Nah, niet alle linksen, zal niet de enige linksje zijn die dit met leden ogen aanziet. Ik vind ook dat we islam zsm actief in een hok moeten stoppen.quote:Op zondag 21 mei 2017 18:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat een paar nieuwelingen oude dingen gaan lopen eisen.
We hebben sinds de Verlichting de gristenen in hun hok getrapt, onder leiding van progressieve mensen (laten we ze "links" noemen). En diezelfde progressieve kliek vind gastarbeiders zielig. En die progressieven gooien nu hun eigen glazen in door moslims de hand boven het hoofd te houden. Ondertussen krijgen de gristenen, aangemoedigd door de "emancipatie van moslims", ook weer een grote bek.
We gaan dus idd terug in de tijd.
Dit is net zo simpel als zeggen alle Chinezen zien er hetzelfde uit. Voor een koude buitenstaander lijkt het misschien zo, maar als je voorbij je eerste oordeel kijkt zie je een feest van diversiteit.quote:Op zondag 21 mei 2017 18:25 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik zou zeggen ga eens kijken in een wijk waar het meerendeel nu islamitisch is, dan zie je precies hoe 'allemaal hetzelfde zijn' eruit ziet.
quote:Op zondag 21 mei 2017 18:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Dit is net zo simpel als zeggen alle Chinezen zien er hetzelfde uit. Voor een koude buitenstaander lijkt het misschien zo, maar als je voorbij je eerste oordeel kijkt zie je een feest van diversiteit.
Je kan lachen wat je wil maar hij heeft een punt.quote:
Au, mijn buik, hou op, alsjeblieft....quote:Op zondag 21 mei 2017 18:37 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Je kan lachen wat je wil maar hij heeft een punt.
Dat fenomeen geldt namelijk voor elke vorm van gemeenschap!
Je hebt mensen die diep gelovig zijn, mensen die die enkel uit cultuurgevoel gelovig zijn en alles daartussen. Hoe dat elkaar in evenwicht houdt is prachtig en maakt een samenleving.quote:Op zondag 21 mei 2017 18:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Au, mijn buik, hou op, alsjeblieft....
Ja, dat zijn inderdaad alle variaties die er zijn, en het evenwicht daartussen is inderdaad geweldigquote:Op zondag 21 mei 2017 18:41 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Je hebt mensen die diep gelovig zijn, mensen die die enkel uit cultuurgevoel gelovig zijn en alles daartussen. Hoe dat elkaar in evenwicht houdt is prachtig en maakt een samenleving.
Totdat het iets betreft waar je het niet mee eens bent natuurlijk. Tot zover de diversiteit in dat gevalquote:Op zondag 21 mei 2017 18:41 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Je hebt mensen die diep gelovig zijn, mensen die die enkel uit cultuurgevoel gelovig zijn en alles daartussen. Hoe dat elkaar in evenwicht houdt is prachtig en maakt een samenleving.
Vergeet de militante fundamentalistische atheïsten en anti-theïsten niet! Dat zijn de echte smaakmakers.quote:Op zondag 21 mei 2017 18:41 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Wat voor uniform hebben die eigenlijk, dat moet ik mij ook maar eens aanmeten. Ik hoop wel iets opzichtigs en duidelijks.quote:Op zondag 21 mei 2017 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Vergeet de militante fundamentalistische atheïsten en anti-theïsten niet! Dat zijn de echte smaakmakers.
Het is heel geslepen, het is groepsdruk.quote:Op zondag 21 mei 2017 12:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, je gebruikt een argument dat niet van toepassing is bij hoofddoekjes: dwang.
Althans als het goed is.
Nee, dat weten we dus helemaal niet. Dat is wat veel mensen geloven. Er zit een levensgroot verschil tussen weten en geloven. Toon maar eens aan dat dit universum is gecreëerd door een bovennatuurlijke entiteit genaamd Allah. Veel succes gewenst in ieder geval.quote:Op zondag 21 mei 2017 18:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
VerkledenLekker allemaal hetzelfde zijn in een steriele atheïstische samenleving!
[..]
Hoezo zouden miljarden universa een schepper uitsluiten. En we ten wel van iemand die een heel universum heeft gecreëerd. Zijn naam is god of Allah.
Jij doet een bewering zonder bewijs, dus toon het lekker zelf aan.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:08 schreef Logic91 het volgende:
een steriele atheïstische samenleving!
Equilibrium (2/12) Movie CLIP - Killed for Reading (2002) HD
Equilibrium (2/12) Movie CLIP - Killed for Reading (2002) HD
[..]
Hoezo zouden miljarden universa een schepper uitsluiten. En we ten wel van iemand die een heel universum heeft gecreëerd. Zijn naam is god of Allah.
Ja, klopt het argument er is geen dwang bij het gebruiken van hoofddoekjes is imho invalide. Maar ja dan komt dus het tegenargument: dus dan ben je een racist/islamofoob.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:06 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Het is heel geslepen, het is groepsdruk.
Met als argument een goede moslima draagt een hoofddoek en daarna de "omdraaiing" als je hem niet draagt ben je GEEN goede moslima.
In veel beroepen - dus ook bij de politie - gelden kledingregels.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:28 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Dat noem jij respectvol!!!!, het zou veel respectvoller zijn als een vrouw zelf mag bepalen wat ze aantrekt!!!!
quote:Op zondag 21 mei 2017 18:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat voor uniform hebben die eigenlijk, dat moet ik mij ook maar eens aanmeten. Ik hoop wel iets opzichtigs en duidelijks.
Misschien mij daarmee ook maar aanmelden voor de politieopleiding.
Helemaal mee eens. En het erge is nog dat een hele hoop niet-moslims het nog een goed idee vinden ook.quote:Op zondag 21 mei 2017 18:10 schreef Logic91 het volgende:
Dat dit überhaupt aanleiding vormt tot een nationale discussie laat naar mijn mening een negatieve maatschappelijke ontwikkeling zien. We hebben de neiging discussies aan te gaan die allang en breed zijn behandeld. Recent was er nog een discussie met betrekking tot de scheiding van kerk en staat. Een discussie welke al in de achttiende eeuw is geweest. Het lijkt soms serieus alsof we met zijn allen terug de tijd ingaan lol. Hoe komt het toch dat we oude koeien uit de sloot halen?
Lol, omkeren van de bewijslast. Zo'n oude en goedkope truc. Ik heb geen enkele bewering gedaan. Een multiversum sluit inderdaad geen godheid uit. Alleen jij beweert dat er een God is en nu kom je mij doodleuk vertellen dat ik moet bewijzen dat er geen God is?quote:Op zondag 21 mei 2017 19:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij doet een bewering zonder bewijs, dus toon het lekker zelf aan.
Ja, zo is het wel idd.quote:
Diversiteit, je weet tog!quote:Op zondag 21 mei 2017 19:18 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, zo is het wel idd..
We moeten in NL eigenlijk ook lui hebben zoals wijlen Hitchins, Harris etc. We hebben het niet, omdat atheïsme eigenlijk heel gewoon is in NL. Meer dan de helft van de bevolking is niet gelovig, en dan nog een 30% is ietist en dan heb je nog 20% die echt gelovig is. Ondertussen wringt islam zich overal in. Gek toch. Waarom mag je die niet in een hok teruggooien met het liefst 10 sloten bwvs, waarom ben je dan een racist?
Juist, maar daar ging dit niet om.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:14 schreef Buster24 het volgende:
[..]
In veel beroepen - dus ook bij de politie - gelden kledingregels.
Die weet je VOORAF dus een sollicitatie bij de politie is akkoord gaan met die kledingregels.
Ik heb de koran waar meerdere wetenschappelijke feiten in staan lang voordat Europeanen ze wisten. Jij hebt je eigen arrogantie tegen god.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:18 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Lol, omkeren van de bewijslast. Zo'n oude en goedkope truc. Ik heb geen enkele bewering gedaan. Een multiversum sluit inderdaad geen godheid uit. Alleen jij beweert dat er een God is en nu kom je mij doodleuk vertellen dat ik moet bewijzen dat er geen God is?![]()
Je diskwalificeert jezelf wel hiermee. Nog een fijne dag.
Omdat gelovigen geen goede argumenten hebben, dus zetten ze je weg als racist.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zo is het wel idd..
We moeten in NL eigenlijk ook lui hebben zoals wijlen Hitchins, Harris etc. We hebben het niet, omdat atheïsme eigenlijk heel gewoon is in NL. Meer dan de helft van de bevolking is niet gelovig, en dan nog een 30% is ietist en dan heb je nog 20% die echt gelovig is. Ondertussen wringt islam zich overal in. Gek toch. Waarom mag je die niet in een hok teruggooien met het liefst 10 sloten bwvs, waarom ben je dan een racist?
Nostradamus is er ook zo eentje, die zag het allemaal lang van tevoren.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb de koran waar meerdere wetenschappelijke feiten in staan lang voordat Europeanen ze wisten. Jij hebt je eigen arrogantie tegen god.
Ja, joh, ook in de zomer?quote:Op zondag 21 mei 2017 19:41 schreef remlof het volgende:
Ik zie een hoofddoek niet als religieus symbool, dus ik zou er geen probleem mee hebben als politie-agenten het zouden mogen dragen.
Mijn grootmoeders droegen ook hoofddoeken.
Maar moslims zien het wel als een religieus symbool, dus herleidend uit je eerste zin kan ik opmaken dat je het dan wel een probleem vindt .quote:Op zondag 21 mei 2017 19:41 schreef remlof het volgende:
Ik zie een hoofddoek niet als religieus symbool, dus ik zou er geen probleem mee hebben als politie-agenten het zouden mogen dragen.
Nou het zijn de cultureel-antropologen ook met name. En allerlei andere figuren (academisch opgeleid vaak) die gewoon niet moslim zijn, krijg ik de indruk. En dat zijn ook de figuren die moslims, met de grondwet en wet in handen, doordrijven tot het uiterste. In ieder geval een niet te onderschatten factor imho, in NL althans.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat gelovigen geen goede argumenten hebben, dus zetten ze je weg als racist.
Doodlopend kul tegenargument sws idd.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:45 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar moslims zien het wel als een religieus symbool, dus herleidend uit je eerste zin kan ik opmaken dat je het dan wel een probleem vindt .
Nee hoor, het is een kledingaccessoire en ik denk dat de meeste moslima's dat ook zo zien. Of ben jij een moslima dat je het beter weet?quote:Op zondag 21 mei 2017 19:45 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar moslims zien het wel als een religieus symbool, dus herleidend uit je eerste zin kan ik opmaken dat je het dan wel een probleem vindt .
Nee, mijn argument is dat het geen religieus symbool maar een modeaccessoire is, daarom noemde ik mijn grootmoeders.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Doodlopend kul tegenargument sws idd.
Mijn grootmoeders droegen hoofddoekjes en dus mogen politie-agentes van islamitische huize hoofddoekjes dragen..
http://www.pluralism.ca/en/quote:Op zondag 21 mei 2017 17:25 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Niet snappen dat religie compleet haaks staat op culturele diversiteit. Geef mij 1 voorbeeld waar religie staat voor diversiteit?
quote:Op zondag 21 mei 2017 19:50 schreef remlof het volgende:
Nee hoor, het is een kledingaccessoire en ik denk dat de meeste moslima's dat ook zo zien. Of ben jij een moslima dat je het beter weet?
Dat is het wel dus. Moslima's dragen dat niet tegen de regen of storm oid, zoals je grootmoeders. Is omdat Mo'tje dat voorschrijft. Was laatst nog zo'n moslima-doos in het onderwijs die een heel drama maakte omdat ze voortaan met hoofddoek les ging geven, weet je dat niet meer, ergens in het Gooi.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, mijn argument is dat het geen religieus symbool maar een modeaccessoire is, daarom noemde ik mijn grootmoeders.
quote:Mijn grootmoeders droegen hoofddoekjes en dus mogen politie-agentes van islamitische huize hoofddoekjes dragen.
Hij zit te trollen, dat kan niet anders. Ik ken geen enkele moslima die zegt dat ze het vanuit modieus oogpunt draagt (ook al zal er vast wel eentje te vinden zijn, uitzondering/regel).quote:Op zondag 21 mei 2017 19:54 schreef Ryan3 het volgende:
Dat is het wel dus. Moslima's dragen dat niet tegen de regen of storm oid, zoals je grootmoeders. Is omdat Mo'tje dat voorschrijft. Was laatst nog zo'n moslima-doos in het onderwijs die een heel drama maakte omdat ze voortaan met hoofddoek les ging geven, weet je dat niet meer, ergens in het Gooi.
Ja hoor, nu is het opeens een modeaccessoire.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, mijn argument is dat het geen religieus symbool maar een modeaccessoire is, daarom noemde ik mijn grootmoeders.
Ja, ik denk alleen niet dat-ie loopt te trollen. Ik snap ook niet hoe hij echt dit soort argumentatie kan gebruiken. Begrijp niet wat er met hem gebeurd is eigenlijk.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hij zit te trollen, dat kan niet anders. Ik ken geen enkele moslima die zegt dat ze het vanuit modieus oogpunt draagt (er zal er vast wel eentje te vinden zijn, uitzondering/regel).
1 Woord, uniform.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:41 schreef remlof het volgende:
Mijn grootmoeders droegen ook hoofddoeken.
Ben jij een moslima, dat je denkt te weten wat hun beweegredenen zijn?quote:Op zondag 21 mei 2017 19:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, het is een kledingaccessoire en ik denk dat de meeste moslima's dat ook zo zien. Of ben jij een moslima dat je het beter weet?
Als het om mode-accessoires zou gaan kun je het resoluut afwijzen. Geen mode bij de politie. Uniform. Mode doe je maar thuis, in je vrije tijd idd.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hij zit te trollen, dat kan niet anders. Ik ken geen enkele moslima die zegt dat ze het vanuit modieus oogpunt draagt (ook al zal er vast wel eentje te vinden zijn, uitzondering/regel).
De grap is natuurlijk dat als het om een modeaccessoire zou gaan, deze discussie al helemaal niet valide meer is.
Nou ja, als alle vrouwen in de politie dan weer een hoofddoek zouden krijgen is het weer uniform hè.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
1 Woord, uniform.
Zoek de betekenis en functie eens op. Het zal me verder jeuken wat voor betekenis er aan zo'n doekje gegeven wordt.
quote:Op zondag 21 mei 2017 19:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Decennialang schreeuwen ze: "Vrijheid van Godsdienstquote:
Alle vrouwen én mannen toch?quote:Op zondag 21 mei 2017 20:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, als alle vrouwen in de politie dan weer een hoofddoek zouden krijgen is het weer uniform hè.
Een rok kan toch ook onderdeel zijn van een uniform? En kijk eens naar de Britse politie, daar zijn hoofddoeken ook geen probleem.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
1 Woord, uniform.
Zoek de betekenis en functie eens op. Het zal me verder jeuken wat voor betekenis er aan zo'n doekje gegeven wordt.
Als het een modeaccessoire is dan ben je het zeker wel met me eens dat islamitische meisjes het verboden moet worden die kopvodjes in de klas te dragen?quote:Op zondag 21 mei 2017 19:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |