quote:De Amsterdamse politietop overweegt een hoofddoekje toe te staan als onderdeel van het politie-uniform. Zo hoopt de eenheidsleiding meer allochtone agenten te werven.
Nu mogen dienders in Nederland geen geloofsuitingen – zoals een hoofddoekje, keppeltje of kruisje – dragen. De Amsterdamse eenheidsleiding denkt erover na om dat verbod in de hoofdstad van tafel te vegen.
,,We hebben het erover”, bevestigt de Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg in een interview bij de AD Misdaadmeter, die morgen verschijnt. ,,Stel dat het niet lukt om voldoende agenten met een migratieachtergrond te werven, dan is dat een maatregel die effect kan hebben.
Aalbersberg wil dat de helft van de nieuwe agenten in Amsterdam van allochtone afkomst is. Op dit moment heeft 52 procent van de Amsterdammers een niet-Nederlandse achtergrond, bij het korps is dat 18 procent. ,,Amsterdam verandert qua samenstelling”, zegt Aalbersberg. ,,Ik vind dat het een onderwerp van debat moet zijn. Dat moet je niet alleen zelf vinden, daar moet je ook de burgers bij betrekken.”
'Normaal in Angelsaksische landen'
In andere landen is het volstrekt normaal dat agenten een hoofddoekje dragen, zegt de politiechef. ,,Er is een groot verschil tussen de Angelsaksische landen en de andere Europese landen. In landen als Amerika, Canada, Engeland, Australië, Ierland en Singapore kennen ze al verschillende vormen. Maar als je kijkt naar Frankrijk, Duitsland, Nederland en Scandinavische landen nog niet.”
In 2011 introduceerde het kabinet-Rutte I een gedragscode waarin werd vastgelegd dat ‘het dragen van religieuze symbolen niet strookt met de neutraliteit van de politie’. VVD en CDA, die destijds een kabinet vormden met gedoogsteun van de PVV, hadden in het regeerakkoord al vastgelegd dat een hoofddoek bij de politie verboden zou worden.
Adviseur Fatima Elatik
Politiechef Aalbersberg laat zich adviseren door voormalig PvdA-politica Fatima Elatik, die zelf ook een hoofddoekje draagt. Sinds anderhalf jaar wordt zij door de Amsterdamse politietop ingehuurd als directeur diversiteit.
,,Ze kan haarfijn uitleggen waar de echte spanning zit’’, zegt Aalbersberg. ,,Bij het selecteren van personeel denken we vaak te veel langs standaardpatronen. We vissen te veel in onze eigen vijver. Fatima houdt mij scherp.”
Politiebond: 'Benadruk verschil toch niet zo'
Politiebond ANPV reageert kritisch. ,,Met dit voorstel slaat de Amsterdamse politietop door”, zegt voorzitter Geert Priem. ,,We leven hier met z’n allen in Nederland, benadruk dat verschil tussen autochtonen en allochtonen toch niet zo. Allochtone agenten die ik spreek hebben er namelijk last van. Zij willen niet voorgetrokken worden op basis van hun achtergrond.
"![]()
Dat is pas cherry-picking. Alles aan het VK is kut behalve die hoofddoek bij de politie.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:04 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Eens, VK is verdorven, ik haal het alleen maar aan om aan te geven dat er geen indicatie is om te denken dat religieuze hoofdbedekking onafhankelijk politiewerkzaamheden in de weg staan.
quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat het doet voorkomen dat moslims geen respect hebben voor de politie tenzij die politie zich aanpast aan hun waandenkbeelden,
Dit is een merkwaardige invalshoek. Dit is niet waar het omgaat. Dan zou het wel gebracht worden dat ze hijab willen toestaan om zo makkelijker toegang te krijgen tot recalcitrante moslimjongeren.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik stel voor dat alle drugsgebruikers zich concentreren in bepaalde wijken en alleen drugsgebruikende agenten accepteren. En iedereen met tatoo's in z'n gezicht idem.
Een diender spreekt geen recht. En een hijab dragen agente kan gewoon handhaven op basis van de Nederlandse wet, en niet op basis van sharia.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:04 schreef thekolere het volgende:
[..]
Puur de symboliek. Zoals ik al eerder schreef: vrouwe justita heeft een blinddoek om! Daarom!!
Het is ook goed voor de diversiteit als er junks in het corps zitten, precies hetzelfde,.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:21 schreef Hamzoef het volgende:
Dat is echter niet het doel. Diversiteit binnen het korps is het doel.
Een moslim kan een goed functionerend onderdeel van de samenleving zijn, een junk per definitie niet. Dus nee, wederom een slecht vergelijk, sorry.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is ook goed voor de diversiteit als er junks in het corps zitten, precies hetzelfde,.
Er zijn zat junks die prima functioneren.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:24 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Een moslim kan een goed functionerend onderdeel van de samenleving zijn, een junk per definitie niet. Dus nee, wederom een slecht vergelijk, sorry.
Diversiteit is prima, maar wel neutraal. Het moet zo zijn dat je respect krijgt als politieman/vrouwopmdat je dat bent en niet om je etniciteit.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:21 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
[..]
Dit is een merkwaardige invalshoek. Dit is niet waar het omgaat. Dan zou het wel gebracht worden dat ze hijab willen toestaan om zo makkelijker toegang te krijgen tot recalcitrante moslimjongeren.
[quote]Dat is echter niet het doel. Diversiteit binnen het korps is het doel.
Nee is niet neutraal en dat zal gezeik geven.quote:Een diender spreekt geen recht. En een hijab dragen agente kan gewoon handhaven op basis van de Nederlandse wet, en niet op basis van sharia.
Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie heeft met de politievakbonden overeenstemming bereikt over de gedragscode lifestyle-neutraliteit. Deze gedragscode geeft een leidraad voor de gewenste uitstraling voor de gehele Nederlandse politie. De minister en de vakbonden zijn het erover eens dat politieambtenaren zich dienen te onthouden van uitingen en versierselen die afbreuk doen aan de gezagsuitstralende, neutrale en veilige houding.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:26 schreef Azerdion het volgende:
Er werken toch heel veel mensen met een geloof bij de politie, die hun geloofsovertuiging ook niet mogen laten zien?
Of vergis ik me en werken er alleen maar atheïsten bij de politie?
Nooit geweten eigenlijk...
Kan ik me niet voorstellen, maar ze overtreden sowieso al de wet, wat ze per defintie ongeschikt maakt.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn zat junks die prima functioneren.
Verschrikkelijk, dat soort figuren.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:22 schreef Kim-Holland het volgende:
https://twitter.com/Polit(...)_op_het_matje__.html
De dame in kwestie is zelf geen moslima.![]()
Dat is een gebrek aan jouw kant. Jij discrimineert drugsgebruikers. Terwijl gelovigen de hardnekkigste junks zijn.quote:
Dat laatste stukje was eigenlijk een beetje sarcastisch bedoeldquote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:29 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie heeft met de politievakbonden overeenstemming bereikt over de gedragscode lifestyle-neutraliteit. Deze gedragscode geeft een leidraad voor de gewenste uitstraling voor de gehele Nederlandse politie. De minister en de vakbonden zijn het erover eens dat politieambtenaren zich dienen te onthouden van uitingen en versierselen die afbreuk doen aan de gezagsuitstralende, neutrale en veilige houding.
In de gedragscode is afgesproken af te zien van zichtbare uitingen van onder andere levensovertuiging, religie, politieke overtuiging en geaardheid. Verder moet afstand worden genomen van zichtbare accessoires die op enige wijze voor de politieambtenaar letsel kunnen opleveren. De gedragscode heeft verder betrekking op zichtbare tatoeages, zichtbare piercings, uitzonderlijke haardracht of haarkleur en andere zichtbare opzichtige lichaamsversieringen.
Op 11 augustus hebben alle vier de politievakbonden formeel ingestemd met de gedragscode.
Drugsgebruik is (in de meeste geval) een verstoot tegen de wet. Islam belijden is dat gelukkig niet.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is een gebrek aan jouw kant. Jij discrimineert drugsgebruikers. Terwijl gelovigen de hardnekkigste junks zijn.
Oh okee.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:32 schreef Azerdion het volgende:
[..]
Dat laatste stukje was eigenlijk een beetje sarcastisch bedoeldIk weet dat de code er is, maar wilde hiermee laten zien dat er kennelijk een uitzondering moet worden gemaakt voor moslims of zo...
Deze code geldt voor iedereen.
Wel in een functie zoals deze agente. Het is uitdagen.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:32 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Drugsgebruik is (in de meeste geval) een verstoot tegen de wet. Islam belijden is dat gelukkig niet.
Maar het is wel tegen de wet om als politiepersoon een hoofddoek te dragen. Of wil jij die wet veranderen?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:32 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Drugsgebruik is (in de meeste geval) een verstoot tegen de wet. Islam belijden is dat gelukkig niet.
Nee dat is het niet. Ik vind het erg jammer dat (blijkbaar nog veel ook ) mensen dat hier dat als zodanig zien.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wel in een functie zoals deze agente. Het is uitdagen.
Nog wel, maar daar zijn we nu toch mee bezig?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar het is wel tegen de wet om als politiepersoon een hoofddoek te dragen.
Het mag (nog) niet dus waarom zij denkt nu voor de muziek uit te moeten lopen terwijl ze niet eens moslima is begrijp ik niet.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. Ik vind het erg jammer dat (blijkbaar nog veel ook ) mensen dat hier dat als zodanig zien.
De vraag waarom het weigeren van een hoofddoek gelijk staat aan het weigeren van een moslima is wel een legitieme vraag trouwens. De rest van de paragraaf ondersteunt de vraag.quote:
Aandacht genereren voor het probleem? Het bespreekbaar maken?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het mag (nog) niet dus waarom zij denkt nu voor de muziek uit te moeten lopen terwijl ze niet eens moslima is begrijp ik niet.
Nee,vroeger( meer dan 40 jaar geleden) bestond de politie vooral uit gelovigen. Gerefomeerden, katholieken, protestanten. Men ging ervanuit dat iemand die volgens Het Boek leefde zeer geschikt was om diender te zijn. Hij was zuiver! Een protestante agent kon wel eens heel vervelend doen tegen een katholieke verdachte. Meneer pastoor had wat meer privileges bij een katholieke agent. Wanneer je van dezelfde kerk was kon je een potje breken. Het heeft tientallen jaren geduurd om dit te verminderen en te eindigen.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:26 schreef Azerdion het volgende:
Ik heb niet alles hiervoor gelezen, dus excuseer me als dit allemaal al een of meerdere keren is besproken.
Er wordt veel vanuit het functioneren geredeneerd. Zo'n hoofddoek, belet dat een agente om haar werk uit te voeren?
Het zou, zoals die man in het stuk uit Nieuwsuur zegt, ervoor kunnen zorgen dat agenten (met een hoofddoek) makkelijker contact krijgen met mensen met een moslimachtergrond.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Het is echter zo dat in de praktijk agenten met heel veel verschillende mensen te maken krijgen. Met verschillende geloven, opvattingen, afkomst, etc.
Mensen die wellicht een probleem kunnen maken van het feit dat iemand een ander geloof heeft en daardoor niet of minder bereid zijn om mee te werken, om wat voor reden dan ook...
Oh, en voordat mensen dit van plan waren, ga alsjeblieft niet inhoudelijk in op de mogelijke redenen. Dit is gewoonweg iets wat gebeurt.
Dit is juist de reden dat de politie neutraal moet zijn.
Als dit overigens echt een principe kwestie zou zijn, dan zou er gepleit worden om alle vormen van geloofsuiting toe te staan bij de politie.
Dat zorgt namelijk voor meer diversiteit dan alleen een hoofddoekje toestaan.
Kan iemand me trouwens uitleggen waarom een hoofddoek weigeren betekent dat moslima's geweigerd worden? Die man uit Nieuwsuur bleef dat maar zeggen (tenminste, zijn woorden kwamen daar op neer).
Er werken toch heel veel mensen met een geloof bij de politie, die hun geloofsovertuiging ook niet mogen laten zien?
Of vergis ik me en werken er alleen maar atheïsten bij de politie?
Nooit geweten eigenlijk...
Het wordt al besproken.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Aandacht genereren voor het probleem? Het bespreekbaar maken?
Ik hoor je niet over Noord Ierland? Daar hebben ze ook een geloofsdingetje.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:21 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
[..]
Dit is een merkwaardige invalshoek. Dit is niet waar het omgaat. Dan zou het wel gebracht worden dat ze hijab willen toestaan om zo makkelijker toegang te krijgen tot recalcitrante moslimjongeren.
Dat is echter niet het doel. Diversiteit binnen het korps is het doel.
[..]
Een diender spreekt geen recht. En een hijab dragen agente kan gewoon handhaven op basis van de Nederlandse wet, en niet op basis van sharia.
Welk punt probeer je te maken?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:43 schreef thekolere het volgende:
[..]
Ik hoor je niet over Noord Ierland? Daar hebben ze ook een geloofsdingetje.
Dit is de meest erge en enge type 'vrouw' idd; uit provocatie zich voordoen als moslima.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, dat soort figuren.![]()
Als ze werkelijk bij de politie in dienst is, zou ze op staande voet moeten worden ontslagen.
Waarom zou een hoofdoek het diversiteitsprobleem oplossen?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. Ik vind het erg jammer dat (blijkbaar nog veel ook ) mensen dat hier dat als zodanig zien.
Oh zo, bedoel je. Maar zo is de situatie in Nederland gelukkig niet he.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:47 schreef thekolere het volgende:
[..]
Ga als katholieke agent een protestante wijk in.
Dit.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:29 schreef peedjeeh het volgende:
Met diversiteit bedoelen ze de samenstelling van de politie. Dat is prima te realiseren zonder dat er voor 1 van de groep een uitzonderingspositie word gecreëerd.
Maar diezelfde groep blijft maar net zolang schreeuwen tot ze hun zin hebben gekregen.
Omdat een nijab dragende moslima dan ook de mogelijkheid krijgt politieagent te worden, wat tot nu toe niet mogelijk was.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom zou een hoofdoek het diversiteitsprobleem oplossen?
En nog veel erger: moedwillig de regels van je eigen werkgever overtreden, op een moment waarop dat gevoelig ligt. Waarbij je dat laatste ook weet. Kijk, uit onwetendheid iets fout doen of ergens niet van op de hoogte zijn kan iedereen gebeuren. Maar dit is een moedwillige actie en het is zeer schadelijk voor het imago van de politie.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:47 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dit is de meest erge en enge type 'vrouw' idd; uit provocatie zich voordoen als moslima.
We zijn hard op weg. Alleen moslim agenten in een moslim enclave. Want onze moslim vrienden accepteren geen gezag van een autochtone agent. Daarom diversiteit.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:48 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Oh zo, bedoel je. Maar zo is de situatie in Nederland gelukkig niet he.
En waarom is dat niet mogelijk?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Omdat een nijab dragende moslima dan ook de mogelijkheid krijgt politieagent te worden, wat tot nu toe niet mogelijk was.
Eens, ja.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En nog veel erger: moedwillig de regels van je eigen werkgever overtreden, op een moment waarop dat gevoelig ligt. Waarbij je dat laatste ook weet. Kijk, uit onwetendheid iets fout doen of ergens niet van op de hoogte zijn kan iedereen gebeuren. Maar dit is een moedwillige actie en het is zeer schadelijk voor het imago van de politie.
Ontslag zou de enige juiste sanctie zijn.
Als politieagent ben je politieagent. Religie is een privézaak. Sowieso is dat moslim-zijn van moslims nogal ziekelijk. Ze stellen het boven alles, ze identificeren zichzelf ermee. Ik ben moslim...quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:24 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Een moslim kan een goed functionerend onderdeel van de samenleving zijn, een junk per definitie niet. Dus nee, wederom een slecht vergelijk, sorry.
Zitten die doeken vastgegroeid ofzo? Of is het verboden ze af te doen?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:51 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Omdat de politievoorschriften dat niet toestaan.
Dat bepaal jij niet.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:57 schreef Elfletterig het volgende:
Wil je dat wél, dan woon je in het verkeerde land.
Je hebt het hier over Ahmed Marcouch, die bij nieuwsuur zat?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:35 schreef Azerdion het volgende:
[..]
De vraag waarom het weigeren van een hoofddoek gelijk staat aan het weigeren van een moslima is wel een legitieme vraag trouwens. De rest van de paragraaf ondersteunt de vraag.
Bij geuniformeerde beroepen (en de rechtspraak) passen per definitie geen hoofddoeken/ zichtbare uiterlijke religieuze kenmerken.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:04 schreef thekolere het volgende:
Wanneer de agenten, netzoals in Engeland onbewapend zijn, mogen ze van mij een hoofddoek.
Dank u.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bij geuniformeerde beroepen (en de rechtspraak) passen per definitie geen hoofddoeken/ zichtbare uiterlijke religieuze kenmerken.
Kun je daar niet mee leven moet je een ander beroep uitzoeken.
Dus stadswachten met hoofddoek mag wel?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:04 schreef thekolere het volgende:
Wanneer de agenten, netzoals in Engeland onbewapend zijn, mogen ze van mij een hoofddoek.
Die mogelijkheid heeft ze al, ze kan gewoon politieagent worden.. Ze mag dat ding alleen niet dragen tijdens haar werk.. Wat ze in haar vrije tijd draagt moet ze zelf weten..quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Omdat een nijab dragende moslima dan ook de mogelijkheid krijgt politieagent te worden, wat tot nu toe niet mogelijk was.
Het klopt sowieso niet:quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:04 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Je hebt het hier over Ahmed Marcouch, die bij nieuwsuur zat?
Vanuit zijn eigen moslim achtergrond en visie, de klagerige slachtoffer rol met als doel meer islam af te dwingen.
Preciesquote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bij geuniformeerde beroepen (en de rechtspraak) passen per definitie geen hoofddoeken/ zichtbare uiterlijke religieuze kenmerken.
quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, dat soort figuren.![]()
Als ze werkelijk bij de politie in dienst is, zou ze op staande voet moeten worden ontslagen.
Was een rot grapje!quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt inderdaad.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:04 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Vanuit zijn eigen moslim achtergrond en visie, de klagerige slachtoffer rol met als doel meer islam af te dwingen.
Echt walgelijk.. Een persoonlijk politiek statement maken als agent in functie is echt uit den boze..quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:21 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zij niet hoor.
Dat zie je al aan die zelfingenomen kop.
Strijdbaar om te strijden voor en volop trots op haar ranzige achterlijkheid.
Als we dan toch bezig zijn, kunnen we de de drugswetten dan ook even veranderen? Daar zijn veel betere argumenten voor.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nog wel, maar daar zijn we nu toch mee bezig?
Volledig met je eens.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:03 schreef DrMabuse het volgende:
Anno 2017 (in Nederland) denken nog met een doek op je kop te moeten rondlopen zodat mannen niet geil van je worden.
Of eigenlijk met die doek moet rondlopen omdat seksueel gefrustreerde mannen dat ooit hebben bedacht omdat ze in antieke tijden dat konden en wilden eisen en afwingen.
En dan anno 2017 (in Nederland) gaan bedenken, eisen, dat die antieke debiliteit prima kan samengaan met een functie bij de Nederlandse politie.
Hoe ranzig achterlijk ben je dan eigenlijk.
Als mens, als man en als vrouw.
Eens! Maar het idee kan zo uit de koker komen van de leiding zelf komen. Mevrouw krijgt een douw, rechtszaak( drie raden wie betaald), rechter zegt dat het mag, immers godsdienstvrijheid en voila er mogen hoofddoekjes.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Echt walgelijk.. Een persoonlijk politiek statement maken als agent in functie is echt uit den boze..
Vind ik ook. Dat kán je gewoon niet maken.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Echt walgelijk.. Een persoonlijk politiek statement maken als agent in functie is echt uit den boze..
Dat waren echt zo'n slechte argumenten.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:04 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat begrip begint bij mij flink af te nemen.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volledig met je eens.
Met als aanvulling: bizar hoe veel begrip we hier nog voor opbrengen ook....
De symboliek achter het kopvodje is dat mannen zichzelf niet in bedwang kunnen houden en dat vrouwen zichzelf daarom moeten bedekken. Een politieagente die dat uitbeeld en blijkbaar een ziekelijk wantrouwen heeft in mannen in het algemeen is per definitie ongeschikt voor die rol.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:21 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zij niet hoor.
Dat zie je al aan die zelfingenomen kop.
Strijdbaar om te strijden voor en volop trots op haar ranzige achterlijkheid.
Volgens mij is op europees niveau al besloten dat werkgevers hoofddoeken mogen weigeren.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:50 schreef thekolere het volgende:
[..]
Eens! Maar het idee kan zo uit de koker komen van de leiding zelf komen. Mevrouw krijgt een douw, rechtszaak( drie raden wie betaald), rechter zegt dat het mag, immers godsdienstvrijheid en voila er mogen hoofddoekjes.
quote:Op zaterdag 20 mei 2017 22:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De symboliek achter het kopvodje is dat mannen zichzelf niet in bedwang kunnen houden en dat vrouwen zichzelf daarom moeten bedekken. Een politieagente die dat uitbeeld en blijkbaar een ziekelijk wantrouwen heeft in mannen in het algemeen is per definitie ongeschikt voor die rol.
quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:03 schreef DrMabuse het volgende:
Anno 2017 (in Nederland) denken nog met een doek op je kop te moeten rondlopen zodat mannen niet geil van je worden.
Of eigenlijk met die doek moet rondlopen omdat seksueel gefrustreerde mannen dat ooit hebben bedacht omdat ze in antieke tijden dat konden en wilden eisen en afwingen.
En dan anno 2017 (in Nederland) gaan bedenken, eisen, dat die antieke debiliteit prima kan samengaan met een functie bij de Nederlandse politie.
quote:UPDATE 21.48 uur - Vanuit de politiek klinkt grote verontwaardiging over de Amsterdamse agente die zaterdag met een hoofddoek op de straat is opgegaan. Zowel landelijke als lokale politici keuren het optreden af.
PVV-Kamerlid Lilian Helder heeft geen goed woord voor de actie over: ,,Het is een domme actie van een wijkagente die de gedragscode duidelijk niet kent en helaas ook niet beseft dat het politie-uniform neutraliteit moet uitstralen.”
Raadslid Marianne Poot (VVD): ,,De politie is van en voor iedereen. Juist daarom moet een agent zo’n neutraal mogelijke uitstraling hebben. Hoofddoekjes of andere geloofstekenen passen daar niet bij.”
Het CDA kondigt aan vragen te gaan stellen aan burgemeester Eberhard van der Laan over de kwestie: ,,Bij het raadsdebat afgelopen donderdag werd door het college nog gesteld dat de uitspraken van de politiecommissaris vooral als proefballonnetje moesten worden gezien en dat het voeren van de discussie een goede zaak is. Nu het echter in de praktijk gebracht is, zou de landelijke politietop zich moeten uitspreken over de regel die dergelijke religieuze kledingonderdelen verbied, omdat het de neutraliteit aantast”, stelt Diederik Boomsma, raadslid van het CDA in Amsterdam.
Partijgenoot Chris van Dam (CDA) voegt toe: "Wij blijven bij het standpunt dat een hoofddoekje niet past bij een uniform van een gezagsdrager. Een misplaatste eenmansactie evenmin."
Volgens Boomsma is dat nodig omdat anders ook voor moslimagentes een ongemakkelijke situatie kan ontstaan: ,,Als er onduidelijkheid bestaat over de regels, dan kunnen vrouwelijke agentes die geen hoofddoek dragen vanuit hun sociale omgeving onder druk worden gezet waarom ze dat niet doen. Dat is ongewenst, omdat er dan nog meer aandacht op gevestigd wordt.”
SP-Kamerlid Sadet Karabulut is ook geen voorstander: ,,De politie is er voor iedereen en behoort neutraliteit uit te stralen. Daar passen religieuze uitingen, zoals de hoofddoek niet bij.”
De actie van de wijkagente, die naar eigen zeggen zelf geen moslim is, volgt op de discussie die haar korpschef Pieter-Jaap Aalbersberg afgelopen week losmaakte door te zeggen dat hij het toestaan van hoofddoekjes bij de politie het overwegen waard vindt. Het kan volgens hem wellicht helpen om meer agenten met een migratieachtergrond te werven.
Ik snap je volledig en deel je ergernis en mening voor 85 - 90 procent. Ik ben nog niet zo ver dat ik mensen per definitie haat omdat ze moslim zijn. Voor mij is gedrag leidend, niet afkomst of religie. Zolang mensen hun religie niet opdringen, vind ik hun religie geen probleem.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 22:24 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dat begrip begint bij mij flink af te nemen.
Ik ben net terug van een paar dagen Duitsland.
Daar zie je de invloed van de instroom van (Turkse) allochtonen volop momenteel.
In de media zag ik opvallend veel berichten waarin vooral wordt gepleit voor begrip voor de islam en de arme onbegrepen moslims.
Op straat is de hoofddoek daar niet meer weg te denken en de "culturele" inbreng in de vorm van in en in goedkope en slecht ingerichte eetgelegenheden (Döner kebab in het veelvoud) en schimmige waterpijp cafés is steeds meer zichtbaar.
Zelfs in een klein gehucht ook een fijn Diyanet gebouw voor samenkomsten tegengekomen.
En ja , daar sta je dan in zo'n gehucht opeens, oog in spleet met een zwarte wandelende tent bij de zebra.
In Duitsland anno 2017.
Ik persoonlijk begin deze opmars van de islam en de moslims steeds meer te haten.
Hun (op)eisen, hun klagen en klachten, hun dominant etaleren en installeren van hun religie.
En zo ook het begrip wat "we" in het Westen en in dit land blijkbaar moeten opbrengen voor deze invasie van antieke religieuze achterlijkheid en onverdraagzaamheid.
Het is jammer, want ik kan en wil met best veel verschillende mensen door een deur maar de haat voor een deel van de islamitische mens is er nu echt gekomen.
En dan zijn er nog mensen die zeggen: maar die Turken werken toch? Nee, alsnog we nog meer van die vage kebabtoko's en verpauperde telefoonzaakjes nodig hebben... daar heeft een kenniseconomie echt geen reet aan.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 22:24 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Daar zie je de invloed van de instroom van (Turkse) allochtonen volop momenteel.
In de media zag ik opvallend veel berichten waarin vooral wordt gepleit voor begrip voor de islam en de arme onbegrepen moslims.
Op straat is de hoofddoek daar niet meer weg te denken en de "culturele" inbreng in de vorm van in en in goedkope en slecht ingerichte eetgelegenheden (Döner kebab in het veelvoud) en schimmige waterpijp cafés is steeds meer zichtbaar.
Zelfs in een klein gehucht ook een fijn Diyanet gebouw voor samenkomsten tegengekomen.
En ja , daar sta je dan in zo'n gehucht opeens, oog in spleet met een zwarte wandelende tent bij de zebra.
In Duitsland anno 2017.
Ik persoonlijk begin deze opmars van de islam en de moslims steeds meer te haten.
Hun (op)eisen, hun klagen en klachten, hun dominant etaleren en installeren van hun religie.
En zo ook het begrip wat "we" in het Westen en in dit land blijkbaar moeten opbrengen voor deze invasie van antieke religieuze achterlijkheid en onverdraagzaamheid.
Het is jammer, want ik kan en wil met best veel verschillende mensen door een deur maar de haat voor een deel van de islamitische mens is er nu echt gekomen.
Voor de 2e maal vandaag; Goeie.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 23:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap je volledig en deel je ergernis en mening voor 85 - 90 procent. Ik ben nog niet zo ver dat ik mensen per definitie haat omdat ze moslim zijn. Voor mij is gedrag leidend, niet afkomst of religie. Zolang mensen hun religie niet opdringen, vind ik hun religie geen probleem.
Maar ik deel zeker je mening dat "we" in het westen zijn doorgeslagen qua begrip en tolerantie voor een religie die omgekeerd alleen maar (op)eist.
Ik zit momenteel in de VS en zelfs in grote steden als New York en Boston moet je moeite doen om een hoofddoek te spotten. Ze zijn er wel, maar wat je ziet is overwegend toerist. In NL-se grote steden struikel je erover. En als ze nou nog een boost zouden geven aan onze kenniseconomie, maar nee, ook in dat opzicht is het huilen met de pet op.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 23:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap je volledig en deel je ergernis en mening voor 85 - 90 procent. Ik ben nog niet zo ver dat ik mensen per definitie haat omdat ze moslim zijn. Voor mij is gedrag leidend, niet afkomst of religie. Zolang mensen hun religie niet opdringen, vind ik hun religie geen probleem.
Maar ik deel zeker je mening dat "we" in het westen zijn doorgeslagen qua begrip en tolerantie voor een religie die omgekeerd alleen maar (op)eist.
Gezien de policor (/Islam fetish) houding van ons huidige rechtssysteem is dat inderdaad geen ondenkbaar scenario..quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:50 schreef thekolere het volgende:
[..]
Eens! Maar het idee kan zo uit de koker komen van de leiding zelf komen. Mevrouw krijgt een douw, rechtszaak( drie raden wie betaald), rechter zegt dat het mag, immers godsdienstvrijheid en voila er mogen hoofddoekjes.
Ze heeft haar ambtseed gebroken..quote:Op zaterdag 20 mei 2017 22:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vind ik ook. Dat kán je gewoon niet maken.
quote:Op zaterdag 20 mei 2017 22:24 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
In Duitsland anno 2017.
Godsdienstvrijheid mag geen vrijbrief zijn voor ongelijkheid.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:50 schreef thekolere het volgende:
[..]
Niks meer aan toe te voegen.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 22:24 schreef DrMabuse het volgende:
Het Europees Hof heeft afgelopen maart bepaalt dat een werkgever een hoofddoek - mits een goede reden - mag verbieden.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:50 schreef thekolere het volgende:
[..]
Precies en het zijn dan ook nog eens geen knappe vrouwen die menen dat zij gevaar lopen door zich niet te bedekken. Ze zouden eens moeten gaan paraderen als knappe vrouwen want dan zouden de strontvliegen hem wel hen opzoeken en lastigvallen.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:03 schreef DrMabuse het volgende:
Dit is een eigenaardige redenering natuurlijk, want bij discussie over hoofddoeken wordt vaak gesteld dat vrouwen deze vrijwillig dragen en dat het dus niet verplicht is.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 23:34 schreef Physsic het volgende:
Volgens Boomsma is dat nodig omdat anders ook voor moslimagentes een ongemakkelijke situatie kan ontstaan: ,,Als er onduidelijkheid bestaat over de regels, dan kunnen vrouwelijke agentes die geen hoofddoek dragen vanuit hun sociale omgeving onder druk worden gezet waarom ze dat niet doen. Dat is ongewenst, omdat er dan nog meer aandacht op gevestigd wordt.”
Nee, tuurlijk niet. Gek.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:03 schreef WethouderHekking het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Joodse agenten, mogen die dan ook met een keppeltje ?
Voor elk geloof?quote:Op zondag 21 mei 2017 10:28 schreef wolkentoetje het volgende:
En toch denk ik dat het binnen nu en een x aantal jaren gewoon wordt toegestaan.
Denk het ook idd.quote:Op zondag 21 mei 2017 10:28 schreef wolkentoetje het volgende:
En toch denk ik dat het binnen nu en een x aantal jaren gewoon wordt toegestaan.
Ik vind het bezopen. Laat de politie alsjeblieft neutraal blijven en elke schijn van partijdigheid vermijden. Beleef je geloof thuis.quote:Op zondag 21 mei 2017 10:32 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Ja dat zal dan wel moeten natuurlijk om zo min mogelijk gezeik te krijgen.
Absoluut mee eens.quote:Op zondag 21 mei 2017 10:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het bezopen. Laat de politie alsjeblieft neutraal blijven en elke schijn van partijdigheid vermijden. Beleef je geloof thuis.
Eens hoor ik zei het in 1 van de vorige topics ook al,geen hoofddoeken,keppeltjes kruisjes of welke religieuze nonsens dan ook.quote:Op zondag 21 mei 2017 10:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het bezopen. Laat de politie alsjeblieft neutraal blijven en elke schijn van partijdigheid vermijden. Beleef je geloof thuis.
Jup, onvermijdelijk. Gaat een jaar of wat duren maar het gaat er hoe dan ook komen.quote:Op zondag 21 mei 2017 10:28 schreef wolkentoetje het volgende:
Zolang de mannelijke agenten hun vrouwelijke collega's maar niet dwingen om het te dragen.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:26 schreef habitue het volgende:
[..]
Jup, onvermijdelijk. Gaat een jaar of wat duren maar het gaat er hoe dan ook komen.
Een teken van vrouwenonderdrukking uitgedragen door de politie.
Hoofddoek is het symbool van de feministische emancipatie van de moslima, volgens diversiteitsaanhangers. Hoofddoek wordt vrijwillig en dus zonder dwang gedragen, althans dat is het argument. Dus de mogelijkheid die jij hier noemt zou onbestaanbaar moeten zijn.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:30 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Zolang de mannelijke agenten hun vrouwelijke collega's maar niet dwingen om het te dragen.
Ik zie elke dag mensen die andere mensen hun wil op proberen te leggen. Dus dat is zeker mogelijk, ook als jij meent van niet. Wat ik supervreemd vind maar dat moet je natuurlijk lekker zelf weten.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoofddoek is het symbool van de feministische emancipatie van de moslima, volgens diversiteitsaanhangers. Hoofddoek wordt vrijwillig en dus zonder dwang gedragen, althans dat is het argument. Dus de mogelijkheid die jij hier noemt zou onbestaanbaar moeten zijn.
12 fucking duizend euro per maand? Daar kan je 2x Nederland voor besturen.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voormalig PvdA-politica Fatima Elatik (43) is de drijvende kracht achter het idee van de Amsterdamse politie om hoofddoekjes weer toe te staan bij agenten. De eenheidsleiding huurt haar, voor 12.000 euro per maand, in als directeur diversiteit. Elatik is niet onomstreden.
Lekker toch. Beetje meegraaien.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
12 fucking duizend euro per maand? Daar kan je 2x Nederland voor besturen.Laten ze maar op haar bezuinigen ipv op bijstandstrekkers.
Nee, ik ben geen partij hierin. Ik wijs je er alleen op dat in discussies over hoofddoeken en ander gelaatsbedekking voor moslima's menigmaal het argument valt dat het dragen daarvan in het geheel niet verplicht wordt, maar dat het een vrije keus is van die vrouwen en dat het dus misogyn is om dat waar dan ook in of in welke situatie dan ook te verbieden. En nu haal jij NB het argument aan als mannelijke collega's (=moslims) hun vrouwelijke collega's (=moslima's) maar niet dwingen een hoofddoek op te doen. Als het goed is, maw als dat argument: niet verplicht en vrijwillig juist is dus, dan zou wat jij aanhaalt niet moeten voorkomen. Dus waar maak jij je druk om?quote:Op zondag 21 mei 2017 11:38 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik zie elke dag mensen die andere mensen hun wil op proberen te leggen. Dus dat is zeker mogelijk, ook als jij meent van niet. Wat ik supervreemd vind maar dat moet je natuurlijk lekker zelf weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
Ja, dan maak je het wel weer uniform idd. Zelfde als in de bedrijfskantine alleen maar hallal voedsel opdienen (vanwege andere argumentatie), zodat je toch 'gelijke monniken, gelijke kappen krijgt'.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:44 schreef RaXz het volgende:
Alle agenten voortaan een hoofddoek om het concept en de neutraliteit te bewaren van een uniform.
De speciale eenheden kunnen voortaan invallen doen in burka's.
Sinds wanneer zijn alle mannelijke agenten moslims geworden? Bron?quote:Op zondag 21 mei 2017 11:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen partij hierin. Ik wijs je er alleen op dat in discussies over hoofddoeken en ander gelaatsbedekking voor moslima's menigmaal het argument valt dat het dragen daarvan in het geheel niet verplicht wordt, maar dat het een vrije keus is van die vrouwen en dat het dus misogyn is om dat waar dan ook in of in welke situatie dan ook te verbieden. En nu haal jij NB het argument aan als mannelijke collega's (=moslims) hun vrouwelijke collega's (=moslima's) maar niet dwingen een hoofddoek op te doen. Als het goed is, maw als dat argument: niet verplicht en vrijwillig juist is dus, dan zou wat jij aanhaalt niet moeten voorkomen. Dus waar maak jij je druk om?
Als ergens louter halal te krijgen is, dan eet ik wel ergens anders.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dan maak je het wel weer uniform idd. Zelfde als in de bedrijfskantine alleen maar hallal voedsel opdienen (vanwege andere argumentatie), zodat je toch 'gelijke monniken, gelijke kappen krijgt'.
Sowieso kom niet aan mijn bacon.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:53 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als ergens louter halal te krijgen is, dan eet ik wel ergens anders.
Mijn keuzevrijheid weegt net zo zwaar als die van anderen hoor, men moet er dan ook maar rekening ermee houden dat ik dan even naar de snackbar op de hoek ga.
Ik denk niet dat er 1 niet-moslim is die vrouwelijke agenten zullen dwingen een hoofddoek om te doen. Dus dat zijn alleen islamitische mannelijke agenten die dat dan evt. zouden doen. Maar dat doen ze niet, want het argument is nu juist dat het dragen van een hoofddoek door moslima's strikt vrijwillig gebeurt, zonder dwang.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:49 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn alle mannelijke agenten moslims geworden? Bron?
ik wijs erop dat de hele samenleving islamitisch inrichten praktisch gezien een stuk makkelijker zal zijn. Geen gezeur meer o.a.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:53 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als ergens louter halal te krijgen is, dan eet ik wel ergens anders.
Mijn keuzevrijheid weegt net zo zwaar als die van anderen hoor, men moet er dan ook maar rekening ermee houden dat ik dan even naar de snackbar op de hoek ga.
Zolang er maar niemand dwingt.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er 1 niet-moslim is die vrouwelijke agenten zullen dwingen een hoofddoek om te doen. Dus dat zijn alleen islamitische mannelijke agenten die dat dan evt. zouden doen. Maar dat doen ze niet, want het argument is nu juist dat het dragen van een hoofddoek door moslima's strikt vrijwillig gebeurt, zonder dwang.
Vrouwen hebben in die cultuur alleen een functie wanneer (groepen) mannen er hun voordeel mee kunnen doen, van respect is helemaal geen sprake.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er 1 niet-moslim is die vrouwelijke agenten zullen dwingen een hoofddoek om te doen. Dus dat zijn alleen islamitische mannelijke agenten die dat dan evt. zouden doen. Maar dat doen ze niet, want het argument is nu juist dat het dragen van een hoofddoek door moslima's strikt vrijwillig gebeurt, zonder dwang.
Nee, je gebruikt een argument dat niet van toepassing is bij hoofddoekjes: dwang.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:59 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Zolang er maar niemand dwingt.
Wel geinig dat je brein zo werkt dat het plichtmatig in hokjes moet denken.
Interessante uitkomst. Waar kan ik dit onderzoek nader teruglezen?quote:Op zondag 21 mei 2017 12:00 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Vrouwen hebben in die cultuur alleen een functie wanneer (groepen) mannen er hun voordeel mee kunnen doen, van respect is helemaal geen sprake.
Ja, alleen in discussies over hoofddoekjes is de hoofddoek het symbool geworden van vrouwenemanciaptie icm diversiteit (in bepaalde kringen). Je mag de hoofddoek dus niet zien als symbool van vrouwenonderdrukking, dan ben je een racist oid.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:00 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Vrouwen hebben in die cultuur alleen een functie wanneer (groepen) mannen er hun voordeel mee kunnen doen, van respect is helemaal geen sprake.
De mogelijkheid tot dwang is altijd aanwezig. Bij iedereen. Je lijkt de illusie te hebben in een wereld te leven waarin iedereen elkaar vrij laat en geen controle op elkaar uit wil oefenen. Die wereld bestaat niet.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, je gebruikt een argument dat niet van toepassing is bij hoofddoekjes: dwang.
Althans als het goed is.
De meiden van Halal doen het in hun ogen goed, want die zijn een prima uithangbord en lopen in het gareel.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alleen in discussies over hoofddoekjes is de hoofddoek het symbool geworden van vrouwenemanciaptie icm diversiteit.
Uiteraard klopt dit argument wrs grotendeels niet.
Ben hier wel benieuwd naar. Bron?quote:Op zondag 21 mei 2017 12:05 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
De meiden van Halal doen het in hun ogen goed, want die zijn een prima uithang bord en lopen in het gareel.
Onze huidige kamervoorzitster Arib loopt daarentegen alleen maar tegen kritiek aan uit die hoek omdat ze gewoon haar volgens Nederlandse normen en waarden individuele gangetje gaat.
Kwestie van je ogen en oren open houden, en een beetje tussen de regels doorlezen.quote:
Goeie bron wel dit.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:08 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Kwestie van je ogen en oren open houden, en een beetje tussen de regels doorlezen.
Nou ja, dat argument wordt dus altijd aangehaald en steeds meer ook in discussies over hoofddoekjes. Daarom staan de gezusters van GL met een hoofddoek op op die beroemde foto, uit solidariteit met de emancipatie van de moslima zusters met een hoofddoek.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:05 schreef Baconbus het volgende:
[..]
De mogelijkheid tot dwang is altijd aanwezig. Bij iedereen. Je lijkt de illusie te hebben in een wereld te leven waarin iedereen elkaar vrij laat en geen controle op elkaar uit wil oefenen. Die wereld bestaat niet.
Lekker boeiend welke argumenten steeds aangehaald worden. Heb ik niks mee te maken.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, dat argument wordt dus altijd aangehaald en steeds meer ook in discussies over hoofddoekjes. Daarom staan de gezusters van GL met een hoofddoek op op die beroemde foto, uit solidariteit met de emancipatie van de moslima zusters met een hoofddoek.
Dus hoofddoek en dwang, het bestaat het niet, in welke vorm dan ook.
Dat is racistisch om dat te denken.
Precies andersom: de moslim is te beroerd om wat voor concessie dan ook te doen.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:35 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Hijab dragende agentes zijn de toekomst, of je het nu leuk vindt of niet.
In geen geval zal de neutraliteit door deze maatregel in het gedrang komen.
Sterker nog, als mensen ervan overtuigd zijn dat de neutraliteit hierdoor mogelijk de deur uit gaat dan zijn dat hun islamofobie en rechtse vooroordelen die spreken.
Wees verder gewoon eerlijk. De grote meerderheid van autochtonen wil dat moslims assimileren en zal geen genoegen nemen met minder dan dit laatste.
Mooie toekomst kijken we tegenaan met polarisatie die zich steeds verder ontwikkelt.
Jammer dat veel Westerse samenlevingen dit enkel zijn op papier en in theorie.
In realiteit... not so much.
'De moslim'. Wie kent 'm niet.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:41 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Precies andersom: de moslim is te beroerd om wat voor concessie dan ook te doen.
Meer woorden maak ik er niet aan vuil.
Sorry, maar dit is echt kolder hoor. Hoezo zou dat dan niet mogelijk zijn? Het is hierbij van belang te achterhalen wat hetgeen is dat ervoor zorgt dat de moslima wordt beperkt in haar mogelijkheden. Kan ze geen politieagente worden juist vanwege de seculiere wetten of is dit probleem het gevolg van haar keuze om een dogmatische en absolutistische ideologie aan te hangen welke haar verplicht een hoofddoek te dragen?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Omdat je weet dat mijn woorden waarheid bevatten.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:41 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Precies andersom: de moslim is te beroerd om wat voor concessie dan ook te doen.
Meer woorden maak ik er niet aan vuil.
jouw redenering is nog veel eigenaardiger. een veiligheidshelm dragen is op sommige plekken ook verplicht, toch kan men die daar prima vrijwillig opzetten. je conclusie dat "het dus niet verplicht is" is dus onjuist.quote:Op zondag 21 mei 2017 10:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is een eigenaardige redenering natuurlijk, want bij discussie over hoofddoeken wordt vaak gesteld dat vrouwen deze vrijwillig dragen en dat het dus niet verplicht is.
Druk kan dus dan ook nooit bestaan om dit wel te doen mochten ze bij de politie zitten.
Ja, indien wel zo dan is dat argument vrijwillig en niet verplicht niet meer geldig.
Jouw woorden bevatten slechts vreemde meningen.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:44 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Omdat je weet dat mijn woorden waarheid bevatten.
Niet flauw doen.
Waarom moeten moslims zich onderscheiden via zo'n hoofddoek? Zeker als andere geloofsuitingen bij het beroep van agent idem niet zijn toegestaan.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:56 schreef Drug het volgende:
[..]
de hoofddoek kan dus prima vrijwillig gedragen worden, dat argument is nog steeds geldig. jouw argumenten daarentegen zijn stuk voor stuk ongeldig.
Van die naïef-linkse boomknuffelaars met een score net onder de 100.000 had ik niet anders verwacht, maar waar ik echt niks van begrijp, is D66. Wat is er toch met die partij en hun achterban gebeurd?quote:
Ik herken mijn eigen land niet meer.quote:Op zondag 21 mei 2017 13:27 schreef Khazra het volgende:
Nederland. Telkens een stapje verder en maar blijven knikken en toekijken.
D66 is nu ook slinks links deugdvolk. Zij willen jou en mij weg hebben.quote:Op zondag 21 mei 2017 13:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Van die naïef-linkse boomknuffelaars met een score net onder de 100.000 had ik niet anders verwacht, maar waar ik echt niks van begrijp, is D66. Wat is er toch met die partij en hun achterban gebeurd?
D66 was ooit een uitgesproken seculiere partij, maar volgens mij weten ze de betekenis van dat woord niet eens meer. Buigen voor de islam is belangrijker geworden dan het uitdragen van een krachtig seculier geluid. Alles voor 1-2 zetels meer. Jammer dat een partij (en hun achterban) zo gemakkelijk de eigen principes verkwanselt.
Nederland zoals we dat kennen, verdwijnt heel langzaam. Stapje voor stapje. Ogenschijnlijk zijn het futiliteiten waar het om gaat, want "wat maakt het nou uit" als een vrouwelijke agent een hoofddoek draagt. Maar zo gaat het steeds. Wat maakt het nou uit als het zwembad gescheiden zwemmen aanbiedt, wat maakt het nou uit als kinderen een stuk van hun palmpasenstok afbreken, wat maakt het nou uit als we Tweede Pinksterdag inruilen als feestdag voor het Suikerfeest, enzovoort.quote:
Tijd om eigen volk op de eerste plaats te zetten.quote:Op zondag 21 mei 2017 13:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nederland zoals we dat kennen, verdwijnt heel langzaam. Stapje voor stapje. Ogenschijnlijk zijn het futiliteiten waar het om gaat, want "wat maakt het nou uit" als een vrouwelijke agent een hoofddoek draagt. Maar zo gaat het steeds. Wat maakt het nou uit als het zwembad gescheiden zwemmen aanbiedt, wat maakt het nou uit als kinderen een stuk van hun palmpasenstok afbreken, wat maakt het nou uit als we Tweede Pinksterdag inruilen als feestdag voor het Suikerfeest, enzovoort.
Uiteindelijk schuiven we steeds wat verder op en uiteindelijk schort het aan seculiere weerstand tegen dit soort waanzin.
Bizar dat niet meer mensen dit snappen.quote:Op zondag 21 mei 2017 13:37 schreef ems. het volgende:
Islam heeft uitsluitend een negatieve invloed op mensen
Nee. Tijd om duidelijk het karakter van ons land vast te leggen en daar voor te staan. Je hebt allerlei soorten mensen in Nederland wonen; autochtoon, allochtoon, gelovig, niet-gelovig. Dit heeft niks van doen met "eigen volk eerst", dit gaat over de aard van ons land, over hoe we dit land inrichten en welke normen en waarden we hanteren. Wat mij betreft is Nederland een seculier land met scheiding van kerk en staat. Religie is een privézaak.quote:Op zondag 21 mei 2017 13:38 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Tijd om eigen volk op de eerste plaats te zetten.
Wel toevallig de mening die enorm veel moslims zijn toegedaan.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Jouw woorden bevatten slechts vreemde meningen.
Rokers krijg je misschien zo gek om te stoppen met roken. Maar de radicale aanhangers van de Islam krijg je nooit weg zonder hulp van rokers.quote:Op zondag 21 mei 2017 13:37 schreef ems. het volgende:
Sowieso begrijp ik de hele discussie omtrent 'vrijwilligheid' niet. Islam heeft uitsluitend een negatieve invloed op mensen en landen dus dan moet je als (uitgerekend) politieagent niet zaken dragen die zich daarmee associëren.
Net als roken. Langzaam uit het publieke oog verwijderen en de invloed ervan verminderen door een ontmoedigingsbeleid.
quote:Op zondag 21 mei 2017 13:38 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Tijd om eigen volk op de eerste plaats te zetten.
MADquote:Op zondag 21 mei 2017 13:39 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Bizar dat niet meer mensen dit snappen.
Precies. Het zijn onze normen en waarden en daar heeft men zich naar te gedragen.quote:Op zondag 21 mei 2017 13:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Tijd om duidelijk het karakter van ons land vast te leggen en daar voor te staan. Je hebt allerlei soorten mensen in Nederland wonen; autochtoon, allochtoon, gelovig, niet-gelovig. Dit heeft niks van doen met "eigen volk eerst", dit gaat over de aard van ons land, over hoe we dit land inrichten en welke normen en waarden we hanteren. Wat mij betreft is Nederland een seculier land met scheiding van kerk en staat. Religie is een privézaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |