Ik stel Plan V voor.. of ICMm 4011quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
Even afwachten of het DM'90, plan V of ICM is. Of de internationale
Ik zou zeggen, ga je gangquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
vind m mooier zonder die engerd in de cabine
Dat locje mag wel een opknapbeurtje gebruiken
Lollig, heb je niet geprobeerd 'm even te starten?quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat bedrijf was dicht, dus we konden zo in dat ding klimmen. Staat gewoon in het zand zo te zien, geeneens rails eronder. Er hangt wel wat kerstverlichting omheen.
Ben wel benieuwd of er over dit ding meer te vinden is. Het is een Deutz dus, met het fabrieksnummer 56921. Speuren maar (ik begin vast)
Neequote:Op woensdag 9 mei 2007 21:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Lollig, heb je niet geprobeerd 'm even te starten?
Nou ja, het wijst minstens in de richting van een vaste rem jaquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:47 schreef thats-me het volgende:
Nu heb ik toevallig vanmiddag ook in deze trein gezeten, het viel mij op dat deze trein zeer langzaam op trok bij alle stations, en kwam dan ook met +4 aan te Wierden (vertrok wel op tijd).
Klinkt als een vastgelopen rem. Een buffel is iets gemakkelijker te missen dan een elektrisch stel, simpelweg omdat er geen tekort aan die stellen is.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:47 schreef thats-me het volgende:
Even wat info van somda halen over de treinbrand te Borne
Het betreft de volgende trein stellen 3416-V en 3433-A dus DM'90, ze hebben het over een Motor brand in 3416, maar OVl meld een vastgelopen rem.
Nu heb ik toevallig vanmiddag ook in deze trein gezeten, het viel mij op dat deze trein zeer langzaam op trok bij alle stations, en kwam dan ook met +4 aan te Wierden (vertrok wel op tijd). Geen idee of dit enig verband heeft met het 1 en ander.
Tuurlijk niet manquote:
quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk niet man
die moet die kerstverlichting nog voeden
Ja dat denk je, maar ik heb nog een keer met een waterpomptang vanuit de cabine de startmotor van een hippel draaiend gekregen op het sloopterrein bij Breda.quote:
Zat er dan rooie peut in?quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja dat denk je, maar ik heb nog een keer met een waterpomptang vanuit de cabine de startmotor van een hippel draaiend gekregen op het sloopterrein bij Breda.
Starten was kansloos though.
Weet jij niet eens wat een Hippel is?! :wquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
wat is een hippel?
Nee. Maar jij weet ook niet wat thixotropische liquefactie is, dus leg het me maar gewoon uit, daar heb ik meer aanquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Weet jij niet eens wat een Hippel is?! :w
Bakkie, 600-locje, etc.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
wat is een hippel?
NS 500/600/700 serie uit mn hoofdquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Maar jij weet ook niet wat thixotropische liquefactie is, dus leg het me maar gewoon uit, daar heb ik meer aan
Google ook niet.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Maar jij weet ook niet wat thixotropische liquefactie is, dus leg het me maar gewoon uit, daar heb ik meer aan
Nee 's avondsquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
's ochtends?
Toen lag ik nog te pitten
vergeet de 500 en 700 hippels niet!quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet?
Maar goed, offtopic. Een 600je dus. Hippel. Right. Waarom?
Met koppie-pasta van jouw tekst niet in elk geval.quote:
Ehm, omdat ik eens was gaan kijken op dat terrein, het deurte stond open, ik vond iets waar geen kruk meer op zat, maar wel het woordje "start". Het was 1996, ik was jong en onbezonnen.quote:Maar goed, offtopic. Een 600je dus. Hippel. Right. Waarom?
Die waren al lang afgevoerd toen.quote:
Bron:http://www.v36.info/minilok/hippel.htmquote:Van 1949 tot 1954 worden de eerste locomotieven met bedrijfsnummers 511 - 545 afgeleverd. Al spoedig krijgt de loc liefkozende bijnamen als ‘Koffiepot’ en ‘Bakkie’ [vanwege het pruttelende geluid] en ‘Hippel’ [vanwege het wat springerige gedrag]. Om het mogelijk te maken om met de locs over korte afstand ook lichte treinen op goederenspoorlijnen te trekken, wordt een groot aantal locs uitgerust met een tweede compressor en doorgaande rem. Deze 65 locs komen in de periode 1955-1957 bij NS in dienst onder de bedrijfsnummers 601 – 665. Daarnaast worden in een later stadium nog vijftien locs besteld met een krachtiger dieselmotor van Stork/Thomassen genummerd 701-715.
jah fok is traag :wquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
ja, zie de post boven je
Nope, de 700'en waren 500'en die oorspronkelijk zonder motor geleverd zijn en in NL van een motor zouden worden voorzien. De oorspronkelijke nummers waren 451 - 465, maar omdat de serie 450 eraan kwam, werden ze genummerd 701 - 715. De 600'en zijn voorzien van een doorgaande luchtdrukrem, de 500'en en 700'en niet. De 700'en hebben eigenlijk alleen in de Rotterdamse haven dienst gedaan, en zijn in de jaren '70 afgevoerd omdat ze te afwijkend waren t.o.v. de 500'en en 600'en.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de 700 hippels zijn toch de nieuwsten?
ow okee!quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nope, de 700'en waren 500'en die oorspronkelijk zonder motor geleverd zijn en in NL van een motor zouden worden voorzien. De oorspronkelijke nummers waren 451 - 465, maar omdat de serie 450 eraan kwam, werden ze genummerd 701 - 715. De 600'en zijn voorzien van een doorgaande luchtdrukrem, de 500'en en 700'en niet. De 700'en hebben eigenlijk alleen in de Rotterdamse haven dienst gedaan, en zijn in de jaren '70 afgevoerd omdat ze te afwijkend waren t.o.v. de 500'en en 600'en.
Bron: Diesellocomotieven in Nederland
Helaas, in 1982 in Gijon gesloopt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ow okee!
* Ou-Tannu] rijd over duvel met een 2900 locje :
wist ik..maar ik had een digitalequote:Op woensdag 9 mei 2007 22:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Helaas, in 1982 in Gijon gesloopt.
Bron: idem
Volgens mijn bron zijn de 700'en in 1952 en 1953 in dienst gesteld, en de 600'en in 1955, '56 en '57...quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Dan spreken de bronnen elkaar tegen
Juist ja...quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:15 schreef NordicBlue het volgende:
* NordicBlue] walst Ou-Tannu plat met een [afbeelding
* NordicBlue brengt Duvel naar zijn bed met eenquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Juist ja...
En nu verder lief zijn, ome Duvel gaat pitten.![]()
Die zal ver komenquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:15 schreef NordicBlue het volgende:
* NordicBlue] walst Ou-Tannu plat met een [afbeelding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |