abonnement Unibet Coolblue
pi_90101549

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!
Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!


Vorige topics: 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 |

Salaristabel:

Uitbetalingen:


Handige linkjes voor klanten:
Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen: HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes: Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen
ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen

De OP is hier te vinden.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_90101905
(Na 6 pagina's het oude topic al dichtgooien? Je kan ook overdrijven)

Tering, wat een drukte hier. We hadden nog wat achterstand in te lopen, getuige de enorme berg TV-gidsen en dergelijke. Ook weer te weinig mensen ingezet, en de uitzendkrachten die we hebben doen heus wel hun best, maar worden nauwelijks ingewerkt. Om 13.00 uur eindelijk de straat op gegaan, half uur onderweg geweest naar de wijk (waarom strooien ze alleen op de autorijbaan en niet of nauwelijks op het fietspad?), en heb het na 4 uur lopen voor gezien gehouden omdart het te donker werd. Laatste stukje wijk (3 tassen) op het depot laten staan, en de TC gebeld. Die had er wel begrip voor, gelukkig. Er lagen toen trouwens nog zeker 10 tassen op het depot.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_90101983
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
(Na 6 pagina's het oude topic al dichtgooien? Je kan ook overdrijven)
Wat bedoel je?
Noot noot.
pi_90102042
Ik was vandaag lekker vroeg klaar, door de KNJ hebben we veel meer mensen en dus is alles vroeg klaar, waar we normaal op een zaterdag rond 12 uur of 12.30 pas de laatste zien vertrekken waren vandaag alle wijken op 11.00 al voorbereid. En er was veel post!

Als je genoeg mensen hebt is het goed te doen, ik was vandaag ipv 0-stroom + postbussen gelijk vanaf 5 uur aan het vossen.
lama
pi_90102138
Nog over de HAH ... hier ook C1000, AH en Poeisz. Alledrie exact even groot en ook vrij glad. Heel irritant.
pi_90102191
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:43 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
snap ik ook niet..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_90103729
Onze halve vestiging stond overigens letterlijk volgebouwd met rode bakken ^O^
pi_90104678
Gisteren was post ophalen in hartje Amsterdam een groot avontuur. Normaal had ik voor 15.00 uur terug moeten zijn en om 15.30 uur zou ik dan mijn tweede rit kunnen rijden. Gisteren was ik om 17.15 uur binnen en heb ik maar bij 3 van de 8 klanten post op kunnen halen, omdat de hele binnenstad dichtgeslibd was. Als gevolg daarvan kon ik bij mijn volgende rit bij 0,0 klanten de post ophalen en was er alleen nog tijd om de buslichting te doen. Mijn teamleider vertelde dat er gisteren 30% van alle post is opgehaald, echt een prestatie dus. :')
Tok.
pi_90105294
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 23:48 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Gisteren was post ophalen in hartje Amsterdam een groot avontuur. Normaal had ik voor 15.00 uur terug moeten zijn en om 15.30 uur zou ik dan mijn tweede rit kunnen rijden. Gisteren was ik om 17.15 uur binnen en heb ik maar bij 3 van de 8 klanten post op kunnen halen, omdat de hele binnenstad dichtgeslibd was. Als gevolg daarvan kon ik bij mijn volgende rit bij 0,0 klanten de post ophalen en was er alleen nog tijd om de buslichting te doen. Mijn teamleider vertelde dat er gisteren 30% van alle post is opgehaald, echt een prestatie dus. :')
Hier exact hetzelfde, hoordde van collega dat tegen de tijd dat hij 4 bedrijven had gehad hij al te laat was voor de rest
pi_90108205
Weer een drama hier in het westen, alleen de blauwe bakken gingen vandaag extra mee (los van wat er nog in de vakken lag en dat was veel) , sommige vakken moetsen samengevoegd worden anderen weer gezet, maar dan wel met post van 3 dagen. mijn 3e kant werd op een hulpkast klaargemaakt, voor mijn 2e kant was geen bezorger die kon ik weer uit de vakken halen en mijn 4e voorbereiding bleef ook alstaan (van 3 dagen, 14 blauwe bakken en 8 rode).Vervolgens maar met een vriend van me meegegaan om zijn wijk (van 2 of 3 dagen) te bestellen, samen mijn auto in want met de fiets was er geen beginnen aan. Tijdens het kerstontbijt werd ook nog meegedeeld dat als er niet doorheen te komen was, je de rouwkaarten ertussen uit moest halen en alleen die met het HAH moest bestellen :X .
pi_90113993
TeVeelPost
Out for my own, to live my own way...
pi_90114113
Oja ik moet zeggen dat ik het kerstpakket toch wel leuk vind :P
pi_90115051
quote:
Op zondag 19 december 2010 01:05 schreef TokenW het volgende:
Weer een drama hier in het westen, alleen de blauwe bakken gingen vandaag extra mee (los van wat er nog in de vakken lag en dat was veel) , sommige vakken moetsen samengevoegd worden anderen weer gezet, maar dan wel met post van 3 dagen. mijn 3e kant werd op een hulpkast klaargemaakt, voor mijn 2e kant was geen bezorger die kon ik weer uit de vakken halen en mijn 4e voorbereiding bleef ook alstaan (van 3 dagen, 14 blauwe bakken en 8 rode).Vervolgens maar met een vriend van me meegegaan om zijn wijk (van 2 of 3 dagen) te bestellen, samen mijn auto in want met de fiets was er geen beginnen aan. Tijdens het kerstontbijt werd ook nog meegedeeld dat als er niet doorheen te komen was, je de rouwkaarten ertussen uit moest halen en alleen die met het HAH moest bestellen :X .
Ahahha die laatste zin _O-
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  zondag 19 december 2010 @ 12:08:13 #14
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_90117201
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 19:48 schreef sbientje het volgende:

[..]

dat schiet echt niet op he, met al die kaartjes :D
Niet echt nee. :P Het haalt de snelheid er nogal uit waardoor je niet vlot je wijk kunt voorbereiden. Dus was ik gister bijna evenlang bezig als afgelopen donderdag, toen er nog niet zoveel kerstkaartjes waren, maar ik wel 7 extra blauwe bakken had aan post van alle stakingsdagen van de afgelopen 2 weken. _O-

Vanavond moet ik rouwbrieven ophalen, ben benieuwd hoe dat zal gaan met al die gladheid...
Nothing is what it seems
pi_90118991
Dinsdag weer loon. :)

Enige wat vreetbaar uit kerstpakket was; waren de spekjes en de chips. De rest lust de container. :)
pi_90119544
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:56 schreef Zipportal het volgende:
Dinsdag weer loon. :)

Enige wat vreetbaar uit kerstpakket was; waren de spekjes en de chips. De rest lust de container. :)
Ik heb die spekjes juist weggemieterd, uit zelfbescherming. Ik ben in staat zo'n hele zak achter elkaar naar binnen te proppen, terwijl ik het niet eens echt lekker vind. En vervolgens word ik misselijk.

Dat tomatenbrood, vond je dat niet lekker dan? En een lekker roseetje sla ik ook niet af, hoor!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_90120332
Weet iemand of er aankomende zaterdag (25 dec) , en 1 januari eigenlijk gewerkt word bij TNT?
"Neem aan van niet, maar je weet het maar nooit"
pi_90121507
Ik stond voor 25 december (1e kerstdag) op het rooster, en dacht al: WTF!?

Maar toen belde later m'n leidinggevende nog, en die zei dat iedereen dan vrij was :P

1 januari zal wel hetzelfde verhaal zijn lijkt mij.
pi_90122811
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb die spekjes juist weggemieterd, uit zelfbescherming. Ik ben in staat zo'n hele zak achter elkaar naar binnen te proppen, terwijl ik het niet eens echt lekker vind. En vervolgens word ik misselijk.

Dat tomatenbrood, vond je dat niet lekker dan? En een lekker roseetje sla ik ook niet af, hoor!
Is tapas rosé?
pi_90124119
Tapas Rosado, waar Rosado Spaanse rosé was dacht ik.

Maar het kerstpakket weggooien, neem het dan gewoon niet aan
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_90124555
Het kerstpakket was wel handig om mee te nemen in de auto. Kwam je vast te zitten had je tenminste nog een warmtebron + eten :') Oh en je kan het altijd gaan zuipen met die draaidopfles
pi_90126204
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 15:00 schreef carboni het volgende:
Het kerstpakket was wel handig om mee te nemen in de auto. Kwam je vast te zitten had je tenminste nog een warmtebron + eten :') Oh en je kan het altijd gaan zuipen met die draaidopfles
Ja haha heel veel mensen gingen gister die spekkies eten omdat ze geen middageten bij zich hadden :') (normaal is iedereen rond 11 de deur uit)
pi_90126885
Hier heeft het MT gratis eten voorzien + gratis koffie.
10 ct voor die prut autobar koffie is veel te veel anyway
pi_90131869
Gisteren was het bij ons ook chaos! De post zou eerst om 12 uur ipv half 12, toen werd ik gebeld door de pb+ dat het pas rond kwart voor twee er zou zijn. Gelukkig waren ook alle postbezorgers bij ons aan het werk, anders liep ik rond 6 uur 's avonds nog. Kerstpakket is dit jaar wel beter dan vorig jaar.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 december 2010 @ 17:43:58 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90131988
Gister viel het bij ons wel mee. Was in totaal 45 minuten eerder klaar dan vrijdag en dat ondanks dat ik HAH mee had onderweg.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')