quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:35 schreef mordradead het volgende:
Ik plaats hier maar weer eens een tvp.
Cassadagaquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:22 schreef rootjepro het volgende:
ik meld me via een vraag; ''hoe gaat conors, uhm, het nieuwe album van bright eyes heten''? ben te lui om optezoeken,vond clip die in vorige topic stond btw erg ''bijzonder''.
Heb je Neon Bible? Of de nieuwe van DJ Glas?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:19 schreef JelleS het volgende:
Door weer en wind gaan voor een cd, dat is pas indie.
Ow sorry vent......quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:04 schreef JelleS het volgende:
Wat begrijp je niet aan 'die ga ik morgen halen'? Die ander heb ik uiteraard al voor de release, gesigneerd.
Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:53 schreef pfaf het volgende:
Tuurlijk koop ik nog cd's...
De nieuwe Wilco is gisteren gelekt.
Herkenbaar... Natuurlijk is het laten zien van je collectie stukken interessanter in een cd-kast dan digitaal.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:42 schreef Grobbel het volgende:
Ik blijf nog braaf CD's kopen, al geef ik ook wel toe dat die meer voor de "heb" zijn - het afluisteren zelf gebeurt volledig digitaal (heb ook mijn volledige collectie in mp3-vorm omgezet).
Nu je het zegt, dat was me nog niet opgevallen. Maar elk nummer doet me dan ook aan van alles denken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:04 schreef methodmich het volgende:
Ik koop alleen maar cd's. Vind ik veel leuker dan downloaden. Gewoon lekker in de stereo, boekje erbij en gaan.
Wie vindt trouwens het nummer Breeze op die fantastische plaat van Moss nog meer een echte Midlake-sound hebben, zoals die op Van Occupanther klonk?
Was dat met de vorige plaat niet ook zo? Op allmusic kregen ze in iedergeval wel allemaal belachelijk laag.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:27 schreef pfaf het volgende:
De nieuwe Bright Eyes wordt overigens afgemaakt op Pitchfork.
Ik ben niet zo exhibitionistisch ingesteld.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
Herkenbaar... Natuurlijk is het laten zien van je collectie stukken interessanter in een cd-kast dan digitaal.
Boeiend, pitchfork zuigt toch.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:27 schreef pfaf het volgende:
De nieuwe Bright Eyes wordt overigens afgemaakt op Pitchfork.
Wat ik op PF heb gelezen komt wel overeen met wat ik andere mensen hoor zeggen. Zelf vind ik de titeltrack erg lekker klinken. Ben benieuwd naar het album.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:29 schreef Z het volgende:
[..]
Onzin. Je bent het gewoon niet met PF eens.
Yup, is bagger. Maar alle drie hebben een eigen topic. Hier komen meer de bandjes aan bod die geen eigen topic hebben.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:55 schreef boskov het volgende:
Heeft iemand al naar de nieuwe Rakes geluisterd?
Dat vind ik anders een uitstekende reden om een site kut te vinden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:29 schreef Z het volgende:
[..]
Onzin. Je bent het gewoon niet met PF eens.
Het zegt me wel iets. Ik ga het meteen opzoeken in mijn archief.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:16 schreef bigshadow het volgende:
Iemand het album van The guild (Oh My Guild) wel eens gehoord? Is nog van vorig jaar, maar wat een leuke plaat zeg.
Wat je vindt moet je naar de politie brengen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:11 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat vind ik anders een uitstekende reden om een site kut te vinden.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:47 schreef Z het volgende:
En eigenlijk heeft Conor maar één goede plaat uitgebracht en dat is z'n eerste (imho).
Letting Off The Happiness? Die is wel erg leuk ja!quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:47 schreef Z het volgende:
En eigenlijk heeft Conor maar één goede plaat uitgebracht en dat is z'n eerste (imho).
Ik was al bang dat er nog één voor Lifted zat.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:30 schreef methodmich het volgende:
[..]
[i]Letting Off The Happiness[i]? Die is wel erg leuk ja!
Twee zelfs.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:51 schreef Z het volgende:
[..]
Ik was al bang dat er nog één voor Lifted zat.
Zal ik doen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:21 schreef methodmich het volgende:
Fevers And Mirrors vind ik beter dan Lifted, dus als Z die eens zou horen past ie het misschien aan naar twee goede platen.
Is die al uit of import? Luie platenmaatschappijen ook altijd.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:30 schreef methodmich het volgende:
Malcolm Middleton - A Brighter Beat (klinkt weer leuk!)
Volgens mij gewoon NL release. Had in ieder geval geen importprijs.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:09 schreef JelleS het volgende:
[..]
Is die al uit of import? Luie platenmaatschappijen ook altijd.
Volgens die gasten is dit hun "eerste échte album", waar langer en serieuser aan gewerkt is geworden. 29 maart staan ze trouwens in de Effenaarquote:Op donderdag 8 maart 2007 16:17 schreef JelleS het volgende:
Alweer een nieuw album, dat gaat hard. Binnekort maar eens halen dan.
Grappig, ik zou van die plaat dan juist weer in eerste instantie gaan voor Haligh, Haligh, A Lie Haligh, A Scale, A Mirror And Those Indifferent Clocks en dan de vier die jij noemt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:01 schreef pfaf het volgende:
Solo, dat bandje van 'm, Commander Venus, bestond tot '97. Daarna kwamen Letting of... en vervolgens de met afstand allerbeste Fever & Mirrors.
Als ik een top5 BE nummers maak, komen 4 van de 5 van F&M.
1. When the curious girl realizes she is under glass![]()
![]()
.
.
2. Landlocked blues
3. Something vague
4. The movement of a hand
5. The calender hung itself...
Dat hebben we altijd, dezelfde cd goed vinden, maar dan net precies de andere nummers.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:52 schreef methodmich het volgende:
[..]
Grappig, ik zou van die plaat dan juist weer in eerste instantie gaan voor Haligh, Haligh, A Lie Haligh, A Scale, A Mirror And Those Indifferent Clocks en dan de vier die jij noemt.
In ieder geval mooi dat we dezelfde CD goed vinden natuurlijk.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat hebben we altijd, dezelfde cd goed vinden, maar dan net precies de andere nummers.
Hier de myspace, anders luister je dadelijk naar de naamgenoot uit engeland, die veel minder leuk is!! En voor de liefhebber, 2 members van de band zijn afkomstig van Dungen! hier nog een 4e nummer (en leuk) om te luisteren!quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:16 schreef bigshadow het volgende:
Iemand het album van The guild (Oh My Guild) wel eens gehoord? Is nog van vorig jaar, maar wat een leuke plaat zeg.
Vandaag binnen gekregen. Nog niet alles geluisterd, maar klinkt erg goed!quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:12 schreef methodmich het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon NL release. Had in ieder geval geen importprijs.
Jennyquote:Op zondag 11 maart 2007 15:27 schreef moelan0e het volgende:
Rilo Kiley, misschien wel de enigste vrouw die van mij rechten krijgt te zingen.
Het album More adventurous is toch wel erg fijn.
[afbeelding]
Ikkequote:Op zondag 11 maart 2007 15:29 schreef moelan0e het volgende:
Ik lees hier trouwens veel Bright Eyes, ik ben al jaren trouwe fan en ik ben benieuwd welke Fokker ik 31 maart in de Melkweg kan tegenkomen?!
Ach.. vent.. Die DJ Glas CD krijg je dus echt niet meer van mij.quote:Op zondag 11 maart 2007 15:48 schreef JelleS het volgende:
Dries wil je niet tegenkomen, grootste reden voor mij om niet te gaan.
What about Dries Roelvink?quote:Op zondag 11 maart 2007 17:10 schreef moelan0e het volgende:
Ik ben denk ik niet bang voor iemand die Dries heet.
Grandaddy is niet echt een onbekende naam hier, er is zelfs een redelijk lopend centraal Grandaddy-topic. De band is een tijdje geleden opgeheven, jammer genoeg.quote:Op zondag 11 maart 2007 18:09 schreef moelan0e het volgende:
Een mooi bruggetje om ontopic te blijven:
Kennen jullie Grandaddy al?
Geen probleem hoor!quote:Op zondag 11 maart 2007 18:56 schreef moelan0e het volgende:
Ik ben dan ook net nieuw dus vergeef me wanneer ik oude koeien uit de sloot haal.
Ik sta nog steeds voor imoquote:Op zondag 11 maart 2007 22:26 schreef moelan0e het volgende:
Oi Va Voi!
http://www.youtube.com/watch?v=9n-LJ3PpfMU
Is dit wel helemaal indie?
Tof! Catchy zeg je? Ik dacht meteen aan het door mij ontdekte Young Folk's van Peter Bjorn And John ( echt waar, de rest van de wereld volgde een half jaar later). Ik denk ook aan een aantal nummers van het nog onbekende Vlaamse Rumplestitchkin, maar daar kon ik weinig van op het internet vonden. Ik dacht ook meteen aan The Whitest Boy Alive - Burning. En Spoon - I Turn My Camera On.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:21 schreef -Dries- het volgende:
Wedstrijdje. Wie kan de meest catchy nummer posten? Ik begin.. met Rilo Kiley!
http://www.youtube.com/watch?v=E_wWrZEOFZg
quote:Op zondag 11 maart 2007 22:38 schreef thaleia het volgende:Deerhoof
Ga je wel mee naar de popquiz? Zie je e-mail
Bestaat Rumplestitchkin überhaupt nog? Die hadden begin dit decennium (geen idee meer welk jaar) een hitje op Studio Brussel met Honey's Dull, maar sindsdien heb ik er helemaal niks meer van vernomen.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:43 schreef JelleS het volgende:
MM is wel wat rommelig, maar voor mij is dat ook juist de charme.Veel rennen en reizen tussen allerlei lokaties, maar wel altijd leuk.
[..]
Tof! Catchy zeg je? Ik dacht meteen aan het door mij ontdekte Young Folk's van Peter Bjorn And John ( echt waar, de rest van de wereld volgde een half jaar later). Ik denk ook aan een aantal nummers van het nog onbekende Vlaamse Rumplestitchkin, maar daar kon ik weinig van op het internet vonden. Ik dacht ook meteen aan The Whitest Boy Alive - Burning. En Spoon - I Turn My Camera On.
Maar ik ga toch voor: http://www.youtube.com/watch?v=MXIzyquw-kc
quote:Op zondag 11 maart 2007 22:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Bestaat Rumplestitchkin überhaupt nog? Die hadden begin dit decennium (geen idee meer welk jaar) een hitje op Studio Brussel met Honey's Dull, maar sindsdien heb ik er helemaal niks meer van vernomen.
Dat verklaart wel het een en ander.quote:One track of the 2000 EP, the "Liquido"-kind of song "Honey's Dull" (earlier also in a live-version on the Rock-Rally CD of 1998) started a remarkeabla climb in the de Afrekening and meant the breakthrough of the band, which was rapidly halted when Oyster Records went broke only a couple of weeks after the release.
http://houbi.com/belpop/groups/rumplestitchkin.htm
Grootste knelpunt was eigenlijk altijd Nigttown. Daar stond je soms ellenlang in de rij, en als je eenmaal binnen was stond je ellenlang in de gang te wachten tot je een van de zalen inkon. Maar aangezien Nighttown al veuls te lang dicht is zou ik me er niet al te veel zorgen over maken.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:30 schreef thaleia het volgende:
Er zijn vast mensen van hier weleens op Motel Mozaique geweest. Klopt het dat ik daarover heb gelezen dat het nogal slecht geregeld is, te druk, je komt vaak niet binnen bij de optredens die je had willen zien enz? Of ben ik nu in de war met een ander festival?
Dit omdat Patrick Wolf er weer staat, met nog een paar dingen die op zich redelijk leuk zouden kunnen zijn
Vorig jaar nog een nieuwe, helaas veel mindere, plaat: CD: Rumplestitchkin - Somersaultquote:Op zondag 11 maart 2007 22:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Bestaat Rumplestitchkin überhaupt nog? Die hadden begin dit decennium (geen idee meer welk jaar) een hitje op Studio Brussel met Honey's Dull, maar sindsdien heb ik er helemaal niks meer van vernomen.
En I turn my Camera on vind ik een redelijk zinloos nummer, maar dat heb ik twee jaar geleden al vaak genoeg gezegd, geloof ik.
Dat vind ik ook. Het is nog maar een maand, maar geen schema bekend. Al zal ik m'n schema toch rond Silver Mt Zion bouwen.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:34 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb daar ook slechte dingen over gehoord, al wil ik dit jaar eigenlijk ook graag gaan. Niet zozeer vanwege Patrick Wolf, wel vanwege !!!, Deerhoof, A Silver Mount Zion, The Hold Steady, Gruff Rhys en Fujiya & Miyagi.
Al wordt het de hoogste tijd dat ze het precieze programma eens bekend maken. Straks koop ik een kaartje, en dan blijkt later pas dat alle interessante artiesten rond hetzelfde tijdstip geprogrammeerd te zijjn.
Ik denk dat ik toch vooral om !!! en Deerhoof zou gaan.quote:Op maandag 12 maart 2007 09:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Het is nog maar een maand, maar geen schema bekend. Al zal ik m'n schema toch rond Silver Mt Zion bouwen.
Idd ook een super catchy nummer, vooral de fiddle. Cassadaga is trouwens een dorpje in Florida waar veel mediums wonen. Conor kreeg daar een keer lezing, vandaar dus die lyric.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:48 schreef rootjepro het volgende:
ik vind om de een of andere reden Four winds[van BE] supercatchy, echt t bleef dagen lang hangen en doorklinken en in m'n hoofd was/is t nog is veel mooier dan als ik m gewoon aanzet ook
helemaal dat stukje van ''alle the way to cassadaga to commune(?) with the death...they say you better look alive'' of zoiets,echt t laat me maar niet
(te lui om te youtuben aangezien ik aanneem jullie 'm allemaal wel kennen)
Veel? Alleen maar mediums, gestoord dorp.quote:Op maandag 12 maart 2007 17:27 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Idd ook een super catchy nummer, vooral de fiddle. Cassadaga is trouwens een dorpje in Florida waar veel mediums wonen. Conor kreeg daar een keer lezing, vandaar dus die lyric.
Dus als een regel het woordje cry erin heeft staan is het emo?quote:Op maandag 12 maart 2007 18:34 schreef moelan0e het volgende:
Four winds, cry until it comes
lekker emooo
ééntje, Pien Feith. Misschien dat ik Patrick Wolf woensdag haal, alhoewel ik niet met die voorkant naar de kassa durfquote:
Ja, zeg. Ik neem emo zo niet serieus dat ik niet eens weet wat het precies betekenquote:Op maandag 12 maart 2007 19:07 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Dus als een regel het woordje cry erin heeft staan is het emo?![]()
quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:24 schreef hydraulix het volgende:
Maar nu vind ik het toch behoorlijk aangenaam en begin het zelfs geweldig te vindenDus één deze dagen maar een kaartje halen.
bijv.quote:
Ik wel, toffe bandjesquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:20 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
bijv.
ik zie niet in wat ze in het voorprogramma van dat kutbandje doen.
Een nieuwe Suicidal Birds op de luisterpaal, ik kan nu niet luisteren, maar het is het eerste wat ik morgen achter de pc ga doen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:25 schreef Z het volgende:
Er is een nieuwe plaat uit van The Innocence Mission overigens. Mooie plaat.
Jaaaaaaquote:Op zaterdag 17 maart 2007 10:49 schreef -Dries- het volgende:
Zo dan, I'm From Barcelona is wel heel erg leuk en vrolijk zeg.
Die gaat spoedig aangeschaft worden, voor slechts 10 euro! Echt één van de betere Nederlandsche bands.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Een nieuwe Suicidal Birds op de luisterpaal, ik kan nu niet luisteren, maar het is het eerste wat ik morgen achter de pc ga doen.
Erg mooi uiteraard, erg poppy en echt weer back to basic, daarom ben ik bang dat 'tie in de loop der jaren zal gaan vervelen. Maar voorlopig nog prachtig.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:40 schreef -Dries- het volgende:
Wat vind je van de nieuwe Wilco pfaf?
quote:Superheet nieuws! Dit jaar brengt Motel Mozaïque in samenwerking met Plato Mania en betrokken platenmaatschappijen voor het eerst een cd uit, de Motel Mozaïque 2007 Sampler. Niet geheel onbelangrijk: De Sampler is gratis af te halen (zie onder). Met de sampler gaat, naast onze vervulde wens om film te hebben op het festival, nu ook onze langgekoesterde cd-wens in vervulling.
De sampler bevat een schitterend overzicht van artiesten die dit jaar op het Motel Mozaïque festival optreden. Ook staan er twee tracks op van artiesten die in het verleden te gast waren op Motel Mozaïque, CocoRosie en Explosions In The Sky, van wie de bijdragen zeker niet misstaan. En dan is er nog een nummer van Loney, Dear, die we graag op Motel Mozaïque hadden gehad maar hij toert dan al in de VS.
De tracklist van de Motel Mozaïque 2007 Sampler ziet er als volgt uit:
1. !!! - Heart of Hearts
2. Gruff Rhys - Candylion
3. Zita Swoon - I Feel Alive In The City
4. CocoRosie - Rainbowarriors
5. Bunny Rabbit - Saddle Up
6. Jamie T. - Ike & Tina
7. Midlake - Head Home
8. Pop Levi - Blue Honey
9. Camera Obscura - Lloyd, I'm Ready To Be Heartbroken
10. 120 Days - Sleepwalking
11. Goose - British Mode (Jester Remix)
12. Digitalism - Zdarlight (Paranoid Asteroid Mix)
13. Frida Hyvönen - You Never Got Me Right
14. Akron/Family - Meek Warrior
15. Loney, Dear - Saturday Waits
16. Stephanie Dosen - Like A Dream
17. Nico Muhly - A Hudson Cycle
18. Deerhoof - 81
19 The Hold Steady - You Can Make Him Like You
20. The Bees - Left Foot Stepdown
21. Explosions In The Sky - Welcome, Ghosts
Haal 'm vanaf a.s. vrijdag gratis op bij de filialen van Plato in Apeldoorn, Den Haag, Deventer, Enschede, Groningen, Leiden, Rotterdam, Utrecht en Zwolle, Concerto en Get Records in Amsterdam, Kroese in Arnhem en Nijmegen, De Waterput in Bergen Op Zoom, en bij Sounds in Venlo. Kijk voor de adresgegevens van de winkels op www.platomania.nl
Nep Nederlanderquote:Op woensdag 21 maart 2007 22:42 schreef pfaf het volgende:
Ik heb een hekel aan zulke various artists albums.
Ik hoop dat ik er aan denk! Maar ik ben vrijdag toch wel in de stad, dus dan kan ik net zo goed wel even langs Kroeze lopen voor die sampler.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:50 schreef thaleia het volgende:
Ik zit vrijdag (en zaterdag, en zondag) vast in een hutje op de Veluwe. Grobbel zou je eventueel eh.....?
De eerste paar Oorgasmes heb ik nog wel intensief beluisterd, maar op een gegeven moment begon ik zo ver voor te lopen op Oor qua nieuwe muziek dat de samplers nog amper nieuwe muziek bevatten.quote:Op donderdag 22 maart 2007 08:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
Sorry
Ik heb bijna al m'n oorgasmes en Platomania's nog nooit beluisterd.
Erg mooie plaat inderdaad, draai hem zelf ook nog regelmatig.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:04 schreef Imaginary_Friend het volgende:
Zondag Anna Ternheim live zien. Ik denk dat zij met terugwerkende kracht mijn (!) favoriete plaat van 2006 heeft gemaakt...
![]()
Gaaf inderdaad! De nieuwe Do Make Say Think groeit overigens ondertussen ook verder tot ongekende hoogtes.quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:58 schreef Grobbel het volgende:
Als iemand nog behoefte heeft aan bijzonder fraaie postrock van Nederlandse bodem, het Nijmeegs-Utrechtse Sennen heeft hun nieuwe, drie nummers tellende album online beschikbaar gesteld om gratis te downloaden. En echt, dit weet mij vanaf de eerste seconde al veel meer te boeien dan pakweg Explosions in the Sky. Absolute aanrader!
http://simuze.nl/live/showprofile.php?username=sennen
En het grote voordeel van een kwalitatief goede postrockband van Nederlandse aard is dat ze ook regelmatig optreden door het hele land. Binnenkort staan ze ook in het voorprogramma van Do Make Say Think in Doornroosje, trouwens.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:02 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nu eindelijk eens een fatsoenlijk album?
Is toch een gewone vraag?quote:
Ohh, ik dacht dat je het over de muziek hadquote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:06 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Is toch een gewone vraag?
Die gasten hebben geloof ik al 3 keer een EP uitgebracht. Ik houd van ouderwetsche albums, lekker degelijk met 12 of 13 liedjes erop...![]()
quote:
Yup, 22 mei is de releasedatum.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:02 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nu eindelijk eens een fatsoenlijk album?
Echt waar? Ow, dan koop ik hem nietquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
Yup, 22 mei is de releasedatum.
Wel weer jammer dat 'tie selftitled is.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:54 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Erg mooie plaat inderdaad, draai hem zelf ook nog regelmatig.
Hmm, The Field en Gui Boratto kunnen mij wel bekoren, ja.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:23 schreef Z het volgende:
Omdat Kompakt een kneiter van een label is. Nee, omdat het niet is wat mensen in dit topic zouden verwachten denk ik.
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:47 schreef Afunados het volgende:
Het wordt echt eens tijd voor een Plato filiaal in Maastricht![]()
Nou, er zit een gitaar in hequote:Op woensdag 28 maart 2007 17:55 schreef Hephaistos. het volgende:
En dat vind je verrassend omdat The Fratellis zulke complexe muziek maken dat een golfjosti dat nooit kan bevatten?
Was het niet een hardstyle versie van Chelsea Dagger (quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:55 schreef Hephaistos. het volgende:
En dat vind je verrassend omdat The Fratellis zulke complexe muziek maken dat een golfjosti dat nooit kan bevatten?
The Field is echt goed ja!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:22 schreef Z het volgende:
Het is niet echt/echt niet indie maar wel goeoeoeoed!
http://www.myspace.com/thefieldsthlm
Beste CD van het jaar tot nu, en dat zelfs zonder te luisteren.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:36 schreef chansadres het volgende:
De cd der cd's is gelekt [afbeelding]
Cassadaga![]()
Zou niet weten welke.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:27 schreef pfaf het volgende:
Wilco methodmich, Wilco...
Verder mis je wat esstentiele albums in je lijstje.
Aanvullingquote:
Ik had eerst echt geen idee waar jullie het over hadden, maar met wat googlewerk kwma ik uit bijquote:Op donderdag 29 maart 2007 14:37 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Beste CD van het jaar tot nu, en dat zelfs zonder te luisteren.
quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:29 schreef bigshadow het volgende:
De rotown is goed bezig met het programma in mei, voor de liefhebbers oa
Indiebonus: 21 juni: Ted leo & the pharmacists
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:20 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik had eerst echt geen idee waar jullie het over hadden, maar met wat googlewerk kwma ik uit bijBright Eyes.
Nou, whoop-tee-doo hoor.
![]()
Panda Bear heeft leukere gemaakt, vind ik. En Arcade Fire doet me op de één of andere manier niet erg veel. Low heb ik één plaat van en dat vind ik wel genoeg eigenlijk, gezien hun oeuvre.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:06 schreef pfaf het volgende:
[..]
AanvullingApples in Stereo Apse Arcade Fire Rob Crow Deerhoof Do Make Say Think In the Country Low Modest Mouse Tin Hat Panda Bear Suishou no Fune
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:14 schreef bigshadow het volgende:
En een nieuwe Clientele.
Niet meer, het is synoniem geworden voor gitaarbandjes. 'Ooit' stond het voor onafhankelijkheid, dus bandjes die niet bij een major zaten, ongeacht wat voor muziek ze maakten.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 13:42 schreef Molluck het volgende:
Is het gewoon een term om aan te duiden dat het geen mainstream is?
Ja dat dacht ik dus ook, Indie van Independant. Maar je ziet ook allerlei dance en jazz artiesten op MySpace staan die zo geklassificeerd worden...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 13:56 schreef Z het volgende:
[..]
Niet meer, het is synoniem geworden voor gitaarbandjes. 'Ooit' stond het voor onafhankelijkheid, dus bandjes die niet bij een major zaten, ongeacht wat voor muziek ze maakten.
Ach, Regina Spektor werd vanmiddag bij Langs de Lijn gedraaid.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:14 schreef JelleS het volgende:
Er stond een recensie van in de veronica gids zelfs pfaf, daar werd ik een beetje verdrietig van. Maar wel erg benieuwd naar die plaat.
... En ik heb haar ook al regelmatig in reclameblokken horen langskomen als ondersteuning voor één of ander product dat ik allang weer ben vergeten, dus wat dat betreft is ze al aardig richting de mainstream aan het kruipen qua bekendheid.quote:Op zondag 1 april 2007 15:28 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ach, Regina Spektor werd vanmiddag bij Langs de Lijn gedraaid.
Heb ik ook gezien, leuke docu inderdaad. Vooral die knulletjes die een liedje mogen spelen als voorprogramma van de Foo Fighters.quote:Op zondag 1 april 2007 14:18 schreef hydraulix het volgende:
Weet niet of het eerder genoemd is (zal vast wel onder jullie die-hard indiefanaten), maar dit is een interessante documentaire over de muziekindustrie in Ijsland: Screaming Masterpiece
Met artiesten als Múm, Sigúr Ros, Björk, Bang Gang etc. Absoluut de moeite waard om te zien
Na 1 luisterbeurt zeg ik: degelijke plaat. Heb t album wel al gekocht trouwensquote:Op zaterdag 31 maart 2007 20:41 schreef pfaf het volgende:
De nieuwe Zita Swoon aan de luisterpaal!!!!!
Ik ga er van de zomer heen. Ga de docu ook zeker kijken. En geld sparen om daar cd's in te slaan.quote:Op zondag 1 april 2007 14:42 schreef Eikelpiercing het volgende:
Ohja! Die heb ik ook gezien, is echt zo leuk he. Best is van hem zo heel laat 's nachts te kijken, vind ik![]()
prachtige documentaire.
Ijsland is zo geweldig, ik wil er echt ooit naar toe. En Ijslands leren.
Daarom ga ik ook sparen!quote:Op zondag 1 april 2007 22:04 schreef Z het volgende:
Ik gok er zo op dat CD's daar werkelijkwaar gruwelijk duur zijn.
Alles is toch wel te bestellen? (zelf importeren dus). Lijkt me wel een uiterst leuke vakantie, mijn ouders zijn afgelopen jaar een maand geweest en hebben het erg leuk gehad. Wel enorm veel ntauur, maar daarovoor ga je dan ook een beetje natuurlijk.quote:Op zondag 1 april 2007 22:10 schreef JelleS het volgende:
[..]
Daarom ga ik ook sparen!
Maar ik doel dan ook meer op het onbekende werk, dat moet daar dan toch wel goedkoper zijn dan import zou je denken.
Ik heb 'm al een paar keer mogen beluisteren en hij is weer mooi.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:06 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
En in Mei komt er weer een nieuwe van The Clientele
Op zich wel een aardig nummer. Je weet overigens wel dat ze vroeger deel uitmaakte van de band Ash?quote:Op maandag 2 april 2007 16:12 schreef JelleS het volgende:
Beste indievrienden- en vriendinnen:
http://www.youtube.com/watch?v=MVin_npzHgU
Beluister snel dit geniale nummer van Charlotte Hatherley. Wat een gitaarspel! Wat een zang! Wat een vrouw!
De clip is ook nog eens fantastisch, maar wat wil je ook met een filmregisseur als vriend (Edgar Wright, Hot Fuzz, Shaun of the Dead).
Hoe heet dat ding dan, er staat niets op hun site ...quote:Op woensdag 4 april 2007 19:08 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik heb 'm al een paar keer mogen beluisteren en hij is weer mooi.
Liedjes lijken op het eerste gehoor iets minder catchy, behalve dan 'Bookshop Casanova'.
Gisteren nog een film gezien waar een nummer van The Clientele zat.. maakt een film gelijk leukerquote:Op woensdag 4 april 2007 19:08 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik heb 'm al een paar keer mogen beluisteren en hij is weer mooi.
Liedjes lijken op het eerste gehoor iets minder catchy, behalve dan 'Bookshop Casanova'.
God Save The Clientelequote:Op woensdag 4 april 2007 20:20 schreef Z het volgende:
[..]
Hoe heet dat ding dan, er staat niets op hun site ...
Nou misschien bij deze plaat wel (zo op het eerste gehoor), maar The Violet Hour is één en al herfst.quote:Op woensdag 4 april 2007 20:58 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Oh jawel
Vind je het muziek voor druilerige dagen, dan? Ik krijg er echt wel een lentegevoel van.
Aardig zegt die danquote:Op woensdag 4 april 2007 19:18 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Op zich wel een aardig nummer. Je weet overigens wel dat ze vroeger deel uitmaakte van de band Ash?
Ach, genres. daar kun je topics vol over schrijven. Met punk heeft het weinig te maken. Maar laatst op het concert van The Sounds, dat niet veel harder was dan Duran Duran in hun beste dagen, werd ook volop gepogod en gestagedived maar dat maakt het nog geen punk. Nightnurse is gewoon lekkere uptempo muziek.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:52 schreef JelleS het volgende:
Nightnurse is toch punk? Ow indiepop, toch maar eens luisteren dan.
ik weet niet of het wel zo'n talent is, volgens mij is hij al redelijk bekend en hij heeft sowieso al 2 albums uitgebracht.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:22 schreef pfaf het volgende:
Ik struikelde net over Willy Mason, kende de beste jongen nog niet, maar een veelbelovend talent! Erg mooie stem over folky indierock. Fraaie nummers, ik ben om!
http://www.willy-mason.com/
Ik las dit: 'Hatherley's career began when she played in the obscure British punk band Nightnurse'. Dat trok me nou niet echt aan.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:09 schreef ranja het volgende:
[..]
Ach, genres. daar kun je topics vol over schrijven. Met punk heeft het weinig te maken. Maar laatst op het concert van The Sounds, qat niet veel harder was dan Duran Duran in hun beste dagen, werd ook volop gepogod en gestagedived maar dat maakt het nog geen punk. Nightnurse is gewoon lekkere uptempo muziek.
Als het dan toch over genres gaat, 'indie' lijkt de laatste jaren ook synoniem te staan voor emo en/of zeurderige singer/songwriters en mag vooral niet te hard (ruig) of te snel zijn. Dat is ook wel eens anders geweest.
Ik ook, ik herken het gedragquote:Op donderdag 5 april 2007 12:16 schreef JelleS het volgende:
@ bigshadow: Valt wel mee hoor, ik ga gewoon altijd uit van mijn eigen gelijk![]()
Oh, de lente, ik voel hemquote:Op donderdag 5 april 2007 13:14 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ik ook, ik herken het gedrag![]()
![]()
En Z is gewoon een toffe relschopper, grobbel de overdenkende indie-academicus!
![]()
http://www.artsenapotheker.nl/i53706quote:Op donderdag 5 april 2007 13:07 schreef Z het volgende:
En het briljante gitaarspel ontgaat me ook al.
Eigenlijk is Bright Eyes ook maar een miepende makreel, hoor.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:20 schreef JelleS het volgende:
[..]
http://www.artsenapotheker.nl/i53706
Wannabe Z-like relnicht!quote:Op donderdag 5 april 2007 13:21 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Eigenlijk is Bright Eyes ook maar een miepende makreel, hoor.
Ik ben geen jongere meer.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:20 schreef JelleS het volgende:
[..]
http://www.artsenapotheker.nl/i53706
Heeft dat iets met het artikel te maken? Of wat bedoel je er eigenlijk mee te zeggen?quote:Op donderdag 5 april 2007 13:21 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Eigenlijk is Bright Eyes ook maar een miepende makreel, hoor.
Lees anders de rest van de bladzijde ook nog even door. Jelle toonde een nogal dunne huid onder de kritiek van Z, dus vandaar dat ik nog een plaagstootje uitdeelde.quote:Op donderdag 5 april 2007 16:10 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Heeft dat iets met het artikel te maken? Of wat bedoel je er eigenlijk mee te zeggen?
Ik word zelf oud, muzikanten die jonger zijn noem ik al snel talent.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:12 schreef gallant het volgende:
[..]
ik weet niet of het wel zo'n talent is, volgens mij is hij al redelijk bekend en hij heeft sowieso al 2 albums uitgebracht.
leuke muziek inderdaad, vooral 'so long' en 'oxygen' van het 1e album. Het 2e album moet ik nog beter leren kennen.
Cool! Wanneer treden ze daar op?quote:Op zondag 8 april 2007 23:34 schreef thaleia het volgende:
Hiep hiep, ik hoorde net op Studio Brussel een live-opname van 65daysofstatic, en dat klonk verdomd goed, en zowaar, ze blijken binnenkort in Ekko te komen, en zowaar, ik heb sinds zojuist een kaartje
OE! OE! OE!quote:Van de Jezus Factory site
Mauro Pawlowski
Rudy Trouve
Craig Ward
Split CD
Catalogue Number: JF004
Release Date: 24th May 2007
Mauro Pawlowski, Rudy Trouve and Craig Ward have all had the same job. Rudy and Craig have played guitar and had leading roles in Belgium's most famous and notorious?! band dEUS... This is a postition which Evil Superstars mainman and one man music scene Mauro Pawlowski now holds...
These guys have all been in Kiss My Jazz (often at the same time)... Of most recent significance they are of course members of The Love Substitutes, who have released two albums and one e.p on the legendary Heavenhotel label.
This forthcoming album was a project that was originally conceived as the reason for Jezus Factory actually existing as a label well over a year ago. Why not have Mauro, Rudy and Craig make a record of three long e.p's worth of solo material?
The result is 21 tracks of music that goes from the ridiculous to the sublime and back again... and also features exclusive artwork from Rudy Trouve...
Track Listing:
1 All Is Mask (Craig Ward)
2 Hey, Are You Looking For Something? (Rudy Trouve)
3 1000 Sleepness Nights (Rudy Trouve)
4 Sometimes I Hear Voices (Rudy Trouve)
5 The God Of Small Disasters (Rudy Trouve)
6 Dreams (Rudy Trouve)
7 Postcards (Rudy Trouve)
8 Logical Order (Rudy Trouve)
9 Uncertainty (Rudy Trouve)
10 Seashore (Rudy Trouve)
11 Laughing Version (Mauro Pawlowski)
12 Nudity (Mauro Pawlowski)
13 Death, A Physical Disaster (Mauro Pawlowski)
14 Come Share My Mood (Mauro Pawlowski)
15 For Those About To Wait (Mauro Pawlowski)
16 In The Presence Of Something Small (Mauro Pawlowski)
17 Inside A Diamond (Mauro Pawlowski)
18 Necrowaves (Chapters 5-8) (Mauro Pawlowski)
19 Beautiful/Dysfunctional (Mauro Pawlowski)
20 False Insect 2 (Mauro Pawlowski)
21 Attus Ksam Si Lla (Craig Ward)
Preview four tracks at www.myspace.com/pawlowskitrouveward
Dat belooft veel goeds inderdaad!!!!quote:
Die was ook wel okay, inderdaad. Een echt groot Mauro fan ben ik nooit geweest, maar ik zal die plaat tegen die tijd zeker gaan beluisteren.quote:Op maandag 9 april 2007 14:13 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat belooft veel goeds inderdaad!!!!
Die soloplaat van Trouvé met al die lo-fi opnamen van enkele jaren terug was ook al erg fijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |