12 fucking duizend euro per maand? Daar kan je 2x Nederland voor besturen.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voormalig PvdA-politica Fatima Elatik (43) is de drijvende kracht achter het idee van de Amsterdamse politie om hoofddoekjes weer toe te staan bij agenten. De eenheidsleiding huurt haar, voor 12.000 euro per maand, in als directeur diversiteit. Elatik is niet onomstreden.
Lekker toch. Beetje meegraaien.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
12 fucking duizend euro per maand? Daar kan je 2x Nederland voor besturen.Laten ze maar op haar bezuinigen ipv op bijstandstrekkers.
Nee, ik ben geen partij hierin. Ik wijs je er alleen op dat in discussies over hoofddoeken en ander gelaatsbedekking voor moslima's menigmaal het argument valt dat het dragen daarvan in het geheel niet verplicht wordt, maar dat het een vrije keus is van die vrouwen en dat het dus misogyn is om dat waar dan ook in of in welke situatie dan ook te verbieden. En nu haal jij NB het argument aan als mannelijke collega's (=moslims) hun vrouwelijke collega's (=moslima's) maar niet dwingen een hoofddoek op te doen. Als het goed is, maw als dat argument: niet verplicht en vrijwillig juist is dus, dan zou wat jij aanhaalt niet moeten voorkomen. Dus waar maak jij je druk om?quote:Op zondag 21 mei 2017 11:38 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik zie elke dag mensen die andere mensen hun wil op proberen te leggen. Dus dat is zeker mogelijk, ook als jij meent van niet. Wat ik supervreemd vind maar dat moet je natuurlijk lekker zelf weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
Ja, dan maak je het wel weer uniform idd. Zelfde als in de bedrijfskantine alleen maar hallal voedsel opdienen (vanwege andere argumentatie), zodat je toch 'gelijke monniken, gelijke kappen krijgt'.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:44 schreef RaXz het volgende:
Alle agenten voortaan een hoofddoek om het concept en de neutraliteit te bewaren van een uniform.
De speciale eenheden kunnen voortaan invallen doen in burka's.
Sinds wanneer zijn alle mannelijke agenten moslims geworden? Bron?quote:Op zondag 21 mei 2017 11:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen partij hierin. Ik wijs je er alleen op dat in discussies over hoofddoeken en ander gelaatsbedekking voor moslima's menigmaal het argument valt dat het dragen daarvan in het geheel niet verplicht wordt, maar dat het een vrije keus is van die vrouwen en dat het dus misogyn is om dat waar dan ook in of in welke situatie dan ook te verbieden. En nu haal jij NB het argument aan als mannelijke collega's (=moslims) hun vrouwelijke collega's (=moslima's) maar niet dwingen een hoofddoek op te doen. Als het goed is, maw als dat argument: niet verplicht en vrijwillig juist is dus, dan zou wat jij aanhaalt niet moeten voorkomen. Dus waar maak jij je druk om?
Als ergens louter halal te krijgen is, dan eet ik wel ergens anders.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dan maak je het wel weer uniform idd. Zelfde als in de bedrijfskantine alleen maar hallal voedsel opdienen (vanwege andere argumentatie), zodat je toch 'gelijke monniken, gelijke kappen krijgt'.
Sowieso kom niet aan mijn bacon.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:53 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als ergens louter halal te krijgen is, dan eet ik wel ergens anders.
Mijn keuzevrijheid weegt net zo zwaar als die van anderen hoor, men moet er dan ook maar rekening ermee houden dat ik dan even naar de snackbar op de hoek ga.
Ik denk niet dat er 1 niet-moslim is die vrouwelijke agenten zullen dwingen een hoofddoek om te doen. Dus dat zijn alleen islamitische mannelijke agenten die dat dan evt. zouden doen. Maar dat doen ze niet, want het argument is nu juist dat het dragen van een hoofddoek door moslima's strikt vrijwillig gebeurt, zonder dwang.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:49 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn alle mannelijke agenten moslims geworden? Bron?
ik wijs erop dat de hele samenleving islamitisch inrichten praktisch gezien een stuk makkelijker zal zijn. Geen gezeur meer o.a.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:53 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als ergens louter halal te krijgen is, dan eet ik wel ergens anders.
Mijn keuzevrijheid weegt net zo zwaar als die van anderen hoor, men moet er dan ook maar rekening ermee houden dat ik dan even naar de snackbar op de hoek ga.
Zolang er maar niemand dwingt.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er 1 niet-moslim is die vrouwelijke agenten zullen dwingen een hoofddoek om te doen. Dus dat zijn alleen islamitische mannelijke agenten die dat dan evt. zouden doen. Maar dat doen ze niet, want het argument is nu juist dat het dragen van een hoofddoek door moslima's strikt vrijwillig gebeurt, zonder dwang.
Vrouwen hebben in die cultuur alleen een functie wanneer (groepen) mannen er hun voordeel mee kunnen doen, van respect is helemaal geen sprake.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er 1 niet-moslim is die vrouwelijke agenten zullen dwingen een hoofddoek om te doen. Dus dat zijn alleen islamitische mannelijke agenten die dat dan evt. zouden doen. Maar dat doen ze niet, want het argument is nu juist dat het dragen van een hoofddoek door moslima's strikt vrijwillig gebeurt, zonder dwang.
Nee, je gebruikt een argument dat niet van toepassing is bij hoofddoekjes: dwang.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:59 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Zolang er maar niemand dwingt.
Wel geinig dat je brein zo werkt dat het plichtmatig in hokjes moet denken.
Interessante uitkomst. Waar kan ik dit onderzoek nader teruglezen?quote:Op zondag 21 mei 2017 12:00 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Vrouwen hebben in die cultuur alleen een functie wanneer (groepen) mannen er hun voordeel mee kunnen doen, van respect is helemaal geen sprake.
Ja, alleen in discussies over hoofddoekjes is de hoofddoek het symbool geworden van vrouwenemanciaptie icm diversiteit (in bepaalde kringen). Je mag de hoofddoek dus niet zien als symbool van vrouwenonderdrukking, dan ben je een racist oid.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:00 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Vrouwen hebben in die cultuur alleen een functie wanneer (groepen) mannen er hun voordeel mee kunnen doen, van respect is helemaal geen sprake.
De mogelijkheid tot dwang is altijd aanwezig. Bij iedereen. Je lijkt de illusie te hebben in een wereld te leven waarin iedereen elkaar vrij laat en geen controle op elkaar uit wil oefenen. Die wereld bestaat niet.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, je gebruikt een argument dat niet van toepassing is bij hoofddoekjes: dwang.
Althans als het goed is.
De meiden van Halal doen het in hun ogen goed, want die zijn een prima uithangbord en lopen in het gareel.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alleen in discussies over hoofddoekjes is de hoofddoek het symbool geworden van vrouwenemanciaptie icm diversiteit.
Uiteraard klopt dit argument wrs grotendeels niet.
Ben hier wel benieuwd naar. Bron?quote:Op zondag 21 mei 2017 12:05 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
De meiden van Halal doen het in hun ogen goed, want die zijn een prima uithang bord en lopen in het gareel.
Onze huidige kamervoorzitster Arib loopt daarentegen alleen maar tegen kritiek aan uit die hoek omdat ze gewoon haar volgens Nederlandse normen en waarden individuele gangetje gaat.
Kwestie van je ogen en oren open houden, en een beetje tussen de regels doorlezen.quote:
Goeie bron wel dit.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:08 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Kwestie van je ogen en oren open houden, en een beetje tussen de regels doorlezen.
Nou ja, dat argument wordt dus altijd aangehaald en steeds meer ook in discussies over hoofddoekjes. Daarom staan de gezusters van GL met een hoofddoek op op die beroemde foto, uit solidariteit met de emancipatie van de moslima zusters met een hoofddoek.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:05 schreef Baconbus het volgende:
[..]
De mogelijkheid tot dwang is altijd aanwezig. Bij iedereen. Je lijkt de illusie te hebben in een wereld te leven waarin iedereen elkaar vrij laat en geen controle op elkaar uit wil oefenen. Die wereld bestaat niet.
Lekker boeiend welke argumenten steeds aangehaald worden. Heb ik niks mee te maken.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, dat argument wordt dus altijd aangehaald en steeds meer ook in discussies over hoofddoekjes. Daarom staan de gezusters van GL met een hoofddoek op op die beroemde foto, uit solidariteit met de emancipatie van de moslima zusters met een hoofddoek.
Dus hoofddoek en dwang, het bestaat het niet, in welke vorm dan ook.
Dat is racistisch om dat te denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |