abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:18:39 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171079822
quote:
De Amsterdamse politietop overweegt een hoofddoekje toe te staan als onderdeel van het politie-uniform. Zo hoopt de eenheidsleiding meer allochtone agenten te werven.

Nu mogen dienders in Nederland geen geloofsuitingen – zoals een hoofddoekje, keppeltje of kruisje – dragen. De Amsterdamse eenheidsleiding denkt erover na om dat verbod in de hoofdstad van tafel te vegen.

,,We hebben het erover”, bevestigt de Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg in een interview bij de AD Misdaadmeter, die morgen verschijnt. ,,Stel dat het niet lukt om voldoende agenten met een migratieachtergrond te werven, dan is dat een maatregel die effect kan hebben.

Aalbersberg wil dat de helft van de nieuwe agenten in Amsterdam van allochtone afkomst is. Op dit moment heeft 52 procent van de Amsterdammers een niet-Nederlandse achtergrond, bij het korps is dat 18 procent. ,,Amsterdam verandert qua samenstelling”, zegt Aalbersberg. ,,Ik vind dat het een onderwerp van debat moet zijn. Dat moet je niet alleen zelf vinden, daar moet je ook de burgers bij betrekken.”

'Normaal in Angelsaksische landen'
In andere landen is het volstrekt normaal dat agenten een hoofddoekje dragen, zegt de politiechef. ,,Er is een groot verschil tussen de Angelsaksische landen en de andere Europese landen. In landen als Amerika, Canada, Engeland, Australië, Ierland en Singapore kennen ze al verschillende vormen. Maar als je kijkt naar Frankrijk, Duitsland, Nederland en Scandinavische landen nog niet.”

In 2011 introduceerde het kabinet-Rutte I een gedragscode waarin werd vastgelegd dat ‘het dragen van religieuze symbolen niet strookt met de neutraliteit van de politie’. VVD en CDA, die destijds een kabinet vormden met gedoogsteun van de PVV, hadden in het regeerakkoord al vastgelegd dat een hoofddoek bij de politie verboden zou worden.

Adviseur Fatima Elatik
Politiechef Aalbersberg laat zich adviseren door voormalig PvdA-politica Fatima Elatik, die zelf ook een hoofddoekje draagt. Sinds anderhalf jaar wordt zij door de Amsterdamse politietop ingehuurd als directeur diversiteit.
,,Ze kan haarfijn uitleggen waar de echte spanning zit’’, zegt Aalbersberg. ,,Bij het selecteren van personeel denken we vaak te veel langs standaardpatronen. We vissen te veel in onze eigen vijver. Fatima houdt mij scherp.”

Politiebond: 'Benadruk verschil toch niet zo'
Politiebond ANPV reageert kritisch. ,,Met dit voorstel slaat de Amsterdamse politietop door”, zegt voorzitter Geert Priem. ,,We leven hier met z’n allen in Nederland, benadruk dat verschil tussen autochtonen en allochtonen toch niet zo. Allochtone agenten die ik spreek hebben er namelijk last van. Zij willen niet voorgetrokken worden op basis van hun achtergrond.
"

Voormalig PvdA-politica Fatima Elatik (43) is de drijvende kracht achter het idee van de Amsterdamse politie om hoofddoekjes weer toe te staan bij agenten. De eenheidsleiding huurt haar, voor 12.000 euro per maand, in als directeur diversiteit. Elatik is niet onomstreden.

Hier verder.

Willen wij agenten die reclame maken voor een dergelijke ideologie?

Kunnen agenten met een hoofddoek wel goed horen?

Mogen wij onze parkeerbonnen verscheuren wanneer deze uitgeschreven worden door een uitdrager van een dergelijke ideologie?

Kan een agent met hoofddoek wel objectief oordelen over een conflict tussen een moslimbroeder en een ongelovige?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:19:32 #2
pi_171079836
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Eens, VK is verdorven, ik haal het alleen maar aan om aan te geven dat er geen indicatie is om te denken dat religieuze hoofdbedekking onafhankelijk politiewerkzaamheden in de weg staan.
Dat is pas cherry-picking. Alles aan het VK is kut behalve die hoofddoek bij de politie. _O-
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:20:41 #3
pi_171079862
Ik stel voor dat alle drugsgebruikers zich concentreren in bepaalde wijken en alleen drugsgebruikende agenten accepteren. En iedereen met tatoo's in z'n gezicht idem.
pi_171079890
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat het doet voorkomen dat moslims geen respect hebben voor de politie tenzij die politie zich aanpast aan hun waandenkbeelden,
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik stel voor dat alle drugsgebruikers zich concentreren in bepaalde wijken en alleen drugsgebruikende agenten accepteren. En iedereen met tatoo's in z'n gezicht idem.
Dit is een merkwaardige invalshoek. Dit is niet waar het omgaat. Dan zou het wel gebracht worden dat ze hijab willen toestaan om zo makkelijker toegang te krijgen tot recalcitrante moslimjongeren.

Dat is echter niet het doel. Diversiteit binnen het korps is het doel.

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:04 schreef thekolere het volgende:

[..]

Puur de symboliek. Zoals ik al eerder schreef: vrouwe justita heeft een blinddoek om! Daarom!!
Een diender spreekt geen recht. En een hijab dragen agente kan gewoon handhaven op basis van de Nederlandse wet, en niet op basis van sharia.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2017 20:22:14 ]
pi_171079900
https://twitter.com/Polit(...)_op_het_matje__.html

De dame in kwestie is zelf geen moslima. :') :X
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:23:46 #6
pi_171079942
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:21 schreef Hamzoef het volgende:
Dat is echter niet het doel. Diversiteit binnen het korps is het doel.
Het is ook goed voor de diversiteit als er junks in het corps zitten, precies hetzelfde,.
pi_171079964
Trouwens in " mijn tijd " werd je niet in de regio geplaatst waar je vandaan kwam. Zelf kwam ik uit een dorpje in Drenthe en werd geplaatst in Utrecht. Dit om belangenverstrengeling te voorkomen en om een neutrale visie op de bewoners van jouw district te hebben
pi_171079970
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is ook goed voor de diversiteit als er junks in het corps zitten, precies hetzelfde,.
Een moslim kan een goed functionerend onderdeel van de samenleving zijn, een junk per definitie niet. Dus nee, wederom een slecht vergelijk, sorry.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:25:40 #9
pi_171079989
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:24 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Een moslim kan een goed functionerend onderdeel van de samenleving zijn, een junk per definitie niet. Dus nee, wederom een slecht vergelijk, sorry.
Er zijn zat junks die prima functioneren.
pi_171080011
Ik heb niet alles hiervoor gelezen, dus excuseer me als dit allemaal al een of meerdere keren is besproken.

Er wordt veel vanuit het functioneren geredeneerd. Zo'n hoofddoek, belet dat een agente om haar werk uit te voeren?

Het zou, zoals die man in het stuk uit Nieuwsuur zegt, ervoor kunnen zorgen dat agenten (met een hoofddoek) makkelijker contact krijgen met mensen met een moslimachtergrond.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.

Het is echter zo dat in de praktijk agenten met heel veel verschillende mensen te maken krijgen. Met verschillende geloven, opvattingen, afkomst, etc.
Mensen die wellicht een probleem kunnen maken van het feit dat iemand een ander geloof heeft en daardoor niet of minder bereid zijn om mee te werken, om wat voor reden dan ook...
Oh, en voordat mensen dit van plan waren, ga alsjeblieft niet inhoudelijk in op de mogelijke redenen. Dit is gewoonweg iets wat gebeurt.

Dit is juist de reden dat de politie neutraal moet zijn.

Als dit overigens echt een principe kwestie zou zijn, dan zou er gepleit worden om alle vormen van geloofsuiting toe te staan bij de politie.
Dat zorgt namelijk voor meer diversiteit dan alleen een hoofddoekje toestaan.

Kan iemand me trouwens uitleggen waarom een hoofddoek weigeren betekent dat moslima's geweigerd worden? Die man uit Nieuwsuur bleef dat maar zeggen (tenminste, zijn woorden kwamen daar op neer).
Er werken toch heel veel mensen met een geloof bij de politie, die hun geloofsovertuiging ook niet mogen laten zien?
Of vergis ik me en werken er alleen maar atheïsten bij de politie?
Nooit geweten eigenlijk...
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:27:30 #11
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_171080028
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

[..]

Dit is een merkwaardige invalshoek. Dit is niet waar het omgaat. Dan zou het wel gebracht worden dat ze hijab willen toestaan om zo makkelijker toegang te krijgen tot recalcitrante moslimjongeren.

[quote]Dat is echter niet het doel. Diversiteit binnen het korps is het doel.
Diversiteit is prima, maar wel neutraal. Het moet zo zijn dat je respect krijgt als politieman/vrouwopmdat je dat bent en niet om je etniciteit.
[..]

quote:
Een diender spreekt geen recht. En een hijab dragen agente kan gewoon handhaven op basis van de Nederlandse wet, en niet op basis van sharia.
Nee is niet neutraal en dat zal gezeik geven.
[/quote]
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:29:06 #12
pi_171080068
Allochtone politiemensen worden vaak door allochtone burgers gezien als verraders en verkaast. Dat zal niet veranderen als ze een hoofddoek gaan dragen.

Dat hoofddoek-gelul is alleen maar een excuus om de autoriteit van de politie niet te accepteren.
pi_171080073
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er zijn zat junks die prima functioneren.
Kan ik me niet voorstellen, maar ze overtreden sowieso al de wet, wat ze per defintie ongeschikt maakt.
pi_171080080
Met diversiteit bedoelen ze de samenstelling van de politie. Dat is prima te realiseren zonder dat er voor 1 van de groep een uitzonderingspositie word gecreëerd.

Maar diezelfde groep blijft maar net zolang schreeuwen tot ze hun zin hebben gekregen.
pi_171080095
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:22 schreef Kim-Holland het volgende:
https://twitter.com/Polit(...)_op_het_matje__.html

De dame in kwestie is zelf geen moslima. :') :X
Verschrikkelijk, dat soort figuren. :X
Als ze werkelijk bij de politie in dienst is, zou ze op staande voet moeten worden ontslagen.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:30:43 #17
pi_171080102
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kan ik me niet voorstellen,
Dat is een gebrek aan jouw kant. Jij discrimineert drugsgebruikers. Terwijl gelovigen de hardnekkigste junks zijn.
pi_171080143
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is een gebrek aan jouw kant. Jij discrimineert drugsgebruikers. Terwijl gelovigen de hardnekkigste junks zijn.
Drugsgebruik is (in de meeste geval) een verstoot tegen de wet. Islam belijden is dat gelukkig niet.
pi_171080157
Dit zal wel weer een eindeloze discussie worden, totdat na voortdurend gezeur en gezeik de eerste politiekorpsen de hoofddoek gaan toestaan.
٩๏̯͡๏)۶
pi_171080164
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:32 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Dat laatste stukje was eigenlijk een beetje sarcastisch bedoeld :) Ik weet dat de code er is, maar wilde hiermee laten zien dat er kennelijk een uitzondering moet worden gemaakt voor moslims of zo...

Deze code geldt voor iedereen.
Oh okee. :)
  Moderator zaterdag 20 mei 2017 @ 20:33:38 #22
249559 crew  Lavenderr
pi_171080171
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Drugsgebruik is (in de meeste geval) een verstoot tegen de wet. Islam belijden is dat gelukkig niet.
Wel in een functie zoals deze agente. Het is uitdagen.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:34:19 #23
pi_171080182
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar het is wel tegen de wet om als politiepersoon een hoofddoek te dragen. Of wil jij die wet veranderen?
pi_171080189
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wel in een functie zoals deze agente. Het is uitdagen.
Nee dat is het niet. Ik vind het erg jammer dat (blijkbaar nog veel ook ) mensen dat hier dat als zodanig zien. ;(
pi_171080203
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar het is wel tegen de wet om als politiepersoon een hoofddoek te dragen.
Nog wel, maar daar zijn we nu toch mee bezig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')