abonnement Unibet Coolblue
pi_97761913



Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!






Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 |



Salaristabel Zaterdagwerker:



Uitbetalingen:





Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis<br>
Posttarieven<br>
Juist adresseren<br>
Verhuisservice<br>
Bewaarservice<br>
Postzegeluitgiftekalender<br>

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis<br>
HSM = HuisNummerSorteermachine<br>
Lola = Los en Laad ruimte<br>
VOS = Vroege Ochtend Sorteering<br>



Overige linkjes:
Over TNT Post<br>
TPG en klagen<br>
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers<br>



Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br>
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br>
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br>
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br>
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br>
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br>
Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br>
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br>
ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br>
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br>
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br>
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br>
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br>
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br>
sbientje, werkzaam in Breda<br>
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br>
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br>
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br>
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br>
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br>



De OP is hier te vinden.

Laatste post uit het vorige deel:
quote:
[quote]0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Was het nog druk gisteren?
Geloof het niet, volgens mij was er ook geen buslichting maandag en zondag. Dus dan loop je met wat herstelpost en wat buitenland post.
[/quote]
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_97762241
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:20 schreef sbientje het volgende:
die bol.com dozen zijn gewoon niet te hanteren. Met die platte witte nog nooit problemen gehad, maar die grote bruine dozen zijn echt TE onhandig. Passen niet in binnentassen dus gaan altijd kapot, passen ook niet in veel brievenbussen. bah
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_97763639
Ik heb nog een vraag: als je een sollicitatiegesprek hebt bij TNT/PostNL, wat kan je hiervan verwachten? En is de kans dat je er niet door komt klein of groot? Ik heb al een aantal topics hier doorgelezen (stuk of 8 denk ik van de 85 nu) maar ik denk dat ik er op deze manier sneller uitkom...

Bedankt :D
pi_97764052
de kans dat je neit wordt aangenomen, is voglens mij heel erg klein. Bij mij was er iig weinig sollicitatiegesprek aan. Ze vroegen gewoon of ik gezond was, een goede fiets had. Of ik wist wat het werk inhield en waarom het me leuk leek. En toen mocht ik al komen..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_97764466
Naja ik had ook ook over enveloppen met dvds enzo erin, met luchtkussentjes ertussen, maar dan is het hoesje weer kapot (vaak meegemaakt) of breekt de cd (dat heb ik 1x meegemaakt).
There are only 151 Pokémon.
pi_97765392
Overigens is het de voorgeschreven procedure om die dingen te "gooien", als in tijdens het vossen vanaf handhoogte de blauwe bak in. Een redelijke verpakking zou daar tegen moeten kunnen en zelfs de Bol.com dozen komen daar ongeschonden vanaf. Maar het gaat mis in de binnentas waar er geen mogelijkheid is om zonder druk die doos er in te krijgen.
pi_97765658
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:48 schreef Leontje het volgende:
Ik heb nog een vraag: als je een sollicitatiegesprek hebt bij TNT/PostNL, wat kan je hiervan verwachten? En is de kans dat je er niet door komt klein of groot? Ik heb al een aantal topics hier doorgelezen (stuk of 8 denk ik van de 85 nu) maar ik denk dat ik er op deze manier sneller uitkom...

Bedankt :D
Ik heb geen sollicitatiegesprek gehad, maar dat is niet de normale gang van zaken.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:33:24 #8
342418 VKV
Plausibel
pi_97766508
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:48 schreef Leontje het volgende:
Ik heb nog een vraag: als je een sollicitatiegesprek hebt bij TNT/PostNL, wat kan je hiervan verwachten? En is de kans dat je er niet door komt klein of groot? Ik heb al een aantal topics hier doorgelezen (stuk of 8 denk ik van de 85 nu) maar ik denk dat ik er op deze manier sneller uitkom...

Bedankt :D
Sollicitatiegesprek vragen:

Hoe heet je?
Wanneer kun je beginnen?

Succes :P
pi_97781512
Aanvulling:

Kun je schrijven? Ja
Oké vul dan je eigen belasting-aanmeld-formulier dan maar in!
pi_97783477
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:42 schreef rub3n het volgende:
Aanvulling:

Kun je schrijven? Ja
Oké vul dan je eigen belasting-aanmeld-formulier dan maar in!
Hoho, lezen en schrijven is geen vereiste, we moeten nog 15 postbezorgers aannemen deze week :')
pi_97791042
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:42 schreef rub3n het volgende:
Aanvulling:

Kun je schrijven? Ja
Oké vul dan je eigen belasting-aanmeld-formulier dan maar in!
Aanvulling:

Je weet dat het slecht betaald is?
pi_97792246
zo het was vandaag echt rustig!! Zelfs voor de maandag. 5 wijken in 2,5 uur, en daarbij ook nog naar depot gereden, naar het postkantoor en naar een paar adressen die op zaterdag dicht zijn..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_97792322
Mijn ecco's hebben het helemaal begeven nu trouwens. De zool hing al half los, maar nu is ook het stiksel kapot. Ik ga ze niet meer laten maken, ben ze wel beu. Vandeweek ff naar de ecco-winkel voor nieuwe :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  maandag 6 juni 2011 @ 18:55:07 #14
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_97797925
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:36 schreef sk888er het volgende:

[..]

Aanvulling:

Je weet dat het slecht betaald is?
Dat zeggen ze er niet bij :P
  maandag 6 juni 2011 @ 20:54:37 #15
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_97806144
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:00 schreef sbientje het volgende:
zo het was vandaag echt rustig!! Zelfs voor de maandag. 5 wijken in 2,5 uur, en daarbij ook nog naar depot gereden, naar het postkantoor en naar een paar adressen die op zaterdag dicht zijn..
Hier was er wederom veel. Dat komt ook omdat dat zgn "Optima" hier niet goed wordt uitgevoerd. Eigenlijk zouden we vandaag alleen de buspost van de buslichting van gisteren moeten meenemen, want al de foutlopers van zaterdag zouden er morgen pas weer bij moeten zitten. Maar dat wordt zaterdag helemaal niet weggehaald, dus ligt het er maandag nog. En aangezien er binnen steeds meer nieuwe "collega's" van bedenkelijk pluimage rondlopen, wordt er steeds slechter gesorteerd. Dus had ik vandaag voor een wijk practisch nog een volle blauwe bak van zaterdag erbij, en nog heel veel van die gladde Sligro-zooi.

Inmiddels gaan ze bij ons werk maken van het verlichten van de psychosociale belasting. Maar ik ben bang dat ze zich er wel erg makkelijk van af gaan maken. Er hangen nu overal posters met smileys enzo erop en teksten als "heb je vandaag al gelachen?", en "heb je al een complimentje gegeven aan een collega?". Het lijkt wel een postbus 51 campagne. Nu wil ik het belang van schouderklopjes e.d. helemaal niet onderschatten, maar het is wel duidelijk dat het geen cent mag kosten. En een complimentje kost niks, dus da's een goedkope oplossing, denkt het management. Maar ik denk niet dat ze de normen nu gaan versoepelen, of wat minder wijken opdelen. Vorige week nog een hoop stennis, wilden ze ons weer laten folderen met "Word postbezorger" flyers. Terwijl er van hogerhand nadrukkelijk is gezegd dat dat niet meer hoefde, omdat het onmenselijk is mensen eerst een ontslagbrief te sturen, maar ze wel nog even snel hun opvolgers te laten werven (en opleiden).
:N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_97806634
terecht ook, ik vind het niet normaal dat mensen die hun ontslag krijgen nog die folders moeten bezorgen. Kan echt niet. En wat een oplossing idd.. Heb je vandaag al gelachen :') ja als een boer met kiespijn..

Bij ons wordt dat Optima wel goed gedaan, zaterdag gaat alles terug naar Rotterdam. Ik vind het nog steeds een beetje onzinnig, maar ach. Ik had vandaag iig lekker weinig, en als het toch veel was voor een wijk, vaak een stapeltje verjaardagskaarten voor 1 adres. Ruimt lekker op :)

Moest nog een aangetekende uitreiken, die meneer stond boven voor het raam dus ik vroeg of ie naar beneden kwam. Bleef ie angstvallig achter de deur staann. "Ja ik heb geen broek aan" :')
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:25:29 #17
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_97842976
@Rub3n:

Ik heb je filmpjes bekeken ^O^ , leuk zeg, het is zeker geen straf om zo te werken!
Zelf heb ik een loopwijk, ik zie dit werk als een sport 8-) en kom fluitend (en zwetend) thuis *O*
Leven en laten leven
pi_97843359
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er hangen nu overal posters met smileys enzo erop en teksten als "heb je vandaag al gelachen?", en "heb je al een complimentje gegeven aan een collega?". Het lijkt wel een postbus 51 campagne.
:')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_97844493
Ik vraag me af of jullie nog wel weten wat de naam is van je werkgever. Onderhand is die naam al zo vaak veranderd dat ik de tel kwijt ben.

Toch bedankt dat jullie er zijn, alleen graag die blanco enveloppen met alleen het adres erop wegmoffelen :P
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_97848281
Nou, ik zeg overal nog TNT hoor...
pi_97848472
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:26 schreef rub3n het volgende:
Nou, ik zeg overal nog TNT hoor...
Onder andere op de brievenbussen, op sommige bij ons in het dorp (kan het qua inwonertal nu eenmaal geen stad noemen) staat nog gewoon TNT. Op andere staat met een sticker PostNL ;)

Maar hoe is het nu eigenlijk precies want ik ben echt de weg kwijt.

PTT (post) werd TPG -> TNT -> PostNl
PTT (telecom) werd KPN
TNT blijft TNT voor pakketten? En TNT Post is dan PostNL geworden toch?
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_97848609
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:29 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Onder andere op de brievenbussen, op sommige bij ons in het dorp (kan het qua inwonertal nu eenmaal geen stad noemen) staat nog gewoon TNT. Op andere staat met een sticker PostNL ;)

Maar hoe is het nu eigenlijk precies want ik ben echt de weg kwijt.

PTT (post) werd TPG -> TNT -> PostNl
PTT (telecom) werd KPN
TNT blijft TNT voor pakketten? En TNT Post is dan PostNL geworden toch?
PostNL Pakketten is het.

Alles wat eerst iets met TNT Post was is nu PostNL. De rest blijft gewoon TNT. Dus TNT Express, TNT Innight, etc...

Overigens was TPG gewoon TNT Post Groep.
lama
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:33:24 #23
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_97848631
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:29 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Onder andere op de brievenbussen, op sommige bij ons in het dorp (kan het qua inwonertal nu eenmaal geen stad noemen) staat nog gewoon TNT. Op andere staat met een sticker PostNL ;)

Maar hoe is het nu eigenlijk precies want ik ben echt de weg kwijt.

PTT (post) werd TPG -> TNT -> PostNl
PTT (telecom) werd KPN
TNT blijft TNT voor pakketten? En TNT Post is dan PostNL geworden toch?
Nee, TNT Post Pakketservice is ook PostNL. Het enige wat TNT blijft heten is de Expresstak.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_97849047
Het toffe van die naamsverandering is dat ik nu ontzettend kan kankeren op TNT en wat voor prutsers het daar zijn. Ik werk er immers niet meer :+
pi_97849391
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:29 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Onder andere op de brievenbussen, op sommige bij ons in het dorp (kan het qua inwonertal nu eenmaal geen stad noemen) staat nog gewoon TNT. Op andere staat met een sticker PostNL ;)

Maar hoe is het nu eigenlijk precies want ik ben echt de weg kwijt.

PTT (post) werd TPG -> TNT -> PostNl
PTT (telecom) werd KPN
TNT blijft TNT voor pakketten? En TNT Post is dan PostNL geworden toch?
Op de pakketten na helemaal goed, knap, dat doet 99% van de bevolking je (begrijpelijk) niet na. :') En dat van de pakketten weet volgens mij zelfs een groot deel van ons eigen personeel niet eens. Heeft ook even geduurd voordat het duidelijk was wat daar mee ging gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')