abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 20 mei 2017 @ 20:35:30 #26
249559 crew  Lavenderr
pi_171080218
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee dat is het niet. Ik vind het erg jammer dat (blijkbaar nog veel ook ) mensen dat hier dat als zodanig zien. ;(
Het mag (nog) niet dus waarom zij denkt nu voor de muziek uit te moeten lopen terwijl ze niet eens moslima is begrijp ik niet.
pi_171080225
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:33 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Oh okee. :)
De vraag waarom het weigeren van een hoofddoek gelijk staat aan het weigeren van een moslima is wel een legitieme vraag trouwens. De rest van de paragraaf ondersteunt de vraag.
pi_171080244
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het mag (nog) niet dus waarom zij denkt nu voor de muziek uit te moeten lopen terwijl ze niet eens moslima is begrijp ik niet.
Aandacht genereren voor het probleem? Het bespreekbaar maken?
pi_171080274
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:26 schreef Azerdion het volgende:
Ik heb niet alles hiervoor gelezen, dus excuseer me als dit allemaal al een of meerdere keren is besproken.

Er wordt veel vanuit het functioneren geredeneerd. Zo'n hoofddoek, belet dat een agente om haar werk uit te voeren?

Het zou, zoals die man in het stuk uit Nieuwsuur zegt, ervoor kunnen zorgen dat agenten (met een hoofddoek) makkelijker contact krijgen met mensen met een moslimachtergrond.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.

Het is echter zo dat in de praktijk agenten met heel veel verschillende mensen te maken krijgen. Met verschillende geloven, opvattingen, afkomst, etc.
Mensen die wellicht een probleem kunnen maken van het feit dat iemand een ander geloof heeft en daardoor niet of minder bereid zijn om mee te werken, om wat voor reden dan ook...
Oh, en voordat mensen dit van plan waren, ga alsjeblieft niet inhoudelijk in op de mogelijke redenen. Dit is gewoonweg iets wat gebeurt.

Dit is juist de reden dat de politie neutraal moet zijn.

Als dit overigens echt een principe kwestie zou zijn, dan zou er gepleit worden om alle vormen van geloofsuiting toe te staan bij de politie.
Dat zorgt namelijk voor meer diversiteit dan alleen een hoofddoekje toestaan.

Kan iemand me trouwens uitleggen waarom een hoofddoek weigeren betekent dat moslima's geweigerd worden? Die man uit Nieuwsuur bleef dat maar zeggen (tenminste, zijn woorden kwamen daar op neer).
Er werken toch heel veel mensen met een geloof bij de politie, die hun geloofsovertuiging ook niet mogen laten zien?
Of vergis ik me en werken er alleen maar atheïsten bij de politie?
Nooit geweten eigenlijk...
Nee,vroeger( meer dan 40 jaar geleden) bestond de politie vooral uit gelovigen. Gerefomeerden, katholieken, protestanten. Men ging ervanuit dat iemand die volgens Het Boek leefde zeer geschikt was om diender te zijn. Hij was zuiver! Een protestante agent kon wel eens heel vervelend doen tegen een katholieke verdachte. Meneer pastoor had wat meer privileges bij een katholieke agent. Wanneer je van dezelfde kerk was kon je een potje breken. Het heeft tientallen jaren geduurd om dit te verminderen en te eindigen.

En wanneer jouw leidinggevende van dezelfde kerk was ging een promotie ook wat makkelijker.
  Moderator zaterdag 20 mei 2017 @ 20:37:38 #30
249559 crew  Lavenderr
pi_171080276
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Aandacht genereren voor het probleem? Het bespreekbaar maken?
Het wordt al besproken.
pi_171080416
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

[..]

Dit is een merkwaardige invalshoek. Dit is niet waar het omgaat. Dan zou het wel gebracht worden dat ze hijab willen toestaan om zo makkelijker toegang te krijgen tot recalcitrante moslimjongeren.

Dat is echter niet het doel. Diversiteit binnen het korps is het doel.

[..]

Een diender spreekt geen recht. En een hijab dragen agente kan gewoon handhaven op basis van de Nederlandse wet, en niet op basis van sharia.
Ik hoor je niet over Noord Ierland? Daar hebben ze ook een geloofsdingetje.
pi_171080474
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:43 schreef thekolere het volgende:

[..]

Ik hoor je niet over Noord Ierland? Daar hebben ze ook een geloofsdingetje.
Welk punt probeer je te maken?
pi_171080518
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Verschrikkelijk, dat soort figuren. :X
Als ze werkelijk bij de politie in dienst is, zou ze op staande voet moeten worden ontslagen.
Dit is de meest erge en enge type 'vrouw' idd; uit provocatie zich voordoen als moslima. :r
pi_171080521
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Welk punt probeer je te maken?
Ga als katholieke agent een protestante wijk in.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:48:02 #35
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171080542
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee dat is het niet. Ik vind het erg jammer dat (blijkbaar nog veel ook ) mensen dat hier dat als zodanig zien. ;(
Waarom zou een hoofdoek het diversiteitsprobleem oplossen?

Voor zover er uberhaupt van een probleem gesproken kan worden overigens...
pi_171080551
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:47 schreef thekolere het volgende:

[..]

Ga als katholieke agent een protestante wijk in.
Oh zo, bedoel je. Maar zo is de situatie in Nederland gelukkig niet he.
pi_171080564
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:29 schreef peedjeeh het volgende:
Met diversiteit bedoelen ze de samenstelling van de politie. Dat is prima te realiseren zonder dat er voor 1 van de groep een uitzonderingspositie word gecreëerd.

Maar diezelfde groep blijft maar net zolang schreeuwen tot ze hun zin hebben gekregen.
Dit.

DIT.
pi_171080569
In Engeland zijn ze wel zo slim om de agenten geen vuurwapen te geven.
pi_171080572
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom zou een hoofdoek het diversiteitsprobleem oplossen?
Omdat een nijab dragende moslima dan ook de mogelijkheid krijgt politieagent te worden, wat tot nu toe niet mogelijk was.
pi_171080588
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:47 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dit is de meest erge en enge type 'vrouw' idd; uit provocatie zich voordoen als moslima. :r
En nog veel erger: moedwillig de regels van je eigen werkgever overtreden, op een moment waarop dat gevoelig ligt. Waarbij je dat laatste ook weet. Kijk, uit onwetendheid iets fout doen of ergens niet van op de hoogte zijn kan iedereen gebeuren. Maar dit is een moedwillige actie en het is zeer schadelijk voor het imago van de politie.

Ontslag zou de enige juiste sanctie zijn.
pi_171080590
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Oh zo, bedoel je. Maar zo is de situatie in Nederland gelukkig niet he.
We zijn hard op weg. Alleen moslim agenten in een moslim enclave. Want onze moslim vrienden accepteren geen gezag van een autochtone agent. Daarom diversiteit.

[ Bericht 7% gewijzigd door thekolere op 20-05-2017 20:54:52 ]
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:50:20 #42
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171080606
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:49 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Omdat een nijab dragende moslima dan ook de mogelijkheid krijgt politieagent te worden, wat tot nu toe niet mogelijk was.
En waarom is dat niet mogelijk?
pi_171080646
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En nog veel erger: moedwillig de regels van je eigen werkgever overtreden, op een moment waarop dat gevoelig ligt. Waarbij je dat laatste ook weet. Kijk, uit onwetendheid iets fout doen of ergens niet van op de hoogte zijn kan iedereen gebeuren. Maar dit is een moedwillige actie en het is zeer schadelijk voor het imago van de politie.

Ontslag zou de enige juiste sanctie zijn.
Eens, ja.
pi_171080656
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

En waarom is dat niet mogelijk?
Omdat de politievoorschriften dat niet toestaan.
pi_171080819
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:24 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Een moslim kan een goed functionerend onderdeel van de samenleving zijn, een junk per definitie niet. Dus nee, wederom een slecht vergelijk, sorry.
Als politieagent ben je politieagent. Religie is een privézaak. Sowieso is dat moslim-zijn van moslims nogal ziekelijk. Ze stellen het boven alles, ze identificeren zichzelf ermee. Ik ben moslim...

Zo werkt onze samenleving gewoon niet. Hier je ben je burger, met een voor- en achternaam. Geloven is prima, maar hoeft niet voortdurend te worden uitgedragen. Wie bij de politie werkt, is neutraal en draagt geen religie of andere ideeën uit. Wil je dat wél, dan woon je in het verkeerde land.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 20:58:38 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171080869
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 20:57 schreef Elfletterig het volgende:
Wil je dat wél, dan woon je in het verkeerde land.
Dat bepaal jij niet. :{w
pi_171081007
Hoe zit het eigenlijk met Joodse agenten, mogen die dan ook met een keppeltje ?
pi_171081012
Anno 2017 (in Nederland) denken nog met een doek op je kop te moeten rondlopen zodat mannen niet geil van je worden.

Of eigenlijk met die doek moet rondlopen omdat seksueel gefrustreerde mannen dat ooit hebben bedacht omdat ze in antieke tijden dat konden en wilden eisen en afwingen.

En dan anno 2017 (in Nederland) gaan bedenken, eisen, dat die antieke debiliteit prima kan samengaan met een functie bij de Nederlandse politie.

Hoe ranzig achterlijk ben je dan eigenlijk.

Als mens, als man en als vrouw.
pi_171081026
Wanneer de agenten, netzoals in Engeland onbewapend zijn, mogen ze van mij een hoofddoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')