. Daarom staan de gezusters van GL met een hoofddoek op op die beroemde foto, uit solidariteit met de emancipatie van de moslima zusters met een hoofddoek.

Dus hoofddoek en dwang, het bestaat het niet, in welke vorm dan ook.
Dat is racistisch om dat te denken.
Lekker boeiend welke argumenten steeds aangehaald worden. Heb ik niks mee te maken.

Toch klamp je eraan vast. Je lijkt jezelf daarmee te beperken. Zonde man.
wooblabalurg
pi_171092679
Hijab dragende agentes zijn de toekomst, of je het nu leuk vindt of niet.
In geen geval zal de neutraliteit door deze maatregel in het gedrang komen.
Sterker nog, als mensen ervan overtuigd zijn dat de neutraliteit hierdoor mogelijk de deur uit gaat dan zijn dat hun islamofobie en rechtse vooroordelen die spreken.

Wees verder gewoon eerlijk. De grote meerderheid van autochtonen wil dat moslims assimileren en zal geen genoegen nemen met minder dan dit laatste.
Mooie toekomst kijken we tegenaan met polarisatie die zich steeds verder ontwikkelt.
Jammer dat veel Westerse samenlevingen dit enkel zijn op papier en in theorie.
In realiteit... not so much.
pi_171092765

  zondag 21 mei 2017 @ 12:41:40 #127
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_171092793
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:35 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Hijab dragende agentes zijn de toekomst, of je het nu leuk vindt of niet.
In geen geval zal de neutraliteit door deze maatregel in het gedrang komen.
Sterker nog, als mensen ervan overtuigd zijn dat de neutraliteit hierdoor mogelijk de deur uit gaat dan zijn dat hun islamofobie en rechtse vooroordelen die spreken.

Wees verder gewoon eerlijk. De grote meerderheid van autochtonen wil dat moslims assimileren en zal geen genoegen nemen met minder dan dit laatste.
Mooie toekomst kijken we tegenaan met polarisatie die zich steeds verder ontwikkelt.
Jammer dat veel Westerse samenlevingen dit enkel zijn op papier en in theorie.
In realiteit... not so much.
Precies andersom: de moslim is te beroerd om wat voor concessie dan ook te doen.

Meer woorden maak ik er niet aan vuil.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 21 mei 2017 @ 12:42:00 #128
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171092800
quote:
4% PVV? We have a turd in the punchbowl, I repeat, we have a ..
wooblabalurg
  zondag 21 mei 2017 @ 12:42:37 #129
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171092815
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:41 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Precies andersom: de moslim is te beroerd om wat voor concessie dan ook te doen.

Meer woorden maak ik er niet aan vuil.
'De moslim'. Wie kent 'm niet.
wooblabalurg
  zondag 21 mei 2017 @ 12:43:17 #130
455560 Logic91
Always stay rational
pi_171092827
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:49 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Omdat een nijab dragende moslima dan ook de mogelijkheid krijgt politieagent te worden, wat tot nu toe niet mogelijk was.
Sorry, maar dit is echt kolder hoor. Hoezo zou dat dan niet mogelijk zijn? Het is hierbij van belang te achterhalen wat hetgeen is dat ervoor zorgt dat de moslima wordt beperkt in haar mogelijkheden. Kan ze geen politieagente worden juist vanwege de seculiere wetten of is dit probleem het gevolg van haar keuze om een dogmatische en absolutistische ideologie aan te hangen welke haar verplicht een hoofddoek te dragen?

Nu we toch bezig zijn: waarom zouden we stoppen enkel bij religie en dan met name één religie? Wat dacht je van mensen die vol zitten met tatoeages waarvan zij van mening zijn dat deze tatoeages bepaalde symboliek vertegenwoordigen. Zouden we deze mensen ook moeten toelaten bij de politie? En hoe zit het met het recht van de aanhangers van het kerk van de vliegende spaghettimonster om een vergiet te dragen?

Daarom is het juist ook beter om deze regel niet in te voeren. Je opent hiermee een poort van ongewenste toestanden. Immers, waarom zou een moslima wel een hoofddoek mogen dragen maar een vergiet zou opeens niet mogen, terwijl beiden een religieus symbool zijn? (Het pastafarianisme is een erkend religie).
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_171092846
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:41 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Precies andersom: de moslim is te beroerd om wat voor concessie dan ook te doen.

Meer woorden maak ik er niet aan vuil.
Omdat je weet dat mijn woorden waarheid bevatten.
Niet flauw doen.
  zondag 21 mei 2017 @ 12:53:27 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171092968
Ik vind dat alle mannen dan ook een hoofddoek moeten dragen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 21 mei 2017 @ 12:55:10 #133
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171092995
Ik wil mij best melden voor een baan bij de politie in Amsterdam maar dan wil ik wel een Feyenoord-shirt en een vergiet op mijn hoofd kunnen dragen. Beide zijn namelijk belangrijk voor mijn religieuze gesteldheid.

https://www.kerkvanhetvliegendspaghettimonster.nl/

https://www.vi.nl/video/f(...)on-achter-dit-succes
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_171093012
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit is een eigenaardige redenering natuurlijk, want bij discussie over hoofddoeken wordt vaak gesteld dat vrouwen deze vrijwillig dragen en dat het dus niet verplicht is.

Druk kan dus dan ook nooit bestaan om dit wel te doen mochten ze bij de politie zitten.

Ja, indien wel zo dan is dat argument vrijwillig en niet verplicht niet meer geldig.
jouw redenering is nog veel eigenaardiger. een veiligheidshelm dragen is op sommige plekken ook verplicht, toch kan men die daar prima vrijwillig opzetten. je conclusie dat "het dus niet verplicht is" is dus onjuist.

vervolgens, ook wanneer je iets vrijwillig doet, kan het voor druk zorgen als je in die handeling wordt belemmerd. veel mensen dragen vrijwillig kleding, ik neem voor het gemak even aan jij ook. als jij dan gedwongen wordt die uit te trekken, kan dat nog steeds druk opleveren.

de hoofddoek kan dus prima vrijwillig gedragen worden, dat argument is nog steeds geldig. jouw argumenten daarentegen zijn stuk voor stuk ongeldig.
pi_171093014
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:44 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Omdat je weet dat mijn woorden waarheid bevatten.
Niet flauw doen.
Jouw woorden bevatten slechts vreemde meningen.
Conscience do cost.
pi_171093569
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:56 schreef Drug het volgende:

[..]

de hoofddoek kan dus prima vrijwillig gedragen worden, dat argument is nog steeds geldig. jouw argumenten daarentegen zijn stuk voor stuk ongeldig.
Waarom moeten moslims zich onderscheiden via zo'n hoofddoek? Zeker als andere geloofsuitingen bij het beroep van agent idem niet zijn toegestaan.

Het is natuurlijk een kul-argument niet bij de politie te willen werken vanwege een hoofddoekjesverbod. Als je echt bij de politie wil werken moet dat geen belemmering zijn. Net zoals je als moslima werkzaam in een zorgsector onbesneden lullen moet wassen en je bij weigering ook niet kunt beroepen op je geloof.

Zijn die geldende normen, waarden en regels onverenigbaar met je geloofsovertuiging dan moet je niet willen wonen en werken in een van oorsprong niet-islamitisch land. Er zijn genoeg wél-islamitische alternatieven om naartoe te emigreren. Maar stop met die slachtofferrol. Ik zou deze flauwekul eens moeten uithalen in een land als Iran.

Verder hebben we dankzij de spontane actie van die agente kunnen zien dat de combinatie hoofddoek/politiepet nu niet bepaald modieus uitstralend is. :')
pi_171093628
Nederland. Telkens een stapje verder en maar blijven knikken en toekijken. :')
pi_171093632
quote:
Van die naïef-linkse boomknuffelaars met een score net onder de 100.000 had ik niet anders verwacht, maar waar ik echt niks van begrijp, is D66. Wat is er toch met die partij en hun achterban gebeurd? :N

D66 was ooit een uitgesproken seculiere partij, maar volgens mij weten ze de betekenis van dat woord niet eens meer. Buigen voor de islam is belangrijker geworden dan het uitdragen van een krachtig seculier geluid. Alles voor 1-2 zetels meer. Jammer dat een partij (en hun achterban) zo gemakkelijk de eigen principes verkwanselt.
  zondag 21 mei 2017 @ 13:30:32 #139
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171093667
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:27 schreef Khazra het volgende:
Nederland. Telkens een stapje verder en maar blijven knikken en toekijken. :')
Ik herken mijn eigen land niet meer.
wooblabalurg
  zondag 21 mei 2017 @ 13:32:28 #140
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171093705
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Van die naïef-linkse boomknuffelaars met een score net onder de 100.000 had ik niet anders verwacht, maar waar ik echt niks van begrijp, is D66. Wat is er toch met die partij en hun achterban gebeurd? :N

D66 was ooit een uitgesproken seculiere partij, maar volgens mij weten ze de betekenis van dat woord niet eens meer. Buigen voor de islam is belangrijker geworden dan het uitdragen van een krachtig seculier geluid. Alles voor 1-2 zetels meer. Jammer dat een partij (en hun achterban) zo gemakkelijk de eigen principes verkwanselt.
D66 is nu ook slinks links deugdvolk. Zij willen jou en mij weg hebben.
wooblabalurg
pi_171093722
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:30 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik herken mijn eigen land niet meer.
Nederland zoals we dat kennen, verdwijnt heel langzaam. Stapje voor stapje. Ogenschijnlijk zijn het futiliteiten waar het om gaat, want "wat maakt het nou uit" als een vrouwelijke agent een hoofddoek draagt. Maar zo gaat het steeds. Wat maakt het nou uit als het zwembad gescheiden zwemmen aanbiedt, wat maakt het nou uit als kinderen een stuk van hun palmpasenstok afbreken, wat maakt het nou uit als we Tweede Pinksterdag inruilen als feestdag voor het Suikerfeest, enzovoort.

Uiteindelijk schuiven we steeds wat verder op en uiteindelijk schort het aan seculiere weerstand tegen dit soort waanzin.
pi_171093778
Sowieso begrijp ik de hele discussie omtrent 'vrijwilligheid' niet. Islam heeft uitsluitend een negatieve invloed op mensen en landen dus dan moet je als (uitgerekend) politieagent niet zaken dragen die zich daarmee associëren.

Net als roken. Langzaam uit het publieke oog verwijderen en de invloed ervan verminderen door een ontmoedigingsbeleid.
Conscience do cost.
  zondag 21 mei 2017 @ 13:38:44 #143
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171093824
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nederland zoals we dat kennen, verdwijnt heel langzaam. Stapje voor stapje. Ogenschijnlijk zijn het futiliteiten waar het om gaat, want "wat maakt het nou uit" als een vrouwelijke agent een hoofddoek draagt. Maar zo gaat het steeds. Wat maakt het nou uit als het zwembad gescheiden zwemmen aanbiedt, wat maakt het nou uit als kinderen een stuk van hun palmpasenstok afbreken, wat maakt het nou uit als we Tweede Pinksterdag inruilen als feestdag voor het Suikerfeest, enzovoort.

Uiteindelijk schuiven we steeds wat verder op en uiteindelijk schort het aan seculiere weerstand tegen dit soort waanzin.
Tijd om eigen volk op de eerste plaats te zetten.
wooblabalurg
  zondag 21 mei 2017 @ 13:39:44 #144
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171093842
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:37 schreef ems. het volgende:
Islam heeft uitsluitend een negatieve invloed op mensen
Bizar dat niet meer mensen dit snappen.
wooblabalurg
pi_171093891
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Tijd om eigen volk op de eerste plaats te zetten.
Nee. Tijd om duidelijk het karakter van ons land vast te leggen en daar voor te staan. Je hebt allerlei soorten mensen in Nederland wonen; autochtoon, allochtoon, gelovig, niet-gelovig. Dit heeft niks van doen met "eigen volk eerst", dit gaat over de aard van ons land, over hoe we dit land inrichten en welke normen en waarden we hanteren. Wat mij betreft is Nederland een seculier land met scheiding van kerk en staat. Religie is een privézaak.
pi_171093893
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:56 schreef ems. het volgende:

[..]

Jouw woorden bevatten slechts vreemde meningen.
Wel toevallig de mening die enorm veel moslims zijn toegedaan.
;)
pi_171093911
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:37 schreef ems. het volgende:
Sowieso begrijp ik de hele discussie omtrent 'vrijwilligheid' niet. Islam heeft uitsluitend een negatieve invloed op mensen en landen dus dan moet je als (uitgerekend) politieagent niet zaken dragen die zich daarmee associëren.

Net als roken. Langzaam uit het publieke oog verwijderen en de invloed ervan verminderen door een ontmoedigingsbeleid.
Rokers krijg je misschien zo gek om te stoppen met roken. Maar de radicale aanhangers van de Islam krijg je nooit weg zonder hulp van rokers.
pi_171093932
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Tijd om eigen volk op de eerste plaats te zetten.
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Bizar dat niet meer mensen dit snappen.
MAD
  zondag 21 mei 2017 @ 13:45:16 #149
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171093962
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee. Tijd om duidelijk het karakter van ons land vast te leggen en daar voor te staan. Je hebt allerlei soorten mensen in Nederland wonen; autochtoon, allochtoon, gelovig, niet-gelovig. Dit heeft niks van doen met "eigen volk eerst", dit gaat over de aard van ons land, over hoe we dit land inrichten en welke normen en waarden we hanteren. Wat mij betreft is Nederland een seculier land met scheiding van kerk en staat. Religie is een privézaak.
Precies. Het zijn onze normen en waarden en daar heeft men zich naar te gedragen.
Als mensen zich opeens gaan uiten en laten zien wie ze zijn gaat het de verkeerde kant op.
wooblabalurg
  zondag 21 mei 2017 @ 13:46:03 #150
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171093981
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

[..]

MAD
Het is tijd om op te komen voor onze rechten. Ergens moet een grens getrokken worden.
wooblabalurg
pi_171094123
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:45 schreef Baconbus het volgende:
Precies. Het zijn onze normen en waarden en daar heeft men zich naar te gedragen.
Als mensen zich opeens gaan uiten en laten zien wie ze zijn gaat het de verkeerde kant op.
Jezelf uiten doe je maar in je vrije tijd, niet met een politie-uniform aan. Dat zou in dit land helemaal geen punt van discussie moeten zijn. Maar ja, sommige mensen willen zo graag buigen voor de islam dat het vanzelf toch een discussie wordt. Te bezopen voor woorden.

En zoals hierboven al werd gezegd: als ik als agent met een vergiet op en een voetbalshirtje aan mijn werk ga doen, komt daar geheid gedonder van en mag het niet.

Mensen die er niet mee kunnen leven dat we een seculier land zijn met scheiding van kerk en staat kunnen hun heil desgewenst ergens anders gaan zoeken.
  zondag 21 mei 2017 @ 13:56:17 #152
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171094207
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jezelf uiten doe je maar in je vrije tijd, niet met een politie-uniform aan. Dat zou in dit land helemaal geen punt van discussie moeten zijn. Maar ja, sommige mensen willen zo graag buigen voor de islam dat het vanzelf toch een discussie wordt. Te bezopen voor woorden.

En zoals hierboven al werd gezegd: als ik als agent met een vergiet op en een voetbalshirtje aan mijn werk ga doen, komt daar geheid gedonder van en mag het niet.

Mensen die er niet mee kunnen leven dat we een seculier land zijn met scheiding van kerk en staat kunnen hun heil desgewenst ergens anders gaan zoeken.
Dat moeten we inderdaad niet hebben. Zij moeten zich aanpassen naar onze normen en waarden.
Als ik op bezoek ben ga ik ook niet bepalen hoe de dingen moeten.

En als wij een vergiet en voetbalshirt aan willen moet dat kunnen. Echte agenten en burgers kunnen daar mee omgaan.
wooblabalurg
pi_171094495
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:56 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat moeten we inderdaad niet hebben. Zij moeten zich aanpassen naar onze normen en waarden.
Als ik op bezoek ben ga ik ook niet bepalen hoe de dingen moeten.

En als wij een vergiet en voetbalshirt aan willen moet dat kunnen. Echte agenten en burgers kunnen daar mee omgaan.
Nieuwkomers in dit land moeten zich inderdaad aanpassen aan onze normen en waarden. Ze moeten hier integreren of weer vertrekken. Tegenwoordig heb je mensen die vinden dat autochtone bewoners van volksbuurten zelf maar moeten integreren....

En nee: we gaan dus niet toelaten dat agenten zich op allerlei manieren uiten. Tijdens het werk draag je een politie-uniform, punt uit. Wat je in je vrije tijd doet, moet je zelf weten.
  zondag 21 mei 2017 @ 14:12:29 #154
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171094585
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nieuwkomers in dit land moeten zich inderdaad aanpassen aan onze normen en waarden. Ze moeten hier integreren of weer vertrekken. Tegenwoordig heb je mensen die vinden dat autochtone bewoners van volksbuurten zelf maar moeten integreren....

En nee: we gaan dus niet toelaten dat agenten zich op allerlei manieren uiten. Tijdens het werk draag je een politie-uniform, punt uit. Wat je in je vrije tijd doet, moet je zelf weten.
Autochtone bewoners van volksbuurten moeten lekker zichzelf kunnen blijven.
Dat is namelijk ons volk. De rest is van ondergeschikt belang.
Helaas doen de andere mensen niet genoeg hun best, en dan zit je met de gebakken peren.
wooblabalurg
  zondag 21 mei 2017 @ 14:15:06 #155
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171094643
Even een reeksje gemacht. Mocht wel, na vier delen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_171094782
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 23:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap je volledig en deel je ergernis en mening voor 85 - 90 procent. Ik ben nog niet zo ver dat ik mensen per definitie haat omdat ze moslim zijn. Voor mij is gedrag leidend, niet afkomst of religie. Zolang mensen hun religie niet opdringen, vind ik hun religie geen probleem.

Maar ik deel zeker je mening dat "we" in het westen zijn doorgeslagen qua begrip en tolerantie voor een religie die omgekeerd alleen maar (op)eist.
Ik haat moslims niet omdat ze moslims zijn.

Ik haat het deel van de moslims dat zich gedraagt zoals we in heel de wereld en zo ook in het Westen zien : dominant, klagen, eisen, provoceren, en onverdraagzaam zijn.

En daarbij de zo langzamerhand wel aangetoonde weigering te assimileren en het volledig vasthouden aan antieke veelal religieuze abjecte normen en waarden die averechts staan op die van het land waarin ze veelal vrijwillig verblijven en (komen) wonen.

Dat deel mag van mij nu eigenlijk wel prima verkassen / oprotten naar een land van eigen keuze.

Financiële voordelen zullen ze echter in het gastland houden.

Met opgehouden hand de gever blijven benaderen maar tegelijk die gever met opgeheven vinger verketteren en vervloeken.

Het is en blijft een schaamteloos en ranzig fenomeen waarmee ze echter prima mee weg blijven komen.
pi_171094884
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:12 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Autochtone bewoners van volksbuurten moeten lekker zichzelf kunnen blijven.
Dat is namelijk ons volk. De rest is van ondergeschikt belang.
Helaas doen de andere mensen niet genoeg hun best, en dan zit je met de gebakken peren.
Autochtone bewoners zijn ons volk, ja. Mensen die verder niks fout doen, kun je niet gaan dwingen tot "integratie" in hun eigen land.

En hoewel ik je sarcasme heus wel door heb, klopt het wat je zegt: andere mensen doen niet goed genoeg hun best. Een groot deel van de in Nederland woonachtige moslims is slecht geïntegreerd. Het enige dat ze doen is hun hand ophouden en dingen eisen. Precies wat DrMabuse hierboven zegt.
  zondag 21 mei 2017 @ 14:27:05 #158
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171094977
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Autochtone bewoners zijn ons volk, ja. Mensen die verder niks fout doen, kun je niet gaan dwingen tot "integratie" in hun eigen land.

En hoewel ik je sarcasme heus wel door heb, klopt het wat je zegt: andere mensen doen niet goed genoeg hun best. Een groot deel van de in Nederland woonachtige moslims is slecht geïntegreerd. Het enige dat ze doen is hun hand ophouden en dingen eisen. Precies wat DrMabuse hierboven zegt.
Ons volk valt niks aan te rekenen, die doen niks fout en hebben nergens om gevraagd.
Het is net alsof de rest niet mee wil doen, niet met ons samen wil leven.
Terwijl dat toch echt hun taak is. Vervolgens zit ons volk met een problematische samenleving.
wooblabalurg
pi_171095018
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nieuwkomers in dit land moeten zich inderdaad aanpassen aan onze normen en waarden. Ze moeten hier integreren of weer vertrekken. Tegenwoordig heb je mensen die vinden dat autochtone bewoners van volksbuurten zelf maar moeten integreren....

En nee: we gaan dus niet toelaten dat agenten zich op allerlei manieren uiten. Tijdens het werk draag je een politie-uniform, punt uit. Wat je in je vrije tijd doet, moet je zelf weten.
Het argument hiertegen is natuurlijk dat NL in rap tempo verandert en dat je daartegen niets kunt doen, behalve accomoderen, aanpassen, mee veranderen, uitburgeren voor de NL'ers dus ipv inburgeren.

O, en islamitisch terrorisme bestaat niet: https://sheherkhan.wordpr(...)orisme-niet-bestaat/

Een belemmering opwerpen voor moslims is racisme en islamofobie.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ryan3 op 21-05-2017 14:34:53 ]
I´m back.
  zondag 21 mei 2017 @ 14:37:33 #160
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171095243
Als ik door een agent met een hoofddoek op straat wordt aangesproken dan dien ik een klacht in. Ik wens niet geconfronteerd te worden met een symbool van onverzoenlijkheid, onrecht, achterlijkheid, discriminatie van vrouwen en homohaat.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_171095475
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Bizar dat niet meer mensen dit snappen.
Die kunnen er niets aan doen.
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:42 schreef torentje het volgende:

[..]

Rokers krijg je misschien zo gek om te stoppen met roken. Maar de radicale aanhangers van de Islam krijg je nooit weg zonder hulp van rokers.
Ze hoeven ook niet te stoppen. Als ze zo nodig willen buigen voor een onzichtbare man moeten ze dat vooral doen. Zolang ze maar zo min mogelijk andere mensen betrekken bij dat verderfelijke gedrag.
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:42 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Wel toevallig de mening die enorm veel moslims zijn toegedaan.
;)
Des te groter de kans dat de mening dus niet klopt.
Conscience do cost.
  zondag 21 mei 2017 @ 14:49:58 #162
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171095611
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Die kunnen er niets aan doen.
Maar we kunnen ze wel op de hoogte brengen en laten weten dat het de hoogste tijd is.
wooblabalurg
pi_171095619
quote:
14s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het argument hiertegen is natuurlijk dat NL in rap tempo verandert en dat je daartegen niets kunt doen, behalve accomoderen, aanpassen, mee veranderen, uitburgeren voor de NL'ers dus ipv inburgeren.

O, en islamitisch terrorisme bestaat niet: https://sheherkhan.wordpr(...)orisme-niet-bestaat/

Een belemmering opwerpen voor moslims is racisme en islamofobie.
Het zogenaamde argument is natuurlijk geen argument. Je kunt van alles doen tegen ongewenste veranderingen. Maar ja, in kringen van GroenLinks, D66, PvdA en dergelijke partijen wordt inderdaad gedacht zoals je hier beschrijft. Kritiek op moslims is meteen islamofobie, paal en perk stellen aan bepaalde uitingen / gedragingen is automatisch racisme.

Bottom-line: we krijgen stukje bij beetje een samenleving door de strot geduwd die de onze niet is. Onze eigen tradities worden stukje bij beetje afgebroken, ondertussen wordt - eveneens stukje bij beetje - ruim baan gemaakt voor de islam en alle bijbehorende uitingen en feesten.
pi_171095636
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:49 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Maar we kunnen ze wel op de hoogte brengen en laten weten dat het de hoogste tijd is.
Voel je vrij!
Conscience do cost.
  zondag 21 mei 2017 @ 14:55:03 #165
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171095730
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Voel je vrij!
Ik verspreid het goede woord zo vaak als ik kan.
wooblabalurg
  zondag 21 mei 2017 @ 15:04:09 #166
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_171095917
Als het de politie niet lukt dan zal het wel Stadstoezicht BOA Elite zijn die met Haatdoeken om gaat patrouilleren, zij werken dan immers direct voor de door DENK geregeerde stadsdelen.
pi_171095925
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Die kunnen er niets aan doen.

[..]

Ze hoeven ook niet te stoppen. Als ze zo nodig willen buigen voor een onzichtbare man moeten ze dat vooral doen. Zolang ze maar zo min mogelijk andere mensen betrekken bij dat verderfelijke gedrag.

[..]

Des te groter de kans dat de mening dus niet klopt.
Als het in Canada en in het Verenigd-Koninkrijk wel kan dan zie ik niet in waarom niet in Nederland en omringende landen.
Die openheid en acceptatie die je in Canada ziet zal zich verder verspreiden over andere westerse naties geloof ik.
  zondag 21 mei 2017 @ 15:06:15 #168
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_171095955
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:04 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Als het in Canada en in het Verenigd-Koninkrijk wel kan dan zie ik niet in waarom niet in Nederland en omringende landen.
Die openheid en acceptatie die je in Canada ziet zal zich verder verspreiden over andere westerse naties geloof ik.
Kritiek op de islam kan je anders in Canada een arrestatie opleveren, door agenten met Haatdoeken om hun hoofd.
pi_171095982
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:04 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Als het in Canada en in het Verenigd-Koninkrijk wel kan dan zie ik niet in waarom niet in Nederland en omringende landen.
Ik vind dat een vreemde gedachtegang. In andere landen kunnen zoveel zaken wel of juist niet wat in Nederland ook tot de mogelijkheden behoort. Dat zegt niets over de wenselijkheid ervan en bovendien zijn er ongetwijfeld ook zaken in andere landen die jij liever niet in Nederland wilt terug zien.
quote:
Die openheid en acceptatie die je in Canada ziet zal zich verder verspreiden over andere westerse naties geloof ik.
Openheid en acceptatie hebben sowieso weinig met de discussie te maken. Het is niet alsof moslima's niet mogen solliciteren, immers.
Conscience do cost.
pi_171096051
quote:
10s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:06 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Kritiek op de islam kan je anders in Canada een arrestatie opleveren, door agenten met Haatdoeken om hun hoofd.
Ik las dat er nog geen aanvragen zijn gedaan in Canada door agentes die een hoofddoek willen dragen. Alleen een paar keer voor een training ofzo.
  zondag 21 mei 2017 @ 15:13:41 #171
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171096126
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:04 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Als het in Canada en in het Verenigd-Koninkrijk wel kan dan zie ik niet in waarom niet in Nederland en omringende landen.
Er zijn zat landen met een dictatuur, waarom kan dat in Nederland niet dan?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator zondag 21 mei 2017 @ 15:19:47 #172
249559 crew  Lavenderr
pi_171096267
De politie hoort neutraal te zijn. Dat zijn ze niet meer als men hun geloof uitdraagt dmv allerlei kledingstukken of sieraden die duiden op hun geloof.
  zondag 21 mei 2017 @ 15:22:13 #173
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_171096333
In het Canadese leger draagt men ook rustig een tulband :')
  zondag 21 mei 2017 @ 15:24:23 #174
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171096380
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:19 schreef Lavenderr het volgende:
De politie hoort neutraal te zijn. Dat zijn ze niet meer als men hun geloof uitdraagt dmv allerlei kledingstukken of sieraden die duiden op hun geloof.
Bovendien kan een politieagent(e) ook veel beter te werk gaan zonder iets om het hoofd.
Anders zit dat alleen maar in de weg. Denk bijvoorbeeld aan SWAT-teams.
wooblabalurg
pi_171096884
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:04 schreef WammesWaggel het volgende:
Als het de politie niet lukt dan zal het wel Stadstoezicht BOA Elite zijn die met Haatdoeken om gaat patrouilleren, zij werken dan immers direct voor de door DENK geregeerde stadsdelen.
Het is nu al realiteit dat jongeren in de Schilderswijk niet naar de politie luisteren, maar wél naar buurtvaders die, hesjes van de moskee dragend, de orde bewaken.

We staan erbij en kijken ernaar.
pi_171096950
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Autochtone bewoners zijn ons volk, ja. Mensen die verder niks fout doen, kun je niet gaan dwingen tot "integratie" in hun eigen land.

En hoewel ik je sarcasme heus wel door heb, klopt het wat je zegt: andere mensen doen niet goed genoeg hun best. Een groot deel van de in Nederland woonachtige moslims is slecht geïntegreerd. Het enige dat ze doen is hun hand ophouden en dingen eisen. Precies wat DrMabuse hierboven zegt.
Precies, en het zijn ook nog eens geen kleine fijne handen die de moslims ophouden. Ikzelf zou op die opgehouden handen kunnen staan, zonder dat de moslims zouden bezwijken. Triest toch?
pi_171098246
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 08:43 schreef thedeedster het volgende:
Ongelofelijk, alweer het vierde draadje over dit onderwerp.
Wat begrijpen mensen niet?
Het is niet dat mensen het niet begrijpen. Het is gewoon dat er een aantal moslims zijn, zo ook op fok, die de confrontatie willen opzoeken. Net als in de rest van de wereld willen dit soort moslims ook hier conflicten veroorzaken, polariseren en segregeren.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171098629
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
Het is nu al realiteit dat jongeren in de Schilderswijk niet naar de politie luisteren,
Oh jee, nu gaat heel Nederland naar de klote. Omdat enkele jongeren in een kansenwijk niet allemaal even goed naar de politie luisteren. :')
pi_171098677
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 16:33 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is niet dat mensen het niet begrijpen. Het is gewoon dat er een aantal moslims zijn, zo ook op fok, die de confrontatie willen opzoeken. Net als in de rest van de wereld willen dit soort moslims ook hier conflicten veroorzaken, polariseren en segregeren.
hahaha aahhhhww :D
pi_171098949
quote:
9s.gif Op zondag 21 mei 2017 16:49 schreef Drug het volgende:
hahaha aahhhhww :D
Ah, nieuwe inzichten, leermomentje.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171098986
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]


[..]

Dit is een merkwaardige invalshoek. Dit is niet waar het omgaat. Dan zou het wel gebracht worden dat ze hijab willen toestaan om zo makkelijker toegang te krijgen tot recalcitrante moslimjongeren.

Dat is echter niet het doel. Diversiteit binnen het korps is het doel.

[..]

Een diender spreekt geen recht. En een hijab dragen agente kan gewoon handhaven op basis van de Nederlandse wet, en niet op basis van sharia.
En diversiteit omwille van diversiteit is natuurlijk onzin. Ze willen die diversiteit juist om zo een betere representatie van de samenleving te zijn, om zo het gevoel van vertrouwen (en daarmee gepaard het gevoel van veiligheid) bij de burger te vergroten.

Dus ja, betere aansluiting bij de burger is wel degelijk het doel.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 21 mei 2017 @ 17:06:04 #182
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_171099024
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 16:33 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is niet dat mensen het niet begrijpen. Het is gewoon dat er een aantal moslims zijn, zo ook op fok, die de confrontatie willen opzoeken. Net als in de rest van de wereld willen dit soort moslims ook hier conflicten veroorzaken, polariseren en segregeren.
We zitten redelijk op éénlijn, maar mijn vraag was meer retorisch. :)

Ik vind de discussie an sich, niet meer de moeite waard.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 21 mei 2017 @ 17:09:21 #183
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171099083
Oh ja, het VK was toch ons vooruitstrevende voorland?

quote:
quote:
Thirty people have been stabbed to death in London this year, a rise of almost a third on the same period in 2016. There have been 14 deaths in the last month alone. The latest occurred on Thursday afternoon, shortly after Dick met concerned parents in Putney, south London, when a 20-year-old man was stabbed in front of his girlfriend as the couple walked to their car, after watching a film in Romford, east London.

Critics warned that an increased reliance on stop and search to tackle knife crime risked making it harder to acquire the policing intelligence needed to effectively protect communities most affected.

Simon Woolley, a former commissioner for race on the Equality and Human Rights Commission, said: “I would implore Cressida Dick to rethink this because if she stops every black person and every young person she would reduce knife crime – but at what price?”

Wooley, also the director and one of the founders of Operation Black Vote, said the legacy of stop and search meant tackling the current rise in knife crime was more problematic than it might have been.

The prevailing sentiment among many young black males in London was, he said, that they felt targeted by the police force and therefore did not trust the Met. Last year the official police watchdog said stops of black people remained at an “eye-watering” level compared with stops of white people.
Het zou prima zijn om te fouilleren maar omdat sommige minderheden daar iets negatiefs bij voelen moeten we het toch maar niet doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171099303
Al 4 topics over een stukje textiel :'). Wen er maar aan boze witte mannen dat de toekomst niet meer bij jullie ligt maar bij culturele diversiteit.
pi_171099314
Ach, in de UK sluit de politie zelfs het toestaan van het dragen van een burka/niqab tijdens dienst (nog) niet uit.
  zondag 21 mei 2017 @ 17:21:26 #186
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171099317
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:20 schreef Glazenmaker het volgende:
Al 4 topics over een stukje textiel :'). Wen er maar aan boze witte mannen dat de toekomst niet meer bij jullie ligt maar bij culturele diversiteit.
Culturele diversiteit heeft niets te maken met het verminken van een uniform.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171099342
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Culturele diversiteit heeft niets te maken met het verminken van een uniform.
Ik zie niet in hoe vrouwen respectvol laten kleden een verminking is.
  zondag 21 mei 2017 @ 17:23:35 #188
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171099355
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe vrouwen respectvol laten kleden een verminking is.
Er is niets respectvol aan een hoofddoek.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171099367
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:20 schreef Glazenmaker het volgende:
Al 4 topics over een stukje textiel :'). Wen er maar aan boze witte mannen dat de toekomst niet meer bij jullie ligt maar bij culturele diversiteit.
:') _!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_171099380
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:20 schreef Glazenmaker het volgende:
Al 4 topics over een stukje textiel :'). Wen er maar aan boze witte mannen dat de toekomst niet meer bij jullie ligt maar bij culturele diversiteit.
Niet snappen dat religie compleet haaks staat op culturele diversiteit :') . Geef mij 1 voorbeeld waar religie staat voor diversiteit?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171099391
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:20 schreef Glazenmaker het volgende:
Al 4 topics over een stukje textiel :'). Wen er maar aan boze witte mannen dat de toekomst niet meer bij jullie ligt maar bij culturele diversiteit.
Daar heb je een punt.
De pionierslanden zoals Canada en de UK zijn voorbeelden voor de rest der westerse landen.
Wil je echt een inclusieve samenleving dan moet je bepaalde toegevingen stellen.
Water bij de wijn doen en dit langs beide kanten.
  zondag 21 mei 2017 @ 17:26:01 #192
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171099393
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:21 schreef Physsic het volgende:
Ach, in de UK sluit de politie zelfs het toestaan van het dragen van een burka/niqab tijdens dienst (nog) niet uit.
Het land waar ze een sexschandaal onder tafel veegden om de allochtonen daders niet te stigmatiseren.

quote:
quote:
“Sara was not only removed from her role as a sexual health worker with young children, she was later made redundant from her post,” says the petition. “The very lady who believed these children, supported these children, never once dismissing these children or gave up on these children was tossed aside.”

The petition calls for Rowbotham to be recognised by Greater Manchester police and the Crown Prosecution Service as well as by “the government and crown for her services for young people”.

Last year, nine men were sentenced to up to 25 years in prison each for a number of serious sexual offences against victims as young as 13, including rape and conspiracy to engage in sexual activity with a child. A 10th man pleaded guilty and was sentenced in September 2015.

The earliest reported offences took place in 2005, and while some of the offences were reported by victims shortly after they took place, these were not pursued at the time, either because victims decided not to continue to assist with police inquiries or because police decided not to continue investigating the allegations.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 21 mei 2017 @ 17:26:33 #193
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171099406
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:25 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Daar heb je een punt.
De pionierslanden zoals Canada en de UK zijn hele slechte voorbeelden voor de rest der westerse landen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 21 mei 2017 @ 17:27:11 #194
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_171099423
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:20 schreef Glazenmaker het volgende:
Al 4 topics over een stukje textiel :'). Wen er maar aan boze witte mannen dat de toekomst niet meer bij jullie ligt maar bij culturele diversiteit.
Wen er maar aan dat je je geloof lekker thuis uitoefent, met je leefgemeenschapje maar niet in autoritaire beroepen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 21 mei 2017 @ 17:28:21 #195
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_171099435
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe vrouwen respectvol laten kleden een verminking is.
Dat noem jij respectvol!!!!, het zou veel respectvoller zijn als een vrouw zelf mag bepalen wat ze aantrekt!!!!
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 21 mei 2017 @ 17:29:03 #196
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_171099448
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er is niets respectvol aan een hoofddoek.
Dit. Is onderdanig.

Maar ja, "respect" is als woord natuurlijk gigantisch gedevalueerd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_171099459


We zijn inmiddels bij stap 5/6 aanbeland.
pi_171099460
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:28 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
het zou veel respectvoller zijn als een vrouw zelf mag bepalen wat ze aantrekt!!!!
Bingo. Als een agente dus een hijab wil dragen, mag ze dat zelf bepalen. Net zoals een agente die dat niet wil, het niet hoeft.

Zijn we het toch nog eens. ^O^
  zondag 21 mei 2017 @ 17:31:14 #199
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_171099490
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:25 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Daar heb je een punt.
De pionierslanden zoals Canada en de UK zijn voorbeelden voor de rest der westerse landen.
Wil je echt een inclusieve samenleving dan moet je bepaalde toegevingen stellen.
Water bij de wijn doen en dit langs beide kanten.
Dat zit dus net het probleem, want de westerse landen doen water bij de wijn en de andere kant wil alleen maar meer en meer.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_171099494
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er is niets respectvol aan een hoofddoek.
Echt wel. Je draagt een hoofddoek niet voor je man of vader, maar voor Allah. En een beetje nederigheid naar de schepper van het universum is op zijn plaats lijkt mij.
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:25 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Niet snappen dat religie compleet haaks staat op culturele diversiteit :') . Geef mij 1 voorbeeld waar religie staat voor diversiteit?
Diversiteit:varriatie/verscheidenheid. Vroeger waren er twee religies: het christendom en een klein beetje jodendom. Nu zijn het er drie.
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:25 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Daar heb je een punt.
De pionierslanden zoals Canada en de UK zijn voorbeelden voor de rest der westerse landen.
Wil je echt een inclusieve samenleving dan moet je bepaalde toegevingen stellen.
Water bij de wijn doen en dit langs beide kanten.
Inderdaad. De UK zijn een goed voorbeeld van hoe het ook kan. Af en toe is er een klein incidentje, naar de inclusieve maatschappij is belangrijk.
  zondag 21 mei 2017 @ 17:33:12 #201
117098 Hathor
Effe niet
pi_171099523
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Echt wel. Je draagt een hoofddoek niet voor je man of vader, maar voor Allah. En een beetje nederigheid naar de schepper van het universum is op zijn plaats lijkt mij.

[..]

Diversiteit:varriatie/verscheidenheid. Vroeger waren er twee religies: het christendom en een klein beetje jodendom. Nu zijn het er drie.

[..]

Inderdaad. De UK zijn een goed voorbeeld van hoe het ook kan. Af en toe is er een klein incidentje, naar de inclusieve maatschappij is belangrijk.
Ben jij bekeerd of zo?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 21 mei 2017 @ 17:34:19 #202
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171099539
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Echt wel. Je draagt een hoofddoek niet voor je man of vader, maar voor Allah. En een beetje nederigheid naar de schepper van het universum is op zijn plaats lijkt mij.

[..]
Je mag eerst bewijzen dat Goden bestaan, dan hebben we het daarna wel over respect.
quote:
Diversiteit:varriatie/verscheidenheid. Vroeger waren er twee religies: het christendom en een klein beetje jodendom. Nu zijn het er drie.

[..]
Je vergeet een hele lijst. https://nl.wikipedia.org/(...)spirituele_tradities
quote:
Inderdaad. De UK zijn een goed voorbeeld van hoe het ook kan. Af en toe is er een klein incidentje, naar de inclusieve maatschappij is belangrijk.
Het VK is een gecorrumpeerd derdewereldland.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171099576
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:31 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Dat zit dus net het probleem, want de westerse landen doen water bij de wijn en de andere kant wil alleen maar meer en meer.
Dat zeg jij, maar weet je ook of dat werkelijk zo is? Wil men werkelijk meer en meer?
Rechtse media willen je dat doen geloven al komen ze zelden met harde feiten daaromtrent.
pi_171099608
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ben jij bekeerd of zo?
Nee hoezo?
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je mag eerst bewijzen dat Goden bestaan, dan hebben we het daarna wel over respect.

[..]

Je vergeet een hele lijst. https://nl.wikipedia.org/(...)spirituele_tradities

[..]

Het VK is een gecorrumpeerd derdewereldland.
Kijk eens naar buiten. Als je een horloge tegenkomt weet je dat het door iemand gemaakt moet zijn. De natuur is nog complexer, dus moet er wel een schepper zijn.
pi_171099613
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Bingo. Als een agente dus een hijab wil dragen, mag ze dat zelf bepalen. Net zoals een agente die dat niet wil, het niet hoeft.

Zijn we het toch nog eens. ^O^
Zij heeft het over vrouwen, jij over agenten.

Politieagenten mogen tijdens hun dienst (afgezien van hun onderkleding) niet zelf bepalen wat ze dragen. Dat snap je zelf ook wel.

Wat zij in hun vrije tijd dragen, moeten ze over het algemeen zelf weten.
  zondag 21 mei 2017 @ 17:38:51 #206
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171099618
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:36 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Dat zeg jij, maar weet je ook of dat werkelijk zo is? Wil men werkelijk meer en meer?
Rechtse media willen je dat doen geloven al komen ze zelden met harde feiten daaromtrent.
Ja dat is zo. Natuurlijk willen ze meer en meer. Dat is de menselijke (islamitische) aard.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_171099623
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ben jij bekeerd of zo?
Hij zit te trollen.
pi_171099635
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:31 schreef Glazenmaker het volgende:
Diversiteit:varriatie/verscheidenheid. Vroeger waren er twee religies: het christendom en een klein beetje jodendom. Nu zijn het er drie.
Te grappig dit, denken dat diversiteit 3 religies inhoudt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171099655
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het zogenaamde argument is natuurlijk geen argument. Je kunt van alles doen tegen ongewenste veranderingen. Maar ja, in kringen van GroenLinks, D66, PvdA en dergelijke partijen wordt inderdaad gedacht zoals je hier beschrijft. Kritiek op moslims is meteen islamofobie, paal en perk stellen aan bepaalde uitingen / gedragingen is automatisch racisme.

Bottom-line: we krijgen stukje bij beetje een samenleving door de strot geduwd die de onze niet is. Onze eigen tradities worden stukje bij beetje afgebroken, ondertussen wordt - eveneens stukje bij beetje - ruim baan gemaakt voor de islam en alle bijbehorende uitingen en feesten.
Dat artikeltje, ik weet niet of je het gelezen hebt, geeft zo langzamerhand wel aan dat de standpunten behoorlijk uit elkaar aan het manoeuvreren zijn....

Er bestaat geen islamitische terrorisme. Dus er bestaat totaal ook geen noodzaak om kritisch te zijn tav islam. Dat is slechts een schaamlap voor racisme en islamofobie c.q. angst voor islam wordt gebruikt om mensen uit elkaar te spelen. Laat het even op je inwerken.
I´m back.
pi_171099663
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:39 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Te grappig dit, denken dat diversiteit 3 religies inhoudt.
Ja. Het vergroot de veerkracht van een samenleving. Vroeger was er maar een manier van denken en nu zijn er meer. Beestjes en plantjes die maar 1 ding kunnen sterven ook veel vaker uit dan concurrenten met een diverser aanbod aan vaardigheden.
  zondag 21 mei 2017 @ 17:41:36 #211
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_171099672
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Bingo. Als een agente dus een hijab wil dragen, mag ze dat zelf bepalen. Net zoals een agente die dat niet wil, het niet hoeft.

Zijn we het toch nog eens. ^O^
Nee, want als politieagent dien je neutraal te zijn, en als je agent wil worden heb je je aan bepaalde regels te houden. Waaronder dat er geen uiterlijke kenmerken gedragen mogen worden van een geloof.

Het feit dat vrouwen vanuit een geloof verplicht worden bepaalde kleding te dragen, mag geen invloed hebben op wat er in een bedrijf wel of niet wordt toegestaan.

Dat mensen ergens in geloven is prima, maar het kan en mag niet zo zijn omdat je ergens in geloofd iedereen om jou heen zich daar aan moet aanpassen, prima dat jij op zondag 3 keer naar de keer wil, maar kijk mij er niet op aan dat ik dat niet doe.
Prima dat jij een hoofddoek, nijab, keppeltje whatever wil dragen, maar verplicht mij niet om hier in meet gaan.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_171099683
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:41 schreef Glazenmaker het volgende:
Ja. Het vergroot de veerkracht van een samenleving. Vroeger was er maar een manier van denken en nu zijn er meer. Beestjes en plantjes die maar 1 ding kunnen sterven ook veel vaker uit dan concurrenten met een diverser aanbod aan vaardigheden.
Ik ben voor diversiteit, alleen de uitleg van diversiteit zoals jij die hier geeft, dat is geen diversiteit.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 21 mei 2017 @ 17:42:21 #213
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171099684
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:38 schreef Glazenmaker het volgende:


Kijk eens naar buiten. Als je een horloge tegenkomt weet je dat het door iemand gemaakt moet zijn. De natuur is nog complexer, dus moet er wel een schepper zijn.
Je mag je drogredenatie opsturen naar Science voor Peer-review.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171099715
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:42 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik ben voor diversiteit, alleen de uitleg van diversiteit zoals jij die hier geeft, dat is geen diversiteit.
Wat is diversiteit, als het niet de diversiteit van ideeën is?
pi_171099717
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat artikeltje, ik weet niet of je het gelezen hebt, geeft zo langzamerhand wel aan dat de standpunten behoorlijk uit elkaar aan het manoeuvreren zijn....

Er bestaat geen islamitische terrorisme. Dus er bestaat totaal ook geen noodzaak om kritisch te zijn tav islam. Dat is slechts een schaamlap voor racisme en islamofobie c.q. angst voor islam wordt gebruikt om mensen uit elkaar te spelen. Laat het even op je inwerken.
Ik heb een paar woorden gelezen en toen die bullshit weggeklikt. Aan dat soort onzin moet je niet te veel tijd besteden. Als je met droge ogen verkondigt dat er geen islamitisch terrorisme bestaat, ben je OF zwakbegaafd OF hoor je in een inrichting thuis.
pi_171099751
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je mag je drogredenatie opsturen naar Science voor Peer-review.
Ach ik heb wetenschappelijke lichtgewichten als Isaac Newton aan mijn kant staan en jij slechts nare opmerkingen.
  zondag 21 mei 2017 @ 17:46:43 #217
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171099772
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ach ik heb wetenschappelijke lichtgewichten als Isaac Newton aan mijn kant staan en jij slechts nare opmerkingen.
O+ O+ O+ O+ O+ Mijn opmerkingen zijn zeer vredelievend en begripvol. O+ O+ O+ O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171099773
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:31 schreef Glazenmaker het volgende:

Diversiteit:varriatie/verscheidenheid. Vroeger waren er twee religies: het christendom en een klein beetje jodendom. Nu zijn het er drie.

Zit nog een behoorlijk schisma in christendom. RK en protestantisme. En in protestantisme ook weer allerlei verdelingen, waaronder in NL de grootste: Hervormd (de oude staatskerk) en Gereformeerd.
Overigens vind ik dan zelf de divisie die veel interessanter is, maar ouder nog, die tussen remonstranten en contra-remonstranten. Al het protestantisme in NL komt voort uit het contra-remonstrantisme (nou ja remonstrantisme bestaat nog wel, maar heeft weinig aanhang), daar waar ik, als doordesemd atheïst, bijv. het remonstrantisme wel een stuk menslievender vind. Althans dat is de minst onmenselijke vorm van christendom wrs.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 21-05-2017 18:09:18 ]
I´m back.
  zondag 21 mei 2017 @ 17:48:26 #219
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171099801
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zit nog een behoorlijk schisma in christendom. RK en protestantisme. En in protestantisme ook weer allerlei verdelingen, waaronder in NL de grootste: Hervormd (de oude staatskerk) en Gereformeerd.
Overigens vind ik dan zelf de divisie die veel interessanter die tussen remonstranten en contra-remonstranten. Al het protestantisme in NL komt voort uit het contra-remonstrantisme (nou ja remonstrantisme bestaat nog wel, maar heeft weinig aanhang), daar waar ik, als doordesemd atheïst, bijv. het remonstrantisme wel een stuk menslievender vind. Althans dat is de minst onmenselijke vorm van christendom wrs.
Is het niet een beetje karig om in het kader van diversiteit alleen de Abrahamistische stromingen te benoemen? :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171099844
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat is diversiteit, als het niet de diversiteit van ideeën is?
Dit zijn van die typische vaagheden die op de een of andere manier altijd neerkomen op diversiteit van ideeën die jij persoonlijk wenselijk vindt. Zodra het om een idee gaat dat je tegenstaat dan zijn personen opeens niet meer voor de diversiteit van ideeën.
Conscience do cost.
pi_171099914
Je hoeft uniform maar in google in te typen om te zien dat deze discussie overbodig is.

quote:
Een uniform (soms tenue genoemd) is werkkleding waarmee een persoon zich onderscheidt als lid van een organisatie of als functionaris. Het woord uniform betekent eenvormig en daarmee wordt al uitgedrukt dat alle leden van de organisatie dezelfde kleding dragen.
Uniform - Wikipedia
https://nl.wikipedia.org/wiki/Uniform
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171099932
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Dit zijn van die typische vaagheden die op de een of andere manier altijd neerkomen op diversiteit van ideeën die jij persoonlijk wenselijk vindt. Zodra het om een idee gaat dat je tegenstaat dan zijn personen opeens niet meer voor de diversiteit van ideeën.
Je hebt toch wel wat grenzen nodig voor een harmonieuze samenleving. Al die haatreacties hier bijvoorbeeld. Beter materiaal voor ISIS is er niet.
  zondag 21 mei 2017 @ 17:57:51 #223
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_171099972
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:55 schreef truthortruth het volgende:
Je hoeft uniform maar in google in te typen om te zien dat deze discussie overbodig is.

[..]

Amen, punt. _O_ _O_ _O_
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 21 mei 2017 @ 17:58:43 #224
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171099994
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je hebt toch wel wat grenzen nodig voor een harmonieuze samenleving.
Dan leg ik de grens bij religie: Het gehele openbare leven is strikt seculier. Bidden en verkleden mag thuis.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171100005
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:02 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ah, nieuwe inzichten, leermomentje.
good for you O+
pi_171100045
Vind dit wel weer heel erg dubbel in ieder geval.
Aan de ene kant zeurt men dat moslims zogezegd niet willen werken. (terwijl ze vaak gewoon gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt)

Willen ze dan wel werken dan wordt dit onmogelijk gemaakt omdat een hijab dragende agente een probleem zou stellen. Op deze manier zal het nooit goed zijn voor bepaalde autochtonen.
Dan merk ik nogmaals op dat totale assimilatie het enige is wat een hoop willen.
Heel erg jammer.
  zondag 21 mei 2017 @ 18:02:25 #227
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_171100063
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:55 schreef truthortruth het volgende:
Je hoeft uniform maar in google in te typen om te zien dat deze discussie overbodig is.

[..]

Kleine kanttekening: bepaalde kledingsstukken kun je óók als een uniform zien.
(En dat is dan ook de kern van al dit soms echt vermoeiende geleuter)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 21 mei 2017 @ 18:03:42 #228
455560 Logic91
Always stay rational
pi_171100092
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nee hoezo?

[..]

Kijk eens naar buiten. Als je een horloge tegenkomt weet je dat het door iemand gemaakt moet zijn. De natuur is nog complexer, dus moet er wel een schepper zijn.
Een van de meest voorkomende drogredeneringen. Irreducible complexity is het argument wat jij gebruikt. Het probleem hiermee is echter dat we weten dat een horloge een menselijk product is. Er is echter nog nooit iemand geweest die een universum heeft gecreëerd dus de analogie gaat totaal niet op.
En hoezo moet het per se een schepper zijn geweest? Misschien zijn er wel miljarden universa.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_171100105
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:02 schreef thedeedster het volgende:
Kleine kanttekening: bepaalde kledingsstukken kun je óók als een uniform zien.
(En dat is dan ook de kern van al dit soms echt vermoeiende geleuter)
Ik schaar dat meer onder symboliek, soms wel met dezelfde doelstelling, dat wel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 21 mei 2017 @ 18:07:49 #230
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_171100174
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:04 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik schaar dat meer onder symboliek, soms wel met dezelfde doelstelling, dat wel.
Tja,symboliek kan zich zeker uiten in kleding.

Dus van hetzelfde laken een pak ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 21 mei 2017 @ 18:08:11 #231
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171100180
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:02 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Kleine kanttekening: bepaalde kledingsstukken kun je óók als een uniform zien.
(En dat is dan ook de kern van al dit soms echt vermoeiende geleuter)
Je kan religie ook als geleuter zien.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171100182
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Is het niet een beetje karig om in het kader van diversiteit alleen de Abrahamistische stromingen te benoemen? :D
Ja, hoeveel religies zijn er wereldwijd, 30.000 geloof ik, die allemaal claimen de Waarheid te verkondigen. Het is gewoon gekte als je het rationeel beschouwt. Nou ja, waanzin eigenlijk. Dat je überhaupt moet discussiëren over agentes met een hoofddoek ook. Het is echt, nou ja...

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 21-05-2017 18:13:48 ]
I´m back.
  zondag 21 mei 2017 @ 18:08:41 #233
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_171100188
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:02 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Kleine kanttekening: bepaalde kledingsstukken kun je óók als een uniform zien.
(En dat is dan ook de kern van al dit soms echt vermoeiende geleuter)
Dus dat zou betekenen dat alle agenten een hoofddoek zouden moeten gaan dragen om uniformiteit te houden :') :')
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 21 mei 2017 @ 18:09:29 #234
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_171100201
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je kan religie ook als geleuter zien.
Zolang het bij geleuter blijft heb ik er geen enkel probleem mee.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 21 mei 2017 @ 18:10:02 #235
455560 Logic91
Always stay rational
pi_171100217
Dat dit überhaupt aanleiding vormt tot een nationale discussie laat naar mijn mening een negatieve maatschappelijke ontwikkeling zien. We hebben de neiging discussies aan te gaan die allang en breed zijn behandeld. Recent was er nog een discussie met betrekking tot de scheiding van kerk en staat. Een discussie welke al in de achttiende eeuw is geweest. Het lijkt soms serieus alsof we met zijn allen terug de tijd ingaan lol. Hoe komt het toch dat we oude koeien uit de sloot halen?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  zondag 21 mei 2017 @ 18:10:36 #236
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_171100228
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:08 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Dus dat zou betekenen dat alle agenten een hoofddoek zouden moeten gaan dragen om uniformiteit te houden :') :')
Dat zou kunnen...
(Maar laten we dat maar niet doen)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_171100236
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je hebt toch wel wat grenzen nodig voor een harmonieuze samenleving.
En sommige mensen zijn van mening dat die grenzen bereikt zijn wat betreft het inschikken voor gelovigen.
quote:
Al die haatreacties hier bijvoorbeeld. Beter materiaal voor ISIS is er niet.
Doorgaans zoeken ze bij IS alleen fans van islam, voor zover ik weet.
Conscience do cost.
  zondag 21 mei 2017 @ 18:11:23 #238
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_171100243
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dat zou kunnen...
(Maar laten we dat maar niet doen)
Dus, kan je bepaalde kledingstukken niet zien als een uniform.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 21 mei 2017 @ 18:11:56 #239
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_171100253
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:10 schreef Logic91 het volgende:
Dat dit überhaupt aanleiding vormt tot een nationale discussie laat naar mijn mening een negatieve maatschappelijke ontwikkeling zien. We hebben de neiging discussies aan te gaan die allang en breed zijn behandeld. Recent was er nog een discussie met betrekking tot de scheiding van kerk en staat. Een discussie welke al in de achttiende eeuw is geweest. Het lijkt soms serieus alsof we met zijn allen terug de tijd ingaan lol. Hoe komt het toch dat we oude koeien uit de sloot halen?
Wij gaan dan terug in de tijd.

Anderen zitten hier midden in.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_171100268
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:10 schreef Logic91 het volgende:
Dat dit überhaupt aanleiding vormt tot een nationale discussie laat naar mijn mening een negatieve maatschappelijke ontwikkeling zien. We hebben de neiging discussies aan te gaan die allang en breed zijn behandeld. Recent was er nog een discussie met betrekking tot de scheiding van kerk en staat. Een discussie welke al in de achttiende eeuw is geweest. Het lijkt soms serieus alsof we met zijn allen terug de tijd ingaan lol. Hoe komt het toch dat we oude koeien uit de sloot halen?
Het blijft altijd een gevecht, denk ik. Daarom moet je ook waakzaam zijn dat je niet vervalt in religieus querulantisme. Ook christenen kijken naar deze discussie met begerige blikken hoor (and slowly but surely they drew their plans against us). Die willen ook wel het één en ander weer ongedaan maken. Vlak de christenen niet uit, wordt wel gedaan vaak, maar vlak ze niet uit aub.
I´m back.
  zondag 21 mei 2017 @ 18:14:18 #241
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_171100291
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:11 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Dus, kan je bepaalde kledingstukken niet zien als een uniform.
Je begrijpt me niet.

Je kunt een hoofddoek heel goed als een uniform zien.

Maar wat mij betreft gaan we die achterlijke kant niet op.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 21 mei 2017 @ 18:14:23 #242
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171100292
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:10 schreef Logic91 het volgende:
Dat dit überhaupt aanleiding vormt tot een nationale discussie laat naar mijn mening een negatieve maatschappelijke ontwikkeling zien. We hebben de neiging discussies aan te gaan die allang en breed zijn behandeld. Recent was er nog een discussie met betrekking tot de scheiding van kerk en staat. Een discussie welke al in de achttiende eeuw is geweest. Het lijkt soms serieus alsof we met zijn allen terug de tijd ingaan lol. Hoe komt het toch dat we oude koeien uit de sloot halen?
Omdat een paar nieuwelingen oude dingen gaan lopen eisen.

We hebben sinds de Verlichting de gristenen in hun hok getrapt, onder leiding van progressieve mensen (laten we ze "links" noemen). En diezelfde progressieve kliek vind gastarbeiders zielig. En die progressieven gooien nu hun eigen glazen in door moslims de hand boven het hoofd te houden. Ondertussen krijgen de gristenen, aangemoedigd door de "emancipatie van moslims", ook weer een grote bek.

We gaan dus idd terug in de tijd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171100300
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:30 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik herken mijn eigen land niet meer.
Er komen steeds meer van die pvv schooiers bij. Ok het vuile werk moet ook gedaan worden, maar een hoop ervan zal ook de nodige steun trekken. Ze dragen niet echt bij aan de kennismaatschappij in ieder geval.
Vroeger zag je dat soort figuren niet veel. Nu vult het straatbeeld zich ermee. Ze kleden zich ook vaak niet al te best.
pi_171100333
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:14 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Er komen steeds meer van die pvv schooiers bij. Ok het vuile werk moet ook gedaan worden, maar een hoop ervan zal ook de nodige steun trekken. Ze dragen niet echt bij aan de kennismaatschappij in ieder geval.
Vroeger zag je dat soort figuren niet veel. Nu vult het straatbeeld zich ermee. Ze kleden zich ook vaak niet al te best.
Een symptoom van moslims, inderdaad. Die vervelende PVV'ers. We kunnen dan ook 2 vliegen in een klap slaan als we het slim spelen.
Conscience do cost.
  zondag 21 mei 2017 @ 18:17:34 #245
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_171100339
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:14 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Je begrijpt me niet.

Je kunt een hoofddoek heel goed als een uniform zien.

Maar wat mij betreft gaan we die achterlijke kant niet op.
Ik begrijp je heel goed, maar het strookt niet met de uniformiteit. een uniform is bedoeld om een eenduidige uitstraling te geven en daarom draag je dan allemaal het zelfde.Dus als je een hoofddoek als uniform wil zien dan moet in dit geval elke vrouwelijke agente een hoofddoek gaan dragen.
En aangezien een hoofddoek een uiting is van religie is dit geen optie.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 21 mei 2017 @ 18:20:01 #246
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_171100377
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:17 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Ik begrijp je heel goed, maar het strookt niet met de uniformiteit. een uniform is bedoeld om een eenduidige uitstraling te geven en daarom draag je dan allemaal het zelfde.Dus als je een hoofddoek als uniform wil zien dan moet in dit geval elke vrouwelijke agente een hoofddoek gaan dragen.
En aangezien een hoofddoek een uiting is van religie is dit geen optie.
OK, misschien begreep ik jou dan verkeerd.
Niets hieraan toe te voegen. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator zondag 21 mei 2017 @ 18:22:48 #247
249559 crew  Lavenderr
pi_171100412
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:14 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Er komen steeds meer van die pvv schooiers bij. Ok het vuile werk moet ook gedaan worden, maar een hoop ervan zal ook de nodige steun trekken. Ze dragen niet echt bij aan de kennismaatschappij in ieder geval.
Vroeger zag je dat soort figuren niet veel. Nu vult het straatbeeld zich ermee. Ze kleden zich ook vaak niet al te best.
Troll
Politieagenten dragen een uniform, dus eigenlijk is deze discussie overbodig.
pi_171100426
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan leg ik de grens bij religie: Het gehele openbare leven is strikt seculier. Bidden en verkleden mag thuis.
Verkleden :') Lekker allemaal hetzelfde zijn in een steriele atheïstische samenleving!
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:03 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Een van de meest voorkomende drogredeneringen. Irreducible complexity is het argument wat jij gebruikt. Het probleem hiermee is echter dat we weten dat een horloge een menselijk product is. Er is echter nog nooit iemand geweest die een universum heeft gecreëerd dus de analogie gaat totaal niet op.
En hoezo moet het per se een schepper zijn geweest? Misschien zijn er wel miljarden universa.
Hoezo zouden miljarden universa een schepper uitsluiten. En we ten wel van iemand die een heel universum heeft gecreëerd. Zijn naam is god of Allah.
pi_171100453
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:24 schreef Glazenmaker het volgende:
Verkleden :') Lekker allemaal hetzelfde zijn in een steriele atheïstische samenleving!
Ik zou zeggen ga eens kijken in een wijk waar het meerendeel nu islamitisch is, dan zie je precies hoe 'allemaal hetzelfde zijn' eruit ziet.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171100486
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Verkleden :') Lekker allemaal hetzelfde zijn in een steriele atheïstische samenleving!
Vertel meer over atheïstische (politie)kleding.
Conscience do cost.
pi_171100596
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat een paar nieuwelingen oude dingen gaan lopen eisen.

We hebben sinds de Verlichting de gristenen in hun hok getrapt, onder leiding van progressieve mensen (laten we ze "links" noemen). En diezelfde progressieve kliek vind gastarbeiders zielig. En die progressieven gooien nu hun eigen glazen in door moslims de hand boven het hoofd te houden. Ondertussen krijgen de gristenen, aangemoedigd door de "emancipatie van moslims", ook weer een grote bek.

We gaan dus idd terug in de tijd.
Nah, niet alle linksen, zal niet de enige linksje zijn die dit met leden ogen aanziet. Ik vind ook dat we islam zsm actief in een hok moeten stoppen.
I´m back.
pi_171100610
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:25 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik zou zeggen ga eens kijken in een wijk waar het meerendeel nu islamitisch is, dan zie je precies hoe 'allemaal hetzelfde zijn' eruit ziet.
Dit is net zo simpel als zeggen alle Chinezen zien er hetzelfde uit. Voor een koude buitenstaander lijkt het misschien zo, maar als je voorbij je eerste oordeel kijkt zie je een feest van diversiteit.
pi_171100642
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Dit is net zo simpel als zeggen alle Chinezen zien er hetzelfde uit. Voor een koude buitenstaander lijkt het misschien zo, maar als je voorbij je eerste oordeel kijkt zie je een feest van diversiteit.
_O- :o
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171100670
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:37 schreef truthortruth het volgende:

[..]

_O- :o
Je kan lachen wat je wil maar hij heeft een punt.
Dat fenomeen geldt namelijk voor elke vorm van gemeenschap!
pi_171100685
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:37 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Je kan lachen wat je wil maar hij heeft een punt.
Dat fenomeen geldt namelijk voor elke vorm van gemeenschap!
Au, mijn buik, hou op, alsjeblieft....
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171100693
Dat roze bloemetjes patroon op je hoofddoek is zo vernieuwend en anders :D :D :D
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171100736
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:38 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Au, mijn buik, hou op, alsjeblieft....
Je hebt mensen die diep gelovig zijn, mensen die die enkel uit cultuurgevoel gelovig zijn en alles daartussen. Hoe dat elkaar in evenwicht houdt is prachtig en maakt een samenleving.
pi_171100769
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:41 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Je hebt mensen die diep gelovig zijn, mensen die die enkel uit cultuurgevoel gelovig zijn en alles daartussen. Hoe dat elkaar in evenwicht houdt is prachtig en maakt een samenleving.
Ja, dat zijn inderdaad alle variaties die er zijn, en het evenwicht daartussen is inderdaad geweldig :D
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171100861
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:41 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Je hebt mensen die diep gelovig zijn, mensen die die enkel uit cultuurgevoel gelovig zijn en alles daartussen. Hoe dat elkaar in evenwicht houdt is prachtig en maakt een samenleving.
Totdat het iets betreft waar je het niet mee eens bent natuurlijk. Tot zover de diversiteit in dat geval :D
Conscience do cost.
  zondag 21 mei 2017 @ 18:48:39 #260
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171100863
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:41 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Je hebt mensen die diep gelovig zijn, mensen die die enkel uit cultuurgevoel gelovig zijn en alles daartussen. Hoe dat elkaar in evenwicht houdt is prachtig en maakt een samenleving.
Vergeet de militante fundamentalistische atheïsten en anti-theïsten niet! Dat zijn de echte smaakmakers. :9
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171100934
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Vergeet de militante fundamentalistische atheïsten en anti-theïsten niet! Dat zijn de echte smaakmakers. :9
Wat voor uniform hebben die eigenlijk, dat moet ik mij ook maar eens aanmeten. Ik hoop wel iets opzichtigs en duidelijks.

Misschien mij daarmee ook maar aanmelden voor de politieopleiding.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171101216
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, je gebruikt een argument dat niet van toepassing is bij hoofddoekjes: dwang.
Althans als het goed is.
Het is heel geslepen, het is groepsdruk.
Met als argument een goede moslima draagt een hoofddoek en daarna de "omdraaiing" als je hem niet draagt ben je GEEN goede moslima.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zondag 21 mei 2017 @ 19:08:30 #263
455560 Logic91
Always stay rational
pi_171101278
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Verkleden :') Lekker allemaal hetzelfde zijn in een steriele atheïstische samenleving!

[..]

Hoezo zouden miljarden universa een schepper uitsluiten. En we ten wel van iemand die een heel universum heeft gecreëerd. Zijn naam is god of Allah.
Nee, dat weten we dus helemaal niet. Dat is wat veel mensen geloven. Er zit een levensgroot verschil tussen weten en geloven. Toon maar eens aan dat dit universum is gecreëerd door een bovennatuurlijke entiteit genaamd Allah. Veel succes gewenst in ieder geval.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_171101365
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:08 schreef Logic91 het volgende:
een steriele atheïstische samenleving!
Equilibrium (2/12) Movie CLIP - Killed for Reading (2002) HD
Equilibrium (2/12) Movie CLIP - Killed for Reading (2002) HD

[..]

Hoezo zouden miljarden universa een schepper uitsluiten. En we ten wel van iemand die een heel universum heeft gecreëerd. Zijn naam is god of Allah.
Jij doet een bewering zonder bewijs, dus toon het lekker zelf aan.
pi_171101383
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:06 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Het is heel geslepen, het is groepsdruk.
Met als argument een goede moslima draagt een hoofddoek en daarna de "omdraaiing" als je hem niet draagt ben je GEEN goede moslima.
Ja, klopt het argument er is geen dwang bij het gebruiken van hoofddoekjes is imho invalide. Maar ja dan komt dus het tegenargument: dus dan ben je een racist/islamofoob.
Dus ja.
Hierdoor krijg je weer een andere discussie.
I´m back.
pi_171101396
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:28 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Dat noem jij respectvol!!!!, het zou veel respectvoller zijn als een vrouw zelf mag bepalen wat ze aantrekt!!!!
In veel beroepen - dus ook bij de politie - gelden kledingregels.
Die weet je VOORAF dus een sollicitatie bij de politie is akkoord gaan met die kledingregels.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zondag 21 mei 2017 @ 19:14:41 #267
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171101398
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat voor uniform hebben die eigenlijk, dat moet ik mij ook maar eens aanmeten. Ik hoop wel iets opzichtigs en duidelijks.

Misschien mij daarmee ook maar aanmelden voor de politieopleiding.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171101403
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:10 schreef Logic91 het volgende:
Dat dit überhaupt aanleiding vormt tot een nationale discussie laat naar mijn mening een negatieve maatschappelijke ontwikkeling zien. We hebben de neiging discussies aan te gaan die allang en breed zijn behandeld. Recent was er nog een discussie met betrekking tot de scheiding van kerk en staat. Een discussie welke al in de achttiende eeuw is geweest. Het lijkt soms serieus alsof we met zijn allen terug de tijd ingaan lol. Hoe komt het toch dat we oude koeien uit de sloot halen?
Helemaal mee eens. En het erge is nog dat een hele hoop niet-moslims het nog een goed idee vinden ook.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zondag 21 mei 2017 @ 19:18:12 #269
455560 Logic91
Always stay rational
pi_171101482
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij doet een bewering zonder bewijs, dus toon het lekker zelf aan.
Lol, omkeren van de bewijslast. Zo'n oude en goedkope truc. Ik heb geen enkele bewering gedaan. Een multiversum sluit inderdaad geen godheid uit. Alleen jij beweert dat er een God is en nu kom je mij doodleuk vertellen dat ik moet bewijzen dat er geen God is? :')

Je diskwalificeert jezelf wel hiermee. Nog een fijne dag.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_171101486
quote:
Ja, zo is het wel idd. :D.

We moeten in NL eigenlijk ook lui hebben zoals wijlen Hitchins, Harris etc. We hebben het niet, omdat atheïsme eigenlijk heel gewoon is in NL. Meer dan de helft van de bevolking is niet gelovig, en dan nog een 30% is ietist en dan heb je nog 20% die echt gelovig is. Ondertussen wringt islam zich overal in. Gek toch. Waarom mag je die niet in een hok teruggooien met het liefst 10 sloten bwvs, waarom ben je dan een racist?
I´m back.
pi_171101519
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:18 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, zo is het wel idd. :D.

We moeten in NL eigenlijk ook lui hebben zoals wijlen Hitchins, Harris etc. We hebben het niet, omdat atheïsme eigenlijk heel gewoon is in NL. Meer dan de helft van de bevolking is niet gelovig, en dan nog een 30% is ietist en dan heb je nog 20% die echt gelovig is. Ondertussen wringt islam zich overal in. Gek toch. Waarom mag je die niet in een hok teruggooien met het liefst 10 sloten bwvs, waarom ben je dan een racist?
Diversiteit, je weet tog! :')
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 21 mei 2017 @ 19:23:31 #272
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_171101592
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:14 schreef Buster24 het volgende:

[..]

In veel beroepen - dus ook bij de politie - gelden kledingregels.
Die weet je VOORAF dus een sollicitatie bij de politie is akkoord gaan met die kledingregels.
Juist, maar daar ging dit niet om.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_171101664
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:18 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Lol, omkeren van de bewijslast. Zo'n oude en goedkope truc. Ik heb geen enkele bewering gedaan. Een multiversum sluit inderdaad geen godheid uit. Alleen jij beweert dat er een God is en nu kom je mij doodleuk vertellen dat ik moet bewijzen dat er geen God is? :')

Je diskwalificeert jezelf wel hiermee. Nog een fijne dag.
Ik heb de koran waar meerdere wetenschappelijke feiten in staan lang voordat Europeanen ze wisten. Jij hebt je eigen arrogantie tegen god.
  zondag 21 mei 2017 @ 19:28:15 #274
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171101677
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zo is het wel idd. :D.

We moeten in NL eigenlijk ook lui hebben zoals wijlen Hitchins, Harris etc. We hebben het niet, omdat atheïsme eigenlijk heel gewoon is in NL. Meer dan de helft van de bevolking is niet gelovig, en dan nog een 30% is ietist en dan heb je nog 20% die echt gelovig is. Ondertussen wringt islam zich overal in. Gek toch. Waarom mag je die niet in een hok teruggooien met het liefst 10 sloten bwvs, waarom ben je dan een racist?
Omdat gelovigen geen goede argumenten hebben, dus zetten ze je weg als racist.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171101756
Dan moet het ook geen probleem zijn om als Pastafari een vergiet op je hoofd te doen. Ik zie ze al over straat lopen. Tja, vrijheid van godsdienst.
pi_171101841
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb de koran waar meerdere wetenschappelijke feiten in staan lang voordat Europeanen ze wisten. Jij hebt je eigen arrogantie tegen god.
Nostradamus is er ook zo eentje, die zag het allemaal lang van tevoren.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 21 mei 2017 @ 19:41:13 #277
104871 remlof
Europees federalist
pi_171101978
Ik zie een hoofddoek niet als religieus symbool, dus ik zou er geen probleem mee hebben als politie-agenten het zouden mogen dragen.

Mijn grootmoeders droegen ook hoofddoeken.
pi_171102026
quote:
14s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:41 schreef remlof het volgende:
Ik zie een hoofddoek niet als religieus symbool, dus ik zou er geen probleem mee hebben als politie-agenten het zouden mogen dragen.

Mijn grootmoeders droegen ook hoofddoeken.
Ja, joh, ook in de zomer?

Mijn grootmoeders trouwens niet, dus wat is dan het argument.
I´m back.
pi_171102084
quote:
14s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:41 schreef remlof het volgende:
Ik zie een hoofddoek niet als religieus symbool, dus ik zou er geen probleem mee hebben als politie-agenten het zouden mogen dragen.
Maar moslims zien het wel als een religieus symbool, dus herleidend uit je eerste zin kan ik opmaken dat je het dan wel een probleem vindt .
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171102094
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat gelovigen geen goede argumenten hebben, dus zetten ze je weg als racist.
Nou het zijn de cultureel-antropologen ook met name. En allerlei andere figuren (academisch opgeleid vaak) die gewoon niet moslim zijn, krijg ik de indruk. En dat zijn ook de figuren die moslims, met de grondwet en wet in handen, doordrijven tot het uiterste. In ieder geval een niet te onderschatten factor imho, in NL althans.
I´m back.
pi_171102120
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:45 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar moslims zien het wel als een religieus symbool, dus herleidend uit je eerste zin kan ik opmaken dat je het dan wel een probleem vindt .
Doodlopend kul tegenargument sws idd.
Mijn grootmoeders droegen hoofddoekjes en dus mogen politie-agentes van islamitische huize hoofddoekjes dragen. 8)7 .
I´m back.
  zondag 21 mei 2017 @ 19:50:07 #282
104871 remlof
Europees federalist
pi_171102183
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:45 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar moslims zien het wel als een religieus symbool, dus herleidend uit je eerste zin kan ik opmaken dat je het dan wel een probleem vindt .
Nee hoor, het is een kledingaccessoire en ik denk dat de meeste moslima's dat ook zo zien. Of ben jij een moslima dat je het beter weet?
pi_171102195
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:19 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Diversiteit, je weet tog! :')
Ja, de sterk veranderende samenleving die ons ertoe verplicht... 8)7 .
I´m back.
  zondag 21 mei 2017 @ 19:51:14 #284
104871 remlof
Europees federalist
pi_171102211
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Doodlopend kul tegenargument sws idd.
Mijn grootmoeders droegen hoofddoekjes en dus mogen politie-agentes van islamitische huize hoofddoekjes dragen. 8)7 .
Nee, mijn argument is dat het geen religieus symbool maar een modeaccessoire is, daarom noemde ik mijn grootmoeders.
pi_171102235
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:25 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Niet snappen dat religie compleet haaks staat op culturele diversiteit :') . Geef mij 1 voorbeeld waar religie staat voor diversiteit?
http://www.pluralism.ca/en/

(dit initiatief komt van moslims)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2017 19:59:30 ]
pi_171102277
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:50 schreef remlof het volgende:
Nee hoor, het is een kledingaccessoire en ik denk dat de meeste moslima's dat ook zo zien. Of ben jij een moslima dat je het beter weet?
_O-
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171102309
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, mijn argument is dat het geen religieus symbool maar een modeaccessoire is, daarom noemde ik mijn grootmoeders.
Dat is het wel dus. Moslima's dragen dat niet tegen de regen of storm oid, zoals je grootmoeders. Is omdat Mo'tje dat voorschrijft. Was laatst nog zo'n moslima-doos in het onderwijs die een heel drama maakte omdat ze voortaan met hoofddoek les ging geven, weet je dat niet meer, ergens in het Gooi.

Overigens ik zou mijn kinderen weghalen bij een school als onderwijzeressen daar met hoofddoek zouden lesgeven.

En verder dit blijft gewoon een kulargument hoor imho:

quote:
Mijn grootmoeders droegen hoofddoekjes en dus mogen politie-agentes van islamitische huize hoofddoekjes dragen.
I´m back.
pi_171102375
quote:
15s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:54 schreef Ryan3 het volgende:
Dat is het wel dus. Moslima's dragen dat niet tegen de regen of storm oid, zoals je grootmoeders. Is omdat Mo'tje dat voorschrijft. Was laatst nog zo'n moslima-doos in het onderwijs die een heel drama maakte omdat ze voortaan met hoofddoek les ging geven, weet je dat niet meer, ergens in het Gooi.
Hij zit te trollen, dat kan niet anders. Ik ken geen enkele moslima die zegt dat ze het vanuit modieus oogpunt draagt (ook al zal er vast wel eentje te vinden zijn, uitzondering/regel).

De grap is natuurlijk dat als het om een modeaccessoire zou gaan, deze discussie al helemaal niet valide meer is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 21 mei 2017 @ 19:57:21 #289
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171102376
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, mijn argument is dat het geen religieus symbool maar een modeaccessoire is, daarom noemde ik mijn grootmoeders.
Ja hoor, nu is het opeens een modeaccessoire. :')
pi_171102405
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hij zit te trollen, dat kan niet anders. Ik ken geen enkele moslima die zegt dat ze het vanuit modieus oogpunt draagt (er zal er vast wel eentje te vinden zijn, uitzondering/regel).
Ja, ik denk alleen niet dat-ie loopt te trollen. Ik snap ook niet hoe hij echt dit soort argumentatie kan gebruiken. Begrijp niet wat er met hem gebeurd is eigenlijk.
I´m back.
  zondag 21 mei 2017 @ 19:59:27 #291
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171102430
quote:
14s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:41 schreef remlof het volgende:
Ik zie een hoofddoek niet als religieus symbool, dus ik zou er geen probleem mee hebben als politie-agenten het zouden mogen dragen.

Mijn grootmoeders droegen ook hoofddoeken.
1 Woord, uniform.

Zoek de betekenis en functie eens op. Het zal me verder jeuken wat voor betekenis er aan zo'n doekje gegeven wordt.
pi_171102446
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee hoor, het is een kledingaccessoire en ik denk dat de meeste moslima's dat ook zo zien. Of ben jij een moslima dat je het beter weet?
Ben jij een moslima, dat je denkt te weten wat hun beweegredenen zijn?
Conscience do cost.
pi_171102454
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hij zit te trollen, dat kan niet anders. Ik ken geen enkele moslima die zegt dat ze het vanuit modieus oogpunt draagt (ook al zal er vast wel eentje te vinden zijn, uitzondering/regel).

De grap is natuurlijk dat als het om een modeaccessoire zou gaan, deze discussie al helemaal niet valide meer is.
Als het om mode-accessoires zou gaan kun je het resoluut afwijzen. Geen mode bij de politie. Uniform. Mode doe je maar thuis, in je vrije tijd idd.
I´m back.
pi_171102486
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

1 Woord, uniform.

Zoek de betekenis en functie eens op. Het zal me verder jeuken wat voor betekenis er aan zo'n doekje gegeven wordt.
Nou ja, als alle vrouwen in de politie dan weer een hoofddoek zouden krijgen is het weer uniform hè.
I´m back.
pi_171102591
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee hoor, het is een kledingaccessoire en ik denk dat de meeste moslima's dat ook zo zien. Of ben jij een moslima dat je het beter weet?
_O-
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zondag 21 mei 2017 @ 20:07:31 #296
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171102693
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

_O-
Decennialang schreeuwen ze: "Vrijheid van Godsdienst :( , blijf met je poten van de hoofddoek af, meisjes moeten op school gewoon een hoofddoek mogen dragen, staat in de grondwet :( "

En nu is het opeens een modeaccessoire. :')
pi_171102745
quote:
14s.gif Op zondag 21 mei 2017 20:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, als alle vrouwen in de politie dan weer een hoofddoek zouden krijgen is het weer uniform hè.
Alle vrouwen én mannen toch?
  zondag 21 mei 2017 @ 20:09:50 #298
104871 remlof
Europees federalist
pi_171102776
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

1 Woord, uniform.

Zoek de betekenis en functie eens op. Het zal me verder jeuken wat voor betekenis er aan zo'n doekje gegeven wordt.
Een rok kan toch ook onderdeel zijn van een uniform? En kijk eens naar de Britse politie, daar zijn hoofddoeken ook geen probleem.
  zondag 21 mei 2017 @ 20:10:23 #299
104871 remlof
Europees federalist
pi_171102790
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 20:04 schreef habitue het volgende:

[..]

_O-
Is dit een antwoord of ben je gewoon te dom?
  zondag 21 mei 2017 @ 20:10:23 #300
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171102791
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee hoor, het is een kledingaccessoire en ik denk dat de meeste moslima's dat ook zo zien. Of ben jij een moslima dat je het beter weet?
Als het een modeaccessoire is dan ben je het zeker wel met me eens dat islamitische meisjes het verboden moet worden die kopvodjes in de klas te dragen?
pi_171102801
quote:
14s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:41 schreef remlof het volgende:
Ik zie een hoofddoek niet als religieus symbool, dus ik zou er geen probleem mee hebben als politie-agenten het zouden mogen dragen.

Mijn grootmoeders droegen ook hoofddoeken.
Ik zie een hoofddoek als een symbool van vrouwenonderdrukking.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')