heb ik niet kunnen zien. wou er nog naar kijken maar deze maakte ik vanaf een al wegrijdende trein, die paal links zit er net voor volgens mijquote:Op woensdag 9 mei 2007 00:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
welk nr heeft die banaan?
en mischien ook wat er loos mee is? :>quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:34 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zal wel even zoeken, omdat er meer die banaan moeten hebben zien staan
Er zijn geen toilet en eerste klas in...quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
en mischien ook wat er loos mee is? :>
Gelukkig heeft de HIJSM er nog enkelequote:Op woensdag 9 mei 2007 10:06 schreef thatsme het volgende:
eindelijk van plan U verlost! Maakt me niet uit hoe! Als ze maar uit Nederland verdwijnen! Die dingen achtervolgen me al me hele leven!
Als je maar niet in het oostblok op vakantie gaat, anders krijg je straks nog een paar te zienquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:06 schreef thatsme het volgende:
eindelijk van plan U verlost! Maakt me niet uit hoe! Als ze maar uit Nederland verdwijnen! Die dingen achtervolgen me al me hele leven!
Zonde, leuke treinen waren het!quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:06 schreef thatsme het volgende:
eindelijk van plan U verlost! Maakt me niet uit hoe! Als ze maar uit Nederland verdwijnen! Die dingen achtervolgen me al me hele leven!
is het werkelijk zo ergquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:38 schreef thatsme het volgende:
Voor de hobby misschien wel, maar niet om er elke dag in te zitten! Vooral in de winter een nachtmerrie, tochtig, koud en regelmatig zelf de hele verwarming kapot. En dan nog niet te spreken over de reistijd toename van ruim 10% en het regelmatig defect zijn van de treinen.
Ik ga wel naar Slowakije deze zomer Maar gelukkig dan per auto! Misschien kom ik ze rond Bratislava nog wel tegen! Het was op zich jammer dat ze er nog niet reden toen ik er ik april was..
Niet dat ik weet. Wel in dieselvorm met de eerste serie DE3. Plan U is is ook DE3 geheten, maar is van een veel later tijdstipquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:52 schreef Brembo het volgende:
Je had vroeger toch ook 3 bakken eletrique mat'64, of ben ik nu echt blond Hoe heten die dan
Was dat toen ze als stoptreinen reden tussen Groningen en Zwolle? Dat was wel een beetje sloom inderdaad. Maar wel met een vernieuwd interieur!quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:38 schreef thatsme het volgende:
Voor de hobby misschien wel, maar niet om er elke dag in te zitten! Vooral in de winter een nachtmerrie, tochtig, koud en regelmatig zelf de hele verwarming kapot. En dan nog niet te spreken over de reistijd toename van ruim 10% en het regelmatig defect zijn van de treinen.
Tsja, toen is gebleken dat de stellen optrokken als een slak in behangplakselquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Was dat toen ze als stoptreinen reden tussen Groningen en Zwolle? Dat was wel een beetje sloom inderdaad. Maar wel met een vernieuwd interieur!
De Plan U's zijn eind jaren '50 ontworpen, de maximumsnelheid is 125km/h. Wat verwacht je?!quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tsja, toen is gebleken dat de stellen optrokken als een slak in behangplaksel
De buffels doen er op dat traject dacht ik maar 4 min langer over dan de ICM als stopper, dus 6 min sneller dan de Plan U
Nee hoor de Buffels zitten nog hetzelfde in de dienstregeling als de ICM voor de nieuwe dienstregeling. Sterker nog terwijl de ICM moeite had om op tijd te rijden is de Buffel vaak erg vroeg op de stations, vaak 2 a 3 minuten voor vertrektijd! Dan heb ik het hier over Zl-Gn. Ik zie dat ze op de terug weg 3 minuten meer tijd hebben dan op de heenweg.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
De buffels doen er op dat traject dacht ik maar 4 min langer over dan de ICM als stopper, dus 6 min sneller dan de Plan U
Om te zitten op de lange rit wel.. 50min in een buffel is echt te veel!quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:19 schreef du_ke het volgende:
De Buffels zijn op dat traject inderdaad wel redelijk rap. Maar ik vond de ICM als stoptrein toch beter .
Een uur is wel te doen, maar langer ook niet, omdat daarvoor de beenruimte net te krap is. De stoelen zijn wat mij betreft wel in ordequote:Op woensdag 9 mei 2007 12:20 schreef thatsme het volgende:
[..]
Om te zitten op de lange rit wel.. 50min in een buffel is echt te veel!
Het is te doen, neem regelmatig de buffel naar Meppel omdat de ICM op vrijdag zo vol is. Maar echt fijn is anders inderdaad. En een dieleltrein op geelectrificeerd traject vind ik ook onzin.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:20 schreef thatsme het volgende:
[..]
Om te zitten op de lange rit wel.. 50min in een buffel is echt te veel!
Ja wel wat beter maar de beenruimte is gewoon een ramp.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
Beetje meer comfort, al vind ik de buffels niet slecht zitten hoor. Een stukje beter dan de groninger wadjes, waar je al gauw opgepropt in zit.
Tja, als je niks anders hebt om mee te rijden, dan houdt het al gauw op.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:29 schreef du_ke het volgende:
Het is te doen, neem regelmatig de buffel naar Meppel omdat de ICM op vrijdag zo vol is. Maar echt fijn is anders inderdaad. En een dieleltrein op geelectrificeerd traject vind ik ook onzin.
Schommelen doen ze idd weinig. Alleen jammer dat je arko hebt en geen aircoquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:11 schreef thatsme het volgende:
De stoelen zijn erg hard en de beenruimte is beperkt. Maar ze zijn wel redelijk stil en goed geveerd!
inderdaad dat is een gemis! vooral in de zomer worden ze erg warm van binnen! Dan is de Arko niet toereikendquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Schommelen doen ze idd weinig. Alleen jammer dat je arko hebt en geen airco
Buffels hebben de zelfde stoelen als Plan T, voor korte stukjes kan het wel. Maar langer dan 20 min, begint het toch wat krap te worden .quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
Beetje meer comfort, al vind ik de buffels niet slecht zitten hoor. Een stukje beter dan de groninger wadjes, waar je al gauw opgepropt in zit.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:58 schreef thatsme het volgende:
Alle NS Buffels hebben een wit dak! Geschilderd door Gerard en Gordon!
Nog even een paar rode vlakken de bij en "Arriva" en hij kan zo de baan opquote:
In dat geval eerst rood makenquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:45 schreef Peterselieman het volgende:
Paar rode vlakken? De nieuwe arriva stellen zijn op de kop na geheel rood
uiteraard!quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Maar uiteraard wel met het bakje in het midden
Dan kun je nog altijd een dieselstel uit het noorden tijdelijk inzetten. Moet je alleen nog wel even een oplossing voor het tanken vindenquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
achja! als je dan zo`n ding aan de gort rijd
Tanken kan gewoon in Dordt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
Dan kun je nog altijd een dieselstel uit het noorden tijdelijk inzetten. Moet je alleen nog wel even een oplossing voor het tanken vinden
dan tik je de bakken van de 2 aangedreven assen hang je t andere motorwagentje er inquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan kun je nog altijd een dieselstel uit het noorden tijdelijk inzetten. Moet je alleen nog wel even een oplossing voor het tanken vinden
Die zijn nou niet bepaald spectaculair: een op de millimeter nauwkeurig over het NS-logo passende Arriva-sticker maakt het verschil...quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:58 schreef Peterselieman het volgende:
En dichter bij jou huis rijden er nog Arriva V'tjes op Dordrecht - Geldermalsen
wat wou je dan? ze rood / wit schilderen?quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die zijn nou niet bepaald spectaculair: een op de millimeter nauwkeurig over het NS-logo passende Arriva-sticker maakt het verschil...
Het is en het blijft Arriva hequote:Op woensdag 9 mei 2007 15:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die zijn nou niet bepaald spectaculair: een op de millimeter nauwkeurig over het NS-logo passende Arriva-sticker maakt het verschil...
Goed plan!quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat wou je dan? ze rood / wit schilderen?
Arriva-groen is lelijker dan oud-NS-groen hoor!quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:44 schreef FredvZ het volgende:
Rood/witte plan V's??? Ze moeten gewoon weer groen worden!
Dat rood witte komt er natuurlijk niet van. V'tje 419 is alweer groenquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:44 schreef FredvZ het volgende:
Rood/witte plan V's??? Ze moeten gewoon weer groen worden!
Op treinen wel ja. op bussen vind ik het wel kunnen, behalve op de IVECO Berkhof bussen uit de serie 1281-1288quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Arriva-groen is lelijker dan oud-NS-groen hoor!
Dat zal allemaal niet zo snel gebeurenquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan tik je de bakken van de 2 aangedreven assen hang je t andere motorwagentje er in
of je maakt hybrides
Geen Arriva-groen natuurlijk, gewoon old-school NS-groen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:46 schreef Duvel het volgende:
Arriva-groen is lelijker dan oud-NS-groen hoor!
Zeker weten, want dat is het Arriva groenquote:
quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker weten, want dat is het Arriva groen
Dat is een prototype van de Protos. Het nieuwe stel voor xx op de kippenlijn/valleilijnquote:Op woensdag 9 mei 2007 16:33 schreef SEMTEX het volgende:
Er reed vandaag een zilveren treintje wat veel weghad van een tram/metro op het spoor bij Helmond. Het trammetje/treintje kwam uit Dessau en had een mooi 'Geen dienst'-displaytje. Iemand bekend wat dat voor treintje kan zijn? Had geen camera bij me.
En toch zou het officieel hetzelfde moeten zijn. Veel meer kan ik er ook niet van makenquote:Op woensdag 9 mei 2007 16:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[afbeelding] [afbeelding]
ik vind het toch een wereld van verschil
Dat was op innotransquote:Op woensdag 9 mei 2007 16:39 schreef Dichterbijer het volgende:
Hmmm en dat staat naast een Arriva trein??
Vlegelquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:08 schreef Socios het volgende:
Tvp.
* Dichterbijer duwt Socios samen met een wadloper in een recycle machine en ziet hem als doperwten blikje eruit komenquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:08 schreef Socios het volgende:
Tvp.
Kloptquote:Op woensdag 9 mei 2007 07:03 schreef Wadloper het volgende:
2031 was het toch uit mijn hoofd?
Inderdaad, die spoorbomen staan er sowieso al niet voor nietsquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
Had ie maar eerder op het station moeten zijn en niet telkens op het laatste moment. Iedereen weet dat het gevaarlijk is.
Die Phileas? Ik mag hopen dat die trein beter rijdt!quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:43 schreef SEMTEX het volgende:
Jaaa, dat was hem! Vond hem wel wat op die 'elektrische' bus in Eindhoven lijken.
als het rijd kan je het uittesten :pquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die Phileas? Ik mag hopen dat die trein beter rijdt!
Die rijdt gelukkig over rails.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
Die magneten geleiding heeft nog nooit echt goed gewerkt geloof ik daar in Eindhoven. Zouden ze daar nu wel die Protos goed aan de praat kunnen krijgen?
Dubbel fout.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
zou die dan ontsporen als de sensors het fout registreren?
ik hoop voor de trein alleen op het uiterlijkquote:Op woensdag 9 mei 2007 16:43 schreef SEMTEX het volgende:
Jaaa, dat was hem! Vond hem wel wat op die 'elektrische' bus in Eindhoven lijken.
heeft de NS wel een Geweldige reden om eh te klagen over materieel tekort!quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:26 schreef Wadloper het volgende:
Somda meldt dat er wéér brand in een trein is:
Tussen Almelo en Hengelo geen treinen...
Ze houden van barbecues aan het spoorquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Het is de laatste tijd wel raak zeg
Ik stel Plan V voor.. of ICMm 4011quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
Even afwachten of het DM'90, plan V of ICM is. Of de internationale
Ik zou zeggen, ga je gangquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
vind m mooier zonder die engerd in de cabine
Dat locje mag wel een opknapbeurtje gebruiken
Lollig, heb je niet geprobeerd 'm even te starten?quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat bedrijf was dicht, dus we konden zo in dat ding klimmen. Staat gewoon in het zand zo te zien, geeneens rails eronder. Er hangt wel wat kerstverlichting omheen.
Ben wel benieuwd of er over dit ding meer te vinden is. Het is een Deutz dus, met het fabrieksnummer 56921. Speuren maar (ik begin vast )
Nee Had best gekund though, ding kan toch nergens heenquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Lollig, heb je niet geprobeerd 'm even te starten?
Nou ja, het wijst minstens in de richting van een vaste rem jaquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:47 schreef thats-me het volgende:
Nu heb ik toevallig vanmiddag ook in deze trein gezeten, het viel mij op dat deze trein zeer langzaam op trok bij alle stations, en kwam dan ook met +4 aan te Wierden (vertrok wel op tijd).
Klinkt als een vastgelopen rem. Een buffel is iets gemakkelijker te missen dan een elektrisch stel, simpelweg omdat er geen tekort aan die stellen is.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:47 schreef thats-me het volgende:
Even wat info van somda halen over de treinbrand te Borne
Het betreft de volgende trein stellen 3416-V en 3433-A dus DM'90, ze hebben het over een Motor brand in 3416, maar OVl meld een vastgelopen rem.
Nu heb ik toevallig vanmiddag ook in deze trein gezeten, het viel mij op dat deze trein zeer langzaam op trok bij alle stations, en kwam dan ook met +4 aan te Wierden (vertrok wel op tijd). Geen idee of dit enig verband heeft met het 1 en ander.
Tuurlijk niet manquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
denk dat de Accu wel leeg is hoor
!quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk niet man
die moet die kerstverlichting nog voeden
Ja dat denk je, maar ik heb nog een keer met een waterpomptang vanuit de cabine de startmotor van een hippel draaiend gekregen op het sloopterrein bij Breda.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
denk dat de Accu wel leeg is hoor
Zat er dan rooie peut in?quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja dat denk je, maar ik heb nog een keer met een waterpomptang vanuit de cabine de startmotor van een hippel draaiend gekregen op het sloopterrein bij Breda.
Starten was kansloos though.
Weet jij niet eens wat een Hippel is?! :wquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
wat is een hippel?
Nee. Maar jij weet ook niet wat thixotropische liquefactie is, dus leg het me maar gewoon uit, daar heb ik meer aanquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Weet jij niet eens wat een Hippel is?! :w
Bakkie, 600-locje, etc.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
wat is een hippel?
NS 500/600/700 serie uit mn hoofdquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Maar jij weet ook niet wat thixotropische liquefactie is, dus leg het me maar gewoon uit, daar heb ik meer aan
Google ook niet.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Maar jij weet ook niet wat thixotropische liquefactie is, dus leg het me maar gewoon uit, daar heb ik meer aan
Nee 's avondsquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
's ochtends?
Toen lag ik nog te pitten
vergeet de 500 en 700 hippels niet!quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet?
Maar goed, offtopic. Een 600je dus. Hippel. Right. Waarom?
Met koppie-pasta van jouw tekst niet in elk geval.quote:
Ehm, omdat ik eens was gaan kijken op dat terrein, het deurte stond open, ik vond iets waar geen kruk meer op zat, maar wel het woordje "start". Het was 1996, ik was jong en onbezonnen.quote:Maar goed, offtopic. Een 600je dus. Hippel. Right. Waarom?
Die waren al lang afgevoerd toen.quote:
Bron:http://www.v36.info/minilok/hippel.htmquote:Van 1949 tot 1954 worden de eerste locomotieven met bedrijfsnummers 511 - 545 afgeleverd. Al spoedig krijgt de loc liefkozende bijnamen als ‘Koffiepot’ en ‘Bakkie’ [vanwege het pruttelende geluid] en ‘Hippel’ [vanwege het wat springerige gedrag]. Om het mogelijk te maken om met de locs over korte afstand ook lichte treinen op goederenspoorlijnen te trekken, wordt een groot aantal locs uitgerust met een tweede compressor en doorgaande rem. Deze 65 locs komen in de periode 1955-1957 bij NS in dienst onder de bedrijfsnummers 601 – 665. Daarnaast worden in een later stadium nog vijftien locs besteld met een krachtiger dieselmotor van Stork/Thomassen genummerd 701-715.
jah fok is traag :wquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
ja, zie de post boven je
Nope, de 700'en waren 500'en die oorspronkelijk zonder motor geleverd zijn en in NL van een motor zouden worden voorzien. De oorspronkelijke nummers waren 451 - 465, maar omdat de serie 450 eraan kwam, werden ze genummerd 701 - 715. De 600'en zijn voorzien van een doorgaande luchtdrukrem, de 500'en en 700'en niet. De 700'en hebben eigenlijk alleen in de Rotterdamse haven dienst gedaan, en zijn in de jaren '70 afgevoerd omdat ze te afwijkend waren t.o.v. de 500'en en 600'en.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de 700 hippels zijn toch de nieuwsten?
ow okee!quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nope, de 700'en waren 500'en die oorspronkelijk zonder motor geleverd zijn en in NL van een motor zouden worden voorzien. De oorspronkelijke nummers waren 451 - 465, maar omdat de serie 450 eraan kwam, werden ze genummerd 701 - 715. De 600'en zijn voorzien van een doorgaande luchtdrukrem, de 500'en en 700'en niet. De 700'en hebben eigenlijk alleen in de Rotterdamse haven dienst gedaan, en zijn in de jaren '70 afgevoerd omdat ze te afwijkend waren t.o.v. de 500'en en 600'en.
Bron: Diesellocomotieven in Nederland
Helaas, in 1982 in Gijon gesloopt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ow okee!
* Ou-Tannu] rijd over duvel met een 2900 locje :
wist ik..maar ik had een digitalequote:Op woensdag 9 mei 2007 22:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Helaas, in 1982 in Gijon gesloopt.
Bron: idem
Volgens mijn bron zijn de 700'en in 1952 en 1953 in dienst gesteld, en de 600'en in 1955, '56 en '57...quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Dan spreken de bronnen elkaar tegen
Juist ja...quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:15 schreef NordicBlue het volgende:
* NordicBlue] walst Ou-Tannu plat met een [afbeelding
* NordicBlue brengt Duvel naar zijn bed met eenquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Juist ja...
En nu verder lief zijn, ome Duvel gaat pitten.
Die zal ver komenquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:15 schreef NordicBlue het volgende:
* NordicBlue] walst Ou-Tannu plat met een [afbeelding
Hoezo?quote:
* NordicBlue beukt dat kleine locje aan de kant met eenquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
* Peterselieman walst de platwalsers plat met een Class 66
[afbeelding]
Nu maar weer normaal doen
ik hou het meer op uitzettende spoorstaven.. geloof zomer 2006quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:34 schreef NordicBlue het volgende:
[afbeelding]
LOLLEREINZ!11!!1!!!!11!!
Dronken spoorbouwers?
Even repareren en de boel schoonmaken en het stel kan de baan weer opquote:Op woensdag 9 mei 2007 23:39 schreef thats-me het volgende:
Defecte rem zorgt voor kleine brand trein
BORNE - Door een defecte rem is een kleine brand ontstaan in een passagierstrein op het spoor bij Borne. Al het treinverkeer tussen Almelo en Hengelo is daardoor stil komen te liggen.
[afbeelding]
De brand werd veroorzaakt door een defecte rem, maar werd door een conducteur snel geblusd. De trein kan echter niet meer voor- of achteruit. Reizigers zijn veilig geëvacueerd en er hebben zich geen persoonlijke ongelukken voor gedaan.
Treinreizigers moeten rekening houden met minimaal een uur vertraging. De NS zet bussen in. Het is op dit moment onbekend hoe lang de vertraging gaat duren.
Bron: www.tctubantia.nl
Staan ook nog ander foto´s
Foto?quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
Ou-Tannu mag graag tegen de deuren van rijdende treinstellen hangen, daarom heeft Arriva voor haar GTW'tjes de Ou-Tannu sticker bedacht: Niet tegen de deuren leunen tijdens het rijden. Dit staat er in het Nederlands, Duits en Engels op
regel een foto manquote:Op donderdag 10 mei 2007 00:02 schreef Peterselieman het volgende:
Heb ik niet. Ik zag het vorige week vrijdag in de 243
Gefeliciteerd. Nu mag je die andere fapper bestoken met PM berichtenquote:Op donderdag 10 mei 2007 00:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Ladies and gentlemen.... we got im !!
[afbeelding]
Regel jij even een goede camera voor mij?quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
regel een foto man
en GTW heeft toch Airco..? dan heb je geen duw de deur open koeling nodig :p
Spoorspatting. Zie o.a. http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)erdam_tcm5-15295.pdf voor details.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:34 schreef NordicBlue het volgende:
[afbeelding]
LOLLEREINZ!11!!1!!!!11!!
Dronken spoorbouwers?
ik gok het restant vanquote:
Aan het wapen te zien wel, maar ziet er wel naar uit dat ze hem geplukt hebben.quote:
Zie je die brandweerman bovenin die wagon staan ?quote:
Ja bijna, maar zonder g en de r en de e omgedraaid.quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:50 schreef SEMTEX het volgende:
Tering!
TəЯinquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja bijna, maar zonder g en de r en de e omgedraaid.
Dit is de 1838, of wat er van over is. Inderdaad geplukt en zo (geen roosters meer, o.a.). Ik denk dat ze het centrale blok er ook wel uit hebben gehaald. Wat er van de draaistellen over is weet ik net (zullen ook wel krom zijn). In elk geval gaan ze 'm niet meer maken, het verbaast me dat ie nog steeds in Roosendaal staat! Ik heb er nog wat dia's van, van toen ie in de werkplaats Tilburg stond ten tijde van een open dag. Erg, erg stuk.
Netjesquote:Op donderdag 10 mei 2007 00:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Ladies and gentlemen.... we got im !!
[afbeelding]
Wat hebben we in het noorden dan zeer moderne treinenstellenquote:Op donderdag 10 mei 2007 09:27 schreef Dichterbijer het volgende:
laat trouwens maar weer goed zien dat het niet verstandig is om op het balkon te staan....
Dit kan tegenwoordig heel makkelijk voorkomen worden, dat een trein over de voorste wagon schuift. De GTW's hebben dit al wel.
de stootblokken aan de voor en achterkant van een wagon zijn over plat. Bij de GTW bevat deze groeven. Of uitsteksels (hoe je het wil zien). Mocht er een ongelok gebeuren en de trein schiet vooruit, dan word doormiddel van de groeven die in elkaar komen, voorkomen dat de wagon omhoog vliegt.
Op Discovery was hier een tijd terug een reportage over.
Denken ze nu echt dat alles wat los en vast zit van die wadjes gejat wordt?quote:Ander dingetje:
we hadden het laatste over de mogelijke stalling van de Wadjes te Amersfoort. Het viel me op dat de loods die daar staat nu voorzien is van camera bewaking. Je ziet twee witte bollen aan lantaarnpalen hangen.
Dat laatste kan nooit veel wezenquote:Op donderdag 10 mei 2007 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
Denken ze nu echt dat alles wat los en vast zit van die wadjes gejat wordt?
Het balkon is meestal ook de officiële kreukelzone! Daarom staan alle mensen er in de spits zo graagquote:Op donderdag 10 mei 2007 09:27 schreef Dichterbijer het volgende:
laat trouwens maar weer goed zien dat het niet verstandig is om op het balkon te staan....
Hehe, nu je het zegt, mensen staan vaker liever in het gangpad dan op het balkonquote:Op donderdag 10 mei 2007 11:44 schreef thatsme het volgende:
[..]
Het balkon is meestal ook de officeële kreukelzone! Daarom staan alle mensen er in de spits zo graag
Bij de dubbeldekkers is volgens mij het trappenhuis de officiële kreukelzone.
Niet in de treinen waarin ik mij moet verplaatsen, daar blijvn de mensen bij voorkeur voor de deur staan.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:45 schreef NordicBlue het volgende:
Hehe, nu je het zegt, mensen staan vaker liever in het gangpad dan op het balkon
ja, kom ff doen alsof mensen in de spits een keus hebben. Met jou kun je lachenquote:Op donderdag 10 mei 2007 11:44 schreef thatsme het volgende:
Het balkon is meestal ook de officiële kreukelzone! Daarom staan alle mensen er in de spits zo graag
ja want het gangpad in de coupes wordt pas als laatste opgevuld.. als het echt niet meer past op de balkons gaan de mensen pas de gangpaden in!quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, kom ff doen alsof mensen in de spits een keus hebben. Met jou kun je lachen
Ja, mensen willen er toch ook weer uit kunnen, niewaarquote:Op donderdag 10 mei 2007 12:09 schreef thatsme het volgende:
[..]
ja want het gangpad in de coupes wordt pas als laatste opgevuld.. als het echt niet meer past op de balkons gaan de mensen pas de gangpaden in!
Waar vind je nog een DDAR-III?quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:16 schreef FredvZ het volgende:
Dat valt toch wel mee?
2xDDAR + 1x VIRM-VI past volgens NS ook makkelijk in een DDAR-III + mDDM
Waren die er ooit? IRM-III wel, maar goed .quote:
Nergens meerquote:
Ja, voordat de mDDM werd geleverd, waren er composities Bvk-Bv-ABv-E1700 en BvK-Bv-Bv-ABv-E1700.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Waren die er ooit? IRM-III wel, maar goed .
ja k moest gaan zoeken lekker duidelijk zitten ze hoor die lees je ook echtquote:Op donderdag 10 mei 2007 14:19 schreef JDude het volgende:
Ter grootte van twee postzegels... sjonge wat een schraalheid .
En dan bel je de baas, dat je omwille van de Veiligheid liever wacht tot er een trein komt waar je achteruit zittend in een heuse stoel vervoerd kunt worden Volkomen logisch iddquote:Op donderdag 10 mei 2007 14:09 schreef Dichterbijer het volgende:
Ja, maar als je na gaat dat er normaal 2x een 42xx staat.... dan is het toch best krapjes
hangt er vanaf hoe je het bekijkt?quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
Zou geld terug bij vertraging ook hiervoor gelden?
dr zijn toch ook langere dd-ar slierten dan 4 sleurwagens + eloc?quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:17 schreef FredvZ het volgende:
DDAR-III = Bvk + ABv + Bv + ABmk(mDDM) = 7400-serie
DDAR-IV = Bvk + ABv + Bv +Bv + 17XX =7800-serie
Wil er mee duidelijk maken dat er volgens omloop 2x een 7800-tje had moeten staan, terwijl er dus één 7400-tje stond.
Er hebben wel eens 6 delige rond gereden tussen Enkhuizen en Amsterdam. Toen hebben ze de Bvk aan intercity's gehangen en de Bv+Bv+ABv aan een andere stam gehangen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
dr zijn toch ook langere dd-ar slierten dan 4 sleurwagens + eloc?
DDM-1 ook Goed!quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
DDM-1 bestaat uit losse bakken en een 1800
Die zijn snel te herkennen door het ontbreken van een richtingsfilm en rode ipv groene banken.
De Bvk heeft bovendien een eigen pantograaf en draagt de naam van een dier.
De stammen zijn doorgaans 5 tot 7 bakken. Momenteel zijn ze volgensmij allemaal 6 bakken lang.
DDM-1 en DDAR kunnen trouwens niet samen rijden in de reizerigers dienst...
Ze worden over het algemeen wel beter schoon gemaakt dan DDAR en zitten ook beter in de lak.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
DDM-1 ook Goed!
lijkt ook zo op elkaar van de buitenkant.. en vanaf afstand
Het is andersom. Een 7800 is een mDDM. Een 7400 heeft een locquote:Op donderdag 10 mei 2007 15:17 schreef FredvZ het volgende:
DDAR-III = Bvk + ABv + Bv + ABmk(mDDM) = 7400-serie
DDAR-IV = Bvk + ABv + Bv +Bv + 17XX =7800-serie
Wil er mee duidelijk maken dat er volgens omloop 2x een 7800-tje had moeten staan, terwijl er dus één 7400-tje stond.
u zocht een bouwput?quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/107(...)grotere_bouwput.html
Joechei
Een DD-AR van 5 of 6 wagens + loc bestond vroeger ook. Dit was de 7900. Dit komt niet meer voorquote:Op donderdag 10 mei 2007 15:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dr zijn toch ook langere dd-ar slierten dan 4 sleurwagens + eloc?
Je hebt helemaal gelijk, en er zijn 5 delige DDAR's geweest en niet 6-deligquote:Op donderdag 10 mei 2007 15:27 schreef Peterselieman het volgende:
Het is andersom. Een 7800 is een mDDM. Een 7400 heeft een loc
op eigen kracht? :pquote:Op donderdag 10 mei 2007 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen gaan de eerste U'tjes vanuit Zwolle richting Duitsland. Het betreft de stelnummers 125 en 193.
1 V-IRM VI = 2*Plan V .quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:16 schreef FredvZ het volgende:
Dat valt toch wel mee?
2xDDAR + 1x VIRM-VI past volgens NS ook makkelijk in een DDAR-III + mDDM
Het stel staat in Hengelo naast de Werkplaats (Uur geleden daar gezien)quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:22 schreef Erosjuhhh het volgende:
waar is die iets verbrande dm'90 uit borne (van gister) gebleven eigenlijk? had verwacht dat ze hem misschien ff naar hengelo zouden slepen (Genoeg ruimte daaro) en dan later ergens anders heen in t land.
Maar helaas, ik heb geen geel-zwart stukje trein gezien.
Ik tel er toch zes...?quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, en er zijn 5 delige DDAR's geweest en niet 6-delig
Gaat er op donderdag rond die tijd niet een goederentrein die voor de Vingerverfbrigade vééél belangrijker is?quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:29 schreef Brembo het volgende:
Weet iemand wat voor geintjes de NS aan het doen is
Het staat er al als zes bakken, Fred ken nie leze.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wiki, dus het staat je vrij om het te verbeteren
verdorie niet gezienquote:Op donderdag 10 mei 2007 18:36 schreef thats-me het volgende:
[..]
Het stel staat in Hengelo naast de Werkplaats (Uur geleden daar gezien)
quote:www.Somda.nl
Helaas hebben wij Somda per direct moeten sluiten.
Houd deze pagina in de gaten, als er ontwikkelingen zijn wordt dat hier direct gemeld.
WTF dat is niet eens een geintjequote:
1. De omloopgegevens zouden niet meer geüpdate wordenquote:
Ja geef op, kap met die onzinquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
1. De omloopgegevens zouden niet meer geüpdate worden
2. Was de laatste tijd veel bagger
3. Iemand de echte reden?
Dan moet ik inloggenquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Hier een beetje: http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?p=134375#134375
quote:Helaas hebben wij Somda per direct moeten sluiten.
Houd deze pagina in de gaten, als er ontwikkelingen zijn wordt dat hier direct gemeld.
Er zullen geen gegevens verloren gaan op het gebied van gebruikers, spots en forumberichten.
Gooi de spotbriefjes niet weg.
1. Net alsof het om een boel geld gaat of zo bedoel je?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt erop dat het of de concurrentiegevoelige informatie is die niet gepubliceerd mag worden of dat ze een nieuw systeem van omloopgegevens gaan implementeren.
Dat denk ik echt hoor.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik denk toch dat het te maken heeft met een laatste note en een zelfdoding in combinatie met een trein
quote:Door omstandigheden hebben wij moeten besluiten om per direct alle omloop- en dienstregeling-gegevens te wissen.
Om jullie zoveel mogelijk van dienst te zijn zal Somda zo snel mogelijk weer open gesteld worden, zonder die gegevens.
Dat betekent dat jullie binnenkort het forum weer kunnen gebruiken en ook de reeds ingevoerde spots kunnen bekijken.
Het invoeren van spots zal zo snel mogelijk weer mogelijk gemaakt worden.
Binnen het beheer zijn we inmiddels druk bezig met het zoeken naar andere oplossingen en een herinrichting van Somda.
Mailen is uiteraard mogelijk, maar hierbij wel het verzoek om dit beperkt te houden zodat wij zoveel mogelijk tijd kunnen
besteden aan het 'reanimeren' van Somda.
Dat is voor mij eigenlijk het enigequote:Op donderdag 10 mei 2007 22:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Wel erg jammer is het voor wat betreft de bijzondere ritten
Ja, dat is wel jammer dat juist dat niet meer te vinden zal zijn, tenzij Prorail medewerkers en andere spoororganisaties hierbij een handje gaan helpenquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Wel erg jammer is het voor wat betreft de bijzondere ritten
Dat gebeurde dus al, en het is maar de vraag in hoeverre dit in de toekomst nog zo zal zijn...quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, dat is wel jammer dat juist dat niet meer te vinden zal zijn, tenzij Prorail medewerkers en andere spoororganisaties hierbij een handje gaan helpen
Mja, wordt een kosten-baten verhaal natuurlijk. Je kan er geheel belangeloos ontzagwekkend veel tijd en energie in gaan stoppen, en dan? Dan weten een paar spotters waar ze moeten gaan staan om voor de tagtugduuzendste keer een plan V of een koploper te knallen. Jottum.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
Willen ze het weer een beetje goed laten functioneren, dan zullen ze toch echt het spoorboekje over moeten tikken en hier een database aan moeten koppelen om zo eigen omlopen te genereren
Daarbij kan met behulp van spotters weer een goede omloopstructuur gecreërd worden, maar of dit ook echt zo zal gebeuren, ik betwijfel het.
Ik let echt niet op "de lengte van treinen volgens wat vage voorspellingen" als ik een rondje ga plannen hoor Ik zie wel of er veel of weinig plek is. En desnoods wacht ik een kwartiertjequote:Op donderdag 10 mei 2007 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
Mij gaat het meer om de lengte van de treinen, omdat als je een keer moet reizen, je dat zo comfortabel mogelijk doet natuurlijk
Nou, en wat weer een drama allemaalquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:31 schreef thats-me het volgende:
Somda is weer online!!
Ja, precies net zoveel als je met een Excelsheetje ook in drie minuten in elkaar kunt sleutelen. Want wat zal mij het bommen welk treinstel ene Peterselieman in welke plattelandsboemel dan ook gezien heeftquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
Maar als ik OHIH goed begrijp, zijn er geen dienstregelingen en omlopen meer te bewonderen, maar kun je straks nog wel spots invoeren.
Wat waar wanneer rijdt zal me worst wezen, maar ik ben zeer benieuwd waarom jij denkt dat een bepaalde GE foto op een zondag genomen is?quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:38 schreef Duvel het volgende:
BTW: Wie een DDAR-VI wil zien neemt Google Earth erbij, en dan station Purmerend. Ik neem tenminste aan dat het daar om DDAR gaat omdat DDM er zeldzaam is (zeker op zondag).
quote:Oproep
Wij zoeken enthousiaste mensen die samen met ons Somda weer willen opbouwen.
Op korte termijn zien wij mogelijkheden om weer dienstregelingen online te krijgen door die uit het (openbare) spoorboekje over te nemen.
Heb je wat tijd over en wil je hier aan meewerken, meld je dan aan via het Feedback-formulier.
Omdat de parkeerplaats bij het winkelcentrum leeg is.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat waar wanneer rijdt zal me worst wezen, maar ik ben zeer benieuwd waarom jij denkt dat een bepaalde GE foto op een zondag genomen is?
Lees het topic even door. DD-AR VI heeft bestaan.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:41 schreef Zug-Chef het volgende:
DD-AR VI = DDM, DD-AR VI bestaat namelijk niet
ja wel ja joh er komt hier ook geen fuck van terecht natuurlijk. Wel jammer even goed dat iedereen al die tijd er vanuit ging dat die omlopen voorspeld werden op basis van al die spots die iedereen invoerde. Dat iedereen die dat deed, jarenlang ECHT het idee had dat hij wat toevoegde. En nu blijkt dat het alleen maar het cross-checken van automatisch binnenstromende data geweest is.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Spoorboekje = basiskennis Waarom dit in hemelsnaam overtypen voor op internet
Fles, ik zelf denk dat de politie er niet zozeer direct mee te maken heeft maar dat eerder de NS/ProRail/weetikwie een pittige juridische brief bij somda heeft gedropt met anders een enge rechtzaak in het vooruit zicht.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Er zijn mijns inziens 2 mogelijkheden.
1. Er is om wat voor reden dan ook zware druk uitgeoefend, laten we het bedreiging noemen, om
a. die site plat te gooien
b. geen mededelingen te doen over het waarom
c. te proberen te doen alsof het ooit nog goed komt ("bewaar je spotbriefjes").
In dit scenario kan ik me niets anders voorstellen dan OFZe zijn door de politie gesommeerd om zwaarwegende redenen te stoppen OF Ze zijn door een externe partij dusdanig serieus bedreigd dat ook dan de politie er wel mee te maken zal gaan krijgen.
2. Het is gewoon een ontzettende grap, om te kijken hoe hard we happen. En ondanks dat 1 april alweer een tijdje geleden is, hoop ik eerlijk gezegd dit laatste voor de mensen achter die site...
Maar ik sta uiteraard open voor iedere andere realistische hypothese.
De gegevens waren er al, maar alleen de materieelvoorspelling moest even ingekopt wordenquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja wel ja joh er komt hier ook geen fuck van terecht natuurlijk. Wel jammer even goed dat iedereen al die tijd er vanuit ging dat die omlopen voorspeld werden op basis van al die spots die iedereen invoerde. Dat iedereen die dat deed, jarenlang ECHT het idee had dat hij wat toevoegde. En nu blijkt dat het alleen maar het cross-checken van automatisch binnenstromende data geweest is.
En dan nog wanhopig gaan vragen wie er alsjeblieft wil meedoen om het spoorboekje over te kloppen
Waar zijn die gasten mee bezig joh
Dat ze beter in de lak zitten schijnt te komen doordat ze in de jaren '80 betere verf gebruiken dan in de jaren '90. Daardoor zitten oudere treinen nu soms beter in de lak dan nieuwere.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ze worden over het algemeen wel beter schoon gemaakt dan DDAR en zitten ook beter in de lak.
Toen die foto van Google werd genomen (2006/2006) bestond DD-AR VI in ieder geval niet meer...quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Lees het topic even door. DD-AR VI heeft bestaan.
Ja, dat klopt inderdaad.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Toen die foto van Google werd genomen (2006/2006) bestond DD-AR VI in ieder geval niet meer...
KUn je die foto posten?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 07:21 schreef LintuxCx het volgende:
Hier rond San Francisco rijdt trouwens de lelijkste trein rond die ik ooit gezien heb:
[afbeelding]
De BART. 't Is op een bepaalde manier meer een metro, maar hij dekt een redelijk groot gebied, op zich. Ook hebben ze hier een apart soort dubbeldekker (CalTrain) waarin de bovenste verdieping geen middenvloer heeft. Je kunt dus gewoon de andere verdieping zien, en de conducteur controleert ook kaartjes op beide verdiepingen tegelijk. Zoiets is toch wel heel geinig om te zien. Heb wel ergens een foto...
Geen idee, denk dat ze teveel naar star-trek hebben gekekenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:31 schreef JDude het volgende:
Wat een maf ding . Hebben ze daar een lagere maximumhoogte, dat ze zo'n vreemde constructie bedachten?
Van buiten ziet hij er anders heel erg hoog uitquote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:31 schreef JDude het volgende:
Wat een maf ding . Hebben ze daar een lagere maximumhoogte, dat ze zo'n vreemde constructie bedachten?
Treinen zijn daar juist veel groter, vandaar dat ze dit kunnen doen. Kijk maar eens naar de breedte!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:31 schreef JDude het volgende:
Wat een maf ding . Hebben ze daar een lagere maximumhoogte, dat ze zo'n vreemde constructie bedachten?
ICE's hebben namen op hun trein, plaatsnamen .quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:44 schreef NordicBlue het volgende:
Wat me wel opvalt is dat al die monster-locs (die 1e foto) een eigen naam hebben, net zoals KLM ieder toestel een naam geeft
Zouden ze hier ook moeten doen, met die internationale IC locs
Ik denk opzich als je geen bovenleiding wilt aanleggen, in keiharde rotsbodem. Diesel je enige alternatief is. Daarbij is diesel echt geen slechte treinbrandstof.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:36 schreef NordicBlue het volgende:
Wat me opvalt is dat ze daar helemaal niet op stroom rijden, maar op diesel
Global Warming ftw
stroom kan je veel schoner op wekken..quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:21 schreef Brembo het volgende:
[..]
ICE's hebben namen op hun trein, plaatsnamen .
[..]
Ik denk opzich als je geen bovenleiding wilt aanleggen, in keiharde rotsbodem. Diesel je enige alternatief is. Daarbij is diesel echt geen slechte treinbrandstof.
Als je ziet wat de Prorail/NS jaarlijks aan 1,5kV netwerk kwijt is, dan schrik je ook wel even. Laat staan wat de verliezen zijn.
Wat een onzin. Denk je dat de stroom door de bovenleiding uit de lucht komt vallen of zo?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:36 schreef NordicBlue het volgende:
Wat me opvalt is dat ze daar helemaal niet op stroom rijden, maar op diesel
Global Warming ftw
nee uit de grond omhoog komtquote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een onzin. Denk je dat de stroom door de bovenleiding uit de lucht komt vallen of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |